abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89396564
Rondom onze vakbonden ontstaat een hele vervelende situatie. Steeds minder mensen zijn er lid van waardoor De ledenbestanden zijn ook nog eens heel grijs. Wat een eenzijdig standpunt geeft en ook nog eens jongeren afschrikt om lid te worden..

Maar alle werknemers profiteren wel van de inspanningen van de vakbonden. Ze hebben prettige werkomstandigheden bereikt en onderhandelen voor ons werknemers in de SER en andere raden. Dat goede systeem dreigt uitgehold te raken.

Zou het niet een idee zijn om iedere werknemer te verplichten bij een vakbond te gaan. Dat heeft als voordelen.
-Het vergrijzingsprobleem wordt opgelost
-De bonden zijn veel representatiever
-De contributie kan veel lager

De werknemer kan dan zelf bepalen van welke bond ie lid wil zijn maar niet gaan profiteren van hun werk zonder iets bij te dragen.
pi_89396975
Ach, dreigt er een staking in het bedrijf waar je werkt?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_89397039
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:55 schreef Arolsen het volgende:

Maar alle werknemers profiteren wel van de inspanningen van de vakbonden.
Wie zegt dat?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_89397050
Nee hoor, de meeste collega's zijn niet eens lid

Maar ik vind dat je het moet zien als een zorgverzekering
  woensdag 1 december 2010 @ 19:08:57 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_89397170
TS heeft het niet door, net als veel grijze mensen. Jongeren zijn nuchterder en verspillen hun geld niet aan vakbonden!

Vakbonden zijn de ENIGE partij die BELANG heeft bij ontevreden werknemers! Ze beloven de werknemers onrealistische loonsverhogingen, zodat de werknemers ontevreden worden met hun huidige loon, en daarmee lid worden van de vakbond. Vervolgens gaan ze staken om hun eisen kracht bij te zetten (lees: afpersing).
Resultaat? De vakbond heeft meer zieltjes, de directeur van de vakbond krijgt z'n 400.000 euro per jaar.
En de leden hebben maar niet door dat een vakbond gewoon een BEDRIJF is met een businessmodel. Net als "goede doelen" overigens.
censuur :O
pi_89397299
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:08 schreef RemcoDelft het volgende:
TS heeft het niet door, net als veel grijze mensen. Jongeren zijn nuchterder en verspillen hun geld niet aan vakbonden!

Vakbonden zijn de ENIGE partij die BELANG heeft bij ontevreden werknemers! Ze beloven de werknemers onrealistische loonsverhogingen, zodat de werknemers ontevreden worden met hun huidige loon, en daarmee lid worden van de vakbond. Vervolgens gaan ze staken om hun eisen kracht bij te zetten (lees: afpersing).
Resultaat? De vakbond heeft meer zieltjes, de directeur van de vakbond krijgt z'n 400.000 euro per jaar.
En de leden hebben maar niet door dat een vakbond gewoon een BEDRIJF is met een businessmodel. Net als "goede doelen" overigens.
Typisch werkgeversvriendje zo te horen
  woensdag 1 december 2010 @ 19:13:28 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_89397391
Anders zorg je dat je zelf werkgever wordt.
Of zijn jullie alleen maar paranoïde, uitwisselbare, werkpaarden?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 1 december 2010 @ 19:14:24 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_89397439
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:11 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Nee, gewoon loonslaaf.
Helaas moet ik constateren dat jij niet zelf na kan denken, want enig tegenargument ontbreekt.
pi_89397457
Misschien wordt ik dat nog ooi

Maar dat zal nog wel even duren. En bovendien zijn er genoeg mensen die dat nooit zullen worden. Maar die wel goede omstandigheden verdienen.
pi_89397544
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nee, gewoon loonslaaf.
Helaas moet ik constateren dat jij niet zelf na kan denken, want enig tegenargument ontbreekt.
Volgens jou kunnen we niet zelf bedenken of ons loon te hoog of laag is?

Mijn loon is trouwens prima. Maar dat komt mede door inspanningen van vakbonden in het verleden dat de meesten het nu aardig breed hebben.

Eveneens dat er normale werktijden zijn.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:16:46 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89397577
lul niet, ik heb nog nooit iets gehad aan een vakbond. Ik onderhandel mijn eigen salaris en arbeidsvoorwaarden. Gaat er iets mis dan regel ik dat met een advocaat.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:18:03 #12
177885 JoaC
Het is patat
pi_89397641
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:11 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Je gaat er niet op in
quote:
Rondom onze vakbonden ontstaat een hele vervelende situatie. Steeds minder mensen zijn er lid van waardoor De ledenbestanden zijn ook nog eens heel grijs. Wat een eenzijdig standpunt geeft en ook nog eens jongeren afschrikt om lid te worden..
Klopt
quote:
Maar alle werknemers profiteren wel van de inspanningen van de vakbonden. Ze hebben prettige werkomstandigheden bereikt en onderhandelen voor ons werknemers in de SER en andere raden. Dat goede systeem dreigt uitgehold te raken.
Je zei net nog dat alleen oude mensen lid bleven, dus zij profiteren, niet ALLE werknemers.
quote:
Zou het niet een idee zijn om iedere werknemer te verplichten bij een vakbond te gaan. Dat heeft als voordelen.
-Het vergrijzingsprobleem wordt opgelost
AOW naar 67 -> opgelost
quote:
-De bonden zijn veel representatiever
-De contributie kan veel lager
Als Agnes geen tonnen zou verdienen, kon de contributie ook omlaag. Als Agnes nou eens aan jongeren zou denken, zouden deze mensen ook lid worden.
quote:
De werknemer kan dan zelf bepalen van welke bond ie lid wil zijn maar niet gaan profiteren van hun werk zonder iets bij te dragen.
De werknemer moet zelf kiezen of hij lid word, en als hij dit niet is, kan hij er nadelen van ondervinden, maar dat moet de werknemer zelf weten.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  woensdag 1 december 2010 @ 19:18:36 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_89397675
Vakbonden=gevestigde belangen.
Prima dat er een club is om je rechten te verdedigen. Maar waarom zou je als intreder op de arbeidsmarkt een club verplicht moeten steunen die iedereen voor je "in de rij" betere arbeidsvoorwaarden gunt?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 1 december 2010 @ 19:43:28 #14
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89399030
Dit al het tweede topic deze week waarin je blijk geeft van een enorm gebrek aan inzicht. Lees je nou gewoon eens in in plaats van telkens een stelling neer te knallen zonder enige onderbouwing. Daar hebben we er al een van rondlopen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_89400669
Integendeel. Vakbonden hun politieke macht ontnemen. Stakingsrecht afschaffen. Cao niet meer algemeen bindend. Etcetera. Oftewel richting een vrije markt
pi_89400710
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:10 schreef beeer het volgende:
Integendeel. Vakbonden hun politieke macht ontnemen. Stakingsrecht afschaffen. Cao niet meer algemeen bindend. Etcetera. Oftewel richting een vrije markt
Waar mag ik tekenen?
  woensdag 1 december 2010 @ 20:13:14 #17
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_89400819
TS is een jankende communist...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 1 december 2010 @ 20:21:19 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_89401246
quote:
Stakingsrecht is op zich prima, maar het zou strikt nageleefd moeten worden. Staken = werk neerleggen.
Staken is niet: buschauffeurs die wel rijden maar geen kaartjes controleren (=werkweigering, ontslag op staande voet). Staken is ook niet: demonstreren tegen democratische overheidsbesluiten.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:26:33 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89401536
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:29:39 #20
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_89401718
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Stakingsrecht is op zich prima, maar het zou strikt nageleefd moeten worden. Staken = werk neerleggen.
Staken is niet: buschauffeurs die wel rijden maar geen kaartjes controleren (=werkweigering, ontslag op staande voet). Staken is ook niet: demonstreren tegen democratische overheidsbesluiten.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_89401771
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hee chef bamischijf, een democratische beslissing houd niet in dat iedereen die maar 50% + 1 voor zijn plan kan vinden het ook daadwerkelijk bij het juiste eind heeft en dus maar meteen zijn zin moet krijgen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 december 2010 @ 20:31:47 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89401846
quote:

Precies hoe ik er over denk. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_89402335
quote:

In landen waar vrij vakbonden verboden zijn (of gemarginaliseerd door de overheid) werkt de doorsnee werknemer voor een habbekrats, of nog minder. Niks nieuws onder de zon want vroeger toen wij nog geen vakbonden hadden was het hier net zo.

Merkwaardig overigens dat een groep mensen die onderhandeling over hun arbeidsvoorwaarden uitbesteed hebben van chantage beticht wordt, terwijl mensen die dat individueel doen (bijvoorbeeld in de ict) gezien worden als goede onderhandelaars.

Verder graag bewijs voor het genoemde salaris van 400k voor de top van de grootste nederlandse vakbonden (fnv en cnv)
-
  woensdag 1 december 2010 @ 20:41:31 #24
177885 JoaC
Het is patat
pi_89402440
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_89402796
Och, waar ik werk zitten de vakbonden te vervelen omdat er wellicht 6 managers hun biezen mogen pakken. De echte werkenden in het bedrijf hebben nergens last van en toch proberen de vakbonden het personeel op te hitsen om te gaan staken.

Maar het zal ze niet lukken, want geen enkele werkmens denkt er ook maar één seconde over na om te gaan staken. En zelfs al zouden er een paar kanslozen gaan staken, dan komt het gros toch wel het bedrijf binnen, desnoods slaan we wel zo'n stel van die parasieten voor de poort weg.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 december 2010 @ 20:49:48 #26
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89402956
Vooral dat stoken staat me zo verschrikkelijk tegen van die gasten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:52:02 #27
177885 JoaC
Het is patat
pi_89403088
Netsplitter: WK-topic
[..]
pi_89403186
FNV=PVDA. En daar schamen ze zich niet voor. Daarom sterft de FNV uit, doen ze zelf.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:54:41 #29
177885 JoaC
Het is patat
pi_89403239
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:53 schreef DanHardy het volgende:
FNV=PVDA. En daar schamen ze zich niet voor. Daarom sterft de FNV uit, doen ze zelf.
Ze liggen juist met elkaar in de clinch
[..]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 december 2010 @ 20:56:56 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89403406
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:52 schreef JoaC het volgende:
Netsplitter: WK-topic
Ik heb m'n zegje daar gedaan. :W
pi_89404061
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:54 schreef JoaC het volgende:

[..]

Ze liggen juist met elkaar in de clinch
Kerel, historisch gezien (en nog) zijn het de beste vrienden. Doet een geschilletje niks aan af.
pi_89404795
De vakbond behartigt vooral de gevestigde belangen. Er zijn oudjes die minder presteren dan nieuwkomers maar wel aan het eind van hun schaal zitten. Vaak ziek zijn en niet ontslagen kunnen worden. De jongeren verdient minder, kan zo weggestuurd worden. De vakband versterkt deze tweedeling door de gevestigde belangen te beschermen.

De vakband zorgt derhalve voor tweedeling in de maatschappij.
  woensdag 1 december 2010 @ 21:42:58 #33
177885 JoaC
Het is patat
pi_89406123
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik heb m'n zegje daar gedaan. :W
http://www.seo.nl/binaries/publicaties/rapporten/2010/2010-13.pdf
[..]
pi_89406529
quote:

Maar alle werknemers babyboomers profiteren wel van de inspanningen van de vakbonden. Ze hebben prettige werkomstandigheden bereikt en onderhandelen voor ons werknemers babyboomers in de SER en andere raden. Dat goede parasitaire systeem dreigt uitgehold te raken.
Zo klopt het TS!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 2 december 2010 @ 09:28:08 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_89418698
Tamelijk Stalinistisch voorstel

Beter komen er nieuwe vakbonden die niet zo clientelistisch optreden
pi_89482724
quote:
Op richting de dictatuur

Het valt mij op de velen in dit topic er niet bij stilstaan dat hun onderhandelingskader mede door de vakbonden geschapen is.

Of hadden de arbeiders in de 19e eeuw gewoon beter moeten onderhandelen :')
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:04:11 #37
45206 Pietverdriet
pi_89482921
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:59 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Op richting de dictatuur
Zeg jij die vakbondslidmaatsschap wil verplichten sovjet stijl
quote:
Het valt mij op de velen in dit topic er niet bij stilstaan dat hun onderhandelingskader mede door de vakbonden geschapen is.
Ik onderhandel mijn contract liever zelf
quote:
Jep
pi_89482963
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:

Ik onderhandel mijn contract liever zelf

[..]

Jep
Veel succes met onderhandelen zonder enig onderhandelingskader :')
pi_89483636
In de VS kun je goed zien wat mensen van vakbonden vinden
quote:
Low-tax states will gain seats, high-tax states will lose them

TAGS: 2010 Congressional Election atr tax policy taxes
Comments (0) Share Print
By: Barbara Hollingsworth 11/17/10 3:13 PM
Local Opinion Editor

Migration from high-tax states to states with lower taxes and less government spending will dramatically alter the composition of future Congresses, according to a study by Americans for Tax Reform

Eight states are projected to gain at least one congressional seat under reapportionment following the 2010 Census: Texas (four seats), Florida (two seats), Arizona, Georgia, Nevada, South Carolina, Utah and Washington (one seat each). Their average top state personal income tax rate: 2.8 percent.

By contrast, New York and Ohio are likely to lose two seats each, while Illinois, Iowa, Louisiana, Massachusetts, Michigan, Missouri, New Jersey, and Pennsylvania will be down one apiece. The average top state personal income tax rate in these loser states: 6.05 percent.

The state and local tax burden is nearly a third lower in states with growing populations, ATR found. As a result, per capita government spending is also lower: $4,008 for states gaining congressional seats, $5,117 for states losing them.

And, as ATR notes, in eight of ten losers, workers can be forced to join a union as a condition of employment. In 7 of the 8 gainers, workers are given a choice whether to join or contribute financially to a union.

Imagine that: Americans are fleeing high tax, union-dominated states and settling in states with lower taxes, right-to-work laws and lower government spending. Nothing sends a message like voting with your feet.

http://washingtonexaminer(...)tes-will-lose-them-0
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:25:19 #40
45206 Pietverdriet
pi_89483814
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:05 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Veel succes met onderhandelen zonder enig onderhandelingskader :')
Niet iedereen is een ongeschoolde arbeider zoals jij
pi_89485431
Laat mensen toch weten zelf of ze lid willen worden. Het is aan jou de taak ze te overtuigen.
Noodles
pi_89486462
Nee, ik gun de vakbonden het beste, maar ik heb er ook een bloedhekel aan als ze denken namens mij te spreken.
pi_89486959
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:59 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Op richting de dictatuur

In de 19e eeuw hadden de vakbonden meer bestaansrecht. We leven niet meer in de 19e eeuw en de arbeidsomstandigheden zijn ook al heel lang niet meer 19e-eeuws.
In de huidige omstandigheden zijn vakbonden grotendeels een overbodig relict. Wanneer arbeiders geen beláng hebben bij een vakbond, dan hééft een vakbond geen belang.
Helaas hebben vakbonden blijkbaar niet het vermogen in te zien wat hun historisch belang is, en dat dat geweest is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:52:24 #44
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89486979
CAO verbeteringen voor de werknemer alleen doorvoeren bij degene die lid zijn. Eerlijk toch? En mensen die niet lid zijn moeten altijd hun mondje dicht houden over de vakbond.
pi_89487142
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:52 schreef betyar het volgende:
CAO verbeteringen voor de werknemer alleen doorvoeren bij degene die lid zijn. Eerlijk toch? En mensen die niet lid zijn moeten altijd hun mondje dicht houden over de vakbond.
Wat is er dan nog algemeen bindend aan? Schaf die debiele vastgelegde inspraak voor de vakbond af wanneer er geen hond lid is, dan mag daarna de vakbond namens z'n anderhalve man en een paardekop op eigen houtje bij de werkgever onderhandelen. Eens zien wat er dan overblijft van de vakbondspierballen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_89487879
Ik hou niet van vakbonden, slecht plan voor mij persoonlijk, ik wil totaal niet verbonden worden aan een of andere FNV bende. Ik bepaal zelf wel welke onderhandelingen ik doe, en ik doe ze wel namens mezelf, daar heb ik geen derde voor nodig.

Wat arbeiders willen moeten ze zelf weten, maar mij gaan verplichten mee te doen aan die onzin gaat me te ver.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89488914
Vakbonden afschaffen, dat moeten ze doen!

Vakbonden :r :r
  vrijdag 3 december 2010 @ 19:46:09 #48
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_89489254
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:38 schreef Nielsch het volgende:
Vakbonden afschaffen, dat moeten ze doen!

Vakbonden :r :r
Dat lijkt me ook geen goed plan, maar ze mogen hun politieke macht wel inperken.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_89489466
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:46 schreef mlg het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook geen goed plan, maar ze mogen hun politieke macht wel inperken.
Zonder politieke macht zijn het niet veel meer dan veredelde personeelsverenigingen. Ook prima hoor.
pi_89492119
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:19 schreef Willy84 het volgende:
De vakbond behartigt vooral de gevestigde belangen. Er zijn oudjes die minder presteren dan nieuwkomers maar wel aan het eind van hun schaal zitten. Vaak ziek zijn en niet ontslagen kunnen worden. De jongeren verdient minder, kan zo weggestuurd worden. De vakband versterkt deze tweedeling door de gevestigde belangen te beschermen.

De vakband zorgt derhalve voor tweedeling in de maatschappij.
De vakbond komt op voor de belangen van haar leden. Als jongeren dat ook willen zullen ze toch eerst lid moeten worden. Of snap je die logica niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')