abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89396564
Rondom onze vakbonden ontstaat een hele vervelende situatie. Steeds minder mensen zijn er lid van waardoor De ledenbestanden zijn ook nog eens heel grijs. Wat een eenzijdig standpunt geeft en ook nog eens jongeren afschrikt om lid te worden..

Maar alle werknemers profiteren wel van de inspanningen van de vakbonden. Ze hebben prettige werkomstandigheden bereikt en onderhandelen voor ons werknemers in de SER en andere raden. Dat goede systeem dreigt uitgehold te raken.

Zou het niet een idee zijn om iedere werknemer te verplichten bij een vakbond te gaan. Dat heeft als voordelen.
-Het vergrijzingsprobleem wordt opgelost
-De bonden zijn veel representatiever
-De contributie kan veel lager

De werknemer kan dan zelf bepalen van welke bond ie lid wil zijn maar niet gaan profiteren van hun werk zonder iets bij te dragen.
pi_89396975
Ach, dreigt er een staking in het bedrijf waar je werkt?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_89397039
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:55 schreef Arolsen het volgende:

Maar alle werknemers profiteren wel van de inspanningen van de vakbonden.
Wie zegt dat?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_89397050
Nee hoor, de meeste collega's zijn niet eens lid

Maar ik vind dat je het moet zien als een zorgverzekering
  woensdag 1 december 2010 @ 19:08:57 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_89397170
TS heeft het niet door, net als veel grijze mensen. Jongeren zijn nuchterder en verspillen hun geld niet aan vakbonden!

Vakbonden zijn de ENIGE partij die BELANG heeft bij ontevreden werknemers! Ze beloven de werknemers onrealistische loonsverhogingen, zodat de werknemers ontevreden worden met hun huidige loon, en daarmee lid worden van de vakbond. Vervolgens gaan ze staken om hun eisen kracht bij te zetten (lees: afpersing).
Resultaat? De vakbond heeft meer zieltjes, de directeur van de vakbond krijgt z'n 400.000 euro per jaar.
En de leden hebben maar niet door dat een vakbond gewoon een BEDRIJF is met een businessmodel. Net als "goede doelen" overigens.
censuur :O
pi_89397299
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:08 schreef RemcoDelft het volgende:
TS heeft het niet door, net als veel grijze mensen. Jongeren zijn nuchterder en verspillen hun geld niet aan vakbonden!

Vakbonden zijn de ENIGE partij die BELANG heeft bij ontevreden werknemers! Ze beloven de werknemers onrealistische loonsverhogingen, zodat de werknemers ontevreden worden met hun huidige loon, en daarmee lid worden van de vakbond. Vervolgens gaan ze staken om hun eisen kracht bij te zetten (lees: afpersing).
Resultaat? De vakbond heeft meer zieltjes, de directeur van de vakbond krijgt z'n 400.000 euro per jaar.
En de leden hebben maar niet door dat een vakbond gewoon een BEDRIJF is met een businessmodel. Net als "goede doelen" overigens.
Typisch werkgeversvriendje zo te horen
  woensdag 1 december 2010 @ 19:13:28 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_89397391
Anders zorg je dat je zelf werkgever wordt.
Of zijn jullie alleen maar paranoïde, uitwisselbare, werkpaarden?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 1 december 2010 @ 19:14:24 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_89397439
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:11 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Nee, gewoon loonslaaf.
Helaas moet ik constateren dat jij niet zelf na kan denken, want enig tegenargument ontbreekt.
pi_89397457
Misschien wordt ik dat nog ooi

Maar dat zal nog wel even duren. En bovendien zijn er genoeg mensen die dat nooit zullen worden. Maar die wel goede omstandigheden verdienen.
pi_89397544
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nee, gewoon loonslaaf.
Helaas moet ik constateren dat jij niet zelf na kan denken, want enig tegenargument ontbreekt.
Volgens jou kunnen we niet zelf bedenken of ons loon te hoog of laag is?

Mijn loon is trouwens prima. Maar dat komt mede door inspanningen van vakbonden in het verleden dat de meesten het nu aardig breed hebben.

Eveneens dat er normale werktijden zijn.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:16:46 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89397577
lul niet, ik heb nog nooit iets gehad aan een vakbond. Ik onderhandel mijn eigen salaris en arbeidsvoorwaarden. Gaat er iets mis dan regel ik dat met een advocaat.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:18:03 #12
177885 JoaC
Het is patat
pi_89397641
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:11 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Je gaat er niet op in
quote:
Rondom onze vakbonden ontstaat een hele vervelende situatie. Steeds minder mensen zijn er lid van waardoor De ledenbestanden zijn ook nog eens heel grijs. Wat een eenzijdig standpunt geeft en ook nog eens jongeren afschrikt om lid te worden..
Klopt
quote:
Maar alle werknemers profiteren wel van de inspanningen van de vakbonden. Ze hebben prettige werkomstandigheden bereikt en onderhandelen voor ons werknemers in de SER en andere raden. Dat goede systeem dreigt uitgehold te raken.
Je zei net nog dat alleen oude mensen lid bleven, dus zij profiteren, niet ALLE werknemers.
quote:
Zou het niet een idee zijn om iedere werknemer te verplichten bij een vakbond te gaan. Dat heeft als voordelen.
-Het vergrijzingsprobleem wordt opgelost
AOW naar 67 -> opgelost
quote:
-De bonden zijn veel representatiever
-De contributie kan veel lager
Als Agnes geen tonnen zou verdienen, kon de contributie ook omlaag. Als Agnes nou eens aan jongeren zou denken, zouden deze mensen ook lid worden.
quote:
De werknemer kan dan zelf bepalen van welke bond ie lid wil zijn maar niet gaan profiteren van hun werk zonder iets bij te dragen.
De werknemer moet zelf kiezen of hij lid word, en als hij dit niet is, kan hij er nadelen van ondervinden, maar dat moet de werknemer zelf weten.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  woensdag 1 december 2010 @ 19:18:36 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_89397675
Vakbonden=gevestigde belangen.
Prima dat er een club is om je rechten te verdedigen. Maar waarom zou je als intreder op de arbeidsmarkt een club verplicht moeten steunen die iedereen voor je "in de rij" betere arbeidsvoorwaarden gunt?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 1 december 2010 @ 19:43:28 #14
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89399030
Dit al het tweede topic deze week waarin je blijk geeft van een enorm gebrek aan inzicht. Lees je nou gewoon eens in in plaats van telkens een stelling neer te knallen zonder enige onderbouwing. Daar hebben we er al een van rondlopen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_89400669
Integendeel. Vakbonden hun politieke macht ontnemen. Stakingsrecht afschaffen. Cao niet meer algemeen bindend. Etcetera. Oftewel richting een vrije markt
pi_89400710
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:10 schreef beeer het volgende:
Integendeel. Vakbonden hun politieke macht ontnemen. Stakingsrecht afschaffen. Cao niet meer algemeen bindend. Etcetera. Oftewel richting een vrije markt
Waar mag ik tekenen?
  woensdag 1 december 2010 @ 20:13:14 #17
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_89400819
TS is een jankende communist...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 1 december 2010 @ 20:21:19 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_89401246
quote:
Stakingsrecht is op zich prima, maar het zou strikt nageleefd moeten worden. Staken = werk neerleggen.
Staken is niet: buschauffeurs die wel rijden maar geen kaartjes controleren (=werkweigering, ontslag op staande voet). Staken is ook niet: demonstreren tegen democratische overheidsbesluiten.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:26:33 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89401536
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:29:39 #20
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_89401718
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Stakingsrecht is op zich prima, maar het zou strikt nageleefd moeten worden. Staken = werk neerleggen.
Staken is niet: buschauffeurs die wel rijden maar geen kaartjes controleren (=werkweigering, ontslag op staande voet). Staken is ook niet: demonstreren tegen democratische overheidsbesluiten.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_89401771
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hee chef bamischijf, een democratische beslissing houd niet in dat iedereen die maar 50% + 1 voor zijn plan kan vinden het ook daadwerkelijk bij het juiste eind heeft en dus maar meteen zijn zin moet krijgen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 december 2010 @ 20:31:47 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89401846
quote:

Precies hoe ik er over denk. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_89402335
quote:

In landen waar vrij vakbonden verboden zijn (of gemarginaliseerd door de overheid) werkt de doorsnee werknemer voor een habbekrats, of nog minder. Niks nieuws onder de zon want vroeger toen wij nog geen vakbonden hadden was het hier net zo.

Merkwaardig overigens dat een groep mensen die onderhandeling over hun arbeidsvoorwaarden uitbesteed hebben van chantage beticht wordt, terwijl mensen die dat individueel doen (bijvoorbeeld in de ict) gezien worden als goede onderhandelaars.

Verder graag bewijs voor het genoemde salaris van 400k voor de top van de grootste nederlandse vakbonden (fnv en cnv)
-
  woensdag 1 december 2010 @ 20:41:31 #24
177885 JoaC
Het is patat
pi_89402440
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_89402796
Och, waar ik werk zitten de vakbonden te vervelen omdat er wellicht 6 managers hun biezen mogen pakken. De echte werkenden in het bedrijf hebben nergens last van en toch proberen de vakbonden het personeel op te hitsen om te gaan staken.

Maar het zal ze niet lukken, want geen enkele werkmens denkt er ook maar één seconde over na om te gaan staken. En zelfs al zouden er een paar kanslozen gaan staken, dan komt het gros toch wel het bedrijf binnen, desnoods slaan we wel zo'n stel van die parasieten voor de poort weg.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 december 2010 @ 20:49:48 #26
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89402956
Vooral dat stoken staat me zo verschrikkelijk tegen van die gasten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:52:02 #27
177885 JoaC
Het is patat
pi_89403088
Netsplitter: WK-topic
[..]
pi_89403186
FNV=PVDA. En daar schamen ze zich niet voor. Daarom sterft de FNV uit, doen ze zelf.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:54:41 #29
177885 JoaC
Het is patat
pi_89403239
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:53 schreef DanHardy het volgende:
FNV=PVDA. En daar schamen ze zich niet voor. Daarom sterft de FNV uit, doen ze zelf.
Ze liggen juist met elkaar in de clinch
[..]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 december 2010 @ 20:56:56 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89403406
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:52 schreef JoaC het volgende:
Netsplitter: WK-topic
Ik heb m'n zegje daar gedaan. :W
pi_89404061
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:54 schreef JoaC het volgende:

[..]

Ze liggen juist met elkaar in de clinch
Kerel, historisch gezien (en nog) zijn het de beste vrienden. Doet een geschilletje niks aan af.
pi_89404795
De vakbond behartigt vooral de gevestigde belangen. Er zijn oudjes die minder presteren dan nieuwkomers maar wel aan het eind van hun schaal zitten. Vaak ziek zijn en niet ontslagen kunnen worden. De jongeren verdient minder, kan zo weggestuurd worden. De vakband versterkt deze tweedeling door de gevestigde belangen te beschermen.

De vakband zorgt derhalve voor tweedeling in de maatschappij.
  woensdag 1 december 2010 @ 21:42:58 #33
177885 JoaC
Het is patat
pi_89406123
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik heb m'n zegje daar gedaan. :W
http://www.seo.nl/binaries/publicaties/rapporten/2010/2010-13.pdf
[..]
pi_89406529
quote:

Maar alle werknemers babyboomers profiteren wel van de inspanningen van de vakbonden. Ze hebben prettige werkomstandigheden bereikt en onderhandelen voor ons werknemers babyboomers in de SER en andere raden. Dat goede parasitaire systeem dreigt uitgehold te raken.
Zo klopt het TS!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 2 december 2010 @ 09:28:08 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_89418698
Tamelijk Stalinistisch voorstel

Beter komen er nieuwe vakbonden die niet zo clientelistisch optreden
pi_89482724
quote:
Op richting de dictatuur

Het valt mij op de velen in dit topic er niet bij stilstaan dat hun onderhandelingskader mede door de vakbonden geschapen is.

Of hadden de arbeiders in de 19e eeuw gewoon beter moeten onderhandelen :')
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:04:11 #37
45206 Pietverdriet
pi_89482921
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:59 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Op richting de dictatuur
Zeg jij die vakbondslidmaatsschap wil verplichten sovjet stijl
quote:
Het valt mij op de velen in dit topic er niet bij stilstaan dat hun onderhandelingskader mede door de vakbonden geschapen is.
Ik onderhandel mijn contract liever zelf
quote:
Jep
pi_89482963
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:

Ik onderhandel mijn contract liever zelf

[..]

Jep
Veel succes met onderhandelen zonder enig onderhandelingskader :')
pi_89483636
In de VS kun je goed zien wat mensen van vakbonden vinden
quote:
Low-tax states will gain seats, high-tax states will lose them

TAGS: 2010 Congressional Election atr tax policy taxes
Comments (0) Share Print
By: Barbara Hollingsworth 11/17/10 3:13 PM
Local Opinion Editor

Migration from high-tax states to states with lower taxes and less government spending will dramatically alter the composition of future Congresses, according to a study by Americans for Tax Reform

Eight states are projected to gain at least one congressional seat under reapportionment following the 2010 Census: Texas (four seats), Florida (two seats), Arizona, Georgia, Nevada, South Carolina, Utah and Washington (one seat each). Their average top state personal income tax rate: 2.8 percent.

By contrast, New York and Ohio are likely to lose two seats each, while Illinois, Iowa, Louisiana, Massachusetts, Michigan, Missouri, New Jersey, and Pennsylvania will be down one apiece. The average top state personal income tax rate in these loser states: 6.05 percent.

The state and local tax burden is nearly a third lower in states with growing populations, ATR found. As a result, per capita government spending is also lower: $4,008 for states gaining congressional seats, $5,117 for states losing them.

And, as ATR notes, in eight of ten losers, workers can be forced to join a union as a condition of employment. In 7 of the 8 gainers, workers are given a choice whether to join or contribute financially to a union.

Imagine that: Americans are fleeing high tax, union-dominated states and settling in states with lower taxes, right-to-work laws and lower government spending. Nothing sends a message like voting with your feet.

http://washingtonexaminer(...)tes-will-lose-them-0
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:25:19 #40
45206 Pietverdriet
pi_89483814
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:05 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Veel succes met onderhandelen zonder enig onderhandelingskader :')
Niet iedereen is een ongeschoolde arbeider zoals jij
pi_89485431
Laat mensen toch weten zelf of ze lid willen worden. Het is aan jou de taak ze te overtuigen.
Noodles
pi_89486462
Nee, ik gun de vakbonden het beste, maar ik heb er ook een bloedhekel aan als ze denken namens mij te spreken.
pi_89486959
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:59 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Op richting de dictatuur

In de 19e eeuw hadden de vakbonden meer bestaansrecht. We leven niet meer in de 19e eeuw en de arbeidsomstandigheden zijn ook al heel lang niet meer 19e-eeuws.
In de huidige omstandigheden zijn vakbonden grotendeels een overbodig relict. Wanneer arbeiders geen beláng hebben bij een vakbond, dan hééft een vakbond geen belang.
Helaas hebben vakbonden blijkbaar niet het vermogen in te zien wat hun historisch belang is, en dat dat geweest is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:52:24 #44
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89486979
CAO verbeteringen voor de werknemer alleen doorvoeren bij degene die lid zijn. Eerlijk toch? En mensen die niet lid zijn moeten altijd hun mondje dicht houden over de vakbond.
pi_89487142
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:52 schreef betyar het volgende:
CAO verbeteringen voor de werknemer alleen doorvoeren bij degene die lid zijn. Eerlijk toch? En mensen die niet lid zijn moeten altijd hun mondje dicht houden over de vakbond.
Wat is er dan nog algemeen bindend aan? Schaf die debiele vastgelegde inspraak voor de vakbond af wanneer er geen hond lid is, dan mag daarna de vakbond namens z'n anderhalve man en een paardekop op eigen houtje bij de werkgever onderhandelen. Eens zien wat er dan overblijft van de vakbondspierballen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_89487879
Ik hou niet van vakbonden, slecht plan voor mij persoonlijk, ik wil totaal niet verbonden worden aan een of andere FNV bende. Ik bepaal zelf wel welke onderhandelingen ik doe, en ik doe ze wel namens mezelf, daar heb ik geen derde voor nodig.

Wat arbeiders willen moeten ze zelf weten, maar mij gaan verplichten mee te doen aan die onzin gaat me te ver.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89488914
Vakbonden afschaffen, dat moeten ze doen!

Vakbonden :r :r
  vrijdag 3 december 2010 @ 19:46:09 #48
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_89489254
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:38 schreef Nielsch het volgende:
Vakbonden afschaffen, dat moeten ze doen!

Vakbonden :r :r
Dat lijkt me ook geen goed plan, maar ze mogen hun politieke macht wel inperken.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_89489466
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:46 schreef mlg het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook geen goed plan, maar ze mogen hun politieke macht wel inperken.
Zonder politieke macht zijn het niet veel meer dan veredelde personeelsverenigingen. Ook prima hoor.
pi_89492119
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:19 schreef Willy84 het volgende:
De vakbond behartigt vooral de gevestigde belangen. Er zijn oudjes die minder presteren dan nieuwkomers maar wel aan het eind van hun schaal zitten. Vaak ziek zijn en niet ontslagen kunnen worden. De jongeren verdient minder, kan zo weggestuurd worden. De vakband versterkt deze tweedeling door de gevestigde belangen te beschermen.

De vakband zorgt derhalve voor tweedeling in de maatschappij.
De vakbond komt op voor de belangen van haar leden. Als jongeren dat ook willen zullen ze toch eerst lid moeten worden. Of snap je die logica niet?
pi_89493610
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 20:49 schreef JellieVrolijk het volgende:
De vakbond komt op voor de belangen van haar leden. Als jongeren dat ook willen zullen ze toch eerst lid moeten worden. Of snap je die logica niet?
Het is nagenoeg onmogelijk ertussen te komen. Op veel plekken is dat door jongeren vergeefs geprobeerd. Tenslotte zijn ze maar eigen bonden gaan vormen, zoals het AVV.
pi_89496625
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:12 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Het is nagenoeg onmogelijk ertussen te komen. Op veel plekken is dat door jongeren vergeefs geprobeerd. Tenslotte zijn ze maar eigen bonden gaan vormen, zoals het AVV.
Hoe bedoel je: ertussen komen? Geef eens voorbeelden.
  zaterdag 4 december 2010 @ 00:39:36 #53
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89505004
Vakbonden houden het sentiment wakker dat de werkgevers toch vooral een boevenbende zijn die iedereen willen uitknijpen en dat zonder hen we een enkele reis Industriele Revolutie te verwachten hebben met 14-urige werkdagen. De hele vakbondcultuur is ronduit belachelijk en slecht voor de excellerende, jonge en enthousiaste werknemer, maar goed voor de luie "het-zal-mijn-tijd-wel-duren"vijftig-plusser.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_89505405
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 00:39 schreef GSbrder het volgende:
Vakbonden houden het sentiment wakker dat de werkgevers toch vooral een boevenbende zijn die iedereen willen uitknijpen en dat zonder hen we een enkele reis Industriele Revolutie te verwachten hebben met 14-urige werkdagen. De hele vakbondcultuur is ronduit belachelijk en slecht voor de excellerende, jonge en enthousiaste werknemer, maar goed voor de luie "het-zal-mijn-tijd-wel-duren"vijftig-plusser.
QFT
pi_89508194
Vakbonden, sterf. En snel bitte.

quote:

[..]

Waarom zou je als jongere geassocieerd willen worden met dat babyboom relikwie die niets dan slecht doet voor jouw generatie? laat ze alsjeblieft zsm sterven. Liefst pijnlijk.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zaterdag 4 december 2010 @ 11:48:59 #56
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_89511586
Ik was lid van een vakbond, maar na die Museumpleinwanvertoning van 2004 en de inkomensachteruitgang voor veel particulier verzekerden door het nieuwe zorgstelsel (die de bond ook kende, maar waarover men niet wilde onderhandelen) heb ik mijn lidmaatschap opgezegd. Soms zou ik nog wel willen dat ik lid was, vooral om nog een keer op te kunnen zeggen.

Ik snap die zogenaamde spagaat van de bonden ook niet. Of je bent een betaalde belangenclub die onderhandelt voor zijn achterban, of je bent een ideële organisatie die handelt in het algemeen belang. Je kan niet allebei zijn. Het feit dat je betalende leden hebt betekent helemaal niet dat je je primair moet richten op de belangen van je achterban. Als alle unox-werknemers lid worden van de vegetariërsbond gaan die ook niet ineens hun beleid veranderen.
Never explain, never apologize.
  zaterdag 4 december 2010 @ 12:08:43 #57
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_89512269
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 11:48 schreef Lurf het volgende:
Ik was lid van een vakbond, maar na die Museumpleinwanvertoning van 2004 en de inkomensachteruitgang voor veel particulier verzekerden door het nieuwe zorgstelsel (die de bond ook kende, maar waarover men niet wilde onderhandelen) heb ik mijn lidmaatschap opgezegd. Soms zou ik nog wel willen dat ik lid was, vooral om nog een keer op te kunnen zeggen.

Ik snap die zogenaamde spagaat van de bonden ook niet. Of je bent een betaalde belangenclub die onderhandelt voor zijn achterban, of je bent een ideële organisatie die handelt in het algemeen belang. Je kan niet allebei zijn. Het feit dat je betalende leden hebt betekent helemaal niet dat je je primair moet richten op de belangen van je achterban. Als alle unox-werknemers lid worden van de vegetariërsbond gaan die ook niet ineens hun beleid veranderen.
Een vakbond komt op voor de belangen van haar leden. Het is dan ook een vereniging en geen ideële stichting en zeker geen bedrijf zoals dat eerder genoemd is.

In Nederland kennen we het - ogenschijnlijke bizarre - systeem van een algemeen bindende CAO. Je hoeft dus niet mee te doen om wel de vruchten ervan te plukken. Voor veel mensen is dit reden genoeg om niet lid te worden. 12 a 15 euro per maand is voor veel mensen toch een boel geld. Combineer je het lidmaatschap echter met een rechtsbijstand verzekering en dergelijke - die ook vanuit de vakbond wordt aangeboden - dan kan het uiteindelijk nog erg voordelig zijn. Daarnaast wordt de positie van de bond sterker, wat ook weer gunstig kan zijn voor het salarisstrookje.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_89512351
Waar bemoeien vakbonden zich mee? Elk persoon heeft de mogelijkheid om ontslag te nemen en elk persoon kan zelf besluiten of hij een contract tekent of niet. Houd je werkgever zich niet aan het contract of aan wetgeving, dan kun je juridische stappen ondernemen. Vakbonden zijn er alleen maar voor het eigenbelang; zorgen voor onrust in zowel bedrijven als in de maatschappij.
  zaterdag 4 december 2010 @ 12:11:55 #59
45206 Pietverdriet
pi_89512382
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 12:10 schreef detulp050 het volgende:
Waar bemoeien vakbonden zich mee? Elk persoon heeft de mogelijkheid om ontslag te nemen en elk persoon kan zelf besluiten of hij een contract tekent of niet. Houd je werkgever zich niet aan het contract of aan wetgeving, dan kun je juridische stappen ondernemen. Vakbonden zijn er alleen maar voor het eigenbelang; zorgen voor onrust in zowel bedrijven als in de maatschappij.
Het is een beschermgeldmaffia, maar dan legaal.
pi_89512490
Het enige wat de vakbonden doen is het hachje van de babyboomers redden (en daarmee dat van hun eigen bestuurders en leden). Jongeren kan ze helemaal niets schelen. Sterker nog, jongeren gaan straks gebukt onder een enorme schuld vanwege de vakbonden, die het liefst betaald thuiszitten ziet geregeld voor de oude vergrijsde leden, allemaal opgehoest door de keihard werkende jongeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2010 12:15:55 ]
  zaterdag 4 december 2010 @ 12:15:52 #61
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_89512500
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 12:10 schreef detulp050 het volgende:
Probleem van arbeid is dat personen vaak geen mogelijkheid hebben om wel of niet te werken. Werk je niet, dan komt er geen brood op de plank met alle gevolgen van dien. Dit geeft de werkgever een nogal luxe machtspositie, waar in het verleden dan ook misbruik van is gemaakt.

De vakbonden zijn een schakel binnen het systeem wat er voor zorgt dat zowel werkgever als werknemer een redelijke uitgangspositie hebben. Beide zijn van elkaar afhankelijk, maar voor het beste resultaat moet er een machtsevenwicht worden gevonden.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_89512685
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 12:15 schreef Ryon het volgende:
Probleem van arbeid is dat personen vaak geen mogelijkheid hebben om wel of niet te werken. Werk je niet, dan komt er geen brood op de plank met alle gevolgen van dien. Dit geeft de werkgever een nogal luxe machtspositie, waar in het verleden dan ook misbruik van is gemaakt.
Als ALLE werkgevers met elkaar afspreken dat ze proberen ALLE Nederlanders uit te knijpen, dan heb je een punt. Maar dat is niet zo. Je kunt kiezen voor wie je gaat werken.

quote:
De vakbonden zijn een schakel binnen het systeem wat er voor zorgt dat zowel werkgever als werknemer een redelijke uitgangspositie hebben. Beide zijn van elkaar afhankelijk, maar voor het beste resultaat moet er een machtsevenwicht worden gevonden.
Het machtsevenwicht zit in de kwestie 'vraag en aanbod'. Werkgevers met slechte voorwaarden trekken geen (goed) personeel. Kijk naar de Aldi. De vakbond krijgt er geen voet aan de grond, er komen soms berichten naar buiten over merkwaardige arbeidsvoorwaarden en toch willen er mensen vrijwillig werken. Niet omdat ze anders doodgaan van de honger, maar omdat de Aldi ook goede dingen te bieden heeft. Vakbond overbodig.
  zaterdag 4 december 2010 @ 12:58:01 #63
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_89513746
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 12:22 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Als ALLE werkgevers met elkaar afspreken dat ze proberen ALLE Nederlanders uit te knijpen, dan heb je een punt. Maar dat is niet zo. Je kunt kiezen voor wie je gaat werken.
Kiezen voor wie je maar wilt werken? Was het maar zo'n feest. Leeftijd, opleiding, netwerk aanbod en regio zijn medebepalend in de keuze van werk. De arbeidsmarkt is een bijzondere markt waar andere processen op spelen dan op een schapen, dvd of computermarkt.

Het gevolg hiervan is dat veel werknemers kwetsbaar zijn. In Nederland zijn ze dat niet meer, verdienen mensen mooie salarissen en hebben ze nog een heel wetboek aan rechten in hun broek zitten. Dat is een mooi resultaat, mede behaald dankzij de inzet van de vakbonden. Een individuele werknemer vormt geen bedreiging voor een organisatie, een groep werknemers wel.

quote:
Het machtsevenwicht zit in de kwestie 'vraag en aanbod'. Werkgevers met slechte voorwaarden trekken geen (goed) personeel. Kijk naar de Aldi. De vakbond krijgt er geen voet aan de grond, er komen soms berichten naar buiten over merkwaardige arbeidsvoorwaarden en toch willen er mensen vrijwillig werken. Niet omdat ze anders doodgaan van de honger, maar omdat de Aldi ook goede dingen te bieden heeft. Vakbond overbodig.
De ALDI is een ideaal voorbeeld waarom vakbonden nodig zijn. Zonder dat zij een afspraak gemaakt hebben met ALLE werkgevers van Nederland bezitten zij om *wonderlijke* redenen toch een buitengewoon hoge machtspositie tegenover hun personeel. Gek? Niet echt.

De Aldi is een bedrijf dat afhankelijk is van een bepaalde groep werknemers. Dit zijn de mensen die vanwege de eerder gegeven kenmerken nadrukkelijk niet de keuze hebben om bij iedereen aan de slag te kunnen. De Aldi weet dat en maakt daar maximaal gebruik van, met de nogal bizarre werkomstandigheden als gevolg. De werknemers hoeven dit echter niet over hun kant te laten gaan, want hoewel zij afhankelijk zijn van het vaste inkomen dat de Aldi biedt, is de geoliede machine genaamd aldi afhankelijk van de arbeid die haar werknemers levert.

Door te organiseren en daardoor in de positie te zijn om die wederzijdse afhankelijkheid te kunnen benadrukken kunnen werknemers loon en arbeidsomstandigheden naar verdienste krijgen. De aldi weet dat ook, gaat om logische redenen tegen haar belang in en probeert om die redenen actief vakbondinvloed te verkomen. Bizar genoeg weten de werkgevers beter wat je aan een vakbond kan hebben dan de werknemers zelf...
--
  zaterdag 4 december 2010 @ 13:02:53 #64
45206 Pietverdriet
pi_89513882
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 12:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

De ALDI is een ideaal voorbeeld waarom vakbonden nodig zijn. Zonder dat zij een afspraak gemaakt hebben met ALLE werkgevers van Nederland bezitten zij om *wonderlijke* redenen toch een buitengewoon hoge machtspositie tegenover hun personeel. Gek? Niet echt.

De Aldi is een bedrijf dat afhankelijk is van een bepaalde groep werknemers. Dit zijn de mensen die vanwege de eerder gegeven kenmerken nadrukkelijk niet de keuze hebben om bij iedereen aan de slag te kunnen. De Aldi weet dat en maakt daar maximaal gebruik van, met de nogal bizarre werkomstandigheden als gevolg. De werknemers hoeven dit echter niet over hun kant te laten gaan, want hoewel zij afhankelijk zijn van het vaste inkomen dat de Aldi biedt, is de geoliede machine genaamd aldi afhankelijk van de arbeid die haar werknemers levert.

Door te organiseren en daardoor in de positie te zijn om die wederzijdse afhankelijkheid te kunnen benadrukken kunnen werknemers loon en arbeidsomstandigheden naar verdienste krijgen. De aldi weet dat ook, gaat om logische redenen tegen haar belang in en probeert om die redenen actief vakbondinvloed te verkomen. Bizar genoeg weten de werkgevers beter wat je aan een vakbond kan hebben dan de werknemers zelf...
Wat wil je nu eigenlijk zeggen met je warrige verhaal? Kan er geen kaas van maken
  zaterdag 4 december 2010 @ 13:16:21 #65
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_89514257
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat wil je nu eigenlijk zeggen met je warrige verhaal? Kan er geen kaas van maken
Dat ligt dan niet aan mij. Maar toch maar even een korte samenvatting van een toch al kort verhaal: Vakbonden zijn nuttig. Zie mijn eerdere posts voor de onderbouwing. Hoewel verplichten wat te ver gaat, zouden zeker meer mensen lid moeten worden.
--
pi_89514522
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 12:22 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Heb zelf ook niet zoveel met de bonden maar in bepaalde delen van de arbeidsmarkt is de positie van de werknemers gewoon matig tot slecht, zoals aan de onderkant van de markt bijvoorbeeld de schoonmaakbranche en dan zie ik wel degelijk voordeel voor mensen om zich te organiseren om zo een sterkere positie te hebben tegenover de werkgevers.

quote:
of omdat ze geen fatsoenlijk ander werk kunnen vinden en daarom dit (uitbuiting in een aantal gevallen) maar op de koop toe nemen.

Niet iedere werknemer is die jonge, mondige, hoogopgeleide man of vrouw die er ook zonder hulp wel prima komt...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 4 december 2010 @ 13:27:48 #67
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89514589
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heb zelf ook niet zoveel met de bonden maar in bepaalde delen van de arbeidsmarkt is de positie van de werknemers gewoon matig tot slecht, zoals aan de onderkant van de markt bijvoorbeeld de schoonmaakbranche en dan zie ik wel degelijk voordeel voor mensen om zich te organiseren om zo een sterkere positie te hebben tegenover de werkgevers.

[..]

of omdat ze geen fatsoenlijk ander werk kunnen vinden en daarom dit (uitbuiting in een aantal gevallen) maar op de koop toe nemen.

Niet iedere werknemer is die jonge, mondige, hoogopgeleide man of vrouw die er ook zonder hulp wel prima komt...
Dat is nou eenmaal het leven du_ke. Je kan wel alles proberen te forceren, dat werkt uiteindelijk toch niet.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_89514646
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat is nou eenmaal het leven du_ke. Je kan wel alles proberen te forceren, dat werkt uiteindelijk toch niet.
Daarom zijn de vakbonden voor velen die buiten de bevoorrechte groepen vallen een goede zaak die hun positie ten opzichte van de werkgevers aanzienlijk hebben verbeterd. Heeft met forceren niet zoveel te maken eerder met samen sta je sterk.
  zaterdag 4 december 2010 @ 13:38:16 #69
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89514915
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarom zijn de vakbonden voor velen die buiten de bevoorrechte groepen vallen een goede zaak die hun positie ten opzichte van de werkgevers aanzienlijk hebben verbeterd. Heeft met forceren niet zoveel te maken eerder met samen sta je sterk.
Dat was misschien in de vorige eeuw zo, tegenwoordig is de samenleving veel dynamischer. De manier waarop vakbonden zich momenteel opstellen helpt ook niet mee: dogmatisch, star, geen oog voor het totaalplaatje, enzovoorts. Nee, vakbewegingen zijn tanende en dat is maar goed ook.
Bis bis bis
pi_89515031
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat was misschien in de vorige eeuw zo, tegenwoordig is de samenleving veel dynamischer. De manier waarop vakbonden zich momenteel opstellen helpt ook niet mee: dogmatisch, star, geen oog voor het totaalplaatje, enzovoorts. Nee, vakbewegingen zijn tanende en dat is maar goed ook.
tanende maar zeker nog niet nutteloos. Hun acties voor de schoonmakers begin dit jaar heeft veel aandacht gebracht voor de slechte zaken in deze branche. Daarom leg ik ook de nadruk op de onderkant van de arbeidsmarkt daar gebeuren nog veel zaken die eigenlijk niet kunnen. kijk ook maar eens wat de bonden aan het licht brengen over de werkomstandigheden van Oost-Europeaanse werknemers in de champignonteelt.
Daar hebben de bonden zeker nog wel een meerwaarde. Of zie jij iets of iemand anders die dat zo overneemt?
pi_89515166
Vakbonden staan innovatie en het oplossen van problemen in de weg. Jammer dat wij in de jaren '70 niet een leider als Thatcher hadden, die wel raad wist met die doorgeschoten arbeidsterroristen.
pi_89515197
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 12:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Een vakbond komt op voor de belangen van haar leden. Het is dan ook een vereniging en geen ideële stichting en zeker geen bedrijf zoals dat eerder genoemd is.

In Nederland kennen we het - ogenschijnlijke bizarre - systeem van een algemeen bindende CAO. Je hoeft dus niet mee te doen om wel de vruchten ervan te plukken. Voor veel mensen is dit reden genoeg om niet lid te worden. 12 a 15 euro per maand is voor veel mensen toch een boel geld. Combineer je het lidmaatschap echter met een rechtsbijstand verzekering en dergelijke - die ook vanuit de vakbond wordt aangeboden - dan kan het uiteindelijk nog erg voordelig zijn. Daarnaast wordt de positie van de bond sterker, wat ook weer gunstig kan zijn voor het salarisstrookje.
Je plukt er de bijzonder wrange vruchten van ja, aangezien ze alleen opkomen voor de belangen van 50 plussers. En de bonden zijn zelf degene, inclusief leden, die niet van de algemeen bindende CAO af willen.
pi_89515221
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:46 schreef Nielsch het volgende:
Vakbonden staan innovatie en het oplossen van problemen in de weg. Jammer dat wij in de jaren '70 niet een leider als Thatcher hadden, die wel raad wist met die doorgeschoten arbeidsterroristen.
Zo erg als ze ooit in Engeland waren zijn de bonden hier nu ook weer niet :P. Daarvoor is iedereen toch teveel gehecht aan het poldermodel :P
pi_89526010
quote:

[..]

Maar bekijk het eens op deze manier: Waarom zou ik lid worden van een vereniging die niet op komt voor mijn belangen en er nog geld voor wil zien ook?
  zaterdag 4 december 2010 @ 19:10:14 #75
45206 Pietverdriet
pi_89526280
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:46 schreef Nielsch het volgende:
In Nederland hebben we altijd een flink inkomen gehad uit het aardgas en daardoor de politieke wil niet de economie echt goed te hervormen. Het ging gewoon niet slecht genoeg en daarom hebben we de ellende van een enorme overheid.
  zaterdag 4 december 2010 @ 19:13:38 #76
45206 Pietverdriet
pi_89526367
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 19:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar bekijk het eens op deze manier: Waarom zou ik lid worden van een vereniging die niet op komt voor mijn belangen en er nog geld voor wil zien ook?
Ook binnen de bonden werkt de solidariteit maar 1 kant op. De zware lasten gaan allemaal op de jongeren, net als de politiek dat doet. Alle lastige beslissingen vooruitschuiven. Over 30 jaar is het gas allang op, en zit de huidige jeugd met de staatsschuld en demente babyboomers die alles hebben leeggeroofd.
pi_89526532
Die aardgasbaten zijn orde grootte 10 miljard per jaar. Veel geld maar ook weer niet onoverkomelijk piet ;)
  zaterdag 4 december 2010 @ 19:21:22 #78
45206 Pietverdriet
pi_89526654
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 19:18 schreef du_ke het volgende:
Die aardgasbaten zijn orde grootte 10 miljard per jaar. Veel geld maar ook weer niet onoverkomelijk piet ;)
Aardgasbaten 2010 14,7 Miljard, en idd, het loopt al terug.
  zaterdag 4 december 2010 @ 21:11:28 #79
327384 Bigwillem10
Life is a bitch fuck it.
pi_89530662
Bonden zijn tegenwoordig pure comerciele instellingen. Alles draait om geld ook bij de bonden.
Mensen zijn puur nummertjes met een bankrekening .
pi_89532906
Iedereen verplichten mee te doen met het collectief om ze daarna te verwijten te profiteren van het collectief :')
  zaterdag 4 december 2010 @ 22:37:06 #81
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89533691
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 19:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dan vooral geen lid worden en gewoon blijven doen wat je nu doet.
Ik ben wel lid en ik ben de vakbond tot nu toe alleen maar dankbaar met hetgeen waar ze mij mee hebben geholpen.

Kijk naar het vorstverlet reglement. Werkgevers zeggen dat de vorstverlet niet meer bestaat, dat de werkgevers geen premie meer wilden betalen dat is hun probleem en niet voor de bouwvakker die bang is voor zijn baan. Het is goed dat de bonden de bouwen langs gaan en de arbeiders voorlicht over de rechten plichten van de werknemers en werkgevers.

De uitgeknepen schoonmakers zoals hier boven ergens vermeld staat.

Het is goed dat er CAO's bestaan, iedereen weet zijn rechten en plichten, waar de bond toch zeker toezicht op houdt en in mijn ogen prima zaken verricht.
pi_89543342
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:

Ook binnen de bonden werkt de solidariteit maar 1 kant op. De zware lasten gaan allemaal op de jongeren, net als de politiek dat doet. Alle lastige beslissingen vooruitschuiven. Over 30 jaar is het gas allang op, en zit de huidige jeugd met de staatsschuld en demente babyboomers die alles hebben leeggeroofd.
Inderdaad.
Maar alle ex-vakbondsbestuurders hebben wel allemaal een mooi baantje gekregen.
pi_89543387
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:37 schreef betyar het volgende:

Ik ben wel lid en ik ben de vakbond tot nu toe alleen maar dankbaar met hetgeen waar ze mij mee hebben geholpen.

Kijk naar het vorstverlet reglement. Werkgevers zeggen dat de vorstverlet niet meer bestaat, dat de werkgevers geen premie meer wilden betalen dat is hun probleem en niet voor de bouwvakker die bang is voor zijn baan. Het is goed dat de bonden de bouwen langs gaan en de arbeiders voorlicht over de rechten plichten van de werknemers en werkgevers.

Het is goed dat er CAO's bestaan, iedereen weet zijn rechten en plichten, waar de bond toch zeker toezicht op houdt en in mijn ogen prima zaken verricht.
Dat ben ik met je eens maar ik snap dan niet hoe vakbonden dan in kunnen stemmen met het langer doorwerken tot 67 jaar.
Vergeleken met dat is zo'n vorstverlet regelement toch lachwekkend?
En wat te denken van de nullijn waar bonden elke keer weer mee instemmen terwlijk de top van bedrijven tientallen procenten omhoog gaat ?
Ik ben ook lid (gebleven) maar erg veel vertrouwen heb ik niet in de bonden.
  zondag 5 december 2010 @ 10:26:01 #84
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89543554
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 10:10 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens maar ik snap dan niet hoe vakbonden dan in kunnen stemmen met het langer doorwerken tot 67 jaar.
Vergeleken met dat is zo'n vorstverlet reglement toch lachwekkend?
En wat te denken van de nullijn waar bonden elke keer weer mee instemmen terwijl de top van bedrijven tientallen procenten omhoog gaat ?
Op die punten ben ik het ook met je eens :Y
pi_89544078
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Vooral fijn dat die CAO's dan ook gelden voor mensen die er niets mee te maken willen hebben en dat als die mensen vriendelijk vragen of de bonden dan ook alleen namens hun eigen leden willen spreken ze een dikke vinger van die bond krijgen.

quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 10:10 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Vergeleken met dat is zo'n vorstverlet regelement toch lachwekkend?
En wat te denken van de nullijn waar bonden elke keer weer mee instemmen terwlijk de top van bedrijven tientallen procenten omhoog gaat ?
Ja want het is inderdaad toooootaaaaaaaal niet nodig dat de pensioen leeftijd omhoog gaat. Als je van mening bent dat die op 65 kan blijven dan heb je het echt niet begrepen. De manier waarop ze er mee instemmen is dan wel weer schandalig, namelijk het babyboom tuig uit de wind houden en de jongeren op laten draaien voor hun kosten. Zoals altijd bij die tering bonden.
pi_89544169
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:01 schreef Harlon het volgende:

Vooral fijn dat die CAO's dan ook gelden voor mensen die er niets mee te maken willen hebben en dat als die mensen vriendelijk vragen of de bonden dan ook alleen namens hun eigen leden willen spreken ze een dikke vinger van die bond krijgen.
Ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat niet stakers af zien van de loonsverhoging.
Wel de lusten en niet de lasten.
quote:
Ja want het is inderdaad toooootaaaaaaaal niet nodig dat de pensioen leeftijd omhoog gaat. Als je van mening bent dat die op 65 kan blijven dan heb je het echt niet begrepen. De manier waarop ze er mee instemmen is dan wel weer schandalig, namelijk het babyboom tuig uit de wind houden en de jongeren op laten draaien voor hun kosten. Zoals altijd bij die tering bonden.
Misschien moet jij eens goed nadenken wat het woord levensverwachting echt inhoud.
Politici en werkgevers hebben het namelijk altijd over de gestegen levensverwachting en over het feit dat we gemiddeld ouder worden maar dat is iets anders dan daadwerkelijk langer kunnen werken omdat mensen ineens meer levensjaren na hun 65 ste zouden heben.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Levensverwachting

In veel westerse landen staat de pensioenleeftijd van 65 jaar ter discussie. Het argument dat men voor verhoging van de pensioenleeftijd vaak aandraagt, is dat de gemiddelde leeftijd steeds hoger wordt, wat een latere pensioenleeftijd zou rechtvaardigen. Probleem hier is echter dat men de levensverwachting rekent vanaf de geboorte, en niet vanaf de pensioengerechtigde leeftijd: de levensverwachting stijgt niet omdat mensen in absolute zin ouder worden, maar omdat steeds minder mensen voor hun 50e levensjaar overlijden. Haalt men eenmaal de leeftijd van 65 jaar, dan is, zeker voor mannen, de levensverwachting de laatste 50 jaar niet significant toegenomen. In 1960 bedroeg de levensverwachting van 65-jarige mannen nog 13,9 jaar, tegenover 15,4 jaar in 2006.
pi_89544402
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:07 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat niet stakers af zien van de loonsverhoging.
Wel de lusten en niet de lasten.

[..]

Misschien moet jij eens goed nadenken wat het woord levensverwachting echt inhoud.
Politici en werkgevers hebben het namelijk altijd over de gestegen levensverwachting en over het feit dat we gemiddeld ouder worden maar dat is iets anders dan daadwerkelijk langer kunnen werken omdat mensen ineens meer levensjaren na hun 65 ste zouden heben.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Levensverwachting
Ik heb het niet over de loonsverhoging, ik heb het over de afspraken die bonden voor mij maken terwijl ik daar totaal niet om heb gevraagd. Loonsverhoging is zo ongeveer het enige goede dat bij die bonden vandaan komt, maar dat is iets wat ik prima zelf over kan onderhandelen met mijn baas.

Over levensverwachting en verder doorwerken en dat geblaat: Als je momenteel nog iedereen ruim 10 tot 25 jaar of zelfs meer in sommige gevallen van hun pensioen laat genieten terwijl het in eerste instantie was bedoeld voor hooguit tien jaar hoef je geen Einstein te heten om te weten dat dat onbetaalbaar is geworden en er dus wat aan moet gebeuren. De manier waarop, dat dus wederom vriendelijk van de jongeren wordt geëist dat zij even de rekening moeten betalen is gewoon de zoveelste schandalige move van diezelfde vakbonden. En het dan nog vreemd vinden dat ze worden uitgekotst door de jongere generatie.
pi_89544474
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:21 schreef Harlon het volgende:

Ik heb het niet over de loonsverhoging, ik heb het over de afspraken die bonden voor mij maken terwijl ik daar totaal niet om heb gevraagd. Loonsverhoging is zo ongeveer het enige goede dat bij die bonden vandaan komt, maar dat is iets wat ik prima zelf over kan onderhandelen met mijn baas.
Volgens mij is een loonsverhoging gewoon een afspraak hoor dus ik snap niet wat je bedoeld.
Misschien moet je nogmaals lezen wat ik schreef?
quote:
Over levensverwachting en verder doorwerken en dat geblaat: Als je momenteel nog iedereen ruim 10 tot 25 jaar of zelfs meer in sommige gevallen van hun pensioen laat genieten terwijl het in eerste instantie was bedoeld voor hooguit tien jaar hoef je geen Einstein te heten om te weten dat dat onbetaalbaar is geworden en er dus wat aan moet gebeuren. De manier waarop, dat dus wederom vriendelijk van de jongeren wordt geëist dat zij even de rekening moeten betalen is gewoon de zoveelste schandalige move van diezelfde vakbonden. En het dan nog vreemd vinden dat ze worden uitgekotst door de jongere generatie.
Lezen is niet wat jij erg leuk vindt zeker?
Laat dan maar zitten want dan verspil iok geen energie meer aan je.
  zondag 5 december 2010 @ 12:29:45 #89
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_89546090
quote:
Op zaterdag 4 december 2010 12:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oftewel een veredelde personeelsvereniging. En het zou ook goed zijn als ze zich daarnaar gedroegen, maar dat doen ze niet. Mijn probleem met de vakbonden is dat het belang van hun achterban regelmatig strijdig is met het algemeen (werknemers-)belang, terwijl ze claimen beiden te vertegenwoordigen. Ik kan me de vakbondsvertegenwoordigers nog herinneren die met droge ogen beweerden dat het vut-akkoord goed was voor alle werknemers. Dat was gewoon gelogen. En als je moet liegen om je handelen te legitimeren heb je als bond geen bestaansrecht.
Never explain, never apologize.
  zondag 5 december 2010 @ 14:06:31 #90
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89549267
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:01 schreef Harlon het volgende:

Daarom zeg ik.... De voordelen en of nadelen volgend sommige die de bond voor de werknemer eruit sleept bij de onderhandelingen gelden dan ook alleen voor mensen die lid zijn. Kun jij lekker blijven onderhandelen zonder tussenkomst van de bond. Maar niet gaan klagen als er collectief meer uit gehaald wordt dan individueel, die keuze heb je gemaakt. Ik kan daarentegen zowel collectief (bond) als individueel onderhandelen.

quote:
de pensioengerechtigde leeftijd moet gaat omhoog omdat al die keurige zakenmensen het geld dat mensen sparen voor hun oude dag gewoon vergokken op de beurs en hun zakken vullen door allerlei provisies en absurde lonen.
  zondag 5 december 2010 @ 14:10:25 #91
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89549397
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:06 schreef betyar het volgende:

de pensioengerechtigde leeftijd moet gaat omhoog omdat al die keurige zakenmensen het geld dat mensen sparen voor hun oude dag gewoon vergokken op de beurs en hun zakken vullen door allerlei provisies en absurde lonen.
Pensioenfondsen moesten dit onder druk van de overheid en werkgevers/werknemers om op die manier de premies laag te houden. Die truc werkt prima in een hoogconjunctuur, veel beleggen, maar in de huidige economische situatie doen we alsof we er massaal bij genaaid zijn, nee, tussen 1980 - 2000 hebben we er allemaal van geprofiteerd, met de huidige 50'ers en 60'ers voorop.
  zondag 5 december 2010 @ 14:30:39 #92
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89550188
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:10 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Pensioenfondsen moesten dit onder druk van de overheid en werkgevers/werknemers om op die manier de premies laag te houden. Die truc werkt prima in een hoogconjunctuur, veel beleggen, maar in de huidige economische situatie doen we alsof we er massaal bij genaaid zijn, nee, tussen 1980 - 2000 hebben we er allemaal van geprofiteerd, met de huidige 50'ers en 60'ers voorop.
Premies laag te houden, de afgelopen jaren hebben ze al je geld ingepikt en laten verdampen in de VUT, levensloopregelingen en wat nog meer voor onzinnige vormen, nu heeft bijvoorbeeld Delta Loyd de "pensioen stabilisator" als de aandelen zakken dan wordt dit weer glad getrokken door de "pensioen stabilisator", wat zie je die mongolen gaan met het geld meer aandelen kopen om zo het geld van de "pensioen stabilisator" mee te trekken naar beneden wat helemaal niet de bedoeling is, dat geld dient ervoor te zorgen dat de tegenvallende koers bij wordt gesteld. En dat is wat er gebeurt, en nee ik laat niet die grafieken van het pensioen en de "pensioen stabilisator" zien want die zijn persoonsgebonden.

Met de huidige 50'ers en 60'ers voorop?Die mensen hebben overal aan meebetaalt en zien alles verdampen. De tijd van 1980-2000 hebben we geen zak aan als je nu met pensioen gaat. Dat geld is immers verdampt en deels verdwenen in de zakken van de beleggers, behalve bij de mensen die op dat moment er gebruik van gingen maken.

Maat het gaat hier over het lidmaatschap van de vakbond en niet over de pensioenen.
  zondag 5 december 2010 @ 15:22:42 #93
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89551987
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:30 schreef betyar het volgende:

Met de huidige 50'ers en 60'ers voorop?Die mensen hebben overal aan meebetaalt en zien alles verdampen. De tijd van 1980-2000 hebben we geen zak aan als je nu met pensioen gaat. Dat geld is immers verdampt en deels verdwenen in de zakken van de beleggers, behalve bij de mensen die op dat moment er gebruik van gingen maken.
Onjuist, 20 jaar lang lagere pensioenpremie betalen omdat de verwachting van de rendementen hoger was, gebruik maken van een eindloonregeling als laatste generatie. Dat staat in schril contrast met de verwachtingen die de huidige twintigers hebben, zij moeten hogere premies betalen om de dekkingsgraad op peil te brengen en hebben in veel gevallen een middelloonregeling.

quote:
Maat het gaat hier over het lidmaatschap van de vakbond en niet over de pensioenen.
Eens, on topic vanaf hier ^O^.
pi_89552392
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:10 schreef GSbrder het volgende:

De grote vraag is of de huidige premies wel te laag zijn.
Ik heb zo het vermoeden dat de financiele wereld nog meer wil plukken omdat het kennelijk gewoon kan.
pi_89552454
Ben een tijdje lid geweest, maar weinig gemerkt dat ik er iets aan had. Goedkoop was het lidmaatschaap ook niet overigens.
Sig en ondertitel niet terugplaatsen - FA-
pi_89552485
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:30 schreef betyar het volgende:

En die bonden zitten in elk bestuur mee te beslissen over onze pensioenen.
Neem nou het pensioen van de FNV zelf, dat is helemaal de mist in gegaan, alles wat fout kon gaan ging fout zeggen ze zelf.
Nu willen ze zich aansluiten bij een ander pensioenfonds en dat kost 30 miljoen euro.
Dit soort mensen beslissen dus ook de strategie van vele andere pensioenfondsen.
pi_89552526
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:38 schreef HCI het volgende:
Ben een tijdje lid geweest, maar weinig gemerkt dat ik er iets aan had. Goedkoop was het lidmaatschaap ook niet overigens.
Het is maar hoe je het bekijkt, je kunt vaak met korting bij een zorgverzekeraar en je kunt via de belasting contributiegeld terugkrijgen.
En dan heb ik het nog niet eens over stakingsgeld.
pi_89552650
Ze hebben vaak een bijna-politiek karakter, en daardoor blijven ze vaak hangen op korte-termijn doelen in de vorm van de procenten loonsverhoging. In Duitsland is het echt extreem, 1 vakbond begint jaar in jaar uit de onderhandeling met een eis van 10% geloof ik. Dat neigt naar het kolderieke.

Idem nu bij TNT, de directie zegt dat er gesneden moet worden in het personeelsbestand, om het bedrijf op lange termijn rendabel te houden voor de ~40.000 werknemers die er over blijven ná de reorganisatie. Maar nee, jan de postbode en zijn vakbondsvriendjes weten het uiteraard beter dan de directie, en dus hoppa, staken maar.

Je zal mij niet zeggen dat bedrijven in de vorm van het management het altijd bij het rechte eind hebben, maar het institutionele wantrouwen van die bonden moet ook maar eens afgelopen zijn, echt pro-actief zijn ze niet te noemen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_89552775
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:45 schreef fruityloop het volgende:
Ze hebben vaak een bijna-politiek karakter, en daardoor blijven ze vaak hangen op korte-termijn doelen in de vorm van de procenten loonsverhoging. In Duitsland is het echt extreem, 1 vakbond begint jaar in jaar uit de onderhandeling met een eis van 10% geloof ik. Dat neigt naar het kolderieke.

Idem nu bij TNT, de directie zegt dat er gesneden moet worden in het personeelsbestand, om het bedrijf op lange termijn rendabel te houden voor de ~40.000 werknemers die er over blijven ná de reorganisatie. Maar nee, jan de postbode en zijn vakbondsvriendjes weten het uiteraard beter dan de directie, en dus hoppa, staken maar.

Je zal mij niet zeggen dat bedrijven in de vorm van het management het altijd bij het rechte eind hebben, maar het institutionele wantrouwen van die bonden moet ook maar eens afgelopen zijn, echt pro-actief zijn ze niet te noemen.
Vakbonden kijken doorgaans naar de cijfers en als het mogelijk is willen ze er wat uit slepen voor de werknemers.
Ik zou dus juist willen beweren dat vakbonden juist veel te weinig doen voor hun werknemers want hoe kan het anders dat er een graaicultuur kon ontstaan?
Kennelijk is/was er geld genoeg maar werknemers houden al vele jaren de nullijn aan.
pi_89552935
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:40 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt, je kunt vaak met korting bij een zorgverzekeraar en je kunt via de belasting contributiegeld terugkrijgen.
En dan heb ik het nog niet eens over stakingsgeld.
Staken wordt er bijna niet gedaan, kleine kans dat je daar dus bijzit statistisch gezien.
Via de belasting kun je het inderdaad aftrekken, mits je aan een bepaalde voet komt. En daar kom ik dus nooit aan.
pi_89553594
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:55 schreef HCI het volgende:

Staken wordt er bijna niet gedaan, kleine kans dat je daar dus bijzit statistisch gezien.
Via de belasting kun je het inderdaad aftrekken, mits je aan een bepaalde voet komt. En daar kom ik dus nooit aan.
Volgens mij staat het in je CAO.
Hier een voorbeeld:

http://www.fnvcorus.nl/in(...)iew&id=153&Itemid=99
  zondag 5 december 2010 @ 16:37:49 #102
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89554183
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:55 schreef HCI het volgende:

[..]

Jouw ondertitel en homepage..... :N :N
  zondag 5 december 2010 @ 19:08:13 #103
104871 remlof
Europees federalist
pi_89559190
Ik ben al jaren lid van het FNV, hoewel ik het niet met al hun standpunten eens ben, ik heb dan ook 'voor' verhoging van de AOW gestemd, tegen de mening van de bond in, bijvoorbeeld.

Maar ik heb ook in het verleden wel profijt van ze gehad in de vorm van gratis rechtsbijstand.
  zondag 5 december 2010 @ 20:14:10 #104
177885 JoaC
Het is patat
pi_89561484
quote:
7s.gif Op zondag 5 december 2010 19:08 schreef remlof het volgende:
Ik ben al jaren lid van het FNV, hoewel ik het niet met al hun standpunten eens ben, ik heb dan ook 'voor' verhoging van de AOW gestemd, tegen de mening van de bond in, bijvoorbeeld.

Maar ik heb ook in het verleden wel profijt van ze gehad in de vorm van gratis rechtsbijstand.

Je kan je ook verzekeren
[..]
  zondag 5 december 2010 @ 20:43:36 #105
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89562734
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 20:14 schreef JoaC het volgende:

[..]

Je kan je ook verzekeren
die helpen je pas boven een bepaald bedrag.
Bij de bond kreeg ik meteen een advocate en zijn werden er meteen harde maatregelen getroffen.
pi_89565710
Kun je iets vertellen over die speciefiek situatie? Want ik ken namelijk ook iemand en die werd niet geholpen.
  zondag 5 december 2010 @ 22:08:50 #107
321876 Cherna
Fuck the System
pi_89567274
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zal de generatie na jou weer over jou gaan zeggen. Leg het niet steeds bij de ouderen of de gewone man. In de jaren 70 vonden al demonstraties plaats tegen afval, behoud natuur, andere energie. Je moet klagen bij de rechtse elite die massa's geld verdiend met het verkopen van grondstoffen. Er zouden bv al autobanden gemaakt worden die levenslang mee kunnen. Maar je snapt wel dat ze moeten verslijten om te kunnen blijven verkopen.

Trouwens de huidige generatie die carrière boven geluk en behoud natuur verkiest en zo klaagt moet wel van alle luxe kunnen genieten die ook schadelijke productie processen noodzakelijk maken. Dus laten we nu ophouden over opschuiven van lasten waar je zelf ook deel vanuit maakt.

Maar om on topic te blijven. Vakbonden prima dat ze er zijn. Maar verplichten nooit. Ik wordt al genoeg verplicht tot allerlei nonsens opgelegd door de overheid.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_89568113
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:08 schreef Cherna het volgende:

Je moet klagen bij de rechtse elite die massa's geld verdiend met het verkopen van grondstoffen.
Onderschat links niet, denk maar aan Herfkens.
pi_89568304
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:24 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Z'n oogkleppen staan naar rechts gecalibreerd ;)
pi_89568501
Vakbonden zijn imho alleen interessant voor mensen die simpel vervangbaar werk doen. En dat kan varieren van lopende band, tot orderpicken, tot datainvoer e.d. Eigenlijk alle baantjes waarbij je doet wat opgedragen wordt en de leercurve vrij laag is.
  zondag 5 december 2010 @ 22:35:14 #111
321876 Cherna
Fuck the System
pi_89568701
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:24 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Om je dan een plezier te doen dan maak ik van rechtse elite de linkse elite. Wat maakt het ook uit. Het gaat om de princiepen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 5 december 2010 @ 22:38:20 #112
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89568875
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:43 schreef HCI het volgende:
Kun je iets vertellen over die speciefiek situatie? Want ik ken namelijk ook iemand en die werd niet geholpen.
Eerst je ondertitel en website weghalen c_/
pi_89569235
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:38 schreef betyar het volgende:

[..]

Eerst je ondertitel en website weghalen c_/
Bang dat je in de verleiding komt?
  zondag 5 december 2010 @ 22:46:15 #114
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89569276
quote:
10s.gif Op zondag 5 december 2010 22:45 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Bang dat je in de verleiding komt?
Nee ik vind het spam.
pi_89569407
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:46 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee ik vind het spam.
hehe, moet zeggen dat het me pas opviel omdat je erover begon :P
  zondag 5 december 2010 @ 22:50:15 #116
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89569470
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:48 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

hehe, moet zeggen dat het me pas opviel omdat je erover begon :P
Die moeten ze meteen een "ban voor life" geven ~O>
pi_89577728
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:50 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Vakbonden kijken doorgaans naar de cijfers en als het mogelijk is willen ze er wat uit slepen voor de werknemers.
Ik zou dus juist willen beweren dat vakbonden juist veel te weinig doen voor hun werknemers want hoe kan het anders dat er een graaicultuur kon ontstaan?
Kennelijk is/was er geld genoeg maar werknemers houden al vele jaren de nullijn aan.
Al vele jaren de nullijn? Dan weet ik niet waar jij werkt, maar dat is dus gewoon niet zo. Alle gezonde bedrijven doen sowieso aan indexering op basis van de jaarlijkse CBS cijfvers, en vaak komt daar ook nog wel een periodiekje of wat bij als je gewoon op tijd komt en je werk doet. Als je echt sprongen van >5% wilt maken met je salaris, zal je je simpelweg moeten verbeteren, en zelf dus ook een inspanning hiervoor moeten leveren.

En graaicultuur, tsja het is een mooi woord om mee te gooien naar het management, maar zolang het aantreden van een Moberg bij Ahold, met een graaisalaris zegmaar, in 1 week tijd 5+ miljard aan beurswaarde toevoegd, kan ik dat geen slechte investering noemen. ;)

Warren Buffet vatte de hele kredietcrisis mooi samen in een interview laatst, hij zei "er was hebzucht aan beide kanten van de tafel".
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_89578209
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 09:23 schreef fruityloop het volgende:

Al vele jaren de nullijn? Dan weet ik niet waar jij werkt, maar dat is dus gewoon niet zo. Alle gezonde bedrijven doen sowieso aan indexering op basis van de jaarlijkse CBS cijfvers, en vaak komt daar ook nog wel een periodiekje of wat bij als je gewoon op tijd komt en je werk doet. Als je echt sprongen van >5% wilt maken met je salaris, zal je je simpelweg moeten verbeteren, en zelf dus ook een inspanning hiervoor moeten leveren.

En graaicultuur, tsja het is een mooi woord om mee te gooien naar het management, maar zolang het aantreden van een Moberg bij Ahold, met een graaisalaris zegmaar, in 1 week tijd 5+ miljard aan beurswaarde toevoegd, kan ik dat geen slechte investering noemen. ;)

Warren Buffet vatte de hele kredietcrisis mooi samen in een interview laatst, hij zei "er was hebzucht aan beide kanten van de tafel".
Ben jij er zo 1.
Mmmmm.............. :r
  maandag 6 december 2010 @ 11:02:01 #119
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89579810
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 09:23 schreef fruityloop het volgende:

[..]

"Er was hebzucht aan beide kanten van de tafel"
Alleen jammer dat aan een kant van de de tafel de poten waren ingekort.
pi_89580173
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:02 schreef betyar het volgende:

[..]

"Er was hebzucht aan beide kanten van de tafel"
Alleen jammer dat aan een kant van de de tafel de poten waren ingekort.
Dan verschillen we van mening. Wat mij betreft is een stel die willens en wetens een hypotheek helemaal vol trekken, en blind alles tekenen bij de DSB, nét zo veel aansprakelijk als de adviseur die ze naar de mond praatte. Er staan 2 handtekeningen onder zo'n document. En dan heb ik het nog niet eens over mensen in Amerika die met vervalste werkgeversverklaringen en loonstrookjes naar de bank gingen, die ze vervolgens daar ook weer niet checkten. :N
pi_89580238
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 09:52 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Ben jij er zo 1.
Mmmmm.............. :r
Eentje die ook zijn eigen verantwoordelijkheid neemt waar van toepassing? Yep, that's me. ^O^
  Licht Ontvlambaar maandag 6 december 2010 @ 11:20:07 #122
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89580292
Vertel eens TS, welke vakbond is van nut voor iemand die de enige werknemer binnen een bedrijf is?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 6 december 2010 @ 11:21:41 #123
104871 remlof
Europees federalist
pi_89580336
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:20 schreef Sjeen het volgende:
Vertel eens TS, welke vakbond is van nut voor iemand die de enige werknemer binnen een bedrijf is?
Het AVV natuurlijk.
  maandag 6 december 2010 @ 11:22:03 #124
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89580347
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:15 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dan verschillen we van mening. Wat mij betreft is een stel die willens en wetens een hypotheek helemaal vol trekken, en blind alles tekenen bij de DSB, nét zo veel aansprakelijk als de adviseur die ze naar de mond praatte. Er staan 2 handtekeningen onder zo'n document. En dan heb ik het nog niet eens over mensen in Amerika die met vervalste werkgeversverklaringen en loonstrookjes naar de bank gingen, die ze vervolgens daar ook weer niet checkten. :N
Dan verschillen wij inderdaad van mening, de hypotheekverstrekkers hebben een zorgplicht en zijn die niet nagekomen.
  Licht Ontvlambaar maandag 6 december 2010 @ 11:42:24 #125
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89580913
quote:
14s.gif Op maandag 6 december 2010 11:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Het AVV natuurlijk.
Mijn virus scanner flipt...

Ik heb echt geen vakbond nodig, ik kan prima met mijn werkgever door een deur. Ik zie echt niet wat een vakbond voor toegevoegde waarde zou hebben.
  maandag 6 december 2010 @ 12:10:58 #126
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89581856
quote:
6s.gif Op maandag 6 december 2010 11:42 schreef Sjeen het volgende:

[..]

NOD?

quote:
Ik heb echt geen vakbond nodig, ik kan prima met mijn werkgever door een deur. Ik zie echt niet wat een vakbond voor toegevoegde waarde zou hebben.
Totdat die deur te klein is geworden of op een dag in de deur de cilinders zijn vervangen.
pi_89581915
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:17 schreef fruityloop het volgende:

Eentje die ook zijn eigen verantwoordelijkheid neemt waar van toepassing? Yep, that's me. ^O^
Je bent meer een persoon die de feiten niet op een rijtje heeft.
pi_89582026
quote:
6s.gif Op maandag 6 december 2010 11:42 schreef Sjeen het volgende:

Ook al ben je enige werknemer, je bent wel werkzaam in een sector en die heeft zeer waarschijnlijk regelingen waar jij ook profijt van hebt.
Omdat dat allemaal al zo was ga jij er vanuit dat dat allemaal normaal is maar dat is niet zo.
  Licht Ontvlambaar maandag 6 december 2010 @ 12:19:13 #129
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89582103
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:10 schreef betyar het volgende:

[..]

NOD?

[..]

Totdat die deur te klein is geworden of op een dag in de deur de cilinders zijn vervangen.
Dan heb ik een rechtsbijstandzekering...
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:17 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Ook al ben je enige werknemer, je bent wel werkzaam in een sector en die heeft zeer waarschijnlijk regelingen waar jij ook profijt van hebt.
Omdat dat allemaal al zo was ga jij er vanuit dat dat allemaal normaal is maar dat is niet zo.
Neen, die regelingen zijn er niet. De branche waar ik in werk is vrij, geen CAO's etc. En dat vind ik prima, ik onderhandel namelijk liever zelf over mijn arbeidsvoorwaarden :)
  maandag 6 december 2010 @ 12:22:21 #130
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89582221
quote:
14s.gif Op maandag 6 december 2010 12:19 schreef Sjeen het volgende:

Dan heb ik een rechtsbijstandverzekering...
En die staan bij elk arbeidsconflict te strooien met advocaten.. Wat denk je zelf. De rechtsbijstand kijkt eerst even op hun dooie gemak hoeveel tijd en geld erin gaat zitten, liggen de kosten en baten te ver uit elkaar krijg je nul op het rekest.
pi_89582297
quote:
14s.gif Op maandag 6 december 2010 12:19 schreef Sjeen het volgende:

Neen, die regelingen zijn er niet. De branche waar ik in werk is vrij, geen CAO's etc. En dat vind ik prima, ik onderhandel namelijk liever zelf over mijn arbeidsvoorwaarden :)
Welke sector is het dan?
  Licht Ontvlambaar maandag 6 december 2010 @ 12:37:05 #132
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89582744
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:22 schreef betyar het volgende:

[..]

En die staan bij elk arbeidsconflict te strooien met advocaten.. Wat denk je zelf. De rechtsbijstand kijkt eerst even op hun dooie gemak hoeveel tijd en geld erin gaat zitten, liggen de kosten en baten te ver uit elkaar krijg je nul op het rekest.
Diverse ervaringen met rechstbijstand gehad tot nu toe en nog geen enkele keer nul op rekest gekregen.
Sowieso, waarom zou een vakbond er beter in zijn, volgens jou?
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:24 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Welke sector is het dan?
vind het niet nodig dat online te zetten :)
pi_89582884
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:37 schreef Sjeen het volgende:

vind het niet nodig dat online te zetten :)
Tsja.............dan heeft het totaal geen zin om nog verder te praten natuurlijk.
De groeten.
  Licht Ontvlambaar maandag 6 december 2010 @ 12:45:19 #134
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89583026
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:40 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Tsja.............dan heeft het totaal geen zin om nog verder te praten natuurlijk.
De groeten.
Dat is wel heel gemakkelijk... Prima, het heeft dus geen nut voor mij.
pi_89584670
Verplichten vind ik geen goed idee. De vakbeweging is vooral een links bolwerk met traditioneel nog altijd sterke banden met partijen als de PvdA of de SP. Niet alle werknemers voelen zich daar echter nog in thuis tegenwoordig.

Iemand dwingen ergens lid van te worden lijkt me per definitie een uitermate slecht idee.
pi_89603648
Niemand wordt ook verplicht lid te worden bij de FNV

Je kunt zelf een vakbond uitzoeken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')