Wij zijn ouder.quote:Op maandag 29 november 2010 20:00 schreef PdeHoog het volgende:
NS, je hebt deze club nog: http://www.fotoclubklik.nl/
Ik verwachte een TT met naaktfoto's er in, braafquote:Op maandag 29 november 2010 20:00 schreef Isdatzo het volgende:
Let op die views.
Let. Op. Die. Views..
Daar leer je zelf natuurlijk geen flikker van hequote:Op maandag 29 november 2010 20:03 schreef freud het volgende:
@P: herkenbaar. Ik geef nu zelf regelmatigworkshops, en dat is veul leuker
quote:Op maandag 29 november 2010 20:05 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik verwachte een TT met naaktfoto's er in, braaf
Delftenaar.quote:Op maandag 29 november 2010 20:03 schreef freud het volgende:
@Chanty: je pics doen het niet
@ns: jij delvenaar of delftenaar?
WAAAAAAAAAAAAAAAAAT? Ben jij zo'n geimporteerde nitwit?quote:
Je kan te ver gaan he Freudquote:Op maandag 29 november 2010 20:09 schreef freud het volgende:
Kan iemand de OP updaten met deze en deze pics?
quote:Op maandag 29 november 2010 20:09 schreef freud het volgende:
Kan iemand de OP updaten met deze en deze pics?
Nee, vind Delvenaar klote klinken.quote:Op maandag 29 november 2010 20:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
WAAAAAAAAAAAAAAAAAT? Ben jij zo'n geimporteerde nitwit?
quote:Op maandag 29 november 2010 20:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, vind Delvenaar klote klinken.
quote:Op maandag 29 november 2010 20:12 schreef Erasmo het volgende:
Isdatzo kennende had ik eerlijk gezegd een naked bike verwacht in de op
quote:Op maandag 29 november 2010 20:12 schreef Erasmo het volgende:
Isdatzo kennende had ik eerlijk gezegd een naked bike verwacht in de op
Welke pics?quote:Op maandag 29 november 2010 20:03 schreef freud het volgende:
@Chanty: je pics doen het niet
@ns: jij delvenaar of delftenaar?
Die was leuk idd.quote:Op maandag 29 november 2010 20:21 schreef Timmos het volgende:
Ik herinner een TT waarbij mensen zelfs hier kwamen klagen vanwege de te lange titel
Dat was een TT om iets te compenseren.quote:Op maandag 29 november 2010 20:21 schreef Timmos het volgende:
Ik herinner een TT waarbij mensen zelfs hier kwamen klagen vanwege de te lange titel
Neequote:Op maandag 29 november 2010 20:58 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Dat was een TT om iets te compenseren.
Edit: SPAM linkje in mijn sigPlies help
![]()
Bewaar er maar een paar.quote:Op maandag 29 november 2010 22:03 schreef PdeHoog het volgende:
Iemand straks trouwens een speculaasmuffin?Ze staan nu te bakken. Hopen dat ze lukken
quote:Op maandag 29 november 2010 22:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NeeSpammerd
Waarom zou ik jou helpen
Wel een beetje mijn recept voor spareribs jatten en nooit vragen of ik kom keuren he
quote:
Tsk. Je zit gewoon vet onder de plak, huippiequote:Op maandag 29 november 2010 22:04 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
ik mag niet meer in de keuken komen
Is nu vrouwen domein
![]()
Geloof dat we eens een Spareribs avond moeten doen![]()
Niet hierquote:
Ik zal het er eens thuis over hebbenquote:
Wordthet niet eens tijd voor een verandering vanusername naar MuffinMeister?quote:Op maandag 29 november 2010 22:03 schreef PdeHoog het volgende:
Iemand straks trouwens een speculaasmuffin?Ze staan nu te bakken. Hopen dat ze lukken
Ohquote:Op maandag 29 november 2010 22:11 schreef Erasmo het volgende:
Hier ook niet![]()
Wat ik wel heb zijn hutspotkroketten
Is een kloontje weer niet genoegquote:Op maandag 29 november 2010 22:30 schreef freud het volgende:
[..]
Wordthet niet eens tijd voor een verandering vanusername naar MuffinMeister?
Ja, zou je wel verwachten idd. Officieel t/m gister stemmen oid. Zal eens kijken.quote:Op maandag 29 november 2010 22:35 schreef freud het volgende:
Isdatzo, trouwens al iets bekend over dat gedichtengeveuren? Ik had vandaag ergens in FEE een stemtopic verwacht, maar zie niets.
Zie: Het Grote Boerenkoolkroketten Fantopicquote:Op maandag 29 november 2010 22:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
OhEn
Dat lijkt me best lekker eigenlijk
Ah ja...die ken ikquote:Op maandag 29 november 2010 23:02 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zie: Het Grote Boerenkoolkroketten Fantopic
Echt een aanrader
Misschien een keer een CUL-FOT-meet houden?quote:Op maandag 29 november 2010 23:27 schreef Erasmo het volgende:
Alleen paneren ben ik echt geen held in
maart bedoel je.quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:16 schreef PdeHoog het volgende:
Moet maar eens gepland worden danEnige probleem: ik denk dat ik pas in februari tijd heb
quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:21 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
maart bedoel je.
we moeten nog eerst iets anders plannen
heb je niet genoeg gehad dan ?quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Ja
![]()
Feli trouwensBeetje 28 worden en zo....waar is het gebak?
Of beter, de vlammetjes
Dat was zaterdagquote:Op dinsdag 30 november 2010 00:27 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
heb je niet genoeg gehad dan ?
dacht iets gehoord te hebben dat je vol zat.....
Wat hij zegt natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Ja
![]()
Feli trouwensBeetje 28 worden en zo....waar is het gebak?
Of beter, de vlammetjes
Hebben die gemeentes daar geld voor?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:21 schreef taxibabe het volgende:
Nog gefeliciteerd PK!
Het is trouwens soms best leuk om op 2 afdelingen te werken ..hehe. Ik heb vandaag mijn tweede kerstborrel uitnodiging gehad. 1 op 14 december (geen idee over kerstpakket) en 1 op 16 december (met kerstpakket).
De borrel zelf wordt uit de lief- en leedpot betaald van de eigen afdelingquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hebben die gemeentes daar geld voor?Nu snap ik waar die OZB verhogingen nodig voor zijn
De Lief- en leedpotquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:30 schreef taxibabe het volgende:
[..]
De borrel zelf wordt uit de lief- en leedpot betaald van de eigen afdeling![]()
Kerstpakket is geloof ik budget, per afdeling verschillend..
Veel groen bouwen zeker? Tof man!quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:18 schreef Xilantof het volgende:
Zojuist het nieuwe beleid gehoord voor de komende jaren op m'n werk. Laat maar komen!
MOOI MAN RUISquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:54 schreef freud het volgende:
@Da: doe eens ruis eruit man
@PK: gefeli man!
Dank Xil!quote:Op woensdag 1 december 2010 05:40 schreef Xilantof het volgende:
Goedemorgen!
* Xilantof zet ontbijt klaar
Kut.. Ik kliktequote:Op maandag 29 november 2010 20:00 schreef Isdatzo het volgende:
Let op die views.
Let. Op. Die. Views..
[ afbeelding ]
OP dichters die stemmen vragenquote:Op woensdag 1 december 2010 06:17 schreef freud het volgende:
[..]
Dank Xil!
Iedereen even stemmen aub op uw favo OP dichter
FOK! Sinterklaasgedichtenwedstrijd 2010: De genomineerden
Gestemd!quote:Op woensdag 1 december 2010 06:17 schreef freud het volgende:
[..]
Dank Xil!
Iedereen even stemmen aub op uw favo OP dichter
FOK! Sinterklaasgedichtenwedstrijd 2010: De genomineerden
Nee, da's niet raar. De D90 is immers ook een klasse hoger (al is het aan de prijs van beide modellen niet af te lezen).quote:Op woensdag 1 december 2010 16:42 schreef Flaccid het volgende:
Gisteren een Canon 550D vastgehouden. Ik vind het in vergelijking met mijn D90 een simpel dingetje, dat ding van mij weegt meer, en voelt professioneler aan. Is dat raar?
Geen leuke plaatjes te schieten?quote:Op woensdag 1 december 2010 16:46 schreef Netsplitter het volgende:
Zit in Luxemburg en verveel me de tandjes...
Knap koud buiten aangezien ik m'n handschoenen ben vergeten verdomme...quote:Op woensdag 1 december 2010 17:35 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Geen leuke plaatjes te schieten?
Loop je een winkel in en koop je handschoenen van 3 euro? Kan je daarna in je auto laten liggen voor noodgevallen zoals dit.quote:Op woensdag 1 december 2010 17:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Knap koud buiten aangezien ik m'n handschoenen ben vergeten verdomme...
Wil je daarmee zeggen dat de Canon te duur is voor wat ie kan? Enige feature verschil is de filmmodus, maar daar koop ik zon ding niet voor.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:45 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nee, da's niet raar. De D90 is immers ook een klasse hoger (al is het aan de prijs van beide modellen niet af te lezen).
Geen zin om naar buiten gaan, lekker warm binnen.quote:Op woensdag 1 december 2010 17:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Loop je een winkel in en koop je handschoenen van 3 euro? Kan je daarna in je auto laten liggen voor noodgevallen zoals dit.
En ik heb net de Sony Bravia 40"+ een Philips 360 soundsystem aangesloten. En hij doet 't
lang leve internet, in dat geval!quote:Op woensdag 1 december 2010 17:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Geen zin om naar buiten gaan, lekker warm binnen.
De enige rede dat ik wel ga trainen, is dat mijn hdmikabel nog niet binnen is. Anders zou ik de rest van de avond film kijkenquote:Op woensdag 1 december 2010 17:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Geen zin om naar buiten gaan, lekker warm binnen.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De Lief- en leedpotAlleen die naam al
Typische actie uit het oosten denk ikquote:Op woensdag 1 december 2010 18:00 schreef taxibabe het volgende:
[..]Dat is de afdelingspot waar iedereen van de afdeling een bijdrage in doet voor kaartjes, bloemetjes, gebak en bijvoorbeeld de kerstborrel. Lief hé!
Hmmm...spannend dusquote:Op woensdag 1 december 2010 18:12 schreef Chanty het volgende:
Damn het is ECHT koud
Net terug van sollicitatie. Ging voor mijn gevoel niet helemaal super dus verwacht er niks van. Was in ieder geval een van de 5 van de in totaal 40 die hadden gesolliciteerd, die is uitgenodigd. Maar pffff wat een vragen af en toe... op eentje wist ik dus niet echt een goed voorbeeld te noemen zo snelSterker nog, ik kan nog steeds niets bedenken dat relevant is voor die baan.
Ik ga uit van een "nee", kan het alleen maar meevallen.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmm...spannend dusAfwachten maar
Kansloos he?quote:
Thanx!quote:
Ga gezellig stemmen! Op mij of zoquote:Op woensdag 1 december 2010 16:46 schreef Netsplitter het volgende:
Zit in Luxemburg en verveel me de tandjes...
Hmm, lastig zo'n vragenvuur. Heavy ook om tegen zo'n grote pool te solliciteren.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:12 schreef Chanty het volgende:
Damn het is ECHT koud
Net terug van sollicitatie. Ging voor mijn gevoel niet helemaal super dus verwacht er niks van. Was in ieder geval een van de 5 van de in totaal 40 die hadden gesolliciteerd, die is uitgenodigd. Maar pffff wat een vragen af en toe... op eentje wist ik dus niet echt een goed voorbeeld te noemen zo snelSterker nog, ik kan nog steeds niets bedenken dat relevant is voor die baan.
Dat viel me dus 100% mee. Sowieso 'kende' ik drie van de vier al (als in handje geschud eerder en evt kort gesproken). Ook gewoon wat grapje zitten maken, gesprek verliep op zich ook soepel verder. Had alleen soms het gevoel dat ik geen lucht kreeg van de zenuwen maar heb het idee dat anderen dat niet merken. Vind het alleen zo stom dat ik geen voorbeeld kon bedenken.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:23 schreef freud het volgende:
[..]
Kansloos he?
[..]
Thanx!
[..]
Ga gezellig stemmen! Op mij of zo.
[..]
Hmm, lastig zo'n vragenvuur. Heavy ook om tegen zo'n grote pool te solliciteren.
quote:Op woensdag 1 december 2010 21:04 schreef Timmos het volgende:
Dat de training vandaag behoorlijk goed ging is nu ook al te voelen.. Is er geen ikvoelmealseenopa smile?
quote:
Lukt het nog een beetje?quote:Op woensdag 1 december 2010 20:42 schreef taxibabe het volgende:
lol, ik ben in augustus toch begonnen met dat fotoproject, 52 weken/52 foto's. Deze foto's zet ik ook op flickr als set.
Nu zie ik net dat er sinds 25 oktober een Group is begonnen met als thema.. jawel 52 weken, met elke week een ander onderwerp..Mijn project is gewoon gejat.
Laatste dagje werken klinkt goed dacht ik, maar de reden is dan weer heel veel minderquote:Op donderdag 2 december 2010 11:08 schreef Puala het volgende:
Vandaag officieel mijn laatste dagje werk van dit jaar. Spannend en kriebels voor morgen (operatie)
Nou, ik heb er ook winterbanden onder, maar het is geen wondermiddel hoor.quote:Op donderdag 2 december 2010 14:00 schreef Chanty het volgende:
Nou die slipcursus van de zomer kwam goed van pasAuto slipte net in dezelfde bocht als vorig jaar. Alleen reed ik nu maar iets van 10 km per uur
Maar wist meteen wat ik moest doen, lekker rustig de auto recht kunnen trekken en tot stilstand gekomen
Nu toch maar winterbanden eronder zetten.
Dat weet ik, maar ik neem aan dat ik met winterbanden niet met een snelheid van 10 km al grip verliesquote:Op donderdag 2 december 2010 14:02 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Nou, ik heb er ook winterbanden onder, maar het is geen wondermiddel hoor.
Ik kon nog steeds de wieltjes lekker laten slippen
Succes met zoeken danquote:Op donderdag 2 december 2010 14:00 schreef Chanty het volgende:
Nou die slipcursus van de zomer kwam goed van pasAuto slipte net in dezelfde bocht als vorig jaar. Alleen reed ik nu maar iets van 10 km per uur
Maar wist meteen wat ik moest doen, lekker rustig de auto recht kunnen trekken en tot stilstand gekomen
Nu toch maar winterbanden eronder zetten.
