abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88967358
Miss, het klinkt mij juist als een noodzakelijke ontwikkeling in de oren, de 'dit is van mij!'-fase. Dat bezitterige/claimerige lijkt iets negatiefs, maar het heeft natuurlijk ook veel positieve kanten. Het klinkt vergezocht, maar denk maar eens aan mensen die hersenbeschadiging o.i.d. hebben en het aan een 'sense of ownership' ontbreekt. Ik heb wel eens iets gelezen over een meisje dat daardoor een heel losse seksuele moraal had. Dat is geen wonder, want 'dit is van mij en dus niet van jou' bestond voor haar niet.

Eigenlijk het is best fraai dat de basis voor zulke concepten al vroeg in de kindertijd wordt gelegd. Op een bepaald moment komt leren delen er ook vast wel bij, maar ik stel me zo voor dat die ontwikkelingen niet allemaal synchroon lopen. Ik weet er het fijne niet van, maar ik ga er eens iets over opzoeken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88967378
Ik bedenk trouwens ineens dat ik dat wel heel vaak zeg, dat Ivan ergens niet aan mag zitten omdat het van mij is, en dat hij ergens wél aan mag zitten omdat het van hem is. "Nee, dit zijn mama's boeken en dit is Ivans boekje, ga daar maar mee spelen." Dat soort opmerkingen.
pi_88967417
Oh, dit is wel een interessant overzicht van ontwikkelingsfasen! Zo staat er: "1,5-2 jaar: begin van het eigendomsbegrip".
pi_88967421
Oh ik denk ook zeker dat het een goede les is om te leren. Maar Ko kan nog geen 'mij' zeggen.
En geeft dat ook nog niet zo aan.
Vandaar dat ik denk dat ze het van een ander of iets ouder kindje zal hebben opgepikt.

Ah, dan zal Ko over een maandje het 'mij'-woord leren!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 10:22:51 #106
5428 crew  miss_sly
pi_88967426
Ja, dat zeg ik toch eigenlijk ook wel, inderdaad. En je hebt gelijk, het is niet per se een negatieve ontwikkeling, integendeel. Het is misschien meer het venijnige dat me een beetje dwarszit, maar dat zal a) een beetj meisjesachtig zijn en b) ook nog wel wat veranderen in de loop van de tijd (hoop ik).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88967453
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:22 schreef oeke het volgende:
Oh ik denk ook zeker dat het een goede les is om te leren. Maar Ko kan nog geen 'mij' zeggen.
En geeft dat ook nog niet zo aan.
Vandaar dat ik denk dat ze het van een ander of iets ouder kindje zal hebben opgepikt.
Er staat in het overzicht dat het "ik"-concept zo rond 2 jaar komt, dus dat zou inderdaad wel vroeg zijn.

quote:
Ah, dan zal Ko over een maandje het 'mij'-woord leren!
:D
pi_88967488
Als Senna nu al 'is mij' zegt, dan vind ik wel dat Ko dat over een maandje ook moet kunnen, hoor. }:|
pi_88967511
Nouja, ik bedoel eigenlijk te zeggen dat de intentie normaal en van belang is voor je ontwikkeling, maar dat de uiting ervan waarschijnlijk een kopie is van andere kindjes.
Ik kom vandaag niet goed uit mijn woorden geloof ik.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 10:37:49 #110
5428 crew  miss_sly
pi_88967624
Wat een interessant onverzicht! Maar idd is Senna dan wel wat vroeg met sommige dingen. Maar goed, misschien een beginnend iets dat zich nog lang niet uitontwikkeld voor ze 2 is ofzo.

oeke, als we Senna en Ko samen laten spelen, zal hij het ook zo leren, vrees ik :D Ze zullen van elkaar niet alleen de leuke dingen overnemen, zoals bal zeggen en knuffelen :+
pi_88967630
Oh, ik begrijp goed wat je bedoelt, oeke! En er zit volgens mij wat in.

Dat overzicht laat ook wel duidelijk zien dat sommige ontwikkelingen al vanaf 1-1,5 jaar ingezet worden maar nog jarenlang doorlopen en 'verfijnder' worden, met name ontwikkelingen gericht op zelfstandigheid en het krijgen van een eigen wil. Het valt me ook op dat 'bepaalde zelfbeheersing' en 'leren delen' pas tussen 2,5-3 jaar plaatsvinden. :+
pi_88967704
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:37 schreef miss_sly het volgende:
oeke, als we Senna en Ko samen laten spelen, zal hij het ook zo leren, vrees ik :D Ze zullen van elkaar niet alleen de leuke dingen overnemen, zoals bal zeggen en knuffelen :+
Dat is alleen maar goed! :Y)
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 10:47:48 #113
5428 crew  miss_sly
pi_88967792
Even tussendoor over papjes nog een keer :@
Bambix groeiontbijt 8 granen peuterontbijt staat op dat het met nutrilon3 moet, maar dat kan toch ook wel met gewone melk? en Kun je dat ook wat minder dik maken, zodat het met de fles gegeven kan worden?

schaap is nu met Senna in de winkel boodschappen doen en hij belde wat hij dan moest meenemen. Met die papjes voel ik me gewoon een beetje onzeker, raar misschien, maar het is niet anders.
Toen schaap doei zei voor hij ophing, hoorde ik Senna op de achtergrond heel hard Daaaag roepen O+
pi_88967867
Tuurlijk kan het met gewone melk miss. En minder scheppen maakt toch niet uit. :)

:@ ik durf het bijna niet te zeggen... Tess heeft nu 2 avonden pyamapapje biscuit gehad en ze heeft 2 nachten doorgeslapen :@
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 11:00:04 #115
5428 crew  miss_sly
pi_88968091
Vick, lekker toch! Misschien heeft ze dan net een iets vollere maag, waardoor het beter gaat. Of haalt ze er wat troost uit, voelt ze zich slaperig en rozig en lukt het daardoor beter!
  zondag 21 november 2010 @ 11:08:51 #116
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88968297
Wij geven nooit pap eigenlijk. 's Ochtends eet Thomas een boterham en 's avonds krijgt hij soms wel, soms geen fles melk. Een beetje afhankelijk van hoe hij gegeten heeft die avond.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_88968912
Ivan krijgt ook geen pap, maar het is het eerste waar ik mee aan het experimenteren zou zijn gegaan als hij niet lekker doorsliep!

Wij hebben de flessen nu vrij soepeltjes afgebouwd naar één fles in de ochtend. Ik weet niet wanneer die eruit hoort te gaan, maar ik vind het wel even goed zo. Hij heeft nog echt behoefte aan die fles na zijn boterham. Ach, misschien ga ik er t.z.t. wel pap van maken!
pi_88971075
Ik mis de papfles 's morgens. :@

Ik heb Tyler een uurtje geleden per ongeluk in slaap geknuffeld. O+
pi_88974243
Lekker ingrid! Knuffelen is fijn!

Leuk he BJ, die aanstaande verjaardag. Ik vind Evie al echt een dreumesje, dus kom maar op!

Ssserpente en Sorbo, lastig he, die dreinende en ondeugende dreumesjes.
Wat je je goed moet realiseren is dat ze hun wereld aan het ontdekken zijn.
Ze zijn niet "ondeugend" om jou te pesten want ze hebben nog geen geweten.
Ik hoop dat jullie van de wel gezellige momentjes extra genieten.

Lars is weer beter, eet weer goed en is weer gezellig.
Hij heeft alleen nu ineens een gevlekt rompje???
Ik dacht meteen aan de 6e ziekte, maar die heeft hij al gehad.
Nou ja, het zal ook wel weer wegtrekken....

We zijn even bij ons nieuwe huis geweest, er lag vorige week alleen nog fundering, nu ineens staat er een half huis! :o Binnenmuren staan, en zelfs de buitenmuur is al deels gemetseld...
Gaat hard! Aangezien Meike er geen fluit van snapt zijn we maar even met de kinderen gaan kijken, ook binnen, hopend dat het dan wat duidelijk wordt voor dr, en voor wat het waard is pikt Lars het dan ook mooi mee zo.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88974441
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:50 schreef Vicky het volgende:
Tuurlijk kan het met gewone melk miss. En minder scheppen maakt toch niet uit. :)

:@ ik durf het bijna niet te zeggen... Tess heeft nu 2 avonden pyamapapje biscuit gehad en ze heeft 2 nachten doorgeslapen :@
Wat heerlijk Vicky!
Hier een echt papkind hoor, die lurkt 's ochtends bij het opstaan en 's avonds voor het naar bed gaan een fles pap leeg.
Wij hebben Bambix of soms de kant en klare pyjamapapjes, ideaal!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_88981530
We hebben gewoon al om 5 uur gegeten omdat Mette honger had. Ze wil momenteel eigenlijk alleen nog maar eten wat wij eten. Dus moesten wij ook al mee eten.
Maar ik ben zo trots op haar dat ze ineens zo ontzettend goed eet en met plezier en smaak.

Vandaag voor het eerst ei op. Ik had een tortilla gemaakt met paprika, courgette, beetje prei, mini beetje ui, aardappeltjes. En wij hadden er gehaktballetjes in tomatensaus.
Twee maanden geleden moest ze nog niks weten van dit gerecht.

Ze is echt een stuk beter te genieten vandaag. een heerlijke zondag zo.

Karin, wat gaaf, in het nieuwe huis kijken! Lijkt me zo tof als het helemaal gebouwd ziet worden. Hoe reageerde Meike erop? Fijn dat het met Lars ook weer beter gaat.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88983390
Pfieuw! Morgen weer uitrusten op 't werk ;)

Wickie, wa fijn dat Mette met smaak eet!

Karin, spannend he, zo'n nieuw huis?!

Wij hebben hier uiteindelijk toch nog een goede draai aan de dag kunnen geven, maar de eerste helft was echt moeizaam. Isabeau was zoals gezegd vanmorgen niet te genieten. Omhalf tien naar bed gebracht en toen bedacht haar broer dat hij maar even als een kamerolifantje de trap op moest denderen, waardoor het bij 20 minuten slaap bleef. Fijn!

Toen om half 1 opnieuw naar bed gebracht.En om half twee belde de buurjongen aan. Ging het luchtalarm opnieuw af. AAARGH! Maar gelukkig lukte het deze keer wel om haar weer in slaap te sussen en ze heeft lekker geslapen tot over drieën. Toen hebben we Isabeau en haar broer in de auto gezet en zijn we lekker naar het bos gegaan. Isabeau bij papa op de rug. Gouden greep. Vanaf dat moment was alles leuk! Ben blij dat op die manier het weekend toch positief eindigt.
pi_88984124
Oh Karin, ik had helemaal niet meegekregen dat jullie een nieuw huis hebben gekocht! Wat gaaf!
Mocht je details hebben/kwijtwillen, dan zou ik het interessant vinden om daar meer over te lezen via pm of zo. Ik vind het zo leuk om andermans woning te bekijken!

Wickie, fijn dat Mette met jullie mee eet! Het verbaast me niets dat dat goed werkt, samen eten. Wij moesten echt even een omschakeling maken. We hadden onszelf voorgehouden dat we samen met Ivan zouden gaan eten vanaf zijn eerste verjaardag en dat we zouden zien of ons eten geschikt was voor hem. We hebben in de vriezer altijd iets voor hem liggen dat we kunnen opwarmen, maar we laten hem ook eten wat wij hebben. Vanavond heeft hij spinaziestamppot op uit de vriezer en wat rode bietjes met feta van ons. Hij vond de rode bietjes heerlijk! Het samen eten kost wel veel meer tijd, merken we, maar het is de moeite waard. Hij houdt het gelukkig goed vol tot 18:00 uur en voor ons is het ook wel een lekkere tijd.

Oef, Sorbo, herkenbaar, dat wakker worden door omgevingsgeluiden net op het moment dat je daar niet op zit te wachten. Gelukkig werd het toch nog een fijn weekeinde. Ben jijzelf helemaal opgeknapt?

Ssserpente, nog iets interessants weten te snuffelen? :Y)
pi_88984328
Dank je dat je 't vraagt, ik ben wel weer opgeknapt. Zou best kunnen dat ik, doordat ik nog niet topfit was, wel wat minder geduld had.

ISabeau heeft trouwens zo ontzettend van mijn pompoenrisotto gesmuld. Zo lief. Bij elke hap zei ze aaaaaaah mmmmmmmmmm
pi_88984362
Maak je de risotto dan gewoon met bouillon?
pi_88984460
Oh, er is iets wat ik al een tijdje wil vragen. Toen Ivan net begon met zich optrekken en staan viel hij vaak en was hij daar erg van onder de indruk. Tegenwoordig lijkt het net alsof hij het niet eens merkt als hij valt. Ik wilde hem vanmiddag bijvoorbeeld uit bed halen toen hij in zijn slaapzak omtuimelde en best hard met zijn hoofd tegen de spijlen van het bed viel. En ja, weer leek het alsof hij het niet eens voelde! Ik vind het wat merkwaardig.
pi_88984480
Ik heb porties zelfgemaakte bouillon de vriezer. In dit geval heb ik groentebouillon gebruikt.
pi_88984534
Misschien was het eerst vooral de schrik en niet zozeer de pijn Claudia. En heeft hij inmiddels begrepen dat het erbij hoort en schrikt hij er gewoon niet meer zo van?
pi_88984553
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:39 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb porties zelfgemaakte bouillon de vriezer. In dit geval heb ik groentebouillon gebruikt.
Oh, dat is een goed idee! Die porties zijn vast veel minder zout? En krijg je de risotto daarmee goed op smaak voor julliezelf?
pi_88984614
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:41 schreef Sorbootje het volgende:
Misschien was het eerst vooral de schrik en niet zozeer de pijn Claudia. En heeft hij inmiddels begrepen dat het erbij hoort en schrikt hij er gewoon niet meer zo van?
Maar pijn en schrik zijn best wel sterke reflexen. Als ik bijvoorbeeld mijn teen stoot dan zeg ik meteen 'au' en als ik mijn hoofd zo zou stoten zou ik er op z'n minst van opkijken. Het geeft me een beetje een naar gevoel dat hij daar helemaal niet op reageert.
pi_88984715
Dat is inderdaad veel minder zout en voor onszelf voeg ik gewoon wat meer parmezaan of pecorino toe. En desnoods een snufje zout, maar was vandaag niet nodig. Ik maak gewoon vaak een grote pan bouillon als ik maar weinig nodig heb en de rest vries ik dan in.
pi_88984785
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar pijn en schrik zijn best wel sterke reflexen. Als ik bijvoorbeeld mijn teen stoot dan zeg ik meteen 'au' en als ik mijn hoofd zo zou stoten zou ik er op z'n minst van opkijken. Het geeft me een beetje een naar gevoel dat hij daar helemaal niet op reageert.
Snap ik! Ik weet er verder ook niet echt iets zinnigs op te zeggen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geloof ik gewoon zou denken dat hij kennelijk een hoge pijngrens heeft.
pi_88984847
Oh, ik vroeg me ook gewoon af of anderen het herkenden van hun kind. Echte zorgen maak ik me niet, want hij is erg voorzichtig en als hij geen of weinig pijn zou voelen zou ik verwachten dat hij juist heel onvoorzichtig is. Ik begrijp het alleen niet zo goed en ik vraag me af of het normaal is, vooral omdat hij op andere fronten nu zo (over)gevoelig lijkt.
pi_88984958
Gezellig Wickie, samen eten en een pak vrolijker zijn. Een goede zondag zo. :)

Wauw, wat gaat het snel, Karin, zo'n huis bouwen. Spannend hoor. Werd het wat reeeler voor Meike? En Lars?

Fijn Sorbo, een goed einde aan het weekend hebben, dan ga je toch een stuk blijer de week in. :*

Claudia, misschien huilde hij vooral van de schrik in het begin en calculeert hij het nu sneller in.
Oh, wat Sorbo zegt dus.
Ko reageert ook al veel minder erg op stoten of vallen.
Hij wijst dan alleen de tafel aan of de deur, in elk geval datgene waar hij zich aan stootte en zegt au, en gaat verder met zijn dingen.
P. is daarmee begonnen, hij wilde Ko laten zien waar hij zich pijn aan deed zodat Ko zich bewuster werd van de 'gevaren' in huis.

Poeh, vandaag zijn we in driftbuienland aangekomen.
Nog nooit zo geweest als nu.
Huilen, stampvoeten en helemaal rood aanlopen. Niet te geloven.
En enorm op mij gericht, de hele tijd bij mij willen zijn, P. mag hem even tillen maar dan weer dramatisch naar mij toe hangen.
Nou, het was een stuk minder leuke dag dan we bij aanvang dachten dat het zou worden. :')

Oh en ook leuk, bij de powertoolraces was een heel onaardig dreumesmeisje.
Ko was eindelijk even gezellig, gaf haar nog een knuffel, maar zij duwde hem alleen maar half omver.
Daarna beet ze op zijn vinger. En hard ook, de afdrukken stonden er echt diep in. :o
Ko huilde zo hard.
Het meisje werd berispt door de moeder, maar pakte even later weer Ko's handje en probeerde het zo nog 4 keer, waarop ik steeds zijn handje uit haar mond moest trekken en de moeder niks meer deed.
We zijn weggegaan. Ik was er helemaal klaar mee.
Ko zat later op mijn rug en aaide mijn wang, kwam bij mijn mond met zijn handje en zei: au au! Bluh.
pi_88985281
Powertoolraces. :( }:| :r :{

Toen m'n lief aan het koken was vanavond ik heb Ivan, geïnspireerd door Huup en Amélie, op een krukje naast hem gezet met een pannetje water en een lepel. Groot succes! Ik ben er voor de zekerheid wel bij blijven zitten.
pi_88985409
Wat leuk Claudia!

Vanmorgen heb ik als soort van noodgreep een bak water met kleine bakjes en kommetjes op een handdoek op de grond gezet, voor ISabeau om mee te spelen. We hebben toch een gietvloer B-) . Ze vond het enig! Ze kiepte de kom om en ging met haar pyjamabroek erin zitten. :')
pi_88985499
_O-

Ik ben blij dat we hier geen houten vloer of houten tafel hebben. Alles mag vies en nat worden, behalve het behang. En ach, nu we verhuisplannen hebben trek ik vies behang ook wel.
pi_88985978
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:01 schreef Claudia_x het volgende:
Powertoolraces. :( }:| :r :{
Nou, de races waren wel erg leuk.
Dit was gewoon een heel stom rotkindje. :{
En ik zou niet denken dat ik dat zou zeggen van een dreumes van mensen die ik nog vaag ken ook.
Maar tandafdrukken in het spekvingertje van je kind maken slechte dingen in je los! :7
Trouwens, ik vond het ook wel een opvoedkundig dilemma.
Hoe lang probeer je het leuk te laten? Wanneer ga je weg?
quote:
Toen m'n lief aan het koken was vanavond ik heb Ivan, geïnspireerd door Huup en Amélie, op een krukje naast hem gezet met een pannetje water en een lepel. Groot succes! Ik ben er voor de zekerheid wel bij blijven zitten.
Water is altijd een succes, he? Ko zijn eerste driftbui vandaag/ooit was omdat ik de kraan dichtdraaide terwijl hij in bad zat.
Ik kreeg hem er ook niet uit he? Volgens mij brulde hij wel een kwartier. Met zijn handjes om mijn nek en zijn neus in mijn schouder. O+
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 20:18:40 #139
5428 crew  miss_sly
pi_88986125
Sorbootje, fijn dat de dag toch nog beter is geworden dan gedacht. Leuk dat spelen met water :D Dat doen we hier maar niet met ee nlaminaatvloer op een houten vloer en met onderburen :o zeker niet nu we weer een lekkage uit de badkamer hebben -O-

wickie, wat gezellig he, zo eten! En wat fijn dat Mette zo goed mee-eet!

Claudia, geen idee hoe dat zit met dat stoten. Ik herken het van Senna niet echt. Soms is het heel hard huilen om niets en soms is het stoicijns verdergaan terwijl ik dacht: jeumig dat moet pijn gedaan hebben!

oeke, wat jammer dat het niet zo'n fijne dag is geworden. En wat vervelend van dat meisje en de moeder. Ik snap dat niet, dat laat je toch niet toe? Ik vind het zo vervelend als Senna iets naars doet naar een ander kindje, dat ik er altijd bovenop zit om te corrigeren en in de gaten te houden.

Wij hadden een fijne dag. De ochtend was leuk, samen cake gebakken (nou ja, Senna erbij in de stoel :P ) en na de lunch kwamen vrienden met een baby (4 maanden) langs. Senna helemaal gelukkig natuurlijk, want een echte baby in huis O+ Toen de baby ging slapen, heb ik Senna ook in bed gelegd. Ik dacht eigeniljk dat dat neit zou lukken, maar ze ging gewoon slapen :o voo rmij het beste bewijs dat we met slapen op de goede weg zijn en het echt wel goed komt. Misschien duurt het wat langer, maar als ze gaat slapen terwijl wij met bezoek nog binnen zitten, zit er toekomst in :Y
  zondag 21 november 2010 @ 20:19:55 #140
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88986183
Arme Ko, wat zielig ;(
Volgende keer maar een muilkorf meenemen voor als er weer zo'n bijtertje in de buurt komt van je kind }:| Of beter nog: oO/ ~O>

Claudia, die kleintjes zijn een stuk flexibeler dan wij, ze kunnen echt goed tegen een stootje. Als ik zou vallen hoe mijn jongens soms doen dan zou ik waarschijnlijk een week niet meer kunnen lopen...
Enneh, wanneer ga je vingerverven met Ivan? ;)

Senna die "Daaaag" zegt O+

Vicky, wat goed zeg ^O^ Ik hoop dat ze voortaan door blijft slapen! En als dat onder invloed van pyjama-papje is dan is dat maar zo, helemaal niks mis mee toch?

Wickie, klinkt lekker :9

En Isabeau heeft ook al zo lekker gegeten!

Toby heeft ook wat gegeten vandaag maar echt veel is het nog niet.
De hele dag nog huilerig en hangerig, pas na het avondeten kreeg hij een beetje een opleving en begon hij zowaar te spelen en zelfs te lopen. Hij viel steeds om, je kan wel merken dat hij nog erg verzwakt en misschien zelfs duizelig is.
.... met gevoel voor drama....
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 21:05:58 #141
5428 crew  miss_sly
pi_88989016
Ach Toby, zo ziek geweest. Ik hoop dat ie nu snel echt opknapt, Kersjes!

Zouden ze nu al echt kunnen dromen? Ook nare dromen? Senna begon net even heel hard te huilen en riep ook Nee Nee Nee. en toen was het weer stil en iets aan de hand :?
  zondag 21 november 2010 @ 21:10:29 #142
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88989327
quote:
Op zondag 21 november 2010 19:39 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, er is iets wat ik al een tijdje wil vragen. Toen Ivan net begon met zich optrekken en staan viel hij vaak en was hij daar erg van onder de indruk. Tegenwoordig lijkt het net alsof hij het niet eens merkt als hij valt. Ik wilde hem vanmiddag bijvoorbeeld uit bed halen toen hij in zijn slaapzak omtuimelde en best hard met zijn hoofd tegen de spijlen van het bed viel. En ja, weer leek het alsof hij het niet eens voelde! Ik vind het wat merkwaardig.
Volgens mij schrikken ze meer van onze reactie dan van het vallen zelf. Zowel Morris als Anna vallen zeer regelmatig. Geven meestal helemaal geen kik. Morris pas wanneer ik kijk en hij ziet dat ie aandacht heeft en Anna pas wanneer er bloed is.
Moet gelijk weer denken aan die dreumesmeet bij mij thuis, okt 2008. Anna rent de keuken in en klapt met haar bovenkaak op de granieten vensterbank. :X ik dacht: ziekenhuis! Maar nee hoor. Doekje, even schoonmaken en weer verder. Kersjes, jij was daar ook bij toch?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88989554
Och Toby.....dat had Lars vrijdag ook, echt even blazen en hij lag omver!

Oeke, poeh daar zou ik ook echt giftig van worden, ik vind bijten zo gemeen....
En op zich kunnen de kinderen er zelf nog niet eens zoveel aan doen, maar de ouders moeten dan toch wel ingrijpen zeg...idioot die reactie.

Senna die daaaag zegt, wat een scheetje lijkt me dat. Op de foto's komt ze zo zacht en lief over.

Sorbo, echt zo herkenbaar, het wakker worden door de deurbel. Daarom staat onze deurbel tegenwoordig uit. Echte bekenden komen wel achterom en anders kloppen ze wel op het raam.

Ja ons nieuwe huis, echt heerlijk vooruitzicht!
Het is alleen jammer dat we half jan. uit onze huidige woning moeten en de nieuwe woning maart/april klaar is. We gaan tijdelijk een huis huren. Een klein en oud huisje. Maar we hebben iets (wat een zoektoch was dat om iets betaalbaars te vinden om te huren) Ik zie er enorm tegenaan, die periode in het tussenhuisje. En net ook dan wordt Meike 4, en moet ze naar school....Ik kan er nu al om janken, maar ja, het wordt er ook niet anders van.
Meike vond het nieuwe huis bere-interessant, ze wou er meteen wel wonen zei ze....
Ik kon haar nu wel echt aanwijzen waar de wc dan komt, de keuken, waar de kamer is, de garage....ze wou helemaal niet meer weg.
Lars vond het allemaal niet zo boeiend op het oog, ik had hem op de arm dus hij kon ook niet zoveel, maar ik denk dat het alleen maar positief kan werken om hem ook zo nu en dan mee te nemen en te laten zien waar we straks gaan wonen.

Claudia, ik zal je gauw eens een pm'pje sturen met de specs! Ik vind het leuk om het te laten zien. Zit je op hyves?? Want daar post ik regelmatig foto's van de vorderingen.
En een filmpje van lopende Lars, die kan ik wel even proberen hier te posten:
Tis wel een donker filmpje, want savonds, maar wel cute, mijn opvreetkind
Lars kan lopen
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 21:17:16 #144
5428 crew  miss_sly
pi_88989774
Aah, kijk hem gaan dan, Lars O+
Leuk een neiuwbouwwoning ook, Karin! Maar ik kan me voorstellen dat je niet zo zit te wachten op die tussenwoning. Dat is ook iets waar we heel hard over moeten denken, hier. Sowieso is een tussenhuurwoning in Amsterdam niet heel gemakkelijk te vinden, vrees ik.
  zondag 21 november 2010 @ 21:26:03 #145
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88990385
Karin, kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet! Maar hou voor ogen wat je er voor terug krijgt! En wat is Larsmtoch een leukerdje!

Ik nam vandaag een foto van Anna en Morris die aan het samenspannen waren tegen mij (opklapstoeltje weggepakt wegens geklier en toen samen op tafel gaan zitten!) en ik kwam tot het schokkende besef dat Morris bijna net zo lang is als Anna. Ze kunnen dezelfde broeken aan. Dat vind ik toch wel een rare gewaarwording....

Het fotobewijs toegevoegd:

En anna mocht vandaag de kleren uitkiezen :X laten we het maar op 'kleurrijk' houden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Memmel op 21-11-2010 21:32:40 ]
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88991532
Die foto van Anna en Morris! :o Wat een geweldig stel. Je zult maar twee van die fraaie kinderen hebben. Die anekdote over Anna en de granieten vensterbank... :X Maar het doet me deugd dat er meer van die stoïcijnse kinderen zijn.

Wat loopt Lars goed, Karin! Ik vind het een koddig gezicht. Ivan heeft vandaag ook weer wat geoefend met stapjes doen, maar zo goed als Lars op het eind loopt doet hij niet. Het blijft hier nog bij één of twee stapjes, vaak van object A naar object B.

Toby klinkt wel erg zielig, Kersjes. Beterschap gewenst. :*
pi_88991926
Vandaag loopt Lars alweer beter als op het filmpje.
Waar hij eerder nog vaak steun zocht onderweg, sjouwt hij nu hele einden zonder pitstop.
Gewoon, gaan! En maar glunderen, een heerlijk gezicht.

Anna en Morris O+ wat is Morris grooooooot! Echt heel!
En die bos krullen, geweldig!
pi_88992478
Wat goed Miss, dat Senna zo lekker ging slapen. Dat sterkt je weer, nietwaar?
En dat ze al dromen dat geloof ik wel hoor. Soms komen er toch gekke geluidjes uit zijn bedje.

Kersjes, beterschap voor arme Toby. Hopelijk voelt hij zich gauw beter en zitten er snel weer wat spekkies aan. :*

Leuk Karin, dat Meike het al zo interessant vind. Lastig zo'n tijdelijke tussenwoning maar dat gaat helemaal goed komen. Daarna wonen jullie in je droomhuis dus het is de moeite waard. ;)
Kijk die Lars eens lopen! Mooi manneke! O+
En je hebt gelijk hoor, dat dat kindje er niets aan kon doen, maar het voelde wel heel erg alsof het aan Ko lag, terwijl hij daar alleen maar stond. Gewoon doordat haar moeder geen enkel moment oogcontact maakte met mij, of duidelijk aan gaf dat dat geen gewenst gedrag was.

Morris en Anna, een tweeling dat zie je toch zo! :P
Knappe kinders heb je Memmel, en leuk dat samenspannen. *;

Ivan al steeds meer stapjes aan het doen? Klinkt goed Claudia!
  zondag 21 november 2010 @ 21:57:16 #149
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88992863
Wandelende Lars, leuk!

En de periode van de tussenwoning kun je juist heel bijzonder maken. Een beetje een kampeer-idee? Het is maar voor even en daarna lijkt jullie droomhuis alleen maar nog mooier! Maar ik kan me je zorgen omtrent Meike goed voorstellen :*

Oh ja Memmel, die meet bij jou. Dat was een heftige klap inderdaad :X
Ik weet nog dat je toen aan ons vertelde zwanger te zijn. En kijk nou wat een prachtventje je inmiddels hebt, een hele peuter om te zien al O+
En de truc van broeken delen heb ik hier van de zomer ook regelmatig uitgehaald!
Scharminkel Devin en wat stevigere Toby konden met gemak elkaars broeken dragen :Y
.... met gevoel voor drama....
pi_88993082
Haha, Kersjes, je klinkt als mijn vriend. Die zou zoiets zeggen als: "En dan doen we net alsof we in een iglo zaten!" :Y)

Zoveel moet je je niet voorstellen bij die stapjes, oeke. Het komt erop neer dat ik hem de hele dag in de gaten houd en maar hoop dat ik een keertje zie dat hij het weer aandurft. Maar als hij het dan aandurft doet hij het wel een paar keer achter elkaar. Ik hoop deze week wel iets op de film te krijgen!
pi_89002891
Claudia, ik zat net nog ff aan dat vallen van Ivan te denken. Heeft ie het alleen bij z'n bed? Ik heb namelijk gemerkt dat vallen tegen een houten meubelstuk weliswaar een hoop herrie maakt, maar nauwelijks zeer doet. Lente valt hier bijna elke ochtend met d'r knar tegen ons houten bed, maar ze geeft geen krimp. Hout veert toch een stukje meer mee dan verwacht, is mijn theorie. :D
pi_89004676
Ik weet niet waar ik me druk om maakte, want vanochtend knalde Ivan door mij tegen een deurtje van een (houten!) kast aan en toen begon hij gewoon te huilen. :Y)

Maar hij doet het niet alleen bij hout, Ssserpente. Hij kan keihard met zijn achterhoofd op de vloer vallen en geen kik geven.
pi_89004720
Tess doet dat ook regelmatig hoor... Keihard vallen maar geen kik geven..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89004758
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet waar ik me druk om maakte, want vanochtend knalde Ivan door mij tegen een deurtje van een (houten!) kast aan en toen begon hij gewoon te huilen. :Y)

Maar hij doet het niet alleen bij hout, Ssserpente. Hij kan keihard met zijn achterhoofd op de vloer vallen en geen kik geven.
Het was niet de bedoeling dat je het uit zou testen. :o
pi_89004788
Mijn eerste reactie was dan ook: "Joepie, hij huilt!" En mijn tweede reactie was om hem te troosten.
pi_89004837
:D
pi_89005047
Ik zou ook gaan huilen als mijn moeder me zoiets aan zou doen hoor :'( !! :+

Niels huilt ook veel minder vaak wanneer hij valt dan in het begin. Ik denk inderdaad dat het toen meer huilen van de schrik was omdat hij nog aan deze nieuwe sensatie moest wennen :Y)
De laatste tijd reageert Niels als een echte oosterse vechtkunstenaar wanneer hij valt door door te rollen, erg cool B-)

Het niet op de film kunnen krijgen van de stapjes is erg herkenbaar }:| Hij doet het op onverwachte momenten en veel te vlug.
Hij loopt aan de hand al heel goed mee en houdt mij maar heel losjes vast, het is volgens mij nu echt een kwestie van durven en dan loopt hij los. Ik merk dat hij vooral stapjes los zet wanneer hij moe is en impulsief wordt.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89005145
Arme Kobus die in zijn handje werd gebeten door een Pitbull dreumes :'( Echt asociaal dat die moeder het gewoon negeerde }:| Ik ben ervoor dat kinderen zelf leren om met conflictsituaties om te gaan, maar als er geweld wordt gebruikt moet je toch echt wel ingrijpen imho!

Oei Oeke, ik las dat je zieker geworden bent. Beterschap! :*

Wow, Memmel ze zijn echt bijna even groot zo :o Mooie kinderen in leuke kleurige outfits hoor :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Twinkly op 22-11-2010 10:44:27 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89006133
Arme Kobus! Word je zomaar gebeten :o Ik kan me niet voorstellen dat ik er als moeder zomaar bij zou staan en niets zou doen als mijn kind een ander kind gaat bijten. Raar mens :{w

Claudia _O- Sorry, ik moest erg om je lachen met dat 'uitproberen' ... Arme Ivan :* ;)

Anna en Morris O+ Wat een grote bink zeg. En wat een mooie kindjes zo naast elkaar O+

Vicky, héérlijk toch dat ze doorslaapt! Feestje *O*

En verder weet ik het niet meer want jullie gaan veel te snel! Dus ga ik zelf maar een verhaaltje vertellen :+
Wij zijn gister, om de verbouwing te ontvluchten, naar de dierentuin geweest (wij = ik + Willow + stiefzoon + schoonmoeder). Ze wilde 's middags niet slapen (niet zo raar, ze had zonder reden zomaar uitgeslapen tot 9 uur!!!), dus op de terugweg helemaal knockout binnen tien seconden nadat ik d'r in de auto had gezet. Aww O+
Het blijft leuk, kindjes en beesten. Ze ging "Paar(d)!" roepen naar een rondrennende zebra, en poe(s) naar de tijgers _O- Best knap toch? :D
En dan loop je in de dierentuin in 't oosten des lands...
en kom je je moeder tegen :? Die in het noordwesten woont! Hoe weird is dat! :D
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 22 november 2010 @ 12:35:17 #160
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89008611
Kiektan! (filmpje)

Mijn moeder is dit weekend van de ladder gevallen dus die kon vandaag niet komen oppassen. Slechte timing voor haar :)
Kun je nagaan, eerder dit jaar hadden we het er nog over dat het mooi zou zijn als hij voor het einde van het jaar een paar uur per dag uit zijn spalkjes kon en dan misschien kon kruipen.
:') (niet zoals die bedoeld is maar goed... jullie begrijpen m wel)

[ Bericht 14% gewijzigd door Ca.ra op 22-11-2010 12:42:06 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 22 november 2010 @ 12:39:38 #161
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89008728
Pfff, we zijn vandaag alweer gebeld om Bram van het kdv te halen. Hij had alweer 39.7 koorts. Vanochtend was er helemaal niets aan de hand, lekker aan het spelen en een krentebol gegeten. Paar uur later kunnen we hem weer ophalen, alleen maar aan het huilen, wil geen fruit, niet spelen, niet slapen, niets.
Zo gaat het al op en af sinds vorige week woensdag. Afgelopen vrijdag ook al ziek op kunnen halen en nu dus weer. Het gaat een paar dagen goed en dan is het weer mis.
Hij hoest ook wel een beetje, maar niet meer zo erg als 2 weken geleden.
Morgen maar een afspraak maken bij de huisarts en dan ff na laten kijken.

Het enige nadeel is dat ik door mijn uren begin te raken. Ik werk op uitzendbasis en de uren die ik nu maak zijn bepalend voor de hoogte mijn verlofuitkering, dus ik kan niet zomaar minder uren gaan werken. Vakantie uren heb ik ook niet zoveel meer.
  maandag 22 november 2010 @ 12:43:13 #162
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89008829
SS. heb je al naar zijn oortjes laten kijken?
pi_89009220
Ca.ra, wat goed zeg *O* En wat een heerlijk blij hoofd er ook bij :D

Beterschap voor Bram :*
pi_89009274
Ik vind het ongelooflijk, Ca.ra! Zie hem dan gaan. Ik zei het eerder al bij Lars, maar bij sommige kindjes zijn dit soort berichten extra leuk om te lezen. Heerlijk dat het zo goed gaat met Thomas.
  maandag 22 november 2010 @ 13:17:19 #165
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89009875
Ca.Ra, dat is dus wat we nu willen na laten kijken, oortjes, keeltje etc. Oortjes lijkt me niet, hij heeft al eens ontsteking gehad, maar dat was overduidelijk (grijpen naar oortjes en auauauau roepen)

Ik heb net J. gebeld, maar hij is nu echt goed ziek. Slaapt op de bank en is regelmatig aan het jammeren.
pi_89010098
Ca.ra, wat een stoere stapper!!! Goed zeg!

Sugarsnap, beterschap!
Fake it till you make it...
  maandag 22 november 2010 @ 13:39:58 #167
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89010619
Wij hebben bij Thomas ook een aantal keer gehad dat hij koorts had van de oorontsteking, maar dat hij verder geen symptomen had.
Maar goed, misschien is het bij jullie natuurlijk weer wat anders. Hopelijk vinden ze wat en is Bram weer snel zichzelf.

Half 4 komt de fysio bij ons, ik ben benieuwd of Thomas zijn trucje dan nog eens wil herhalen...
pi_89010797
Ik dacht: het wordt tijd dat wij ook meedoen met de trend van het moment ;(
Ik heb Driekus dus mogen op halen van het kdv, 39,6 koorts, hoesten, hoesten, hoesten en snot. Hm. En ze mogen em geen paracetamol meer geven. Daar ga ik dus echt even achteraan. Ik bedoel, nou vind ik de temp te hoog en had ik em sowieso opgehaald, maar met een simpele 38 had ik het nog even willen aankijken en em een paracetamol willen geven. En juist omdat ze dat dus eerder wel deden.
Goed, ik kan gelukkig thuis weer inloggen op de werkmail, dus dat ga ik dan maar doen. En voor morgen is alles al afgedekt. Ik ga alleen even bellen met de huisarts of we em nu wel zijn inhalatorspul mogen geven.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89011205
och wat een zieken zeg... beterschap!

Ik heb een beker thee staan. Tess staat naast me, wijst heel enthousiast naar mijn beker en roept DIEKUH DIEKUH (drinken) O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89012038
He getsie al die zieke kinders... :*
Hier was het weekend ook bal, Iris werd in de nacht van vrijdag op zaterdag wakker met koorts en was maar aan het murmelen, dus we hebben slecht geslapen. Zaterdag overdag was redelijk, we waren op bezoek maar zijn eerder terug gegaan omdat ze weer warm begon te worden en weinig/niet wilde slapen daar. 's Nachts ben ik bij haar op haar kamer gaan liggen, iets beter geslapen. Nog steeds snot en hoesten, oudste doet ook mee. Iris heeft afgelopen nacht weer beter geslapen, maar ik heb ook het vermoeden dat er hoektanden doorkomen, in elk geval 2 verdenk ik en misschien wel alle 4, daar zou ze natuurlijk ook koorts van kunnen hebben gehad...
Blegh.
  maandag 22 november 2010 @ 14:27:30 #171
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89012209
ik ben thuis en hij is echt goed ziek, we kunnen om 4 uur terecht bij de ha
pi_89012800
Sugarsnap, jullie ook al! Succes vanmiddag bij de huisarts.
Hier heerst echt de wet van murphy, er is een storing op mijn werk en ik kan nu dus niet vanaf thuis inloggen. Ik had wel wat werk mee dat ik zo kan doen, maar dat is ook bijna op.
Ssserpente, dat weet jij vast, maar werkt het voor uitzendkrachten zo anders dan voor werknemers in dienst? Ik krijg hier calamiteitenverlof voor geloof ik. Nou ben ik wel gewoon weer aan het werk thuis, maar toch.
En wij mogen weer aan de pufjes. En als die niet helpen dan weer bellen. Ik hoop dat het helpt, ergens ben ik heel bang voor het rsvirus. Terwijl hij eigenlijk oud genoeg is om daar niet veel last meer van te hebben. En Driekus zijn papa heeft zelf de virale variant van hersenvliesontsteking gehad, dat blijf ik ook maar een eng verhaal vinden. Terwijl het enorm onrealistisch is dat ie 1 van beide heeft hoor. En dat weet ik goed, maar toch he. Zullen de hormonen wel zijn die extra opspelen.
Voor morgen heb ik alles al geregeld, nou alleen nog zelf overeind blijven, ik kreeg het maar niet warm op kantoor. Hier thuis de verwarming omhoog gegooid en nou gaat het wel.

O ja, Oeke, dat je het over je heen hebt laten komen! Ik zou echt nog wat gezegd hebben tegen die moeder. Dat kindje kan er weinig aan doen, maar die moeder hoort te corrigeren, hoe klein ze ook is.
  maandag 22 november 2010 @ 14:51:19 #173
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89013039
Ik heb zelf de bacteriele variant gehad Mefke. Waar je vooral op moet letten is of hij zijn nekje nog goed kan bewegen en als er vlekjes op zijn romp komen, of je deze nog weg kunt drukken (glas erop zetten)

Ik vermoed hier een keelontsteking. Hij heeft net een raketje helemaal opgegeten.
pi_89013818
Stom he Sugarsnap, ik weet gewoon wat je moet doen, hoe het eruit ziet etc, maar het is gewoon het idee (en een dosis zwangerschapshormonen). Ik hoop voor jullie op een simpele keelontsteking die met een beetje ab onder de knie te krijgen is.
Manneke hier is weer wakker. Twee uurtjes slaap en een paracetamol doen em goed, van 39,6 naar 37,7...
  maandag 22 november 2010 @ 15:19:38 #175
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89014091
Ik moet zeggen dat het bij mij ook wel door mijn hoofd schiet als hij dan plots weer eens zo'n koorts heeft. Longontsteking kwam ook ineens bij me op. Het zullen idd wel de hormonen zijn die opspelen

Wat fijn dat Driekus weer een beetje opknapt. We hebben bewust nu geen paracetamol gegeven, omdat we de huisarts willen laten zien hoe ziek hij nu echt is. De assistente wilde het eerst op tandjes gooien, maar J. was het daar niet mee eens :6
pi_89014420
...o, wat dat betreft hebben wij zo'n fijne huisartsen. Allebei moeder van jonge kinderen en we hebben dus ook de afspraak dat ik mag bellen als ik twijfel aan zijn hoesten enzo (Driekus is via mij erfelijk belast...). Werkt prima zo. Meestal overleg ik even met de assistente, zij met de huisarts en en word ik terug gebeld of ik moet komen of eerst zelf iets mag proberen. En dat werkt ook zo met mijn eigen problemen.

Enne, groot gelijk dat je em nu even niets geeft. Die kindjes kunnen ineens zo niet ziek zijn als ze iets krijgen.
pi_89014871
hm, heeft de hema ook snowboot achtige dingen? En dan in 21 of 22? Want er komt sneeuw! En om daar dan zijn schoenen mee te verpesten....
pi_89017572
Mefke, ik heb laatst gekeken, maar toen niks gezien... En een scapino oid misschien?
Misschien ga ik toch ook nog maar wat harder zoeken...
pi_89017886
Ik ga, denk ik, anders gewoon laarsjes (regenlaarsjes) halen bij de hema. En dan dikke sokken erin ofzo. Ik wil em wel naar buiten kunnen laten gaan.
Driekus is wel heel schattig als ie ziek is. Hij ligt, met duim in de mond :? , op zijn buik/zij vanuit het campingbedje naar me te kijken.
pi_89017936
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:41 schreef mefke79 het volgende:
hm, heeft de hema ook snowboot achtige dingen? En dan in 21 of 22? Want er komt sneeuw! En om daar dan zijn schoenen mee te verpesten....
Vanaf morgen bij de Schoenenreus! 13 euro. :)
pi_89018218
Mef, zo werkt het idd. Als uitzendkracht heb je in principe een nulurencontract. Je bouwt per gewerkt uur wel een potje op om dit soort verzuimzaken mee te compenseren (hoewel geen verlof voor een ziek kind), maar dat krijg je aan het einde van je uitzendtermijn pas uitbetaald. En dat heeft geen invloed op de hoogte van je uitkering; dan wordt er gewoon gekeken naar de uren die jij daadwerkelijk hebt gewerkt en op basis daarvan wordt je uitkering vastgesteld.

Jeumig, wat een zieken, zeg. Lente is ook helemaal van de leg. Die slaapt de laatste tijd pas rond 21:30 uur. Met als gevolg dat ze 's ochtends rond 10:00 alweer instort en tot 12:00 uur slaapt. En dan redt ze het weer niet tot 19:00 uur, maar valt ze rond 17:00 uur alweer in slaap. En dan slaapt ze 's avonds weer niet natuurlijk. Cirkeltje rond dus...

Ik wilde 'r vandaag dus na d'r ochtenddutje tot 's avonds wakker houden, maar ze ligt nu toch maar weer ff op bed. Net d'r BMR en Meningokokken C-prikken gehad. Ze was helemaal overstuur. 'Gelukkig' viel ze terug in de auto in slaap, maar ze was nauwelijks meer wakker te krijgen. Ik maak 'r over een half uurtje toch maar weer wakker en hoop dat ze vanavond rond een Christelijke tijd gaat slapen. :O

Maar ze heeft wel mooie lijntjes!

[ Bericht 10% gewijzigd door Ssserpente op 22-11-2010 17:09:52 ]
pi_89018872
ah, morgen even langs de schoenenreus dan. En anders woensdag.
Oe, Ssserpente, lastig cirkeltje zo. Ik hoop dat je het doorbroken krijgt. En mooie lijntjes zo! Ze is ietsje lichter dan Driekus en ongeveer even lang, echt meisje dus.
  maandag 22 november 2010 @ 17:20:33 #183
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89018983
Even heel snel... geen tijd verder.... koken enzo.

Een :* voor alle zieke kindjes
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_89019071
schoenenreus dus... maar even kijken wanneer ik die kant op kan.
  maandag 22 november 2010 @ 18:07:53 #185
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89020840
Thomas heeft nu een temper tantrum omdat hij van mama niet op de salontafel mag klimmen. _O-
Acht keer achter elkaar :P

Serpente, hopelijk krijg je Lente weer snel in een fijner ritme. Dit lijkt me inderdaad maar lastig.
(en je weet van de grote kans op koorts een week tot tien dagen na de BMR he?)
pi_89022151
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:07 schreef Ca.ra het volgende:
Thomas heeft nu een temper tantrum omdat hij van mama niet op de salontafel mag klimmen. _O-
Acht keer achter elkaar :P

Serpente, hopelijk krijg je Lente weer snel in een fijner ritme. Dit lijkt me inderdaad maar lastig.
(en je weet van de grote kans op koorts een week tot tien dagen na de BMR he?)
Daar moest ik even op Googlen. En ik stuitte op filmpje. :X

Is Thomas ook zo erg, Cara? ;)

Jup, ik weet het van de koorts. Volgens de CB-arts kan ze zelfs wat mazelenvlekjes krijgen.

Pfoe, slapen gaat hier maar lastig de laatste tijd. Ze is dus uit d'r ritme, maar ook als ze moe is gaat het inslapen moeizaam. Ze huilt tegenwoordig best een tijdje, terwijl ze tot voorkort altijd direct en als een roosje in slaap viel.
pi_89022459
Ivan sluit zich ook maar weer aan bij de zieken. Hij heeft 40 graden koorts en ik heb hem nog niet eerder zo meegemaakt. Het zit me niet lekker.
pi_89024563
Thomas loopt *O* O+
Zo fijn omdat te lezen, dat het gewoon de goede kant op gaat en dus lekker goed gaat.

Tjeempie wat een ziekenboeg hier weer zeg.
Ivan, Driekus, Bram en hoe gaat het met Toby? Beterschap!

Hier net weer anderhalf uur drama overleeft, vanaf het jas aantrekken op de KDV tot dat ze in bed lag met knuffel speen. Pfoe...
Ik plak haar weer graag achter het behang -O-
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  maandag 22 november 2010 @ 19:34:28 #189
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89024770
bah, Claudia, Ivan ook al ziek, beterschap ermee!

Hier hebben we een gecombineerde long-, oor- en keelinfectie te pakken. Alles was een beetje geirriteerd, dus een AB kuur van 10 dagen.
pi_89025241
Och Ivan ook al ziek ;( Beterschap knulletje :*

Wickie :* Morgen is ze vast weer veel vrolijker :P

Sugarsnap, jeetje, da's ook niet niks! Voor een volwassene is dat al heel erg klote, maar voor zo'n klein jochie.. -O-
pi_89025454
Claudia, als je het niet vertrouwd de HAP bellen hoor :* beterschap!

Sugarsnap, hopelijk slaat de AB snel aan!

Wickie, plak ze... :*
pi_89025839
He bah, wat een zieken weer!
En die koorts loopt zo idioot hoog op he, dat zat mij ook niet lekker afgelopen donderdag, toen heb ik ook de HAP gebeld, alleen al fijn dat ze je kunnen geruststellen.
pi_89026044
Ach jeetje wat een zieken hier. Beterschap! :*

Tyler was vannacht een uur wakker en ik/we kon hem niet troosten, zo sneu. Uiteindelijk is hij met een zetpil gaan slapen. Hij was uberaanhankelijk vandaag. Knalrode wangen en het erge snotteren is terug. Gelukkig kon hij nog wel lachen, spelen en knuffelen.
  maandag 22 november 2010 @ 19:58:12 #194
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_89026128
Zieken hier allemaal veel beterschap hoor!
En dat filmpje van die Temper tantrum, ik zie dit gewoon hier zo gebeuren over een jaar of 3.... Denk niet dat ik dan er ook om kan lachen, maar misschien willen jullie me er dan even aan herinneren? ;)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_89026429
Ivan ook ziek...
Jeutje Sugar, das niks voor zo'n klein ventje!
Tess is niet ziek, alleen strontverkouden.

Oh Claudia, Tess deed een Ivan vandaag. Ze gleed van de 2e traptrede, rolde naar beneden met haar hoofd tegen een openstaande deur en ze gaf geen kick... ik schrok er behoorlijk van, zij moest alleen maar lachen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 22 november 2010 @ 20:20:14 #196
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89026606
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:41 schreef mefke79 het volgende:
De schoenenreus verkoopt snowboots, vanaf maatje 18
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_89026800
Thomas sluit zich ook al aan bij de zieken. :{
Hij was vandaag bij mijn moeder en gloeide helemaal, ik was uiteraard vergeten pcm in de luiertas te gooien 8)7 . Nu ligt hij met pcm eindelijk lekker te slapen. Welke sterkte mag hij eigenlijk hebben nu hij 1 is? Wij gebruiken eigenlijk nog steeds de 60mg...
  maandag 22 november 2010 @ 20:24:24 #198
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89026826
Wij sluiten ons aan in de ziekenrij.... -O-

Beterschap aan alle zieken :* en dat het maar snel gaat vriezen, dat dood al die bacillen misschien eens :(
pi_89026933
Tis toch eigenlijk wel heel gek dat er zoveel kindjes tegelijkertijd ziek zijn?

Lente, mooie curve meid!

Wickie, waarom wil je plakken?
pi_89027010
Ik gok hier op een bovenste luchtweginfectie. Alles goed, zolang het maar geen bronchitis wordt, dat heb ik zelf te vaak gehad en dat is zo ieks. Neus lijkt redelijk leeg te zijn, ogen doen nu ook mee met snot. En ik, ontaarde mama, heb net alles staan inpakken omdat ie morgenochtend naar mijn ouders gaat. Hij is gewoon echt niet beter morgen, dus het is gewoon goed zo, maar pff. En dan blijft ie daar tot woensdag, want dat hebben wij nekplooimeting. En ons mam is verpleegster en er is geen betere plek waar ie kan zijn, maar ondertussen loop ik hier dus te janken...En roept hij vrolijk vanuit bedje want de paracetamol werkt. We zijn nog even langs de apotheek gegaan, gelukkig mag ie 240 mg nu (zetpil). Omdat ie nog goed drinkt krijgt ie em nu nog in sinaspril vloeibaar.
Pff, Ivan, jij dus ook al. En Sugarsnap, dat klinkt ook niet best. In de gaten houden hoor, longontsteking wil je echt niet bij zo'n kleintje.
Ik ga even knuffelen en verder :'(
Succes allemaal vannacht!
pi_89027109
Aoraki, Driekus mag nu dus 240 gram pcm of 5ml sinaspril. Hing van het gewicht af, gelukkig gisteren em nog op de weegschaal gehad, 10,6 ongeveer. Dus Thomas mag dan echt wel 120 hoor!
pi_89027128
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:24 schreef Aoraki het volgende:
Thomas sluit zich ook al aan bij de zieken. :{
Hij was vandaag bij mijn moeder en gloeide helemaal, ik was uiteraard vergeten pcm in de luiertas te gooien 8)7 . Nu ligt hij met pcm eindelijk lekker te slapen. Welke sterkte mag hij eigenlijk hebben nu hij 1 is? Wij gebruiken eigenlijk nog steeds de 60mg...
120mg mag al lang en na 1 jaar/10kg (uit mijn hoofd) mag je zelfs al 240 geven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')