abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88906596
Karin hoe gaat t met Lars nu?

Fijn Miss schaap bijna weer thuis! *O*

Naar buiten is hier ook een mooie afleider. Dan gaan we eventjes op ons gemakje boodschapjes doen, krijgt ze een blokje kaas bij de kaasafdeling, loop ik op zn elf-en-dertigst de hele supermarkt door (t is voor mij ook een uitje ten slotte :') ) en dan met de fiets een klein stukje om, vindt ze heerlijk O+
En als papa thuiskomt is t altijd feest O+ zo mooi om te zien, dat hele snoetje dat oplicht dan en gelijk helemaal hyperstuiter enzo :D dat is echt B. zn momentje ook met haar, lekker geiten <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88907305
oh goh. Ko is in zo'n bui wakker geworden. :(
Nou, gelukkig hebben we nu de verjaardag van zijn grote neef, dus we gaan maar gauw op weg. Stilte!

Hoe is het met de zieke kindjes? Lars? :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:06:53 #278
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88915520
Driekus! Wat goed zeg! Helemaal zelf lopen! En wat lijkt hij al groot zeg!
Hier kan ze dat eigenlijk altijd wel hoor, dat schreeuwend op de grond storten (bij ons noemen we dat de stervende zwaan)
Miss_Sly, schaap weer lekker thuis!
Ivan ook al aan de wandel!
Hier hebben we ook een slaapkop, vanmorgen gewoon tot 10 uur geslapen. Maar uitslapen als het ons uitkomt zit er natuurlijk niet bij!
Volgens mij snappen die apenkoppen dat verrekte goed!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88915556
Lief dat jullie naar Lars vragen, gelukkig gelukkig is het gevaar weer geweken....poeh hee, ik kneep hem echt wel gister.
We hebben dan ook een ruknacht gehad, met errug weinig slaap en veel tranen en warmte, maar vandaag is hij in de loop van de dag gelukkig weer wat opgeknapt.
Pfiew!

Ivan, lopen hee! Knap van jou!

Miss, wat fijn dat Schaap weer thuis komt.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88915662
Wat fijn dat het beter gaat met Lars! Heeft hij nog koorts of verhoging?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88915783
Beetje verhoging nog, en hij is een beetje wankel, even blazen en hij valt om. Gewoon slapjes, hij heeft nog weinig interesse in eten.
Gelukkig heeft hij vandaag wel weer beter gedronken, want gister en vannacht kreeg ik er niks in. Men, ik zag ons zo met hem in het zkh belanden, hij was echt doodziek.
pi_88916611
Fijn, Karin. Ik zou me ook wel zorgen gemaakt hebben, hoor. Hefet ie wel goed geslapen tussen jullie in?

Whoei, Driekus, wat ben je lang en slank ineens verticaal! Mooie, grote vent! Op de volgende meet kunnen Driekus en Lente samen aan de wandel, Mef. O+

Claudia, Ivan ook al! :o Ik ben nu wel erg benieuwd naar een filmpje, Claudia. Kijkt ie daar ok zo geconcentreerd bij?

Vick, ik ga duimen op een goede nacht voor jullie. Kan 'm zelf ook wel gebruiken btw. Heb vannacht tot half twee wakker gelegen en de wekker ging weer om zes uur. :O

Fijn dat schaap weer bijna thuis is, Miss. :)

Errrg herkenbaar, Sorbo. Lente kan zich ook vol verdriet en onvoorstelbaar verongelijkt ter aarde storten. Ze vindt minstens drie keer per dag dat 'r het grootst mogelijke onrecht wordt aangedaan. En vooral als ik alleen met 'r ben vind ik dat lastig, idd omdat ik dan het gevoel heb dat het gezellig moet zijn. Ik moet wel zeggen dat het eindelijk wat minder lijkt te worden. *Klopt af. Grappig trouwens, want als baby was ze juist erg rustig en meegaand.

Ik vind het de laatste tijd sowieso lastig om iets met 'r te ondernemen. Naar buiten is ook niet altijd leuk want echt wandelen doet ze nog niet, ze stort zich direct op het grindpad van de overburen en ik sta ernaast te vernikkelen. Maar hele dagen binnen zitten is ook zo inspiratieloos. En eigenlijk weet ik ook niet zo goed wat ik dan binnen met 'r moet doen. Langer dan vijf minuten op iets concentreren kan ze nog niet, dus we zijn snel uitgekeken op het speelgoed. En ik voel me dan al snel een Doctor Phil kijkende slons in een huispak... :')
pi_88916902
Bij de laatste alinea dacht ik: Hè, is dit een posting van Ssserpente? Lente kan toch juist heel goed wandelen? En het ziet er op de foto's altijd uit alsof ze zich prima vermaakt in de tuin en zo!

Kun je Lente niet meer betrekken bij dingen die je in huis doet, bijvoorbeeld het huishouden, koken, nieuwe gordijnen ophangen, koekjes bakken, foto's uitzoeken, wat dan ook? En heeft ze een loopfietsje of zo waarmee jullie grotere afstanden kunnen overbruggen? Ga je wel eens samen met haar lunchen of zo? Ik vind juist dat de dagen voorbij vliegen als ik met Ivan op stap ga.
pi_88917100
Ivan heeft vanmiddag 4x een stap gezet. Hij was wel behoorlijk manisch aan het doen: hij stond dan los, ging heel hard lachen en zette vlug een stap. Hij had er veel plezier in maar ik vermoed dat hij wat (over)moedig was door vermoeiheid. En hij liep lang niet zo goed als Driekus, hoor!

Uiteindelijk heeft Ivan aan het einde van de middag nog geslapen en hebben we hem na dik een uur maar wakker gemaakt. Hij is er voor 8 uur weer ingegaan en is meteen in slaap gevallen. Toch fijn als dat dan weer lukt.
pi_88917221
Ze loopt idd heel goed, maar echt wandelen in de zin van afstanden overbruggen lukt nog niet. Ze stekkert de voortuin uit en gaat op straat met steentjes zitten spelen. En probeer 'r dan maar eens mee te krijgen. :P

Lente meer betrekken bij dagelijkse dingen in wel een idee idd. Ik ben snel geneigd om de zaken die jij noemt snel te doen als ze op bed ligt en zodra ze wakker is echt een op een tijd met haar te spenderen. Maar ze is eigenlijk gewoon nog te klein om echt samen mee te spelen terwijl ze juist wel het liefst de hele dag m'n aandacht wil.
  Moderator vrijdag 19 november 2010 @ 20:45:03 #286
5428 crew  miss_sly
pi_88917360
En fietsen, Sserpente? Ik ga met Senna dan vaak op de fiets naar een iets verder weg gelegen supermarkt en pleintje met wat andere winkels, daar maken we dan wandelend een rondje, doen op ons gemak boodschappen en fietsen weer terug. Toch buiten, bezig en even uit de gewone dingen, zeg maar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88917609
Wat fijn dat Lars weer beter is! Wat een opluchting na zo'n nacht.

Sserpente, dat ken ik wel dat zoeken naar activiteiten. Is er een kinderboerderij in de buurt? Dat ze daar kan scharrelen?
Inderdaad lunchen, of over de markt struinen met Ko op mijn rug, naar de speeltuin zijn fijne dingen.
En in huis de was sorteren samen, of een klein pannetje met houten balletjes en een eierdoos zijn hier een grote hit, eitjes koken net als mama.
En fietsen inderdaad. Of zwemmen.

Ivan, stoere bink! O+
Leuk zeg dat hij er zelf ook helemaal blij van werd.

Ko was zo gezellig op het feestje vandaag. Hij ging uitgebreid met zijn neefjes en nichtje knuffelen, en er bovenop springen om te stoeien. :D O+
Fijn om te zien dat ze hem ook zo op sleeptouw namen, zijn neefjes zijn 10 en bijna 6 en zijn nichtje is 4. En dan heeft hij nog 4 grote nichten van 15-20 jaar oud.
Nu ligt hij lekker te slapen en hopelijk slaapt hij tot een uur of 7, dat zou wel eens fijn zijn!
pi_88917668
Dat is wel een goed punt, Ssserpente. Dat kinderen kunnen lopen betekent natuurlijk niet dat je met de benenwagen noemenswaardige afstanden kunt overbruggen. Het blijft denk ik een kwestie van met de auto/fiets/het openbaar vervoer van A naar B reizen en dan op locatie B iets met je kind doen.

Ik hoop om deze reden trouwens dat Ivan op een bepaald moment behendig wordt in het besturen van zijn wishbone bike. Het lijkt me leuk als we daardoor echt een rondje door het park kunnen maken bijvoorbeeld.
pi_88917896
Oh, ik duim dat Ko uitslaapt! Ik vond het trouwens zo leuk om te zien dat hij zich vandaag in jullie vaste brasserie zo op zijn gemak voelde. Je hebt gewoon een kindje dat zich in zijn eentje prima vermaakt in de speelhoek! Misschien is zoiets ook wel leuk voor jullie, Ssserpente? Kun jij lekker een kopje koffie drinken of zo. Ivan zat vandaag weer behoorlijk aan me vastgeplakt terwijl hij thuis zo enthousiast en boevig is.
  Moderator vrijdag 19 november 2010 @ 20:54:28 #290
5428 crew  miss_sly
pi_88917897
Karin, fijn dat het beter gaat met Lars. Het klonk echt heel naar vannacht.

Dat lopen is ook heel erg afhankelijk van het kind. Met Senna lopen we echt al heel lang echt grote stukken (voor haar dan he). Maar ze wil ook echt wandelen, erop uit. Dus wij wandelen van ons naar de AH op het pleintje, of naar het Oosterpark, of ik ga met haar naar Artis en dan maakt ze daar een groot rondje te voet.

Meer in huis mee doen vind ik wel een goede, maar ook lastig. Een heleboel van die dingen kan ze ook nog niet. Hoe doe jij dat bijv de was sorteren, oeke? Dat lukt hier dus niet, ik probeer het regelmatig want juist de was vind ik zo'n leuk iets om samen te doen.
pi_88918028
Wauw, jullie lopen met Senna helemaal naar het Oosterpark? Dat is een behoorlijk stuk voor zo'n klein meisje! Knap hoor.
pi_88918257
Oh Miss, het mag geen naam hebben. Ik gooi de vieze was op een hoopje en die stopt hij dan in de machine. Vervolgens houdt ik de wastas open voor hem en haalt hij de schone was eruit weer uit. Met de nodige hulp als er weer eens een spijkerbroek vastzit.
Schone wasbare luiers gooien we altijd op het bed om te sorteren en daar zit hij dan tussen te geinen. O+

Oh, Ivan zat ook een beetje aan mij vastgeplakt hoor! o|O
Wat een heerlijk jongetje. Zat ik op een gegeven moment, Ko op het ene been, Ivan aan het andere been. O+

Ko kan ook al best een flink eind lopen, bv van de markt naar huis. Hij is gelukkig ook niet zo snel afgeleid, hij vind het lopen an sich al interessant genoeg. :D
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:08:35 #293
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88918696
Als wij de vaatwasser in- of uitruimen krijgt Thomas een bestekmandje en wat plastic bestek. Daarmee gaat hij dan naast de vaatwasser zitten spelen, bestek in het mandje, uit het mandje, in het mandje....
Als je het niet doet dan wil hij aan alles in de vaatwasser zitten. Dat vind ik ten eerste al gevaarlijk als er messen oid in zitten. Maar hij gaat ook nog staan en zich met 1 handje aan de klep vasthouden, en die is vaak nog wat vochtig. Ik wil niet weten wat er gebeurt als hij een keer zou uitglijden met zijn handje...

Met het ophangen van de was kan Thomas de wasknijpers aangeven. Het duurt dan wel zes keer zo lang, maar dat geeft niks.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:11:36 #294
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88918871
Jorja heeft vandaag eigenlijk voor het eerst mij geholpen in huis. Ging eigenlijk vanzelf, maar ik had een mandarijn voor haar geschild en toen ben ik met haar de schil gaan weggooien. Dat vond ze heel leuk, dus hebben we later nog maar beetje bij beetje dingen gaan weggooien. Ook heeft ze 'geholpen' met de vaatwasser en tijdens het koken wilde ze ook persé erbij hangen, dus heb ik haar kinderstoel naast me gezet met een lepel en twee plastic bakjes met daarin wat cornflakes. Heb geen kind aan haar gehad!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88919172
Hier ook veel "helpen".
Ze zit op het bed te geiten als ik het bed verschoon. Kleding in het laatje proppen als we de was opruimen gaat ook goed. Was in de wasmachine doen en was uit de droger trekken, en tijdens het koken staat ze op het keukentrapje met een lepel in het vergiet te roeren. Als er wat gewassen moet worden laat ik het haar in het vergiet gooien en dan de kraan zachtjes aan, kan ze even met water spetteren.

Niet te ingewikkeld, meestal gaat het vanzelf, ik doe de dagelijkse dingen en zij dreutelt er omheen.
Tegenwoordig wil ze ook een doekje als ik de tafel afneem en als ik geveegd heb wordt het dunnetjes over gedaan met de bezem :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88919275
Haha, dat is geweldig he? Dat gestunt met die bezem! Je moet echt uitkijken voor Ko als hij met de bezem rondloopt. O+

Miss, ik denk trouwens dat Ko al dat knuffelen van Senna heeft opgepikt. O+
  Moderator vrijdag 19 november 2010 @ 21:20:45 #297
5428 crew  miss_sly
pi_88919358
haha, ja poetsen doet Senna dus ook. Ieder doekje dat ze ziet wordt een poetsdoek :D
maar de rest ga ik eens uitproberen.

En dat wandelen gaat heel goed, maar wel in een heel gezapig tempo, natuurlijk. Een stukje wat je in tien minuten zou kunnen lopen, doen we gemakkelijk een half uur-drie kwartier over :D Ze loopt natuurlijk nog niet te snel, en dan moet ze ook stoepjes op en stoepjes af, terug om in een etalage te kijken, stilstaan om naar mensen te zwaaien, dansen omdat er muziek uit een winkel komt, een blaadje van de grond pakken...nou, dan duurt het wel even voor je op de plaats van bestemming bent, maar ze amuseert zich kostelijk!
pi_88919373
Ik vind het knap dat Amélie rustig op een keukentrapje kan staan! Dat zie ik hier niet gauw gebeuren.

Het klinkt allemaal zo knus en zoet. O+
  Moderator vrijdag 19 november 2010 @ 21:21:27 #299
5428 crew  miss_sly
pi_88919385
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:19 schreef oeke het volgende:
Haha, dat s geweldig he? Dat gestunt met die bezem! Je moet echt uitkijken voor Ko als hij met de bezem rondloopt. O+

Miss, ik denk trouwens dat Ko al dat knuffelen van Senna heeft opgepikt. O+
Ow ik moest er net aan denken toen ik het las :D Dat zou een beschrijving van Senna tussen kindjes groot en klein kunnen zijn O+
pi_88919399
Lars mag ook graag "helpen" met vaatwasser inpakken, helaas heeft hij een voorkeur voor schilmesjes :o mooie kleurtjes denk ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')