abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88960010
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
CB is ?
Een kroeg in Utrecht :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88960049
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Een kroeg in Utrecht :)
Om het bij afkortingen te houden, woon op de IBB. Jij in Casa, CB of Bnk?
pi_88960060
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:16 schreef Bitlord het volgende:

[..]



Om het bij afkortingen te houden, woon op de IBB. Jij in Casa of Bnk?
CBL *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 november 2010 @ 23:29:08 #204
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88960480
CB
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 21 november 2010 @ 07:15:41 #205
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88966462
TT klopt niet meer.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 21 november 2010 @ 08:18:56 #206
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88966650
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 08:49:01 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_88966765
Oeps, dat is wel heel fanatiek :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88966885
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn god... een spannend dagje spotten.
_O-
pi_88968339
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Oeps, dat is wel heel fanatiek :D
inderdaad _O- maar wat is PBT eigenlijk :')
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  zondag 21 november 2010 @ 11:20:36 #210
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88968582
quote:
Op zondag 21 november 2010 11:10 schreef Temlin het volgende:

[..]



inderdaad _O- maar wat is PBT eigenlijk :')
Zal wel een of ander spottersclubje zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 21 november 2010 @ 11:20:50 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88968585
Proces Bijzondere Taken toch? Van die belangrijkdoeners met die norse blikken :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 november 2010 @ 11:57:36 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88969385
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn god... een spannend dagje spotten.
Je moet wat te doen hebben op je vrije zaterdag he :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 21 november 2010 @ 12:00:37 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88969491
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:52 schreef Ascendancy het volgende:
Wat ik me afvraag. Kunnen ze niet kijken wele treinpaden er op dit moment in ieder geval vanaf Zuilen te berijden zijn? Dan kan je daar toch een pendeldienst op zicht doen?

En hoe kan het dat de MLL en de Valleilijn nu wel weer open zijn terwijl op geen enkel NS traject dit mogelijk is?
Weet niet of het antwoord geweest is, maar: Beesd-Geldermalsen word bediend door Post T Utrecht
Barneveld Centrum-Ede Wageningen word ook bediend door Post T Utrecht
En Syntus op Tiel-Arnhem word Tiel-Kesteren door Post T Utrecht bediend.
  zondag 21 november 2010 @ 12:04:24 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88969610
Utrecht is volledig hervat. Door de geplande werkzaamheden vallen er enkele treinen uit (Eindhoven-Venlo, Amsterdam-Weesp enzo) rijdt serie 3100(Schiphol-Nijmegen) en 800(IC Alkmaar-Maastricht/Heerlen) niet.

Ik ben gisteravond nog langs de Post T gereden in Utrecht, en bovenin werd alles weer keurig bestuurd. De computersystemen waren gelukkig niet zo erg afgefikt...

Heenreis naar Amersfoort via Schiphol gereisd waar mijn aansluitende Berlijntrein voor mijn neus wegreed, dus een +30(tegenover de planning via Schiphol).
Terugweg via Utrecht, en uiteindelijk +20 (omdat ik via Dordrecht ging en daar terug ging naar Zwijndrecht).
Tussen Utrecht en Gouda was een zakkenroller actief, die te Gouda door politie de trein uit moest gehaald worden. +15 daardoor, dus de stopper gemist. Via Dordrecht heb ik nog 10 minuten vertraging bespaard :P

[ Bericht 21% gewijzigd door greavy op 21-11-2010 13:00:32 ]
pi_88974231
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Proces Bijzondere Taken toch? Van die belangrijkdoeners met die norse blikken :P
Jij gaat door voor de door u zelf aan te schaffen NS-jaarkaart :)
pi_88978205
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn god... een spannend dagje spotten.
"Ik stap in en rij in de oude eerste klas naar Arnhem met een stel vierkante wielen. Bij aankomst in Arnhem even op de machinist gewaarschuwt en hem hierop gewezen."

Dat had de machinist vast zelf nog niet gemerkt en hij gaat het nu vast ook zelf verhelpen... 8)7
pi_88978274
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



CBL *)
Woon jij aan de Cambridgelaan? Daar mag je toch helemaal niet wonen als je niet studeert?
pi_88978282
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:23 schreef KapiteinT het volgende:

[..]


Woon jij aan de Cambridgelaan? Daar mag je toch helemaal niet wonen als je niet studeert?
Flash is al 53.
pi_88978443
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn god... een spannend dagje spotten.
Ik heb het gelezen en ik kreeg er zo'n jeukerig EO-gevoel van. ;(

Is die gast wel eens eerder buiten geweest?
pi_88980582
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]



Flash is al 53.
Ja en tevens eeuwig student.
  zondag 21 november 2010 @ 17:35:12 #221
302083 Je-zus
Jeweettoch
pi_88980686
Wat zijn de toekomstplannen met de IC Amsterdam - Brussel na ingebruikname van de HSL? Wordt Hispeed (met hispeed tarieven) je dan door de strot geduwd of is er nog een alternatief boemeltje met dezelfde vertragingen en ondercapaciteit als de huidige IC?
Please consider the environment before printing this post
  zondag 21 november 2010 @ 17:38:39 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88980780
Je kan dan uit Amsterdam met de Sneltrein naar Dordrecht en zo verder naar Roosendaal, om in Roosendaal het stoppertje naar Antwerpen te nemen.
De IC's Amsterdam-Dordrecht/Vlissingen worden straks Sneltreinen

Zie ook: NS-dienstregeling 2012 (Wikipedia)

Planning om DRGL 2012 met de Fyra-treinen te rijden, Benelux verdwijnt
* IC Amsterdam-Dordrecht/Vlissingen gaat 2x per uur doorrijden naar Vlissingen, maar rijdt als Stoptrein Roosendaal-Vlissingen, en rijdt Amsterdam-Dordrecht via een andere route en stopt verder te Rotterdam Blaak, Centraal, Schiedam Centrum, Den Haag HS, Den Haag Laan van NOI, Leiden Centraal, Heemstede-Aerdenhout, Haarlem, Amsterdam Zuid en ten slotte Centraal
* Sneltrein Breda/Dordrecht - Amsterdam wordt een Intercity, en zal niet meer doorrijden naar Breda, en gaat Dordrecht-Amsterdam rijden zoals hierboven beschreven
* IC Den Haag-Venlo blijft hetzelfde
* Serie 140/240 zal in Den Haag beginnen ipv Schiphol
* Nieuwe Stoptrein Den Haag-Amsterdam wordt toegevoegd en rijdt via Schiphol
* Huidige Stoptrein Den Haag-Amsterdam zal alleen Den Haag-Haarlem rijden
* Huidige Stoptrein Leiden - Dordrecht zal niet meer doorrijden naar Leiden maar Den Haag-Dordrecht/Breda rijden
*

[ Bericht 47% gewijzigd door greavy op 21-11-2010 17:47:51 ]
  zondag 21 november 2010 @ 17:46:46 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88981016
Gelukkig is dat nog allerminst zeker omdat er nog best wel wat onduidelijke factoren zijn:

• De kwaliteiten van het AnsaldoBreda-materieel, de testritten gaan niet al te best (wat ik zo her en der verneem) dus het is nog niet zeker dat het materieel in 2011 de toelating krijgt
• De leveringssnelheid van AnsaldoBreda: er zijn nu 5 of 6 stellen in het land terwijl er 20 geleverd moeten zijn voor een volledige dienstregeling.
• De financiële situatie van HSA: een kilometer op de HSL kost ¤ 70 per trein, voor de 48 km die Rotterdam - Hoofddorp lang is kost dat ¤ 3.360,- per trein. De gemiddelde hoeveelheid passagiers op de Fyra voldoen niet eens om deze kosten gedekt te krijgen, laat staan personeelskosten, de kosten die nu gemaakt worden voor de huur van de rijtuigen en Traxx-locomotieven, enzovoorts
• De oplossingen voor de EMC-problematiek die bij Breda speelt.
pi_88981277
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:38 schreef greavy het volgende:
Je kan dan uit Amsterdam met de Sneltrein naar Dordrecht en zo verder naar Roosendaal, om in Roosendaal het stoppertje naar Antwerpen te nemen.
De IC's Amsterdam-Dordrecht/Vlissingen worden straks Sneltreinen
Zoals je zelf al zegt komen er (snel)treinen van Amsterdam naar Vlissingen. Je hoeft dus niet over te stappen in Dordrecht.

Ook bestaat er een kans dat de IC Charloi - Essen wordt doorgetrokken door Roosendaal. Dit zal al flink wat tijd schelen, omdat deze enkele (maar lang niet alle) stations overslaat tussen Essen en Antwerpen en via de tunnel rijdt, in plaats van via de ringlijn rond de stad.
pi_88981369
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:55 schreef KapiteinT het volgende:

Ook bestaat er een kans dat de IC Charloi - Essen wordt doorgetrokken door Roosendaal. Dit zal al flink wat tijd schelen, omdat deze enkele (maar lang niet alle) stations overslaat tussen Essen en Antwerpen en via de tunnel rijdt, in plaats van via de ringlijn rond de stad.
De NMBS heeft al aangegeven dat dit geen optie zal zijn wegens de lage betrouwbaarheid van die trein, waardoor die in de praktijk vaker in Antwerpen dan in Essen keert.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 17:59:27 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_88981375
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:22 schreef KapiteinT het volgende:

[..]



"Ik stap in en rij in de oude eerste klas naar Arnhem met een stel vierkante wielen. Bij aankomst in Arnhem even op de machinist gewaarschuwt en hem hierop gewezen."

Dat had de machinist vast zelf nog niet gemerkt en hij gaat het nu vast ook zelf verhelpen... 8)7
Die trekt meteen de krik tevoorschijn :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88981442
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]



De NMBS heeft al aangegeven dat dit geen optie zal zijn wegens de lage betrouwbaarheid van die trein, waardoor die in de praktijk vaker in Antwerpen dan in Essen keert.
En hierdoor laat je de dienstregeling natuurlijk verslechteren, in plaats van de betrouwbaarheid te verhogen. NMBS... |:(
pi_88981475
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:59 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]



Die trekt meteen de krik tevoorschijn :Y
Misschien moeten we deze Tom7naar even vertellen dat deze reclame niet helemaal echt is:

pi_88981887
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:02 schreef KapiteinT het volgende:

[..]


Misschien moeten we deze Tom7naar even vertellen dat deze reclame niet helemaal echt is:

Maar...maar...zo gaat dat toch? :{

Als een trein pech heeft komt hier iemand van de Prorailwacht en die gaat dan toch de trein maken? En dan de hele trein maar hopen dat de machinist lid is van Prorailwacht...
  zondag 21 november 2010 @ 18:19:32 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88981947
Overigens, om de IC Essen - Charleroi in Roosendaal te kunnen ontvangen moet er in Roosendaal ook het nodige aan de perrons gebeuren en ik denk niet dat dat nog de bedoeling is.

Voor zover ik weet is het de bedoeling dat er naast het huidige stoptreintje een nieuwe sneltrein wordt ingelegd die tussen Roosendaal en Antwerpen ook nog stopt in ik dacht Kalmthout. Hoe dan ook gaan de reizigers er flink op achteruit, zowel qua comfort als qua reistijd.

Laten we hopen dat het zo ver niet komt.
pi_88982131

Merk en type: kaartjesautomaten
Eigenaar: Arriva en NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: station Veenwouden
Datum: 13 november 2010
pi_88982180
quote:
Op zondag 21 november 2010 18:19 schreef James1988 het volgende:
Voor zover ik weet is het de bedoeling dat er naast het huidige stoptreintje een nieuwe sneltrein wordt ingelegd die tussen Roosendaal en Antwerpen ook nog stopt in ik dacht Kalmthout. Hoe dan ook gaan de reizigers er flink op achteruit, zowel qua comfort als qua reistijd.

Laten we hopen dat het zo ver niet komt.
Dat zou nog best een aardig alternatief zijn. In elk geval 100 keer beter dan die stoptrein.
pi_88982214
quote:
17s.gif Op zondag 21 november 2010 18:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: kaartjesautomaten
Eigenaar: Arriva en NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: station Veenwouden
Datum: 13 november 2010
Die van Arriva komt lomper over dan die van de NS. :{
  zondag 21 november 2010 @ 18:30:11 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88982226
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:28 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat zou nog best een aardig alternatief zijn. In elk geval 100 keer beter dan die stoptrein.
Het gaat hetzelfde materieel zijn.
pi_88982663
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het gaat hetzelfde materieel zijn.
Hmm da's dan weer jammer. België heeft flink wat materieel dat comfortabeler is dan ICRm maar MS75 is er niet één van -O-

Wat ik me trouwens laatst afvroeg; Traxx kan 160km/h, ICRm kan 160km/h, het traject Antwerpen - Brussel is (deels) geschikt voor 160km/h, waarom rijdt de Beneluxtrein daar dan geen 160km/h?
pi_88982710

NSR 1747 heeft een ICRm BDs stuurstandrijtuig in Maastricht opgepikt en staat op het station van Eindhoven vertrekgereed richting de Watergrafasmeer, terwijl een onbekend gebleven Plan V als stoptrein naar Nijmegen wacht op vertrektijd. Vrijdag 19 november 2010


Sinds enkele weken zijn de bomen in de bocht bij het Duitse Elten, gelegen net over de grens bij Zevenaar, flink gekapt .Hierdoor is als het ware een nieuwe fotostek is ontstaan, dat al snel werd opgemerkt bij diverse fotografen. Kortom, een bezoekje meer dan waard! RTB heeft onlangs de V156 gekocht, die binnenkort in de blauwe huisstijl wordt omgetoverd. De lok rijdt nu nog in de fabriekskleuren van Vossloh rond en is daarmee een frisse opvallende vertoning. De V156 heeft een gecombineerde container/graantrein in Emmerich afgeleverd en vervolgens de goed beladen Linz-shuttle 43956 mee teruggenomen richting Rotterdamse haven. Zaterdag 20 november 2010


De 653-8 draagt al sinds zijn tijd bij Rail4Chem de naam Wessel en dat is bij Captrain zo gebleven. Deze fraai bestickerde class66 passeert met een Duis4Chem-shuttle als trein 41723 het dorpje Elten, op weg naar Duisburg, terwijl de zon verwoede pogingen doet om door de wolken heen te prikken. Zaterdag 20 november 2010
  zondag 21 november 2010 @ 18:49:30 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88982812
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:44 schreef Ireyon het volgende:

[..]
Wat ik me trouwens laatst afvroeg; Traxx kan 160km/h, ICRm kan 160km/h, het traject Antwerpen - Brussel is (deels) geschikt voor 160km/h, waarom rijdt de Beneluxtrein daar dan geen 160km/h?
De Traxx-locs die meestal voor de Beneluxtrein hangen zijn slechts toegelaten tot 140 km/h. Hoewel een wijziging naar 160 km/h redelijk eenvoudig schijnt te zijn, zijn de groene Traxx'en slechts voorzien voor 140.
  zondag 21 november 2010 @ 18:55:48 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88983028
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:46 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
NSR 1747 heeft een ICRm BDs stuurstandrijtuig in Maastricht opgepikt en staat op het station van Eindhoven vertrekgereed richting de Watergrafasmeer, terwijl een onbekend gebleven Plan V als stoptrein naar Nijmegen wacht op vertrektijd. Vrijdag 19 november 2010
Is dat nieuw? Een stoptrein Eindhoven - Nijmegen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 21 november 2010 @ 18:59:09 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88983118
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Is dat nieuw? Een stoptrein Eindhoven - Nijmegen?
Volgens mij is dat een koppeling van de stoptrein Deurne - Den Bosch aan de stoptrein Den Bosch - Nijmegen.
  zondag 21 november 2010 @ 19:00:44 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88983181
zou volgens mij ook nieuw zijn trouwens, maar dat kan best natuurlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 21 november 2010 @ 19:04:15 #241
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88983295
Volgens mij zitten de 4400 (stoptrein Nijmegen-Den Bosch) en de 9600 (stoptrein Deurne-Den Bosch) al sinds juni 2009 aan elkaar. Tot die tijd reed de 5200 (stoptrein Eindhoven-Tilburg West) ook het gedeelte Eindhoven-Deurne. De 9600 reed tot die tijd alleen Eindhoven-Den Bosch.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 21 november 2010 @ 19:11:45 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88983531
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een koppeling van de stoptrein Deurne - Den Bosch aan de stoptrein Den Bosch - Nijmegen.
Die zijn aanelkaar gekoppeld, dat klopt. Je kan dus vanaf Nijmegen met de stopper rechtstreeks naar Deurne. Én je hebt altijd Plan V *O* _O_
pi_88983696
Volgende week sneeuw (cc: NS)

trouwens deze ook :)

Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  zondag 21 november 2010 @ 19:23:35 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88983932
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:11 schreef greavy het volgende:

[..]

Die zijn aanelkaar gekoppeld, dat klopt. Je kan dus vanaf Nijmegen met de stopper rechtstreeks naar Deurne. Én je hebt altijd Plan V *O* _O_
Die snelbus van Nijmegen naar Helmond is waarschijnlijk sneller :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 21 november 2010 @ 19:24:20 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88983962
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:04 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij zitten de 4400 (stoptrein Nijmegen-Den Bosch) en de 9600 (stoptrein Deurne-Den Bosch) al sinds juni 2009 aan elkaar. Tot die tijd reed de 5200 (stoptrein Eindhoven-Tilburg West) ook het gedeelte Eindhoven-Deurne. De 9600 reed tot die tijd alleen Eindhoven-Den Bosch.
T zal zo zijn :) Was in 2006 voor t laatst dat ik iets met de 4400 van doen had :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88984058
quote:
10s.gif Op zondag 21 november 2010 19:17 schreef Temlin het volgende:
trouwens deze ook :)

Heeft toevallig iemand die van het doorrijden met vierkante wielen nog? Dat alle bagage uit de rekken schudt enzo?
pi_88984192
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:27 schreef Igen het volgende:

[..]


Heeft toevallig iemand die van het doorrijden met vierkante wielen nog? Dat alle bagage uit de rekken schudt enzo?
Goed gezocht ^O^ :D



[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2010 19:32:07 ]
pi_88984290
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:31 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]



Goed gezocht ^O^ :D

Die was het ja!

En ik maar vergeefs zoeken met telkens 'reclame' of 'commercial' als een van de zoekwoorden. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2010 19:34:37 ]
pi_88984316
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:44 schreef Ireyon het volgende:

[..]



Hmm da's dan weer jammer. België heeft flink wat materieel dat comfortabeler is dan ICRm maar MS75 is er niet één van -O-

Wat ik me trouwens laatst afvroeg; Traxx kan 160km/h, ICRm kan 160km/h, het traject Antwerpen - Brussel is (deels) geschikt voor 160km/h, waarom rijdt de Beneluxtrein daar dan geen 160km/h?
Al zouden ze willen.... Die hele lijn tussen Antwerpen en Brussel-Zuid zit vol met stoptreinen en gedegradeerde intercity's. Aangezien ieder gat in België en overstapvrije IC-verbinding met de hoofdstad lijkt te moeten hebben. Denk Hoogeveen en vermenigvuldig dat met 12 ofzo.
pi_88985143
Jammer dat ik geen eigen pak heb. Anders was ik morgen zo in de trein gestapt richting school & werk. Lekker zwartwerken!


*Restje pepernoten strooit.
  zondag 21 november 2010 @ 19:58:45 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88985177
Mooie-ogen-piet *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 21 november 2010 @ 20:21:14 #252
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88986253
quote:
Op zondag 21 november 2010 18:29 schreef RealZeus het volgende:

[..]



Die van Arriva komt lomper over dan die van de NS. :{
Maar hij kan wel Frysk. ^O^
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88988380
Geen geluk dit weekend. Door een aanrijding tussen Den Bosch en Utrecht moet ik nu via nijmegen richting alkmaar :(
pi_88988733
Nja, en Utrecht gaat weer plat. Brandweer + ambulance opgeroepen voor de stationshal.
pi_88988817
Ehm watte?
pi_88988830
Aanrijding met een persoon, spoor 7. Zelfdoding? Maar waarom zou je dan voor een remmende trein springen.. :X
pi_88988969
Fuck. thuis kom ik dus niet meer
pi_88989009
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:05 schreef RubenK het volgende:
Fuck. thuis kom ik dus niet meer
Want? Waar moet je heen?
  zondag 21 november 2010 @ 21:08:49 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88989207
Godvervloekte wat NU weer :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88989316
Alkmaar. Moet ik voor 23:57 zijn anders kost het me weer 40 aan een taxirit (heb ik nu echt even niet) en NS wil niet bijdragen (net aan het loket geweest)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 november 2010 @ 21:11:15 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88989391
Waar ben je nu dan?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88989740
Hmm. Inmiddels bijgesteld naar Utrecht Centraal / Woerden..
Dus dan toch ergens op de route ipv Utrecht CS zelf?

Nou ja, lekker belangrijk.
pi_88990175
quote:
Op zondag 21 november 2010 21:16 schreef Crientj het volgende:
Hmm. Inmiddels bijgesteld naar Utrecht Centraal / Woerden..
Dus dan toch ergens op de route ipv Utrecht CS zelf?

Nou ja, lekker belangrijk.
klopt niet, er gaan nog steeds geen treinen tussen utrecht en den bosch. Ben nu zelf op weg naar deventer vanuit daar naar amersfoort dan amsterdam en uiteindelijk alkmaar
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 november 2010 @ 21:24:02 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88990230
Je had alsnog via Utrecht gekund
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88990488
quote:
Op zondag 21 november 2010 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
Je had alsnog via Utrecht gekund
helaas geen goede overstappen meer op nijmegen of arnhem
  zondag 21 november 2010 @ 21:32:49 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88990988
quote:
108 Teletekst zo 21 nov
***************************************
Opnieuw problemen op spoor Utrecht

***************************************
` Opnieuw zijn er problemen met het
treinverkeer rond Utrecht.Door een
aanrijding rijden er minder treinen van
Utrecht naar Den Haag,Amersfoort en
Rotterdam.Reizigers moeten rekening
houden met een vertraging die kan
oplopen tot een uur.

De Nederlandse Spoorwegen denken dat de
problemen tot zeker 23.00 uur zullen
duren.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88991061
Oh, niet 7 maar op 5 is het gebeurd.

UTRECHT - Op station Utrecht Centraal is zondagavond een persoon onder een trein gekomen.

Het incident vond even voor half negen plaats op perron 5. De politie is aanwezig voor verder onderzoek. Of het om een ongeluk of zelfdoding gaat is nog niet bekend.

Verschillende getuigen hebben het zien gebeuren en zijn opgevangen. De brandweer heeft het lichaam inmiddels van onder de trein gehaald.

Het treinverkeer tussen Utrecht en Amersfoort, Utrecht en Den Haag en Utrecht en Rotterdam is door de aanrijding gestremd. Reizigers moeten rekenen op een uur vertraging.

Het spoor is naar verwachting rond elf uur vanavond weer vrij.
RTV Utrecht
  zondag 21 november 2010 @ 21:36:07 #268
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88991231
Ook een aanrijding bij Tilburg Reeshof, iemand is voor een goederentrein gesprongen
pi_88991398
Wat een logica :x
  zondag 21 november 2010 @ 21:40:46 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88991581
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:38 schreef Crientj het volgende:
Wat een logica :x
Wat bedoel je?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88991679
Goed, eentje die voor de trein op Utrecht CS komt.
Mocht dat een zelfdoding zijn; dan begrijp ik het dus echt niet. Waarom ga je op spoor 5 staan en gooi je je daar voor een remmende trein?

en 2 is dat je voor een goederentrein springt. Zodat je de machinist wel laat schrikken maar geen passagiers vertraging geeft? Vind het alles behalve logisch :')
  zondag 21 november 2010 @ 21:44:12 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88991825
Nee, logisch is het allemaal niet erg eigenlijk. Je kunt je bovendien afvragen hoe hard een goederentrein nou helemaal rijdt.

Los daarvan denk ik niet dat "logica" iets is wat boeit voor iemand die tot zo'n besluit gekomen is. :X

Dan nog, kun je beter een trein pakken met wat snelheid natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 21 november 2010 @ 21:46:10 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88991988
Infomaps Railway NL gratis tot 1 december
De iPhone applicatie Infomaps Railway NL is tot 1 december gratis te downloaden in de app store van Apple. De app is gelanceerd als een spoorkaart voor je iPhone. Door de GPS functie kun je precies zien waar je bent en kun je automatisch actuele reisgegevensophalen. Ook kun je via de app ook het dichtstbijzijnde station vinden en de vertrektijden opvragen. Een aantal functies is afhankelijk van WiFi of een 3G verbinding.
Voor echte treinreiziger is deze app zeer waarschijnlijk een leuke aanvulling op de huidige app van de NS.

Downloaden
pi_88992295
Okee, toch een aansluiting naar utrecht gehaald, alleen is het niet zeker of deze trein doorrijdt :x hij is zelfs uit de routeplanner verdwenen onder 'rijdt niet'
  zondag 21 november 2010 @ 21:50:10 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88992305
'Controlecentrum ProRail voorkwam erger'

UPDATE UTRECHT - Het nieuwe controlecentrum voor de spoorwegen (OCCR) heeft kunnen voorkomen dat de treinstoring op station Utrecht Centraal zich vrijdagavond als een olievlek over het land verspreidde.

Dat zei een woordvoerder van Prorail in reactie op de kritiek van reizigersvereniging Rover op de dienstverlening rond het vastgelopen treinverkeer.

,,Bij een vergelijkbare storing in 2005 op station Utrecht stond binnen korte tijd het treinverkeer in vrijwel het hele land stil. Het nieuwe coördinatiecentrum heeft dit scenario voorkomen door het treinverkeer vanuit een centraal punt aan te sturen'', zei de zegsman.

De woordvoerder van Prorail noemt het nog te vroeg om te beoordelen of maatregelen nodig zijn. ,,We moeten eerst de oorzaak van de brand kennen'', aldus de woordvoerder.

Volgens hem zouden meer back-ups in de stroomvoorziening geen verschil hebben gemaakt. ,,De brandweer heeft vrijdag nu eenmaal besloten de stroom eraf te halen, waardoor seinen en wissels niet meer werkten. Ook met back-ups hadden de treinen niet gereden'', aldus de woordvoerder. Het duurde tot zaterdag voor de stroom weer kon worden ingeschakeld en het treinverkeer weer op gang kwam.

De NS noemt de situatie van vrijdag overmacht. ,,Een brand laat zich moeilijk voorkomen.'' Het spoorwegbedrijf laat weten coulant te zullen omgaan met reizigers die extra kosten hebben gemaakt als gevolg van de treinstoring. (ANP/BVDL)

AD
  zondag 21 november 2010 @ 21:50:36 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88992352
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:46 schreef greavy het volgende:
Voor echte treinreiziger is deze app zeer waarschijnlijk een leuke aanvulling op de huidige app van de NS.
Nou zeer waarschijnlijk valt dat wel mee. Want de echte treinreiziger denkt meestal een zet of 4 vooruit en is dus niet alleen geīnteresseerd door de tijden van stations in zijn buurt :')

Maar goed, het is een begin *O*

En die afhankelijkheid van WIfi en 3G kan ook wel wat minder natuurlijk.

Wanneer komt er eens een app wwaar je kan invoeren "Ik ben nu in Utrecht C en ik ben de volgende route van plan: Ut - Dv - Nm - Rm - Ehv - Ddr - Gdm - Ut. Vertel me welke problemen ik daar zou tegenkomen. EN hou me de komende uren op de hoogte."
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 21 november 2010 @ 21:51:41 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88992442
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:50 schreef greavy het volgende:
Volgens hem zouden meer back-ups in de stroomvoorziening geen verschil hebben gemaakt. ,,De brandweer heeft vrijdag nu eenmaal besloten de stroom eraf te halen, waardoor seinen en wissels niet meer werkten. Ook met back-ups hadden de treinen niet gereden'', aldus de woordvoerder. Het duurde tot zaterdag voor de stroom weer kon worden ingeschakeld en het treinverkeer weer op gang kwam.
Men blijft zich hierachter verschuilen en ik blijf het gelul vinden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88992851
Geen enkele trein vanuit arnhem mag door naar utrecht. Dit is mooi klote. Nu worden reizigers aangeraden om terug naar den bosch te gaan (daar stond ik een uur geleden :() om vanuit daar naar utrecht te gaan
  zondag 21 november 2010 @ 21:57:45 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88992903
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, logisch is het allemaal niet erg eigenlijk. Je kunt je bovendien afvragen hoe hard een goederentrein nou helemaal rijdt.

Los daarvan denk ik niet dat "logica" iets is wat boeit voor iemand die tot zo'n besluit gekomen is. :X

Dan nog, kun je beter een trein pakken met wat snelheid natuurlijk.
Goederentreinen rijden zo'n 80 / 90 km/h en remmen zo weinig mogelijk. Het stuk Tilburg West - Breda is in principe wisselvrij (af en toe een overloopwisseltje maar niks kritisch) en afhankelijk van waar de trein vandaankomt kan hij nog best wat vaart hebben.

80 a 90 km/h is echt wel voldoende om dood te gaan, heb je geen trein aan 140 km/h voor nodig.
pi_88992920
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:57 schreef RubenK het volgende:
Geen enkele trein vanuit arnhem mag door naar utrecht. Dit is mooi klote. Nu worden reizigers aangeraden om terug naar den bosch te gaan (daar stond ik een uur geleden :() om vanuit daar naar utrecht te gaan
Waarom ben je überhaupt via Arnhem gereist eigenlijk? :P
gr gr
  zondag 21 november 2010 @ 21:58:54 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88992981
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:57 schreef James1988 het volgende:
80 a 90 km/h is echt wel voldoende om dood te gaan, heb je geen trein aan 140 km/h voor nodig.
Ja okee da's waar natuurlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 21 november 2010 @ 21:59:46 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88993035
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:57 schreef RubenK het volgende:
Geen enkele trein vanuit arnhem mag door naar utrecht. Dit is mooi klote. Nu worden reizigers aangeraden om terug naar den bosch te gaan (daar stond ik een uur geleden :() om vanuit daar naar utrecht te gaan
Waarom ging je uberhaupt via Arnhem dan? Richting Alkmaar en niet meer via Utrecht kunnen uit Den Bosch: IC -> Deventer, IC -> Amersfoort, IC -> Amsterdam, IC -> Alkmaar (ev)
  zondag 21 november 2010 @ 22:00:01 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88993055
En waarschijnlijk denkt iemand die daar staat om dood te gaan niet "Laat ik maar voor die goederentrein springen want dan dupeer ik geen reizigers", die denkt "ik wil dood, daar is de eerste trein. Geronimo!"
pi_88993071
Ben via arnhem gegaan omdat er geen treinen tussen den bosch -> utrecht gingen.
  zondag 21 november 2010 @ 22:02:24 #285
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88993228
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:00 schreef RubenK het volgende:
Ben via arnhem gegaan omdat er geen treinen tussen den bosch -> utrecht gingen.
Had je net zo goed kunnen blijven zitten en in Deventer uitstappen (aannemelijk had je IC richting Zwolle)
Vooral nu er een aanrijding is bij Utrecht...
  zondag 21 november 2010 @ 22:03:28 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88993301
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Waarom ging je uberhaupt via Arnhem dan? Richting Alkmaar en niet meer via Utrecht kunnen uit Den Bosch: IC -> Deventer, IC -> Amersfoort, IC -> Amsterdam, IC -> Alkmaar (ev)
Dat is toch via Arnhem dan Snuggles |:(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 21 november 2010 @ 22:08:08 #287
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88993633
Ja, maar hij zegt dat ie uit Arnhem door wilt naar Utrecht :P

Maar:
pi_88993752
Tussen utrecht -> woerden NOG iemand. Terrorisme?
  zondag 21 november 2010 @ 22:18:14 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88994394
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:09 schreef RubenK het volgende:
Tussen utrecht -> woerden NOG iemand. Terrorisme?
Lijkt me dubbele berichtgeving.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88995735
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:08 schreef greavy het volgende:
Ja, maar hij zegt dat ie uit Arnhem door wilt naar Utrecht :P

Maar:
Die trekt ff wat kilotjes weg _O_
  zondag 21 november 2010 @ 22:45:41 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88996178
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/294818

"Het incident vond even voor half negen plaats op perron 5"
Perron 5 is het perron langs sporen 11 en 12.
Ik denk dat ze spoor bedoelen :P
  zondag 21 november 2010 @ 22:48:23 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88996327
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/294818

"Het incident vond even voor half negen plaats op perron 5"
Perron 5 is het perron langs sporen 11 en 12.
Ik denk dat ze spoor bedoelen :P
Ja, daar kijken we doorheen natuurlijk he. Maar je hebt wel gelijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88996510
Ondertussen ben ik WEER op arnhem (na teruggestuurd te worden naar den bosch, kwamen we aan op nijmegen sprong op de display 'IC den helder' weer, die naar verluid WEL zou rijden)

We zullen zien.
  zondag 21 november 2010 @ 22:53:17 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88996613
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:51 schreef RubenK het volgende:
Ondertussen ben ik WEER op arnhem (na teruggestuurd te worden naar den bosch, kwamen we aan op nijmegen sprong op de display 'IC den helder' weer, die naar verluid WEL zou rijden)

We zullen zien.
Ruben zweeft tussen het tweede en derde honk, wie tikt hem uit? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 21 november 2010 @ 22:54:43 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88996707
Je was sneller als je via Deventer ging denk ik :+
pi_88996815
Dat realiseer ik me achteraf ook, al zou ik dan ook mogelijk gestrand zijn omdat die trein naar deventer vertraging had en dat mijn ALLER laatste mogelijkheid richting amsterdam zou zijn
pi_88997476
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:46 schreef greavy het volgende:
Infomaps Railway NL gratis tot 1 december
De iPhone applicatie Infomaps Railway NL is tot 1 december gratis te downloaden in de app store van Apple. De app is gelanceerd als een spoorkaart voor je iPhone. Door de GPS functie kun je precies zien waar je bent en kun je automatisch actuele reisgegevensophalen. Ook kun je via de app ook het dichtstbijzijnde station vinden en de vertrektijden opvragen. Een aantal functies is afhankelijk van WiFi of een 3G verbinding.
Voor echte treinreiziger is deze app zeer waarschijnlijk een leuke aanvulling op de huidige app van de NS.

Downloaden
Heb hem net gedownload (op m'n nieuwe iPhone O+), maar het biedt weinig meerwaarde. Alleen de alternatieve kaart is wel leuk, verder doet het hetzelfde als Trein en de Reisplanner Xtra.
  zondag 21 november 2010 @ 23:11:06 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88997567
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:56 schreef RubenK het volgende:
Dat realiseer ik me achteraf ook, al zou ik dan ook mogelijk gestrand zijn omdat die trein naar deventer vertraging had en dat mijn ALLER laatste mogelijkheid richting amsterdam zou zijn
Als je dit volgend jaar weer overkomt mag je bij mij blijven slapen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88997856
En dan krijg ik net, deze e-mail:

quote:
Treinen van en naar Utrecht rijden vandaag weer de normale dienstregeling

Geachte Fixers,

Veel van onze reizigers hebben hinder ondervonden van de grote verstoring, die vrijdag aan het einde van de middag is veroorzaakt door brand in de verkeersleidingspost op Utrecht CS. Gisteren in de loop van de dag is het treinverkeer van en naar Utrecht stap voor stap op gang gekomen. Vandaag rijden de treinen weer volgens de normale dienstregeling op zondag.

We vinden het ontzettend vervelend voor onze reizigers die hierdoor later of niet op hun bestemming konden komen. We hebben er alles aan gedaan om u op andere manieren toch naar uw bestemming te brengen. Mocht dit niet gelukt zijn dan bieden we hiervoor onze oprechte excuses aan.

We danken u voor uw begrip en geduld.

Met vriendelijke groet,

Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
  zondag 21 november 2010 @ 23:20:19 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88997944
WELKE HANDTEKENING STOND ERONDER??

_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')