Ik hoef ze niet nieuw. Rob heeft al tweedehandse gevonden, even afwachten of we een deal kunnen sluitenquote:Op donderdag 2 december 2010 14:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Succes met zoeken danIk hoorde van iemand op FOK met een corsaatje dat de levertijd 6-8 weken was
Ah. Das goed nieuwsquote:Op donderdag 2 december 2010 14:10 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik hoef ze niet nieuw. Rob heeft al tweedehandse gevonden, even afwachten of we een deal kunnen sluitenEn tot die tijd pak ik wel t ov als ik ergens heen moet. Doet er nu toch even lang over
We hebben sinds ik autorij pas 1 winter gehadquote:Op donderdag 2 december 2010 14:20 schreef Cryothic het volgende:
Winterbanden gaan idd hard bij de banden-verkopers.
En op het moment dat je op ijs rijd, is het gewoon glad. Winterband of niet.
Ik heb zelf nog nooit zonder winterbanden gereden...
M'n pa riep altijd dat ie veel verschil merkte. Dus tja, de eerste winter die ik in m'n eigen meemaakte heb ik er maar meteen winterbanden onder laten hangen
Het werkt verder natuurlijk wel altijd in je voordeel.
Idd, liever nu een paar honderd euro armer dan straks in de kreukels liggen.quote:Op donderdag 2 december 2010 14:44 schreef Cryothic het volgende:
Jep, geef ik je helemaal gelijk in. Het is even een investering (zelfs 2de hands), maar ja, veiligheid mag ook wel wat kosten.
Al zijn er altijd genoeg mensen die roepen dat ze vroeger ook geen winterbanden hadden, en dat het daarom dus onzin zou zijn enzo... Opzich helemaal niet zo'n gek idee als het gewoon verplicht wordt, net als in duitsland.
Er is ook niemand die zegt dat ze nodig zijn.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:28 schreef Netsplitter het volgende:
Ach, echt nodig zijn ze niet.
Ben naar Luxemburg gereden, door naar een dorpje in Belgie en straks naar huis.
Ik mag hopen van niet, er zijn bijna geen winterbanden meer verkrijgbaar in mijn maat.quote:Op donderdag 2 december 2010 14:44 schreef Cryothic het volgende:
Al zijn er altijd genoeg mensen die roepen dat ze vroeger ook geen winterbanden hadden, en dat het daarom dus onzin zou zijn enzo... Opzich helemaal niet zo'n gek idee als het gewoon verplicht wordt, net als in duitsland.
Dankjewelquote:Op donderdag 2 december 2010 11:16 schreef Chanty het volgende:
[..]
Laatste dagje werken klinkt goed dacht ik, maar de reden is dan weer heel veel minder![]()
Succes ermee en dat je maar snel mag opknappen
Hm, nooit van gehoord, maar inderdaad wel leuke prijzen...quote:Op donderdag 2 december 2010 17:49 schreef problematiQue het volgende:
Ik kwam dit net tegen: https://secure.ffordes.com/index.htm
Een webwinkel met tweedehands fotografie spullen. Schijnt betrouwbaar te zijn maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Mooie prijzen wel...
De prijzen zijn zeer wisselend. Soms bijna zoveel als nieuw, soms spot (tip, de Takumar 2.5/135 heeft een spotprijs).quote:Op donderdag 2 december 2010 17:49 schreef problematiQue het volgende:
Ik kwam dit net tegen: https://secure.ffordes.com/index.htm
Een webwinkel met tweedehands fotografie spullen. Schijnt betrouwbaar te zijn maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Mooie prijzen wel...
Die is ook alweer weg, de tak 85 heeft wel een leuk prijsje net zoals die Jupiter.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:48 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De prijzen zijn zeer wisselend. Soms bijna zoveel als nieuw, soms spot (ti[FOT SC: 185] Met naaktfoto's in de OP., de Takumar 2.5/135 heeft een spotprijs).
Ben benieuwd!quote:
Ja ik ga er eerst even mee aan de slag, maar brrrquote:
Een echte fotograaf photoshopt niet!quote:Op donderdag 2 december 2010 22:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja ik ga er eerst even mee aan de slag, maar brrr
Ach niet geshopt is ie ook mooi, tikkie rood dat welquote:Op donderdag 2 december 2010 22:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een echte fotograaf photoshopt niet!
Aldus mijn broertje die geen photoshopt noch dslr heeft
Kwestie van even de naam googlenquote:Op donderdag 2 december 2010 19:12 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hm, nooit van gehoord, maar inderdaad wel leuke prijzen...Is de vraag hoe betrouwbaar ze écht zijn natuurlijk.
"vroeger" werd een foto toch ook door de doka gehaald, en afhankelijk van het gewenste resultaat langer of korter in verschillende bakjes vloeistof gelegd?quote:Op donderdag 2 december 2010 22:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een echte fotograaf photoshopt niet!
Aldus mijn broertje die geen photoshopt noch dslr heeft
Nah, mijn broertje vind contrast/belichting aanpassen ook al uit den boze.quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:18 schreef Cryothic het volgende:
[..]
"vroeger" werd een foto toch ook door de doka gehaald, en afhankelijk van het gewenste resultaat langer of korter in verschillende bakjes vloeistof gelegd?
Dat is met photoshop niet anders... tenzij je het echt hebt over dingen erbij of eraf shoppen enzo
@DA, mooie foto, erg mooie timing zo
alles wat je zelf ook in een doka kan mag je van mij ook in photoshop doen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:18 schreef Cryothic het volgende:
[..]
"vroeger" werd een foto toch ook door de doka gehaald, en afhankelijk van het gewenste resultaat langer of korter in verschillende bakjes vloeistof gelegd?
Dat is met photoshop niet anders... tenzij je het echt hebt over dingen erbij of eraf shoppen enzo
@DA, mooie foto, erg mooie timing zo
Het is een beetje dubbel. Is die foto perfect zonder die ene schoorsteen, of dat ene puistje bij je model, moet je het dan wel of niet doen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:25 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
alles wat je zelf ook in een doka kan mag je van mij ook in photoshop doen.
alles wat je niet kan. liever niet photoshoppen
vroeger shopte ik nog wel wat. (nu geen zin en tijd meer voor)quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is een beetje dubbel. Is die foto perfect zonder die ene schoorsteen, of dat ene puistje bij je model, moet je het dan wel of niet doen.
Dilemma's, en stof tot discussie.
Ja weet je, stel dat het wegklonen van dingen of zelfs het toevoegen van hele objecten aan een foto in de doka al prima mogelijk zou zijn geweest, dan weet ik zeker dat ook de meest conservatieve fotografen daar in de doka al met liefde gebruik van hadden gemaakt. Beetje jammer dat er door die fotografen zo negatief wordt gedaan over photoshoppen. Nieuwe technieken zijn er om gebruikt te worden.quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:25 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
Dan zou je nog commentaar krijgen van ''Ik zou de schoorsteen eruit slopen met PS''quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:38 schreef Omniej het volgende:
[..]
Voor de meeste fotografen hier op FOK! zal gelden dat ze gewoon een zo mooi mogelijk plaatje willen maken, dus als die ene schoorsteen de verder perfecte symmetrie in een foto verkloot, zal toch niemand echt bezwaar hebben tegen een beetje shopwerk.
je horizon staat scheef.quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:51 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dan zou je nog commentaar krijgen van ''Ik zou de schoorsteen eruit slopen met PS''
Geen grenzen dus!quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:25 schreef PKfotografie het volgende:
Ja ik ook, ben ik blij gisteren tot 04:23 foto's aan het bewerkenquote:
quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
* Zucht * ik ben verliefd
Dat dacht ik! En met een beetje geluk als je Ahoy komt hangt er ook een foto spoedigquote:
Oh, damn ja.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
* Zucht * ik ben verliefd
Zeker waar, maar vertel.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:17 schreef kanovinnie het volgende:
Wat een rare mensen bestaan er op de wereld
Het is zo'n schatje, ik ben fanquote:
Sta ik een foto te maken van 3 jochie's die op het ijs aan het spelen zijn. Schuifelt er een oud vrouwtje met haar man langs die tegen mij mompelt dat foto's maken van kinderen niet normaal isquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:18 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Zeker waar, maar vertel.
[..]
Het is zo'n schatje, ik ben fan
Ik begin te denken dat je gewoon ellende aantrektquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sta ik een foto te maken van 3 jochie's die op het ijs aan het spelen zijn. Schuifelt er een oud vrouwtje met haar man langs die tegen mij mompelt dat foto's maken van kinderen niet normaal is
Toen ik haar vroeg wat ze daarmee bedoelde mompelde ze iets over raar/niet normaal en liep weer verder
Alsof iedereen met een camera een pedo is die zich thuis gaat zitten aftrekken op foto's van kinderen in hun winterkleding![]()
![]()
![]()
die eer gaat ook heel FOK! rondquote:Op vrijdag 3 december 2010 16:43 schreef Dark_Angelus het volgende:
heula ik ben week winaar bij DFpro
Mooie dingenquote:
Joh.quote:
Krijg eigenlijk nog een prijs ervoor? of alleen de eer?quote:
Mooi boekje en een exposure op de site volgende week.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Krijg eigenlijk nog een prijs ervoor? of alleen de eer?
Als je je 24-70 Canon weg doet hou ik me aanbevolenquote:Op zaterdag 4 december 2010 00:22 schreef freud het volgende:
@D_A: mooie platen weer (wordt eentonig commentaar)
Ik had het ook ergens anders gevraagd, en daar had iemand een erg goede uitleg:quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hmm, goeie. Zou ik zeggen van wel omdat het Focus punt inprincipe zelfde is alleen de aantal mm zijn anders..
maar goed daar heb ik niet bijster veel verstand van, anderen ongetwijfeld meer
Tevens goedemorgen
en een voorbeeld:quote:The perspective between the two shots will of course be different, since the actual distance from the subject is changing. While this doesn't affect the depth of field, it can have a significant impact on the appearance of out-of-focus areas. Generally speaking, the longer lens will make for a smoother background because the background is covering a much smaller area of the real-life scene; this frequently makes the shot have subjectively greater subject isolation. The actual range of distances that is in focus is not (significantly) changed.
En een link met voorbeeldfoto's: http://www.luminous-landscape.com/tutorials/dof2.shtmlquote:The basic idea that 'longer lenses give smaller depth of field' arises from the degree of blur that you see in the background. Suppose you take a portrait of someone using the above example with a 50mm lens. You stand fairly close to the subject (2.5 m) who has a brick wall another 2.5 m behind them. Because the brick wall is twice as far away as the subject, the details in it appear small and the blur per brick is not very obvious.
Now use a 200mm lens and stand 10m away. The subject will be the same size in the viewfinder but you will have a much smaller portion of the brick wall in the view because it's only 25% further back. so those details (in the brick wall) are magnified much more and appear more blurred. The amount of blur 'per brick' is the same in both cases but the background looks more out of focus in the latter case because there are fewer bricks in the scene which are more magnified.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:49 schreef Chanty het volgende:
Toen ik om 10 uur naar de kapper ging, kon ik nog over een met sneeuwschuiver vrijgemaakt fietspad fietsen... 1,5 uur later is er gewoon 5 cm sneeuw gevallen![]()
We beraden ons even op ons tripje naar Limburg morgen
Whehe..quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:56 schreef freud het volgende:
Hier ben ik blij dat ik gisteren al alle boodschappen etc gedaan heb... Zo een kat uitlaten buiten
quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:01 schreef Chanty het volgende:
Wij hebben Kiara gisteravond nog even in de sneeuw gelatenZe vond het eerst wel eng, maar begon het uiteindelijk wel leuk te vinden. Ze is echt zoveel dapperder dan die andere twee. Misschien vanmiddag nog maar eens met dr gaan
Wat schuift het?quote:
Ik neem aan dat ook je zwager wat krijgt hequote:Op zaterdag 4 december 2010 13:42 schreef Xilantof het volgende:
Wat een sneeuw hier!
Zo te voet naar m'n zus en neefje voor daar wat cadeautjes!
Niet echtquote:Op zaterdag 4 december 2010 13:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ook je zwager wat krijgt heEnneh... neefjes en cadeautjes
![]()
![]()
Morgen weer groot feest
Aaaaaaaaaaaah...spijtigquote:Op zaterdag 4 december 2010 13:47 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Niet echt
Zus en d'r vriend zijn niet meer bij elkaar.
Sux man. Heeft je neefje er last van?quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Aaaaaaaaaaaah...spijtigHeeft mijn neefje ook last van
Zus en zwager zijn inmiddels gescheiden
Afgezien van het feit dat-ie niet bij zijn vader wil slapen? Neh....Ik geloof het nietquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:05 schreef freud het volgende:
[..]
Sux man. Heeft je neefje er last van?
Verbaasd me altijd hoe flexibel jongere kids zijn daarin (zeker rond sinterklaasquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat-ie niet bij zijn vader wil slapen? Neh....Ik geloof het niet
quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:20 schreef freud het volgende:
[..]
Verbaasd me altijd hoe flexibel jongere kids zijn daarin (zeker rond sinterklaas)
Ik heb chocokruidnootjesquote:
Ik heb me al klem gevreten in pepernoten op het werk. Was net ff buiten met de sneeuw en had ineens ontzettend zin in oliebollen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb chocokruidnootjes
Tijd voor wat herrie in de SC denk ik
quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:06 schreef Chanty het volgende:
Kiara vond het vanmiddag iets te druk op straat. Al die mensen en auto's die langskomen... Sneeuw zelf vindt ze wel tof.
[ afbeelding ]
Mn oren, wat doe je!quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb chocokruidnootjes
Tijd voor wat herrie in de SC denk ik
Je wakker makenquote:
PRIO 1 KELLY OLIEBOL RANDWEG 60 BEVERWIJK BINNENBRAND INDUSTRIE (WATERTRANSPORT: schuimblusvoertuig) (OPSCHALING: brand zeer groot) [ 320 185 ]quote:
Ok danquote:Op zaterdag 4 december 2010 17:49 schreef Timmos het volgende:
[..]
PRIO 1 KELLY OLIEBOL RANDWEG 60 BEVERWIJK BINNENBRAND INDUSTRIE (WATERTRANSPORT: schuimblusvoertuig) (OPSCHALING: brand zeer groot) [ 320 185 ]
Fabricage van en de (groot)handel in oliebollen en aanverwante artikelen in de ruimste zin
Sorry, geen oliebollen meer
quote:1500520 15:05:36 04-12-10 ALPHA HATSJEEEEEEEEE !!!!!!!!!! HATSJEEEEEEEEEEEE!!
Lichtkrant Pijnacker Brandweer Pijnacker-Nootdorp Haaglanden
Zal wel een persoonlijk grapje zijn jaquote:Op zaterdag 4 december 2010 17:58 schreef PdeHoog het volgende:
Zeg Tim, ik zie dit op P2000 staan. Een grapje of zo
[..]
quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:04 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zal wel een persoonlijk grapje zijn ja.. Morgen zullen ze wel weer gaan dichten..
Van vorig jaar;
11:43:22 05-12-09 10/107 -ALPHA- We zetten nog maar een keer onze schoen, want hier op de meldkamer is weinig te doen.
0127015 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Centralist Meldkamer Brandweer)
11:57:46 05-12-09 14/056 GROUP-1 Met sinterklaas op de stoep, hier een proefoproep
0127003 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Centralist Meldkamer Brandweer)
0127012 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Centralist Meldkamer Brandweer)
0127015 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Centralist Meldkamer Brandweer)
Is-ie idd goedquote:
Ja joh! Lig nog lekker in bed, tijd om zo even een ontbijtje te fixenquote:Op zondag 5 december 2010 11:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Is-ie idd goed![]()
Hier wel. Heb net IKEA overleefdIn 15 minuten erin en eruit dankzij een vol restaurant, een snelle doorloop-actie naar het magazijn EN zelf-scan-kassa's
Operatie goed gegaan?quote:Op zondag 5 december 2010 12:51 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Sinterklaas had dit voor mij...
De vader kwam nog wel ff langs. Dus 't "gezin" was wel compleet. Daaro is de kleine 1-2 dagen per week bij z'n pa.quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Aaaaaaaaaaaah...spijtigHeeft mijn neefje ook last van
Zus en zwager zijn inmiddels gescheiden
Ja dat wel. al zat het wat dieper/meer vast dus is het een heftigere ingreep geworden dan gepland.quote:
Dat is niet zo mooiquote:Op zondag 5 december 2010 15:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja dat wel. al zat het wat dieper/meer vast dus is het een heftigere ingreep geworden dan gepland.
Wees niet bang, ik heb mijn lesje geleerdquote:Op zondag 5 december 2010 16:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is niet zo mooi![]()
Nu maar niet meer tegen muren en deuren slaan
Ik kon vanmiddag terwijl ik de Baraque Michel opfietste zo zien welke auto die me voorbijreed zomerbanden had en welke winterbanden had. Onbegrijpelijk dat mensen met zomerbanden tijdens een sneeuwbui op die weg willen rijden.quote:
Heb je 'm al eens gezien?quote:Op zondag 5 december 2010 11:43 schreef Dark_Angelus het volgende:
Sinterklaas had voor mij
[ afbeelding ]
In Smartphone Era, Point-and-Shoots Stay Home - NYTimesquote:The point-and-shoot camera, which has been a part of American households since 1900, when George Eastman introduced the Kodak Brownie, is endangered. Like other single-use devices the answering machine, the desktop calculator, the Rolodex it is being shoved aside by a multipurpose device: the smartphone and its camera, which takes better snapshots with each new model.
Cameras, mostly point-and-shoots, are still found in 82 percent of American households, according to the Consumer Electronics Association. But for many consumers, the point-and-shoot they have now may be the last they ever own as they favor the camera in their smartphone. Its close at hand whenever a photo opportunity arises, and can be used to instantly e-mail and share pictures. And it has an expanding menu of photo apps, well beyond the landscape and panoramic settings on a point-and-shoot, that can be used to easily manipulate the images.
Netjesquote:Op zondag 5 december 2010 22:20 schreef Chanty het volgende:
Zo, vanochtend voor 90 euro winterbandjes opgehaaldZit nog ruim 7 mm profiel op dus kan nu hopelijk wat veiliger vooruit.
Ik was er mee bezig iddquote:
Dat is zeker waar. Als ik zie wat je met een "simpele" iphone al kan schieten! Op Flick zijn de meeste foto's dan ook met een iphone 3g gemaaktquote:Op maandag 6 december 2010 04:39 schreef problematiQue het volgende:
[..]
In Smartphone Era, Point-and-Shoots Stay Home - NYTimes
Komt ook omdat de meeste smartphones simpelweg met 1 druk op de knop de gemaakte foto's op flickr zetten.quote:Op maandag 6 december 2010 08:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Als ik zie wat je met een "simpele" iphone al kan schieten! Op Flick zijn de meeste foto's dan ook met een iphone 3g gemaakt
Ik denk dat het meest belangrijke is dat de foto's van het apparaat dat je toch al bij je hebt gewoon goed genoeg zijn voor de meeste mensen. Dat je ze ook nog eens moeiteloos kan uploaden en bewerken is bijna bijzaak.quote:Op maandag 6 december 2010 09:39 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Komt ook omdat de meeste smartphones simpelweg met 1 druk op de knop de gemaakte foto's op flickr zetten.
Op het moment dat dat met een point&shoot ook zou kunnen, wordt t misschien anders?
Jep, ik dacht "ik ga wel fietsen, wil niet m'n auto plat-glijden straks"quote:Op maandag 6 december 2010 10:08 schreef Chanty het volgende:
vanochtend de grond gekustDe weg was gewoon een ijsbaan
quote:Op maandag 6 december 2010 10:25 schreef Chanty het volgende:
Ja, lopen was idd ook al link. Liep naar de VU en ineens begint iedereen als een pinguin over het ijs te schuivelen(me included).
Ik heb nog wat daagjes werk gekregenquote:Op maandag 6 december 2010 11:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Zeg, je was toch al klaar bij de VU?
quote:Op maandag 6 december 2010 11:32 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik heb nog wat daagjes werk gekregenNog 7 dagen tot midden januari, maar die werk ik allemaal al voor de kerst.
Ik heb een ganglion weg laten halen, omdat ik dagelijks pijn had daardoor en me soms ook op het werk ziek moest melden als gevolg er van.quote:Op zondag 5 december 2010 17:13 schreef Isdatzo het volgende:
Watskebeurt dan? Heb niet alles gevolgd.
Hmm...nu ff pijn. Straks weer ongestoord werken dusquote:Op maandag 6 december 2010 13:38 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb een ganglion weg laten halen, omdat ik dagelijks pijn had daardoor en me soms ook op het werk ziek moest melden als gevolg er van.
quote:Waarschijnlijk is dat ding ontstaan uit littekenweefsel dat ik heb veroorzaakt toen ik in een puberale boze bui nogal hard tegen de muur aan heb geslagen
En hoe gaat ie nu?quote:Op maandag 6 december 2010 13:38 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb een ganglion weg laten halen, omdat ik dagelijks pijn had daardoor en me soms ook op het werk ziek moest melden als gevolg er van.
Waarschijnlijk is dat ding ontstaan uit littekenweefsel dat ik heb veroorzaakt toen ik in een puberale boze bui nogal hard tegen de muur aan heb geslagen
Lijkt me in ieder geval fijn als ze erachter zijn waar het door komt! Beterschap...quote:Op maandag 6 december 2010 13:38 schreef Puala het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat ding ontstaan uit littekenweefsel dat ik heb veroorzaakt toen ik in een puberale boze bui nogal hard tegen de muur aan heb geslagen
Je moet ze ook inbouwen, dan werken ze beterquote:Op maandag 6 december 2010 15:04 schreef Chanty het volgende:
Nou, hier zijn alle harde schijven verdwenen op de pc. Tijd om naar huis te gaan dus
Ja, zeg dat maar tegen de afdeling ICT, die hebben blijkbaar bij iedereen de toegang verwijderdquote:Op maandag 6 december 2010 15:51 schreef freud het volgende:
[..]
Lijkt me in ieder geval fijn als ze erachter zijn waar het door komt! Beterschap...
[..]
Je moet ze ook inbouwen, dan werken ze beter.
![]()
Ik heb een pijnstillerloze dag achter de rug, dus ik ben helemaal happyquote:Op maandag 6 december 2010 14:36 schreef Cryothic het volgende:
[..]
En hoe gaat ie nu?
Merk je al verbetering? (geen idee of dat al mogelijk is, zo snel hoor)
ICTers zijn doorgaans werkschuw tuig, dus ik zou er niet teveel op gokkenquote:Op maandag 6 december 2010 16:39 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja, zeg dat maar tegen de afdeling ICT, die hebben blijkbaar bij iedereen de toegang verwijderd
quote:Op maandag 6 december 2010 18:58 schreef freud het volgende:
[..]
ICTers zijn doorgaans werkschuw tuig, dus ik zou er niet teveel op gokken
Dat gaat rapquote:Op maandag 6 december 2010 16:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb een pijnstillerloze dag achter de rug, dus ik ben helemaal happy
Donderdag naar de arts om te horen hoe hij er over denkt
Pak je eigen cammie en schiet zelf. Scheelt je 20 tot 50 euries en frustratie.quote:Op dinsdag 7 december 2010 08:20 schreef peterzx9r het volgende:
wie weet er in dordrecht een GOEDE portretfotograaf
wil er 1 van mn kinderen maken voor kerst![]()
Fotografen en modellen ontmoetingsplaats deel XIV Daar heb je "meer kans en succes", want je moet toch je eigen FOTcollega's promoten. En Delft/DenHaag/Dordrecht heeft FOTters zat.quote:Op dinsdag 7 december 2010 09:18 schreef peterzx9r het volgende:
dat is het probleem ben nog niet zo goed dus wil ik het een x pro laten doen en gelijk een beetje de kunst van portretfotografie afkijken
JA echt hè, pancake.quote:Op dinsdag 7 december 2010 14:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Die gast blijft maar pareltjes openen.
Hoe kom je erop, zelf officiële pasjes gaan verzinnen.
quote:
quote:Op dinsdag 7 december 2010 14:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Die gast blijft maar pareltjes openen.
Hoe kom je erop, zelf officiële pasjes gaan verzinnen.
OMG!quote:Op dinsdag 7 december 2010 14:38 schreef Omniej het volgende:
Is z'n history nog zo'n parel trouwens: PVC pasje drukken
De officiële Flickr-pas is blijkbaar aan nogal wat veranderingen onderhevig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |