CBLquote:Op zaterdag 20 november 2010 23:16 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Om het bij afkortingen te houden, woon op de IBB. Jij in Casa of Bnk?
quote:Op zondag 21 november 2010 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn god... een spannend dagje spotten.
inderdaadquote:
Zal wel een of ander spottersclubje zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 11:10 schreef Temlin het volgende:
[..]
inderdaadmaar wat is PBT eigenlijk
Je moet wat te doen hebben op je vrije zaterdag hequote:Op zondag 21 november 2010 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn god... een spannend dagje spotten.
Weet niet of het antwoord geweest is, maar: Beesd-Geldermalsen word bediend door Post T Utrechtquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:52 schreef Ascendancy het volgende:
Wat ik me afvraag. Kunnen ze niet kijken wele treinpaden er op dit moment in ieder geval vanaf Zuilen te berijden zijn? Dan kan je daar toch een pendeldienst op zicht doen?
En hoe kan het dat de MLL en de Valleilijn nu wel weer open zijn terwijl op geen enkel NS traject dit mogelijk is?
Jij gaat door voor de door u zelf aan te schaffen NS-jaarkaartquote:Op zondag 21 november 2010 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Proces Bijzondere Taken toch? Van die belangrijkdoeners met die norse blikken
"Ik stap in en rij in de oude eerste klas naar Arnhem met een stel vierkante wielen. Bij aankomst in Arnhem even op de machinist gewaarschuwt en hem hierop gewezen."quote:Op zondag 21 november 2010 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn god... een spannend dagje spotten.
Flash is al 53.quote:Op zondag 21 november 2010 16:23 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Woon jij aan de Cambridgelaan? Daar mag je toch helemaal niet wonen als je niet studeert?
Ik heb het gelezen en ik kreeg er zo'n jeukerig EO-gevoel van.quote:Op zondag 21 november 2010 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn god... een spannend dagje spotten.
Zoals je zelf al zegt komen er (snel)treinen van Amsterdam naar Vlissingen. Je hoeft dus niet over te stappen in Dordrecht.quote:Op zondag 21 november 2010 17:38 schreef greavy het volgende:
Je kan dan uit Amsterdam met de Sneltrein naar Dordrecht en zo verder naar Roosendaal, om in Roosendaal het stoppertje naar Antwerpen te nemen.
De IC's Amsterdam-Dordrecht/Vlissingen worden straks Sneltreinen
De NMBS heeft al aangegeven dat dit geen optie zal zijn wegens de lage betrouwbaarheid van die trein, waardoor die in de praktijk vaker in Antwerpen dan in Essen keert.quote:Op zondag 21 november 2010 17:55 schreef KapiteinT het volgende:
Ook bestaat er een kans dat de IC Charloi - Essen wordt doorgetrokken door Roosendaal. Dit zal al flink wat tijd schelen, omdat deze enkele (maar lang niet alle) stations overslaat tussen Essen en Antwerpen en via de tunnel rijdt, in plaats van via de ringlijn rond de stad.
Die trekt meteen de krik tevoorschijnquote:Op zondag 21 november 2010 16:22 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
"Ik stap in en rij in de oude eerste klas naar Arnhem met een stel vierkante wielen. Bij aankomst in Arnhem even op de machinist gewaarschuwt en hem hierop gewezen."
Dat had de machinist vast zelf nog niet gemerkt en hij gaat het nu vast ook zelf verhelpen...
En hierdoor laat je de dienstregeling natuurlijk verslechteren, in plaats van de betrouwbaarheid te verhogen. NMBS...quote:Op zondag 21 november 2010 17:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De NMBS heeft al aangegeven dat dit geen optie zal zijn wegens de lage betrouwbaarheid van die trein, waardoor die in de praktijk vaker in Antwerpen dan in Essen keert.
Misschien moeten we deze Tom7naar even vertellen dat deze reclame niet helemaal echt is:quote:Op zondag 21 november 2010 17:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Die trekt meteen de krik tevoorschijn
Maar...maar...zo gaat dat toch?quote:Op zondag 21 november 2010 18:02 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Misschien moeten we deze Tom7naar even vertellen dat deze reclame niet helemaal echt is:
Dat zou nog best een aardig alternatief zijn. In elk geval 100 keer beter dan die stoptrein.quote:Op zondag 21 november 2010 18:19 schreef James1988 het volgende:
Voor zover ik weet is het de bedoeling dat er naast het huidige stoptreintje een nieuwe sneltrein wordt ingelegd die tussen Roosendaal en Antwerpen ook nog stopt in ik dacht Kalmthout. Hoe dan ook gaan de reizigers er flink op achteruit, zowel qua comfort als qua reistijd.
Laten we hopen dat het zo ver niet komt.
Die van Arriva komt lomper over dan die van de NS.quote:Op zondag 21 november 2010 18:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: kaartjesautomaten
Eigenaar: Arriva en NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: station Veenwouden
Datum: 13 november 2010
Het gaat hetzelfde materieel zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 18:28 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat zou nog best een aardig alternatief zijn. In elk geval 100 keer beter dan die stoptrein.
Hmm da's dan weer jammer. België heeft flink wat materieel dat comfortabeler is dan ICRm maar MS75 is er niet één vanquote:Op zondag 21 november 2010 18:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het gaat hetzelfde materieel zijn.
De Traxx-locs die meestal voor de Beneluxtrein hangen zijn slechts toegelaten tot 140 km/h. Hoewel een wijziging naar 160 km/h redelijk eenvoudig schijnt te zijn, zijn de groene Traxx'en slechts voorzien voor 140.quote:Op zondag 21 november 2010 18:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat ik me trouwens laatst afvroeg; Traxx kan 160km/h, ICRm kan 160km/h, het traject Antwerpen - Brussel is (deels) geschikt voor 160km/h, waarom rijdt de Beneluxtrein daar dan geen 160km/h?
Is dat nieuw? Een stoptrein Eindhoven - Nijmegen?quote:Op zondag 21 november 2010 18:46 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
NSR 1747 heeft een ICRm BDs stuurstandrijtuig in Maastricht opgepikt en staat op het station van Eindhoven vertrekgereed richting de Watergrafasmeer, terwijl een onbekend gebleven Plan V als stoptrein naar Nijmegen wacht op vertrektijd. Vrijdag 19 november 2010
Volgens mij is dat een koppeling van de stoptrein Deurne - Den Bosch aan de stoptrein Den Bosch - Nijmegen.quote:Op zondag 21 november 2010 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat nieuw? Een stoptrein Eindhoven - Nijmegen?
Die zijn aanelkaar gekoppeld, dat klopt. Je kan dus vanaf Nijmegen met de stopper rechtstreeks naar Deurne. Én je hebt altijd Plan Vquote:Op zondag 21 november 2010 18:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een koppeling van de stoptrein Deurne - Den Bosch aan de stoptrein Den Bosch - Nijmegen.
Die snelbus van Nijmegen naar Helmond is waarschijnlijk snellerquote:Op zondag 21 november 2010 19:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Die zijn aanelkaar gekoppeld, dat klopt. Je kan dus vanaf Nijmegen met de stopper rechtstreeks naar Deurne. Én je hebt altijd Plan V![]()
![]()
T zal zo zijnquote:Op zondag 21 november 2010 19:04 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij zitten de 4400 (stoptrein Nijmegen-Den Bosch) en de 9600 (stoptrein Deurne-Den Bosch) al sinds juni 2009 aan elkaar. Tot die tijd reed de 5200 (stoptrein Eindhoven-Tilburg West) ook het gedeelte Eindhoven-Deurne. De 9600 reed tot die tijd alleen Eindhoven-Den Bosch.
Heeft toevallig iemand die van het doorrijden met vierkante wielen nog? Dat alle bagage uit de rekken schudt enzo?quote:
Goed gezochtquote:Op zondag 21 november 2010 19:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Heeft toevallig iemand die van het doorrijden met vierkante wielen nog? Dat alle bagage uit de rekken schudt enzo?
Die was het ja!quote:
Al zouden ze willen.... Die hele lijn tussen Antwerpen en Brussel-Zuid zit vol met stoptreinen en gedegradeerde intercity's. Aangezien ieder gat in België en overstapvrije IC-verbinding met de hoofdstad lijkt te moeten hebben. Denk Hoogeveen en vermenigvuldig dat met 12 ofzo.quote:Op zondag 21 november 2010 18:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hmm da's dan weer jammer. België heeft flink wat materieel dat comfortabeler is dan ICRm maar MS75 is er niet één van
Wat ik me trouwens laatst afvroeg; Traxx kan 160km/h, ICRm kan 160km/h, het traject Antwerpen - Brussel is (deels) geschikt voor 160km/h, waarom rijdt de Beneluxtrein daar dan geen 160km/h?
Maar hij kan wel Frysk.quote:Op zondag 21 november 2010 18:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die van Arriva komt lomper over dan die van de NS.
klopt niet, er gaan nog steeds geen treinen tussen utrecht en den bosch. Ben nu zelf op weg naar deventer vanuit daar naar amersfoort dan amsterdam en uiteindelijk alkmaarquote:Op zondag 21 november 2010 21:16 schreef Crientj het volgende:
Hmm. Inmiddels bijgesteld naar Utrecht Centraal / Woerden..
Dus dan toch ergens op de route ipv Utrecht CS zelf?
Nou ja, lekker belangrijk.
helaas geen goede overstappen meer op nijmegen of arnhemquote:Op zondag 21 november 2010 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
Je had alsnog via Utrecht gekund
quote:108 Teletekst zo 21 nov
***************************************
Opnieuw problemen op spoor Utrecht
***************************************
` Opnieuw zijn er problemen met het
treinverkeer rond Utrecht.Door een
aanrijding rijden er minder treinen van
Utrecht naar Den Haag,Amersfoort en
Rotterdam.Reizigers moeten rekening
houden met een vertraging die kan
oplopen tot een uur.
De Nederlandse Spoorwegen denken dat de
problemen tot zeker 23.00 uur zullen
duren.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Nou zeer waarschijnlijk valt dat wel mee. Want de echte treinreiziger denkt meestal een zet of 4 vooruit en is dus niet alleen geīnteresseerd door de tijden van stations in zijn buurtquote:Op zondag 21 november 2010 21:46 schreef greavy het volgende:
Voor echte treinreiziger is deze app zeer waarschijnlijk een leuke aanvulling op de huidige app van de NS.
Men blijft zich hierachter verschuilen en ik blijf het gelul vinden.quote:Op zondag 21 november 2010 21:50 schreef greavy het volgende:
Volgens hem zouden meer back-ups in de stroomvoorziening geen verschil hebben gemaakt. ,,De brandweer heeft vrijdag nu eenmaal besloten de stroom eraf te halen, waardoor seinen en wissels niet meer werkten. Ook met back-ups hadden de treinen niet gereden'', aldus de woordvoerder. Het duurde tot zaterdag voor de stroom weer kon worden ingeschakeld en het treinverkeer weer op gang kwam.
Goederentreinen rijden zo'n 80 / 90 km/h en remmen zo weinig mogelijk. Het stuk Tilburg West - Breda is in principe wisselvrij (af en toe een overloopwisseltje maar niks kritisch) en afhankelijk van waar de trein vandaankomt kan hij nog best wat vaart hebben.quote:Op zondag 21 november 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, logisch is het allemaal niet erg eigenlijk. Je kunt je bovendien afvragen hoe hard een goederentrein nou helemaal rijdt.
Los daarvan denk ik niet dat "logica" iets is wat boeit voor iemand die tot zo'n besluit gekomen is.
Dan nog, kun je beter een trein pakken met wat snelheid natuurlijk.
Waarom ben je überhaupt via Arnhem gereist eigenlijk?quote:Op zondag 21 november 2010 21:57 schreef RubenK het volgende:
Geen enkele trein vanuit arnhem mag door naar utrecht. Dit is mooi klote. Nu worden reizigers aangeraden om terug naar den bosch te gaan (daar stond ik een uur geleden) om vanuit daar naar utrecht te gaan
Ja okee da's waar natuurlijkquote:Op zondag 21 november 2010 21:57 schreef James1988 het volgende:
80 a 90 km/h is echt wel voldoende om dood te gaan, heb je geen trein aan 140 km/h voor nodig.
Waarom ging je uberhaupt via Arnhem dan? Richting Alkmaar en niet meer via Utrecht kunnen uit Den Bosch: IC -> Deventer, IC -> Amersfoort, IC -> Amsterdam, IC -> Alkmaar (ev)quote:Op zondag 21 november 2010 21:57 schreef RubenK het volgende:
Geen enkele trein vanuit arnhem mag door naar utrecht. Dit is mooi klote. Nu worden reizigers aangeraden om terug naar den bosch te gaan (daar stond ik een uur geleden) om vanuit daar naar utrecht te gaan
Had je net zo goed kunnen blijven zitten en in Deventer uitstappen (aannemelijk had je IC richting Zwolle)quote:Op zondag 21 november 2010 22:00 schreef RubenK het volgende:
Ben via arnhem gegaan omdat er geen treinen tussen den bosch -> utrecht gingen.
Dat is toch via Arnhem dan Snugglesquote:Op zondag 21 november 2010 21:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Waarom ging je uberhaupt via Arnhem dan? Richting Alkmaar en niet meer via Utrecht kunnen uit Den Bosch: IC -> Deventer, IC -> Amersfoort, IC -> Amsterdam, IC -> Alkmaar (ev)
Lijkt me dubbele berichtgeving.quote:Op zondag 21 november 2010 22:09 schreef RubenK het volgende:
Tussen utrecht -> woerden NOG iemand. Terrorisme?
Die trekt ff wat kilotjes wegquote:Op zondag 21 november 2010 22:08 schreef greavy het volgende:
Ja, maar hij zegt dat ie uit Arnhem door wilt naar Utrecht
Maar:
Ja, daar kijken we doorheen natuurlijk he. Maar je hebt wel gelijk.quote:Op zondag 21 november 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/294818
"Het incident vond even voor half negen plaats op perron 5"
Perron 5 is het perron langs sporen 11 en 12.
Ik denk dat ze spoor bedoelen
Ruben zweeft tussen het tweede en derde honk, wie tikt hem uit?quote:Op zondag 21 november 2010 22:51 schreef RubenK het volgende:
Ondertussen ben ik WEER op arnhem (na teruggestuurd te worden naar den bosch, kwamen we aan op nijmegen sprong op de display 'IC den helder' weer, die naar verluid WEL zou rijden)
We zullen zien.
Heb hem net gedownload (op m'n nieuwe iPhonequote:Op zondag 21 november 2010 21:46 schreef greavy het volgende:
Infomaps Railway NL gratis tot 1 december
De iPhone applicatie Infomaps Railway NL is tot 1 december gratis te downloaden in de app store van Apple. De app is gelanceerd als een spoorkaart voor je iPhone. Door de GPS functie kun je precies zien waar je bent en kun je automatisch actuele reisgegevensophalen. Ook kun je via de app ook het dichtstbijzijnde station vinden en de vertrektijden opvragen. Een aantal functies is afhankelijk van WiFi of een 3G verbinding.
Voor echte treinreiziger is deze app zeer waarschijnlijk een leuke aanvulling op de huidige app van de NS.
Downloaden
Als je dit volgend jaar weer overkomt mag je bij mij blijven slapenquote:Op zondag 21 november 2010 22:56 schreef RubenK het volgende:
Dat realiseer ik me achteraf ook, al zou ik dan ook mogelijk gestrand zijn omdat die trein naar deventer vertraging had en dat mijn ALLER laatste mogelijkheid richting amsterdam zou zijn
quote:Treinen van en naar Utrecht rijden vandaag weer de normale dienstregeling
Geachte Fixers,
Veel van onze reizigers hebben hinder ondervonden van de grote verstoring, die vrijdag aan het einde van de middag is veroorzaakt door brand in de verkeersleidingspost op Utrecht CS. Gisteren in de loop van de dag is het treinverkeer van en naar Utrecht stap voor stap op gang gekomen. Vandaag rijden de treinen weer volgens de normale dienstregeling op zondag.
We vinden het ontzettend vervelend voor onze reizigers die hierdoor later of niet op hun bestemming konden komen. We hebben er alles aan gedaan om u op andere manieren toch naar uw bestemming te brengen. Mocht dit niet gelukt zijn dan bieden we hiervoor onze oprechte excuses aan.
We danken u voor uw begrip en geduld.
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |