Iedereen doet nog mee hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:06 schreef Frollo het volgende:
Ik zie dat Jenny Arean en Ton Kas er nog in zitten en DUS ga ik kijken.
Dat is nou juist de briljante grap.quote:Op zondag 5 december 2010 22:19 schreef Samson het volgende:
enkel viel het me deze keer op (misschien was het al zo) dat qua liedjes er enkel andere teksten op bestaande nummers worden gezet. Ook een beetje een gemiste kans. Verder lekker kijkplezier
Tja, SMS- en bel stemvolk dat zoiets beslist. Niet een vakjury.quote:Op maandag 6 december 2010 22:30 schreef TLC het volgende:
Toch onbegrijpelijk dat Carlo en Irene een televizierring winnen voor hun prutwerk, terwijl een serie als deze onbekroond blijft
De serie heeft de Beeld en Geluid award gewonnen. En wat acteurs ook voor hun rol. Vakprijs.quote:Op maandag 6 december 2010 22:30 schreef TLC het volgende:
Toch onbegrijpelijk dat Carlo en Irene een televizierring winnen voor hun prutwerk, terwijl een serie als deze onbekroond blijft
50'ersquote:Op donderdag 9 december 2010 21:12 schreef Samson het volgende:
Wat ik leuk vind is dat een serie als deze bewijst dat je met oude acteurs ook nog een leuke serie kunt maken. Het hoeft dus niet altijd jong snel en wild te zijn. Dat is ook wel eens een verademing![]()
(Carry Tefsen, 72, Jenny Arean, 68, Ton Kas, 51, Pierre Bokma, 55, Laus Steenbeke, 51, Loes Luca, 57)
Ik wil lid wordenquote:Op donderdag 9 december 2010 21:16 schreef Frollo het volgende:
Is er al een Riek & Arie fanclub? Anders wil ik die wel even oprichten.
Het zijn bijna allemaal HERtalingen van buitenlandse hits.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:08 schreef Susi het volgende:
Ik hoop wel ook dat ze ook weer (oorspronkelijk) Nederlandse liedjes gaan doen, want bij mijn weten zaten die in deze aflevering er helemaal niet in.
Is wel leuke serie Rubjequote:Op vrijdag 10 december 2010 14:22 schreef rubje het volgende:
Nou ik heb het even gekeken en eerlijkheidshalve vind ik er niks aan.![]()
Niet leuk,flauw en erg pre 1970 era..
Nee hoor, maar je zult wel te jong zijn om die tijd te hebben meegemaakt. Het speelt zich juist eind jaren 70 af.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:22 schreef rubje het volgende:
Nou ik heb het even gekeken en eerlijkheidshalve vind ik er niks aan.![]()
Niet leuk,flauw en erg pre 1970 era..
Leuk Golfer dat je op de site terug kan kijken wat en hoe de liedjes heten..Bedankt voor je link.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:17 schreef golfer het volgende:
Het zijn bijna allemaal HERtalingen van buitenlandse hits.
Alleen in aflevering 7 een liedje uit De Jantjes en in de laatste aflevering Avond van Boudewijn de Groot als oorspronkelijke Nederlandse liedjes.
http://tspaanseschaep.kro.nl/liedjes/overzicht.aspx
Dankjewel ! Bij 'Er is toe' staatdat alleen de dames zingen, staat er bij de lyrics ook een couplet voor Lukasquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Het zijn bijna allemaal HERtalingen van buitenlandse hits.
Alleen in aflevering 7 een liedje uit De Jantjes en in de laatste aflevering Avond van Boudewijn de Groot als oorspronkelijke Nederlandse liedjes.
http://tspaanseschaep.kro.nl/liedjes/overzicht.aspx
Val jij op dikke zwangere vrouwen in bikini?quote:
Ze is zwanger.quote:
Ze ziet er gezond uit hoor, als ze per slot van rekening toen zwanger was kun je toch wel concluderen dat er mensen zijn die gewoon smaller gebouwd zijn dan de gemiddelde Nederlandse vrouw....quote:Op zondag 12 december 2010 22:02 schreef alors het volgende:
[..]
ORLY?
Ik heb het over die beentjes en armpjes van dr.
Kijk je uit dat je niet afgeeft, je maakt m'n lakens vies!quote:Op maandag 13 december 2010 11:10 schreef Susi het volgende:
Zo, die is ook niet met een slappe gemaakt.
Ik vond Arie fantastisch
Alleen kan ie niet acteren.
