Van Gijsbert Kamer, de man die ook bij DWDD zat:quote:Op donderdag 25 november 2010 20:32 schreef brtausi het volgende:
[..]
altijd leuk hoe ze de negatieve kanten meer aandacht willen geven dan de positieve, ondanks ze daar zitten om lovend te praten over het album.
Die review wil ik wel lezen
quote:Het beste hiphopalbum sinds vijf jaar
Kanye West: My Beautiful Dark Twisted Fantasy. Universal.
Momenten van verslapping zijn niet te vinden op het nieuwe album van Kanye West. Niet alleen is dit zijn beste plaat sinds hij in 2004 debuteerde met The College Dropout, het is ook het beste hiphopalbum van de afgelopen vijf jaar. Een plaat om weer vertrouwen in hiphop te krijgen als een genre dat én zichzelf vernieuwt én appelleert aan de smaak van het grote publiek.
West had het publiek al gewaarschuwd, hij was met iets groots bezig en wilde nu eens een plaat maken die de hele wereld versteld zou doen staan. Dat is hem gelukt, zo lijkt het. De Amerikaanse pers overlaadt de rapper/producer met tienen, en er valt ook echt geen minder puntje op de plaat aan te wijzen. De productie is subliem, de keuze van samples, van King Crimsons 21st Century Schizoid Man in Power tot Aphex Twins Avril 14th in Blame Game al even verrassend als geslaagd.
West zelf was nooit de allerbeste rapper, iets wat hij op zijn latere werk tot vervelens toe maskeerde met het technische foefje dat Auto-Tune heet. Maar waar hij die stemvervormer hier gebruikt is dat functioneel. Ieder nummer heeft een andere sfeer, tempo en sound, zonder dat het afbreuk doet aan de eenheid. Een plaat waarmee je niet alleen weer vertrouwen krijgt in hiphop maar in mainstreampop in het algemeen. Even vernieuwend als toegankelijk is My Beautiful Dark Twisted Fantasy. Niks minder dan een meesterwerk.
Gijsbert Kamer
Ik vind Blame game wel heel erg sterk gedaan. Al ben ik er nooit fan van als ze Aphex' werk gebruiken ergens bij.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:42 schreef tim. het volgende:
[..]
Van Gijsbert Kamer, de man die ook bij DWDD zat:
[..]
Het beste hiphop album van 5 jaarquote:Op donderdag 25 november 2010 23:42 schreef tim. het volgende:
[..]
[..]
Yeah, no.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:42 schreef tim. het volgende:
[..]
[..]
Het was me niet eens opgevallen, ik zou ook niet weten welk nummer van Aphex dat isquote:Op donderdag 25 november 2010 23:44 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik vind Blame game wel heel erg sterk gedaan. Al ben ik er nooit fan van als ze Aphex' werk gebruiken ergens bij.
Nee, als je het mij vraagtquote:Op vrijdag 26 november 2010 00:02 schreef DrDentz het volgende:
Is Runaway de moeite van het bekijken waard?
quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:10 schreef tim. het volgende:
[..]
Het was me niet eens opgevallen, ik zou ook niet weten welk nummer van Aphex dat is.
Zeker! Alleen jammer dat je misschien eerst het album hebt geluisterd. Er zitten soms wat andere (uitgeklede) versies in.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:02 schreef DrDentz het volgende:
Hij zou eerst in de HMH spelen. Dat werd toen dus later de Ahoy. En het was een vette show, dat wel. Maar de akoestiek is daar om te huilenquote:Op donderdag 25 november 2010 23:28 schreef kalinhos het volgende:
Ik hoop dattie trouwens (weer) met een tour komt.
Ik had eerst kaarten voor zijn concert in Nederland (Ahoy geloofk), maar dat werd toen afgelast omdat zijn moeder overleden was. Nja geld terug gekregen destijds geloof ik, heb het zelf niet helemaal geregeld. En toen kwam die weer, en toen besloot ik ineens dat ik toch niet zo'n zin had om mee te gaan. Ik ging liever die avond ergens een zielig zaalvoetbal wedstijdje keepen2 vrienden van me gingen wel en vonden het een van de tofste concerten die ze ooit gezien hadden. Nog altijd spijt dat ik niet mee ben gegaan.
http://www.guardian.co.uk(...)fantasy-critics-hypequote:It's not even a creative breakthrough. West's already done contradiction on The College Dropout, triumphalism on Late Registration, celebrity angst (and unexpected sampling) on Graduation, and moping on 808s & Heartbreak. Now he's just doing them all at once, louder. And the creeping sense that he's had nothing new to say since 2005 becomes undeniable when, at the end of an album about West's adventures in celebrityland, he has to turn to a 1970 spoken-word piece by Gil Scott-Heron for some big-picture gravitas.
1. College Dropoutquote:Op vrijdag 26 november 2010 00:38 schreef RedGuy het volgende:
Wat is eigenlijk van zijn albums jullie top 5?
Voor mij staat My Beautiful Dark Twisted Fantasy duidelijk op 1, en daarna volgt:
2. College Dropout
3. 808's & Heartbreak
4. Graduation
5. Late Registration
Sluit mij aan bij deze top5quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:13 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
1. College Dropout
2. Late Registration
3. My Beautiful Dark Twisted Fantasy
4. Graduation
5. 808's & Heartbreak
Ik heb echte te mooie herinneringen aan College Dropout en Late Registration.
Wel erg kort door de bocht imoquote:Op vrijdag 26 november 2010 17:28 schreef ROFLOL het volgende:
Ik blijf MBDTF maar lame vinden eerlijk gezegd. Alleen Dark Fantasy is echt zwaar geweldig en Power (die ik ondertussen wel al skip omdat ik die al te vaak heb beluisterd). Voor de rest vind ik het echt helemaal niks. Teveel onnodige gasten erop die niks toevoegen en vind het overall gewoon niet lekker helaas. Maar goed, alleen Dark Fantasy maakt alles al goed.
Klopt, die ene line die ze heeftquote:Op vrijdag 26 november 2010 17:34 schreef ChickenTonight het volgende:
Fergie is bloedirritant in All of the lights.
Ik vind haar wel tof op Monster. Dat is dan ook direct het enige wat ik tof vind van haar.quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:03 schreef Otis2.0 het volgende:
Nicki Minaj, die kan ik echt niet uitstaan.
quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:56 schreef stijn_ het volgende:
Runaway - the movie![]()
![]()
Runaway - het nummer![]()
Ik vind van welquote:Op vrijdag 26 november 2010 00:02 schreef DrDentz het volgende:
De mijne ook wel denk ik. Samen met Gorgeous en Hell of a Lifequote:Op zaterdag 27 november 2010 21:29 schreef Arn0 het volgende:
Voor mij is het nummer Runaway net mijn favoriet op het album, heerlijke intro / outro
Ben heel benieuwd, lees alleen maar goeie recensiesquote:Op donderdag 25 november 2010 23:42 schreef tim. het volgende:
[..]
[..]
Daarom luister ik naar J.Colequote:Op zondag 28 november 2010 22:13 schreef ChickenTonight het volgende:
Groot minpunt aan dit album zijn Kanye's lyrics, die zo nu en dan erg matig zijn.
sent this bitch a picture of my diiiiickquote:Op zondag 28 november 2010 22:13 schreef ChickenTonight het volgende:
Groot minpunt aan dit album zijn Kanye's lyrics, die zo nu en dan erg matig zijn.
Hoe kan dat nou? Blame Game is pas nummer 11.quote:Op woensdag 1 december 2010 17:12 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Eerste 3 nummers zijn tof, ook vrij weinig hip-hop aan die nummers. Daarna word het hard minder.
Dat heb ik juist met Runaway. Ik blijf op de een of ander manier toch gefascineerd luisteren naar het satanistisch gegrom na afloop dat alsmaar steeds luider en duidelijker wordt naar het einde toe.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:55 schreef AceHighHugo het volgende:
Blame Game vind ik zo'n sick nummer.. Om de een of andere reden laat ik altijd de volle 8 minuten aanstaan, inc dat gelul van Chris Rock..
Jeezy taught me!
Nice!quote:Op woensdag 1 december 2010 18:35 schreef ChickenTonight het volgende:
Voor de geïnteresseerden: de gebruikte samples:
http://soundcloud.com/hyp(...)sted-fantasy-samples
Inmiddels wel. Met de cover gecensureerdquote:
Korte aandachtsspanne dan.quote:Op dinsdag 30 november 2010 07:58 schreef Norrage het volgende:
Bij mij begint ie onderhand een beetje te vervelen, maar goed is ie zeker
Maar dan heb je een gecensureerde cover.quote:Op donderdag 2 december 2010 14:44 schreef kreuk050 het volgende:
Ik heb http://www.islanddefjam.com/kanye/ dat besteld voor 50 dollar
Erg cool dacht ik zo.
Nouja zeg!quote:
Boeit me niet...niet het gecensureerde album hoop ik?!quote:Op donderdag 2 december 2010 22:35 schreef skudkind het volgende:
[..]
Maar dan heb je een gecensureerde cover.
Op MTV is dat wel erg ingekort, dat hele stuk is eraf.quote:Op woensdag 1 december 2010 19:09 schreef skudkind het volgende:
[..]
Dat heb ik juist met Runaway. Ik blijf op de een of ander manier toch gefascineerd luisteren naar het satanistisch gegrom na afloop dat alsmaar steeds luider en duidelijker wordt naar het einde toe.
Eén exemplaar heeft alle vijf de hoesjes (in het boekje ofzo)?Ik wil het vinyl, maar ik vind dat nog te duur (¤40).quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:00 schreef Copycat het volgende:
Gisteren binnengekregen. Mooi artwork sowieso, met vijf verschillende 'schilderijtjes'.
Moet 'm nog even echt goed luisteren, maar ligt nu al erg lekker in het gehoor.
Dat vind jij alleen maar omdat het geschreven is door een vrouwquote:Op vrijdag 3 december 2010 16:04 schreef ChickenTonight het volgende:
Een goed stuk over MBDTF en de gekte eromheen.
http://www.nrcnext.nl/blo(...)s-mensen-nu-claimen/
Dit soort opmerkingen zijn echt tenenkrommend, voor mij al genoeg reden om het stuk niet echt serieus te nemen. Ze doet alsof iedereen Kanye vergelijkt met Jackson en vult daarna zelf in dat dit gaat over de zang en dans, terwijl dit juist de punten zijn waarop Kanye níet met Jackson vergeleken wordt. Het gaat om de kant van het produceren, de eigenschap van Kanye om hit na hit te schrijven, iets wat Jackson ook goed lag. Ik snap echt hoe ze hier zo kort door de bocht kan gaan. Een beetje lukraak schieten op de overheersende gedachtegang om te proberen lekker wijs en "anders" te klinken.quote:De suggestie dat iemand die niet kan zingen noch kan dansen, de nieuwe Michael Jackson is, is vanzelfsprekend net zo bizar als het idee dat een bonkige keeper de nieuwe Johan Cruijff zou zijn.
Justin Bieber is de nieuwe Beatles.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:11 schreef DrDentz het volgende:
Dat is gewoon Van Nieuwkerk's stijl. Hij overdrijft zo dat hij een karikatuur van het lijdend voorwerp maakt en laat dan de 'kenners' dat beeld een beetje bijstellen. Ieder bandje kondigt hij aan alsof het de nieuwe Beatles betreft.
Het uitklaphoesje heeft een venstertje waarachter drie losse kaartjes met 2 x twee en 1 x een afbeelding. Kun je dus zelf de voorkant kiezen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:44 schreef tim. het volgende:
Eén exemplaar heeft alle vijf de hoesjes (in het boekje ofzo)?Ik wil het vinyl, maar ik vind dat nog te duur (¤40).
En Dio noemde M Jackson ook alleen in verband met de perikelen van de mediaquote:Op vrijdag 3 december 2010 17:03 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Dat vind jij alleen maar omdat het geschreven is door een vrouw
[..]
Dit soort opmerkingen zijn echt tenenkrommend, voor mij al genoeg reden om het stuk niet echt serieus te nemen. Ze doet alsof iedereen Kanye vergelijkt met Jackson en vult daarna zelf in dat dit gaat over de zang en dans, terwijl dit juist de punten zijn waarop Kanye níet met Jackson vergeleken wordt. Het gaat om de kant van het produceren, de eigenschap van Kanye om hit na hit te schrijven, iets wat Jackson ook goed lag. Ik snap echt hoe ze hier zo kort door de bocht kan gaan. Een beetje lukraak schieten op de overheersende gedachtegang om te proberen lekker wijs en "anders" te klinken.
Dat is dan toch niet vergelijken?quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:28 schreef randomosity het volgende:
Vergeleek Kanye West zichzelf niet een keer met Michael Jackson, door te zeggen dat het zijn doel was net zo beroemd te worden?
Vind de NRC Next recensie verder ook niet zo goed.
Normaal luister ik niet naar hiphop/rap, dus vergeef me als ik ergens de plank mis sla
Heb het album nu denk ik al wel zo'n 10x beluisterd... Het beste zijn de melodieën/arrangementen en de productie. Meest irritante vind ik de manier van rappen van Kanye, klinkt op zijn tijd erg eentonig en een beetje nasaal. En af en toe een beetje veel autotune.
Runaway vind ik erg goed, geweldige intro en uittro en dat piano-riffje wat door het nummer heen verweven zit. Power heeft een geweldige beat (?), Dark Fantasy luistert heel fijn weg. En All Of The Lights Interlude is erg mooi, dan All Of The Lights zelf - ook gaaf.
Dat weet je niet. Hij heeft zich tot nu toe op 1 type muziek gefocust. Hij heeft zeker talent.quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:40 schreef Cracka-ass het volgende:
Het talent om een soortgelijk breed publiek te vermaken heeft hij in ieder geval niet.
Wat gaat hij doen dan? Power-ballads autotunen?quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:46 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Hij heeft zich tot nu toe op 1 type muziek gefocust. Hij heeft zeker talent.
inderdaad erg leuk!quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:31 schreef Cracka-ass het volgende:
Blik achter de schermen is trouwens wel heel tof om te lezen: http://www.complex.com/CE(...)west-project-runaway
Dat zegt de schrijver (mij was het niet eens opgevallen dat het door een vrouw geschreven is) helemaal niet. Jackson onderscheidde zich doordat hij naast het scoren van hits ook kon dansen en zingen. Om die laatste 2 staan West niet echt goed bekend. West zou dus net zo goed met een andere, succesvolle producer vergeleken kunnen worden.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:03 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Dat vind jij alleen maar omdat het geschreven is door een vrouw
[..]
Dit soort opmerkingen zijn echt tenenkrommend, voor mij al genoeg reden om het stuk niet echt serieus te nemen. Ze doet alsof iedereen Kanye vergelijkt met Jackson en vult daarna zelf in dat dit gaat over de zang en dans, terwijl dit juist de punten zijn waarop Kanye níet met Jackson vergeleken wordt. Het gaat om de kant van het produceren, de eigenschap van Kanye om hit na hit te schrijven, iets wat Jackson ook goed lag. Ik snap echt hoe ze hier zo kort door de bocht kan gaan. Een beetje lukraak schieten op de overheersende gedachtegang om te proberen lekker wijs en "anders" te klinken.
Over dat aandacht trekken van een 7, zelden is dat dan ook omdat diegene door middel van goede argumenten een minder positieve mening heeft over een product. Maar vaak om zich te onderscheiden en op te vallen tussen al die andere reviews. (welke jij hebt gelezen weet ik niet dus daar kan ik niet over oordelen)quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:10 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Dat zegt de schrijver (mij was het niet eens opgevallen dat het door een vrouw geschreven is) helemaal niet. Jackson onderscheidde zich doordat hij naast het scoren van hits ook kon dansen en zingen. Om die laatste 2 staan West niet echt goed bekend. West zou dus net zo goed met een andere, succesvolle producer vergeleken kunnen worden.
Die laatste zin van je slaat nergens op. Als je dus een andere mening hebt dan de massa probeer je "lekker wijs en lekker "anders"" te klinken? Kom op zeg. Critici hebben de neiging elkaar na te praten, wat je dus ook bij MBDTF ziet gebeuren. Het is voor een recensent ook veel interessanter om een album de hemel in te prijzen, om te verklaren dat de nieuwe Kanye West de Sgt. Pepper's van de hiphop is.
Als ik 20 recensies lees over hoe goed MBDTF wel niet is en ik zie daarna een stuk waarin de schrijver het album "maar" een 7 geeft dan trekt dat mijn aandacht.
Precies, en dat snapt die vrouw fantastisch. Maar inhoudelijk blijkt haar mening dus weinig voor te stellen, dunkt mijquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:10 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Dat zegt de schrijver (mij was het niet eens opgevallen dat het door een vrouw geschreven is) helemaal niet. Jackson onderscheidde zich doordat hij naast het scoren van hits ook kon dansen en zingen. Om die laatste 2 staan West niet echt goed bekend. West zou dus net zo goed met een andere, succesvolle producer vergeleken kunnen worden.
Die laatste zin van je slaat nergens op. Als je dus een andere mening hebt dan de massa probeer je "lekker wijs en lekker "anders"" te klinken? Kom op zeg. Critici hebben de neiging elkaar na te praten, wat je dus ook bij MBDTF ziet gebeuren. Het is voor een recensent ook veel interessanter om een album de hemel in te prijzen, om te verklaren dat de nieuwe Kanye West de Sgt. Pepper's van de hiphop is.
Als ik 20 recensies lees over hoe goed MBDTF wel niet is en ik zie daarna een stuk waarin de schrijver het album "maar" een 7 geeft dan trekt dat mijn aandacht.
Mooi!quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het uitklaphoesje heeft een venstertje waarachter drie losse kaartjes met 2 x twee en 1 x een afbeelding. Kun je dus zelf de voorkant kiezen.
wat lees ik?quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:25 schreef Rahl het volgende:
Ik vind die ballads van MJ ook prut hoor. Die uptempo dingen zijn legendarisch, maar die ballads zijn tenenkrommend.
Thanksquote:Op zondag 5 december 2010 19:30 schreef Cracka-ass het volgende:
Yeezy.
De chick van Chris Rock heeft alles geleerd van Kanye.
Inderdaad, Kanye heeft haar al die vette dingen geleerd en daar is Chris Rock Kanye erg dankbaar voor "I'ma shoot a bootlegger!"quote:Op zondag 5 december 2010 19:30 schreef Cracka-ass het volgende:
Yeezy.
De chick van Chris Rock heeft alles geleerd van Kanye.
I have never even seen this part of pussytown before!quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:04 schreef kalinhos het volgende:
I was in there like "Oh shit I've never been here before!"
QFTquote:Op donderdag 16 december 2010 13:47 schreef kreuk050 het volgende:
Nog steeds fucking addictive die cd, vooral monster en so appalled
Man on the moon part 2 is behoorlijk kut hoorquote:Op donderdag 16 december 2010 22:28 schreef Sala-adin het volgende:
GORGEOUS!!!
Als je My dark Twisted Fantasy lekker vind, moet je ook maar Man on the moon en Man on the Moon part II Legend of Mr Rager luisteren. Fuckin baaaaws!!!
Dat dacht ik ook en nu ben ik hookedquote:Op donderdag 16 december 2010 23:50 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Man on the moon part 2 is behoorlijk kut hoorAls je 'm tegen deel één af zet iig.
Ik vind hem als artiest (vooral als producer) goed, maar als persoonquote:Op vrijdag 17 december 2010 00:34 schreef paplepel123 het volgende:
Hmm ik had als vooroordeel dat Kanye West totaal waardeloos zou zijn, en ik heb een hoop van zijn nummers een kans gegeven.
Runaway vind ik een goed nummer, en zijn clips zijn vaak origineel en mooi in beeld gebracht, maar overal het algemeen vind ik Kanye West als artiest niks voor mij.
Het heeft wat kinderlijks, zo eerlijk, ongefilterd, iritant, egocentrisch. Ik kan me in 9 van de10 uitspraken van kanye vinden (op die van god na dan). Hij spreekt vaak de waarheid alleen is die niet tactisch en meestal bot.quote:Op vrijdag 17 december 2010 00:40 schreef stijn_ het volgende:
[..]
Ik vind hem als artiest (vooral als producer) goed, maar als persoondamn wat een ego.
Had hem gehoord inderdaad. Wacht alleen nog op de versie zonder tagsquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:51 schreef Sala-adin het volgende:
Christmas In Harlem
Een nieuwe G.O.O.D. Friday nummer.
Goede beat, lekker grof, goeie verse van Nicki.quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:30 schreef Desunoto het volgende:
Toch best een aardig album. Paar kutnummers (wat zien mensen in Monster?!), maar ook veel toffe dingetjes. Had ik niet verwacht van Kanye West.
Monster vond ik de eerste minuten tegenvallen maar aan het eind kan ik niets anders zeggen dan dat het een topnummer is.quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:30 schreef Desunoto het volgende:
Toch best een aardig album. Paar kutnummers (wat zien mensen in Monster?!), maar ook veel toffe dingetjes. Had ik niet verwacht van Kanye West.
Maar geen van MBDTYquote:Op maandag 7 maart 2011 22:20 schreef Tim86 het volgende:
Kickje. Alle samples van Kanye op een rijtje, erg tof gedaan en leuk om eens allemaal te zien
http://www.flabber.nl/lin(...)-hebben-gemaakt-7672
Thnx, de meeste kende ik al maar leuk om te zien. Dit is hoe hiphop is ontstaan en Kanye heeft het bijna geperfectioneerd (perfect bestaat nietquote:Op maandag 7 maart 2011 22:20 schreef Tim86 het volgende:
Kickje. Alle samples van Kanye op een rijtje, erg tof gedaan en leuk om eens allemaal te zien
Ik ken het filmpje, mensen die Kanye West geen creatief persoon vinden moeten dit maar eens zien.quote:Op maandag 7 maart 2011 22:20 schreef Tim86 het volgende:
Heb hem helemaal live gekekenquote:Op maandag 18 april 2011 13:05 schreef N-E-R-D het volgende:
Kanye West live at Coachella 2011
http://losangelesleakers.(...)s-at-coachella-2011/
Ik dus ook. Veel valse danwel verkeerde noten (op het verkeerde moment). Ik vond het zwaar tegenvallen eigenlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:49 schreef brtausi het volgende:
[..]
Heb hem helemaal live gekeken
Sommige nummers kregen speciale aandacht en het begin had echt een Michael Jackson gehalte, maar de uitvoering (bijv. zonder autotune) en het geluid via de stream waren beneden pijl.
Jammer, dit had zo veel beter kunnen zijn. Gewoon teveel nummers proberen te doen en daardoor leek het afgeraffeld.
En de regie voor de stream waren een stel stagiaires, Glastonbury doet het veeeeeeeel beter.
Het is allemaal een beetje negatief want ik miste de perfectie die Kanye altijd van zichzelf eist.
Bij mij is er 1 persoon die het snapt en een paar anderen die denken het te snappen.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:32 schreef alors het volgende:
Boehoee niemand in mijn omgeving snapt Kanye of hiphop in het algemeen
Ik begin weer uit te kijken naar een "Taylor Swiftje". Wanneer is de volgende grote awardshow?quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:32 schreef SuperKaasNacho het volgende:
[..]
Bij mij is er 1 persoon die het snapt en een paar anderen die denken het te snappen.
GOSSIP GOSSIP NIGGA JUST STOP IT!quote:Op zondag 5 juni 2011 18:22 schreef ForumPimp het volgende:
http://hypebeast.com/2011(...)minaj-monster-video/
Video van Monster.![]()
![]()
[ afbeelding ]
het is dat het makkelijk is om zo even het nummer te checken maar ik irriteer me wel aan het verhoogde tempoquote:
Past niet in de stijl van MBDTF, vind ik. Edoch echt een kei kei keiharde track. Beetje de oude West stijl. Heel fijn.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:11 schreef brtausi het volgende:
Waaaaaarom stond dit nummer niet op de MBDTF?![]()
Het voelt alsof die nog niet af is maar hij klinkt zo lekker.
We hebben er lang op moeten wachten maar hier is die dan:
Mama's Boyfriend
Ah.quote:Op donderdag 16 juni 2011 07:42 schreef brtausi het volgende:
Blijkt dat de beat een fake is
Jammer, dacht wel dat het een ruige niet afgemaakte versie van Kanye zelf was, maar niet dit.
The version of the Kanye West recording ‘Mama’s Boy’ that arrived on blog sites earlier this week is entirely bogus and unsanctioned, and violates the artist’s creative intentions. As is often the unfortunate case, an unknown party or parties got a hold of Kanye West’s vocal track and added their own soundbed to it, effectively and falsely releasing it as a Kanye West track from the ‘My Beautiful Dark Twisted Fantasy’ sessions. The result in no way resembles the final song Kanye West intended his fans to hear, and he is deeply disappointed that one of the most personal, meaningful and special songs he has ever written would reach people in this way. Needless to say, measures are being taken to identify and prosecute the persons responsible for leaking this material.
Dat heeft dan inderdaad even geduurdquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:45 schreef wspa_ het volgende:
Afgelopen week (pas) voor 't eerst geluisterd.. Bazenalbum!!
![]()
![]()
Ik moet er eigenlijk flink aan wennen. Jay-z heeft tot nu toe geen goede invloed gehad.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:18 schreef icedtea het volgende:
Watch The Throne is wel even een gruwelijk staaltje werk hoor!
QFTquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:06 schreef Luchtkoker het volgende:
Mensen die niet elke dag minstens één Kanye nummer luisteren
Tof dat je daar heen bent gegaan. Vind het nog steeds doodzonde dat Lowlands de kans op Kanye niet heeft aangegrepen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:46 schreef brtausi het volgende:
Welcome to the jungle vind ik tegenvallen maar de rest en vooral New Day zijn inderdaad super.
Ben net terug van Kopenhagen van het concert van Kanye afgelopen donderdag. Hier 2 filmpjes die ik al heb geupload. Ondanks de regen was het supervet!
Nee, Graduation is mijn favoriet. Heb al sinds tijden niet meer naar mijn ava gekekenquote:Op zondag 14 augustus 2011 15:48 schreef Daskaar het volgende:
hee brtausi, kan ik er vanuit gaan dat jouw favo yeezy album 808 is?
Inderdaad, had me 2 lange treinreizen gescheeld. Maarja, nu wel gewoon een concert met alleen Kanye fans gehad en niet mensen die toch op het festival zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:39 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Tof dat je daar heen bent gegaan. Vind het nog steeds doodzonde dat Lowlands de kans op Kanye niet heeft aangegrepen.
oh nee helemaal niet, dit is zeer soulvolle muziek, ik vind t hiphop overstijgen. hoeveel rap en hiphop ken je dat zoveel koren en strijkers gebruikt trouwens?quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:57 schreef henkde_j het volgende:
Vind het album wat tegenvallen. Zeker na My Beautiful Dark Twisted Fantasy. Minder vernieuwend en meer standaard hip hop
waa..?!quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:10 schreef brtausi het volgende:
Nee, Graduation is mijn favoriet. Heb al sinds tijden niet meer naar mijn ava gekeken
Leuk om te zien dat iedereen weer andere redenen heeft om een album leuk te vinden.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:01 schreef Daskaar het volgende:
[..]
waa..?!
dat album bevat drie goeie nummers..!
kan je me uitleggen wat je er zo goed aan vind?
ik val je niet aan hoor, het verbaasd me alleen.
Het is het enige album dat ik ooit heb terug gebracht naar de winkel nl
persoonlijk vond ik kanye geweldig vanaf zn eerste album, het tweede was nog beter geproduceerd en bevatte Gone, het beste rapnummer allertijden, en toen kwam graduation wat ik echt een aanfluiting vond.
Hetzelfde trucje maar dan kut zeg maar. Standaard rapnummers zonder pakkende hook. Ok dus helemaal niet hetzelfde trucje eigenlijk...ik miste de soul op dat album. Alleen Flashing Lights raakte me echt op dat gebied.
Maar 808 is helemaal mijn album, gevaarlijk simpel en wist me pas te pakken na vele keren te luisteren, het is zijn meest persoonlijke album en ik zat ten tijde van de release in hetzelfde schuitje als waar het album over gaat, wat me duidelijk erg raakte.
Samen met niggas in paris/no church in the wild/otisquote:
erg sterk jaquote:Op vrijdag 23 september 2011 11:52 schreef brtausi het volgende:
[..]
Samen met niggas in paris/no church in the wild/otis
en deze:
De betere van het album
Zeker, alleen was die al heel lang geleden gelekt dus speciaal vind ik hem niet meer. De anderen zijn nieuwer dus hebben nu even de voorkeurquote:
Whehe, de dag dat Otis uitkwam, hoorde ik toevallig Try A Little Tenderness op de belgische radioquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:53 schreef brtausi het volgende:
[..]
Zeker, alleen was die al heel lang geleden gelekt dus speciaal vind ik hem niet meer. De anderen zijn nieuwer dus hebben nu even de voorkeur.
Btw, check Otis Redding - Try a little tenderniss.
Dit is echt een van de best gesamplede nummers, door het hele nummer zitten stukjes die Kanye heeft gebruikt. Doet me eigenlijk weer denken aan The College Dropout, heerlijk
echt? vind m maar weinig aan zelf, misschien wel zijn meest oninteressante nummer ooit..quote:Op zondag 25 september 2011 17:44 schreef SuperKaasNacho het volgende:
Een van de lekkerste nummers vind ik nog altijd Through the Wire.
quote:
Ah joh, wat stelt een grammy tegenwoordig nog voor. Als Bruno Mars en Lady Gaga duizend keer genomineerd zijnquote:Op donderdag 1 december 2011 17:37 schreef brtausi het volgende:
Wel 7x genomineerd maar 6 daarvan in rap categorie. En het album is niet meegenomen in de categorie album van het jaar
bruno mars? serieus?quote:Op donderdag 1 december 2011 21:30 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Ah joh, wat stelt een grammy tegenwoordig nog voor. Als Bruno Mars en Lady Gaga duizend keer genomineerd zijn
Nou idd, Grammy's zijn al een tijd net zo inferieur als de MTV awardsquote:Op donderdag 1 december 2011 21:30 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Ah joh, wat stelt een grammy tegenwoordig nog voor. Als Bruno Mars en Lady Gaga duizend keer genomineerd zijn
Er bestaat niet zoiets als een serieuze prijs, zijn allemaal kijkcijfergala's.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:21 schreef Daskaar het volgende:
[..]
bruno mars? serieus?
gatverdamme..
de meest luie artiest ooit, alles bij elkaar gejat en nep als de pest.
grammys waren toch een serieuze prijs of is t gewoon weer een kijkcijfergala?
quote:Op zondag 12 februari 2012 17:05 schreef brtausi het volgende:
Video van Ni**as in Paris is uit
Een juweeltje mag je wel zeggen. Dit was ook de reden dat ze Ni**as in Paris 8 a 7 keer achter elkaar deden tijdens de tour
Zeker.....!!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:14 schreef kreuk050 het volgende:
Antwerpen!!
Morgenochtend kaarten he??
Is dat wel een officieel verkooppunt ?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:41 schreef brtausi het volgende:
helaas niet naar nederland maar Wel Europa!!!
Ik ga zeker naar Parijs (niggas in paris in PARIJS) en misschien antwerpen
Tourdates Europa Watch the Throne Tour!!!!
http://nl.livenation.be/e(...)h-the-throne-tickets
Ik ga ze halen bij teleticketservice.be. maar ik denk dat livenation ook kan.quote:Op woensdag 22 februari 2012 00:44 schreef Mata het volgende:
[..]
Is dat wel een officieel verkooppunt ?
Jaloers. Ik kan die datum nietquote:Op woensdag 22 februari 2012 12:31 schreef AceHighHugo het volgende:
Bam. Kaarten binnen voor Antwerpen.
Idem.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:31 schreef AceHighHugo het volgende:
Bam. Kaarten binnen voor Antwerpen.
Komen ongetwijfeld af en toe plekken vrij. Ze hebben nu ook een wachtlijst opgezet, misschien handig om je daar in te schrijven. Ongelooflijk hoe hard het is gegaan vanochtend.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:04 schreef AceHighHugo het volgende:
Heeft er iemand hier nog een stakaart over? Ik heb er een te weinig.
De betaling is binnen. En de kaartjes dus ook!quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:02 schreef brtausi het volgende:
[..]
Idem.
Had voor de zekerheid in totaal 6 kaarten besteld waarvan er nu 2 zijn betaald dmv van overschrijving. Ik zal laten weten hoe snel dat bij hun overkomt
Ik zit in vak 244 rij 1
quote:AMSTERDAM - Rappers Jay-Z en Kanye West komen naar Nederland. De twee staan met het project Watch the Throne op 15 juni in het Gelredome in Arnhem.
Dat maakt Mojo Concerts dinsdag bekend.
Het album Watch the Throne kwam in de Verenigde Staten uit op 8 augustus vorig jaar. De bijhorende tournee werd een groot succes. Ze kregen voor hun single Otis een Grammy.
Niet alleen nummers van hun gezamenlijke album, maar ook hun eigen repertoire komt langs in Arnhem. De voorverkoop voor het concert start zaterdag 10 maart.
Whehe, nu al zin inquote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:29 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Bouncen met Jumi op 'Niggas in Arnhem'.
Jup.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:21 schreef ThaTim het volgende:
Nog nooit naar concert geweest @ Gelredome. Echt zo kut daar?
Wil toch even aanhaken op deze 'oude' post. Ik vond namelijk 'Graduation' ook altijd het beste album van Kanye. Inmiddels is MBDTF toch favoriet geworden, maar ik kan van 'Graduation' meer genieten als van zijn eerste 2 albums. Die waren ook erg goed, maar minder samenhangend en af en toe langdradig. 'Graduation' staat vol met lekkere nummers. 'Good Morining' brengt meteen een soort stemming bij mij erin en dat blijft het hele album zo doorgaan. Enige nummer wat ik minder leuk vind is 'Homecoming'. Maar aangezien dat het laatste nummer is....Daarnaast zijn 'Flashing Lights' (kippevel nummer) en 'Can't Tell Me Nothing' mijn favoriete Kanye songs. 'Devil In A New Dress' is wel concurrentie.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:49 schreef brtausi het volgende:
[..]
Leuk om te zien dat iedereen weer andere redenen heeft om een album leuk te vinden.
Volgens mij zijn ritme en melodieën voor mij de belangrijkste elementen van muziek. De tekst komt dan eigenlijk op de 3e plaats maar niet dat ik daar niets om geef.
Good morning heeft een prachtige beat en melodie, Champion is qua text grappig en gevat en de muziek is het ouderwetse gebruik van samples zoals hij zo vaak heeft gedaan (op een goede manier). Stronger was een match made in heaven, aangezien ik Daft Punk vanaf dat ik ze voor het eerst op tv zag met 'around the world' geweldig vond en knalt lekker weg. I wonder heeft ook weer een mooie melodie en gericht op de tekst, beat knalt ook lekker
Tussendoor: Voor of tijdens dat die aan graduation werkte is die met de U2 tour mee geweest, dat heeft hem geïnspireerd om meer "stadium music" te maken. Dat betekent dus dat je niet meer als een gek snel gaat rappen maar dat het nummer grootst aan voelt en mensen het kunnen meezingen.
Dat brengt me bij Good Life, één van mijn favoriete nummers all time. Heerlijke melodie en gewoon vrolijk nummer. Live is het echt een knaller (maar 2 keer mogen meemaken). Can't tell me nothing is ook zo'n stadion nummer, mooie synths, iets wat langzame muziek, sterke tekst. Heerlijk meebleren tijdens het concert (laaaaa laaaa la la, wait till I get my money right!). Barry Bonds is lekker hiphop, opscheppen, dikke beat en wayne natuurlijk
. Raar genoeg ben ik nog steeds niet uit Drunk & hot girls. Weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden. Flashing lights prachtige melodie en goede tekst, beat vind ik niet zo speciaal maar de synths wel
. Everything I am heet een rustige flow en een mooie melodie (had eerlijk gezegd meer verwacht van de scratches toen die zei dat DJ Premier ze ging doen). The glory heeft ook weer grappige en gevatte tekst:
"How I suppose to stand out when everyone get dressed up
So yeah at the Grammies I went ultra Travolta
Yeah that tuxedo might have been a little gweedo
But with my ego, I can stand there with a speedo
And still be looked at like a fucking hero"
.................
"When you meet me in person what does it feel like
I know, I know I look better in real life"
Raar genoeg heb ik ook niet zoveel met Homecoming, de radiostations vinden het natuurlijk te gek dat die met Chris Martin een nummer doet en lekker catchy klintk maar het verveelt ook heel snel. Big brother is ook niet zo heel speciaal maar wel leuke vanwege de tekst over Jay, een beetje zoals Last Call van College Dropout.
Hopelijk begrijp je na dit lange stuk droge tekst waarom ik het zo vet vind
Waar voor je geld!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:59 schreef matthijst het volgende:
Gasten doen gewoon 35-40 nummers per show.
Zieke shit.
New Day is tekstueel erg sterk!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:51 schreef Funk__Doc het volgende:
[..]
Waar voor je geld!
Ga er vanuit dat de show dan ook wel zeker 2 uur zal duren. Dus ik ben zeer tevreden. Had alleen meer solo van Jay-z gehoopt, omdat ik hem live nog nooit gezien heb en Kanye wel. Maar was natuurlijk rare gedachten :p.
Vind overigens 'Watch The Throne' wel een groeier.
Eerste paar luisterbeurten was ik niet zo onder de indruk. Maar hoe vaker ik hem luister, hoe beter hij wordt. Moet wel zeggen dat ik het album erg vindt leunen op de muzikale kant. Natuurlijk niets slecht mee, maar als je een album koopt van twee zwaargewichten (vooral Jay-z), verwacht je op tekstueel gebied veel meer en niet fuckin' Beyonce die op een liedje 3 min. zingt of een sample van Nina Simone die de helft van het nummer in beslag neemt.
Sowieso. Maar ik het liever een extra verse gehad dan langdradige sample. Of liedje minuut eerder afkappen. Ik vind het nummer langer lijken te duren dan 'So Appalled'. Terwijl die dik 2 minuten langer is.quote:
Ik vind het mooi zo.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:21 schreef Funk__Doc het volgende:
[..]
Sowieso. Maar ik het liever een extra verse gehad dan langdradige sample. Of liedje minuut eerder afkappen. Ik vind het nummer langer lijken te duren dan 'So Appalled'. Terwijl die dik 2 minuten langer is.
Kan niet hoor.quote:
Heb die shit idd toen live voorbij zien komen, snapte er in het begin de ballen van.quote:
Matig? Klopt dat er paar mindere tracks tussen zitten, maar de topnummers zijn meteen echt heel erg goed.quote:Op maandag 2 april 2012 17:35 schreef Cracka-ass het volgende:
Om alvast in de stemming te komen luister ik Watch the throne af en toe.
Wat een matig album eigenlijk.
Ik vind eigenlijk alle solo albums, op 808 and heartbreaks na, van Kanye beter.quote:Op maandag 2 april 2012 17:36 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Matig? Klopt dat er paar mindere tracks tussen zitten, maar de topnummers zijn meteen echt heel erg goed.
Nja, dat kan wel. Maar hij haalt wel altijd gewoon hoog niveau hequote:Op maandag 2 april 2012 17:42 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk alle solo albums, op 808 and heartbreaks na, van Kanye beter.
Au......auquote:Op maandag 2 april 2012 17:43 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Nja, dat kan wel. Maar hij haalt wel altijd gewoon hoog niveau he.
Persoonlijk vind ik WTT beter dan LR en Graduation.
Er staan ook wel aantal zieke tracks op jaquote:Op donderdag 5 april 2012 17:09 schreef brtausi het volgende:
[..]
Au......au
That hurts. Graduation is nog steeds mijn favo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |