Ik laat me daar verder niet over uit, want ik weet niet of ik een minderheid of meerderheid vorm. Ik 'denk' overigens een meerderheid. Wel weet ik dat deze stukken onrechtmatig zijn verkregen en dat bepaalde inconsequente figuren dat steunen.quote:Die minderheid compenseert hij dan weer door wat harder te schreeuwen.
Je moet het idd maar durven.quote:Op maandag 29 november 2010 22:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. Het is een soort van covert-persbureau. Respect voor die gasten. Helden, dat zijn het.
Nee, dat geldt alleen voor het klootjesvolk, niet voor onze leiders.quote:Op maandag 29 november 2010 22:17 schreef Zith het volgende:
Wat was het ook al weer, als je niets te verbergen hebt...?
Dan komen we weer op de discussie uit dat vrijheid en veiligheid lijnrecht tegenover elkaar staan. In ieder geval ben ik bereid om een stuk veiligheid in te leveren voor veiligheid.quote:Op maandag 29 november 2010 22:16 schreef beeer het volgende:
[..]
Inlichtingendiensten zijn zelf de grootste gevaren voor onze vrijheid. Ze bestaan om zichzelf in stand te houden en kunnen de politiek, net als de banken dat kunnen, perfect aan het lijntje houden of sturen.
Heb je er ook respect voor dat iemand een moord durft te plegen en de consequenties daarvan aanvaardt?quote:
nog maar 0.1% is uitgebrachtquote:Op maandag 29 november 2010 22:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Overigens vind ik dat er tot nu toe bijzonder weinig schokkends uit voort gekomen is
quote:Op maandag 29 november 2010 22:17 schreef Zith het volgende:
Wat was het ook al weer, als je niets te verbergen hebt...?
Dat hangt er nogal vanaf wie wie waarom vermoordtquote:Op maandag 29 november 2010 22:20 schreef mlg het volgende:
[..]
Heb je er ook respect voor dat iemand een moord durft te plegen en de consequenties daarvan aanvaardt?
Dat is gelukkig ook precies hetzelfde. Overigens ben ik niet bereid vrijheden op te geven ten behoeve van mijn veiligheid. De geschiedenis leert dat verkwanselde vrijheden dikwijls enorm lastig zijn terug te krijgen.quote:Op maandag 29 november 2010 22:20 schreef mlg het volgende:
[..]
Heb je er ook respect voor dat iemand een moord durft te plegen en de consequenties daarvan aanvaardt?
Nu doe je het er gewoon om, maar voor het geval je echt meent hoop ik dat de zo door jouw geliefde overheid je er heenstuurt om te vechten.quote:Op maandag 29 november 2010 22:19 schreef mlg het volgende:
Bovendien is het goed om te horen dat de oorlog met Iran weer wat dichter in de buurt komt.
Ik weet het. Ik wacht dan ook rustig af.quote:
Ga jij dan? Als je niet gaat ben je wel een zwakkeling.quote:Op maandag 29 november 2010 22:19 schreef mlg het volgende:
[..]
Dan komen we weer op de discussie uit dat vrijheid en veiligheid lijnrecht tegenover elkaar staan. In ieder geval ben ik bereid om een stuk veiligheid in te leveren voor veiligheid.
Bovendien is het goed om te horen dat de oorlog met Iran weer wat dichter in de buurt komt.
Als je het nu wel of niet wil, die oorlog komt er gewoonquote:Op maandag 29 november 2010 22:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nu doe je het er gewoon om, maar voor het geval je echt meent hoop ik dat de zo door jouw geliefde overheid je er heenstuurt om te vechten.
quote:Op maandag 29 november 2010 22:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is gelukkig ook precies hetzelfde. Overigens ben ik niet bereid vrijheden op te geven ten behoeve van mijn veiligheid. De geschiedenis leert dat verkwanselde vrijheden dikwijls enorm lastig zijn terug te krijgen.
Ik moet het nog zien, de VS zijn feitelijk gewoon failliet en hebben hun handen vol momenteel.quote:Op maandag 29 november 2010 22:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je het nu wel of niet wil, die oorlog komt er gewoon
Niet bij ieder onderwerp. We leven niet in een anarchie. Soms is het beter nieuws op een ander tijdstip te brengen dit soort afspraken zijn er al jaren met conventionele mediaquote:Op maandag 29 november 2010 22:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb liever niet dat anderen voor mij bepalen wanneer ik welk nieuws mag zien, zeker niet overheden.
Laten we het niet hopen. Oorlog leidt doorgaans enkel tot ellende.quote:Op maandag 29 november 2010 22:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je het nu wel of niet wil, die oorlog komt er gewoon
De zwakkelingen moeten toch verdediging krijgen? Dan kies ik ervoor om de zwakkeling te zijn.quote:Op maandag 29 november 2010 22:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Ga jij dan? Als je niet gaat ben je wel een zwakkeling.
En daarom is het dus goed dat er sites als WikiLeaks bestaat die geen dealtjes heeft.quote:Op maandag 29 november 2010 22:24 schreef Tem het volgende:
[..]
Niet bij ieder onderwerp. We leven niet in een anarchie. Soms is het beter nieuws op een ander tijdstip te brengen dit soort afspraken zijn er al jaren met conventionele media
Kan beterniet posten wat ik dacht toen ik dit las..quote:Op maandag 29 november 2010 22:25 schreef mlg het volgende:
[..]
De zwakkelingen moeten toch verdediging krijgen? Dan kies ik ervoor om de zwakkeling te zijn.
en dat is juist een gevaar. Politiek is er niet voor nietsquote:Op maandag 29 november 2010 22:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En daarom is het dus goed dat er sites als WikiLeaks bestaat die geen dealtjes heeft.
Politiek is er voor ons. Wij hebben daarom ook het recht om te weten wat er zich achter de schermen afspeelt. Weet niet, maar de bobo's in Den Haag en Washington zijn volksvertegenwoordigers.quote:Op maandag 29 november 2010 22:26 schreef Tem het volgende:
[..]
en dat is juist een gevaar. Politiek is er niet voor niets
Nee, het gevaar is juist die politiek. Mensen met een monpolie op geweld die ook nog eens van alles willen verbergen moet je nooit vertrouwen.quote:Op maandag 29 november 2010 22:26 schreef Tem het volgende:
[..]
en dat is juist een gevaar. Politiek is er niet voor niets
Jij kan die inschatting niet maken daarom kiezen we deze vertegenwoordigers die dat wel kunnenquote:Op maandag 29 november 2010 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Politiek is er voor ons. Wij hebben daarom ook het recht om te weten wat er zich achter de schermen afspeelt. Weet niet, maar de bobo's in Den Haag en Washington zijn volksvertegenwoordigers.
quote:Op maandag 29 november 2010 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we het niet hopen. Oorlog leidt doorgaans enkel tot ellende.
Iran is een groot probleem nu hun nucleaire systemen zich ontwikkelen. Bepaalde woorden van de president van Iran beloven niet veel goeds als ze nucleaire wapens hebben. Nu kan ik meneer de moraalridder spelen en zeggen dat oorlog slecht is, maar er staan genoeg mannen en tegenwoordig veel vrouwen die staan de popelen om met hun M4 te zwaaien.quote:Op maandag 29 november 2010 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan beterniet posten wat ik dacht toen ik dit las..
Gast, ga liever in op de rest van mijn post:quote:Op maandag 29 november 2010 22:17 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik laat me daar verder niet over uit, want ik weet niet of ik een minderheid of meerderheid vorm. Ik 'denk' overigens een meerderheid. Wel weet ik dat deze stukken onrechtmatig zijn verkregen en dat bepaalde inconsequente figuren dat steunen.
quote:Op maandag 29 november 2010 22:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
... Wikileaks heeft geen geheimhoudingsplicht en het is juist goed dat iedereen vrij over dit soort relevante informatie kan beschikken en daar zelf een oordeel over kan vormen zonder kleuring door censuur en propaganda. In onze relatief vrije samenleving is dat al belangrijk, maar het zou natuurlijk nog veel mooier zijn als mensen die in onderdrukking leven deze informatie ook zouden hebben.
Dit gaat wel over dezelfde overheden die ook onze vingerafdrukken, ons DNA, onze bank- en creditcardgegevens, reisgewoontes, telefoongesprekken en internetverkeer vastleggen. Dezelfde overheden die registreren houden waar wij naar toe gaan, waar we ons geld aan uitgeven, met wie we contact hebben etc. Het zou ontzettend naief zijn om die overheden carte blanche te willen geven zonder dat je als burger de mogelijkheid hebt om ze te controleren. Kijk naar de overheden die hun burgers die vrijheden niet toestaan: Iran, Noord-Korea, Cuba, Zimbabwe, etc. horen daar bij. Beste mlg, voel je je daar misschien meer thuis dan in ons vrije Nederland?
quote:Op maandag 29 november 2010 22:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Jij kan die inschatting niet maken daarom kiezen we deze vertegenwoordigers die dat wel kunnen
dus anarchie?quote:Op maandag 29 november 2010 22:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, het gevaar is juist die politiek. Mensen met een monpolie op geweld die ook nog eens van alles willen verbergen moet je nooit vertrouwen.
Ik snap wel dat ze van alles willen verbergen, maar dat is niet voor ons, maar om zichzelf en het systeem te beschermen.
Net als in Iran, Afghanistan en Noord-Korea ?quote:Op maandag 29 november 2010 22:19 schreef mlg het volgende:
[..]
Dan komen we weer op de discussie uit dat vrijheid en veiligheid lijnrecht tegenover elkaar staan.
quote:Op maandag 29 november 2010 22:19 schreef mlg het volgende:
Dan komen we weer op de discussie uit dat vrijheid en veiligheid lijnrecht tegenover elkaar staan. In ieder geval ben ik bereid om een stuk veiligheid in te leveren voor veiligheid.
Heerlijk selectief zijn jullie altijd. De ene wil geen economische vrijheid voor veiligheid inleveren, de ander wil geen persoonlijke vrijheid voor veiligheid inleverenquote:Op maandag 29 november 2010 22:21 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is gelukkig ook precies hetzelfde. Overigens ben ik niet bereid vrijheden op te geven ten behoeve van mijn veiligheid. De geschiedenis leert dat verkwanselde vrijheden dikwijls enorm lastig zijn terug te krijgen.
En hoe moeten wij een goede keuze maken als ons belangrijke zaken worden achter gehouden?quote:Op maandag 29 november 2010 22:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Jij kan die inschatting niet maken daarom kiezen we deze vertegenwoordigers die dat wel kunnen
Ik weet niet of je mijn profiel kent, maar ik hecht veel waarde aan privacy. Niet voor mezelf, maar gewoon omdat het zo hoort. Momenteel leven we gewoon in een maatschappij met wetten en regels, en deze stukken zijn onrechtmatig verkregen en daarom moet daar gewoon op welk ander crimineel delict een straf opstaan.quote:Op maandag 29 november 2010 22:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Gast, ga liever in op de rest van mijn post:
[..]
Kom op zeg, ZO naief ben je echt niet toch??quote:
Precies. Het moet zo zijn dat de burgers de overheid kunnen controleren, niet dat de overheid haar burgers controleert.quote:Op maandag 29 november 2010 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Politiek is er voor ons. Wij hebben daarom ook het recht om te weten wat er zich achter de schermen afspeelt. Weet niet, maar de bobo's in Den Haag en Washington zijn volksvertegenwoordigers.
Tot nu toe zie ik nog geen direct gevaar eerlijk gezegd.quote:Op maandag 29 november 2010 22:31 schreef Holograph het volgende:
Aan de ene kant ben ik het eens. Als er meer openbaarheid was geweest was ons koningshuis allang weggeweest. Dat lijkt me een behoorlijke pro. Echter lijkt me het in dit soort gevallen niet in belang dat deze gegevens uitlekken. Dit kan eerder 'gevaarlijk' zijn.
Ja, de meeste TK-leden zijn inderdaad stukken getalenteerder dan ik. Vooral zo'n type als Lucassen. Met andere woorden; wat lul je nou? En zelfs al klopt het bovenstaande, wat geeft hen het recht om belangrijke informatie achter te houden?quote:Op maandag 29 november 2010 22:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is niet precies, want dat recht is er helemaal niet. Het is onrechtmatig verkregen, en als je het daar als 'volk' niet mee eens bent, onderneem dan andere stappen.quote:Op maandag 29 november 2010 22:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Precies. Het moet zo zijn dat de burgers de overheid kunnen controleren, niet dat de overheid haar burgers controleert.
Dat zegt genoeg over jouw mentaliteit, die is 0. Sukkel. Mensen zoals jouw moeten ze echt opruimen daar zouden ze gewoon de ovens weer voor moeten openenquote:Op maandag 29 november 2010 22:25 schreef mlg het volgende:
[..]
De zwakkelingen moeten toch verdediging krijgen? Dan kies ik ervoor om de zwakkeling te zijn.
