abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88936588
Jaa, Thomas gaat ook de wereld zelfstandig vanuit verticale stand verkennen!

Gaaf om die fijnere motorische ontwikkelingen te zien, hè? Ivan heeft onder andere een racebaan van Fisher Price gekregen en hij weet ook dat het autootje bovenop moet en het klepje omhoog zodat er een geluidje uitkomt terwijl de auto van de baan af rijdt. En hij vindt het geweldig! Het bedienen van het hysterische plastic speelgoedspul heeft hij zomaar ineens helemaal door. Oh, ik vind de treinset van Duplo trouwens geweldig. Leuk spul! Ik houd daar meer van dan Little People. De geluiden uit het LP-spul vind ik zo lelijk.

Ook zo grappig vind ik het 'doen alsof'. Een paar weken geleden begon Ivan zomaar ineens te doen alsof hij telefoneerde en te doen alsof hij at. Ook weer zo'n mijlpaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88938342
Ow ja, ik weet weer waarom ik niet voor Bambix gegaan ben wat betreft de pap: Er staat op ieder pak "groei ontbijt" en ik wil het 's avonds voor het slapengaan geven. En de onzekerheid in mij zegt dan dat ik moet gaan voor datgene waar pyjamapap op staat :@ Maar hier wordt dus Bambix ook 's avonds gegeven?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88940042
Nee, das echt streng verboden. Bambix kan en mag alleen als ontbijt, het zijn heel speciale granen die alleen 's ochtends voedzaam zijn.

:P
pi_88940158
haha, ja, ach...misschien eens naar kijken de volgende keer dan :)

De tip van oeke gaat zeer waarschijnlijk niet door vanwege te druk -O-
iemand anders nog een goede tip? Een leuk pannenkoekenrestaurant mag ook, maar Meerzicht vind ik dus niet zo, want die hebben geen leuke speelhoek binnen.
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:50:32 #55
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88940759
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 09:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee hoor, dat kan niet. He tis een deur, geen raam, een zware balkondeur met moeilijke opening waar bovendien de hele zware 3 mtr lange bank tegenaan staat ;)
Oh Gelukkig. Het zit in mijn DNA, omdat ik als drie jarige het raam op de 13e verdieping van ons oude huis had opengemaakt en toe er effe uit ben gaan hangen. Dus ramen en kleine kinderen zijn geen goede combi bij mij!

Mijn schoonzus heeft weeen as we speak! Ik hoop dat het doorzet en dan kan ik snel kindje knuffelen!!!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:51:41 #56
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88940795
Oja en hier ook bam ix of brinta 's avonds hoor. Net wat er voor handen is. Hij slaapt er iig lekker op!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88943367
quote:
1s.gif[b] Op zaterdag 20 november 2010 13:31 schreef miss_sly het volgende:[/b
De tip van oeke gaat zeer waarschijnlijk niet door vanwege te druk -O-
iemand anders nog een goede tip? Een leuk pannenkoekenrestaurant mag ook, maar Meerzicht vind ik dus niet zo, want die hebben geen leuke speelhoek binnen.
Oh, jammer zeg. Zeker zaterdagdrukte.
Op het Weteringschans zit een pannekoekenrestaurant, maar daar ben ik nog nooit geweest. Ziet er van buiten wel knus uit. Er zit een draaimolen is. Hier.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88945007
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:06 schreef oeke het volgende:

[..]

Oh, jammer zeg. Zeker zaterdagdrukte.
Op het Weteringschans zit een pannekoekenrestaurant, maar daar ben ik nog nooit geweest. Ziet er van buiten wel knus uit. Er zit een draaimolen is. Hier.
Jawel, het had noga wat voeten in aarde, maar we hebben wel plek. Ik heb er zin in, ben reuzebenieuwd! Schaap was even binnen geweest en zei dat het er heel leuk uitzag.
Nu wilde Senna eerst niet slapen vanmiddag, dus ik zag ons daar al zitten met een dodelijk vermoeid kind (heul gezellig), maar gelukkkig is ze uiteindelijk toch gaan slapen en slaapt nu al ruim anderhalf uur!
pi_88955449
Seilram, ben ze zwanger?! Wat leuk! Gefeliciteeeerd! *O*

Miss, hoe was het?

Poeh hé, wat is Lente een dondersteen aan het worden, zeg! Ze is zo bewust aan het uitproberen. Ze mag bijvoorbeeld niet naar het hondenkleed, en dat weet ze. En tot voorkort luisterde ze prima. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ze weet wat 'nee' betekent. Maar vandaag draaide ze zich om, lachte ondeugend en liep er vervolgens toch naartoe. Na nog twee 'nees' van mijn kant, hurkte ze naast het kleed en legde zo met een uitdagende grijns alleen haar handje erop.

Oef! oO/ ;)

En zo gaat het de hele dag. Het is dan ook geen 'ontdekken' meer, maar puur uitproberen hoe ver ze kan gaan. Ik vind het lastig om een juiste manier van corrigeren te vinden. 'Straffen' vind ik nog te zwaar en weinig efficient. En hoewel ik dat ondeugende eigenlijk ook best leuk vind, vind ik het wel belangrijk om duidelijk m'n grenzen aan te geven en consequent te zijn. Ik probeer 'r nu uit de situatie te halen en af te leiden, maar dat werkt maar even.

Herkenbaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 20-11-2010 21:15:36 ]
pi_88955677
ow Sserpente, heel herkenbaar :X met een stalen gezicht, lief lachje, ondeugende grijns toch precies dat doen waarvan je net zegt dat het niet mag. Ik blijf maar gewoon corrigeren, dus weghalen, afleiden, wegleggen wat weg kan (de verleiding weghalen is soms wel zo gemakkelijk en ik denk ook wel zo eerlijk). Straffen doe ik ook niet aan. En blijven vertellen en uitleggen.

En vooral: consequent. Net een mooi voorbeeld van schaap: Senna maakt aanstalten om op de armleuning van de bank te klimmen, schrijlings (paard zegt ze dan, waar ze dat vandaan heeft :? ) en schaap segt: nee, dat mag niet. Senna gaat toch verder, en schaap legt beschermend zijn arm in de buurt zodat ze niet kan vallen. Ja, euh, dat gaat niet werken natuurlijk. Nee betekent dat het ook niet gebeurt! Dat vind ik wel belangrijk.

Het eten was leuk, gezellig, lekker. Leuke tent, maar wel duidelijk een van de weinige restaurants (bekend iig) waar je met een kind goed terecht kunt. Wat een drukte :D Veel kinderen. Senna deed het prima, beetje in de stoel zitten, beetje rondlopen, beetje in de speelhoek kijken. We waren al met al zo'n 2 uur daar. Voor herhaling vatbaar dus :)

Sowieso willen we wat vaker uit eten gaan met haar, zodat ze leert wat dat is en wat er verwacht wordt. Is een beetje jammer als je dat nooit doet en straks als ze 4 is ineens wel en het dan raar vindt als ze zich niet weet te gedragen :P
pi_88956173
Oh Lente! :D Ondeugend meisje. En Senna ook al!
Ko doet het ook, en ik doe net alsof ik niet doorheb dat hij iets uitprobeert.
Ik reageer steeds hetzelfde.
En als hij echt niet wil stoppen zoek ik een radicalere afleiding, ik ga bij hem op de grond liggen om te spelen of schil een sinaasappeltje voor hem.
Tenminste als ik een goed humeur heb. Anders gaan we boodschappen doen. :P

Fijn Miss, dat het gezellig was. Het is er vaak erg druk. Jammer he? Er schoot me vanmiddag nog een leuk kindvriendelijk eetcafe te binnen. De Ponteneur. Daar hebben ze ook wat speelgoed enzo.
En misschien kleine Indiase, Italiaanse, Surinaamse of Afrikaanse eettentjes, daar zijn ze volgens mij meer gewend aan met het gezin samen eten. Moet je zelf wel wat speelgoed meenemen.

Ko heeft heel goed zijn best gedaan op het Leidseplein.
Als iedereen joelde en applaudisseerde was hij stil en onder de indruk en tijdens speeches ging hij lekker schreeuwen en met zijn handjes zwaaien. Hij kon namelijk niet klappen want hij zat op mijn rug.
Hij was echt de demonstranten-mascotte, had enorm veel sjans.
Waar hij natuurlijk enorm van genoot. O+

Volgens mij heb ik een keelontsteking. Dat is niet besmettelijk toch? :{
pi_88956436
Wat voor symptomen heb je dan, oeke? Leuk trouwens dat je Ko mee hebt genomen naar het protest! Daar kun je hem later mooie hippiemoederverhalen over vertellen. O+

Ssserpente, ik denk dat het eerder uitzonderlijk is dat Lente tot voor kort zo goed luisterde. :+ Ivan luistert al heel lang goed naar 'nee' en ik vrees dat hier ook zo'n fase gaat komen. Hij probeert nu ook wel uit, hoor, vooral het dramatisch doen als middel om zijn zin te krijgen. Ik merk dat negeren bij hem niet zo goed werkt, en dus leg ik hem op een rustige manier uit dat iets niet mag en waarom niet (nadat ik eerst duidelijk 'nee' heb gezegd) en daarna handel ik (negeren, object weghalen, Ivan weghalen, wat ook maar nodig is).

Het verbaast me hoe goed uitleggen werkt. Ik denk dat het bij hem komt doordat hij nog niet de woordenschat heeft om duidelijk te maken wat hij wil. Het is net alsof het benoemen van zijn verlangen op een bepaalde manier al genoeg is voor hem, als je begrijpt wat ik bedoel. "Je wilt opgepakt worden, maar ik wil even computeren. Ga maar zelf spelen." Dat werkt beter dan het zeuren om opgepakt worden te negeren. Soms is het natuurlijk niet realistisch om te denken dat uitleggen genoeg is, bijvoorbeeld als hij moe is. Daar probeer ik gewoon begrip voor te hebben en mijn activiteiten ook naar te organiseren.
pi_88956542
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:34 schreef Claudia_x het volgende:
Wat voor symptomen heb je dan, oeke?
Bluh, heel erge keelpijn, slikken doet echt pijn. Opgezet. En ik voel me ook wat rillerig. ;(
Ik ga maar wat paracetamolletjes naar binnen gooien.
quote:
Leuk trouwens dat je Ko mee hebt genomen naar het protest! Daar kun je hem later mooie hippiemoederverhalen over vertellen. O+
Weet je, een van de dingen waar ik me op verheugde al voor ik een kind had, was dat kind dan mee te nemen naar theater, concerten en musea.
Van K3 tot het stedelijk, het lijkt me zo leuk die verwondering te zien op dat koppie.
Vandaar dat wij samen gegaan zijn. Om daarvoor te staan.
Ouwe hippie ben ik. :P

Ik geloof echt in die methode, Claudia, benoemen van zijn verlangens als ook zijn emoties. Met die methode werken ze ook op het kdv waar Ko naar toe gaat.

[ Bericht 19% gewijzigd door oeke op 20-11-2010 21:56:43 ]
pi_88959305
oeke, beterschap :*

En dat is ook iets waar ik me al heel lang op verheug :Y En ook een van de redenen dat ik zo graag in of in de buurt van Amsterdam wil blijven: hier is er op dat gebied toch meer te vinden dan in mijn oude woonplaats. En het lijkt me zo geweldig om je kind al die dingen te kunnen laten ervaren O+
pi_88966669
Aaaah hoe lang duurt deze faaaase?

Isabeau krijgt haar beentje niet meteen over haar auto --> wheeeeeh
Ik zeg nee --> Wheeeeeeh
Ze kruipt en is niet binnen drie seconden op de plaats van bestemming ---> Wheeeeeh
Ik kijk drie seconden de andere kant op --> Wheeeeeeh
Isabeau mag niet de tv dertig keer in 1 minuut aan en uit duwen --> WHeeeh
Zomaar om niks, het was alweer 5 minuten geleden --> Wheeeh

En dan bij dat huilen jezelf op de grond werpen en hoge uithalen produceren.

Ik heb echt even zin om Isabeau op marktplaats te zetten :') Dit is nu dag drie. Zou het met de drie drukkende kiesjes te maken hebben of gewoon iets anders?
pi_88966695
Ik denk dat Isabeau nu haar ware aard pas durft te tonen omdat ze tot voor kort bang was dat je haar in zou ruilen. :Y)

As we speak hoor ik Ivan in de andere kamer jammeren en zijn vader telkens "rakker, kom op" mompelen.
pi_88966704
Bedankt voor de bemoedigende woorden Claudia :P
pi_88966724
Als mijn hersenen niet volledig ontwikkeld waren zou ik volgens mij net zo met tegenslag omgaan als Isabeau.

Te vroeg wakker ---> weeeh
Eitje net niet goed gekookt en volkoren brood te zacht ---> weeeh
Na 5 minuten achter de computer zitten buikpijn ---> weeeh
Ivan die niet stilligt bij het verschonen ---> weeeh

Het kost me de grootst mogelijke moeite om het allemaal gewoon te doen zonder chagrijnig te worden of me af te reageren op mijn lief. En ik heb uitontwikkelde hersenen en een behoorlijk inhibitievermogen.

Isabeau, I hear ya. :*
pi_88966756
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:25 schreef Sorbootje het volgende:
Aaaah hoe lang duurt deze faaaase?

Isabeau krijgt haar beentje niet meteen over haar auto --> wheeeeeh
Ik zeg nee --> Wheeeeeeh
Ze kruipt en is niet binnen drie seconden op de plaats van bestemming ---> Wheeeeeh
Ik kijk drie seconden de andere kant op --> Wheeeeeeh
Isabeau mag niet de tv dertig keer in 1 minuut aan en uit duwen --> WHeeeh
Zomaar om niks, het was alweer 5 minuten geleden --> Wheeeh

En dan bij dat huilen jezelf op de grond werpen en hoge uithalen produceren.

Ik heb echt even zin om Isabeau op marktplaats te zetten :') Dit is nu dag drie. Zou het met de drie drukkende kiesjes te maken hebben of gewoon iets anders?
Precies Lente, echt! Ik ben de laatste tijd echt bang dat ik een kleine, aanstellerige jankbral op de wereld heb gezet. Als iets niet lukt, bijv. d'r loopfiets op zn kant leggen, begint ze met een ijzingwekkende gil om vervolgens te gaan huilen. En idd ook zomaar om niets.

En een energie dat ze heeft de laatste tijd! Het is op het adhd'erige af, ongelooflijk! Ze slaapt zo'n elf uur per nacht en overdag nog maar zo'n anderhalf uur en de rest van de dag stuitert ze door het huis. Ze weet soms van gekkigheid niet wat ze moet doen, rennen, glimmen, gillen, d'r hele repertoire opnoemen...

En Nils is elke vrij minuut van de dag huiswerk aan het maken, dus die heeft nauwelijks tijd om 'r even over te nemen. Ik wil vanmiddag ff naar de snuffelmarkt, alleen, dus ga zo opa en oma maar ff bellen. :P
pi_88966757
Sorbootje, ik doe met je mee hoor, maar dan 's nachts :P Merel is de laatste dagen 's nachts enorm over de zeik. En dan altijd fijn, zo tussen 1 en 4. Nu is ze ook verkouden dus dat zal vast meespelen, maar op dit moment ben ik het wel even zat :P
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88966775
Weet je, ik snap ook wel dat het voor zo'n kleintje allemaal maar ingewikkeld is. Je wilt van alles en niets gaat precies zoals je het in gedachten had. En hoe geef je dan uiting aan je ongenoegen; juist...
Maar dat betekent nog niet dat ik er niet hartstikke stapelgek van word. En het gaat ook heus wel weer over :)
pi_88966788
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:46 schreef Ssserpente het volgende:

En een energie dat ze heeft de laatste tijd! Het is op het adhd'erige af, ongelooflijk! Ze slaapt zo'n elf uur per nacht en overdag nog maar zo'n anderhalf uur en de rest van de dag stuitert ze door het huis. Ze weet soms van gekkigheid niet wat ze moet doen, rennen, glimmen, gillen, d'r hele repertoire opnoemen...
Is het wel echt energie of kan het ook vermoeidheid zijn? Ivan heeft wat ik zijn 'manische episodes' noem. Hij lijkt dan heel vrolijk en energiek maar is eigenlijk doodop.
pi_88966808
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:50 schreef Sorbootje het volgende:
Weet je, ik snap ook wel dat het voor zo'n kleintje allemaal maar ingewikkeld is. Je wilt van alles en niets gaat precies zoals je het in gedachten had. En hoe geef je dan uiting aan je ongenoegen; juist...
Maar dat betekent nog niet dat ik er niet hartstikke stapelgek van word. En het gaat ook heus wel weer over :)
Natuurlijk word je er gek van. :* Het helpt mij om me ervan bewust te zijn dat er met mij iets soortgelijks aan de hand is: ik wil vanalles en niets gaat precies zoals ik wil, waar ik weer extra gefrustreerd van raak. Als ik me bij de situatie neerleg en mijn plannen voor die dag loslaat dan kom ik de tijd beter (vrolijker, met meer incasseringsvermogen) door.

Het enige wat ik lastig vind is het laveren tussen begrip en grenzen stellen. Ik wil bijvoorbeeld niet dat Ivan leert dat hij altijd maar zijn zin krijgt als hij begint te jammeren, maar ik wil hem ook niet laten jammeren in de wetenschap dat er een duidelijke reden voor is en het misschien een fase is die gewoon overgaat. De grens tussen het maken van een uitzondering en het creeren van een patroon is nogal dunnetjes.
pi_88966812
Oh dat herken ik ook Claudia, hoewel dat manische zich hier dan vooral vocaal uit. Hoe harder Isabeau praat, hoe vermoeider ze is. (niet altijd, maar ik zie het verschil onderhand wel)

Ze zit nu even rustig met broerlief de lion king te kijken. Ik vind het wel even goed zo!
pi_88966823
Mijn plannen heb ik allemaal al lang losgelaten. Anders zou ik écht gek worden,. Het is echt zonder overdrijven dat ze om de vijf minuten huilt Sterker, ik denk dat het vaker is.

Maar goed, ik wil ook niet zielig doen ofzo.. het hoort erbij. Maar ik moest het gewoon even van me af typen :)
pi_88966831
Ik heb trouwens makkelijk praten, want ik heb vaak genoeg even 'pauze van Ivan' waardoor ik meer energie en weerbaarheid heb om met de moeilijke momenten of dagen om te gaan. De zorg voor Isabeau komt natuurlijk wel heel vaak op jou neer, Sorbo, en het is ook niet realistisch om van jezelf te verwachten dat dat altijd even makkelijk gaat. Doorkomende kiesjes, ik huiver en beef nu al!

Fijn dat broerlief zich even over Isabeau ontfermt, en een snuffelmarktmiddagje klinkt goed!

Ik voel me een beetje rot dat ik je gevoel probeerde te bagatelliseren. Was niet mijn bedoeling.
pi_88966839
Nou ja, eigenlijk klinkt een snuffelmarkt als mijn ergste nachtmerrie, maar je begrijpt wat ik bedoel. :+
pi_88966844
Dat is ook zo Claudia, hoewel mijn lief in het weekend wel heel veel doet. We slapen allebei één ochtend uit en die van mij was gisteren. Ik ben alleen de afgeopen week ziek geweest (en mijn lief zat voor zijn werk in een hotel) en voel me nog wat futloos. Dat helpt vast ook niet.
pi_88966849
Oh ja zo'n markt waar iedereen dan net even te langzaam loopt. EN op zo'n markt schijnt het ook altijd naar hamburgers met uien te moeten ruiken IEUW!
pi_88966865
En 'snuffelen' is een eufemisme voor 'je ongans zoeken naar iets leuks tussen de bergen troep'.
  zondag 21 november 2010 @ 09:16:47 #81
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_88966890
ahh ik kom Sorboo En SSSerpente ook ff knuffelen... lijkt me ook enorm vermoeiend die piepdagen.. :{ Evie doet dat soms als ze moe is...
sterkte ermee... en veel plezier op de markt Ssserpente. :Y

en OMG nog 2 weken en dan mogen we Evie dr verjaardag vieren. Iemand nog tips mbt taart en dergelijke?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_88966906
Heuj, kap daar eens mee!

:P

Oek, vervelend he, keelpijn? Vooral 's ochtends! Sterkte, ik heb er ook zes weken last van gehad. Mijn ha heeft me hier drie keer daags ibu voorgeschreven. Ik versleet 'm voor gek, maar het leek warempel te helpen!

Emoties benoemen, da's een goeie. Ik ben er net maar meteen mee begonnen. Nils keek me aan alsof ik gek werd, maar ik denk wel dat het zin heeft.

Sorbo, hou je taai, meis. Het kan dodelijk vermoeiend zijn, ik weet het. :*

Claudia, het kan idd wel eens vermoeidheid zijn. Gisteravond bijvoorbeeld was daar geen twijfel over mogelijk. Ze wervelde gewoon door het huis heen. Maar gelukkig uit vermoeidheid zich meestal gewoon in geeuwen, oren frunniken en slapen. :z
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 09:18:57 #83
5428 crew  miss_sly
pi_88966910
Ow, ik zit hier vol herkenning te lezen! Zowel de faaaaaase waarin ze zitten (ik heb het idee dat het bij Senna al iets minder aan het worden is) als jouw verhaal over de grens tussen uitzondering en patroon creeeren. Zo lastig vind ik dat! En juist door dat laatste ben ik dan weer heel bang dat we een klein verwend krengetje gaan krijgen, en omdat ze enig kind blijft, is dat juist iets waar ik erg huiverig voor ben. Ik heb heel sterk het gevoel juist heel streng en strikt te moeten zijn om dat te voorkomen. En in een fase als deze is dat zooo moeilijk!
pi_88966917
Oh, het was Ssserpente die naar de snuffelmarkt ging. :+

Leuk dat jullie hier binnenkort ook komen, BJ! Ik heb helaas geen taarttips voor je. Twinkly heeft kwarktaart gemaakt, weet ik, en ik heb zelf gewoon iets van de Hema gekocht. Ik heb wel overwogen om een taart bij de bakker te bestellen, maar de kindertaarten zijn zo hysterisch. Iets wat ik nog overwogen heb is om cupcakes te maken! Er is ook een cupcake-topic in het kookforum.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 09:22:54 #85
5428 crew  miss_sly
pi_88966923
Sorbootje, een week alleen met je dochter is ook gewoon lastig, zeker als ze in zo'n fase zit. Ik merk aan mezelf dat ik dan juist in zulke weken wel weer erg blij ben dat ik werk. En ik vind het altijd fijn om dan even bij mijn ouders ofzo langs te gaan (of te logeren als de tijd het toe laat) of af te spreken met anderen met kind, omdat ze dan toch wat gezelliger is. In ieder geval tijdens het bezoek :P
pi_88966934
God dank, onze kleine terrorist heeft ons laten slapen, wel tot half 9! En ze is voor het eerst in weken weer te genieten 's ochtends, hopelijk de rest van de dag ook.

Maar Sorboo en Ssserpente ik sluit me volledig bij jullie aan. Ik herken me heel vaak in jullie gedachtes. De 'Isabeau Situatieschets' is ook precies toepasbaar op Mette. Alleen als uitzondering deze ochtend.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88966945
Dames mede-moeders, sterkte met jullie eigenwijsjes! Wat kan het af en toe vermoeiend zijn he?

Veel plezier op de snuffelmarkt Sserpente, ik hoop dat je wat leuks tevoorschijn snuffelt! En een beetje rust en tijd voor jezelf. :*

BJ, ik weet niet precies wat je zoekt, ik heb voor Ko een appeltaart gebakken, gezoet met appelstroop ipv suiker. Was erg lekker.
Je kunt ook een slagroomtaart bij de bakker halen. Het is maar net wat bij jullie past.

Bluh, nog steeds keelpijn en de paracetamol zit er alweer in.
Ko heeft wel geslapen tot 6.30! Met 2 pitt-stops in de nacht, maar ik ben allang blij!
Vanmiddag gaan we naar de powertoolraces, lekker een beetje afleiding voor Kootje. En vast heel gezellig.
pi_88966958
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:18 schreef miss_sly het volgende:
Ow, ik zit hier vol herkenning te lezen! Zowel de faaaaaase waarin ze zitten (ik heb het idee dat het bij Senna al iets minder aan het worden is) als jouw verhaal over de grens tussen uitzondering en patroon creeeren. Zo lastig vind ik dat! En juist door dat laatste ben ik dan weer heel bang dat we een klein verwend krengetje gaan krijgen, en omdat ze enig kind blijft, is dat juist iets waar ik erg huiverig voor ben. Ik heb heel sterk het gevoel juist heel streng en strikt te moeten zijn om dat te voorkomen. En in een fase als deze is dat zooo moeilijk!
Oeh, dit zou ik zelf geschreven kunnen hebben!
pi_88966964
Ondeugende "weeeeeh"-kindjes; ik bereid me er vast mentaal op voor :P
Sterkte Ssserpente en Sorbootje :* hopelijk gaat het na het slaapje weer wat beter.
Niels zit denk ik net voor die fase, hij is me al aan het uitproberen en is ook sneller gefrustreerd, maar hij is nog prima af te leiden.

Miss_Sly dat klinkt als een heerlijke avond O+
Toen Niels 's nachts de borst weigerde gaf ik hem ook pyjamapap, ik had niet zoveel zin om met een krijsend kind naast me te gaan kolven :P Ik gaf hem ook de ontbijtversie, dat is volgens mij de enige waar je alleen water aan toe hoeft te voegen. Gek spul is dat, het ruikt zoet maar smaakt niet zo.

Oeke, wat stoer dat jullie samen zijn gaan schreeuwen!! Haha, die Kobus _O- hij heeft goed meegedaan! O+ Niels en ik hebben De Schreeuw hier gezien gehoord. Het was zo droog: een minuut lang keihard schreeuwen, toen een heel kort toespraakje en de mensen gingen weer over op de orde van de dag :D
Beterschap met je keel :*

Gisterochtend zijn we naar het Sinterklaasfeest geweest op het werk van mijn man. Niels vond de pepernoten erg lekker: Sinterklaas en de Pieten moesten erg hun best doen om zijn aandacht te krijgen _O-

Vanmorgen zong ik "Een koetje en een kalfje" voor Niels en hij riep telkens op het goede moment "nee" O+ Kan ook bijna niet anders, dat is zijn lievelingswoordje.

Oh en hij bijt :'(
Ik denk dat hij een genetisch experiment is; een kruising tussen een hond en een mens.
Hij:
-kwijlt
-roept "eh, eh, eeeeeeeeeehhhh" (doet de jankende hond van de buren na?)
-bijt in mijn tepel, mijn wang (gister tijdens Sinterklaas, 's avonds had ik de tandafdrukken er nog in staan :')), de deken van ons bed, zijn mouwen... hij schudt nog net niet met zijn kop :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88966975
Het is toch wel wonderlijk dat zoveel kindjes hier nu in een soortgelijke fase zitten terwijl ze verschillende leeftijden hebben. Zou het zoiets zijn als het fenomeen dat vrouwen die veel met elkaar omgaan / bij elkaar wonen tegelijk gaan menstrueren? }:|

Oeke, beterschap! Dat je het nog op kunt brengen, die powertoolraces. :P
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 09:36:53 #91
5428 crew  miss_sly
pi_88967008
Beterschap oeke :* Goed pcm of ibu slikken idd :Y

Senna is nu ook heel erg in de 'mij' fase. Alles is van 'mij'. En dan ook vaak met de bijbehorende van je afdraaiende beweging, schouder ervoor en dan over die schouder naar je kijken en heel venijnig 'is mij' zeggen :o waar ze dat toch van heeft? Wij zeggen eigenlijk zelden van iets dat ze niet mag hebben, dat dat neit mag omdat dat van ons is ofzo. Zou ze zoiets op het kdv leren?

En Sserpente, lastig is dat he? Ik heb ook het idee dat mensen juist naar ons dan veel kritischer kijken, omdat Senna maar alleen is en zal blijven. En ik wil helemaal geen verwend kind en ze mag echt niet alles, maar schipperen is soms echt heel lastig.

wat zijn powertool races, oeke?

Twinkly, dat bijten hebben we hier ook een tijd gehad. Ik bleef maar zo goed mogelijk anticiperen, zodat ik er zo snel mogelijk bij was (zodat de schade iig aan ons zelf vrij klein was) en maar vertellen dat het niet mag en dat het pijn doet. Ik probeer het (net als het knijpkrabben) te vertalen naar 'aai'. Bijten doet ze momenteel neit meer. knijpkrabben wel, het liefst in mijn decolleté. En dan kijkt ze me aan, knijpt even lekker en zegt dan "auw". Ze kent het dus wel intussen, auw, maar doet het toch!
pi_88967020
Mette voert momenteel een conversatie met kindjes op tv :) ze probeert ze zelfs karnemelk te voeren en een stukkie brood aan te bieden :)

Twinkly, nee is hier ook een lievelingswoordje. Het is het enigste wat ze doelbewust kan zeggen.
  zondag 21 november 2010 @ 09:40:09 #93
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88967026
We gaan vanmiddag naar de sint op mijn werk, daar heb ik wel zijn in!

Ik zei laatst toch dat Thomas altijd zo lekker sliep de laatste tijd? Nou, wet van fok hoor... Ik ben er al twee nachten op rij meerdere keren uit gemoeten. Vannacht heeft hij weer van 3 tot 4 liggen rommelen. Uiteindelijk heb ik hem toch maar even bij me gepakt en na 5 minuutjes knuffen wou hij wel terug naar zijn bed. Dan vraag je je af waarom je dat niet eerder hebt gedaan....

Nu is hij een minuutje of 10 wakker en ligt in zijn bedje te lielieliewuwuwubaababa-en. Gezelligerd O+

De drama-daar waar jullie het over hebben, hebben we hier heel kort even gehad. Ik hoop heeeeel hard dat het daar bij blijft! Maar jongens schijnen wat dat betreft wel makkelijker te zijn dan meisjes hè.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_88967041
Oh dat bijten is zo naar! Gelukkig ging het hier vrij snel over.
Maar ik heb ook bijtsporen in mijn schouder gehad. Niet leuk.
Niels als half-hondje klinkt wel schattig! ;)
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
Het is toch wel wonderlijk dat zoveel kindjes hier nu in een soortgelijke fase zitten terwijl ze verschillende leeftijden hebben. Zou het zoiets zijn als het fenomeen dat vrouwen die veel met elkaar omgaan / bij elkaar wonen tegelijk gaan menstrueren? }:|
Het tweede jaar is gewoon een lange aanloop naar de peuterpuberteit. Dan wordt het pas erg! >:)
quote:
Oeke, beterschap! Dat je het nog op kunt brengen, die powertoolraces. :P
Boh, ik hoop altijd dat frisse buitenlucht beter is dan binnen zitten. :P
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:36 schreef miss_sly het volgende:
wat zijn powertool races, oeke?
Het zijn races waarbij kinderen en volwassenen een race-auto maken van een oude boor of schuurmachine of naaimachine. De snelste wint. Daarbij een vuurtje, een glaasje wijn en buiten zijn met vrienden, O+
pi_88967051
Oeke beterschap!! En zo tof dat jullie gisteren samen zijn gaan schreeuwen.

Wij wilde ook gaan schreeuwen, maar ik was jammergenoeg ziek gister. Dus ik heb samen met Mette thuis geschreeuwd ( was erg makkelijk met haar pesthumeur, schreeuwen deed ze al).
pi_88967081
Sorbo, is het geen idee, om uit te sluiten dat het om kiesjes gaat, om 'r een pcm te geven?
pi_88967084
Wat schattig dat Mette contact met de kindjes op tv probeert te maken O+

quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:43 schreef wickie het volgende:
Wij wilde ook gaan schreeuwen, maar ik was jammergenoeg ziek gister. Dus ik heb samen met Mette thuis geschreeuwd ( was erg makkelijk met haar pesthumeur, schreeuwen deed ze al).
:D
Ben je alweer beter?

Oeke die races klinken super leuk!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88967099
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:43 schreef wickie het volgende:
Oeke beterschap!! En zo tof dat jullie gisteren samen zijn gaan schreeuwen.

Haha, als ik het zo lees, hadden veel dreumesjes kunnen gaan schreeuwen! Lekkere uitlaadklep voor alle frustraties. :P
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 09:53:16 #99
5428 crew  miss_sly
pi_88967104
Dat klinkt leuk, die powertoolraces! Veel plezier alvast!

wickie, ben je weer beter? Beterschap :*

Wat ik trouwens ook heb gemerkt bij Senna is dat ze heel chagrijnig/pieperig/huilerig wordt van honger. Dat is nu ook gemakkelijekr, want als ze honger heeft, zegt ze "eten" en dan weet ik dat er iets geregeld moet worden op korte termijn. Lekker duidelijk :P
pi_88967144
Dat is fijn en handig, Miss.
Ko gebruikt het woord 'ei' voor eten maar hij heeft nog niet door dat hij daarmee ook eten kan krijgen. Dus piepen tot ik vraag of hij honger heeft en dan als antwoord Ja ja ja! krijgen.

En dat 'mij' heeft ze vast van het kdv. Het lijkt me dat je daar ook moet leren je speeltjes te verdedigen met zoveel kapers op de kust.

Ko slaapt en het gedoe begint pas om 1 uur, dus dan is hij lekker uitgerust. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')