abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 januari 2011 @ 13:24:29 #201
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_91745264
Verdorie, mis ik een cross wedstrijd in mn achtertuin omdat ik schoolwerk moet doen ;( !

Verder zit ik wel in de selectie van het universiteitsteam van Groningen voor de batavieren ^O^
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zondag 23 januari 2011 @ 13:53:59 #202
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_91746638
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:11 schreef bananablues het volgende:

[..]

Jojogirl, wat vind je er tegenstrijdig aan?

Jij gaat juist intensiever trainen? Ben benieuwd of jou dat vruchten af gaat werpen! :)
Ik vind het raar dat je geen lange duurlopen nodig hebt in deze methode. Ik merk aan mezelf dat een loop na pakweg een uur of anderhalf ineens heel zwaar kan worden voor mij en dat ik daar dus wel degelijk ook op moet trainen.

En ik train nu intensiever, maar dat is voorlopig voornamelijk doordat ik sinds ik bij een loopgroep loop, veel consquenter train, beter op hartslagzones let en langere duurlopen doe. Bovendien deed ik in m'n eentje zelden intervaltraining en nu wel.

Hopelijk ben je snel uitgeziekt pietkanarie. Het klinkt alsof je er conditioneel nog niet helemaal bovenop bent.

Tof dat je in het universteitsteam vor de Bata zit beertenderrr. Zat daar ook een selectie aan vast, of is dat op uitnodiging?

Oja, iedereen vraagt me ineens of ik bij de CPC de halve gaat lopen :? Collega's, mensen van de loopgroep, etc. Nou nee dus, want ik vind zelf mijn basis echt nog veel te smal en bewaar die halve dus tot het najaar. Dat krijg ik alleen niemand uitgelegd :?
  zondag 23 januari 2011 @ 14:24:51 #203
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_91748219
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:53 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat je geen lange duurlopen nodig hebt in deze methode. Ik merk aan mezelf dat een loop na pakweg een uur of anderhalf ineens heel zwaar kan worden voor mij en dat ik daar dus wel degelijk ook op moet trainen.

En ik train nu intensiever, maar dat is voorlopig voornamelijk doordat ik sinds ik bij een loopgroep loop, veel consquenter train, beter op hartslagzones let en langere duurlopen doe. Bovendien deed ik in m'n eentje zelden intervaltraining en nu wel.

Hopelijk ben je snel uitgeziekt pietkanarie. Het klinkt alsof je er conditioneel nog niet helemaal bovenop bent.

Tof dat je in het universteitsteam vor de Bata zit beertenderrr. Zat daar ook een selectie aan vast, of is dat op uitnodiging?

Oja, iedereen vraagt me ineens of ik bij de CPC de halve gaat lopen :? Collega's, mensen van de loopgroep, etc. Nou nee dus, want ik vind zelf mijn basis echt nog veel te smal en bewaar die halve dus tot het najaar. Dat krijg ik alleen niemand uitgelegd :?
Thnx, maar ik zit nog in de voorselectie. Het is nog maar even afwachten of het gaat lukken. Ga er in ieder geval hard voor trainen de komende maanden. Binnenkort een aantal wedstrijdjes doen. Zit te denken aan de 20 van Alphen (5km of 10km). Iemand daar al eens gelopen? En zo ja, is het wat?

Wat is je basis dan Jojo? Als je nu al 15km kan, is 21km ook wel te halen als je een maand lang duurlopen doet. En als je nu een halve al bijna kan, gaat het in het najaar iig zonder veel problemen lukken :) en intervaltrainingen zijn ^O^
  zondag 23 januari 2011 @ 14:58:24 #204
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_91749900
Ik loop nu pas een paar maanden echt 3x per week, max duurlopen van 15 km en totaal rond de 30 km per week. Dus ja, een halve bij de CPC kan, maar ik vind het nog niet goed genoeg. In september heb ik m'n eerste 10EM gelopen en dat heb ik gehaald, maar meer ook niet en over de tijd wil ik het geeneens meer hebben. Ik wil dus op m'n eerste halve graag iets beter voorbereid zijn en hem niet alleen maar uitlopen. Dus eerst eens een 5k <30', een 10k onder het uur en ondertussen ook het aantal km per week en m'n duurlopen nog een stuk uitbouwen. En daarom dus die halve pas in het najaar.
  zondag 23 januari 2011 @ 15:09:12 #205
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_91750566
Dank je Jojogirl. Achteraf gezien denk ik dat ik eigenlijk toch nog niet helemaal hersteld ben. Dan loopt het zwaar :)
En kepler... inderdaad staan er wel een paar weken hersteltijd voor griep. Dat is in ieder geval wat ik er op internet over lees. Zal dus wel een een tijdje weer opbouwen worden.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_91753493
Hallo

Wat zijn goede hardloopschoenen voor in de zaal
pi_91755349
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:05 schreef Ghekegeit het volgende:
Hallo

Wat zijn goede hardloopschoenen voor in de zaal
Hardloopschoenen voor in de zaal? Wat voor een zaal?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  zondag 23 januari 2011 @ 16:52:06 #208
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_91755846
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:42 schreef 1517 het volgende:

[..]

Hardloopschoenen voor in de zaal? Wat voor een zaal?
Zoiets zat ik me ook af te vragen..rondjes lopen in een sporthal oid?
Ik ben van pindavlees
pi_91762274
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:53 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ik wil hier wel even op reageren. Één van de dingen bij de souplessemethode is dat je de pauzes bij de intervallen even lang zijn als de snelle stukken. Doe je 5x1000, dan loop je dus al gauw 10km, waarvan 5km rustig (plus nog een uitgebreide warming up en cooling down). Bij 10x400m maar iets minder...

Verder doe je wel wisselduurlopen/fartleks en wedstrijden. Maar inderdaad, voor marathons is hij niet zeer geschikt. Klaas Lok stelt dan ook dat je voor een marathon ook wel duurlopen kunt/mag/moet doen. En natuurlijk kan je je eigen draai eraan geven.

Andere invalshoek: Dat je duurloop zwaar wordt kan natuurlijk ook komen omdat je een verkeerde duurlooptechniek gebruikt, in plaats van soepeltjes lopen. Of dat je wat energie nodig hebt...

Beertenderr, tof als het je lukt om bij het team te komen :-).
pi_91765174
Zo vandaag voor het eerst gelopen sinds de 7H. :P

Moet het weer wat meer oppakken, maar met fulltime stage/afstuderen en klote weer van laatste tijd wel lastig soms...

Denk toch dat ik de CPC maar ga lopen, staat er tenminste wat op de agenda. :P
Jack does it in real time...
pi_91767483
Ik heb in mijn hoofd dat ik de halve marathon van Eindhoven ga lopen. Die is in oktober en laten we zeggen dat ik op "0" moet beginnen met een aardig overgewicht. Ik sport (voetbal2x, squash, tennis af en toe) echter wel 2 a 3x in de week.

Ik heb in het verleden wel wat kilometers gerend maar gewoon op tennisschoenen. Als ik mijn doel wil bereiken zal ik iig fatsoenlijke schoenen moeten fixen.

Gepland staat dat ik vanaf half Februari/Maart langzaam op wil bouwen zodat ik begin oktober 20 km kan lopen. Ik zie mezelf nog niet in zo'n wielrenbroekje lopen, maar een voetbalbroekje moet ook voldoen toch?

Verder zag ik al wat schema's voorbijkomen, maar als ik loop wanneer doe je dan rek en strekoefeningen? Alvast bedankt!!
  zondag 23 januari 2011 @ 22:05:42 #212
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_91773692
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:52 schreef lunko1979 het volgende:
Ik heb in mijn hoofd dat ik de halve marathon van Eindhoven ga lopen. Die is in oktober en laten we zeggen dat ik op "0" moet beginnen met een aardig overgewicht. Ik sport (voetbal2x, squash, tennis af en toe) echter wel 2 a 3x in de week.

Ik heb in het verleden wel wat kilometers gerend maar gewoon op tennisschoenen. Als ik mijn doel wil bereiken zal ik iig fatsoenlijke schoenen moeten fixen.

