Als je je 24-70 Canon weg doet hou ik me aanbevolenquote:Op zaterdag 4 december 2010 00:22 schreef freud het volgende:
@D_A: mooie platen weer (wordt eentonig commentaar)
Ik had het ook ergens anders gevraagd, en daar had iemand een erg goede uitleg:quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hmm, goeie. Zou ik zeggen van wel omdat het Focus punt inprincipe zelfde is alleen de aantal mm zijn anders..
maar goed daar heb ik niet bijster veel verstand van, anderen ongetwijfeld meer
Tevens goedemorgen
en een voorbeeld:quote:The perspective between the two shots will of course be different, since the actual distance from the subject is changing. While this doesn't affect the depth of field, it can have a significant impact on the appearance of out-of-focus areas. Generally speaking, the longer lens will make for a smoother background because the background is covering a much smaller area of the real-life scene; this frequently makes the shot have subjectively greater subject isolation. The actual range of distances that is in focus is not (significantly) changed.
En een link met voorbeeldfoto's: http://www.luminous-landscape.com/tutorials/dof2.shtmlquote:The basic idea that 'longer lenses give smaller depth of field' arises from the degree of blur that you see in the background. Suppose you take a portrait of someone using the above example with a 50mm lens. You stand fairly close to the subject (2.5 m) who has a brick wall another 2.5 m behind them. Because the brick wall is twice as far away as the subject, the details in it appear small and the blur per brick is not very obvious.
Now use a 200mm lens and stand 10m away. The subject will be the same size in the viewfinder but you will have a much smaller portion of the brick wall in the view because it's only 25% further back. so those details (in the brick wall) are magnified much more and appear more blurred. The amount of blur 'per brick' is the same in both cases but the background looks more out of focus in the latter case because there are fewer bricks in the scene which are more magnified.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:49 schreef Chanty het volgende:
Toen ik om 10 uur naar de kapper ging, kon ik nog over een met sneeuwschuiver vrijgemaakt fietspad fietsen... 1,5 uur later is er gewoon 5 cm sneeuw gevallen![]()
We beraden ons even op ons tripje naar Limburg morgen
Whehe..quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:56 schreef freud het volgende:
Hier ben ik blij dat ik gisteren al alle boodschappen etc gedaan heb... Zo een kat uitlaten buiten
quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:01 schreef Chanty het volgende:
Wij hebben Kiara gisteravond nog even in de sneeuw gelatenZe vond het eerst wel eng, maar begon het uiteindelijk wel leuk te vinden. Ze is echt zoveel dapperder dan die andere twee. Misschien vanmiddag nog maar eens met dr gaan
Wat schuift het?quote:
Ik neem aan dat ook je zwager wat krijgt hequote:Op zaterdag 4 december 2010 13:42 schreef Xilantof het volgende:
Wat een sneeuw hier!
Zo te voet naar m'n zus en neefje voor daar wat cadeautjes!
Niet echtquote:Op zaterdag 4 december 2010 13:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ook je zwager wat krijgt heEnneh... neefjes en cadeautjes
![]()
![]()
Morgen weer groot feest
Aaaaaaaaaaaah...spijtigquote:Op zaterdag 4 december 2010 13:47 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Niet echt
Zus en d'r vriend zijn niet meer bij elkaar.
Sux man. Heeft je neefje er last van?quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Aaaaaaaaaaaah...spijtigHeeft mijn neefje ook last van
Zus en zwager zijn inmiddels gescheiden
Afgezien van het feit dat-ie niet bij zijn vader wil slapen? Neh....Ik geloof het nietquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:05 schreef freud het volgende:
[..]
Sux man. Heeft je neefje er last van?
Verbaasd me altijd hoe flexibel jongere kids zijn daarin (zeker rond sinterklaasquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat-ie niet bij zijn vader wil slapen? Neh....Ik geloof het niet
quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:20 schreef freud het volgende:
[..]
Verbaasd me altijd hoe flexibel jongere kids zijn daarin (zeker rond sinterklaas)
Ik heb chocokruidnootjesquote:
Ik heb me al klem gevreten in pepernoten op het werk. Was net ff buiten met de sneeuw en had ineens ontzettend zin in oliebollen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb chocokruidnootjes
Tijd voor wat herrie in de SC denk ik
quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:06 schreef Chanty het volgende:
Kiara vond het vanmiddag iets te druk op straat. Al die mensen en auto's die langskomen... Sneeuw zelf vindt ze wel tof.
[ afbeelding ]
Mn oren, wat doe je!quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb chocokruidnootjes
Tijd voor wat herrie in de SC denk ik
Je wakker makenquote:
PRIO 1 KELLY OLIEBOL RANDWEG 60 BEVERWIJK BINNENBRAND INDUSTRIE (WATERTRANSPORT: schuimblusvoertuig) (OPSCHALING: brand zeer groot) [ 320 185 ]quote:
Ok danquote:Op zaterdag 4 december 2010 17:49 schreef Timmos het volgende:
[..]
PRIO 1 KELLY OLIEBOL RANDWEG 60 BEVERWIJK BINNENBRAND INDUSTRIE (WATERTRANSPORT: schuimblusvoertuig) (OPSCHALING: brand zeer groot) [ 320 185 ]
Fabricage van en de (groot)handel in oliebollen en aanverwante artikelen in de ruimste zin
Sorry, geen oliebollen meer
quote:1500520 15:05:36 04-12-10 ALPHA HATSJEEEEEEEEE !!!!!!!!!! HATSJEEEEEEEEEEEE!!
Lichtkrant Pijnacker Brandweer Pijnacker-Nootdorp Haaglanden
Zal wel een persoonlijk grapje zijn jaquote:Op zaterdag 4 december 2010 17:58 schreef PdeHoog het volgende:
Zeg Tim, ik zie dit op P2000 staan. Een grapje of zo
[..]
quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:04 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zal wel een persoonlijk grapje zijn ja.. Morgen zullen ze wel weer gaan dichten..
Van vorig jaar;
11:43:22 05-12-09 10/107 -ALPHA- We zetten nog maar een keer onze schoen, want hier op de meldkamer is weinig te doen.
0127015 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Centralist Meldkamer Brandweer)
11:57:46 05-12-09 14/056 GROUP-1 Met sinterklaas op de stoep, hier een proefoproep
0127003 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Centralist Meldkamer Brandweer)
0127012 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Centralist Meldkamer Brandweer)
0127015 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Centralist Meldkamer Brandweer)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |