abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93429300
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 08:53 schreef livelink het volgende:
Ik weet niet of ik het nog echt veel langer volhoud. Gisterenavond weer één groot drama, vanochtend is hij van me overgenomen door de directeur van school omdat hij al schoppend en scheldend de school binnenging. En dan zit ik het hele weekend al in de zenuwen, omdat ik weet dat hij weer naar school moet. Vakanties zijn een verademing. Ik weet niet wat mijn mogelijkheden zijn. Het liefst zou ik nu even een paar weken vrij nemen en Job dan ook thuis houden tot het wat beter gaat, maar volgens mij kan dat helemaal niet. Werktechnisch zou het kunnen, ik zou per direct volledig ouderschapsverlof op kunnen nemen, maar of ik hem ook gewoon ziek mag melden?
Heb ik ook meegemaakt, maar het word nog veel erger zodra ze een jaar of 15-18 zijn en ouder want dan krijg je nog amper hulp vanuit de regering aangezien die zeggen; 18+ dus volwassen etc en dus mogen ze zelf bepalen of ze ergens worden opgenomen/behandelt etc Succes
pi_93430162
Livelink, wat zwaar :*. Ik heb zo geen raad voor je, maar wilde wel even laten weten dat ik aan jullie denk.
Fake it till you make it...
pi_93430184
Sterkte Livelink :{
Zouden halve schooldagen, of bijv elke dinsdag&donderdag vrij, al de ergste druk van de ketel kunnen halen voor Job?
  maandag 28 februari 2011 @ 09:48:07 #204
11682 Moonah
Jolie femme
pi_93430232
Ach lieve Livelink, wat moet dit toch slopend voor je zijn. :* En zo rot om je kind op een dergelijke manier achter te moeten laten op school. Voor hem, en voor jou. Ik weet niet of je hem ziek mag melden. je zou allicht een gesprekje met de directeur daarover kunnen hebben.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 28 februari 2011 @ 09:51:31 #205
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93430307
Livelink, wat ongelofelijk zwaar. Misschien kan je bellen met de leerplichtambtenaar hierover? Denk je dat het qua persoonlijke belasting dan minder wordt ook?
Het klinkt zo overweldigend allemaal. Wanneer staat er weer een consult in het ziekenhuis geplanned? Wellicht kan je daar ook overleggen. Want zo kan het niet verder gaan denk ik ook.

Heel veel kracht en sterkte. :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 28 februari 2011 @ 09:54:39 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93430379
Och hemel Livelink... Wat ongelofelijk zwaar zeg... :'(
Het helpt je geen moer, maar een dikke, dikke :* voor jou.
  maandag 28 februari 2011 @ 09:56:25 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_93430417
quote:
Op maandag 28 februari 2011 08:55 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Heb ik ook meegemaakt, maar het word nog veel erger zodra ze een jaar of 15-18 zijn en ouder want dan krijg je nog amper hulp vanuit de regering aangezien die zeggen; 18+ dus volwassen etc en dus mogen ze zelf bepalen of ze ergens worden opgenomen/behandelt etc Succes
Ergens best logisch he, dat mensen over hun eigen leven mogen beslissen?

livelink, ik weet niet zo heel goed wat te zeggen, maar ik hoop dat jullie snel een oplossing hebben. Eentje die voor Job werkt, maar ook eentje die voor jullie werkt!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 februari 2011 @ 10:30:22 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93431173
Troel, hoe is het nu bij jullie dan?
Is het erg merkbaar in het dagelijkse leven?
pi_93432934
Livelink ik weet niet goed wat te zeggen, daarom alleen een :*

Kim is juist heel blij dat ze eindelijk weer eens naar school mag. (haar woorden) Zo blij dat ze al om 5.00 wakker was ...
Ik wil graag een gesprek met juf over rapport en rugzakje/speciaal onderwijs. Maar het was zo enorm druk vanmorgen dat praten niet lukte.
Ook zat er voor de vakantie een briefje in de tas van de overblijf dat Kim vaak geen drinken mee heeft en dat dat niet de bedoeling is.
Terwijl ze altijd een volle beker mee heeft. Beetje raar vind ik, juf moet toch wel snappen dat dat ook voor overblijf is.
pi_93433268
Ingrid, geef je geen twee bekers drinken mee dan? Volgens mij is dat toch wel standaard als je kindje overblijft. Eentje voor de melkpauze en eentje voor het overblijf.
Je kunt van Kim en de juf niet verwachten dat ze er op letten dat ze maar de helft opdrinkt in de melkpauze. Kim heeft gewoon dorst en juf heeft meer kindjes om op te letten.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 28 februari 2011 @ 11:48:14 #211
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_93433446
Net even met J. gesproken. We gaan maar een gesprek met school regelen. Misschien is de oplossing om hem na 08.30 te brengen, als de grote drukte voorbij is. Alleen moet Katja dan alleen naar school of zij moet ook iets later mogen komen. Ik heb zelf het idee dat het fout gaat door de enorme drukte bij de school.
Dank jullie wel voor jullie medeleven :*

Ingrid, ik geef een beker mee en een pakje drinken. Eén is voor de eerste pauze en de ander voor de tussen-de-middag. En als ze dan nog dorst hebben kunnen ze gewoon water drinken. Job heeft in zijn beker ook meestal gewoon water.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_93441302
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:48 schreef livelink het volgende:
Net even met J. gesproken. We gaan maar een gesprek met school regelen. Misschien is de oplossing om hem na 08.30 te brengen, als de grote drukte voorbij is. Alleen moet Katja dan alleen naar school of zij moet ook iets later mogen komen. Ik heb zelf het idee dat het fout gaat door de enorme drukte bij de school.
Dank jullie wel voor jullie medeleven :*

Ingrid, ik geef een beker mee en een pakje drinken. Eén is voor de eerste pauze en de ander voor de tussen-de-middag. En als ze dan nog dorst hebben kunnen ze gewoon water drinken. Job heeft in zijn beker ook meestal gewoon water.
Ik heb er nog nooit eerder iets over gehoord, vandaar dat ik het raar vind.
Kim dronk eerder juist weinig en moet aan juf laten zien hoeveel ze op heeft. 1 hele volle beker lijkt mij erg veel voor de fruitpauze, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Ik zal dan nog wel een beker erbij kopen, blijkbaar is dit ineens te moeilijk zo.
Een pakje drinken krijgt ze alleen op de woensdagmiddag en in het weekend omdat dat heel slecht voor het gebit is, weten we nu. Ook de taxi zonder toegevoegde suiker die ze eerder mee kreeg.
  maandag 28 februari 2011 @ 15:15:53 #213
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93441694
Waarom is een pakje slecht voor het gebit? Ik heb juist altijd begrepen dat met een rietje drinken beter voor het gebit is omdat het drinken voorbij de tanden in de mond komt. En is het dan ook nog afhankelijk van wat er in het pakje zit?

