abonnement Unibet Coolblue
  Jubileum moderator woensdag 24 november 2010 @ 09:43:54 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
  Jubileum moderator woensdag 24 november 2010 @ 09:44:34 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_89084200
Hij was dicht :)

laatste post:

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:02 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ja klopt hoor, vinden wij ook. Wij hebben ws volgende week een gesprek met een vertrouwenspersoon van zorgbelang, die gaat over jeugdzorg. Hij kijkt dan mee, alle verslagen gaan mee. Hij heeft het idee dat het niet klopt zoals het nu gaat. Dan kan hij alles lezen wat is gebeurd is en gezegd en zo kijken of het wel volgens de boekjes gaat.

Mkd zit naast het Boddaert, Is allebei van Yorneo. Het verschil weet ik zo niet precies.
Duidelijkheid is zeer wenselijk idd! Zo moet ik nu ineens naast een iq test ook een psychologische en psychiatrische test doen.
Kim loopt wel op alle gebieden achter en ze weten nu al dat ze niet naar groep 3 gaat volgend jaar.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 24 november 2010 @ 22:43:26 #3
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89118627
Ingrid ik hoop op snel meer duidelijkheid voor jullie!

Even een crosspost vanuit het kleuter tot pubertopic

Mijn oudste is klaar met judo -O- Hij heeft het ruim 2 jaar met veel plezier gedaan maar nu er ondertussen echt gejudood moet worden kan hij het niet meer. Te veel contact, prestatie moeten leveren, competitie en blessure-risico. Heel erg jammer vind ik dat, zeker omdat dat zo`n beetje zijn enige beweging in de week is -O-
Ergens in December is er nog een examen, dan wordt hij opnieuw beoordeeld qua slippen en banden en daarna is het klaar.
Hij heeft geen flauw idee wat hij nu voor sport wil gaan doen, bij erover nadenken loopt hij al over van de emoties. En ik zou hem het liefst wel minimaal 1x per week iets zien doen. Beetje onder de mensen komen, leren dat er meer is dan alleen ons huis en onze regels.
Lastig!
Doen jullie kinderen aan sport? En wat dan?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_89119004
Wat jammer Taartjesfee!
Hebben ze niet toevallig een "speciale" groep in de buurt bij jullie voor judo?
Ik heb zelf geassisteerd bij het lesgeven van judo aan een groep kinderen die extra aandacht en begeleiding nodig hadden. Kinderen van zo'n 6 tot 12 ongeveer, veelal met ADHD of iets dergelijks. Het maakte ook niet uit wat ze hadden, de kinderen hadden een uur lang ontzettend veel lol, de ouders waren blij dat hun kind de energie kwijt kon en het naar hun zin had en wij vonden het erg leuk om te geven (waren altijd met z'n 2-en, leraar en ik).
Dat was ook in het westen trouwens, maar denk niet echt bij jou in de buurt..
  woensdag 24 november 2010 @ 23:08:56 #5
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89119881
Ik zal het hier eens na gaan vragen mrien want op zich vindt hij judo nog wel leuk, alleen alle eisen die ze nu aan hem gaan stellen bevallen hem niet.
Dank je wel!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_89122157
En iets van zwemmen ofzo?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 25 november 2010 @ 00:10:40 #7
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89122229
Nops. Zwemmen is alleen leuk als je 100x van de glijbaan mag. Zwemmen om het hardst en doen wat een ander zegt valt niet echt goed bij hem :-/
Ik zou het fijn vinden als hij iets had wat hij echt leuk vond..maar hij weet het zelf ook niet.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_89122286
scouting nog een optie??
pi_89122365
Tennis, badminton, athletiek?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 25 november 2010 @ 00:15:23 #10
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89122411
Hij vind buiten de kippen voeren al reden genoeg om een uurtje op bed te gaan liggen om bij te komen..om even een indicatie van zijn activiteitsniveau te geven _O-
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_89122465
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ingrid ik hoop op snel meer duidelijkheid voor jullie!

Even een crosspost vanuit het kleuter tot pubertopic

Mijn oudste is klaar met judo -O- Hij heeft het ruim 2 jaar met veel plezier gedaan maar nu er ondertussen echt gejudood moet worden kan hij het niet meer. Te veel contact, prestatie moeten leveren, competitie en blessure-risico. Heel erg jammer vind ik dat, zeker omdat dat zo`n beetje zijn enige beweging in de week is -O-
Ergens in December is er nog een examen, dan wordt hij opnieuw beoordeeld qua slippen en banden en daarna is het klaar.
Hij heeft geen flauw idee wat hij nu voor sport wil gaan doen, bij erover nadenken loopt hij al over van de emoties. En ik zou hem het liefst wel minimaal 1x per week iets zien doen. Beetje onder de mensen komen, leren dat er meer is dan alleen ons huis en onze regels.
Lastig!
Doen jullie kinderen aan sport? En wat dan?
Jammer dat er zoon druk op gelegd word.
Ik zwaai naar dieren.
pi_89122537
quote:
Op donderdag 25 november 2010 00:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hij vind buiten de kippen voeren al reden genoeg om een uurtje op bed te gaan liggen om bij te komen..om even een indicatie van zijn activiteitsniveau te geven _O-
In dat geval darten, dat vind m tegenwoordig ook een heuse sport.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 25 november 2010 @ 00:19:37 #13
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89122545
Oh nou dat is alleen online dan misschien? Maar ik leg er dus absoluut geen druk op omdat hij dan blokkeert en helemaal niets meer kan bedenken.
Hij vind judo al een paar weken niet leuk meer, en toen ik zeker wist dat het geen bevlieging was heb ik het abo dan ook stopgezet.
Maar een kind van 10 kan toch ook moeilijk nooit uit huis komen anders dan alleen voor school?
Dus ik probeer iets te zoeken wat wel iets voor hem is zodat hij ook nog eens andere gezichten ziet dan alleen de onze.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_89122711
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh nou dat is alleen online dan misschien? Maar ik leg er dus absoluut geen druk op omdat hij dan blokkeert en helemaal niets meer kan bedenken.
Hij vind judo al een paar weken niet leuk meer, en toen ik zeker wist dat het geen bevlieging was heb ik het abo dan ook stopgezet.
Maar een kind van 10 kan toch ook moeilijk nooit uit huis komen anders dan alleen voor school?
Dus ik probeer iets te zoeken wat wel iets voor hem is zodat hij ook nog eens andere gezichten ziet dan alleen de onze.
Wat vond hij niet leuk :)
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 25 november 2010 @ 00:28:14 #15
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89122774
Staat in m`n eerste post duidelijk aangegeven toch?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_89123244
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:28 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Staat in m`n eerste post duidelijk aangegeven toch?
Zover had ik nog niet terug gelezen, heb zelf nog judo les gegeven, maar niet in wedstrijdverband gewoon onder elkaar.
Geen druk van welke kant ook

Vind het alleen zo jammer hoe sommige ouders hun kinderen verpesten

[ Bericht 4% gewijzigd door Geerd op 25-11-2010 01:02:44 ]
Ik zwaai naar dieren.
  Jubileum moderator donderdag 25 november 2010 @ 06:35:36 #17
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_89124760
Ik zou zeggen scouting TF! Daar leren ze samenwerken, behendigheid, lekker buiten en, niet onbelangrijk, het gaat volgens vaste regels en patronen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator donderdag 25 november 2010 @ 06:36:37 #18
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_89124764
Heb je de titel van dit topic wel gelezen Geerd :')
Verpesten..... Bluh!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_89124852
TF, ik heb je gepmd, voor wat mogelijkheden hier in de buurt.. succes ermee!
doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
  donderdag 25 november 2010 @ 07:53:55 #20
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89125055
zOMG waar verpest ik mijn kind? :D
Hij mag toch van judo af? No pressure there hoor.
En we zijn samen op zoek naar iets anders.
Het kind heeft een gebruiksaanwijzing, die is aangeboren. Als ik daar geen rekening mee houden zou ik hem meer verpesten me dunkt.
Het 'autisme' in de TT slaat op de kinderen hier, niet op de ouders ;)

tries bedankt voor je info! Ik ga zo ff lezen.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_89125488
TF, wij zitten met onze 9 jarige zoon in hetzelfde schuitje.

Hij is fysiek niet sterk en wil niet sporten. Hij heeft zo'n 10 lessen karate gehad (introductie via school: 10 gratis lessen) maar dat vindt hij dan wel leuk maar daarna houdt het weer op. Zwemmen vindt hij ook vreselijk.

Zijn moeite met buitenschoolse activiteiten (sport eigenlijk) is ook prestatiedrang, hij haakt dan snel af.

Scouting heeft hij anderhalf jaar gedaan. Hij vond het wel leuk maar hij vond geen aansluiting bij de andere kinderen. Het is niet zo'n grote groep en de andere kinderen hadden echt vriendengroepjes (waren al gevormd voordat hij kwam) en hij bleef een einzelganger.
Hij werd er ongelukkig van.

Hij is niet het type die het echt aangeeft. Je merkt wel dat hij zich er niet goed bij voelt, sterker nog; hij vertelt er zelfs over. Hij kan zich goed uiten maar toch blijft hij dan gewoon trouw gaan zonder gezeur. Je moet hem er echt in sturen.

We zijn ook zoekende want hij doet naast school nu ook niks.

Door zijn lengte dacht ik aan basketbal en er is iets in de buurt hier. De voorzitter van die vereniging is een collega van me en hij zegt dat er bij die jonge jongens absoluut geen prestatiedrang is. Het is echt puur voor de leuk. Ze hebben (nog) niet eens wedstrijden.
Maar hij loopt er niet warm voor dus ik zal er gewoon eens heen moeten gaan.

Ik vind het moeilijk. Iedereen legt zo'n nadruk op sport maar het is gewoon geen sporter...geen sportief type.
Hij heeft andere kwaliteiten. Hij is grappig en erg slim. Het is een denker.
Dus ik vraag me af of een fysieke sport dan wel goed voor hem is (om hem juist te stimuleren) of juist niet omdat het simpelweg niet bij hem past?

[ Bericht 1% gewijzigd door lily op 25-11-2010 08:44:31 ]
pi_89127213
Even de tip dan in het algemeen: je hebt fitkids, dit is een speciaal programma voor kinderen die iets mankeren waardoor ze bij een normale sportclub niet mee kunnen draaien.
Hun website is www.fitkids.nu Het is even zoeken maar rechts kan je per provincie kijken of er iets bij je in de buurt zit. Hier hebben we met een autistische zoon goede ervaringen mee. In plaats van altijd maar achterop te lopen, liep hij ineens vooraan, dat vond hij wel wat.. en niemand keek raar op, als hij wat eng vond, en niet wilde.. Ik weet niet of het programma overal hetzelfde is. Hier werd ook veel gelopen, spelletjes en oefeningen gedaan, het was ook zeer divers. Soms mochten ze ook ook de sportzaal in van de sportschool, waarbij het is aangesloten.
doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
  donderdag 25 november 2010 @ 10:11:58 #23
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89127284
goede tip, tries!
in de haak.
pi_89127613
klinkt goed, tries :)
helaas niet bij ons in de buurt
  donderdag 25 november 2010 @ 14:21:01 #25
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_89134966
En gymnastiek/turnen? En moet het per se sportief zijn TF (omdat je schrijft over andere gezichten zien en voor iets anders de deur uit moeten dan alleen school)? Anders zou bijv. muziekles misschien ook iets kunnen zijn voor hem...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_89136458
Of een denksport?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 15:24:06 #27
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89137356
bij ons krijgen de kinderen elk jaar een boekje mee met sportclubs die proeflessen geven voor een klein bedragje.
zo kon er hier worden gedansd, gebasketbald, gevoetbald, kickboksen, turnen en nog wat sporten.
luca wou alleen nooit meedoen (heerlijk zo'n kind dat tegen elk nieuw ding opziet :) )
is dat bij jou misschien ook zo?
of anders hou je het lokale krantje in de gaten voor open dagen bij sportclubs.
zo zijn we hier aan het roeien gekomen. gewoon een simpel berichtje van een open dag.
pi_89159418
Ik zit zelf bij scouting (leiding en bestuur). Wij hebben een speciale groep voor kinderen met "andere mogelijkheden". Dat noemen ze een BE/BV groep (bijzondere eisen of blauwe vogel). Daar wordt ingespeeld op de mogelijkheden van jouw kind. Misschien is er in de regio zo'n groep. Voor informatie kun je met scouting Nederland bellen. Zij weten welke groepen dit in jouw buurt aanbieden. Bij ons mag je 4 keer kijken, om te zien of het je bevalt en of je kind binnen de groep past.
uit een aspergernest
pi_89159942
Het probleem met scouting was niet onze zoon, wendytje, maar echt de kleine groep kinderen die al een vriendengroep vormde en hem niet toelieten. Nu is hij sociaal niet heel erg handig maar toch lag het niet echt aan hem.
De scoutinggroep bij zijn school (8km) verder zou wel werken want daar zitten vriendjes van hem maar ik ren en vlieg al de hele week heen en weer naar van alles en nog wat en als ik dat ook nog op zaterdag moet doen (waar middelste ook zwemles heeft) dan heb ik echt geen leven meer. Het "reizen" kost allemaal zoveel tijd en stress....

Ik wil echt iets zoeken wat ook in te passen is in ons gezin/tijdschema zeg maar.

Maar wel fijn dat er zoiets is trouwens, hoewel ik scouting heel laagdrempelig vind. Ik heb zelf ook jaren als leiding gewerkt binnen een groep.
pi_89170091
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 23:03 schreef wendytje het volgende:
Ik zit zelf bij scouting (leiding en bestuur). Wij hebben een speciale groep voor kinderen met "andere mogelijkheden". Dat noemen ze een BE/BV groep (bijzondere eisen of blauwe vogel). Daar wordt ingespeeld op de mogelijkheden van jouw kind. Misschien is er in de regio zo'n groep. Voor informatie kun je met scouting Nederland bellen. Zij weten welke groepen dit in jouw buurt aanbieden. Bij ons mag je 4 keer kijken, om te zien of het je bevalt en of je kind binnen de groep past.
In de buurt van TF zit geen scouting met een Blauwe Vogel groep, Dichtstbijzijnde zit dan in Den Haag (alleen verstandelijk gehandicapten) of in Maassluis.
Die in Den Haag heeft ook nog eens een beperkt aantal kinder groepen, die jaren wachtlijst hebben.
Ze hebben hier in de regio animo van kinderen genoeg, maar een zwaar tekort aan vrijwilligers om de groepen te leiden.
pi_89177971
Tnx voor het openen Lois. :*

Geen tips voor sport, Kim zit niet op een sport.
Wel is er vanuit de brede school een paar keer per jaar iets te doen. Bijv. muziekles, bewegingsles, knutselen.
Dat kun je dan 8x doen voor 8,- om te kijken of je kind het wat vind.
Kim zit nu op knutselles. Ze vind het nog steeds eng om heen te gaan na een keer of 6, maar wel heel leuk. Omdat ze motorisch niet zo sterk is, kan ze niet alles even goed. Ik hoop dat het haar wat meer stimuleert. Ze durft wel hulp te vragen aan de andere kindjes of juf.
  † In Memoriam † donderdag 2 december 2010 @ 00:51:47 #32
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_89415435
Gastblog op Soebar over autist en onderwijs door Autipoet, ook wel bekend als Oxymoron ;)
http://www.soebar.nl/opvoeden/autist-op-school-is-niet-thuis/
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 2 december 2010 @ 09:06:02 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89418183
mooi stuk oxy.

ik blijf 't lastig vinden om te bepalen wat en waar nou 't beste onderwijs is voor onze dochter. ik merk wel dat ze regelmatig behoorlijk ongelukkig is, en dat vind ik heel, heel erg. maar of een andere school daar nou direct iets aan zou bijdragen is nog maar de vraag. ze had vanmorgen in elk geval érg weinig zin om naar school te gaan. maar na een paar dagen ziek thuis is die drempel natuurlijk altijd wel even weer wat hoger, maar allez. ze is toch gegaan en toen ze eenmaal weer zat ging 't volgens mij ook wel weer redelijk.
in de haak.
  Jubileum moderator donderdag 2 december 2010 @ 09:12:52 #34
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_89418344
Heel mooi Oxy, ik ben er weer diep van onder de indruk en heb weer stof tot nadenken.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 2 december 2010 @ 09:28:46 #35
205904 lollypops
An end has a start
pi_89418715
Op mijn werk krijg ik ook regelmatig te maken met ouders en kinderen met autisme. Uit ervaring en kennis heb ik begrepen dat teamsporten, met name balsporten een probleem zijn, vanwege de
sterke ruimtelijke component. Maar goed ieder kind is speciaal en kan anders erop reageren.

Maar wellicht iets om rekening mee te houden met het zoeken van een hobby/sport buiten de deur.
pi_89419903
Mooi Oxy!
pi_89423151
Wat een goed stuk Oxy, heel indrukwekkend.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 2 december 2010 @ 20:50:52 #38
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89447422
Het stuk van Oxy ga ik later even lezen. Ik ben bang dat ik het nu iets te confronterend zal vinden. Alle opgehoopte Sinterklaas-stress is gisteravond in Job losgebarsten en hij had een verschrikkelijke driftbui. Hij kwam er helemaal niet meer uit, het was echt beangstigend. Ik realiseerde me ook wel weer hoe lang het geleden was dat hij zo enorm tekeer ging. We moesten hem echt met zijn 2'en vasthouden om te zorgen dat hij zichzelf en ons geen pijn deed. En het enige zinnige wat uit hem kwam was dat we Sinterklaas moesten zeggen dat hij niet mocht komen en dat hij geen cadeautjes wou. Uiteindelijk is hij wel gekalmeerd en hopelijk is het er nu ook allemaal uit. Morgen komt Sint op school, ik heb vrij genomen zodat ik hem thuis kan houden als het nodig is. Ik zal blij zijn als het 6 december is. Snel uitzwaaien en wegwezen met die Sinterklaas :W
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 2 december 2010 @ 21:09:16 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89448528
Och wat sneu Livelink... en je kan er ook gewoon niet aan ontkomen... hij is echt overal...
***
pi_89449068
Ach wat sneu Livelink. :*
Ik merk wel dat Kim er onrustiger door is sinds de sint. Is weer rond 6.00 wakker en (daardoor?) sneller moe en hyper.
  donderdag 2 december 2010 @ 21:18:51 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89449110
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:09 schreef Brighteyes het volgende:
Och wat sneu Livelink... en je kan er ook gewoon niet aan ontkomen... hij is echt overal...
Ach ja, en het is eigenlijk zo'n lieve man. Na morgen is de ergste stress er wel vanaf. Dat is eigenlijk zijn enige echte confrontatie met Sinterklaas. Verder hebben we niks ondernomen, maar wat betreft school ligt het nou eenmaal allemaal wat anders. Hij weet dat hij bij ons niet thuis komt en alleen even snel de zak voor de deur zet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 2 december 2010 @ 21:34:31 #42
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_89450062
Mag ik even mopperen, zonder in te gaan op de sintperikelen die bij jullie allemaal spelen?
Prrrrr
  donderdag 2 december 2010 @ 22:43:42 #43
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89454175
Gewoon doen, Mspoez
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 2 december 2010 @ 23:00:34 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89455140
tuurlijk mspoes!

livelink, wat naar dat 't zo hoog opgelopen was... hopelijk is nu alles eruit. klinkt erg heftig in elk geval. :*

cato was vanavond juist ineens weer in opperbeste stemming, terwijl ik verwacht had dat de kijkavond op school eigenlijk wat teveel gevraagd zou zijn, zeker na weer zo'n eerste (lange) dag school. deze kijkavond was ook rondom het thema sinterklaas opgebouwd en je mag dan in alle klassen kijken wat iedereen heeft gemaakt/gedaan rond het betreffende thema. (leuke bijkomstigheid is dat je in de hogere klassen alle surprises dus al kunt bekijken). morgen komt die beste man dus ook nog eens zelf op school, en zondag mogelijk bij ons thuis (alleen even zeggen waar de zak ligt :') ). maar mevrouw was een en al vrolijk en liedjes en dansjes en trots, en in jubelstemming toen ik nog even met haar doornam hoe de komende dagen ongeveer zullen verlopen. ik hoop van harte dat die goede bui nog even voort mag duren. :) ^O^
in de haak.
  maandag 27 december 2010 @ 21:05:06 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_90509470
livelink :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90510446
Troel, hoe gaat het nu bij jullie?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 28 december 2010 @ 08:14:07 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_90525970
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:24 schreef Ticootje het volgende:
Troel, hoe gaat het nu bij jullie?
Nog steeds op de wachtlijst :{ En het is echt zo nodig, zeker nu hij heen en weer geslingerd wordt tussen twee huishoudens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 28 december 2010 @ 09:45:05 #48
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90527120
da's ellendig troel. enig idee hoe lang 't nog duurt? waar sta je precies voor op de wachtlijst trouwens? zijn er nog overbruggingsoplossingen?
in de haak.
  dinsdag 28 december 2010 @ 22:44:53 #49
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_90559384
Jeetje Troel. Dat wist ik niet. Dat is inderdaad wel een hele vervelende bijkomstige factor, zeg.

Staan ze allebei op de wachtlijst? En is er inderdaad geen overbruggingsmogelijkheid?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 28 december 2010 @ 22:55:34 #50
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_90560106
Hoezo 2 huishoudens?
Zonder diagnose komt hij zeker niet op een mkd? Want dat zou ook een rustige optie kunnen zijn. :) maar k heb geen idee van jullie thuissituatie of van zijn vermoedde autisme.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 29 december 2010 @ 12:06:12 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_90575962
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 09:45 schreef trui het volgende:
da's ellendig troel. enig idee hoe lang 't nog duurt? waar sta je precies voor op de wachtlijst trouwens? zijn er nog overbruggingsoplossingen?
We staan op de wachtlijst bij het WKZ. Omdat Ruben nog zo jong is kan je helaas ook niet overal terecht. Echte overbruggingsoplossingen zijn er dus niet en helaas is dit geen reden tot voorrang (ergens ook logisch, ieder kindje moet wachten, maar wat zou ik graag voor Ruben nu voorrang krijgen).

Jochem staat nog niet op de wachtlijst, als hij anderhalf is kan ik de formulieren opvragen. Nog even wachten :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 29 december 2010 @ 23:19:50 #52
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90607140
wkz heeft érg lange wachtlijsten hiervoor, weet ik inderdaad. die zijn m.i. gewoon echt TE lang. wij zijn daarom destijds doorverwezen naar Virenze. kunnen die niks voor jullie betekenen? en is er anders in jouw nieuwe buurt niet iets waar je sneller terecht kunt?
in de haak.
pi_90607846
Die wachtlijst lang, maar ik begreep dat het nu wel meevalt. Ik heb nog geen kortere wachtlijst gevonden. -O- Door de jonge leeftijd schijnt het anders te zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 29 december 2010 @ 23:35:57 #54
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_90607918
Ik las dat de wachtlijst 14 weken was bij het WKZ. Hoe lang staat Ruben er al op, Troel?

Ik hoop dat er snel plek is, sterkte :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 29 december 2010 @ 23:39:49 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90608097
toen wij belden, vorig jaar, was de wachtlijst voor dit type problematiek anderhalf jaar! dus 14 weken is inderdaad een hele verbetering.
in de haak.
  donderdag 30 december 2010 @ 10:43:24 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_90619151
14 weken? Ruim een half jaar tot 9 maanden is het voor ons. :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 30 december 2010 @ 13:53:44 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90626386
en hoeveel is daarvan al om?
in de haak.
pi_90642648
Gaat Ruben nu misschien naar een peuterspeelzaal-plus of medisch kdv? Dat kan misschien helpen om de tijd door te komen voorlopig, en hem extra stabiliteit geven nu? Ik heb z'n leeftijd zo niet paraat maar hij is nog geen 4 toch?
sterkte troel :{
pi_90642836
Sterkte Troel :*
  vrijdag 31 december 2010 @ 19:27:43 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_90688358
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:32 schreef poemojn het volgende:
Gaat Ruben nu misschien naar een peuterspeelzaal-plus of medisch kdv? Dat kan misschien helpen om de tijd door te komen voorlopig, en hem extra stabiliteit geven nu? Ik heb z'n leeftijd zo niet paraat maar hij is nog geen 4 toch?
sterkte troel :{
Nee, hij wordt in januari 3. Geen PSZ-P of MKDV.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 13:53 schreef trui het volgende:
en hoeveel is daarvan al om?
Uitgaande van het moment waarop hij daadwerkelijk besproken is door het team, zijn er nu een 3-tal maanden voorbij. Ben bang dat die termijn telt en niet de termijn waarop de formulieren zijn aangevraagd of teruggestuurd (en omdat het ook ingevuld moet worden door school/opvang duurde het invullen al wat langer en voordat ik hoorde dat het daadwerkelijk weer aangekomen was bij het WKZ duurde het ook tijden (heb er nog meerdere malen achteraan gebeld omdat het zo lang duurde)).

We zullen nog wel een tijd moeten wachten dus...

[ Bericht 1% gewijzigd door Troel op 31-12-2010 19:48:07 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90692128
Hier even een lichtpuntje, want ik heb vandaag ontzettend genoten van mijn autistje O+
Van tevoren maakte ik me zenuwachtig over hoe het zou lopen met Lukas vanavond, maar hij vindt het zo geweldig om Oud & Nieuw te vieren met vuurwerk dat ik alleen maar glimoogjes en gelach heb gezien! Ben een stuk met hem wezen wandelen, heb wat Romeinse kaarsen af lopen steken en heb gekeken naar vuurpijlen van anderen en het was helemaal geweldig!

Ook het gaan slapen ging goed, hij was zó blij dat hij bij ons ging slapen (en dat was al heel lang niet gebeurd omdat hij de vorige keer begon te huilen dat hij naar huis wilde) dat hij ook met een lach van oor tot oor ingestopt werd.

Straks nog de tweede ronde als het echt twaalf uur is, eens kijken of hij dan nog zo makkelijk is, maar het is tot nu toe een groot succes! :Y
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_90692961
Ennnn daar zijn we weer met kanttekening 1: Lukas kan blijkbaar bij de vensterbank komen vanuit bed, alwaar twee vazen stonden (let op de verleden tijd...). Kratsj! }:|
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 31 december 2010 @ 22:41:58 #63
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_90693792
Een autismevriendelijk 2011 gewenst! Zet de autibril 8-) op, en doe m niet meer af! :s)

2011

Ik heb zo'n hoofd
dat aan toekomst niet denkt
Niet denkt aan morgen
alles is nu
Maar treuzelend op bedranden
droom ik van vandaag
Over een groot uur is het
dan

Knal ik in 2011 harder,
of zachter, rustiger
Dan in nu-tijd?
Hier. ?

oxymoron, 2010
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  maandag 10 januari 2011 @ 21:31:35 #64
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_91135085
Mwanatabu, een beetje late reactie, maar ik vind het zo bijzonder dat Lucas zo geniet van het vuurwerk. En dat hij weer bij jullie heeft geslapen. Dat lijkt me echt heel fijn (op de kapotte vazen na dan). Hoe gaat het nu met hem?

Oxy :*
Ik hoop dat 2011 een jaar wordt waarin snel duidelijkheid is over je nieuwe plek. Een plek waar jij je thuis kan voelen.

Hier even een vraag. Ik denk dat ik Job ga opgeven voor massage. Al die stress in dat lichaam en hij is op het moment ook zo zenuwachtig en heeft het op het moment altijd koud. Aangezien hij een echt knuffelaar is, dacht ik ineens dat massage misschien heel goed voor hem zou kunnen zijn. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_91135960
Hij heeft de tweede ronde om 12 uur ook helemaal staan genieten, zonder helemaal gaga te gaan dus het bleef ook leuk voor ons ;)

Rond half 3 was meneertje eindelijk in slaap en rond acht uur moest ik hem echt wakker maken ivm medicatie anders had hij (natuurlijk) nog even lekker doorgepit. Hij heeft niks meer vernield, gescheurd of wat, was de nacht compleet zindelijk doorgekomen ook, werd vrolijk wakker, lekker ontbeten, even wat verzet toen bleek dat hij de korstjes van het brood op moest eten maar verder ook weer lachend terug naar huis gegaan. Echt geweldig!

Alleen jammer dat we gisteren zijn heilige schema weer moesten doorbreken omdat mijn meneer met ontstoken amandelen op de bank lag en Lukas dus niet kon komen...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 10 januari 2011 @ 21:49:22 #66
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_91136246
Ik geniet met terugwerkende kracht nog even met je mee, Mwanatabu. Beterschap voor je meneer trouwens. Hopelijk kunnen jullie het schema snel weer oppakken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 10 januari 2011 @ 21:56:59 #67
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91136817
livelink als hij er van houdt om aangeraakt te worden zou ik zeggen doen ^O^
Heb je ook al eens iets van kinderyoga met hem overwogen? dat kan ook rust brengen in zijn hoofd :Y
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 10 januari 2011 @ 21:59:57 #68
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_91137016
Yoga heb ik ook wel overwogen, maar ik ben zo bang dat hij zo'n les gaat verpesten met zijn agressie. Op dit moment vertrouw ik hem eigenlijk alleen maar in een individuele setting (met mij of J. erbij voor als het misgaat).

Als het weer wat beter met hem gaat dan is kinderyoga zeker een optie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 10 januari 2011 @ 22:05:46 #69
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_91137390
Livelink, ik ga morgen in 'jouw' stadje naar massagetherapie! In de wijk de Horden.
Als je je woonpaats en massage invult bij Google, vind je de praktijk zo. De Z. M. ;)
En dan zal ik vertellen wat ik ervan vond, wat een toeval dat ik je bericht lees, zeg!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  maandag 10 januari 2011 @ 22:09:24 #70
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_91137644
Oxy, dat is precies degene bij wie ik Job wil laten masseren. Ik ken haar goed, ik heb me een paar jaar door haar laten masseren. Dat was heel fijn, moet ik zeggen en ik hou er helemaal niet van om aangeraakt te worden. Ze heeft dus wat barrieres moeten slechten bij mij. Ik ben er mee gestopt omdat het toch wel erg duur werd, maar ik wil Job eigenlijk die kans niet ontnemen. Ik ben heel erg benieuwd hoe jij dat gaat ervaren. Dat geeft me misschien ook een beetje een idee over hoe Job dat zal ondergaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:53:21 #71
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_91155675
Nou livelink, dat is dan wel héél-geen-toeval meer ;)
Ik heb een goed gevoel bij deze mevrouw, het e-mailcontact wat we nu hebben gehad is duidelijk en begripvol.
Ik kan zelf slecht tegen aanrakingen*, en helemaal sinds ik ben aangerand op mijn werk, in juni 2010.
Maar aanrakingen van 'medisch personeel', dus als het een doel heeft, dan kan ik het beter aan.
Dus dat hebben we dan afgesproken, M. is een soort dokter, die me wil helpen.
Vanavond zal ik verslag doen :)

*maar met mijn ouders ben ik wel een knuffelkont, dat is dan wel weer gek. :?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_91155971
Ik denk dat dat helemaal niet zo gek is oxy, de meeste mensen houden er het meest van om aangeraakt te worden door mensen die ze vertrouwen en die ze het best kennen. En de meeste mensen maken dan ook een uitzondering voor dokters ;)

*edit: grmbl, ik krijg die emoticon naast mijn post niet weg :{
freedom is just another word for nothing left to lose
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:14:20 #73
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_91156513
Nou, bij mij werkt het toch 'anders' dan bij anderen, denk ik.
Bijvoorbeeld, ik kan alleen maar erg harde aanrakingen verdragen. Verdragen, ja. Want erg fijn is het niet, behalve als ik super diepe druk krijg. Bij sensorische integratie therapie doen we dat met zware dekens, en een soort gewichtenjasje.
Zachte aanrakingen, zelfs van mijn ouders, vind ik niet te harden. Dat doet lichamelijk zoveel pijn dat is niet goed.
Vroeger was het zo dat ik dat niet uit kon leggen. Toen weerde ik iedereen die mij aan wilde raken af.
Nu kan ik zeggen dat ik harde aanrakingen/diepe druk wil. Dat is verdraagbaar.
Mijn ouders weten dat. Mijn opa en oma weten het, maar snappen het niet. Mijn dokter weet het, en snapt het.
En als ik het uit kan/mag leggen, dan wil ik ook wel worden aangeraakt door mensen die ik niet goed ken. Als het maar een diepe druk geeft.
Bij mij heeft het dus niet zoveel met vertrouwen te maken. Maar meer met de wetenschap over diepe en lichte aanrakingen. :)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_91158815
Dan werkt het bij jou inderdaad anders oxy! Bedankt voor je uitleg :)
freedom is just another word for nothing left to lose
  dinsdag 11 januari 2011 @ 13:59:57 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91160357
geen halfzacht gedoe voor jou, oxy. :) prima toch? wel bijzonder dat je 't wel prettig vindt om met je ouders te knuffelen inderdaad (en heel fijn ook, voor alle partijen lijkt me). succes met de massage. wat sterk dat jullie bij dezelfde persoon uitgekomen zijn!

livelink ik hoop dat job er ook wat aan zal hebben! hoe kwam jij er ooit bij terecht? is het net zoiets als een haptonoom?
in de haak.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:26:28 #76
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_91163664
Dat was ongeveer 3 jaar geleden. Ik had heel veel last van mijn schouders en rug (ik kon me bijna niet bewegen) en wilde snel verlichting. Een fysiotherapeut kon alleen onder werktijd en dat vond ik niet prettig omdat ik net een nieuwe baan had. Dus heb ik de eerste de beste massagepraktijk gebeld bij ons. En toen bleek het meer een therapeutische massage te zijn. Ik had me er helemaal niet in verdiept, eigenlijk. En ondanks al mijn reserves bleek het uiteindelijk heel prettig te zijn en ben ik er twee jaar gebleven. Ik ken haptonomie niet, maar ik vermoed dat dit wel ongeveer hetzelfde zal zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:47:57 #77
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_91178960
't Was bijzonder... Echt wat een bijzonder mens is M. O+
Ik ga er vaker naartoe. En Job, :) die zal daar ook in goede handen (lett) zijn!
Heel aparte ervaring is de massagetherapie. Het is werken terwijl je ligt. :s)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:01:11 #78
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_91179740
Fijn Oxy! Het is ook bijzonder, dat vond ik ook.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_91180006
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 08:34 schreef lily het volgende:
TF, wij zitten met onze 9 jarige zoon in hetzelfde schuitje.

Hij is fysiek niet sterk en wil niet sporten. Hij heeft zo'n 10 lessen karate gehad (introductie via school: 10 gratis lessen) maar dat vindt hij dan wel leuk maar daarna houdt het weer op. Zwemmen vindt hij ook vreselijk.

Misschien houd die van boeken lezen of anders koop een Playstation 3, sommige waaronder ik zijn ook niet sport types (fitness valt hierbuiten) maar ik hou meer van Playstationen ik zie dat als een soort sport laat maar zeggen.. tegenwoordig is spelletjes spelen anders dan vroeger. Het kan zijn dat hij er veel plezier meer heeft.
If not now, then when.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:41:40 #80
11682 Moonah
Jolie femme
pi_91182468
Wow, wat fijn Oxy dat de massage je zo goed is bevallen!
En ik las in het andere topic dat het qua wonen ook de goede kant op gaat!

Livelinck, ik vind het op een of andere manier ontroerend dat je dit voor Job wil regelen. O+ Ik hoop van harte dat hij er van kan genieten en dat het hem helpt beter in zijn vel te zitten.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Jubileum moderator woensdag 12 januari 2011 @ 09:52:54 #81
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_91200999
Bij Eva heeft diepe druk ook ontzettend goed geholpen haar te doen aarden. Knuffelen kan ze wel maar alleen met ons, en verder verdraagt ze aanraking ook erg slecht.
Diepe druk, en ook een loodvestje hebben haar van een angstig klein meisje veranderd in een stevige kleuter. Heel bijzonder vond ik dat om te zien.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 12 januari 2011 @ 10:38:34 #82
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91202303
wat een vondst, zo'n loodvestje!! geweldig! hoe gaat 't nu met eva's slapen eigenlijk lois?
in de haak.
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:34:08 #83
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_91206216
Loodvestjes O+ _O_
Ik ben ook fan! In de therapie gebruik ik ze ook vaak, en ook een ballendeken en ook manchetgewichtjes.
Leuk, Lois, dat Eva en ik zo overeenkomen met aanrakingservaringen. :) ik hoop dat ze later, net als ik, ook kan vertellen wat ze wel en niet fijn vindt. Maar volgens mij weten jullie dat al *;
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:36:27 #84
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_91208840
In de zilveren maneschijn

De grens verlegd
En aangevoeld dat
Niemand me méér krijgen kan
Dan iemand die mijn lijf aanraakt

Vogelnaam, warme thee, in je neus een kleine steen
Vederlicht, ogen dicht, niets verplicht
Zelfs voelen niet

De grens verlegd
Naar binnen toe, gestut, gewogen, mooi bevonden
Diepe krachten mogen stromen

Raak me aan, zeg wie ik ben
Erken erken
Dat ik ook een mens mag zijn
En mijn dromen waarheid zijn

Dan is er niemand die me meer krijgen kan.

Oxy, 11-1-2011
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_91216745
Prachtig Oxy, echt prachtig.
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:01:21 #86
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_91236833
Oxy, ik werd helemaal stil van je gedicht. Wat Jore ook zegt. Prachtig, echt prachtig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:06:30 #87
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_91870866
Hoe gaat het met de kinderen hier? Geen nieuws, goed nieuws hoop ik. Wij kunnen maandag terecht bij het UMC met Job en ik hoop dat ze concrete hulp kunnen bieden voor in ieder geval de korte termijn, want er moet echt wel iets gebeuren. Zoals het sinds december gaat houden wij en school niet vol.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_91872789
Ach livelink toch. Wat een moeilijke stap denk ik toch weer? Ik hoop dat ze het makkelijker kunnen maken voor Job en jullie :*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:55:28 #89
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_91874314
Ze gaan nu met Job zelf aan de slag en dat is echt wel een hele nieuwe stap. Ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet verwachten. Job zelf vindt dat we hem maar gewoon nieuwe hersens moeten geven. Hersens die niet zo vol en druk en boos zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_91875637
Zou dat maar kunnen, nou ja, iig dat volle drukke boze verwijderen. Heftig dat hij dat ook zo precies zo voelt. Ben ook heel benieuwd hoe het verder gaat nu.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_91884365
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:55 schreef livelink het volgende:
Job zelf vindt dat we hem maar gewoon nieuwe hersens moeten geven. Hersens die niet zo vol en druk en boos zijn.
;( O+ Ventje toch... Hij verwoordt het wel treffend.
Maar het UMC. Wat moet ik me voorstellen bij 'met Job aan de slag gaan'?
Ik vind het erg verdrietig voor jullie allemaal, dat het zo zwaar is en zo moeizaam gaat...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_91894428
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:55 schreef livelink het volgende:
Job zelf vindt dat we hem maar gewoon nieuwe hersens moeten geven. Hersens die niet zo vol en druk en boos zijn.
Dat zou mijn oudste ook gezegd kunnen hebben.
Hopelijk levert het onderzoek wel wat op.
uit een aspergernest
pi_91899993
Livelink :*
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:25:50 #94
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_91918485
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

;( O+ Ventje toch... Hij verwoordt het wel treffend.
Maar het UMC. Wat moet ik me voorstellen bij 'met Job aan de slag gaan'?
Ik vind het erg verdrietig voor jullie allemaal, dat het zo zwaar is en zo moeizaam gaat...
Ik weet zelf ook nog niet helemaal wat ik me er bij voor moet stellen, maar tot nog toe is alle hulp op ons en op school gericht geweest. Wij moesten leren hoe met Job om te gaan. En nu zal de hulp echt op Job gericht zijn, zodat hij leert hoe hij met zichzelf en anderen om moet gaan. Zo stel ik het me voor, maar wellicht zie ik het helemaal fout. Hij is vandaag voor het eerst naar massage geweest trouwens. Vooraf wilde hij niet, maar hij is toch gegaan. J. mocht er niet bij blijven van hem, dus die is weggegaan en heeft hem drie kwartier later weer opgehaald. Het eerste wat Job zei was dat hij volgende keer weer wilde gaan en dat hij haar heel lief vond. Ik weet dus niet helemaal hoe het gegaan is, maar ik begreep van Job dat hij zich eerst niet wilde uitkleden en hij wilde zelfs zijn jas aanhouden. Toen is ze hem met jas en al gaan masseren. En toen wilde hij wel snel zijn jas uit en uiteindelijk heeft hij ook zijn shirt uitgedaan. Zijn broek heeft hij wel aangehouden. En hij vond 'het schudden' het prettigst. Ik weet dus niet helemaal wat hij met schudden bedoelt, maar ik denk dat ze hem vrij stevig heeft gemasseerd. Toen moest ik wel aan Oxy en de diepe aanraking denken. Maar ja, in ieder geval heeft hij er van genoten, daar ben ik heel blij mee, want daar deed ik het voor.

[ Bericht 14% gewijzigd door livelink op 26-01-2011 22:31:57 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_91937201
Job toch. :* En ik denk dat het goed is dat ze nu met een andere invalshoek gaan kijken. Je kunt best bepaald gedrag kanaliseren vanaf de buitenkant, maar ook van binnen moet er wat gebeuren. :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:04:42 #96
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_91942446
Livelink, klinkt bekend, je verslag over Job! (heb je m trouwens ook al eens laten screenen op MCDD? Dat is zegmaar autistische kenmerken met sterke stemmingswisselingen en angsten en denkstoornissen- daar moet ik altijd aan denken bij Job. Misschien dat je dat bij het UMC na kunt vragen? Het is een vrij "nieuwe" autisme spectrum stoornis die onder PDDNOS valt).

De massage was maandag voor mij heel heftig, ik ga een maand rust nemen, want het is me echt te moeilijk en te veel. Dat schudden vind ik ook heel fijn. :) maar alles wat boven mijn heupen wordt gemasseerd vind ik teveel. Mijn chakra's zitten ook zwaar geblokkeerd daar. :{
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_92602373
Even een crosspost van het kleutertopic.
Kim heeft haar 1e rapport mee. Helaas niet goed. Ze valt in de laagste categorie. ;(
We wisten dat ze achter loopt, maar dat het zo erg was hadden we niet gedacht.
De juf zei nog dat ze van Kim minder verwachtingen hebben tegenover de rest van de klas.
Wellicht moet ze wel naar speciaal onderwijs. Niet dat daar iets mis mee is!
Maar de school en de juf bevalt goed. Juf kent haar goed, weet goed hoe ze met haar om moet gaan. Kan haar goed stimuleren.
Ze heeft 1 goede vriendin in de klas en speelt regelmatig met andere kinderen uit de klas.
Is op kruiploopafstand ook erg handig. Ook zoals laatst, als er iets is ben ik er binnen 5 minuten.

Verder bevalt het goed bij Boddaert, Vanuit hun krijgt ze binnenkort een psychologische test, dat kan gewoon op school gebeuren.
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:44:27 #98
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_92602636
Heeft de juf dan niet eerder gezegd, dat ze "zó" achterloopt?
Best vreemd dat je dat pas bij het rapport leest of hoort dan toch. :{ Bedoelen ze de leerstof die ze niet goed snapt, of de sociale leerdoelen?
Of allebei?
De juf weet toch van haar pdd-nos diagnose?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:46:21 #99
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_92602727
Zo lang het kabinet nog niks besloten heeft kun je nog een rugzakje aanvragen, hoop ik! Misschien dat ze dan wel op deze school kan blijven?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_92603227
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:44 schreef Oxymoron het volgende:
Heeft de juf dan niet eerder gezegd, dat ze "zó" achterloopt?
Best vreemd dat je dat pas bij het rapport leest of hoort dan toch. :{ Bedoelen ze de leerstof die ze niet goed snapt, of de sociale leerdoelen?
Of allebei?
De juf weet toch van haar pdd-nos diagnose?
Ik had dinsdag een gesprek met juf, ib-er, vrouw van Boddaert en toen kwam het pas duidelijker naar voren.
Allebei bedoelen ze. Eens kijken of scannen lukt, dan is duidelijker waarop er getest is.
Juf weet er idd van, er is ook een behandelingsplan oid.

Rugzakje ga ik uitzoeken, hebben ze het niet over gehad op school. Mochten we dat willen, lijkt me dat je dan zsm moet aanvragen. Kan volgens mij wel heel wat weken duren voordat dat rond is.

[ Bericht 7% gewijzigd door _Ingrid_ op 10-02-2011 20:04:45 ]
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:52:40 #101
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_92611083
Wij hebben de aanvraag net de deur uitgedaan. Ik wacht het wel af.

Ik wilde even melden hier dat we deze week uit het allerdiepste dal lijken te kruipen met Job. Voor het eerst sinds lange tijd zien we weer wat verbetering. Ik wil er niet te blij mee zijn, want dan stort ik weer helemaal in als het slechter gaat, maar deze week hebben we toch even meegepakt.
We durfden het zelfs weer aan om hem dinsdag weer naar zwemmen te laten gaan. We hebben ook het avondritueel van in bad gaan en voorlezen weer helemaal terug. Daar ben ik zo blij mee. Een tijd lang was het 's avonds alleen nog maar dikke ellende, maar we hebben de ontspanning en de fijne momenten teruggevonden.

lieve onbekende lurker, dank je wel voor je kaartje :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_92611551
Fijn Livelink. Ik duim voor je dat het goed blijft gaan.
Heb je het zelf aangevraagd, of met hulp?
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:59:22 #103
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_92611711
Je moet het zelf aanvragen, maar wij hebben wel hulp gehad van school. En we hebben natuurlijk heel veel bijlages om mee te sturen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_92612022
Ingrid voor het goed invullen van dat soort formulieren zou ik hulp vragen. Wellicht heeft school daar meer ervaring mee, en anders heeft kim's begeleidster van het boddeart dat vast wel.

Overleg ook eens met het boddeart hoe zij kim zien en of ze al een idee hebben wat ze allemaal kan leren. Om dat zij veel kindjes zien zoals kim, kunnen ze daar meestal ook heel goed inschatten welke kindjes beter af zouden zijn op het speciaal onderwijs.

En dan hangt het er nog heel erg vanaf of de basisschool naar naar het SBO (het gewone speciaal basisonderwijs) wil hebben, of naar een cluster 4 school ivm gedrag, of wellicht zelfs een cluster 3 school als ze puur verwachten dat het niveau van kim niet hoog genoeg is.

Maar kim is nog super jong!!! Hopelijk kan ze gewoon de kans krijgen om samen met het boddeart en jullie nog 1,5 jaar heel erg te groeien bij de kleuters.
  maandag 14 februari 2011 @ 09:39:25 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_92757222
Even een vraagje aan deskundigen hier. Als het slecht gaat met Job en we proberen erachter te komen wat er aan de hand is, dan krijgen we altijd hetzelfde antwoord; zijn kamer is te groot en te druk. Gisteravond ging het weer helemaal mis en hij heeft zijn halve kamerinhoud op de gang gegooid :{
Het komt telkens terug en we hebben het idee dat het voor hem een serieus probleem is. Hij wil een kleine kamer met alleen maar witte muren en een bed en verder niks. Voordat we de hele boel gaan verbouwen; denken jullie dat dit inderdaad een reeele wens is?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 14 februari 2011 @ 09:43:40 #106
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_92757325
Ik denk het wel. Merk aan mijn oudste dat hij in een onrustige omgeving (qua interieur) zelf ook niet meer weet wat hij met zichzelf aan moet.
Hoe is zijn inrichting nu? Staat zijn speelgoed allemaal in het zicht?
Misschien is het een plan om dat niet per se uit zijn kamer te halen, maar wel om het bijvoorbeeld in de kast te zetten dus uit het zicht?
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 14 februari 2011 @ 09:48:36 #107
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_92757437
Speelgoed staat niet op zijn kamer, dat hebben we van begin af aan niet gedaan. Er staat een bureau met vrij veel boeken en verder een kledingkast, een bed en een klein kastje.

Zijn muren hadden we enthousiast in de primaire kleuren geschilderd, die gaan we sowieso witten. Alles wat aan de muur hing hebben we al weggehaald. Dus om in zijn behoefte te kunnen voorzien moeten we dus een andere plek zien te vinden voor zijn kleren en de boeken. Dat is nog niet zo makkelijk eigenlijk.

Of eigenlijk hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn, bedenk ik nu. Voorlopig de spullen in dozen doen en dan verder kijken. Ik ga meteen aan de slag. Dat wordt mijn project voor vandaag. Het ging allemaal weer zo moeilijk en slecht vannacht en vanochtend dat ik echt het gevoel heb dat ik er nu iets aan moet gaan doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_92757619
Zet hem op Livelink.
Ik heb vaker gehoord en ook ervaren dat kinderen met autisme baat hebben bij een prikkelarme omgeving. En vaak houden van kleine overzichtelijke ruimtes.
Is er geen kleinere kamer over waar alleen zijn bed kan staan?
pi_92758624
Gaat dan het slapen moeilijk of andere dingen op z'n kamer ook? Misschien is het dan al genoeg als je de muren wit, en bijv een kamerscherm oid bij zijn bed plaatst zodat dat een afgescheiden hoekje is?

Of de ikea kura bedtent, als dat past? Kost 10 euro:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40116206

[ Bericht 23% gewijzigd door poemojn op 14-02-2011 10:41:31 ]
pi_92758737
jayden heeft tijden geleden heel veel moeite gehad toe hij uit zijn ledikantje naar zijn gewone bed ging, dat was hem veel te groot en niet veilig genoeg. Hij slaapt nu sinds het einde van de zomervakantie (na zijn positieve ervaring op de camping) eindelijk in een echt bed. Daarvoor sliep hij is een cars ballententje. Daar paste precies een ledikant matrasje in en dat was klein en veilig doordat er maar 1 opening was.

Zijn huidige echte bed is dus ook alleen maar vanuit 1 kant open, de rest zit ommuurd en dicht
pi_92758812
Livelink, ik denk dat het witten alleen al helpt. Succes ermee! Wel knap dat hij dat goed aan kan geven.

Kim heeft een drukke kamer en ik zit te denken om dat te gaan veranderen. Ze heeft wel een grote kamer, maar er staat alleen een bed en kast in. En een shitload aan knuffels en poppen die mee naar bed moeten. En 1 hele grote winnie the pooh
Eerder stond er een stoeltje en een ladekastje, maar daar ging ze op klimmen en alles eruit halen. En ik ben dan bang dat ze bij het raam komt.
De laatste tijd is ze weer om 6.00 wakker of eerder. Ik begin me af te vragen of het iets met de kamer te maken heeft.
  maandag 14 februari 2011 @ 11:39:09 #112
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_92761194
Hij komt alleen maar voor het slapen op zijn kamer, Poemojn. Spelen doet hij nog steeds veilig bij ons beneden in de woonkamer. Daar staat het speelgoed ook nog steeds. Het is dus echt het slapen waarbij het mis gaat. Hij wil het liefst ook geen raam op zijn kamer. We gaan hem straks een kleinere kamer geven, hij gaat dan ruilen met Katja. Katja's kamer heeft een schuin dak met een tuimelraam, dus dat komt allemaal wat knusser over en geeft minder nadruk op het raam.

Ik heb even pauze genomen, het is toch wel weer meer werk dan ik dacht. Zijn kamer ziet er nu in ieder geval een stuk leger en opgeruimder uit, ondanks het feit dat de meubels er nog in staan.

Ingrid, bij Job zit er een slot op het raam en we zijn de sleutel ook echt kwijtgeraakt ;) , dus Job kan nooit het raam openmaken. Hij staat permanent op een kier eigenlijk, want hadden we hem op slot gedaan voordat we de sleutel kwijt zijn geraakt. Een beetje onhandig, dat wel, maar het voelt voor ons ook wel heel veilig.

Ik zal eens kijken of dat tentje iets voor Job is, Poemojn. Voor 10 euro is het altijd het proberen waard natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 14 februari 2011 @ 11:51:54 #113
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92761741
dappere en doortastende actie livelink! ik hoop dat 't snel (en goed!) effect oplevert.
in de haak.
  maandag 14 februari 2011 @ 12:29:25 #114
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_92763149
Ik hoop het ook Trui :X
Het is bijna klaar, ik moet alleen nog de rotzooi afvoeren. En vervolgens de rest van het huis en de was nog doen. Dat gaat allemaal nooit lukken voordat de kinderen van school terug zijn :N
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 14 februari 2011 @ 13:32:29 #115
37843 lady-wrb
kortaf
pi_92765615
wat goed dat job aangeeft wat hij fijn vindt en wat fijn dat jullie daaraan gehoor willen geven O+
wie weet is dat de sleutel om hem eindelijk definitief op de goede weg te krijgen
  maandag 14 februari 2011 @ 13:39:42 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92765853
Knap idd van Job dat hij dat aan kan geven en dat jullie er mee aan de slag gaan.
Ik hoop dat het helpt. :Y
Voor die schuine dakramen zijn ook een soort van rolgordijnen te krijgen waarmee je ze goed af kan schermen, mss is dat nog wat?
***
  maandag 14 februari 2011 @ 14:41:42 #117
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_92768414
Job,
In Jobstijden gaat slapen slecht
Jouw tijd komt nog wel

Job,
Weet je er zijn er meer
Die Jobstijdingen kennen
Ook al heten ze Oxy bijv.
Maar het idee is hetzelfde

Job,
Job, Job,
De mensen zullen vaak mopperen
Je naam noemen
En jij zuchten
Snap het dan!

Job,
Ik noem je naam trots
In tijden dat je zegt
Ik wil, ik zal, ik mag
En dat je dan
Kunt

Job,
Je staat steeds vaster op de grond
Jobstijd komt
Jobstijd komt
En jij, Job
Gegrond

Want weet je, Job?
Er was een tijd dat niemand je verstond
Maar nu jij bent gehoord
Laat je je tijd beginnen, Job

Kom op! Je leven start.

(c) Oxy, vandaag, na het lezen van de berichten over Job en hoe zijn mama hem leert dat alles mogelijk goedkomt.
Ook al gelooft
Ze het zelf nog niet :*
;)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  maandag 14 februari 2011 @ 14:46:56 #118
11682 Moonah
Jolie femme
pi_92768655
Oxy! :o
Ik ben niet eens Jobs mama, en ík zit al te janken... ;(

Succes Livelink, met alle dappere stappen, van vandaag en die in het verschiet. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 14 februari 2011 @ 18:14:22 #119
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_92778726
Oxy ;( :*
Ik hoop dat ik het zelfde vertrouwen krijg als dat jij hebt. Dank je wel.
Jij ook bedankt Moonah voor je lieve woorden :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 14 februari 2011 @ 18:19:44 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_92778986
Oxy O+ jij prachtmens.

Livelink :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 februari 2011 @ 18:47:16 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_92780242
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:39 schreef livelink het volgende:
Hij komt alleen maar voor het slapen op zijn kamer, Poemojn. Spelen doet hij nog steeds veilig bij ons beneden in de woonkamer. Daar staat het speelgoed ook nog steeds. Het is dus echt het slapen waarbij het mis gaat. Hij wil het liefst ook geen raam op zijn kamer. We gaan hem straks een kleinere kamer geven, hij gaat dan ruilen met Katja. Katja's kamer heeft een schuin dak met een tuimelraam, dus dat komt allemaal wat knusser over en geeft minder nadruk op het raam.

Ik heb even pauze genomen, het is toch wel weer meer werk dan ik dacht. Zijn kamer ziet er nu in ieder geval een stuk leger en opgeruimder uit, ondanks het feit dat de meubels er nog in staan.

Ingrid, bij Job zit er een slot op het raam en we zijn de sleutel ook echt kwijtgeraakt ;) , dus Job kan nooit het raam openmaken. Hij staat permanent op een kier eigenlijk, want hadden we hem op slot gedaan voordat we de sleutel kwijt zijn geraakt. Een beetje onhandig, dat wel, maar het voelt voor ons ook wel heel veilig.

Ik zal eens kijken of dat tentje iets voor Job is, Poemojn. Voor 10 euro is het altijd het proberen waard natuurlijk.
k hoop voor job en jullie dat dit helpt. misschien is nog wel een tussen optie, om de kast te verplaatsen, bv met de achterkant naar zijn bed toe, zodat je de ruimte verkleind vanuit het zicht van het bed. en dat hij wel nog van de voorkant te benaderen is.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 14 februari 2011 @ 21:47:15 #122
11682 Moonah
Jolie femme
pi_92792407
Hoe vond Job zijn veranderde kamer Livelink?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 14 februari 2011 @ 22:12:23 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92794448
oxy! O+

li(e!)velink, ik ben ook benieuwd hoe hij 't vond!
in de haak.
  maandag 14 februari 2011 @ 22:21:33 #124
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_92795195
Lieve Oxymoron, ik blijf me verbazen over jouw wonderbaarlijke talent. Wat een raak gedicht! O+
Livelink :*
  maandag 14 februari 2011 @ 22:33:01 #125
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_92796130
Door de oxyletters hoefde ik eigenlijk niet bij te lezen. Livelink, veel succes met 'gronden', misschien letterlijk en figuurlijk :*
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:21:31 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_92826473
Dat Kura tentje past overigens niet zomaar op alle bedden :) Ik denk dat het wel pas te maken is. Verder hoop ik dat Job inderdaad rust vindt bij deze oplossing!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_92826517
Ik ben op dit moment een boek aan het schrijven omtrend mijn jongere broer die zwaar autistisch is. Hij is nu 20, maar boven de 18 jaar beginnen eigenlijk de problemen pas aangezien ze vrij zijn om ergens intern te blijven etc terwijl dat eigenlijk wel een must is maar ze mogen zelf beslissen. Vanaf 18 jaar word het echt een hell als ze erg zwaar ADHD etc hebben uit ervaring :(
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:12:04 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92828593
riftNL, misschien handig voor je boek om te weten dat 't omtrent is, niet omtrend. :P en 'ze' komt op mijn erg generaliserend over, niet zo sympathiek in elk geval. vooral ook omdat je 't speciaal over je broer wil hebben. maar succes ermee!
in de haak.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:58:13 #129
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_92830445
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 17:22 schreef RiftNL het volgende:
Ik ben op dit moment een boek aan het schrijven omtrend mijn jongere broer die zwaar autistisch is. Hij is nu 20, maar boven de 18 jaar beginnen eigenlijk de problemen pas aangezien ze vrij zijn om ergens intern te blijven etc terwijl dat eigenlijk wel een must is maar ze mogen zelf beslissen. Vanaf 18 jaar word het echt een hell als ze erg zwaar ADHD etc hebben uit ervaring :(
Nekharen :%

Omhoog, je weetwel.

Gelukkig! mogen mensen tegenwoordig zelf beslissen waar ze willen wonen. We leven niet meer in een soort Middeleeuwen. :?
Ook met non- verbale mensen kun je nog samenwerken om te kijken waarom iemand bijv wil verhuizen.
Elk mens heeft recht op zeggenschap.
Gelukkig wel.

Ik zou niet willen dat mijn broer besloot waar ik moest gaan wonen. En 'zwaar autisme' en ADHD meldt. :)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:32:45 #130
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_92832207
Voor de nieuwsgierigen; het heeft gisteravond niet echt heel veel soulaas gebracht. Het voordeel van de opgeruimde kamer was dat hij minder had om mee te gooien ;(
Zijn driftbui heeft tot 22.00 geduurd. Op school ging het gisteren wel goed. Het lijkt erop dat hij of op school moeilijk is of thuis. Kennelijk lukt het niet om de hele dag goed door te komen. Misschien moeten we blij zijn dat het zwaartepunt nu thuis ligt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_92833197
Livelink ik had zo gehoopt dat het direct al zou helpen. :*
  Jubileum moderator dinsdag 15 februari 2011 @ 19:53:37 #132
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_92833478
Livelink :* als ik 1 ding geleerd heb de afgelopen jaren is dat een oplossing tijd nodig heeft. Aangeleerd gedrag, ingesleten patronen zijn niet zo maar omgekeerd, hou het een weekje vol voor je weer iets anders veranderd zou ik zeggen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 15 februari 2011 @ 20:24:25 #133
240917 Mula
pi_92835225
Lois, is Eva nog steeds zo gek op Broccoli? Ik was vandaag bij Ikea en zag dat ze daar een nieuwe knuffel in de vorm van een broccoli hebben. Echte knuffel van een cm of 30 a 40 denk ik.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 20:52:01 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92836904
haha en bij de hema (geloof ik?) zag ik stoffen bloemkolen. :D

livelink, ai... ik hoop met lois (en jou waarschijnlijk) mee dat het inderdaad even wat tijd nodig heeft. :*
in de haak.
pi_92846419
Wist hij dat je dat met z'n kamer wilde doen? Misschien is het plotsklapse ervan anders ook even moeilijk voor hem geweest?

Ik hoop ook dat Lois gelijk heeft Livelink :*
pi_92853146
Lieve ouders van (licht)autistische kinderen...

Ik heb een vraag en weet eigenlijk niet of ik hem wel mag stellen...
Toch ben ik heel erg benieuwd naar de antwoorden!

In hoeverre vinden jullie dat de maatschappij zich moet aanpassen aan uw kind...
Of omgedraaid: in hoeverre vinden jullie dat uw kind zich aan moet passen aan de maatschappij?

Ik werk met enige regelmaat met (licht)autistische kinderen en hun ouders en vind dit een dilemma. Aan de ene kant heb je het onvermogen van het kind aan de andere kant heb je de onverbiddelijke maatschappij waaraan zij deel moeten gaan nemen... ook als u er niet meer bent.

Meningen en ideeën... Ik ben zeer benieuwd!
Mocht het inderdaad niet mijn plek zijn dit te vragen, wijs mij hier dan op en ga vooral door met uw topic.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2011 @ 07:56:13 #137
37843 lady-wrb
kortaf
pi_92854916
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 02:04 schreef Leonoire het volgende:
Lieve ouders van (licht)autistische kinderen...

Ik heb een vraag en weet eigenlijk niet of ik hem wel mag stellen...
Toch ben ik heel erg benieuwd naar de antwoorden!

In hoeverre vinden jullie dat de maatschappij zich moet aanpassen aan uw kind...
Of omgedraaid: in hoeverre vinden jullie dat uw kind zich aan moet passen aan de maatschappij?

Ik werk met enige regelmaat met (licht)autistische kinderen en hun ouders en vind dit een dilemma. Aan de ene kant heb je het onvermogen van het kind aan de andere kant heb je de onverbiddelijke maatschappij waaraan zij deel moeten gaan nemen... ook als u er niet meer bent.

Meningen en ideeën... Ik ben zeer benieuwd!
Mocht het inderdaad niet mijn plek zijn dit te vragen, wijs mij hier dan op en ga vooral door met uw topic.
van het idee dat de wereld zich aan mijn kind aan zou moeten passen ben ik lang geleden al afgestapt. dat is een utopie die absoluut niet haalbaar is.
ook wil ik het liever niet omdat het mijn kind meteen in een apart hoekje zet.
ik probeer hem bij te sturen en uit te leggen wat er van hem verwacht wordt.
ik heb twee jaar lang geknokt met een leraar op school die vond dat hij maar gewoon mee moest doen met de rest, een andere benadering vond hij maar onzin.
resultaat: een kind dat regelmatig jankend uit school kwam, zich onbegrepen voelde en daardoor nog moeilijker contact maakte met zijn schoolvriendjes. twee jaar van eenzaamheid.
nu heeft hij een juf die vol begrip is, de boel goed in de gaten houdt, met hem in gesprek blijft en het is een omslag van 180 graden. hij komt weer zingend en fluitend uit school, leren gaat beter, de motivatie is weer terug en ook de sociale contacten gaan weer beter.
ik vraag geen aanpassing van de rest van de wereld, alleen een klein beetje begrip en inzicht.
voor de rest vraag ik wel aan mijn zoon om te proberen zich een beetje aan te passen aan de rest van de wereld,
ik volg geen middellijn, maar een tweebaansweg waarin rustig van baan gewisseld mag worden zolang het binnen de twee buitenlijnen blijft.
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:28:02 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_92856266
|Eens met lady_wrb. Beel aanpassing is niet haalbaar, maar een klein beetje aanpassing, wat begrip en inzicht is wel heel wenselijk.

Hoe ouder je wordt, hoe beter je soms kan uitleggen waar je valkuilen zitten. Er zijn soms momenten waarop het verstandig is om vooraf die aan te geven, zodat je ook kan uitleggen hoe je dan het beste benaderbaar bent (en omdat het soms heel simpel is om bepaalde situaties te voorkomen, een klein beetje aanpassing soms, vaak zonder dat het moeite kost). Het is heel kwalijk op het moment dat je zo'n valkuil uit probeert te leggen dat je dan naar je hoofd geslingerd krijgt dat je je achter je handicap verstopt.
Maar..

Zeg je dat ook tegen iemand in een rolstoel? "Och, sta op en loop zelf even naar de wc, je verstopt je achter je handicap!"
Ik heb het serieus nog nooit meegemaakt. Voor mensen in een rolstoel zijn er ontzettend veel aanpassingen gedaan en is er vaak volop begrip en inzicht, mag je dan als autist soms ook daar een klein beetje van verlangen?


Het leven van een autist kan soms met heel kleine aanpassingen een stuk simpeler gemaakt worden. Een vaste werkplek met weinig afleiding, de mogelijkheid oordopjes te mogen gebruiken of muziek te mogen luisteren zodat je je kan concentreren en niet afgeleid wordt door je 7 collega's om je heen. Simpele dingen die nauwelijks moeite of middelen kosten, maar waar je wel direct profijt van hebt, niet alleen als autist zelf, maar ook als werkgever! Helaas is dat nog geen gemeengoed. Ik hoop dat als mijn jongens zo oud zijn dat ze tegen dit soort dingen aan gaan lopen (alhoewel ik eigenlijk hoop dat ze dat nooit zullen doen!), er wel degelijk kleine aanpassingen gedaan worden. Sommige aanpassingen zijn nou eenmaal in het voordeel van iedereen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:03:49 #139
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_92886846
De maatschappij kan zich niet aanpassen aan mijn kind, dat kun je ook eigenlijk niet vragen. Maar aan de andere kant kan je eigenlijk ook nauwelijks aan mijn kind vragen om zich aan te passen aan de maatschappij. Dus moet het van beide kanten een beetje komen, hoe moeilijk het ook is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_92899720
Duidelijke antwoorden!
Het 'twee zijden' verhaal is inderdaad de weg om te gaan. Was vooral erg benieuwd hoe er hier over werd gedacht.

Bedankt voor de antwoorden!
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
pi_92917859
lurker meldt zich maar eens.

Oxymoron, wat schrijf je mooie gedichten zeg. Ik heb nog nooit eerder gereageerd, maar vind ze echt prachtig.

Livelink, hoe is het nu met Job? Ik vind het erg knap dat hij jullie heeft kunnen vertellen hoe hij zijn kamer wil. En dat jullie er echt alles aan doen, om hem te helpen.

Wij hebben onze zorgen om onze oudste dochter. Zij is vorig jaar geobserveerd door de Intergrale Vroeghulp, wij hebben vragenlijsten ingevuld en tijdens de teambespreking hebben zij ons/haar doorgestuurd naar Dimence. Begin dit jaar hebben we daar een intakegesprek gehad, en 2 weken later is ze daar geobserveerd. Nu is het wachten tot het team daar haar besproken hebben, en of er een diagnose uitkomt. Helaas verviel de teambespreking in februari, en moeten we dus wachten tot half maart, maar het is niet anders.
Ik lurk al heel lang in dit topic mee, en haal er al heel veel tips en herkenning uit. Ben er ook zeer blij mee, dankjulliewel.
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:02:10 #142
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_92919619
Hoe oud is je dochter?
Integrale Vroeghulp heeft mijn ouders ook op het pad van autisme gewezen. Je verhaal klinkt best bekend.
Toen ik 5 was kwam ik in Utrecht bij dr. v. Engeland en toen werd de diagnose gesteld.

Ik hoop dat er "iets" uitkomt, omdat het anders zo moeilijk is om hulp te krijgen. Zo vroeg mogelijk hulp zoeken is het beste voor de "prognose" zoals dat met een mooi woord heet.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_92930801
Onze dochter is nu 3,5 jaar. Er zit bij mij in de familie autisme, dus daar "dachten" we al snel aan.
Vanaf haar geboorte heb ik het gevoel gehad, haar altijd alles uit te moeten leggen. Te vertellen wat er ging gebeuren. Toen de 2e dochter geboren is, hebben we echt even ons hart vast gehouden, hoe zou ze reageren. Maar dat ging eigenlijk super, ze is echt vanaf moment 1 gek op dr kleine zusje. Maar het bleef wel heel moeilijk naar anderen toe. Mannen moest ze echt niks van hebben, vrouwen konden uiteindelijk een beetje haar vertrouwen winnen. Met feestjes, wilde ze precies weten wie er allemaal kwamen, wat er voor eten en drinken zou zijn, helemaal tot in detail. Ze bleef bij ons op de bank, praatte ook echt tegen niemand.
S. eet al vanaf dat ze brood mag, geen brood. Ze walgt er gewoon van. Dat vond de kinderarts die bij de teambespreking van Intergrale Vroeghulp niet helemaal passend bij (een vorm van) autisme. Volgens haar wordt er eerder warm eten geweigerd, dan brood. Maar ze had blijkbaar het verslag niet goed gelezen. Want S. is ook een moeilijke eter. Wij denken dat ze er in het begin er eens in heeft verslikt, waardoor ze er een verkeerd gevoel bij heeft gekregen. En het dwingen, wat de gastouder deed, heeft natuurlijk ook averechts gewerkt.
Ze hangt heel erg aan vaste rituelen, nieuwe dingen kosten heel veel moeite, en moeten daarna precies weer zo gaan. En alleen als ze papa of mama's hand vast kan houden.

Maar het "gekke" is, S. heeft een hele grote groei doorgemaakt. Ze is nog steeds verlegen, maar is toch een stuk vrijer geworden. Ze praat tegen anderen, al is het soms echt alleen maar tegen, en niet met. En ze is dol op cijfers, en sneeuwwitje O+

We wachten het af. We willen dat ze een fijne basisschooltijd krijgt, en daarom hebben we de Intergrale Vroeghulp ingeschakeld. Toen was het nog een terughoudend moppie, en ik was echt bang, dat ze het niet zou gaan redden op school. Nu zijn die zorgen wel wat minder, maar alles is al in gang gezet, en wat als ze op school toch terugvalt...

Sorry, het is wel een heel lang verhaal geworden, en dan heb ik nog niet eens alles verteld wat ik wilde vertellen. En het was niet eens wat je vroeg, je vroeg alleen haar leeftijd ;)
  donderdag 17 februari 2011 @ 20:59:47 #144
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92933781
ook autisten kunnen zich ontwikkelen hoor. :) gelukkig maar! succes ermee, harriet! het is fijn om duidelijkheid te hebben. aan de andere kant is het soms lastig om al vroeg een heel precieze diagnose te stellen.
in de haak.
pi_92936089
Haha, ik snap je, t staat er in mijn berichtje idd ook een beetje raar. Tuurlijk ontwikkelen ze zich, maar als ze een half jaar terug zo veranderd zou zijn, zouden wij de Intergrale Vroeghulp niet erbij hebben gehaald. Zoals ze zich nu ontwikkeld heeft, denk ik dat ze zich veel beter zal kunnen redden op de basisschool.
Op de psz zien ze die verandering ook. Eerder deinste ze terug als er een ander kindje in de buurt kwam, nu begint ze, na even rustig gekeken te hebben, met ze te spelen.

Vind het lastig om het allemaal duidelijk onder woorden te brengen.
  donderdag 17 februari 2011 @ 22:03:53 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92938472
het is best duidelijk hoor! juist die onzekerheid is heel vermoeiend, ik herken het wel van bij onze cato. daar waren ook al vroeg wat van dit soort dingen aan de hand maar ook vaak weer niet zo drastisch of zo typisch autistisch dat het meteen zo klaar als een klontje was. en ze heeft ook een heleboel gezonde kanten, dus het is heel verleidelijk om daar dan voornamelijk op te letten. maar het stomme is, zelfs nu die diagnose er dan wel is hier, blijft het in veel opzichten toch onzeker hoe ze zich verder zal ontwikkelen, dat moeten we maar afwachten (al kunnen we 't nu misschien sneller herkennen en be-/ingrijpen als 't mis gaat.)
in de haak.
  Jubileum moderator vrijdag 18 februari 2011 @ 20:06:03 #147
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_92980756
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:24 schreef Mula het volgende:
Lois, is Eva nog steeds zo gek op Broccoli? Ik was vandaag bij Ikea en zag dat ze daar een nieuwe knuffel in de vorm van een broccoli hebben. Echte knuffel van een cm of 30 a 40 denk ik.
Eva is nog steeds dolgelukkig met haar Broccoli knuffel die Spuuglokje heeft gehaakt O+

HandigeHarriet welkom hier! Wat een zorgen, juist het niet weten zorgt voor heel veel spanning dat herken ik.

Livelink hoe gaat het met Job?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 19 februari 2011 @ 08:52:49 #148
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_93003362
Het gaat met ups and downs. Gelukkig ook wel weer wat ups. We hebben een moeilijke beslissing moeten nemen, maar zoals het er nu uitziet gaat hij begin mei voor 3 maanden naar het UMC. Daar zal hij worden geobserveerd en dan komt er als het goed is een gedegen diagnose en (nog belangrijker) een behandelingsplan waarmee we hem kunnen helpen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:01:12 #149
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_93003448
Lieve Livelink, even tussen alles door. Ik heb niet de tijd om te reageren vaak. Maar ik volg je. Jullie zijn dapper. Ik ken trouwens via via ouders wiens zoon nu in het UMC is, hij is denk ik 8 of 9 jaar. Ik weet het niet precies. Als je contact wil dan kan ik dat voor je proberen te regelen. Take care :*
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:56:52 #150
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_93004108
Dank je Luchtbel. Ik weet nu nog niet of ik dat contact aankan. Ik pm je als ik er aan toe ben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 10:24:57 #151
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_93004573
Is goed Livelink, misschien is het ook nergens voor nodig. Misschien wel. Je weet me in elk geval te vinden.
pi_93013639
Hoi,

Ik ben 22 en ik voel me net als Oxymoron wat meer thuis in dit topic dan in het topic in Relaties en Psychologie. Hoop dat het ok is. Ik pas ook weleens op autistische kinderen, dus wat dat betreft kan ik ook wel meepraten.

quote:
S. eet al vanaf dat ze brood mag, geen brood. Ze walgt er gewoon van. Dat vond de kinderarts die bij de teambespreking van Intergrale Vroeghulp niet helemaal passend bij (een vorm van) autisme
Ik heb ooit wel brood gegeten, maar op mijn 18e durfde ik eindelijk toe te geven dat ik brood niet lust. Sindsdien heb ik geen bruin brood meer aangeraakt. Wit brood eet ik heel soms. Ik heb het altijd wel gezien als iets dat bij autisme hoort. :Y
  † In Memoriam † zaterdag 19 februari 2011 @ 15:42:44 #153
37843 lady-wrb
kortaf
pi_93014635
bij jouw vorm van autisme dan.
niet alle autisten eten geen brood. sterker nog, die van mij is gek op brood (alleen mogen er geen pitjes en zaden in zitten)
  zaterdag 19 februari 2011 @ 18:30:19 #154
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_93019877
Mijn zoon met Asperger eet ook graag brood. Maar daar mogen ook geen zaden en pitjes in zitten.
Die liggen altijd netjes op een hoopje op zijn bord.
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † zaterdag 19 februari 2011 @ 18:39:07 #155
37843 lady-wrb
kortaf
pi_93020182
die van mij is zo'n zeur dat hij wel mandarijntjes eet, maar zodra hij een pit in zijn mond aantreft, blieft meneer de rest van het seizoen geen mandarijntje meer :(
pi_93024281
Jeetje Livelink, wat een moeilijke, maar dappere beslissing!
Mijn neefje (heeft ook autisme) is ook een tijdje uit huis geweest, rond zijn 7e verjaardag. Het was heel moeilijk geweest, maar nu (hij is nu 23) zegt hij wel dat het ook heel goed is geweest. Hij heeft er toch heel veel van geleerd, en is blij dat zijn ouders die hele moeilijke beslissing ook hebben gemaakt.
Sterkte!

Haha, lady-wrb, dat is zeer herkenbaar, van de mandarijn. Maar dat is eigenlijk met alles zo. Als het eten ook maar een plekje oid heeft, hoeft ze het al niet meer.

Er werd ons door diezelfde kinderarts verteld dat de meeste autisten juist liever brood eten dan warm eten. Omdat brood elke maaltijd (redelijk) hetzelfde is/kan zijn, qua beleg ed. De warme maaltijd wisselt natuurlijk veel meer af, waardoor dat sneller geweigerd zal worden dan brood. Vandaar dat ze het "vreemd" vond dat onze dochter dus brood weigert. Maar goed, niet iedere autist is hetzelfde. (al hebben wij dus nog geen diagnose, alleen een moedergevoel :@ )
pi_93025467
Livelink, heftige, dappere beslissing. Ik hoop dat het goed gaat helpen. :*

Kim is gek op brood, kan er van blijven eten. Als er een plekje op zit, of een korstje is te bruin ofzo hoeft ze het niet meer. Een appel bijvoorbeeld moet geschild zijn, als er een mini stukje schil op zit is het niet goed meer.

Vandaag ging ze omdat ze goed haar best had gedaan op school voor haar rapport naar de Mac met mijn ouders en zusje. (rapport was helaas wel slecht, cito E, het laagste, dus kijken of ze groep 2 over gaat doen. Wellicht met rugzakje of naar speciaal onderwijs)
Daarna ging ze daar spelen. Nou, ze waren al heel snel weer terug. Het ging niet. Kim zei de hele tijd vieze woorden en ging gillen.
Ze was behoorlijk overstuur dat het niet doorging. Ik vond het wel heel sneu, maar ik snap wel dat ze dan denken dat ze beter naar huis kan.
Gelukkig was ze na een half uur wel weer bijgetrokken. Toen Tyler wakker was gingen ze samen lekker spelen en dat ging heel goed.
  zondag 20 februari 2011 @ 20:49:47 #158
35189 Troel
scherp en bot
pi_93073550
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 18:39 schreef lady-wrb het volgende:
die van mij is zo'n zeur dat hij wel mandarijntjes eet, maar zodra hij een pit in zijn mond aantreft, blieft meneer de rest van het seizoen geen mandarijntje meer :(
Herkenbaar :) Elk mandarijntje wordt vankundig in het licht gehouden om te kijken of er geen pitten inzitten :D Dat heeft Ruben trouwens van mij, ik doe dat ook, om te voorkomen dat ik een pitje in mijn mond krijg. Best raar, want pitvol brood vind ik dan weer heerlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_93073964
quote:
Op zondag 20 februari 2011 20:49 schreef Troel het volgende:

[..]

Herkenbaar :) Elk mandarijntje wordt vankundig in het licht gehouden om te kijken of er geen pitten inzitten :D Dat heeft Ruben trouwens van mij, ik doe dat ook, om te voorkomen dat ik een pitje in mijn mond krijg. Best raar, want pitvol brood vind ik dan weer heerlijk.
Lol, dat doe ik ook ;)

Jee wat heftig livelink!
  zondag 20 februari 2011 @ 21:13:23 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_93075093
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 08:52 schreef livelink het volgende:
Het gaat met ups and downs. Gelukkig ook wel weer wat ups. We hebben een moeilijke beslissing moeten nemen, maar zoals het er nu uitziet gaat hij begin mei voor 3 maanden naar het UMC. Daar zal hij worden geobserveerd en dan komt er als het goed is een gedegen diagnose en (nog belangrijker) een behandelingsplan waarmee we hem kunnen helpen.
Wat een ontzettend dappere beslissing! Gaat hij helemaal intern daar?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 20 februari 2011 @ 21:17:30 #161
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_93075365
De weekenden zal hij wel thuis zijn, maar verder is het intern en zal hij ook daar naar school gaan. Het is bij de zorglijn Autisme en Psychose.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:35:37 #162
11682 Moonah
Jolie femme
pi_93076515
Ah Livelink, de kogel is door de kerk. :* Wat een moeilijke maar moedige beslissing. Weet Job er zelf al van?

Kim, staar je niet te veel blind op de E-score. Het kan best zijn dat Kim inderdaad niet goed scoort op een toets. Maar het is een momentopname én een toets zegt maar over een klein aspect iets over een kind.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_93093175
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:35 schreef Moonah het volgende:
Ah Livelink, de kogel is door de kerk. :* Wat een moeilijke maar moedige beslissing. Weet Job er zelf al van?

Kim Ingrid, staar je niet te veel blind op de E-score. Het kan best zijn dat Kim inderdaad niet goed scoort op een toets. Maar het is een momentopname én een toets zegt maar over een klein aspect iets over een kind.
Dat is ook wel weer zo. Maar volgens school is het zorgwekkend. En de rest van de punten waarop "gescoord" is zijn ook erg laag.
Ik hoop maar dat een rugzakje gaat lukken, zodat ze hier kan blijven en groep 2 over kan doen.
SO zie ik met dit kabinet niet meer snel gebeuren als dat nodig mocht zijn.
  maandag 21 februari 2011 @ 11:16:14 #164
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93094416
livelink, wat heftig. maar inderdaad ook heel moedig, dit besluit! ik hoop van harte dat het inzichten oplevert waar jullie mee verder kunnen. :*
in de haak.
pi_93095861
Livelink :*
Wat goed is het eerste wat in mij opkomt, en dapper. Wat knap dat jullie Job zo uit handen durven geven. Ik hoop dat het onderzoek voor jullie handvaten gaat bieden in het omgaan met Job. Een diagnose zou natuurlijk ook erg fijn zijn.
Hou je taai en schrijf hier vooral van je af zou ik zeggen.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  maandag 21 februari 2011 @ 12:08:16 #166
66397 tries
ehm.......
pi_93096076
Ingrid, het rugzakje gaat juist met deze plannen af geschaft worden, waardoor scholen geen extra geld meer krijgen om de speciale kinderen meer aandacht te geven. Als tip wil ik je mee geven, om toch er over te denken, want ik denk met het oog op de bezuinigingen, dan beter op het speciaal onderwijs kan zitten.
Ik wil je als tip mee geven om toch eens op een speciaal onderwijs school te gaan kijken, ik wilde er ook niet aan, maar ben nu zo blij dat de keuze toen is gemaakt. Wij moesten ook gaan kijken, om te zien waar we nee tegen zeiden.
doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
  maandag 21 februari 2011 @ 13:03:18 #167
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_93098002
Het voelt niet als een dappere of goede beslissing. Ik heb wel het idee dat we hem hiermee een kans geven. Ik hoop dat hij dat ook zo zal zien, later. Wat dat betreft heeft Oxy me goed geadviseerd.
De afdeling biedt heel veel structuur in een kleine groep en alles is er op gericht om hem weer terug te laten gaan naar huis en school, maar dat het daar dan wel beter gaat.
Natuurlijk is de ironie van het verhaal dat het nu weer net een beetje beter gaat. En dan gaan we meteen weer twijfelen. Maar zo slecht als het de afgelopen periode is gegaan, dat kunnen we niet nog veel langer aan.
En het opmerkelijke is, dat nu het weer wat beter gaat er ook meteen weer vriendjes komen spelen. Kinderen zijn op deze leeftijd nog zo vergevingsgezind, dat vind ik wel geweldig om te zien. En de juffrouw zei het ons ook al, andere kinderen willen best graag met Job spelen omdat hij een hele uitgebreide fantasiewereld heeft met spelletjes. Ze trekken zich alleen terug als het slecht met hem gaat. Wat dat betreft zijn ze een goede barometer voor Job. En hebben ze het vaak nog eerder door dan wij zelf dat het weer zo slecht gaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 21 februari 2011 @ 13:09:01 #168
11682 Moonah
Jolie femme
pi_93098220
Livelink, ik denk dat het wel moedig is. Uiteraard wil je het beste voor je kind, en wil je hem een kans geven. Maar het vergt als ouders wel het nodige om je eigen gevoel aan de kant te zetten, als je kind intern gaat. ik noem dat moedig.

Ingrid (sorry hoor, voor de verspreking ;) ), stel je van een rugzakje niet te veel voor hoor. Als Kim echt op meerdere fronten zwakker is (cognitief, emotioneel, sociaal) dan is het SO wellicht een betere, gestructureerdere en veilige plek voor haar. Ga maar eens praten, kijken en voelen daar.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 21 februari 2011 @ 13:09:37 #169
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_93098247
Wat een heftige beslissing livelink! Ik hoop dat het jullie uiteindelijk veel goeds oplevert :*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_93098451
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:09 schreef Moonah het volgende:
Ingrid (sorry hoor, voor de verspreking ;) ), stel je van een rugzakje niet te veel voor hoor. Als Kim echt op meerdere fronten zwakker is (cognitief, emotioneel, sociaal) dan is het SO wellicht een betere, gestructureerdere en veilige plek voor haar. Ga maar eens praten, kijken en voelen daar.
En vergeet niet dat het altijd mogelijk is om terug te stromen naar het regulier onderwijs als het speciaal onderwijs toch niet bij Kim blijkt te passen. Het is niet de makkelijkste weg, maar het kan.
pi_93106873
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:08 schreef tries het volgende:
Ingrid, het rugzakje gaat juist met deze plannen af geschaft worden, waardoor scholen geen extra geld meer krijgen om de speciale kinderen meer aandacht te geven. Als tip wil ik je mee geven, om toch er over te denken, want ik denk met het oog op de bezuinigingen, dan beter op het speciaal onderwijs kan zitten.
Ik wil je als tip mee geven om toch eens op een speciaal onderwijs school te gaan kijken, ik wilde er ook niet aan, maar ben nu zo blij dat de keuze toen is gemaakt. Wij moesten ook gaan kijken, om te zien waar we nee tegen zeiden.
Ik had begrepen dat het wel blijft, maar op een andere manier, dat school het geld dan krijgt.
Ik ben niet tegen SO verder hoor! Als ze daar beter op haar plek is, prima! Ik denk dat het dan cluster 4 zal worden.
Ze zit nu trouwens met 28 kinderen in de klas.
Op het rapport staat het volgdende: Sociale aspecten is op alle punten een soms, emotionele een zelden, werkhouding op alle punten een zelden, creativiteit een soms, motoriek is op alle punten matig, taalontwikkeling is matig/onvoldoende en rekenontwikkeling is onvoldoende.

Ik vind het ook wel sneu dat ze dan weinig tot geen vriendinnetjes heeft waarmee ze in de buurt kan spelen. Er is een school in Assen dat ruim 30 minuten fietsen is, en 1 die ruim 45 min fietsen is. Ook in een dorpje verderop zit er 1, die is ruim 1 uur en 15 min fietsen.
Dan moet je wel erg vroeg opstaan om daar op tijd te komen, incl Tyler.
Want ik hoorde dat leerlingenvervoer alleen geld als je niet in de gemeente woont waar de school staat.
pi_93107102
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:09 schreef Moonah het volgende:
Livelink, ik denk dat het wel moedig is. Uiteraard wil je het beste voor je kind, en wil je hem een kans geven. Maar het vergt als ouders wel het nodige om je eigen gevoel aan de kant te zetten, als je kind intern gaat. ik noem dat moedig.

Ingrid (sorry hoor, voor de verspreking ;) ), stel je van een rugzakje niet te veel voor hoor. Als Kim echt op meerdere fronten zwakker is (cognitief, emotioneel, sociaal) dan is het SO wellicht een betere, gestructureerdere en veilige plek voor haar. Ga maar eens praten, kijken en voelen daar.
:Y Vind ik ook!
Na de vakantie krijgen we nog wel een gesprek over het rapport ed. Als we wel naar so willen, moet je meteen de aanvraag doen lijkt me. Gezien het 8 weken kan duren voordat er een beslissing komt. Begin maart krijgt ze een psychologische test via Boddaert, ik denk dat dat ook een iq test is, maar weet dat niet zeker.
pi_93108050
Ingrid besef ook even heel goed dat Kim op heeeeeeel veel scholen nog gewoon in groep 1 gezeten had. Op de meeste scholen gaan alleen de hele goede december kindjes na een half jaar naar groep 2 en met 1,5 jaar kleuteronderwijs naar groep 3.
Kim heeft daarbij haar autisme en alles wat ze het afgelopen jaar meegemaakt heeft met jullie thuis en rondom Tyler enzo.

Hopelijk kunnen jullie met behulp van het boddeart de meest geschikte begeleiding voor haar vinden.
Of dat nou met of zonder hulp op school is, en op het SO, SBO of reguliere onderwijs.
  Jubileum moderator maandag 21 februari 2011 @ 19:19:52 #174
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_93115215
Livelink wat een moeilijke beslissing... ik vind jullie heel dapper :*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_93118056
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:44 schreef p_iglet het volgende:
Ingrid besef ook even heel goed dat Kim op heeeeeeel veel scholen nog gewoon in groep 1 gezeten had. Op de meeste scholen gaan alleen de hele goede december kindjes na een half jaar naar groep 2 en met 1,5 jaar kleuteronderwijs naar groep 3.
Kim heeft daarbij haar autisme en alles wat ze het afgelopen jaar meegemaakt heeft met jullie thuis en rondom Tyler enzo.

Hopelijk kunnen jullie met behulp van het boddeart de meest geschikte begeleiding voor haar vinden.
Of dat nou met of zonder hulp op school is, en op het SO, SBO of reguliere onderwijs.
Tnx :*
Daar heb je ook wel gelijk in. We houden het in gedachten. Iig wil ik een gesprek met jub en ib-er na de vakantie.

Dag 1 van de vakantie met beide kinders alleen ging trouwens heel goed! De klok met de mini picto's helpt goed, vooral om aan te geven wanneer ze mag eten en wanneer we weg gaan, of iemand hier komt. Of het nou Djeez is die thuis komt, of mijn ouders komen bijvoorbeeld.
  maandag 21 februari 2011 @ 20:21:40 #176
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_93118924
Ik zal het nog mooier vertellen, bij ons gaan er helemaal geen december kinderen door. De oktober kinderen worden besproken, zij die het aankunnen gaan mee naar groep drie, de rest blijft bij de kleuters. Kinderen die heel goed zijn van na oktober kunnen evt ook extra worden besproken. Een enkele keer gaat er dan een nov. ll al mee naar groep 3 maar dat zijn wel uitzonderingen.
Wel is er bij ons op school een extra mogelijkheid om in jan naar gr 3 te gaan. Ook hier worden de kinderen uitgebreid voor besproken.
pi_93127020
Ik kreeg net een mail over rugzakje aanvragen.
"In principe blijft het aanvragen van een rugzak mogelijk tot de nieuwe wet ingaat en dat is gepland op 1 augustus 2012.
Tot die tijd kunt u een rugzak aanvragen.
Overigens is het aanvragen van de rugzak dezelfde procedure als voor het aanvragen van een indicatie voor het speciaal onderwijs. Daarna hebt u als ouders in principe de keuze waar u de indicatie wilt inzetten: op de reguliere school of binnen het speciaal onderwijs. Uiteraard in overleg met de school. "

Ik kreeg trouwens het idee dat de school het niet verstandig acht groep 2 over te doen. Na de vakantie weten we daar meer over, ik wil dan een gesprek met juf en de ib-er.
Ondertussen ben ik alvast info aan het opzoeken over rugzakje en speciaal onderwijs en hoe je dat moet aanvragen. Voor de zekerheid.
Weet iemand het verschil tussen speciaal onderwijs en speciaal basis onderwijs? Ik zag wel dat er in Assen 1 school voor speciaal basisonderwijs is. En ik weet dat er iig 1 so is en 1tje een dorp verderop dus.
pi_93131912
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
Weet iemand het verschil tussen speciaal onderwijs en speciaal basis onderwijs?
Op deze site kun je daar iets over lezen: http://www.rijksoverheid.(...)wijs-so-zijn-er.html

Citaat:

'Binnen het primair onderwijs is er het speciaal onderwijs (so) en in het voortgezet onderwijs is er het voortgezet speciaal onderwijs (vso). Deze typen onderwijs zijn bestemd voor kinderen met een handicap, chronische ziekte of stoornis. Daarnaast zijn er in het primair onderwijs scholen voor speciaal basisonderwijs (sbo). Deze scholen zijn geschikt voor kinderen met een minder ernstige beperking die wel extra zorg en aandacht nodig hebben.'
pi_93167244
Dank je. sbo lijkt me dan een goed idee. Daar wil ik sowieso eens kijken en praten. Heb iig al een telnr en naam, dus bel ik maandag direct op.
  Redactie Frontpage dinsdag 22 februari 2011 @ 20:57:32 #180
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_93169635
Ik volg dit topic met veel interesse, en wil graag mijn ei even kwijt. Stel Kim kan terecht op een school voor speciaal onderwijs twee wijken verderop. De taak om Kim telkens te halen en te brengen rust dan op Ingrids schouders. Nu zou dat wel lukken, maar hoe moet het als over anderhalf jaar ook Tyler naar school?

We gaan er vanuit dat Tyler wel naar het reguliere basisonderwijs kan. Dat lijkt me moeilijk te combineren. Ingrid kan niet op twee plekken tegelijk zijn en heeft geen rijbewijs. Ik werk van 8 tot 5, dus een van beide brengen is voor mij helaas geen optie.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_93170718
Is er geen "normale" school in de buurt van de speciale school??

Hier staan 3 scholen in een kring. 1 katholiek, 1 christelijk en een speciaal onderwijs.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93171581
Zat ik ook te denken Tico.
Eerst maar afwachten hoe en wat. Toch krijg ik steeds meer het idee dat so beter is voor Kim.
pi_93172061
En uiteindelijk vindt het ook z'n weg wel. Dan zoek je een school met tijden die anders zijn dan de school van Kim. Dan kun je eerst Tyler afgooien of eerst Kim en dan doorfietsen. Continu rooster is misschien wel fijn dat je geen tussen de middag hebt. Maar Tyler is pas 2.. Ik zou me echt pas druk maken als hij echt naar school moet. Problemen voor later, dan is de situatie misschien ook heel anders.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93173193
Weet je zeker dat je geen recht hebt op taxivervoer? Bij ons worden kinderen met adhd ed ook met een busje opgehaald, vandaar..

Wat een moeilijke beslissing, Livelink.. Veel sterkte.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:56:34 #185
11682 Moonah
Jolie femme
pi_93173680
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:49 schreef poemojn het volgende:
Weet je zeker dat je geen recht hebt op taxivervoer?
SO (en zéker cluster 4!) heeft zo ver ik weet altijd recht op taxivervoer. SBO is anders, dat is pas vanaf een bepaald aantal kilometers.
En ik zou Tyler gewoon lekker in de buurt naar school doen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Jubileum moderator woensdag 23 februari 2011 @ 09:11:51 #186
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_93188081
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:56 schreef Moonah het volgende:

[..]

SO (en zéker cluster 4!) heeft zo ver ik weet altijd recht op taxivervoer.
Niet helemaal waar.... Het geheel is afhankelijk van de gemeente. Bij ons is er een minimum aantal kilometers, ik meen 8, waaraan voldoen moet worden.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 23 februari 2011 @ 09:37:14 #187
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93188496
En anders is het misschien nog een mogelijkheid om gebruik te maken van VSO en/of NSO? Voor Kim of Tyler.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:26:38 #188
11682 Moonah
Jolie femme
pi_93189634
quote:
2s.gif Op woensdag 23 februari 2011 09:11 schreef Lois het volgende:

[..]

Niet helemaal waar.... Het geheel is afhankelijk van de gemeente. Bij ons is er een minimum aantal kilometers, ik meen 8, waaraan voldoen moet worden.
Oi, excuus voor de verkeerde info dan!
En ik wist het idd ook, de zoon van een superlieve lurkster hier ( :* ) heeft er wrs binnenkort ook geen recht meer op. Het is toch van de zotte... :{
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Jubileum moderator woensdag 23 februari 2011 @ 10:36:39 #189
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_93189960
Er is veel van de zotte..... dingen zoals NSO en VSO zijn er gewoon niet in het SO. Het is niet verplicht, ongelooflijk moeilijk te realiseren en vooral enorm kostbaar.
Eva wordt daarom voor en na school opgevangen door de opa en oma's maar dat is ook geen lange termijn oplossing....
Ik heb hemel en aarde moeten bewegen voor vervoer. Nu we dat eindelijk hebben ben ik strijdende om de tijden zo te laten zijn dat ik Iris nog op tijd op school krijg en Eva niet voor een dichte deur staat als ik Iris 's middags ophaal op de dagen dat ik vrij ben. En als dat dan eenmaal voor elkaar is komt er vast wel weer een taxiwisseling, of routewijziging en dan begint het weer van voor af aan :+
Het is een toestand soms, maar als alles loopt is het te doen ;)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 23 februari 2011 @ 11:21:20 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93191429
oh echt! dat wist ik niet zeg. van die NSO. stom!! hoe doen al die mensen dat?
in de haak.
  Jubileum moderator woensdag 23 februari 2011 @ 11:22:26 #191
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_93191474
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:21 schreef trui het volgende:
oh echt! dat wist ik niet zeg. van die NSO. stom!! hoe doen al die mensen dat?
Ik heb geen idee :o Volgens de directeur van de school werken gewoon een hoop moeders niet, en ik snap ook wel waarom.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_93196711
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:31 schreef Ticootje het volgende:
En uiteindelijk vindt het ook z'n weg wel. Dan zoek je een school met tijden die anders zijn dan de school van Kim. Dan kun je eerst Tyler afgooien of eerst Kim en dan doorfietsen. Continu rooster is misschien wel fijn dat je geen tussen de middag hebt. Maar Tyler is pas 2.. Ik zou me echt pas druk maken als hij echt naar school moet. Problemen voor later, dan is de situatie misschien ook heel anders.
Dat is ook zo. Djeez moest er gisteren ineens aan denken.
Was ineens boos dat ik rijbewijs heb want dan zou het makkelijk kunnen.
Ik weet niet eens of Kim standaard in cluster 4 valt, of dat een sbo wel kan. "Alle leerlingen hebben leer- en/of gedragsproblemen en/of een ontwikkelingsachterstand." las ik op de site van de school die in Assen zit. Dat heeft Kim wel. Ik ga ook maar eens achter een gesprek met de orthopedagoog aan.
En Tyler moet eerst maar eens naar de psz ;)
pi_93196735
Jeetje wat een gedoe met die NSO zeg!
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:47:39 #194
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93197634
quote:
2s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:36 schreef Lois het volgende:
Er is veel van de zotte..... dingen zoals NSO en VSO zijn er gewoon niet in het SO. Het is niet verplicht, ongelooflijk moeilijk te realiseren en vooral enorm kostbaar.
Eva wordt daarom voor en na school opgevangen door de opa en oma's maar dat is ook geen lange termijn oplossing....
Ik heb hemel en aarde moeten bewegen voor vervoer. Nu we dat eindelijk hebben ben ik strijdende om de tijden zo te laten zijn dat ik Iris nog op tijd op school krijg en Eva niet voor een dichte deur staat als ik Iris 's middags ophaal op de dagen dat ik vrij ben. En als dat dan eenmaal voor elkaar is komt er vast wel weer een taxiwisseling, of routewijziging en dan begint het weer van voor af aan :+
Het is een toestand soms, maar als alles loopt is het te doen ;)
De zoon van een vriendin van mij gaat wel naar de BSO. En hij wordt daar door de taxi heengebracht. Wellicht verschilt het per gemeente, net als het vervoer.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_93251190
Toen ik nog in Leeuwarden woonde, was er vanuit de MEE een kinderclub op woensdagmiddag voor kinderen met een beperking. Die werkte met vrijwilligers en studenten pedagogiek.
Maar dat was alleen op de woendagmiddag. Eigenlijk raar dat er niet die mogelijkheid gewoon is, desnoods vanuit zo'n SO school... Aan de andere kant kan ik me ook wel indenken dat als die kindjes van daar met de taxi naar huis moeten, de taxi's wel blijven rijden. Want de een blijft wel en de ander niet... Het zal wel weer te omslachtig of te duur zijn :{.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_93251560
quote:
2s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:36 schreef Lois het volgende:
Er is veel van de zotte..... dingen zoals NSO en VSO zijn er gewoon niet in het SO. Het is niet verplicht, ongelooflijk moeilijk te realiseren en vooral enorm kostbaar.
Eva wordt daarom voor en na school opgevangen door de opa en oma's maar dat is ook geen lange termijn oplossing....
Ik heb hemel en aarde moeten bewegen voor vervoer. Nu we dat eindelijk hebben ben ik strijdende om de tijden zo te laten zijn dat ik Iris nog op tijd op school krijg en Eva niet voor een dichte deur staat als ik Iris 's middags ophaal op de dagen dat ik vrij ben. En als dat dan eenmaal voor elkaar is komt er vast wel weer een taxiwisseling, of routewijziging en dan begint het weer van voor af aan :+
Het is een toestand soms, maar als alles loopt is het te doen ;)
Toch is er wel NSO voor kinderen met een verstandelijke beperking, maar waarschijnlijk is dit afhankelijk van de regio waar je woont.
Het zou eigenlijk standaard moeten worden aangeboden, want hoe kan je nou van ouders verwachten dat die altijd maar thuis zijn.

VSO en NSO voor verstandelijk gehandicapte kinderen en 24-uursopvang kinderopvang (voor mensen die in de zorg werken) is iets waar een gat zit dat nodig opgevuld moet worden.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:18:26 #197
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_93321082
TIP, ik kan het goede topic niet vinden, maar:
Op 10-9-2011 is er weer het 5D- festival. In Amsterdam.
Voor mensen, jong en oud, met en zonder beperking.
Je kunt er alle zintuigen laten prikkelen met theater, dans, muziek, bewegen, proeven, ruiken en spelen.
Het is volledig toegankelijk voor rolstoelen, er zijn gebarentolken, en rustruimtes. En gezinnen kunnen een vrijwilliger toegwezen krijgen als begeleiding voor die dag.

Ik ben vorig jaar geweest, en vond het echt heel gaaf! In september ga ik weer, met mijn ouders.
Gewoon, omdat het kan :Y) *O*
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_93321675
Dat festival is zo super leuk! Vorig jaar als vrijwilliger aanwezig geweest. Dit jaar gaat het helaas niet lukken 2 weken na mijn uitgerekende datum.

Voor gezinnen die twijfelen of zo'n druk festival wel wat voor ze is, gewoon doen! En vraag dan een vrijwilliger aan voor je gezin. Dat is echt niet alleen voor als je een mega gehandicapt kind hebt, maar kan ook wanneer je een paar extra handen en ogen met eindeloze energie fijn zou vinden. Vrijwilligers genoeg! Met ervaring met allerhande handicaps.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:23:03 #199
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93333953
p_iglet, ik wist helemaal niet dat jij weer zwanger bent, wat leuk! gefeliciteerd!

oxy, bedankt voor de tip, wordt genoteerd!
in de haak.
  maandag 28 februari 2011 @ 08:53:59 #200
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_93429281
Ik weet niet of ik het nog echt veel langer volhoud. Gisterenavond weer één groot drama, vanochtend is hij van me overgenomen door de directeur van school omdat hij al schoppend en scheldend de school binnenging. En dan zit ik het hele weekend al in de zenuwen, omdat ik weet dat hij weer naar school moet. Vakanties zijn een verademing. Ik weet niet wat mijn mogelijkheden zijn. Het liefst zou ik nu even een paar weken vrij nemen en Job dan ook thuis houden tot het wat beter gaat, maar volgens mij kan dat helemaal niet. Werktechnisch zou het kunnen, ik zou per direct volledig ouderschapsverlof op kunnen nemen, maar of ik hem ook gewoon ziek mag melden?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_93429300
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 08:53 schreef livelink het volgende:
Ik weet niet of ik het nog echt veel langer volhoud. Gisterenavond weer één groot drama, vanochtend is hij van me overgenomen door de directeur van school omdat hij al schoppend en scheldend de school binnenging. En dan zit ik het hele weekend al in de zenuwen, omdat ik weet dat hij weer naar school moet. Vakanties zijn een verademing. Ik weet niet wat mijn mogelijkheden zijn. Het liefst zou ik nu even een paar weken vrij nemen en Job dan ook thuis houden tot het wat beter gaat, maar volgens mij kan dat helemaal niet. Werktechnisch zou het kunnen, ik zou per direct volledig ouderschapsverlof op kunnen nemen, maar of ik hem ook gewoon ziek mag melden?
Heb ik ook meegemaakt, maar het word nog veel erger zodra ze een jaar of 15-18 zijn en ouder want dan krijg je nog amper hulp vanuit de regering aangezien die zeggen; 18+ dus volwassen etc en dus mogen ze zelf bepalen of ze ergens worden opgenomen/behandelt etc Succes
pi_93430162
Livelink, wat zwaar :*. Ik heb zo geen raad voor je, maar wilde wel even laten weten dat ik aan jullie denk.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_93430184
Sterkte Livelink :{
Zouden halve schooldagen, of bijv elke dinsdag&donderdag vrij, al de ergste druk van de ketel kunnen halen voor Job?
  maandag 28 februari 2011 @ 09:48:07 #204
11682 Moonah
Jolie femme
pi_93430232
Ach lieve Livelink, wat moet dit toch slopend voor je zijn. :* En zo rot om je kind op een dergelijke manier achter te moeten laten op school. Voor hem, en voor jou. Ik weet niet of je hem ziek mag melden. je zou allicht een gesprekje met de directeur daarover kunnen hebben.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 28 februari 2011 @ 09:51:31 #205
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93430307
Livelink, wat ongelofelijk zwaar. Misschien kan je bellen met de leerplichtambtenaar hierover? Denk je dat het qua persoonlijke belasting dan minder wordt ook?
Het klinkt zo overweldigend allemaal. Wanneer staat er weer een consult in het ziekenhuis geplanned? Wellicht kan je daar ook overleggen. Want zo kan het niet verder gaan denk ik ook.

Heel veel kracht en sterkte. :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 28 februari 2011 @ 09:54:39 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93430379
Och hemel Livelink... Wat ongelofelijk zwaar zeg... :'(
Het helpt je geen moer, maar een dikke, dikke :* voor jou.
***
  maandag 28 februari 2011 @ 09:56:25 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_93430417
quote:
Op maandag 28 februari 2011 08:55 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Heb ik ook meegemaakt, maar het word nog veel erger zodra ze een jaar of 15-18 zijn en ouder want dan krijg je nog amper hulp vanuit de regering aangezien die zeggen; 18+ dus volwassen etc en dus mogen ze zelf bepalen of ze ergens worden opgenomen/behandelt etc Succes
Ergens best logisch he, dat mensen over hun eigen leven mogen beslissen?

livelink, ik weet niet zo heel goed wat te zeggen, maar ik hoop dat jullie snel een oplossing hebben. Eentje die voor Job werkt, maar ook eentje die voor jullie werkt!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 februari 2011 @ 10:30:22 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93431173
Troel, hoe is het nu bij jullie dan?
Is het erg merkbaar in het dagelijkse leven?
***
pi_93432934
Livelink ik weet niet goed wat te zeggen, daarom alleen een :*

Kim is juist heel blij dat ze eindelijk weer eens naar school mag. (haar woorden) Zo blij dat ze al om 5.00 wakker was ...
Ik wil graag een gesprek met juf over rapport en rugzakje/speciaal onderwijs. Maar het was zo enorm druk vanmorgen dat praten niet lukte.
Ook zat er voor de vakantie een briefje in de tas van de overblijf dat Kim vaak geen drinken mee heeft en dat dat niet de bedoeling is.
Terwijl ze altijd een volle beker mee heeft. Beetje raar vind ik, juf moet toch wel snappen dat dat ook voor overblijf is.
pi_93433268
Ingrid, geef je geen twee bekers drinken mee dan? Volgens mij is dat toch wel standaard als je kindje overblijft. Eentje voor de melkpauze en eentje voor het overblijf.
Je kunt van Kim en de juf niet verwachten dat ze er op letten dat ze maar de helft opdrinkt in de melkpauze. Kim heeft gewoon dorst en juf heeft meer kindjes om op te letten.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 28 februari 2011 @ 11:48:14 #211
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_93433446
Net even met J. gesproken. We gaan maar een gesprek met school regelen. Misschien is de oplossing om hem na 08.30 te brengen, als de grote drukte voorbij is. Alleen moet Katja dan alleen naar school of zij moet ook iets later mogen komen. Ik heb zelf het idee dat het fout gaat door de enorme drukte bij de school.
Dank jullie wel voor jullie medeleven :*

Ingrid, ik geef een beker mee en een pakje drinken. Eén is voor de eerste pauze en de ander voor de tussen-de-middag. En als ze dan nog dorst hebben kunnen ze gewoon water drinken. Job heeft in zijn beker ook meestal gewoon water.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_93441302
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:48 schreef livelink het volgende:
Net even met J. gesproken. We gaan maar een gesprek met school regelen. Misschien is de oplossing om hem na 08.30 te brengen, als de grote drukte voorbij is. Alleen moet Katja dan alleen naar school of zij moet ook iets later mogen komen. Ik heb zelf het idee dat het fout gaat door de enorme drukte bij de school.
Dank jullie wel voor jullie medeleven :*

Ingrid, ik geef een beker mee en een pakje drinken. Eén is voor de eerste pauze en de ander voor de tussen-de-middag. En als ze dan nog dorst hebben kunnen ze gewoon water drinken. Job heeft in zijn beker ook meestal gewoon water.
Ik heb er nog nooit eerder iets over gehoord, vandaar dat ik het raar vind.
Kim dronk eerder juist weinig en moet aan juf laten zien hoeveel ze op heeft. 1 hele volle beker lijkt mij erg veel voor de fruitpauze, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Ik zal dan nog wel een beker erbij kopen, blijkbaar is dit ineens te moeilijk zo.
Een pakje drinken krijgt ze alleen op de woensdagmiddag en in het weekend omdat dat heel slecht voor het gebit is, weten we nu. Ook de taxi zonder toegevoegde suiker die ze eerder mee kreeg.
  maandag 28 februari 2011 @ 15:15:53 #213
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93441694
Waarom is een pakje slecht voor het gebit? Ik heb juist altijd begrepen dat met een rietje drinken beter voor het gebit is omdat het drinken voorbij de tanden in de mond komt. En is het dan ook nog afhankelijk van wat er in het pakje zit?

Het lijkt mij voor een kind duidelijker om twee bekers te hebben. Een voor school en een voor overblijven.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 15:52:23 #214
37843 lady-wrb
kortaf
pi_93443212
livelink wat krijgen jullie het voor jullie kiezen ;(
ik hoop toch zo op een goede oplossing waar iedereen blij van wordt :*
  maandag 28 februari 2011 @ 15:57:08 #215
35189 Troel
scherp en bot
pi_93443400
quote:
Op maandag 28 februari 2011 10:30 schreef Brighteyes het volgende:
Troel, hoe is het nu bij jullie dan?
Is het erg merkbaar in het dagelijkse leven?
Mjah, de vraag op dit moment is natuurlijk wat daadwerkelijk deze achtergrond heeft en wat veroorzaakt wordt door het heen en weer reizen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 februari 2011 @ 16:04:54 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93443692
Maar al voordat dat ontstond had jij toch al het vermoeden dat er me aan de hand kan zijn bij R? Of bedoel je dat eea verergert kan zijn door de thuissituatie?
***
pi_93447228
Livelink, overleg met school en de leerplichtambtenaar, er is meer mogelijk dan je denkt !
Evt kan ik je per pm wat tips geven, laat maar weten of je interesse hebt.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  maandag 28 februari 2011 @ 17:58:23 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_93449239
quote:
Op maandag 28 februari 2011 16:04 schreef Brighteyes het volgende:
Maar al voordat dat ontstond had jij toch al het vermoeden dat er me aan de hand kan zijn bij R? Of bedoel je dat eea verergert kan zijn door de thuissituatie?
Ik denk dat bepaalde zaken inderdaad wel verergerd zijn :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 februari 2011 @ 18:03:56 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93449527
begrijpelijk troel, en erg jammer. maar er is nu wel een vast ritme in 't heen&weren?

livelink, wat moeilijk allemaal... ik hoop dat het met wat kleine aanpassingen snel beter zal gaan, want zo'n drama elke keer lijkt me slopend voor iedereen. :*
in de haak.
pi_93455063
Troel :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:39:01 #221
144006 chacama
Ondernemend!
pi_93508089
Troel :*

Livelink, inderdaad bespreken met de school en leerplichtambtenaar. Er moet toch een oplossing te vinden zijn. Heel heel veel sterkte in deze moeilijk strijd :*
  zaterdag 5 maart 2011 @ 21:11:23 #222
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_93701722
Livelink en Troel :*

Ingrid heb je al een gesprek met de juf gehad??
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_93703536
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 21:11 schreef Noli. het volgende:
Livelink en Troel :*

Ingrid heb je al een gesprek met de juf gehad??
Nee. 16 maart geloof ik is er ouderavond, worden we ingeroosterd als laatste waarschijnlijk, pf dubbele afspraak. Krijgen we komende week te horen.
En as dinsdag het grote overleg met iedereen. Ben benieuwd wat er gezegd wordt en of Tyler dan eindelijk weer volledig thuis mag wonen.
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2011 @ 21:56:15 #224
37843 lady-wrb
kortaf
pi_93703839
spannend ingrid! en hoe gaat het dan verder als hij thuis mag blijven? krijgen jullie dan meer begeleiding?
succes met alles!
pi_93719853
Volgens mij niet. Het gaat goed zo. Gezinshulp komt nog 1x in de 2 weken. En bij Boddaert is er hulp extra, ook gesprekken met Djeez en mij.
Boddaert is 2x per week en 1x krijgt ze een training. Is net begonnen.
Djeez zelf heeft gesprekken bij een spv-er en bij de psych over de medicatie. Krijgt allemaal tests om te kijken of hij naast adhd misschien ook pdd-nos of een andere vorm van autisme heeft.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:51:59 #226
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_93817387
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:12 schreef loezzie het volgende:

[..]

Toch is er wel NSO voor kinderen met een verstandelijke beperking, maar waarschijnlijk is dit afhankelijk van de regio waar je woont.
Het zou eigenlijk standaard moeten worden aangeboden, want hoe kan je nou van ouders verwachten dat die altijd maar thuis zijn.

VSO en NSO voor verstandelijk gehandicapte kinderen en 24-uursopvang kinderopvang (voor mensen die in de zorg werken) is iets waar een gat zit dat nodig opgevuld moet worden.
Ik loop momenteel stage in n logeerhuis voor kinderen met n beperking of stoornis en daar komen ook veel kinderen voor alleen naschoolse opvang (evt + avondeten of n nachtje logeren) :) miss de moeite waard om uit te zoeken of er in jullie buurt ook zoiets is!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_94217247
We hebben net een uur oudergesprek gehad.En de school vind ook dat Kim beter af is op het speciaal onderwijs.
We moeten de uitslag van de iq test nog hebben en dan kunnen we de aanvraag doen.

Voor degenen waarvan de kinderen op s(b)o zitten, hoe lang duurde het hele traject bij jullie?
Juf denkt niet dat het voor volgend schooljaar rond is.
Het is ook nog maar de vraag of het toegekend wordt natuurlijk.
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:38:53 #228
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_94217708
Heftig ook wel weer voor jullie, Ingrid. Ik weet niet hoe lang zo'n aanvraag duurt. Bij ons loopt het nu allemaal anders dan de reguliere wegen. Is het vanwege de uitslag van de citotoets dat ze dit adviseren? Ik had het idee dat het verder wel lekker ging met Kim op school.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2011 @ 23:13:05 #229
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_94219558
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:38 schreef livelink het volgende:
Heftig ook wel weer voor jullie, Ingrid. Ik weet niet hoe lang zo'n aanvraag duurt. Bij ons loopt het nu allemaal anders dan de reguliere wegen. Is het vanwege de uitslag van de citotoets dat ze dit adviseren? Ik had het idee dat het verder wel lekker ging met Kim op school.
School vindt ze erg leuk, maar ze loopt enorm achter en heeft veel aandacht nodig in de klas, anders lukt het niet
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 23 maart 2011 @ 21:09:32 #230
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_94528502
Wij hebben Job deze week verteld wat er ging gebeuren en zijn reactie is hartverscheurend. Totale paniek, of zoals hij het zelf zei: "ik voel me als iets heel kleins dat wordt aangevallen door iets heel groots".
Over twee weken is het zo ver en ik hoop zo dat we er goed aan doen. Kon ik maar in de toekomst kijken om te zien of het goed komt of niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_94528752
Livelink wat hart verscheurd om je kind zo machteloos te zien. Ik duim voor een hele goede toekomst en inderdaad, in de toekomst kunnen kijken in dit geval zou zo handig zijn.
heel veel sterkte ! :*
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_94529375
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:09 schreef livelink het volgende:
Wij hebben Job deze week verteld wat er ging gebeuren en zijn reactie is hartverscheurend. Totale paniek, of zoals hij het zelf zei: "ik voel me als iets heel kleins dat wordt aangevallen door iets heel groots".
Over twee weken is het zo ver en ik hoop zo dat we er goed aan doen. Kon ik maar in de toekomst kijken om te zien of het goed komt of niet.
Ik heb even teruggelezen, want ik heb dit topic niet echt "bijgehouden", en ik kan je alleen maar heel heel veel sterkte wensen. Ik denk dat je hier in ieder geval goed aan doet om Job beter te leren begrijpen en meer handvatten te krijgen om zijn leven makkelijker te maken. Ik kan me alleen helemaal voorstellen dat het een hele ingrijpende manier is om die duidelijkheid te krijgen.

Jullie doen dit ook niet voor je lol. Het lijkt me verschrikkelijk om dan te zien dat hij zo van slag raakt, terwijl je hem juist wilt helpen!

Ik hoop dat we je hier over een kwartaal zien posten dat het het allemaal waard is geweest. Knuf! :*
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 23 maart 2011 @ 21:59:56 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_94531518
Oh Job.... ;(
En Livelink...

Hebben jullie zojuist de uitzending "Uitgesproken" van de EO gezien? Ik vond het een boeiend en ook ontroerend programma. Het ging over het al dan niet plaatsen van autistische kinderen en volwassenen in een instelling. Wellicht iets om terug te kijken op uitzending gemist.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:04:25 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94531763
pfoeh livelink.... ik word al helemaal verdrietig als ik dat lees, hoe moeilijk moet 't voor jullie wel niet zijn. arme job. hopelijk valt 't hem als ie daar eenmaal is toch mee... :* (en jullie ook).

moonah, dat klinkt interessant, ik ga 't ook opzoeken.
in de haak.
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:31:05 #235
35189 Troel
scherp en bot
pi_95224942
livelink, hoe is het met Job? Dit is toch zijn eerste week?

Hier goed nieuws: we zijn door de wachtlijst heen en zoals het er nu naar uitziet hebben we eind mei een diagnose.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 8 april 2011 @ 19:10:15 #236
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_95229154
Goed nieuws inderdaad, Troel. Hoe gaan ze de diagnose stellen, moet hij er een paar keer naartoe of zo iets?

Wij hebben Job vanmiddag opgehaald. Was wel heftig, we hoorden dat hij ook was weggelopen deze week. Daar schrok ik toch wel van. Hij zo alleen op die drukke wegen rondom het UMC. Het was op school gebeurd. School heeft de groepsleiding gebeld en die hebben hem wel heel snel weten te achterhalen.
Verder is het allemaal vrij streng en Job is met name deze week bezig geweest zijn grenzen op te zoeken. Slapen is wel heel goed gegaan, dus dat was heel positief. Hij is nu ook doodmoe. Bij het ophalen en terug in de auto was hij enorm druk en daarna is hij compleet ingestort. Hij lijkt zich wel al helemaal bij de situatie neergelegd te hebben en hij heeft ook zeker leuke momenten gehad deze week. Zelf ben ik ook helemaal uitgeput. Ik had niet door dat deze week voor mij ook zo doodvermoeiend is geweest, maar dat was het wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 8 april 2011 @ 20:44:35 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_95234019
We hebben natuurlijk al vragenlijsten en dergelijke ingevuld (ook op het kinderdagverblijf), dat wordt meegenomen, hij gaat zelf voor een gesprek, er komt een gesprek met de ouders en dan bij het diagnosegesprek wordt aangegeven wat de vervolgstappen zijn.

Ik laat het maar over me heen komen (en vooral over hem heenkomen). Ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Als ik alleen al naar die vragenlijsten kijk, dan is er in die wachttijd al enorm veel veranderd en zou ik de vragenlijst op sommige punten heel anders invullen (en helaas niet op alle punten positief).

We zullen het wel zien.

Wat heerlijk om Job weer thuis te hebben lijkt me :) Logisch dat het ook voor jou doodvermoeiend is geweest. Het klinkt alsof het al met al een geslaagde (beetje rare woordkeuze, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel) week is, ook wat ik uit het andere topic las.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_95236280
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 19:10 schreef livelink het volgende:
Goed nieuws inderdaad, Troel. Hoe gaan ze de diagnose stellen, moet hij er een paar keer naartoe of zo iets?

Wij hebben Job vanmiddag opgehaald. Was wel heftig, we hoorden dat hij ook was weggelopen deze week. Daar schrok ik toch wel van. Hij zo alleen op die drukke wegen rondom het UMC. Het was op school gebeurd. School heeft de groepsleiding gebeld en die hebben hem wel heel snel weten te achterhalen.
Verder is het allemaal vrij streng en Job is met name deze week bezig geweest zijn grenzen op te zoeken. Slapen is wel heel goed gegaan, dus dat was heel positief. Hij is nu ook doodmoe. Bij het ophalen en terug in de auto was hij enorm druk en daarna is hij compleet ingestort. Hij lijkt zich wel al helemaal bij de situatie neergelegd te hebben en hij heeft ook zeker leuke momenten gehad deze week. Zelf ben ik ook helemaal uitgeput. Ik had niet door dat deze week voor mij ook zo doodvermoeiend is geweest, maar dat was het wel.
Ha, een update. Ik kan me zowel van hem als jou voorstellen dat je bekaf bent. Hij zit in een onbekende omgeving en is bezig om uit te vissen tot hoever hij kan gaan en jij gaat nu merken in welke versnelling je al die tijd gefunctioneerd hebt denk ik. Nogmaals veel sterkte toegewenst en ook veel leuke momenten samen ondanks alle spanningen :*
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_95236859
@livelink en ik kan me heel goed voorstellen dat je je de hele week (on)bewust druk hebt gemaakt over alles. Dat vreet energie. Hopelijk geeft dit weekend je weer wat energie terug :*
En wat me fijn lijkt is dat hij ook leuke momenten had en goed heeft geslapen. Dat klinkt iig positief.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_95250706
Livelink natuurlijk is het voor jou ook heftig, je kind niet thuis is, lijkt mij tenminste, zeker in deze omstandigheden vermoeiend, je ben neem ik aan de hele dag bezig met : hoe zou het hij hebben etc. Dus hopelijk rust jij een beetje uit nu hij thuis is.
Weglopen oeh daar zou ik ook van schrikken !

Ik wens je in elk geval een fijn weekend
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zaterdag 9 april 2011 @ 10:04:52 #241
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_95251584
Ik vermoed dat je alle vragenlijsten vast nog wel opnieuw moet invullen, Troel. Meer dan het over jullie heen laten komen, kan je niet doen. Sterkte!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 10 april 2011 @ 20:58:14 #242
11682 Moonah
Jolie femme
pi_95316670
Livelink, ik hoop dat jullie een fijn weekend hebben gehad met Job. Hopelijk was het afscheid niet al te moeilijk. :X
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 10 april 2011 @ 21:37:52 #243
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_95319387
Het afscheid was heel moeilijk :'(
We hebben het zelf ook helemaal niet goed aangepakt, dit weekend. We wilden veel te veel en veel te graag en zijn elke vorm van structuur kwijtgeraakt, dus het was ook geen wonder dat het helemaal mis ging bij het terugbrengen.
Gelukkig werden we net gebeld door de groepsleider die ons vertelde dat hij redelijk snel bijgedraaid was en inmiddels lekker sliep. Dat was wel een opluchting, want met name J. stond op het punt om hem weer naar huis te halen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 10 april 2011 @ 21:50:02 #244
11682 Moonah
Jolie femme
pi_95320193
Fijn dat hij nu lekker slaapt, dan slapen jullie vast ook een stuk beter. ;) :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 10 april 2011 @ 21:52:01 #245
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95320315
Wat begrijpelijk dat je zo veel wilt en het maximale uit het weekend wilt halen, livelink. En wat jammer dat Job daar zo'n moeite mee had :{
Fijn dat hij snel bijdraaide en ondertussen lekker slaapt! :*
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_95372474
Wat lijkt het me moeilijk om hem achter te moeten laten livelink.

Hoe gaat het met Eva Lois?
pi_95643332
ben de laatste tijd meer een lurker dan poster...... gaat niet zo goed met mijzelf (wil ik niet over praten)
wil wel even iedereen hier een GROOT HART onder de riem steken.....
uit een aspergernest
  zondag 17 april 2011 @ 22:20:54 #248
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95644466
voor jou ook ook dan, wendy'tje! :*

livelink, ging het dit tweede weekend al iets beter?

lois, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

met ons Catootje gaat 't best goed over 't algemeen. wel vind ik haar nog steeds erg kwetsbaar hoor, ze is bijv. echt niet goed in het aanvoelen en aangeven van haar eigen grenzen, wat haar natuurlijk in allerlei situaties op kan breken. maar vooralsnog loopt alles redelijk en zelfs met zoiets heftigs als het overlijden van haar tante weet ze toch verbazingwekkend goed om te gaan. ik vind het wel wat ingewikkeld hoe te reageren op de wrijving die er tussen haar en haar broer is. Willem kan zich zo vreselijk ergeren aan Cato's lastige kanten, en vindt het verschrikkelijk oneerlijk dat hij altijd maar begrip/geduld moet opbrengen voor mevrouw. dat is ook niet makkelijk, en misschien ook niet helemaal eerlijk inderdaad. maar ik weet niet zo heel goed hoe 't anders moet, en vooral ook hoe ik met die toenemende irritatie en daaruit voortvloeiende ruzies en plagerijtjes om moet gaan. ik probeer hem nu in elk geval wel weer wat meer eigen individuele aandacht te geven, en laat ze waar mogelijk apart spelen, vooral niet teveel verplicht samen dingen doen. dat lijkt gelukkig al wel wat te helpen, vandaag was hij ineens weer spontaan lief voor haar.
in de haak.
pi_95645261
Lijkt me ook lastig om in te schatten wat de 'normale' broer-zusergernissen zijn en de andere in jullie geval trui. Misschien eens vragen bij andere ouders met kinderen in die leeftijd? Ik bedoel, misschien zijn die irritaties sowieso wel aan de orde op zijn leeftijd.

Livelink, ik hoop dat jullie weekend wat fijner verlopen is :*

Wendy, sterkte!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 18 april 2011 @ 08:37:13 #250
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_95654932
Dat lijkt me inderdaad moeilijk om in te schatten, of het nou 'normaal' is of niet. Hier is er bijvoorbeeld (bijna) altijd strijd tussen mijn zoons. Laten we hopen dat ze daar nog overheen groeien. :{
  maandag 18 april 2011 @ 08:48:40 #251
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_95655116
Ik vind het ook moeilijk in te schatten wat nou normale strijd is tussen broer en zus en wat niet.
Ik had zelf ook vroeger altijd wel ruzie met mijn zus, maar ik kan me niet herinneren hoe ver dat ging.

Katja kwam thuis met een werkblad dat ging over emoties; daarin moest ze aangeven wanneer ze blij, boos, verdrietig of bang was en de situatie beschrijven.
Blij was ze op haar verjaardag omdat ze dan cadeautjes kreeg, maar de emoties boos, bang en verdrietig had ze allemaal gerelateerd aan Job. Dat geeft dan toch wel een schokkend inzicht in hoe zij het allemaal ervaart.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator maandag 18 april 2011 @ 10:11:27 #252
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95657128
Ik vind dat ook het allermoeilijkste wat er is Livelink, die wetenschap, de vraag wat normaal is en wat niet, en hoeveel Iris er onder lijdt.....

Met ons Eefje gaat het geweldig. Ze heeft behoorlijk veel te verhapstukken gehad het laatste jaar en eigenlijk gaat ze nog steeds geweldig. Het overlijden van mijn vader heeft haar ongelooflijk geraakt, ze is nog steeds heel alert op mijn stemmingen. Als ik 1 keer snuf hoor ik gelijk "huil je om opa mama?" O+ maar meestal ben ik dan gewoon verkouden ;).

Zondag gaan we voor het eerst met zijn allen op vliegvakantie, Eva vind het geweldig spannend maar ook erg leuk. Ik hou mijn hart vast voor de vliegreis maar moet het maar loslaten en hopen dat het goed gaat. Jeroen zei over de rest heel terecht "of ze nou thuis niet slaapt, of daar, dat maakt toch niet uit" en dat is natuurlijk ook zo. Nog steeds is ze hele nachten op, maar redt zich prima in haar eentje beneden, met spelletjes, kleurplaten en de televisie. Het blijft gewoon een kindje met minimale slaapbehoefte vrees ik...
Nog een maandje en ze wordt 10. 10!!! ik kan het bijna niet geloven O+
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 18 april 2011 @ 10:24:02 #253
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_95657545
Lois, dat klinkt heel goed! En wat fijn dat ze zich alleen redt 's nachts. Heeft ze geen last van angsten zo 's nachts?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator maandag 18 april 2011 @ 10:29:24 #254
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95657738
Nee hoor, kind is zielsgelukkig zo alleen in de kamer. Geen mensen, geen prikkels, vermaakt zich kostelijk. Zoemt als een blij ei in de rondte, en als ze ergens niet uit komt (ze wil bijv film kijken, of iets drinken) maakt ze Jeroen wakker voor hulp.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_95658014
Tjee Lois wat klinkt dat fijn voor Eva ! En 10...klinkt gelijk zo groot hé !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_95660208
Wat fijn om te lezen Lois. 10 alweer bijna, wat gaat dat hard. En wat fijn dat ze zich goed kan vermaken zo alleen en toch bij hulp nodig daar wel om komt vragen!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_95670890
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:44 schreef Troel het volgende:
We hebben natuurlijk al vragenlijsten en dergelijke ingevuld (ook op het kinderdagverblijf), dat wordt meegenomen, hij gaat zelf voor een gesprek, er komt een gesprek met de ouders en dan bij het diagnosegesprek wordt aangegeven wat de vervolgstappen zijn.

Ik laat het maar over me heen komen (en vooral over hem heenkomen). Ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Als ik alleen al naar die vragenlijsten kijk, dan is er in die wachttijd al enorm veel veranderd en zou ik de vragenlijst op sommige punten heel anders invullen (en helaas niet op alle punten positief).

We zullen het wel zien.

Wat heerlijk om Job weer thuis te hebben lijkt me :) Logisch dat het ook voor jou doodvermoeiend is geweest. Het klinkt alsof het al met al een geslaagde (beetje rare woordkeuze, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel) week is, ook wat ik uit het andere topic las.
Wij hadden 2 gesprekken met zijn drieën. Eerst man en ik praten met de psycholoog terwijl zoon los ging spelen. De kinderpsychiater ging toen met hem mee spelen.
Tweede gesprek ging alleen om het spelen met zoon. Dus ik spelen met zoon, daarna man spelen met zoon, terwijl ik achter een scherm vertelde aan de psycholoog of dit nu typisch gedrag was. (Dit gesprek werd ook gefilmd.)
Derde gesprek was zonder zoon, alleen ontwikkelingsanamnese, dus ontwikkeling bespreken vanaf de zwangerschap tot nu.

Daarna 2 adviesgesprekken met diagnose en vervolgstappen.
Zoon krijgt in ieder geval logopedie, en nu is het zoeken naar een geschikte school.

Bij ons kwam er dus uit dat meneer een autistische stoornis heeft. Anders zou ik deze account niet hebben aangemaakt. ;)

livelink, is Job je oudste kind?
Kloon voor een (autistische) zoon
  maandag 18 april 2011 @ 17:11:19 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_95673968
Dat tweede gesprek hier zal weinig nut hebben. Ik heb geen inzicht hoe hij met papa speelt en papa heeft geen inzicht hoe hij met mama speelt, dus we zullen niet kunnen aangeven of het om typisch gedrag gaat of niet.
Tja en de ontwikkelingsanamnese, ik heb nu toevallig vorige week woensdag de ontwikkelingsgeschiedenis op kunnen halen bij de kinderopvang bij Utrecht, die had ik ook sinds oktober niet meer ontvangen (ook woensdag een gesprek daar zodat ik echt gewoon goed op de hoogte ben).

Ik kijk best wel uit naar de gesprekken, ik hoop dat er wat handvatten uit zullen komen hoe nu verder te gaan en hoe we ervoor kunnen zorgen dat hij er het minst last van heeft.

Het zal mij verbazen als dat er hier niet uit komt, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_95675174
Hee Lois, goed om te lezen dat je blije ei zich zo goed redt! ^O^
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 18 april 2011 @ 17:43:11 #260
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_95675391
Job is het jongste kind, Zoonkloon.
Bij ons was er eerst een gesprek met Job erbij. Daarna gingen J. en ik apart praten met een psychologe en een andere psychologe ging met Job spelletjes doen in de spiegelkamer. De psychiater observeerde dat. Daarna kwam er een gesprek met ons samen en als laatste weer een gesprek met ons in de spiegelkamer. Job zat daar alleen de eerste 10 minuten bij en de laatste 5 minuten. Gelukkig stond in de brief dat hij een tijdje alleen in de wachtkamer moest blijven, dus ik had mijn ouders meegenomen om op hem te passen in die periode.
Eigenlijk werd bij het eerste gesprek al aangegeven dat er aan opname werd gedacht, bij het tweede gesprek wilden ze weten of wij wel op één lijn zaten hieromtrent (terechte vraag overigens) en in het laatste gesprek moest de psychiater uiteindelijk definitief beslissen over opname.

Troel, gaan jullie dit traject wel samen in of doe jij het helemaal alleen? Als het te privé is negeer je het maar gewoon.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_95676614
Ik twijfelde behoorlijk of ik dit moet posten, maar doe het toch maar; mocht het niet gewenst zijn dan bij voorbaat al mijn excuses. Ik lurk hier regelmatig uit (deels professionele) interesse en zag het gesprek over de invloed van een broer/zus met een ASS op de andere kinderen in het gezin, en hoe deze daar moeite mee kunnen hebben.

Vanuit mijn werk/stage weet ik dat er voor deze broertjes en zusjes van kinderen met bv autisme speciale 'brussengroepen' bestaan. Deze groepen worden oa georganiseerd door GGz instellingen (dit is iig het geval bij mijn stage adres, regio Twente) en bieden brusjes vanaf een jaar of 9 de mogelijkheid leuke dingen te ondernemen met leeftijdsgenoten maar ook te praten over wat hen thuis bezig houdt en eventuele problemen met hun broer/zus. Dit is verder geen behandeling oid maar een cursus bedoeld om de brussen te helpen bij het omgaan met hun broer/zus met een ASS.

Ik weet niet of jullie hier iets aan hebben, maar ik dacht ik noem het toch even :@
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Jubileum moderator maandag 18 april 2011 @ 19:33:29 #262
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95680859
Ik ben er blij mee Miss Isis, met dit soort adviezen ^O^

Wij hebben het voor Iris ook even overwogen, er zou dit voorjaar een brusjescursus starten maar Iris gaf zelf al aan er nog geen zin in te hebben. Jeroen en ik vonden haar ook nog net even te jong om goed te kunnen vertellen wat het met haar doet (ze is 7) maar we hebben het nu in ons achterhoofd voor komend na- of voorjaar.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 18 april 2011 @ 20:03:14 #263
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_95682829
Ik wil zoiets ook eens gaan regelen voor nummer 2 en tzt voor Bep.
Nu nog even niet, eerst maar eens goed onder woorden kunnen brengen wat er in zijn hoofd omgaat :)
Oudste heeft vanmiddag middels een spreekbeurt zijn coming out gehad voor de klas. Vond het heel erg dapper van hem! De meester heeft geholpen en er zijn veel vragen gekomen welke hij goed kon beantwoorden.
We hebben het opa en oma ook verteld, hun reactie was 'ah joh hij is nog jong zat, daar groeit hij wel overheen' _O-
Die hebben we dus maar dit boek cadeau gedaan, geen overbodige luxe denk ik zo :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 18 april 2011 @ 20:04:20 #264
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_95682890
Miss_Isis, ik zit er wel degelijk aan te denken om Katja met zo'n cursus mee te laten doen. Ik hoor ook van anderen dat ze heel erg met de situatie rondom Job bezig is. Yppy had het eerder ook al gemeld. Ik moet me er nog wel helemaal in verdiepen, dat wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_95738176
Lieve Livelink, ik lees nu net wat er allemaal speelt en welke stappen Job en jullie aan het zetten zijn. Moeilijk, zwaar en emotioneel lijkt me. Ik hoop op het beste voor jullie allemaal. Heel heel heel veel sterkte! :*
  † In Memoriam † dinsdag 19 april 2011 @ 22:16:00 #266
37843 lady-wrb
kortaf
pi_95738306
luca gaat op de lijst voor een speciale training die moet plaatsvinden in de laatste week van de schoolvakantie. iets speciaals voor kinderen die naar het voortgezet onderwijs gaan. een soort do en don'ts zal ik maar zeggen. meer weet ik er niet van
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:58:28 #267
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_95741157
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:03 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik wil zoiets ook eens gaan regelen voor nummer 2 en tzt voor Bep.
Nu nog even niet, eerst maar eens goed onder woorden kunnen brengen wat er in zijn hoofd omgaat :)
Oudste heeft vanmiddag middels een spreekbeurt zijn coming out gehad voor de klas. Vond het heel erg dapper van hem! De meester heeft geholpen en er zijn veel vragen gekomen welke hij goed kon beantwoorden.
We hebben het opa en oma ook verteld, hun reactie was 'ah joh hij is nog jong zat, daar groeit hij wel overheen' _O-
Die hebben we dus maar dit boek cadeau gedaan, geen overbodige luxe denk ik zo :P
Is dat ook een geschikt boek voor vriendjes van een kind met Asperger, denk je? Een vriendje van mijn oudste heeft Asperger. Het zusje van dat vriendje heeft trouwens ook zo'n 'brussencursus' gedaan, ik wilde nog vertellen dat er zoiets was, maar iemand was me dus al voor ;).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:14:53 #268
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_95742145
Wij hebben trouwens gehoord dat ze in het UMC naast onderzoek naar autisme ook een klinisch genetisch chromosomenonderzoek willen doen bij Job. Wellicht dat er toch sprake is van één of ander syndroom. Dit omdat hij ook erg klein is en een kleine schedelomtrek heeft. Dat schijnt dan ergens op te duiden.

Opvallend genoeg heef de kinderarts nog geen dag na zijn geboorte al gezegd dat Job een opvallend klein kinnetje had en dat daarom het Syndroom van Down werd vermoed. Dat is vervolgens heel snel uitgesloten, maar kennelijk valt het nu 7 jaar later toch weer op.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:31:09 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95743137
ik ben heel benieuwd of daar iets uitkomt livelink! hebben ze jullie daar wel toestemming voor gevraagd trouwens? het staat er zo alsof je toevallig opgevangen hebt dat ze dat onderzoek bij hem willen doen.
in de haak.
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:35:19 #270
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_95743366
Nee, onze toestemming is gevraagd en nog niet verkregen. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, ik wil het even met mijn vader overleggen. Die is geneticus en kan me vast wel adviseren in deze.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator woensdag 20 april 2011 @ 11:59:55 #271
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95755544
Wij hebben dat onderzoek ook bij Eva laten doen destijds, tijdens een heel traject in het Sylvia Tothcentrum (onderdeel van het UMC).
Er kwam overigens niets uit, maar dat had ik ook niet verwacht. Wel grappig, naast bloedonderzoek zijn ook haar schedel, tenen, oorvorm en weet ik wat meer bekeken.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_96081762
Ik heb even een paar vraagjes. Onze zoon wordt in augustus 4 jaar en gaat dan dus naar school. We hebben hem al heel vroeg ingeschreven in een school die heel goed past bij onze opvoeding (religie, de enige in de regio), maar die school heeft wel hele grote klassen. In hoeverre hebben jullie de ASS van jullie kinderen laten meewegen in de schoolkeuze?

En een tweede vraagje. Meneer is nog niet zindelijk. Weigert pertinent iets te doen op de wc/potje. Iedere ochtend en avond gaan we met hem naar de wc (stellage met trapje, kan hij zelf op klimmen), we lezen een boekje, en dan gaat de luier weer aan. We hebben een mooi schema met stickers, en de belofte van een kadootje (of een speciaal "plaskoekje"), maar er gebeurt helemaal niets. Hebben jullie misschien ideeën hoe we eea beter kunnen aanpakken?
Kloon voor een (autistische) zoon
  donderdag 28 april 2011 @ 14:45:26 #273
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96089940
zoonkloon, hier was dat ook een moeizame bedoening. we hebben het leerproces in kleine tussenstapjes opgedeeld en dat heeft uiteindelijk goed gewerkt. onze dochter was ook niet gevoelig voor beloningen als stickers e.d.

hier was vooral poepen op de wc een probleem. plassen is min of meer 'vanzelf' goed gegaan, al heeft ook dat lang geduurd hoor, en heeft ze nog steeds af en toe de neiging om te lang te wachten. maar omdat ze toen bijna naar de basisschool zou gaan knepen wij 'm wel een beetje of 't met dat poepen wel op tijd goed zou komen.

het op de wc leren poepen schema:

regels/stappen zijn zodanig gesteld dat je eerst de vorige stap/regel moet beheersen voor je verder kunt gaan naar de volgende.

regel 1. (stellig brengen:) vanaf nu mag poepen alleen nog in de ruimte van de wc. dus: het mag best in de luier, maar je moet wel in het kamertje van de wc zijn als je gaat poepen.

regel 2: poepen mag alleen zittend op de wc. de luier mag nog aanblijven, maar wel altijd op de wc zitten als je aan 't poepen bent.

dit is vaak de moeilijkste overgang, omdat ze zo gewend zijn staand te poepen. dan is zittend wel ineens een heel andere houding, hetgeen ook een wat andere beweging vereist. eventueel tussenstap inbouwen dat jij (of iemand anders) op de wc gaat zitten, en zij bij jou mogen 'hangen', bijvoorbeeld. liefst zoveel mogelijk door de knieën.

regel 3: luier uit tijdens 't poepen, maar om het veiliger te maken voor ze kun je de luier onder de wc bril plakken, zodat ze er nog wel vrij direct tegenaan kunnen poepen.

eventueel tussenstap 4: leg luier onderin de pot

stap 5: helemaal zonder luier op de wc poepen *O*

hier was toen stap 3 lukte ook heel snel stap 5 bereikt.
in de haak.
  donderdag 28 april 2011 @ 14:46:33 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_96089972
Ik wilde al zeggen, daar moet je trui voor hebben :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 april 2011 @ 14:47:00 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96089983
ja, een bruine trui. :+ huh huh.
in de haak.
  donderdag 28 april 2011 @ 14:55:49 #276
35189 Troel
scherp en bot
pi_96090298
Hier trouwens de intake gehad :)

Verdere gesprekken zijn er nog niet echt geweest, maar naast de gesprekken die er al gepland staan, komt er nog een huisbezoek bij, een bezoek op de kinderopvang, gaan we hier thuis videomateriaal opnemen (de afstand is te groot voor een huisbezoek ;) ) en komen er nog extra gesprekken en onderzoeken bij.

Aantal opvallende dingen bij het intakegesprek, niet zozeer alleen reacties van Ruben, maar ook ook van anderen.

(En hoe stom het ook klinkt, het feit dat er dus extra gesprekken en dergelijke komen en extra onderzoeken, geeft mij het gevoel dat ik de juiste weg heb gekozen voor Ruben, dat ik niet iets wilde zien dat er niet wat, maar dat er echt iets is en dat ze hem ermee kunnen helpen uiteindelijk O+ )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 april 2011 @ 15:39:15 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96091910
fijn dat een en ander nu eindelijk in gang gezet is/wordt, troel. succes!
in de haak.
pi_96094254
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:45 schreef trui het volgende:
zoonkloon, hier was dat ook een moeizame bedoening. we hebben het leerproces in kleine tussenstapjes opgedeeld en dat heeft uiteindelijk goed gewerkt. onze dochter was ook niet gevoelig voor beloningen als stickers e.d.

hier was vooral poepen op de wc een probleem. plassen is min of meer 'vanzelf' goed gegaan, al heeft ook dat lang geduurd hoor, en heeft ze nog steeds af en toe de neiging om te lang te wachten. maar omdat ze toen bijna naar de basisschool zou gaan knepen wij 'm wel een beetje of 't met dat poepen wel op tijd goed zou komen.

het op de wc leren poepen schema:

regels/stappen zijn zodanig gesteld dat je eerst de vorige stap/regel moet beheersen voor je verder kunt gaan naar de volgende.

regel 1. (stellig brengen:) vanaf nu mag poepen alleen nog in de ruimte van de wc. dus: het mag best in de luier, maar je moet wel in het kamertje van de wc zijn als je gaat poepen.

regel 2: poepen mag alleen zittend op de wc. de luier mag nog aanblijven, maar wel altijd op de wc zitten als je aan 't poepen bent.

dit is vaak de moeilijkste overgang, omdat ze zo gewend zijn staand te poepen. dan is zittend wel ineens een heel andere houding, hetgeen ook een wat andere beweging vereist. eventueel tussenstap inbouwen dat jij (of iemand anders) op de wc gaat zitten, en zij bij jou mogen 'hangen', bijvoorbeeld. liefst zoveel mogelijk door de knieën.

regel 3: luier uit tijdens 't poepen, maar om het veiliger te maken voor ze kun je de luier onder de wc bril plakken, zodat ze er nog wel vrij direct tegenaan kunnen poepen.

eventueel tussenstap 4: leg luier onderin de pot

stap 5: helemaal zonder luier op de wc poepen *O*

hier was toen stap 3 lukte ook heel snel stap 5 bereikt.
Dank voor je antwoord :*
Nu is alleen de vraag hoe we dit kunnen controleren bij plassen...
En wat deden jullie als ze wel buiten de wc-ruimte poepte?

Als het mooi weer blijft willen we hem ook zonder luier in de tuin laten lopen, maar het een sluit het ander niet uit, nietwaar?

(en hebben jullie rekening gehouden met schoolkeuze?)
Kloon voor een (autistische) zoon
pi_96094340
troel, fijn dat er nu actie is. Hopelijk is er snel duidelijkheid. :*
Kloon voor een (autistische) zoon
  donderdag 28 april 2011 @ 16:48:45 #280
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96094777
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:36 schreef zoonkloon het volgende:
Dank voor je antwoord :*
Nu is alleen de vraag hoe we dit kunnen controleren bij plassen...
En wat deden jullie als ze wel buiten de wc-ruimte poepte?
(en hebben jullie rekening gehouden met schoolkeuze?)
ik denk dat je qua plassen gewoon door kunt gaan zoals je 't nu doet. regelmatig even erop laten zitten, en als er niks gebeurt dan niks, maar als hij er wel een plasje uit weet te persen positief benoemen (maar ook weer niet al te overdreven prijzen, anders wordt het wat te bijzonder, terwijl het iets gewoons moet blijven). dus ik zou dan iets zeggen als "hey, goed zo, dat is hoe grote jongens plassen!" met een high five erbij ofzo.

wij straften niet als 't mis ging, maar herhaalden alleen dat dat niet de bedoeling was. breng het in termen van stellige regels; zo is het nu en niet anders. kies wel even een goed moment uit om de nieuwe regel goed uit te leggen, zodat je zeker weet dat hij 'm gehoord en begrepen heeft. blijf hem geduldig herhalen en je zoon waar mogelijk een beetje bijsturen als hij er zelf niet aan denkt. succes!

tot nu toe zit onze dochter nog op het reguliere basisonderwijs. we houden 't nauwlettend in de gaten, maar vooralsnog zijn er te weinig/geen redenen om haar al aan te melden voor speciaal onderwijs. (ze zit nu nog in groep 2).
in de haak.
pi_96099601
Troel ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is.

Ik kwam nog even melden dat Kim definitief aangemeld wordt voor het sbo.
We hebben papieren van school gehad die we moeten nalezen en deels zelf invullen.
  donderdag 28 april 2011 @ 19:15:44 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_96100702
Zoonkloon, wij hebben ook veel moeite gehad met de zindelijkheid bij onze zoon. De tijd begon ook bij ons aardig te dringen in verband met school. Belonen en stickers was hij niet gevoelig voor en hij weigerde gewoon pertinent om op een potje of de wc te gaan zitten.

Uiteindelijk ben ik met iemand van het kdv om de tafel gaan zitten en hebben we afgesproken om gezamenlijk geen luiers meer te geven. We hebben het gepresenteerd als voldongen feit, zonder verder drama of iets dergelijks. Het ging vanaf het eerste moment goed. Hij ging gewoon naar de wc en was meteen dag-en-nacht zindelijk. Hij kon het dus waarschijnlijk allang, maar heeft ons aardig wanhopig gemaakt door de strijd die er aan vooraf ging.
Het werkte trouwens alleen op het moment dat het kdv en wij één front vormden. Ik weet niet of jouw kind ook op een kdv zit, maar dat was wel echt belangrijk.

Verder hebben wij in de schoolkeuze hier geen rekening mee gehouden. School is wel vanaf het begin af aan heel moeizaam geweest.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 28 april 2011 @ 19:18:43 #283
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_96100856
Troel, ik herken het gevoel heel goed. Naast alle belasting van alle gesprekken, bezoeken en dergelijke toch het idee dat je serieus wordt genomen en geen spoken ziet. Sterkte voor de komende tijd :*

Ingrid, ook weer een hele stap voor jullie en voor Kim :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_96103730
Kim was ook maar net op tijd zindelijk voor school. Stickers etc hielpen niet veel. Ineens ging het goed.

Livelink het is wel een grote stap, maar wel het beste denk ik.
Je kunt steeds meer merken hoe ze op haar tenen moet lopen. De uitslag van de psych/iq test bevestigt dat.
En ineens willen er veel minder kinderen spelen met haar. Juf denkt dat het mede door haar niveau en pdd komt. En sommigen zijn een jaar ouder. Dan is het verschil wel heel groot.
De klas maakt grote sprongen vooruit met alles en Kim ienieminie zeg maar. Sociale omgang met anderen is nog erg lastig. Dat gaat botsen.
Ze krijgt nu een soort sova training, de rupsenclub bij Boddaert. Wie weet helpt dat.
Vanmorgen was er overleg daar, met juf en ib-er, gezinshulp en verschillende mensen van Boddaert erbij. We zitten duidelijk op 1 lijn, dat is fijn.
pi_96482354
Ik werd net gebeld door Lukas' woonvorm. Hij had een batterij open gebeten :X
Begeleidster had lichtelijk in paniek meteen de huisartsenpost gebeld, die het Vergiftigingscentrum (wat op zich al een verbetering was vergeleken bij die keer dat hij een hap had genomen uit een aanmaakblokje en de miep aan de andere kant van de lijn "zo snel niet wist" of dat gevaarlijk was) en dat centrum wist GELUKKIG te melden dat dit type batterij niet direct erg gevaarlijk was. Als hij het vaker doet dan zou het pas gevaarlijk worden.

Meneer zelf snapt de commotie natuurlijk niet. Wat zitten ze toch steeds in mijn mond te kijken? :{w

Begeleidster die me belde voelde zich natuurlijk ontzettend schuldig, begon me bijna af te vragen of ik nog boos moest worden ofzo, maar gezien hoe watervlug hij is en wat een radar hij heeft voor Zeer Interessante Gevaarlijke Objecten moet het zo nu en dan gebeuren dat hij zoiets flikt denk ik dan. Ze hadden net alles gedweild en opgeruimd want ze weten dat hij gemiddeld anderhalve nanoseconde nodig heeft om de batterijen uit een speeltje te peuren, dus het is ook niet dat hij zonder toezicht in een Walhalla van mogelijk gevaar zit te spelen.

Bel straks nog eens, wordt vervolgd...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:15:49 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_96484874
Mwana, dat is best schrikken!

Ook wij kregen de vraag voor bloed-, urine- en dna-onderzoek. Maandag de boel inleveren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_96488715
Mwana wat een schrik.

030 274 88 88 het nummer van het RIVM (voor proffesionele hulpverleners eigenlijk) voor acute en chronische vergiftigingen. Misschien handig om te hebben voor als er weer zo'n miep van niets weet.

Ik ben er via die route in de afgelopen weken inmiddels achter dat je blijkbaar redelijk ongevaarlijk aanzienlijke hoeveelheden dettol, aftershave en luchtverfrisser kan drinken, sigarettenpeuken kan eten etc. Best leerzaam zo'n stage ;)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:59:31 #288
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96488923
ah, ik had net trek in een hartige snack, piglet. :+
in de haak.
pi_96501342
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:54 schreef p_iglet het volgende:
Mwana wat een schrik.

030 274 88 88 het nummer van het RIVM (voor proffesionele hulpverleners eigenlijk) voor acute en chronische vergiftigingen. Misschien handig om te hebben voor als er weer zo'n miep van niets weet.

Ik ben er via die route in de afgelopen weken inmiddels achter dat je blijkbaar redelijk ongevaarlijk aanzienlijke hoeveelheden dettol, aftershave en luchtverfrisser kan drinken, sigarettenpeuken kan eten etc. Best leerzaam zo'n stage ;)
:o Weer wat geleerd! Moet je allemaal ook niet aan denken :X
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2011 @ 13:02:12 #290
43556 miss_dynastie
pi_96501998
Jee, wat een schrik weer mwana :o Heb je inderdaad nog gebeld? Lag 'ie lekker te slapen?
pi_96534821
Yup, heb nog gebeld. Lag gewoon lekker te maffen en is gister helemaal 100% hier moederdag komen vieren. Kreeg een beschilderd theeglas (nee, niet met batterijvloeistof). :P
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 9 mei 2011 @ 09:57:57 #292
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_96536807
Pfft heftig Mwana! Gelukkig kon het weinig kwaad die batterijvloeistof.

Oudste mag hier over 2 dagen z`n fietsexamen gaan rijden. Ik denk dat ik hem die dag maar ziekmeld.
Hij wil zo graag hetzelfde als z`n klasgenoten maar hij kan het gewoon niet. Ik stelde hem gisteren voor dat hij het rondje alleen zou rijden maar daar schoot hij van in paniek. Is geen doen dus om dat ff snel voor elkaar te krijgen.
Hij kent het rondje nu wel uit zijn hoofd maar zodra we een andere straat inslaan weet hij niet meer wat hij moet doen. Absoluut niet verkeersveilig dus.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_96537040
Heftig zeg Mwana!

TF sneu voor oudste dat hij dan in paniek raakt.

Kim was vanmorgen van slag. We waren aan de late kant en er was nog 1 tafel over. Alleen lag daar niks op. Mocht ze het zelf pakken, is anders nooit. Ze stond er maar verloren bij. Gelukkig kreeg ze snel hulp van een klasgenootje.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:53:25 #294
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_96588507
we hebben een oplossing *O*
Hij gaat toch wel gewoon de route rijden maar meester rijdt op veilige afstand achter hem mee *O*
Whoohoo! Kind zelf is ook dolblij dat het op deze manier opgelost kan worden :s)
Zo hoeft hij toch niet buiten de boot te vallen maar is het toch veilig om mee te doen *blij*
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:09:56 #295
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96589171
wat fijn TF! ^O^
in de haak.
pi_96604184
wow, mwana, wat heftig! Heft hij er nog last van gekregen?

livelink, is job nog in observatie?

TF, wat fijn dat jullie een oplossing hebben gevonden voor het fietsexamen!

Hier is de diagnostiek rond. Meneer heeft een (lichte) spraaktaalachterstand, maar scoort wel "hoogbegaafd" in de categorie 'puzzels leggen'. (17pt, max 18 of zo) Ze hebben geen totaalIQ uitgerekend, omdat hij een andere puzzel niet deed. Was met blokjes, en na 3 opdrachten zag meneer het licht en riep de combinatie rood-wit-rood-blokje uit tot de lichten van de ambulance. Einde oefening :D
Conclusie: hoogstwaarschijnlijk naar een SBO. daar leggen ze dingen veel visueler uit, en de groepen zijn een stuk kleiner.

Qua zindelijkheid doen we dit weekend een nwe gooi. Op basis van oa het schema van trui proberen we een nwe tactiek. Zonder luier lopen, als hij aandrang voelt, mag hij op de wc een luier aan, plasje doen, en luier weer uit. Als het lukt een sticker, danwel directe beloning. Ik ben erg benieuwd.
Kloon voor een (autistische) zoon
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:38:56 #297
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_96615724
Goed geregeld, TF *O*
Fijn dat de meester dat voor hem wil doen. Ik ben echt blij voor je oudste.

Zoonkloon, alvast succes met de nieuwe poging tot zindelijkheid. Je zoon is nog geen vier jaar, toch? Gaat het lukken om hem direct al naar het SBO te krijgen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 11 mei 2011 @ 07:41:28 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_96635638
Wat fijn dat hij zo gewoon examen kan doen!

zoonkloon, succes inderdaad :)
(en wat grappig dat jullie zoontje ook zo'n puzzelaar is!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_96687037
Livelink, we proberen hem idd meteen naar een sbo te sturen.

TF, je inbox is vol.
Deze kloon is alleen voor de privacy van meneer. Mijn eigen user name is mijn voornaam en ik noem de kids bij naam, dus eea is heel makkelijk terug gevonden. Eigenlijk dezelfde reden dat trui haar kids Willem en cato noemt.
Ik schaam me er verser niet voor. Is niet om je voor te schamen, vind ik.
Kloon voor een (autistische) zoon
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:57:48 #300
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_96689116
Ik heb weer plek ;)

Oudste heeft het fietsexamen gereden en toen hij binnenkwam stond de hele klas op hem te wachten en ze haalden hem onder luid applaus en gejoel binnen.
Toen moest ik janken :')
Vind het zo geweldig dat hij volledig geaccepteerd wordt door alle 33 kinderen in zijn klas!
Als het goed is hoort hij vandaag of hij geslaagd is :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_96689185
Zakdoekie TF?! Wat fantastisch dat ze hem zo binnen hebben gehaald O+
Mama van 2 lieve meiden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')