Snelwegen enkel voor VVD'ersquote:Op zondag 28 november 2010 14:35 schreef IHVK het volgende:
Kijk privaat mag het van mij hoor. VVD en PVV"ers kunnen bijvoorbeeld stukken snelweg aanleggen waar ze allemaal samen 180 kunnen rijden.
Dan zeg ik veel plezier, maar ik kom er niet.
Met welk voordeel?quote:Op zondag 28 november 2010 14:31 schreef teknomist het volgende:
Het gaat in dit plan om het verhogen op bepaalde stukken...
Die zal voor wat betreft het autorijden natuurlijk omhoog gaan. De meeste motoren gebruiken meer brandstof per kilomenter als er harder wordt gereden, dat levert per definitie meer CO2-uitstoot op. Maar dat is niet erg, automobilisten betalen per jaar als 2 miljard meer aan belastingen en heffing dan zij aan kosten veroorzaken, waaronder externe kosten zoals milieukosten, er is dus ruimte om een hoger extern effect op te vangen.quote:Op zondag 28 november 2010 14:32 schreef Zwansen het volgende:
Wat betekent dit voor de totale CO2-uitstoot van Nederland?
Ja maar niet op willekeurige mensen, maar mensen die er daadwerkelijk zelf mee instemmen en vaak nog een enorme vergoeding voor krijgen en worden ingelicht over de risico's.quote:Op zondag 28 november 2010 14:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Weet je hoe het ontwikkelen van een medicijn gaat? De laatste 2 fases zijn nu juist testen in de praktijk.
Henk en Ingrid rijden in oude barrels op provinciale wegen.quote:Op zondag 28 november 2010 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
Driewerf hoera, we mogen 130 op de snelweg. Henk en Ingrid met hun gezamenlijk IQ van 74 hangen de vlag uit. Wat een stupiditeit.
De Starlet van Henk haalt toch geen 130 en Ingrid durft niet op de snelweg te rijden.quote:Op zondag 28 november 2010 14:37 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee de PVV'ers gaan ook bij jullie rijden.
Auto's worden steeds zuiniger dus dat compenseert het aardig; daarnaast geldt de snelheidsverhoging niet voor heel Nederland, dus dat zal wel meevallen.quote:Op zondag 28 november 2010 14:32 schreef Zwansen het volgende:
Wat betekent dit voor de totale CO2-uitstoot van Nederland?
We zijn nog steeds gebonden aan Europese afspraken om onze CO2-uitstoot terug te dringen.
Maar je blijft ze een beperking opleggen, sterker nog, je doet er een beperking bij want behalve de huidige beperking gooi je er nu ook nog bij dat je op sommige stukken tot 130 mág rijden, maar dan moet je wel opletten want het zijn maar een paar stukjes dus daarna komt weer de beperking naar 120, of 100. Dus je maakt het slechts chaotischer.quote:Op zondag 28 november 2010 14:35 schreef teknomist het volgende:
[..]
Jij noemt het electoraal gewin, ik noem het de burger niet onnodige beperkingen op leggen.
Ja, want dat doet de overheid natuurlijk ook nooit. Nee, die wegen die zijn er spontaan gekomen, het leger zijn hobbyisten, ziekenhuizen en politie zijn uit de hand gelopen kleuterspelletjes.quote:Goed voor het vertrouwen in de overheid, die er niet alleen is om de burgers continu te confronteren met een oerwoud aan regels en belastingverhogingen maar ook eens iets terug doet...
Links rijden de VVD'ers en rechts de PVV'ers?quote:Op zondag 28 november 2010 14:38 schreef Cerbie het volgende:
[..]
De Starlet van Henk haalt toch geen 130 en Ingrid durft niet op de snelweg te rijden.
Onzin, die druk ik gewoon van de weg af met m'n A8.quote:Op zondag 28 november 2010 14:37 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee de PVV'ers gaan ook bij jullie rijden.
Dat heb ik hierboven als gezegd. Daarnaast slaat het volledig nergens op dat je bijvoorbeeld op sommige stukken niet harder dan 100 mag, neem bijvoorbeeld de A16. Regels prima, maar ze moeten wel billijk zijn. Wetten en regels die dat niet zijn vergroten alleen maar de afstand tussen de overheid en burger, en we weten allemaal wat daar de gevolgen van kunnen zijn.quote:
Wat lul je nou? Er is nog steeds een beperking. Alleen ligt die 10 km/h hoger dan voorheen.quote:Op zondag 28 november 2010 14:35 schreef teknomist het volgende:
[..]
Jij noemt het electoraal gewin, ik noem het de burger niet onnodige beperkingen op leggen. Goed voor het vertrouwen in de overheid, die er niet alleen is om de burgers continu te confronteren met een oerwoud aan regels en belastingverhogingen maar ook eens iets terug doet...
Als je het goed doet scheelt het je toch al bijna 2,5 minuut per 60 kmquote:Op zondag 28 november 2010 14:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Want? Was is het netto effect van 130 rijden op stukken waar je nu 120 mag? Ik doe het dagelijks over een afstand van een kilometer of 60 en het scheelt me ongeveer een minuut. Nou nou, wat een goede zaak.
Nee hoor, op veel plekken in Nederland zijn er al variabele snelheden: de smog-snelheid bij Tilburg, de A13/A20/A10... De techniek is er gewoon voor. Het wordt er echt niet chaotischer voor; mocht je je in de war raken daardoor ben je een rijbewijs niet waardig.quote:Op zondag 28 november 2010 14:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar je blijft ze een beperking opleggen, sterker nog, je doet er een beperking bij want behalve de huidige beperking gooi je er nu ook nog bij dat je op sommige stukken tot 130 mág rijden, maar dan moet je wel opletten want het zijn maar een paar stukjes dus daarna komt weer de beperking naar 120, of 100. Dus je maakt het slechts chaotischer.
Dat zijn gewoon noodzakelijke voorzieningen en instituties. Flauwe vergelijking.quote:Ja, want dat doet de overheid natuurlijk ook nooit. Nee, die wegen die zijn er spontaan gekomen, het leger zijn hobbyisten, ziekenhuizen en politie zijn uit de hand gelopen kleuterspelletjes..
Maar wel een redelijkere beperking...quote:Op zondag 28 november 2010 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Er is nog steeds een beperking. Alleen ligt die 10 km/h hoger dan voorheen.
Ah, jij bent volledig op de hoogte van de besluitvorming omtrent de snelheidsbeperking op dat stuk tot 100km? Alle dossiers gelezen, alle onderzoeken? Alle milieuvoorschriften en andere mogelijke redenen voor de beperking?quote:Op zondag 28 november 2010 14:40 schreef teknomist het volgende:
Dat heb ik hierboven als gezegd. Daarnaast slaat het volledig nergens op dat je bijvoorbeeld op sommige stukken niet harder dan 100 mag, neem bijvoorbeeld de A16.
Mij wel. Heerlijk om met 180 over de snelweg te racen. 130 is een eerste beginnetje, bij 100/120 ga ik door de zijraampjes kijken, dat is zo slaapverwekkend.quote:Op zondag 28 november 2010 14:24 schreef IHVK het volgende:
Het kan me geen reet schelen of ik nou 120 of 130 rijdt.
Waarbij aangetekend dient te worden dat de gemiddelde woon/werkverkeer afstand zo'n 25 km bedraagt.quote:Op zondag 28 november 2010 14:41 schreef MrBadGuy het volgende:
Als je het goed doet scheelt het je toch al bijna 2,5 minuut per 60 km
Nou nou 120 is best snel hoor. Soms ontstaat er spontaan een file en dan moet je wel hard remmen, anders knal je tegen de auto voor je aan. Bij 180 lijkt me dat nog problematischer.quote:Op zondag 28 november 2010 14:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Mij wel. Heerlijk om met 180 over de snelweg te racen. 130 is een eerste beginnetje, bij 100/120 ga ik door de zijraampjes kijken, dat is zo slaapverwekkend.
In Duitsland is er op sommige stukken helemaal geen beperking. Stelt dit kabinet jou in dat opzicht niet teleur.quote:Op zondag 28 november 2010 14:43 schreef teknomist het volgende:
[..]
Maar wel een redelijkere beperking...
Tja, misschien moeten politici zich eens verdiepen in de Trias Energetica.quote:Op zondag 28 november 2010 14:38 schreef teknomist het volgende:
[..]
Auto's worden steeds zuiniger dus dat compenseert het aardig; daarnaast geldt de snelheidsverhoging niet voor heel Nederland, dus dat zal wel meevallen.
Het houdt ze afgeleid van andere zaken die belangrijker zijn.quote:Op zondag 28 november 2010 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
Eigenlijk is het vooral treurig dat het klootjesvolk kibbelt over de verhoging van de max snelheid,
Waarbij aangetekend moet worden dat het aspect van tijdswinst nauwelijks een rol zal spelen in de besluitvorming. Het gaat om het beperken van de invloed van de overheid op het dagelijks leven van mensen en het vergroten van het genot dat men aan autorijden ontleent.quote:Op zondag 28 november 2010 14:44 schreef Dagonet het volgende:
Waarbij aangetekend dient te worden dat de gemiddelde woon/werkverkeer afstand zo'n 25 km bedraagt.
Je had het niet over gemiddeldes, maar over 60 km.quote:Op zondag 28 november 2010 14:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waarbij aangetekend dient te worden dat de gemiddelde woon/werkverkeer afstand zo'n 25 km bedraagt.
Nee, maar voor technocraten zoals jou is dat misschien een must in een discussie, maar niet voor mij. Heb jij dan een onderzoek waaruit blijkt dat het doen van eindeloze onderzoeken, rapporten, dossiers iets toevoegt? Heb jij voor mij een daarbij behorende kosten-baten-analyse?quote:Op zondag 28 november 2010 14:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah, jij bent volledig op de hoogte van de besluitvorming omtrent de snelheidsbeperking op dat stuk tot 100km? Alle dossiers gelezen, alle onderzoeken? Alle milieuvoorschriften en andere mogelijke redenen voor de beperking?
Hejje een linkje voor mij?
Waarom reageer jij dan in dit topic? Er zijn relevantere discussies te voeren lijkt me?quote:Op zondag 28 november 2010 14:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het houdt ze afgeleid van andere zaken die belangrijker zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |