Dat komt omdat dit de scheiding tussen links en rechts is. Rechts is van mening dat mensen zelf hun zaakjes kunnen regelen, links is van mening dat mensen dat niet zelf kunnen, en dat de overheid dat voor ze moet doen.quote:Op zondag 28 november 2010 14:57 schreef huhggh het volgende:
Wel grappig om te zien hoe door een relatief kleine verhoging in de maximumsnelheid sommigen hier al meteen beginnen te zeuren/spartelen en moord en brand schreeuwen.
Laten we dan maar je rechtse experiment voortzetten - en dus alle verkeersregels afschaffen (allemaal inmenging van de overheid). Immers mensen kunnen het allemaal prima zelf regelen. Even kijken wat er dan gaat gebeuren met het straatbeeld.quote:Op zondag 28 november 2010 15:12 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat komt omdat dit de scheiding tussen links en rechts is. Rechts is van mening dat mensen zelf hun zaakjes kunnen regelen, links is van mening dat mensen dat niet zelf kunnen, en dat de overheid dat voor ze moet doen.
Het spreekt voor zich dat de angsthazerij van links nergens op gebaseerd is behalve dan een vaag onderbuikgevoel, maar ja. Er is verder niemand die de linksen zal weerhouden zelf nog lekker 100 te blijven rijden. Alleen die ruimte gunnen de linksen niet aan de rechtsen. Daarom is dit helemaal geen onbelangrijk thema, wat ook blijkt uit de verhitte discussies die er over worden gevoerd.
Vandaar dat élk land ter wereld sneldheidslimieten kent, maakt niet uit wat voor regering er aan de macht is geweest.quote:Op zondag 28 november 2010 15:12 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat komt omdat dit de scheiding tussen links en rechts is. Rechts is van mening dat mensen zelf hun zaakjes kunnen regelen, links is van mening dat mensen dat niet zelf kunnen, en dat de overheid dat voor ze moet doen.
Het spreekt voor zich dat de angsthazerij van links nergens op gebaseerd is behalve dan een vaag onderbuikgevoel, maar ja. Er is verder niemand die de linksen zal weerhouden zelf nog lekker 100 te blijven rijden. Alleen die ruimte gunnen de linksen niet aan de rechtsen. Daarom is dit helemaal geen onbelangrijk thema, wat ook blijkt uit de verhitte discussies die er over worden gevoerd.
Verkeersregels zijn noodzakelijk, omdat je anders niet kunt inschatten wat de andere verkeersdeelnemers gaan doen. Max snelheid op de snelweg is echter onzinnige betutteling.quote:Op zondag 28 november 2010 15:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laten we dan maar je rechtse experiment voortzetten - en dus alle verkeersregels afschaffen (allemaal inmenging van de overheid). Immers mensen kunnen het allemaal prima zelf regelen. Even kijken wat er dan gaat gebeuren met het straatbeeld.
Onzin, dat is volgens jou noodzakelijk, wat een betutteling. Mensen kunnen prima zelf inschatten wat de ander gaat doen, daar hebben ze geen overheid voor nodig.quote:Op zondag 28 november 2010 15:19 schreef Sachertorte het volgende:
Verkeersregels zijn noodzakelijk, omdat je anders niet kunt inschatten wat de andere verkeersdeelnemers gaan doen. Max snelheid op de snelweg is echter onzinnige betutteling.
Hoe is dat een argument?quote:Op zondag 28 november 2010 15:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vandaar dat élk land ter wereld sneldheidslimieten kent, maakt niet uit wat voor regering er aan de macht is geweest.
Stel je niet aan. In dit topic is rechts voor, en links tegen. Dat is zeker een toevalligheidje? Ik heb net verklaard waarom dat zo is, volgens mij moet jij dat ook nog wel kunnen snappen.quote:Kan je de wereld ook nog op een normale manier zien of is alles bij jou links/rechts? Je obsessie is ziekelijk.
Als je dit meent is het treurig met je gesteld.quote:Op zondag 28 november 2010 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, dat is volgens jou noodzakelijk, wat een betutteling. Mensen kunnen prima zelf inschatten wat de ander gaat doen, daar hebben ze geen overheid voor nodig.
Om vervolgens een half jaar later weer teruggefloten te worden door de rechterquote:Op zondag 28 november 2010 14:16 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ook dat, geen eindeloze onderzoeken, inspraakprocedures, gewoon doen.
Met een verschil van 10 km/uur? Dan ben je wel extreem gevoeligquote:Op zondag 28 november 2010 14:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik ontleen groot persoonlijke nut aan het rijden met een hogere snelheid, puur omdat het lekker rijdt.
wij hebben een coffeeshopbeleid wat uniek in de wereld is, ga je nu tegen amerikane, chinezen en de rest van de wereld vertellen dat het prima is?quote:Op zondag 28 november 2010 15:23 schreef Sachertorte het volgende:
Los daarvan: ben je wel eens in Duitsland geweest? Werkt prima he.![]()
waarvan het aandeel snelweg waar je 130 zou kunnen rijden ook nog eens zeer bescheiden is...quote:Op zondag 28 november 2010 14:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waarbij aangetekend dient te worden dat de gemiddelde woon/werkverkeer afstand zo'n 25 km bedraagt.
Dat valt nogal mee? Er worden enkel wat kanttekeningen geplaatst bij nut en noodzaak. Daarnaast vraagt men het zich af of het slim is om dit zonder enige onderzoek door te drukken.quote:Op zondag 28 november 2010 14:57 schreef huhggh het volgende:
Wel grappig om te zien hoe door een relatief kleine verhoging in de maximumsnelheid sommigen hier al meteen beginnen te zeuren/spartelen en moord en brand schreeuwen.
Onzin want bij grote verschillen in snelheid valt ook niet goed meer te voorspellen wat de andere gebruikers gaan doen (en dan vooral wanneer en op welke afstand). En daarbij brengen ze zichzelf en anderen in gevaar.quote:Op zondag 28 november 2010 15:19 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Verkeersregels zijn noodzakelijk, omdat je anders niet kunt inschatten wat de andere verkeersdeelnemers gaan doen. Max snelheid op de snelweg is echter onzinnige betutteling.
quote:Op zondag 28 november 2010 15:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laten we dan maar je rechtse experiment voortzetten - en dus alle verkeersregels afschaffen (allemaal inmenging van de overheid). Immers mensen kunnen het allemaal prima zelf regelen. Even kijken wat er dan gaat gebeuren met het straatbeeld.
Vanwaar dan al die linkse opwinding?quote:Op zondag 28 november 2010 15:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
waarvan het aandeel snelweg waar je 130 zou kunnen rijden ook nog eens zeer bescheiden is...
Opwinding is wel een heel groot woordquote:Op zondag 28 november 2010 15:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Vanwaar dan al die linkse opwinding?
Ik heb een verklaring gegeven in dit topic. Wat is jouw verklaring?
De Autobahn is dus levensgevaarlijk?quote:Op zondag 28 november 2010 15:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Onzin want bij grote verschillen in snelheid valt ook niet goed meer te voorspellen wat de andere gebruikers gaan doen (en dan vooral wanneer en op welke afstand). En daarbij brengen ze zichzelf en anderen in gevaar.
Totaal geen onzinnige betutteling maar een logische maatregel dus.
Met bijbehorende schadevergoedingen en extra kosten.quote:Op zondag 28 november 2010 15:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Om vervolgens een half jaar later weer teruggefloten te worden door de rechter.
Precies, van die beleidsmakers die denken dat ze met hun ceteris paribus-onderzoekjes de robuuste werkelijkheid kunnen veranderen. Het kost alleen maar geld, tijd, en levert tevens onvrede/frustratie op.quote:Op zondag 28 november 2010 15:02 schreef athlonkmf het volgende:
Prima. Die 80km zones waren ook ingevoerd met jarenlange onderzoeken, maar uiteindelijk blijken ze alleen voor meer files en overlast te zorgen. Dus lang onderzoeken helpt ook geen flikker. Dan maar doen, en kijken.
Nee heb je, ja kan je krijgen. Alleen krijgen de onderzoeksbureau's nu wat minder geld.
Enne... "meer asfalt lijdt tot meer files". Daarom is het stukje A4 DH-amsterdam bij ringvaartaquaduct nu ook filevrij....
Daar gebeuren inderdaad meer ongelukken.quote:Op zondag 28 november 2010 15:49 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De Autobahn is dus levensgevaarlijk?
(retorische vraag du_ke!)
Het blijkt dus dat mensen prima in kunnen schatten wanneer hoe hard verstandig is. Waarom wil jij dat ervarinsgfeit niet erkennen?
Gewoon goed in de wet verankeren. Sowieso moet de invloed van inspraakprocedures, belangenorganisaties die juridisch zaken onnodig tegenhouden (wat eindelijk toch door gaat, kijk naar de A4) aan banden worden gelegd. Het lijkt soms wel of we 10 democratieen hebben in Nederland. Tijd voor een slagvaardigere overheid.quote:Op zondag 28 november 2010 15:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Om vervolgens een half jaar later weer teruggefloten te worden door de rechter.
Als je toegang hebt tot het wetenschappelijk deep internet dan kan je daar zoeken en zal je vinden dat zo'n beetje elke publicatie hierover aangeeft dat hogere snelheid meer ongelukken betekent. Ik heb al een aantal keer in deze soort topics verschillende onderzoeken gegeven van texas tot denemarken tot australie, allemaal concluderen ze hetzelfde.quote:Op zondag 28 november 2010 15:49 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De Autobahn is dus levensgevaarlijk?
(retorische vraag du_ke!)
Het blijkt dus dat mensen prima in kunnen schatten wanneer hoe hard verstandig is. Waarom wil jij dat ervarinsgfeit niet erkennen?
Er zijn experimenten geweest met kruispunten zonder voorrangsregels, schijnt erg goed te werken. Zonder verkeersregels letten mensen beter op en letten ze meer op elkaar.quote:Op zondag 28 november 2010 15:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laten we dan maar je rechtse experiment voortzetten - en dus alle verkeersregels afschaffen (allemaal inmenging van de overheid). Immers mensen kunnen het allemaal prima zelf regelen. Even kijken wat er dan gaat gebeuren met het straatbeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |