abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:23:57 #1
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88919525
Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 87

De dreumesen

18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88919567
Dat keukentrapje komt hier ook niet zo gauw. Ko zou er wel helemaal dol van zijn. En iets te ondeugend. Misschien over een tijdje. Het lijkt me namelijk wel heel gezellig!

Ik dank dat het met wandelen ook wel scheelt dat we niet zo'n interessant grindveld bij de buren hebben. Dat klinkt namelijk wel als iets waar Ko ook rustig een half uur gaat zitten klooien.
De groengeverfde spijlen voor het raam van de moskee zijn ook al zo aantrekkelijk.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88919670
Het klinkt mij in de oren alsof Lente wel degelijk heel geconcentreerd ergens mee bezig kan zijn, alleen is dat misschien net niet wat haar moeder op dat moment voor ogen had. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88919724
Tess zet wel eens dr flesje/bordje in de keuken/gootsteen en als ze een doekje heeft gevonden gaat ze poetsen. Ze 'helpt' wel eens met de was in de machine/droger doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88919913
Ivan, ja jij ook! Gek he, als ze dan ineens staan en een stapje doen. Ik vond het maar vreemd en grappig. Vandaag had ie er minder zin in, hij heeft het bijna niet meer gedaan volgens mijn man die thuis was met em. En oefenen Claudia met de wishbonebike, Driekus begint nu het sturen ook door te krijgen, dat is ook handig. En hij kan er echt al hele stukken mee scheuren ook op het gras. Al is zo'n glad asfaltbasketbalveld natuurlijk stukken handiger.

En voor iedereen die behang nodig heeft: herkenbaar! Woensdag was hier ook zo'n dag.Pff.

Karin, gelukkig is Lars weer een beetje opgeknapt. Ik vond het maar eng klinken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88919967
dat trapje vind ik ook nog wel eng hoor, maar ze blijft er goed op staan en ik sta ernaast natuurlijk.
Ze voelt het wel als ze een voetje verkeerd zet, en ik heb haar wel op tijd vast. Ik hoop er een beetje op dat ze zo een beetje gevoel krijgt zeg maar voor hoever ze opzij kan op dat krukje en dat ze er na een tijdje ook weer zelf af kan klimmen. Leek me handiger dan blijven verbieden en dat ze er dan een keer opklimt en afdondert als ik naar de wc ben ofzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88920161
Zo'n trapje wil ik eigenlijk ook. Wel ook wat eng, maar ook handig, denk ik. En klimmen doet ze toch, want ze wil naar buiten kijken. En dus sta ik regelmatig met haar voor het raam om naar buiten te kijken, en dat ben ik wel een beetje zat. Dus had ik gisteren de bank helemaal tegen het raam geschoven, zodat ze zelf via de bank kon kijken...nou, dat deed ze dan ook :D O+

[ Bericht 25% gewijzigd door onlogisch op 20-06-2023 13:17:29 (op verzoek) ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88920199
Oh, dat vind ik ook hoor Huup. Je kunt het ze beter leren, dan proberen iets te verbergen. We hebben er nu geen, dus we hoeven er ook niet op te letten. Zouden we er een hebben, dan is de beer helemaal los hier. Meneertje ondeugd. O+

Trouwens door jouw traplooplessen voor Amelie ben ik ook gaan oefenen met Ko. Hij gaat soms al alle drie de trappen zelf op! :D
De trap af begrijpt hij nog niet zo goed helaas.
pi_88920383
oh trap af gaat hier ook nog niet :N we oefenen wel want het zou voor mij wel schelen nu maar t lukt nog niet. Bed af en bank af gaat wel goed.

schattig miss <3

tomaatjes aan t wassen :Y)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88920569
Kijk die meisjes nou! O+
pi_88920593
Wat een ontzettend schattige foto's!
pi_88920594
Senna en Amelie O+
pi_88920657
Oh, mefke, ik vind het heel knap dat Driekus al zo goed overweg kan met zijn wishbone bike! Ivan is er nog echt te klein voor. Dat wil zeggen, hij kan moeilijk met zijn voeten bij de grond en het principe erachter begrijpt hij ook nog niet echt. Maar ik knoop in mijn oren dat we regelmatig moeten oefenen.
pi_88920770
Klimmend jongetje:
pi_88920776
Driekus is zo hard gegroeid dat ie in goed 6 weken van ' ik kan alleen met mijn tenen bij de grond' naar ' hee, ik kan ook staan met de bike tussen mijn benen' is gegaan. Ik ben echt benieuwd hoe het zit met zijn gewicht. Ik vermoed dat ie gewoon niet aangekomen is en alleen de lucht is in geschoten. Echt niet handig om dan broeken te hebben zonder knoopelastiek. En als dat er wel in zit is het soms nog te groot.
pi_88920882
Oeke, dat is echt een jongensfoto! Zo zit Driekus op zijn stoeltje altijd achterstevoren. Hij is dus al een keer met stoel en al omgedonderd. En klimmen is vooral nuttig om boven op je speeltafel te gaan zitten.
pi_88921042
Die ene blote voet is ook zo geweldig (en herkenbaar)!
pi_88921072
haha stuntkeesje :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:53:57 #19
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88921233
Hihi, die Amelie! En Kobus ook al zo groot op die stoel.

Joep gebruikt nu zijn trip trap stoel gewoon als krukje. Als er iets op het aanrecht staat wat hij nodig heeft of wil, dan schuift hij de stoel erheen. Klimpt erop en pakt het.

Ik kan ook gewoon zijn eten op talel zetten en hij komt wel zitten om te eten als hij wil. Ik vond dat de eerste week wel eng, maar Joep leerde heel snel hoe hij erop en eraf moest klimmen. En sinds hij weet hoe hij van de trip trap af moet, snapt hij ook hoe hij van de trap af moet. Dus hier een kereltje wat voortaan zelf de trap op en af gaat, wel met mij achter hem tuurlijk... want een misstap zit in een klein hoekje.

Leuke foto Miss! Heerlijk als ze zo nieuwsgierig zijn. Maar jij hebt ook veel om naar te kijken :). Hier is niet veel te zien hahaha.
Niet mieten! Door gieten!
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:54:37 #20
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88921277
Wij hebben toevallig vandaag 'trap af' gedaan met de fysio. Grappig dat jullie er ook mee bezig zijn!

Thomas was er vandaag voor het eerst in geslaagd om zonder hulp op de bank te klimmen. Nadat hij het een keer of drie had gedaan dacht ik, ik film het eens even en juist toen lukte het niet, kukelde hij achterover en bumpte hij met zijn hoofd tegen de tafel. Zul je altijd zien -O-

Hij heeft vandaag trouwens wel voor het eerst bewust los een paar stapjes gezet. Meestal stapt hij nog even door als ik zijn handje loslaat vlak voordat we bij de bank of de tafel zijn. Maar dit keer stond hij stil en deed toen heel geconcentreerd een paar stappen om zijn doel te bereiken. Zo stoer!

Oh ja en de fotos zijn O+
Wat mij betreft mogen er vaker foto's in het topic :)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_88921314
Klimmerds O+

Hier ook eentje die zodra 'ie de kans krijgt het IKEA-opstapje gebruikt om met water te gaan spelen in de keuken :D
Tegenwoordig leggen we dat ding meestal op z'n kant als Toby beneden is. Aangezien hij de keukenlaatjes al wilde gebruiken om het aanrecht op te klauteren is dat wel zo velig...

Karin, fijn dat je mannetje weer wat beter is!
Hier nog altijd een doodziek jochie. Vandaag heeft hij ibuprofen zetpillen gekregen en zodra die werkten was hij even bij en ook vrolijk. Maar al gauw steeg de koorts weer en was hij weer een zielig en apatisch vogeltje. Spugen is gelukkig wel over, dat scheelt weer.
.... met gevoel voor drama....
pi_88921376
Oh ja, ik wilde nog juichen voor de eerste stapjes van de stoere jongens van hier *O*
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:57:52 #23
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88921518
He kersjes, dat is vervelend. Wel fijn dat het spugen over is, want dat is helemaal niet fijn.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_88923158
Die foto van Amélie is ook schattig O+ Wij moeten dus ooke cht zo'n trapkrukje :Y

Ko O+ stoere klimmerd, geweldig!

En de eerste bewuste stapjes van Thomas, wat goed *O*
pi_88923184
Kersjes wat rot dat Toby maar niet echt opknapt. Beterschap nog een keer!
pi_88923302
seilram, gefeliciteerd *O* wat leuk dat Joep grote broer wordt!
pi_88923511
Lieve foto's O+

Kersjes beterschap voor Toby :*
  vrijdag 19 november 2010 @ 22:50:57 #28
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88924526
Leuke foto's van leuke kindjes!

Miss, ben je alleen niet bang dat ze het raam openmaakt? Of kan ze nergens heen?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88925914
Ivan lopen!! Nou ja, een paar stapjes dan, maar het begin is er :)

hier 'helpt' Mette vooral graag met de was. En in de keuken hangen, vooral bij de afwasmachine in de hoop dat hij opengaat.

Ze heeft geen koorts meer vandaag, het apatische hangen heeft plaats gemaakt voor drama in het kwadraat.. De hele dag. Echt alles is problematisch en alles is in haar ogen onrecht. Hoop dat dit snel voorbij gaat.

Nou ga ik even fatsoenlijk bijlezen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88933390
:') en dan zit je, na een goede nacht!!, om 5.15 in de woonkamer naar Dribbel te kijken met een dreumes die het wel prima vond :z :O

[ Bericht 13% gewijzigd door Vicky op 20-11-2010 07:04:47 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88933427
Beetje vroeg hè! :*
Fijn dat de nacht verder goed ging!
pi_88933530
Oh Vicks, hier ook. Nouja om 4.15, en gelukkig wilde hij nog wel naast me blijven liggen tot 6. Al kwam er van slapen niet veel meer. :O
pi_88933543
Das ook vroeg Oeks! :o

Een voordeel, Tess kan er op tijd weer in. Heeft ze iig geslapen voor we naar Klaas gaan. Die komt om 13.00 aan in Delft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88933767
Dribbel O+ Je hebt gelijk Vicky, is Tess straks met die intocht lekker uitgerust en gezellig :Y

Ik weet niet zo goed wat te doen :{
Vannacht kreeg Toby elke 5 tot 10 minuten een enorme hoestbui waardoor hij zichzelf (en de rest van het huis) steeds wakker maakte. En elke keer weer huilen en kermen erachteraan. Spugen is weer terug, hij zat net weer op 38,9... Afgelopen donderdag waren zijn longen in orde, maar de hoest is nu zoveel dieper geworden. Grote broer hoest nu ook alsof hij al 50 jaar zware shag rookt. Toch maar langs de hap?
pi_88933820
Oh, dat is wel een voordeel Vicks. Veel plezier straks bij de Sint!
We hebben net 5 keer Baloe de beer gekeken, maar ondanks het knikkbeollen viel meneer niet in slaap, helaas. Nu gaan we maar samen in bad. O+

Kersjes, tjee, dat klinkt niet fijn allemaal. Misschien maar even voor de zekerheid langs de Hap?
Hopelijk is het gewoon een virusje, maar hebben ze misschien wel wat tips ofzo. Of weten ze ongeveer hoe lang het zal duren. Bah, arme jongens. :*
pi_88934005
Oh, oeke, wat jammer dat hij niet heeft uitgeslapen! Dribbel is fantastisch, daar niet van, maar slaap is ook niet verkeerd.

Vicky, de nacht was dus goed gegaan? Heb je nog naast haar moeten liggen? Fijn dat er iets van progressie zichtbaar is.

Oef, wickie, ik hoop ook dat het snel overgaat. Het is niet leuk om je kind gewoon vervelend te vinden.

Kersjes, ik kan je helaas geen advies geven. Ik heb geen idee waar je wel en niet mee naar de huisartsenpraktijk gaat. Beter een keer te veel, natuurlijk. Het is alleen voor jou gedoe; de huisarts heeft toch wel dienst. :+
  zaterdag 20 november 2010 @ 09:10:30 #37
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88934023
He Kers, vervelend. Was je gisteren nog zo blij dat het spugen over was...
In zo'n geval bel ik zelf meestal even naar de HAP voor advies. En meestal zeggen ze dan dat ik gelijk heb en even langs moet komen.

Succes, hopelijk is hij snel weer beter.

Ik dacht altijd dat wij een slecht slapertje hadden, maar sinds hij is gaan kruipen is het helemaal omgeslagen en kan hij goed doorslapen EN uitslapen. Wij zijn zelf vroeg opgestaan omdat mijn man vandaag moet werken, en Thomas ligt nog steeds te snurken! (ik laat hem maar even liggen, slaap is toch vaak de beste genezing he...)
Als ik jullie dan hoor over nachtelijke escapades en vroeg wakkere kindjes dan bedenk ik me toch weer dat we ons nu in onze handjes mogen knijpen!
pi_88934042
Kersjes, beterschap voor de kleine man!
Oeks, ik ben jaloers op het samen in bad gaan!! :'( ik heb geen bad.
Claudia, om 5 uur ben ik naast dr gaan liggen maar mevrouw had geen zin meer om te slapen.

Tess en Amber hadden een pietenpet in hun schoen vanmorgen :)

telefoonfoto dus baggerkwaliteit maar het gaat om het idee ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88934053
Pfoe Kersjes, wat een narigheid.. Anders gewoon bellen en overleggen met de HAP, sterkte en beterschap voor de jongens iniedergeval.

Gister kon ik haar inderdaad wel achter het behang plakken. Maar daar kan zij ook niks aan doen, ze kan het ook niet helpen dat ze tanden en kiezen krijgt en daarnaast ook nog eens heel erg verkouden is.
Ze heeft een slechte nacht gehad, dus ze is nu heel zielig. Hoop dat ze zo nog even lekker kan slapen.
pi_88934243
Zo, meneer heeft lang en uitgebreid gebadderd, hopelijk gaat hij zo nog even onder zeil. ;)
Dan kan ik de badkamervloer dweilen.

Fijn Ca.ra, zo'n uitslapertje. Ko was er ook zo een, maar sinds de wintertijd is er iets mis met zijn innerlijke klok. Tussen 4 en 6 is het tegenwoordig ochtend.
Ik hoop dat hij het snel weer doorheeft. :Z

Vick, wat staat dat petje guitig zo scheef! O+

Arme Mette, kiezen en slechte nachten. :N
Begrijpelijk hoor Wickie, soms is het zo moeilijk om zelf positief te blijven. Dan is het gewoon zwaar. :*

Ko gaat vandaag voor het eerst demonstreren! :D
We gaan vanmiddag schreeuwen voor cultuur. Achterlijke bezuinigingen. :r
Ik ben benieuwd wat Ko ervan gaat vinden. ;)
pi_88934268
Kersjes wat klinkt dat naar. Inderdaad toch maar even langs de HAP of iig even bellen. Misschien kunnen ze je alleen al telefonisch helpen of geruststellen. Beterschap voor Toby iig :*

Verder nog zieke kindjes? Ik hoop het niet, narigheid zeg.

Wel wakkere kindjes. Hier ook, hoewel pas om 6 uur. Maar goed, dan had ze dus geslapen van 21-6 uur! Uurtje bij ons, wat dirnken en doezelen, maar toen was ze wel klaar. En toen heeft schaap haar mee naar binnen genomen en kon ik nog even slapen O+
Net weer met drieen ontbeten, heerlijk O+
Senna is wel een hongerlapje, trouwens, want die roept de halve dag "eten" :o eens kijken hoe we dat op gaan lossen, want het kan niet zo zijn dat ze honger heeft en niets krijgt, maar ook niet dat ze constant iets aan het eten is. Lastig, hoor.

Heeft er hier trouwens iemand een leuke tip om te eten met kind? We willen vandaag gaan eten om schaaps verjaardag alsnog te vieren, maar ik zou erg graag naar een eetcafe/restaurant willen waar ze een leuk speelgedeelte/hoek/iets hebben voor kinderen. Dus dat het goed is dat een kindje een beetje rondloopt enzo. Iemand een tip hier in (de buurt van) Amsterdam? Het mag pannenkoekenhuis zijn, maar liever gewoon.
pi_88934286
Och Kers, wat een ellende. Sterkte voor jullie! Gewoon langs de HAP gaan, hoor, niet bezwaard voelen, het is z'n werk.

Pfoe, da's vroeg, Vicky en Oeke. Wel fijn dat de nacht 'zelf' iig wat beter ging, Vick.

De meisjes. O+ Wat een rijkdommen hebben we toch, he?

Thanks voor de activiteitentips!

Claudia, je slaat twee keer de spijker op z'n kop!

Zowel hiermee:

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
Bij de laatste alinea dacht ik: Hè, is dit een posting van Ssserpente? Lente kan toch juist heel goed wandelen? En het ziet er op de foto's altijd uit alsof ze zich prima vermaakt in de tuin en zo!
Deze post zette me aan het denken. En weet je, je hebt gelijk! Ik zit gewoon te mutsen en moet weer eens wat vaker van m'n luie kont afkomen. Zit niet zo lekker in m'n vel lately en slaap onmogelijk slecht, dus veel puf om iets te ondernemen heb ik niet. Maar van hele dagen thuiszitten krijg je ook geen energie natuurlijk, dus ik moet gewoon de hort weer eens op. Thanks voor de eye opener!

En Lente kan zich idd voor een dreumes vrij lang concentreren. Maar dan vooral buiten. En op momenten dat het ff niet uitkomt idd. :D
pi_88934290
oeke, dat is met Senna dus ook, sinds die wintertijd. Toegegeven, ze was ook ziek tegelijkertijd, maar ik heb het idee dat die wintertijd toch ook zo zijn gevolgen heeft. Volgens mijn zusje was dat onzin, zij had het nog nooit eerder gehoord (en dat is altijd een goed criterium: wat zij wel of niet gehoord heeft :P ).

Ko kleine demonstrant :D Het past wel bij hem, vind ik :Y
pi_88934373
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:50 schreef Memmel het volgende:
Leuke foto's van leuke kindjes!

Miss, ben je alleen niet bang dat ze het raam openmaakt? Of kan ze nergens heen?
Nee hoor, dat kan niet. He tis een deur, geen raam, een zware balkondeur met moeilijke opening waar bovendien de hele zware 3 mtr lange bank tegenaan staat ;)
pi_88934490
Wat gezellig Miss, zo weer met zijn drietjes aan de ontbijttafel. O+
Fijn dat Schaap er weer is.
Pfft, je hoort het toch wel vaker, dat winter- en zomertijd impact op kindjes heeft? Zo ongebruikelijk klinkt het me niet in de oren.

En ik weet een leuke plek, die plek die ik laatst voorstelde aan jullie voor de minimeet. Heel kindvriendelijk, met speelkamer met openslaande deuren vol speelgoed, en personeel dat kinderen gewend is.
Ze hebben ook 7 kinderstoelen, misschien zegt dat ook iets over de kindvriendelijkheid. :D
Ik PM je wel even.
pi_88934543
Oh en Ko slaapt, dus ik ga ook lekker nog even liggen! :P *O*
pi_88935088
Oeke, PM je mij ook even de naam van het restaurant? Kindvriendelijke eetgelegenheden hier in de regio zijn altijd welkom!

We zijn weer terug van de hap wegens hysterische, niet te kalmeren dreumes. De score is: dubbele oorontsteking en een beginnende luchtweginfectie ;( Eerste dosis antibiotica zit er inmiddels in en we hebben Domperidon geadviseerd gekregen tegen de misselijkheid.

Ben blij dat ik gebeld heb, ik kon niet anders!
Slaat natuurlijk nergens op dat je je zo mutserig voelt als de arts iets zegt als "geef maar een extra knuffel en heb geduld, gaat vanzelf weer over"... Zo voelde het afgelopen donderdag bij de ha wel. Toen had ze niet naar z'n oortjes gekeken overigens.
pi_88935425
Och wat sneu voor Toby! Logisch dat ie zich helemaal niet lekker voelt!! Dikke knuf!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:15:16 #49
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88936016
Oortjes kunnen zo gemeen zijn he. Fijn dat je nu in ieder geval weet wat er is! De antibiotica hielp hier vaak erg snel, (geven in de namiddag, volgende ochtend koorts flink gedaald of helemaal weg) hopelijk is het bij jullie ook zo.
pi_88936361
Kersjes, goed dat je geweest bent. Arm mannetje....

Wat goed van Driekus en Ivan. Thomas stond vanmorgen voor het eerst een tijdje los. Toen ging hij op zijn hurken zitten en direct weer staan, zonder met zijn handjes de grond te raken. Misschien komt het dan toch binnenkort.

Oja, nog ff even die luierverwisselingen op het kdv, bij ons schrijven ze op een bord om welke tijd de kinderen een schone luier krijgen. Als ze gepoept hebben, komt er ook een kruisje achter. Zo krijgt Thomas daar tussen de 5 a 6 schone luiers per dag (vind ik zelf wel veel, thuis krijgt hij er minder...)

Hij heeft op zijn verjaardag de kassa van Fisher price gehad (vooral omdat ik die zelf zo leuk vind ;) ). Ik verbaas me wat hij er al mee kan. Muntje gaat in het gleufje, er wordt vervolgens op de goede knop geduwd zodat het muntje erin valt, en daarna drukt hij ook nog op een van de knoppen zodat het muntje weer in de lade valt... Nooit gedacht dat ze dat zo snel konden leren...
pi_88936588
Jaa, Thomas gaat ook de wereld zelfstandig vanuit verticale stand verkennen!

Gaaf om die fijnere motorische ontwikkelingen te zien, hè? Ivan heeft onder andere een racebaan van Fisher Price gekregen en hij weet ook dat het autootje bovenop moet en het klepje omhoog zodat er een geluidje uitkomt terwijl de auto van de baan af rijdt. En hij vindt het geweldig! Het bedienen van het hysterische plastic speelgoedspul heeft hij zomaar ineens helemaal door. Oh, ik vind de treinset van Duplo trouwens geweldig. Leuk spul! Ik houd daar meer van dan Little People. De geluiden uit het LP-spul vind ik zo lelijk.

Ook zo grappig vind ik het 'doen alsof'. Een paar weken geleden begon Ivan zomaar ineens te doen alsof hij telefoneerde en te doen alsof hij at. Ook weer zo'n mijlpaal.
pi_88938342
Ow ja, ik weet weer waarom ik niet voor Bambix gegaan ben wat betreft de pap: Er staat op ieder pak "groei ontbijt" en ik wil het 's avonds voor het slapengaan geven. En de onzekerheid in mij zegt dan dat ik moet gaan voor datgene waar pyjamapap op staat :@ Maar hier wordt dus Bambix ook 's avonds gegeven?
pi_88940042
Nee, das echt streng verboden. Bambix kan en mag alleen als ontbijt, het zijn heel speciale granen die alleen 's ochtends voedzaam zijn.

:P
pi_88940158
haha, ja, ach...misschien eens naar kijken de volgende keer dan :)

De tip van oeke gaat zeer waarschijnlijk niet door vanwege te druk -O-
iemand anders nog een goede tip? Een leuk pannenkoekenrestaurant mag ook, maar Meerzicht vind ik dus niet zo, want die hebben geen leuke speelhoek binnen.
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:50:32 #55
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88940759
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 09:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee hoor, dat kan niet. He tis een deur, geen raam, een zware balkondeur met moeilijke opening waar bovendien de hele zware 3 mtr lange bank tegenaan staat ;)
Oh Gelukkig. Het zit in mijn DNA, omdat ik als drie jarige het raam op de 13e verdieping van ons oude huis had opengemaakt en toe er effe uit ben gaan hangen. Dus ramen en kleine kinderen zijn geen goede combi bij mij!

Mijn schoonzus heeft weeen as we speak! Ik hoop dat het doorzet en dan kan ik snel kindje knuffelen!!!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:51:41 #56
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88940795
Oja en hier ook bam ix of brinta 's avonds hoor. Net wat er voor handen is. Hij slaapt er iig lekker op!
pi_88943367
quote:
1s.gif[b] Op zaterdag 20 november 2010 13:31 schreef miss_sly het volgende:[/b
De tip van oeke gaat zeer waarschijnlijk niet door vanwege te druk -O-
iemand anders nog een goede tip? Een leuk pannenkoekenrestaurant mag ook, maar Meerzicht vind ik dus niet zo, want die hebben geen leuke speelhoek binnen.
Oh, jammer zeg. Zeker zaterdagdrukte.
Op het Weteringschans zit een pannekoekenrestaurant, maar daar ben ik nog nooit geweest. Ziet er van buiten wel knus uit. Er zit een draaimolen is. Hier.
pi_88945007
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:06 schreef oeke het volgende:

[..]

Oh, jammer zeg. Zeker zaterdagdrukte.
Op het Weteringschans zit een pannekoekenrestaurant, maar daar ben ik nog nooit geweest. Ziet er van buiten wel knus uit. Er zit een draaimolen is. Hier.
Jawel, het had noga wat voeten in aarde, maar we hebben wel plek. Ik heb er zin in, ben reuzebenieuwd! Schaap was even binnen geweest en zei dat het er heel leuk uitzag.
Nu wilde Senna eerst niet slapen vanmiddag, dus ik zag ons daar al zitten met een dodelijk vermoeid kind (heul gezellig), maar gelukkkig is ze uiteindelijk toch gaan slapen en slaapt nu al ruim anderhalf uur!
pi_88955449
Seilram, ben ze zwanger?! Wat leuk! Gefeliciteeeerd! *O*

Miss, hoe was het?

Poeh hé, wat is Lente een dondersteen aan het worden, zeg! Ze is zo bewust aan het uitproberen. Ze mag bijvoorbeeld niet naar het hondenkleed, en dat weet ze. En tot voorkort luisterde ze prima. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ze weet wat 'nee' betekent. Maar vandaag draaide ze zich om, lachte ondeugend en liep er vervolgens toch naartoe. Na nog twee 'nees' van mijn kant, hurkte ze naast het kleed en legde zo met een uitdagende grijns alleen haar handje erop.

Oef! oO/ ;)

En zo gaat het de hele dag. Het is dan ook geen 'ontdekken' meer, maar puur uitproberen hoe ver ze kan gaan. Ik vind het lastig om een juiste manier van corrigeren te vinden. 'Straffen' vind ik nog te zwaar en weinig efficient. En hoewel ik dat ondeugende eigenlijk ook best leuk vind, vind ik het wel belangrijk om duidelijk m'n grenzen aan te geven en consequent te zijn. Ik probeer 'r nu uit de situatie te halen en af te leiden, maar dat werkt maar even.

Herkenbaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 20-11-2010 21:15:36 ]
pi_88955677
ow Sserpente, heel herkenbaar :X met een stalen gezicht, lief lachje, ondeugende grijns toch precies dat doen waarvan je net zegt dat het niet mag. Ik blijf maar gewoon corrigeren, dus weghalen, afleiden, wegleggen wat weg kan (de verleiding weghalen is soms wel zo gemakkelijk en ik denk ook wel zo eerlijk). Straffen doe ik ook niet aan. En blijven vertellen en uitleggen.

En vooral: consequent. Net een mooi voorbeeld van schaap: Senna maakt aanstalten om op de armleuning van de bank te klimmen, schrijlings (paard zegt ze dan, waar ze dat vandaan heeft :? ) en schaap segt: nee, dat mag niet. Senna gaat toch verder, en schaap legt beschermend zijn arm in de buurt zodat ze niet kan vallen. Ja, euh, dat gaat niet werken natuurlijk. Nee betekent dat het ook niet gebeurt! Dat vind ik wel belangrijk.

Het eten was leuk, gezellig, lekker. Leuke tent, maar wel duidelijk een van de weinige restaurants (bekend iig) waar je met een kind goed terecht kunt. Wat een drukte :D Veel kinderen. Senna deed het prima, beetje in de stoel zitten, beetje rondlopen, beetje in de speelhoek kijken. We waren al met al zo'n 2 uur daar. Voor herhaling vatbaar dus :)

Sowieso willen we wat vaker uit eten gaan met haar, zodat ze leert wat dat is en wat er verwacht wordt. Is een beetje jammer als je dat nooit doet en straks als ze 4 is ineens wel en het dan raar vindt als ze zich niet weet te gedragen :P
pi_88956173
Oh Lente! :D Ondeugend meisje. En Senna ook al!
Ko doet het ook, en ik doe net alsof ik niet doorheb dat hij iets uitprobeert.
Ik reageer steeds hetzelfde.
En als hij echt niet wil stoppen zoek ik een radicalere afleiding, ik ga bij hem op de grond liggen om te spelen of schil een sinaasappeltje voor hem.
Tenminste als ik een goed humeur heb. Anders gaan we boodschappen doen. :P

Fijn Miss, dat het gezellig was. Het is er vaak erg druk. Jammer he? Er schoot me vanmiddag nog een leuk kindvriendelijk eetcafe te binnen. De Ponteneur. Daar hebben ze ook wat speelgoed enzo.
En misschien kleine Indiase, Italiaanse, Surinaamse of Afrikaanse eettentjes, daar zijn ze volgens mij meer gewend aan met het gezin samen eten. Moet je zelf wel wat speelgoed meenemen.

Ko heeft heel goed zijn best gedaan op het Leidseplein.
Als iedereen joelde en applaudisseerde was hij stil en onder de indruk en tijdens speeches ging hij lekker schreeuwen en met zijn handjes zwaaien. Hij kon namelijk niet klappen want hij zat op mijn rug.
Hij was echt de demonstranten-mascotte, had enorm veel sjans.
Waar hij natuurlijk enorm van genoot. O+

Volgens mij heb ik een keelontsteking. Dat is niet besmettelijk toch? :{
pi_88956436
Wat voor symptomen heb je dan, oeke? Leuk trouwens dat je Ko mee hebt genomen naar het protest! Daar kun je hem later mooie hippiemoederverhalen over vertellen. O+

Ssserpente, ik denk dat het eerder uitzonderlijk is dat Lente tot voor kort zo goed luisterde. :+ Ivan luistert al heel lang goed naar 'nee' en ik vrees dat hier ook zo'n fase gaat komen. Hij probeert nu ook wel uit, hoor, vooral het dramatisch doen als middel om zijn zin te krijgen. Ik merk dat negeren bij hem niet zo goed werkt, en dus leg ik hem op een rustige manier uit dat iets niet mag en waarom niet (nadat ik eerst duidelijk 'nee' heb gezegd) en daarna handel ik (negeren, object weghalen, Ivan weghalen, wat ook maar nodig is).

Het verbaast me hoe goed uitleggen werkt. Ik denk dat het bij hem komt doordat hij nog niet de woordenschat heeft om duidelijk te maken wat hij wil. Het is net alsof het benoemen van zijn verlangen op een bepaalde manier al genoeg is voor hem, als je begrijpt wat ik bedoel. "Je wilt opgepakt worden, maar ik wil even computeren. Ga maar zelf spelen." Dat werkt beter dan het zeuren om opgepakt worden te negeren. Soms is het natuurlijk niet realistisch om te denken dat uitleggen genoeg is, bijvoorbeeld als hij moe is. Daar probeer ik gewoon begrip voor te hebben en mijn activiteiten ook naar te organiseren.
pi_88956542
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:34 schreef Claudia_x het volgende:
Wat voor symptomen heb je dan, oeke?
Bluh, heel erge keelpijn, slikken doet echt pijn. Opgezet. En ik voel me ook wat rillerig. ;(
Ik ga maar wat paracetamolletjes naar binnen gooien.
quote:
Leuk trouwens dat je Ko mee hebt genomen naar het protest! Daar kun je hem later mooie hippiemoederverhalen over vertellen. O+
Weet je, een van de dingen waar ik me op verheugde al voor ik een kind had, was dat kind dan mee te nemen naar theater, concerten en musea.
Van K3 tot het stedelijk, het lijkt me zo leuk die verwondering te zien op dat koppie.
Vandaar dat wij samen gegaan zijn. Om daarvoor te staan.
Ouwe hippie ben ik. :P

Ik geloof echt in die methode, Claudia, benoemen van zijn verlangens als ook zijn emoties. Met die methode werken ze ook op het kdv waar Ko naar toe gaat.

[ Bericht 19% gewijzigd door oeke op 20-11-2010 21:56:43 ]
pi_88959305
oeke, beterschap :*

En dat is ook iets waar ik me al heel lang op verheug :Y En ook een van de redenen dat ik zo graag in of in de buurt van Amsterdam wil blijven: hier is er op dat gebied toch meer te vinden dan in mijn oude woonplaats. En het lijkt me zo geweldig om je kind al die dingen te kunnen laten ervaren O+
pi_88966669
Aaaah hoe lang duurt deze faaaase?

Isabeau krijgt haar beentje niet meteen over haar auto --> wheeeeeh
Ik zeg nee --> Wheeeeeeh
Ze kruipt en is niet binnen drie seconden op de plaats van bestemming ---> Wheeeeeh
Ik kijk drie seconden de andere kant op --> Wheeeeeeh
Isabeau mag niet de tv dertig keer in 1 minuut aan en uit duwen --> WHeeeh
Zomaar om niks, het was alweer 5 minuten geleden --> Wheeeh

En dan bij dat huilen jezelf op de grond werpen en hoge uithalen produceren.

Ik heb echt even zin om Isabeau op marktplaats te zetten :') Dit is nu dag drie. Zou het met de drie drukkende kiesjes te maken hebben of gewoon iets anders?
pi_88966695
Ik denk dat Isabeau nu haar ware aard pas durft te tonen omdat ze tot voor kort bang was dat je haar in zou ruilen. :Y)

As we speak hoor ik Ivan in de andere kamer jammeren en zijn vader telkens "rakker, kom op" mompelen.
pi_88966704
Bedankt voor de bemoedigende woorden Claudia :P
pi_88966724
Als mijn hersenen niet volledig ontwikkeld waren zou ik volgens mij net zo met tegenslag omgaan als Isabeau.

Te vroeg wakker ---> weeeh
Eitje net niet goed gekookt en volkoren brood te zacht ---> weeeh
Na 5 minuten achter de computer zitten buikpijn ---> weeeh
Ivan die niet stilligt bij het verschonen ---> weeeh

Het kost me de grootst mogelijke moeite om het allemaal gewoon te doen zonder chagrijnig te worden of me af te reageren op mijn lief. En ik heb uitontwikkelde hersenen en een behoorlijk inhibitievermogen.

Isabeau, I hear ya. :*
pi_88966756
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:25 schreef Sorbootje het volgende:
Aaaah hoe lang duurt deze faaaase?

Isabeau krijgt haar beentje niet meteen over haar auto --> wheeeeeh
Ik zeg nee --> Wheeeeeeh
Ze kruipt en is niet binnen drie seconden op de plaats van bestemming ---> Wheeeeeh
Ik kijk drie seconden de andere kant op --> Wheeeeeeh
Isabeau mag niet de tv dertig keer in 1 minuut aan en uit duwen --> WHeeeh
Zomaar om niks, het was alweer 5 minuten geleden --> Wheeeh

En dan bij dat huilen jezelf op de grond werpen en hoge uithalen produceren.

Ik heb echt even zin om Isabeau op marktplaats te zetten :') Dit is nu dag drie. Zou het met de drie drukkende kiesjes te maken hebben of gewoon iets anders?
Precies Lente, echt! Ik ben de laatste tijd echt bang dat ik een kleine, aanstellerige jankbral op de wereld heb gezet. Als iets niet lukt, bijv. d'r loopfiets op zn kant leggen, begint ze met een ijzingwekkende gil om vervolgens te gaan huilen. En idd ook zomaar om niets.

En een energie dat ze heeft de laatste tijd! Het is op het adhd'erige af, ongelooflijk! Ze slaapt zo'n elf uur per nacht en overdag nog maar zo'n anderhalf uur en de rest van de dag stuitert ze door het huis. Ze weet soms van gekkigheid niet wat ze moet doen, rennen, glimmen, gillen, d'r hele repertoire opnoemen...

En Nils is elke vrij minuut van de dag huiswerk aan het maken, dus die heeft nauwelijks tijd om 'r even over te nemen. Ik wil vanmiddag ff naar de snuffelmarkt, alleen, dus ga zo opa en oma maar ff bellen. :P
pi_88966757
Sorbootje, ik doe met je mee hoor, maar dan 's nachts :P Merel is de laatste dagen 's nachts enorm over de zeik. En dan altijd fijn, zo tussen 1 en 4. Nu is ze ook verkouden dus dat zal vast meespelen, maar op dit moment ben ik het wel even zat :P
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88966775
Weet je, ik snap ook wel dat het voor zo'n kleintje allemaal maar ingewikkeld is. Je wilt van alles en niets gaat precies zoals je het in gedachten had. En hoe geef je dan uiting aan je ongenoegen; juist...
Maar dat betekent nog niet dat ik er niet hartstikke stapelgek van word. En het gaat ook heus wel weer over :)
pi_88966788
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:46 schreef Ssserpente het volgende:

En een energie dat ze heeft de laatste tijd! Het is op het adhd'erige af, ongelooflijk! Ze slaapt zo'n elf uur per nacht en overdag nog maar zo'n anderhalf uur en de rest van de dag stuitert ze door het huis. Ze weet soms van gekkigheid niet wat ze moet doen, rennen, glimmen, gillen, d'r hele repertoire opnoemen...
Is het wel echt energie of kan het ook vermoeidheid zijn? Ivan heeft wat ik zijn 'manische episodes' noem. Hij lijkt dan heel vrolijk en energiek maar is eigenlijk doodop.
pi_88966808
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:50 schreef Sorbootje het volgende:
Weet je, ik snap ook wel dat het voor zo'n kleintje allemaal maar ingewikkeld is. Je wilt van alles en niets gaat precies zoals je het in gedachten had. En hoe geef je dan uiting aan je ongenoegen; juist...
Maar dat betekent nog niet dat ik er niet hartstikke stapelgek van word. En het gaat ook heus wel weer over :)
Natuurlijk word je er gek van. :* Het helpt mij om me ervan bewust te zijn dat er met mij iets soortgelijks aan de hand is: ik wil vanalles en niets gaat precies zoals ik wil, waar ik weer extra gefrustreerd van raak. Als ik me bij de situatie neerleg en mijn plannen voor die dag loslaat dan kom ik de tijd beter (vrolijker, met meer incasseringsvermogen) door.

Het enige wat ik lastig vind is het laveren tussen begrip en grenzen stellen. Ik wil bijvoorbeeld niet dat Ivan leert dat hij altijd maar zijn zin krijgt als hij begint te jammeren, maar ik wil hem ook niet laten jammeren in de wetenschap dat er een duidelijke reden voor is en het misschien een fase is die gewoon overgaat. De grens tussen het maken van een uitzondering en het creeren van een patroon is nogal dunnetjes.
pi_88966812
Oh dat herken ik ook Claudia, hoewel dat manische zich hier dan vooral vocaal uit. Hoe harder Isabeau praat, hoe vermoeider ze is. (niet altijd, maar ik zie het verschil onderhand wel)

Ze zit nu even rustig met broerlief de lion king te kijken. Ik vind het wel even goed zo!
pi_88966823
Mijn plannen heb ik allemaal al lang losgelaten. Anders zou ik écht gek worden,. Het is echt zonder overdrijven dat ze om de vijf minuten huilt Sterker, ik denk dat het vaker is.

Maar goed, ik wil ook niet zielig doen ofzo.. het hoort erbij. Maar ik moest het gewoon even van me af typen :)
pi_88966831
Ik heb trouwens makkelijk praten, want ik heb vaak genoeg even 'pauze van Ivan' waardoor ik meer energie en weerbaarheid heb om met de moeilijke momenten of dagen om te gaan. De zorg voor Isabeau komt natuurlijk wel heel vaak op jou neer, Sorbo, en het is ook niet realistisch om van jezelf te verwachten dat dat altijd even makkelijk gaat. Doorkomende kiesjes, ik huiver en beef nu al!

Fijn dat broerlief zich even over Isabeau ontfermt, en een snuffelmarktmiddagje klinkt goed!

Ik voel me een beetje rot dat ik je gevoel probeerde te bagatelliseren. Was niet mijn bedoeling.
pi_88966839
Nou ja, eigenlijk klinkt een snuffelmarkt als mijn ergste nachtmerrie, maar je begrijpt wat ik bedoel. :+
pi_88966844
Dat is ook zo Claudia, hoewel mijn lief in het weekend wel heel veel doet. We slapen allebei één ochtend uit en die van mij was gisteren. Ik ben alleen de afgeopen week ziek geweest (en mijn lief zat voor zijn werk in een hotel) en voel me nog wat futloos. Dat helpt vast ook niet.
pi_88966849
Oh ja zo'n markt waar iedereen dan net even te langzaam loopt. EN op zo'n markt schijnt het ook altijd naar hamburgers met uien te moeten ruiken IEUW!
pi_88966865
En 'snuffelen' is een eufemisme voor 'je ongans zoeken naar iets leuks tussen de bergen troep'.
  zondag 21 november 2010 @ 09:16:47 #81
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_88966890
ahh ik kom Sorboo En SSSerpente ook ff knuffelen... lijkt me ook enorm vermoeiend die piepdagen.. :{ Evie doet dat soms als ze moe is...
sterkte ermee... en veel plezier op de markt Ssserpente. :Y

en OMG nog 2 weken en dan mogen we Evie dr verjaardag vieren. Iemand nog tips mbt taart en dergelijke?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_88966906
Heuj, kap daar eens mee!

:P

Oek, vervelend he, keelpijn? Vooral 's ochtends! Sterkte, ik heb er ook zes weken last van gehad. Mijn ha heeft me hier drie keer daags ibu voorgeschreven. Ik versleet 'm voor gek, maar het leek warempel te helpen!

Emoties benoemen, da's een goeie. Ik ben er net maar meteen mee begonnen. Nils keek me aan alsof ik gek werd, maar ik denk wel dat het zin heeft.

Sorbo, hou je taai, meis. Het kan dodelijk vermoeiend zijn, ik weet het. :*

Claudia, het kan idd wel eens vermoeidheid zijn. Gisteravond bijvoorbeeld was daar geen twijfel over mogelijk. Ze wervelde gewoon door het huis heen. Maar gelukkig uit vermoeidheid zich meestal gewoon in geeuwen, oren frunniken en slapen. :z
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 09:18:57 #83
5428 crew  miss_sly
pi_88966910
Ow, ik zit hier vol herkenning te lezen! Zowel de faaaaaase waarin ze zitten (ik heb het idee dat het bij Senna al iets minder aan het worden is) als jouw verhaal over de grens tussen uitzondering en patroon creeeren. Zo lastig vind ik dat! En juist door dat laatste ben ik dan weer heel bang dat we een klein verwend krengetje gaan krijgen, en omdat ze enig kind blijft, is dat juist iets waar ik erg huiverig voor ben. Ik heb heel sterk het gevoel juist heel streng en strikt te moeten zijn om dat te voorkomen. En in een fase als deze is dat zooo moeilijk!
pi_88966917
Oh, het was Ssserpente die naar de snuffelmarkt ging. :+

Leuk dat jullie hier binnenkort ook komen, BJ! Ik heb helaas geen taarttips voor je. Twinkly heeft kwarktaart gemaakt, weet ik, en ik heb zelf gewoon iets van de Hema gekocht. Ik heb wel overwogen om een taart bij de bakker te bestellen, maar de kindertaarten zijn zo hysterisch. Iets wat ik nog overwogen heb is om cupcakes te maken! Er is ook een cupcake-topic in het kookforum.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 09:22:54 #85
5428 crew  miss_sly
pi_88966923
Sorbootje, een week alleen met je dochter is ook gewoon lastig, zeker als ze in zo'n fase zit. Ik merk aan mezelf dat ik dan juist in zulke weken wel weer erg blij ben dat ik werk. En ik vind het altijd fijn om dan even bij mijn ouders ofzo langs te gaan (of te logeren als de tijd het toe laat) of af te spreken met anderen met kind, omdat ze dan toch wat gezelliger is. In ieder geval tijdens het bezoek :P
pi_88966934
God dank, onze kleine terrorist heeft ons laten slapen, wel tot half 9! En ze is voor het eerst in weken weer te genieten 's ochtends, hopelijk de rest van de dag ook.

Maar Sorboo en Ssserpente ik sluit me volledig bij jullie aan. Ik herken me heel vaak in jullie gedachtes. De 'Isabeau Situatieschets' is ook precies toepasbaar op Mette. Alleen als uitzondering deze ochtend.
pi_88966945
Dames mede-moeders, sterkte met jullie eigenwijsjes! Wat kan het af en toe vermoeiend zijn he?

Veel plezier op de snuffelmarkt Sserpente, ik hoop dat je wat leuks tevoorschijn snuffelt! En een beetje rust en tijd voor jezelf. :*

BJ, ik weet niet precies wat je zoekt, ik heb voor Ko een appeltaart gebakken, gezoet met appelstroop ipv suiker. Was erg lekker.
Je kunt ook een slagroomtaart bij de bakker halen. Het is maar net wat bij jullie past.

Bluh, nog steeds keelpijn en de paracetamol zit er alweer in.
Ko heeft wel geslapen tot 6.30! Met 2 pitt-stops in de nacht, maar ik ben allang blij!
Vanmiddag gaan we naar de powertoolraces, lekker een beetje afleiding voor Kootje. En vast heel gezellig.
pi_88966958
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:18 schreef miss_sly het volgende:
Ow, ik zit hier vol herkenning te lezen! Zowel de faaaaaase waarin ze zitten (ik heb het idee dat het bij Senna al iets minder aan het worden is) als jouw verhaal over de grens tussen uitzondering en patroon creeeren. Zo lastig vind ik dat! En juist door dat laatste ben ik dan weer heel bang dat we een klein verwend krengetje gaan krijgen, en omdat ze enig kind blijft, is dat juist iets waar ik erg huiverig voor ben. Ik heb heel sterk het gevoel juist heel streng en strikt te moeten zijn om dat te voorkomen. En in een fase als deze is dat zooo moeilijk!
Oeh, dit zou ik zelf geschreven kunnen hebben!
pi_88966964
Ondeugende "weeeeeh"-kindjes; ik bereid me er vast mentaal op voor :P
Sterkte Ssserpente en Sorbootje :* hopelijk gaat het na het slaapje weer wat beter.
Niels zit denk ik net voor die fase, hij is me al aan het uitproberen en is ook sneller gefrustreerd, maar hij is nog prima af te leiden.

Miss_Sly dat klinkt als een heerlijke avond O+
Toen Niels 's nachts de borst weigerde gaf ik hem ook pyjamapap, ik had niet zoveel zin om met een krijsend kind naast me te gaan kolven :P Ik gaf hem ook de ontbijtversie, dat is volgens mij de enige waar je alleen water aan toe hoeft te voegen. Gek spul is dat, het ruikt zoet maar smaakt niet zo.

Oeke, wat stoer dat jullie samen zijn gaan schreeuwen!! Haha, die Kobus _O- hij heeft goed meegedaan! O+ Niels en ik hebben De Schreeuw hier gezien gehoord. Het was zo droog: een minuut lang keihard schreeuwen, toen een heel kort toespraakje en de mensen gingen weer over op de orde van de dag :D
Beterschap met je keel :*

Gisterochtend zijn we naar het Sinterklaasfeest geweest op het werk van mijn man. Niels vond de pepernoten erg lekker: Sinterklaas en de Pieten moesten erg hun best doen om zijn aandacht te krijgen _O-

Vanmorgen zong ik "Een koetje en een kalfje" voor Niels en hij riep telkens op het goede moment "nee" O+ Kan ook bijna niet anders, dat is zijn lievelingswoordje.

Oh en hij bijt :'(
Ik denk dat hij een genetisch experiment is; een kruising tussen een hond en een mens.
Hij:
-kwijlt
-roept "eh, eh, eeeeeeeeeehhhh" (doet de jankende hond van de buren na?)
-bijt in mijn tepel, mijn wang (gister tijdens Sinterklaas, 's avonds had ik de tandafdrukken er nog in staan :')), de deken van ons bed, zijn mouwen... hij schudt nog net niet met zijn kop :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88966975
Het is toch wel wonderlijk dat zoveel kindjes hier nu in een soortgelijke fase zitten terwijl ze verschillende leeftijden hebben. Zou het zoiets zijn als het fenomeen dat vrouwen die veel met elkaar omgaan / bij elkaar wonen tegelijk gaan menstrueren? }:|

Oeke, beterschap! Dat je het nog op kunt brengen, die powertoolraces. :P
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 09:36:53 #91
5428 crew  miss_sly
pi_88967008
Beterschap oeke :* Goed pcm of ibu slikken idd :Y

Senna is nu ook heel erg in de 'mij' fase. Alles is van 'mij'. En dan ook vaak met de bijbehorende van je afdraaiende beweging, schouder ervoor en dan over die schouder naar je kijken en heel venijnig 'is mij' zeggen :o waar ze dat toch van heeft? Wij zeggen eigenlijk zelden van iets dat ze niet mag hebben, dat dat neit mag omdat dat van ons is ofzo. Zou ze zoiets op het kdv leren?

En Sserpente, lastig is dat he? Ik heb ook het idee dat mensen juist naar ons dan veel kritischer kijken, omdat Senna maar alleen is en zal blijven. En ik wil helemaal geen verwend kind en ze mag echt niet alles, maar schipperen is soms echt heel lastig.

wat zijn powertool races, oeke?

Twinkly, dat bijten hebben we hier ook een tijd gehad. Ik bleef maar zo goed mogelijk anticiperen, zodat ik er zo snel mogelijk bij was (zodat de schade iig aan ons zelf vrij klein was) en maar vertellen dat het niet mag en dat het pijn doet. Ik probeer het (net als het knijpkrabben) te vertalen naar 'aai'. Bijten doet ze momenteel neit meer. knijpkrabben wel, het liefst in mijn decolleté. En dan kijkt ze me aan, knijpt even lekker en zegt dan "auw". Ze kent het dus wel intussen, auw, maar doet het toch!
pi_88967020
Mette voert momenteel een conversatie met kindjes op tv :) ze probeert ze zelfs karnemelk te voeren en een stukkie brood aan te bieden :)

Twinkly, nee is hier ook een lievelingswoordje. Het is het enigste wat ze doelbewust kan zeggen.
  zondag 21 november 2010 @ 09:40:09 #93
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88967026
We gaan vanmiddag naar de sint op mijn werk, daar heb ik wel zijn in!

Ik zei laatst toch dat Thomas altijd zo lekker sliep de laatste tijd? Nou, wet van fok hoor... Ik ben er al twee nachten op rij meerdere keren uit gemoeten. Vannacht heeft hij weer van 3 tot 4 liggen rommelen. Uiteindelijk heb ik hem toch maar even bij me gepakt en na 5 minuutjes knuffen wou hij wel terug naar zijn bed. Dan vraag je je af waarom je dat niet eerder hebt gedaan....

Nu is hij een minuutje of 10 wakker en ligt in zijn bedje te lielieliewuwuwubaababa-en. Gezelligerd O+

De drama-daar waar jullie het over hebben, hebben we hier heel kort even gehad. Ik hoop heeeeel hard dat het daar bij blijft! Maar jongens schijnen wat dat betreft wel makkelijker te zijn dan meisjes hè.
pi_88967041
Oh dat bijten is zo naar! Gelukkig ging het hier vrij snel over.
Maar ik heb ook bijtsporen in mijn schouder gehad. Niet leuk.
Niels als half-hondje klinkt wel schattig! ;)
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
Het is toch wel wonderlijk dat zoveel kindjes hier nu in een soortgelijke fase zitten terwijl ze verschillende leeftijden hebben. Zou het zoiets zijn als het fenomeen dat vrouwen die veel met elkaar omgaan / bij elkaar wonen tegelijk gaan menstrueren? }:|
Het tweede jaar is gewoon een lange aanloop naar de peuterpuberteit. Dan wordt het pas erg! >:)
quote:
Oeke, beterschap! Dat je het nog op kunt brengen, die powertoolraces. :P
Boh, ik hoop altijd dat frisse buitenlucht beter is dan binnen zitten. :P
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:36 schreef miss_sly het volgende:
wat zijn powertool races, oeke?
Het zijn races waarbij kinderen en volwassenen een race-auto maken van een oude boor of schuurmachine of naaimachine. De snelste wint. Daarbij een vuurtje, een glaasje wijn en buiten zijn met vrienden, O+
pi_88967051
Oeke beterschap!! En zo tof dat jullie gisteren samen zijn gaan schreeuwen.

Wij wilde ook gaan schreeuwen, maar ik was jammergenoeg ziek gister. Dus ik heb samen met Mette thuis geschreeuwd ( was erg makkelijk met haar pesthumeur, schreeuwen deed ze al).
pi_88967081
Sorbo, is het geen idee, om uit te sluiten dat het om kiesjes gaat, om 'r een pcm te geven?
pi_88967084
Wat schattig dat Mette contact met de kindjes op tv probeert te maken O+

quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:43 schreef wickie het volgende:
Wij wilde ook gaan schreeuwen, maar ik was jammergenoeg ziek gister. Dus ik heb samen met Mette thuis geschreeuwd ( was erg makkelijk met haar pesthumeur, schreeuwen deed ze al).
:D
Ben je alweer beter?

Oeke die races klinken super leuk!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88967099
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:43 schreef wickie het volgende:
Oeke beterschap!! En zo tof dat jullie gisteren samen zijn gaan schreeuwen.

Haha, als ik het zo lees, hadden veel dreumesjes kunnen gaan schreeuwen! Lekkere uitlaadklep voor alle frustraties. :P
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 09:53:16 #99
5428 crew  miss_sly
pi_88967104
Dat klinkt leuk, die powertoolraces! Veel plezier alvast!

wickie, ben je weer beter? Beterschap :*

Wat ik trouwens ook heb gemerkt bij Senna is dat ze heel chagrijnig/pieperig/huilerig wordt van honger. Dat is nu ook gemakkelijekr, want als ze honger heeft, zegt ze "eten" en dan weet ik dat er iets geregeld moet worden op korte termijn. Lekker duidelijk :P
pi_88967144
Dat is fijn en handig, Miss.
Ko gebruikt het woord 'ei' voor eten maar hij heeft nog niet door dat hij daarmee ook eten kan krijgen. Dus piepen tot ik vraag of hij honger heeft en dan als antwoord Ja ja ja! krijgen.

En dat 'mij' heeft ze vast van het kdv. Het lijkt me dat je daar ook moet leren je speeltjes te verdedigen met zoveel kapers op de kust.

Ko slaapt en het gedoe begint pas om 1 uur, dus dan is hij lekker uitgerust. :)
pi_88967283
Ik was beter, toen werd Mette ziek en toen was ik gisteren de hele dag misselijk, buh.. Maar goed geslapen vannacht, we voelen ons vandaag allemaal beter. En het is goed weer, dus we zijn aan het bedenken wat te gaan doen vandaag.

Miss, wat handig dat ze gewoon 'eten' zegt. En ik denk ook dat het 'mij' van het KDV komt. Waarschijnlijk van de wat oudere kindjes waarvan ze iets wil pakken. Die reageren dan met 'dat is van mij!'. Mette leert erg snel van andere kindjes heb ik gemerkt. Ze kan echt van onder de indruk zijn. Laatst was vriendje Teun hier ( haar toekomstige man, ze is al uitgehuwelijkt) en die wist hoe je de la in de keuken open moest maken, sindsdien kan zij het ook. Terwijl wij dat ook dagelijks voor haar neus doen.
pi_88967358
Miss, het klinkt mij juist als een noodzakelijke ontwikkeling in de oren, de 'dit is van mij!'-fase. Dat bezitterige/claimerige lijkt iets negatiefs, maar het heeft natuurlijk ook veel positieve kanten. Het klinkt vergezocht, maar denk maar eens aan mensen die hersenbeschadiging o.i.d. hebben en het aan een 'sense of ownership' ontbreekt. Ik heb wel eens iets gelezen over een meisje dat daardoor een heel losse seksuele moraal had. Dat is geen wonder, want 'dit is van mij en dus niet van jou' bestond voor haar niet.

Eigenlijk het is best fraai dat de basis voor zulke concepten al vroeg in de kindertijd wordt gelegd. Op een bepaald moment komt leren delen er ook vast wel bij, maar ik stel me zo voor dat die ontwikkelingen niet allemaal synchroon lopen. Ik weet er het fijne niet van, maar ik ga er eens iets over opzoeken!
pi_88967378
Ik bedenk trouwens ineens dat ik dat wel heel vaak zeg, dat Ivan ergens niet aan mag zitten omdat het van mij is, en dat hij ergens wél aan mag zitten omdat het van hem is. "Nee, dit zijn mama's boeken en dit is Ivans boekje, ga daar maar mee spelen." Dat soort opmerkingen.
pi_88967417
Oh, dit is wel een interessant overzicht van ontwikkelingsfasen! Zo staat er: "1,5-2 jaar: begin van het eigendomsbegrip".
pi_88967421
Oh ik denk ook zeker dat het een goede les is om te leren. Maar Ko kan nog geen 'mij' zeggen.
En geeft dat ook nog niet zo aan.
Vandaar dat ik denk dat ze het van een ander of iets ouder kindje zal hebben opgepikt.

Ah, dan zal Ko over een maandje het 'mij'-woord leren!
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 10:22:51 #106
5428 crew  miss_sly
pi_88967426
Ja, dat zeg ik toch eigenlijk ook wel, inderdaad. En je hebt gelijk, het is niet per se een negatieve ontwikkeling, integendeel. Het is misschien meer het venijnige dat me een beetje dwarszit, maar dat zal a) een beetj meisjesachtig zijn en b) ook nog wel wat veranderen in de loop van de tijd (hoop ik).
pi_88967453
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:22 schreef oeke het volgende:
Oh ik denk ook zeker dat het een goede les is om te leren. Maar Ko kan nog geen 'mij' zeggen.
En geeft dat ook nog niet zo aan.
Vandaar dat ik denk dat ze het van een ander of iets ouder kindje zal hebben opgepikt.
Er staat in het overzicht dat het "ik"-concept zo rond 2 jaar komt, dus dat zou inderdaad wel vroeg zijn.

quote:
Ah, dan zal Ko over een maandje het 'mij'-woord leren!
pi_88967488
Als Senna nu al 'is mij' zegt, dan vind ik wel dat Ko dat over een maandje ook moet kunnen, hoor. }:|
pi_88967511
Nouja, ik bedoel eigenlijk te zeggen dat de intentie normaal en van belang is voor je ontwikkeling, maar dat de uiting ervan waarschijnlijk een kopie is van andere kindjes.
Ik kom vandaag niet goed uit mijn woorden geloof ik.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 10:37:49 #110
5428 crew  miss_sly
pi_88967624
Wat een interessant onverzicht! Maar idd is Senna dan wel wat vroeg met sommige dingen. Maar goed, misschien een beginnend iets dat zich nog lang niet uitontwikkeld voor ze 2 is ofzo.

oeke, als we Senna en Ko samen laten spelen, zal hij het ook zo leren, vrees ik :D Ze zullen van elkaar niet alleen de leuke dingen overnemen, zoals bal zeggen en knuffelen :+
pi_88967630
Oh, ik begrijp goed wat je bedoelt, oeke! En er zit volgens mij wat in.

Dat overzicht laat ook wel duidelijk zien dat sommige ontwikkelingen al vanaf 1-1,5 jaar ingezet worden maar nog jarenlang doorlopen en 'verfijnder' worden, met name ontwikkelingen gericht op zelfstandigheid en het krijgen van een eigen wil. Het valt me ook op dat 'bepaalde zelfbeheersing' en 'leren delen' pas tussen 2,5-3 jaar plaatsvinden. :+
pi_88967704
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:37 schreef miss_sly het volgende:
oeke, als we Senna en Ko samen laten spelen, zal hij het ook zo leren, vrees ik :D Ze zullen van elkaar niet alleen de leuke dingen overnemen, zoals bal zeggen en knuffelen :+
Dat is alleen maar goed! :Y)
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 10:47:48 #113
5428 crew  miss_sly
pi_88967792
Even tussendoor over papjes nog een keer :@
Bambix groeiontbijt 8 granen peuterontbijt staat op dat het met nutrilon3 moet, maar dat kan toch ook wel met gewone melk? en Kun je dat ook wat minder dik maken, zodat het met de fles gegeven kan worden?

schaap is nu met Senna in de winkel boodschappen doen en hij belde wat hij dan moest meenemen. Met die papjes voel ik me gewoon een beetje onzeker, raar misschien, maar het is niet anders.
Toen schaap doei zei voor hij ophing, hoorde ik Senna op de achtergrond heel hard Daaaag roepen O+
pi_88967867
Tuurlijk kan het met gewone melk miss. En minder scheppen maakt toch niet uit. :)

:@ ik durf het bijna niet te zeggen... Tess heeft nu 2 avonden pyamapapje biscuit gehad en ze heeft 2 nachten doorgeslapen :@
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 11:00:04 #115
5428 crew  miss_sly
pi_88968091
Vick, lekker toch! Misschien heeft ze dan net een iets vollere maag, waardoor het beter gaat. Of haalt ze er wat troost uit, voelt ze zich slaperig en rozig en lukt het daardoor beter!
  zondag 21 november 2010 @ 11:08:51 #116
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88968297
Wij geven nooit pap eigenlijk. 's Ochtends eet Thomas een boterham en 's avonds krijgt hij soms wel, soms geen fles melk. Een beetje afhankelijk van hoe hij gegeten heeft die avond.
pi_88968912
Ivan krijgt ook geen pap, maar het is het eerste waar ik mee aan het experimenteren zou zijn gegaan als hij niet lekker doorsliep!

Wij hebben de flessen nu vrij soepeltjes afgebouwd naar één fles in de ochtend. Ik weet niet wanneer die eruit hoort te gaan, maar ik vind het wel even goed zo. Hij heeft nog echt behoefte aan die fles na zijn boterham. Ach, misschien ga ik er t.z.t. wel pap van maken!
pi_88971075
Ik mis de papfles 's morgens. :@

Ik heb Tyler een uurtje geleden per ongeluk in slaap geknuffeld. O+
pi_88974243
Lekker ingrid! Knuffelen is fijn!

Leuk he BJ, die aanstaande verjaardag. Ik vind Evie al echt een dreumesje, dus kom maar op!

Ssserpente en Sorbo, lastig he, die dreinende en ondeugende dreumesjes.
Wat je je goed moet realiseren is dat ze hun wereld aan het ontdekken zijn.
Ze zijn niet "ondeugend" om jou te pesten want ze hebben nog geen geweten.
Ik hoop dat jullie van de wel gezellige momentjes extra genieten.

Lars is weer beter, eet weer goed en is weer gezellig.
Hij heeft alleen nu ineens een gevlekt rompje???
Ik dacht meteen aan de 6e ziekte, maar die heeft hij al gehad.
Nou ja, het zal ook wel weer wegtrekken....

We zijn even bij ons nieuwe huis geweest, er lag vorige week alleen nog fundering, nu ineens staat er een half huis! :o Binnenmuren staan, en zelfs de buitenmuur is al deels gemetseld...
Gaat hard! Aangezien Meike er geen fluit van snapt zijn we maar even met de kinderen gaan kijken, ook binnen, hopend dat het dan wat duidelijk wordt voor dr, en voor wat het waard is pikt Lars het dan ook mooi mee zo.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88974441
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:50 schreef Vicky het volgende:
Tuurlijk kan het met gewone melk miss. En minder scheppen maakt toch niet uit. :)

:@ ik durf het bijna niet te zeggen... Tess heeft nu 2 avonden pyamapapje biscuit gehad en ze heeft 2 nachten doorgeslapen :@
Wat heerlijk Vicky!
Hier een echt papkind hoor, die lurkt 's ochtends bij het opstaan en 's avonds voor het naar bed gaan een fles pap leeg.
Wij hebben Bambix of soms de kant en klare pyjamapapjes, ideaal!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_88981530
We hebben gewoon al om 5 uur gegeten omdat Mette honger had. Ze wil momenteel eigenlijk alleen nog maar eten wat wij eten. Dus moesten wij ook al mee eten.
Maar ik ben zo trots op haar dat ze ineens zo ontzettend goed eet en met plezier en smaak.

Vandaag voor het eerst ei op. Ik had een tortilla gemaakt met paprika, courgette, beetje prei, mini beetje ui, aardappeltjes. En wij hadden er gehaktballetjes in tomatensaus.
Twee maanden geleden moest ze nog niks weten van dit gerecht.

Ze is echt een stuk beter te genieten vandaag. een heerlijke zondag zo.

Karin, wat gaaf, in het nieuwe huis kijken! Lijkt me zo tof als het helemaal gebouwd ziet worden. Hoe reageerde Meike erop? Fijn dat het met Lars ook weer beter gaat.
pi_88983390
Pfieuw! Morgen weer uitrusten op 't werk ;)

Wickie, wa fijn dat Mette met smaak eet!

Karin, spannend he, zo'n nieuw huis?!

Wij hebben hier uiteindelijk toch nog een goede draai aan de dag kunnen geven, maar de eerste helft was echt moeizaam. Isabeau was zoals gezegd vanmorgen niet te genieten. Omhalf tien naar bed gebracht en toen bedacht haar broer dat hij maar even als een kamerolifantje de trap op moest denderen, waardoor het bij 20 minuten slaap bleef. Fijn!

Toen om half 1 opnieuw naar bed gebracht.En om half twee belde de buurjongen aan. Ging het luchtalarm opnieuw af. AAARGH! Maar gelukkig lukte het deze keer wel om haar weer in slaap te sussen en ze heeft lekker geslapen tot over drieën. Toen hebben we Isabeau en haar broer in de auto gezet en zijn we lekker naar het bos gegaan. Isabeau bij papa op de rug. Gouden greep. Vanaf dat moment was alles leuk! Ben blij dat op die manier het weekend toch positief eindigt.
pi_88984124
Oh Karin, ik had helemaal niet meegekregen dat jullie een nieuw huis hebben gekocht! Wat gaaf!
Mocht je details hebben/kwijtwillen, dan zou ik het interessant vinden om daar meer over te lezen via pm of zo. Ik vind het zo leuk om andermans woning te bekijken!

Wickie, fijn dat Mette met jullie mee eet! Het verbaast me niets dat dat goed werkt, samen eten. Wij moesten echt even een omschakeling maken. We hadden onszelf voorgehouden dat we samen met Ivan zouden gaan eten vanaf zijn eerste verjaardag en dat we zouden zien of ons eten geschikt was voor hem. We hebben in de vriezer altijd iets voor hem liggen dat we kunnen opwarmen, maar we laten hem ook eten wat wij hebben. Vanavond heeft hij spinaziestamppot op uit de vriezer en wat rode bietjes met feta van ons. Hij vond de rode bietjes heerlijk! Het samen eten kost wel veel meer tijd, merken we, maar het is de moeite waard. Hij houdt het gelukkig goed vol tot 18:00 uur en voor ons is het ook wel een lekkere tijd.

Oef, Sorbo, herkenbaar, dat wakker worden door omgevingsgeluiden net op het moment dat je daar niet op zit te wachten. Gelukkig werd het toch nog een fijn weekeinde. Ben jijzelf helemaal opgeknapt?

Ssserpente, nog iets interessants weten te snuffelen? :Y)
pi_88984328
Dank je dat je 't vraagt, ik ben wel weer opgeknapt. Zou best kunnen dat ik, doordat ik nog niet topfit was, wel wat minder geduld had.

ISabeau heeft trouwens zo ontzettend van mijn pompoenrisotto gesmuld. Zo lief. Bij elke hap zei ze aaaaaaah mmmmmmmmmm
pi_88984362
Maak je de risotto dan gewoon met bouillon?
pi_88984460
Oh, er is iets wat ik al een tijdje wil vragen. Toen Ivan net begon met zich optrekken en staan viel hij vaak en was hij daar erg van onder de indruk. Tegenwoordig lijkt het net alsof hij het niet eens merkt als hij valt. Ik wilde hem vanmiddag bijvoorbeeld uit bed halen toen hij in zijn slaapzak omtuimelde en best hard met zijn hoofd tegen de spijlen van het bed viel. En ja, weer leek het alsof hij het niet eens voelde! Ik vind het wat merkwaardig.
pi_88984480
Ik heb porties zelfgemaakte bouillon de vriezer. In dit geval heb ik groentebouillon gebruikt.
pi_88984534
Misschien was het eerst vooral de schrik en niet zozeer de pijn Claudia. En heeft hij inmiddels begrepen dat het erbij hoort en schrikt hij er gewoon niet meer zo van?
pi_88984553
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:39 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb porties zelfgemaakte bouillon de vriezer. In dit geval heb ik groentebouillon gebruikt.
Oh, dat is een goed idee! Die porties zijn vast veel minder zout? En krijg je de risotto daarmee goed op smaak voor julliezelf?
pi_88984614
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:41 schreef Sorbootje het volgende:
Misschien was het eerst vooral de schrik en niet zozeer de pijn Claudia. En heeft hij inmiddels begrepen dat het erbij hoort en schrikt hij er gewoon niet meer zo van?
Maar pijn en schrik zijn best wel sterke reflexen. Als ik bijvoorbeeld mijn teen stoot dan zeg ik meteen 'au' en als ik mijn hoofd zo zou stoten zou ik er op z'n minst van opkijken. Het geeft me een beetje een naar gevoel dat hij daar helemaal niet op reageert.
pi_88984715
Dat is inderdaad veel minder zout en voor onszelf voeg ik gewoon wat meer parmezaan of pecorino toe. En desnoods een snufje zout, maar was vandaag niet nodig. Ik maak gewoon vaak een grote pan bouillon als ik maar weinig nodig heb en de rest vries ik dan in.
pi_88984785
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar pijn en schrik zijn best wel sterke reflexen. Als ik bijvoorbeeld mijn teen stoot dan zeg ik meteen 'au' en als ik mijn hoofd zo zou stoten zou ik er op z'n minst van opkijken. Het geeft me een beetje een naar gevoel dat hij daar helemaal niet op reageert.
Snap ik! Ik weet er verder ook niet echt iets zinnigs op te zeggen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geloof ik gewoon zou denken dat hij kennelijk een hoge pijngrens heeft.
pi_88984847
Oh, ik vroeg me ook gewoon af of anderen het herkenden van hun kind. Echte zorgen maak ik me niet, want hij is erg voorzichtig en als hij geen of weinig pijn zou voelen zou ik verwachten dat hij juist heel onvoorzichtig is. Ik begrijp het alleen niet zo goed en ik vraag me af of het normaal is, vooral omdat hij op andere fronten nu zo (over)gevoelig lijkt.
pi_88984958
Gezellig Wickie, samen eten en een pak vrolijker zijn. Een goede zondag zo. :)

Wauw, wat gaat het snel, Karin, zo'n huis bouwen. Spannend hoor. Werd het wat reeeler voor Meike? En Lars?

Fijn Sorbo, een goed einde aan het weekend hebben, dan ga je toch een stuk blijer de week in. :*

Claudia, misschien huilde hij vooral van de schrik in het begin en calculeert hij het nu sneller in.
Oh, wat Sorbo zegt dus.
Ko reageert ook al veel minder erg op stoten of vallen.
Hij wijst dan alleen de tafel aan of de deur, in elk geval datgene waar hij zich aan stootte en zegt au, en gaat verder met zijn dingen.
P. is daarmee begonnen, hij wilde Ko laten zien waar hij zich pijn aan deed zodat Ko zich bewuster werd van de 'gevaren' in huis.

Poeh, vandaag zijn we in driftbuienland aangekomen.
Nog nooit zo geweest als nu.
Huilen, stampvoeten en helemaal rood aanlopen. Niet te geloven.
En enorm op mij gericht, de hele tijd bij mij willen zijn, P. mag hem even tillen maar dan weer dramatisch naar mij toe hangen.
Nou, het was een stuk minder leuke dag dan we bij aanvang dachten dat het zou worden. :')

Oh en ook leuk, bij de powertoolraces was een heel onaardig dreumesmeisje.
Ko was eindelijk even gezellig, gaf haar nog een knuffel, maar zij duwde hem alleen maar half omver.
Daarna beet ze op zijn vinger. En hard ook, de afdrukken stonden er echt diep in. :o
Ko huilde zo hard.
Het meisje werd berispt door de moeder, maar pakte even later weer Ko's handje en probeerde het zo nog 4 keer, waarop ik steeds zijn handje uit haar mond moest trekken en de moeder niks meer deed.
We zijn weggegaan. Ik was er helemaal klaar mee.
Ko zat later op mijn rug en aaide mijn wang, kwam bij mijn mond met zijn handje en zei: au au! Bluh.
pi_88985281
Powertoolraces. :( }:| :r :{

Toen m'n lief aan het koken was vanavond ik heb Ivan, geïnspireerd door Huup en Amélie, op een krukje naast hem gezet met een pannetje water en een lepel. Groot succes! Ik ben er voor de zekerheid wel bij blijven zitten.
pi_88985409
Wat leuk Claudia!

Vanmorgen heb ik als soort van noodgreep een bak water met kleine bakjes en kommetjes op een handdoek op de grond gezet, voor ISabeau om mee te spelen. We hebben toch een gietvloer B-) . Ze vond het enig! Ze kiepte de kom om en ging met haar pyjamabroek erin zitten. :')
pi_88985499
_O-

Ik ben blij dat we hier geen houten vloer of houten tafel hebben. Alles mag vies en nat worden, behalve het behang. En ach, nu we verhuisplannen hebben trek ik vies behang ook wel.
pi_88985978
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:01 schreef Claudia_x het volgende:
Powertoolraces. :( }:| :r :{
Nou, de races waren wel erg leuk.
Dit was gewoon een heel stom rotkindje. :{
En ik zou niet denken dat ik dat zou zeggen van een dreumes van mensen die ik nog vaag ken ook.
Maar tandafdrukken in het spekvingertje van je kind maken slechte dingen in je los! :7
Trouwens, ik vond het ook wel een opvoedkundig dilemma.
Hoe lang probeer je het leuk te laten? Wanneer ga je weg?
quote:
Toen m'n lief aan het koken was vanavond ik heb Ivan, geïnspireerd door Huup en Amélie, op een krukje naast hem gezet met een pannetje water en een lepel. Groot succes! Ik ben er voor de zekerheid wel bij blijven zitten.
Water is altijd een succes, he? Ko zijn eerste driftbui vandaag/ooit was omdat ik de kraan dichtdraaide terwijl hij in bad zat.
Ik kreeg hem er ook niet uit he? Volgens mij brulde hij wel een kwartier. Met zijn handjes om mijn nek en zijn neus in mijn schouder. O+
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 20:18:40 #139
5428 crew  miss_sly
pi_88986125
Sorbootje, fijn dat de dag toch nog beter is geworden dan gedacht. Leuk dat spelen met water :D Dat doen we hier maar niet met ee nlaminaatvloer op een houten vloer en met onderburen :o zeker niet nu we weer een lekkage uit de badkamer hebben -O-

wickie, wat gezellig he, zo eten! En wat fijn dat Mette zo goed mee-eet!

Claudia, geen idee hoe dat zit met dat stoten. Ik herken het van Senna niet echt. Soms is het heel hard huilen om niets en soms is het stoicijns verdergaan terwijl ik dacht: jeumig dat moet pijn gedaan hebben!

oeke, wat jammer dat het niet zo'n fijne dag is geworden. En wat vervelend van dat meisje en de moeder. Ik snap dat niet, dat laat je toch niet toe? Ik vind het zo vervelend als Senna iets naars doet naar een ander kindje, dat ik er altijd bovenop zit om te corrigeren en in de gaten te houden.

Wij hadden een fijne dag. De ochtend was leuk, samen cake gebakken (nou ja, Senna erbij in de stoel :P ) en na de lunch kwamen vrienden met een baby (4 maanden) langs. Senna helemaal gelukkig natuurlijk, want een echte baby in huis O+ Toen de baby ging slapen, heb ik Senna ook in bed gelegd. Ik dacht eigeniljk dat dat neit zou lukken, maar ze ging gewoon slapen :o voo rmij het beste bewijs dat we met slapen op de goede weg zijn en het echt wel goed komt. Misschien duurt het wat langer, maar als ze gaat slapen terwijl wij met bezoek nog binnen zitten, zit er toekomst in :Y
  zondag 21 november 2010 @ 20:19:55 #140
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88986183
Arme Ko, wat zielig ;(
Volgende keer maar een muilkorf meenemen voor als er weer zo'n bijtertje in de buurt komt van je kind }:| Of beter nog: oO/ ~O>

Claudia, die kleintjes zijn een stuk flexibeler dan wij, ze kunnen echt goed tegen een stootje. Als ik zou vallen hoe mijn jongens soms doen dan zou ik waarschijnlijk een week niet meer kunnen lopen...
Enneh, wanneer ga je vingerverven met Ivan? ;)

Senna die "Daaaag" zegt O+

Vicky, wat goed zeg ^O^ Ik hoop dat ze voortaan door blijft slapen! En als dat onder invloed van pyjama-papje is dan is dat maar zo, helemaal niks mis mee toch?

Wickie, klinkt lekker :9

En Isabeau heeft ook al zo lekker gegeten!

Toby heeft ook wat gegeten vandaag maar echt veel is het nog niet.
De hele dag nog huilerig en hangerig, pas na het avondeten kreeg hij een beetje een opleving en begon hij zowaar te spelen en zelfs te lopen. Hij viel steeds om, je kan wel merken dat hij nog erg verzwakt en misschien zelfs duizelig is.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 21:05:58 #141
5428 crew  miss_sly
pi_88989016
Ach Toby, zo ziek geweest. Ik hoop dat ie nu snel echt opknapt, Kersjes!

Zouden ze nu al echt kunnen dromen? Ook nare dromen? Senna begon net even heel hard te huilen en riep ook Nee Nee Nee. en toen was het weer stil en iets aan de hand :?
  zondag 21 november 2010 @ 21:10:29 #142
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88989327
quote:
Op zondag 21 november 2010 19:39 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, er is iets wat ik al een tijdje wil vragen. Toen Ivan net begon met zich optrekken en staan viel hij vaak en was hij daar erg van onder de indruk. Tegenwoordig lijkt het net alsof hij het niet eens merkt als hij valt. Ik wilde hem vanmiddag bijvoorbeeld uit bed halen toen hij in zijn slaapzak omtuimelde en best hard met zijn hoofd tegen de spijlen van het bed viel. En ja, weer leek het alsof hij het niet eens voelde! Ik vind het wat merkwaardig.
Volgens mij schrikken ze meer van onze reactie dan van het vallen zelf. Zowel Morris als Anna vallen zeer regelmatig. Geven meestal helemaal geen kik. Morris pas wanneer ik kijk en hij ziet dat ie aandacht heeft en Anna pas wanneer er bloed is.
Moet gelijk weer denken aan die dreumesmeet bij mij thuis, okt 2008. Anna rent de keuken in en klapt met haar bovenkaak op de granieten vensterbank. :X ik dacht: ziekenhuis! Maar nee hoor. Doekje, even schoonmaken en weer verder. Kersjes, jij was daar ook bij toch?
pi_88989554
Och Toby.....dat had Lars vrijdag ook, echt even blazen en hij lag omver!

Oeke, poeh daar zou ik ook echt giftig van worden, ik vind bijten zo gemeen....
En op zich kunnen de kinderen er zelf nog niet eens zoveel aan doen, maar de ouders moeten dan toch wel ingrijpen zeg...idioot die reactie.

Senna die daaaag zegt, wat een scheetje lijkt me dat. Op de foto's komt ze zo zacht en lief over.

Sorbo, echt zo herkenbaar, het wakker worden door de deurbel. Daarom staat onze deurbel tegenwoordig uit. Echte bekenden komen wel achterom en anders kloppen ze wel op het raam.

Ja ons nieuwe huis, echt heerlijk vooruitzicht!
Het is alleen jammer dat we half jan. uit onze huidige woning moeten en de nieuwe woning maart/april klaar is. We gaan tijdelijk een huis huren. Een klein en oud huisje. Maar we hebben iets (wat een zoektoch was dat om iets betaalbaars te vinden om te huren) Ik zie er enorm tegenaan, die periode in het tussenhuisje. En net ook dan wordt Meike 4, en moet ze naar school....Ik kan er nu al om janken, maar ja, het wordt er ook niet anders van.
Meike vond het nieuwe huis bere-interessant, ze wou er meteen wel wonen zei ze....
Ik kon haar nu wel echt aanwijzen waar de wc dan komt, de keuken, waar de kamer is, de garage....ze wou helemaal niet meer weg.
Lars vond het allemaal niet zo boeiend op het oog, ik had hem op de arm dus hij kon ook niet zoveel, maar ik denk dat het alleen maar positief kan werken om hem ook zo nu en dan mee te nemen en te laten zien waar we straks gaan wonen.

Claudia, ik zal je gauw eens een pm'pje sturen met de specs! Ik vind het leuk om het te laten zien. Zit je op hyves?? Want daar post ik regelmatig foto's van de vorderingen.
En een filmpje van lopende Lars, die kan ik wel even proberen hier te posten:
Tis wel een donker filmpje, want savonds, maar wel cute, mijn opvreetkind
Lars kan lopen
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 21:17:16 #144
5428 crew  miss_sly
pi_88989774
Aah, kijk hem gaan dan, Lars O+
Leuk een neiuwbouwwoning ook, Karin! Maar ik kan me voorstellen dat je niet zo zit te wachten op die tussenwoning. Dat is ook iets waar we heel hard over moeten denken, hier. Sowieso is een tussenhuurwoning in Amsterdam niet heel gemakkelijk te vinden, vrees ik.
  zondag 21 november 2010 @ 21:26:03 #145
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88990385
Karin, kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet! Maar hou voor ogen wat je er voor terug krijgt! En wat is Larsmtoch een leukerdje!

Ik nam vandaag een foto van Anna en Morris die aan het samenspannen waren tegen mij (opklapstoeltje weggepakt wegens geklier en toen samen op tafel gaan zitten!) en ik kwam tot het schokkende besef dat Morris bijna net zo lang is als Anna. Ze kunnen dezelfde broeken aan. Dat vind ik toch wel een rare gewaarwording....

Het fotobewijs toegevoegd:

En anna mocht vandaag de kleren uitkiezen :X laten we het maar op 'kleurrijk' houden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Memmel op 21-11-2010 21:32:40 ]
pi_88991532
Die foto van Anna en Morris! :o Wat een geweldig stel. Je zult maar twee van die fraaie kinderen hebben. Die anekdote over Anna en de granieten vensterbank... :X Maar het doet me deugd dat er meer van die stoïcijnse kinderen zijn.

Wat loopt Lars goed, Karin! Ik vind het een koddig gezicht. Ivan heeft vandaag ook weer wat geoefend met stapjes doen, maar zo goed als Lars op het eind loopt doet hij niet. Het blijft hier nog bij één of twee stapjes, vaak van object A naar object B.

Toby klinkt wel erg zielig, Kersjes. Beterschap gewenst. :*
pi_88991926
Vandaag loopt Lars alweer beter als op het filmpje.
Waar hij eerder nog vaak steun zocht onderweg, sjouwt hij nu hele einden zonder pitstop.
Gewoon, gaan! En maar glunderen, een heerlijk gezicht.

Anna en Morris O+ wat is Morris grooooooot! Echt heel!
En die bos krullen, geweldig!
pi_88992478
Wat goed Miss, dat Senna zo lekker ging slapen. Dat sterkt je weer, nietwaar?
En dat ze al dromen dat geloof ik wel hoor. Soms komen er toch gekke geluidjes uit zijn bedje.

Kersjes, beterschap voor arme Toby. Hopelijk voelt hij zich gauw beter en zitten er snel weer wat spekkies aan. :*

Leuk Karin, dat Meike het al zo interessant vind. Lastig zo'n tijdelijke tussenwoning maar dat gaat helemaal goed komen. Daarna wonen jullie in je droomhuis dus het is de moeite waard. ;)
Kijk die Lars eens lopen! Mooi manneke! O+
En je hebt gelijk hoor, dat dat kindje er niets aan kon doen, maar het voelde wel heel erg alsof het aan Ko lag, terwijl hij daar alleen maar stond. Gewoon doordat haar moeder geen enkel moment oogcontact maakte met mij, of duidelijk aan gaf dat dat geen gewenst gedrag was.

Morris en Anna, een tweeling dat zie je toch zo! :P
Knappe kinders heb je Memmel, en leuk dat samenspannen. *;

Ivan al steeds meer stapjes aan het doen? Klinkt goed Claudia!
  zondag 21 november 2010 @ 21:57:16 #149
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88992863
Wandelende Lars, leuk!

En de periode van de tussenwoning kun je juist heel bijzonder maken. Een beetje een kampeer-idee? Het is maar voor even en daarna lijkt jullie droomhuis alleen maar nog mooier! Maar ik kan me je zorgen omtrent Meike goed voorstellen :*

Oh ja Memmel, die meet bij jou. Dat was een heftige klap inderdaad :X
Ik weet nog dat je toen aan ons vertelde zwanger te zijn. En kijk nou wat een prachtventje je inmiddels hebt, een hele peuter om te zien al O+
En de truc van broeken delen heb ik hier van de zomer ook regelmatig uitgehaald!
Scharminkel Devin en wat stevigere Toby konden met gemak elkaars broeken dragen :Y
pi_88993082
Haha, Kersjes, je klinkt als mijn vriend. Die zou zoiets zeggen als: "En dan doen we net alsof we in een iglo zaten!" :Y)

Zoveel moet je je niet voorstellen bij die stapjes, oeke. Het komt erop neer dat ik hem de hele dag in de gaten houd en maar hoop dat ik een keertje zie dat hij het weer aandurft. Maar als hij het dan aandurft doet hij het wel een paar keer achter elkaar. Ik hoop deze week wel iets op de film te krijgen!
pi_89002891
Claudia, ik zat net nog ff aan dat vallen van Ivan te denken. Heeft ie het alleen bij z'n bed? Ik heb namelijk gemerkt dat vallen tegen een houten meubelstuk weliswaar een hoop herrie maakt, maar nauwelijks zeer doet. Lente valt hier bijna elke ochtend met d'r knar tegen ons houten bed, maar ze geeft geen krimp. Hout veert toch een stukje meer mee dan verwacht, is mijn theorie. :D
pi_89004676
Ik weet niet waar ik me druk om maakte, want vanochtend knalde Ivan door mij tegen een deurtje van een (houten!) kast aan en toen begon hij gewoon te huilen. :Y)

Maar hij doet het niet alleen bij hout, Ssserpente. Hij kan keihard met zijn achterhoofd op de vloer vallen en geen kik geven.
pi_89004720
Tess doet dat ook regelmatig hoor... Keihard vallen maar geen kik geven..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89004758
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet waar ik me druk om maakte, want vanochtend knalde Ivan door mij tegen een deurtje van een (houten!) kast aan en toen begon hij gewoon te huilen. :Y)

Maar hij doet het niet alleen bij hout, Ssserpente. Hij kan keihard met zijn achterhoofd op de vloer vallen en geen kik geven.
Het was niet de bedoeling dat je het uit zou testen. :o
pi_89004788
Mijn eerste reactie was dan ook: "Joepie, hij huilt!" En mijn tweede reactie was om hem te troosten.
pi_89004837
pi_89005047
Ik zou ook gaan huilen als mijn moeder me zoiets aan zou doen hoor :'( !! :+

Niels huilt ook veel minder vaak wanneer hij valt dan in het begin. Ik denk inderdaad dat het toen meer huilen van de schrik was omdat hij nog aan deze nieuwe sensatie moest wennen :Y)
De laatste tijd reageert Niels als een echte oosterse vechtkunstenaar wanneer hij valt door door te rollen, erg cool B-)

Het niet op de film kunnen krijgen van de stapjes is erg herkenbaar }:| Hij doet het op onverwachte momenten en veel te vlug.
Hij loopt aan de hand al heel goed mee en houdt mij maar heel losjes vast, het is volgens mij nu echt een kwestie van durven en dan loopt hij los. Ik merk dat hij vooral stapjes los zet wanneer hij moe is en impulsief wordt.
pi_89005145
Arme Kobus die in zijn handje werd gebeten door een Pitbull dreumes :'( Echt asociaal dat die moeder het gewoon negeerde }:| Ik ben ervoor dat kinderen zelf leren om met conflictsituaties om te gaan, maar als er geweld wordt gebruikt moet je toch echt wel ingrijpen imho!

Oei Oeke, ik las dat je zieker geworden bent. Beterschap! :*

Wow, Memmel ze zijn echt bijna even groot zo :o Mooie kinderen in leuke kleurige outfits hoor :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Twinkly op 22-11-2010 10:44:27 ]
pi_89006133
Arme Kobus! Word je zomaar gebeten :o Ik kan me niet voorstellen dat ik er als moeder zomaar bij zou staan en niets zou doen als mijn kind een ander kind gaat bijten. Raar mens :{w

Claudia _O- Sorry, ik moest erg om je lachen met dat 'uitproberen' ... Arme Ivan :* ;)

Anna en Morris O+ Wat een grote bink zeg. En wat een mooie kindjes zo naast elkaar O+

Vicky, héérlijk toch dat ze doorslaapt! Feestje *O*

En verder weet ik het niet meer want jullie gaan veel te snel! Dus ga ik zelf maar een verhaaltje vertellen :+
Wij zijn gister, om de verbouwing te ontvluchten, naar de dierentuin geweest (wij = ik + Willow + stiefzoon + schoonmoeder). Ze wilde 's middags niet slapen (niet zo raar, ze had zonder reden zomaar uitgeslapen tot 9 uur!!!), dus op de terugweg helemaal knockout binnen tien seconden nadat ik d'r in de auto had gezet. Aww O+
Het blijft leuk, kindjes en beesten. Ze ging "Paar(d)!" roepen naar een rondrennende zebra, en poe(s) naar de tijgers _O- Best knap toch? :D
En dan loop je in de dierentuin in 't oosten des lands...
en kom je je moeder tegen :? Die in het noordwesten woont! Hoe weird is dat! :D
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 22 november 2010 @ 12:35:17 #160
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89008611
Kiektan! (filmpje)

Mijn moeder is dit weekend van de ladder gevallen dus die kon vandaag niet komen oppassen. Slechte timing voor haar :)
Kun je nagaan, eerder dit jaar hadden we het er nog over dat het mooi zou zijn als hij voor het einde van het jaar een paar uur per dag uit zijn spalkjes kon en dan misschien kon kruipen.
:') (niet zoals die bedoeld is maar goed... jullie begrijpen m wel)

[ Bericht 14% gewijzigd door Ca.ra op 22-11-2010 12:42:06 ]
  maandag 22 november 2010 @ 12:39:38 #161
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89008728
Pfff, we zijn vandaag alweer gebeld om Bram van het kdv te halen. Hij had alweer 39.7 koorts. Vanochtend was er helemaal niets aan de hand, lekker aan het spelen en een krentebol gegeten. Paar uur later kunnen we hem weer ophalen, alleen maar aan het huilen, wil geen fruit, niet spelen, niet slapen, niets.
Zo gaat het al op en af sinds vorige week woensdag. Afgelopen vrijdag ook al ziek op kunnen halen en nu dus weer. Het gaat een paar dagen goed en dan is het weer mis.
Hij hoest ook wel een beetje, maar niet meer zo erg als 2 weken geleden.
Morgen maar een afspraak maken bij de huisarts en dan ff na laten kijken.

Het enige nadeel is dat ik door mijn uren begin te raken. Ik werk op uitzendbasis en de uren die ik nu maak zijn bepalend voor de hoogte mijn verlofuitkering, dus ik kan niet zomaar minder uren gaan werken. Vakantie uren heb ik ook niet zoveel meer.
  maandag 22 november 2010 @ 12:43:13 #162
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89008829
SS. heb je al naar zijn oortjes laten kijken?
pi_89009220
Ca.ra, wat goed zeg *O* En wat een heerlijk blij hoofd er ook bij :D

Beterschap voor Bram :*
pi_89009274
Ik vind het ongelooflijk, Ca.ra! Zie hem dan gaan. Ik zei het eerder al bij Lars, maar bij sommige kindjes zijn dit soort berichten extra leuk om te lezen. Heerlijk dat het zo goed gaat met Thomas.
  maandag 22 november 2010 @ 13:17:19 #165
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89009875
Ca.Ra, dat is dus wat we nu willen na laten kijken, oortjes, keeltje etc. Oortjes lijkt me niet, hij heeft al eens ontsteking gehad, maar dat was overduidelijk (grijpen naar oortjes en auauauau roepen)

Ik heb net J. gebeld, maar hij is nu echt goed ziek. Slaapt op de bank en is regelmatig aan het jammeren.
pi_89010098
Ca.ra, wat een stoere stapper!!! Goed zeg!

Sugarsnap, beterschap!
Fake it till you make it...
  maandag 22 november 2010 @ 13:39:58 #167
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89010619
Wij hebben bij Thomas ook een aantal keer gehad dat hij koorts had van de oorontsteking, maar dat hij verder geen symptomen had.
Maar goed, misschien is het bij jullie natuurlijk weer wat anders. Hopelijk vinden ze wat en is Bram weer snel zichzelf.

Half 4 komt de fysio bij ons, ik ben benieuwd of Thomas zijn trucje dan nog eens wil herhalen...
pi_89010797
Ik dacht: het wordt tijd dat wij ook meedoen met de trend van het moment ;(
Ik heb Driekus dus mogen op halen van het kdv, 39,6 koorts, hoesten, hoesten, hoesten en snot. Hm. En ze mogen em geen paracetamol meer geven. Daar ga ik dus echt even achteraan. Ik bedoel, nou vind ik de temp te hoog en had ik em sowieso opgehaald, maar met een simpele 38 had ik het nog even willen aankijken en em een paracetamol willen geven. En juist omdat ze dat dus eerder wel deden.
Goed, ik kan gelukkig thuis weer inloggen op de werkmail, dus dat ga ik dan maar doen. En voor morgen is alles al afgedekt. Ik ga alleen even bellen met de huisarts of we em nu wel zijn inhalatorspul mogen geven.
pi_89011205
och wat een zieken zeg... beterschap!

Ik heb een beker thee staan. Tess staat naast me, wijst heel enthousiast naar mijn beker en roept DIEKUH DIEKUH (drinken) O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89012038
He getsie al die zieke kinders... :*
Hier was het weekend ook bal, Iris werd in de nacht van vrijdag op zaterdag wakker met koorts en was maar aan het murmelen, dus we hebben slecht geslapen. Zaterdag overdag was redelijk, we waren op bezoek maar zijn eerder terug gegaan omdat ze weer warm begon te worden en weinig/niet wilde slapen daar. 's Nachts ben ik bij haar op haar kamer gaan liggen, iets beter geslapen. Nog steeds snot en hoesten, oudste doet ook mee. Iris heeft afgelopen nacht weer beter geslapen, maar ik heb ook het vermoeden dat er hoektanden doorkomen, in elk geval 2 verdenk ik en misschien wel alle 4, daar zou ze natuurlijk ook koorts van kunnen hebben gehad...
Blegh.
  maandag 22 november 2010 @ 14:27:30 #171
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89012209
ik ben thuis en hij is echt goed ziek, we kunnen om 4 uur terecht bij de ha
pi_89012800
Sugarsnap, jullie ook al! Succes vanmiddag bij de huisarts.
Hier heerst echt de wet van murphy, er is een storing op mijn werk en ik kan nu dus niet vanaf thuis inloggen. Ik had wel wat werk mee dat ik zo kan doen, maar dat is ook bijna op.
Ssserpente, dat weet jij vast, maar werkt het voor uitzendkrachten zo anders dan voor werknemers in dienst? Ik krijg hier calamiteitenverlof voor geloof ik. Nou ben ik wel gewoon weer aan het werk thuis, maar toch.
En wij mogen weer aan de pufjes. En als die niet helpen dan weer bellen. Ik hoop dat het helpt, ergens ben ik heel bang voor het rsvirus. Terwijl hij eigenlijk oud genoeg is om daar niet veel last meer van te hebben. En Driekus zijn papa heeft zelf de virale variant van hersenvliesontsteking gehad, dat blijf ik ook maar een eng verhaal vinden. Terwijl het enorm onrealistisch is dat ie 1 van beide heeft hoor. En dat weet ik goed, maar toch he. Zullen de hormonen wel zijn die extra opspelen.
Voor morgen heb ik alles al geregeld, nou alleen nog zelf overeind blijven, ik kreeg het maar niet warm op kantoor. Hier thuis de verwarming omhoog gegooid en nou gaat het wel.

O ja, Oeke, dat je het over je heen hebt laten komen! Ik zou echt nog wat gezegd hebben tegen die moeder. Dat kindje kan er weinig aan doen, maar die moeder hoort te corrigeren, hoe klein ze ook is.
  maandag 22 november 2010 @ 14:51:19 #173
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89013039
Ik heb zelf de bacteriele variant gehad Mefke. Waar je vooral op moet letten is of hij zijn nekje nog goed kan bewegen en als er vlekjes op zijn romp komen, of je deze nog weg kunt drukken (glas erop zetten)

Ik vermoed hier een keelontsteking. Hij heeft net een raketje helemaal opgegeten.
pi_89013818
Stom he Sugarsnap, ik weet gewoon wat je moet doen, hoe het eruit ziet etc, maar het is gewoon het idee (en een dosis zwangerschapshormonen). Ik hoop voor jullie op een simpele keelontsteking die met een beetje ab onder de knie te krijgen is.
Manneke hier is weer wakker. Twee uurtjes slaap en een paracetamol doen em goed, van 39,6 naar 37,7...
  maandag 22 november 2010 @ 15:19:38 #175
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89014091
Ik moet zeggen dat het bij mij ook wel door mijn hoofd schiet als hij dan plots weer eens zo'n koorts heeft. Longontsteking kwam ook ineens bij me op. Het zullen idd wel de hormonen zijn die opspelen

Wat fijn dat Driekus weer een beetje opknapt. We hebben bewust nu geen paracetamol gegeven, omdat we de huisarts willen laten zien hoe ziek hij nu echt is. De assistente wilde het eerst op tandjes gooien, maar J. was het daar niet mee eens :6
pi_89014420
...o, wat dat betreft hebben wij zo'n fijne huisartsen. Allebei moeder van jonge kinderen en we hebben dus ook de afspraak dat ik mag bellen als ik twijfel aan zijn hoesten enzo (Driekus is via mij erfelijk belast...). Werkt prima zo. Meestal overleg ik even met de assistente, zij met de huisarts en en word ik terug gebeld of ik moet komen of eerst zelf iets mag proberen. En dat werkt ook zo met mijn eigen problemen.

Enne, groot gelijk dat je em nu even niets geeft. Die kindjes kunnen ineens zo niet ziek zijn als ze iets krijgen.
pi_89014871
hm, heeft de hema ook snowboot achtige dingen? En dan in 21 of 22? Want er komt sneeuw! En om daar dan zijn schoenen mee te verpesten....
pi_89017572
Mefke, ik heb laatst gekeken, maar toen niks gezien... En een scapino oid misschien?
Misschien ga ik toch ook nog maar wat harder zoeken...
pi_89017886
Ik ga, denk ik, anders gewoon laarsjes (regenlaarsjes) halen bij de hema. En dan dikke sokken erin ofzo. Ik wil em wel naar buiten kunnen laten gaan.
Driekus is wel heel schattig als ie ziek is. Hij ligt, met duim in de mond :? , op zijn buik/zij vanuit het campingbedje naar me te kijken.
pi_89017936
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:41 schreef mefke79 het volgende:
hm, heeft de hema ook snowboot achtige dingen? En dan in 21 of 22? Want er komt sneeuw! En om daar dan zijn schoenen mee te verpesten....
Vanaf morgen bij de Schoenenreus! 13 euro. :)
pi_89018218
Mef, zo werkt het idd. Als uitzendkracht heb je in principe een nulurencontract. Je bouwt per gewerkt uur wel een potje op om dit soort verzuimzaken mee te compenseren (hoewel geen verlof voor een ziek kind), maar dat krijg je aan het einde van je uitzendtermijn pas uitbetaald. En dat heeft geen invloed op de hoogte van je uitkering; dan wordt er gewoon gekeken naar de uren die jij daadwerkelijk hebt gewerkt en op basis daarvan wordt je uitkering vastgesteld.

Jeumig, wat een zieken, zeg. Lente is ook helemaal van de leg. Die slaapt de laatste tijd pas rond 21:30 uur. Met als gevolg dat ze 's ochtends rond 10:00 alweer instort en tot 12:00 uur slaapt. En dan redt ze het weer niet tot 19:00 uur, maar valt ze rond 17:00 uur alweer in slaap. En dan slaapt ze 's avonds weer niet natuurlijk. Cirkeltje rond dus...

Ik wilde 'r vandaag dus na d'r ochtenddutje tot 's avonds wakker houden, maar ze ligt nu toch maar weer ff op bed. Net d'r BMR en Meningokokken C-prikken gehad. Ze was helemaal overstuur. 'Gelukkig' viel ze terug in de auto in slaap, maar ze was nauwelijks meer wakker te krijgen. Ik maak 'r over een half uurtje toch maar weer wakker en hoop dat ze vanavond rond een Christelijke tijd gaat slapen. :O

Maar ze heeft wel mooie lijntjes!

[ Bericht 10% gewijzigd door Ssserpente op 22-11-2010 17:09:52 ]
pi_89018872
ah, morgen even langs de schoenenreus dan. En anders woensdag.
Oe, Ssserpente, lastig cirkeltje zo. Ik hoop dat je het doorbroken krijgt. En mooie lijntjes zo! Ze is ietsje lichter dan Driekus en ongeveer even lang, echt meisje dus.
  maandag 22 november 2010 @ 17:20:33 #183
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89018983
Even heel snel... geen tijd verder.... koken enzo.

Een :* voor alle zieke kindjes
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_89019071
schoenenreus dus... maar even kijken wanneer ik die kant op kan.
  maandag 22 november 2010 @ 18:07:53 #185
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89020840
Thomas heeft nu een temper tantrum omdat hij van mama niet op de salontafel mag klimmen. _O-
Acht keer achter elkaar :P

Serpente, hopelijk krijg je Lente weer snel in een fijner ritme. Dit lijkt me inderdaad maar lastig.
(en je weet van de grote kans op koorts een week tot tien dagen na de BMR he?)
pi_89022151
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:07 schreef Ca.ra het volgende:
Thomas heeft nu een temper tantrum omdat hij van mama niet op de salontafel mag klimmen. _O-
Acht keer achter elkaar :P

Serpente, hopelijk krijg je Lente weer snel in een fijner ritme. Dit lijkt me inderdaad maar lastig.
(en je weet van de grote kans op koorts een week tot tien dagen na de BMR he?)
Daar moest ik even op Googlen. En ik stuitte op filmpje. :X

Is Thomas ook zo erg, Cara? ;)

Jup, ik weet het van de koorts. Volgens de CB-arts kan ze zelfs wat mazelenvlekjes krijgen.

Pfoe, slapen gaat hier maar lastig de laatste tijd. Ze is dus uit d'r ritme, maar ook als ze moe is gaat het inslapen moeizaam. Ze huilt tegenwoordig best een tijdje, terwijl ze tot voorkort altijd direct en als een roosje in slaap viel.
pi_89022459
Ivan sluit zich ook maar weer aan bij de zieken. Hij heeft 40 graden koorts en ik heb hem nog niet eerder zo meegemaakt. Het zit me niet lekker.
pi_89024563
Thomas loopt *O* O+
Zo fijn omdat te lezen, dat het gewoon de goede kant op gaat en dus lekker goed gaat.

Tjeempie wat een ziekenboeg hier weer zeg.
Ivan, Driekus, Bram en hoe gaat het met Toby? Beterschap!

Hier net weer anderhalf uur drama overleeft, vanaf het jas aantrekken op de KDV tot dat ze in bed lag met knuffel speen. Pfoe...
Ik plak haar weer graag achter het behang -O-
  maandag 22 november 2010 @ 19:34:28 #189
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89024770
bah, Claudia, Ivan ook al ziek, beterschap ermee!

Hier hebben we een gecombineerde long-, oor- en keelinfectie te pakken. Alles was een beetje geirriteerd, dus een AB kuur van 10 dagen.
pi_89025241
Och Ivan ook al ziek ;( Beterschap knulletje :*

Wickie :* Morgen is ze vast weer veel vrolijker :P

Sugarsnap, jeetje, da's ook niet niks! Voor een volwassene is dat al heel erg klote, maar voor zo'n klein jochie.. -O-
pi_89025454
Claudia, als je het niet vertrouwd de HAP bellen hoor :* beterschap!

Sugarsnap, hopelijk slaat de AB snel aan!

Wickie, plak ze... :*
pi_89025839
He bah, wat een zieken weer!
En die koorts loopt zo idioot hoog op he, dat zat mij ook niet lekker afgelopen donderdag, toen heb ik ook de HAP gebeld, alleen al fijn dat ze je kunnen geruststellen.
pi_89026044
Ach jeetje wat een zieken hier. Beterschap! :*

Tyler was vannacht een uur wakker en ik/we kon hem niet troosten, zo sneu. Uiteindelijk is hij met een zetpil gaan slapen. Hij was uberaanhankelijk vandaag. Knalrode wangen en het erge snotteren is terug. Gelukkig kon hij nog wel lachen, spelen en knuffelen.
  maandag 22 november 2010 @ 19:58:12 #194
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_89026128
Zieken hier allemaal veel beterschap hoor!
En dat filmpje van die Temper tantrum, ik zie dit gewoon hier zo gebeuren over een jaar of 3.... Denk niet dat ik dan er ook om kan lachen, maar misschien willen jullie me er dan even aan herinneren? ;)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_89026429
Ivan ook ziek...
Jeutje Sugar, das niks voor zo'n klein ventje!
Tess is niet ziek, alleen strontverkouden.

Oh Claudia, Tess deed een Ivan vandaag. Ze gleed van de 2e traptrede, rolde naar beneden met haar hoofd tegen een openstaande deur en ze gaf geen kick... ik schrok er behoorlijk van, zij moest alleen maar lachen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 22 november 2010 @ 20:20:14 #196
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89026606
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:41 schreef mefke79 het volgende:
De schoenenreus verkoopt snowboots, vanaf maatje 18
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_89026800
Thomas sluit zich ook al aan bij de zieken. :{
Hij was vandaag bij mijn moeder en gloeide helemaal, ik was uiteraard vergeten pcm in de luiertas te gooien 8)7 . Nu ligt hij met pcm eindelijk lekker te slapen. Welke sterkte mag hij eigenlijk hebben nu hij 1 is? Wij gebruiken eigenlijk nog steeds de 60mg...
  maandag 22 november 2010 @ 20:24:24 #198
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89026826
Wij sluiten ons aan in de ziekenrij.... -O-

Beterschap aan alle zieken :* en dat het maar snel gaat vriezen, dat dood al die bacillen misschien eens :(
pi_89026933
Tis toch eigenlijk wel heel gek dat er zoveel kindjes tegelijkertijd ziek zijn?

Lente, mooie curve meid!

Wickie, waarom wil je plakken?
pi_89027010
Ik gok hier op een bovenste luchtweginfectie. Alles goed, zolang het maar geen bronchitis wordt, dat heb ik zelf te vaak gehad en dat is zo ieks. Neus lijkt redelijk leeg te zijn, ogen doen nu ook mee met snot. En ik, ontaarde mama, heb net alles staan inpakken omdat ie morgenochtend naar mijn ouders gaat. Hij is gewoon echt niet beter morgen, dus het is gewoon goed zo, maar pff. En dan blijft ie daar tot woensdag, want dat hebben wij nekplooimeting. En ons mam is verpleegster en er is geen betere plek waar ie kan zijn, maar ondertussen loop ik hier dus te janken...En roept hij vrolijk vanuit bedje want de paracetamol werkt. We zijn nog even langs de apotheek gegaan, gelukkig mag ie 240 mg nu (zetpil). Omdat ie nog goed drinkt krijgt ie em nu nog in sinaspril vloeibaar.
Pff, Ivan, jij dus ook al. En Sugarsnap, dat klinkt ook niet best. In de gaten houden hoor, longontsteking wil je echt niet bij zo'n kleintje.
Ik ga even knuffelen en verder :'(
Succes allemaal vannacht!
pi_89027109
Aoraki, Driekus mag nu dus 240 gram pcm of 5ml sinaspril. Hing van het gewicht af, gelukkig gisteren em nog op de weegschaal gehad, 10,6 ongeveer. Dus Thomas mag dan echt wel 120 hoor!
pi_89027128
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:24 schreef Aoraki het volgende:
Thomas sluit zich ook al aan bij de zieken. :{
Hij was vandaag bij mijn moeder en gloeide helemaal, ik was uiteraard vergeten pcm in de luiertas te gooien 8)7 . Nu ligt hij met pcm eindelijk lekker te slapen. Welke sterkte mag hij eigenlijk hebben nu hij 1 is? Wij gebruiken eigenlijk nog steeds de 60mg...
120mg mag al lang en na 1 jaar/10kg (uit mijn hoofd) mag je zelfs al 240 geven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89027178
AO, vanaf 10kilo mogen ze 240
Jeetje nog 60 mg joh, maar als dat helpt is dat prima natuurlijk

Enne Mikoxx, niks vriezen....dat moet niet he!
Sterkte daar, allemaal ziek?
pi_89027423
Sorry Karin, maar als een beetje (ik zeg beetje, een dag of 2) vorst helpt, dan pleit ik ook voor :@
pi_89027491
jaja samenspannen he... ;)
Ach die vorst komt er toch wel }:|
pi_89027587
ow, dan zijn we onbedoeld nogal conservatief... Nouja, goed om te weten, dan ga ik morgen wat sterkere kopen, just in case. (Hij is over de 10 kilo)

Mefke :* . Het is kei zielig om je ukkie zo te zien. Moeilijk hoor om hem weg te brengen. Gelukkig heeft je moeder ervaring.
pi_89027713
aoraki, tip van de dag: je kan bij de dienstdoende apotheek ook gewoon nu nog zwaarder spul halen. En de AH heeft volgens mij ook sinaspril (de xl dan) en die kan je ook nog halen.

Tis ook het beste zo, maar pfff. En dan helpen zwangerschapshormonen ook niet kan ik je melden.
pi_89027877
Of je geeft hem 2 van 60
pi_89027977
ja, ik denk dat hij het wel trekt op de 60. Zijn koorts was van 39.6 terug naar 37.7, dus dat is eigenlijk wel mooi. Even goed in de gaten houden. 3 weken geleden was hij ziek van zijn prikjes, en toen vond ik hem 's ochtends lusteloos in bed. Ik schrok me dood! Vannacht maar een paar keer kijken...
pi_89028157
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:34 schreef Sugarsnap het volgende:
Hier hebben we een gecombineerde long-, oor- en keelinfectie te pakken. Alles was een beetje geirriteerd, dus een AB kuur van 10 dagen.
Mijn hemel! Dat een kleintje zoveel ellende over zich uitgestort kan krijgen. Hopelijk slaan de antibiotica snel aan! :*
  maandag 22 november 2010 @ 20:54:11 #211
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89028454
:* voor alle zieke kindjes, wat zijn het er toch veel op het moment :o

En ik wil even juichen voor alle beginnende stappers, maar voor Thomas in het bijzonder *O*
Wat een opluchting moet dat voor jullie zijn Ca.ra!

Hier een jochie dat zich al wat beter lijkt te gaan voelen gelukkig. Hij ziet nog wel lijkbleek en is nog wat hangerig, maar nu na 3 dagen antibiotica lijkt het ergste gelukkig achter de rug te zijn.
Hij vindt de ab trouwens lekker _O-
Doet z'n mond al open zodra je met het spuitje aan komt zetten en laat het zich zonder problemen in zijn mond spuiten! Heel wat anders dan met grote broer, die moesten we soms met 2 volwassenen in de houdgreep nemen om het gore drankje bij hem naar binnen te krijgen. En dan werd vaak nog de helft er direct weer uit gewerkt }:|
pi_89028464
Ik wil niet ondankbaar klinken, want ik ben dolblij met mijn schoonouders en alles wat ze voor ons doen. Ze zijn dol op Ivan en heel zorgzaam. Maar wat ik jammer vind is dat mijn schoonmoeder zo conservatief is met paracetamol geven. Als Ivan er vanmiddag een had gehad was hij vanavond misschien niet zo apathisch geweest. Misschien ook wel, hoor, maar als ik hem thuis bij me had gehad had ik dat wat beter in de gaten kunnen houden. Daar voel ik me nu heel slecht door, en het maakt het ook lastig voor me om in te schatten hoe erg hij eraan toe is. (Hij ligt nu te slapen.)
  maandag 22 november 2010 @ 20:58:16 #213
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89028625
Bram is nu ook weer lekker aan het spelen, die hoef ik voorlopig nog niet in bed te stoppen. Hij heeft een dosis sinaspril gehad en de koorts is flink gezakt (ik temp niet altijd, want hij vindt het ontzettend vervelend). Ik hoop ook dat de ab goed aanslaat, hij heeft een kuur van 10 dagen gekregen.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 21:03:41 #214
5428 crew  miss_sly
pi_89028870
Jee wat een hoop zieke kindjes. Ellendig hoor. Zeker Bram, arm mannetje, wat moet hij zich naar voelen.
:* en beterschap voor allemaal.

Kersjes, fijn dat Toby opknapt!

Ca.ra, wat geweldig dat Thomas loopt O+
  maandag 22 november 2010 @ 21:04:11 #215
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89028894
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:35 schreef Ca.ra het volgende:
Kiektan! (filmpje)

[ link | afbeelding ]

Mijn moeder is dit weekend van de ladder gevallen dus die kon vandaag niet komen oppassen. Slechte timing voor haar :)
Kun je nagaan, eerder dit jaar hadden we het er nog over dat het mooi zou zijn als hij voor het einde van het jaar een paar uur per dag uit zijn spalkjes kon en dan misschien kon kruipen.
:') (niet zoals die bedoeld is maar goed... jullie begrijpen m wel)

Oooh, kiektan! *O*
  maandag 22 november 2010 @ 21:04:44 #216
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89028920
Karin, de ziekenteller staat op drie. Mama's mogen niet ziek worden, dat weet je toch wel..... ;)

Claudia, kan je niet jouw mening geven aan je schoonmoeder, wbt de pcm? Ik neem toch aan dat ze dan ook doet wat jij voorstelt/wilt, en niet haar eigen ding? Misschien is het haar niet helemaal duidelijk zeg maar, als je begrijpt wat ik bedoel....
pi_89029190
Beterschap voor alle zieke kindjes! En een extra zoen voor Bram. :*
Zo zielig als die kleintjes niet zichzelf zijn. ;(

Ca.ra wat goed van Thomas! *O* En wat heeft hij toch een lekker bekkie. O+

Lastig Claudia, ik kan me voorstellen dat je je nu niet helemaal ingetuned voelt. Kun je af en toe voelen of Ivan nog erg warm is? Of wordt hij dan wakker?

Ko is echt enorm gauw boos, en erg op mama gericht. Als ik in de buurt ben moet hij op me zitten. Erg lief natuurlijk, maar wel vermoeiend.
Ik voel me niet lekker dus heb maar op zolder op een luchtbed geslapen vanmiddag, zodat ik even niet in zijn gezichtsveld was. :')
Verder is hij wel heel lief, lekker neuzen en knuffelen. O+
pi_89029464
Ik heb het duidelijk gemaakt van de paracetamol, hoor. Normaal gesproken geef ik haar alle ruimte en luistert ze ook goed naar wat ik belangrijk vind, maar dit is gewoon een punt waarop ze heel calvinistisch is. Het is in haar beleving maar beter om heel voorzichtig te zijn met paracetamol, ook als ik uitleg dat ik heb begrepen dat het juist goed is om de paracetamolspiegel constant te houden.

Oh, ik voel aan de lopende band, oeke! Ik merk dat ik het onprettig vind om een apathisch kindje in bed te leggen. Maarja, hij heeft ook zijn slaap nodig.

Hoelang heeft Ko dat eigenlijk al? Sinds de powertoolraces?
pi_89029722
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik voel aan de lopende band, oeke! Ik merk dat ik het onprettig vind om een apathisch kindje in bed te leggen. Maarja, hij heeft ook zijn slaap nodig.
Is hij heel warm? Hoe is je gevoel? Naar is het, koorts. :*
quote:
Hoelang heeft Ko dat eigenlijk al? Sinds de powertoolraces?
Sinds de ochtend van de races, voor we weg gingen. Nadat het hier over driftbuien gingen, en ik het niet zei, maar wel dacht: Mooi dat mijn kind daar niet aan doet.
Geldt die Fokwet nu ook al voor gedachten? }:|

Mijn neefje van 10 was trouwens met zijn stoere racekar in de halve finales gekomen.
Glunderen dat hij deed!
Ik zag het al helemaal voor me over 9 jaar, samen met Ko zo'n ding bouwen en dan gaan racen. Ipv ter land, ter zee en in de lucht. :P
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 21:22:06 #220
5428 crew  miss_sly
pi_89029784
Vervelend claudia dat ze haar mening mbt pcm niet kan bijstellen of in ieder geval kan aanpassen aan wat jij zou willen. Kan me je wens wel voorstellen. En een apatisch kind is heel naar om weg te leggen, vind ik, die wil je eigenlijk constant zien. Maar idd, slaap is zo belangrijk.

oeke, Ko dus erg aanhankelijk. Het zal wel een fase zijn, maar soms is het wel vermoeiend. Fijn dat je je iig kon afzonderen en even ziek kon gaan liggen zijn. Is soms ook even nodig. Beterschap!

Senna is een kleine flirt :D Vanmiddag op de draagmeet heeft ze ontzettend geknuffeld met en kusjes gegeven aan de enige aanwezige man, de papa van Graeme en Anna O+ Ze hing echt om zijn nek, armen om zijn hals geslagen, stevig vasthouden. En dan dat 'hmmmm' mondje om een kusje te geven :D
pi_89030267
Senna, vrijdoos ;) O+

Koorts is naar ja. Ik krijg er ook altijd wel de kriebels van.
Mijn nuchtere wederhelft begint dan te roepen dat koorts ook een functie heeft, maar toch. Het blijft iets ongrijpbaars, blegh.
Beterschap zieke kinders :* en een :* voor de mama's!
  maandag 22 november 2010 @ 21:36:32 #222
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89030510
Oeke, ik had (blijkens de dramatische huilbuien vanavond) dus ook te snel gezegd dat Thomas daar noooooit last van had.

Wat een hoop zieke kindjes allemaal! Snel weer beter worden hoor.
Claudia, dat apatische klinkt helemaal vervelend idd. Ik vind het ook altijd een beetje eng, zeker omdat Thomas zo makkelijk boven de 40 graden vliegt.
Hopelijk vind je morgenochtend weer een vrolijk mannetje in zijn bedje!

Vraagje: hoe slapen jullie kindjes nu? Thomas gaat steeds braaf liggen als ik hem instop, maar voordat ik de kamer uit ben kruipt hij al onder zijn dekentjes vandaan. Hij slaapt nu in een slaapzak met mouwen, en als wij gaan slapen dek ik hem meestal nog even toe. Maar als het straks gaat vriezen had ik toch eigenlijk wel graag dat hij onder een dekentje blijft liggen. Tips?

Oh en dan vergeet ik nog om jullie te bedanken voor de felicitaties. We zijn zo trots :) Lief dat jullie zo meeleven.
pi_89030803
Driekus heeft toen het vorige week wat kouder was voor het eerst in al die tijd dat ie in dit bedje ligt (en dat is volgens mij zo vanaf januari ofzo) onder de deken geslapen. Hij kroop er ook steeds onderuit, hoe strak ik em ook instop. Hij zal het wel niet echt koud hebben neem ik aan.
Wij hebben bij koude nachten een romper, pyama met broek en lange mouw en dan slaapzak met mouw.
pi_89032392
Ik heb een extra, luxe dikke slaapzak gekocht (we zijn voor de puckabag gegaan). Een deken heeft geen nut en ik doe ook geen moeite meer. Vind het zelfs een beetje eng. Ze zwermt alle kanten op in haar slaap.
Ze heeft nu dus die slaapzak aan, alleen de binnenzak met pyama. Straks als het kouder wordt gaat de buitenzak er ook omheen en mocht ze het dan te koud hebben dan gaan we voor de extra kleertjes.

Sinds we die zak hebben slaapt ze weer steady. Het kostte wat duiten, maar dat ding gaat superlang mee en als er een nummer 2 komt kan die er ook weer mee doen
  maandag 22 november 2010 @ 22:13:34 #225
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89032508
Nou dan zijn wij gelukkig niet de enigen met een rondzwemmend kind. Dank voor de bevestiging!
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 22:14:15 #226
5428 crew  miss_sly
pi_89032543
Senna ligt in een romper zonder mouwen met pyjama (broek en jasje) in een zomerslaapak zonder mouwen en niet onder de deken. En zo slaapt ze het beste. Ik weet nog niet hoe we da tmoeten doen als het kouder wordt. Eerst een romper met mouwen eronder nog, maar dan toch maar een andere slaapzak, want ze blijft echt niet onder de deken liggen.

die puckabag las ik van Claudia ook al goeds over. Is het echt iets dat ook lang meegaat en geschikt voor verschillende temperaturen?
  maandag 22 november 2010 @ 22:16:42 #227
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89032679
Wij hebben de combisleeper, da's een vierseizoenenslaapzak met uitritsbare binnenvoering. De mouwen zijn afritsbaar. Dan hoeven ze dus ook niet onder een dekentje te slapen, wordt zelfs afgeraden.
pi_89033035
Ik heb lang getwijfeld over een combisleeper of puckabag. De combisleeper was een qua lengte een twijfelgeval, ze zal binnen een jaar uit de babymaat groeien, maar de opvolgende maat was echt nog veelste groot voor haar. Ik wil er zo eentje nog wel bij, later. Dan heb ik 2 goede en 1 die ook in de auto gebruikt kan worden (dat vind ik jammer dat dat niet gaat met de puckabag).

De puckabag is echt verbluffend warm heb ik gemerkt de afgelopen weken. Hij voelt ook lekker luxe en zacht aan. Lekker makkelijk in te bewegen, wat belangrijk is voor ons mupje. Als ze ook maar even te weinig vrijheid heeft zet ze het op een schreeuwen.
En Mette (tussen maat 68 en 74 in nu) is klein, dus die kan er echt nog lang in.
pi_89033096
Wat heerlijk die knuffelpot Senna. O+
Ko is inderdaad erg aanhankelijk. En heel knuffelerig ineens. Wat ik natuurlijk verder helemaal niet erg vind.
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:16 schreef mikoxx het volgende:
Wij hebben de combisleeper, da's een vierseizoenenslaapzak met uitritsbare binnenvoering. De mouwen zijn afritsbaar. Dan hoeven ze dus ook niet onder een dekentje te slapen, wordt zelfs afgeraden.
Wordt een dekentje afgeraden? Dat is voor het eerst dat ik dat hoor. Dekbedje wel ja, tot 2 jaar.

Ko slaapt dus onder een dekentje, of 2 of 3 zelfs. In pyjama, romper en soms in de zomerslaapzak zonder mouwen, maar net hoe het uitkomt.
Dan heeft hij een katoenen dekentje, een omslagdekentje en een wollen dekentje. En afhankelijk van de temperatuur leg ik die neer. Hij beweegt wel, maar alleen van links naar rechts, en blijft dus altijd keurig onder zijn dekentje, met zijn hoofd eruit.
Hij is er ook aan gewend, vanaf zijn geboorte slaapt hij onder een dekentje.

We hebben ook zo'n dik seizoenen slaapzakgeval, van mijn zwager gekregen, maar nog niet gebruikt. Het lijkt me zo warm. Misschien in januari ofzo.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 22:27:27 #230
5428 crew  miss_sly
pi_89033238
Mwah, als het echt heel erg warm is, moeten we dat voor Senna dus juist niet hebben. Die kan niet tegen te warm, en dat heeft ze nogal snel.

oeke, Senna lag in het begin ook onder een dekentje, maar dat is toch ook een echte reiziger geworden, hoor. Het is altijd afwachten waar je die in het bed vindt als je haar er 's ochtends uit gaat halen :D
Knuffelig is goed O+ alleen met een beetje ademruimte zo nu en dan ;)
pi_89033296
oeke deken mag gewoon hoor, ze bedoelt in combi met die slaapzak.
Iedereen een goede nacht, ben benieuw wat die van ons brengt...
pi_89033481
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:28 schreef mefke79 het volgende:
oeke deken mag gewoon hoor, ze bedoelt in combi met die slaapzak.
Iedereen een goede nacht, ben benieuw wat die van ons brengt...
Oh, duh, watten in mijn hoofd geloof ik. 8)7

k moet ook maar eens gaan slapen. Zo'n middagslaapje brengt me wel van slag merk ik. ;)

Grappig, die reizen van Senna in bed. Lief hoor. :)
En ik denk verder helemaal niks!
het is prima zoals Ko nu slaapt, hoef geen Fokwetgedoe. :D
  maandag 22 november 2010 @ 22:33:56 #233
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89033636
Oeke, ga je weer op het luchtbed?
pi_89033951
Nee zeg, ben je gek! Lekker in mijn eigen bed. Bij mijn liefje. O+
  maandag 22 november 2010 @ 22:40:14 #235
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89034046
Ah beter!

Lekker dromen dan.
pi_89041611
Goedemorgen! Allemaal lekker geslapen? En hoe is het met de zieke en koortsige kindjes?

Isabeau had vannacht bedacht dat 3 uur een mooie tijd was om wakker te worden. Ben ik niet meer gewend! Gelukkig ging ze na ruim een uur weer slapen. MAar toen was het nog anderhalf uur totdat de wekker van manlief ging en die wetenschap zorgde ervoor dat ik niet meer kon slapen.

Nou ja, ik kan in elk geval rustig opstarten vandaag. Ik moet om 10 uur in het ziekenhuis bij de reumatoloog zijn voor mijn knie. Ga daarna pas werken.
  dinsdag 23 november 2010 @ 07:40:40 #237
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89041736
Oh ja dat is zo irritant, in bed liggen en dan bedenken: als ik nu in slaap val kan ik nog zo-en-zo lang slapen.

Wij handden een half uur geleden een brandweerwagen met de sirenes vol aan door de straat denderden. Fijn!
pi_89042298
Fijn dat de Puckabag zo goed bevalt, wickie! Je zult er inderdaad nog lang plezier van hebben. Ik vrees dat Ivan er gauwer uitgegroeid is. Als hij er binnen nu en 8 maanden uitgroeit dan gaat de Puckabag op de tweede over en anders koop ik er nog een bij.

Miss_sly, dit soort vierseizoenenslaapzakken zijn juist geschikt voor alle seizoenen. In de zomer slaapt een kind in het heel dunne gedeelte (dat is heel dun en luchtig), als het wat kouder wordt in het dikke gedeelte zonder mouwen, daarna met mouwen, en als het heel koud wordt kun je de twee combineren. Het is altijd even twijfelen wanneer je overstapt op een dunnere of dikkere variant, maar dat blijft lastig met het wisselen van seizoenen.

Ivan is nog steeds ziek en we gaan vanmiddag maar even met hem naar de huisarts om wat dingen uit te laten sluiten. Hij is nu gelukkig niet apathisch meer maar gewoon wat zielig en huilerig. Vannacht heeft hij lekker geslapen.

Sterkte vandaag, Sorbo. Zo'n plotseling korte nacht is best rot.
pi_89042352
Seb slaapt in zo'n dikke slaapzak van Kruidvat en een pyama met lange mouwen en dan een dekentje maar daar begint hij onder en binnen een halve minuut ligt hij er bovenop.

Vanmorgen werd hij wakker met zijn gezicht onder het bloed. Ik had mijn bril niet op (en het was donker) dus ik had het niet eens gezien :o Bloedneus gehad. Heb nog hard moeten boenen voor het eraf was
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_89042378
Amélie slaapt ook vanaf de geboorte onder het dekentje, en tot een maand of 7 ofzo bleef ze keurig liggen en dan vond ik haar 's morgens zoals ik haar 's avonds had neergelegd :D maar daarna had ze ineens ontdekt dat ze ook in bed kon bewegen ofzo. :')
Tegenwoordig begint ze wel onder het dekentje maar meestal wordt ze ergens in het voeteneind wakker of juist opgekruld in een hoekje bij het hoofdeinde :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89042617
*O* 19.30 - 5.15 ( :o :z ) *O*

Tess heeft een slaapzak, pyama met lange mouw en 2 dekentjes in een dekbedhoes. 9 van de 10 keer ligt ze er niet onder.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89042654
driekus heeft redelijk goed geslapen. Zijn ogen zaten wel helemaal dicht vanochtend, maar hij voelde niet zo warm, heeft zijn fles gewoon leeg en is nu bij mijn ouders. Mag ie daar lekker verder hoesten. Tis net een zeehond. Maar, er zit niets vast, dat is ook wat waard.
Beterschap voor de anderen!
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:22:30 #243
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89043055
Tess :z ^O^ Nu nog 'n uurtje of 2 langer graag!

Claudia, ik hoop dat het niks is en dat hij "gewoon" verkouden is.

Dichtgeplakte oogjes, wat sneu Mefke!
Heb je foto's gemaakt?
o|O
pi_89043122
Hieperdepiep Hoera!!
*O* Emma is 1 jaar!! *O*

pi_89043254
Arme Ivan ;( gelukkig heeft hij een goede nacht gehad en is hij niet meer apathisch, dat lijkt me doodeng. Beterschap! :* Heb jij nog wel kunnen slapen Claudia?
Kun je de huisarts vanmiddag niet direct even vragen om een briefje met handtekening te schrijven voor je schoonmoeder met daarop de aanbeveling om een paracetamolspiegel op te bouwen?

Arme Bram, tjonge die heeft het te pakken zeg. Hopelijk knapt hij met de AB snel weer op en vindt hij het net zo lekker als Toby! :*

Hoe is het nu met jou Oeke, is je keel alweer wat minder pijnlijk?

Sorbootje wat rot dat je niet meer kon slapen, wekkers zijn stom :X

Wat zijn die vierseizoenenslaapzakken toch enorm duur :( Vannacht was ik daar echt boos om, Niels werd weer wakker van de kou. Uiteindelijk ging hij wel weer slapen, met een extra wollen laagje aan. Misschien moet ik maar twee slaapzakken over elkaar heen aantrekken bij hem, dan heb je hetzelfde idee als een combi-sleeper toch.
Het voordeel van losse slaapzakken is wel dat je die gewoon kunt omwisselen om te wassen. Niels spuugt nog steeds vaak en dan juist in bed.
pi_89043330
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:32 schreef Twinkly het volgende:
Arme Ivan ;( gelukkig heeft hij een goede nacht gehad en is hij niet meer apathisch, dat lijkt me doodeng. Beterschap! :* Heb jij nog wel kunnen slapen Claudia?
Kun je de huisarts vanmiddag niet direct even vragen om een briefje met handtekening te schrijven voor je schoonmoeder met daarop de aanbeveling om een paracetamolspiegel op te bouwen?

Arme Bram, tjonge die heeft het te pakken zeg. Hopelijk knapt hij met de AB snel weer op en vindt hij het net zo lekker als Toby! :*

Hoe is het nu met jou Oeke, is je keel alweer wat minder pijnlijk?

Sorbootje wat rot dat je niet meer kon slapen, wekkers zijn stom :X

Wat zijn die vierseizoenenslaapzakken toch enorm duur :( Vannacht was ik daar echt boos om, Niels werd weer wakker van de kou. Uiteindelijk ging hij wel weer slapen, met een extra wollen laagje aan. Misschien moet ik maar twee slaapzakken over elkaar heen aantrekken bij hem, dan heb je hetzelfde idee als een combi-sleeper toch.
Het voordeel van losse slaapzakken is wel dat je die gewoon kunt omwisselen om te wassen. Niels spuugt nog steeds vaak en dan juist in bed.
Ik heb mijn puckabag van marktplaats. Ik had er ook geen 90 euro voor over. Heb nu een gloednieuwe voor 40 euro O+ En ben er ZO blij mee!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_89043586
Fijn dat Ivan vannacht goed heeft geslapen! Hopelijk knapt hij op in de loop van de dag.

Emma, gefeliciteerd met je eerste verjaardag! En welkom hier! *O*

Sorbo, sterkte in het ziekenhuis en die wekker moet je gewoon omdraaien, dat je de tijd niet ziet. Vervelende dingen. }:|

Seb, onder het bloed! Ik zou me doodschrikken, Estrys. Wat eng om hem zo te vinden . :{

Ik vind die slaapzakken ook duur, Twinkly, zelfs 40 euro vind ik erg veel geld, eerlijk gezegd. Maar goed, ik heb er dus een liggen, en nog niet in gebruik.
Misschien scheelt het ook dat Ko zo ongeveer in de woonkamer slaapt aangezien we in een grote ruimte leven, en dat het pas in de nacht echt koud wordt.
Dus voor ik ga slapen en de kachel uitdoe, leg ik nog een wollen dekentje over Ko heen. O+
En mijn mannetje blijft dus als een van de weinigen daar lekker onder liggen. :D

Oh en ietsje beter voel ik me. Alhoewel ik vanochtend niet kon praten. :')
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 09:54:34 #248
5428 crew  miss_sly
pi_89043695
Gelukkig dat Ivan goed geslapen heeft! En verstandig even naar de huisarts, als je je daar beter bij voelt. Niets fijn, zieke kindjes.

oeke, gaat het met jou wat beter?
En met de andere zieke kindjes? Driekus ook goed geslapen, fijn.

Hier hadden we weer een nachtvoeding. En in het kader van afbouwen van de bv (ik ben er echt wel een beetje klaar mee) was ik daar niet heel blij mee. Dus ligt het boekje Lekker slapen zonder huilen nu in het winkelmandje van bol.com en gaan we daar maar eens mee aan de slag.

Nog een ander vraagje: Senna lijkt op het moment onverzadigbaar. Ze heeft om 6 uur bij mij gedronken, om 7 uur 2 boterhammen (zonder korstjes, maar goed) gegeten en om kwart over 8 alweer wat blauwe besjes. Ze roept dan ook 'eten' en eet ook echt op wat je geeft. Het lijkt wel of ze constant honger heeft. Het zou natuurlijk kunnen dat ze een groeispurtje maakt (fysiek of mentaal), en dan zal ze best meer energie verbruiken, maar hoe doen we dat op een gezonde manier? 5 keer fruit op een dag lijkt me ook niet gezond. Wat meer boterhammen, ook als tussendoor? Want na 2 boterhammen bij ontbijt of lunch is ze wel even klaar. Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?
pi_89043707
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:50 schreef oeke het volgende:

Ik vind die slaapzakken ook duur, Twinkly, zelfs 40 euro vind ik erg veel geld, eerlijk gezegd.
Je kindje ligt er het hele jaar in, want het is een 4 seizoenen zak. Dus geen 4 verschillende zakken voor elk seizoen en ze kunnen er vrij lang in. Rienk heeft de oude van Thijs ook, maar Thijs is extreem lang en kon er na een jaar niet meer lekker in liggen. Dat is wel jammer. Maar wij hebben een dwergje (Rienk is een centimeter of 70) en heeft de mouwen nog omgeslagen :Y Ik gok dat wij er zeker nog wel een jaar gebruik van kunnen maken O+

En zo scheelt het voor ons ook nog pyjama's, want hij ligt er in in een romper ;)
(We hebben nu dus 2 puckabags O+ )
pi_89043824
quote:

Seb, onder het bloed! Ik zou me doodschrikken, Estrys. Wat eng om hem zo te vinden . :{

ja, ik normaal ook. Maar ik had het dus echt niet gezien, dus schrok ik ook niet. Toen ik erachter kwam lag hij languit op de bank naar Bob de Bouwer te kijken :@
pi_89043930
Oh, Miss, ik ben helemaal genezen wat betreft dat er zoiets zou zijn als dat teveel fruit ongezond is.
Natuurlijk niet te veel. Maar Ko krijgt hier best wat. Mandarijntjes, sinaasappelen, appel, peer. In ieder geval tussen de 2 en 5 keer per dag.
Er zitten vezels in en natuurlijke fruitsuikers.
Hij krijgt bijna geen gewone suikers en weinig diksap of gewoon sap. Omdat het daarin geconcentreerder is.
En soms een soepstengel, rijstwafel of een cracker tussendoor.
Het is nu weer wat minder, maar hij heeft ook zo'n hongerfase gehad. Zolang je oplet met wat je geeft, lijkt het me geen probleem daar in mee te gaan.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:55 schreef Vlindur het volgende:
Je kindje ligt er het hele jaar in, want het is een 4 seizoenen zak. Dus geen 4 verschillende zakken voor elk seizoen en ze kunnen er vrij lang in.
Ik heb nu ook geen 4 slaapzakken hoor! :D
Ik de zomer en herfst slaapt hij zonder slaapzak, in zijn pyjama, daar kan hij dan ook lekker in spelen 's ochtends en 's avonds. En in de winter heeft hij wel een slaapzak.
Maar fijn dat je er blij mee bent.
pi_89043940
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:59 schreef Estrys het volgende:
ja, ik normaal ook. Maar ik had het dus echt niet gezien, dus schrok ik ook niet. Toen ik erachter kwam lag hij languit op de bank naar Bob de Bouwer te kijken :@
Hihi, nou gelukkig maar! Scheelt je een hartverlamming! ;)
pi_89044114
quote:
Ik vind die slaapzakken ook duur, Twinkly, zelfs 40 euro vind ik erg veel geld, eerlijk gezegd. Maar goed, ik heb er dus een liggen, en nog niet in gebruik.
Ik vind het ook veel geld, hoor, maar je moet het wel in perspectief zien: het idee is dat een kind erin kan slapen tot hij 2,5 is. Als je telkens een goedkope slaapzak van de Hema of Prénatal koopt ben je niet net zoveel geld kwijt, maar het tikt wel aan. Het goedkoopste is en blijft een dekentje, maar als dat niet lekker werkt is zo'n vierseizoenenslaapzak ideaal.

Hier komt bij dat het echt een heel fijn ding is. De Hema-slaapzak die wij hebben verbleekt erbij. We hebben die 'discussie' ook wel eens gehad in het kinderkleertjestopic: goed spul is duurder, maar je kunt er ook juist veel plezier van hebben. Ik zou het eerder zonde vinden om veel geld uit te geven aan een dekentje (van Koeka of zo) dat je alleen kunt gebruiken als je baby in de wieg ligt.

Achja, ieder moet die afweging voor zich maken. Wij hebben de slaapzak indertijd gekocht omdat we hoopten dat de overstap naar slapen zonder Puckababy wat soepeler zou gaan. Bij toeval hebben we ontdekt dat het een heel fijn ding is, want anders zouden we het waarschijnlijk met goedkopere slaapzakjes hebben gedaan.

Dat Ko onder zijn dekentje blijft liggen vind ik best uitzonderlijk! Het lijkt me dat hij gewoon een rustige slaper is. Ivan wurmde zich al onder zijn deken vandaan toen hij een heel kleine baby was en hij gaat nog steeds het hele bed door.
pi_89044205
Tjee, het is maar goed dat je je bril niet op had Estrys ;) Het was maar een bloedneus!

Ja, dat is waar Claudia en Vlindur, daarom zou ik er direct een kopen als ze geen 90 euro waren }:| Het zijn twee slaapzakken in elkaar toch, dat zou maximaal 40 euro moeten zijn :P Er staat er nu een om op Marktplaats voor 80 euro.
Hoe doen jullie dat als de Puckabag uitgewassen moet worden? Of kan mag die wel in de droger?
pi_89044210
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het ook veel geld, hoor, maar je moet het wel in perspectief zien: het idee is dat een kind erin kan slapen tot hij 2,5 is. Als je telkens een goedkope slaapzak van de Hema of Prénatal koopt ben je niet net zoveel geld kwijt, maar het tikt wel aan. Het goedkoopste is en blijft een dekentje, maar als dat niet lekker werkt is zo'n vierseizoenenslaapzak ideaal.

Hier komt bij dat het echt een heel fijn ding is. De Hema-slaapzak die wij hebben verbleekt erbij. We hebben die 'discussie' ook wel eens gehad in het kinderkleertjestopic: goed spul is duurder, maar je kunt er ook juist veel plezier van hebben. Ik zou het eerder zonde vinden om veel geld uit te geven aan een dekentje (van Koeka of zo) dat je alleen kunt gebruiken als je baby in de wieg ligt.

Achja, ieder moet die afweging voor zich maken. Wij hebben de slaapzak indertijd gekocht omdat we hoopten dat de overstap naar slapen zonder Puckababy wat soepeler zou gaan. Bij toeval hebben we ontdekt dat het een heel fijn ding is, want anders zouden we het waarschijnlijk met goedkopere slaapzakjes hebben gedaan.

Dat Ko onder zijn dekentje blijft liggen vind ik best uitzonderlijk! Het lijkt me dat hij gewoon een rustige slaper is. Ivan wurmde zich al onder zijn deken vandaan toen hij een heel kleine baby was en hij gaat nog steeds het hele bed door.
maar misschien is ie het met 2 wel spuugzat...

Wij zijn van puckababy naar inbakeren naar slaapzak met mouwen vast naar gewone slaapzak gegaan. Tess heeft nu al heel goed door heo ze 'm los kan krijgen.

Tip: bij de Kruidvat liggen slaapzakjes (100 cm) met afritsbare lange mouwen vioor 10 euro
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89044253
Ko zijn dekentje was 60 euro, misschien dat hij er daarom zo lekker onder blijft liggen! *O*

Ik snap het wel hoor, je bent enthousiast over iets en dat wil je delen. Maar soms worden dingen zo opgehemeld dat ik er recalcitrant van word. Net als de GMK spullen. :P
pi_89044337
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:54 schreef miss_sly het volgende:
Wat meer boterhammen, ook als tussendoor? Want na 2 boterhammen bij ontbijt of lunch is ze wel even klaar. Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?
Tja, lastig. Aan de ene kant ben ik ook geneigd om te zeggen: ze is zo klein, ze zal het wel nodig hebben, geef het haar gewoon. Aan de andere kant zou ik er bij Ivan vrij terughoudend in zijn omdat hij al wat zwaarder is. Nou ja, ik zou een middenweg proberen te vinden: wat meer te eten geven en misschien ook wat vetter (geen magere yoghurt maar juist volle bijvoorbeeld), maar wel in de gaten houden of het niet de spuigaten uitloopt.

Ik vind het wel heel slim om de dag met een flink ontbijt te beginnen, want ik merk bij mezelf dat ik de dag makkelijker doorkom als ik een goede basis leg. De kans is dan groter dat ik 's middags niet ontzettend ga snaaien, zeg maar. Ik zou dus ook meer boterhammen geven dan normaal. En de fruithap zou ik geloof ik beperkt proberen te houden tot 2x per dag. Als ik echt met mijn handen in het haar zou zitten zou ik met groenten gaan experimenteren: ze knagen lekker weg, vullen langzaam, zijn gezond en er zitten weinig calorieen in.
pi_89044339
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:18 schreef oeke het volgende:
Ko zijn dekentje was 60 euro, misschien dat hij er daarom zo lekker onder blijft liggen! *O*

Ik snap het wel hoor, je bent enthousiast over iets en dat wil je delen. Maar soms worden dingen zo opgehemeld dat ik er recalcitrant van word. Net als de GMK spullen. :P
of DPAM ;)

Tess heeft het dekentje van Amber. Bij mijn ouders heeft ze al een keer onder een dekbed geslapen en dat ging prima. Ik zit er hard aan te denken om ook naar een dekbedje over te gaan. Ze slaapt ook wel eens bij ons in bed en dan ligt ze ook onder een dekbed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89044363
een denkbed? dat lijkt mij ook wel wat ;)

Seb loopt gewoon door de kamer met zijn slaapzak aan. Hij begint ook uit zijn ledikant te klimmen :{ Dus ik vrees dat het binnenkort gedaan is met het ledikantje.

Maar mijn zwager is een autobed voor hem aan het maken van hout O+ Een formule 1 auto
pi_89044371
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:18 schreef oeke het volgende:
Ik vind het zelf altijd fijn om te weten wat er zoal voorhanden is. Ik sta er niet eens bij stil dat anderen dat misschien als een vorm van evangelisme zien. :+

Ik wil nog steeds dat dekentje dat je een tijdje geleden liet zien. O+ Jammer dat Ivan er niks aan heeft. Hopelijk is de tweede een dekentjeskind!
pi_89044386
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:17 schreef Twinkly het volgende:
Tjee, het is maar goed dat je je bril niet op had Estrys ;) Het was maar een bloedneus!

Ja, dat is waar Claudia en Vlindur, daarom zou ik er direct een kopen als ze geen 90 euro waren }:| Het zijn twee slaapzakken in elkaar toch, dat zou maximaal 40 euro moeten zijn :P Er staat er nu een om op Marktplaats voor 80 euro.
Hoe doen jullie dat als de Puckabag uitgewassen moet worden? Of kan mag die wel in de droger?
Ik heb er dus 2 (en een losse van de hema) maar ik gooi ze gewoon in de droger ja :Y Kunnen ze prima hebben! En ik wissel ze af, een in de was en de ander in gebruik. En mocht die ineens vies worden krijgt hij die van de hema aan.

En op mp staan ze nu idd niet, had ook al even voor je gekeken :*
Er zijn ook andere soorten, maar ik weet niet hoe die heten :@
pi_89044392
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:21 schreef Vicky het volgende:
of DPAM ;)
_O- Je hebt gelijk!

Miss, een eitje koken bij de lunch, dat vind Ko soms ook erg lekker!
pi_89044488
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:17 schreef Twinkly het volgende:
Er staat er nu een om op Marktplaats voor 80 euro.
80 euro! :o Is 'ie soms nooit gebruikt of zo. Jeetjemina.

Ik gooi alles in de droger. Wat bij mij de droger niet overleeft hoef ik niet. :Y)
pi_89044511
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:22 schreef Estrys het volgende:
een denkbed? dat lijkt mij ook wel wat ;)
_O- :D

quote:
Seb loopt gewoon door de kamer met zijn slaapzak aan. Hij begint ook uit zijn ledikant te klimmen :{ Dus ik vrees dat het binnenkort gedaan is met het ledikantje.

Maar mijn zwager is een autobed voor hem aan het maken van hout O+ Een formule 1 auto
Tess loopt ook in d'r slaapzak :D
Gelukkig nog geen klimmer hier! Amber was 2 jaar en 3mnd geloof ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:28:24 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89044519
Ik zou gewoon een extra boterham of idd wat extra fruit geven miss_sly.
Honger is honger en zolang het niet wekenlang achter elkaar is...
Gewoon bekijken alsof het een regeldagje is. ;)
pi_89044551
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:23 schreef oeke het volgende:
Miss, een eitje koken bij de lunch, dat vind Ko soms ook erg lekker!
Dat is ook een aardige: relatief meer eiwitten geven. Maar ik vind het lastig om zo'n advies te geven, want ik weet niet precies wat de dagelijkse behoefte van een kind is aan koolhydraten, eiwitten en vetten.
pi_89044552
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou gewoon een extra boterham of idd wat extra fruit geven miss_sly.
Honger is honger en zolang het niet wekenlang achter elkaar is...
Gewoon bekijken alsof het een regeldagje is. ;)
idd. Of een rijstewafel ofzo.

Tess heeft eigenlijk nooit van dat soort dagen.. Die is echt een heel slechte brood-eter.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89044632
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil nog steeds dat dekentje dat je een tijdje geleden liet zien. O+ Jammer dat Ivan er niks aan heeft. Hopelijk is de tweede een dekentjeskind!
Omdat dat dekentje zo duur was, wilde ik perse dat hij eronder zou slapen. Dus vooral een kwestie van volhouden. Ko heeft ook een tijd gereisd maar had op een bepaald moment wel door dat het onder de deken lekker warm is en ligt sindsdien redelijk stil. Soms moet ik hem opnieuw toedekken, maar niet vaak.

Gewoon afwisselen Miss, een keer wat fruit extra, dan een boterham extra, dan een eitje, een cracker, tot ze weer minder gaat eten. ;)
pi_89044662
Mijn 'probleem' zou zijn dat een rijstewafel of een soepstengel niet echt vult. En ik zou de voorkeur geven aan langzame koolhydraten in plaats van snelle, want daar krijg je juist vlugger honger van. Een bakje met cherrytomaatjes en wat komkommer is voor veel kleintjes heerlijk en daar kun je nooit te veel van eten.
pi_89044706
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn 'probleem' zou zijn dat een rijstewafel of een soepstengel niet echt vult. En ik zou de voorkeur geven aan langzame koolhydraten in plaats van snelle, want daar krijg je juist vlugger honger van. Een bakje met cherrytomaatjes en wat komkommer is voor veel kleintjes heerlijk en daar kun je nooit te veel van eten.
bij mij vult dat ook voor geen meter hoor... Ik kan een heel pak rijstewafels opvreten en dan nog steeds honger hebben..

Ik zou gaan voro een krentenbol, banaan, tomaatjes, komkommertje, appel oid.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89044728
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:32 schreef oeke het volgende:

[..]

Omdat dat dekentje zo duur was, wilde ik perse dat hij eronder zou slapen. Dus vooral een kwestie van volhouden. Ko heeft ook een tijd gereisd maar had op een bepaald moment wel door dat het onder de deken lekker warm is en ligt sindsdien redelijk stil. Soms moet ik hem opnieuw toedekken, maar niet vaak.

Gewoon afwisselen Miss, een keer wat fruit extra, dan een boterham extra, dan een eitje, een cracker, tot ze weer minder gaat eten. ;)
Ocherme. Kind verplicht stil liggen omdat mama een duur dekentje heeft gekocht. :P
pi_89044835
Ach, wat zeg ik: bij mij vult rauwkost ook voor geen meter. ;( Het enige wat bij mij echt werkt is wortels eten. Mijn lief vindt juist dat geluid bloedirritant en dus komen ze er hier niet in. (Ik heb nu ingrediënten klaarliggen voor erwtensoep; kan ik zometeen op een winterpeen knauwen :9 ).

Maar goed, ik leg de nadruk nu wel erg op een dieet-achtig aspect en dat vind ik bij kinderen nogal dubieus. Dat volwassenen op wortels knauwen om de dag door te komen is één ding, maar een kind heeft nog zoveel voedingsstoffen nodig!
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:44:16 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89045011
Ik ben blij dat je het zelf al een beetje aan geeft Claudia, want ik vond de gedachtengang ook wel een tikkie ver gaan.
Het kind heeft honger, geef haar toch gewoon die extra boterham. Ze zal er echt niet direct overgewicht of een slecht eetpatroon door ontwikkelen.
pi_89045064
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:35 schreef Estrys het volgende:
Ocherme. Kind verplicht stil liggen omdat mama een duur dekentje heeft gekocht. :P
>:) Oh, en volgens mij doe ik zijn toekomstige partner er ook een plezier mee! ;)

Volgens mij, als je fruit van het seizoen geeft, kun je je heus wel wat extra's permiteren.
We zijn wel erg bang voor suikers, terwijl we wel koek geven, maar fruitsuikers weer niet teveel willen geven. :?
En inderdaad een rijstwafel met extra dik pindakaas doe ik ook wel eens. Lekker wat gezonde vetten. :Y)
pi_89045139
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben blij dat je het zelf al een beetje aan geeft Claudia, want ik vond de gedachtengang ook wel een tikkie ver gaan.
Het kind heeft honger, geef haar toch gewoon die extra boterham. Ze zal er echt niet direct overgewicht of een slecht eetpatroon door ontwikkelen.
Nee, precies. Het is goed dat je dat benadrukt.
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 10:50:18 #276
5428 crew  miss_sly
pi_89045185
Dank voor het meedenken allemaal!

rijstwafels blieft ze ineens niet meer, terwijl ze daar tot voor kort dol op was. Soepstengels wel, maar dat vind ik ook niet echt iets om de hele dag door te geven. Iets meer fruit kan wel, denk ik, maar ik wil haar ook niet de hele dag aan het fruit hebben. Komkommer lust ze ook niet, een bakje tomaatjes heb ik staan en krijgt ze gedurende de dag altijd als ze zin heeft. Maar idd, het moet wel vullen als ze echt honger heeft. En dan is brood of fruit natuurlijk toch vullender!

En honger heeft ze. Het eerste wat ze zei toen ik vanochtend uit de slaapkamer kwam (schaap was er om half 7 uitgegaan met haar zodat ik nog een half uurtje kon blijven liggen) was "eten". En meteen ook mee gaan helpen de tafel dekken, bij haar stoeltje gaan staan springen om erin geholpen te worden...het is dus wel echt! Dus moet ik er wel wat mee, vind ik.

Maar dus extra fruit en brood wordt het dan maar. Misschien eens kijken of we de dag behalve met brood ook met pap kunnen beginnen. Dat vult ook goed. Bambix met gewone melk hoeft ze trouwens niet, hebben we gisteren gemerkt :D met Nutrilon2 wel :')
pi_89045217
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:45 schreef oeke het volgende:

[..]

>:) Oh, en volgens mij doe ik zijn toekomstige partner er ook een plezier mee! ;)

Ja! :o
kenonne ik schrok me vannacht het apenzuur omdat B. zich met dekbed en al omdraaide (en bijna uit bed donderde, dat dan ook wel weer :D :') ). Maar dat was koud inene zeg :X

Overigens is het wel zo ja, dat ze vanzelf wel doorkrijgen dat het onder het dekentje wél lekker warm is en dan beter blijven liggen. het gaat hier nu ook beter wat dat betreft.
En over slaapzakken, ik heb hier een kind dat een enorme plasser is, ondanks het 's nachts verschonen en verschillende merken luiers proberen blijven we tot wel 2 keer per week, soms vaker, een helemaal natgeplast kind aantreffen in bed 's morgens. Dan is het wel gewoon erg prettig om meerdere slaapzakken te hebben liggen. Want ik ben wel goed maar nie gek, ik ga niet om 3 uur 's nachts de wasmachine aanzetten, dan trek ik gewoon een nieuwe slaapzak uit de kast :+

En over eten, gewoon meer te eten geven. Niet teveel bij nadenken gewoon luisteren naar je gezond verstand. Als ze honger heeft en dat aangeeft dan zou ik daar gewoon naar luisteren. Misschien wat meer aanbieden bij het ontbijt of juist tussendoor een boterham of wat fruit geven. Geen punt lijkt me.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89045238
En een aparte post voor Wup en Emma! *O* *O*
van harte Wup met je kleine meiske en welkom hier!

Gaan jullie nog wat vieren vandaag?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89045255
Nu we het toch over eten hebben (en ook weer pap!): ik had het er met mijn schoonmoeder over dat Ivan nog echt behoefte heeft aan een fles 's ochtends en dat een manier om die eruit te gooien misschien is door van zijn ontbijt eens pap te maken en te kijken hoe dat gaat. Daarop zei ze heel resoluut dat ik Ivan geen pap moet geven want dat zet meer aan dan een boterham (of twee) en dat kan Ivan niet hebben.

Waar komt dit vandaan? Misschien geef je met pap relatief meer calorieen, maar als het aantal calorieen gelijk is kan pap toch niet meer aanzetten? 8)7
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:53:07 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89045259
Miss_sly, qua leeftijd kan je toch ook al over op Brinta dacht ik?
Iig krijgt Oscar dat dus al wel. ;) :@ :o *twijfelt*
En daar houdt hij het op zich prima op uit tot het fruit-moment. :Y
Oh, en gewoon met halfvolle melk dan.
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 10:56:05 #281
5428 crew  miss_sly
pi_89045328
Brinta in een bord, bedoel je? Qua leeftijd kan het wel, maar ik denk niet dat ze dat gaat doen. Hebben we al eens geprobeerd, maar geen succes. Ze is gek op haar papFLES me pyjamapapje gemaakt met nutrilon2. Echt heel erg! En het probleem is dus dat je telkens weer een pak van het een of ander koopt en het dan na een keer weg kunt doen, omdat ze het neit eet. En lang bewaren kun je die dingen ook niet.
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:56:47 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89045350
Nee joh, gewoon lekker in een fles doen! :Y
Als je het niet te dik maakt, gaat dat prima. :Y Zie hieronder. :)

Zal ik je anders wat Brinta opsturen? Kan je dat proberen zonder dat je een heel pak hoeft te kopen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
Nu we het toch over eten hebben (en ook weer pap!): ik had het er met mijn schoonmoeder over dat Ivan nog echt behoefte heeft aan een fles 's ochtends en dat een manier om die eruit te gooien misschien is door van zijn ontbijt eens pap te maken en te kijken hoe dat gaat. Daarop zei ze heel resoluut dat ik Ivan geen pap moet geven want dat zet meer aan dan een boterham (of twee) en dat kan Ivan niet hebben.

Waar komt dit vandaan? Misschien geef je met pap relatief meer calorieen, maar als het aantal calorieen gelijk is kan pap toch niet meer aanzetten? 8)7
Ik heb jarenlang Brinta als ontbijt gegeten en daar hield ik het echt wel lang op vol.
Dat ik te dik werd heeft daar iig zeker niet aan gelegen.
En is het echt zo dat er meer Kcal in zitten?

Oscar krijgt een fles van 220cc melk met 6 kleine schepjes brinta (ik zal het eens afwegen, het zijn de schepjes van Friso melkpoeder ;) ).
Heel gezellig 's ochtends bij ons op bed. O+ 1-2-3 speen met iets groter gemaakt gaatje en gaan! :Y

Oh, en Sasha trouwens ook nog steeds. :Y
En die is echt by far niet te dik, eerder aan de tengere kant met zijn spillepootjes. O+
pi_89045352
Zelf eten :+
doe ik ook, ik heb nog 2 soorten brinta te gaan, dan zijn alle pakken weer op :P :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:58:21 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89045386
O+
Ik mis het zo! :Y Ik heb jarenlang met Brinta ontbeten, zo lekker! :Y
Maar het mag niet van meneer en mevrouw #heller. ;)
pi_89045442
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:56 schreef Brighteyes het volgende:
Nee joh, gewoon lekker in een fles doen! :Y
Als je het niet te dik maakt, gaat dat prima. :Y Zie hieronder. :)

[..]

Ik heb jarenlang Brinta als ontbijt gegeten en daar hield ik het echt wel lang op vol.
Dat ik te dik werd heeft daar iig zeker niet aan gelegen.
En is het echt zo dat er meer Kcal in zitten?
Ik kan me goed voorstellen dat pap meer vult, maar meer aanzetten kan niet als er niet meer calorieen in zitten. Ik weet trouwens niet of dat laatste het geval is, hoor. Ik heb een tijdje cruesli gegeten en ik merkte dat ik al gauw ruimschoots over het aantal calorieen van 2 boterhammen heenging doordat ik mijn bakje nogal volgooide. Ik kan me voorstellen dat het met pap ook zo gaat, maar tegelijkertijd is pap onvergelijkbaar met cruesli.

Miss, houdt Senna eigenlijk van soep? Ik vind dat zelf altijd zo'n fijne lunch, soep met brood. :9
pi_89045463
Geen eettips hier, Seb eet heel erg veel en komt voor geen meter aan. Brood, avondeten soms minder maar dan de volgende dag weer ineens heel veel. Hij krijgt naast fruit, een soepstengel of een stukje peperkoek tussendoor. Brinta weet ik niet, heb het een keer een poging gedaan maar toen vond hij het niet te eten. Net als pindakaas trouwens.

Seb begint nu echt goed te praten :o Zo snel allemaal opeens. 'Opa meekomen' zei hij gisteren tegen mijn vader _O- duidelijke taal.
En we waren gisteren even in een winkel, daar hadden ze ook konijnen, die heeft hij even laten schrikken door er heel dichtbij te gaan hangen en dan te gaan roepen. Volgens mijn vader zijn die de komende maanden onverkoopbaar :D Gaan we weg en mijn vader zegt houdoe tegen de kassiere en Seb liep achter hem aan: houdoe zegt ie. Hilarisch was dat.

Ik moet ook steeds zo om hem lachen. Hij gaat het liefste op zijn hoofd staan op de bank. Haalt allerlei gekke kunsten uit. Springt op K3 en iedereen moet dan meedoen. Vorige week was hije en liedje mee aan het fluiten :o Ik wist niet dat hij dat kon.

Vanmorgen ging hij mijn moeder uit haar bed halen, dus ik zeg netjes kloppen. Hij bonst me toch op die deur, zwarte piet is er niks bij en dan gooit hij de deur open en roept keihard: HALLOOOOOOWWWW _O-

Ik vind het zooo leuk nu O+ O+ O+
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:03:19 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89045507
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat pap meer vult, maar meer aanzetten kan niet als er niet meer calorieen in zitten. Ik weet trouwens niet of dat laatste het geval is, hoor. Ik heb een tijdje cruesli gegeten en ik merkte dat ik al gauw ruimschoots over het aantal calorieen van 2 boterhammen heenging doordat ik mijn bakje nogal volgooide. Ik kan me voorstellen dat het met pap ook zo gaat, maar tegelijkertijd is pap onvergelijkbaar met cruesli.

Miss, houdt Senna eigenlijk van soep? Ik vind dat zelf altijd zo'n fijne lunch, soep met brood. :9
Ik heb een tijdje het EGA dieet gedaan, en die gaven aan 250cc zuivel en 25gr granen.
Ik heb dat net even bij het Voedingscentrum ingevoerd en kom dan op 204Kcal uit met halfvolle melk en Brinta. 2 boterhammen met kipfilet komt neer op 211Kcal.
Dus dat komt aardig overeen.
Ik hield me ook echt braaf aan die hoeveelheid. Zat er ingesleten, even afmeten en wegen en dan in de magnetron gooien. Nam het zelfs mee naar mijn werk. O+
pi_89045511
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:58 schreef Brighteyes het volgende:
O+
Ik mis het zo! :Y Ik heb jarenlang met Brinta ontbeten, zo lekker! :Y
Maar het mag niet van meneer en mevrouw #heller. ;)

ja ik mag niet lijnen nu :7 goed excuus hè? :D

maar goed, Amélie moet nog steeds niets van pap hebben. Alleen soms als ik het eet en dan steeds een klein hapje bij mij komen bedelen, maar als ik een bordje echt voor haar maak dan wil ze niet :') nouja goed, dan niet. Dan smeren we een boterham, net zo makkelijk.

Seb :D O+ wat gaat dat hard dan ineens zeg Estrys! :o
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89045574
Zeg, BE, je zit nu toch niet je eigen dieet te ondermijnen?

Heerlijke feelgoodposting, Estrys!
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:06:06 #290
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89045578
Pap, pure ranzigheid als je het mij vraagt...
Dat zou ik mijn kinderen dus ook niet zo snel geven. En Toby mag het sowieso niet :P

Miss_Sly, een plakje ontbijkoek is ook een lekker en vullend tussendoortje. En Devin at (en eet) vaak een hardgekookt eitje in stukjes tussendoor. Drupje ketchup erop en dat prikt hij zo weg met een vorkje. Heel gezond, vooral voor opgroeiende kinderen :Y
En ik maak vaak lekkere snackjes: tomaatjes vullen met Hutten Kase, crackertjes met kaas en plakje komkommer, olijfjes gerold in een plakje kaas, of ik maak avocado-dip en geef er soepstemgels of snij er reepjes groente bij om te dippen.... Ook lekker in (al dan niet zelfgemaakte) houmous :9
En samen tosti's maken is ook leuk, en weer eens wat anders dan de standaard boterham.
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:08:18 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89045627
Estrys, ik moest even in het lijstje kijken hoe oud Seb is, want ik dacht 'huh??? Dat doet de mijne helemaal nog niet'. Maar duh... Seb is 7 maanden ouder. :D
Heerlijk om te lezen! :Y
pi_89045631
Juk, ik hou niet van pap, krijg er altijd zo'n laf gevoel bij. Vroeger ontbat ik wel regelmatig met Brinta, maar dat liet ik dan te lang staan waardoor ik een bord beton kreeg, blegh. Maar omdat ik nauwelijks nog bv geef, heb ik geprobeerd om Lente 's ochtends aan de pap te krijgen. Leek me ook wat sneller 's morgens. Maar bij haar kreeg ik het er ook niet in. Gelukkig lust ze wel gewone melk.

Ik zit er trouwens aan te denken om Lente verse, rauwe melk direct van de koe te geven. Da's hartstikke gezond. Maar weet niet vanaf welke leeftijd dat veilig is ivm de lysteriabacterie. Iemand een idee?

Wup en Emma, welkom hier! En gefelciteerd natuurlijk! *O*

Miss, ik zou er ook niet moeilijk over doen, hoor. Gewoon lekker laten eten. Ik zou zelf wel de voorkeur geven aan gezonde, Hollandse boerenkost boven rijstwafels en soepstengels en zo. Gewoon een boterham extra, wat fruit en (rauwe) groente.

Fijn dat je je iets beter voelt, Oek. Lente ligt alweer op bed, die voelde zich ook ellendig vanmorgen. En ze ziet er ook wat waterig uit. ;(
pi_89045659
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:08 schreef Brighteyes het volgende:
Estrys, ik moest even in het lijstje kijken hoe oud Seb is, want ik dacht 'huh??? Dat doet de mijne helemaal nog niet'. Maar duh... Seb is 7 maanden ouder. :D
Heerlijk om te lezen! :Y
Bijna twee alweer :o
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:09:51 #294
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89045665
Seb kan fluiten, dat is echt knap :o

En hoera voor Emma en WupWup, welkom hier :W
pi_89045671
Brinta, heeeerlijk!! :D Tess en Amber zijn er ook gek op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 11:13:29 #296
5428 crew  miss_sly
pi_89045751
Eitje zou ik een goed idee vinden, maar dat blieft ze ook al niet :o eigenlijk moet ze best vele niet als ikd at zo eens op een rijtje zet. En ik dacht nog wel dat ze een gemakkelijke eter is. Maar peperkoek dus ook niet. En komkommer niet. Soep wel, meestal, dat is ook nog wel iets om bij de lunch te doen idd! Goed idee!

pap 's ochtends is ook nog wel een goede ivm het afbouwen van de bv. Lekker flesje pap bij ons in bed ipv bv. Ga ik proberen! En we gaan sowieso even verder proberen met de bambix met nutrilon. Als dat nou goed gaat, proberen we weer eens met (half)volle melk. En dan later idd Brinta. Ow, we hoeven ons nog niet te vervelen, zie ik :P
pi_89046110
Suf is dat: meestal ben ik vrij ongeïnspireerd wat maaltijden en tussendoortjes voor Ivan betreft, maar nu heb ik ineens allerlei ideeen.

Een soep die ontzettend goed vult is de broccolisoep van Gordon Ramsay. Die is heel simpel te maken: broccoli koken (al dan niet in bouillon) en in een blender doen met het eigen kookvocht. Je kunt zelf bepalen hoe dik de soep wordt (hoe dikker, hoe meer je het gevoel hebt dat je brinta zit te eten). Ramsay doet er zachte geitenkaas bij (een stukje op bord leggen en de soep eroverheen gieten) en geroosterde amandelen, maar die laatste twee kun je prima weglaten. Tot slot naar behoefte op smaak brengen met zout en peper.

Senna lust geen eieren, maar misschien wel omelet (met groenten! :9) of flensjes?
pi_89046167
en bedankt het Claudia... nu heb ik meteen honger! ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:31:14 #299
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89046226
Snelle mini-pizza's!
Supersimpel door een pita doormidden te snijden en die te beleggen met tomatenpuree (of ketchup), paprika, mais, ui, olijf etcetc. Er hoeft niet eens (geiten)kaas of ham ofzo op. En je kan ook je kliekjes van de avond ervoor erop verwerken :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:33:34 #300
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89046301
Vicky, ik ook :D

Ik ga vast lasagna maken voor vanavond. Met soja-melk en dan een stukje zonder geraspte kaas erover voor Toby.
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 11:34:52 #301
5428 crew  miss_sly
pi_89046327
Avondeten doet ze meestal wel prima, vooral rijst, pasta en couscous gerechten. Vanavond eten we paella (nog uit de diepvries over van een vorige keer).

Goed idee van die soep Claudia! Dat soort soepen wil ik sowieso wat meer gaan maken, dus als iemand nog recepten heeft. Het is een gemakkelijke manier om groenten erin te krijgen, ongeacht wat ze verder van het avondeten eet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')