Ziet er wel heel groot uitquote:Op donderdag 6 januari 2011 14:24 schreef mouzzer het volgende:
Nieuwe gadget voor de hardlopers: Nike+ Sportwatch GPS powered by TomTom.
Eens kijken of ik komende tijd al een testmodelletje kan regelen voor de release in juli
Waar heb je dit gedaan? Het lijkt mij ook wel erg interessant om een keer te doen, gewoon om te kijken hoeveel aanleg ik heb (meer motivatie als dat goed isquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:38 schreef jde_kok het volgende:
Zojuist een basis plus sportmedische keuring laten doen. Heb geen inspanningstest gedaan, dus geen VO2 waarden en zo. Ging om hartfilmpje, wat testjes, bloedonderzoek en daarna lichamelijk onderzoek.
Ik blijk grote longen te hebben en behoorlijk veel lucht op te kunnen nemen en in 1 keer uit te kunnen blazen. Dat verklaard ook mijn duurvermogen. Verder heb ik een groot hart, waardoor ik in rust weinig slagen heb.
Mijn vetpercentage is slechts 8,6%, topsporters zitten normaal rond 11%, marathonlopers rond 5 of 6%. Blijkt dus echt dat ik een pure duurloper ben en op termijn wil en kan ik mijzelf ook gaan ontwikkelen naar de marathon.
Enige is mijn fors overpronerende voeten. De arts adviseerde om zooltjes aan te laten meten. Dit ter voorkoming van blessures.
MMC Veldhoven, ziekenhuis met Sportgeneeskunde.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:28 schreef kepler het volgende:
[..]
Waar heb je dit gedaan? Het lijkt mij ook wel erg interessant om een keer te doen, gewoon om te kijken hoeveel aanleg ik heb (meer motivatie als dat goed is)
Maar is het juist niet:quote:
ah ok, maar ik heb hele smalle polsenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:31 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Maar is het juist niet:
Nike Sportwatch GPS: 37mm wide by 254mm tall by 16mm thick and weighs about 66g
Garmin Forerunner 305: 5.33 x 6.86 x 1.78 cm
Garmin Forerummer 405: 4.8 x 7.1 x 1.6 cm 60g
quote:Op zondag 9 januari 2011 14:46 schreef Jojogirl het volgende:
Verder meen ik me iets te herinneren dat een ineens hogere hartslag dan normaal bij gewone inspanning en een verhoogde rustpols kan duiden op slecht herstel van je inspanningen en/of overtraindheid.
Had ik ook altijd. Mag nu (voorlopig) niet meer hardlopen, dus misschien moet je jezelf even wat matigen.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:39 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Wat voor hartslag hebben jullie over het algemeen tijdens het lopen? Ik probeer de laatste tijd wat meer met hartslagband te lopen, maar ik vind het een beetje frustrerend vanwege een (erg) hoge hartslag.
80 meet ik inderdaad 's avonds op de bank. Ik zal eens kijken wat die 's morgens vroeg is.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:46 schreef Jojogirl het volgende:
Is 80 trouwens echt je rustpols (als in 's ochtends voor/bij het opstaan gemeten) of is dat wat je ziet als je gewoon 's avonds op de bank zit? Ik vind het nl. vrij hoog voor iemand die een halve marathon kan lopen.
Thanks! De enige tijd die ik heb is van een 5km bij de VUMC gebouwenloop, maar da's niet helemaal representatief denk ik, aangezien trappen en smalle gangetjes met korte bochten daar normaal zijn in het parcoursquote:Op maandag 10 januari 2011 11:09 schreef jde_kok het volgende:
Welkom Flappekz. Succes het komende jaar met je sportieve ambities! Tijden kan je in de openingspost kwijt.
Ik ben zeer benieuwd wat je van de marathon van Parijs gaat vinden, laat het even weten op dit forum. Deze staat namelijk ook op mijn 'to do marathon list'.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:17 schreef Erpé het volgende:
Hoi, ik kom hier ook graag meepraten over hardlopen.Ik ben al zo'n tien jaar bezig, en ben nu net serieus begonnen met de training voor de marathon in Parijs. Het wordt mijn vijfde. Ik was vroeger wel ambitieus en wilde mooie tijden neerzetten. Nu loop ik vooral om te genieten van het lopen-zelf, de omgeving, muziekje erbij, heerlijk!
Vanmorgen bijna twee uur over de berijpte hei bij Hilversum. Zonnetje, Foo Fighters in de oren, nu big smile
quote:Op zondag 9 januari 2011 20:06 schreef jde_kok het volgende:
Het ging heerlijk in Egmond. Wilde deze puur als training lopen en vooral tweede stuk gas terugnemen.
