Waarbij aangetekend dient te worden dat de gemiddelde woon/werkverkeer afstand zo'n 25 km bedraagt.quote:Op zondag 28 november 2010 14:41 schreef MrBadGuy het volgende:
Als je het goed doet scheelt het je toch al bijna 2,5 minuut per 60 km
Nou nou 120 is best snel hoor. Soms ontstaat er spontaan een file en dan moet je wel hard remmen, anders knal je tegen de auto voor je aan. Bij 180 lijkt me dat nog problematischer.quote:Op zondag 28 november 2010 14:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Mij wel. Heerlijk om met 180 over de snelweg te racen. 130 is een eerste beginnetje, bij 100/120 ga ik door de zijraampjes kijken, dat is zo slaapverwekkend.
In Duitsland is er op sommige stukken helemaal geen beperking. Stelt dit kabinet jou in dat opzicht niet teleur.quote:Op zondag 28 november 2010 14:43 schreef teknomist het volgende:
[..]
Maar wel een redelijkere beperking...
Tja, misschien moeten politici zich eens verdiepen in de Trias Energetica.quote:Op zondag 28 november 2010 14:38 schreef teknomist het volgende:
[..]
Auto's worden steeds zuiniger dus dat compenseert het aardig; daarnaast geldt de snelheidsverhoging niet voor heel Nederland, dus dat zal wel meevallen.
Het houdt ze afgeleid van andere zaken die belangrijker zijn.quote:Op zondag 28 november 2010 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
Eigenlijk is het vooral treurig dat het klootjesvolk kibbelt over de verhoging van de max snelheid,
Waarbij aangetekend moet worden dat het aspect van tijdswinst nauwelijks een rol zal spelen in de besluitvorming. Het gaat om het beperken van de invloed van de overheid op het dagelijks leven van mensen en het vergroten van het genot dat men aan autorijden ontleent.quote:Op zondag 28 november 2010 14:44 schreef Dagonet het volgende:
Waarbij aangetekend dient te worden dat de gemiddelde woon/werkverkeer afstand zo'n 25 km bedraagt.
Je had het niet over gemiddeldes, maar over 60 km.quote:Op zondag 28 november 2010 14:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waarbij aangetekend dient te worden dat de gemiddelde woon/werkverkeer afstand zo'n 25 km bedraagt.
Nee, maar voor technocraten zoals jou is dat misschien een must in een discussie, maar niet voor mij. Heb jij dan een onderzoek waaruit blijkt dat het doen van eindeloze onderzoeken, rapporten, dossiers iets toevoegt? Heb jij voor mij een daarbij behorende kosten-baten-analyse?quote:Op zondag 28 november 2010 14:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah, jij bent volledig op de hoogte van de besluitvorming omtrent de snelheidsbeperking op dat stuk tot 100km? Alle dossiers gelezen, alle onderzoeken? Alle milieuvoorschriften en andere mogelijke redenen voor de beperking?
Hejje een linkje voor mij?
Waarom reageer jij dan in dit topic? Er zijn relevantere discussies te voeren lijkt me?quote:Op zondag 28 november 2010 14:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het houdt ze afgeleid van andere zaken die belangrijker zijn.
Kom eens buiten de Randstad.quote:Op zondag 28 november 2010 14:48 schreef Mutant01 het volgende:
Je kan nergens fatsoenlijk 120 rijden, laat staan 130.
Niet iedereen woont in de Randstad.quote:Op zondag 28 november 2010 14:48 schreef Mutant01 het volgende:
Je kan nergens fatsoenlijk 120 rijden, laat staan 130.
Ik geniet er meer van als ze zeggen dat er geen vingerafdrukken database komt dan dat ik 10 km harder mag rijden.quote:Op zondag 28 november 2010 14:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarbij aangetekend moet worden dat het aspect van tijdswinst nauwelijks een rol zal spelen in de besluitvorming. Het gaat om het beperken van de invloed van de overheid op het dagelijks leven van mensen en het vergroten van het genot dat men aan autorijden ontleent.
Nee.quote:
Kwestie van opletten. Bij 180 let ik een heel stuk beter op.quote:Soms ontstaat er spontaan een file en dan moet je wel hard remmen, anders knal je tegen de auto voor je aan. Bij 180 lijkt me dat nog problematischer.
Alleen staan die zaken compleet los van elkaar. Het wel of niet harder rijden heeft geen invloed op of er wel of niet zo'n database is. Dus waarom dat er bij halen?quote:Op zondag 28 november 2010 14:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik geniet er meer van als ze zeggen dat er geen vingerafdrukken database komt dan dat ik 10 km harder mag rijden.
Wat is het nut van een compleet andere discussie erbij halen?quote:Op zondag 28 november 2010 14:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik geniet er meer van als ze zeggen dat er geen vingerafdrukken database komt dan dat ik 10 km harder mag rijden.
Zelfs binnen de Randstad wegen waar je buiten de spits om prima lekker door kan rijden: A12, A2...quote:
Er wordt geen vaart achter gezet. Het is juist traag waardoor VVD en PVV vragen voor versnelling (die niet komt). Dat heet profileren.quote:Op zondag 28 november 2010 14:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goed om te zien dat er vaart achter gezet wordt.
Je kan buiten de spits vrijwel overal buiten de bebouwde kom de maximumsnelheid rijden.quote:Op zondag 28 november 2010 14:48 schreef Mutant01 het volgende:
Je kan nergens fatsoenlijk 120 rijden, laat staan 130.
De A12, waar je om de haverklap gesneden wordt. De A2, waar oma'tjes links blijven rijden.quote:Op zondag 28 november 2010 14:53 schreef teknomist het volgende:
[..]
Zelfs binnen de Randstad wegen waar je buiten de spits om prima lekker door kan rijden: A12, A2...
Compleet niet mijn ervaring, je kan zeer korte periodes misschien 130 rijden, al heel snel kom je verkeer tegen dat je aan het hinderen is.quote:Op zondag 28 november 2010 15:03 schreef waht het volgende:
[..]
Je kan buiten de spits vrijwel overal buiten de bebouwde kom de maximumsnelheid rijden.
En als je je lichten dooft haal je ook zo 100 binnen de bebouwde kom.quote:Op zondag 28 november 2010 15:03 schreef waht het volgende:
[..]
Je kan buiten de spits vrijwel overal buiten de bebouwde kom de maximumsnelheid rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |