abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89255613
quote:
DEN HAAG - Regeringspartij VVD en gedoogpartner PVV willen dat het regeringsplan om op sommige snelwegen de snelheid te verhogen naar 130 kilometer per uur al per januari wordt ingevoerd.

Dat gaan zij komende week tijdens de begrotingshandeling van het ministerie van Infrastructuur & Milieu (dinsdag en woensdag) vragen aan minister Melanie Schultz van Haegen.

De VVD-minister heeft eerder gezegd dat ze eerst wil inventariseren op welke wegen de snelheid kan worden verhoogd. ''Afgesproken is dat ze komend voorjaar met een voorstel komt'', schetst Sander de Rouwe van coalitiepartner CDA.

Hij heeft tot die tijd geduld en voelt nu dus nog niets voor het idee van VVD en PVV. Hij wil dat de bewindsvrouw eerst kijkt naar aspecten van verkeersveiligheid en milieugevolgen.

Niet nodig

VVD-Kamerlid Charlie Aptroot vindt het niet nodig om zo lang te wachten. ''Op sommige wegen kunnen we begin 2011 al naar 130 kilometer'', oordeelt hij. ''Dat kan volgens mij op de A16 Dordrecht-Breda, op de A6 voorbij Almere en ook op alle delen van de A2 die zijn verbreed. We moeten niet een jaar wachten tot de laatste autoweg is bekeken.

We moeten een beetje nuchter zijn. Auto's zijn schoner geworden dus de uitstoot wordt minder. En waarom rijden veel mensen te hard op sommige wegen? Omdat de snelheidsbeperking er belachelijk is.''

Goede zaak

PVV-collega Richard de Mos geeft Aptroot gelijk. ''Ik vind het prima en een goede zaak om de snelheid al in januari omhoog te brengen. Dat is makkelijk te doen, want je haalt gewoon het huidige bordje weg en je zet er een bord met 130 kilometer neer. We moeten dat gewoon doen, dan ervaren we later wel hoe het is.''

Sharon Dijksma van de PvdA is het niet met de twee eens. ''We moeten op de snelweg niet losgaan vanaf januari'', analyseert zij. Net als haar CDA-collega De Rouwe is zij van mening dat eerst de effecten op de verkeersveiligheid en het milieu onderzocht moeten worden. ''We moeten de milieunormen niet te buiten gaan.''
© ANP
Goede zaak om op sommige stukken de snelheid te verhogen, de A16 en de A2 zijn goede voorbeelden. Sowieso ben ik wel voorstander van meer variabelere snelheidslimieten, met de huidige techniek is dat prima te bewerkstelligen. Op sommige plekken waar relatief vaak ongelukken gebeuren (zoals tussen Breda en Tilburg en tussen Etten-Leur en Roosendaal) kun je dan de maximumsnelheid juist verlagen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_89255654
Voor de beeldvorming rond 't kabinet is dit prima *O*. Doortastend _O_.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_89255781
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
Voor de beeldvorming rond 't kabinet is dit prima *O*. Doortastend _O_.
Ook dat, geen eindeloze onderzoeken, inspraakprocedures, gewoon doen. ^O^
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_89256041
Het kan me geen reet schelen of ik nou 120 of 130 rijdt.

Maar de onderbuik van het PVV en VVD volk moet gestreeld worden, dus.

Uiteindelijk zal dit alleen maar leiden tot een paar verkeersdoden extra per jaar en toename van (geluids)overlast van gebieden rondom de snelwegen.

Joepie!
Iedere dode is er een teveel tenzij de onderbuik gestreeld dient te worden uiteraard.
  zondag 28 november 2010 @ 14:26:06 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89256099
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:11 schreef teknomist het volgende:

[..]

Goede zaak om op sommige stukken de snelheid te verhogen, d
Want? Was is het netto effect van 130 rijden op stukken waar je nu 120 mag? Ik doe het dagelijks over een afstand van een kilometer of 60 en het scheelt me ongeveer een minuut. Nou nou, wat een goede zaak.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_89256117
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:24 schreef IHVK het volgende:
Uiteindelijk zal dit alleen maar leiden tot een paar verkeersdoden extra per jaar en toename van (geluids)overlast van gebieden rondom de snelwegen.
Bron?
  zondag 28 november 2010 @ 14:26:37 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89256118
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:16 schreef teknomist het volgende:

[..]

Jup, gooi gewoon de rechtsstaat op de vuilnisbelt.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_89256151
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:26 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Want? Was is het netto effect van 130 rijden op stukken waar je nu 120 mag? Ik doe het dagelijks over een afstand van een kilometer of 60 en het scheelt me ongeveer een minuut. Nou nou, wat een goede zaak.
Grappig dat men in elke discussie over tijdswinst begint terwijl dat nergens als argument is genoemd om de snelheid verhogen. :')
  zondag 28 november 2010 @ 14:27:55 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89256172
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:26 schreef teknomist het volgende:

[..]

Bron?
130 kilometer per uur leidt tot meer doden.
'Verhogen maximumsnelheid kost miljarden'

Bereid je maar vast voor op procedures en rechtszaken, schadevergoedingen en meer van dat soort dingen als ze gewoon klakkeloos de snelheid verhogen.
pi_89256195
Goed om te zien dat er vaart achter gezet wordt.

quote:
Dat zullen we nog wel eens zien, dit wordt een aardige test voor dat soort modellen. Het zal mij niks verbazen als het aantal ongelukken en de ernst er van constant blijft.
  zondag 28 november 2010 @ 14:28:32 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89256196
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:27 schreef teknomist het volgende:

[..]

Grappig dat men in elke discussie over tijdswinst begint terwijl dat nergens als argument is genoemd om de snelheid verhogen. :')
En wat is dan wel het hele nut? Er is geen nut behalve dan dat men zo henk en ingrid wil paaien met iets nutteloos.
pi_89256210
quote:

[..]

Jup, gooi gewoon de rechtsstaat op de vuilnisbelt.
Weet jij eik wel wat een rechtsstaat betekent? Volgens mij verwar je het met het begrip technocratie.
  zondag 28 november 2010 @ 14:29:28 #13
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_89256230
"We moeten dat gewoon doen, dan ervaren we later wel hoe het is.''

Jezus. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_89256240
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zullen we nog wel eens zien, dit wordt een aardige test voor dat soort modellen. Het zal mij niks verbazen als het aantal ongelukken en de ernst er van constant blijft.
Lekker ethisch experiment ook.
Vooral als modellen uitwijzen dat er daadwerkelijk extra doden kunnen vallen.
pi_89256243
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 14:28 schreef Dagonet het volgende:
En wat is dan wel het hele nut? Er is geen nut behalve dan dat men zo henk en ingrid wil paaien met iets nutteloos.
Ik ontleen groot persoonlijke nut aan het rijden met een hogere snelheid, puur omdat het lekker rijdt.
  zondag 28 november 2010 @ 14:29:59 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89256250
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 14:28 schreef teknomist het volgende:

[..]

Weet jij eik wel wat een rechtsstaat betekent? Volgens mij verwar je het met het begrip technocratie.
Leg eerst maar uit wat het nut is van de snelheidsverhoging van 10 km op beperkte plekken in het land. Behalve electoraal gewin dan.
pi_89256272
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:29 schreef IHVK het volgende:
Ja, dat heb ik altijd al gezeur gevonden, het is goed als zaken onderzocht worden en toetsing met de praktijk is daar een belangrijk onderdeel in.
pi_89256275
Gaan we nou alles doen wat die idioten willen?

We doen toch ook niet wat PvdA'ers willen. Dat waren er meer dan 1,5 miljoen hoor.
pi_89256283
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:27 schreef Dagonet het volgende:

[..]

130 kilometer per uur leidt tot meer doden.
'Verhogen maximumsnelheid kost miljarden'

Bereid je maar vast voor op procedures en rechtszaken, schadevergoedingen en meer van dat soort dingen als ze gewoon klakkeloos de snelheid verhogen.
Die onderzoeken zijn gebaseerd op het scenario dat overal in Nederland de snelheid verhoogd zou worden naar 130, deze onderzoeken staan bol van onjuiste aannames.

Het gaat in dit plan om het verhogen op bepaalde stukken...
pi_89256286
quote:
11s.gif Op zondag 28 november 2010 14:31 schreef IHVK het volgende:
Gaan we nou alles doen wat die idioten willen?

We doen toch ook niet wat PvdA'ers willen. Dat waren er meer dan 1,5 miljoen hoor.
Maar goed, die zitten niet in het kabinet.
pi_89256297
Driewerf hoera, we mogen 130 op de snelweg. Henk en Ingrid met hun gezamenlijk IQ van 74 hangen de vlag uit. Wat een stupiditeit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 28 november 2010 @ 14:32:16 #22
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_89256310
Wat betekent dit voor de totale CO2-uitstoot van Nederland?

We zijn nog steeds gebonden aan Europese afspraken om onze CO2-uitstoot terug te dringen.
pi_89256320
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:29 schreef IHVK het volgende:

[..]

Vooral als modellen uitwijzen dat er daadwerkelijk extra doden kunnen vallen.
Volgens die modellen zou het tevens immoreel zijn om de snelheid op de snelwegen niet te verlagen naar 60.
pi_89256325
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik altijd al gezeur gevonden, het is goed als zaken onderzocht worden en toetsing met de praktijk is daar een belangrijk onderdeel in.
Oké dan wil ik graag voortaan medicijnen testen op mensen die zich in het OV begeven. Beetje hier en daar sproeien in de ventilatiesystemen.
pi_89256353
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:32 schreef IHVK het volgende:
Oké dan wil ik graag voortaan medicijnen testen op mensen die zich in het OV begeven. Beetje hier en daar sproeien in de ventilatiesystemen.
Ik denk niet dat de onderzoekers daar gelukkig van worden, het komt op over als een onderzoek dat nogal slecht is opgezet.
pi_89256369
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de onderzoekers daar gelukkig van worden, het komt op over als een onderzoek dat nogal slecht is opgezet.
Kan me niks schelen het is mijn onderzoek en heb er geld voor gekregen. :)
  zondag 28 november 2010 @ 14:35:28 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89256397
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 14:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar goed, die zitten niet in het kabinet.
PVV ook niet.
  zondag 28 november 2010 @ 14:35:32 #28
68638 Zwansen
pi_89256400
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:32 schreef IHVK het volgende:

[..]

Weet je hoe het ontwikkelen van een medicijn gaat? De laatste 2 fases zijn nu juist testen in de praktijk.
pi_89256405
Kijk privaat mag het van mij hoor. VVD en PVV"ers kunnen bijvoorbeeld stukken snelweg aanleggen waar ze allemaal samen 180 kunnen rijden.

Dan zeg ik veel plezier, maar ik kom er niet.
pi_89256411
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:29 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Leg eerst maar uit wat het nut is van de snelheidsverhoging van 10 km op beperkte plekken in het land. Behalve electoraal gewin dan.
Jij noemt het electoraal gewin, ik noem het de burger niet onnodige beperkingen op leggen. Goed voor het vertrouwen in de overheid, die er niet alleen is om de burgers continu te confronteren met een oerwoud aan regels en belastingverhogingen maar ook eens iets terug doet...
pi_89256419
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:35 schreef IHVK het volgende:
Kijk privaat mag het van mij hoor. VVD en PVV"ers kunnen bijvoorbeeld stukken snelweg aanleggen waar ze allemaal samen 180 kunnen rijden.

Dan zeg ik veel plezier, maar ik kom er niet.
Snelwegen enkel voor VVD'ers :9~
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 28 november 2010 @ 14:36:13 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89256420
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 14:31 schreef teknomist het volgende:

Het gaat in dit plan om het verhogen op bepaalde stukken...
Met welk voordeel?
pi_89256432
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 14:32 schreef Zwansen het volgende:
Die zal voor wat betreft het autorijden natuurlijk omhoog gaan. De meeste motoren gebruiken meer brandstof per kilomenter als er harder wordt gereden, dat levert per definitie meer CO2-uitstoot op. Maar dat is niet erg, automobilisten betalen per jaar als 2 miljard meer aan belastingen en heffing dan zij aan kosten veroorzaken, waaronder externe kosten zoals milieukosten, er is dus ruimte om een hoger extern effect op te vangen.

Het valt na te lezen in dit onderzoek:
http://www.sciencedirect.(...)cfea02e&searchtype=a

[ Bericht 11% gewijzigd door Bolkesteijn op 28-11-2010 14:44:08 ]
pi_89256442
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:35 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Weet je hoe het ontwikkelen van een medicijn gaat? De laatste 2 fases zijn nu juist testen in de praktijk.
Ja maar niet op willekeurige mensen, maar mensen die er daadwerkelijk zelf mee instemmen en vaak nog een enorme vergoeding voor krijgen en worden ingelicht over de risico's.
pi_89256449
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
Driewerf hoera, we mogen 130 op de snelweg. Henk en Ingrid met hun gezamenlijk IQ van 74 hangen de vlag uit. Wat een stupiditeit.
Henk en Ingrid rijden in oude barrels op provinciale wegen.
pi_89256458
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:36 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Snelwegen enkel voor VVD'ers :9~
Nee de PVV'ers gaan ook bij jullie rijden.
pi_89256459
quote:
3s.gif Op zondag 28 november 2010 14:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

PVV ook niet.
Nee, maar ze tonen zich in de Kamer er wel voorstander van.
pi_89256475
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:37 schreef IHVK het volgende:

[..]

De Starlet van Henk haalt toch geen 130 en Ingrid durft niet op de snelweg te rijden.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_89256485
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 14:32 schreef Zwansen het volgende:

We zijn nog steeds gebonden aan Europese afspraken om onze CO2-uitstoot terug te dringen.
Auto's worden steeds zuiniger dus dat compenseert het aardig; daarnaast geldt de snelheidsverhoging niet voor heel Nederland, dus dat zal wel meevallen.
  zondag 28 november 2010 @ 14:38:31 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89256491
quote:
4s.gif Op zondag 28 november 2010 14:35 schreef teknomist het volgende:

[..]

Jij noemt het electoraal gewin, ik noem het de burger niet onnodige beperkingen op leggen.
Maar je blijft ze een beperking opleggen, sterker nog, je doet er een beperking bij want behalve de huidige beperking gooi je er nu ook nog bij dat je op sommige stukken tot 130 mág rijden, maar dan moet je wel opletten want het zijn maar een paar stukjes dus daarna komt weer de beperking naar 120, of 100. Dus je maakt het slechts chaotischer.

quote:
Goed voor het vertrouwen in de overheid, die er niet alleen is om de burgers continu te confronteren met een oerwoud aan regels en belastingverhogingen maar ook eens iets terug doet...
Ja, want dat doet de overheid natuurlijk ook nooit. Nee, die wegen die zijn er spontaan gekomen, het leger zijn hobbyisten, ziekenhuizen en politie zijn uit de hand gelopen kleuterspelletjes. :').

Overheid die nooit iets terugdoet. :').
pi_89256494
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:38 schreef Cerbie het volgende:

[..]

De Starlet van Henk haalt toch geen 130 en Ingrid durft niet op de snelweg te rijden.
Links rijden de VVD'ers en rechts de PVV'ers?
pi_89256500
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:37 schreef IHVK het volgende:

[..]

Onzin, die druk ik gewoon van de weg af met m'n A8.
pi_89256546
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 14:36 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Met welk voordeel?
Dat heb ik hierboven als gezegd. Daarnaast slaat het volledig nergens op dat je bijvoorbeeld op sommige stukken niet harder dan 100 mag, neem bijvoorbeeld de A16. Regels prima, maar ze moeten wel billijk zijn. Wetten en regels die dat niet zijn vergroten alleen maar de afstand tussen de overheid en burger, en we weten allemaal wat daar de gevolgen van kunnen zijn.

De overheid is er voor de burger, niet andersom. :)
pi_89256558
Mensen die zeggen dat de Nederlandse overheid niks doet.
Alles is zo vanzelfsprekend.
pi_89256578
quote:
4s.gif Op zondag 28 november 2010 14:35 schreef teknomist het volgende:

[..]

Jij noemt het electoraal gewin, ik noem het de burger niet onnodige beperkingen op leggen. Goed voor het vertrouwen in de overheid, die er niet alleen is om de burgers continu te confronteren met een oerwoud aan regels en belastingverhogingen maar ook eens iets terug doet...
Wat lul je nou? Er is nog steeds een beperking. Alleen ligt die 10 km/h hoger dan voorheen.
pi_89256592
quote:

[..]

Als je het goed doet scheelt het je toch al bijna 2,5 minuut per 60 km :Y
pi_89256613
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 14:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar je blijft ze een beperking opleggen, sterker nog, je doet er een beperking bij want behalve de huidige beperking gooi je er nu ook nog bij dat je op sommige stukken tot 130 mág rijden, maar dan moet je wel opletten want het zijn maar een paar stukjes dus daarna komt weer de beperking naar 120, of 100. Dus je maakt het slechts chaotischer.
Nee hoor, op veel plekken in Nederland zijn er al variabele snelheden: de smog-snelheid bij Tilburg, de A13/A20/A10... De techniek is er gewoon voor. Het wordt er echt niet chaotischer voor; mocht je je in de war raken daardoor ben je een rijbewijs niet waardig. :')

quote:
Ja, want dat doet de overheid natuurlijk ook nooit. Nee, die wegen die zijn er spontaan gekomen, het leger zijn hobbyisten, ziekenhuizen en politie zijn uit de hand gelopen kleuterspelletjes. :').
Dat zijn gewoon noodzakelijke voorzieningen en instituties. Flauwe vergelijking.
pi_89256633
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat lul je nou? Er is nog steeds een beperking. Alleen ligt die 10 km/h hoger dan voorheen.
Maar wel een redelijkere beperking...
  zondag 28 november 2010 @ 14:43:25 #49
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89256652
quote:
4s.gif Op zondag 28 november 2010 14:40 schreef teknomist het volgende:
Dat heb ik hierboven als gezegd. Daarnaast slaat het volledig nergens op dat je bijvoorbeeld op sommige stukken niet harder dan 100 mag, neem bijvoorbeeld de A16.
Ah, jij bent volledig op de hoogte van de besluitvorming omtrent de snelheidsbeperking op dat stuk tot 100km? Alle dossiers gelezen, alle onderzoeken? Alle milieuvoorschriften en andere mogelijke redenen voor de beperking?
Hejje een linkje voor mij?
  zondag 28 november 2010 @ 14:43:29 #50
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89256656
quote:
Het kan me geen reet schelen of ik nou 120 of 130 rijdt.
Mij wel. Heerlijk om met 180 over de snelweg te racen. 130 is een eerste beginnetje, bij 100/120 ga ik door de zijraampjes kijken, dat is zo slaapverwekkend.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 28 november 2010 @ 14:44:40 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89256689
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:41 schreef MrBadGuy het volgende:
Als je het goed doet scheelt het je toch al bijna 2,5 minuut per 60 km :Y
Waarbij aangetekend dient te worden dat de gemiddelde woon/werkverkeer afstand zo'n 25 km bedraagt.
pi_89256690
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:43 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Mij wel. Heerlijk om met 180 over de snelweg te racen. 130 is een eerste beginnetje, bij 100/120 ga ik door de zijraampjes kijken, dat is zo slaapverwekkend.
Nou nou 120 is best snel hoor. Soms ontstaat er spontaan een file en dan moet je wel hard remmen, anders knal je tegen de auto voor je aan. Bij 180 lijkt me dat nog problematischer.
pi_89256705
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:43 schreef teknomist het volgende:

[..]

Maar wel een redelijkere beperking...
In Duitsland is er op sommige stukken helemaal geen beperking. Stelt dit kabinet jou in dat opzicht niet teleur.

Eigenlijk is het vooral treurig dat het klootjesvolk kibbelt over de verhoging van de max snelheid,
  zondag 28 november 2010 @ 14:45:32 #54
68638 Zwansen
pi_89256714
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:38 schreef teknomist het volgende:

[..]

Auto's worden steeds zuiniger dus dat compenseert het aardig; daarnaast geldt de snelheidsverhoging niet voor heel Nederland, dus dat zal wel meevallen.
Tja, misschien moeten politici zich eens verdiepen in de Trias Energetica. :P
  zondag 28 november 2010 @ 14:46:16 #55
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89256736
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
Eigenlijk is het vooral treurig dat het klootjesvolk kibbelt over de verhoging van de max snelheid,
Het houdt ze afgeleid van andere zaken die belangrijker zijn.
pi_89256740
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:44 schreef Dagonet het volgende:
Waarbij aangetekend dient te worden dat de gemiddelde woon/werkverkeer afstand zo'n 25 km bedraagt.
Waarbij aangetekend moet worden dat het aspect van tijdswinst nauwelijks een rol zal spelen in de besluitvorming. Het gaat om het beperken van de invloed van de overheid op het dagelijks leven van mensen en het vergroten van het genot dat men aan autorijden ontleent.
pi_89256749
quote:

[..]

Je had het niet over gemiddeldes, maar over 60 km.
pi_89256783
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ah, jij bent volledig op de hoogte van de besluitvorming omtrent de snelheidsbeperking op dat stuk tot 100km? Alle dossiers gelezen, alle onderzoeken? Alle milieuvoorschriften en andere mogelijke redenen voor de beperking?
Hejje een linkje voor mij?
Nee, maar voor technocraten zoals jou is dat misschien een must in een discussie, maar niet voor mij. Heb jij dan een onderzoek waaruit blijkt dat het doen van eindeloze onderzoeken, rapporten, dossiers iets toevoegt? Heb jij voor mij een daarbij behorende kosten-baten-analyse?
pi_89256792
Je kan nergens fatsoenlijk 120 rijden, laat staan 130.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89256800
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het houdt ze afgeleid van andere zaken die belangrijker zijn.
Waarom reageer jij dan in dit topic? Er zijn relevantere discussies te voeren lijkt me? :?
pi_89256804
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:48 schreef Mutant01 het volgende:
Kom eens buiten de Randstad.
pi_89256807
quote:
Niet iedereen woont in de Randstad.
pi_89256812
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:46 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarbij aangetekend moet worden dat het aspect van tijdswinst nauwelijks een rol zal spelen in de besluitvorming. Het gaat om het beperken van de invloed van de overheid op het dagelijks leven van mensen en het vergroten van het genot dat men aan autorijden ontleent.
Ik geniet er meer van als ze zeggen dat er geen vingerafdrukken database komt dan dat ik 10 km harder mag rijden.
  zondag 28 november 2010 @ 14:50:06 #64
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89256821
quote:
11s.gif Op zondag 28 november 2010 14:44 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nou nou 120 is best snel hoor.
Nee.
quote:
Soms ontstaat er spontaan een file en dan moet je wel hard remmen, anders knal je tegen de auto voor je aan. Bij 180 lijkt me dat nog problematischer.

Kwestie van opletten. Bij 180 let ik een heel stuk beter op.

Daarbij gaat het in Duitsland ook prima.
pi_89256838
quote:
9s.gif Op zondag 28 november 2010 14:49 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik geniet er meer van als ze zeggen dat er geen vingerafdrukken database komt dan dat ik 10 km harder mag rijden.
Alleen staan die zaken compleet los van elkaar. Het wel of niet harder rijden heeft geen invloed op of er wel of niet zo'n database is. Dus waarom dat er bij halen?
pi_89256854
quote:
9s.gif Op zondag 28 november 2010 14:49 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wat is het nut van een compleet andere discussie erbij halen?
pi_89256882
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 14:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Kom eens buiten de Randstad.
Zelfs binnen de Randstad wegen waar je buiten de spits om prima lekker door kan rijden: A12, A2...
  zondag 28 november 2010 @ 14:53:27 #68
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89256886
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Er wordt geen vaart achter gezet. Het is juist traag waardoor VVD en PVV vragen voor versnelling (die niet komt). Dat heet profileren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_89256998
Wel grappig om te zien hoe door een relatief kleine verhoging in de maximumsnelheid sommigen hier al meteen beginnen te zeuren/spartelen en moord en brand schreeuwen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  Eindredactie Games zondag 28 november 2010 @ 14:58:44 #70
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_89257039
Gelukkig komt nu het zoet; we kunnen nu op op een paar plekken 130 km per uur rijden!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_89257129
Prima. Die 80km zones waren ook ingevoerd met jarenlange onderzoeken, maar uiteindelijk blijken ze alleen voor meer files en overlast te zorgen. Dus lang onderzoeken helpt ook geen flikker. Dan maar doen, en kijken.
Nee heb je, ja kan je krijgen. Alleen krijgen de onderzoeksbureau's nu wat minder geld.

Enne... "meer asfalt lijdt tot meer files". Daarom is het stukje A4 DH-amsterdam bij ringvaartaquaduct nu ook filevrij....
pi_89257157
quote:
Je kan buiten de spits vrijwel overal buiten de bebouwde kom de maximumsnelheid rijden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89257208
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:53 schreef teknomist het volgende:

[..]

Zelfs binnen de Randstad wegen waar je buiten de spits om prima lekker door kan rijden: A12, A2...
De A12, waar je om de haverklap gesneden wordt. De A2, waar oma'tjes links blijven rijden. _O-
Allah Al Watan Al Malik
pi_89257230
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:03 schreef waht het volgende:

[..]

Je kan buiten de spits vrijwel overal buiten de bebouwde kom de maximumsnelheid rijden.
Compleet niet mijn ervaring, je kan zeer korte periodes misschien 130 rijden, al heel snel kom je verkeer tegen dat je aan het hinderen is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89257289
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:03 schreef waht het volgende:

[..]

En als je je lichten dooft haal je ook zo 100 binnen de bebouwde kom.
  zondag 28 november 2010 @ 15:12:24 #76
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89257355
quote:
Op zondag 28 november 2010 14:57 schreef huhggh het volgende:
Wel grappig om te zien hoe door een relatief kleine verhoging in de maximumsnelheid sommigen hier al meteen beginnen te zeuren/spartelen en moord en brand schreeuwen.
Dat komt omdat dit de scheiding tussen links en rechts is. Rechts is van mening dat mensen zelf hun zaakjes kunnen regelen, links is van mening dat mensen dat niet zelf kunnen, en dat de overheid dat voor ze moet doen.

Het spreekt voor zich dat de angsthazerij van links nergens op gebaseerd is behalve dan een vaag onderbuikgevoel, maar ja. Er is verder niemand die de linksen zal weerhouden zelf nog lekker 100 te blijven rijden. Alleen die ruimte gunnen de linksen niet aan de rechtsen. Daarom is dit helemaal geen onbelangrijk thema, wat ook blijkt uit de verhitte discussies die er over worden gevoerd.
pi_89257418
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:12 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat komt omdat dit de scheiding tussen links en rechts is. Rechts is van mening dat mensen zelf hun zaakjes kunnen regelen, links is van mening dat mensen dat niet zelf kunnen, en dat de overheid dat voor ze moet doen.

Het spreekt voor zich dat de angsthazerij van links nergens op gebaseerd is behalve dan een vaag onderbuikgevoel, maar ja. Er is verder niemand die de linksen zal weerhouden zelf nog lekker 100 te blijven rijden. Alleen die ruimte gunnen de linksen niet aan de rechtsen. Daarom is dit helemaal geen onbelangrijk thema, wat ook blijkt uit de verhitte discussies die er over worden gevoerd.
Laten we dan maar je rechtse experiment voortzetten - en dus alle verkeersregels afschaffen (allemaal inmenging van de overheid). Immers mensen kunnen het allemaal prima zelf regelen. Even kijken wat er dan gaat gebeuren met het straatbeeld.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 28 november 2010 @ 15:18:19 #78
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89257513
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:12 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Vandaar dat élk land ter wereld sneldheidslimieten kent, maakt niet uit wat voor regering er aan de macht is geweest.

Kan je de wereld ook nog op een normale manier zien of is alles bij jou links/rechts? Je obsessie is ziekelijk.
  zondag 28 november 2010 @ 15:19:41 #79
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89257545
quote:
Op zondag 28 november 2010 15:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Laten we dan maar je rechtse experiment voortzetten - en dus alle verkeersregels afschaffen (allemaal inmenging van de overheid). Immers mensen kunnen het allemaal prima zelf regelen. Even kijken wat er dan gaat gebeuren met het straatbeeld.
Verkeersregels zijn noodzakelijk, omdat je anders niet kunt inschatten wat de andere verkeersdeelnemers gaan doen. Max snelheid op de snelweg is echter onzinnige betutteling.

Zoals je ziet: de rechtsen in dit topic plaatsen de ene na de andere keurig logische post. De linksen komen niet verder dan niet ter zake doende posts. Soms denk ik echt dat rechts gewoon slimmer is dan links...
pi_89257584
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:19 schreef Sachertorte het volgende:
Verkeersregels zijn noodzakelijk, omdat je anders niet kunt inschatten wat de andere verkeersdeelnemers gaan doen. Max snelheid op de snelweg is echter onzinnige betutteling.
Onzin, dat is volgens jou noodzakelijk, wat een betutteling. Mensen kunnen prima zelf inschatten wat de ander gaat doen, daar hebben ze geen overheid voor nodig.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 28 november 2010 @ 15:23:40 #81
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89257661
quote:
Op zondag 28 november 2010 15:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Vandaar dat élk land ter wereld sneldheidslimieten kent, maakt niet uit wat voor regering er aan de macht is geweest.
Hoe is dat een argument?

Los daarvan: ben je wel eens in Duitsland geweest? Werkt prima he. :)
quote:
Kan je de wereld ook nog op een normale manier zien of is alles bij jou links/rechts? Je obsessie is ziekelijk.
Stel je niet aan. In dit topic is rechts voor, en links tegen. Dat is zeker een toevalligheidje? Ik heb net verklaard waarom dat zo is, volgens mij moet jij dat ook nog wel kunnen snappen.
pi_89257663
Links versus Rechts topic. O+

Ik raad jullie allemaal de NRC next van een paar dagen terug aan, waar haarfijn wordt uitgelegd wat het verschil eigenlijk is.
Ze hebben beide de waarheid niet in pacht.
  zondag 28 november 2010 @ 15:24:35 #83
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_89257683
130 maakt de snelweg minder onprettig...230 maakt het pas echt prettig 8)7
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
  zondag 28 november 2010 @ 15:26:45 #84
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89257736
quote:
Op zondag 28 november 2010 15:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onzin, dat is volgens jou noodzakelijk, wat een betutteling. Mensen kunnen prima zelf inschatten wat de ander gaat doen, daar hebben ze geen overheid voor nodig.
Als je dit meent is het treurig met je gesteld.

Of je links of rechts rijdt maakt in principe niks uit. Het is echter wel handig als iedereen hetzelfde doet, daarom de afspraak om een van beiden te doen. Dat is echter geen domme overheidsbemoeienis, maar domweg gezond verstand. Er is verder ook geen overheid nodig om een dergelijke afspraak te maken.
pi_89258084
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:16 schreef teknomist het volgende:

[..]

Om vervolgens een half jaar later weer teruggefloten te worden door de rechter :D.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_89258134
]
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 14:29 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ontleen groot persoonlijke nut aan het rijden met een hogere snelheid, puur omdat het lekker rijdt.
Met een verschil van 10 km/uur? Dan ben je wel extreem gevoelig :').
  Eindredactie Games zondag 28 november 2010 @ 15:40:32 #87
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_89258173
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:23 schreef Sachertorte het volgende:

Los daarvan: ben je wel eens in Duitsland geweest? Werkt prima he. :)

wij hebben een coffeeshopbeleid wat uniek in de wereld is, ga je nu tegen amerikane, chinezen en de rest van de wereld vertellen dat het prima is?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_89258189
quote:

[..]

waarvan het aandeel snelweg waar je 130 zou kunnen rijden ook nog eens zeer bescheiden is...
pi_89258268
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:57 schreef huhggh het volgende:
Dat valt nogal mee? Er worden enkel wat kanttekeningen geplaatst bij nut en noodzaak. Daarnaast vraagt men het zich af of het slim is om dit zonder enige onderzoek door te drukken.

Is dat al moord en brand schreeuwen? Hoe moeten we het gemiddelde topic over Marokkanen dan wel niet bestempelen _O-
pi_89258319
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:19 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Onzin want bij grote verschillen in snelheid valt ook niet goed meer te voorspellen wat de andere gebruikers gaan doen (en dan vooral wanneer en op welke afstand). En daarbij brengen ze zichzelf en anderen in gevaar.

Totaal geen onzinnige betutteling maar een logische maatregel dus :).
  zondag 28 november 2010 @ 15:46:14 #91
66825 Reya
Fier Wallon
pi_89258343
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 15:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

zondag 28 november 2010 @ 15:46:39 #92
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89258354
quote:
Op zondag 28 november 2010 15:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

waarvan het aandeel snelweg waar je 130 zou kunnen rijden ook nog eens zeer bescheiden is...
Vanwaar dan al die linkse opwinding?

Ik heb een verklaring gegeven in dit topic. Wat is jouw verklaring?
pi_89258389
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:46 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Vanwaar dan al die linkse opwinding?

Ik heb een verklaring gegeven in dit topic. Wat is jouw verklaring?
Opwinding is wel een heel groot woord :D. Het is domme symboolpolitiek die nu ondoordacht doorgedrukt moet worden dat is mijn grootste bezwaar er tegen.
  zondag 28 november 2010 @ 15:49:02 #94
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89258428
quote:
Op zondag 28 november 2010 15:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Onzin want bij grote verschillen in snelheid valt ook niet goed meer te voorspellen wat de andere gebruikers gaan doen (en dan vooral wanneer en op welke afstand). En daarbij brengen ze zichzelf en anderen in gevaar.

Totaal geen onzinnige betutteling maar een logische maatregel dus :).
De Autobahn is dus levensgevaarlijk?

(retorische vraag du_ke!)

Het blijkt dus dat mensen prima in kunnen schatten wanneer hoe hard verstandig is. Waarom wil jij dat ervarinsgfeit niet erkennen?
  zondag 28 november 2010 @ 15:49:46 #95
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89258445
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 15:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Om vervolgens een half jaar later weer teruggefloten te worden door de rechter :D.
Met bijbehorende schadevergoedingen en extra kosten.
pi_89258528
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:02 schreef athlonkmf het volgende:
Prima. Die 80km zones waren ook ingevoerd met jarenlange onderzoeken, maar uiteindelijk blijken ze alleen voor meer files en overlast te zorgen. Dus lang onderzoeken helpt ook geen flikker. Dan maar doen, en kijken.
Nee heb je, ja kan je krijgen. Alleen krijgen de onderzoeksbureau's nu wat minder geld.

Enne... "meer asfalt lijdt tot meer files". Daarom is het stukje A4 DH-amsterdam bij ringvaartaquaduct nu ook filevrij....
Precies, van die beleidsmakers die denken dat ze met hun ceteris paribus-onderzoekjes de robuuste werkelijkheid kunnen veranderen. Het kost alleen maar geld, tijd, en levert tevens onvrede/frustratie op.
pi_89258563
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:49 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het blijkt dus dat mensen prima in kunnen schatten wanneer hoe hard verstandig is. Waarom wil jij dat ervarinsgfeit niet erkennen?
Daar gebeuren inderdaad meer ongelukken.

En mag je op de autobahn altijd met onbeperkte snelheid rijden Sacher? (retorische vraag waarop het antwoord wel is wat de steller verwacht).
pi_89258636
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 15:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Gewoon goed in de wet verankeren. Sowieso moet de invloed van inspraakprocedures, belangenorganisaties die juridisch zaken onnodig tegenhouden (wat eindelijk toch door gaat, kijk naar de A4) aan banden worden gelegd. Het lijkt soms wel of we 10 democratieen hebben in Nederland. Tijd voor een slagvaardigere overheid. ^O^ (En laat je godwin maar achterwege.)
  † In Memoriam † zondag 28 november 2010 @ 15:58:53 #99
230491 Zith
pls tip
pi_89258745
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:49 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Als je toegang hebt tot het wetenschappelijk deep internet dan kan je daar zoeken en zal je vinden dat zo'n beetje elke publicatie hierover aangeeft dat hogere snelheid meer ongelukken betekent. Ik heb al een aantal keer in deze soort topics verschillende onderzoeken gegeven van texas tot denemarken tot australie, allemaal concluderen ze hetzelfde.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89258750
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 15:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er zijn experimenten geweest met kruispunten zonder voorrangsregels, schijnt erg goed te werken. Zonder verkeersregels letten mensen beter op en letten ze meer op elkaar.

Dus verkeersregels zijn niet per definitie heilig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')