abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89027491
jaja samenspannen he... ;)
Ach die vorst komt er toch wel }:|
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89027587
ow, dan zijn we onbedoeld nogal conservatief... Nouja, goed om te weten, dan ga ik morgen wat sterkere kopen, just in case. (Hij is over de 10 kilo)

Mefke :* . Het is kei zielig om je ukkie zo te zien. Moeilijk hoor om hem weg te brengen. Gelukkig heeft je moeder ervaring.
pi_89027713
aoraki, tip van de dag: je kan bij de dienstdoende apotheek ook gewoon nu nog zwaarder spul halen. En de AH heeft volgens mij ook sinaspril (de xl dan) en die kan je ook nog halen.

Tis ook het beste zo, maar pfff. En dan helpen zwangerschapshormonen ook niet kan ik je melden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89027877
Of je geeft hem 2 van 60
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89027977
ja, ik denk dat hij het wel trekt op de 60. Zijn koorts was van 39.6 terug naar 37.7, dus dat is eigenlijk wel mooi. Even goed in de gaten houden. 3 weken geleden was hij ziek van zijn prikjes, en toen vond ik hem 's ochtends lusteloos in bed. Ik schrok me dood! Vannacht maar een paar keer kijken...
pi_89028157
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:34 schreef Sugarsnap het volgende:
Hier hebben we een gecombineerde long-, oor- en keelinfectie te pakken. Alles was een beetje geirriteerd, dus een AB kuur van 10 dagen.
Mijn hemel! Dat een kleintje zoveel ellende over zich uitgestort kan krijgen. Hopelijk slaan de antibiotica snel aan! :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 22 november 2010 @ 20:54:11 #211
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89028454
:* voor alle zieke kindjes, wat zijn het er toch veel op het moment :o

En ik wil even juichen voor alle beginnende stappers, maar voor Thomas in het bijzonder *O*
Wat een opluchting moet dat voor jullie zijn Ca.ra!

Hier een jochie dat zich al wat beter lijkt te gaan voelen gelukkig. Hij ziet nog wel lijkbleek en is nog wat hangerig, maar nu na 3 dagen antibiotica lijkt het ergste gelukkig achter de rug te zijn.
Hij vindt de ab trouwens lekker _O-
Doet z'n mond al open zodra je met het spuitje aan komt zetten en laat het zich zonder problemen in zijn mond spuiten! Heel wat anders dan met grote broer, die moesten we soms met 2 volwassenen in de houdgreep nemen om het gore drankje bij hem naar binnen te krijgen. En dan werd vaak nog de helft er direct weer uit gewerkt }:|
.... met gevoel voor drama....
pi_89028464
Ik wil niet ondankbaar klinken, want ik ben dolblij met mijn schoonouders en alles wat ze voor ons doen. Ze zijn dol op Ivan en heel zorgzaam. Maar wat ik jammer vind is dat mijn schoonmoeder zo conservatief is met paracetamol geven. Als Ivan er vanmiddag een had gehad was hij vanavond misschien niet zo apathisch geweest. Misschien ook wel, hoor, maar als ik hem thuis bij me had gehad had ik dat wat beter in de gaten kunnen houden. Daar voel ik me nu heel slecht door, en het maakt het ook lastig voor me om in te schatten hoe erg hij eraan toe is. (Hij ligt nu te slapen.)
  maandag 22 november 2010 @ 20:58:16 #213
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89028625
Bram is nu ook weer lekker aan het spelen, die hoef ik voorlopig nog niet in bed te stoppen. Hij heeft een dosis sinaspril gehad en de koorts is flink gezakt (ik temp niet altijd, want hij vindt het ontzettend vervelend). Ik hoop ook dat de ab goed aanslaat, hij heeft een kuur van 10 dagen gekregen.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 21:03:41 #214
5428 crew  miss_sly
pi_89028870
Jee wat een hoop zieke kindjes. Ellendig hoor. Zeker Bram, arm mannetje, wat moet hij zich naar voelen.
:* en beterschap voor allemaal.

Kersjes, fijn dat Toby opknapt!

Ca.ra, wat geweldig dat Thomas loopt O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 22 november 2010 @ 21:04:11 #215
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89028894
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:35 schreef Ca.ra het volgende:
Kiektan! (filmpje)

[ link | afbeelding ]

Mijn moeder is dit weekend van de ladder gevallen dus die kon vandaag niet komen oppassen. Slechte timing voor haar :)
Kun je nagaan, eerder dit jaar hadden we het er nog over dat het mooi zou zijn als hij voor het einde van het jaar een paar uur per dag uit zijn spalkjes kon en dan misschien kon kruipen.
:') (niet zoals die bedoeld is maar goed... jullie begrijpen m wel)

Oooh, kiektan! *O*
  maandag 22 november 2010 @ 21:04:44 #216
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89028920
Karin, de ziekenteller staat op drie. Mama's mogen niet ziek worden, dat weet je toch wel..... ;)

Claudia, kan je niet jouw mening geven aan je schoonmoeder, wbt de pcm? Ik neem toch aan dat ze dan ook doet wat jij voorstelt/wilt, en niet haar eigen ding? Misschien is het haar niet helemaal duidelijk zeg maar, als je begrijpt wat ik bedoel....
pi_89029190
Beterschap voor alle zieke kindjes! En een extra zoen voor Bram. :*
Zo zielig als die kleintjes niet zichzelf zijn. ;(

Ca.ra wat goed van Thomas! *O* En wat heeft hij toch een lekker bekkie. O+

Lastig Claudia, ik kan me voorstellen dat je je nu niet helemaal ingetuned voelt. Kun je af en toe voelen of Ivan nog erg warm is? Of wordt hij dan wakker?

Ko is echt enorm gauw boos, en erg op mama gericht. Als ik in de buurt ben moet hij op me zitten. Erg lief natuurlijk, maar wel vermoeiend.
Ik voel me niet lekker dus heb maar op zolder op een luchtbed geslapen vanmiddag, zodat ik even niet in zijn gezichtsveld was. :')
Verder is hij wel heel lief, lekker neuzen en knuffelen. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89029464
Ik heb het duidelijk gemaakt van de paracetamol, hoor. Normaal gesproken geef ik haar alle ruimte en luistert ze ook goed naar wat ik belangrijk vind, maar dit is gewoon een punt waarop ze heel calvinistisch is. Het is in haar beleving maar beter om heel voorzichtig te zijn met paracetamol, ook als ik uitleg dat ik heb begrepen dat het juist goed is om de paracetamolspiegel constant te houden.

Oh, ik voel aan de lopende band, oeke! Ik merk dat ik het onprettig vind om een apathisch kindje in bed te leggen. Maarja, hij heeft ook zijn slaap nodig.

Hoelang heeft Ko dat eigenlijk al? Sinds de powertoolraces?
pi_89029722
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik voel aan de lopende band, oeke! Ik merk dat ik het onprettig vind om een apathisch kindje in bed te leggen. Maarja, hij heeft ook zijn slaap nodig.
Is hij heel warm? Hoe is je gevoel? Naar is het, koorts. :*
quote:
Hoelang heeft Ko dat eigenlijk al? Sinds de powertoolraces?
Sinds de ochtend van de races, voor we weg gingen. Nadat het hier over driftbuien gingen, en ik het niet zei, maar wel dacht: Mooi dat mijn kind daar niet aan doet.
Geldt die Fokwet nu ook al voor gedachten? }:|

Mijn neefje van 10 was trouwens met zijn stoere racekar in de halve finales gekomen.
Glunderen dat hij deed!
Ik zag het al helemaal voor me over 9 jaar, samen met Ko zo'n ding bouwen en dan gaan racen. Ipv ter land, ter zee en in de lucht. :P
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 21:22:06 #220
5428 crew  miss_sly
pi_89029784
Vervelend claudia dat ze haar mening mbt pcm niet kan bijstellen of in ieder geval kan aanpassen aan wat jij zou willen. Kan me je wens wel voorstellen. En een apatisch kind is heel naar om weg te leggen, vind ik, die wil je eigenlijk constant zien. Maar idd, slaap is zo belangrijk.

oeke, Ko dus erg aanhankelijk. Het zal wel een fase zijn, maar soms is het wel vermoeiend. Fijn dat je je iig kon afzonderen en even ziek kon gaan liggen zijn. Is soms ook even nodig. Beterschap!

Senna is een kleine flirt :D Vanmiddag op de draagmeet heeft ze ontzettend geknuffeld met en kusjes gegeven aan de enige aanwezige man, de papa van Graeme en Anna O+ Ze hing echt om zijn nek, armen om zijn hals geslagen, stevig vasthouden. En dan dat 'hmmmm' mondje om een kusje te geven :D
pi_89030267
Senna, vrijdoos ;) O+

Koorts is naar ja. Ik krijg er ook altijd wel de kriebels van.
Mijn nuchtere wederhelft begint dan te roepen dat koorts ook een functie heeft, maar toch. Het blijft iets ongrijpbaars, blegh.
Beterschap zieke kinders :* en een :* voor de mama's!
Fake it till you make it...
  maandag 22 november 2010 @ 21:36:32 #222
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89030510
Oeke, ik had (blijkens de dramatische huilbuien vanavond) dus ook te snel gezegd dat Thomas daar noooooit last van had.

Wat een hoop zieke kindjes allemaal! Snel weer beter worden hoor.
Claudia, dat apatische klinkt helemaal vervelend idd. Ik vind het ook altijd een beetje eng, zeker omdat Thomas zo makkelijk boven de 40 graden vliegt.
Hopelijk vind je morgenochtend weer een vrolijk mannetje in zijn bedje!

Vraagje: hoe slapen jullie kindjes nu? Thomas gaat steeds braaf liggen als ik hem instop, maar voordat ik de kamer uit ben kruipt hij al onder zijn dekentjes vandaan. Hij slaapt nu in een slaapzak met mouwen, en als wij gaan slapen dek ik hem meestal nog even toe. Maar als het straks gaat vriezen had ik toch eigenlijk wel graag dat hij onder een dekentje blijft liggen. Tips?

Oh en dan vergeet ik nog om jullie te bedanken voor de felicitaties. We zijn zo trots :) Lief dat jullie zo meeleven.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_89030803
Driekus heeft toen het vorige week wat kouder was voor het eerst in al die tijd dat ie in dit bedje ligt (en dat is volgens mij zo vanaf januari ofzo) onder de deken geslapen. Hij kroop er ook steeds onderuit, hoe strak ik em ook instop. Hij zal het wel niet echt koud hebben neem ik aan.
Wij hebben bij koude nachten een romper, pyama met broek en lange mouw en dan slaapzak met mouw.
pi_89032392
Ik heb een extra, luxe dikke slaapzak gekocht (we zijn voor de puckabag gegaan). Een deken heeft geen nut en ik doe ook geen moeite meer. Vind het zelfs een beetje eng. Ze zwermt alle kanten op in haar slaap.
Ze heeft nu dus die slaapzak aan, alleen de binnenzak met pyama. Straks als het kouder wordt gaat de buitenzak er ook omheen en mocht ze het dan te koud hebben dan gaan we voor de extra kleertjes.

Sinds we die zak hebben slaapt ze weer steady. Het kostte wat duiten, maar dat ding gaat superlang mee en als er een nummer 2 komt kan die er ook weer mee doen
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  maandag 22 november 2010 @ 22:13:34 #225
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89032508
Nou dan zijn wij gelukkig niet de enigen met een rondzwemmend kind. Dank voor de bevestiging!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 22:14:15 #226
5428 crew  miss_sly
pi_89032543
Senna ligt in een romper zonder mouwen met pyjama (broek en jasje) in een zomerslaapak zonder mouwen en niet onder de deken. En zo slaapt ze het beste. Ik weet nog niet hoe we da tmoeten doen als het kouder wordt. Eerst een romper met mouwen eronder nog, maar dan toch maar een andere slaapzak, want ze blijft echt niet onder de deken liggen.

die puckabag las ik van Claudia ook al goeds over. Is het echt iets dat ook lang meegaat en geschikt voor verschillende temperaturen?
  maandag 22 november 2010 @ 22:16:42 #227
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89032679
Wij hebben de combisleeper, da's een vierseizoenenslaapzak met uitritsbare binnenvoering. De mouwen zijn afritsbaar. Dan hoeven ze dus ook niet onder een dekentje te slapen, wordt zelfs afgeraden.
pi_89033035
Ik heb lang getwijfeld over een combisleeper of puckabag. De combisleeper was een qua lengte een twijfelgeval, ze zal binnen een jaar uit de babymaat groeien, maar de opvolgende maat was echt nog veelste groot voor haar. Ik wil er zo eentje nog wel bij, later. Dan heb ik 2 goede en 1 die ook in de auto gebruikt kan worden (dat vind ik jammer dat dat niet gaat met de puckabag).

De puckabag is echt verbluffend warm heb ik gemerkt de afgelopen weken. Hij voelt ook lekker luxe en zacht aan. Lekker makkelijk in te bewegen, wat belangrijk is voor ons mupje. Als ze ook maar even te weinig vrijheid heeft zet ze het op een schreeuwen.
En Mette (tussen maat 68 en 74 in nu) is klein, dus die kan er echt nog lang in.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_89033096
Wat heerlijk die knuffelpot Senna. O+
Ko is inderdaad erg aanhankelijk. En heel knuffelerig ineens. Wat ik natuurlijk verder helemaal niet erg vind.
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:16 schreef mikoxx het volgende:
Wij hebben de combisleeper, da's een vierseizoenenslaapzak met uitritsbare binnenvoering. De mouwen zijn afritsbaar. Dan hoeven ze dus ook niet onder een dekentje te slapen, wordt zelfs afgeraden.
Wordt een dekentje afgeraden? Dat is voor het eerst dat ik dat hoor. Dekbedje wel ja, tot 2 jaar.

Ko slaapt dus onder een dekentje, of 2 of 3 zelfs. In pyjama, romper en soms in de zomerslaapzak zonder mouwen, maar net hoe het uitkomt.
Dan heeft hij een katoenen dekentje, een omslagdekentje en een wollen dekentje. En afhankelijk van de temperatuur leg ik die neer. Hij beweegt wel, maar alleen van links naar rechts, en blijft dus altijd keurig onder zijn dekentje, met zijn hoofd eruit.
Hij is er ook aan gewend, vanaf zijn geboorte slaapt hij onder een dekentje.

We hebben ook zo'n dik seizoenen slaapzakgeval, van mijn zwager gekregen, maar nog niet gebruikt. Het lijkt me zo warm. Misschien in januari ofzo.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 22:27:27 #230
5428 crew  miss_sly
pi_89033238
Mwah, als het echt heel erg warm is, moeten we dat voor Senna dus juist niet hebben. Die kan niet tegen te warm, en dat heeft ze nogal snel.

oeke, Senna lag in het begin ook onder een dekentje, maar dat is toch ook een echte reiziger geworden, hoor. Het is altijd afwachten waar je die in het bed vindt als je haar er 's ochtends uit gaat halen :D
Knuffelig is goed O+ alleen met een beetje ademruimte zo nu en dan ;)
pi_89033296
oeke deken mag gewoon hoor, ze bedoelt in combi met die slaapzak.
Iedereen een goede nacht, ben benieuw wat die van ons brengt...
pi_89033481
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:28 schreef mefke79 het volgende:
oeke deken mag gewoon hoor, ze bedoelt in combi met die slaapzak.
Iedereen een goede nacht, ben benieuw wat die van ons brengt...
Oh, duh, watten in mijn hoofd geloof ik. 8)7

k moet ook maar eens gaan slapen. Zo'n middagslaapje brengt me wel van slag merk ik. ;)

Grappig, die reizen van Senna in bed. Lief hoor. :)
En ik denk verder helemaal niks!
het is prima zoals Ko nu slaapt, hoef geen Fokwetgedoe. :D
  maandag 22 november 2010 @ 22:33:56 #233
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89033636
Oeke, ga je weer op het luchtbed?
pi_89033951
Nee zeg, ben je gek! Lekker in mijn eigen bed. Bij mijn liefje. O+
  maandag 22 november 2010 @ 22:40:14 #235
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89034046
Ah beter!

Lekker dromen dan.
pi_89041611
Goedemorgen! Allemaal lekker geslapen? En hoe is het met de zieke en koortsige kindjes?

Isabeau had vannacht bedacht dat 3 uur een mooie tijd was om wakker te worden. Ben ik niet meer gewend! Gelukkig ging ze na ruim een uur weer slapen. MAar toen was het nog anderhalf uur totdat de wekker van manlief ging en die wetenschap zorgde ervoor dat ik niet meer kon slapen.

Nou ja, ik kan in elk geval rustig opstarten vandaag. Ik moet om 10 uur in het ziekenhuis bij de reumatoloog zijn voor mijn knie. Ga daarna pas werken.
  dinsdag 23 november 2010 @ 07:40:40 #237
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89041736
Oh ja dat is zo irritant, in bed liggen en dan bedenken: als ik nu in slaap val kan ik nog zo-en-zo lang slapen.

Wij handden een half uur geleden een brandweerwagen met de sirenes vol aan door de straat denderden. Fijn!
pi_89042298
Fijn dat de Puckabag zo goed bevalt, wickie! Je zult er inderdaad nog lang plezier van hebben. Ik vrees dat Ivan er gauwer uitgegroeid is. Als hij er binnen nu en 8 maanden uitgroeit dan gaat de Puckabag op de tweede over en anders koop ik er nog een bij.

Miss_sly, dit soort vierseizoenenslaapzakken zijn juist geschikt voor alle seizoenen. In de zomer slaapt een kind in het heel dunne gedeelte (dat is heel dun en luchtig), als het wat kouder wordt in het dikke gedeelte zonder mouwen, daarna met mouwen, en als het heel koud wordt kun je de twee combineren. Het is altijd even twijfelen wanneer je overstapt op een dunnere of dikkere variant, maar dat blijft lastig met het wisselen van seizoenen.

Ivan is nog steeds ziek en we gaan vanmiddag maar even met hem naar de huisarts om wat dingen uit te laten sluiten. Hij is nu gelukkig niet apathisch meer maar gewoon wat zielig en huilerig. Vannacht heeft hij lekker geslapen.

Sterkte vandaag, Sorbo. Zo'n plotseling korte nacht is best rot.
pi_89042352
Seb slaapt in zo'n dikke slaapzak van Kruidvat en een pyama met lange mouwen en dan een dekentje maar daar begint hij onder en binnen een halve minuut ligt hij er bovenop.

Vanmorgen werd hij wakker met zijn gezicht onder het bloed. Ik had mijn bril niet op (en het was donker) dus ik had het niet eens gezien :o Bloedneus gehad. Heb nog hard moeten boenen voor het eraf was
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_89042378
Amélie slaapt ook vanaf de geboorte onder het dekentje, en tot een maand of 7 ofzo bleef ze keurig liggen en dan vond ik haar 's morgens zoals ik haar 's avonds had neergelegd :D maar daarna had ze ineens ontdekt dat ze ook in bed kon bewegen ofzo. :')
Tegenwoordig begint ze wel onder het dekentje maar meestal wordt ze ergens in het voeteneind wakker of juist opgekruld in een hoekje bij het hoofdeinde :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89042617
*O* 19.30 - 5.15 ( :o :z ) *O*

Tess heeft een slaapzak, pyama met lange mouw en 2 dekentjes in een dekbedhoes. 9 van de 10 keer ligt ze er niet onder.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89042654
driekus heeft redelijk goed geslapen. Zijn ogen zaten wel helemaal dicht vanochtend, maar hij voelde niet zo warm, heeft zijn fles gewoon leeg en is nu bij mijn ouders. Mag ie daar lekker verder hoesten. Tis net een zeehond. Maar, er zit niets vast, dat is ook wat waard.
Beterschap voor de anderen!
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:22:30 #243
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89043055
Tess :z ^O^ Nu nog 'n uurtje of 2 langer graag!

Claudia, ik hoop dat het niks is en dat hij "gewoon" verkouden is.

Dichtgeplakte oogjes, wat sneu Mefke!
Heb je foto's gemaakt?
o|O
pi_89043122
Hieperdepiep Hoera!!
*O* Emma is 1 jaar!! *O*

&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89043254
Arme Ivan ;( gelukkig heeft hij een goede nacht gehad en is hij niet meer apathisch, dat lijkt me doodeng. Beterschap! :* Heb jij nog wel kunnen slapen Claudia?
Kun je de huisarts vanmiddag niet direct even vragen om een briefje met handtekening te schrijven voor je schoonmoeder met daarop de aanbeveling om een paracetamolspiegel op te bouwen?

Arme Bram, tjonge die heeft het te pakken zeg. Hopelijk knapt hij met de AB snel weer op en vindt hij het net zo lekker als Toby! :*

Hoe is het nu met jou Oeke, is je keel alweer wat minder pijnlijk?

Sorbootje wat rot dat je niet meer kon slapen, wekkers zijn stom :X

Wat zijn die vierseizoenenslaapzakken toch enorm duur :( Vannacht was ik daar echt boos om, Niels werd weer wakker van de kou. Uiteindelijk ging hij wel weer slapen, met een extra wollen laagje aan. Misschien moet ik maar twee slaapzakken over elkaar heen aantrekken bij hem, dan heb je hetzelfde idee als een combi-sleeper toch.
Het voordeel van losse slaapzakken is wel dat je die gewoon kunt omwisselen om te wassen. Niels spuugt nog steeds vaak en dan juist in bed.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89043330
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:32 schreef Twinkly het volgende:
Arme Ivan ;( gelukkig heeft hij een goede nacht gehad en is hij niet meer apathisch, dat lijkt me doodeng. Beterschap! :* Heb jij nog wel kunnen slapen Claudia?
Kun je de huisarts vanmiddag niet direct even vragen om een briefje met handtekening te schrijven voor je schoonmoeder met daarop de aanbeveling om een paracetamolspiegel op te bouwen?

Arme Bram, tjonge die heeft het te pakken zeg. Hopelijk knapt hij met de AB snel weer op en vindt hij het net zo lekker als Toby! :*

Hoe is het nu met jou Oeke, is je keel alweer wat minder pijnlijk?

Sorbootje wat rot dat je niet meer kon slapen, wekkers zijn stom :X

Wat zijn die vierseizoenenslaapzakken toch enorm duur :( Vannacht was ik daar echt boos om, Niels werd weer wakker van de kou. Uiteindelijk ging hij wel weer slapen, met een extra wollen laagje aan. Misschien moet ik maar twee slaapzakken over elkaar heen aantrekken bij hem, dan heb je hetzelfde idee als een combi-sleeper toch.
Het voordeel van losse slaapzakken is wel dat je die gewoon kunt omwisselen om te wassen. Niels spuugt nog steeds vaak en dan juist in bed.
Ik heb mijn puckabag van marktplaats. Ik had er ook geen 90 euro voor over. Heb nu een gloednieuwe voor 40 euro O+ En ben er ZO blij mee!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_89043586
Fijn dat Ivan vannacht goed heeft geslapen! Hopelijk knapt hij op in de loop van de dag.

Emma, gefeliciteerd met je eerste verjaardag! En welkom hier! *O*

Sorbo, sterkte in het ziekenhuis en die wekker moet je gewoon omdraaien, dat je de tijd niet ziet. Vervelende dingen. }:|

Seb, onder het bloed! Ik zou me doodschrikken, Estrys. Wat eng om hem zo te vinden . :{

Ik vind die slaapzakken ook duur, Twinkly, zelfs 40 euro vind ik erg veel geld, eerlijk gezegd. Maar goed, ik heb er dus een liggen, en nog niet in gebruik.
Misschien scheelt het ook dat Ko zo ongeveer in de woonkamer slaapt aangezien we in een grote ruimte leven, en dat het pas in de nacht echt koud wordt.
Dus voor ik ga slapen en de kachel uitdoe, leg ik nog een wollen dekentje over Ko heen. O+
En mijn mannetje blijft dus als een van de weinigen daar lekker onder liggen. :D

Oh en ietsje beter voel ik me. Alhoewel ik vanochtend niet kon praten. :')
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 09:54:34 #248
5428 crew  miss_sly
pi_89043695
Gelukkig dat Ivan goed geslapen heeft! En verstandig even naar de huisarts, als je je daar beter bij voelt. Niets fijn, zieke kindjes.

oeke, gaat het met jou wat beter?
En met de andere zieke kindjes? Driekus ook goed geslapen, fijn.

Hier hadden we weer een nachtvoeding. En in het kader van afbouwen van de bv (ik ben er echt wel een beetje klaar mee) was ik daar niet heel blij mee. Dus ligt het boekje Lekker slapen zonder huilen nu in het winkelmandje van bol.com en gaan we daar maar eens mee aan de slag.

Nog een ander vraagje: Senna lijkt op het moment onverzadigbaar. Ze heeft om 6 uur bij mij gedronken, om 7 uur 2 boterhammen (zonder korstjes, maar goed) gegeten en om kwart over 8 alweer wat blauwe besjes. Ze roept dan ook 'eten' en eet ook echt op wat je geeft. Het lijkt wel of ze constant honger heeft. Het zou natuurlijk kunnen dat ze een groeispurtje maakt (fysiek of mentaal), en dan zal ze best meer energie verbruiken, maar hoe doen we dat op een gezonde manier? 5 keer fruit op een dag lijkt me ook niet gezond. Wat meer boterhammen, ook als tussendoor? Want na 2 boterhammen bij ontbijt of lunch is ze wel even klaar. Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?
pi_89043707
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:50 schreef oeke het volgende:

Ik vind die slaapzakken ook duur, Twinkly, zelfs 40 euro vind ik erg veel geld, eerlijk gezegd.
Je kindje ligt er het hele jaar in, want het is een 4 seizoenen zak. Dus geen 4 verschillende zakken voor elk seizoen en ze kunnen er vrij lang in. Rienk heeft de oude van Thijs ook, maar Thijs is extreem lang en kon er na een jaar niet meer lekker in liggen. Dat is wel jammer. Maar wij hebben een dwergje (Rienk is een centimeter of 70) en heeft de mouwen nog omgeslagen :Y Ik gok dat wij er zeker nog wel een jaar gebruik van kunnen maken O+

En zo scheelt het voor ons ook nog pyjama's, want hij ligt er in in een romper ;)
(We hebben nu dus 2 puckabags O+ )
pi_89043824
quote:

Seb, onder het bloed! Ik zou me doodschrikken, Estrys. Wat eng om hem zo te vinden . :{

ja, ik normaal ook. Maar ik had het dus echt niet gezien, dus schrok ik ook niet. Toen ik erachter kwam lag hij languit op de bank naar Bob de Bouwer te kijken :@
pi_89043930
Oh, Miss, ik ben helemaal genezen wat betreft dat er zoiets zou zijn als dat teveel fruit ongezond is.
Natuurlijk niet te veel. Maar Ko krijgt hier best wat. Mandarijntjes, sinaasappelen, appel, peer. In ieder geval tussen de 2 en 5 keer per dag.
Er zitten vezels in en natuurlijke fruitsuikers.
Hij krijgt bijna geen gewone suikers en weinig diksap of gewoon sap. Omdat het daarin geconcentreerder is.
En soms een soepstengel, rijstwafel of een cracker tussendoor.
Het is nu weer wat minder, maar hij heeft ook zo'n hongerfase gehad. Zolang je oplet met wat je geeft, lijkt het me geen probleem daar in mee te gaan.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:55 schreef Vlindur het volgende:
Je kindje ligt er het hele jaar in, want het is een 4 seizoenen zak. Dus geen 4 verschillende zakken voor elk seizoen en ze kunnen er vrij lang in.
Ik heb nu ook geen 4 slaapzakken hoor! :D
Ik de zomer en herfst slaapt hij zonder slaapzak, in zijn pyjama, daar kan hij dan ook lekker in spelen 's ochtends en 's avonds. En in de winter heeft hij wel een slaapzak.
Maar fijn dat je er blij mee bent.
pi_89043940
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:59 schreef Estrys het volgende:
ja, ik normaal ook. Maar ik had het dus echt niet gezien, dus schrok ik ook niet. Toen ik erachter kwam lag hij languit op de bank naar Bob de Bouwer te kijken :@
Hihi, nou gelukkig maar! Scheelt je een hartverlamming! ;)
pi_89044114
quote:
Ik vind die slaapzakken ook duur, Twinkly, zelfs 40 euro vind ik erg veel geld, eerlijk gezegd. Maar goed, ik heb er dus een liggen, en nog niet in gebruik.
Ik vind het ook veel geld, hoor, maar je moet het wel in perspectief zien: het idee is dat een kind erin kan slapen tot hij 2,5 is. Als je telkens een goedkope slaapzak van de Hema of Prénatal koopt ben je niet net zoveel geld kwijt, maar het tikt wel aan. Het goedkoopste is en blijft een dekentje, maar als dat niet lekker werkt is zo'n vierseizoenenslaapzak ideaal.

Hier komt bij dat het echt een heel fijn ding is. De Hema-slaapzak die wij hebben verbleekt erbij. We hebben die 'discussie' ook wel eens gehad in het kinderkleertjestopic: goed spul is duurder, maar je kunt er ook juist veel plezier van hebben. Ik zou het eerder zonde vinden om veel geld uit te geven aan een dekentje (van Koeka of zo) dat je alleen kunt gebruiken als je baby in de wieg ligt.

Achja, ieder moet die afweging voor zich maken. Wij hebben de slaapzak indertijd gekocht omdat we hoopten dat de overstap naar slapen zonder Puckababy wat soepeler zou gaan. Bij toeval hebben we ontdekt dat het een heel fijn ding is, want anders zouden we het waarschijnlijk met goedkopere slaapzakjes hebben gedaan.

Dat Ko onder zijn dekentje blijft liggen vind ik best uitzonderlijk! Het lijkt me dat hij gewoon een rustige slaper is. Ivan wurmde zich al onder zijn deken vandaan toen hij een heel kleine baby was en hij gaat nog steeds het hele bed door.
pi_89044205
Tjee, het is maar goed dat je je bril niet op had Estrys ;) Het was maar een bloedneus!

Ja, dat is waar Claudia en Vlindur, daarom zou ik er direct een kopen als ze geen 90 euro waren }:| Het zijn twee slaapzakken in elkaar toch, dat zou maximaal 40 euro moeten zijn :P Er staat er nu een om op Marktplaats voor 80 euro.
Hoe doen jullie dat als de Puckabag uitgewassen moet worden? Of kan mag die wel in de droger?
pi_89044210
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het ook veel geld, hoor, maar je moet het wel in perspectief zien: het idee is dat een kind erin kan slapen tot hij 2,5 is. Als je telkens een goedkope slaapzak van de Hema of Prénatal koopt ben je niet net zoveel geld kwijt, maar het tikt wel aan. Het goedkoopste is en blijft een dekentje, maar als dat niet lekker werkt is zo'n vierseizoenenslaapzak ideaal.

Hier komt bij dat het echt een heel fijn ding is. De Hema-slaapzak die wij hebben verbleekt erbij. We hebben die 'discussie' ook wel eens gehad in het kinderkleertjestopic: goed spul is duurder, maar je kunt er ook juist veel plezier van hebben. Ik zou het eerder zonde vinden om veel geld uit te geven aan een dekentje (van Koeka of zo) dat je alleen kunt gebruiken als je baby in de wieg ligt.

Achja, ieder moet die afweging voor zich maken. Wij hebben de slaapzak indertijd gekocht omdat we hoopten dat de overstap naar slapen zonder Puckababy wat soepeler zou gaan. Bij toeval hebben we ontdekt dat het een heel fijn ding is, want anders zouden we het waarschijnlijk met goedkopere slaapzakjes hebben gedaan.

Dat Ko onder zijn dekentje blijft liggen vind ik best uitzonderlijk! Het lijkt me dat hij gewoon een rustige slaper is. Ivan wurmde zich al onder zijn deken vandaan toen hij een heel kleine baby was en hij gaat nog steeds het hele bed door.
maar misschien is ie het met 2 wel spuugzat...

Wij zijn van puckababy naar inbakeren naar slaapzak met mouwen vast naar gewone slaapzak gegaan. Tess heeft nu al heel goed door heo ze 'm los kan krijgen.

Tip: bij de Kruidvat liggen slaapzakjes (100 cm) met afritsbare lange mouwen vioor 10 euro
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89044253
Ko zijn dekentje was 60 euro, misschien dat hij er daarom zo lekker onder blijft liggen! *O*

Ik snap het wel hoor, je bent enthousiast over iets en dat wil je delen. Maar soms worden dingen zo opgehemeld dat ik er recalcitrant van word. Net als de GMK spullen. :P
pi_89044337
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:54 schreef miss_sly het volgende:
Wat meer boterhammen, ook als tussendoor? Want na 2 boterhammen bij ontbijt of lunch is ze wel even klaar. Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?
Tja, lastig. Aan de ene kant ben ik ook geneigd om te zeggen: ze is zo klein, ze zal het wel nodig hebben, geef het haar gewoon. Aan de andere kant zou ik er bij Ivan vrij terughoudend in zijn omdat hij al wat zwaarder is. Nou ja, ik zou een middenweg proberen te vinden: wat meer te eten geven en misschien ook wat vetter (geen magere yoghurt maar juist volle bijvoorbeeld), maar wel in de gaten houden of het niet de spuigaten uitloopt.

Ik vind het wel heel slim om de dag met een flink ontbijt te beginnen, want ik merk bij mezelf dat ik de dag makkelijker doorkom als ik een goede basis leg. De kans is dan groter dat ik 's middags niet ontzettend ga snaaien, zeg maar. Ik zou dus ook meer boterhammen geven dan normaal. En de fruithap zou ik geloof ik beperkt proberen te houden tot 2x per dag. Als ik echt met mijn handen in het haar zou zitten zou ik met groenten gaan experimenteren: ze knagen lekker weg, vullen langzaam, zijn gezond en er zitten weinig calorieen in.
pi_89044339
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:18 schreef oeke het volgende:
Ko zijn dekentje was 60 euro, misschien dat hij er daarom zo lekker onder blijft liggen! *O*

Ik snap het wel hoor, je bent enthousiast over iets en dat wil je delen. Maar soms worden dingen zo opgehemeld dat ik er recalcitrant van word. Net als de GMK spullen. :P
of DPAM ;)

Tess heeft het dekentje van Amber. Bij mijn ouders heeft ze al een keer onder een dekbed geslapen en dat ging prima. Ik zit er hard aan te denken om ook naar een dekbedje over te gaan. Ze slaapt ook wel eens bij ons in bed en dan ligt ze ook onder een dekbed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89044363
een denkbed? dat lijkt mij ook wel wat ;)

Seb loopt gewoon door de kamer met zijn slaapzak aan. Hij begint ook uit zijn ledikant te klimmen :{ Dus ik vrees dat het binnenkort gedaan is met het ledikantje.

Maar mijn zwager is een autobed voor hem aan het maken van hout O+ Een formule 1 auto
pi_89044371
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:18 schreef oeke het volgende:
Ik vind het zelf altijd fijn om te weten wat er zoal voorhanden is. Ik sta er niet eens bij stil dat anderen dat misschien als een vorm van evangelisme zien. :+

Ik wil nog steeds dat dekentje dat je een tijdje geleden liet zien. O+ Jammer dat Ivan er niks aan heeft. Hopelijk is de tweede een dekentjeskind!
pi_89044386
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:17 schreef Twinkly het volgende:
Tjee, het is maar goed dat je je bril niet op had Estrys ;) Het was maar een bloedneus!

Ja, dat is waar Claudia en Vlindur, daarom zou ik er direct een kopen als ze geen 90 euro waren }:| Het zijn twee slaapzakken in elkaar toch, dat zou maximaal 40 euro moeten zijn :P Er staat er nu een om op Marktplaats voor 80 euro.
Hoe doen jullie dat als de Puckabag uitgewassen moet worden? Of kan mag die wel in de droger?
Ik heb er dus 2 (en een losse van de hema) maar ik gooi ze gewoon in de droger ja :Y Kunnen ze prima hebben! En ik wissel ze af, een in de was en de ander in gebruik. En mocht die ineens vies worden krijgt hij die van de hema aan.

En op mp staan ze nu idd niet, had ook al even voor je gekeken :*
Er zijn ook andere soorten, maar ik weet niet hoe die heten :@
pi_89044392
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:21 schreef Vicky het volgende:
of DPAM ;)
_O- Je hebt gelijk!

Miss, een eitje koken bij de lunch, dat vind Ko soms ook erg lekker!
pi_89044488
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:17 schreef Twinkly het volgende:
Er staat er nu een om op Marktplaats voor 80 euro.
80 euro! :o Is 'ie soms nooit gebruikt of zo. Jeetjemina.

Ik gooi alles in de droger. Wat bij mij de droger niet overleeft hoef ik niet. :Y)
pi_89044511
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:22 schreef Estrys het volgende:
een denkbed? dat lijkt mij ook wel wat ;)
_O- :D

quote:
Seb loopt gewoon door de kamer met zijn slaapzak aan. Hij begint ook uit zijn ledikant te klimmen :{ Dus ik vrees dat het binnenkort gedaan is met het ledikantje.

Maar mijn zwager is een autobed voor hem aan het maken van hout O+ Een formule 1 auto
Tess loopt ook in d'r slaapzak :D
Gelukkig nog geen klimmer hier! Amber was 2 jaar en 3mnd geloof ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:28:24 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89044519
Ik zou gewoon een extra boterham of idd wat extra fruit geven miss_sly.
Honger is honger en zolang het niet wekenlang achter elkaar is...
Gewoon bekijken alsof het een regeldagje is. ;)
pi_89044551
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:23 schreef oeke het volgende:
Miss, een eitje koken bij de lunch, dat vind Ko soms ook erg lekker!
Dat is ook een aardige: relatief meer eiwitten geven. Maar ik vind het lastig om zo'n advies te geven, want ik weet niet precies wat de dagelijkse behoefte van een kind is aan koolhydraten, eiwitten en vetten.
pi_89044552
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou gewoon een extra boterham of idd wat extra fruit geven miss_sly.
Honger is honger en zolang het niet wekenlang achter elkaar is...
Gewoon bekijken alsof het een regeldagje is. ;)
idd. Of een rijstewafel ofzo.

Tess heeft eigenlijk nooit van dat soort dagen.. Die is echt een heel slechte brood-eter.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89044632
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil nog steeds dat dekentje dat je een tijdje geleden liet zien. O+ Jammer dat Ivan er niks aan heeft. Hopelijk is de tweede een dekentjeskind!
Omdat dat dekentje zo duur was, wilde ik perse dat hij eronder zou slapen. Dus vooral een kwestie van volhouden. Ko heeft ook een tijd gereisd maar had op een bepaald moment wel door dat het onder de deken lekker warm is en ligt sindsdien redelijk stil. Soms moet ik hem opnieuw toedekken, maar niet vaak.

Gewoon afwisselen Miss, een keer wat fruit extra, dan een boterham extra, dan een eitje, een cracker, tot ze weer minder gaat eten. ;)
pi_89044662
Mijn 'probleem' zou zijn dat een rijstewafel of een soepstengel niet echt vult. En ik zou de voorkeur geven aan langzame koolhydraten in plaats van snelle, want daar krijg je juist vlugger honger van. Een bakje met cherrytomaatjes en wat komkommer is voor veel kleintjes heerlijk en daar kun je nooit te veel van eten.
pi_89044706
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn 'probleem' zou zijn dat een rijstewafel of een soepstengel niet echt vult. En ik zou de voorkeur geven aan langzame koolhydraten in plaats van snelle, want daar krijg je juist vlugger honger van. Een bakje met cherrytomaatjes en wat komkommer is voor veel kleintjes heerlijk en daar kun je nooit te veel van eten.
bij mij vult dat ook voor geen meter hoor... Ik kan een heel pak rijstewafels opvreten en dan nog steeds honger hebben..

Ik zou gaan voro een krentenbol, banaan, tomaatjes, komkommertje, appel oid.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89044728
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:32 schreef oeke het volgende:

[..]

Omdat dat dekentje zo duur was, wilde ik perse dat hij eronder zou slapen. Dus vooral een kwestie van volhouden. Ko heeft ook een tijd gereisd maar had op een bepaald moment wel door dat het onder de deken lekker warm is en ligt sindsdien redelijk stil. Soms moet ik hem opnieuw toedekken, maar niet vaak.

Gewoon afwisselen Miss, een keer wat fruit extra, dan een boterham extra, dan een eitje, een cracker, tot ze weer minder gaat eten. ;)
Ocherme. Kind verplicht stil liggen omdat mama een duur dekentje heeft gekocht. :P
pi_89044835
Ach, wat zeg ik: bij mij vult rauwkost ook voor geen meter. ;( Het enige wat bij mij echt werkt is wortels eten. Mijn lief vindt juist dat geluid bloedirritant en dus komen ze er hier niet in. (Ik heb nu ingrediënten klaarliggen voor erwtensoep; kan ik zometeen op een winterpeen knauwen :9 ).

Maar goed, ik leg de nadruk nu wel erg op een dieet-achtig aspect en dat vind ik bij kinderen nogal dubieus. Dat volwassenen op wortels knauwen om de dag door te komen is één ding, maar een kind heeft nog zoveel voedingsstoffen nodig!
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:44:16 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89045011
Ik ben blij dat je het zelf al een beetje aan geeft Claudia, want ik vond de gedachtengang ook wel een tikkie ver gaan.
Het kind heeft honger, geef haar toch gewoon die extra boterham. Ze zal er echt niet direct overgewicht of een slecht eetpatroon door ontwikkelen.
pi_89045064
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:35 schreef Estrys het volgende:
Ocherme. Kind verplicht stil liggen omdat mama een duur dekentje heeft gekocht. :P
>:) Oh, en volgens mij doe ik zijn toekomstige partner er ook een plezier mee! ;)

Volgens mij, als je fruit van het seizoen geeft, kun je je heus wel wat extra's permiteren.
We zijn wel erg bang voor suikers, terwijl we wel koek geven, maar fruitsuikers weer niet teveel willen geven. :?
En inderdaad een rijstwafel met extra dik pindakaas doe ik ook wel eens. Lekker wat gezonde vetten. :Y)
pi_89045139
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben blij dat je het zelf al een beetje aan geeft Claudia, want ik vond de gedachtengang ook wel een tikkie ver gaan.
Het kind heeft honger, geef haar toch gewoon die extra boterham. Ze zal er echt niet direct overgewicht of een slecht eetpatroon door ontwikkelen.
Nee, precies. Het is goed dat je dat benadrukt.
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 10:50:18 #276
5428 crew  miss_sly
pi_89045185
Dank voor het meedenken allemaal!

rijstwafels blieft ze ineens niet meer, terwijl ze daar tot voor kort dol op was. Soepstengels wel, maar dat vind ik ook niet echt iets om de hele dag door te geven. Iets meer fruit kan wel, denk ik, maar ik wil haar ook niet de hele dag aan het fruit hebben. Komkommer lust ze ook niet, een bakje tomaatjes heb ik staan en krijgt ze gedurende de dag altijd als ze zin heeft. Maar idd, het moet wel vullen als ze echt honger heeft. En dan is brood of fruit natuurlijk toch vullender!

En honger heeft ze. Het eerste wat ze zei toen ik vanochtend uit de slaapkamer kwam (schaap was er om half 7 uitgegaan met haar zodat ik nog een half uurtje kon blijven liggen) was "eten". En meteen ook mee gaan helpen de tafel dekken, bij haar stoeltje gaan staan springen om erin geholpen te worden...het is dus wel echt! Dus moet ik er wel wat mee, vind ik.

Maar dus extra fruit en brood wordt het dan maar. Misschien eens kijken of we de dag behalve met brood ook met pap kunnen beginnen. Dat vult ook goed. Bambix met gewone melk hoeft ze trouwens niet, hebben we gisteren gemerkt :D met Nutrilon2 wel :')
pi_89045217
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:45 schreef oeke het volgende:

[..]

>:) Oh, en volgens mij doe ik zijn toekomstige partner er ook een plezier mee! ;)

Ja! :o
kenonne ik schrok me vannacht het apenzuur omdat B. zich met dekbed en al omdraaide (en bijna uit bed donderde, dat dan ook wel weer :D :') ). Maar dat was koud inene zeg :X

Overigens is het wel zo ja, dat ze vanzelf wel doorkrijgen dat het onder het dekentje wél lekker warm is en dan beter blijven liggen. het gaat hier nu ook beter wat dat betreft.
En over slaapzakken, ik heb hier een kind dat een enorme plasser is, ondanks het 's nachts verschonen en verschillende merken luiers proberen blijven we tot wel 2 keer per week, soms vaker, een helemaal natgeplast kind aantreffen in bed 's morgens. Dan is het wel gewoon erg prettig om meerdere slaapzakken te hebben liggen. Want ik ben wel goed maar nie gek, ik ga niet om 3 uur 's nachts de wasmachine aanzetten, dan trek ik gewoon een nieuwe slaapzak uit de kast :+

En over eten, gewoon meer te eten geven. Niet teveel bij nadenken gewoon luisteren naar je gezond verstand. Als ze honger heeft en dat aangeeft dan zou ik daar gewoon naar luisteren. Misschien wat meer aanbieden bij het ontbijt of juist tussendoor een boterham of wat fruit geven. Geen punt lijkt me.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89045238
En een aparte post voor Wup en Emma! *O* *O*
van harte Wup met je kleine meiske en welkom hier!

Gaan jullie nog wat vieren vandaag?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89045255
Nu we het toch over eten hebben (en ook weer pap!): ik had het er met mijn schoonmoeder over dat Ivan nog echt behoefte heeft aan een fles 's ochtends en dat een manier om die eruit te gooien misschien is door van zijn ontbijt eens pap te maken en te kijken hoe dat gaat. Daarop zei ze heel resoluut dat ik Ivan geen pap moet geven want dat zet meer aan dan een boterham (of twee) en dat kan Ivan niet hebben.

Waar komt dit vandaan? Misschien geef je met pap relatief meer calorieen, maar als het aantal calorieen gelijk is kan pap toch niet meer aanzetten? 8)7
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:53:07 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89045259
Miss_sly, qua leeftijd kan je toch ook al over op Brinta dacht ik?
Iig krijgt Oscar dat dus al wel. ;) :@ :o *twijfelt*
En daar houdt hij het op zich prima op uit tot het fruit-moment. :Y
Oh, en gewoon met halfvolle melk dan.
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 10:56:05 #281
5428 crew  miss_sly
pi_89045328
Brinta in een bord, bedoel je? Qua leeftijd kan het wel, maar ik denk niet dat ze dat gaat doen. Hebben we al eens geprobeerd, maar geen succes. Ze is gek op haar papFLES me pyjamapapje gemaakt met nutrilon2. Echt heel erg! En het probleem is dus dat je telkens weer een pak van het een of ander koopt en het dan na een keer weg kunt doen, omdat ze het neit eet. En lang bewaren kun je die dingen ook niet.
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:56:47 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89045350
Nee joh, gewoon lekker in een fles doen! :Y
Als je het niet te dik maakt, gaat dat prima. :Y Zie hieronder. :)

Zal ik je anders wat Brinta opsturen? Kan je dat proberen zonder dat je een heel pak hoeft te kopen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
Nu we het toch over eten hebben (en ook weer pap!): ik had het er met mijn schoonmoeder over dat Ivan nog echt behoefte heeft aan een fles 's ochtends en dat een manier om die eruit te gooien misschien is door van zijn ontbijt eens pap te maken en te kijken hoe dat gaat. Daarop zei ze heel resoluut dat ik Ivan geen pap moet geven want dat zet meer aan dan een boterham (of twee) en dat kan Ivan niet hebben.

Waar komt dit vandaan? Misschien geef je met pap relatief meer calorieen, maar als het aantal calorieen gelijk is kan pap toch niet meer aanzetten? 8)7
Ik heb jarenlang Brinta als ontbijt gegeten en daar hield ik het echt wel lang op vol.
Dat ik te dik werd heeft daar iig zeker niet aan gelegen.
En is het echt zo dat er meer Kcal in zitten?

Oscar krijgt een fles van 220cc melk met 6 kleine schepjes brinta (ik zal het eens afwegen, het zijn de schepjes van Friso melkpoeder ;) ).
Heel gezellig 's ochtends bij ons op bed. O+ 1-2-3 speen met iets groter gemaakt gaatje en gaan! :Y

Oh, en Sasha trouwens ook nog steeds. :Y
En die is echt by far niet te dik, eerder aan de tengere kant met zijn spillepootjes. O+
pi_89045352
Zelf eten :+
doe ik ook, ik heb nog 2 soorten brinta te gaan, dan zijn alle pakken weer op :P :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:58:21 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89045386
O+
Ik mis het zo! :Y Ik heb jarenlang met Brinta ontbeten, zo lekker! :Y
Maar het mag niet van meneer en mevrouw #heller. ;)
pi_89045442
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:56 schreef Brighteyes het volgende:
Nee joh, gewoon lekker in een fles doen! :Y
Als je het niet te dik maakt, gaat dat prima. :Y Zie hieronder. :)

[..]

Ik heb jarenlang Brinta als ontbijt gegeten en daar hield ik het echt wel lang op vol.
Dat ik te dik werd heeft daar iig zeker niet aan gelegen.
En is het echt zo dat er meer Kcal in zitten?
Ik kan me goed voorstellen dat pap meer vult, maar meer aanzetten kan niet als er niet meer calorieen in zitten. Ik weet trouwens niet of dat laatste het geval is, hoor. Ik heb een tijdje cruesli gegeten en ik merkte dat ik al gauw ruimschoots over het aantal calorieen van 2 boterhammen heenging doordat ik mijn bakje nogal volgooide. Ik kan me voorstellen dat het met pap ook zo gaat, maar tegelijkertijd is pap onvergelijkbaar met cruesli.

Miss, houdt Senna eigenlijk van soep? Ik vind dat zelf altijd zo'n fijne lunch, soep met brood. :9
pi_89045463
Geen eettips hier, Seb eet heel erg veel en komt voor geen meter aan. Brood, avondeten soms minder maar dan de volgende dag weer ineens heel veel. Hij krijgt naast fruit, een soepstengel of een stukje peperkoek tussendoor. Brinta weet ik niet, heb het een keer een poging gedaan maar toen vond hij het niet te eten. Net als pindakaas trouwens.

Seb begint nu echt goed te praten :o Zo snel allemaal opeens. 'Opa meekomen' zei hij gisteren tegen mijn vader _O- duidelijke taal.
En we waren gisteren even in een winkel, daar hadden ze ook konijnen, die heeft hij even laten schrikken door er heel dichtbij te gaan hangen en dan te gaan roepen. Volgens mijn vader zijn die de komende maanden onverkoopbaar :D Gaan we weg en mijn vader zegt houdoe tegen de kassiere en Seb liep achter hem aan: houdoe zegt ie. Hilarisch was dat.

Ik moet ook steeds zo om hem lachen. Hij gaat het liefste op zijn hoofd staan op de bank. Haalt allerlei gekke kunsten uit. Springt op K3 en iedereen moet dan meedoen. Vorige week was hije en liedje mee aan het fluiten :o Ik wist niet dat hij dat kon.

Vanmorgen ging hij mijn moeder uit haar bed halen, dus ik zeg netjes kloppen. Hij bonst me toch op die deur, zwarte piet is er niks bij en dan gooit hij de deur open en roept keihard: HALLOOOOOOWWWW _O-

Ik vind het zooo leuk nu O+ O+ O+
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:03:19 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89045507
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat pap meer vult, maar meer aanzetten kan niet als er niet meer calorieen in zitten. Ik weet trouwens niet of dat laatste het geval is, hoor. Ik heb een tijdje cruesli gegeten en ik merkte dat ik al gauw ruimschoots over het aantal calorieen van 2 boterhammen heenging doordat ik mijn bakje nogal volgooide. Ik kan me voorstellen dat het met pap ook zo gaat, maar tegelijkertijd is pap onvergelijkbaar met cruesli.

Miss, houdt Senna eigenlijk van soep? Ik vind dat zelf altijd zo'n fijne lunch, soep met brood. :9
Ik heb een tijdje het EGA dieet gedaan, en die gaven aan 250cc zuivel en 25gr granen.
Ik heb dat net even bij het Voedingscentrum ingevoerd en kom dan op 204Kcal uit met halfvolle melk en Brinta. 2 boterhammen met kipfilet komt neer op 211Kcal.
Dus dat komt aardig overeen.
Ik hield me ook echt braaf aan die hoeveelheid. Zat er ingesleten, even afmeten en wegen en dan in de magnetron gooien. Nam het zelfs mee naar mijn werk. O+
pi_89045511
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:58 schreef Brighteyes het volgende:
O+
Ik mis het zo! :Y Ik heb jarenlang met Brinta ontbeten, zo lekker! :Y
Maar het mag niet van meneer en mevrouw #heller. ;)

ja ik mag niet lijnen nu :7 goed excuus hè? :D

maar goed, Amélie moet nog steeds niets van pap hebben. Alleen soms als ik het eet en dan steeds een klein hapje bij mij komen bedelen, maar als ik een bordje echt voor haar maak dan wil ze niet :') nouja goed, dan niet. Dan smeren we een boterham, net zo makkelijk.

Seb :D O+ wat gaat dat hard dan ineens zeg Estrys! :o
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89045574
Zeg, BE, je zit nu toch niet je eigen dieet te ondermijnen?

Heerlijke feelgoodposting, Estrys!
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:06:06 #290
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89045578
Pap, pure ranzigheid als je het mij vraagt...
Dat zou ik mijn kinderen dus ook niet zo snel geven. En Toby mag het sowieso niet :P

Miss_Sly, een plakje ontbijkoek is ook een lekker en vullend tussendoortje. En Devin at (en eet) vaak een hardgekookt eitje in stukjes tussendoor. Drupje ketchup erop en dat prikt hij zo weg met een vorkje. Heel gezond, vooral voor opgroeiende kinderen :Y
En ik maak vaak lekkere snackjes: tomaatjes vullen met Hutten Kase, crackertjes met kaas en plakje komkommer, olijfjes gerold in een plakje kaas, of ik maak avocado-dip en geef er soepstemgels of snij er reepjes groente bij om te dippen.... Ook lekker in (al dan niet zelfgemaakte) houmous :9
En samen tosti's maken is ook leuk, en weer eens wat anders dan de standaard boterham.
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:08:18 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89045627
Estrys, ik moest even in het lijstje kijken hoe oud Seb is, want ik dacht 'huh??? Dat doet de mijne helemaal nog niet'. Maar duh... Seb is 7 maanden ouder. :D
Heerlijk om te lezen! :Y
pi_89045631
Juk, ik hou niet van pap, krijg er altijd zo'n laf gevoel bij. Vroeger ontbat ik wel regelmatig met Brinta, maar dat liet ik dan te lang staan waardoor ik een bord beton kreeg, blegh. Maar omdat ik nauwelijks nog bv geef, heb ik geprobeerd om Lente 's ochtends aan de pap te krijgen. Leek me ook wat sneller 's morgens. Maar bij haar kreeg ik het er ook niet in. Gelukkig lust ze wel gewone melk.

Ik zit er trouwens aan te denken om Lente verse, rauwe melk direct van de koe te geven. Da's hartstikke gezond. Maar weet niet vanaf welke leeftijd dat veilig is ivm de lysteriabacterie. Iemand een idee?

Wup en Emma, welkom hier! En gefelciteerd natuurlijk! *O*

Miss, ik zou er ook niet moeilijk over doen, hoor. Gewoon lekker laten eten. Ik zou zelf wel de voorkeur geven aan gezonde, Hollandse boerenkost boven rijstwafels en soepstengels en zo. Gewoon een boterham extra, wat fruit en (rauwe) groente.

Fijn dat je je iets beter voelt, Oek. Lente ligt alweer op bed, die voelde zich ook ellendig vanmorgen. En ze ziet er ook wat waterig uit. ;(
pi_89045659
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:08 schreef Brighteyes het volgende:
Estrys, ik moest even in het lijstje kijken hoe oud Seb is, want ik dacht 'huh??? Dat doet de mijne helemaal nog niet'. Maar duh... Seb is 7 maanden ouder. :D
Heerlijk om te lezen! :Y
Bijna twee alweer :o
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:09:51 #294
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89045665
Seb kan fluiten, dat is echt knap :o

En hoera voor Emma en WupWup, welkom hier :W
pi_89045671
Brinta, heeeerlijk!! :D Tess en Amber zijn er ook gek op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 11:13:29 #296
5428 crew  miss_sly
pi_89045751
Eitje zou ik een goed idee vinden, maar dat blieft ze ook al niet :o eigenlijk moet ze best vele niet als ikd at zo eens op een rijtje zet. En ik dacht nog wel dat ze een gemakkelijke eter is. Maar peperkoek dus ook niet. En komkommer niet. Soep wel, meestal, dat is ook nog wel iets om bij de lunch te doen idd! Goed idee!

pap 's ochtends is ook nog wel een goede ivm het afbouwen van de bv. Lekker flesje pap bij ons in bed ipv bv. Ga ik proberen! En we gaan sowieso even verder proberen met de bambix met nutrilon. Als dat nou goed gaat, proberen we weer eens met (half)volle melk. En dan later idd Brinta. Ow, we hoeven ons nog niet te vervelen, zie ik :P
pi_89046110
Suf is dat: meestal ben ik vrij ongeïnspireerd wat maaltijden en tussendoortjes voor Ivan betreft, maar nu heb ik ineens allerlei ideeen.

Een soep die ontzettend goed vult is de broccolisoep van Gordon Ramsay. Die is heel simpel te maken: broccoli koken (al dan niet in bouillon) en in een blender doen met het eigen kookvocht. Je kunt zelf bepalen hoe dik de soep wordt (hoe dikker, hoe meer je het gevoel hebt dat je brinta zit te eten). Ramsay doet er zachte geitenkaas bij (een stukje op bord leggen en de soep eroverheen gieten) en geroosterde amandelen, maar die laatste twee kun je prima weglaten. Tot slot naar behoefte op smaak brengen met zout en peper.

Senna lust geen eieren, maar misschien wel omelet (met groenten! :9) of flensjes?
pi_89046167
en bedankt het Claudia... nu heb ik meteen honger! ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:31:14 #299
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89046226
Snelle mini-pizza's!
Supersimpel door een pita doormidden te snijden en die te beleggen met tomatenpuree (of ketchup), paprika, mais, ui, olijf etcetc. Er hoeft niet eens (geiten)kaas of ham ofzo op. En je kan ook je kliekjes van de avond ervoor erop verwerken :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:33:34 #300
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89046301
Vicky, ik ook :D

Ik ga vast lasagna maken voor vanavond. Met soja-melk en dan een stukje zonder geraspte kaas erover voor Toby.
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 11:34:52 #301
5428 crew  miss_sly
pi_89046327
Avondeten doet ze meestal wel prima, vooral rijst, pasta en couscous gerechten. Vanavond eten we paella (nog uit de diepvries over van een vorige keer).

Goed idee van die soep Claudia! Dat soort soepen wil ik sowieso wat meer gaan maken, dus als iemand nog recepten heeft. Het is een gemakkelijke manier om groenten erin te krijgen, ongeacht wat ze verder van het avondeten eet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')