abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 november 2010 @ 20:32:28 #91
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_89196424
7 december wordt dus een topdag voor mij als zakkenroller :9!
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 26 november 2010 @ 22:24:17 #92
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_89204501
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:55 schreef beeer het volgende:

[..]

Irrelevant. Het is de overheid die de dwang oplegt.
Dat lijkt me wel. De FED en de andere centrale banken staan boven alle overheden. Zij hebben immers de macht om te beslissen wanneer er weer extra geld gemaakt wordt en tegen welke rente dat uitgeleend zal worden.
Aangezien al het geld van de centrale bank afkomt en er ook weer naartoe moet (met rente) is het onmogelijk voor landen om ooit uit de schulden te komen.
En Obama is natuurlijk net als Bush een marionet van dezelfde groeperingen en alleen al om die reden zal er nooit geen "change" plaatsvinden.

"Give me control over a nations currency, and I care not who makes its laws.

- Baron M.A. Rothschild
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_89205784
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:24 schreef Dhalsim het volgende:
Dat lijkt me wel. De FED en de andere centrale banken staan boven alle overheden. Zij hebben immers de macht om te beslissen wanneer er weer extra geld gemaakt wordt en tegen welke rente dat uitgeleend zal worden.
De Fed heeft die positie gekregen door de Federal Reserve Act uit 1913. Als daar morgen een eind aan gemaakt wordt dan blijft er niks over van de positie van de Fed.
pi_89207231
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:24 schreef Dhalsim het volgende:
Aangezien al het geld van de centrale bank afkomt en er ook weer naartoe moet (met rente) is het onmogelijk voor landen om ooit uit de schulden te komen.
Centrale banken en het papieren 'geld' dat ze uitspugen zijn niets zonder het geweldsmonopolie van de staat. Aan de andere kant is de staat niets zonder de centrale bank. Een bankrun zal denk ik niet veel uithalen. Het zal de overheid misschien zelfs overhalen volledig op digitaal 'geld' over te gaan.
quote:
En Obama is natuurlijk net als Bush een marionet van dezelfde groeperingen en alleen al om die reden zal er nooit geen "change" plaatsvinden.
Change zal er niet komen zolang je op de staat blijft vertrouwen
  vrijdag 26 november 2010 @ 23:14:16 #95
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_89207431
Ik sta rood. :')
  vrijdag 26 november 2010 @ 23:26:57 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89208213
Ja, laten we de economie om zeep helpen, goed idee...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89209155
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 23:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, laten we de economie om zeep helpen, goed idee...
Alsof mensen met geld hieraan mee gaan doen :')

Hooguit wat studenten en aksievoerders die hun paar honderd Euro er vanaf halen :')
  vrijdag 26 november 2010 @ 23:48:34 #98
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_89209481
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 23:10 schreef beeer het volgende:

[..]

Centrale banken en het papieren 'geld' dat ze uitspugen zijn niets zonder het geweldsmonopolie van de staat. Aan de andere kant is de staat niets zonder de centrale bank. Een bankrun zal denk ik niet veel uithalen. Het zal de overheid misschien zelfs overhalen volledig op digitaal 'geld' over te gaan.

[..]

Change zal er niet komen zolang je op de staat blijft vertrouwen
Het idee achter zo'n bankrun is niet om ervoor te zorgen dat het cash geld "op" is....het digitale geld is ook maar een fractie van wat het zou moeten zijn. Officieel moet een bank 10% van het uitgeleende geld ook daadwerkelijk hebben, maar bij veel europese banken ligt dat percentage veel lager. Als 5 procent van de mensen deel zou nemen aan zo'n bankrun en je er voor het gemak vanuit zou gaan dat die mensen ook 5% van het totale geld "hebben" dan is het ineens einde oefening.

En dat geweldsmonopolie van de staat...daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar op het moment dat er (bv. door een bankrun) een instorting van het financiele stelsel plaats zou vinden gaan de uitvoerende macht ook niet aan het werk.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_89209778
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:13 schreef KoosVogels het volgende:

Geen idee of Cantona links is. Maar ik durft met zekerheid te zeggen dat hij waarschijnlijk meer duiten op zn rekening heeft dan alle FOK!kers bij elkaar :')
Nou, dat weet ik wel zeker van niet.

Of je moet de schulden van fokkers weer van het saldo af gaan trekken, dan kan het lastiger worden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89209867
Overigens: Cantona is niet goed bij zijn hoofd en als je aan deze actie meedoet spoor je ook niet helemaal.
pi_89236916
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 23:55 schreef DS4 het volgende:
Overigens: Cantona is niet goed bij zijn hoofd en als je aan deze actie meedoet spoor je ook niet helemaal.
Nee, je moet je laten beroven door het politieke beleid en al die verhogingen maar accepteren. Als je straks uitgekleed bent en je houd te weinig over om je huur te betalen dan leven we in zo'n a-sociale maatschappij dat je nog op straat wordt gezet ook. En niet eens door je eigen toe doen maar door het gegraai van al die overheden. Dan kun je een lekker warm plekje gaan zoeken in een kartonnen doos. Blijf jij je dan maar lekker laten belazeren door de overheid, daar wordt je beter van.
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:46:13 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89237940
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
Via Klokkenluideronline, kwam ik bij dit berichten over een voorbereiding van een internationale 'bank run' en kwam aanvankelijk zoals verwacht alleen andere obscure bronnen tegen. Maar plots vond ik een link in de 'main stream media' namelijk de digitale Volkskrant en zelfs de Telegraaf:

bron

bron2

[..]

Voormalig topvoetballer Eric Cantona is een van de oproepers tot de sloop van het bankgebeuren zoals we dat nu kennen.

Zelf ben ik van mening dat de banken (met name grootkapitalisten als Goldman Sachs) inderdaad de oorzaak zijn van veel van de huidige problemen met hun doortrapte achterbakse graaien ten kosten van de burgers, maar een georganiseerde grootschalige bankrun kan hele rare gevolgen hebben.

In ieder geval zou dit potentieel wel een hele oproer kunnen veroorzaken, en de wereld aan het denken kunnen zetten over de verachtelijke wijze waarop bepaalde mensen en bedrijven handel drijven met hun verkoop van luchtkastelen en fata morgana's.
Lijkt me GEEN slim plan... :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:47:25 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89237989
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:19 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Nee, je moet je laten beroven door het politieke beleid en al die verhogingen maar accepteren. Als je straks uitgekleed bent en je houd te weinig over om je huur te betalen dan leven we in zo'n a-sociale maatschappij dat je nog op straat wordt gezet ook. En niet eens door je eigen toe doen maar door het gegraai van al die overheden. Dan kun je een lekker warm plekje gaan zoeken in een kartonnen doos. Blijf jij je dan maar lekker laten belazeren door de overheid, daar wordt je beter van.
Ga jij maar onschuldige medeburgers die hun geld óók op die banken hebben staan in het verderf smijten om je punt te maken (die zien hun geld dan nooit meer terug)..

Over averechts effect gesproken...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_89238686
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..](die zien hun geld dan nooit meer terug)..

Is dat niet juist het probleem?
Conscience do cost.
  zondag 28 november 2010 @ 11:44:25 #105
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89250943
quote:

[..]

En om daar tegen te protesteren ga je je eigen huis in brand steken. Klinkt logisch.
Géén kloon van tvlxd!
pi_89251158
quote:

Nee, je moet je laten beroven door het politieke beleid en al die verhogingen maar accepteren.
O, jij wil in een tijd van economische achteruitgang geen pijn lijden... Nou, dat wil iedereen, maar mensen met werkende hersencellen weten dat dat niet kan.

quote:
Als je straks uitgekleed bent en je houd te weinig over om je huur te betalen dan leven we in zo'n a-sociale maatschappij dat je nog op straat wordt gezet ook.
Ik heb drie woningen in eigendom voor mijzelf en enkele in de verhuur. Dus gek genoeg maak ik mij geen zorgen dat ik de huur niet kan betalen...

quote:
En niet eens door je eigen toe doen maar door het gegraai van al die overheden. Dan kun je een lekker warm plekje gaan zoeken in een kartonnen doos. Blijf jij je dan maar lekker laten belazeren door de overheid, daar wordt je beter van.
Ja, die verdomde overheid toch... Komt niets goeds van. Beter lever ik mij over aan de grote denkers zoals Cantona en jij... :')
pi_89266085
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, jij wil in een tijd van economische achteruitgang geen pijn lijden... Nou, dat wil iedereen, maar mensen met werkende hersencellen weten dat dat niet kan.

[..]

Ik heb drie woningen in eigendom voor mijzelf en enkele in de verhuur. Dus gek genoeg maak ik mij geen zorgen dat ik de huur niet kan betalen...

[..]

Ja, die verdomde overheid toch... Komt niets goeds van. Beter lever ik mij over aan de grote denkers zoals Cantona en jij... :')
Jij bent dus blijkbaar een van die mensen zonder bewustzijn en die alleen maar aan zichzelf denkt. Wat pijn lijden in houd heb jij dan nog helemaal niet ervaren. En wat dat oplevert heb je dan ook niet duidelijk.

Niemand krijgt veel geld door eigen werkzaamheid. Mensen die wel veel geld hebben komen daar alleen maar aan door het werk van anderen. Dus jij kunt nooit aan drie eigen huizen (en nog huizen om te verhuren) komen doordat je zelf al dat geld bij elkaar hebt gewerkt om al de huizen te kunnen bouwen. Dat zal je ook wel over de rug van anderen bij elkaar gesprokkeld hebben. En wat doe jij dan als één van jouw huurders de huur niet meer op zou kunnen brengen? Ben jij dan zo sociaal om te zeggen dat ze mogen blijven zitten? Ik betwijfel het.
pi_89266784
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:15 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Jij bent dus blijkbaar een van die mensen zonder bewustzijn en die alleen maar aan zichzelf denkt. Wat pijn lijden in houd heb jij dan nog helemaal niet ervaren. En wat dat oplevert heb je dan ook niet duidelijk.

Niemand krijgt veel geld door eigen werkzaamheid. Mensen die wel veel geld hebben komen daar alleen maar aan door het werk van anderen. Dus jij kunt nooit aan drie eigen huizen (en nog huizen om te verhuren) komen doordat je zelf al dat geld bij elkaar hebt gewerkt om al de huizen te kunnen bouwen. Dat zal je ook wel over de rug van anderen bij elkaar gesprokkeld hebben. En wat doe jij dan als één van jouw huurders de huur niet meer op zou kunnen brengen? Ben jij dan zo sociaal om te zeggen dat ze mogen blijven zitten? Ik betwijfel het.
Vervelend he, mensen die wel iets bereikt hebben in hun leven.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_89266912
Dat "over de rug van anderen" wordt nu wel een beetje vermoeiend :')
pi_89270010
quote:

Jij bent dus blijkbaar een van die mensen zonder bewustzijn en die alleen maar aan zichzelf denkt.
Gek genoeg dacht ik dat jij het anti-overheidsstandpunt aan het verdedigen was, maar kennelijk was ik dat. Toch vreemd, want zo denk ik helemaal niet...

quote:
Wat pijn lijden in houd heb jij dan nog helemaal niet ervaren. En wat dat oplevert heb je dan ook niet duidelijk.
Ik vrees dat ik je teleur moet stellen. Ik ben op een haar na persoonlijk failliet geweest. Gaf ik overigens toen niemand de schuld van. Het is even een tip tussendoor...

quote:
Niemand krijgt veel geld door eigen werkzaamheid. Mensen die wel veel geld hebben komen daar alleen maar aan door het werk van anderen.
Wat een kul... _O-

Dit doet mij een beetje denken aan een broer en een zus die in het dorp waar ik opgroeide wisten te verkondigen dat rijken alleen maar rijk konden zijn door te stelen... En die rijken waren er de schuld van dat zij zo arm waren.

Voor de goede orde: beiden hadden (en hebben!) in hun leven geen minuut gewerkt en waren gokverslaafd. Maar het lag aan anderen... niet aan henzelf.

quote:
Dus jij kunt nooit aan drie eigen huizen (en nog huizen om te verhuren) komen doordat je zelf al dat geld bij elkaar hebt gewerkt om al de huizen te kunnen bouwen.
Leuk dat jij denkt dat jij dat beter weet dan ik.

quote:
Dat zal je ook wel over de rug van anderen bij elkaar gesprokkeld hebben.
Van wie dan?

quote:
En wat doe jij dan als één van jouw huurders de huur niet meer op zou kunnen brengen? Ben jij dan zo sociaal om te zeggen dat ze mogen blijven zitten? Ik betwijfel het.
Nee, natuurlijk schop ik ze er dan uit als dat structureel is. Ze laten zitten heeft niets met sociaal zijn te maken. Als ze het niet kunnen betalen (het is vrije sector...), dan moeten ze maar goedkoper gaan huren.

En de overheid (die ik wel omarm) zorgt voor hun vangnet. En ik betaal dat overigens. Ik maak maandelijks een 5 cijferig bedrag over om daarvoor te kunnen zorgen (en de wegen, en scholing (kennelijk heb ik iets te weinig betaald in jouw geval...), enz. enz.). Geen dank.
pi_89270741
boudewijn de groot zong het al.

maar weinig mensen hier hebben ooit echt geleden. bijna failliet gaan is niet lijden. er zijn verdomme wel ergere dingen dan bijna failliet gaan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89271332
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:42 schreef simmu het volgende:

maar weinig mensen hier hebben ooit echt geleden. bijna failliet gaan is niet lijden. er zijn verdomme wel ergere dingen dan bijna failliet gaan.
Ach, vertel...

(je weet hoop ik dat we het over financiën hadden, want anders had ik ook wel andere dingen mee kunnen delen, want iedereen heeft wel wat tegenslag in zijn leven, nietwaar)
pi_89273345
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:42 schreef simmu het volgende:
boudewijn de groot zong het al.

De maatschappij, zoals die eruit ziet, is helemaal gebaseerd op het lijden. Je gaat het pas ervaren als er bewustzijn op komt. Dan ga je pas werkelijk aan den lijve ervaren wat dat in houd en dat het niets met de maatschappij of de economie te maken heeft. Hett lijden zit in de mens zelf. Als dat bewust wordt ligt de maatschappij, of de economie, stil omdat je gaat voelen hoe je dan in elkaar steekt. En gegarandeerd dat dan het gros van de mensen niet eens meer in staat is om in een auto te rijden, te werken, enz enz. Dan zal er eerst iets (in de mens) moeten veranderen. Maar dan gaat de wereld er wel anders uit zien.
pi_89274398
Geweldig, zo'n ziener...

Toch gek dat je niet enorm succesvol bent als je het allemaal zoveel beter ziet dan het klootjesvolk. :X
pi_89277190
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:38 schreef DS4 het volgende:
Geweldig, zo'n ziener...

Toch gek dat je niet enorm succesvol bent als je het allemaal zoveel beter ziet dan het klootjesvolk. :X
Succes heeft hier helemaal niets mee te maken. Succes is iets maatschappelijks, materieels of hoe je het ook wilt noemen, gekoppeld aan het ego. Dat is één wereld. Wat ik persoonlijk mee maak heeft daar helemaal niets mee te maken. Dat is alleen wel een veel menselijkere wereld. Om dan terug te komen op jouw 'Ja, die verdomde overheid toch... Komt niets goeds van. Beter lever ik mij over aan de grote denkers zoals Cantona en jij..': uit de overheid KOMT inderdaad niets want die trekken alleen maar alles naar zich toe en dat gaat alleen maar om geld. Het heeft niets menselijks om het lijf want alles draait daar om geld.
  zondag 28 november 2010 @ 22:34:21 #116
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_89277740
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:25 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Succes heeft hier helemaal niets mee te maken. Succes is iets maatschappelijks, materieels of hoe je het ook wilt noemen, gekoppeld aan het ego. Dat is één wereld. Wat ik persoonlijk mee maak heeft daar helemaal niets mee te maken. Dat is alleen wel een veel menselijkere wereld. Om dan terug te komen op jouw 'Ja, die verdomde overheid toch... Komt niets goeds van. Beter lever ik mij over aan de grote denkers zoals Cantona en jij..': uit de overheid KOMT inderdaad niets want die trekken alleen maar alles naar zich toe en dat gaat alleen maar om geld. Het heeft niets menselijks om het lijf want alles draait daar om geld.
Ik krijg een sterke neiging je op een de door de overheid geplande, gefinancierde en aangelegde stoeprand te curben.
pi_89279658
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:25 schreef Paritosh het volgende:

Succes heeft hier helemaal niets mee te maken. Succes is iets maatschappelijks, materieels of hoe je het ook wilt noemen, gekoppeld aan het ego. Dat is één wereld.
Succes is niet per definitie materieel, maar kennelijk ben jij zo'n materialist dat je je niets anders meer voor kan stellen.

quote:
Wat ik persoonlijk mee maak heeft daar helemaal niets mee te maken.
Jij wil mij de maat nemen, maar als die bal terug komt geef je niet thuis. Hypocriet.

quote:
Dat is alleen wel een veel menselijkere wereld. Om dan terug te komen op jouw 'Ja, die verdomde overheid toch... Komt niets goeds van. Beter lever ik mij over aan de grote denkers zoals Cantona en jij..': uit de overheid KOMT inderdaad niets want die trekken alleen maar alles naar zich toe en dat gaat alleen maar om geld. Het heeft niets menselijks om het lijf want alles draait daar om geld.
Ik herhaal: jij bent een enorme kapitalist. Als jij niets anders kan zijn, dan ben je verblind door je zucht naar geld.

Heel treurig als je veel geld hebt, diep triest als je geen cent te makken hebt. Ik heb derhalve medelijden met je en hoop dat je in je leven nog eens een lichtpuntje gaat vinden en je daar op gaat concentreren. Wie weet breekt de zon dan nog eens door in je leven...
  zondag 28 november 2010 @ 23:12:37 #118
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_89280187
quote:
Ik ben het helemaal met je eens en daarom verheug ik me als zakkenroller ook zo enorm op die bankrun. Lekker profiteren van het geld waar anderen zo hard voor gewerkt hebben en dat ook nog eens vlak voor de feestdagen *O*
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_89281096
Tijd voor actie mensen. Links of rechts het maakt niet uit de tijd dat banken ons bestelen is afgelopen.

Het is wel goed doordacht: op 7 december pin je het maximale en op 8 december stort je het weer terug. Het moet niet instorten maar veranderen!!

Het is zoals Cantona zegt: protesteren (schreeuwen) stemmen of petitie s niets helpt om de hebzucht van enkelen te beteugelen. De massa heeft wel kracht en het is een goede actie om de macht van de massa te laten gelden.

(de boycot van de AH resulteerden ook in prijsverlagingen) Kop op en pin gewoon die week je hele huishoudgeld lees het zelf:
pi_89281118
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 23:12 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens en daarom verheug ik me als zakkenroller ook zo enorm op die bankrun. Lekker profiteren van het geld waar anderen zo hard voor gewerkt hebben en dat ook nog eens vlak voor de feestdagen *O*
Ik denk alleen niet dat mensen met een hoop geld zo gemakkelijk mee doen aan de bankrun. Die interesseren zich niet in een ander of een eensgezindheid om de banken te laten merken dat ze geen macht hebben. Die mensen denken alleen aan hun eigen hachie. Ik denk dat een bankrun vooral gedaan wordt door mensen die weinig geld hebben want die hebben niets of minder te verliezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')