Eerste drie kilometer ondanks voorste startvak erg druk. Op het strand 7,5km vol de wind tegen. In waaiers lopen lukte moeilijk, dus besloot flink wat kopwerk te doen. In de duinen tempo teruggeschroeft en lekker uitgelopen. Resultaat alsnog mijn snelste Egmond ooit! 1:35:41 na tussentijd op 10,5km van 46:51. Erg tevreden met de race en mijn 125e plaats!
Ik train altijd zo: 3 of vier keer in de week , en dan 1 keer per week op snelheid, bv intervallen.1 of 2 keer ruim een uur en1 keer per week een lange duurloop. Eens in de twee weken maak je die duurloop langer tot maximaal 3 uur 20 anders kost het je te veel reserves die je nodig hebt voor de marathon zelf. De langste duurloop doe je ongeveer 6 weken voor de marathon zodat je nog genoeg kan herstellen. Daarna weer afbouwen en de laatste week voor de marathon moet je zo weinig mogelijk lopen (en geloof me, dat is moeilijk). Dit is een globale training waarmee je hem in elk geval kunt uitlopen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 01:21 schreef 1517 het volgende:
Ik wil graag de marathon in Londen lopen aankomende april. Ben fysiek in goede staat en mijn doel is uitlopen. heb nog nooit een halve marathon gelopen maar ik loop nu een 10k in 47minuten en 5k in 22m.
Heb nu nog zo'n 13 weken denk ik, tot 17 april. Ben bereid 3 tot 4 keer per week te trainen, al hoewel ik niet weet of 4 keer wel slim is. Voornamelijk lange duurlopen neem ik aan maar welke afstanden en welke hartslagzones? Wie heeft er eerder een marathon gelopen terwijl hij/zij niet zeker wist of hij/zij uberhaubt de finish zou halen. Wie heeft er tips?
Wat is je langste duurloop tot nu toe en hoe gaan die? Een marathon is lang en als je nog nooit een halve hebt gelopen is het wel heel lang!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 01:21 schreef 1517 het volgende:
Ik wil graag de marathon in Londen lopen aankomende april. Ben fysiek in goede staat en mijn doel is uitlopen. heb nog nooit een halve marathon gelopen maar ik loop nu een 10k in 47minuten en 5k in 22m.
Heb nu nog zo'n 13 weken denk ik, tot 17 april. Ben bereid 3 tot 4 keer per week te trainen, al hoewel ik niet weet of 4 keer wel slim is. Voornamelijk lange duurlopen neem ik aan maar welke afstanden en welke hartslagzones? Wie heeft er eerder een marathon gelopen terwijl hij/zij niet zeker wist of hij/zij uberhaubt de finish zou halen. Wie heeft er tips?
Dat lijkt me ook een haalbare planning. Niet dat het onmogelijk was hoor, maar nu kun je wel wat rustiger opbouwen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:13 schreef 1517 het volgende:
Volgens mij is de inschrijving voor de marathon in Londen al gesloten! Shitttyyy.
Nu zie ik dat de marathon in Enschede op de zelfde dag is, denk dat ik daar dan een halve marathon pak en later misschien Amsterdam.
Ik heb vorig jaar hetzelfde gedaan, begon begin januari en liep toen 10km in 45min. Ik dacht toen wel even de hele marathon in april te halen, liep in febr. met gemak een halve rond 1:30 en tot 30km. het ging prima.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:10 schreef kepler het volgende:
Binnen drie maanden van 14k naar 40k
Dat lijkt me geen goed plan. Ik zou in maart/april gewoon voor een halve marathon gaan, en dan een hele marathon in oktober (bv Amsterdam). Of anders rustig blijven door trainen en volgend jaar die van London lopen
Succes!
Leuke loop. Ook het feest erna.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:10 schreef beertenderrr het volgende:
Yeah, aankomend jaar batavierenrace!Heb er nu al zin in
Haast is zelden goed, naar een marathon moet je toegroeien. Er zijn maar enkele lopers die zonder een goede voorbereiding een marathon netjes uitlopen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:13 schreef 1517 het volgende:
Volgens mij is de inschrijving voor de marathon in Londen al gesloten! Shitttyyy.
Nu zie ik dat de marathon in Enschede op de zelfde dag is, denk dat ik daar dan een halve marathon pak en later misschien Amsterdam.
Dat gevoel heb ik ook altijd op de baan. Af en toe denk ik wel eens:klopt de afstand wel?quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:37 schreef beertenderrr het volgende:
Vandaag op de baan 4x800m gelopen. Was de bedoeling om te gaan zoeken waar de grens lag tussen aerobe en anaerobe verbranding en goed op gevoel inschatten hoe lang je nou over een ronde zou doen op dit tempo. Ligt gewoon tussen de 16 en 17km/h gemiddeld. Kon het eigenlijk niet geloven, want ik liep enorm ontspannen. Op de baan gaat alles dus blijkbaar veel makkelijker. Nooit gedacht dat ik dat zou halen toen ik hier begon met posten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |