abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89380334
Vorig topic: Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 63

10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 08-12-2010 20:08:27 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89380355
mijn eerste keer van het "nieuw topic" knopje :)
kloptie nu dames?
pi_89380415
ik hoop dat florian fijne bloeduitslagen heeft! eigenlijk zou het het fijnste zijn als er iets duidelijks doch fixbaars uit komt!
pi_89380540
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 12:32 schreef simmu het volgende:
ik hoop dat florian fijne bloeduitslagen heeft! eigenlijk zou het het fijnste zijn als er iets duidelijks doch fixbaars uit komt!
Amen zuster ;)

Ik hoop dat je geen waterpokken krijgt :o Maar ben je er als kind wél mee in aanraking geweest? Want dan is de kans dat je het nu krijgt miniem :)
pi_89381412
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 12:35 schreef freecell het volgende:

[..]

Amen zuster ;)

Ik hoop dat je geen waterpokken krijgt :o Maar ben je er als kind wél mee in aanraking geweest? Want dan is de kans dat je het nu krijgt miniem :)
nope. ik heb als kind geen waterpokken gehad, en als volwassene een keer een (jawel, een hele) waterpok. toen zei de huisarts al dat ik het nog eens 'echt' kan krijgen. en geloof me: ma sleepte me altijd juist expres naar iedereen met waterpokken. maar nee. ik heb als kind van alle kinderziektes alleen een keertje de bof aan een kant gehad.

gezien het idee dat selene psies 2 weken na de uitbraak op haar psz nu ziek (en heul zielig trouwens!) is en ik vervolgens anderhalve dag na haar ook koorts krijg ben ik een tikkie huiverig. ik ga dus eens ff een rondje nichtjes maken, eens kijken of er niet eentje toevallig net werkeloos is ofzo, dat die dan hier een handje kan komen helpen, want sangdrax heeft geen vrije dagen, zorgverlofdagen of wat dan ook meer.
pi_89381664
Ow, ik zit in het andere topic :')
pi_89381759
Ik geloof dat deze er eerder was toch? ;)
Zat dus ook in de verkeerde :P
pi_89381795
Dan moet ik heel mijn berekening naar hier verplaatsen :+

quote:
BJ, jullie kleine Evie is bijna 1 *O* Dat lijkt me echt zo speciaal :) En ik heb het gevoel dat het hier ook opeens zo vlug zal zijn, terwijl hij pas zondag 9 maand wordt O+ Maar het worden weer drukke maanden (feestmaand gaat voor mijn gevoel altijd zo vlug) waardoor het opeens maart zal zijn :)

En in mijn vakantie (ja, ik heb écht tijd over nu :') ) heb ik eens een Excel gemaakt om uit te rekenen wanneer Thomas even lang geboren is als dat hij in mijn buik heeft gezeten. Dat is blijkbaar vrijdag (kan wel, inseminatie en bevalling waren allebei op een vrijdag), dus op zich niet raar. Behalve dan dat hij maar 273 dagen in mijn buik heeft gezeten, maar 40 x 7 = 280 en ik ben 10 dagen overtijd gegaan. Ik snap er echt niets meer van :D
pi_89382735
Daar klopt iets niet Leonieke :D

Florian kan de ballenbaan :D Zo'n grote knikkerbaan met grote ballen en dan doet hij zelf de ballen bovenin O+
Vermaakt zich tijden!

(en is ziek (goh, oja? jaja!), dus moet zich wel vermaken, want slapen heeft hij vandaag nog niet gedaan...)
pi_89382918
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 13:29 schreef freecell het volgende:
Daar klopt iets niet Leonieke :D
Nee, hé? Ik dacht het ook.
Maar ik heb dus gedaan: bevallingsdatum - datum inseminatie = 273 dagen Of moet ik daar ook nog 14 dagen bij tellen? Nee, toch? Die 14 dagen is toch enkel bij de NOD bij te tellen?
Als het zo is, ben ik toch niet lang genoeg zwanger geweest ipv 10 dagen "te lang"?

Zie je nu waarom ik in Z&G altijd bezig was dat mijn uitgerekende datum niet klopte _O-
quote:
Florian kan de ballenbaan :D Zo'n grote knikkerbaan met grote ballen en dan doet hij zelf de ballen bovenin O+
Vermaakt zich tijden!

(en is ziek (goh, oja? jaja!), dus moet zich wel vermaken, want slapen heeft hij vandaag nog niet gedaan...)
Zo handig is Thomas duidelijk nog niet. Hij heeft zo'n olifant-ding waar hij ballen moet ingooien en dan maakt het muziek, maar het is vooral papa en mama die de ballen er in gooien en Thomas die de ballen gewoon weggooit in het wilde weg :')
pi_89384013
Leo, volgens mij moet je die 14 dagen er wel bij tellen. Normaal gesproken reken je 40 weken vanaf de laatste ongesteldheid... de eerste 2 weken van ongesteld naar eisprong (in jullie geval inseminatie) krijg je kado als zwangerschap. We zijn als vrouw dus 2 weken per maand "zwanger".... tot het tegendeel bewezen is (met weer ongesteld worden).

Simmu, beterschap voor jou en je meid. Ik hooop voor je dat het niet de waterpokken zijn, maar een simpel ander virusje. :*
Wel tof dat Ravi nu toch besloten heeft te gaan rollen. *O*

Oh, over de OP, voglens mij mogen Stef en Ties er wel uit... Evie is de volgende jarige!! *O*
pi_89384806
Leonieke, bedoel je deze?

Die heeft Lars vorige week van Sinterklaas gekregen. Het 'draai aan mijn oor' stukje snapt ie wel, maar dat je die ballen er ook weer in kunt leggen nog niet echt...
De knoppen onderin met de muziekjes enzo zijn wel weer helemaal geweldig. Alleen zo jammer dat ze op dit soort speelgoed geen volumeknop zetten... :?

Btw.. de openingspost verwijst nog naar deel 62... dat zou 63 moeten zijn... En is Larsje nu nog steeds de jongste hier? Hebben we niet al wat nieuwe aanwas intussen?
pi_89385273
zo, verwijzing gefixt en kindjes die echt al dreumesjes zijn eruit. de rest durf ik niet aan te passen, want dan wordt de mod boos! ik zal ff in het fb topic iets melden voordat ook ik een tukkie ga doen met jut & jul ;)
pi_89385950
Hoooiiiii :W
(stro is langer)
pi_89387567
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:46 schreef ymme het volgende:
Hoooiiiii :W
(stro is langer)
In dit geval niet hoor ;)
pi_89389808
Zo, dat was de kinderarts.
Lekker op de onderhoudsdosis AB lijven zitten, Het vorkomt niet de oorpijn ed, maar wél dat het doorbreekt als het wel gaat ontsteken.

Verder is 1 van de 3 imuungroepen niet helemaal goed genoeg ontwikkeld nu. Trekt wrs vanzelf bij als hij ouder is, maar zoals de KA zijn 'dat wordt hem eerst ziek de winter doorslepen' ;(

Verder kregen we een compliment dat we hem ontzettend gezond eten gaven en dat dat niet alleen die drie flessen op een dag zijn :D Altijd goed om te horen (hij had ook geprikt op ijzer en vitamine en die waren állemaal optimaal)

Bij erge verkoudheid mogen we hem één keer per dag grote-mensen-neusspray geven in één neusgat en voor korte tijd. Volgens hem hielp dat vaak als een toeter, maar was het wel een paardenmiddel bij die kleintjes.

Dus, in Januari weer heen.
pi_89389982
:* free!

maar het klinkt alsof het wel een probleem is wat vanzelf oplost met groeien!
pi_89390041
Nou Free, in ieder geval toch een soort duidelijkheid. En fijn dat hij verder zo gezond is. :Y
pi_89394696
Freecell, jeetje wat vervelend dat hij zo lang aan AB enzo moet, maar wel fijn dat hij toch genoeg vitamines binnenkrijgt.

Groofsken wat een geruststelling dat R. een goede nacht had, ik moest nog even aan je denken vannacht.

Wolf krijgt zo zn allereerste papfles met halfvolle melk, het pak poedermelk was op. Geen schepjes meer tellen.Raar hoor, zo is er weer een nieuwe fase aangebroken
Oh vergeet ik bijna het belangrijkste: hij staat sinds gisteren af en toe even een volle seconde los *O*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_89403561
Er werd nog heel lief naar S's reactie op Raf zijn ziekzijn gevraagd...

Nou, S wilde ook naar de dokter :Y) . Ze vindt het machtig interessant en associeert het vooralsnog niet met pijn. Ze wilde ook ademen in de puffer en ze vroeg gisteravond of we weer naar de dokter zouden gaan (dat ze in paniek raakte toen ik haar wakkermaakte en haar schoenen en jas aandeed was ze voor het gemak maar weer vergeten). Ook vroeg ze zich af waarom ze deze keer geen ballon had gekregen in het ziekenhuis.

Dus dat gaat er dan om in het hoofd van een tweejarige. Dat R benauwd was, heeft ze niet meegekregen. ;)

Oh en in het ziekenhuis heeft ze veel gekletst maar alles op fluistertoon. Ze was duidelijk onder de indruk.
pi_89403734
En Wolfje staat los :o _O_ O+ .
pi_89404564
free :* hoop voor jullie en hem dat hij toch niet al te ziek de winter door moet

en simmu :* ook want lijkt me niks nu nog waterpokken (eventueel) al iemand gevonden die je indien nodig kan helpen?

Wolf O+ gewone melk en los staan

Groof apart he wat dan eigenlijk indruk op zo;n kleine maakt, gaat het nu nog steeds goed?

Mag minidraak ook in de OP 15 mei 2010?
pi_89404781
Ja, het is echt de hele dag goed gegaan vandaag. Ik heb niks meer aan hem gemerkt. In de meeste gevallen verloopt het zo bij pseudokroep, dus ik ben blij dat hij zich aan de gemiddeldes houdt. ;) .
pi_89404948
dat kan ik me voorstellen, je bent je al genoeg rot moeten schrikken :*
pi_89405578
Wolf *O* Gaat lekker!

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, het is echt de hele dag goed gegaan vandaag. Ik heb niks meer aan hem gemerkt. In de meeste gevallen verloopt het zo bij pseudokroep, dus ik ben blij dat hij zich aan de gemiddeldes houdt. ;) .
eens met dat!
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:15 schreef draculettetje het volgende:
free :* hoop voor jullie en hem dat hij toch niet al te ziek de winter door moet

Ik ook....-O- maar de KA had er een redelijk hard hoofd in geloof ik en ik weet niet hoe ik dan een huishouden moet runnen :?
pi_89406178
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:

ach gos die S. O+

Dat kan ik me voorstellen Freecell :X ik denk dat je het dan moet redden overdag als je alleen met twee kleine kinderen bent, echt met hulp van een ander of anderen erbij.
:*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_89417811
Lars is koortsvrij! *O*
Maar nu heeft hij een heel zielig hoestje... en met dat hoestje houdt-ie zichzelf wakker, gaat daarom huilen, waardoor wij zo ongeveer de hele nacht wakker waren... -O- Met koorts slaapt-ie beter...
Misschien zometeen toch maar eens contact opnemen met de huisarts. Vragen of er iets aan te doen is. Bij mezelf helpt sabbelen op zo'n antaflu-tje best goed, maar dat is voor Lars vast niet zo'n goed idee ;)

Fijn dat R. volgens het boekje gaat, Groofsken, en wat is S. lief...

Wat een vervelend vooruitzicht Freecell.. de wetenschap dat je 'waarschijnlijk' zo ongeveer de
hele winter een ziekig ventje hebt. Laten we hopen dat het meevalt. :*

Ymme, hoe is het nu met Mart?
  donderdag 2 december 2010 @ 09:05:35 #28
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_89418168
Shandaly, wat naar dat Lars nog zo ziek is! Ik zou sowieso even de dokter bellen, even z'n longetjes laten beluisteren. Hij ademt wel goed? Je ziet niet dat 'ie z'n ribbetjes intrekt of z'n neusvleugels meebeweegt met 't ademen? (Zo ja: meteen naar de huisarts!)

Groofs, bij het teruglezen kwam ik R's pseudokroepaanval tegen! Wat een schrik en wat heb je koelbloedig (ik schreef boelkloedig. Iets te veel Meneer Kaktus gegekeken vroeger. :') ) gehandeld. Je mag oprecht trots zijn op jezelf! Fijn dat het nu weer goed gaat met R. en dat S. het niet eng maar interessant vindt!

Free, ben je opgelucht nu je weet wat er aan de hand is met je Florianmannetje? De conclusie van de dokter (ik kan serieus al 5 minuten niet op 't goede woord komen! :? ) is niet prettig maar wel duidelijk. Wat goed dat alle bloedwaardes die met voeding te maken hebben zo goed zijn! Hopelijk komen jullie redelijk ongeschonden de winter door en groeit Florian er snel overheen!
Is 't iets genetisch trouwens? Zou een eventueel volgend kindje het ook kunnen hebben?

Simmu, ik hoop dat de waterpokken jou overslaan! :*

Leonieke, ik waag me even niet aan jouw berekening, dan wordt 't helemaal niks. :D
Ik las dat Thomas rondstapt in z'n park. Wat goed! *O*

Wolf staat los! *O* Op de meet in Utrecht vond ik dat hij zo fantastisch tijgerde! :D

Emma's derde tand is door! *O* Netjes bovenin, volgens het schema. Nummer vier heeft zich al als streepje gepresenteerd, dus als die zich aan het schema tot nu toe houdt komt 'ie zaterdag door, als we pakjesavond vieren met mijn schoonfamilie. Ik heb ze alvast geprobeerd voor te bereiden. :D

Tot nu toe gaat het zo:
Emma Kwijlt.
Emma is vrolijk! *O*
Emma is ineens superboos. }:|
Emma gaat op zoek naar Sophie en stopt minstens 2 poten van Sophie in haar mond en kluift daar urenlang op.
Emma is nog steeds superboos en jengelig.
Emma krijgt 39,5 graden koorts
Emma gaat slapen
Emma is weer supervrolijk! *O*
Emma's tand is door! *)

Ik heb er weer zin in. :')

Ze heeft sinds afgelopen weekend weer iets nieuws, ze schuift haar knietjes eronder. Haar handen heeft ze dan onder zich gevouwen en dat gaat ze zich afzetten met als gevolg een buikschuif actie. Vanochtend vroeg zette ze haar handjes ook neer en was ze dus ineens in kruiphouding! Iets later stond ze op handen en voeten, dat was echt briljant om te zien. Ze kukelde toen naar opzij en lag heel verbaasd te kijken. :D
Tijgeren slaat ze maar over denk ik. Daar is de vloer nu ook veel te koud voor. ;)
A grand adventure has begun.
pi_89418919
Haaaa Emma :D Dat zou tof zijn als ze straks gewoon nu al gaat kruipen :D
pi_89422496
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:48 schreef Shandaly het volgende:
Lars is koortsvrij! *O*
Maar nu heeft hij een heel zielig hoestje... en met dat hoestje houdt-ie zichzelf wakker, gaat daarom huilen, waardoor wij zo ongeveer de hele nacht wakker waren... -O- Met koorts slaapt-ie beter...
Misschien zometeen toch maar eens contact opnemen met de huisarts. Vragen of er iets aan te doen is. Bij mezelf helpt sabbelen op zo'n antaflu-tje best goed, maar dat is voor Lars vast niet zo'n goed idee ;)

Fijn dat R. volgens het boekje gaat, Groofsken, en wat is S. lief...

Wat een vervelend vooruitzicht Freecell.. de wetenschap dat je 'waarschijnlijk' zo ongeveer de
hele winter een ziekig ventje hebt. Laten we hopen dat het meevalt. :*

Ymme, hoe is het nu met Mart?
Lief dat je ernaar vraagt.
Gaat stukken beter, maar nog wel stront verkouden!

En nu ligt mama ziek op bed.
pi_89423725
Ik heb net toch maar met de huisarts (of eigenlijk alleen de assistente) gebeld. Volgens haar was er nog geen reden om ons zorgen te maken over dat hoestje. Hij hoest nog maar sinds gister, en dat was 'te kort'. Moeten het uiteraard wel in de gaten houden en wel contact opnemen als ook die koorts weer terug komt of hij minder alert wordt enzo.

Blegh, ik heb het even helemaal gehad vandaag. Zit hier op m'n werk te vechten om m'n ogen open (en droog :S) te houden, kan me nergens op concentreren. 'k wil naar huis, mannetje knuffelen, maar zie het buiten ook alleen maar witter worden, er komt geen eind aan lijkt het. En daar moet ik dan straks ook nog weer doorheen naar huis, glibberend op m'n fietsje...
Nah ja.. o|O niet zo zeuren Shan.. zo erg is het allemaal niet
pi_89423895
Noh Shandaly *knuffel* soms is het gewoon balen, kind ziek, jij op werk, rotweer... Ik kan het me goed voorstellen!

Beterschap Ymme!
pi_89424237
*knufs* dames. tis gewoon bluh vandaag.

sangdrax komt mij zo aflossen zodat ik met mijn 39 graden koorts ++ ook naar bed kan! de jongetjes mankeren hier niks en de meisjes zijn alebei ziek. tis niet eerlijk! /calimeromode
pi_89425472
Beterschap Ymme en Simmu!

Ik ga me, in plaats van op echt werk, maar eens storten op Sinterklaasverrassingen voor m'n collega's hier. Moet ook gedaan, deadline nadert snel! Misschien word ik er iets vrolijker van ;)
  donderdag 2 december 2010 @ 18:14:44 #35
265732 Keshet
pi_89439646
Emma doet truukjes:

Ik ben de woonkamer aan het verbouwen dus let niet op de zooi.
pi_89439950
Freecell, mijn zus heeft vorig jaar dezelfde mededeling gekregen. Het s*ckt natuurlijk enorm :* Ik hoop dat jullie de winter zo gezond mogelijk doorkomen.

Hier eigenlijk een domme vraag, maar wat doen jullie aan de voetjes van jullie baby's als jullie naar buiten gaan? Voorlopig heeft Thomas enkel sokken aan en een paar slappe schoentjes (slappe slaat vooral op de zooltjes). Hij staat er niet op, maar dat is enkel om hem buiten rond te dragen, vanaf dat hij binnen is, draag hij weer enkel sokjes.
pi_89440159
Filmje speelt hier alleen de eerste 10 seconden af }:|

Florian heeft binnen en buiten leren slofjes aan over zijn sokken.
pi_89440670
Beterschap hier voor alle zieke kindjes (en mama's)!! Ik krijg het niet voor elkaar echt bij te lezen, maar alles gaat hier super!
pi_89444778

[ Bericht 58% gewijzigd door groofskendezoveelste op 02-12-2010 20:08:55 ]
pi_89445498
We zijn vandaag bij Kind&Gezin geweest op controle

Gewicht: 8040gr

Lengte: 71cm

Voor de rest alles goed, maar dat vermoeden hadden we al wat. Hij eet en slaapt goed. Qua motoriek hebben ze niet veel zitten zeuren. Hij valt bij hen onder de categorie "hij zal het kruipen misschien wel overslaan".
pi_89450404
Ziet er goed uit Leonieke! Oh en Leo, dat zeiden ze van Daan ook, dat hij het kruipen wel zou overslaan. Hij staat al ruim 2 maanden en loopt nu achter de loopwagen, maar bleef buikschuiven. Tot hij gister ineens een stukje kroop en vandaag heeft hij het ineens uitgevonden en kruipt hij de kamer rond :o

Gister trouwens ook met Daan naar het CB geweest. Wederom een ++ voor motoriek en communicatieve vaardigheden maar het blijft een Jerommeke. Klein en beresterk.

Gewicht: 10180 gram :D

Lengte: 70cm

Oh ja, Daan klapt in zijn handjes O+
  donderdag 2 december 2010 @ 21:50:45 #42
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89450970
Emma O+

Thomas, wat ga je goed! :Y
Jerommeke Daan :D

Wij zijn vandaag gaan sleeën met onze kabouter. Foto's staan hier.
  donderdag 2 december 2010 @ 21:53:37 #43
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89451149
oooh keshet, ik kan me altijd voorstellen hoe trots jij bent als ik Emma zie (klinkt stom he!). Ik vind het zo bijzonder, de weg die Emma heeft afgelegd en hoe het nu met haar gaat.
pi_89463653
Goede morgen,

Hier gaat het stukken beter.
Al hebben Mart en ik het hoesten nu uitgevonden :D Maar dat mag de pret niet drukken, we gaan ons zo aankleden en dan eerst een stukje sleen met de nieuwe slee! En dit natuurlijk vast leggen op foto!

Leuk!
pi_89463682
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:

lege post ;(

Heerst kruipen overslaan hier? ;)

Mooie curves van Thomas, lekker groeisprongetje!

Sleeën met Harry, hoe tof :D

Florian heeft ineens zijn lijf helemaal door :D Gaat overal bij staan, beweegt soepeler.... Leander had ook zo'n 'ineens' moment. Een maandje eerder dan Florian :D Maar Florian is (hoera!) voorzichtiger :)

En gaan zitten vanuit staan in de box lukt nu ook *O*
  vrijdag 3 december 2010 @ 08:43:05 #46
265732 Keshet
pi_89463875
Groofsken, jammer dat je alwéér je post hebt verwijderd.

Leonieke, als ik ga wandelen doe ik Emma haar 'winterschoenen' aan. Ze heeft een soort laarsjes die echt lekker warm zijn.
Wat groeit Thomas goed! Fijn om te zien! *O*

Daan, je bent met recht een Jerommeke!
Je weegt bijna het dubbele van Emma! :D Wat fijn dat hij het motorisch en communicatief zo goed doet! *O*

Simmu, hoe is 't met jou? (en met Selene?)

Asy, wat een heerlijke slee-foto's met Harry! Hij heeft altijd zo'n lekker blij koppie!

Ymme, fijn dat jullie opgeknapt zijn! Veel plezier met het sleeën!
Ben benieuwd naar de foto's!

*O* omdat Florian zijn lijf doorheeft! Wat goed dat hij vanuit zit gaat staan!

Shandaly, hoe gaat het met Lars? Is hij al iets opgeknapt?

Becky, dank je wel! Ik kijk ook altijd nog een keertje extra naar Noortje, omdat we qua uitgerekende datum natuurlijk maar iets uit elkaar zitten en vanwege 't onderzoek waar we beiden aan meegedaan hebben. Ik vind dat Noortje zo gigantisch hard gaat! Vertel d'r nog maar een keertje goed dat ze nog maar heul klein is hoor! Er is nog voldoende tijd om de wereld te ontdekken!

Hier is een puntje van tandje 4 door, Pakjesavond lijkt gered! *O*
pi_89464300
mogguh!

het gaat de goede kant op hier. ik nog koorts, de andere dame niet meer (alhoewel die wel dreint, piept en plakt en nog steeds weigert te eten). nja, bijna weekend! ravi lijkt nergens last van te hebben, op een licht humeurtje (ws vanwege mijn humeurtje ;( ) na
pi_89464311
wel gave filmpjes, foto's en groeicurves!
pi_89464335
We hebben een beetje brakke nacht achter de rug, met veel gehoest en gehuil. Vanochtend deden Lars en ik een wedstrijdje 'Wie hoest het hardst?!'... Ik heb gewonnen ;) Maar op het hoestje en dus wat gebrek aan slaap na, voelt Lars zich zo te zien wel weer goed. Mijn man heeft hem net naar het kinderdagverblijf gebracht, waar hij hartstikke vrolijk in de box is gaan spelen. Zometeen komt Sinterklaas bij hen op bezoek <O)

Ow, en de Sint is vannacht bij mij op het werk geweest! 8} Ik heb onder andere een prachtig voorleesboek van Dikkie Dik gekregen, met een prachtig gedicht erbij. Ik heb toch wel hele lieve collegaatjes... ^O^

Leonieke, als we met Lars naar buiten gaan (wat we overigens deze week niet veel gedaan hebben) dan krijgt hij van die slofsokjes aan. Maar over het algemeen is hij alleen buiten in de maxicosi of in de wandelwagen, en bij beide hebben we een heerlijk warme voetenzak. Voor op een slee ofzo zou ik ook niet weten hoe ik hem het beste warm kon houden.

Fijn dat het de goede kant op gaat Simmu. Lekker rustig aan doen.
pi_89465672
Het was heerlijk om vooral even buiten te zijn :)
Maar het sleeen, wat een super gevoel zeg. Sleen met mijn zoon.
Ben gewoon moeder joh!

Kijk nou:

pi_89466053
Mart gaat echt snel met de tanden.
7 en 8 beginnen nu ook al met doorkomen (onder).

Maar nu is het tandenpoetsen echt een ramp. Schreeuwen, hoofd weg draaien. Hij wilt het het gewoon echt niet.

En nu? Wil ook niet dat hij tandenpoetsen als iets 'engs' gaat ervaren.
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:22:52 #52
265732 Keshet
pi_89466083
Ymme, wat vind hij ervan als je het hem zelf laat doen?

Wat zit hij stoer op die slee!
Wat voor slee is dat eigenlijk? Ziet er heel tof uit!
pi_89466123
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:22 schreef Keshet het volgende:
Ymme, wat vind hij ervan als je het hem zelf laat doen?

Wat zit hij stoer op die slee!
Wat voor slee is dat eigenlijk? Ziet er heel tof uit!
Als hij het zelf doet, gaat hij alleen de tandpasta van de borstel af slurpen :D
pi_89467160
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:24 schreef ymme het volgende:

[..]

Als hij het zelf doet, gaat hij alleen de tandpasta van de borstel af slurpen :D
Ik maak Florian héél hard aan het lachen en dan poets ik gauw zijn tand.

En even hoor *O* IK BEN WEER TANTE! *O*

al 21x :o en het blijft zo leuk O+
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:14:42 #55
265732 Keshet
pi_89467665
Gefeliciteerd Freecell! *O*
21 neefjes en nichtjes, wow!
pi_89467669
Maar ik moet er meer poetsen dan 1 :D
6 inmiddels :D En 2 komen er alweer door (die dus veel pijn doen met tandenpoetsen lijkt wel).

En gefeliciteerd. Voor de 21ste keer :) Leuk hoor.
(ik zal nooit geen tante worden :{ , mijn broer en zijn vriendin willen niet en mijn zwager is homo en willen denk ik ook niet en eerlijk gezegd vind ik dit erg jammer!)
pi_89470613
nou, zes keer aan het lachen maken, of gewoon een tijdje iets minder poetsen als het hem pijn doet.
  vrijdag 3 december 2010 @ 13:33:05 #58
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89473108
ymme, toen Harry's tanden boven doorkwamen, sloeg ik boven poetsen gewoon over :Y
Dan poets ik alleen zijn ondertanden.
Evt kun je ook tandvlees poetsen waar geen tanden doorkomen.
Ik ben in elk geval vol blijven houden, maar heb er geen gigastrijd van gemaakt in de zin van dat ik dan ook tevreden ben met 1x gauw de borstel eroverheen ipv 'goed' poetsen (als je begrijpt wat ik bedoel).
En wat zit hij leuk op die slee! Had hij geen koude handjes?
  vrijdag 3 december 2010 @ 13:33:47 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89473146
Free, van harte gefeliciteerd met je 21e tanteschap! ;)
En wat leuk dat Florian zijn lijf wat meer doorheeft :Y
pi_89473509
Hier doet Thomas (momenteel toch ;) ) zijn mond open vanaf dat hij mij met de tandenborstel ziet afkomen. Super grappig om te zien eigenlijk :D Gisterenavond heb ik zelfs 2 keer gepoetst omdat hij zijn mond bleef open houden _O-

Freecell gefeliciteerd *O*

Ik droomde vannacht dat ik moest bevallen. Ik denk dat er toch iets heel erg aan het rammelen is geslagen bij mij :D (maar tegelijkertijd ook een beetje :{ eigenlijk).

Leuk hoor al die sleeën :Y Hier komt er nog geen slee in huis. P. vindt het te vroeg.
pi_89473777
Free, gefeli! 21x tanta al :o Aangetrouwd heb ik er inmiddels 6 (waarvan de oudste al een jaar of 23 is en de jongste 12 jaar) maar mijn broer en zijn vriendin hebben nog geen kinderen. Ik hoop stiekem dat dat niet te lang meer duurt, dan heeft Daan ook een neefje of nichtje om mee te spelen.

Hier is Daan ook enthousiast als je met de tandenborstel komt. Mond wijd open en dan zodra de tandenborstel in zijn mond zit, slurpt hij de tandpast op en gaan de kaken op elkaar. En dan wordt het weer een gevecht. Man houdt 'm vast en ik probeer 'm af te leiden met liedjes, lachen etc. tot we met veel geluk zijn tandjes kunnen poetsen. Erg vermoeiend 8)7

Zo, nog even lekker koppie thee drinken voor Daan wakker wordt en we de kou in gaan om de laatste sinterklaascadeautjes te kopen. <O) 8}
pi_89476208
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 13:33 schreef Asyniur het volgende:
ymme, toen Harry's tanden boven doorkwamen, sloeg ik boven poetsen gewoon over :Y
Dan poets ik alleen zijn ondertanden.
Evt kun je ook tandvlees poetsen waar geen tanden doorkomen.
Ik ben in elk geval vol blijven houden, maar heb er geen gigastrijd van gemaakt in de zin van dat ik dan ook tevreden ben met 1x gauw de borstel eroverheen ipv 'goed' poetsen (als je begrijpt wat ik bedoel).
En wat zit hij leuk op die slee! Had hij geen koude handjes?
We hebben maar een rondje van 3 min gedaan ofzo, omdat hij ook nog heel erg verkouden is en zo hoest. En moest de handschoenen nog maken (was een wandje van het touwtje los zeg maar, dus die viel steeds op de grond). En meneer houdt ze ook nooit lang aan, net zoals zijn sokken en al het andere wat aan de voeten kan). :D
pi_89482615
Wij gaan straks terug de kou trotseren en Thomasje halen van bij de onthaalmoeder met de draagzak :) Eergisteren waren we gaan wandelen en hadden P. hem naar zich gedraaid met zijn gezicht, maar hij was niet echt happy. Vandaag hem dus maar rond laten kijken en man, wat een plezier. En hoe meer ik "kiekeboe" speelde, hoe luider hij kraaide van plezier O+ (de mensen die me gezien hebben, zullen ook wel gedacht hebben wat voor een belachelijk gedoe het was :') )
(en ja, Thomas is ook deze week een aantal keer naar de onthaalmoeder geweest, zodat ik wat op m'n plooi kon komen. Deze namiddag heel de namiddag geslapen :@ Ik hoop echt dat het de komende 3 weken goed gaat. Dan is het kerstvakantie en zijn we weer 2 weken thuis :Y )
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:06:27 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89483018
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:57 schreef leonieke het volgende:
(en ja, Thomas is ook deze week een aantal keer naar de onthaalmoeder geweest, zodat ik wat op m'n plooi kon komen. Deze namiddag heel de namiddag geslapen :@ Ik hoop echt dat het de komende 3 weken goed gaat. Dan is het kerstvakantie en zijn we weer 2 weken thuis :Y )
Dat geeft toch niks? Ik breng Harry ook wel eens weg, zodat ik even wat kan doen voor mezelf. :Y
Thomas heeft meer aan een uitgeslapen moeder :*
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:08:13 #65
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89483078
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:14 schreef ymme het volgende:

En gefeliciteerd. Voor de 21ste keer :) Leuk hoor.
(ik zal nooit geen tante worden :{ , mijn broer en zijn vriendin willen niet
Ach, wat niet is kan nog komen.
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:08:35 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89483093
Free, gefeliciteerd! 21 keer.
Gelukkig niet 21 keer van dezelfde zus :P\
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:14:02 #67
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89483338
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:08 schreef amaranta het volgende:
Free, gefeliciteerd! 21 keer.
Gelukkig niet 21 keer van dezelfde zus :P\
Dan had die het nu heel erg druk ;)
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:16:00 #68
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89483418
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:14 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dan had die het nu heel erg druk ;)
Ach, dan zou de oudste ook al minstens 21 zijn he...
pi_89485296
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

Heb je wel gratis oppas natuurlijk als je ergens naartoe wil...

Daarover gesproken: Thomas gaat volgende week vrijdag voor de eerste keer ergens anders overnachten :o Bij oma en opa. Toen ik zwanger was, had ik echt zoiets van: "ah, wat mij betreft kan hij vlug ergens anders gaan slapen" maar nu het zover is :X Onze kleine baby zijn eerste nacht uit huis :o
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:39:47 #70
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89486554
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet! :D
Elke 9 maanden eentje dan zou de oudste net 15 zijn en als je de 1e 6 weken na de bevalling netjes in acht neemt dan kom je op een oudste van 17,5 ;)
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:40:38 #71
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89486582
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:06 schreef leonieke het volgende:
Daarover gesproken: Thomas gaat volgende week vrijdag voor de eerste keer ergens anders overnachten :o Bij oma en opa. Toen ik zwanger was, had ik echt zoiets van: "ah, wat mij betreft kan hij vlug ergens anders gaan slapen" maar nu het zover is :X Onze kleine baby zijn eerste nacht uit huis :o
Oei, spannend! Dat zie ik hier voorlopig nog niet gebeuren :N
pi_89486620
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:40 schreef happyme28 het volgende:
Ziet er goed uit Leonieke! Oh en Leo, dat zeiden ze van Daan ook, dat hij het kruipen wel zou overslaan. Hij staat al ruim 2 maanden en loopt nu achter de loopwagen, maar bleef buikschuiven. Tot hij gister ineens een stukje kroop en vandaag heeft hij het ineens uitgevonden en kruipt hij de kamer rond :o
Weet je nog?

Thomas heeft vandaag een eigen kruiptechniek ontwikkeld :D Met zijn ene knie op de grond en zijn andere voet plat op de grond en maar vooruit 'gaan' O+

Straks eens zien of er een filmpje genoeg gelukt is om het te zien :)
pi_89486699
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:40 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Oei, spannend! Dat zie ik hier voorlopig nog niet gebeuren :N
Mja, het is van moeten. Volgende week vrijdag is het proclamatie en P. en ik zitten in de organiserende werkgroep. En bijgevolg de afsluitende werkgroep. Vorig jaar was het op een donderdagavond 1u toen we iedereen naar huis hebben gekregen (einduur was 23u) en dit jaar is het een vrijdagavond, dus ik vrees dat we het niet vroeger zullen kunnen afsluiten.
En ik vind het ook zielig om hem dan rond 2u 's nachts te moeten wakker maken (+ dat mijn schoonouders dan ook moeten opblijven). Maar ik weet nu al dat ik volgende zaterdagochtend zal staan trappelen om hem terug op te halen :D

Komt het door de borstvoeding dat jullie nog wachten of zijn jullie er nog niet klaar voor? Moest het niet van moeten geweest zijn, was het hier ook nog niet gebeurd hoor :N
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:46:34 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89486768
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:41 schreef leonieke het volgende:

[..]

Weet je nog?

Thomas heeft vandaag een eigen kruiptechniek ontwikkeld :D Met zijn ene knie op de grond en zijn andere voet plat op de grond en maar vooruit 'gaan' O+

Straks eens zien of er een filmpje genoeg gelukt is om het te zien :)
aah, het klinkt als de aangepaste versie van Mette en Harry's Sven Kramerkruip ;)
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:49:32 #76
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89486867
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:44 schreef leonieke het volgende:

[..]

Mja, het is van moeten. Volgende week vrijdag is het proclamatie en P. en ik zitten in de organiserende werkgroep. En bijgevolg de afsluitende werkgroep. Vorig jaar was het op een donderdagavond 1u toen we iedereen naar huis hebben gekregen (einduur was 23u) en dit jaar is het een vrijdagavond, dus ik vrees dat we het niet vroeger zullen kunnen afsluiten.
En ik vind het ook zielig om hem dan rond 2u 's nachts te moeten wakker maken (+ dat mijn schoonouders dan ook moeten opblijven). Maar ik weet nu al dat ik volgende zaterdagochtend zal staan trappelen om hem terug op te halen :D

Komt het door de borstvoeding dat jullie nog wachten of zijn jullie er nog niet klaar voor? Moest het niet van moeten geweest zijn, was het hier ook nog niet gebeurd hoor :N
Beiden...
Het was ook geen veroordeling naar jou hoor. Meer dat wij van die watjes zijn ;)
Zelfs mijn man die voorheen zo makkelijk praatte over 'een baby kan best eens een nachtje elders slapen' is 180 graden gedraaid :D
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:53:34 #77
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89487025
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:48 schreef leonieke het volgende:
Zijn techniek heeft een naam O+
Het ís de Sven Kramer Kruip. Mette demonstreert het even:
pi_89487647
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:49 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Beiden...
Het was ook geen veroordeling naar jou hoor. Meer dat wij van die watjes zijn ;)
Zelfs mijn man die voorheen zo makkelijk praatte over 'een baby kan best eens een nachtje elders slapen' is 180 graden gedraaid :D
Ja, idem hier, hoor :Y
Ik zou het ook liever anders zien, maar er is gewoon geen andere oplossing (behalve hem 's nachts uit zijn bedje halen bij oma en opa, maar dat leek ons ook zo onmenselijk om hem daar van 20u tot 2u te laten slapen en hem er dan uit te halen).
pi_89487764
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:53 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Het ís de Sven Kramer Kruip. Mette demonstreert het even:
Ja :D Dat is ook Thomas zijn kruip :Y Maar hij heeft nog serieus wat oefening nodig om Mette ooit in te halen :o Mijn god, wat een snelheid _O_

Vanwaar komt de naam eigenlijk? Is dat een FOK-naam ofzo?
pi_89495928
ik haak even in op logeren. de mijne zijn enkel uit logeren geweest als we dat met zn allen doen. ik vind het voor geen van beiden nu een optie om alleen of met zn twee uit logeren te gaan. als het om de hoek zou zijn, dan zou ik daar denk ik zeker wel anders over denken, maar dat is nu eenmaal niet het geval. daarnaast merk ik dat ik toch wel een beetje een issue heb qua loslaten.
pi_89496572
selene's sinterklaasavond was trouwens bij ravi niet zo'n succes. hij vond het echt veeel te druk. het eerste deel kon ik met hem in de kantine zitten en kalmeerde hij wel en wilde hij wel spelen, maar toen was het pauze en ging het niet ;(

dus toen ging ik vast naar huis met hem en kreeg hij pap :Y)
pi_89508777
Arme Lars hoest nog steeds... 't was weer een brakke nacht. Het klinkt echt zo zielig... :'(
Weet iemand hoe het zit met huisartsen in het weekend? Bij de site van mijn huisarts zie ik alleen een telefoonnummer voor spoedgevallen, maar telt dit nu als een spoedgeval? Ik wil nu eigenlijk toch niet meer wachten tot maandag...
  zaterdag 4 december 2010 @ 08:12:48 #83
265732 Keshet
pi_89508842
Shandaly, als het goed is is er in jouw regio ook een huisartsenpost (HAP). In de lokale krantjes staat daar vaak alle contactinfo van. Het zou goed kunnen dat je ze bereikt via de spoedlijn van de huisartsenpost maar dat weet ik niet zeker. Succes!
pi_89508914
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:49 schreef simmu het volgende:
ik haak even in op logeren. de mijne zijn enkel uit logeren geweest als we dat met zn allen doen. ik vind het voor geen van beiden nu een optie om alleen of met zn twee uit logeren te gaan. als het om de hoek zou zijn, dan zou ik daar denk ik zeker wel anders over denken, maar dat is nu eenmaal niet het geval. daarnaast merk ik dat ik toch wel een beetje een issue heb qua loslaten.
Aan dat loslaten probeer ik echt te werken. Met kleine dingen weliswaar. Zo hadden mijn man en ik bijvoorbeeld voor de bevalling afgesproken dat we andere mensen Thomas zouden laten vasthouden (mijn schoonouders hebben hun andere kleinkinderen niet mogen vasthouden voor ze 3 maand waren). Thomas gaat ook 4 dagen per week naar de onthaalmoeder, dus dan moesten we hem wel loslaten.
En toch merk ik dat ik de stap naar "overnachten" heel groot vind, terwijl ik weet dat Thomas normaal gezien vrij makkelijk in slaap valt en heel graag bij oma en opa is. Maar hem zelf niet voor de nacht in zijn bedje kunnen steken en 's nachts niet aan zijn deurtje kunnen luisteren. Ik kijk al uit naar volgende week zaterdag ;)
pi_89509267
Dank je Keshet, het ging inderdaad via dat spoednummer. Ik vond dat zo extreem klinken... 't is niet dat hij een of ander levensbedreigend iets heeft waarvoor hij NU een arts moet zien... Ik heb ze gebeld, en we konden vrijwel meteen 'even' langskomen. Heel gedoe, waren allebei nog in pyjama, auto nog dik onder het ijs, straten opgebroken dus moest omrijden...

Er heeft een arts naar zijn longetjes geluisterd en het kwam er op neer dat er niets aan de hand is. In ieder geval geen longontsteking of pseudokroep (en ik wist gewoon waar hij het over had! ;)) Lars is 'gewoon' snipverkouden. En voor die kleintjes zijn er niet veel medicijnen die je mag gebruiken omdat je van de meeste medicijnen wat duf wordt, en dat schijnt tot wiegedood te kunnen leiden...
Ik heb wel bij de apotheek een verzachtend hoestsiroopje meegekregen. Ik hoop maar dat het snel wat beter wordt...

Lars is nu in de maxicosi in slaap gevallen... ik denk dat ik hem maar eventjes laat liggen; ben allang blij dat ie even slaapt... :z
pi_89509452
Arme Lars!

Ik maakte wel een thijmthee als ze zo moesten hoesten:
Beetje (gedroogde) thijm in een pannetje, water erbij, even doorkoken en dan door een koffiefilter.

Bij grote kinderen (+ 1 jr) uit te breiden met een flinke schep honing.

Bij volwassenen uit te breiden met een flinke scheut kruidenbitter (en dan kan je het heel lang bewaren in de koelkast ;) )

Wordt hier door iedereen met gejuich ontvangen :) En het helpt goed!

Simmu: het is een normale reactie op een abnormale situatie dat jij een loslaat-issue hebt. En je weet het van jezelf, dat is stap één!

Leonieke, dan slaapt hij ergens anders voor het eerst, ga je 's avonds zelf naar bed, loop je volautomatisch dat kamertje in om nog even onder te stoppen.... Staat daar zo'n leeg bedje.. oja!
*slik* ;(

:+
  zaterdag 4 december 2010 @ 10:08:25 #87
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89509624
Leonie, zo snel ging Harry ook niet hoor met die kruip ;)
Dat is Mette's specialiteit. Volgens mij heeft wickie die naam bedacht (of anders haar man ;) )
En ik zou Harry ook bij zijn opa en oma laten logeren hoor, als het echt niet anders ging. Zoals jij beschrijft dus... Voordeel is: je kunt lekker doorslapen en op zaterdag mag je je ventje weer helemaal plat knuffelen!

Ook snipverkouden kan heel erg vervelend zijn. Veel beterschap voor Lars!
pi_89509886
:O

Mart wordt echt elk uur wakker van dat stomme hoesten.
Het is echt een vastzittende hoest. En de doorzichtige snottenbellen hebben plaats gemaakt voor dikke groene :r Vind het zo zielig voor hem.

Hij ligt nu op bed en heb een ui op zijn kamer gezet, hopelijk werkt dit!

Het is echt zo rot voor hem, maar inmiddels ook voor mij. Ben op... overdag is het constant troosten, huilen, eventjes spelen en weer troosten. Slapen want niet 1-2-3 gaat .'S nachts veel wakker, en echt doe het met heel veel liefde... maar ;( van mij mag hij weer snel beter zijn!
pi_89510272
beterschap aan alle verkouden kindjes :* wij zijn er net een beetje van aan het bijkomen.

Uit logeren laten gaan heb ik geen enkele moeite mee (bij de opa's en oma's dan). Hannah moest noodgedwongen een week uit logeren toen ik in Belgie in het ziekenhuis lag. Laatst is ze voor het eerst een nachtje bij mijn liefs ouders blijven slapen en dat ging ook prima. Kan haar dus met een gerust hart bij hun laten logeren als wij een feestje oid hebben. Het mooie is dat onze ouders het ook heel leuk vinden dus dan is het een win-win situatie.
pi_89510402
Mart slaapt zowiezo 1x per week bij mijn ouders.
Als ik ga werken dan brengen wij hem de avond van tevoren, omdat we hem anders wakker moeten maken 's ochtends terwijl hij dan nog zo lekker slaapt. En Mart maakt het eigenlijk niet zoveel uit waar hij slaapt (als hij niet ziek is :D ).
pi_89510729
Vraagje:

Van wat voor soort bestek (lepel) eten jullie kindjes?
Ik merk hier dat de 6+ lepels te klein worden.

Maar geen idee wat nu toe doen. Vork? Lepel? Plastic, metaal? (plastic lijkt mij).
pi_89514013
het kwartje is gevallen :)
het ventje is (semi) mobiel *O*

echt heel soepel gaat het nog niet en enkel via wurmen en rollen, maar hij komt eindelijk van zn plek af als je hem op de grond legt :)
pi_89514044
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 11:10 schreef ymme het volgende:
Vraagje:

Van wat voor soort bestek (lepel) eten jullie kindjes?
Ik merk hier dat de 6+ lepels te klein worden.

Maar geen idee wat nu toe doen. Vork? Lepel? Plastic, metaal? (plastic lijkt mij).
wij hebben van die plastic oefenbestekjes. die hebben ze gewoon bij de drogist (of supermarkt) een setje van vorkje en lepel van plastic
pi_89516883
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:08 schreef simmu het volgende:

[..]

wij hebben van die plastic oefenbestekjes. die hebben ze gewoon bij de drogist (of supermarkt) een setje van vorkje en lepel van plastic
Wij ook. Bij de Kruidvat gehaald. Bevalt prima!
pi_89527232
We hadden een paar weken geleden al ontdekt dat Florian uit een gewone beker met een rietje kon drinken (meteen de eerste keer ging prima, haha!) Vandaag rietjesbeker gescoord, water in gedaan en ze zijn nu al onafscheidelijk :D
pi_89527399
Oh Shandaly, wat vervelend dat Lars zo'n vervelende hoest heeft. Gelukkig is het niks ergs. Goed dat je gebeld hebt en gegaan bent. Geruststelling is ook wat waard. :Y

Knap Free, drinken uit een rietje ^O^ .
pi_89535556
Ik heb maar een naamsticker op Hannah's rietbeker gedaan, want wanneer je een verzameling kindertjes bij elkaar hebt in 1 ruimte dan staan er minimaal 3 van die hema rietbekers :')

Bestekje ook gehaald bij de kruidvat, alleen mevrouw laat zich liever voeren :P

Man-o-man, ik ben me toch even een goede huisvrouw geweest vandaag! 2 pannen erwtensoep, 1 pan tomatensoep en een appeltaart gemaakt en verder ook nog een paar wassen gedraaid, boodschappen gedaan, cadeautjes ingepakt en opgeruimd/schoongemaakt. Oja, en een keuken gekocht :P
pi_89542683
Ik heb een prenatal rietbeker :+

Octo, ik kom bij je eten, goed? O-)

Ik voel me hier soms een beetje een ontaarde mama 's morgens! :o
Vanmorgen 6:30: dadadabla }:|
Ik denk, die is wakker en niet blij.
Doe een voet uit bed: stil.
Tien minuten later *mememe?*
Tien minuten later *dadada! ... da!*

Enz. Om 7:15 er uitgegaan omdat het een continue gedada werd. (en toen zat hij op zijn knieën blij te lachen)
Maar ik laat hem dan dus drie kwartier wakker? ik weet het niet. In zijn bed liggen :@
Luie mama meldt!
  zondag 5 december 2010 @ 08:52:29 #99
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_89542842
Hieperdepieperdepiep hoeraaaaa!!! Gefeliciteerd met je 1ste verjaardag Evie!!
Beessie-Jen en B-Jman ook van harte met jullie 1-jarige mama en papa jubileum!
Een hele fijne dag gewenst met leuke kadootjes!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  zondag 5 december 2010 @ 08:52:57 #100
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89542843
quote:
Op zondag 5 december 2010 07:38 schreef freecell het volgende:
Ik heb een prenatal rietbeker :+

Octo, ik kom bij je eten, goed? O-)

Ik voel me hier soms een beetje een ontaarde mama 's morgens! :o
Vanmorgen 6:30: dadadabla }:|
Ik denk, die is wakker en niet blij.
Doe een voet uit bed: stil.
Tien minuten later *mememe?*
Tien minuten later *dadada! ... da!*

Enz. Om 7:15 er uitgegaan omdat het een continue gedada werd. (en toen zat hij op zijn knieën blij te lachen)
Maar ik laat hem dan dus drie kwartier wakker? ik weet het niet. In zijn bed liggen :@
Luie mama meldt!
Wat doet Fabian in Florians bed?
:-)

Herkenbaar hoor. Hier gaat het regelmatig zo. :@
  zondag 5 december 2010 @ 08:54:43 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89542850
Evie! Hartelijk gefeliciteerd! Ik herinner me het nog goed. Niet alleen mama schrok van haar onverwahte sintcadeau, maar het hele topic!

Fijne dag!
  zondag 5 december 2010 @ 09:02:00 #102
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_89542877
Evie is jarig!!! Hoeraaaaaa, van harte gefeliciteerd!!! *O*

Iedereen een hele fijne sinterklaasdag! <O) 8}
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  zondag 5 december 2010 @ 09:02:41 #103
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_89542881
Evie! Meiske, ik wens je een superleuke verjaardag toe, geniet ervan meissie! *O* *O* *O* :*

BJ, jij ook van harte! Al een heel jaar moeder!! *O* :*
3!
pi_89542906
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 08:52 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat doet Fabian in Florians bed?
:-)

Herkenbaar hoor. Hier gaat het regelmatig zo. :@
hier ook :) ravi is vaak vanaf een uurtje of 6 al wakker en houdt "blij zelf spelen" gerust tot een uur of half 8, 8 uur vol! kan ik mee leven :P
pi_89542914
gefeliciteerd evie *O*
feliciteer zelf je familie maar nu je al zo'n grote meid bent *)
geintje, gefeliciteerd papa en mama!
pi_89543058
Evie, gefeliciteerd! *O*
Heel veel plezier vandaag!
pi_89543068
BJ, van harte gefeliciteerd met je grote dochter! 1 jaar alweer! :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 5 december 2010 @ 09:38:11 #108
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89543086
BJ, gefeliciteerd met Evie! Fijne sinterklaasjaardag.
  zondag 5 december 2010 @ 09:51:55 #109
57497 happyme28
I'm so happy
pi_89543183
Evie, kleine dreumes, van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag *O* Ik weet nog goed hoe je mama ineens bevallen was, dat was plotseling!! Maar wat ben je inmiddels een grote meid. Tot snel in het volgende topic! BJ en man, een hele fijne dag gewenst met jullie kleine grote meid *O*

Free, ik laat Daan ook regelmatig gewoon even lekker spelen in zijn bed hoor. Zolang hij niet huilt/jammert maar zich gewoon lekker blij bezighoudt, niets aan de hand lijkt me.

Vannacht is Daan wel wakker geweest ivm giga snotneus maar na wat wiegen en een spuitje Otrivin Baby heeft hij heerlijk geslapen tot 8.30 uur.

Nu opruimen hier, want vanmiddag sintvisite, 2 opa's en oma's en mijn broer met vriendin, dus Daan zal flink verwend worden :X hopenlijk hebben ze zich gehouden aan 'slechts een paar kleine cadeautjes'.

En ook iedereen een fijne sinterklaas gewenst <O) 8}
  zondag 5 december 2010 @ 10:08:45 #110
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89543359
Goedemorgen!!! bedankt voor de felicitaties!
ik kom nog even binnenvallen voordat ik mijn dreumesje uit bed ga halen...

jaja, een jaar geleden op zaterdag 5 december werd ons mooie kleine muppie geboren. Na een flitstende bevalling, daar was ze dan, zo opeens, geheel onverwachts. Voor ik kon beseffen dat we die dag een kindje zouden krijgen lag ze al bij me, en, jammer genoeg, ook direct erna in de couveuse... :{ :'( na iets minder leuke eerste weken, hebben we daarna ruimschoots mogen genieten!
En eigenlijk genieten we sindsdien elke dag. O+ Wat heb ik toch een heerlijk vrolijk, lief, ondernemend, mooi meisje.. O+ O+ O+ En vandaag mag ik alweer een jaar dr mama zijn.
En wat ben ik daar trots op!
En ook vandaag mag Evie bij mama ontbijten *)

Evie toen:

en nu O+

O+ O+ O+

Hieperdepiep hoera!!!!!
<O) *O*

verjaardagsspam volgt!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_89543432
Gefeliciteerd BJ, je prachtige dochter alweer 1 jaar w/ *O* w/ *O* w/ w/ *O* *O*
Weet nog goed dat je je kwam melden met je ''Sint kado'' :o :D wat een onverwachte turbobevalling zeg.

edit: ik zie dat Twinkly ditzelfde plaatje had gevonden als ik hahaha

[ Bericht 2% gewijzigd door DustinHenderson op 05-12-2010 10:22:47 ]
pi_89544057
Evie van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! *O*

pi_89545424
Lieve Evie,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 5 december 2010 @ 12:37:09 #114
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89546355
Evie, van harte gefeliciteertd met je 1e verjaardag! Maak er een toffe dag van! *O*
  zondag 5 december 2010 @ 12:38:32 #115
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89546396
Kieknou! O+
Hij liep vamorgen gewoon opeens weg! :D
En hij stapt opeens ook aan je handen.
pi_89546435
BJ, van harte met jullie prachtige dochter *O* . Maak er een fijne, mooi en bijzondere dag van :* .
  zondag 5 december 2010 @ 12:52:21 #117
57497 happyme28
I'm so happy
pi_89546810
Leuk hè Asy, Daan vindt 't ook zo geweldig, hij kruipt er ook gewoon naar toe en staat op. Alleen de bocht om is nog wat lastig hahaha, maar dat komt ook wel. Vanmorgen liep hij trouwens met de IKEA kinderstoel door de woonkamer :D Ging ook prima ;)
  zondag 5 december 2010 @ 14:21:44 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89549860
quote:
6s.gif Op zondag 5 december 2010 12:38 schreef Asyniur het volgende:
Kieknou! O+
Gelukkig versta ik limburgs :P

Wat gaaf!
pi_89552043
Evie, gefeliciteerd meid :) 1 jaar alweer, boh!

en jij ook, BJ, gefeliciteerd met je prachtige dochter :*
pi_89553876
Evie *O* Van harte gefeliciteerd met je verjaardag :*
pi_89557648
Evie, gefeliciteerd *O* *O*
1 jaar alweer. Wat gaat de tijd toch snel.

Ook gefeliciteerd voor je papa en mama... :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 december 2010 @ 18:53:26 #122
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89558644
quote:
6s.gif Op zondag 5 december 2010 12:38 schreef Asyniur het volgende:
Kieknou! O+
O+ hij kan de boodschappen voor je gaan doen O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_89564969
Jeej, ik heb bijna Evie's verjaardag gemist! Alsnog van harte gefeliciteerd BJ met je mooie meisje *O* *O* *O* Ze is ook al duidelijk geen baby meer zoals ik op de foto's zie. Tot over een paar maanden in het volgende topic :W

Harry, knappe jongen :o

Het was gezellig (druk) vandaag in huize N. De kinders hebben zich vermaakt en toch nog wel aardig wat cadeautjes gekregen. Ik ben zo blij met mijn familie O+

pi_89565284
Harry! Dat gaat lekker zo! Nog even en je loopt los vent!

Octo O+ Lieve foto's
pi_89565919
Harry is echt een vlotte zeg! O+
pi_89565931
Evie gefeliciteerd met je verjaardag!! *O* *O*

BJ natuurlijk ook gefeliciteerd met je dochter! :)
pi_89565997
Gefeliciteerd Evie!

En wat een leuk filmpje Asy. Harry kijkt ook zo trots.. Had je die flessen spa erin gezet als tegengewicht? ;)

Iedereen een leuke sinterklaas gehad? We zouden hier eigenlijk gister naar mijn ouders gaan (~200km verderop), maar vanwege de weervoorspellingen hebben we dat toch maar gecancelled. Achteraf driedubbel slim, met Lars z'n verkoudheid, de sneeuw- en ijzelbuien en ik ben zelf ook nog eens ongesteld geworden... voor het eerst in anderhalf jaar weer. Blegh, ik was die hoofdpijn die ik er altijd bij cadeau krijg bijna vergeten...
pi_89572538
Evie van harte met je eerste verjaardag! ik hoop dat jullie een fijne mooie dag hebben gehad!
pi_89576983
Kan ik me wel voorstellen Shandaly, dat is nog wel effe een behoorlijk eind en het was inderdaad soms nog vrij glad op de weg.

Wij vertrekken zo over een uurtje naar Texel voor een midweekje.
Vrijdag kom ik met verjaardagsspam hier nog even terug :W
pi_89576997
Gisteravond zijn we met Mart naar de huisartsenpost geweest.
Wij zijn geen klaplopers bij de dokters maar nu vertrouwde mijn moedergevoel het echt niet meer!

Zodra als hij het bed maar zag, huilen echt heel hard! En nog steeds snot en snot verkouden!
2 rode/ontstoken ogen, hoesten (een jonge hond is er niets bij). Temp was 37.8 met een zetpil.

Dus ik gebeld en we konden meteen komen. Gelukkig waren zijn longen schoon en klonk het goed. Wel een middenoor-ontsteking, wat dus de pijn veroorzaakt met het liggen, zelfs met heb bedje bij hoofdeind omhoog. Nu een neusspray gekregen, wat we dus met geweld moeten toedienen, want Mart is het erg echt niet mee eens. Maar even doorbijten.

Vanacht heeft hij geslapen van 23u30 tot 06u45 en hij ligt nu ook bed weer. Wel hoestend dus hopelijk krijgt hij wel genoeg slaap.

Vanochtend wilde hij ook ineens geen pap of fles. 60 cc gedronken van de melk en daarna nog wel een 30 cc sap en een halve soepstengel.
Echt, heb mij nog nooit zo gevoeld! Die ongerustheid, verdriet om zijn pijn, het niets voor hem kunnen doen. Bah bah. Hopelijk is hij snel weer beter! Hij is echt zo zielig...

Gisteren wel een leuke sinterklaas gehad hoor ondanks alles. Mart en wij zijn goed verwent. Veel leuke dingen gekregen :)

(sorry voor de ego-post)
  maandag 6 december 2010 @ 08:58:27 #131
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_89577366
Arme Mart! Word maar gauw beter mannetje! :*
En Ymme, logisch dat je zo ongerust bent en niet gek dat je dat dan ff hier kwijt moet!
Het is gewoon niet eerlijk he, je kindje heeft pijn, voelt zich totaal niet lekker en het lijkt alsof je er totaal niks aan kan doen. Maar dat wat binnen je mogelijkheden ligt, dat doe je! ^O^
Hopelijk voelt Mart zich gauw weer beter en mama ook! :*
Tirza is ook snotverkouden. Gelukkig geen koorts, gisteren klonk ze wel wat schor, maar ik hoop dat het bij neusverkouden blijft en dat ze het niet ook nog aan haar keeltje krijgt! Gelukkig laat ze de neusspray en het neuspeertje goed toe! En het uitje naast haar bed doet gelukkig ook z'n werk. Alleen stinkt nu wel de hele bovenverdieping naar ui, maar goed, dat nemen we maar voor lief. :')
pi_89577505
Je kan er wel wat aan doen Ymme :Y Ui onder het bed, neusspray! Helpt allebei als een toeter!
Hij heeft nog best aardig geslapen voor een oorontsteking :Y

En als hij niet wil drinken (logisch, zuigen geeft druk op je oren!!) probeer eens pap met een lepeltje.

En overdag proberen in bed te leggen, bij gillen: ronddragen tot hij slaapt en dan ergens met hem gaan zitten ;) Als je er zelf zoveel mogelijk in mee gaat (dus geen: 'maar hij moet eigenlijk....' ) is het veel beter te doen. Al blijft het beroerd!

Veel succes ermee!
pi_89577532
Ik had Florian gisteren om 10:00 in de crèche van de kerk gezet met de mededeling: hij is wrs moe, want al wakker vanaf 7:00... In zijn tas zit een banaan, die mag hij eten en een beker water. Als hij moe doet: leg maar in bed! (hij slaapt daar verrassend goed :? )

Kom ik hem om 12:15!!! ophalen, zit meneer nog vrolijk te spelen. 'ja, hij heeft een banaan gehad en water, maar zag er niet heel moe uit!'
Welja :D

Op weg naar huis op mijn rug in slaap gevallen uiteraard :')
Loop je thuis nog een uur met een slapende baby _O-
pi_89577630
Evie *O* ! Al 1 jaar!!!! *O* wat een grote meid/dreumes ben je toch al, maar wat is het snel gegaan.... ik was vorig jaar ook helemala van slag dat je al geboren was, het ging zo snel ineens, ook voor je mams. *O* Hoop dat jullie een leuke verjaardag hebben gehad!

Ymme en Shandaly richting HAP met kindjes, bah zeg. Verkoudheid is ook niet echt simpel bij die kleine ukken zeg. :* voor jullie, hoop dat het snel wee rbeter gaat!

Verder wel dingetjes gelezen, maar nog maar net op werk, dus moet effe wat gaan doen. Wij hebben dit weekend ook 2x sinterklaas gevierd en Minke is echt gruwelijik verwend, niet normaal! Hele achterbak van de auto vol met kado's ongeveer! Maar zo leuk allemaal. Hebben ook een loopauto gekregen van mijn vader en stiefmoeder en MInke en het ding zijn ook echt onafscheidelijk, ze crosst de hele kamer door, kan ermee achteruitlopen en hij is licht genoeg dat ze hem kan oppakken en de andere kant op kan zetten... O+
pi_89577656
De spray van de drogist deed dus niets en die van de huisarts lijkt te werken :)
Ook hebben wij al een week een ui naast het bed staan bij hem (niet al één week de zelfde ui hoor). Maar het heeft allemaal niet mogen baten.

Hopelijk helpt de spray die we gisteren gekregen hebben zo goed, dat Mart binnen een paar dagen weer beter is :)
pi_89578010
Wat is het voor spray Ymme?
Ui en spray doen echt wel wat hoor ;) Alleen blijkbaar niet helemaal genoeg, maar dat maakt het nog niet zinloos :)
Paracetamol helpt trouwens redelijk goed tegen de pijn :)

Leuk een loopauto en héél veel cadeautjes voor Minke! *O*
  maandag 6 december 2010 @ 09:49:31 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89578139
Oh hier ook een ziekig kindje. Hele weekend liggen spoken. Vannacht was hij ons goed gezind en is hij 1 keer wakker geworden (eigenlijk gisteravond nog) en vanmorgen 8.30
Danku Sinterklaasje!

Net moest hij heel hard huilen, en ik werd er een beetje vrolijk van ;) omdat zo al het snot eens goed uit zn neus kwam.
Dus even huilen kan ook wel ergens goed voor zijn, aangezien hij nog niet kan snuiten haha.
pi_89579080
Haha, dat is af en toe wel handig inderdaad :D

Ik heb het voordeel dat Florian heeft ontdekt dat neusspray helpt. Dus zodra ik met dat ding aankom gaat hij rustig zitten met zijn hoofd wat achterover :D
pi_89579386
Ik vind die neusspray eigenlijk zo eng... ik heb het bij Lars nog niet durven gebruiken eigenlijk. D'r zit zoveel kracht achter, zou het idee hebben dat ik z'n hersentjes achter uit z'n koppie blaas... (Da's onzin toch he? Ik zie spoken toch?)

Ik ben net met Lars wezen zwemmen. Heb heel erg zitten twijfelen of ik dat nou wel zou doen met zo'n verkouden ventje, maar ben uiteindelijk toch gegaan. Extra warm aankleden voor en na het zwemmen, en hij heeft geen koorts nu enzo... En hij vond het toch leuk! Hij was keivrolijk daar, spelen met de andere kindjes, knauwen op een badeendje... Er kwam ook heel veel snot vrij (hoera, kan er maar uit zijn); alleen dat stukje onder water zwemmen hadden we misschien beter niet kunnen doen. (Slechte mama, was bijna gewoon vergeten dat ie zo verkouden was, zo vrolijk was ie daar)

Wat een boel verkouden kindjes zijn er toch. Stiekum toch een beetje fijn dat we niet de enige zijn ;) (Sorry!)

Lars z'n sinterklaascadeautjes van opa en oma zullen waarschijnlijk opnieuw ingepakt worden in een kerstpapiertje. En dan vieren we dit jaar gewoon kerst met cadeautjes! (Hopelijk is het met kerst niet zulk vervelend winterweer)
pi_89579487
Ik vind af en toe wel wat bouncend spul in Florians bed, maar volgens mij is het snot, geen hersens _O-
pi_89579946
_O-
Gelukkig maar... toch maar eens proberen dan
pi_89580093
Vraagje... heeft iemand van jullie ervaring met webcams? (Ow, deze vraag kan fout uitgelegd worden... )
Ik zat te denken om mijn moeder voor haar verjaardag (in januari pas, er is nog tijd) een webcam cadeau te geven. En dan voor ons zelf natuurlijk ook één, zodat ze online af en toe met Lars kan 'kletsen'. Maar wat is dan handig? Ook meteen iets van een headset/microfoon erbij zodat ze ook kan praten? Of dat gewoon via de telefoon doen? (Lijkt me dat het voor Lars handiger is als oma door de speakers klinkt...) En welk programma gebruiken jullie dan? Skype? of via MSN? Of is er nog iets anders handigs?
pi_89580954
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:11 schreef Shandaly het volgende:
Vraagje... heeft iemand van jullie ervaring met webcams? (Ow, deze vraag kan fout uitgelegd worden... )
Ik zat te denken om mijn moeder voor haar verjaardag (in januari pas, er is nog tijd) een webcam cadeau te geven. En dan voor ons zelf natuurlijk ook één, zodat ze online af en toe met Lars kan 'kletsen'. Maar wat is dan handig? Ook meteen iets van een headset/microfoon erbij zodat ze ook kan praten? Of dat gewoon via de telefoon doen? (Lijkt me dat het voor Lars handiger is als oma door de speakers klinkt...) En welk programma gebruiken jullie dan? Skype? of via MSN? Of is er nog iets anders handigs?
Mijn ouders hebben een webcam op de laptop en mijn zus had al een losse. Maar skype is ideaal!
Er zijn idd hele sets voor te krijgen. cam én microfoon :Y
Mijn zus woont 200 km verderop, dus we gebruiken het wel hier ^O^
pi_89581153
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 09:42 schreef freecell het volgende:
Wat is het voor spray Ymme?
Ui en spray doen echt wel wat hoor ;) Alleen blijkbaar niet helemaal genoeg, maar dat maakt het nog niet zinloos :)
Paracetamol helpt trouwens redelijk goed tegen de pijn :)

Leuk een loopauto en héél veel cadeautjes voor Minke! *O*
Nee dat het niet zinsloos is, snap ik ook ;) :)
Het kan me niet snel genoeg over gaan voor hem! Hij is gewoon echt zo zielig bah.
Maar ach, komt goed!

De spray is overigens: xlometa
pi_89581198
Harry! dat doe je echt even heel goed! *G*

octo wat een prachtige foto's O+

Poppejans lekker een midweekje weg, veel plezier (en daar een goede verjaardag, ben benieuwd naar de spam ;) )

ymme beterschap met mart hoop dat ie snel opgeknapt is
en wat free ook zegt, nu hij ziek is zou ik me ook niet zo aan zn "regeltjes" houden....

verder las ik nog meer verkouden/ziekige kindjes, dus voor allemaal weer beterschap

Florian :D je hebt het in ieder geval wel naar je zin gehad
hoe gaat het nu verder bij/met jullie free?

minke ook al zo lekker verwend O+ en helemaal blij met de loopauto

Shandaly, fijn dat lars dan juist weer wat is opgeknapt, en het zwemmen zo'n gezellig succes was! neusspray gebruik ik hier ook hoor!
en wat betreft de webcam geen idee? heb ik niet...

Minidraak is en blijft ook zo verkouden, denk nu toch wel een week of 3
was al eerder eens naar de ha geweest, heb toen tijmolie voor op de borst gehad
ze krijgt trouw haar neusspray, ui onder bed, tijm olie dus, en hoestdruppels van vsm, stomen doen we ook wel regelmatig
maar ze blijft roggelen. geen koorts, drinkt goed, doet haar best met eten en is over het
algemeen vrolijk, ik neem aan dat ik niet meer voor haar kan doen toch?

slapen lijkt ze wel wat overnieuw te hebben uitgevonden! praktisch nu 2 nachten goed en dan weer 1 nacht minder, de nachtvoeding blijft maar dat vind ik dan niet zo'n ramp als ze maar lekker slaapt verder
pi_89582157
Wij gebruiken ook regelmatig man's laptop met webcam om met zijn zus (in Frankrijk) te skypen... werkt ideaal! Qua webcam zou ik niet al te fancy ding doen hoor, logitech is altijd wel een goed merk, maar ook de mindere merken zijn geloof ik wel ok. Wij gebruiken dan ook de microfoon van de laptop op mee te praten, maar als ze die niet heeft, zou ik er eentje bij doen inderdaad... volgens mij kun je wel van die pakketjes ook krijgen met alles in 1...

Al die verkoude kindjes hier... :* Minke is ook al weken aan het hoesten, ga denk ik morgen toch maar es de HA bellen... ze lijkt er niet echt vanaf te komen... Fluimicil werkt ook niet (meer).
  maandag 6 december 2010 @ 17:49:42 #147
300054 Marlinde
pi_89594868
Wat is het stil hier :D

Heel veel zieke en verkouden kindjes las ik -O- Snel allemaal beter worden hoor!

Hebben jullie een leuke sinterklaas gehad? Tessa is echt énorm verwend! O+

Nog even een vraagje over het eten, wanneer gaan baby's/kindjes over op 2 flessen per dag, wanneer op 1 en wanneer hoeven ze geen flesje meer, maar mogen ze gewoon koemelk? :Y)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89599656
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:49 schreef Marlinde het volgende:
Wat is het stil hier :D

Heel veel zieke en verkouden kindjes las ik -O- Snel allemaal beter worden hoor!

Hebben jullie een leuke sinterklaas gehad? Tessa is echt énorm verwend! O+

Nog even een vraagje over het eten, wanneer gaan baby's/kindjes over op 2 flessen per dag, wanneer op 1 en wanneer hoeven ze geen flesje meer, maar mogen ze gewoon koemelk? :Y)
Vanaf 1 jaar ging ik abrupt over op koemelk. Mijn zoon gaat nu dus ook bijna over op koemelk.

En ehm... mijn dochter drinkt nogsteeds een fles pap 's ochtends.
pi_89599731
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 08:26 schreef Poppejans het volgende:
Kan ik me wel voorstellen Shandaly, dat is nog wel effe een behoorlijk eind en het was inderdaad soms nog vrij glad op de weg.

Wij vertrekken zo over een uurtje naar Texel voor een midweekje.
Vrijdag kom ik met verjaardagsspam hier nog even terug :W
Heerlijk Poppejans! Geniet ervan, met je bijna-1-jarige zoon O+ .
  maandag 6 december 2010 @ 20:23:32 #150
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89601739
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Vanaf 1 jaar ging ik abrupt over op koemelk. Mijn zoon gaat nu dus ook bijna over op koemelk.

En ehm... mijn dochter drinkt nogsteeds een fles pap 's ochtends.
Volgens mij ook hier iets zo...
Mijn ma heeft laatst nog wat pakken (per ongeluk) nr 3 gekocht. Dus we zullen eerst die op maken, en dan ook over op melkmelk.
pi_89602984
Hier zijn we bij 11 maanden overgegaan op koemelk. Opvolgmelk (de nr. 3 zeg maar) heb ik altijd onzin gevonden.
  maandag 6 december 2010 @ 20:51:30 #152
300054 Marlinde
pi_89603759
En hoeveel ''moeten'' ze daarvan krijgen? Is dat gewoon een beetje hetzelfde? En is die melk niet heel erg koud, doe je er dan wat kokend water bij ofzo? (of zeg ik nu iets heel doms :P)
Vandaag geven we voor het eerst geen avondvoeding meer, ze eet zo ontzettend goed dat ze ipv een flesje melk nu yoghurt heeft gehad :)
Ben benieuwd of ze daar goed op kan slapen :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89603947
Nope, gewoon koude melk. Mijn dochter drinkt dat steeds maar nauwelijks hoor. Ze drinkt 's ochtends twee flessen pap op basis van gewone koemelk (dan wel verwarmd in de magnetron).

Laatst dacht ik te horen dat 300 ml per dag zuivel meer dan genoeg is. Maar ik weet het niet meer zeker.
  maandag 6 december 2010 @ 20:55:57 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89604065
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 20:40 schreef Meimeltje het volgende:
Hier zijn we bij 11 maanden overgegaan op koemelk. Opvolgmelk (de nr. 3 zeg maar) heb ik altijd onzin gevonden.
Ja ik ook.
pi_89604347
De richtlijn is vanaf 1 jaar. Dyon drinkt meestal nog wel 4 flessen melk per dag, gemiddeld nog wel iets van 600cc per dag denk ik. Zoveel is echter niet nodig hoor. Meestal warmen we het in de magnetron op, aangezien hij dan lekker in slaap valt ;) Koud drinkt hij het echter ook.
pi_89604585
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 20:51 schreef Marlinde het volgende:
Vandaag geven we voor het eerst geen avondvoeding meer, ze eet zo ontzettend goed dat ze ipv een flesje melk nu yoghurt heeft gehad :)
Ben benieuwd of ze daar goed op kan slapen :)
Inderdaad gewoon uitproberen :)
Ons zuiplapje kan echt nog niet zonder ;)
  maandag 6 december 2010 @ 22:01:51 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89609434
Ik ben wel bijgelezen maar eigenlijk ben ik weer alles vergeten. Excuse moi (moe)...

Wel dank jullie wel voor de complimentjes over ons kaboutertje. Hij vindt het helemaal de bom. Ook aan handen lopen wil meneer opeens wel. Echt leuk.
En nu ga ik mijn bed opzoeken, want hij zal zich straks nog wel een paar keer melden (ivm drukke avond).

Liefs!
pi_89609659
wij mochten met selene ook zo rond de 10, 11 maanden zoiets, over op gewone melk van het cb hier. voor ravi is dat trouwens volgende maand al, maar dat gaan we even niet doen. ik vind hem er niet klaar voor. ik begin nu pas een beetje succes te boeken met niet gepureerd voedsel (hij heeft laatst soepstengel en rijstewafel gegeten! hij snapt dat eten in het mondje moet en niet alleen leuk om vast te houden is *O* )

ravi had vanmiddag koorts ;( selene is sinds vrijdag opgeknapt ;( nu mijn koorts nog weg
na een paracetamolletje ging het hem een stuk beter en had hij enkel nog verhoging :)
pi_89609775
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:01 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben wel bijgelezen maar eigenlijk ben ik weer alles vergeten. Excuse moi (moe)...

Wel dank jullie wel voor de complimentjes over ons kaboutertje. Hij vindt het helemaal de bom. Ook aan handen lopen wil meneer opeens wel. Echt leuk.
En nu ga ik mijn bed opzoeken, want hij zal zich straks nog wel een paar keer melden (ivm drukke avond).

Liefs!
slaap lekker en geniet ervan! ik ben zelf ook een beetje druk, dus had ook nog niet gereageerd op die knapperd van je: wat ziet het er heerlijk leuk uit :Y
pi_89610274
Je knapt zelf ook nog niet echt snel op he Simmu? Beterschap!!

Lars snapt ook nog niets van een soepstengel. Leuk om mee te spelen, maar dat je het ook kan eten... :? Nah ja.. hij's nog jong zat, alle tijd!
  maandag 6 december 2010 @ 22:53:53 #161
300054 Marlinde
pi_89613302
Dus als ik het goed begrijp is het met minimaal 11 maanden dat ze het zou ''mogen''?
Tessa was gisteren 10 maanden, zou ik het nu al af en toe een paar slokjes mogen proberen of is het echt verstandiger om nog even te wachten?

Simmu Beterschap! :*

Soepstengel gaat hier dr heerlijk in :Y) Tessa eet eigenlijk alles wel, ons kleine vreetsmurf! O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89613459
simmu beterschap daar
ik ben er ook eindelijk vanaf!

rijstwafeltje zo'n mini lust mw prima, soepstengel nog niet geprobeerd
nu we het toch over eten en drinken hier hebben
wanneer zijn jullie brood gaan geven?
  maandag 6 december 2010 @ 23:04:01 #163
300054 Marlinde
pi_89614092
Hier gaven we boterhammen met 7 maanden :) (met 6 maanden kreeg ze de korstjes)
Inmiddels eet madam 4! boterhammen op een dag :D
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89615312
Rienk eet heeeeel slecht boterhammen. Elke middag krijgt hij weer een, maar als er 4-6 stukjes heel in zn maag belanden is het knap -O-
Hij speelt er mee, stopt het in zijn mond, haalt het er weer uit, kloot ermee en tieft het dan met een grote boog op de grond. Hij heeft in zn hele broodcarrière misschien 1 keer een hele boterham opgegeten :') (Hij eet zelf, hij laat zich geen boterham in zijn mondje stoppen)
Avond eten gaat ook moeizaam. Hij krijgt potjes, (want dan weet ik tenminste hoeveel het is) en die gaan zelden leeg.
Ook de toetjes soms niet (of het nou danone of yoghurt is, maakt niet uit) Dus hij krijgt 's ochtends een dikke papfles 220/7/4 scheppen brinta. en 's middags een 210/7/1. Die drinkt hij wel als een razende leeg. Dus ik hou dat nog maar even vol en wij hebben dus wel een nieuw pak nr3 gekocht. Lijkt me in zijn geval wel wat beter dan koemelk. Al heb ik vandaag voor het eerst volle melk voor hem gekocht. Hij vind het wel lekker! :9

Iemand tips?

Als Rienk jarig is geweest gaat hij gewoon met de pot mee-eten. Dat deden we tot nu toe niet omdat ik een schijthekel aan koken heb en geen zin heb om dubbel te koken. Hij snoept nu wel mee hoor, we proberen hem zoveel mogelijk eten te geven, maar wij koken met zout (ik blief het ook wel zonder, maar dat vind manlief niet te eten, en zout erover als het al klaar is vind hij ook smerig :') ) Dus doen we het rustig aan. Maar ook van ons eet hij niet zoveel mee.

Magoe, volgens het CB is het geen probleem en met us jonkje gaat het verder ook super :Y

Lieve Poppejans, misschien heb je op Texel ook internet; fijne vakantie! :*
En Harry O+ You rock! :o ^O^
pi_89621785
Brood gaat bij ons prima, daar krijgt ze er 1 van per dag... en dat is ook genoeg (zodra ze eten terug gaat geven weet ik dat ze genoeg heeft en dat is meestal na ongeveer 1 boterham). We zijn daarmee met 7 of 8 maanden begonnen.
Wij gaan straks ook over op gewone halfvolle melk, maar eens wat proberen deze week, kijken wat ze er van vind. En dan inderdaad ook omschakelen naar pap in de ochtend, dat gaat nog wat worden (ik zie het tijd-indeling-technisch nog heel erg niet zitten, wat dat betreft is de fles wel heeel makkelijk).
Minke eet eigenlijk al elke avond met de pot mee, ook als ze op het kdv al een potje heeft gehad, ik wil haar namelijk zoveel mogelijk betrekken bij het avondeten (bij ons pas rond 7 uur) en meestal heeft ze nog wel zin... kleine schrokop!

Poppejans, heel veel plezier op Texel en met Wolfs verjaardag! Geniet er van met zijn 3-tjes! *O*
Asy, wat tof dat Harry ineens aan de hand wil lopen! Dat had MInke ook, moest er niks van hebben tot in ene het schuifje om was, nu wil ze niet meer anders...
pi_89621960
Hier een halve tot 3/4 boterham op een dag. En meer ook echt niet.
En momenteel helemaal niet. Hij wilt alleen maar pap nu hij zo ziek is.
pi_89621981
vlindur, gewoon rustig experimenteren met wat hij lekker vindt en wat niet. het is gewoon allemaal een beetje uitvogelen nu voor alle betrokken partijen ;) mijn ervaring (voor zover dat hel veul ervaring is ;) )is dat als je rustig blijft aanbieden zonder dwang het uiteindelijk vanzelf goed komt. ze pakken heus wel wat ze echt nodig hebben :*

ravi's koorts is alweer weg, hij heeft nog een flinke verhoging, that's all folks :)
gelukkig maar, want ik zit zonder auto, het dorp is een glijbaan en de huisarts een km ver, dus dat zou zeg maar een snifje onprettig zijn om te lopen met jut & jul. ik heb wel het mysterie van het natte matras opgelost: ventje kan blijkbaar al een tijdje ook in bed heen en weer van rug naar buik met slaapzak en al ;) merkte ik vanochtend spelenderwijs toen ik hem op zn buik al sabbelend op pip aantrof, waarna hij soepeltjes zelf terugdraaide
pi_89621998
ik experimenteer nu en dan met boterhammen voor ravi, maar hij lijkt het eng te vinden (veel kokken). zolang hij toch nog niet kan zitten neem ik het lekker rustig aan hoor
pi_89622177
Leah eet 's ochtends een boterham, 's middags een boterham en 's avonds warm eten en fruit toe. Daarnaast alleen bv.
pi_89622306
Hier 2- 4 boterhammen 1 à 2 's morgens en 1 à 2 's middags.
Vanmorgen om 7:00 'dadada *O* ' blije geluiden. Dus ik denk: das een mooie tijd *rek strek, teen uit bed* Stil O_O

En ze hebben beiden geslapen tot 8:00 _O-
pi_89622356
Thomas krijgt één boterham 's ochtends (2u na zijn fles). Maar die zijn nu wel nog geweekt in melk en krijgt hij met een lepel. Maar uiteraard schrokt hij ook dat binnen :')

En gisterenavond heeft hij gezwaaid naar papa toen hij naar zijn bedje moest: tata :W O+ En toen hij in zijn bedje lag naar mij en vanochtend bij de onthaalmoeder weer. Onze kleine smurf zwaait O+
pi_89622443
Dat is zo lief O+

Ik ga langzamerhand eens op zoek naar broodbeleg voor mijn ventje :) Wel lastiger, ik vond het bij Leander al lastig en die mocht alles _O-
pi_89622704
er is er hier eentje opeens heel, heel, heel dol op "op je buik liggen"! hij ligt al de hele ochtend enkel op zijn buik :) er wordt met de voetjes afgezet en knietjes opgetrokken maar ook gewoon eventjes lekker liggen en op het mouwtje sabbelen
pi_89623385
Zwaaiende Thomas *O*
Simmu, hopelijk is bij jullie iedereen die nu ziekig is, snel weer beter :*

Wat een hoop goed etende broodmonsters hier zeg :D

En Ravi die gewoon rolt in zijn bedje ;) O+

Poppejans, fijne week (als je dit nog leest, beter laat dan nooit) :)

Dus als ik het goed begrijp, is het onzin om met 10 maanden op opvolgmelk nr 3 over te gaan?
Gewoon nog eventjes 2 gebruiken en daarna over op gewone melk.
Mart blijft voorlopig nog wel een fles houden hoor, hij eet niet zo heel goed.
Fruit gaat er aardig in, brood 1/2 per dag, avond eten wilt op het moment helemaal niet, maar normaal gezien 3/4 potje en een beetje kwark daarna.

En met 6 maanden at meneer echt veel en alles! En tegenwoordig begint het een gevecht te worden in de eetstoel. Met de armen de lepel weg willen slaan. Zelf eten is wel leuk, maar dan maar 3 hapjes en dan gaan we het op de grond gooien. Met een beetje afleiding wil het vaak nog wel lukken een paar extra hapjes naar binnen te krijgen. Maar ik ga niet dwingen en probeer het leuk te houden. Het komt vanzelf wel een keer, dat ie goed gaat eten. :)
pi_89623608
opvolgmelk nr 3 is volgens het cb hier onzin en een marketingtruc. alleen zinvol voor kindjes die heel heel slecht eten of anderszins een probleem hebben. en dan zit je toch echt via de arts aan weer andere voeding. dus ja: tis gewoon onzin en geldplukkerij, zei simmu vol overtuiging en ongegeneerd ;)
pi_89623623
Oh Leonieke, wat klinkt dat lief! Die kleine smurf van jullie is groot aan het worden! O+

Ymme, slim om het inderdaad niet op te gaan dringen... heeft alleen maar een averechts effect denk ik. Het beter eten komt vanzelf wel weer denk ik.

Ravi aan de rol en op zijn buik! *O* wat goed van hem!

Minke heeft weer (denk ik 2) tandjes in aantocht... de bobbeltjes zijn er, en volgens mij is er al een puntje/streepje door, maar ik kan het niet goed zien en mag niet voelen... Maar zo af en toe als ze hard lacht kan ik nog net even een glimps opvangen. Het lijkt de boventand links en die ernaast te zijn. Ben heel benieuwd, maar het mag ook wel weer onderhand (nog steeds maar 2 ondertandjes als score).
pi_89623650
peutermelk trouwens al helemaal! die onzin komt hier dus gewoon niet in huis :) hooguit als we het eens gratis gekregen hebben en dan bewaar ik het voor ziekzijn ofzo.
pi_89624501
Bij kind&gezin zeiden ze dat melk nr 3 onzin is (is eigenlijk praktisch hetzelfde als 2 maar veel ouders willen blijkbaar dat het evolueert :? ) maar ze adviseren wel om poedermelk te geven tot ze 18 maanden zijn en dan pas over te schakelen op volle melk.
pi_89627312
Goedemiddag dames. Ik ben gisteren met de kleine man naar het CB geweest en zodra hij een jaar is mag hij over op gewone koemelk a 300 ml max per dag (zag net de vraag ergens voorbij komen). Hij woog 9.3 kg en was iets van 74 cm als ik me niet vergis. Het was in ieder geval erg lastig om hem te meten want hij was het er niet mee eens. En 2 prikjes gekregen en sinds vannacht dus een zwaan kleef aan kind, die nu bij papa is want mama is op kantoor.

Nummer 3 opvolgmelk is ook regelrechte onzin, Het is bedacht door de fabrikanten om extra geld in het laatje te krijgen, niks meer en niks minder. Wanneer je kind gewoon mee eet en voldoende groente en fruit binnen krijgt heeft hij alle voedings en bouwstoffen die hij nodig heeft.
pi_89627667
Ik was zojuist perzik uit blik aan het eten op de bank.
Komt Mart bij mij staan met zijn mond open, hij wilde ook een stukje.
Gekregen en smullen dat hij deed.
Dit mag toch wel?
pi_89628017
Ik zou het zelf niet zo snel doen, maar een klein stukje is natuurlijk geen ramp. Het lijkt me dat als het op siroop is, dat het dan iets meer suiker bevat dan je zou willen. Wellicht is fruit op water beter... Maar nogmaals, het is geen ramp.
pi_89628185
Fruit op water?
Bestaat dat ook al. (tjee er is veel wat ik nog niet weet ;) )
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:47:00 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89628349
spuit elf was hier
pi_89628426
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:42 schreef ymme het volgende:
Fruit op water?
Bestaat dat ook al. (tjee er is veel wat ik nog niet weet ;) )
Volgens mij heb je wel bijvoorbeeld mandarijnpartje en ananas op water-basis maar weet het niet zeker hoor... kan best dat het alleen maar op siroop is. :@
pi_89629028
Haha, nou ja. Even onthouden voor als ik weer naar de supermarkt ga.

Wat geven jullie je baby zoal als avondeten.
Ik geef nu vooral potjes en merk dat Mart vooral het wat 'apparte' eten lekker vind.
Lasange, stoofpotje.

Maar ik ben zo inspiratieloos en vind het vaak ook zo lastig te combineren met ons eten.
pi_89629107
Ik laat Minke zoveel mogelijk mee proberen qua eten nu... stampotten gaan er in als zoete koek, ook pasta bolognese, pasta met vis of kip (en pesto), lasagna, gewone hollandse pot... alles gaat erin! (behalve spruitjes bleek vorige week, maar daar hou ik zelf ook niet van dus dat eten we ongeveer nooit).
pi_89629128
ravi krijgt avondeten voordat de rest van ons eet, want hij trekt het (net) niet om wakker te blijven toto 6 uur. dus die krijgt rond 5 uur apart eten. tegenwoordig krijgt hij zelfgemaakt :) hij lust vrijwel alles, zolang het maar gepureerd is, tot en met volkoren pasta aan toe!
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:11:31 #188
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_89629213
Tirza eet ook meestal potjes en ze vindt bijna alles lekker!
Als we hutspot oid maken, eet ze met de pot mee, vindt ze heerlijk!
Broccoli, bloemkool, spruitjes en boontjes geven we als wij dat eten voor erbij, meestal heeft ze haar potje dan op. Tot nu toe gaat dat meestal met smaak op!! :Y)
pi_89629281
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:08 schreef Lijnloos het volgende:
Ik laat Minke zoveel mogelijk mee proberen qua eten nu... stampotten gaan er in als zoete koek, ook pasta bolognese, pasta met vis of kip (en pesto), lasagna, gewone hollandse pot... alles gaat erin! (behalve spruitjes bleek vorige week, maar daar hou ik zelf ook niet van dus dat eten we ongeveer nooit).
En hoe doe je dat dan met kruiden/ui en zout?
pi_89629623
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:13 schreef ymme het volgende:

[..]

En hoe doe je dat dan met kruiden/ui en zout?
Zout gebruiken we niet enorm veel... kruiden en zo wanneer dat erbij hoort (zoals met pasta/rijst-sauzen) laat ik haar ook gewoon proberen, ik zie vanzelf wel wat ze er van vind. Ui krijgt ze ook (in beperkte hoeveelheid) binnen en dat gaat ook goed met stoelgang.
pi_89630032
Mart heeft 'bijna' nooit last van krampen gehad en al zijn hele leven ( :D ) een goede stoelgang.
Dus denk dat hij zo langzaam aan ook wel met de pot mee kan eten.

Iets minder zout dan kan het best. Zal van de week eens wortelstampot gaan maken :)
En pasta's.
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:40:53 #192
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_89630253
Ymme, wij koken nu meestal zonder zout als we Tirza mee laten eten met bijv. stamppot. En andere dingen die we maken, kruiden we dan gewoon erna. D. kruidt toch altijd al erna, want hij houdt van pittig! En uien door de stamppot eet Tirza ook gewoon, ze laat hooguit wat meer knettertjes de dag erna! ;)
pi_89631365
Stampot :9~
En erwtensoep?
  dinsdag 7 december 2010 @ 14:28:59 #194
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_89632167
Ja inderdaad :9~ ! We eten vanavond stamppot rauwe andijve. Weet niet of Tirza dat lust. Ze is niet zo van de 'velletjes' .
En erwtensoep lust ik zelf niet, D. dan weer wel, ik eet dan meestal andere soep. Nu ik dit zit te typen, valt me in dat Tirza nog nooit soep heeft gehad! Toch maar eens gauw proberen!
Ik ga het dan wel zelf maken en ik ga wel opletten dat er geen tot heel weinig zout in zit, aangezien daarvan toch wel gezegd wordt dat het niet goed is voor baby's. Maar op zich moet erwtensoep toch wel kunnen voor de kinders lijkt me. Alleen dan geen kant en klare, want daar zit denk ik wel meer dan genoeg zout in!
pi_89632315
Nee zelfgemaakte erwtensoep. En dan maak ik ook een pan voor het hele dorp (bij wijze van). :D
pi_89632543
Stampot is bij ons in huis ook erg geliefd! :9~ Eten we meestal wel een keer in de week en MInke snoept ook lekker mee dan. Zondag had ze na de sinterklaas viering ook een eigen bakje met boerenkool... beetje jus erbij anders is het zo droog en smikkelen maar! Ook stukje worst erbij proeven, allemaal goed.

Erwtensoep uit pak/blik/pot/zak is denk ik wel erg zout inderdaad... maar misschien beetje aanlengen anders. Maar dat geldt voor de meeste soepen denk ik die niet zelf gemaakt zijn.
pi_89632673
Soepen zelf gemaakt zijn ook veul lekkerde dan uit pak/blik :)
pi_89632876
Wij maken alles zelf, met erg weinig zout en inmiddels eet Florian eigenlijk alles mee. Het enige waar e nog voorzichtig mee zijn is aardappel (dat was een interessante reactie, binnenkort eens weer voorzichtig proberen) paprika en tomaat.
Ja, en melk ei en soja dus.

Maar gisteren nasi gehad en dan eet hij ook gewoon mee dus :) En met pasta haal ik er wat voor hem uit en haal ik er ook wat groente voor hem uit en gooi dan de tomaat erbij :)

Gaat prima. Kruiden en ui eet hij gewoon mee en dat is soms best een beetje pittig ;)
pi_89633066
Dus met de allergie van Florian gaat het dus wonderbaarlijk goed?
Super hoor!
pi_89634167
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:54 schreef ymme het volgende:
Dus met de allergie van Florian gaat het dus wonderbaarlijk goed?
Super hoor!
De dingen waar hij heel erg op gereageerd heeft vermijden we tot we ze voorzichtig geprobeerd hebben, de rest lijkt inderdaad goed te gaan :)
pi_89634563
Wat fijn Free... als je er maar een beetje controle op hebt, dan ben je al op de goede weg! :*
pi_89652953
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:49 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Volgens mij heb je wel bijvoorbeeld mandarijnpartje en ananas op water-basis maar weet het niet zeker hoor... kan best dat het alleen maar op siroop is. :@
Op water bestaat alleszins :Y (veel te veel moeten diëten vroeger waardoor ik dit weet :') )
pi_89653098
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:15 schreef freecell het volgende:
Dat is zo lief O+
Hij wordt zo groot O+ En ik ben natuurlijk wel supertrots, maar ik vind het toch soms eens slikken hoe vlug het gaat.

De onthaalmoeder zei vandaag nog zelf dat ze de indruk heeft dat Thomas tussen vrijdagavond en nu een reuzensprong heeft gemaakt. We zijn dus niet de enige die het merken. ;)
pi_89653504
ik verklaar ravi beter. hij heeft geen koorts meer, enkel nog een pesthumeur! :X het is vreselijk. je legt hem in de box en hij gaat huuhuu'en. je legt hem op de grond, huuhuu. in bed dan, je raadt het al: huuhuu.op schoot gaat goed (klinkt bekend, kleefkind 2 is er ook nog! :') ) nja. ik doe mijn best, morgen weer een dag *O*

er is gewoon ietsietsiets met het ventje
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:16:40 #205
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89653985
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:15 schreef freecell het volgende:
Dat is zo lief O+

Ik ga langzamerhand eens op zoek naar broodbeleg voor mijn ventje :) Wel lastiger, ik vond het bij Leander al lastig en die mocht alles _O-
fruit dat hij mag hebben prakken? Ik heb jam zonder suiker of stroop of gewoon boter...

ow en gewone melk of karnemelk heeft Harry hier wel al slokjes gehad hoor. Geen volle bekers maar wel gewoon als extraatje...
pi_89654192
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:02 schreef leonieke het volgende:

[..]

Hij wordt zo groot O+ En ik ben natuurlijk wel supertrots, maar ik vind het toch soms eens slikken hoe vlug het gaat.

De onthaalmoeder zei vandaag nog zelf dat ze de indruk heeft dat Thomas tussen vrijdagavond en nu een reuzensprong heeft gemaakt. We zijn dus niet de enige die het merken. ;)
ik las over het zwaaien en dacht nog *aaaaaw* O+ en vergat vervolgens er op te reageren :{ bij deze: zwaaien is helemaal de bom! :W en zwaaien blijft er ook een paar jaartjes in *O*

en kindjes gaan rond deze tijd idd zo snel en dat is leuk en niet leuk tegelijk :s) het is zo leuk om je kleintje dingen te zien doen, maar eenmaal groot blijft groot. je kan ze niet terugproppen }:|
pi_89654317
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:02 schreef leonieke het volgende:

[..]

je ei "sprong", dat telt als sprongetje :P
pi_89654368
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 22:21 schreef simmu het volgende:

[..]

je ei "sprong", dat telt als sprongetje :P
Die heb ik gelukkig niet te vaak. Kan ik lekker kinds blijven :D
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:23:53 #209
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89654458
Harry eet trouwens op een enkele uitzondering na gewoon met de pot mee hier. Flauwe zooi belieft meneer niet ;)
pi_89654983
Wat eten betreft, moet ik zeggen dat Thomas eigenlijk nog altijd netjes baby groenten- en fruitpap eet. Wel in grotere hoeveelheden, maar hij eet zeker nog niet mee met de pot.
Binnenkort gaan we minder prakken, zodat hij klaar is om tegen zijn verjaardag met ons mee te eten :)
pi_89665652
Goede morgen,

Wat een nachten zeg pfff. Hopelijk is Mart snel beter, dit is niets voor hem maar ook wij beginnen het lastig te krijgen :) Na een neuspray en zetpil lijkt het nu het nachtelijk misterie opgelost te zijn.
Nu moet ik morgen eigenlijk werken en zou Mart dus bij opa en oma slapen. Gewoon doen?
Zodat wij een nacht kunnen bij tanken? Het lijkt vooral nog een verkoudheid te zijn en zo ziek als zondag/maandag niet meer. Gaat echt al stukken beter.

Mart heeft zojuist lekker mandarijn op. Ik doe z'n partje in 2-en snijden. Hij vind het heerlijk, maar het velletje blijft in z'n mond plakken/achter. Is dat normaal?
Of heb ik een fruit-zuiger ;)
pi_89671207
Bij mandarijntjes haal ik altijd wat van het velletje weg, dus daar hebben we hier geen last van. Ik hoop wel voor jullie dat Mart snel van die verkoudheid af is, want dit is niks natuurlijk.

Wij mogen ons morgenochtend melden bij de ha, ik heb toch maar es gebeld ivm haar nare hoestje dat maar niet over wil gaan. Gelukkig snapte de assistente het meteen! Ben benieuwd.
pi_89684761
Mart ziek, Minke een hoestje, het houdt maar niet op met zieke kindjes hier. Het zal vast aan het weer liggen.

Lisa heeft gisteren ook weer het hele bed ondergespuugd, daarna heb ik haar bij ons in bed genomen en toen heeft ze nog 2 keer alleen maar gal gespuugd. Wat zou je dan graag willen dat je het van haar over kon nemen zeg. :'( Daarna heeft ze wel gewoon goed geslapen de hele nacht, dus ik dacht eigenlijk dat het alweer over was, maar vandaag op het KDV toch weer 2 keer haar hele fles eruit. ;( Nu net maar een flesje van 60 gegeven en kijken of die erin blijft. We houden nu sowieso haar luiers goed in de gaten, want eigenlijk is er dus sinds gisteravond (bijna) niets binnengebleven. Nouja, het zal vast wel weer goedkomen, het gekke is dat ze gewoon net zo vrolijk is als altijd, gekkie.
pi_89687171
Pff Nikki, Lisa ook al ziek -O-

Hier ook 1 die ziekig is. Vannacht is ze elk uur wakker geweest (en aangezien het vandaag mijn mamadag was, had ik 'nachtdienst') :O Ze is snotverkouden en heeft wat verhoging. Billetjes zijn nog steeds niet goed en volgens mij staan er 2 tandjes op doorbreken. Hopelijk is vannacht wel een betere nacht want anders zit ik morgen zelf als een spook op werk :X
pi_89687785
Het zit ook niet mee hier :o
*knuffel voor Octo* ik denk dat het voor jou nu vervelender is dan voor haar zelfs!

Lisa -O- Alleen water geven anders? Misschien iets lichter dan melk?

Florian heeft een bult op zijn kop :o een enorme.
Hij zat in bad, TARA ernaast onder de douche en hij sprong uit bad :') Ging in één beweging staan en duikelde er head-first uit met zijn koppie op de tegels.
Hij huilde nauwelijks volgens TARA en was erg blij dat hij toen met papa onder die leuke straaltjes mocht, maar serieus wat een bult _O-
pi_89689417
beterschap voor de zieken :*

mijn kleine baby is echt geen kleine baby meer :N hij heeft in de gaten dat huilen dingen oplevert :o serieus! papa loopt langs de box --> brul. mama loopt weg --> brul. favo speeltje buiten bereik --> brul.

ik vind het heel sneu maar ik ga er dus niet in mee. dus tis hier een behoorlijk brulfest ben ik bang ;( maar ik merk dat hij ook makkelijk gaat dreinen als hij bv op zijn buik wil liggen en het hem niet *instant* lukt. als ik doorbijt en het gebrul ff laat, dan draait hij na 5 minuten toch maar zelf. hij's echt een beetje lui!
pi_89689450
oh, florian! d'a toch heul niet handig! er zijn betere manieren om voor lekaar te krijgen dat je mag douchen ipv dat stomme badje :+
pi_89691215
Simmu, leuk he? Die kleine persoonlijkheidjes :+

Freecell, wat een schrik :o Hou je Florian goed in de gaten ivm kans op hersenschudding? Gisteren gebeurde hier bijna hetzelfde overigens. Die muppet stond ineens overeind in het badje :D Gelukkig hadden we haar op tijd vast (mijn moeder was erbij) anders was ze het grote bad ingedoken.
  woensdag 8 december 2010 @ 21:13:27 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89695020
Blergh, hier een kind dat niet wil slapne. In bed is meteen gillen/krijsen en hij is zo moe!
en zijn mama ook
pi_89696388
ach gossie wat een hoop narigheden! zieke kindjes, vallende kindjes, niet gaan slapen kindjes :*

hier weinig nieuws, alhoewel: minidraak heeft zich eindelijk zonder hulp 2x van rug naar buik gedraaid! *G* ze was er steeds bijna, van buik naar rug gaat wel nog soepeler maar ja dat heeft ze dan ook aardig onder de knie!
pi_89696493
Jeutje Florian wat eng, voorzichtig hoor!!

Harry ga eens slapen mannetje :*

Ik geloof dat wij nu eindelijk een doorslapertje hebben, mag ook wel na bijna 1 jaar he! De afgelopen week heeft hij bijna elke nacht doorgeslapen :) Heerlijk hoor!
pi_89707448
Jeetje Florian, voor dat soort fratsen ben je nog een beetje te klein hoor!

Dyon slaapt door! *O* Wat goed Meimeltje! Dan kun je zelf ook weer een beetje bijtanken.

Asy, ik hoop dat e Harry toch eindelijk naar bed gekregen hebt,

Simmu, en dan zeggen ze dat je babies niet kan verwennen hè! Nou ze zijn echt uitgekookter dan je denkt hoor! Nou in ieder geval die van jou en die van mij dan. Bij Lisa is het zo dat als ze in bed ligt en ze huilt, dan begint ze gelijk te lachen op het moment dat ze haar deur open hoort gaan. Klein draakje! En er is nog vééél meer dat die kleine door heeft.

Free, gisteren hebben we Lisa geen 'bijvoeding' gegeven, alleen melk in kleine beetjes (3 flessen i.p.v. 1 grote. Dat heeft schijnbaar geholpen, want ze heeft sindsdien niet meer overgegeven. Ik had haar wel voor de zekerheid tussen ons in gelegd vanacht,, ik vind het zo zielig als ze moet spugen als ze helemaal alleen is en misschien hoor ik het dan wel niet, maar we hebben haar dus de hele nacht niet gehoord. Net heeft ze gewoon haar ochtendpapfles op en 40 van de 180 cc laten staan dus dat is mooi. Nu kijken of dit er ook in wil blijven.

En ze doet iets nieuws... tandjesknarsen. Ik dacht, wat trekt ze toch de hele tijd een gek bekkie, dus ik doe haar lip naar beneden, zit ze met haar 3 tandjes te knarsen, gekkie. Maargoed ik heb hier gelezen dat dat vanzelf weer over gaat, dus daar wachten we dan maar op.
  donderdag 9 december 2010 @ 10:41:44 #223
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89710654
Nou om 22 uur heb ik Harry toch in bed gekregen, alleen heb ik daarna zelf niet meer geslapen: buikgriep :X

Ow en dat tandenknarsen, vreselijk!
pi_89711636
Oef Asy :X Succes dan vandaag!
Misschien had hij ook wat buikpijn?
  donderdag 9 december 2010 @ 11:46:35 #225
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_89712615
Oeh Asy! Beterschap!

En tandenknarsen :X , brrrrrr. Gelukkig heeft Tirza dat maar even gedaan toen tandje 3 en 4 door waren. Hopelijk vond ze dat genoeg en doet ze het voortaan niet meer!
pi_89713703
Pas maar op, hier begon het bij peuter weer met de kiezen 8-)

We hebben een week of drie :X gezeten :D
pi_89715266
Zo ik zit lekker op mijn werk!
Het huishouden is een bende thuis, dus als ik straks thuis ben eerst daar maar eens aan beginnen.

Mart is bij opa en oma. Vanaf gisteravond.
Vannacht is Mart 4 keer wakker geworden dus oma was niet heel blij haha.
Maar wij hebben even een nachtje door kunnen slapen. Hopelijk slaapt Mart snel weer door (want dit zijn wij echt niet gewend pfff).

Heb ook nog niet bijgelezen. Maar wat is zo snel kan zien is dat er meedere kindjes niet willen slapen of ziek zijn. :* Voor jullie allemaal!
  donderdag 9 december 2010 @ 16:12:46 #228
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89723890
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:20 schreef freecell het volgende:
Oef Asy :X Succes dan vandaag!
Misschien had hij ook wat buikpijn?
Ik had hem getempt omdat hij zo klam aanvoelde: geen koorts, maar omdat hij tochniet zichzelf leek, heb ik hem toch een zetpil gegeven. Gevolg:15 min later sliep meneer.
Misschien volgende keer toch eerder die zetpil...
pi_89723986
Ik kom hier vast even gluren. Nog drie dagen O-)
pi_89724275
Spannend CrazyPrincess ;)

Wanneer zijn jullie kindjes goed gaan eten?
Mart eet echt weinig (ook als hij niet ziek is)
Het is bijna een gevecht in de kinderstoel. Echt druk met zijn handjes de lepel weg slaan.
Hoofd weg draaien, met eten gooien.

Hij eet (tussen het spelen door, omdat hij anders helemaal niets binnen krijgt) 1 stuk fruit. Nog geen halve boterham (maakt niet uit welk beleg) en avondeten heeft hij al 2 weken niet op. 1 hap en dan is het hopeloos. Als toetje dan iets van zuivel en dat gaat dan wel weer aardig.
pi_89724651
Ymme: ik laat hem zelf eten en hij eet best goed, maar zodra ik er een gevecht van maak, stopt hij met eten :)
pi_89725284
ravi heeft dat lepeltje meppen ook goed onder de knie :Y
zodra hij dat doet kap ik met eten geven onder het motto "blijkbaar wil je spelen". dat lijkt idd het geval te zijn.nu geef ik toe dat wij het heel heel rustig doen met de bijvoeding hoor. 4 flesjes (al dan niet met pap), fruit en groentehap en af en toe een soepstengel of rijstewafel.

zelf laten eten proberen we eens in de zoveel tijd, maar dat wil niet. een flink obstakel daar is het idee dat hij (nog) niet kan zitten. zodra hij zelf goed kan zitten gooi ik hier met eten de boel om!

uiteindelijk regelen ze het zelf wel en met dwang schiet je echt niks op (behalve frustratie)
  donderdag 9 december 2010 @ 16:50:36 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89725454
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:20 schreef ymme het volgende:
Spannend CrazyPrincess ;)

Wanneer zijn jullie kindjes goed gaan eten?
Mart eet echt weinig (ook als hij niet ziek is)
Het is bijna een gevecht in de kinderstoel. Echt druk met zijn handjes de lepel weg slaan.
Hoofd weg draaien, met eten gooien.

Hij eet (tussen het spelen door, omdat hij anders helemaal niets binnen krijgt) 1 stuk fruit. Nog geen halve boterham (maakt niet uit welk beleg) en avondeten heeft hij al 2 weken niet op. 1 hap en dan is het hopeloos. Als toetje dan iets van zuivel en dat gaat dan wel weer aardig.
ymme, Harry heeft hier ook even heel slecht gegeten. Hij krijgt toch nog flesvoeding? Desnoods geef je nog een fles extra. Weet je in elk geval zeker dat hij genoeg binnenkrijgt zodat het minder druk op het gewone eetgebeuren legt...
pi_89726868
CP, wat gaat het hard hè! Je kleine Moneypenny is al bijna een grote Moneypenny. ;) Tot over 'n paar daagjes! :W

Ymme, hier eet Lisa soms wel en soms niet goed. Ach ze krijgt er 3 flessen van 180 bij en nog wat sap, dus ik maak me er niet druk om. Wil ze niet dan wil ze niet, klaar, daar ga ik geen drama van maken, ze zal dan wel geen trek hebben. Zolang Mart goed groeit zou ik me er niet al te druk om maken. :*
pi_89739036
Wolf O+ !!!!!!!!! Alvast van harte gefelciteerd met je eerste verjaardag :Y O+ . Poppejans, ik hoop dat jullie midweek weg fijn was en dat jullie een fantastische eerste verjaardag hebben morgen.

*O*
pi_89751251
Lieve Wolf, van harte met je verjaardag!

pi_89751267
Lieve grote Wolf, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Jullie hebben vast een heerlijk dagje daar op het eiland met je pap en mam. Geniet ervan kleine vent en tot snel bij de dreumessen! *O*
  vrijdag 10 december 2010 @ 08:42:46 #238
300054 Marlinde
pi_89751446
Wolf! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag *O* Een hele fijne dag met je papa en mama :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89752052
Gefeliciteerd Wolf :)
Ook voor je papa en mama !
pi_89752265
Mart blieft geen pap. 3 stukjes brood zelf gegeten. Geen fles.
Wel een paar slokjes melk uit de tuitbeker.

Dat het eten leuk moet zijn en vooral geen dwingen snap ik. Doe ik ook echt niet.
Maar hier word ik zo ongelukkig van. Hij hoeft van mij niet veel te eten, als hij maar wat eet en met plezier!
pi_89752346
Maak gewoon echt zorgen....
Maar weet dat dit vast allemaal bij de verkoudheid hoort wat hij heeft. En het slapen is al stukken beter, dus zal dit ook wel weer overgaan.
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:38:13 #242
300054 Marlinde
pi_89752417
Ymme: Tessa is een enorm goede eter, maar toen ze ziek was at ze ook bijna niks en van normaal 4 boterhammen naar geen boterham vond ik ook best moeilijk, maar het komt allemaal weer goed :*
Geef zoals hierboven gezegd is anders een fles extra
Fijn dat het slapen iig wat beter gaat :*

Ik heb Tessa laten proeven van de halfvolle melk en ze dronk het alsof ze nooit wat anders heeft gekregen :D Ik dacht dat ze wel raar op zou kijken oid, maar niks! :D
Ik heb nog 1 dicht pak poeder, die maak ik op en dan ga ik over op gewone melk :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89752467
Een fles extra :?
Hij wilt geen fles. (vandaag dan) probeer het straks gewoon nogmaals aan te bieden.

Die van gisteravond 19u00 heeft hij ook gedronken

Gisteren wel de andere 2 en gewoon gegeten volgens mij (was bij mijn moeder).
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:48:43 #244
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89752685
ymme, ik denk dat je geduld moet hebben met het eten. Zoals je zelf zegt, je kan niets dwingen. Wordt Mart er zelf ook ongelukkig van, dat ie zo weinig eet. En fijn dat het slapen wel weer beter gaat.

Wolf!! Gefeliciteerd!!!
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:49:47 #245
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89752716
Je kan ook kleine beetjes blijven aanbieden. Deden wij ook toen Noortje niet helemaal lekker was. Geloof dat ze 50 ml per kilogram per dag binnen moeten krijgen. Dat is het minimum.
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:52:38 #246
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89752790
Freecell, ik heb geleerd dat boter op de bult smeren meteen naar het veroorzaken van de bult heel goed werkt tegen zwellen en blauwe plekken en zo.
pi_89752819
Hij heeft zojuist 50cc uit de fles gedronken. Toen hij langs de tafel stond :D
Nou ja, ik vind het best. En ook al 2 partjes mandarijn.

Hij is nog steeds verkouden, mag je dan wel naar buiten? Ik moet de kerstkaarten even weg brengen (ze hebben dit jaar allemaal een postzegel hihi). Maar ik weet niet of het verstandig is om met Mart naar buiten te gaan.

(wat een ego-posten steeds zeg van mij pf)
pi_89753030
gefeliciteerd wolf *O*
ook je papa en mama en dat jullie maar een fijne dag hebben!
pi_89755064
*O* Wolf!! *O* Gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier bij de grote babies!
Geniet van jullie vakantie!
  vrijdag 10 december 2010 @ 11:30:55 #250
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89756133
Wolf, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
  vrijdag 10 december 2010 @ 11:34:23 #251
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89756280
Ymme je bent écht te onzeker, probeer eens om dingen op je intuitie te doen.
Hoe verkouden is hij? Hoe ver is het lopen? Moeten de kaarten perse nu op de bus of kan het ook vanavond als je vriend/man thuis is? Is het je waard? Door de kou naar buiten?
Ik denk dat je het antwoord op veel van je vragen zelf ook kan achterhalen door logisch te redeneren.
Succes! Jij kan het wel!
pi_89757169
Dyon is ook absoluut geen grote eter. Ik laat hem ook zelf eten, want anders wordt het strijd. Als hij zelf eet heeft hij er plezier in en ach als hij maar iets binnen krijgt. Ik zou me pas zorgen gaan maken als hij niet meer in gewicht groeit. Als hij maar wel goed blijft drinken.
Zo aan Mart te zien komt hij niets tekort toch? En wie weet ligt het inderdaad aan zn verkoudheid.
pi_89757194
Wolf 1 jaar, hieperdepiep hoeraaaaaa!!!

*O* *O* *O* w/ w/
pi_89758849
En ja, ik maak te snel, zorgen. (heeft vandaag al 1,5 fles op ;) )
Maar ach, het is mijn eerste kind en je wilt alleen maar het beste.

En ik doe het goed en maak de juiste keuze's. Dat weet ik.
En Mart komt zeker niets te kort qua voedingsstoffen denk ik nee :D Gezien zijn lengte en gewicht. Maandag moeten we weer naar het CB ik ben benieuwd :)
pi_89759800
Wolf van harte met je eerste verjaardag!

ik heb een plak meisje, ze is niet lekker, veel spugen en wat verhoging, vrees dat ze toch de volgende is die aan de beurt is
pi_89760024
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:58 schreef draculettetje het volgende:
Wolf van harte met je eerste verjaardag!

ik heb een plak meisje, ze is niet lekker, veel spugen en wat verhoging, vrees dat ze toch de volgende is die aan de beurt is
bluh :*
misschien blijft het hierbij? altijd hoopvol blijven!

de mijne is sjaggerijnig. anders kan ik het niet noemen. het piept, zeurt en brult ongeacht wat ik doe. gelukkig bijna half 2 (half 2 tot half 4 is bij ons siesta-tijd met verplicht bovenblijven in bed voor draak 1 en draak 2. werkt wonderbaarlijk goed moet ik zeggen. hooguit een klein kwartiertje protest wat ik negeer omdat ik nog ff aan het uitpuffen ben van de ochtend :@ )
pi_89760172
Geniet van je 2 uurtjes rust dadelijk Simmu.
Nog even aftellen ;)

Gewoon omdat hij mijn trots is en het stukken beter met hem gaat, is het te zien ;)

pi_89760243
Gefeliciteerd Wolf! *O*

Ymme, het is vandaag niet eens zo heel erg koud als afgelopen week. En misschien doet een beetje frisse buitenlucht jullie allebei wel goed...

En ach.. Mini-draakje ook al!

Lars is ook nog steeds verkouden (evenals zijn ouders), maar het lijkt alsof hij eraan begint te wennen ofzo. Hij hoest gelukkig wel wat minder, en het hoesten wat hij nu nog doet is in ieder geval geen groot drama meer. Een collega van me voorspelde al dat we de komende jaren waarschijnlijk alle 3 continu verkouden zouden blijven... elkaar telkens aansteken... leuk vooruitzicht... ;( Ik heb gister bijna een hele doos tissues in m'n eentje volgesnotterd.
  vrijdag 10 december 2010 @ 13:21:16 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89760701
Wat een gave trui heeft hij aan Ymme. Met zo'n lekker warm trui, jas aan en in de voeten zak moet het buiten goed te doen zijn hoor.
Ik denk dat jij met een gerust hart je kaarten kan gaan posten.
  vrijdag 10 december 2010 @ 13:24:49 #260
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89760839
Die kan lekker mee naar buiten hoor Ymme, gewoon doen, is goed voor 'm, de buitenlucht.

Noortje begon als een dramaqueen te brullen toen ze in de kou naar buiten moest.
Ze slaapt alleen zo bagger 's nachts, 5 uur is het klaar met slapen terwijl ze vandaag er al weer twee slaapjes op heeft zitten. Van 7 tot 9 en van 11 tot 12 omdat ze zo moe is. Kind, snap dat dan, als je tot 7 slaapt scheelt dat ;) Voor je mama ook trouwens.
pi_89761022
Noortje, luisteren naar je mama. 5 uur is echt nog veel te vroeg hoor meid ;)
  vrijdag 10 december 2010 @ 13:40:44 #262
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89761389
Noortje luistert alleen als ik vraag of ik een kusje krijg,.... verder nergens naar, ook niet naar 'nee' ;)
  vrijdag 10 december 2010 @ 13:47:30 #263
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89761608
Wolf, van harte gefeliciteerd met je verjaardag kerel! *O*

ymme, gewoon gaan hoor. Lekker warm inpakken en dan even erop uit. Buitenlucht maakt ook hongerig. Kleine beetje blijven aanbieden. Gewoon wat hij lust geven. Drinkt hij uit een (rietjes)beker? Dan kun je dat ook proberen. En Mart kan wel wat hebben...

Harry was hier gisteravond alweer op tot 22 uur :{
Hoop niet dat hij er een gewoonte van gaat maken. Het ging net zo goed!
Hoeveel slapen eigenlijk bij jullie de kindertjes overdag? Want opeens valt me in: misschien slaapt hij wel teveel overdag? :?
pi_89761927
Lieve Wolf,

*O* *O* Van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag!!! *O* *O*

kusje van Niels en mij
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89762316
Asy, Minke slaapt van 20-ongeveer 7 's nachts (soms iets meer soms iets minder) en thuis dan overdag meestal 2x 2uur (9.30-11.30 en 14.30-16.30)... ook daar geldt soms iets meer en soms iets minder. Op het kdv slaapt ze minder, maar haalt ze ook de 20 uur niet meer over het algemeen.
pi_89762822
Mart slaapt (buiten het ziek zijn om)
Van 19u00 tot de volgende morgen 07u15
Dan 's ochtends nog een 2 uur en 's middags 1á2 uur.
Dus gemiddeld 4 uur overdag.

We zijn heerlijk een kleine wandeling wezen maken en daarna heeft mart lekker een fles op 180 cc water en 4 scheppen voeding.
En om 12u00 heeft hij 1 1/5 boterham op. Donker bruin met roomboter! (gewoon onder het spelen, want in de kinderstoel zitten is echt niet leuk).
Nou ik heb mezelf onterecht zorgen gemaakt :D
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:51:12 #267
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89766608
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:21 schreef ymme het volgende:
Mart slaapt (buiten het ziek zijn om)
Van 19u00 tot de volgende morgen 07u15
Dan 's ochtends nog een 2 uur en 's middags 1á2 uur.
Dus gemiddeld 4 uur overdag.

We zijn heerlijk een kleine wandeling wezen maken en daarna heeft mart lekker een fles op 180 cc water en 4 scheppen voeding.
En om 12u00 heeft hij 1 1/5 boterham op. Donker bruin met roomboter! (gewoon onder het spelen, want in de kinderstoel zitten is echt niet leuk).
Nou ik heb mezelf onterecht zorgen gemaakt :D
Zie je wel!
Nou als hij een paar dagen slecht eet en drinkt (letterlijk bijna niks) dan moet je je zorgen gaan maken. Maar als hij 1 of 2 dagen wat minder eet, is het geen ramp,

Dank je in elk geval voor jullie antwoorden wat slapen betreft. Wel nog 2 slaapjes overdag dus. Nou ja, dan hoop ik maar dan Harry snel terug komt in zijn oude ritme. Nog 3 dagen werken en dan heb ik vakantie. Hopelijk krijg ik dan de boel weer op de rit.
pi_89766666
Wolf is 1 jaar!!!!! gefeliciteerd Poppejans :*

pi_89766986
Mijn grote kleine zoon 1 jaar vandaag! *O* w/ *O* w/ *O* O+
Net terug uit Texel, wat erg gezellig was.
Een piepklein feestje vanmorgen in het vakantiehuisje (zondag vieren we het echt)

Dag lieve Elyas, Rienk,Dyon,Leah Minke,Isa, Aviva Dijon ,Tirza,Emma,Tessa, Laura, 'Harry', Hannah, Ravi, Daan,Mart,Thomas,Morris, Lisa,Noortje, Lars
tot heel gauw of over een poosje :W
pi_89768202
even een korte vraag. de buren hebben een kacheltje in de schuur, maar de rook waait constant bij ons naarbinnen. echt veel (de hele tuin staat blauw van de rook). ik kan me niet voorstellen dat het niet schadelijk is (ik word er nog misselijk van) maar weet iemand daar wat meer details van?

ik heb al tig x aan de buren gevraagd om dit te laten, maar gezien het idee dat ze altijd dronken zijn is dat onthouden een beetje lastig. plus dat ze gewoonweg niet vinden dat ze anderen overlast bezorgen. daarnaast heb ik inmiddels ook de gemeente al benaderd. dus wellicht binnenkort volgt het topic in WG&R: "burenruzie en overlast" want ze hebben tig bouwseltjes, alles zonder vergunning. ik heb al eens gedreigd met ze erbij lappen ivm die wietlampen

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 10-12-2010 17:58:03 ]
  vrijdag 10 december 2010 @ 18:48:44 #271
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89773236
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 16:29 schreef simmu het volgende:
even een korte vraag. de buren hebben een kacheltje in de schuur, maar de rook waait constant bij ons naarbinnen. echt veel (de hele tuin staat blauw van de rook). ik kan me niet voorstellen dat het niet schadelijk is (ik word er nog misselijk van) maar weet iemand daar wat meer details van?

ik heb al tig x aan de buren gevraagd om dit te laten, maar gezien het idee dat ze altijd dronken zijn is dat onthouden een beetje lastig. plus dat ze gewoonweg niet vinden dat ze anderen overlast bezorgen. daarnaast heb ik inmiddels ook de gemeente al benaderd. dus wellicht binnenkort volgt het topic in WG&R: "burenruzie en overlast" want ze hebben tig bouwseltjes, alles zonder vergunning. ik heb al eens gedreigd met ze erbij lappen ivm die wietlampen
Ik zou als het weer eens zover is, even aanbellen en vriendelijk verzoeken de kachel uit te doen. Als dit ze dit niet doen (grote kans) dan zou ik de politie bellen.

Nou, onze kabouter ligt in bed. Nu duimen dat het stil blijft.
pi_89774944
Wolf, wat leuk je minifeestje op Texel!! :)
Van het weekend wordt het vast cadeautjes uitpakken, joepieee.

Simmu, fijn zulke buren zeg...
Zo te lezen onderneem je al acties. Voor overlast van buren zul je bij de politie moeten zijn. Als er verschillende meldingen komen zal dit als het goed is ook bij de woningbouw (als het een huurwoning is tenminste) terecht komen. Zo werkt dit bij ons iig wel (ik hoor via mn werk altijd verschillende dingen terug uit die overleggen tussen politie/woningbouw en instanties ;))
pi_89775155
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:48 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nou, onze kabouter ligt in bed. Nu duimen dat het stil blijft.
Ik zal mee duimen ;)

Hier 2 kindjes die totaal los waren.
Vanmorgen was er kijkochtend op school. In eerste instantie was ik niet van plan te blijven aangezien ik Dyon bij me had, maar de juf vond het geen probleem. Ik dacht dan maar even te blijven maar Dyon vond het zo leuk (heeft lekker gespeeld) dat we langer zijn gebleven en daarna moest ik nog boodschapjes doen. Hierdoor heeft hij vandaag maar 1 x geslapen (wel 2,5 uur) ipv 2 x 2 uur. Net dus helemaal bekaf en zn broer heb ik al slapend vanaf de bank naar bed gebracht.
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:39:54 #274
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89775778
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:28 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ik zal mee duimen ;)

Hier 2 kindjes die totaal los waren.
Vanmorgen was er kijkochtend op school. In eerste instantie was ik niet van plan te blijven aangezien ik Dyon bij me had, maar de juf vond het geen probleem. Ik dacht dan maar even te blijven maar Dyon vond het zo leuk (heeft lekker gespeeld) dat we langer zijn gebleven en daarna moest ik nog boodschapjes doen. Hierdoor heeft hij vandaag maar 1 x geslapen (wel 2,5 uur) ipv 2 x 2 uur. Net dus helemaal bekaf en zn broer heb ik al slapend vanaf de bank naar bed gebracht.
Hij heeft zich al gemeld: telefoon ging }:|
Het goede nieuws: na een slokje borst en even jengelen is het weer stil *O*

Gezellig maar vermoeiend dagje dus ;)

Wolf, wat zit je lekker te smikkelen! :Y)
pi_89776095
Wat een slokje borst al niet kan doen ;)

Hier ging net ook een paar keer het Dyon alarm af, uiteindelijk ook nog wat extra melk gegeven en toen zakte hij weer weg.
  vrijdag 10 december 2010 @ 20:42:13 #276
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89778608
En hij zit weer beneden: krijsen/gillen in zijn bedje... :{
en ik denk dat we spruw hebben }:|
pi_89780098
Jeetje Asy, wat vervelend dat het slapen zo moeizaam gaat. En spruw erbij, da's ook wat. Snel maatregelen treffen en misschien een sinassprilletje of zetpil?

Ik lees over veel ziek, zwak of misselijke babies. Daan is ook verkouden en slapen is op en af. Valt nog mee, maar mijn anders zo heerlijk doorslapende baby wordt nu al een paar dagen af en toe wakker en slaapt minder goed dan normaal.

Oh en welkom terug Poppejans! Gefeliciteerd met je grote Wolf! Alweer een echte dreumes. Veel plezier zondag met het vieren van zijn verjaardag. Tot snel in het volgende topic!
pi_89795062
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_89796886
Gefeliciteerd Wolf *O* Nog veel plezier zondag en in het dreumestopic :)
pi_89797160
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 09:35 schreef amaranta het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* O+ :* .
pi_89798186
gefeliciteerd groof met je lieve, mooie zoontje :*
R ook al 1 jaar!!! wat is 2010 voorbij gevlogen.

[ Bericht 16% gewijzigd door lily op 11-12-2010 12:52:27 (spoiler weg) ]
  zaterdag 11 december 2010 @ 12:36:02 #282
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_89798536
Wolf en Poppejans alsnog van harte gefeliciteerd!! Heel veel plezier zondag! *O*

SPOILER
pi_89798611
Jongens :o . Dankjulliewel O+ .

Die spoilers zijn echt niet nodig hoor. :D .
pi_89798658
In dat geval: R gefelciteerd kleine dreumes!! En Groofsken, jij natuurlijk ook gefeliciteerd met je kleine man. Feliciteer S. ook met haar kleine grote broer. :D
pi_89798864
Gefeliciteerd Groofsken, R. 1 jaar!!!!

pi_89799128
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:

gefeliciteerd dan zonder spoiler :)
*O*
pi_89799683
F.slaapt nog, als hij wakker is kom ik jouw kant op Groof.
pi_89799795
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 13:09 schreef amaranta het volgende:
F.slaapt nog, als hij wakker is kom ik jouw kant op Groof.
Leuk! Die van mij liggen er net in, dus die zullen wel pas over een uurtje of twee wakker zijn, verwacht ik.

Alhoewel, R kletst nog, misschien haal ik hem er zo wel weer uit. (Hij houdt zich niet aan mijn verjaardagsplanning :') )
pi_89800280
Hier valt er nooit een peil op te trekken. Nu slaapt hij al best lang, soms is hij na een uur al wakkerr.
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:53:09 #290
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89801294
R, van hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! *O*
Maak er een toffe dag van!
pi_89802510
Joepieee R ook alweer 1 jaar!! *O*
Van harte gefeliciteerd grote knul!! O+
pi_89803167
R ook jarig.
Gefeliciteerd! *O* *O*

(het topic hier loopt leeg)
pi_89803305
R gefeliciteerd! *O* Maak er een mooie dag van!
pi_89806088
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:

In dat geval dan:

Gefeliciteerd *O* 1 jaar. Wat vliegt de tijd toch :)
pi_89806304
En zo goed is de overnachting bij de grootouders verlopen, zo slecht gaat het vandaag. Wenen, wenen en nog eens wenen. Zowel in zijn bed als bij ons op de schoot of in zijn park of nou ja, overal eigenlijk.
Drama vandaag.
  zaterdag 11 december 2010 @ 18:57:25 #296
300054 Marlinde
pi_89809980
R gefeliciteerd!!! *O* Hebben jullie een fijne dag gehad? :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89813582
Het was een heerlijk dagje O+ , met veel klein grut, lieve grote mensen en lekkere wijn :9 ^O^ . We gaan morgen nog even verder met feesten :') .

Ik ben nooit zo emotioneel met dit soort dagen, maar vanmiddag was ik wel zo verschrikkelijk trots op mijn zoon O+ , die nu 1 jaar is en op mijn dochter O+ die zich voorbeeldig gedroeg en zo zichtbaar genoot van alle drukte O+ .

Lieve mensen hier, wij schuiven door naar het dreumestopic. Dankjulliewel voor alle felicitaties. :Y O+ en ik zie jullie gauw weer daar!
pi_89814872
Ik heb wat verjaardagen gemist! :)

Wolf nog gefeliciteerd!! *O* *O*

En R ook gefeliciteerd! *O* *O*
pi_89825815
R. en Groof (en S.) van harte gefeliciteertd met R.'s eerste verjaardag! Wat een gezelligheid zo op de foto's te zien O+

NieuweUser, leuk dat je er weer bent! Hoe gaat het met jou en Isa?

Hier is het raar... ben home alone, manlief en Minke zijn een weekendje weg naar mijn schoonouders (voor een reunie/concert van man, niet vanwege nare dingen hoor)...
  zondag 12 december 2010 @ 11:08:18 #300
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89826751
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 09:58 schreef Lijnloos het volgende:
R. en Groof (en S.) van harte gefeliciteertd met R.'s eerste verjaardag! Wat een gezelligheid zo op de foto's te zien O+

NieuweUser, leuk dat je er weer bent! Hoe gaat het met jou en Isa?

Hier is het raar... ben home alone, manlief en Minke zijn een weekendje weg naar mijn schoonouders (voor een reunie/concert van man, niet vanwege nare dingen hoor)...
Arme jij! Mocht je niet mee?

Hier was het gisteravond weer bal. Ik denk dat ik me er voorlopig maar bij neer moet leggen dat de avonden niet meer van mezelf zijn maar dat Harry dan nog een paar uurtjes op is. Of hij die tijd nou spelend in de box doorbrengt of wij allebei gefrustreerd in bed liggen. Dan maar beter het eerste...
pi_89830199
Asyniur, gewoon terugdenken aan het feit dat jullie een hele periode met wel een redelijk vast stramien hebben gehad. Ik kan me hier niet inbeelden dat we 3 avonden op rij in hetzelfde schema hebben gezeten ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')