Waarbij aangetekend dient te worden dat de gemiddelde woon/werkverkeer afstand zo'n 25 km bedraagt.quote:Op zondag 28 november 2010 14:41 schreef MrBadGuy het volgende:
Als je het goed doet scheelt het je toch al bijna 2,5 minuut per 60 km
Nou nou 120 is best snel hoor. Soms ontstaat er spontaan een file en dan moet je wel hard remmen, anders knal je tegen de auto voor je aan. Bij 180 lijkt me dat nog problematischer.quote:Op zondag 28 november 2010 14:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Mij wel. Heerlijk om met 180 over de snelweg te racen. 130 is een eerste beginnetje, bij 100/120 ga ik door de zijraampjes kijken, dat is zo slaapverwekkend.
In Duitsland is er op sommige stukken helemaal geen beperking. Stelt dit kabinet jou in dat opzicht niet teleur.quote:Op zondag 28 november 2010 14:43 schreef teknomist het volgende:
[..]
Maar wel een redelijkere beperking...
Tja, misschien moeten politici zich eens verdiepen in de Trias Energetica.quote:Op zondag 28 november 2010 14:38 schreef teknomist het volgende:
[..]
Auto's worden steeds zuiniger dus dat compenseert het aardig; daarnaast geldt de snelheidsverhoging niet voor heel Nederland, dus dat zal wel meevallen.
Het houdt ze afgeleid van andere zaken die belangrijker zijn.quote:Op zondag 28 november 2010 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
Eigenlijk is het vooral treurig dat het klootjesvolk kibbelt over de verhoging van de max snelheid,
Waarbij aangetekend moet worden dat het aspect van tijdswinst nauwelijks een rol zal spelen in de besluitvorming. Het gaat om het beperken van de invloed van de overheid op het dagelijks leven van mensen en het vergroten van het genot dat men aan autorijden ontleent.quote:Op zondag 28 november 2010 14:44 schreef Dagonet het volgende:
Waarbij aangetekend dient te worden dat de gemiddelde woon/werkverkeer afstand zo'n 25 km bedraagt.
Je had het niet over gemiddeldes, maar over 60 km.quote:Op zondag 28 november 2010 14:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waarbij aangetekend dient te worden dat de gemiddelde woon/werkverkeer afstand zo'n 25 km bedraagt.
Nee, maar voor technocraten zoals jou is dat misschien een must in een discussie, maar niet voor mij. Heb jij dan een onderzoek waaruit blijkt dat het doen van eindeloze onderzoeken, rapporten, dossiers iets toevoegt? Heb jij voor mij een daarbij behorende kosten-baten-analyse?quote:Op zondag 28 november 2010 14:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah, jij bent volledig op de hoogte van de besluitvorming omtrent de snelheidsbeperking op dat stuk tot 100km? Alle dossiers gelezen, alle onderzoeken? Alle milieuvoorschriften en andere mogelijke redenen voor de beperking?
Hejje een linkje voor mij?
Waarom reageer jij dan in dit topic? Er zijn relevantere discussies te voeren lijkt me?quote:Op zondag 28 november 2010 14:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het houdt ze afgeleid van andere zaken die belangrijker zijn.
Kom eens buiten de Randstad.quote:Op zondag 28 november 2010 14:48 schreef Mutant01 het volgende:
Je kan nergens fatsoenlijk 120 rijden, laat staan 130.
Niet iedereen woont in de Randstad.quote:Op zondag 28 november 2010 14:48 schreef Mutant01 het volgende:
Je kan nergens fatsoenlijk 120 rijden, laat staan 130.
Ik geniet er meer van als ze zeggen dat er geen vingerafdrukken database komt dan dat ik 10 km harder mag rijden.quote:Op zondag 28 november 2010 14:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarbij aangetekend moet worden dat het aspect van tijdswinst nauwelijks een rol zal spelen in de besluitvorming. Het gaat om het beperken van de invloed van de overheid op het dagelijks leven van mensen en het vergroten van het genot dat men aan autorijden ontleent.
Nee.quote:
Kwestie van opletten. Bij 180 let ik een heel stuk beter op.quote:Soms ontstaat er spontaan een file en dan moet je wel hard remmen, anders knal je tegen de auto voor je aan. Bij 180 lijkt me dat nog problematischer.
Alleen staan die zaken compleet los van elkaar. Het wel of niet harder rijden heeft geen invloed op of er wel of niet zo'n database is. Dus waarom dat er bij halen?quote:Op zondag 28 november 2010 14:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik geniet er meer van als ze zeggen dat er geen vingerafdrukken database komt dan dat ik 10 km harder mag rijden.
Wat is het nut van een compleet andere discussie erbij halen?quote:Op zondag 28 november 2010 14:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik geniet er meer van als ze zeggen dat er geen vingerafdrukken database komt dan dat ik 10 km harder mag rijden.
Zelfs binnen de Randstad wegen waar je buiten de spits om prima lekker door kan rijden: A12, A2...quote:
Er wordt geen vaart achter gezet. Het is juist traag waardoor VVD en PVV vragen voor versnelling (die niet komt). Dat heet profileren.quote:Op zondag 28 november 2010 14:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goed om te zien dat er vaart achter gezet wordt.
Je kan buiten de spits vrijwel overal buiten de bebouwde kom de maximumsnelheid rijden.quote:Op zondag 28 november 2010 14:48 schreef Mutant01 het volgende:
Je kan nergens fatsoenlijk 120 rijden, laat staan 130.
De A12, waar je om de haverklap gesneden wordt. De A2, waar oma'tjes links blijven rijden.quote:Op zondag 28 november 2010 14:53 schreef teknomist het volgende:
[..]
Zelfs binnen de Randstad wegen waar je buiten de spits om prima lekker door kan rijden: A12, A2...
Compleet niet mijn ervaring, je kan zeer korte periodes misschien 130 rijden, al heel snel kom je verkeer tegen dat je aan het hinderen is.quote:Op zondag 28 november 2010 15:03 schreef waht het volgende:
[..]
Je kan buiten de spits vrijwel overal buiten de bebouwde kom de maximumsnelheid rijden.
En als je je lichten dooft haal je ook zo 100 binnen de bebouwde kom.quote:Op zondag 28 november 2010 15:03 schreef waht het volgende:
[..]
Je kan buiten de spits vrijwel overal buiten de bebouwde kom de maximumsnelheid rijden.
Dat komt omdat dit de scheiding tussen links en rechts is. Rechts is van mening dat mensen zelf hun zaakjes kunnen regelen, links is van mening dat mensen dat niet zelf kunnen, en dat de overheid dat voor ze moet doen.quote:Op zondag 28 november 2010 14:57 schreef huhggh het volgende:
Wel grappig om te zien hoe door een relatief kleine verhoging in de maximumsnelheid sommigen hier al meteen beginnen te zeuren/spartelen en moord en brand schreeuwen.
Laten we dan maar je rechtse experiment voortzetten - en dus alle verkeersregels afschaffen (allemaal inmenging van de overheid). Immers mensen kunnen het allemaal prima zelf regelen. Even kijken wat er dan gaat gebeuren met het straatbeeld.quote:Op zondag 28 november 2010 15:12 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat komt omdat dit de scheiding tussen links en rechts is. Rechts is van mening dat mensen zelf hun zaakjes kunnen regelen, links is van mening dat mensen dat niet zelf kunnen, en dat de overheid dat voor ze moet doen.
Het spreekt voor zich dat de angsthazerij van links nergens op gebaseerd is behalve dan een vaag onderbuikgevoel, maar ja. Er is verder niemand die de linksen zal weerhouden zelf nog lekker 100 te blijven rijden. Alleen die ruimte gunnen de linksen niet aan de rechtsen. Daarom is dit helemaal geen onbelangrijk thema, wat ook blijkt uit de verhitte discussies die er over worden gevoerd.
Vandaar dat élk land ter wereld sneldheidslimieten kent, maakt niet uit wat voor regering er aan de macht is geweest.quote:Op zondag 28 november 2010 15:12 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat komt omdat dit de scheiding tussen links en rechts is. Rechts is van mening dat mensen zelf hun zaakjes kunnen regelen, links is van mening dat mensen dat niet zelf kunnen, en dat de overheid dat voor ze moet doen.
Het spreekt voor zich dat de angsthazerij van links nergens op gebaseerd is behalve dan een vaag onderbuikgevoel, maar ja. Er is verder niemand die de linksen zal weerhouden zelf nog lekker 100 te blijven rijden. Alleen die ruimte gunnen de linksen niet aan de rechtsen. Daarom is dit helemaal geen onbelangrijk thema, wat ook blijkt uit de verhitte discussies die er over worden gevoerd.
Verkeersregels zijn noodzakelijk, omdat je anders niet kunt inschatten wat de andere verkeersdeelnemers gaan doen. Max snelheid op de snelweg is echter onzinnige betutteling.quote:Op zondag 28 november 2010 15:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laten we dan maar je rechtse experiment voortzetten - en dus alle verkeersregels afschaffen (allemaal inmenging van de overheid). Immers mensen kunnen het allemaal prima zelf regelen. Even kijken wat er dan gaat gebeuren met het straatbeeld.
Onzin, dat is volgens jou noodzakelijk, wat een betutteling. Mensen kunnen prima zelf inschatten wat de ander gaat doen, daar hebben ze geen overheid voor nodig.quote:Op zondag 28 november 2010 15:19 schreef Sachertorte het volgende:
Verkeersregels zijn noodzakelijk, omdat je anders niet kunt inschatten wat de andere verkeersdeelnemers gaan doen. Max snelheid op de snelweg is echter onzinnige betutteling.
Hoe is dat een argument?quote:Op zondag 28 november 2010 15:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vandaar dat élk land ter wereld sneldheidslimieten kent, maakt niet uit wat voor regering er aan de macht is geweest.
Stel je niet aan. In dit topic is rechts voor, en links tegen. Dat is zeker een toevalligheidje? Ik heb net verklaard waarom dat zo is, volgens mij moet jij dat ook nog wel kunnen snappen.quote:Kan je de wereld ook nog op een normale manier zien of is alles bij jou links/rechts? Je obsessie is ziekelijk.
Als je dit meent is het treurig met je gesteld.quote:Op zondag 28 november 2010 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, dat is volgens jou noodzakelijk, wat een betutteling. Mensen kunnen prima zelf inschatten wat de ander gaat doen, daar hebben ze geen overheid voor nodig.
Om vervolgens een half jaar later weer teruggefloten te worden door de rechterquote:Op zondag 28 november 2010 14:16 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ook dat, geen eindeloze onderzoeken, inspraakprocedures, gewoon doen.
Met een verschil van 10 km/uur? Dan ben je wel extreem gevoeligquote:Op zondag 28 november 2010 14:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik ontleen groot persoonlijke nut aan het rijden met een hogere snelheid, puur omdat het lekker rijdt.
wij hebben een coffeeshopbeleid wat uniek in de wereld is, ga je nu tegen amerikane, chinezen en de rest van de wereld vertellen dat het prima is?quote:Op zondag 28 november 2010 15:23 schreef Sachertorte het volgende:
Los daarvan: ben je wel eens in Duitsland geweest? Werkt prima he.![]()
waarvan het aandeel snelweg waar je 130 zou kunnen rijden ook nog eens zeer bescheiden is...quote:Op zondag 28 november 2010 14:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waarbij aangetekend dient te worden dat de gemiddelde woon/werkverkeer afstand zo'n 25 km bedraagt.
Dat valt nogal mee? Er worden enkel wat kanttekeningen geplaatst bij nut en noodzaak. Daarnaast vraagt men het zich af of het slim is om dit zonder enige onderzoek door te drukken.quote:Op zondag 28 november 2010 14:57 schreef huhggh het volgende:
Wel grappig om te zien hoe door een relatief kleine verhoging in de maximumsnelheid sommigen hier al meteen beginnen te zeuren/spartelen en moord en brand schreeuwen.
Onzin want bij grote verschillen in snelheid valt ook niet goed meer te voorspellen wat de andere gebruikers gaan doen (en dan vooral wanneer en op welke afstand). En daarbij brengen ze zichzelf en anderen in gevaar.quote:Op zondag 28 november 2010 15:19 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Verkeersregels zijn noodzakelijk, omdat je anders niet kunt inschatten wat de andere verkeersdeelnemers gaan doen. Max snelheid op de snelweg is echter onzinnige betutteling.
quote:Op zondag 28 november 2010 15:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laten we dan maar je rechtse experiment voortzetten - en dus alle verkeersregels afschaffen (allemaal inmenging van de overheid). Immers mensen kunnen het allemaal prima zelf regelen. Even kijken wat er dan gaat gebeuren met het straatbeeld.
Vanwaar dan al die linkse opwinding?quote:Op zondag 28 november 2010 15:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
waarvan het aandeel snelweg waar je 130 zou kunnen rijden ook nog eens zeer bescheiden is...
Opwinding is wel een heel groot woordquote:Op zondag 28 november 2010 15:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Vanwaar dan al die linkse opwinding?
Ik heb een verklaring gegeven in dit topic. Wat is jouw verklaring?
De Autobahn is dus levensgevaarlijk?quote:Op zondag 28 november 2010 15:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Onzin want bij grote verschillen in snelheid valt ook niet goed meer te voorspellen wat de andere gebruikers gaan doen (en dan vooral wanneer en op welke afstand). En daarbij brengen ze zichzelf en anderen in gevaar.
Totaal geen onzinnige betutteling maar een logische maatregel dus.
Met bijbehorende schadevergoedingen en extra kosten.quote:Op zondag 28 november 2010 15:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Om vervolgens een half jaar later weer teruggefloten te worden door de rechter.
Precies, van die beleidsmakers die denken dat ze met hun ceteris paribus-onderzoekjes de robuuste werkelijkheid kunnen veranderen. Het kost alleen maar geld, tijd, en levert tevens onvrede/frustratie op.quote:Op zondag 28 november 2010 15:02 schreef athlonkmf het volgende:
Prima. Die 80km zones waren ook ingevoerd met jarenlange onderzoeken, maar uiteindelijk blijken ze alleen voor meer files en overlast te zorgen. Dus lang onderzoeken helpt ook geen flikker. Dan maar doen, en kijken.
Nee heb je, ja kan je krijgen. Alleen krijgen de onderzoeksbureau's nu wat minder geld.
Enne... "meer asfalt lijdt tot meer files". Daarom is het stukje A4 DH-amsterdam bij ringvaartaquaduct nu ook filevrij....
Daar gebeuren inderdaad meer ongelukken.quote:Op zondag 28 november 2010 15:49 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De Autobahn is dus levensgevaarlijk?
(retorische vraag du_ke!)
Het blijkt dus dat mensen prima in kunnen schatten wanneer hoe hard verstandig is. Waarom wil jij dat ervarinsgfeit niet erkennen?
Gewoon goed in de wet verankeren. Sowieso moet de invloed van inspraakprocedures, belangenorganisaties die juridisch zaken onnodig tegenhouden (wat eindelijk toch door gaat, kijk naar de A4) aan banden worden gelegd. Het lijkt soms wel of we 10 democratieen hebben in Nederland. Tijd voor een slagvaardigere overheid.quote:Op zondag 28 november 2010 15:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Om vervolgens een half jaar later weer teruggefloten te worden door de rechter.
Als je toegang hebt tot het wetenschappelijk deep internet dan kan je daar zoeken en zal je vinden dat zo'n beetje elke publicatie hierover aangeeft dat hogere snelheid meer ongelukken betekent. Ik heb al een aantal keer in deze soort topics verschillende onderzoeken gegeven van texas tot denemarken tot australie, allemaal concluderen ze hetzelfde.quote:Op zondag 28 november 2010 15:49 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De Autobahn is dus levensgevaarlijk?
(retorische vraag du_ke!)
Het blijkt dus dat mensen prima in kunnen schatten wanneer hoe hard verstandig is. Waarom wil jij dat ervarinsgfeit niet erkennen?
Er zijn experimenten geweest met kruispunten zonder voorrangsregels, schijnt erg goed te werken. Zonder verkeersregels letten mensen beter op en letten ze meer op elkaar.quote:Op zondag 28 november 2010 15:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laten we dan maar je rechtse experiment voortzetten - en dus alle verkeersregels afschaffen (allemaal inmenging van de overheid). Immers mensen kunnen het allemaal prima zelf regelen. Even kijken wat er dan gaat gebeuren met het straatbeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |