abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 22:14:15 #226
5428 crew  miss_sly
pi_89032543
Senna ligt in een romper zonder mouwen met pyjama (broek en jasje) in een zomerslaapak zonder mouwen en niet onder de deken. En zo slaapt ze het beste. Ik weet nog niet hoe we da tmoeten doen als het kouder wordt. Eerst een romper met mouwen eronder nog, maar dan toch maar een andere slaapzak, want ze blijft echt niet onder de deken liggen.

die puckabag las ik van Claudia ook al goeds over. Is het echt iets dat ook lang meegaat en geschikt voor verschillende temperaturen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 22 november 2010 @ 22:16:42 #227
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89032679
Wij hebben de combisleeper, da's een vierseizoenenslaapzak met uitritsbare binnenvoering. De mouwen zijn afritsbaar. Dan hoeven ze dus ook niet onder een dekentje te slapen, wordt zelfs afgeraden.
pi_89033035
Ik heb lang getwijfeld over een combisleeper of puckabag. De combisleeper was een qua lengte een twijfelgeval, ze zal binnen een jaar uit de babymaat groeien, maar de opvolgende maat was echt nog veelste groot voor haar. Ik wil er zo eentje nog wel bij, later. Dan heb ik 2 goede en 1 die ook in de auto gebruikt kan worden (dat vind ik jammer dat dat niet gaat met de puckabag).

De puckabag is echt verbluffend warm heb ik gemerkt de afgelopen weken. Hij voelt ook lekker luxe en zacht aan. Lekker makkelijk in te bewegen, wat belangrijk is voor ons mupje. Als ze ook maar even te weinig vrijheid heeft zet ze het op een schreeuwen.
En Mette (tussen maat 68 en 74 in nu) is klein, dus die kan er echt nog lang in.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_89033096
Wat heerlijk die knuffelpot Senna. O+
Ko is inderdaad erg aanhankelijk. En heel knuffelerig ineens. Wat ik natuurlijk verder helemaal niet erg vind.
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:16 schreef mikoxx het volgende:
Wij hebben de combisleeper, da's een vierseizoenenslaapzak met uitritsbare binnenvoering. De mouwen zijn afritsbaar. Dan hoeven ze dus ook niet onder een dekentje te slapen, wordt zelfs afgeraden.
Wordt een dekentje afgeraden? Dat is voor het eerst dat ik dat hoor. Dekbedje wel ja, tot 2 jaar.

Ko slaapt dus onder een dekentje, of 2 of 3 zelfs. In pyjama, romper en soms in de zomerslaapzak zonder mouwen, maar net hoe het uitkomt.
Dan heeft hij een katoenen dekentje, een omslagdekentje en een wollen dekentje. En afhankelijk van de temperatuur leg ik die neer. Hij beweegt wel, maar alleen van links naar rechts, en blijft dus altijd keurig onder zijn dekentje, met zijn hoofd eruit.
Hij is er ook aan gewend, vanaf zijn geboorte slaapt hij onder een dekentje.

We hebben ook zo'n dik seizoenen slaapzakgeval, van mijn zwager gekregen, maar nog niet gebruikt. Het lijkt me zo warm. Misschien in januari ofzo.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 22:27:27 #230
5428 crew  miss_sly
pi_89033238
Mwah, als het echt heel erg warm is, moeten we dat voor Senna dus juist niet hebben. Die kan niet tegen te warm, en dat heeft ze nogal snel.

oeke, Senna lag in het begin ook onder een dekentje, maar dat is toch ook een echte reiziger geworden, hoor. Het is altijd afwachten waar je die in het bed vindt als je haar er 's ochtends uit gaat halen :D
Knuffelig is goed O+ alleen met een beetje ademruimte zo nu en dan ;)
pi_89033296
oeke deken mag gewoon hoor, ze bedoelt in combi met die slaapzak.
Iedereen een goede nacht, ben benieuw wat die van ons brengt...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89033481
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:28 schreef mefke79 het volgende:
oeke deken mag gewoon hoor, ze bedoelt in combi met die slaapzak.
Iedereen een goede nacht, ben benieuw wat die van ons brengt...
Oh, duh, watten in mijn hoofd geloof ik. 8)7

k moet ook maar eens gaan slapen. Zo'n middagslaapje brengt me wel van slag merk ik. ;)

Grappig, die reizen van Senna in bed. Lief hoor. :)
En ik denk verder helemaal niks!
het is prima zoals Ko nu slaapt, hoef geen Fokwetgedoe. :D
  maandag 22 november 2010 @ 22:33:56 #233
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89033636
Oeke, ga je weer op het luchtbed?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_89033951
Nee zeg, ben je gek! Lekker in mijn eigen bed. Bij mijn liefje. O+
  maandag 22 november 2010 @ 22:40:14 #235
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89034046
Ah beter!

Lekker dromen dan.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_89041611
Goedemorgen! Allemaal lekker geslapen? En hoe is het met de zieke en koortsige kindjes?

Isabeau had vannacht bedacht dat 3 uur een mooie tijd was om wakker te worden. Ben ik niet meer gewend! Gelukkig ging ze na ruim een uur weer slapen. MAar toen was het nog anderhalf uur totdat de wekker van manlief ging en die wetenschap zorgde ervoor dat ik niet meer kon slapen.

Nou ja, ik kan in elk geval rustig opstarten vandaag. Ik moet om 10 uur in het ziekenhuis bij de reumatoloog zijn voor mijn knie. Ga daarna pas werken.
  dinsdag 23 november 2010 @ 07:40:40 #237
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89041736
Oh ja dat is zo irritant, in bed liggen en dan bedenken: als ik nu in slaap val kan ik nog zo-en-zo lang slapen.

Wij handden een half uur geleden een brandweerwagen met de sirenes vol aan door de straat denderden. Fijn!
pi_89042298
Fijn dat de Puckabag zo goed bevalt, wickie! Je zult er inderdaad nog lang plezier van hebben. Ik vrees dat Ivan er gauwer uitgegroeid is. Als hij er binnen nu en 8 maanden uitgroeit dan gaat de Puckabag op de tweede over en anders koop ik er nog een bij.

Miss_sly, dit soort vierseizoenenslaapzakken zijn juist geschikt voor alle seizoenen. In de zomer slaapt een kind in het heel dunne gedeelte (dat is heel dun en luchtig), als het wat kouder wordt in het dikke gedeelte zonder mouwen, daarna met mouwen, en als het heel koud wordt kun je de twee combineren. Het is altijd even twijfelen wanneer je overstapt op een dunnere of dikkere variant, maar dat blijft lastig met het wisselen van seizoenen.

Ivan is nog steeds ziek en we gaan vanmiddag maar even met hem naar de huisarts om wat dingen uit te laten sluiten. Hij is nu gelukkig niet apathisch meer maar gewoon wat zielig en huilerig. Vannacht heeft hij lekker geslapen.

Sterkte vandaag, Sorbo. Zo'n plotseling korte nacht is best rot.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89042352
Seb slaapt in zo'n dikke slaapzak van Kruidvat en een pyama met lange mouwen en dan een dekentje maar daar begint hij onder en binnen een halve minuut ligt hij er bovenop.

Vanmorgen werd hij wakker met zijn gezicht onder het bloed. Ik had mijn bril niet op (en het was donker) dus ik had het niet eens gezien :o Bloedneus gehad. Heb nog hard moeten boenen voor het eraf was
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_89042378
Amélie slaapt ook vanaf de geboorte onder het dekentje, en tot een maand of 7 ofzo bleef ze keurig liggen en dan vond ik haar 's morgens zoals ik haar 's avonds had neergelegd :D maar daarna had ze ineens ontdekt dat ze ook in bed kon bewegen ofzo. :')
Tegenwoordig begint ze wel onder het dekentje maar meestal wordt ze ergens in het voeteneind wakker of juist opgekruld in een hoekje bij het hoofdeinde :D
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89042617
*O* 19.30 - 5.15 ( :o :z ) *O*

Tess heeft een slaapzak, pyama met lange mouw en 2 dekentjes in een dekbedhoes. 9 van de 10 keer ligt ze er niet onder.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89042654
driekus heeft redelijk goed geslapen. Zijn ogen zaten wel helemaal dicht vanochtend, maar hij voelde niet zo warm, heeft zijn fles gewoon leeg en is nu bij mijn ouders. Mag ie daar lekker verder hoesten. Tis net een zeehond. Maar, er zit niets vast, dat is ook wat waard.
Beterschap voor de anderen!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:22:30 #243
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89043055
Tess :z ^O^ Nu nog 'n uurtje of 2 langer graag!

Claudia, ik hoop dat het niks is en dat hij "gewoon" verkouden is.

Dichtgeplakte oogjes, wat sneu Mefke!
Heb je foto's gemaakt?
o|O
.... met gevoel voor drama....
pi_89043122
Hieperdepiep Hoera!!
*O* Emma is 1 jaar!! *O*

<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89043254
Arme Ivan ;( gelukkig heeft hij een goede nacht gehad en is hij niet meer apathisch, dat lijkt me doodeng. Beterschap! :* Heb jij nog wel kunnen slapen Claudia?
Kun je de huisarts vanmiddag niet direct even vragen om een briefje met handtekening te schrijven voor je schoonmoeder met daarop de aanbeveling om een paracetamolspiegel op te bouwen?

Arme Bram, tjonge die heeft het te pakken zeg. Hopelijk knapt hij met de AB snel weer op en vindt hij het net zo lekker als Toby! :*

Hoe is het nu met jou Oeke, is je keel alweer wat minder pijnlijk?

Sorbootje wat rot dat je niet meer kon slapen, wekkers zijn stom :X

Wat zijn die vierseizoenenslaapzakken toch enorm duur :( Vannacht was ik daar echt boos om, Niels werd weer wakker van de kou. Uiteindelijk ging hij wel weer slapen, met een extra wollen laagje aan. Misschien moet ik maar twee slaapzakken over elkaar heen aantrekken bij hem, dan heb je hetzelfde idee als een combi-sleeper toch.
Het voordeel van losse slaapzakken is wel dat je die gewoon kunt omwisselen om te wassen. Niels spuugt nog steeds vaak en dan juist in bed.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89043330
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:32 schreef Twinkly het volgende:
Arme Ivan ;( gelukkig heeft hij een goede nacht gehad en is hij niet meer apathisch, dat lijkt me doodeng. Beterschap! :* Heb jij nog wel kunnen slapen Claudia?
Kun je de huisarts vanmiddag niet direct even vragen om een briefje met handtekening te schrijven voor je schoonmoeder met daarop de aanbeveling om een paracetamolspiegel op te bouwen?

Arme Bram, tjonge die heeft het te pakken zeg. Hopelijk knapt hij met de AB snel weer op en vindt hij het net zo lekker als Toby! :*

Hoe is het nu met jou Oeke, is je keel alweer wat minder pijnlijk?

Sorbootje wat rot dat je niet meer kon slapen, wekkers zijn stom :X

Wat zijn die vierseizoenenslaapzakken toch enorm duur :( Vannacht was ik daar echt boos om, Niels werd weer wakker van de kou. Uiteindelijk ging hij wel weer slapen, met een extra wollen laagje aan. Misschien moet ik maar twee slaapzakken over elkaar heen aantrekken bij hem, dan heb je hetzelfde idee als een combi-sleeper toch.
Het voordeel van losse slaapzakken is wel dat je die gewoon kunt omwisselen om te wassen. Niels spuugt nog steeds vaak en dan juist in bed.
Ik heb mijn puckabag van marktplaats. Ik had er ook geen 90 euro voor over. Heb nu een gloednieuwe voor 40 euro O+ En ben er ZO blij mee!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_89043586
Fijn dat Ivan vannacht goed heeft geslapen! Hopelijk knapt hij op in de loop van de dag.

Emma, gefeliciteerd met je eerste verjaardag! En welkom hier! *O*

Sorbo, sterkte in het ziekenhuis en die wekker moet je gewoon omdraaien, dat je de tijd niet ziet. Vervelende dingen. }:|

Seb, onder het bloed! Ik zou me doodschrikken, Estrys. Wat eng om hem zo te vinden . :{

Ik vind die slaapzakken ook duur, Twinkly, zelfs 40 euro vind ik erg veel geld, eerlijk gezegd. Maar goed, ik heb er dus een liggen, en nog niet in gebruik.
Misschien scheelt het ook dat Ko zo ongeveer in de woonkamer slaapt aangezien we in een grote ruimte leven, en dat het pas in de nacht echt koud wordt.
Dus voor ik ga slapen en de kachel uitdoe, leg ik nog een wollen dekentje over Ko heen. O+
En mijn mannetje blijft dus als een van de weinigen daar lekker onder liggen. :D

Oh en ietsje beter voel ik me. Alhoewel ik vanochtend niet kon praten. :')
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 09:54:34 #248
5428 crew  miss_sly
pi_89043695
Gelukkig dat Ivan goed geslapen heeft! En verstandig even naar de huisarts, als je je daar beter bij voelt. Niets fijn, zieke kindjes.

oeke, gaat het met jou wat beter?
En met de andere zieke kindjes? Driekus ook goed geslapen, fijn.

Hier hadden we weer een nachtvoeding. En in het kader van afbouwen van de bv (ik ben er echt wel een beetje klaar mee) was ik daar niet heel blij mee. Dus ligt het boekje Lekker slapen zonder huilen nu in het winkelmandje van bol.com en gaan we daar maar eens mee aan de slag.

Nog een ander vraagje: Senna lijkt op het moment onverzadigbaar. Ze heeft om 6 uur bij mij gedronken, om 7 uur 2 boterhammen (zonder korstjes, maar goed) gegeten en om kwart over 8 alweer wat blauwe besjes. Ze roept dan ook 'eten' en eet ook echt op wat je geeft. Het lijkt wel of ze constant honger heeft. Het zou natuurlijk kunnen dat ze een groeispurtje maakt (fysiek of mentaal), en dan zal ze best meer energie verbruiken, maar hoe doen we dat op een gezonde manier? 5 keer fruit op een dag lijkt me ook niet gezond. Wat meer boterhammen, ook als tussendoor? Want na 2 boterhammen bij ontbijt of lunch is ze wel even klaar. Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?
pi_89043707
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:50 schreef oeke het volgende:

Ik vind die slaapzakken ook duur, Twinkly, zelfs 40 euro vind ik erg veel geld, eerlijk gezegd.
Je kindje ligt er het hele jaar in, want het is een 4 seizoenen zak. Dus geen 4 verschillende zakken voor elk seizoen en ze kunnen er vrij lang in. Rienk heeft de oude van Thijs ook, maar Thijs is extreem lang en kon er na een jaar niet meer lekker in liggen. Dat is wel jammer. Maar wij hebben een dwergje (Rienk is een centimeter of 70) en heeft de mouwen nog omgeslagen :Y Ik gok dat wij er zeker nog wel een jaar gebruik van kunnen maken O+

En zo scheelt het voor ons ook nog pyjama's, want hij ligt er in in een romper ;)
(We hebben nu dus 2 puckabags O+ )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_89043824
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:50 schreef oeke het volgende:

Seb, onder het bloed! Ik zou me doodschrikken, Estrys. Wat eng om hem zo te vinden . :{

ja, ik normaal ook. Maar ik had het dus echt niet gezien, dus schrok ik ook niet. Toen ik erachter kwam lag hij languit op de bank naar Bob de Bouwer te kijken :@
ti amo più di ieri ma meno di domani
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')