Gepland staat dat ik vanaf half Februari/Maart langzaam op wil bouwen zodat ik begin oktober 20 km kan lopen. Ik zie mezelf nog niet in zo'n wielrenbroekje lopen, maar een voetbalbroekje moet ook voldoen toch?

Verder zag ik al wat schema's voorbijkomen, maar als ik loop wanneer doe je dan rek en strekoefeningen? Alvast bedankt!!
Ha die lunko! Goed bezig ^O^ Ikzelf ben met overgewicht in driekwart jaar van nul tot een halve marathon gekomen, maar jij hebt alvast met al je andere sporten een basisconditie opgebouwd, dus oktober moet wel te redden zijn... Nieuwe schoenen zijn een must, de rest van je kleren is minder van belang. Alhoewel je wel het weer in de gaten moet houden.
Ikzelf had qua schema veel aan Start to Run, en de mentale steun op dit burenforum: Hardlopen voor beginners. Zeker in het begin zijn rek en strekoefeningen na de warming up en na afloop aan te raden.
Veel succes!
  FOK!fossiel maandag 24 januari 2011 @ 10:20:28 #213
1455 Keroppi
kool kikker
pi_91788328
Nou na jullie adviezen was ik op Marktplaats eens gaan rondkijken voor een Garmin Forerunner 405 want voor mijn medium gebruik kan ik prima met een tweedehands exemplaar volstaan. Maar wat een aso's daar zeg. Heb je een deal met iemand, meldt hij de volgende dag dat hij 'm toch aan iemand anders verkocht heeft. Of je bent de hoogste bieder maar de verkoper zwijgt in alle talen...

Dus als er hier een betrouwbare fokker is die er nog eentje in de aanbieding heeft houd ik me aanbevolen :)
Chick on a mission
pi_91808840
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:20 schreef Keroppi het volgende:
Nou na jullie adviezen was ik op Marktplaats eens gaan rondkijken voor een Garmin Forerunner 405 want voor mijn medium gebruik kan ik prima met een tweedehands exemplaar volstaan. Maar wat een aso's daar zeg. Heb je een deal met iemand, meldt hij de volgende dag dat hij 'm toch aan iemand anders verkocht heeft. Of je bent de hoogste bieder maar de verkoper zwijgt in alle talen...

Dus als er hier een betrouwbare fokker is die er nog eentje in de aanbieding heeft houd ik me aanbevolen :)
Kan me herinneren dat er een paar pagina's of in het vorige topic een link stond naar een goedkope nieuwe 305, dacht rond de 140 euro. Gebruik hem zelf ook en voor 140 euro kun je hem niet laten liggen. Even terug bladeren dus!
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_91815666
Of een globalsat die uitgebreider is dan de Garmin 305 en volgens mij ook de Garmin 405 voor rond 100,- op ebay.
Ik snap dat het een onbekend merk is, maar ze zijn zeer actief op hun support fora. Ik heb zelfs binnen 2 dagen een firmware update gekregen toen ik (een duidelijk) bug rapport doorgaf.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:13:01 #216
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_91844398
Kun jij een route uploaden en die dan lopen? En het tempo i.p.v. snelheid zien? ^^
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_91848107
Ja en ja.
Al zou ik nooit zo een route lopen omdat je dan continu op je horloge zit te kijken. Tempo, snelheid, hartslag, hoog, gemiddeld, laag per item. Eigenlijk alles.
Zelf schermen indelen, hoeveel, wat. Hartslag zones. Alarmen per tijd, afstand, etc. Kan niets verzinnen wat ie niet kan... Ow ja, praten :)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:47:36 #218
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_91848493
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:38 schreef jack4ya het volgende:
Ja en ja.
Al zou ik nooit zo een route lopen omdat je dan continu op je horloge zit te kijken. Tempo, snelheid, hartslag, hoog, gemiddeld, laag per item. Eigenlijk alles.
Zelf schermen indelen, hoeveel, wat. Hartslag zones. Alarmen per tijd, afstand, etc. Kan niets verzinnen wat ie niet kan... Ow ja, praten :)
Ah ok, oudere modellen konden dat niet. Route gebruik ik op de fiets.
Mocht mijn 305 het begeven ga ik denk ik toch weer voor een 305. Lekker vertrouwd, mis er niks aan, en lekker groot voor op de fiets. Die 35 euro extra zijn te overzien. Lees trouwens dat de Globalsat onder meerdere namen wordt verkocht. .
Sei wachsam,
pi_91848655
Als die je al bekend is zou ik dat ook doen ja. Maar voor mensen die (bijna) alles willen, is het een supermooie deal. Inc band en zo...
pi_91854619
Mensen die beginnen met lopen of een halve marathon willen lopen raad ik aan om zich aan te sluiten bij een vereniging of loopgroep. Meestal tref je daar wel mensen die ook een dergelijk doel nastreven en je krijgt training van een gediplomeerde hardlooptrainer.

Een goede hardlooptechniek is heel belangrijk en zorgt voor minder blessures.
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:01:22 #221
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_91883002
Gister voor het eerst op spikes gelopen op de baan. Heb een test van 3km gedaan en kwam in 10:30 ongeveer binnen. Meh ;( moet sneller. Wel flinke spierpijn nu in mn kuiten! Normaal loop ik toch merkbaar op mn middenvoet, en dat moet naar voren verplaatsen. Als dat eenmaal lukt, gaat me het vast veel meer kracht en snelheid opleveren :)
pi_91902233
Heel december niet gesport maar wel wijn, bier en champagne laten vloeien... maar me toch laten overhalen de 10km @ Groet uit Schoorl te lopen. Nu de afgelopen anderhalve week weer drie keer gelopen en liep zonet in mn 10km training een PR op de 1km, de 5km en de 10km :D

Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat ik echt zeer zelden loop, alleen net voor de damloop ff wat oefenen. Maar toch wel blij mee, geeft vertrouwen :).

Het parcours is daar volgens mij wat zwaarder dan een vlakke 10k, maar het motiveert ook omdat het een wedstrijd is. Doelstelling wordt dan 45 min voor mij :)
pi_91915445
Zeer zelden lopen en dan 10k in 45m... Indrukwekkend.

Ik heb afgelopen vrijdag geploeterd op mijn 8km in 50m. Dat was 2:30 van mijn pr af.

Ik heb afgelopen maandag geploeterd op mijn 10km in 67m. Dat was 1:00 van mijn pr af.

Ik moet er zo hard voor werken...

Toch maar terug naar dat andere topic. :)
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:13:50 #224
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_91917671
Daarom hebben ze PR's bedacht. Verbeteren van jezelf, daar gaat het om. In vergelijking met Bekele is zowat iedereen slecht. Verschil tussen dit en het andere topic zit denk ik vooral in de specifiekere voorbereiding, trainingsleer en het lopen van wedstrijden. Andere topic meer voor de starters, afvallers en etc.

Ik had me na de zevenheuvelen wat hardlooprust gegund, maar die rust is wat langer uitgevallen dan geplant. Vandaag voor de 2de keer sinds begin december gelopen. Rustig D1 duurloopje. Geen snelheid hoeven inleveren gelukkig. Nog wel gefietst in de tussentijd.
Sei wachsam,
pi_91919659
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:42 schreef jack4ya het volgende:
Zeer zelden lopen en dan 10k in 45m... Indrukwekkend.

Ik heb afgelopen vrijdag geploeterd op mijn 8km in 50m. Dat was 2:30 van mijn pr af.

Ik heb afgelopen maandag geploeterd op mijn 10km in 67m. Dat was 1:00 van mijn pr af.

Ik moet er zo hard voor werken...

Toch maar terug naar dat andere topic. :)
Ach ja wel de damloop gedaan en daarvoor een paar keer trainen vooraf. En zit ook regelmatig op de racefiets of mountainbike (behalve dus in december :P). En ben 1.90 dus maak lange stappen en mn gewicht is ook gewoon in orde.

Maar of je nu 65 minuten, 45 minuten of 35 minuten over een 10k doet, je wil altijd net dat minuutje harder denk ik. Het leuke aan hardloopwedstrijden en ook wielertoertochten vind ik dat het geen wedstrijd tegen anderen is, maar in de eerste plaats tegen jezelf :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')