Ga nou eens in op wat ik schrijf. Met dit soort omtrekkende bewegingen schiet niemand iets op.quote:Op maandag 29 november 2010 22:33 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik weet niet of je mijn profiel kent, maar ik hecht veel waarde aan privacy. Niet voor mezelf, maar gewoon omdat het zo hoort. Momenteel leven we gewoon in een maatschappij met wetten en regels, en deze stukken zijn onrechtmatig verkregen en daarom moet daar gewoon op welk ander crimineel delict een straf opstaan.
Omdat het soms beter is niet gelijk de wereld in te helpenquote:Op maandag 29 november 2010 22:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, de meeste TK-leden zijn inderdaad stukken getalenteerder dan ik. Vooral zo'n type als Lucassen. Met andere woorden; wat lul je nou? En zelfs al klopt het bovenstaande, wat geeft hen het recht om belangrijke informatie achter te houden?
Over Iran had best wat anders kunnen uitpakken. Daarbij zijn nog lang niet alle documenten gepubliceerd.quote:Op maandag 29 november 2010 22:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tot nu toe zie ik nog geen direct gevaar eerlijk gezegd.
Betyar.. NIET doen..quote:Op maandag 29 november 2010 22:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat zegt genoeg over jouw mentaliteit, die is 0. Sukkel. Mensen zoals jouw moeten echt opruimen daar zouden ze gewoon de ovens weer voor moeten openen
Ik denk dat ik niet snel in de oven zou verdwijnen, maar jij in tegenstelling met je handicap...quote:Op maandag 29 november 2010 22:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat zegt genoeg over jouw mentaliteit, die is 0. Sukkel. Mensen zoals jouw moeten echt opruimen daar zouden ze gewoon de ovens weer voor moeten openen
Ik begrijp je nietquote:Op maandag 29 november 2010 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kom op zeg, ZO naief ben je echt niet toch??
Niet lullig bedoeld hoor: maar "daarom kiezen we" etc??
Dat klinkt als Chinese toestanden; als je iets doet wat de regering niet goed uitkomt dan moet je maar opgesloten worden, want dat staat in de wet. De wet is niet altijd heilig en het overtreden van de wet is niet altijd verkeerdquote:Op maandag 29 november 2010 22:33 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik weet niet of je mijn profiel kent, maar ik hecht veel waarde aan privacy. Niet voor mezelf, maar gewoon omdat het zo hoort. Momenteel leven we gewoon in een maatschappij met wetten en regels, en deze stukken zijn onrechtmatig verkregen en daarom moet daar gewoon op welk ander crimineel delict een straf opstaan.
En JIJ ook niet graag!quote:Op maandag 29 november 2010 22:37 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet snel in de oven zou verdwijnen, maar jij in tegenstelling met je handicap...
Arrogante klootzak.quote:Op maandag 29 november 2010 22:37 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet snel in de oven zou verdwijnen, maar jij in tegenstelling met je handicap...
Inzake Irak had de wereld bijvoorbeeld best proper geinformeerd mogen worden.quote:Op maandag 29 november 2010 22:36 schreef Tem het volgende:
[..]
Omdat het soms beter is niet gelijk de wereld in te helpen
Goed gezegd.quote:Op maandag 29 november 2010 22:37 schreef MrBadGuy het volgende:
De wet is niet altijd heilig en het overtreden van de wet is niet altijd verkeerd
Politiestaten als Amerika hebben een prima balans tussen autoriteit en burgerrechten.quote:Op maandag 29 november 2010 22:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat klinkt als Chinese toestanden; als je iets doet wat de regering niet goed uitkomt dan moet je maar opgesloten worden, want dat staat in de wet. De wet is niet altijd heilig en het overtreden van de wet is niet altijd verkeerd
Je denkt oprecht dat ALLE kamerleden het beter weten dan "wij"? Was het maar waar..quote:
Alsof Iran niet weet dat ze door de hele wereld met argusogen bekeken worden en dat veel landen liever vandaag dan morgen een aanval op Iran zouden zien?quote:Op maandag 29 november 2010 22:36 schreef Holograph het volgende:
[..]
Over Iran had best wat anders kunnen uitpakken. Daarbij zijn nog lang niet alle documenten gepubliceerd.
De overheid die elke stap van jou vastlegt, die je continu in de gaten houdt. Die je email- en telefoonverkeer en je creditcardtransacties opslaat, die je vingerafdrukken en DNA in een database stopt. Als je die overheid niet meer kan controleren is de eerste stap naar onderdrukking gezet. Het is goed dat er dappere "ongehoorzamen" zijn die zich niet als makke schapen hier bij neerleggen. Die zich verzetten tegen repressie van overheidswege. De overheid dient de burgers te dienen, niet andersom.quote:Op maandag 29 november 2010 22:35 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat is niet precies, want dat recht is er helemaal niet. Het is onrechtmatig verkregen, en als je het daar als 'volk' niet mee eens bent, onderneem dan andere stappen.
Kom op, en lees even de context. Als het aan mij ligt verdwijnen er heel veel wetten, maar dan trekken de linkse troepen weer door de straten met bier en borden. Ja, dezelfde linkse troepen die de overheid in het zadel getild hebben.quote:Op maandag 29 november 2010 22:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat klinkt als Chinese toestanden; als je iets doet wat de regering niet goed uitkomt dan moet je maar opgesloten worden, want dat staat in de wet. De wet is niet altijd heilig en het overtreden van de wet is niet altijd verkeerd
Zo nu en danquote:
Ja hallo, ik begon niet over ovens hoor. Van mij hoeft beytar geen muffin te worden.quote:Op maandag 29 november 2010 22:38 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Arrogante klootzak.Sorry, ik moet gaan vloeken.
Volgens mij is onze staat dusdanig ingericht, dat we dat ook zonder ongehoorzaamheid kunnen realiseren.quote:Op maandag 29 november 2010 22:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De overheid die elke stap van jou vastlegt, die je continu in de gaten houdt. Die je email- en telefoonverkeer en je creditcardtransacties opslaat, die je vingerafdrukken en DNA in een database stopt. Als je die overheid niet meer kan controleren is de eerste stap naar onderdrukking gezet. Het is goed dat er dappere "ongehoorzamen" zijn die zich niet als makke schapen hier bij neerleggen. Die zich verzetten tegen repressie van overheidswege. De overheid dient de burgers te dienen, niet andersom.
Dat is een naïve gedachte. Al die belangrijke informatie bewijst dat.quote:Op maandag 29 november 2010 22:47 schreef mlg het volgende:
[..]
Volgens mij is onze staat dusdanig ingericht, dat we dat ook zonder ongehoorzaamheid kunnen realiseren.
Kun jij dat controleren?quote:Op maandag 29 november 2010 22:47 schreef mlg het volgende:
[..]
Volgens mij is onze staat dusdanig ingericht, dat we dat ook zonder ongehoorzaamheid kunnen realiseren.
Leg eens uit. Of bedoel je dat wetten moeten verdwijnen die mensen beschermen tegen werkgevers en overheid en dat links daar tegen protesteert? Dat klopt ja.quote:Op maandag 29 november 2010 22:41 schreef mlg het volgende:
[..]
Kom op, en lees even de context. Als het aan mij ligt verdwijnen er heel veel wetten, maar dan trekken de linkse troepen weer door de straten met bier en borden. Ja, dezelfde linkse troepen die de overheid in het zadel getild hebben.
Hij is ondertussen gebandquote:Op maandag 29 november 2010 23:05 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Leg eens uit. Of bedoel je dat wetten moeten verdwijnen die mensen beschermen tegen werkgevers en overheid en dat links daar tegen protesteert? Dat klopt ja.
Hoe kom je ineens uit bij die wetten?quote:Op maandag 29 november 2010 23:05 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Leg eens uit. Of bedoel je dat wetten moeten verdwijnen die mensen beschermen tegen werkgevers en overheid en dat links daar tegen protesteert? Dat klopt ja.
Ik zeg niet ALLE en heb het niet over individuen en al zeker niet over de Nederlandse politiek maar over de politiek als systeem.quote:Op maandag 29 november 2010 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je denkt oprecht dat ALLE kamerleden het beter weten dan "wij"? Was het maar waar..
Klein voorbeeldje: Naar mijn mening is het de laatste hjaren vooral een "waan van de dag politiek" .En dat is dan nog het aardigste voorbeeld dat ik kan geven
Daar heb je een punt..Zo eerlijk ben ik dan ook.Ik liet me gaan, niet moeten doen.quote:Op maandag 29 november 2010 23:52 schreef Tem het volgende:
yup....helaas
Die ban zou dan ook voor TS mogen aangezien die over ovens begon.
Wat een sneuneuzen allemaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |