Van Gijsbert Kamer, de man die ook bij DWDD zat:quote:Op donderdag 25 november 2010 20:32 schreef brtausi het volgende:
[..]
altijd leuk hoe ze de negatieve kanten meer aandacht willen geven dan de positieve, ondanks ze daar zitten om lovend te praten over het album.
Die review wil ik wel lezen
quote:Het beste hiphopalbum sinds vijf jaar
Kanye West: My Beautiful Dark Twisted Fantasy. Universal.
Momenten van verslapping zijn niet te vinden op het nieuwe album van Kanye West. Niet alleen is dit zijn beste plaat sinds hij in 2004 debuteerde met The College Dropout, het is ook het beste hiphopalbum van de afgelopen vijf jaar. Een plaat om weer vertrouwen in hiphop te krijgen als een genre dat én zichzelf vernieuwt én appelleert aan de smaak van het grote publiek.
West had het publiek al gewaarschuwd, hij was met iets groots bezig en wilde nu eens een plaat maken die de hele wereld versteld zou doen staan. Dat is hem gelukt, zo lijkt het. De Amerikaanse pers overlaadt de rapper/producer met tienen, en er valt ook echt geen minder puntje op de plaat aan te wijzen. De productie is subliem, de keuze van samples, van King Crimsons 21st Century Schizoid Man in Power tot Aphex Twins Avril 14th in Blame Game al even verrassend als geslaagd.
West zelf was nooit de allerbeste rapper, iets wat hij op zijn latere werk tot vervelens toe maskeerde met het technische foefje dat Auto-Tune heet. Maar waar hij die stemvervormer hier gebruikt is dat functioneel. Ieder nummer heeft een andere sfeer, tempo en sound, zonder dat het afbreuk doet aan de eenheid. Een plaat waarmee je niet alleen weer vertrouwen krijgt in hiphop maar in mainstreampop in het algemeen. Even vernieuwend als toegankelijk is My Beautiful Dark Twisted Fantasy. Niks minder dan een meesterwerk.
Gijsbert Kamer
Ik vind Blame game wel heel erg sterk gedaan. Al ben ik er nooit fan van als ze Aphex' werk gebruiken ergens bij.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:42 schreef tim. het volgende:
[..]
Van Gijsbert Kamer, de man die ook bij DWDD zat:
[..]
Het beste hiphop album van 5 jaarquote:Op donderdag 25 november 2010 23:42 schreef tim. het volgende:
[..]
[..]
Yeah, no.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:42 schreef tim. het volgende:
[..]
[..]
Het was me niet eens opgevallen, ik zou ook niet weten welk nummer van Aphex dat isquote:Op donderdag 25 november 2010 23:44 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik vind Blame game wel heel erg sterk gedaan. Al ben ik er nooit fan van als ze Aphex' werk gebruiken ergens bij.
Nee, als je het mij vraagtquote:Op vrijdag 26 november 2010 00:02 schreef DrDentz het volgende:
Is Runaway de moeite van het bekijken waard?
quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:10 schreef tim. het volgende:
[..]
Het was me niet eens opgevallen, ik zou ook niet weten welk nummer van Aphex dat is.
Zeker! Alleen jammer dat je misschien eerst het album hebt geluisterd. Er zitten soms wat andere (uitgeklede) versies in.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:02 schreef DrDentz het volgende:
Hij zou eerst in de HMH spelen. Dat werd toen dus later de Ahoy. En het was een vette show, dat wel. Maar de akoestiek is daar om te huilenquote:Op donderdag 25 november 2010 23:28 schreef kalinhos het volgende:
Ik hoop dattie trouwens (weer) met een tour komt.
Ik had eerst kaarten voor zijn concert in Nederland (Ahoy geloofk), maar dat werd toen afgelast omdat zijn moeder overleden was. Nja geld terug gekregen destijds geloof ik, heb het zelf niet helemaal geregeld. En toen kwam die weer, en toen besloot ik ineens dat ik toch niet zo'n zin had om mee te gaan. Ik ging liever die avond ergens een zielig zaalvoetbal wedstijdje keepen2 vrienden van me gingen wel en vonden het een van de tofste concerten die ze ooit gezien hadden. Nog altijd spijt dat ik niet mee ben gegaan.
http://www.guardian.co.uk(...)fantasy-critics-hypequote:It's not even a creative breakthrough. West's already done contradiction on The College Dropout, triumphalism on Late Registration, celebrity angst (and unexpected sampling) on Graduation, and moping on 808s & Heartbreak. Now he's just doing them all at once, louder. And the creeping sense that he's had nothing new to say since 2005 becomes undeniable when, at the end of an album about West's adventures in celebrityland, he has to turn to a 1970 spoken-word piece by Gil Scott-Heron for some big-picture gravitas.
1. College Dropoutquote:Op vrijdag 26 november 2010 00:38 schreef RedGuy het volgende:
Wat is eigenlijk van zijn albums jullie top 5?
Voor mij staat My Beautiful Dark Twisted Fantasy duidelijk op 1, en daarna volgt:
2. College Dropout
3. 808's & Heartbreak
4. Graduation
5. Late Registration
Sluit mij aan bij deze top5quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:13 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
1. College Dropout
2. Late Registration
3. My Beautiful Dark Twisted Fantasy
4. Graduation
5. 808's & Heartbreak
Ik heb echte te mooie herinneringen aan College Dropout en Late Registration.
Wel erg kort door de bocht imoquote:Op vrijdag 26 november 2010 17:28 schreef ROFLOL het volgende:
Ik blijf MBDTF maar lame vinden eerlijk gezegd. Alleen Dark Fantasy is echt zwaar geweldig en Power (die ik ondertussen wel al skip omdat ik die al te vaak heb beluisterd). Voor de rest vind ik het echt helemaal niks. Teveel onnodige gasten erop die niks toevoegen en vind het overall gewoon niet lekker helaas. Maar goed, alleen Dark Fantasy maakt alles al goed.
Klopt, die ene line die ze heeftquote:Op vrijdag 26 november 2010 17:34 schreef ChickenTonight het volgende:
Fergie is bloedirritant in All of the lights.
Ik vind haar wel tof op Monster. Dat is dan ook direct het enige wat ik tof vind van haar.quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:03 schreef Otis2.0 het volgende:
Nicki Minaj, die kan ik echt niet uitstaan.
quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:56 schreef stijn_ het volgende:
Runaway - the movie![]()
![]()
Runaway - het nummer![]()
Ik vind van welquote:Op vrijdag 26 november 2010 00:02 schreef DrDentz het volgende:
De mijne ook wel denk ik. Samen met Gorgeous en Hell of a Lifequote:Op zaterdag 27 november 2010 21:29 schreef Arn0 het volgende:
Voor mij is het nummer Runaway net mijn favoriet op het album, heerlijke intro / outro
Ben heel benieuwd, lees alleen maar goeie recensiesquote:Op donderdag 25 november 2010 23:42 schreef tim. het volgende:
[..]
[..]
Daarom luister ik naar J.Colequote:Op zondag 28 november 2010 22:13 schreef ChickenTonight het volgende:
Groot minpunt aan dit album zijn Kanye's lyrics, die zo nu en dan erg matig zijn.
sent this bitch a picture of my diiiiickquote:Op zondag 28 november 2010 22:13 schreef ChickenTonight het volgende:
Groot minpunt aan dit album zijn Kanye's lyrics, die zo nu en dan erg matig zijn.
Hoe kan dat nou? Blame Game is pas nummer 11.quote:Op woensdag 1 december 2010 17:12 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Eerste 3 nummers zijn tof, ook vrij weinig hip-hop aan die nummers. Daarna word het hard minder.
Dat heb ik juist met Runaway. Ik blijf op de een of ander manier toch gefascineerd luisteren naar het satanistisch gegrom na afloop dat alsmaar steeds luider en duidelijker wordt naar het einde toe.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:55 schreef AceHighHugo het volgende:
Blame Game vind ik zo'n sick nummer.. Om de een of andere reden laat ik altijd de volle 8 minuten aanstaan, inc dat gelul van Chris Rock..
Jeezy taught me!
Nice!quote:Op woensdag 1 december 2010 18:35 schreef ChickenTonight het volgende:
Voor de geïnteresseerden: de gebruikte samples:
http://soundcloud.com/hyp(...)sted-fantasy-samples
Inmiddels wel. Met de cover gecensureerdquote:
Korte aandachtsspanne dan.quote:Op dinsdag 30 november 2010 07:58 schreef Norrage het volgende:
Bij mij begint ie onderhand een beetje te vervelen, maar goed is ie zeker
Maar dan heb je een gecensureerde cover.quote:Op donderdag 2 december 2010 14:44 schreef kreuk050 het volgende:
Ik heb http://www.islanddefjam.com/kanye/ dat besteld voor 50 dollar
Erg cool dacht ik zo.
Nouja zeg!quote:
Boeit me niet...niet het gecensureerde album hoop ik?!quote:Op donderdag 2 december 2010 22:35 schreef skudkind het volgende:
[..]
Maar dan heb je een gecensureerde cover.
Op MTV is dat wel erg ingekort, dat hele stuk is eraf.quote:Op woensdag 1 december 2010 19:09 schreef skudkind het volgende:
[..]
Dat heb ik juist met Runaway. Ik blijf op de een of ander manier toch gefascineerd luisteren naar het satanistisch gegrom na afloop dat alsmaar steeds luider en duidelijker wordt naar het einde toe.
Eén exemplaar heeft alle vijf de hoesjes (in het boekje ofzo)?Ik wil het vinyl, maar ik vind dat nog te duur (¤40).quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:00 schreef Copycat het volgende:
Gisteren binnengekregen. Mooi artwork sowieso, met vijf verschillende 'schilderijtjes'.
Moet 'm nog even echt goed luisteren, maar ligt nu al erg lekker in het gehoor.
Dat vind jij alleen maar omdat het geschreven is door een vrouwquote:Op vrijdag 3 december 2010 16:04 schreef ChickenTonight het volgende:
Een goed stuk over MBDTF en de gekte eromheen.
http://www.nrcnext.nl/blo(...)s-mensen-nu-claimen/
Dit soort opmerkingen zijn echt tenenkrommend, voor mij al genoeg reden om het stuk niet echt serieus te nemen. Ze doet alsof iedereen Kanye vergelijkt met Jackson en vult daarna zelf in dat dit gaat over de zang en dans, terwijl dit juist de punten zijn waarop Kanye níet met Jackson vergeleken wordt. Het gaat om de kant van het produceren, de eigenschap van Kanye om hit na hit te schrijven, iets wat Jackson ook goed lag. Ik snap echt hoe ze hier zo kort door de bocht kan gaan. Een beetje lukraak schieten op de overheersende gedachtegang om te proberen lekker wijs en "anders" te klinken.quote:De suggestie dat iemand die niet kan zingen noch kan dansen, de nieuwe Michael Jackson is, is vanzelfsprekend net zo bizar als het idee dat een bonkige keeper de nieuwe Johan Cruijff zou zijn.
Justin Bieber is de nieuwe Beatles.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:11 schreef DrDentz het volgende:
Dat is gewoon Van Nieuwkerk's stijl. Hij overdrijft zo dat hij een karikatuur van het lijdend voorwerp maakt en laat dan de 'kenners' dat beeld een beetje bijstellen. Ieder bandje kondigt hij aan alsof het de nieuwe Beatles betreft.
Het uitklaphoesje heeft een venstertje waarachter drie losse kaartjes met 2 x twee en 1 x een afbeelding. Kun je dus zelf de voorkant kiezen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:44 schreef tim. het volgende:
Eén exemplaar heeft alle vijf de hoesjes (in het boekje ofzo)?Ik wil het vinyl, maar ik vind dat nog te duur (¤40).
En Dio noemde M Jackson ook alleen in verband met de perikelen van de mediaquote:Op vrijdag 3 december 2010 17:03 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Dat vind jij alleen maar omdat het geschreven is door een vrouw
[..]
Dit soort opmerkingen zijn echt tenenkrommend, voor mij al genoeg reden om het stuk niet echt serieus te nemen. Ze doet alsof iedereen Kanye vergelijkt met Jackson en vult daarna zelf in dat dit gaat over de zang en dans, terwijl dit juist de punten zijn waarop Kanye níet met Jackson vergeleken wordt. Het gaat om de kant van het produceren, de eigenschap van Kanye om hit na hit te schrijven, iets wat Jackson ook goed lag. Ik snap echt hoe ze hier zo kort door de bocht kan gaan. Een beetje lukraak schieten op de overheersende gedachtegang om te proberen lekker wijs en "anders" te klinken.
Dat is dan toch niet vergelijken?quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:28 schreef randomosity het volgende:
Vergeleek Kanye West zichzelf niet een keer met Michael Jackson, door te zeggen dat het zijn doel was net zo beroemd te worden?
Vind de NRC Next recensie verder ook niet zo goed.
Normaal luister ik niet naar hiphop/rap, dus vergeef me als ik ergens de plank mis sla
Heb het album nu denk ik al wel zo'n 10x beluisterd... Het beste zijn de melodieën/arrangementen en de productie. Meest irritante vind ik de manier van rappen van Kanye, klinkt op zijn tijd erg eentonig en een beetje nasaal. En af en toe een beetje veel autotune.
Runaway vind ik erg goed, geweldige intro en uittro en dat piano-riffje wat door het nummer heen verweven zit. Power heeft een geweldige beat (?), Dark Fantasy luistert heel fijn weg. En All Of The Lights Interlude is erg mooi, dan All Of The Lights zelf - ook gaaf.
Dat weet je niet. Hij heeft zich tot nu toe op 1 type muziek gefocust. Hij heeft zeker talent.quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:40 schreef Cracka-ass het volgende:
Het talent om een soortgelijk breed publiek te vermaken heeft hij in ieder geval niet.
Wat gaat hij doen dan? Power-ballads autotunen?quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:46 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Hij heeft zich tot nu toe op 1 type muziek gefocust. Hij heeft zeker talent.
inderdaad erg leuk!quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:31 schreef Cracka-ass het volgende:
Blik achter de schermen is trouwens wel heel tof om te lezen: http://www.complex.com/CE(...)west-project-runaway
Dat zegt de schrijver (mij was het niet eens opgevallen dat het door een vrouw geschreven is) helemaal niet. Jackson onderscheidde zich doordat hij naast het scoren van hits ook kon dansen en zingen. Om die laatste 2 staan West niet echt goed bekend. West zou dus net zo goed met een andere, succesvolle producer vergeleken kunnen worden.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:03 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Dat vind jij alleen maar omdat het geschreven is door een vrouw
[..]
Dit soort opmerkingen zijn echt tenenkrommend, voor mij al genoeg reden om het stuk niet echt serieus te nemen. Ze doet alsof iedereen Kanye vergelijkt met Jackson en vult daarna zelf in dat dit gaat over de zang en dans, terwijl dit juist de punten zijn waarop Kanye níet met Jackson vergeleken wordt. Het gaat om de kant van het produceren, de eigenschap van Kanye om hit na hit te schrijven, iets wat Jackson ook goed lag. Ik snap echt hoe ze hier zo kort door de bocht kan gaan. Een beetje lukraak schieten op de overheersende gedachtegang om te proberen lekker wijs en "anders" te klinken.
Over dat aandacht trekken van een 7, zelden is dat dan ook omdat diegene door middel van goede argumenten een minder positieve mening heeft over een product. Maar vaak om zich te onderscheiden en op te vallen tussen al die andere reviews. (welke jij hebt gelezen weet ik niet dus daar kan ik niet over oordelen)quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:10 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Dat zegt de schrijver (mij was het niet eens opgevallen dat het door een vrouw geschreven is) helemaal niet. Jackson onderscheidde zich doordat hij naast het scoren van hits ook kon dansen en zingen. Om die laatste 2 staan West niet echt goed bekend. West zou dus net zo goed met een andere, succesvolle producer vergeleken kunnen worden.
Die laatste zin van je slaat nergens op. Als je dus een andere mening hebt dan de massa probeer je "lekker wijs en lekker "anders"" te klinken? Kom op zeg. Critici hebben de neiging elkaar na te praten, wat je dus ook bij MBDTF ziet gebeuren. Het is voor een recensent ook veel interessanter om een album de hemel in te prijzen, om te verklaren dat de nieuwe Kanye West de Sgt. Pepper's van de hiphop is.
Als ik 20 recensies lees over hoe goed MBDTF wel niet is en ik zie daarna een stuk waarin de schrijver het album "maar" een 7 geeft dan trekt dat mijn aandacht.
Precies, en dat snapt die vrouw fantastisch. Maar inhoudelijk blijkt haar mening dus weinig voor te stellen, dunkt mijquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:10 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Dat zegt de schrijver (mij was het niet eens opgevallen dat het door een vrouw geschreven is) helemaal niet. Jackson onderscheidde zich doordat hij naast het scoren van hits ook kon dansen en zingen. Om die laatste 2 staan West niet echt goed bekend. West zou dus net zo goed met een andere, succesvolle producer vergeleken kunnen worden.
Die laatste zin van je slaat nergens op. Als je dus een andere mening hebt dan de massa probeer je "lekker wijs en lekker "anders"" te klinken? Kom op zeg. Critici hebben de neiging elkaar na te praten, wat je dus ook bij MBDTF ziet gebeuren. Het is voor een recensent ook veel interessanter om een album de hemel in te prijzen, om te verklaren dat de nieuwe Kanye West de Sgt. Pepper's van de hiphop is.
Als ik 20 recensies lees over hoe goed MBDTF wel niet is en ik zie daarna een stuk waarin de schrijver het album "maar" een 7 geeft dan trekt dat mijn aandacht.
Mooi!quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het uitklaphoesje heeft een venstertje waarachter drie losse kaartjes met 2 x twee en 1 x een afbeelding. Kun je dus zelf de voorkant kiezen.
wat lees ik?quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:25 schreef Rahl het volgende:
Ik vind die ballads van MJ ook prut hoor. Die uptempo dingen zijn legendarisch, maar die ballads zijn tenenkrommend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |