Deze post zette me aan het denken. En weet je, je hebt gelijk! Ik zit gewoon te mutsen en moet weer eens wat vaker van m'n luie kont afkomen. Zit niet zo lekker in m'n vel lately en slaap onmogelijk slecht, dus veel puf om iets te ondernemen heb ik niet. Maar van hele dagen thuiszitten krijg je ook geen energie natuurlijk, dus ik moet gewoon de hort weer eens op. Thanks voor de eye opener!quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
Bij de laatste alinea dacht ik: Hè, is dit een posting van Ssserpente? Lente kan toch juist heel goed wandelen? En het ziet er op de foto's altijd uit alsof ze zich prima vermaakt in de tuin en zo!
Nee hoor, dat kan niet. He tis een deur, geen raam, een zware balkondeur met moeilijke opening waar bovendien de hele zware 3 mtr lange bank tegenaan staatquote:Op vrijdag 19 november 2010 22:50 schreef Memmel het volgende:
Leuke foto's van leuke kindjes!
Miss, ben je alleen niet bang dat ze het raam openmaakt? Of kan ze nergens heen?
Oh Gelukkig. Het zit in mijn DNA, omdat ik als drie jarige het raam op de 13e verdieping van ons oude huis had opengemaakt en toe er effe uit ben gaan hangen. Dus ramen en kleine kinderen zijn geen goede combi bij mij!quote:Op zaterdag 20 november 2010 09:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, dat kan niet. He tis een deur, geen raam, een zware balkondeur met moeilijke opening waar bovendien de hele zware 3 mtr lange bank tegenaan staat
Oh, jammer zeg. Zeker zaterdagdrukte.quote:[b] Op zaterdag 20 november 2010 13:31 schreef miss_sly het volgende:[/b
De tip van oeke gaat zeer waarschijnlijk niet door vanwege te druk
iemand anders nog een goede tip? Een leuk pannenkoekenrestaurant mag ook, maar Meerzicht vind ik dus niet zo, want die hebben geen leuke speelhoek binnen.
Jawel, het had noga wat voeten in aarde, maar we hebben wel plek. Ik heb er zin in, ben reuzebenieuwd! Schaap was even binnen geweest en zei dat het er heel leuk uitzag.quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:06 schreef oeke het volgende:
[..]
Oh, jammer zeg. Zeker zaterdagdrukte.
Op het Weteringschans zit een pannekoekenrestaurant, maar daar ben ik nog nooit geweest. Ziet er van buiten wel knus uit. Er zit een draaimolen is. Hier.
Bluh, heel erge keelpijn, slikken doet echt pijn. Opgezet. En ik voel me ook wat rillerig.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:34 schreef Claudia_x het volgende:
Wat voor symptomen heb je dan, oeke?
Weet je, een van de dingen waar ik me op verheugde al voor ik een kind had, was dat kind dan mee te nemen naar theater, concerten en musea.quote:Leuk trouwens dat je Ko mee hebt genomen naar het protest! Daar kun je hem later mooie hippiemoederverhalen over vertellen.
Precies Lente, echt! Ik ben de laatste tijd echt bang dat ik een kleine, aanstellerige jankbral op de wereld heb gezet. Als iets niet lukt, bijv. d'r loopfiets op zn kant leggen, begint ze met een ijzingwekkende gil om vervolgens te gaan huilen. En idd ook zomaar om niets.quote:Op zondag 21 november 2010 08:25 schreef Sorbootje het volgende:
Aaaah hoe lang duurt deze faaaase?
Isabeau krijgt haar beentje niet meteen over haar auto --> wheeeeeh
Ik zeg nee --> Wheeeeeeh
Ze kruipt en is niet binnen drie seconden op de plaats van bestemming ---> Wheeeeeh
Ik kijk drie seconden de andere kant op --> Wheeeeeeh
Isabeau mag niet de tv dertig keer in 1 minuut aan en uit duwen --> WHeeeh
Zomaar om niks, het was alweer 5 minuten geleden --> Wheeeh
En dan bij dat huilen jezelf op de grond werpen en hoge uithalen produceren.
Ik heb echt even zin om Isabeau op marktplaats te zettenDit is nu dag drie. Zou het met de drie drukkende kiesjes te maken hebben of gewoon iets anders?
Is het wel echt energie of kan het ook vermoeidheid zijn? Ivan heeft wat ik zijn 'manische episodes' noem. Hij lijkt dan heel vrolijk en energiek maar is eigenlijk doodop.quote:Op zondag 21 november 2010 08:46 schreef Ssserpente het volgende:
En een energie dat ze heeft de laatste tijd! Het is op het adhd'erige af, ongelooflijk! Ze slaapt zo'n elf uur per nacht en overdag nog maar zo'n anderhalf uur en de rest van de dag stuitert ze door het huis. Ze weet soms van gekkigheid niet wat ze moet doen, rennen, glimmen, gillen, d'r hele repertoire opnoemen...
Natuurlijk word je er gek van.quote:Op zondag 21 november 2010 08:50 schreef Sorbootje het volgende:
Weet je, ik snap ook wel dat het voor zo'n kleintje allemaal maar ingewikkeld is. Je wilt van alles en niets gaat precies zoals je het in gedachten had. En hoe geef je dan uiting aan je ongenoegen; juist...
Maar dat betekent nog niet dat ik er niet hartstikke stapelgek van word. En het gaat ook heus wel weer over
Oeh, dit zou ik zelf geschreven kunnen hebben!quote:Op zondag 21 november 2010 09:18 schreef miss_sly het volgende:
Ow, ik zit hier vol herkenning te lezen! Zowel de faaaaaase waarin ze zitten (ik heb het idee dat het bij Senna al iets minder aan het worden is) als jouw verhaal over de grens tussen uitzondering en patroon creeeren. Zo lastig vind ik dat! En juist door dat laatste ben ik dan weer heel bang dat we een klein verwend krengetje gaan krijgen, en omdat ze enig kind blijft, is dat juist iets waar ik erg huiverig voor ben. Ik heb heel sterk het gevoel juist heel streng en strikt te moeten zijn om dat te voorkomen. En in een fase als deze is dat zooo moeilijk!
Het tweede jaar is gewoon een lange aanloop naar de peuterpuberteit. Dan wordt het pas erg!quote:Op zondag 21 november 2010 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
Het is toch wel wonderlijk dat zoveel kindjes hier nu in een soortgelijke fase zitten terwijl ze verschillende leeftijden hebben. Zou het zoiets zijn als het fenomeen dat vrouwen die veel met elkaar omgaan / bij elkaar wonen tegelijk gaan menstrueren?![]()
Boh, ik hoop altijd dat frisse buitenlucht beter is dan binnen zitten.quote:Oeke, beterschap! Dat je het nog op kunt brengen, die powertoolraces.
Het zijn races waarbij kinderen en volwassenen een race-auto maken van een oude boor of schuurmachine of naaimachine. De snelste wint. Daarbij een vuurtje, een glaasje wijn en buiten zijn met vrienden,quote:
quote:Op zondag 21 november 2010 09:43 schreef wickie het volgende:
Wij wilde ook gaan schreeuwen, maar ik was jammergenoeg ziek gister. Dus ik heb samen met Mette thuis geschreeuwd ( was erg makkelijk met haar pesthumeur, schreeuwen deed ze al).
Haha, als ik het zo lees, hadden veel dreumesjes kunnen gaan schreeuwen! Lekkere uitlaadklep voor alle frustraties.quote:Op zondag 21 november 2010 09:43 schreef wickie het volgende:
Oeke beterschap!! En zo tof dat jullie gisteren samen zijn gaan schreeuwen.
Wij wilde ook gaan schreeuwen, maar ik was jammergenoeg ziek gister. Dus ik heb samen met Mette thuis geschreeuwd ( was erg makkelijk met haar pesthumeur, schreeuwen deed ze al).
Er staat in het overzicht dat het "ik"-concept zo rond 2 jaar komt, dus dat zou inderdaad wel vroeg zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 10:22 schreef oeke het volgende:
Oh ik denk ook zeker dat het een goede les is om te leren. Maar Ko kan nog geen 'mij' zeggen.
En geeft dat ook nog niet zo aan.
Vandaar dat ik denk dat ze het van een ander of iets ouder kindje zal hebben opgepikt.
quote:Ah, dan zal Ko over een maandje het 'mij'-woord leren!
Dat is alleen maar goed!quote:Op zondag 21 november 2010 10:37 schreef miss_sly het volgende:
oeke, als we Senna en Ko samen laten spelen, zal hij het ook zo leren, vrees ikZe zullen van elkaar niet alleen de leuke dingen overnemen, zoals bal zeggen en knuffelen
Wat heerlijk Vicky!quote:Op zondag 21 november 2010 10:50 schreef Vicky het volgende:
Tuurlijk kan het met gewone melk miss. En minder scheppen maakt toch niet uit.ik durf het bijna niet te zeggen... Tess heeft nu 2 avonden pyamapapje biscuit gehad en ze heeft 2 nachten doorgeslapen
Oh, dat is een goed idee! Die porties zijn vast veel minder zout? En krijg je de risotto daarmee goed op smaak voor julliezelf?quote:Op zondag 21 november 2010 19:39 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb porties zelfgemaakte bouillon de vriezer. In dit geval heb ik groentebouillon gebruikt.
Maar pijn en schrik zijn best wel sterke reflexen. Als ik bijvoorbeeld mijn teen stoot dan zeg ik meteen 'au' en als ik mijn hoofd zo zou stoten zou ik er op z'n minst van opkijken. Het geeft me een beetje een naar gevoel dat hij daar helemaal niet op reageert.quote:Op zondag 21 november 2010 19:41 schreef Sorbootje het volgende:
Misschien was het eerst vooral de schrik en niet zozeer de pijn Claudia. En heeft hij inmiddels begrepen dat het erbij hoort en schrikt hij er gewoon niet meer zo van?
Snap ik! Ik weet er verder ook niet echt iets zinnigs op te zeggen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geloof ik gewoon zou denken dat hij kennelijk een hoge pijngrens heeft.quote:Op zondag 21 november 2010 19:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar pijn en schrik zijn best wel sterke reflexen. Als ik bijvoorbeeld mijn teen stoot dan zeg ik meteen 'au' en als ik mijn hoofd zo zou stoten zou ik er op z'n minst van opkijken. Het geeft me een beetje een naar gevoel dat hij daar helemaal niet op reageert.
Nou, de races waren wel erg leuk.quote:
Water is altijd een succes, he? Ko zijn eerste driftbui vandaag/ooit was omdat ik de kraan dichtdraaide terwijl hij in bad zat.quote:Toen m'n lief aan het koken was vanavond ik heb Ivan, geïnspireerd door Huup en Amélie, op een krukje naast hem gezet met een pannetje water en een lepel. Groot succes! Ik ben er voor de zekerheid wel bij blijven zitten.
Volgens mij schrikken ze meer van onze reactie dan van het vallen zelf. Zowel Morris als Anna vallen zeer regelmatig. Geven meestal helemaal geen kik. Morris pas wanneer ik kijk en hij ziet dat ie aandacht heeft en Anna pas wanneer er bloed is.quote:Op zondag 21 november 2010 19:39 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, er is iets wat ik al een tijdje wil vragen. Toen Ivan net begon met zich optrekken en staan viel hij vaak en was hij daar erg van onder de indruk. Tegenwoordig lijkt het net alsof hij het niet eens merkt als hij valt. Ik wilde hem vanmiddag bijvoorbeeld uit bed halen toen hij in zijn slaapzak omtuimelde en best hard met zijn hoofd tegen de spijlen van het bed viel. En ja, weer leek het alsof hij het niet eens voelde! Ik vind het wat merkwaardig.
Het was niet de bedoeling dat je het uit zou testen.quote:Op maandag 22 november 2010 10:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet waar ik me druk om maakte, want vanochtend knalde Ivan door mij tegen een deurtje van een (houten!) kast aan en toen begon hij gewoon te huilen.![]()
Maar hij doet het niet alleen bij hout, Ssserpente. Hij kan keihard met zijn achterhoofd op de vloer vallen en geen kik geven.
Vanaf morgen bij de Schoenenreus! 13 euro.quote:Op maandag 22 november 2010 15:41 schreef mefke79 het volgende:
hm, heeft de hema ook snowboot achtige dingen? En dan in 21 of 22? Want er komt sneeuw! En om daar dan zijn schoenen mee te verpesten....
Daar moest ik even op Googlen. En ik stuitte op filmpje.quote:Op maandag 22 november 2010 18:07 schreef Ca.ra het volgende:
Thomas heeft nu een temper tantrum omdat hij van mama niet op de salontafel mag klimmen.
Acht keer achter elkaar
Serpente, hopelijk krijg je Lente weer snel in een fijner ritme. Dit lijkt me inderdaad maar lastig.
(en je weet van de grote kans op koorts een week tot tien dagen na de BMR he?)
De schoenenreus verkoopt snowboots, vanaf maatje 18quote:Op maandag 22 november 2010 15:41 schreef mefke79 het volgende:
hm, heeft de hema ook snowboot achtige dingen? En dan in 21 of 22? Want er komt sneeuw! En om daar dan zijn schoenen mee te verpesten....
120mg mag al lang en na 1 jaar/10kg (uit mijn hoofd) mag je zelfs al 240 geven.quote:Op maandag 22 november 2010 20:24 schreef Aoraki het volgende:
Thomas sluit zich ook al aan bij de zieken.![]()
Hij was vandaag bij mijn moeder en gloeide helemaal, ik was uiteraard vergeten pcm in de luiertas te gooien. Nu ligt hij met pcm eindelijk lekker te slapen. Welke sterkte mag hij eigenlijk hebben nu hij 1 is? Wij gebruiken eigenlijk nog steeds de 60mg...
Mijn hemel! Dat een kleintje zoveel ellende over zich uitgestort kan krijgen. Hopelijk slaan de antibiotica snel aan!quote:Op maandag 22 november 2010 19:34 schreef Sugarsnap het volgende:
Hier hebben we een gecombineerde long-, oor- en keelinfectie te pakken. Alles was een beetje geirriteerd, dus een AB kuur van 10 dagen.
Oooh, kiektan!quote:Op maandag 22 november 2010 12:35 schreef Ca.ra het volgende:
Kiektan! (filmpje)
[ link | afbeelding ]
Mijn moeder is dit weekend van de ladder gevallen dus die kon vandaag niet komen oppassen. Slechte timing voor haar
Kun je nagaan, eerder dit jaar hadden we het er nog over dat het mooi zou zijn als hij voor het einde van het jaar een paar uur per dag uit zijn spalkjes kon en dan misschien kon kruipen.
(niet zoals die bedoeld is maar goed... jullie begrijpen m wel)
Is hij heel warm? Hoe is je gevoel? Naar is het, koorts.quote:Op maandag 22 november 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik voel aan de lopende band, oeke! Ik merk dat ik het onprettig vind om een apathisch kindje in bed te leggen. Maarja, hij heeft ook zijn slaap nodig.
Sinds de ochtend van de races, voor we weg gingen. Nadat het hier over driftbuien gingen, en ik het niet zei, maar wel dacht: Mooi dat mijn kind daar niet aan doet.quote:Hoelang heeft Ko dat eigenlijk al? Sinds de powertoolraces?
Wordt een dekentje afgeraden? Dat is voor het eerst dat ik dat hoor. Dekbedje wel ja, tot 2 jaar.quote:Op maandag 22 november 2010 22:16 schreef mikoxx het volgende:
Wij hebben de combisleeper, da's een vierseizoenenslaapzak met uitritsbare binnenvoering. De mouwen zijn afritsbaar. Dan hoeven ze dus ook niet onder een dekentje te slapen, wordt zelfs afgeraden.
Oh, duh, watten in mijn hoofd geloof ik.quote:Op maandag 22 november 2010 22:28 schreef mefke79 het volgende:
oeke deken mag gewoon hoor, ze bedoelt in combi met die slaapzak.
Iedereen een goede nacht, ben benieuw wat die van ons brengt...
Ik heb mijn puckabag van marktplaats. Ik had er ook geen 90 euro voor over. Heb nu een gloednieuwe voor 40 euroquote:Op dinsdag 23 november 2010 09:32 schreef Twinkly het volgende:
Arme Ivangelukkig heeft hij een goede nacht gehad en is hij niet meer apathisch, dat lijkt me doodeng. Beterschap!
Heb jij nog wel kunnen slapen Claudia?
Kun je de huisarts vanmiddag niet direct even vragen om een briefje met handtekening te schrijven voor je schoonmoeder met daarop de aanbeveling om een paracetamolspiegel op te bouwen?
Arme Bram, tjonge die heeft het te pakken zeg. Hopelijk knapt hij met de AB snel weer op en vindt hij het net zo lekker als Toby!![]()
Hoe is het nu met jou Oeke, is je keel alweer wat minder pijnlijk?
Sorbootje wat rot dat je niet meer kon slapen, wekkers zijn stom![]()
Wat zijn die vierseizoenenslaapzakken toch enorm duurVannacht was ik daar echt boos om, Niels werd weer wakker van de kou. Uiteindelijk ging hij wel weer slapen, met een extra wollen laagje aan. Misschien moet ik maar twee slaapzakken over elkaar heen aantrekken bij hem, dan heb je hetzelfde idee als een combi-sleeper toch.
Het voordeel van losse slaapzakken is wel dat je die gewoon kunt omwisselen om te wassen. Niels spuugt nog steeds vaak en dan juist in bed.
Je kindje ligt er het hele jaar in, want het is een 4 seizoenen zak. Dus geen 4 verschillende zakken voor elk seizoen en ze kunnen er vrij lang in. Rienk heeft de oude van Thijs ook, maar Thijs is extreem lang en kon er na een jaar niet meer lekker in liggen. Dat is wel jammer. Maar wij hebben een dwergje (Rienk is een centimeter of 70) en heeft de mouwen nog omgeslagenquote:Op dinsdag 23 november 2010 09:50 schreef oeke het volgende:
Ik vind die slaapzakken ook duur, Twinkly, zelfs 40 euro vind ik erg veel geld, eerlijk gezegd.
ja, ik normaal ook. Maar ik had het dus echt niet gezien, dus schrok ik ook niet. Toen ik erachter kwam lag hij languit op de bank naar Bob de Bouwer te kijkenquote:Op dinsdag 23 november 2010 09:50 schreef oeke het volgende:
Seb, onder het bloed! Ik zou me doodschrikken, Estrys. Wat eng om hem zo te vinden .![]()
Ik heb nu ook geen 4 slaapzakken hoor!quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:55 schreef Vlindur het volgende:
Je kindje ligt er het hele jaar in, want het is een 4 seizoenen zak. Dus geen 4 verschillende zakken voor elk seizoen en ze kunnen er vrij lang in.
Hihi, nou gelukkig maar! Scheelt je een hartverlamming!quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:59 schreef Estrys het volgende:
ja, ik normaal ook. Maar ik had het dus echt niet gezien, dus schrok ik ook niet. Toen ik erachter kwam lag hij languit op de bank naar Bob de Bouwer te kijken
Ik vind het ook veel geld, hoor, maar je moet het wel in perspectief zien: het idee is dat een kind erin kan slapen tot hij 2,5 is. Als je telkens een goedkope slaapzak van de Hema of Prénatal koopt ben je niet net zoveel geld kwijt, maar het tikt wel aan. Het goedkoopste is en blijft een dekentje, maar als dat niet lekker werkt is zo'n vierseizoenenslaapzak ideaal.quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:50 schreef oeke het volgende:
Ik vind die slaapzakken ook duur, Twinkly, zelfs 40 euro vind ik erg veel geld, eerlijk gezegd. Maar goed, ik heb er dus een liggen, en nog niet in gebruik.
maar misschien is ie het met 2 wel spuugzat...quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het ook veel geld, hoor, maar je moet het wel in perspectief zien: het idee is dat een kind erin kan slapen tot hij 2,5 is. Als je telkens een goedkope slaapzak van de Hema of Prénatal koopt ben je niet net zoveel geld kwijt, maar het tikt wel aan. Het goedkoopste is en blijft een dekentje, maar als dat niet lekker werkt is zo'n vierseizoenenslaapzak ideaal.
Hier komt bij dat het echt een heel fijn ding is. De Hema-slaapzak die wij hebben verbleekt erbij. We hebben die 'discussie' ook wel eens gehad in het kinderkleertjestopic: goed spul is duurder, maar je kunt er ook juist veel plezier van hebben. Ik zou het eerder zonde vinden om veel geld uit te geven aan een dekentje (van Koeka of zo) dat je alleen kunt gebruiken als je baby in de wieg ligt.
Achja, ieder moet die afweging voor zich maken. Wij hebben de slaapzak indertijd gekocht omdat we hoopten dat de overstap naar slapen zonder Puckababy wat soepeler zou gaan. Bij toeval hebben we ontdekt dat het een heel fijn ding is, want anders zouden we het waarschijnlijk met goedkopere slaapzakjes hebben gedaan.
Dat Ko onder zijn dekentje blijft liggen vind ik best uitzonderlijk! Het lijkt me dat hij gewoon een rustige slaper is. Ivan wurmde zich al onder zijn deken vandaan toen hij een heel kleine baby was en hij gaat nog steeds het hele bed door.
Tja, lastig. Aan de ene kant ben ik ook geneigd om te zeggen: ze is zo klein, ze zal het wel nodig hebben, geef het haar gewoon. Aan de andere kant zou ik er bij Ivan vrij terughoudend in zijn omdat hij al wat zwaarder is. Nou ja, ik zou een middenweg proberen te vinden: wat meer te eten geven en misschien ook wat vetter (geen magere yoghurt maar juist volle bijvoorbeeld), maar wel in de gaten houden of het niet de spuigaten uitloopt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:54 schreef miss_sly het volgende:
Wat meer boterhammen, ook als tussendoor? Want na 2 boterhammen bij ontbijt of lunch is ze wel even klaar. Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?
of DPAMquote:Op dinsdag 23 november 2010 10:18 schreef oeke het volgende:
Ko zijn dekentje was 60 euro, misschien dat hij er daarom zo lekker onder blijft liggen!![]()
Ik snap het wel hoor, je bent enthousiast over iets en dat wil je delen. Maar soms worden dingen zo opgehemeld dat ik er recalcitrant van word. Net als de GMK spullen.
Ik vind het zelf altijd fijn om te weten wat er zoal voorhanden is. Ik sta er niet eens bij stil dat anderen dat misschien als een vorm van evangelisme zien.quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:18 schreef oeke het volgende:
Ik snap het wel hoor, je bent enthousiast over iets en dat wil je delen. Maar soms worden dingen zo opgehemeld dat ik er recalcitrant van word. Net als de GMK spullen.
Ik heb er dus 2 (en een losse van de hema) maar ik gooi ze gewoon in de droger jaquote:Op dinsdag 23 november 2010 10:17 schreef Twinkly het volgende:
Tjee, het is maar goed dat je je bril niet op had EstrysHet was maar een bloedneus!
Ja, dat is waar Claudia en Vlindur, daarom zou ik er direct een kopen als ze geen 90 euro warenHet zijn twee slaapzakken in elkaar toch, dat zou maximaal 40 euro moeten zijn
Er staat er nu een om op Marktplaats voor 80 euro.
Hoe doen jullie dat als de Puckabag uitgewassen moet worden? Of kan mag die wel in de droger?
quote:
80 euro!quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:17 schreef Twinkly het volgende:
Er staat er nu een om op Marktplaats voor 80 euro.
Hoe doen jullie dat als de Puckabag uitgewassen moet worden? Of kan mag die wel in de droger?
quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:22 schreef Estrys het volgende:
een denkbed? dat lijkt mij ook wel wat![]()
Tess loopt ook in d'r slaapzakquote:Seb loopt gewoon door de kamer met zijn slaapzak aan. Hij begint ook uit zijn ledikant te klimmenDus ik vrees dat het binnenkort gedaan is met het ledikantje.
Maar mijn zwager is een autobed voor hem aan het maken van houtEen formule 1 auto
Dat is ook een aardige: relatief meer eiwitten geven. Maar ik vind het lastig om zo'n advies te geven, want ik weet niet precies wat de dagelijkse behoefte van een kind is aan koolhydraten, eiwitten en vetten.quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:23 schreef oeke het volgende:
Miss, een eitje koken bij de lunch, dat vind Ko soms ook erg lekker!
idd. Of een rijstewafel ofzo.quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou gewoon een extra boterham of idd wat extra fruit geven miss_sly.
Honger is honger en zolang het niet wekenlang achter elkaar is...
Gewoon bekijken alsof het een regeldagje is.
Omdat dat dekentje zo duur was, wilde ik perse dat hij eronder zou slapen. Dus vooral een kwestie van volhouden. Ko heeft ook een tijd gereisd maar had op een bepaald moment wel door dat het onder de deken lekker warm is en ligt sindsdien redelijk stil. Soms moet ik hem opnieuw toedekken, maar niet vaak.quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil nog steeds dat dekentje dat je een tijdje geleden liet zien.Jammer dat Ivan er niks aan heeft. Hopelijk is de tweede een dekentjeskind!
bij mij vult dat ook voor geen meter hoor... Ik kan een heel pak rijstewafels opvreten en dan nog steeds honger hebben..quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn 'probleem' zou zijn dat een rijstewafel of een soepstengel niet echt vult. En ik zou de voorkeur geven aan langzame koolhydraten in plaats van snelle, want daar krijg je juist vlugger honger van. Een bakje met cherrytomaatjes en wat komkommer is voor veel kleintjes heerlijk en daar kun je nooit te veel van eten.
Ocherme. Kind verplicht stil liggen omdat mama een duur dekentje heeft gekocht.quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:32 schreef oeke het volgende:
[..]
Omdat dat dekentje zo duur was, wilde ik perse dat hij eronder zou slapen. Dus vooral een kwestie van volhouden. Ko heeft ook een tijd gereisd maar had op een bepaald moment wel door dat het onder de deken lekker warm is en ligt sindsdien redelijk stil. Soms moet ik hem opnieuw toedekken, maar niet vaak.
Gewoon afwisselen Miss, een keer wat fruit extra, dan een boterham extra, dan een eitje, een cracker, tot ze weer minder gaat eten.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:35 schreef Estrys het volgende:
Ocherme. Kind verplicht stil liggen omdat mama een duur dekentje heeft gekocht.
Nee, precies. Het is goed dat je dat benadrukt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben blij dat je het zelf al een beetje aan geeft Claudia, want ik vond de gedachtengang ook wel een tikkie ver gaan.
Het kind heeft honger, geef haar toch gewoon die extra boterham. Ze zal er echt niet direct overgewicht of een slecht eetpatroon door ontwikkelen.
Ja!quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:45 schreef oeke het volgende:
[..]
Oh, en volgens mij doe ik zijn toekomstige partner er ook een plezier mee!
![]()
Ik heb jarenlang Brinta als ontbijt gegeten en daar hield ik het echt wel lang op vol.quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
Nu we het toch over eten hebben (en ook weer pap!): ik had het er met mijn schoonmoeder over dat Ivan nog echt behoefte heeft aan een fles 's ochtends en dat een manier om die eruit te gooien misschien is door van zijn ontbijt eens pap te maken en te kijken hoe dat gaat. Daarop zei ze heel resoluut dat ik Ivan geen pap moet geven want dat zet meer aan dan een boterham (of twee) en dat kan Ivan niet hebben.
Waar komt dit vandaan? Misschien geef je met pap relatief meer calorieen, maar als het aantal calorieen gelijk is kan pap toch niet meer aanzetten?
Ik kan me goed voorstellen dat pap meer vult, maar meer aanzetten kan niet als er niet meer calorieen in zitten. Ik weet trouwens niet of dat laatste het geval is, hoor. Ik heb een tijdje cruesli gegeten en ik merkte dat ik al gauw ruimschoots over het aantal calorieen van 2 boterhammen heenging doordat ik mijn bakje nogal volgooide. Ik kan me voorstellen dat het met pap ook zo gaat, maar tegelijkertijd is pap onvergelijkbaar met cruesli.quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:56 schreef Brighteyes het volgende:
Nee joh, gewoon lekker in een fles doen!
Als je het niet te dik maakt, gaat dat prima.Zie hieronder.
[..]
Ik heb jarenlang Brinta als ontbijt gegeten en daar hield ik het echt wel lang op vol.
Dat ik te dik werd heeft daar iig zeker niet aan gelegen.
En is het echt zo dat er meer Kcal in zitten?
Ik heb een tijdje het EGA dieet gedaan, en die gaven aan 250cc zuivel en 25gr granen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat pap meer vult, maar meer aanzetten kan niet als er niet meer calorieen in zitten. Ik weet trouwens niet of dat laatste het geval is, hoor. Ik heb een tijdje cruesli gegeten en ik merkte dat ik al gauw ruimschoots over het aantal calorieen van 2 boterhammen heenging doordat ik mijn bakje nogal volgooide. Ik kan me voorstellen dat het met pap ook zo gaat, maar tegelijkertijd is pap onvergelijkbaar met cruesli.
Miss, houdt Senna eigenlijk van soep? Ik vind dat zelf altijd zo'n fijne lunch, soep met brood.
ja ik mag niet lijnen nuquote:Op dinsdag 23 november 2010 10:58 schreef Brighteyes het volgende:
![]()
Ik mis het zo!Ik heb jarenlang met Brinta ontbeten, zo lekker!
Maar het mag niet van meneer en mevrouw #heller.
Bijna twee alweerquote:Op dinsdag 23 november 2010 11:08 schreef Brighteyes het volgende:
Estrys, ik moest even in het lijstje kijken hoe oud Seb is, want ik dacht 'huh??? Dat doet de mijne helemaal nog niet'. Maar duh... Seb is 7 maanden ouder.
Heerlijk om te lezen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |