abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 10:50:18 #276
5428 crew  miss_sly
pi_89045185
Dank voor het meedenken allemaal!

rijstwafels blieft ze ineens niet meer, terwijl ze daar tot voor kort dol op was. Soepstengels wel, maar dat vind ik ook niet echt iets om de hele dag door te geven. Iets meer fruit kan wel, denk ik, maar ik wil haar ook niet de hele dag aan het fruit hebben. Komkommer lust ze ook niet, een bakje tomaatjes heb ik staan en krijgt ze gedurende de dag altijd als ze zin heeft. Maar idd, het moet wel vullen als ze echt honger heeft. En dan is brood of fruit natuurlijk toch vullender!

En honger heeft ze. Het eerste wat ze zei toen ik vanochtend uit de slaapkamer kwam (schaap was er om half 7 uitgegaan met haar zodat ik nog een half uurtje kon blijven liggen) was "eten". En meteen ook mee gaan helpen de tafel dekken, bij haar stoeltje gaan staan springen om erin geholpen te worden...het is dus wel echt! Dus moet ik er wel wat mee, vind ik.

Maar dus extra fruit en brood wordt het dan maar. Misschien eens kijken of we de dag behalve met brood ook met pap kunnen beginnen. Dat vult ook goed. Bambix met gewone melk hoeft ze trouwens niet, hebben we gisteren gemerkt :D met Nutrilon2 wel :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89045217
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:45 schreef oeke het volgende:

[..]

>:) Oh, en volgens mij doe ik zijn toekomstige partner er ook een plezier mee! ;)

Ja! :o
kenonne ik schrok me vannacht het apenzuur omdat B. zich met dekbed en al omdraaide (en bijna uit bed donderde, dat dan ook wel weer :D :') ). Maar dat was koud inene zeg :X

Overigens is het wel zo ja, dat ze vanzelf wel doorkrijgen dat het onder het dekentje wél lekker warm is en dan beter blijven liggen. het gaat hier nu ook beter wat dat betreft.
En over slaapzakken, ik heb hier een kind dat een enorme plasser is, ondanks het 's nachts verschonen en verschillende merken luiers proberen blijven we tot wel 2 keer per week, soms vaker, een helemaal natgeplast kind aantreffen in bed 's morgens. Dan is het wel gewoon erg prettig om meerdere slaapzakken te hebben liggen. Want ik ben wel goed maar nie gek, ik ga niet om 3 uur 's nachts de wasmachine aanzetten, dan trek ik gewoon een nieuwe slaapzak uit de kast :+

En over eten, gewoon meer te eten geven. Niet teveel bij nadenken gewoon luisteren naar je gezond verstand. Als ze honger heeft en dat aangeeft dan zou ik daar gewoon naar luisteren. Misschien wat meer aanbieden bij het ontbijt of juist tussendoor een boterham of wat fruit geven. Geen punt lijkt me.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89045238
En een aparte post voor Wup en Emma! *O* *O*
van harte Wup met je kleine meiske en welkom hier!

Gaan jullie nog wat vieren vandaag?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89045255
Nu we het toch over eten hebben (en ook weer pap!): ik had het er met mijn schoonmoeder over dat Ivan nog echt behoefte heeft aan een fles 's ochtends en dat een manier om die eruit te gooien misschien is door van zijn ontbijt eens pap te maken en te kijken hoe dat gaat. Daarop zei ze heel resoluut dat ik Ivan geen pap moet geven want dat zet meer aan dan een boterham (of twee) en dat kan Ivan niet hebben.

Waar komt dit vandaan? Misschien geef je met pap relatief meer calorieen, maar als het aantal calorieen gelijk is kan pap toch niet meer aanzetten? 8)7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:53:07 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89045259
Miss_sly, qua leeftijd kan je toch ook al over op Brinta dacht ik?
Iig krijgt Oscar dat dus al wel. ;) :@ :o *twijfelt*
En daar houdt hij het op zich prima op uit tot het fruit-moment. :Y
Oh, en gewoon met halfvolle melk dan.
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 10:56:05 #281
5428 crew  miss_sly
pi_89045328
Brinta in een bord, bedoel je? Qua leeftijd kan het wel, maar ik denk niet dat ze dat gaat doen. Hebben we al eens geprobeerd, maar geen succes. Ze is gek op haar papFLES me pyjamapapje gemaakt met nutrilon2. Echt heel erg! En het probleem is dus dat je telkens weer een pak van het een of ander koopt en het dan na een keer weg kunt doen, omdat ze het neit eet. En lang bewaren kun je die dingen ook niet.
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:56:47 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89045350
Nee joh, gewoon lekker in een fles doen! :Y
Als je het niet te dik maakt, gaat dat prima. :Y Zie hieronder. :)

Zal ik je anders wat Brinta opsturen? Kan je dat proberen zonder dat je een heel pak hoeft te kopen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
Nu we het toch over eten hebben (en ook weer pap!): ik had het er met mijn schoonmoeder over dat Ivan nog echt behoefte heeft aan een fles 's ochtends en dat een manier om die eruit te gooien misschien is door van zijn ontbijt eens pap te maken en te kijken hoe dat gaat. Daarop zei ze heel resoluut dat ik Ivan geen pap moet geven want dat zet meer aan dan een boterham (of twee) en dat kan Ivan niet hebben.

Waar komt dit vandaan? Misschien geef je met pap relatief meer calorieen, maar als het aantal calorieen gelijk is kan pap toch niet meer aanzetten? 8)7
Ik heb jarenlang Brinta als ontbijt gegeten en daar hield ik het echt wel lang op vol.
Dat ik te dik werd heeft daar iig zeker niet aan gelegen.
En is het echt zo dat er meer Kcal in zitten?

Oscar krijgt een fles van 220cc melk met 6 kleine schepjes brinta (ik zal het eens afwegen, het zijn de schepjes van Friso melkpoeder ;) ).
Heel gezellig 's ochtends bij ons op bed. O+ 1-2-3 speen met iets groter gemaakt gaatje en gaan! :Y

Oh, en Sasha trouwens ook nog steeds. :Y
En die is echt by far niet te dik, eerder aan de tengere kant met zijn spillepootjes. O+
pi_89045352
Zelf eten :+
doe ik ook, ik heb nog 2 soorten brinta te gaan, dan zijn alle pakken weer op :P :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:58:21 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89045386
O+
Ik mis het zo! :Y Ik heb jarenlang met Brinta ontbeten, zo lekker! :Y
Maar het mag niet van meneer en mevrouw #heller. ;)
pi_89045442
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:56 schreef Brighteyes het volgende:
Nee joh, gewoon lekker in een fles doen! :Y
Als je het niet te dik maakt, gaat dat prima. :Y Zie hieronder. :)

[..]

Ik heb jarenlang Brinta als ontbijt gegeten en daar hield ik het echt wel lang op vol.
Dat ik te dik werd heeft daar iig zeker niet aan gelegen.
En is het echt zo dat er meer Kcal in zitten?
Ik kan me goed voorstellen dat pap meer vult, maar meer aanzetten kan niet als er niet meer calorieen in zitten. Ik weet trouwens niet of dat laatste het geval is, hoor. Ik heb een tijdje cruesli gegeten en ik merkte dat ik al gauw ruimschoots over het aantal calorieen van 2 boterhammen heenging doordat ik mijn bakje nogal volgooide. Ik kan me voorstellen dat het met pap ook zo gaat, maar tegelijkertijd is pap onvergelijkbaar met cruesli.

Miss, houdt Senna eigenlijk van soep? Ik vind dat zelf altijd zo'n fijne lunch, soep met brood. :9
pi_89045463
Geen eettips hier, Seb eet heel erg veel en komt voor geen meter aan. Brood, avondeten soms minder maar dan de volgende dag weer ineens heel veel. Hij krijgt naast fruit, een soepstengel of een stukje peperkoek tussendoor. Brinta weet ik niet, heb het een keer een poging gedaan maar toen vond hij het niet te eten. Net als pindakaas trouwens.

Seb begint nu echt goed te praten :o Zo snel allemaal opeens. 'Opa meekomen' zei hij gisteren tegen mijn vader _O- duidelijke taal.
En we waren gisteren even in een winkel, daar hadden ze ook konijnen, die heeft hij even laten schrikken door er heel dichtbij te gaan hangen en dan te gaan roepen. Volgens mijn vader zijn die de komende maanden onverkoopbaar :D Gaan we weg en mijn vader zegt houdoe tegen de kassiere en Seb liep achter hem aan: houdoe zegt ie. Hilarisch was dat.

Ik moet ook steeds zo om hem lachen. Hij gaat het liefste op zijn hoofd staan op de bank. Haalt allerlei gekke kunsten uit. Springt op K3 en iedereen moet dan meedoen. Vorige week was hije en liedje mee aan het fluiten :o Ik wist niet dat hij dat kon.

Vanmorgen ging hij mijn moeder uit haar bed halen, dus ik zeg netjes kloppen. Hij bonst me toch op die deur, zwarte piet is er niks bij en dan gooit hij de deur open en roept keihard: HALLOOOOOOWWWW _O-

Ik vind het zooo leuk nu O+ O+ O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:03:19 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89045507
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat pap meer vult, maar meer aanzetten kan niet als er niet meer calorieen in zitten. Ik weet trouwens niet of dat laatste het geval is, hoor. Ik heb een tijdje cruesli gegeten en ik merkte dat ik al gauw ruimschoots over het aantal calorieen van 2 boterhammen heenging doordat ik mijn bakje nogal volgooide. Ik kan me voorstellen dat het met pap ook zo gaat, maar tegelijkertijd is pap onvergelijkbaar met cruesli.

Miss, houdt Senna eigenlijk van soep? Ik vind dat zelf altijd zo'n fijne lunch, soep met brood. :9
Ik heb een tijdje het EGA dieet gedaan, en die gaven aan 250cc zuivel en 25gr granen.
Ik heb dat net even bij het Voedingscentrum ingevoerd en kom dan op 204Kcal uit met halfvolle melk en Brinta. 2 boterhammen met kipfilet komt neer op 211Kcal.
Dus dat komt aardig overeen.
Ik hield me ook echt braaf aan die hoeveelheid. Zat er ingesleten, even afmeten en wegen en dan in de magnetron gooien. Nam het zelfs mee naar mijn werk. O+
pi_89045511
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:58 schreef Brighteyes het volgende:
O+
Ik mis het zo! :Y Ik heb jarenlang met Brinta ontbeten, zo lekker! :Y
Maar het mag niet van meneer en mevrouw #heller. ;)

ja ik mag niet lijnen nu :7 goed excuus hè? :D

maar goed, Amélie moet nog steeds niets van pap hebben. Alleen soms als ik het eet en dan steeds een klein hapje bij mij komen bedelen, maar als ik een bordje echt voor haar maak dan wil ze niet :') nouja goed, dan niet. Dan smeren we een boterham, net zo makkelijk.

Seb :D O+ wat gaat dat hard dan ineens zeg Estrys! :o
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89045574
Zeg, BE, je zit nu toch niet je eigen dieet te ondermijnen?

Heerlijke feelgoodposting, Estrys!
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:06:06 #290
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89045578
Pap, pure ranzigheid als je het mij vraagt...
Dat zou ik mijn kinderen dus ook niet zo snel geven. En Toby mag het sowieso niet :P

Miss_Sly, een plakje ontbijkoek is ook een lekker en vullend tussendoortje. En Devin at (en eet) vaak een hardgekookt eitje in stukjes tussendoor. Drupje ketchup erop en dat prikt hij zo weg met een vorkje. Heel gezond, vooral voor opgroeiende kinderen :Y
En ik maak vaak lekkere snackjes: tomaatjes vullen met Hutten Kase, crackertjes met kaas en plakje komkommer, olijfjes gerold in een plakje kaas, of ik maak avocado-dip en geef er soepstemgels of snij er reepjes groente bij om te dippen.... Ook lekker in (al dan niet zelfgemaakte) houmous :9
En samen tosti's maken is ook leuk, en weer eens wat anders dan de standaard boterham.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:08:18 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89045627
Estrys, ik moest even in het lijstje kijken hoe oud Seb is, want ik dacht 'huh??? Dat doet de mijne helemaal nog niet'. Maar duh... Seb is 7 maanden ouder. :D
Heerlijk om te lezen! :Y
pi_89045631
Juk, ik hou niet van pap, krijg er altijd zo'n laf gevoel bij. Vroeger ontbat ik wel regelmatig met Brinta, maar dat liet ik dan te lang staan waardoor ik een bord beton kreeg, blegh. Maar omdat ik nauwelijks nog bv geef, heb ik geprobeerd om Lente 's ochtends aan de pap te krijgen. Leek me ook wat sneller 's morgens. Maar bij haar kreeg ik het er ook niet in. Gelukkig lust ze wel gewone melk.

Ik zit er trouwens aan te denken om Lente verse, rauwe melk direct van de koe te geven. Da's hartstikke gezond. Maar weet niet vanaf welke leeftijd dat veilig is ivm de lysteriabacterie. Iemand een idee?

Wup en Emma, welkom hier! En gefelciteerd natuurlijk! *O*

Miss, ik zou er ook niet moeilijk over doen, hoor. Gewoon lekker laten eten. Ik zou zelf wel de voorkeur geven aan gezonde, Hollandse boerenkost boven rijstwafels en soepstengels en zo. Gewoon een boterham extra, wat fruit en (rauwe) groente.

Fijn dat je je iets beter voelt, Oek. Lente ligt alweer op bed, die voelde zich ook ellendig vanmorgen. En ze ziet er ook wat waterig uit. ;(
pi_89045659
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:08 schreef Brighteyes het volgende:
Estrys, ik moest even in het lijstje kijken hoe oud Seb is, want ik dacht 'huh??? Dat doet de mijne helemaal nog niet'. Maar duh... Seb is 7 maanden ouder. :D
Heerlijk om te lezen! :Y
Bijna twee alweer :o
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:09:51 #294
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89045665
Seb kan fluiten, dat is echt knap :o

En hoera voor Emma en WupWup, welkom hier :W
pi_89045671
Brinta, heeeerlijk!! :D Tess en Amber zijn er ook gek op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 11:13:29 #296
5428 crew  miss_sly
pi_89045751
Eitje zou ik een goed idee vinden, maar dat blieft ze ook al niet :o eigenlijk moet ze best vele niet als ikd at zo eens op een rijtje zet. En ik dacht nog wel dat ze een gemakkelijke eter is. Maar peperkoek dus ook niet. En komkommer niet. Soep wel, meestal, dat is ook nog wel iets om bij de lunch te doen idd! Goed idee!

pap 's ochtends is ook nog wel een goede ivm het afbouwen van de bv. Lekker flesje pap bij ons in bed ipv bv. Ga ik proberen! En we gaan sowieso even verder proberen met de bambix met nutrilon. Als dat nou goed gaat, proberen we weer eens met (half)volle melk. En dan later idd Brinta. Ow, we hoeven ons nog niet te vervelen, zie ik :P
pi_89046110
Suf is dat: meestal ben ik vrij ongeïnspireerd wat maaltijden en tussendoortjes voor Ivan betreft, maar nu heb ik ineens allerlei ideeen.

Een soep die ontzettend goed vult is de broccolisoep van Gordon Ramsay. Die is heel simpel te maken: broccoli koken (al dan niet in bouillon) en in een blender doen met het eigen kookvocht. Je kunt zelf bepalen hoe dik de soep wordt (hoe dikker, hoe meer je het gevoel hebt dat je brinta zit te eten). Ramsay doet er zachte geitenkaas bij (een stukje op bord leggen en de soep eroverheen gieten) en geroosterde amandelen, maar die laatste twee kun je prima weglaten. Tot slot naar behoefte op smaak brengen met zout en peper.

Senna lust geen eieren, maar misschien wel omelet (met groenten! :9) of flensjes?
pi_89046167
en bedankt het Claudia... nu heb ik meteen honger! ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:31:14 #299
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89046226
Snelle mini-pizza's!
Supersimpel door een pita doormidden te snijden en die te beleggen met tomatenpuree (of ketchup), paprika, mais, ui, olijf etcetc. Er hoeft niet eens (geiten)kaas of ham ofzo op. En je kan ook je kliekjes van de avond ervoor erop verwerken :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:33:34 #300
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89046301
Vicky, ik ook :D

Ik ga vast lasagna maken voor vanavond. Met soja-melk en dan een stukje zonder geraspte kaas erover voor Toby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')