Ja dat was erg leukquote:Op maandag 13 december 2010 11:46 schreef RaymanNL het volgende:
Kijk je uit dat je niet afgeeft, je maakt m'n lakens vies!![]()
Die was geniaal.
quote:Op maandag 13 december 2010 11:10 schreef Susi het volgende:
Zo, die is ook niet met een slappe gemaakt.
Ik vond Arie fantastisch
Alleen kan ie niet acteren.
Stripfiguurquote:Op maandag 13 december 2010 11:46 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Kijk je uit dat je niet afgeeft, je maakt m'n lakens vies!![]()
Die was geniaal.
nee, inderdaadquote:Op maandag 20 december 2010 00:06 schreef golfer het volgende:
Angela haar Amsterdams was toch niet echt overtuigend.
Ze klonk als mijn tante uit Almere (en zo zag ze er ook een beetje uitquote:Op maandag 20 december 2010 00:06 schreef golfer het volgende:
Angela haar Amsterdams was toch niet echt overtuigend.
Dan wil je vast ook lid worden van de Riek & Arie fanclub!quote:Op maandag 20 december 2010 06:11 schreef Grunge. het volgende:
Ik moet eigenlijk altijd lachen als ik Ton Kas zie, het is allemaal zo droog. En dat hoofd van Jenny Arean, zo... negatief altijd. Zo zuur. En dan neplachen. (Nou ja, Riek dus.) Prachtig. 'Fakkelift.'
Ja, echt heel goedquote:Op zondag 26 december 2010 06:45 schreef TLC het volgende:
Georgina Verbaan kan toch verbazend goed acteren
Misschien was het wel Sandeman.... de sherrykuur is wel echt jaren 70quote:Op woensdag 15 december 2010 21:58 schreef TLC het volgende:
Er zat wel een klein foutje in deze aflevering ; Zorro is niet Spaans, maar Mexicaans.
Ook leuk dat er een persiflage van Manuel uit Fawlty Towers erbij was
Nee, ik hou niet van musicals en kijk daardoor ook niet dat soort programma'squote:Op zondag 26 december 2010 13:00 schreef Haaibaaike het volgende:
Bluezz toch, Noortje Herlaar speelt Mary Poppins ken je haar niet. ik wel.
Waar zit die?quote:Op maandag 20 december 2010 14:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dan wil je vast ook lid worden van de Riek & Arie fanclub!
* even terugzwaaitquote:Op zondag 19 december 2010 21:31 schreef svann het volgende:
[..]
* even naar Ali zwaait
Leuk programma.
Ik ook!quote:
nee, en de vorige serie was ook al niet meer in de jaren 60.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:31 schreef JOO het volgende:
Ik kan me vergissen maar volgens mij had iedereen bij het nummer van Loes Luca en Ruth Jacott een disco pruik om en deden ze disco dansjes (jaren 70), omdat het nummer over vroeger gaat toen ze nog jong waren (35 jaar terug ongeveer). Alleen de serie speelt zich toch af in de jaren 60?
quote:Verhaal
Het verhaal speelt zich twee jaar later af, eind jaren zeventig, dan 't Vrije Schaep. Lukas (Marc-Marie Huijbregts) is zijn vriend Sjon (Hans Kesting) achterna gereisd naar Spanje. Lukas en Sjon zijn aldaar aan de Spaanse kust een pension begonnen. Kootje (Pierre Bokma) heeft Camping 't Vrije Schaep moeten teruggeven aan de natuur en is werkloos geworden. Doortje (Loes Luca) baalt ervan dat haar relatie met Kootje niet heeft geleid tot een echte verhouding. Lena (Georgina Verbaan) is zwanger en wil de eerste 'BOM - Bewust Ongehuwde Moeder' van Nederland worden. Opoe (Carry Tefsen) is inmiddels oud en gebrekkig geworden. Greet (Bianca Krijgsman) en Huipie (Laus Steenbeeke) zijn druk met hun tweeling en lopen op hun tandvlees. Riek (Jenny Arean) en Arie (Ton Kas) hebben geërfd van een oude tante, maar willen dit geheimhouden voor hun vrienden.
Op de verjaardag van Doortje ontbreekt Lukas, sinds lange tijd heeft niemand meer iets van Lukas vernomen. De relatie tussen Sjon en Lukas is beëindigd en het pension loopt voor geen meter. De Amsterdamse vrienden besluiten om gezamenlijk naar Spanje af te reizen om Lukas weer in het zadel te helpen. Of zijn ze misschien toch meer op de vlucht voor hun eigen problemen?
Voor deze serie zijn twintig liedjes uit het wereldrepertoire door Houtappels "hertaald" in het Nederlands, en is gebruik gemaakt van vier reeds bestaande songteksten (bekijk hier het overzicht van de liedjes op de site)
Ik snapte dat ook niet.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:31 schreef JOO het volgende:
Ik kan me vergissen maar volgens mij had iedereen bij het nummer van Loes Luca en Ruth Jacott een disco pruik om en deden ze disco dansjes (jaren 70), omdat het nummer over vroeger gaat toen ze nog jong waren (35 jaar terug ongeveer). Alleen de serie speelt zich toch af in de jaren 60?
En volgende week ook Raquel.quote:
Lekker Ding.quote:
Ja dat was Samuel van OZNZquote:Op zondag 2 januari 2011 21:36 schreef alors het volgende:
Ik dacht dat ik die Samuel van Op zoek naar Zorro in het voorstukje zag, maar ik schakel nu net in.
Ja, die zit in de aflevering van volgende week.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:08 schreef belegingnewbie het volgende:
was dat piet romer, daar aan het tafeltje?
Huh? Echt waar? Heb het idee dat ze net pas begonnen zijn?quote:
Achtste en laatste aflevering.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:28 schreef Ireth het volgende:
Huh? Echt waar? Heb het idee dat ze net pas begonnen zijn?
Ik hoop het ook, maar op een gegeven moment zullen ze misschien wel klaar zijn met verder uitmelken van dat Schaep.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:01 schreef ColdFeet het volgende:
'k Hoop dat ze volgend jaar met een nieuw seizoen komen; het verbaast me hoe hoog de kwaliteit van de verschillende varianten blijft
als Jezus, zo vatte ik het iig op.quote:
Eén pot nat.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:32 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
als Jezus, zo vatte ik het iig op.
quote:
quote:
Nee, dat was in deze aflevering.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:26 schreef kvd het volgende:
dat komt vast in een volgend seizoen, als er nog eentje komt
Ja mooi gemaaktquote:Op zondag 23 januari 2011 22:11 schreef gimme.shelter het volgende:
Super aflevering. Heel goed gemaakt!
Ojawel hoor!quote:Op zondag 23 januari 2011 22:34 schreef svann het volgende:
Prachtaflevering, mooie liedjes.
Helaas alweer de laatste.![]()
Zo'n serie op DVD kan natuurlijk nooit aan de sfeer van de eerste keer kijken tippen.
????quote:
quote:Op zondag 23 januari 2011 22:18 schreef Ireth het volgende:
Ik had verwacht dat Lena in de weeën ging en dat er een meisje geboren werd vernoemd naar Opoe...
Arie Balk die ff het hotel opkoopt!![]()
![]()
Door en Ko die elkaar eindelijk hebben gevonden
Jammer dat het is afgelopen nu
Refereerde dus naar de naam van het kind van Lena, als er een volgend seioen zal komen, zal het kind vast de naam van Opoe hebben...quote:Op zondag 23 januari 2011 22:26 schreef kvd het volgende:
komt vast in een volgend seizoen als die er komt
Aha. Dat was niet duidelijk in jouw post.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:43 schreef kvd het volgende:
????
Refereerde dus naar de naam van het kind van Lena, als er een volgend seioen zal komen, zal het kind vast de naam van Opoe hebben...
want? Volgens mij scoort het aardig goed, cast zou het ook willen. Ze kunnen gewoon verder in Spanje, met Arie en Riet die de eigenaren van het spaanse schaap zijn (kan nooit lang goed gaan), met de expertise van Kootje, eindelijk Kootje samen met Door (zal wel geen stand houden, of een trouwerij), die tweeling kan dan ook eindelijk eens in beeld komen, Sjon en Lukas gaan aan de lange afstandsrelatie en Lena voedt haar eigen 'opoe' op als BOMmoeder.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Aha. Dat was niet duidelijk in jouw post.
Maar ik ben bang dat er geen volgend seizoen meer komt.
ze waren aan het begin van het seizoen bij dwdd en daar deden ze nogal vaag, ze zouden nog een seizoen kunnen maken, ze zouden ermee kunnen stoppen. Cast wilde iig nog wel door. Frank Houtappels (script ) zat erbij, maar vaag vaag vaag.quote:Op maandag 24 januari 2011 00:31 schreef megamandy het volgende:
Ik heb ergens gehoord of gelezen dat de regiseur (of iemand anders belangrijk bij de serie) inderdaad gezegd heeft dat dit best het laatste seizoen zou kunnen zijn.
Jammer, zeker vanavond een mooie aflevering.
Jazeker vind ik ook ..quote:Op maandag 24 januari 2011 00:38 schreef golfer het volgende:
Ach, het originele Schaep uit 1969 blijft toch wel het leukste:
[ afbeelding ]
Bijna allemaal dood of hoogbejaard of dement intussen.
de barman speelde toch echt in de vorige afleveringquote:Op maandag 24 januari 2011 00:38 schreef golfer het volgende:
Ach, het originele Schaep uit 1969 blijft toch wel het leukste:
[ afbeelding ]
Bijna allemaal dood of hoogbejaard of dement intussen.
dat vond ik ook echt briljant ja! Opoeeeehoehoehoeeeequote:Op maandag 24 januari 2011 20:39 schreef Hippos het volgende:
Mooie serie, met name Opoes Zwanenzang vond ik een fantastisch nummer, met die rockende Arie als Jezus, geniaal. Ook die tekst: "ik zou een hele rare kerel in een jurk"![]()
Zou leuk zijn als er een vervolg kwam, maar laat daar maar een poosje over heen gaat. Over een jaar beslissen ofzo. Nu is dat wat vers. Ik heb alle drie seizoenen genoten, ouderwets gezellige TV.
Dat idee voor de Zwanenzang en vooral ook de uitwerking ervan, met Arie, het koor, dochter met de duivels: dat was geniaal. Tot nu toe voor mij de beste alle liedjes in de drie series (umm, ik weet ze echt niet allemaal meerquote:Op maandag 24 januari 2011 20:39 schreef Hippos het volgende:
Mooie serie, met name Opoes Zwanenzang vond ik een fantastisch nummer, met die rockende Arie als Jezus, geniaal. Ook die tekst: "ik zou een hele rare kerel in een jurk"![]()
georgina zingt toch ook gewoon zelf?quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb afgelopen weekend eindelijk alle afleveringen achter elkaar gekeken, ik blijf het geweldig vinden.
Ik vond het wel grappig om te zien dat ze eindelijk iemand hebben gevonden om Georgina op te laten playbacken. In de eerste twee seizoenen heeft ze volgens mij alleen af en toe een regel gezonden. De rest van de acteurs zingt wel zelf toch? Was deze zwangerheid van haarzelf trouwens?
Hoe is het met de oprichting van de Arie en Riek fanclub trouwens? Ik wil me ook aanmelden!
Volgens mij niet maar ik kan het fout hebben. Ik weet wel dat ik het de eerste series vreemd vond dat zij nooit echt aan het woord kwam in een liedje terwijl ze wel ooit een zangcarrière heeft proberen te starten. Daarom viel het me nu op dat ze wel stukken zong maar dat het toch net niet als haarzelf klonk. In ieder geval niet als ze hele lappen tekst heeft.quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:29 schreef sbientje het volgende:
[..]
georgina zingt toch ook gewoon zelf?![]()
en die fanclub, daar wi ik ook wel bij
ze kan niet zingen met een amsterdams accent, dat viel mij ook al op. Echt een topzangeres is het sowieso niet vond ik. Ze heeft gewoon een heel andere zangstem dan praatstemquote:Op woensdag 26 januari 2011 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgens mij niet maar ik kan het fout hebben. Ik weet wel dat ik het de eerste series vreemd vond dat zij nooit echt aan het woord kwam in een liedje terwijl ze wel ooit een zangcarrière heeft proberen te starten. Daarom viel het me nu op dat ze wel stukken zong maar dat het toch net niet als haarzelf klonk. In ieder geval niet als ze hele lappen tekst heeft.
quote:'t Schaep naar Frankrijk?
AMSTERDAM - Toneelschrijver Frank Houtappels wordt op Twitter gefeliciteerd met het 'Franse Schaep'. Dat zou moeten betekenen dat het vierde seizoen van de serie een feit is en dat de opnames in Frankrijk plaatsvinden...
Komt er nu wel of niet een vervolg op 't Spaanse Schaep? Die vraag houdt in Nederland de gemoederen flink bezig. In Privé valt deze week te lezen dat de cast een vierde seizoen wel ziet zitten. Maar alleen als er een pracht van een verhaal wordt geschreven. En als Opoe Withof (Carry Tefsen) terugkeert. Maar dat zal lastig worden, want zij overleed in de laatste aflevering van het derde seizoen.
Dilemma
De makers van 't Schaep zitten met de handen in het haar. "Als we hadden geweten dat we zouden doorgaan, hadden we haar niet laten sterven. Nu zitten we met een enorm dilemma. We willen niet verder zonder Carry Tefsen", vertelt producent/regisseur Frank Krom in het weekblad.
Volgens Krom had niemand verwacht dat de serie zo'n groot succes zou worden. "Dat heeft ons enorm verrast. Het overweldigende succes inspireert ons om door te gaan. Dus daar zijn we nu over in gesprek."
De KRO staat te trappelen om een nieuwe serie en dat is niet zo gek, want 't Schaep trok wekelijks zo'n twee miljoen kijkers.
zat ook al aan een nachtmerrie ofzo te denken. En tsja....dan kunnen we ook weer verder met Kootje en Door, dan is dat ook allemaal gedroomdquote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:57 schreef Susi het volgende:
Nouja, daar is toch wel wat op te verzinnen, bijvoorbeeld met dromen, of dat opoe even komt spoken af en toe. Of weer spreekt/doet door Lena.
psssstttt....kijk eens naar post #198, daar hebben we het juist overquote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:15 schreef Haaibaaike het volgende:
't Schaep naar Frankrijk?
AMSTERDAM - Toneelschrijver Frank Houtappels wordt op Twitter gefeliciteerd met het 'Franse Schaep'. Dat zou moeten betekenen dat het vierde seizoen van de serie een feit is en dat de opnames in Frankrijk plaatsvinden...
Komt er nu wel of niet een vervolg op 't Spaanse Schaep? Die vraag houdt in Nederland de gemoederen flink bezig. In Privé valt deze week te lezen dat de cast een vierde seizoen wel ziet zitten. Maar alleen als er een pracht van een verhaal wordt geschreven. En als Opoe Withof (Carry Tefsen) terugkeert. Maar dat zal lastig worden, want zij overleed in de laatste aflevering van het derde seizoen.
Dilemma
De makers van 't Schaep zitten met de handen in het haar. "Als we hadden geweten dat we zouden doorgaan, hadden we haar niet laten sterven. Nu zitten we met een enorm dilemma. We willen niet verder zonder Carry Tefsen", vertelt producent/regisseur Frank Krom in het weekblad.
Volgens Krom had niemand verwacht dat de serie zo'n groot succes zou worden. "Dat heeft ons enorm verrast. Het overweldigende succes inspireert ons om door te gaan. Dus daar zijn we nu over in gesprek."
De KRO staat te trappelen om een nieuwe serie en dat is niet zo gek, want 't Schaep trok wekelijks zo'n twee miljoen kijkers.
BRON
Ik zat vanavond om 18.50 niet op fok!quote:Op zondag 6 maart 2011 00:36 schreef kvd het volgende:
psssstttt....kijk eens naar post #198, daar hebben we het juist over
Ja ik hoop met je mee Bluezzquote:Op zondag 6 maart 2011 01:59 schreef Bluezz het volgende:
Gewoon Opoe Withof laten praten door het koffiedik. Of net als Dexters vader steeds ff opduiken en advies laten geven
Leuk, ik hoop dat het waar is
quote:Weer nieuwe reeks voor 't Schaep
Na 't Schaep met de 5 pooten, 't Vrije Schaep en 't Spaanse Schaep is het nu zeker dat er een vervolg komt op de populaire serie.
Dat zegt actrice Carry Tefsen in het AD. Zij meldt er gewoon bij te zien in de nieuwe serie. 'Mijn personage Opoe Withof is dood gegaan in de vorige reeks, maar daar vinden de schrijvers wel iets op. Dat is niet zo'n bezwaar.'
Ook de andere acteurs, onder wie Georgina Verbaan, Loes Luca, Marc-Marie Huijbregts en Pierre Bokma zijn in de nieuwe reeks te zien. Nog dit jaar worden de afleveringen geschreven. De opnames zijn in de zomer van 2012.
Tot nog toe was de derde reeks, die zich afspeelt in Spanje waar de Amsterdamse vrienden een pension zijn begonnen, het populairst. Gemiddeld zaten wekelijks 2,4 miljoen mensen aan de buis gekluisterd.
lol het komt pas eind 2012 begin 2013 op tv, hoe kun je dan in godsnaam van uitmelken spreken ze hebben ruim een jaar om goede scripts te schrijven en dan de zomer om te filmen, ik ken weinig series die met zoveel eerbied worden gemaakt als 't schaep...quote:Op donderdag 21 april 2011 07:51 schreef Frollo het volgende:
Pff, ik sla over denk ik.
Succes met uitmelken, maar graag zonder mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |