abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:04:00 #76
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_89480078
Een goed stuk over MBDTF en de gekte eromheen.
http://www.nrcnext.nl/blo(...)s-mensen-nu-claimen/
pi_89482001
quote:
Op vrijdag 3 december 2010 11:00 schreef Copycat het volgende:
Gisteren binnengekregen. Mooi artwork sowieso, met vijf verschillende 'schilderijtjes'.
Moet 'm nog even echt goed luisteren, maar ligt nu al erg lekker in het gehoor.
Eén exemplaar heeft alle vijf de hoesjes (in het boekje ofzo)?Ik wil het vinyl, maar ik vind dat nog te duur (¤40).
Stay on my arm, you little charmer
pi_89482883
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:04 schreef ChickenTonight het volgende:
Een goed stuk over MBDTF en de gekte eromheen.
http://www.nrcnext.nl/blo(...)s-mensen-nu-claimen/
Dat vind jij alleen maar omdat het geschreven is door een vrouw :D

quote:
De suggestie dat iemand die niet kan zingen noch kan dansen, de nieuwe Michael Jackson is, is vanzelfsprekend net zo bizar als het idee dat een bonkige keeper de nieuwe Johan Cruijff zou zijn.
Dit soort opmerkingen zijn echt tenenkrommend, voor mij al genoeg reden om het stuk niet echt serieus te nemen. Ze doet alsof iedereen Kanye vergelijkt met Jackson en vult daarna zelf in dat dit gaat over de zang en dans, terwijl dit juist de punten zijn waarop Kanye níet met Jackson vergeleken wordt. Het gaat om de kant van het produceren, de eigenschap van Kanye om hit na hit te schrijven, iets wat Jackson ook goed lag. Ik snap echt hoe ze hier zo kort door de bocht kan gaan. Een beetje lukraak schieten op de overheersende gedachtegang om te proberen lekker wijs en "anders" te klinken. :')

[ Bericht 18% gewijzigd door Blaxje op 03-12-2010 17:10:19 ]
pi_89483211
Dat is gewoon Van Nieuwkerk's stijl. Hij overdrijft zo dat hij een karikatuur van het lijdend voorwerp maakt en laat dan de 'kenners' dat beeld een beetje bijstellen. Ieder bandje kondigt hij aan alsof het de nieuwe Beatles betreft.
standaarddrinker
pi_89483419
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:11 schreef DrDentz het volgende:
Dat is gewoon Van Nieuwkerk's stijl. Hij overdrijft zo dat hij een karikatuur van het lijdend voorwerp maakt en laat dan de 'kenners' dat beeld een beetje bijstellen. Ieder bandje kondigt hij aan alsof het de nieuwe Beatles betreft.
Justin Bieber is de nieuwe Beatles.
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:16:00 #81
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89485614
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:44 schreef tim. het volgende:

Eén exemplaar heeft alle vijf de hoesjes (in het boekje ofzo)?Ik wil het vinyl, maar ik vind dat nog te duur (¤40).
Het uitklaphoesje heeft een venstertje waarachter drie losse kaartjes met 2 x twee en 1 x een afbeelding. Kun je dus zelf de voorkant kiezen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_89487822
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:03 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Dat vind jij alleen maar omdat het geschreven is door een vrouw :D

[..]

Dit soort opmerkingen zijn echt tenenkrommend, voor mij al genoeg reden om het stuk niet echt serieus te nemen. Ze doet alsof iedereen Kanye vergelijkt met Jackson en vult daarna zelf in dat dit gaat over de zang en dans, terwijl dit juist de punten zijn waarop Kanye níet met Jackson vergeleken wordt. Het gaat om de kant van het produceren, de eigenschap van Kanye om hit na hit te schrijven, iets wat Jackson ook goed lag. Ik snap echt hoe ze hier zo kort door de bocht kan gaan. Een beetje lukraak schieten op de overheersende gedachtegang om te proberen lekker wijs en "anders" te klinken. :')

En Dio noemde M Jackson ook alleen in verband met de perikelen van de media
  vrijdag 3 december 2010 @ 21:06:46 #83
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_89493254
Kanye zou een duet met Taylor Swift moeten doen ^O^
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_89494541
Vergeleek Kanye West zichzelf niet een keer met Michael Jackson, door te zeggen dat het zijn doel was net zo beroemd te worden?
Vind de NRC Next recensie verder ook niet zo goed.

Normaal luister ik niet naar hiphop/rap, dus vergeef me als ik ergens de plank mis sla ;)
Heb het album nu denk ik al wel zo'n 10x beluisterd... Het beste zijn de melodieën/arrangementen en de productie. Meest irritante vind ik de manier van rappen van Kanye, klinkt op zijn tijd erg eentonig en een beetje nasaal. En af en toe een beetje veel autotune.
Runaway vind ik erg goed, geweldige intro en uittro en dat piano-riffje wat door het nummer heen verweven zit. Power heeft een geweldige beat (?), Dark Fantasy luistert heel fijn weg. En All Of The Lights Interlude is erg mooi, dan All Of The Lights zelf - ook gaaf.
pi_89503711
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:28 schreef randomosity het volgende:
Vergeleek Kanye West zichzelf niet een keer met Michael Jackson, door te zeggen dat het zijn doel was net zo beroemd te worden?
Vind de NRC Next recensie verder ook niet zo goed.

Normaal luister ik niet naar hiphop/rap, dus vergeef me als ik ergens de plank mis sla ;)
Heb het album nu denk ik al wel zo'n 10x beluisterd... Het beste zijn de melodieën/arrangementen en de productie. Meest irritante vind ik de manier van rappen van Kanye, klinkt op zijn tijd erg eentonig en een beetje nasaal. En af en toe een beetje veel autotune.
Runaway vind ik erg goed, geweldige intro en uittro en dat piano-riffje wat door het nummer heen verweven zit. Power heeft een geweldige beat (?), Dark Fantasy luistert heel fijn weg. En All Of The Lights Interlude is erg mooi, dan All Of The Lights zelf - ook gaaf.
Dat is dan toch niet vergelijken?
pi_89511376
Begrijp me niet verkeerd ik vind het een zeer goed album, maar vergelijkingen met Michael Jackson lopen wat mij betreft op alle gebieden spaak. Hij kan niet zingen en dansen en origineel arrangeren ook niet. Hij kan samplen en beats maken, daar is hij uitmuntend in. Af en toe heeft hij leuke rhymes maar vaak ook echt hele slechte.

Tuurlijk heeft hij last van paparazzi maar dat hebben alle sterren. Hij is misschien net zo wacko als MJ, dat dan weer wel. Het talent om een soortgelijk breed publiek te vermaken heeft hij in ieder geval niet.
pi_89511537
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 december 2010 11:40 schreef Cracka-ass het volgende:
Het talent om een soortgelijk breed publiek te vermaken heeft hij in ieder geval niet.
Dat weet je niet. Hij heeft zich tot nu toe op 1 type muziek gefocust. Hij heeft zeker talent.
pi_89511734
Die recensie in NRC Next is trouwens prima.
pi_89514440
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 11:46 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Hij heeft zich tot nu toe op 1 type muziek gefocust. Hij heeft zeker talent.
Wat gaat hij doen dan? Power-ballads autotunen?

Als je als uitvoerend artiest niet kan zingen en dansen houdt het snel op in andere genres.
  zaterdag 4 december 2010 @ 13:25:36 #90
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_89514521
Ik vind die ballads van MJ ook prut hoor. Die uptempo dingen zijn legendarisch, maar die ballads zijn tenenkrommend.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_89514698
Blik achter de schermen is trouwens wel heel tof om te lezen: http://www.complex.com/CE(...)west-project-runaway
pi_89515632
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:31 schreef Cracka-ass het volgende:
Blik achter de schermen is trouwens wel heel tof om te lezen: http://www.complex.com/CE(...)west-project-runaway
inderdaad erg leuk! :)
  zaterdag 4 december 2010 @ 15:10:49 #93
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_89517931
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:03 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Dat vind jij alleen maar omdat het geschreven is door een vrouw :D

[..]

Dit soort opmerkingen zijn echt tenenkrommend, voor mij al genoeg reden om het stuk niet echt serieus te nemen. Ze doet alsof iedereen Kanye vergelijkt met Jackson en vult daarna zelf in dat dit gaat over de zang en dans, terwijl dit juist de punten zijn waarop Kanye níet met Jackson vergeleken wordt. Het gaat om de kant van het produceren, de eigenschap van Kanye om hit na hit te schrijven, iets wat Jackson ook goed lag. Ik snap echt hoe ze hier zo kort door de bocht kan gaan. Een beetje lukraak schieten op de overheersende gedachtegang om te proberen lekker wijs en "anders" te klinken. :')

Dat zegt de schrijver (mij was het niet eens opgevallen dat het door een vrouw geschreven is) helemaal niet. Jackson onderscheidde zich doordat hij naast het scoren van hits ook kon dansen en zingen. Om die laatste 2 staan West niet echt goed bekend. West zou dus net zo goed met een andere, succesvolle producer vergeleken kunnen worden.

Die laatste zin van je slaat nergens op. Als je dus een andere mening hebt dan de massa probeer je "lekker wijs en lekker "anders"" te klinken? Kom op zeg. Critici hebben de neiging elkaar na te praten, wat je dus ook bij MBDTF ziet gebeuren. Het is voor een recensent ook veel interessanter om een album de hemel in te prijzen, om te verklaren dat de nieuwe Kanye West de Sgt. Pepper's van de hiphop is.

Als ik 20 recensies lees over hoe goed MBDTF wel niet is en ik zie daarna een stuk waarin de schrijver het album "maar" een 7 geeft dan trekt dat mijn aandacht.
pi_89519339
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:10 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

Dat zegt de schrijver (mij was het niet eens opgevallen dat het door een vrouw geschreven is) helemaal niet. Jackson onderscheidde zich doordat hij naast het scoren van hits ook kon dansen en zingen. Om die laatste 2 staan West niet echt goed bekend. West zou dus net zo goed met een andere, succesvolle producer vergeleken kunnen worden.

Die laatste zin van je slaat nergens op. Als je dus een andere mening hebt dan de massa probeer je "lekker wijs en lekker "anders"" te klinken? Kom op zeg. Critici hebben de neiging elkaar na te praten, wat je dus ook bij MBDTF ziet gebeuren. Het is voor een recensent ook veel interessanter om een album de hemel in te prijzen, om te verklaren dat de nieuwe Kanye West de Sgt. Pepper's van de hiphop is.

Als ik 20 recensies lees over hoe goed MBDTF wel niet is en ik zie daarna een stuk waarin de schrijver het album "maar" een 7 geeft dan trekt dat mijn aandacht.
Over dat aandacht trekken van een 7, zelden is dat dan ook omdat diegene door middel van goede argumenten een minder positieve mening heeft over een product. Maar vaak om zich te onderscheiden en op te vallen tussen al die andere reviews. (welke jij hebt gelezen weet ik niet dus daar kan ik niet over oordelen)
pi_89523365
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:10 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

Dat zegt de schrijver (mij was het niet eens opgevallen dat het door een vrouw geschreven is) helemaal niet. Jackson onderscheidde zich doordat hij naast het scoren van hits ook kon dansen en zingen. Om die laatste 2 staan West niet echt goed bekend. West zou dus net zo goed met een andere, succesvolle producer vergeleken kunnen worden.

Die laatste zin van je slaat nergens op. Als je dus een andere mening hebt dan de massa probeer je "lekker wijs en lekker "anders"" te klinken? Kom op zeg. Critici hebben de neiging elkaar na te praten, wat je dus ook bij MBDTF ziet gebeuren. Het is voor een recensent ook veel interessanter om een album de hemel in te prijzen, om te verklaren dat de nieuwe Kanye West de Sgt. Pepper's van de hiphop is.

Als ik 20 recensies lees over hoe goed MBDTF wel niet is en ik zie daarna een stuk waarin de schrijver het album "maar" een 7 geeft dan trekt dat mijn aandacht.
Precies, en dat snapt die vrouw fantastisch. Maar inhoudelijk blijkt haar mening dus weinig voor te stellen, dunkt mij :')
  zaterdag 4 december 2010 @ 17:35:30 #96
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_89523399
Bazen cd, echt _O_
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_89525258
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:16 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het uitklaphoesje heeft een venstertje waarachter drie losse kaartjes met 2 x twee en 1 x een afbeelding. Kun je dus zelf de voorkant kiezen.
Mooi!

Ik vind de relativering van nrc.next ook wel goed. In de Volkskrant van vorige week stond nog een lang artikel over Kanye. "Redder van de popmuziek", "hij zoekt de grenzen van het muzikale op". Leuk om te lezen, het album is zeer goed, maar met die beweringen ben ik het niet eens.
Stay on my arm, you little charmer
pi_89529357
Er staan gave nummers op het album, ik vind echter zijn teksten soms vrij kinderlijk en hij bouwt rondom de meesterlijke sample van Aphex Twin maar een slap nummer.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_89559848
Teksten kunnen beter, maar wel mainstream (jij noemt het kinderlijk, de wereld is niet zo slim...), Blame Game een slap nr? Ik vind m echt briljant, dat laatste met dat gelul ook cool.
Your pussy gain a whole other level! Ofzo :p briljant

Kan iemand mij uitleggen wat er met dat laatste gelul bedoeld wordt in blame game? Hij lult dat ie zo blij is met z'n wijf terwijl die alles van 'Jeazy' geleerd heeft, en met z'n horloge enzo. En wie zegt het? Kanye niet.
Ging toch over een ex?
pi_89559929
Yeezy.
De chick van Chris Rock heeft alles geleerd van Kanye.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')