Het lijkt mij voor een kind duidelijker om twee bekers te hebben. Een voor school en een voor overblijven.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 15:52:23 #214
37843 lady-wrb
kortaf
pi_93443212
livelink wat krijgen jullie het voor jullie kiezen ;(
ik hoop toch zo op een goede oplossing waar iedereen blij van wordt :*
  maandag 28 februari 2011 @ 15:57:08 #215
35189 Troel
scherp en bot
pi_93443400
quote:
Op maandag 28 februari 2011 10:30 schreef Brighteyes het volgende:
Troel, hoe is het nu bij jullie dan?
Is het erg merkbaar in het dagelijkse leven?
Mjah, de vraag op dit moment is natuurlijk wat daadwerkelijk deze achtergrond heeft en wat veroorzaakt wordt door het heen en weer reizen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 februari 2011 @ 16:04:54 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93443692
Maar al voordat dat ontstond had jij toch al het vermoeden dat er me aan de hand kan zijn bij R? Of bedoel je dat eea verergert kan zijn door de thuissituatie?
pi_93447228
Livelink, overleg met school en de leerplichtambtenaar, er is meer mogelijk dan je denkt !
Evt kan ik je per pm wat tips geven, laat maar weten of je interesse hebt.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  maandag 28 februari 2011 @ 17:58:23 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_93449239
quote:
Op maandag 28 februari 2011 16:04 schreef Brighteyes het volgende:
Maar al voordat dat ontstond had jij toch al het vermoeden dat er me aan de hand kan zijn bij R? Of bedoel je dat eea verergert kan zijn door de thuissituatie?
Ik denk dat bepaalde zaken inderdaad wel verergerd zijn :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 februari 2011 @ 18:03:56 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93449527
begrijpelijk troel, en erg jammer. maar er is nu wel een vast ritme in 't heen&weren?

livelink, wat moeilijk allemaal... ik hoop dat het met wat kleine aanpassingen snel beter zal gaan, want zo'n drama elke keer lijkt me slopend voor iedereen. :*
in de haak.
pi_93455063
Troel :*
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:39:01 #221
144006 chacama
Ondernemend!
pi_93508089
Troel :*

Livelink, inderdaad bespreken met de school en leerplichtambtenaar. Er moet toch een oplossing te vinden zijn. Heel heel veel sterkte in deze moeilijk strijd :*
  zaterdag 5 maart 2011 @ 21:11:23 #222
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_93701722
Livelink en Troel :*

Ingrid heb je al een gesprek met de juf gehad??
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_93703536
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 21:11 schreef Noli. het volgende:
Livelink en Troel :*

Ingrid heb je al een gesprek met de juf gehad??
Nee. 16 maart geloof ik is er ouderavond, worden we ingeroosterd als laatste waarschijnlijk, pf dubbele afspraak. Krijgen we komende week te horen.
En as dinsdag het grote overleg met iedereen. Ben benieuwd wat er gezegd wordt en of Tyler dan eindelijk weer volledig thuis mag wonen.
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2011 @ 21:56:15 #224
37843 lady-wrb
kortaf
pi_93703839
spannend ingrid! en hoe gaat het dan verder als hij thuis mag blijven? krijgen jullie dan meer begeleiding?
succes met alles!
pi_93719853
Volgens mij niet. Het gaat goed zo. Gezinshulp komt nog 1x in de 2 weken. En bij Boddaert is er hulp extra, ook gesprekken met Djeez en mij.
Boddaert is 2x per week en 1x krijgt ze een training. Is net begonnen.
Djeez zelf heeft gesprekken bij een spv-er en bij de psych over de medicatie. Krijgt allemaal tests om te kijken of hij naast adhd misschien ook pdd-nos of een andere vorm van autisme heeft.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:51:59 #226
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_93817387
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:12 schreef loezzie het volgende:

[..]

Toch is er wel NSO voor kinderen met een verstandelijke beperking, maar waarschijnlijk is dit afhankelijk van de regio waar je woont.
Het zou eigenlijk standaard moeten worden aangeboden, want hoe kan je nou van ouders verwachten dat die altijd maar thuis zijn.

VSO en NSO voor verstandelijk gehandicapte kinderen en 24-uursopvang kinderopvang (voor mensen die in de zorg werken) is iets waar een gat zit dat nodig opgevuld moet worden.
Ik loop momenteel stage in n logeerhuis voor kinderen met n beperking of stoornis en daar komen ook veel kinderen voor alleen naschoolse opvang (evt + avondeten of n nachtje logeren) :) miss de moeite waard om uit te zoeken of er in jullie buurt ook zoiets is!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_94217247
We hebben net een uur oudergesprek gehad.En de school vind ook dat Kim beter af is op het speciaal onderwijs.
We moeten de uitslag van de iq test nog hebben en dan kunnen we de aanvraag doen.

Voor degenen waarvan de kinderen op s(b)o zitten, hoe lang duurde het hele traject bij jullie?
Juf denkt niet dat het voor volgend schooljaar rond is.
Het is ook nog maar de vraag of het toegekend wordt natuurlijk.
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:38:53 #228
37150 livelink
pi_94217708
Heftig ook wel weer voor jullie, Ingrid. Ik weet niet hoe lang zo'n aanvraag duurt. Bij ons loopt het nu allemaal anders dan de reguliere wegen. Is het vanwege de uitslag van de citotoets dat ze dit adviseren? Ik had het idee dat het verder wel lekker ging met Kim op school.
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2011 @ 23:13:05 #229
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_94219558
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:38 schreef livelink het volgende:
Heftig ook wel weer voor jullie, Ingrid. Ik weet niet hoe lang zo'n aanvraag duurt. Bij ons loopt het nu allemaal anders dan de reguliere wegen. Is het vanwege de uitslag van de citotoets dat ze dit adviseren? Ik had het idee dat het verder wel lekker ging met Kim op school.
School vindt ze erg leuk, maar ze loopt enorm achter en heeft veel aandacht nodig in de klas, anders lukt het niet
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 23 maart 2011 @ 21:09:32 #230
37150 livelink
pi_94528502
Wij hebben Job deze week verteld wat er ging gebeuren en zijn reactie is hartverscheurend. Totale paniek, of zoals hij het zelf zei: "ik voel me als iets heel kleins dat wordt aangevallen door iets heel groots".
Over twee weken is het zo ver en ik hoop zo dat we er goed aan doen. Kon ik maar in de toekomst kijken om te zien of het goed komt of niet.
pi_94528752
Livelink wat hart verscheurd om je kind zo machteloos te zien. Ik duim voor een hele goede toekomst en inderdaad, in de toekomst kunnen kijken in dit geval zou zo handig zijn.
heel veel sterkte ! :*
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_94529375
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:09 schreef livelink het volgende:
Wij hebben Job deze week verteld wat er ging gebeuren en zijn reactie is hartverscheurend. Totale paniek, of zoals hij het zelf zei: "ik voel me als iets heel kleins dat wordt aangevallen door iets heel groots".
Over twee weken is het zo ver en ik hoop zo dat we er goed aan doen. Kon ik maar in de toekomst kijken om te zien of het goed komt of niet.
Ik heb even teruggelezen, want ik heb dit topic niet echt "bijgehouden", en ik kan je alleen maar heel heel veel sterkte wensen. Ik denk dat je hier in ieder geval goed aan doet om Job beter te leren begrijpen en meer handvatten te krijgen om zijn leven makkelijker te maken. Ik kan me alleen helemaal voorstellen dat het een hele ingrijpende manier is om die duidelijkheid te krijgen.

Jullie doen dit ook niet voor je lol. Het lijkt me verschrikkelijk om dan te zien dat hij zo van slag raakt, terwijl je hem juist wilt helpen!

Ik hoop dat we je hier over een kwartaal zien posten dat het het allemaal waard is geweest. Knuf! :*
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 23 maart 2011 @ 21:59:56 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_94531518
Oh Job.... ;(
En Livelink...

Hebben jullie zojuist de uitzending "Uitgesproken" van de EO gezien? Ik vond het een boeiend en ook ontroerend programma. Het ging over het al dan niet plaatsen van autistische kinderen en volwassenen in een instelling. Wellicht iets om terug te kijken op uitzending gemist.
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:04:25 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94531763
pfoeh livelink.... ik word al helemaal verdrietig als ik dat lees, hoe moeilijk moet 't voor jullie wel niet zijn. arme job. hopelijk valt 't hem als ie daar eenmaal is toch mee... :* (en jullie ook).

moonah, dat klinkt interessant, ik ga 't ook opzoeken.
in de haak.
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:31:05 #235
35189 Troel
scherp en bot
pi_95224942
livelink, hoe is het met Job? Dit is toch zijn eerste week?

Hier goed nieuws: we zijn door de wachtlijst heen en zoals het er nu naar uitziet hebben we eind mei een diagnose.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 8 april 2011 @ 19:10:15 #236
37150 livelink
pi_95229154
Goed nieuws inderdaad, Troel. Hoe gaan ze de diagnose stellen, moet hij er een paar keer naartoe of zo iets?

Wij hebben Job vanmiddag opgehaald. Was wel heftig, we hoorden dat hij ook was weggelopen deze week. Daar schrok ik toch wel van. Hij zo alleen op die drukke wegen rondom het UMC. Het was op school gebeurd. School heeft de groepsleiding gebeld en die hebben hem wel heel snel weten te achterhalen.
Verder is het allemaal vrij streng en Job is met name deze week bezig geweest zijn grenzen op te zoeken. Slapen is wel heel goed gegaan, dus dat was heel positief. Hij is nu ook doodmoe. Bij het ophalen en terug in de auto was hij enorm druk en daarna is hij compleet ingestort. Hij lijkt zich wel al helemaal bij de situatie neergelegd te hebben en hij heeft ook zeker leuke momenten gehad deze week. Zelf ben ik ook helemaal uitgeput. Ik had niet door dat deze week voor mij ook zo doodvermoeiend is geweest, maar dat was het wel.
  vrijdag 8 april 2011 @ 20:44:35 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_95234019
We hebben natuurlijk al vragenlijsten en dergelijke ingevuld (ook op het kinderdagverblijf), dat wordt meegenomen, hij gaat zelf voor een gesprek, er komt een gesprek met de ouders en dan bij het diagnosegesprek wordt aangegeven wat de vervolgstappen zijn.

Ik laat het maar over me heen komen (en vooral over hem heenkomen). Ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Als ik alleen al naar die vragenlijsten kijk, dan is er in die wachttijd al enorm veel veranderd en zou ik de vragenlijst op sommige punten heel anders invullen (en helaas niet op alle punten positief).

We zullen het wel zien.

Wat heerlijk om Job weer thuis te hebben lijkt me :) Logisch dat het ook voor jou doodvermoeiend is geweest. Het klinkt alsof het al met al een geslaagde (beetje rare woordkeuze, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel) week is, ook wat ik uit het andere topic las.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_95236280
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 19:10 schreef livelink het volgende:
Goed nieuws inderdaad, Troel. Hoe gaan ze de diagnose stellen, moet hij er een paar keer naartoe of zo iets?

Wij hebben Job vanmiddag opgehaald. Was wel heftig, we hoorden dat hij ook was weggelopen deze week. Daar schrok ik toch wel van. Hij zo alleen op die drukke wegen rondom het UMC. Het was op school gebeurd. School heeft de groepsleiding gebeld en die hebben hem wel heel snel weten te achterhalen.
Verder is het allemaal vrij streng en Job is met name deze week bezig geweest zijn grenzen op te zoeken. Slapen is wel heel goed gegaan, dus dat was heel positief. Hij is nu ook doodmoe. Bij het ophalen en terug in de auto was hij enorm druk en daarna is hij compleet ingestort. Hij lijkt zich wel al helemaal bij de situatie neergelegd te hebben en hij heeft ook zeker leuke momenten gehad deze week. Zelf ben ik ook helemaal uitgeput. Ik had niet door dat deze week voor mij ook zo doodvermoeiend is geweest, maar dat was het wel.
Ha, een update. Ik kan me zowel van hem als jou voorstellen dat je bekaf bent. Hij zit in een onbekende omgeving en is bezig om uit te vissen tot hoever hij kan gaan en jij gaat nu merken in welke versnelling je al die tijd gefunctioneerd hebt denk ik. Nogmaals veel sterkte toegewenst en ook veel leuke momenten samen ondanks alle spanningen :*
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_95236859
@livelink en ik kan me heel goed voorstellen dat je je de hele week (on)bewust druk hebt gemaakt over alles. Dat vreet energie. Hopelijk geeft dit weekend je weer wat energie terug :*
En wat me fijn lijkt is dat hij ook leuke momenten had en goed heeft geslapen. Dat klinkt iig positief.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_95250706
Livelink natuurlijk is het voor jou ook heftig, je kind niet thuis is, lijkt mij tenminste, zeker in deze omstandigheden vermoeiend, je ben neem ik aan de hele dag bezig met : hoe zou het hij hebben etc. Dus hopelijk rust jij een beetje uit nu hij thuis is.
Weglopen oeh daar zou ik ook van schrikken !

Ik wens je in elk geval een fijn weekend
  zaterdag 9 april 2011 @ 10:04:52 #241
37150 livelink
pi_95251584
Ik vermoed dat je alle vragenlijsten vast nog wel opnieuw moet invullen, Troel. Meer dan het over jullie heen laten komen, kan je niet doen. Sterkte!
  zondag 10 april 2011 @ 20:58:14 #242
11682 Moonah
Jolie femme
pi_95316670
Livelink, ik hoop dat jullie een fijn weekend hebben gehad met Job. Hopelijk was het afscheid niet al te moeilijk. :X
  zondag 10 april 2011 @ 21:37:52 #243
37150 livelink
pi_95319387
Het afscheid was heel moeilijk :'(
We hebben het zelf ook helemaal niet goed aangepakt, dit weekend. We wilden veel te veel en veel te graag en zijn elke vorm van structuur kwijtgeraakt, dus het was ook geen wonder dat het helemaal mis ging bij het terugbrengen.
Gelukkig werden we net gebeld door de groepsleider die ons vertelde dat hij redelijk snel bijgedraaid was en inmiddels lekker sliep. Dat was wel een opluchting, want met name J. stond op het punt om hem weer naar huis te halen.
  zondag 10 april 2011 @ 21:50:02 #244
11682 Moonah
Jolie femme
pi_95320193
Fijn dat hij nu lekker slaapt, dan slapen jullie vast ook een stuk beter. ;) :*
  zondag 10 april 2011 @ 21:52:01 #245
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95320315
Wat begrijpelijk dat je zo veel wilt en het maximale uit het weekend wilt halen, livelink. En wat jammer dat Job daar zo'n moeite mee had :{
Fijn dat hij snel bijdraaide en ondertussen lekker slaapt! :*
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_95372474
Wat lijkt het me moeilijk om hem achter te moeten laten livelink.

Hoe gaat het met Eva Lois?
pi_95643332
ben de laatste tijd meer een lurker dan poster...... gaat niet zo goed met mijzelf (wil ik niet over praten)
wil wel even iedereen hier een GROOT HART onder de riem steken.....
uit een aspergernest
  zondag 17 april 2011 @ 22:20:54 #248
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95644466
voor jou ook ook dan, wendy'tje! :*

livelink, ging het dit tweede weekend al iets beter?

lois, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

met ons Catootje gaat 't best goed over 't algemeen. wel vind ik haar nog steeds erg kwetsbaar hoor, ze is bijv. echt niet goed in het aanvoelen en aangeven van haar eigen grenzen, wat haar natuurlijk in allerlei situaties op kan breken. maar vooralsnog loopt alles redelijk en zelfs met zoiets heftigs als het overlijden van haar tante weet ze toch verbazingwekkend goed om te gaan. ik vind het wel wat ingewikkeld hoe te reageren op de wrijving die er tussen haar en haar broer is. Willem kan zich zo vreselijk ergeren aan Cato's lastige kanten, en vindt het verschrikkelijk oneerlijk dat hij altijd maar begrip/geduld moet opbrengen voor mevrouw. dat is ook niet makkelijk, en misschien ook niet helemaal eerlijk inderdaad. maar ik weet niet zo heel goed hoe 't anders moet, en vooral ook hoe ik met die toenemende irritatie en daaruit voortvloeiende ruzies en plagerijtjes om moet gaan. ik probeer hem nu in elk geval wel weer wat meer eigen individuele aandacht te geven, en laat ze waar mogelijk apart spelen, vooral niet teveel verplicht samen dingen doen. dat lijkt gelukkig al wel wat te helpen, vandaag was hij ineens weer spontaan lief voor haar.
in de haak.
pi_95645261
Lijkt me ook lastig om in te schatten wat de 'normale' broer-zusergernissen zijn en de andere in jullie geval trui. Misschien eens vragen bij andere ouders met kinderen in die leeftijd? Ik bedoel, misschien zijn die irritaties sowieso wel aan de orde op zijn leeftijd.

Livelink, ik hoop dat jullie weekend wat fijner verlopen is :*

Wendy, sterkte!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 18 april 2011 @ 08:37:13 #250
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_95654932
Dat lijkt me inderdaad moeilijk om in te schatten, of het nou 'normaal' is of niet. Hier is er bijvoorbeeld (bijna) altijd strijd tussen mijn zoons. Laten we hopen dat ze daar nog overheen groeien. :{
  maandag 18 april 2011 @ 08:48:40 #251
37150 livelink
pi_95655116
Ik vind het ook moeilijk in te schatten wat nou normale strijd is tussen broer en zus en wat niet.
Ik had zelf ook vroeger altijd wel ruzie met mijn zus, maar ik kan me niet herinneren hoe ver dat ging.

Katja kwam thuis met een werkblad dat ging over emoties; daarin moest ze aangeven wanneer ze blij, boos, verdrietig of bang was en de situatie beschrijven.
Blij was ze op haar verjaardag omdat ze dan cadeautjes kreeg, maar de emoties boos, bang en verdrietig had ze allemaal gerelateerd aan Job. Dat geeft dan toch wel een schokkend inzicht in hoe zij het allemaal ervaart.
  Jubileum moderator maandag 18 april 2011 @ 10:11:27 #252
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95657128
Ik vind dat ook het allermoeilijkste wat er is Livelink, die wetenschap, de vraag wat normaal is en wat niet, en hoeveel Iris er onder lijdt.....

Met ons Eefje gaat het geweldig. Ze heeft behoorlijk veel te verhapstukken gehad het laatste jaar en eigenlijk gaat ze nog steeds geweldig. Het overlijden van mijn vader heeft haar ongelooflijk geraakt, ze is nog steeds heel alert op mijn stemmingen. Als ik 1 keer snuf hoor ik gelijk "huil je om opa mama?" O+ maar meestal ben ik dan gewoon verkouden ;).

Zondag gaan we voor het eerst met zijn allen op vliegvakantie, Eva vind het geweldig spannend maar ook erg leuk. Ik hou mijn hart vast voor de vliegreis maar moet het maar loslaten en hopen dat het goed gaat. Jeroen zei over de rest heel terecht "of ze nou thuis niet slaapt, of daar, dat maakt toch niet uit" en dat is natuurlijk ook zo. Nog steeds is ze hele nachten op, maar redt zich prima in haar eentje beneden, met spelletjes, kleurplaten en de televisie. Het blijft gewoon een kindje met minimale slaapbehoefte vrees ik...
Nog een maandje en ze wordt 10. 10!!! ik kan het bijna niet geloven O+
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 18 april 2011 @ 10:24:02 #253
37150 livelink
pi_95657545
Lois, dat klinkt heel goed! En wat fijn dat ze zich alleen redt 's nachts. Heeft ze geen last van angsten zo 's nachts?
  Jubileum moderator maandag 18 april 2011 @ 10:29:24 #254
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95657738
Nee hoor, kind is zielsgelukkig zo alleen in de kamer. Geen mensen, geen prikkels, vermaakt zich kostelijk. Zoemt als een blij ei in de rondte, en als ze ergens niet uit komt (ze wil bijv film kijken, of iets drinken) maakt ze Jeroen wakker voor hulp.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_95658014
Tjee Lois wat klinkt dat fijn voor Eva ! En 10...klinkt gelijk zo groot hé !
pi_95660208
Wat fijn om te lezen Lois. 10 alweer bijna, wat gaat dat hard. En wat fijn dat ze zich goed kan vermaken zo alleen en toch bij hulp nodig daar wel om komt vragen!
pi_95670890
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:44 schreef Troel het volgende:
We hebben natuurlijk al vragenlijsten en dergelijke ingevuld (ook op het kinderdagverblijf), dat wordt meegenomen, hij gaat zelf voor een gesprek, er komt een gesprek met de ouders en dan bij het diagnosegesprek wordt aangegeven wat de vervolgstappen zijn.

Ik laat het maar over me heen komen (en vooral over hem heenkomen). Ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Als ik alleen al naar die vragenlijsten kijk, dan is er in die wachttijd al enorm veel veranderd en zou ik de vragenlijst op sommige punten heel anders invullen (en helaas niet op alle punten positief).

We zullen het wel zien.

Wat heerlijk om Job weer thuis te hebben lijkt me :) Logisch dat het ook voor jou doodvermoeiend is geweest. Het klinkt alsof het al met al een geslaagde (beetje rare woordkeuze, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel) week is, ook wat ik uit het andere topic las.
Wij hadden 2 gesprekken met zijn drieën. Eerst man en ik praten met de psycholoog terwijl zoon los ging spelen. De kinderpsychiater ging toen met hem mee spelen.
Tweede gesprek ging alleen om het spelen met zoon. Dus ik spelen met zoon, daarna man spelen met zoon, terwijl ik achter een scherm vertelde aan de psycholoog of dit nu typisch gedrag was. (Dit gesprek werd ook gefilmd.)
Derde gesprek was zonder zoon, alleen ontwikkelingsanamnese, dus ontwikkeling bespreken vanaf de zwangerschap tot nu.

Daarna 2 adviesgesprekken met diagnose en vervolgstappen.
Zoon krijgt in ieder geval logopedie, en nu is het zoeken naar een geschikte school.

Bij ons kwam er dus uit dat meneer een autistische stoornis heeft. Anders zou ik deze account niet hebben aangemaakt. ;)

livelink, is Job je oudste kind?
Kloon voor een (autistische) zoon
  maandag 18 april 2011 @ 17:11:19 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_95673968
Dat tweede gesprek hier zal weinig nut hebben. Ik heb geen inzicht hoe hij met papa speelt en papa heeft geen inzicht hoe hij met mama speelt, dus we zullen niet kunnen aangeven of het om typisch gedrag gaat of niet.
Tja en de ontwikkelingsanamnese, ik heb nu toevallig vorige week woensdag de ontwikkelingsgeschiedenis op kunnen halen bij de kinderopvang bij Utrecht, die had ik ook sinds oktober niet meer ontvangen (ook woensdag een gesprek daar zodat ik echt gewoon goed op de hoogte ben).

Ik kijk best wel uit naar de gesprekken, ik hoop dat er wat handvatten uit zullen komen hoe nu verder te gaan en hoe we ervoor kunnen zorgen dat hij er het minst last van heeft.

Het zal mij verbazen als dat er hier niet uit komt, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_95675174
Hee Lois, goed om te lezen dat je blije ei zich zo goed redt! ^O^
  maandag 18 april 2011 @ 17:43:11 #260
37150 livelink
pi_95675391
Job is het jongste kind, Zoonkloon.
Bij ons was er eerst een gesprek met Job erbij. Daarna gingen J. en ik apart praten met een psychologe en een andere psychologe ging met Job spelletjes doen in de spiegelkamer. De psychiater observeerde dat. Daarna kwam er een gesprek met ons samen en als laatste weer een gesprek met ons in de spiegelkamer. Job zat daar alleen de eerste 10 minuten bij en de laatste 5 minuten. Gelukkig stond in de brief dat hij een tijdje alleen in de wachtkamer moest blijven, dus ik had mijn ouders meegenomen om op hem te passen in die periode.
Eigenlijk werd bij het eerste gesprek al aangegeven dat er aan opname werd gedacht, bij het tweede gesprek wilden ze weten of wij wel op één lijn zaten hieromtrent (terechte vraag overigens) en in het laatste gesprek moest de psychiater uiteindelijk definitief beslissen over opname.

Troel, gaan jullie dit traject wel samen in of doe jij het helemaal alleen? Als het te privé is negeer je het maar gewoon.
pi_95676614
Ik twijfelde behoorlijk of ik dit moet posten, maar doe het toch maar; mocht het niet gewenst zijn dan bij voorbaat al mijn excuses. Ik lurk hier regelmatig uit (deels professionele) interesse en zag het gesprek over de invloed van een broer/zus met een ASS op de andere kinderen in het gezin, en hoe deze daar moeite mee kunnen hebben.

Vanuit mijn werk/stage weet ik dat er voor deze broertjes en zusjes van kinderen met bv autisme speciale 'brussengroepen' bestaan. Deze groepen worden oa georganiseerd door GGz instellingen (dit is iig het geval bij mijn stage adres, regio Twente) en bieden brusjes vanaf een jaar of 9 de mogelijkheid leuke dingen te ondernemen met leeftijdsgenoten maar ook te praten over wat hen thuis bezig houdt en eventuele problemen met hun broer/zus. Dit is verder geen behandeling oid maar een cursus bedoeld om de brussen te helpen bij het omgaan met hun broer/zus met een ASS.

Ik weet niet of jullie hier iets aan hebben, maar ik dacht ik noem het toch even :@
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Jubileum moderator maandag 18 april 2011 @ 19:33:29 #262
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95680859
Ik ben er blij mee Miss Isis, met dit soort adviezen ^O^

Wij hebben het voor Iris ook even overwogen, er zou dit voorjaar een brusjescursus starten maar Iris gaf zelf al aan er nog geen zin in te hebben. Jeroen en ik vonden haar ook nog net even te jong om goed te kunnen vertellen wat het met haar doet (ze is 7) maar we hebben het nu in ons achterhoofd voor komend na- of voorjaar.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 18 april 2011 @ 20:03:14 #263
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_95682829
Ik wil zoiets ook eens gaan regelen voor nummer 2 en tzt voor Bep.
Nu nog even niet, eerst maar eens goed onder woorden kunnen brengen wat er in zijn hoofd omgaat :)
Oudste heeft vanmiddag middels een spreekbeurt zijn coming out gehad voor de klas. Vond het heel erg dapper van hem! De meester heeft geholpen en er zijn veel vragen gekomen welke hij goed kon beantwoorden.
We hebben het opa en oma ook verteld, hun reactie was 'ah joh hij is nog jong zat, daar groeit hij wel overheen' _O-
Die hebben we dus maar dit boek cadeau gedaan, geen overbodige luxe denk ik zo :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 18 april 2011 @ 20:04:20 #264
37150 livelink
pi_95682890
Miss_Isis, ik zit er wel degelijk aan te denken om Katja met zo'n cursus mee te laten doen. Ik hoor ook van anderen dat ze heel erg met de situatie rondom Job bezig is. Yppy had het eerder ook al gemeld. Ik moet me er nog wel helemaal in verdiepen, dat wel.
pi_95738176
Lieve Livelink, ik lees nu net wat er allemaal speelt en welke stappen Job en jullie aan het zetten zijn. Moeilijk, zwaar en emotioneel lijkt me. Ik hoop op het beste voor jullie allemaal. Heel heel heel veel sterkte! :*
  † In Memoriam † dinsdag 19 april 2011 @ 22:16:00 #266
37843 lady-wrb
kortaf
pi_95738306
luca gaat op de lijst voor een speciale training die moet plaatsvinden in de laatste week van de schoolvakantie. iets speciaals voor kinderen die naar het voortgezet onderwijs gaan. een soort do en don'ts zal ik maar zeggen. meer weet ik er niet van
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:58:28 #267
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_95741157
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:03 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik wil zoiets ook eens gaan regelen voor nummer 2 en tzt voor Bep.
Nu nog even niet, eerst maar eens goed onder woorden kunnen brengen wat er in zijn hoofd omgaat :)
Oudste heeft vanmiddag middels een spreekbeurt zijn coming out gehad voor de klas. Vond het heel erg dapper van hem! De meester heeft geholpen en er zijn veel vragen gekomen welke hij goed kon beantwoorden.
We hebben het opa en oma ook verteld, hun reactie was 'ah joh hij is nog jong zat, daar groeit hij wel overheen' _O-
Die hebben we dus maar dit boek cadeau gedaan, geen overbodige luxe denk ik zo :P
Is dat ook een geschikt boek voor vriendjes van een kind met Asperger, denk je? Een vriendje van mijn oudste heeft Asperger. Het zusje van dat vriendje heeft trouwens ook zo'n 'brussencursus' gedaan, ik wilde nog vertellen dat er zoiets was, maar iemand was me dus al voor ;).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:14:53 #268
37150 livelink
pi_95742145
Wij hebben trouwens gehoord dat ze in het UMC naast onderzoek naar autisme ook een klinisch genetisch chromosomenonderzoek willen doen bij Job. Wellicht dat er toch sprake is van één of ander syndroom. Dit omdat hij ook erg klein is en een kleine schedelomtrek heeft. Dat schijnt dan ergens op te duiden.

Opvallend genoeg heef de kinderarts nog geen dag na zijn geboorte al gezegd dat Job een opvallend klein kinnetje had en dat daarom het Syndroom van Down werd vermoed. Dat is vervolgens heel snel uitgesloten, maar kennelijk valt het nu 7 jaar later toch weer op.
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:31:09 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95743137
ik ben heel benieuwd of daar iets uitkomt livelink! hebben ze jullie daar wel toestemming voor gevraagd trouwens? het staat er zo alsof je toevallig opgevangen hebt dat ze dat onderzoek bij hem willen doen.
in de haak.
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:35:19 #270
37150 livelink
pi_95743366
Nee, onze toestemming is gevraagd en nog niet verkregen. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, ik wil het even met mijn vader overleggen. Die is geneticus en kan me vast wel adviseren in deze.
  Jubileum moderator woensdag 20 april 2011 @ 11:59:55 #271
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95755544
Wij hebben dat onderzoek ook bij Eva laten doen destijds, tijdens een heel traject in het Sylvia Tothcentrum (onderdeel van het UMC).
Er kwam overigens niets uit, maar dat had ik ook niet verwacht. Wel grappig, naast bloedonderzoek zijn ook haar schedel, tenen, oorvorm en weet ik wat meer bekeken.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_96081762
Ik heb even een paar vraagjes. Onze zoon wordt in augustus 4 jaar en gaat dan dus naar school. We hebben hem al heel vroeg ingeschreven in een school die heel goed past bij onze opvoeding (religie, de enige in de regio), maar die school heeft wel hele grote klassen. In hoeverre hebben jullie de ASS van jullie kinderen laten meewegen in de schoolkeuze?

En een tweede vraagje. Meneer is nog niet zindelijk. Weigert pertinent iets te doen op de wc/potje. Iedere ochtend en avond gaan we met hem naar de wc (stellage met trapje, kan hij zelf op klimmen), we lezen een boekje, en dan gaat de luier weer aan. We hebben een mooi schema met stickers, en de belofte van een kadootje (of een speciaal "plaskoekje"), maar er gebeurt helemaal niets. Hebben jullie misschien ideeën hoe we eea beter kunnen aanpakken?
  donderdag 28 april 2011 @ 14:45:26 #273
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96089940
zoonkloon, hier was dat ook een moeizame bedoening. we hebben het leerproces in kleine tussenstapjes opgedeeld en dat heeft uiteindelijk goed gewerkt. onze dochter was ook niet gevoelig voor beloningen als stickers e.d.

hier was vooral poepen op de wc een probleem. plassen is min of meer 'vanzelf' goed gegaan, al heeft ook dat lang geduurd hoor, en heeft ze nog steeds af en toe de neiging om te lang te wachten. maar omdat ze toen bijna naar de basisschool zou gaan knepen wij 'm wel een beetje of 't met dat poepen wel op tijd goed zou komen.

het op de wc leren poepen schema:

regels/stappen zijn zodanig gesteld dat je eerst de vorige stap/regel moet beheersen voor je verder kunt gaan naar de volgende.

regel 1. (stellig brengen:) vanaf nu mag poepen alleen nog in de ruimte van de wc. dus: het mag best in de luier, maar je moet wel in het kamertje van de wc zijn als je gaat poepen.

regel 2: poepen mag alleen zittend op de wc. de luier mag nog aanblijven, maar wel altijd op de wc zitten als je aan 't poepen bent.

dit is vaak de moeilijkste overgang, omdat ze zo gewend zijn staand te poepen. dan is zittend wel ineens een heel andere houding, hetgeen ook een wat andere beweging vereist. eventueel tussenstap inbouwen dat jij (of iemand anders) op de wc gaat zitten, en zij bij jou mogen 'hangen', bijvoorbeeld. liefst zoveel mogelijk door de knieën.

regel 3: luier uit tijdens 't poepen, maar om het veiliger te maken voor ze kun je de luier onder de wc bril plakken, zodat ze er nog wel vrij direct tegenaan kunnen poepen.

eventueel tussenstap 4: leg luier onderin de pot

stap 5: helemaal zonder luier op de wc poepen *O*

hier was toen stap 3 lukte ook heel snel stap 5 bereikt.
in de haak.
  donderdag 28 april 2011 @ 14:46:33 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_96089972
Ik wilde al zeggen, daar moet je trui voor hebben :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 april 2011 @ 14:47:00 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96089983
ja, een bruine trui. :+ huh huh.
in de haak.
  donderdag 28 april 2011 @ 14:55:49 #276
35189 Troel
scherp en bot
pi_96090298
Hier trouwens de intake gehad :)

Verdere gesprekken zijn er nog niet echt geweest, maar naast de gesprekken die er al gepland staan, komt er nog een huisbezoek bij, een bezoek op de kinderopvang, gaan we hier thuis videomateriaal opnemen (de afstand is te groot voor een huisbezoek ;) ) en komen er nog extra gesprekken en onderzoeken bij.

Aantal opvallende dingen bij het intakegesprek, niet zozeer alleen reacties van Ruben, maar ook ook van anderen.

(En hoe stom het ook klinkt, het feit dat er dus extra gesprekken en dergelijke komen en extra onderzoeken, geeft mij het gevoel dat ik de juiste weg heb gekozen voor Ruben, dat ik niet iets wilde zien dat er niet wat, maar dat er echt iets is en dat ze hem ermee kunnen helpen uiteindelijk O+ )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 april 2011 @ 15:39:15 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96091910
fijn dat een en ander nu eindelijk in gang gezet is/wordt, troel. succes!
in de haak.
pi_96094254
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:45 schreef trui het volgende:
zoonkloon, hier was dat ook een moeizame bedoening. we hebben het leerproces in kleine tussenstapjes opgedeeld en dat heeft uiteindelijk goed gewerkt. onze dochter was ook niet gevoelig voor beloningen als stickers e.d.

hier was vooral poepen op de wc een probleem. plassen is min of meer 'vanzelf' goed gegaan, al heeft ook dat lang geduurd hoor, en heeft ze nog steeds af en toe de neiging om te lang te wachten. maar omdat ze toen bijna naar de basisschool zou gaan knepen wij 'm wel een beetje of 't met dat poepen wel op tijd goed zou komen.

het op de wc leren poepen schema:

regels/stappen zijn zodanig gesteld dat je eerst de vorige stap/regel moet beheersen voor je verder kunt gaan naar de volgende.

regel 1. (stellig brengen:) vanaf nu mag poepen alleen nog in de ruimte van de wc. dus: het mag best in de luier, maar je moet wel in het kamertje van de wc zijn als je gaat poepen.

regel 2: poepen mag alleen zittend op de wc. de luier mag nog aanblijven, maar wel altijd op de wc zitten als je aan 't poepen bent.

dit is vaak de moeilijkste overgang, omdat ze zo gewend zijn staand te poepen. dan is zittend wel ineens een heel andere houding, hetgeen ook een wat andere beweging vereist. eventueel tussenstap inbouwen dat jij (of iemand anders) op de wc gaat zitten, en zij bij jou mogen 'hangen', bijvoorbeeld. liefst zoveel mogelijk door de knieën.

regel 3: luier uit tijdens 't poepen, maar om het veiliger te maken voor ze kun je de luier onder de wc bril plakken, zodat ze er nog wel vrij direct tegenaan kunnen poepen.

eventueel tussenstap 4: leg luier onderin de pot

stap 5: helemaal zonder luier op de wc poepen *O*

hier was toen stap 3 lukte ook heel snel stap 5 bereikt.
Dank voor je antwoord :*
Nu is alleen de vraag hoe we dit kunnen controleren bij plassen...
En wat deden jullie als ze wel buiten de wc-ruimte poepte?

Als het mooi weer blijft willen we hem ook zonder luier in de tuin laten lopen, maar het een sluit het ander niet uit, nietwaar?

(en hebben jullie rekening gehouden met schoolkeuze?)
pi_96094340
troel, fijn dat er nu actie is. Hopelijk is er snel duidelijkheid. :*
  donderdag 28 april 2011 @ 16:48:45 #280
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96094777
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:36 schreef zoonkloon het volgende:
Dank voor je antwoord :*
Nu is alleen de vraag hoe we dit kunnen controleren bij plassen...
En wat deden jullie als ze wel buiten de wc-ruimte poepte?
(en hebben jullie rekening gehouden met schoolkeuze?)
ik denk dat je qua plassen gewoon door kunt gaan zoals je 't nu doet. regelmatig even erop laten zitten, en als er niks gebeurt dan niks, maar als hij er wel een plasje uit weet te persen positief benoemen (maar ook weer niet al te overdreven prijzen, anders wordt het wat te bijzonder, terwijl het iets gewoons moet blijven). dus ik zou dan iets zeggen als "hey, goed zo, dat is hoe grote jongens plassen!" met een high five erbij ofzo.

wij straften niet als 't mis ging, maar herhaalden alleen dat dat niet de bedoeling was. breng het in termen van stellige regels; zo is het nu en niet anders. kies wel even een goed moment uit om de nieuwe regel goed uit te leggen, zodat je zeker weet dat hij 'm gehoord en begrepen heeft. blijf hem geduldig herhalen en je zoon waar mogelijk een beetje bijsturen als hij er zelf niet aan denkt. succes!

tot nu toe zit onze dochter nog op het reguliere basisonderwijs. we houden 't nauwlettend in de gaten, maar vooralsnog zijn er te weinig/geen redenen om haar al aan te melden voor speciaal onderwijs. (ze zit nu nog in groep 2).
in de haak.
pi_96099601
Troel ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is.

Ik kwam nog even melden dat Kim definitief aangemeld wordt voor het sbo.
We hebben papieren van school gehad die we moeten nalezen en deels zelf invullen.
  donderdag 28 april 2011 @ 19:15:44 #282
37150 livelink
pi_96100702
Zoonkloon, wij hebben ook veel moeite gehad met de zindelijkheid bij onze zoon. De tijd begon ook bij ons aardig te dringen in verband met school. Belonen en stickers was hij niet gevoelig voor en hij weigerde gewoon pertinent om op een potje of de wc te gaan zitten.

Uiteindelijk ben ik met iemand van het kdv om de tafel gaan zitten en hebben we afgesproken om gezamenlijk geen luiers meer te geven. We hebben het gepresenteerd als voldongen feit, zonder verder drama of iets dergelijks. Het ging vanaf het eerste moment goed. Hij ging gewoon naar de wc en was meteen dag-en-nacht zindelijk. Hij kon het dus waarschijnlijk allang, maar heeft ons aardig wanhopig gemaakt door de strijd die er aan vooraf ging.
Het werkte trouwens alleen op het moment dat het kdv en wij één front vormden. Ik weet niet of jouw kind ook op een kdv zit, maar dat was wel echt belangrijk.

Verder hebben wij in de schoolkeuze hier geen rekening mee gehouden. School is wel vanaf het begin af aan heel moeizaam geweest.
  donderdag 28 april 2011 @ 19:18:43 #283
37150 livelink
pi_96100856
Troel, ik herken het gevoel heel goed. Naast alle belasting van alle gesprekken, bezoeken en dergelijke toch het idee dat je serieus wordt genomen en geen spoken ziet. Sterkte voor de komende tijd :*

Ingrid, ook weer een hele stap voor jullie en voor Kim :*
pi_96103730
Kim was ook maar net op tijd zindelijk voor school. Stickers etc hielpen niet veel. Ineens ging het goed.

Livelink het is wel een grote stap, maar wel het beste denk ik.
Je kunt steeds meer merken hoe ze op haar tenen moet lopen. De uitslag van de psych/iq test bevestigt dat.
En ineens willen er veel minder kinderen spelen met haar. Juf denkt dat het mede door haar niveau en pdd komt. En sommigen zijn een jaar ouder. Dan is het verschil wel heel groot.
De klas maakt grote sprongen vooruit met alles en Kim ienieminie zeg maar. Sociale omgang met anderen is nog erg lastig. Dat gaat botsen.
Ze krijgt nu een soort sova training, de rupsenclub bij Boddaert. Wie weet helpt dat.
Vanmorgen was er overleg daar, met juf en ib-er, gezinshulp en verschillende mensen van Boddaert erbij. We zitten duidelijk op 1 lijn, dat is fijn.
pi_96482354
Ik werd net gebeld door Lukas' woonvorm. Hij had een batterij open gebeten :X
Begeleidster had lichtelijk in paniek meteen de huisartsenpost gebeld, die het Vergiftigingscentrum (wat op zich al een verbetering was vergeleken bij die keer dat hij een hap had genomen uit een aanmaakblokje en de miep aan de andere kant van de lijn "zo snel niet wist" of dat gevaarlijk was) en dat centrum wist GELUKKIG te melden dat dit type batterij niet direct erg gevaarlijk was. Als hij het vaker doet dan zou het pas gevaarlijk worden.

Meneer zelf snapt de commotie natuurlijk niet. Wat zitten ze toch steeds in mijn mond te kijken? :{w

Begeleidster die me belde voelde zich natuurlijk ontzettend schuldig, begon me bijna af te vragen of ik nog boos moest worden ofzo, maar gezien hoe watervlug hij is en wat een radar hij heeft voor Zeer Interessante Gevaarlijke Objecten moet het zo nu en dan gebeuren dat hij zoiets flikt denk ik dan. Ze hadden net alles gedweild en opgeruimd want ze weten dat hij gemiddeld anderhalve nanoseconde nodig heeft om de batterijen uit een speeltje te peuren, dus het is ook niet dat hij zonder toezicht in een Walhalla van mogelijk gevaar zit te spelen.

Bel straks nog eens, wordt vervolgd...
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:15:49 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_96484874
Mwana, dat is best schrikken!

Ook wij kregen de vraag voor bloed-, urine- en dna-onderzoek. Maandag de boel inleveren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_96488715
Mwana wat een schrik.

030 274 88 88 het nummer van het RIVM (voor proffesionele hulpverleners eigenlijk) voor acute en chronische vergiftigingen. Misschien handig om te hebben voor als er weer zo'n miep van niets weet.

Ik ben er via die route in de afgelopen weken inmiddels achter dat je blijkbaar redelijk ongevaarlijk aanzienlijke hoeveelheden dettol, aftershave en luchtverfrisser kan drinken, sigarettenpeuken kan eten etc. Best leerzaam zo'n stage ;)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:59:31 #288
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96488923
ah, ik had net trek in een hartige snack, piglet. :+
in de haak.
pi_96501342
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:54 schreef p_iglet het volgende:
Mwana wat een schrik.

030 274 88 88 het nummer van het RIVM (voor proffesionele hulpverleners eigenlijk) voor acute en chronische vergiftigingen. Misschien handig om te hebben voor als er weer zo'n miep van niets weet.

Ik ben er via die route in de afgelopen weken inmiddels achter dat je blijkbaar redelijk ongevaarlijk aanzienlijke hoeveelheden dettol, aftershave en luchtverfrisser kan drinken, sigarettenpeuken kan eten etc. Best leerzaam zo'n stage ;)
:o Weer wat geleerd! Moet je allemaal ook niet aan denken :X
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2011 @ 13:02:12 #290
43556 miss_dynastie
pi_96501998
Jee, wat een schrik weer mwana :o Heb je inderdaad nog gebeld? Lag 'ie lekker te slapen?
pi_96534821
Yup, heb nog gebeld. Lag gewoon lekker te maffen en is gister helemaal 100% hier moederdag komen vieren. Kreeg een beschilderd theeglas (nee, niet met batterijvloeistof). :P
  maandag 9 mei 2011 @ 09:57:57 #292
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_96536807
Pfft heftig Mwana! Gelukkig kon het weinig kwaad die batterijvloeistof.

Oudste mag hier over 2 dagen z`n fietsexamen gaan rijden. Ik denk dat ik hem die dag maar ziekmeld.
Hij wil zo graag hetzelfde als z`n klasgenoten maar hij kan het gewoon niet. Ik stelde hem gisteren voor dat hij het rondje alleen zou rijden maar daar schoot hij van in paniek. Is geen doen dus om dat ff snel voor elkaar te krijgen.
Hij kent het rondje nu wel uit zijn hoofd maar zodra we een andere straat inslaan weet hij niet meer wat hij moet doen. Absoluut niet verkeersveilig dus.
pi_96537040
Heftig zeg Mwana!

TF sneu voor oudste dat hij dan in paniek raakt.

Kim was vanmorgen van slag. We waren aan de late kant en er was nog 1 tafel over. Alleen lag daar niks op. Mocht ze het zelf pakken, is anders nooit. Ze stond er maar verloren bij. Gelukkig kreeg ze snel hulp van een klasgenootje.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:53:25 #294
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_96588507
we hebben een oplossing *O*
Hij gaat toch wel gewoon de route rijden maar meester rijdt op veilige afstand achter hem mee *O*
Whoohoo! Kind zelf is ook dolblij dat het op deze manier opgelost kan worden :s)
Zo hoeft hij toch niet buiten de boot te vallen maar is het toch veilig om mee te doen *blij*
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:09:56 #295
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96589171
wat fijn TF! ^O^
in de haak.
pi_96604184
wow, mwana, wat heftig! Heft hij er nog last van gekregen?

livelink, is job nog in observatie?

TF, wat fijn dat jullie een oplossing hebben gevonden voor het fietsexamen!

Hier is de diagnostiek rond. Meneer heeft een (lichte) spraaktaalachterstand, maar scoort wel "hoogbegaafd" in de categorie 'puzzels leggen'. (17pt, max 18 of zo) Ze hebben geen totaalIQ uitgerekend, omdat hij een andere puzzel niet deed. Was met blokjes, en na 3 opdrachten zag meneer het licht en riep de combinatie rood-wit-rood-blokje uit tot de lichten van de ambulance. Einde oefening :D
Conclusie: hoogstwaarschijnlijk naar een SBO. daar leggen ze dingen veel visueler uit, en de groepen zijn een stuk kleiner.

Qua zindelijkheid doen we dit weekend een nwe gooi. Op basis van oa het schema van trui proberen we een nwe tactiek. Zonder luier lopen, als hij aandrang voelt, mag hij op de wc een luier aan, plasje doen, en luier weer uit. Als het lukt een sticker, danwel directe beloning. Ik ben erg benieuwd.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:38:56 #297
37150 livelink
pi_96615724
Goed geregeld, TF *O*
Fijn dat de meester dat voor hem wil doen. Ik ben echt blij voor je oudste.

Zoonkloon, alvast succes met de nieuwe poging tot zindelijkheid. Je zoon is nog geen vier jaar, toch? Gaat het lukken om hem direct al naar het SBO te krijgen?
  woensdag 11 mei 2011 @ 07:41:28 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_96635638
Wat fijn dat hij zo gewoon examen kan doen!

zoonkloon, succes inderdaad :)
(en wat grappig dat jullie zoontje ook zo'n puzzelaar is!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_96687037
Livelink, we proberen hem idd meteen naar een sbo te sturen.

TF, je inbox is vol.
Deze kloon is alleen voor de privacy van meneer. Mijn eigen user name is mijn voornaam en ik noem de kids bij naam, dus eea is heel makkelijk terug gevonden. Eigenlijk dezelfde reden dat trui haar kids Willem en cato noemt.
Ik schaam me er verser niet voor. Is niet om je voor te schamen, vind ik.
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:57:48 #300
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_96689116
Ik heb weer plek ;)

Oudste heeft het fietsexamen gereden en toen hij binnenkwam stond de hele klas op hem te wachten en ze haalden hem onder luid applaus en gejoel binnen.
Toen moest ik janken :')
Vind het zo geweldig dat hij volledig geaccepteerd wordt door alle 33 kinderen in zijn klas!
Als het goed is hoort hij vandaag of hij geslaagd is :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')