abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:20:31 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_89073140
Via Klokkenluideronline, kwam ik bij dit berichten over een voorbereiding van een internationale 'bank run' en kwam aanvankelijk zoals verwacht alleen andere obscure bronnen tegen. Maar plots vond ik een link in de 'main stream media' namelijk de digitale Volkskrant en zelfs de Telegraaf:

bron

bron2

quote:
Acteur/voetballer roept op tot wereldwijde bank-run op 7 december

Voormalig voetballer Eric Cantona wil een wereldwijde revolutie ontketenen die ervoor zal zorgen dat banken wereldwijd lamgelegd worden.

De 44-jarige Franse legende geeft de banken de schuld van alle ellende en is het zat. De oud-speler van Manchester United roept iedereen op zijn geld van de bank te halen.

Eric wil hiermee een revolutie beginnen die het wereldwijde banksysteem platlegt. “De banken zorgen voor alle problemen in de wereld. Hiermee creëren we een sociale en economische revolutie", zegt Eric tegen de Daily Star.

De Looking For Eric-ster is overtuigd dat zijn doel kan slagen mits 10 miljoen mensen zich bij hem aansluiten.

Bron:telegraaf.nl

Transcript:

Nantes, Frankrijk. 8 Oktober 2010.

Eric Cantona spreekt over Revolutie.

Ik denk dat we niet helemaal gelukkig kunnen zijn met zoveel leed om ons heen...tenzij je oogkleppen op hebt.

Maar er bestaat een kans, iets dat we eraan kunnen doen.

Ik ben lichtelijk geërgerd door degenen die... Of eigenlijk niet zozeer geërgerd, maar ik denk dat het belangrijk is om onze rechten nu te gaan verdedigen.

Wat heeft het tegenwoordig nog voor zin om de straat op te gaan?

Wat heeft demonstreren nog voor zin?

Je neemt jezelf in de maling.

Zo werkt het gewoon niet meer.

We nemen de wapens niet meer op om anderen te raken en een revolutie te beginnen.

Een revolutie is tegenwoordig eigenlijk heel simpel.

Wat is het systeem? Het systeem draait om de banken.

Het is gebaseerd op de macht van de banken...dus moet je de banken in laten storten.

Dat betekent dat de 3 miljoen mensen met hun protestborden op straat...naar de bank moeten gaan en hun geld er vanaf halen waardoor deze instort.

3 miljoen, 10 miljoen...en de banken storten in.

En is er geen echte dreiging, maar wel een echte revolutie.

We moeten naar de banken. In dit geval zou er een echte revolutie plaatsvinden.

Het is niet moeilijk, in plaats van de straat op te gaan en een eind voor te moeten rijden...ga je gewoon naar je plaatselijke bank en haalt je geld er weg.

En als er genoeg mensen zijn die ineens hun geld weghalen, dan stort het systeem in.

Geen wapens, geen bloedvergieten of wat dan ook.

Het is niet zo moeilijk.

In dat geval zullen ze op een andere manier naar ons gaan luisteren.

Vakbonden... eigenlijk zouden we ze eens wat ideeën moeten aandragen.

In Frankrijk verspillen ze geen tijd. Ze organiseren zelf een massale bankrun op 7 december 2010.

Zoals dhr. Cantona voorstelde, is zo'n simpele actie een revolutie teweeg brengen als nooit tevoren...

Andere landen beginnen het voorbeeld van de Fransen al op te volgen.

Zoals bijvoorbeeld Engeland en Amerika...

Maar schiet op...want de banken hebben niet genoeg geld voor iedereen.

Website: Bankrun2010.com
Voormalig topvoetballer Eric Cantona is een van de oproepers tot de sloop van het bankgebeuren zoals we dat nu kennen.

Zelf ben ik van mening dat de banken (met name grootkapitalisten als Goldman Sachs) inderdaad de oorzaak zijn van veel van de huidige problemen met hun doortrapte achterbakse graaien ten kosten van de burgers, maar een georganiseerde grootschalige bankrun kan hele rare gevolgen hebben.

In ieder geval zou dit potentieel wel een hele oproer kunnen veroorzaken, en de wereld aan het denken kunnen zetten over de verachtelijke wijze waarop bepaalde mensen en bedrijven handel drijven met hun verkoop van luchtkastelen en fata morgana's.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_89073260
whehe,ben benieuwd hoe dit zich zal ontwikkelen
niet meer
pi_89073653
Zal wel met een sisser aflopen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_89073843
Stel Nou, dat hierdoor alle banken omvallen....
Wat denk je dat er dan gebeurt met de economie?
Wat denk je dat er gebeurt met de mensen die geld op de bank hebben staan, of wellicht een hypotheek hebben.
Klinkt in mijn oren als een behoorlijk egocentrische actie, om maar wat te kunnen bewijzen.
(Nou ja, wat bewijs je er eigenlijk mee...)
Sneu dus.

Er is trouwens een heel groot verschil tussen banken, bankiers, beleggers en woekeraars, als je naar 'schuldigen' zoekt voor de situatie zoals die nu is.

Komt eigenlijk een beetje (boel) populistisch op mij over, deze oproep.
(En omdat het van een oud-voetballer komt..... < zelf belediging invullen>.)

Edit:
Het oproepen tot iets dergelijks - iets dat zo'n grote invloed op de vele levens van onschuldige bystanders zou kunnen hebben - zou naar mijn mening zelfs strafbaar als misdrijf moeten zijn!
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk vaak groter dan in theorie.
  Donald Duck held dinsdag 23 november 2010 @ 22:38:06 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_89073967
Een 'revolutie', maar natuurlijk. Niet een al te slimme gast. Complete instorting en anarchie zou zoiets worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_89074255
quote:
Geen wapens, geen bloedvergieten of wat dan ook.
In eerste instantie niet, nee. Maar wat denk je dat er gebeurt als plannen van meneer de marginale voetballer werkelijkheid worden. Domme lul. :')
pi_89075220
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Een 'revolutie', maar natuurlijk. Niet een al te slimme gast. Complete instorting en anarchie zou zoiets worden.
Dit dus. Het klinkt op eerste gezicht natuurlijk wel aardig: we pakken de inhalige banken enzo. Maar uiteindelijk zijn we zelf ook de lul.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_89075320
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus. Het klinkt op eerste gezicht natuurlijk wel aardig: we pakken de inhalige banken enzo. Maar uiteindelijk zijn wel zelf ook de lul.
Het gehele systeem van geld zal dan instorten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_89075376
_O-
pi_89075453
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:58 schreef bijdehand het volgende:
Als dat het ergste is, valt het nog wel mee vind ik.
pi_89075480
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Daarom. Wat de neuk heeft de gewone burger daaraan?

Hoewel, wellicht dat de wereld zonder geld dan in gang kan worden gezet 8-)
pi_89075583
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel, wellicht dat de wereld zonder geld dan in gang kan worden gezet 8-)
Geld zal er altijd zijn vanwege het grote nut dat geld in de economie heeft. :) Nog de dag dat valuta A instort staat valuta B klaar om het stokje over te nemen.
pi_89075804
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Geld zal er altijd zijn vanwege het grote nut dat geld in de economie heeft. :) Nog de dag dat valuta A instort staat valuta B klaar om het stokje over te nemen.
Ik ga de discussie ditmaal wijselijk uit de weg. Mensen worden nogal boos als je dat onderwerp aansnijdt, dus ik laat het hier verder bij :)

In het Star Trek universum is geld overigens ook uitgeband :6
pi_89075816
quote:
Reaguurder/troll roept op tot wereldwijde voetbal-ban op 7 december

Fokforum user Thund3r wil een wereldwijde revolutie ontketenen die ervoor zal zorgen dan voetballers wereldwijd lamgelegd worden.

De 28-jarige Nederlandse legende geeft voetballers de schuld van alle ellende en is het zat en roept iedereen op om niet meer naar voetbal te kijken.

Thund3r wil hiermee een revolutie beginnen die het wereldwijde voetbalsysteem plat legt. "De voetballers zorgen voor alle problemen in de wereld. Hiermee creëren we een sociale en economische revolutie", zegt Thund3r op het fokforum.

De internetheld is overtuigd dat zijn doel kan slagen mits 10 miljoen mensen zich bij hem aansluiten.

Bron: mijn duim.
Duidelijk niet echt een goed doordacht plan. Bij de DSB bank heeft het ook al zo goed geholpen...
pi_89075838
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als dat het ergste is, valt het nog wel mee vind ik.
Ik denk het niet. Actie -> reactie. Rellen enzo, veel doden. Heeft die lul dan op z'n geweten.
pi_89075900
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Alleen als het gecontroleerd gebeurt. Anders gaat het goed mis denk ik. Koos heeft hierin gewoon gelijk :P Niemand heeft er iets aan.
pi_89075946
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:06 schreef bijdehand het volgende:
Ik denk het niet. Actie -> reactie. Rellen enzo, veel doden. Heeft die lul dan op z'n geweten.
Ja, dat zou vervelender zijn inderdaad. Ik vind overigens niet dat je een bankrun kunt wijten aan degene die er toe oproept. De bankrun bestaat omdat het een fundamenteel gevolg is van fractioneel reserve bankieren.
pi_89075947
Gelukkig hebben de linksen uberhaupt geen geld om op te nemen :')
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:12:41 #19
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89076193
quote:
Klopt... Maar niet iedereen zal meedoen.

Het is een goede manier om het signaal af te geven dat de macht van banken ook maar geleend is van anderen. Dus gaarne nederigheid betrachten :)
J. &lt;3
pi_89076237
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:08 schreef tjoptjop het volgende:
Geen idee of Cantona links is. Maar ik durft met zekerheid te zeggen dat hij waarschijnlijk meer duiten op zn rekening heeft dan alle FOK!kers bij elkaar :')
pi_89076525
De Fransen dragen die Cantona op handen. Ik zou me rot lachen als ze alleen in Frankrijk (groots) gehoor geven aan die actie :D

Van de week maar even Credit Lyonnais en BNP Paribas shorten :7
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:19:07 #22
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_89076529
Ja want banken zijn schuldig aan de crisis :'(

Net zoiets als snelwegen de schuld van files geven...
The more debt, the better
pi_89076639
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:19 schreef flyguy het volgende:

Nou, geheel vrijuit gaan de banken natuurlijk ook niet.
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:21:14 #24
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89076669
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:19 schreef flyguy het volgende:

Wat een onzinvergelijking :D

Algemeen gesteld ligt de schuld idd bij 'de banken' ja :)
J. &lt;3
pi_89076717
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:21 schreef HLV_Siempre het volgende:

[..]

Wat een onzinvergelijking :D

Algemeen gesteld ligt de schuld idd bij 'de banken' ja :)
Vertel?
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:27:44 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89077012
Ja, goed plan. Want zonder banken is de wereld veel beter af. Kunnen we fijn naar een economisch niveau zakken van het jaar 1200 of zo.
Al onze welvaart, ons onderwijs, onze gezondheidszorg, ons sociale stelsel, et cetera, is mede afhankelijk van het financiële systeem.

Zo weet ik nog wel meer leuke ideeën. Laten we op die dag tegelijkertijd het internet platgooien, alle telecommunicatie, alle wegen blokkeren, alle electriciteitscentrales opblazen, alle rioolzuivering uitzetten et cetera. For a better world.
The End Times are wild
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:30:03 #27
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89077158
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:27 schreef LXIV het volgende:
Ja, goed plan. Want zonder banken is de wereld veel beter af. Kunnen we fijn naar een economisch niveau zakken van het jaar 1200 of zo.
Al onze welvaart, ons onderwijs, onze gezondheidszorg, ons sociale stelsel, et cetera, is mede afhankelijk van het financiële systeem.

Zo weet ik nog wel meer leuke ideeën. Laten we op die dag tegelijkertijd het internet platgooien, alle telecommunicatie, alle wegen blokkeren, alle electriciteitscentrales opblazen, alle rioolzuivering uitzetten et cetera. For a better world.
Probeer het grote plaatje te zien binnen het kader van "realiteit".
J. &lt;3
pi_89077198
quote:

Overdrijven is ook een vak.
pi_89077247
Volgens mij beseft Cantona ook niet dat zo niet de banken 'gestraft' worden, maar juist hun klanten, de bevolking. Leningen die direct opeisbaar worden, spaartegoeden de bevroren worden
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:34:18 #30
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89077364
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Vertel?
Kort door de bocht:

Het zijn de banken die leningen verkopen, meer leningen verkopen dan dat ze feitelijk hebben, meer leningen gaan verkopen aan jan en alleman waardoor bv de huizenprijzen stijgen, nog meer leningen verkopen, etc... En dat gaat goed zolang niemand of niet al te veel mensen hun huis kwijtraken omdat ze niet aan de verplichtingen kunnen voldoen... Maar gaat het verkeerd... Dan heb je dus wat we enige jaren geleden op gang zagen komen. Waardeloze huizen als onderpand en geld dat als het ware verdwenen is (het bestond feitelijk nooit).

Het zijn de banken die geacht mogen worden de kennis te hebben dit te voorkomen, niet Jan met de pet.

Maar ik denk dat er wel mensen zijn die dit beter kunnen uitleggen.

Maar dat de eindverantwoordelijkheid ligt bij de persoon die die leningen besluit te verkopen, dat lijkt me eigenlijk niet eens ter discussie staan.
J. &lt;3
pi_89077414
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:31 schreef tjoptjop het volgende:
Volgens mij beseft Cantona ook niet dat zo niet de banken 'gestraft' worden, maar juist hun klanten, de bevolking. Leningen die direct opeisbaar worden, spaartegoeden de bevroren worden
Denk dat hij zich dat mogelijk wel beseft. De beste man propageert een revolutie. En revoluties kosten nou eenmaal bloed, zweet en tranen. Ook voor het klootjesvolk (juist voor het klootjesvolk).
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:38:48 #32
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_89077579
quote:
In dat geval zullen ze op een andere manier naar ons gaan luisteren.
Aldus de volksjongen met 248 miljoen in zijn oude matras :')
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_89077585
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:34 schreef HLV_Siempre het volgende:

[..]

Kort door de bocht:

Het zijn de banken die leningen verkopen, meer leningen verkopen dan dat ze feitelijk hebben, meer leningen gaan verkopen aan jan en alleman waardoor bv de huizenprijzen stijgen, nog meer leningen verkopen, etc... En dat gaat goed zolang niemand of niet al te veel mensen hun huis kwijtraken omdat ze niet aan de verplichtingen kunnen voldoen... Maar gaat het verkeerd... Dan heb je dus wat we enige jaren geleden op gang zagen komen. Waardeloze huizen als onderpand en geld dat als het ware verdwenen is (het bestond feitelijk nooit).

Het zijn de banken die geacht mogen worden de kennis te hebben dit te voorkomen, niet Jan met de pet.

Maar ik denk dat er wel mensen zijn die dit beter kunnen uitleggen.

Maar dat de eindverantwoordelijkheid ligt bij de persoon die die leningen besluit te verkopen, dat lijkt me eigenlijk niet eens ter discussie staan.
Dat is zeker kort door de bocht :')

Het is de overheid die de rente jarenlang kunstmatig laag hield waardoor misallocaties plaatsvinden. Het was de overheid die met hun "maatschappelijk wenselijk" geneuzel het huiseigendom wilde stimuleren waardoor er geen goede risico beprijzing was (defaults waren voor rekening overheid). Niemand zou geld lenen aan 4% aan iemand met een slechte baan, slechte krediethistorie, maar hey, als de overheid garandeert. Sterker nog, het zelfs wenselijk vond dat die mensen een huis konden kopen.

Overheid is de hoofdschuldige, banken hebben slechts deelschuld
pi_89077664
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk dat hij zich dat mogelijk wel beseft. De beste man propageert een revolutie. En revoluties kosten nou eenmaal bloed, zweet en tranen. Ook voor het klootjesvolk (juist voor het klootjesvolk).
Achja, een revolutie :')

Want we hebben het hier ook allemaal zo slecht en we worden zo enorm onderdrukt.

Het zal wel iets Frans zijn
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:41:56 #35
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89077740
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Het is de overheid die de rente jarenlang kunstmatig laag hield waardoor misallocaties plaatsvinden. Het was de overheid die met hun "maatschappelijk wenselijk" geneuzel het huiseigendom wilde stimuleren waardoor er geen goede risico beprijzing was (defaults waren voor rekening overheid). Niemand zou geld lenen aan 4% aan iemand met een slechte baan, slechte krediethistorie, maar hey, als de overheid garandeert. Sterker nog, het zelfs wenselijk vond dat die mensen een huis konden kopen.

Niet dat ik je niet geloof, maar heb je hier wat bronnen voor? Is namelijk toch een iets ander verhaal dan ik de afgelopen jaren tot me heb mogen nemen :)
J. &lt;3
pi_89077744
quote:

[..]

Tsja, als je als overheid het bankwezen dereguleert en vervolgens roept dat iedereen een huis moet kunnen kopen, dan is dat natuurlijk een recipe voor disaster. Dat is de eerste stap richting een economische zeepbel. Ben in het zoverre met je eens dat beide partijen schuld dragen. De inhaligheid van de banken heeft natuurlijk ook een flinke duit in het zakje gedaan. Je hoeft natuurlijk geen dubieuze leningen te verstrekken aan mensen van wie je stiekem weet dat zij het geld niet terug kunnen betalen.
pi_89077760
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:40 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Achja, een revolutie :')

Want we hebben het hier ook allemaal zo slecht en we worden zo enorm onderdrukt.

Het zal wel iets Frans zijn
Beweer ook niet dat ik het met hem eens ben :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:43:22 #38
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89077803
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:08 schreef tjoptjop het volgende:
^O^

Echt weer zo'n hippie idee.
Bedankt Hans.
pi_89077900
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:43 schreef bascross het volgende:

[..]

^O^

Echt weer zo'n hippie idee.
Een hippie idee van een multimiljonair?
pi_89078087
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, je hebt ook rijke hippie's en arme VVD'ers
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:58:56 #41
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89078483
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Cantona kan geen hippie zijn omdat ie rijk is? :')
Bedankt Hans.
pi_89079094
quote:
Via Klokkenluideronline
Hier ben ik gestopt met lezen. Je moet wel een ontzettende idioot zijn wil je Micha Kat's blogje frequenteren.
pi_89079210
Cantona. :') _O_
pi_89080352
Wedden dat die wordt omgelegd als het te serieus word? :')
pi_89080491
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:58 schreef bascross het volgende:

[..]

Cantona kan geen hippie zijn omdat ie rijk is? :')
Een rijke Anarchist. ;)
pi_89080561
Inbrekers: ...".7 op 8 december kassa !!!!"

Ow wacht, ....Nederlanders ...nuchter... -O-
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 24 november 2010 @ 07:56:59 #47
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89082135
quote:
Maar het is natuurlijk wel dubieus dat banken posities innemen tegen de de verkochte hypotheken, speculerend dat die hypotheken niet afgelost kunnen worden, en die posities dan weer onderbrengen in een pakket omdat als derivaat weer door te verkopen etc. etc. tot er een gigantische handel in schuld derivaten is ontstaan waar niemand nog wat mee kan, wat van snapt of überhaupt begrijpt hoe ze werken, dus ja, de banken hebben groot aandeel gehad in die hele crisis, overheden die huisverkoop stimuleren als hoofdschuldige aanwijzen is naïef...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_89082523
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:41 schreef HLV_Siempre het volgende:
Niet dat ik je niet geloof, maar heb je hier wat bronnen voor? Is namelijk toch een iets ander verhaal dan ik de afgelopen jaren tot me heb mogen nemen :)
Heb hem niet helemaal gekeken maar volgens mij legt de film "Money as Debt" het wel goed uit, alleen lijken veel mensen die dat filmpje zien te negeren dat de overheid een cruciale rol in het verhaaltje speelt. Zonder de overheid kunnen banken dit niet doen.
pi_89082664
Wat een enorme idioten, walgelijke klote lui.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 24 november 2010 @ 08:54:22 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_89082983
quote:
13s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:39 schreef Voorschrift het volgende:
Wat een enorme idioten, walgelijke klote lui.
Die bankiers en zo? Dat kan ik alleen maar met je eens zijn. Maar deze actie is daar niet het juiste antwoord op. Tref ze in hun geldbuidel. Klaag ze aan en laat ze boetes betalen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_89083048
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Die bankiers en zo? Dat kan ik alleen maar met je eens zijn. Maar deze actie is daar niet het juiste antwoord op. Tref ze in hun geldbuidel. Klaag ze aan en laat ze boetes betalen.
Nee, de kortzichtige idioten die deze actie op touw zetten, leuk als er 10 mensen zijn die hun geld ophalen, maar hun idealen gaan zo ver dat ze het hele monetaire systeem om zeep willen helpen. Ja daar helpen ze ons allemaal heel erg mee, simpele zielen met een brein ter grootte van een walnoot.

Ik zet nog liever een pin-automaat op het spoor, laat ze daar maar in de rij gaan staan, en hopen dat de NS op tijd rijdt voor een maal.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89083076
quote:
3s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee, de kortzichtige idioten die deze actie op touw zetten, leuk als er 10 mensen zijn die hun geld ophalen, maar hun idealen gaan zo ver dat ze het hele monetaire systeem om zeep willen helpen. Ja daar helpen ze ons allemaal heel erg mee, simpele zielen met een brein ter grootte van een walnoot.

Ik zet nog liever een pin-automaat op het spoor, laat ze daar maar in de rij gaan staan, en hopen dat de NS op tijd rijdt voor een maal.
Mensen om die reden dood willen maken is ook bijzonder zielig en zelfs een beetje verknipt.
  woensdag 24 november 2010 @ 08:59:39 #53
66444 Lord_Vetinari
pi_89083080
quote:
3s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens, maar, om maar eens een PVV-aanhangersargument te gebruiken: Deze actie is geen oorzaak, het is een symptoom. Als de banken zich netjes gedragen hadden, was er geen crisis geweest en dus geen reden voor deze actie.
pi_89083175
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mensen om die reden dood willen maken is ook bijzonder zielig en zelfs een beetje verknipt.
Lang leve Darwin.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 24 november 2010 @ 09:05:05 #55
66444 Lord_Vetinari
pi_89083203
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:04 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Lang leve Darwin.
Ja, ja. Sociaal-darwinisme. Daar hebben we eerder mee te maken gehad. Was ook niet zo'n succes.
pi_89083209
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens, maar, om maar eens een PVV-aanhangersargument te gebruiken: Deze actie is geen oorzaak, het is een symptoom. Als de banken zich netjes gedragen hadden, was er geen crisis geweest en dus geen reden voor deze actie.
Als burgers zich ook(!) netjes gedragen hadden dan was er ook geen crisis geweest, met flexibele hypotheken 10 keer je budget te accepteren. Bovendien moeten mensen niet massaal hun handen in onschuld wassen, iedereen "creditcard" er maar op los tegenwoordig.

Banken zijn schuldig, maar om ze overal de zondebok van te maken is kortzichtig.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89083221
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, ja. Sociaal-darwinisme. Daar hebben we eerder mee te maken gehad. Was ook niet zo'n succes.
Ik geef ze vrijwillig de keuze op het spoor te staan, laten we wel wezen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 24 november 2010 @ 09:06:41 #58
66444 Lord_Vetinari
pi_89083241
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:05 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Als burgers zich ook(!) netjes gedragen hadden dan was er ook geen crisis geweest, met flexibele hypotheken 10 keer je budget te accepteren. Bovendien moeten mensen niet massaal hun handen in onschuld wassen, iedereen "creditcard" er maar op los tegenwoordig.

Banken zijn schuldig, maar om ze overal de zondebok van te maken is kortzichtig.
Als banken hun werk hadden gedaan, hadden mensen die hypotheken niet kunnen krijgen. Dan was er gezegd: meneer, met een jaarsalartis van 24000 Euro kunt u geen half miljoen lenen.
pi_89083284
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als banken hun werk hadden gedaan, hadden mensen die hypotheken niet kunnen krijgen. Dan was er gezegd: meneer, met een jaarsalartis van 24000 Euro kunt u geen half miljoen lenen.
Waar 2 vechten hebben 2 schuld. Mensen moeten eens niet zo fucking inhalig zijn en alsmaar groter/beter/mooier willen dan de buurman.
pi_89083298
quote:

[..]

Ja want wij mensen worden geacht niet meer voor onszelf na te kunnen denken of wel? Die verzorgingsstaat mentaliteit mag wel eens opgeschort worden, ik ga toch ook geen Bentley als systeembeheerder op m'n creditcard zetten omdat het kan of wel?

Gebruik je verstand, mens nog aan toe.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89083353
* Lyrebird mompelt dat je spaarbankboekje verzekerd is door de overheid...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 24 november 2010 @ 09:12:14 #62
66444 Lord_Vetinari
pi_89083359
quote:
15s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:09 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja want wij mensen worden geacht niet meer voor onszelf na te kunnen denken of wel? Die verzorgingsstaat mentaliteit mag wel eens opgeschort worden, ik ga toch ook geen Bentley als systeembeheerder op m'n creditcard zetten omdat het kan of wel?

Gebruik je verstand, mens nog aan toe.
Dan kunnen we banken wel afschaffen. Die zitten er toch voor advies en hulp met geldzaken? Dat beweren ze tenminste zelf. Maar blijkbaar moeten we dan ineens zelf gaan nadenken over een materie die zo ingewikkeld is, dat je er speciale opleidingen voor hebt. En dan zou Piet de vuilnisman ineens zelf moeten begrijpen, dat een hypotheek (waar tenslotte over maandbedragen en teruggaven en zo wordt gesproken) wel of niet geschikt voor hem is?
pi_89083403
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan kunnen we banken wel afschaffen. Die zitten er toch voor advies en hulp met geldzaken? Dat beweren ze tenminste zelf. Maar blijkbaar moeten we dan ineens zelf gaan nadenken over een materie die zo ingewikkeld is, dat je er speciale opleidingen voor hebt. En dan zou Piet de vuilnisman ineens zelf moeten begrijpen, dat een hypotheek (waar tenslotte over maandbedragen en teruggaven en zo wordt gesproken) wel of niet geschikt voor hem is?
Omdat Piet de vuilnisman niet in een huis van 7 ton moet gaan zitten, daar verdient Piet niet genoeg voor, daar zal Piet nooit genoeg voor verdienen, en dus is het ook niet aan Piet uitbesteed. Totdat Piet eventueel de loterij wint, dan mag Piet naar de bank.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 24 november 2010 @ 09:19:51 #64
66444 Lord_Vetinari
pi_89083536
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:14 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Omdat Piet de vuilnisman niet in een huis van 7 ton moet gaan zitten, daar verdient Piet niet genoeg voor, daar zal Piet nooit genoeg voor verdienen, en dus is het ook niet aan Piet uitbesteed. Totdat Piet eventueel de loterij wint, dan mag Piet naar de bank.
Nee, Piet mag naar de bank wanneer hij wil. Het is dan aan de bank (want daar zijn ze voor) om Piet te adviseren, dat hij met zijn salaris geen huis van 7 ton kan betalen. En niet om dan via llerlei omweggetjes en u-bochten een constructie te verzinnen dat Piet WEL dat huis kan kopen, alleen de rest van zijn leven geen nagel meer heeft om zijn reet te krabben en op straat komt te staan als hij zijn baan kwijtraakt. En dat is nou net wat er de afgelopen jaren WEL gebeurd is.
pi_89083551
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, Piet mag naar de bank wanneer hij wil. Het is dan aan de bank (want daar zijn ze voor) om Piet te adviseren, dat hij met zijn salaris geen huis van 7 ton kan betalen. En niet om dan via llerlei omweggetjes en u-bochten een constructie te verzinnen dat Piet WEL dat huis kan kopen, alleen de rest van zijn leven geen nagel meer heeft om zijn reet te krabben en op straat komt te staan als hij zijn baan kwijtraakt. En dat is nou net wat er de afgelopen jaren WEL gebeurd is.
Ja, en dat is deels ook Piet z'n eigen domme dikke schuld, pech gehad.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 24 november 2010 @ 09:21:19 #66
66444 Lord_Vetinari
pi_89083569
quote:
7s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:20 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Want...?
pi_89083780
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Want...?
Hij zet z'n handtekening.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89083852
quote:
http://www.lewrockwell.com/dilorenzo/dilorenzo125.html
pi_89086411
Die heeft zeker lekker met z'n vrienden Fight Club zitten kijken en daarna teveel Chianti's genuttigd.
pi_89087205
quote:
7s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:20 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Totale bullshit dat banken geen verantwoordelijkheid zouden kunnen en moeten dragen.Gelukkig is de regelgeving daar al wat beter in geworden dat banken moeten aantonen dat ze goed gekeken hebben dat de mensen wel genoeg dreaagkracht hebben om de lening aan te gaan.

Als het zo makkelijk zou zijn, zou ik als ingenieur bruggen ontwikkelen die voor iedereen heel normaal functioneren, maar als er een bankier aan komt opent die automatisch en rijden ze de plomp in. Hadden ze zich maar eerst ook helemaal moeten verdiepen in het brugontwerp.

Ieder in de wereld zijn eigen vakgebied maar dan moet er wel eerlijke voorlichting gegeven worden, en niet dingen verbergen zoals banken gedaan hebben. Juist omdat we ons als individuen overal in gespecialiseerd hebben is een grote welvaarts groei mogelijk geweest, maar als het aan de bankiers ligt moet dus iedereen maar bankier worden om de te complexe producten die hun op de markt zetten te kunnen doorgronden. Dat zal echt ten koste gaan van de welvaart.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:47:25 #71
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_89090656
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Banken zijn er om winst te maken. Klaar. Wie zo stom is om te veel te lenen dat als er eens wat fout gaat, alles fout gaat, mag dan lekker gaan werken om de bank terug te betalen. Met rente.
The more debt, the better
pi_89090886
Zo'n bankrun is kennelijk de enige manier om die extreme graailust in te dammen.
Goeie actie.
pi_89090926
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:47 schreef flyguy het volgende:

Banken zijn er om winst te maken. Klaar. Wie zo stom is om te veel te lenen dat als er eens wat fout gaat, alles fout gaat, mag dan lekker gaan werken om de bank terug te betalen. Met rente.
Maar ik en vele anderen leenden niks en toch moeten wij nu de schulden van de banken betalen.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:56:19 #74
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89090983
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:54 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Maar ik en vele anderen leenden niks en toch moeten wij nu de schulden van de banken betalen.
Dankzij Wouter Bos.
Bedankt Hans.
pi_89091074
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:47 schreef flyguy het volgende:

[..]

Het probleem zit em niet eens zozeer in het gegeven dat bepaalde leners teveel hooi op hun vork nemen. De rentelast is het grootste euvel. Met name in de VS hebben banken met verstrekken van leningen met dubieuze rentesystemen tot kunst verheven. Gevolg is dat veel leners hun rentelast onverwachts zagen toenemen over een periode van meerdere maanden. Dat risico is hen niet voldoende inzichtelijk gemaakt door de hypotheekverstrekker. Uiteraard viel het te lezen in de kleine lettertjes. Maar je mag en kan niet van iedereen verwachten dat zij de volledige gevolgen van dergelijk contract begrijpen.
pi_89091132
quote:
15s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:56 schreef bascross het volgende:

[..]

Dankzij Wouter Bos.
Er valt inderdaad wat te zeggen over de bail-out van Bos. Ene kant was het verstandig. Maar andere kant geldt natuurlijk ook gewoon het kapitalistische recht van de sterkste. Indien banken het wiel niet langer kunnen laten draaien, dan behoren zij failliet te gaan, net als andere bedrijven.
pi_89091606
quote:
15s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:56 schreef bascross het volgende:

Dankzij Wouter Bos.
Ik denk dan eerder aan Barosso&co.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:19:04 #78
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_89091811
quote:
Revolutie dus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_89092607
Ik doe mee!
  woensdag 24 november 2010 @ 13:59:44 #80
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_89093516
En dan heb je al je geld van de bank gehaald... En dan is het niks meer waard... Kun je het beter laten staan, is het ook niks waard, maar dat scheelt een hoop werk! :P
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_89093614
Ah mooi nieuws, dit zal ik aan mijn criminele vrienden melden! Die zullen erg blij zijn met deze tip.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:42:13 #82
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_89095016
quote:
Het zou een zege zijn. Bovenstaande items zijn corrupt tot op het bot.

quote:
Obama heeft een knop tot zijn beschikking dat het internet plat gaat naar zijn belief.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:43:31 #83
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_89095068
quote:

[..]

Banken bepalen wat overheden doen niet andersom snuggere.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_89095196
Ik doe mee! Fuck die smerige kankergezwellen, banken zijn het gif van onze maatschappij en verdienen niets minder dan een wisse dood. Hopelijk krijgt deze man alle steun van de wereld, mensen die banken in bescherming nemen mogen van mij part keihard doodgemaakt worden. Laat die revolutie maar beginnen, kanker banken :r
  woensdag 24 november 2010 @ 14:50:43 #85
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_89095333
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:43 schreef Lambiekje het volgende:
Waarom heeft Obama dan 'stromannen' neergezet bij de FED. Of heeft de FED Obama in het zadel geholpen en doen ze nu alsof Obama een aantal Obama gezinde kopstukken top functies geeft bij de FED zodat men denkt dat Obama aan de touwtjes trekt, maar uiteindelijk was het toch weer de dekselse FED die alles uitgedokterd en gespeeld heeft.

:D

Zo ja... Briljant.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_89095460

Burn :r
pi_89095472
quote:
Irrelevant. Het is de overheid die de dwang oplegt.
pi_89099620
quote:

[..]

:')
pi_89191351
Mensen, mensen, mensen, wat zijn we weer alleen aan onszelf aan het denken. Die bankrun is gewoon nodig om de banken te laten zien dat zij geen macht hebben, al denken ze van wel. het gaat hier om eensgezindheid, dat we massaal ons spaargeld eraf halen. Als je dan je geld laat staan kun je het inderdaad misschien kwijt raken. Daarom zou je gewoon mee moeten doen. Bovendien zijn er nu al mensen die niet meer rond komen door al het gegraai. En volgend jaar wordt dat voor meer mensen zo met al die bezuinigingen (lees lastenverzwaringen) omdat wij burgers alles doorberekend krijgen wat verzekeringen, overheden, waterschappen, enz tekort komen. Op die manier raken we dan sowieso al ons geld kwijt. De bedoeling van die bankrun moet dan zijn om eensgezind te zijn en een duidelijk signaal af te geven zodat overheden, banken, enz gaan VOELEN dat ze geen macht hebben als wij eensgezind zijn. Luisteren doen ze toch niet dus om het duidelijk te maken moeten ze het gaan VOELEN. Dat moet een bankrun teweeg brengen want er wordt totaal respectloos met de bevolking en hun geld om gegaan. En als het geld niets meer waard zou zijn dan zijn we meteen van de macht van die overheden enz af. Er is toch al nergens enige menselijkheid in te vinden. Het gaat nu alleen nog maar om ons geld voor hen. Onze economie en maatschappij is er toch één van verspilling en weg gooien dus dat mag ook wel eindigen.
pi_89193314
Laten we voor de grap het al op 6 december doen 8-)
  vrijdag 26 november 2010 @ 20:32:28 #91
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_89196424
7 december wordt dus een topdag voor mij als zakkenroller :9!
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 26 november 2010 @ 22:24:17 #92
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_89204501
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:55 schreef beeer het volgende:

[..]

Irrelevant. Het is de overheid die de dwang oplegt.
Dat lijkt me wel. De FED en de andere centrale banken staan boven alle overheden. Zij hebben immers de macht om te beslissen wanneer er weer extra geld gemaakt wordt en tegen welke rente dat uitgeleend zal worden.
Aangezien al het geld van de centrale bank afkomt en er ook weer naartoe moet (met rente) is het onmogelijk voor landen om ooit uit de schulden te komen.
En Obama is natuurlijk net als Bush een marionet van dezelfde groeperingen en alleen al om die reden zal er nooit geen "change" plaatsvinden.

"Give me control over a nations currency, and I care not who makes its laws.

- Baron M.A. Rothschild
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_89205784
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:24 schreef Dhalsim het volgende:
Dat lijkt me wel. De FED en de andere centrale banken staan boven alle overheden. Zij hebben immers de macht om te beslissen wanneer er weer extra geld gemaakt wordt en tegen welke rente dat uitgeleend zal worden.
De Fed heeft die positie gekregen door de Federal Reserve Act uit 1913. Als daar morgen een eind aan gemaakt wordt dan blijft er niks over van de positie van de Fed.
pi_89207231
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:24 schreef Dhalsim het volgende:
Aangezien al het geld van de centrale bank afkomt en er ook weer naartoe moet (met rente) is het onmogelijk voor landen om ooit uit de schulden te komen.
Centrale banken en het papieren 'geld' dat ze uitspugen zijn niets zonder het geweldsmonopolie van de staat. Aan de andere kant is de staat niets zonder de centrale bank. Een bankrun zal denk ik niet veel uithalen. Het zal de overheid misschien zelfs overhalen volledig op digitaal 'geld' over te gaan.
quote:
En Obama is natuurlijk net als Bush een marionet van dezelfde groeperingen en alleen al om die reden zal er nooit geen "change" plaatsvinden.
Change zal er niet komen zolang je op de staat blijft vertrouwen
  vrijdag 26 november 2010 @ 23:14:16 #95
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_89207431
Ik sta rood. :')
  vrijdag 26 november 2010 @ 23:26:57 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89208213
Ja, laten we de economie om zeep helpen, goed idee...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89209155
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 23:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, laten we de economie om zeep helpen, goed idee...
Alsof mensen met geld hieraan mee gaan doen :')

Hooguit wat studenten en aksievoerders die hun paar honderd Euro er vanaf halen :')
  vrijdag 26 november 2010 @ 23:48:34 #98
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_89209481
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 23:10 schreef beeer het volgende:

[..]

Centrale banken en het papieren 'geld' dat ze uitspugen zijn niets zonder het geweldsmonopolie van de staat. Aan de andere kant is de staat niets zonder de centrale bank. Een bankrun zal denk ik niet veel uithalen. Het zal de overheid misschien zelfs overhalen volledig op digitaal 'geld' over te gaan.

[..]

Change zal er niet komen zolang je op de staat blijft vertrouwen
Het idee achter zo'n bankrun is niet om ervoor te zorgen dat het cash geld "op" is....het digitale geld is ook maar een fractie van wat het zou moeten zijn. Officieel moet een bank 10% van het uitgeleende geld ook daadwerkelijk hebben, maar bij veel europese banken ligt dat percentage veel lager. Als 5 procent van de mensen deel zou nemen aan zo'n bankrun en je er voor het gemak vanuit zou gaan dat die mensen ook 5% van het totale geld "hebben" dan is het ineens einde oefening.

En dat geweldsmonopolie van de staat...daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar op het moment dat er (bv. door een bankrun) een instorting van het financiele stelsel plaats zou vinden gaan de uitvoerende macht ook niet aan het werk.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_89209778
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:13 schreef KoosVogels het volgende:

Geen idee of Cantona links is. Maar ik durft met zekerheid te zeggen dat hij waarschijnlijk meer duiten op zn rekening heeft dan alle FOK!kers bij elkaar :')
Nou, dat weet ik wel zeker van niet.

Of je moet de schulden van fokkers weer van het saldo af gaan trekken, dan kan het lastiger worden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89209867
Overigens: Cantona is niet goed bij zijn hoofd en als je aan deze actie meedoet spoor je ook niet helemaal.
pi_89236916
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 23:55 schreef DS4 het volgende:
Overigens: Cantona is niet goed bij zijn hoofd en als je aan deze actie meedoet spoor je ook niet helemaal.
Nee, je moet je laten beroven door het politieke beleid en al die verhogingen maar accepteren. Als je straks uitgekleed bent en je houd te weinig over om je huur te betalen dan leven we in zo'n a-sociale maatschappij dat je nog op straat wordt gezet ook. En niet eens door je eigen toe doen maar door het gegraai van al die overheden. Dan kun je een lekker warm plekje gaan zoeken in een kartonnen doos. Blijf jij je dan maar lekker laten belazeren door de overheid, daar wordt je beter van.
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:46:13 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89237940
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
Via Klokkenluideronline, kwam ik bij dit berichten over een voorbereiding van een internationale 'bank run' en kwam aanvankelijk zoals verwacht alleen andere obscure bronnen tegen. Maar plots vond ik een link in de 'main stream media' namelijk de digitale Volkskrant en zelfs de Telegraaf:

bron

bron2

[..]

Voormalig topvoetballer Eric Cantona is een van de oproepers tot de sloop van het bankgebeuren zoals we dat nu kennen.

Zelf ben ik van mening dat de banken (met name grootkapitalisten als Goldman Sachs) inderdaad de oorzaak zijn van veel van de huidige problemen met hun doortrapte achterbakse graaien ten kosten van de burgers, maar een georganiseerde grootschalige bankrun kan hele rare gevolgen hebben.

In ieder geval zou dit potentieel wel een hele oproer kunnen veroorzaken, en de wereld aan het denken kunnen zetten over de verachtelijke wijze waarop bepaalde mensen en bedrijven handel drijven met hun verkoop van luchtkastelen en fata morgana's.
Lijkt me GEEN slim plan... :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:47:25 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89237989
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:19 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Nee, je moet je laten beroven door het politieke beleid en al die verhogingen maar accepteren. Als je straks uitgekleed bent en je houd te weinig over om je huur te betalen dan leven we in zo'n a-sociale maatschappij dat je nog op straat wordt gezet ook. En niet eens door je eigen toe doen maar door het gegraai van al die overheden. Dan kun je een lekker warm plekje gaan zoeken in een kartonnen doos. Blijf jij je dan maar lekker laten belazeren door de overheid, daar wordt je beter van.
Ga jij maar onschuldige medeburgers die hun geld óók op die banken hebben staan in het verderf smijten om je punt te maken (die zien hun geld dan nooit meer terug)..

Over averechts effect gesproken...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_89238686
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..](die zien hun geld dan nooit meer terug)..

Is dat niet juist het probleem?
Conscience do cost.
  zondag 28 november 2010 @ 11:44:25 #105
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89250943
quote:

[..]

En om daar tegen te protesteren ga je je eigen huis in brand steken. Klinkt logisch.
Géén kloon van tvlxd!
pi_89251158
quote:

Nee, je moet je laten beroven door het politieke beleid en al die verhogingen maar accepteren.
O, jij wil in een tijd van economische achteruitgang geen pijn lijden... Nou, dat wil iedereen, maar mensen met werkende hersencellen weten dat dat niet kan.

quote:
Als je straks uitgekleed bent en je houd te weinig over om je huur te betalen dan leven we in zo'n a-sociale maatschappij dat je nog op straat wordt gezet ook.
Ik heb drie woningen in eigendom voor mijzelf en enkele in de verhuur. Dus gek genoeg maak ik mij geen zorgen dat ik de huur niet kan betalen...

quote:
En niet eens door je eigen toe doen maar door het gegraai van al die overheden. Dan kun je een lekker warm plekje gaan zoeken in een kartonnen doos. Blijf jij je dan maar lekker laten belazeren door de overheid, daar wordt je beter van.
Ja, die verdomde overheid toch... Komt niets goeds van. Beter lever ik mij over aan de grote denkers zoals Cantona en jij... :')
pi_89266085
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, jij wil in een tijd van economische achteruitgang geen pijn lijden... Nou, dat wil iedereen, maar mensen met werkende hersencellen weten dat dat niet kan.

[..]

Ik heb drie woningen in eigendom voor mijzelf en enkele in de verhuur. Dus gek genoeg maak ik mij geen zorgen dat ik de huur niet kan betalen...

[..]

Ja, die verdomde overheid toch... Komt niets goeds van. Beter lever ik mij over aan de grote denkers zoals Cantona en jij... :')
Jij bent dus blijkbaar een van die mensen zonder bewustzijn en die alleen maar aan zichzelf denkt. Wat pijn lijden in houd heb jij dan nog helemaal niet ervaren. En wat dat oplevert heb je dan ook niet duidelijk.

Niemand krijgt veel geld door eigen werkzaamheid. Mensen die wel veel geld hebben komen daar alleen maar aan door het werk van anderen. Dus jij kunt nooit aan drie eigen huizen (en nog huizen om te verhuren) komen doordat je zelf al dat geld bij elkaar hebt gewerkt om al de huizen te kunnen bouwen. Dat zal je ook wel over de rug van anderen bij elkaar gesprokkeld hebben. En wat doe jij dan als één van jouw huurders de huur niet meer op zou kunnen brengen? Ben jij dan zo sociaal om te zeggen dat ze mogen blijven zitten? Ik betwijfel het.
pi_89266784
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:15 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Jij bent dus blijkbaar een van die mensen zonder bewustzijn en die alleen maar aan zichzelf denkt. Wat pijn lijden in houd heb jij dan nog helemaal niet ervaren. En wat dat oplevert heb je dan ook niet duidelijk.

Niemand krijgt veel geld door eigen werkzaamheid. Mensen die wel veel geld hebben komen daar alleen maar aan door het werk van anderen. Dus jij kunt nooit aan drie eigen huizen (en nog huizen om te verhuren) komen doordat je zelf al dat geld bij elkaar hebt gewerkt om al de huizen te kunnen bouwen. Dat zal je ook wel over de rug van anderen bij elkaar gesprokkeld hebben. En wat doe jij dan als één van jouw huurders de huur niet meer op zou kunnen brengen? Ben jij dan zo sociaal om te zeggen dat ze mogen blijven zitten? Ik betwijfel het.
Vervelend he, mensen die wel iets bereikt hebben in hun leven.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_89266912
Dat "over de rug van anderen" wordt nu wel een beetje vermoeiend :')
pi_89270010
quote:

Jij bent dus blijkbaar een van die mensen zonder bewustzijn en die alleen maar aan zichzelf denkt.
Gek genoeg dacht ik dat jij het anti-overheidsstandpunt aan het verdedigen was, maar kennelijk was ik dat. Toch vreemd, want zo denk ik helemaal niet...

quote:
Wat pijn lijden in houd heb jij dan nog helemaal niet ervaren. En wat dat oplevert heb je dan ook niet duidelijk.
Ik vrees dat ik je teleur moet stellen. Ik ben op een haar na persoonlijk failliet geweest. Gaf ik overigens toen niemand de schuld van. Het is even een tip tussendoor...

quote:
Niemand krijgt veel geld door eigen werkzaamheid. Mensen die wel veel geld hebben komen daar alleen maar aan door het werk van anderen.
Wat een kul... _O-

Dit doet mij een beetje denken aan een broer en een zus die in het dorp waar ik opgroeide wisten te verkondigen dat rijken alleen maar rijk konden zijn door te stelen... En die rijken waren er de schuld van dat zij zo arm waren.

Voor de goede orde: beiden hadden (en hebben!) in hun leven geen minuut gewerkt en waren gokverslaafd. Maar het lag aan anderen... niet aan henzelf.

quote:
Dus jij kunt nooit aan drie eigen huizen (en nog huizen om te verhuren) komen doordat je zelf al dat geld bij elkaar hebt gewerkt om al de huizen te kunnen bouwen.
Leuk dat jij denkt dat jij dat beter weet dan ik.

quote:
Dat zal je ook wel over de rug van anderen bij elkaar gesprokkeld hebben.
Van wie dan?

quote:
En wat doe jij dan als één van jouw huurders de huur niet meer op zou kunnen brengen? Ben jij dan zo sociaal om te zeggen dat ze mogen blijven zitten? Ik betwijfel het.
Nee, natuurlijk schop ik ze er dan uit als dat structureel is. Ze laten zitten heeft niets met sociaal zijn te maken. Als ze het niet kunnen betalen (het is vrije sector...), dan moeten ze maar goedkoper gaan huren.

En de overheid (die ik wel omarm) zorgt voor hun vangnet. En ik betaal dat overigens. Ik maak maandelijks een 5 cijferig bedrag over om daarvoor te kunnen zorgen (en de wegen, en scholing (kennelijk heb ik iets te weinig betaald in jouw geval...), enz. enz.). Geen dank.
pi_89270741
boudewijn de groot zong het al.

maar weinig mensen hier hebben ooit echt geleden. bijna failliet gaan is niet lijden. er zijn verdomme wel ergere dingen dan bijna failliet gaan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89271332
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:42 schreef simmu het volgende:

maar weinig mensen hier hebben ooit echt geleden. bijna failliet gaan is niet lijden. er zijn verdomme wel ergere dingen dan bijna failliet gaan.
Ach, vertel...

(je weet hoop ik dat we het over financiën hadden, want anders had ik ook wel andere dingen mee kunnen delen, want iedereen heeft wel wat tegenslag in zijn leven, nietwaar)
pi_89273345
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:42 schreef simmu het volgende:
boudewijn de groot zong het al.

De maatschappij, zoals die eruit ziet, is helemaal gebaseerd op het lijden. Je gaat het pas ervaren als er bewustzijn op komt. Dan ga je pas werkelijk aan den lijve ervaren wat dat in houd en dat het niets met de maatschappij of de economie te maken heeft. Hett lijden zit in de mens zelf. Als dat bewust wordt ligt de maatschappij, of de economie, stil omdat je gaat voelen hoe je dan in elkaar steekt. En gegarandeerd dat dan het gros van de mensen niet eens meer in staat is om in een auto te rijden, te werken, enz enz. Dan zal er eerst iets (in de mens) moeten veranderen. Maar dan gaat de wereld er wel anders uit zien.
pi_89274398
Geweldig, zo'n ziener...

Toch gek dat je niet enorm succesvol bent als je het allemaal zoveel beter ziet dan het klootjesvolk. :X
pi_89277190
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:38 schreef DS4 het volgende:
Geweldig, zo'n ziener...

Toch gek dat je niet enorm succesvol bent als je het allemaal zoveel beter ziet dan het klootjesvolk. :X
Succes heeft hier helemaal niets mee te maken. Succes is iets maatschappelijks, materieels of hoe je het ook wilt noemen, gekoppeld aan het ego. Dat is één wereld. Wat ik persoonlijk mee maak heeft daar helemaal niets mee te maken. Dat is alleen wel een veel menselijkere wereld. Om dan terug te komen op jouw 'Ja, die verdomde overheid toch... Komt niets goeds van. Beter lever ik mij over aan de grote denkers zoals Cantona en jij..': uit de overheid KOMT inderdaad niets want die trekken alleen maar alles naar zich toe en dat gaat alleen maar om geld. Het heeft niets menselijks om het lijf want alles draait daar om geld.
  zondag 28 november 2010 @ 22:34:21 #116
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_89277740
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:25 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Succes heeft hier helemaal niets mee te maken. Succes is iets maatschappelijks, materieels of hoe je het ook wilt noemen, gekoppeld aan het ego. Dat is één wereld. Wat ik persoonlijk mee maak heeft daar helemaal niets mee te maken. Dat is alleen wel een veel menselijkere wereld. Om dan terug te komen op jouw 'Ja, die verdomde overheid toch... Komt niets goeds van. Beter lever ik mij over aan de grote denkers zoals Cantona en jij..': uit de overheid KOMT inderdaad niets want die trekken alleen maar alles naar zich toe en dat gaat alleen maar om geld. Het heeft niets menselijks om het lijf want alles draait daar om geld.
Ik krijg een sterke neiging je op een de door de overheid geplande, gefinancierde en aangelegde stoeprand te curben.
pi_89279658
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:25 schreef Paritosh het volgende:

Succes heeft hier helemaal niets mee te maken. Succes is iets maatschappelijks, materieels of hoe je het ook wilt noemen, gekoppeld aan het ego. Dat is één wereld.
Succes is niet per definitie materieel, maar kennelijk ben jij zo'n materialist dat je je niets anders meer voor kan stellen.

quote:
Wat ik persoonlijk mee maak heeft daar helemaal niets mee te maken.
Jij wil mij de maat nemen, maar als die bal terug komt geef je niet thuis. Hypocriet.

quote:
Dat is alleen wel een veel menselijkere wereld. Om dan terug te komen op jouw 'Ja, die verdomde overheid toch... Komt niets goeds van. Beter lever ik mij over aan de grote denkers zoals Cantona en jij..': uit de overheid KOMT inderdaad niets want die trekken alleen maar alles naar zich toe en dat gaat alleen maar om geld. Het heeft niets menselijks om het lijf want alles draait daar om geld.
Ik herhaal: jij bent een enorme kapitalist. Als jij niets anders kan zijn, dan ben je verblind door je zucht naar geld.

Heel treurig als je veel geld hebt, diep triest als je geen cent te makken hebt. Ik heb derhalve medelijden met je en hoop dat je in je leven nog eens een lichtpuntje gaat vinden en je daar op gaat concentreren. Wie weet breekt de zon dan nog eens door in je leven...
  zondag 28 november 2010 @ 23:12:37 #118
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_89280187
quote:
Ik ben het helemaal met je eens en daarom verheug ik me als zakkenroller ook zo enorm op die bankrun. Lekker profiteren van het geld waar anderen zo hard voor gewerkt hebben en dat ook nog eens vlak voor de feestdagen *O*
pi_89281096
Tijd voor actie mensen. Links of rechts het maakt niet uit de tijd dat banken ons bestelen is afgelopen.

Het is wel goed doordacht: op 7 december pin je het maximale en op 8 december stort je het weer terug. Het moet niet instorten maar veranderen!!

Het is zoals Cantona zegt: protesteren (schreeuwen) stemmen of petitie s niets helpt om de hebzucht van enkelen te beteugelen. De massa heeft wel kracht en het is een goede actie om de macht van de massa te laten gelden.

(de boycot van de AH resulteerden ook in prijsverlagingen) Kop op en pin gewoon die week je hele huishoudgeld lees het zelf:
pi_89281118
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 23:12 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens en daarom verheug ik me als zakkenroller ook zo enorm op die bankrun. Lekker profiteren van het geld waar anderen zo hard voor gewerkt hebben en dat ook nog eens vlak voor de feestdagen *O*
Ik denk alleen niet dat mensen met een hoop geld zo gemakkelijk mee doen aan de bankrun. Die interesseren zich niet in een ander of een eensgezindheid om de banken te laten merken dat ze geen macht hebben. Die mensen denken alleen aan hun eigen hachie. Ik denk dat een bankrun vooral gedaan wordt door mensen die weinig geld hebben want die hebben niets of minder te verliezen.
pi_89281205
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:32 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Ik denk alleen niet dat mensen met een hoop geld zo gemakkelijk mee doen aan de bankrun. Die interesseren zich niet in een ander of een eensgezindheid om de banken te laten merken dat ze geen macht hebben. Die mensen denken alleen aan hun eigen hachie. Ik denk dat een bankrun vooral gedaan wordt door mensen die weinig geld hebben want die hebben niets of minder te verliezen.
De enige die aan z'n eigen denkt ben jij volgens mij :')
pi_89281230
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:31 schreef Fatou het volgende:
Tijd voor actie mensen. Links of rechts het maakt niet uit de tijd dat banken ons bestelen is afgelopen.

Het is wel goed doordacht: op 7 december pin je het maximale en op 8 december stort je het weer terug. Het moet niet instorten maar veranderen!!

Het is zoals Cantona zegt: protesteren (schreeuwen) stemmen of petitie s niets helpt om de hebzucht van enkelen te beteugelen. De massa heeft wel kracht en het is een goede actie om de macht van de massa te laten gelden.

(de boycot van de AH resulteerden ook in prijsverlagingen) Kop op en pin gewoon die week je hele huishoudgeld lees het zelf:
Om het goed voelbaar te maken zou je het langer dan één dag eraf moet laten. Eén dag heeft volgens mij weinig effect.
pi_89281276
Al haal je het er een jaar vanaf :') Banken hebben momenteel een gratis lijntje naar de ECB
  zondag 28 november 2010 @ 23:36:54 #124
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_89281333
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:32 schreef Paritosh het volgende:
Die interesseren zich niet in een ander of een eensgezindheid om de banken te laten merken dat ze geen macht hebben -> Herstel: Die zijn over het algemeen niet zo dom om met al hun geld over straat te gaan lopen.

Maar goed, als ik van een aantal bijstandsgerechtigden een paar honderd euro per persoon kan rollen, ben ik al blij hoor :).
pi_89281408
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:34 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

De enige die aan z'n eigen denkt ben jij volgens mij :')
Dat zie je dan wel helemaal verkeerd. Ik kijk naar wat er in het land gaande is en dat er nu al veel mensen zijn die niet meer rond kunnen komen. Met de bezuinigingen van volgend jaar kan het nog wel eens veel meer toe nemen dat mensen tekort komen. Ik heb het niet persé nodig om mee te doen aan die bankrun maar in het belang van al die mensen kan ik wel mee doen. Het gaat mij er dan vooral om m de banken te laten merken dat het ONS geld is waar ze macht over denken te hebben maar dat het een illusie is als we eensgezind zijn en een bankrun doen.
pi_89281514
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:35 schreef tjoptjop het volgende:
Al haal je het er een jaar vanaf :') Banken hebben momenteel een gratis lijntje naar de ECB
Ja en? Het is een internationale bankrun die georganiseerd wordt, niet alleen Nederlands. Kan die ECB alle banken in Europa, of alle landen die mee doen, voorzien?
pi_89281555
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:41 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Ja en? Het is een internationale bankrun die georganiseerd wordt, niet alleen Nederlands. Kan die ECB alle banken in Europa, of alle landen die mee doen, voorzien?
Wat snap je niet aan de E van ECB?
pi_89281587
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:38 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Dat zie je dan wel helemaal verkeerd. Ik kijk naar wat er in het land gaande is en dat er nu al veel mensen zijn die niet meer rond kunnen komen. Met de bezuinigingen van volgend jaar kan het nog wel eens veel meer toe nemen dat mensen tekort komen. Ik heb het niet persé nodig om mee te doen aan die bankrun maar in het belang van al die mensen kan ik wel mee doen. Het gaat mij er dan vooral om m de banken te laten merken dat het ONS geld is waar ze macht over denken te hebben maar dat het een illusie is als we eensgezind zijn en een bankrun doen.
En waar haal je dat beeld vandaan dat het hier zo verschrikkelijk is geworden?
  zondag 28 november 2010 @ 23:53:49 #129
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_89281975
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:34 schreef Paritosh het volgende:
Om het goed voelbaar te maken zou je het langer dan één dag eraf moet laten. Eén dag heeft volgens mij weinig effect.
En hoe lang dan volgens jou? Net zolang dat mensen in de problemen komen met hun automatische afschrijvingen?
pi_89283562
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En waar haal je dat beeld vandaan dat het hier zo verschrikkelijk is geworden?
Sjongejongejonge zeg, ben je wereldvreemd in eigen land of zo of stel je altijd domme vragen? Blijkbaar volg je geen berichten en kijk je niet naar de reacties van mensen. Ga dat maar lekker zelf uitzoeken.
pi_89283678
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:38 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Sjongejongejonge zeg, ben je wereldvreemd in eigen land of zo of stel je altijd domme vragen? Blijkbaar volg je geen berichten en kijk je niet naar de reacties van mensen. Ga dat maar lekker zelf uitzoeken.
:')
pi_89284347
De schuld ligt bij inhaligheid. Naar mijn weten komt inhaligheid en egoisme van de rechterkant, of gaat iemand mij vertellen dat die bankjongens links zijn?
pi_89284425
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:15 schreef niels0 het volgende:
De schuld ligt bij inhaligheid. Naar mijn weten komt inhaligheid en egoisme van de rechterkant, of gaat iemand mij vertellen dat die bankjongens links zijn?
Logica is niet jouw ding is het niet?
pi_89284524
Toch wel. Inhaligheid is de schuldige van de crisis omdat er lieden zijn die te grote risico's nemen omdat ze dus te inhalig zijn. Simpel zat.
pi_89284557
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:28 schreef niels0 het volgende:
Toch wel. Inhaligheid is de schuldige van de crisis omdat er lieden zijn die te grote risico's nemen omdat ze dus te inhalig zijn. Simpel zat.
Nee je assumptie dat dat rechts is :') Die is te stupide voor woorden.
pi_89284585
Ga maar 'ns aan ze vragen wat ze stemmen. Ik heb wat van de wereld gezien en in vele branches gewerkt. Ik weet het inmiddels wel.
pi_89284606
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:32 schreef niels0 het volgende:
Ga maar 'ns aan ze vragen wat ze stemmen. Ik heb wat van de wereld gezien en in vele branches gewerkt. Ik weet het inmiddels wel.
Linksen zijn net zo inhalig, dus die vlieger gaat niet op
pi_89284621
Als die werkelijk zo inhalig waren waren ze minder sociaal gericht op de zwakkeren in de samenleving.
pi_89284640
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:34 schreef niels0 het volgende:
Als die werkelijk zo inhalig waren waren ze minder sociaal gericht op de zwakkeren in de samenleving.
_O-
pi_89284645
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:34 schreef niels0 het volgende:
Want dat is iets "links"?

Wat mij betreft is de mens in het algemeen egoistisch (en dus inhalig)
pi_89284666
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 01:36 schreef Cerbie het volgende:

[..]

_O-
Tja, demagogie viert hoogtij
pi_89284695
Dat is iets links ja.
pi_89284745
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Tja, demagogie viert hoogtij
Het is gewoon aandoenlijk naïef O+
Ben benieuwd of hij bekend is met het gezegde 'links lullen, rechts vullen'
pi_89284777
Borrelpraat, bah.
pi_89284807
Kom maar 'ns met argumenten dan. Voorlopig zie ik slechts popiejopie geblaat. Zie ik steeds meer van tegenwoordig =(
pi_89284828
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:49 schreef niels0 het volgende:
Borrelpraat, bah.
De ironie _O-
pi_89284863
Ehm, waar blijven de argumenten dan?
pi_89284894
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:57 schreef niels0 het volgende:
Ehm, waar blijven de argumenten dan?
Ben ik ook benieuwd naar