abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator woensdag 24 november 2010 @ 09:43:54 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
  Jubileum moderator woensdag 24 november 2010 @ 09:44:34 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_89084200
Hij was dicht :)

laatste post:

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:02 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ja klopt hoor, vinden wij ook. Wij hebben ws volgende week een gesprek met een vertrouwenspersoon van zorgbelang, die gaat over jeugdzorg. Hij kijkt dan mee, alle verslagen gaan mee. Hij heeft het idee dat het niet klopt zoals het nu gaat. Dan kan hij alles lezen wat is gebeurd is en gezegd en zo kijken of het wel volgens de boekjes gaat.

Mkd zit naast het Boddaert, Is allebei van Yorneo. Het verschil weet ik zo niet precies.
Duidelijkheid is zeer wenselijk idd! Zo moet ik nu ineens naast een iq test ook een psychologische en psychiatrische test doen.
Kim loopt wel op alle gebieden achter en ze weten nu al dat ze niet naar groep 3 gaat volgend jaar.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 24 november 2010 @ 22:43:26 #3
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89118627
Ingrid ik hoop op snel meer duidelijkheid voor jullie!

Even een crosspost vanuit het kleuter tot pubertopic

Mijn oudste is klaar met judo -O- Hij heeft het ruim 2 jaar met veel plezier gedaan maar nu er ondertussen echt gejudood moet worden kan hij het niet meer. Te veel contact, prestatie moeten leveren, competitie en blessure-risico. Heel erg jammer vind ik dat, zeker omdat dat zo`n beetje zijn enige beweging in de week is -O-
Ergens in December is er nog een examen, dan wordt hij opnieuw beoordeeld qua slippen en banden en daarna is het klaar.
Hij heeft geen flauw idee wat hij nu voor sport wil gaan doen, bij erover nadenken loopt hij al over van de emoties. En ik zou hem het liefst wel minimaal 1x per week iets zien doen. Beetje onder de mensen komen, leren dat er meer is dan alleen ons huis en onze regels.
Lastig!
Doen jullie kinderen aan sport? En wat dan?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_89119004
Wat jammer Taartjesfee!
Hebben ze niet toevallig een "speciale" groep in de buurt bij jullie voor judo?
Ik heb zelf geassisteerd bij het lesgeven van judo aan een groep kinderen die extra aandacht en begeleiding nodig hadden. Kinderen van zo'n 6 tot 12 ongeveer, veelal met ADHD of iets dergelijks. Het maakte ook niet uit wat ze hadden, de kinderen hadden een uur lang ontzettend veel lol, de ouders waren blij dat hun kind de energie kwijt kon en het naar hun zin had en wij vonden het erg leuk om te geven (waren altijd met z'n 2-en, leraar en ik).
Dat was ook in het westen trouwens, maar denk niet echt bij jou in de buurt..
  woensdag 24 november 2010 @ 23:08:56 #5
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89119881
Ik zal het hier eens na gaan vragen mrien want op zich vindt hij judo nog wel leuk, alleen alle eisen die ze nu aan hem gaan stellen bevallen hem niet.
Dank je wel!
pi_89122157
En iets van zwemmen ofzo?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 25 november 2010 @ 00:10:40 #7
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89122229
Nops. Zwemmen is alleen leuk als je 100x van de glijbaan mag. Zwemmen om het hardst en doen wat een ander zegt valt niet echt goed bij hem :-/
Ik zou het fijn vinden als hij iets had wat hij echt leuk vond..maar hij weet het zelf ook niet.
pi_89122286
scouting nog een optie??
pi_89122365
Tennis, badminton, athletiek?
  donderdag 25 november 2010 @ 00:15:23 #10
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89122411
Hij vind buiten de kippen voeren al reden genoeg om een uurtje op bed te gaan liggen om bij te komen..om even een indicatie van zijn activiteitsniveau te geven _O-
pi_89122465
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ingrid ik hoop op snel meer duidelijkheid voor jullie!

Even een crosspost vanuit het kleuter tot pubertopic

Mijn oudste is klaar met judo -O- Hij heeft het ruim 2 jaar met veel plezier gedaan maar nu er ondertussen echt gejudood moet worden kan hij het niet meer. Te veel contact, prestatie moeten leveren, competitie en blessure-risico. Heel erg jammer vind ik dat, zeker omdat dat zo`n beetje zijn enige beweging in de week is -O-
Ergens in December is er nog een examen, dan wordt hij opnieuw beoordeeld qua slippen en banden en daarna is het klaar.
Hij heeft geen flauw idee wat hij nu voor sport wil gaan doen, bij erover nadenken loopt hij al over van de emoties. En ik zou hem het liefst wel minimaal 1x per week iets zien doen. Beetje onder de mensen komen, leren dat er meer is dan alleen ons huis en onze regels.
Lastig!
Doen jullie kinderen aan sport? En wat dan?
Jammer dat er zoon druk op gelegd word.
Ik zwaai naar dieren.
pi_89122537
quote:
Op donderdag 25 november 2010 00:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hij vind buiten de kippen voeren al reden genoeg om een uurtje op bed te gaan liggen om bij te komen..om even een indicatie van zijn activiteitsniveau te geven _O-
In dat geval darten, dat vind m tegenwoordig ook een heuse sport.
  donderdag 25 november 2010 @ 00:19:37 #13
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89122545
Oh nou dat is alleen online dan misschien? Maar ik leg er dus absoluut geen druk op omdat hij dan blokkeert en helemaal niets meer kan bedenken.
Hij vind judo al een paar weken niet leuk meer, en toen ik zeker wist dat het geen bevlieging was heb ik het abo dan ook stopgezet.
Maar een kind van 10 kan toch ook moeilijk nooit uit huis komen anders dan alleen voor school?
Dus ik probeer iets te zoeken wat wel iets voor hem is zodat hij ook nog eens andere gezichten ziet dan alleen de onze.
pi_89122711
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh nou dat is alleen online dan misschien? Maar ik leg er dus absoluut geen druk op omdat hij dan blokkeert en helemaal niets meer kan bedenken.
Hij vind judo al een paar weken niet leuk meer, en toen ik zeker wist dat het geen bevlieging was heb ik het abo dan ook stopgezet.
Maar een kind van 10 kan toch ook moeilijk nooit uit huis komen anders dan alleen voor school?
Dus ik probeer iets te zoeken wat wel iets voor hem is zodat hij ook nog eens andere gezichten ziet dan alleen de onze.
Wat vond hij niet leuk :)
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 25 november 2010 @ 00:28:14 #15
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89122774
Staat in m`n eerste post duidelijk aangegeven toch?
pi_89123244
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:28 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Staat in m`n eerste post duidelijk aangegeven toch?
Zover had ik nog niet terug gelezen, heb zelf nog judo les gegeven, maar niet in wedstrijdverband gewoon onder elkaar.
Geen druk van welke kant ook

Vind het alleen zo jammer hoe sommige ouders hun kinderen verpesten

[ Bericht 4% gewijzigd door Geerd op 25-11-2010 01:02:44 ]
Ik zwaai naar dieren.
  Jubileum moderator donderdag 25 november 2010 @ 06:35:36 #17
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_89124760
Ik zou zeggen scouting TF! Daar leren ze samenwerken, behendigheid, lekker buiten en, niet onbelangrijk, het gaat volgens vaste regels en patronen.
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator donderdag 25 november 2010 @ 06:36:37 #18
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_89124764
Heb je de titel van dit topic wel gelezen Geerd :')
Verpesten..... Bluh!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_89124852
TF, ik heb je gepmd, voor wat mogelijkheden hier in de buurt.. succes ermee!
doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
  donderdag 25 november 2010 @ 07:53:55 #20
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89125055
zOMG waar verpest ik mijn kind? :D
Hij mag toch van judo af? No pressure there hoor.
En we zijn samen op zoek naar iets anders.
Het kind heeft een gebruiksaanwijzing, die is aangeboren. Als ik daar geen rekening mee houden zou ik hem meer verpesten me dunkt.
Het 'autisme' in de TT slaat op de kinderen hier, niet op de ouders ;)

tries bedankt voor je info! Ik ga zo ff lezen.
pi_89125488
TF, wij zitten met onze 9 jarige zoon in hetzelfde schuitje.

Hij is fysiek niet sterk en wil niet sporten. Hij heeft zo'n 10 lessen karate gehad (introductie via school: 10 gratis lessen) maar dat vindt hij dan wel leuk maar daarna houdt het weer op. Zwemmen vindt hij ook vreselijk.

Zijn moeite met buitenschoolse activiteiten (sport eigenlijk) is ook prestatiedrang, hij haakt dan snel af.

Scouting heeft hij anderhalf jaar gedaan. Hij vond het wel leuk maar hij vond geen aansluiting bij de andere kinderen. Het is niet zo'n grote groep en de andere kinderen hadden echt vriendengroepjes (waren al gevormd voordat hij kwam) en hij bleef een einzelganger.
Hij werd er ongelukkig van.

Hij is niet het type die het echt aangeeft. Je merkt wel dat hij zich er niet goed bij voelt, sterker nog; hij vertelt er zelfs over. Hij kan zich goed uiten maar toch blijft hij dan gewoon trouw gaan zonder gezeur. Je moet hem er echt in sturen.

We zijn ook zoekende want hij doet naast school nu ook niks.

Door zijn lengte dacht ik aan basketbal en er is iets in de buurt hier. De voorzitter van die vereniging is een collega van me en hij zegt dat er bij die jonge jongens absoluut geen prestatiedrang is. Het is echt puur voor de leuk. Ze hebben (nog) niet eens wedstrijden.
Maar hij loopt er niet warm voor dus ik zal er gewoon eens heen moeten gaan.

Ik vind het moeilijk. Iedereen legt zo'n nadruk op sport maar het is gewoon geen sporter...geen sportief type.
Hij heeft andere kwaliteiten. Hij is grappig en erg slim. Het is een denker.
Dus ik vraag me af of een fysieke sport dan wel goed voor hem is (om hem juist te stimuleren) of juist niet omdat het simpelweg niet bij hem past?

[ Bericht 1% gewijzigd door lily op 25-11-2010 08:44:31 ]
pi_89127213
Even de tip dan in het algemeen: je hebt fitkids, dit is een speciaal programma voor kinderen die iets mankeren waardoor ze bij een normale sportclub niet mee kunnen draaien.
Hun website is www.fitkids.nu Het is even zoeken maar rechts kan je per provincie kijken of er iets bij je in de buurt zit. Hier hebben we met een autistische zoon goede ervaringen mee. In plaats van altijd maar achterop te lopen, liep hij ineens vooraan, dat vond hij wel wat.. en niemand keek raar op, als hij wat eng vond, en niet wilde.. Ik weet niet of het programma overal hetzelfde is. Hier werd ook veel gelopen, spelletjes en oefeningen gedaan, het was ook zeer divers. Soms mochten ze ook ook de sportzaal in van de sportschool, waarbij het is aangesloten.
doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
  donderdag 25 november 2010 @ 10:11:58 #23
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89127284
goede tip, tries!
in de haak.
pi_89127613
klinkt goed, tries :)
helaas niet bij ons in de buurt
  donderdag 25 november 2010 @ 14:21:01 #25
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_89134966
En gymnastiek/turnen? En moet het per se sportief zijn TF (omdat je schrijft over andere gezichten zien en voor iets anders de deur uit moeten dan alleen school)? Anders zou bijv. muziekles misschien ook iets kunnen zijn voor hem...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_89136458
Of een denksport?
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 15:24:06 #27
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89137356
bij ons krijgen de kinderen elk jaar een boekje mee met sportclubs die proeflessen geven voor een klein bedragje.
zo kon er hier worden gedansd, gebasketbald, gevoetbald, kickboksen, turnen en nog wat sporten.
luca wou alleen nooit meedoen (heerlijk zo'n kind dat tegen elk nieuw ding opziet :) )
is dat bij jou misschien ook zo?
of anders hou je het lokale krantje in de gaten voor open dagen bij sportclubs.
zo zijn we hier aan het roeien gekomen. gewoon een simpel berichtje van een open dag.
pi_89159418
Ik zit zelf bij scouting (leiding en bestuur). Wij hebben een speciale groep voor kinderen met "andere mogelijkheden". Dat noemen ze een BE/BV groep (bijzondere eisen of blauwe vogel). Daar wordt ingespeeld op de mogelijkheden van jouw kind. Misschien is er in de regio zo'n groep. Voor informatie kun je met scouting Nederland bellen. Zij weten welke groepen dit in jouw buurt aanbieden. Bij ons mag je 4 keer kijken, om te zien of het je bevalt en of je kind binnen de groep past.
uit een aspergernest
pi_89159942
Het probleem met scouting was niet onze zoon, wendytje, maar echt de kleine groep kinderen die al een vriendengroep vormde en hem niet toelieten. Nu is hij sociaal niet heel erg handig maar toch lag het niet echt aan hem.
De scoutinggroep bij zijn school (8km) verder zou wel werken want daar zitten vriendjes van hem maar ik ren en vlieg al de hele week heen en weer naar van alles en nog wat en als ik dat ook nog op zaterdag moet doen (waar middelste ook zwemles heeft) dan heb ik echt geen leven meer. Het "reizen" kost allemaal zoveel tijd en stress....

Ik wil echt iets zoeken wat ook in te passen is in ons gezin/tijdschema zeg maar.

Maar wel fijn dat er zoiets is trouwens, hoewel ik scouting heel laagdrempelig vind. Ik heb zelf ook jaren als leiding gewerkt binnen een groep.
pi_89170091
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 23:03 schreef wendytje het volgende:
Ik zit zelf bij scouting (leiding en bestuur). Wij hebben een speciale groep voor kinderen met "andere mogelijkheden". Dat noemen ze een BE/BV groep (bijzondere eisen of blauwe vogel). Daar wordt ingespeeld op de mogelijkheden van jouw kind. Misschien is er in de regio zo'n groep. Voor informatie kun je met scouting Nederland bellen. Zij weten welke groepen dit in jouw buurt aanbieden. Bij ons mag je 4 keer kijken, om te zien of het je bevalt en of je kind binnen de groep past.
In de buurt van TF zit geen scouting met een Blauwe Vogel groep, Dichtstbijzijnde zit dan in Den Haag (alleen verstandelijk gehandicapten) of in Maassluis.
Die in Den Haag heeft ook nog eens een beperkt aantal kinder groepen, die jaren wachtlijst hebben.
Ze hebben hier in de regio animo van kinderen genoeg, maar een zwaar tekort aan vrijwilligers om de groepen te leiden.
pi_89177971
Tnx voor het openen Lois. :*

Geen tips voor sport, Kim zit niet op een sport.
Wel is er vanuit de brede school een paar keer per jaar iets te doen. Bijv. muziekles, bewegingsles, knutselen.
Dat kun je dan 8x doen voor 8,- om te kijken of je kind het wat vind.
Kim zit nu op knutselles. Ze vind het nog steeds eng om heen te gaan na een keer of 6, maar wel heel leuk. Omdat ze motorisch niet zo sterk is, kan ze niet alles even goed. Ik hoop dat het haar wat meer stimuleert. Ze durft wel hulp te vragen aan de andere kindjes of juf.
  † In Memoriam † donderdag 2 december 2010 @ 00:51:47 #32
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_89415435
Gastblog op Soebar over autist en onderwijs door Autipoet, ook wel bekend als Oxymoron ;)
http://www.soebar.nl/opvoeden/autist-op-school-is-niet-thuis/
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 2 december 2010 @ 09:06:02 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89418183
mooi stuk oxy.

ik blijf 't lastig vinden om te bepalen wat en waar nou 't beste onderwijs is voor onze dochter. ik merk wel dat ze regelmatig behoorlijk ongelukkig is, en dat vind ik heel, heel erg. maar of een andere school daar nou direct iets aan zou bijdragen is nog maar de vraag. ze had vanmorgen in elk geval érg weinig zin om naar school te gaan. maar na een paar dagen ziek thuis is die drempel natuurlijk altijd wel even weer wat hoger, maar allez. ze is toch gegaan en toen ze eenmaal weer zat ging 't volgens mij ook wel weer redelijk.
in de haak.
  Jubileum moderator donderdag 2 december 2010 @ 09:12:52 #34
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_89418344
Heel mooi Oxy, ik ben er weer diep van onder de indruk en heb weer stof tot nadenken.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 2 december 2010 @ 09:28:46 #35
205904 lollypops
An end has a start
pi_89418715
Op mijn werk krijg ik ook regelmatig te maken met ouders en kinderen met autisme. Uit ervaring en kennis heb ik begrepen dat teamsporten, met name balsporten een probleem zijn, vanwege de
sterke ruimtelijke component. Maar goed ieder kind is speciaal en kan anders erop reageren.

Maar wellicht iets om rekening mee te houden met het zoeken van een hobby/sport buiten de deur.
pi_89419903
Mooi Oxy!
pi_89423151
Wat een goed stuk Oxy, heel indrukwekkend.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 2 december 2010 @ 20:50:52 #38
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89447422
Het stuk van Oxy ga ik later even lezen. Ik ben bang dat ik het nu iets te confronterend zal vinden. Alle opgehoopte Sinterklaas-stress is gisteravond in Job losgebarsten en hij had een verschrikkelijke driftbui. Hij kwam er helemaal niet meer uit, het was echt beangstigend. Ik realiseerde me ook wel weer hoe lang het geleden was dat hij zo enorm tekeer ging. We moesten hem echt met zijn 2'en vasthouden om te zorgen dat hij zichzelf en ons geen pijn deed. En het enige zinnige wat uit hem kwam was dat we Sinterklaas moesten zeggen dat hij niet mocht komen en dat hij geen cadeautjes wou. Uiteindelijk is hij wel gekalmeerd en hopelijk is het er nu ook allemaal uit. Morgen komt Sint op school, ik heb vrij genomen zodat ik hem thuis kan houden als het nodig is. Ik zal blij zijn als het 6 december is. Snel uitzwaaien en wegwezen met die Sinterklaas :W
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 2 december 2010 @ 21:09:16 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89448528
Och wat sneu Livelink... en je kan er ook gewoon niet aan ontkomen... hij is echt overal...
pi_89449068
Ach wat sneu Livelink. :*
Ik merk wel dat Kim er onrustiger door is sinds de sint. Is weer rond 6.00 wakker en (daardoor?) sneller moe en hyper.
  donderdag 2 december 2010 @ 21:18:51 #41
37150 livelink
pi_89449110
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:09 schreef Brighteyes het volgende:
Och wat sneu Livelink... en je kan er ook gewoon niet aan ontkomen... hij is echt overal...
Ach ja, en het is eigenlijk zo'n lieve man. Na morgen is de ergste stress er wel vanaf. Dat is eigenlijk zijn enige echte confrontatie met Sinterklaas. Verder hebben we niks ondernomen, maar wat betreft school ligt het nou eenmaal allemaal wat anders. Hij weet dat hij bij ons niet thuis komt en alleen even snel de zak voor de deur zet.
  donderdag 2 december 2010 @ 21:34:31 #42
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_89450062
Mag ik even mopperen, zonder in te gaan op de sintperikelen die bij jullie allemaal spelen?
Prrrrr
  donderdag 2 december 2010 @ 22:43:42 #43
37150 livelink
pi_89454175
Gewoon doen, Mspoez
  donderdag 2 december 2010 @ 23:00:34 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89455140
tuurlijk mspoes!

livelink, wat naar dat 't zo hoog opgelopen was... hopelijk is nu alles eruit. klinkt erg heftig in elk geval. :*

cato was vanavond juist ineens weer in opperbeste stemming, terwijl ik verwacht had dat de kijkavond op school eigenlijk wat teveel gevraagd zou zijn, zeker na weer zo'n eerste (lange) dag school. deze kijkavond was ook rondom het thema sinterklaas opgebouwd en je mag dan in alle klassen kijken wat iedereen heeft gemaakt/gedaan rond het betreffende thema. (leuke bijkomstigheid is dat je in de hogere klassen alle surprises dus al kunt bekijken). morgen komt die beste man dus ook nog eens zelf op school, en zondag mogelijk bij ons thuis (alleen even zeggen waar de zak ligt :') ). maar mevrouw was een en al vrolijk en liedjes en dansjes en trots, en in jubelstemming toen ik nog even met haar doornam hoe de komende dagen ongeveer zullen verlopen. ik hoop van harte dat die goede bui nog even voort mag duren. :) ^O^
in de haak.
  maandag 27 december 2010 @ 21:05:06 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_90509470
livelink :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90510446
Troel, hoe gaat het nu bij jullie?
  dinsdag 28 december 2010 @ 08:14:07 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_90525970
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:24 schreef Ticootje het volgende:
Troel, hoe gaat het nu bij jullie?
Nog steeds op de wachtlijst :{ En het is echt zo nodig, zeker nu hij heen en weer geslingerd wordt tussen twee huishoudens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 28 december 2010 @ 09:45:05 #48
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90527120
da's ellendig troel. enig idee hoe lang 't nog duurt? waar sta je precies voor op de wachtlijst trouwens? zijn er nog overbruggingsoplossingen?
in de haak.
  dinsdag 28 december 2010 @ 22:44:53 #49
37150 livelink
pi_90559384
Jeetje Troel. Dat wist ik niet. Dat is inderdaad wel een hele vervelende bijkomstige factor, zeg.

Staan ze allebei op de wachtlijst? En is er inderdaad geen overbruggingsmogelijkheid?
  dinsdag 28 december 2010 @ 22:55:34 #50
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_90560106
Hoezo 2 huishoudens?
Zonder diagnose komt hij zeker niet op een mkd? Want dat zou ook een rustige optie kunnen zijn. :) maar k heb geen idee van jullie thuissituatie of van zijn vermoedde autisme.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 29 december 2010 @ 12:06:12 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_90575962
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 09:45 schreef trui het volgende:
da's ellendig troel. enig idee hoe lang 't nog duurt? waar sta je precies voor op de wachtlijst trouwens? zijn er nog overbruggingsoplossingen?
We staan op de wachtlijst bij het WKZ. Omdat Ruben nog zo jong is kan je helaas ook niet overal terecht. Echte overbruggingsoplossingen zijn er dus niet en helaas is dit geen reden tot voorrang (ergens ook logisch, ieder kindje moet wachten, maar wat zou ik graag voor Ruben nu voorrang krijgen).

Jochem staat nog niet op de wachtlijst, als hij anderhalf is kan ik de formulieren opvragen. Nog even wachten :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 29 december 2010 @ 23:19:50 #52
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90607140
wkz heeft érg lange wachtlijsten hiervoor, weet ik inderdaad. die zijn m.i. gewoon echt TE lang. wij zijn daarom destijds doorverwezen naar Virenze. kunnen die niks voor jullie betekenen? en is er anders in jouw nieuwe buurt niet iets waar je sneller terecht kunt?
in de haak.
pi_90607846
Die wachtlijst lang, maar ik begreep dat het nu wel meevalt. Ik heb nog geen kortere wachtlijst gevonden. -O- Door de jonge leeftijd schijnt het anders te zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 29 december 2010 @ 23:35:57 #54
37150 livelink
pi_90607918
Ik las dat de wachtlijst 14 weken was bij het WKZ. Hoe lang staat Ruben er al op, Troel?

Ik hoop dat er snel plek is, sterkte :*
  woensdag 29 december 2010 @ 23:39:49 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90608097
toen wij belden, vorig jaar, was de wachtlijst voor dit type problematiek anderhalf jaar! dus 14 weken is inderdaad een hele verbetering.
in de haak.
  donderdag 30 december 2010 @ 10:43:24 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_90619151
14 weken? Ruim een half jaar tot 9 maanden is het voor ons. :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 30 december 2010 @ 13:53:44 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90626386
en hoeveel is daarvan al om?
in de haak.
pi_90642648
Gaat Ruben nu misschien naar een peuterspeelzaal-plus of medisch kdv? Dat kan misschien helpen om de tijd door te komen voorlopig, en hem extra stabiliteit geven nu? Ik heb z'n leeftijd zo niet paraat maar hij is nog geen 4 toch?
sterkte troel :{
pi_90642836
Sterkte Troel :*
  vrijdag 31 december 2010 @ 19:27:43 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_90688358
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:32 schreef poemojn het volgende:
Gaat Ruben nu misschien naar een peuterspeelzaal-plus of medisch kdv? Dat kan misschien helpen om de tijd door te komen voorlopig, en hem extra stabiliteit geven nu? Ik heb z'n leeftijd zo niet paraat maar hij is nog geen 4 toch?
sterkte troel :{
Nee, hij wordt in januari 3. Geen PSZ-P of MKDV.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 13:53 schreef trui het volgende:
en hoeveel is daarvan al om?
Uitgaande van het moment waarop hij daadwerkelijk besproken is door het team, zijn er nu een 3-tal maanden voorbij. Ben bang dat die termijn telt en niet de termijn waarop de formulieren zijn aangevraagd of teruggestuurd (en omdat het ook ingevuld moet worden door school/opvang duurde het invullen al wat langer en voordat ik hoorde dat het daadwerkelijk weer aangekomen was bij het WKZ duurde het ook tijden (heb er nog meerdere malen achteraan gebeld omdat het zo lang duurde)).

We zullen nog wel een tijd moeten wachten dus...

[ Bericht 1% gewijzigd door Troel op 31-12-2010 19:48:07 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90692128
Hier even een lichtpuntje, want ik heb vandaag ontzettend genoten van mijn autistje O+
Van tevoren maakte ik me zenuwachtig over hoe het zou lopen met Lukas vanavond, maar hij vindt het zo geweldig om Oud & Nieuw te vieren met vuurwerk dat ik alleen maar glimoogjes en gelach heb gezien! Ben een stuk met hem wezen wandelen, heb wat Romeinse kaarsen af lopen steken en heb gekeken naar vuurpijlen van anderen en het was helemaal geweldig!

Ook het gaan slapen ging goed, hij was zó blij dat hij bij ons ging slapen (en dat was al heel lang niet gebeurd omdat hij de vorige keer begon te huilen dat hij naar huis wilde) dat hij ook met een lach van oor tot oor ingestopt werd.

Straks nog de tweede ronde als het echt twaalf uur is, eens kijken of hij dan nog zo makkelijk is, maar het is tot nu toe een groot succes! :Y
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_90692961
Ennnn daar zijn we weer met kanttekening 1: Lukas kan blijkbaar bij de vensterbank komen vanuit bed, alwaar twee vazen stonden (let op de verleden tijd...). Kratsj! }:|
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 31 december 2010 @ 22:41:58 #63
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_90693792
Een autismevriendelijk 2011 gewenst! Zet de autibril 8-) op, en doe m niet meer af! :s)

2011

Ik heb zo'n hoofd
dat aan toekomst niet denkt
Niet denkt aan morgen
alles is nu
Maar treuzelend op bedranden
droom ik van vandaag
Over een groot uur is het
dan

Knal ik in 2011 harder,
of zachter, rustiger
Dan in nu-tijd?
Hier. ?

oxymoron, 2010
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
  maandag 10 januari 2011 @ 21:31:35 #64
37150 livelink
pi_91135085
Mwanatabu, een beetje late reactie, maar ik vind het zo bijzonder dat Lucas zo geniet van het vuurwerk. En dat hij weer bij jullie heeft geslapen. Dat lijkt me echt heel fijn (op de kapotte vazen na dan). Hoe gaat het nu met hem?

Oxy :*
Ik hoop dat 2011 een jaar wordt waarin snel duidelijkheid is over je nieuwe plek. Een plek waar jij je thuis kan voelen.

Hier even een vraag. Ik denk dat ik Job ga opgeven voor massage. Al die stress in dat lichaam en hij is op het moment ook zo zenuwachtig en heeft het op het moment altijd koud. Aangezien hij een echt knuffelaar is, dacht ik ineens dat massage misschien heel goed voor hem zou kunnen zijn. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
pi_91135960
Hij heeft de tweede ronde om 12 uur ook helemaal staan genieten, zonder helemaal gaga te gaan dus het bleef ook leuk voor ons ;)

Rond half 3 was meneertje eindelijk in slaap en rond acht uur moest ik hem echt wakker maken ivm medicatie anders had hij (natuurlijk) nog even lekker doorgepit. Hij heeft niks meer vernield, gescheurd of wat, was de nacht compleet zindelijk doorgekomen ook, werd vrolijk wakker, lekker ontbeten, even wat verzet toen bleek dat hij de korstjes van het brood op moest eten maar verder ook weer lachend terug naar huis gegaan. Echt geweldig!

Alleen jammer dat we gisteren zijn heilige schema weer moesten doorbreken omdat mijn meneer met ontstoken amandelen op de bank lag en Lukas dus niet kon komen...
  maandag 10 januari 2011 @ 21:49:22 #66
37150 livelink
pi_91136246
Ik geniet met terugwerkende kracht nog even met je mee, Mwanatabu. Beterschap voor je meneer trouwens. Hopelijk kunnen jullie het schema snel weer oppakken.
  maandag 10 januari 2011 @ 21:56:59 #67
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91136817
livelink als hij er van houdt om aangeraakt te worden zou ik zeggen doen ^O^
Heb je ook al eens iets van kinderyoga met hem overwogen? dat kan ook rust brengen in zijn hoofd :Y
  maandag 10 januari 2011 @ 21:59:57 #68
37150 livelink
pi_91137016
Yoga heb ik ook wel overwogen, maar ik ben zo bang dat hij zo'n les gaat verpesten met zijn agressie. Op dit moment vertrouw ik hem eigenlijk alleen maar in een individuele setting (met mij of J. erbij voor als het misgaat).

Als het weer wat beter met hem gaat dan is kinderyoga zeker een optie.
  maandag 10 januari 2011 @ 22:05:46 #69
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_91137390
Livelink, ik ga morgen in 'jouw' stadje naar massagetherapie! In de wijk de Horden.
Als je je woonpaats en massage invult bij Google, vind je de praktijk zo. De Z. M. ;)
En dan zal ik vertellen wat ik ervan vond, wat een toeval dat ik je bericht lees, zeg!
  maandag 10 januari 2011 @ 22:09:24 #70
37150 livelink
pi_91137644
Oxy, dat is precies degene bij wie ik Job wil laten masseren. Ik ken haar goed, ik heb me een paar jaar door haar laten masseren. Dat was heel fijn, moet ik zeggen en ik hou er helemaal niet van om aangeraakt te worden. Ze heeft dus wat barrieres moeten slechten bij mij. Ik ben er mee gestopt omdat het toch wel erg duur werd, maar ik wil Job eigenlijk die kans niet ontnemen. Ik ben heel erg benieuwd hoe jij dat gaat ervaren. Dat geeft me misschien ook een beetje een idee over hoe Job dat zal ondergaan.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:53:21 #71
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_91155675
Nou livelink, dat is dan wel héél-geen-toeval meer ;)
Ik heb een goed gevoel bij deze mevrouw, het e-mailcontact wat we nu hebben gehad is duidelijk en begripvol.
Ik kan zelf slecht tegen aanrakingen*, en helemaal sinds ik ben aangerand op mijn werk, in juni 2010.
Maar aanrakingen van 'medisch personeel', dus als het een doel heeft, dan kan ik het beter aan.
Dus dat hebben we dan afgesproken, M. is een soort dokter, die me wil helpen.
Vanavond zal ik verslag doen :)

*maar met mijn ouders ben ik wel een knuffelkont, dat is dan wel weer gek. :?
pi_91155971
Ik denk dat dat helemaal niet zo gek is oxy, de meeste mensen houden er het meest van om aangeraakt te worden door mensen die ze vertrouwen en die ze het best kennen. En de meeste mensen maken dan ook een uitzondering voor dokters ;)

*edit: grmbl, ik krijg die emoticon naast mijn post niet weg :{
freedom is just another word for nothing left to lose
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:14:20 #73
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_91156513
Nou, bij mij werkt het toch 'anders' dan bij anderen, denk ik.
Bijvoorbeeld, ik kan alleen maar erg harde aanrakingen verdragen. Verdragen, ja. Want erg fijn is het niet, behalve als ik super diepe druk krijg. Bij sensorische integratie therapie doen we dat met zware dekens, en een soort gewichtenjasje.
Zachte aanrakingen, zelfs van mijn ouders, vind ik niet te harden. Dat doet lichamelijk zoveel pijn dat is niet goed.
Vroeger was het zo dat ik dat niet uit kon leggen. Toen weerde ik iedereen die mij aan wilde raken af.
Nu kan ik zeggen dat ik harde aanrakingen/diepe druk wil. Dat is verdraagbaar.
Mijn ouders weten dat. Mijn opa en oma weten het, maar snappen het niet. Mijn dokter weet het, en snapt het.
En als ik het uit kan/mag leggen, dan wil ik ook wel worden aangeraakt door mensen die ik niet goed ken. Als het maar een diepe druk geeft.
Bij mij heeft het dus niet zoveel met vertrouwen te maken. Maar meer met de wetenschap over diepe en lichte aanrakingen. :)
pi_91158815
Dan werkt het bij jou inderdaad anders oxy! Bedankt voor je uitleg :)
freedom is just another word for nothing left to lose
  dinsdag 11 januari 2011 @ 13:59:57 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91160357
geen halfzacht gedoe voor jou, oxy. :) prima toch? wel bijzonder dat je 't wel prettig vindt om met je ouders te knuffelen inderdaad (en heel fijn ook, voor alle partijen lijkt me). succes met de massage. wat sterk dat jullie bij dezelfde persoon uitgekomen zijn!

livelink ik hoop dat job er ook wat aan zal hebben! hoe kwam jij er ooit bij terecht? is het net zoiets als een haptonoom?
in de haak.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:26:28 #76
37150 livelink
pi_91163664
Dat was ongeveer 3 jaar geleden. Ik had heel veel last van mijn schouders en rug (ik kon me bijna niet bewegen) en wilde snel verlichting. Een fysiotherapeut kon alleen onder werktijd en dat vond ik niet prettig omdat ik net een nieuwe baan had. Dus heb ik de eerste de beste massagepraktijk gebeld bij ons. En toen bleek het meer een therapeutische massage te zijn. Ik had me er helemaal niet in verdiept, eigenlijk. En ondanks al mijn reserves bleek het uiteindelijk heel prettig te zijn en ben ik er twee jaar gebleven. Ik ken haptonomie niet, maar ik vermoed dat dit wel ongeveer hetzelfde zal zijn.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:47:57 #77
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_91178960
't Was bijzonder... Echt wat een bijzonder mens is M. O+
Ik ga er vaker naartoe. En Job, :) die zal daar ook in goede handen (lett) zijn!
Heel aparte ervaring is de massagetherapie. Het is werken terwijl je ligt. :s)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:01:11 #78
37150 livelink
pi_91179740
Fijn Oxy! Het is ook bijzonder, dat vond ik ook.
pi_91180006
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 08:34 schreef lily het volgende:
TF, wij zitten met onze 9 jarige zoon in hetzelfde schuitje.

Hij is fysiek niet sterk en wil niet sporten. Hij heeft zo'n 10 lessen karate gehad (introductie via school: 10 gratis lessen) maar dat vindt hij dan wel leuk maar daarna houdt het weer op. Zwemmen vindt hij ook vreselijk.

Misschien houd die van boeken lezen of anders koop een Playstation 3, sommige waaronder ik zijn ook niet sport types (fitness valt hierbuiten) maar ik hou meer van Playstationen ik zie dat als een soort sport laat maar zeggen.. tegenwoordig is spelletjes spelen anders dan vroeger. Het kan zijn dat hij er veel plezier meer heeft.
If not now, then when.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:41:40 #80
11682 Moonah
Jolie femme
pi_91182468
Wow, wat fijn Oxy dat de massage je zo goed is bevallen!
En ik las in het andere topic dat het qua wonen ook de goede kant op gaat!

Livelinck, ik vind het op een of andere manier ontroerend dat je dit voor Job wil regelen. O+ Ik hoop van harte dat hij er van kan genieten en dat het hem helpt beter in zijn vel te zitten.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Jubileum moderator woensdag 12 januari 2011 @ 09:52:54 #81
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_91200999
Bij Eva heeft diepe druk ook ontzettend goed geholpen haar te doen aarden. Knuffelen kan ze wel maar alleen met ons, en verder verdraagt ze aanraking ook erg slecht.
Diepe druk, en ook een loodvestje hebben haar van een angstig klein meisje veranderd in een stevige kleuter. Heel bijzonder vond ik dat om te zien.
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 12 januari 2011 @ 10:38:34 #82
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91202303
wat een vondst, zo'n loodvestje!! geweldig! hoe gaat 't nu met eva's slapen eigenlijk lois?
in de haak.
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:34:08 #83
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_91206216
Loodvestjes O+ _O_
Ik ben ook fan! In de therapie gebruik ik ze ook vaak, en ook een ballendeken en ook manchetgewichtjes.
Leuk, Lois, dat Eva en ik zo overeenkomen met aanrakingservaringen. :) ik hoop dat ze later, net als ik, ook kan vertellen wat ze wel en niet fijn vindt. Maar volgens mij weten jullie dat al *;
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:36:27 #84
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_91208840
In de zilveren maneschijn

De grens verlegd
En aangevoeld dat
Niemand me méér krijgen kan
Dan iemand die mijn lijf aanraakt

Vogelnaam, warme thee, in je neus een kleine steen
Vederlicht, ogen dicht, niets verplicht
Zelfs voelen niet

De grens verlegd
Naar binnen toe, gestut, gewogen, mooi bevonden
Diepe krachten mogen stromen

Raak me aan, zeg wie ik ben
Erken erken
Dat ik ook een mens mag zijn
En mijn dromen waarheid zijn

Dan is er niemand die me meer krijgen kan.

Oxy, 11-1-2011
pi_91216745
Prachtig Oxy, echt prachtig.
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:01:21 #86
37150 livelink
pi_91236833
Oxy, ik werd helemaal stil van je gedicht. Wat Jore ook zegt. Prachtig, echt prachtig.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:06:30 #87
37150 livelink
pi_91870866
Hoe gaat het met de kinderen hier? Geen nieuws, goed nieuws hoop ik. Wij kunnen maandag terecht bij het UMC met Job en ik hoop dat ze concrete hulp kunnen bieden voor in ieder geval de korte termijn, want er moet echt wel iets gebeuren. Zoals het sinds december gaat houden wij en school niet vol.
pi_91872789
Ach livelink toch. Wat een moeilijke stap denk ik toch weer? Ik hoop dat ze het makkelijker kunnen maken voor Job en jullie :*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:55:28 #89
37150 livelink
pi_91874314
Ze gaan nu met Job zelf aan de slag en dat is echt wel een hele nieuwe stap. Ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet verwachten. Job zelf vindt dat we hem maar gewoon nieuwe hersens moeten geven. Hersens die niet zo vol en druk en boos zijn.
pi_91875637
Zou dat maar kunnen, nou ja, iig dat volle drukke boze verwijderen. Heftig dat hij dat ook zo precies zo voelt. Ben ook heel benieuwd hoe het verder gaat nu.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_91884365
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:55 schreef livelink het volgende:
Job zelf vindt dat we hem maar gewoon nieuwe hersens moeten geven. Hersens die niet zo vol en druk en boos zijn.
;( O+ Ventje toch... Hij verwoordt het wel treffend.
Maar het UMC. Wat moet ik me voorstellen bij 'met Job aan de slag gaan'?
Ik vind het erg verdrietig voor jullie allemaal, dat het zo zwaar is en zo moeizaam gaat...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_91894428
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:55 schreef livelink het volgende:
Job zelf vindt dat we hem maar gewoon nieuwe hersens moeten geven. Hersens die niet zo vol en druk en boos zijn.
Dat zou mijn oudste ook gezegd kunnen hebben.
Hopelijk levert het onderzoek wel wat op.
uit een aspergernest
pi_91899993
Livelink :*
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:25:50 #94
37150 livelink
pi_91918485
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

;( O+ Ventje toch... Hij verwoordt het wel treffend.
Maar het UMC. Wat moet ik me voorstellen bij 'met Job aan de slag gaan'?
Ik vind het erg verdrietig voor jullie allemaal, dat het zo zwaar is en zo moeizaam gaat...
Ik weet zelf ook nog niet helemaal wat ik me er bij voor moet stellen, maar tot nog toe is alle hulp op ons en op school gericht geweest. Wij moesten leren hoe met Job om te gaan. En nu zal de hulp echt op Job gericht zijn, zodat hij leert hoe hij met zichzelf en anderen om moet gaan. Zo stel ik het me voor, maar wellicht zie ik het helemaal fout. Hij is vandaag voor het eerst naar massage geweest trouwens. Vooraf wilde hij niet, maar hij is toch gegaan. J. mocht er niet bij blijven van hem, dus die is weggegaan en heeft hem drie kwartier later weer opgehaald. Het eerste wat Job zei was dat hij volgende keer weer wilde gaan en dat hij haar heel lief vond. Ik weet dus niet helemaal hoe het gegaan is, maar ik begreep van Job dat hij zich eerst niet wilde uitkleden en hij wilde zelfs zijn jas aanhouden. Toen is ze hem met jas en al gaan masseren. En toen wilde hij wel snel zijn jas uit en uiteindelijk heeft hij ook zijn shirt uitgedaan. Zijn broek heeft hij wel aangehouden. En hij vond 'het schudden' het prettigst. Ik weet dus niet helemaal wat hij met schudden bedoelt, maar ik denk dat ze hem vrij stevig heeft gemasseerd. Toen moest ik wel aan Oxy en de diepe aanraking denken. Maar ja, in ieder geval heeft hij er van genoten, daar ben ik heel blij mee, want daar deed ik het voor.

[ Bericht 14% gewijzigd door livelink op 26-01-2011 22:31:57 ]
pi_91937201
Job toch. :* En ik denk dat het goed is dat ze nu met een andere invalshoek gaan kijken. Je kunt best bepaald gedrag kanaliseren vanaf de buitenkant, maar ook van binnen moet er wat gebeuren. :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:04:42 #96
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_91942446
Livelink, klinkt bekend, je verslag over Job! (heb je m trouwens ook al eens laten screenen op MCDD? Dat is zegmaar autistische kenmerken met sterke stemmingswisselingen en angsten en denkstoornissen- daar moet ik altijd aan denken bij Job. Misschien dat je dat bij het UMC na kunt vragen? Het is een vrij "nieuwe" autisme spectrum stoornis die onder PDDNOS valt).

De massage was maandag voor mij heel heftig, ik ga een maand rust nemen, want het is me echt te moeilijk en te veel. Dat schudden vind ik ook heel fijn. :) maar alles wat boven mijn heupen wordt gemasseerd vind ik teveel. Mijn chakra's zitten ook zwaar geblokkeerd daar. :{
pi_92602373
Even een crosspost van het kleutertopic.
Kim heeft haar 1e rapport mee. Helaas niet goed. Ze valt in de laagste categorie. ;(
We wisten dat ze achter loopt, maar dat het zo erg was hadden we niet gedacht.
De juf zei nog dat ze van Kim minder verwachtingen hebben tegenover de rest van de klas.
Wellicht moet ze wel naar speciaal onderwijs. Niet dat daar iets mis mee is!
Maar de school en de juf bevalt goed. Juf kent haar goed, weet goed hoe ze met haar om moet gaan. Kan haar goed stimuleren.
Ze heeft 1 goede vriendin in de klas en speelt regelmatig met andere kinderen uit de klas.
Is op kruiploopafstand ook erg handig. Ook zoals laatst, als er iets is ben ik er binnen 5 minuten.

Verder bevalt het goed bij Boddaert, Vanuit hun krijgt ze binnenkort een psychologische test, dat kan gewoon op school gebeuren.
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:44:27 #98
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_92602636
Heeft de juf dan niet eerder gezegd, dat ze "zó" achterloopt?
Best vreemd dat je dat pas bij het rapport leest of hoort dan toch. :{ Bedoelen ze de leerstof die ze niet goed snapt, of de sociale leerdoelen?
Of allebei?
De juf weet toch van haar pdd-nos diagnose?
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:46:21 #99
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_92602727
Zo lang het kabinet nog niks besloten heeft kun je nog een rugzakje aanvragen, hoop ik! Misschien dat ze dan wel op deze school kan blijven?
pi_92603227
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:44 schreef Oxymoron het volgende:
Heeft de juf dan niet eerder gezegd, dat ze "zó" achterloopt?
Best vreemd dat je dat pas bij het rapport leest of hoort dan toch. :{ Bedoelen ze de leerstof die ze niet goed snapt, of de sociale leerdoelen?
Of allebei?
De juf weet toch van haar pdd-nos diagnose?
Ik had dinsdag een gesprek met juf, ib-er, vrouw van Boddaert en toen kwam het pas duidelijker naar voren.
Allebei bedoelen ze. Eens kijken of scannen lukt, dan is duidelijker waarop er getest is.
Juf weet er idd van, er is ook een behandelingsplan oid.

Rugzakje ga ik uitzoeken, hebben ze het niet over gehad op school. Mochten we dat willen, lijkt me dat je dan zsm moet aanvragen. Kan volgens mij wel heel wat weken duren voordat dat rond is.

[ Bericht 7% gewijzigd door _Ingrid_ op 10-02-2011 20:04:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')