quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb een tip voor wie denkt dat winterbanden niets uitmaken: ga naar het ANWB sliptrainingcircuit in Lelystad en vraag of je een keer met 45 km/h over de slipplaat mag rijden met zomerbanden en een keer met dezelfde auto met winterbanden. Daarna mag je nog een keer je mening over winterbanden geven.Vandaar ook dat winterbanden voor mietjes zijn, gevorderden rijders hebben ze niet nodig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie het als zijwieltjes, veiliger om ze te gebruiken maar zonder is gewoon stoerder. Boeien dat je dan wat meer risico op vallen hebt.
Jij vind jezelf echt super stoer hequote:Op dinsdag 30 november 2010 22:32 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Vandaar ook dat winterbanden voor mietjes zijn, gevorderden rijders hebben ze niet nodig.
Zie het als zijwieltjes, veiliger om ze te gebruiken maar zonder is gewoon stoerder. Boeien dat je dan wat meer risico op vallen hebt.
Nogal ja, en het is jij vindtquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:36 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jij vind jezelf echt super stoer he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
http://www.banden-pneus-online.nl/equivalentietabel-advies.htmlquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:11 schreef Mercer het volgende:
De rolomtrek. Ja, het is dezelde inchmaat, één maatje smaller moet wel kunnen.
Al weet ik niet wat de verhouding van een bepaalde breedte band tegenover de breedte van de velg dient te zijn. Iemand die dat wel weet? Bijv. 7J velg, hoe breed de band dan min. moet zijn?
Polo in de kreukels?quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:30 schreef FalleNk810i het volgende:
vanochtend zomerbanden met te weinig profiel voor deze weersomstandigheden mogen ervaren in de sneeuw..
heb een vervangende auto inmiddels
Haha, nee gelukkig niet.. dan zou die total loss zijn verklaart..quote:
Deze waren niet meer leverbaar...quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:39 schreef TommyGun het volgende:
Toch maar eens winterbandjes proberen... Ik rij nu op 195/50/15 zomerbandjes en ga over naar 175/65/14 (Avon ICE TOURING), zodra ze binnen zijn.
Ben benieuwd
Besteld op: http://www.bandenanders.nl/
Ik heb die lui van die website gemaild, maar krijg geen antwoord.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:39 schreef TommyGun het volgende:
Toch maar eens winterbandjes proberen... Ik rij nu op 195/50/15 zomerbandjes en ga over naar 175/65/14 (Avon ICE TOURING), zodra ze binnen zijn.
Ben benieuwd
Besteld op: http://www.bandenanders.nl/
Jammer. Moet je ook nog op je velg laten zetten. En dan na de winter wéér over laten zetten. Dan maar ff op zoek naar de goeie en goedkope waar ik mét velg kan kopen.quote:
Dat zal niet goedkoop zijn. Kan je geen set gebruikte velgen in voorraad onderdelenlijn.nl vinden?quote:Op woensdag 1 december 2010 22:23 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Jammer. Moet je ook nog op je velg laten zetten. En dan na de winter wéér over laten zetten. Dan maar ff op zoek naar de goeie en goedkope waar ik mét velg kan kopen.
Nee mensen op zomerbanden zijn gewoon dommer.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:29 schreef Microtubuli het volgende:
Haha, vanmiddag waren de snelwegen weer verlost van de gladheid en reed ik met m'n standaard banden alle winterbanders voorbij @ 170km/u. Dus dat winterbanden sneller zouden zijn is bullshit.
Och jochie tochquote:Op woensdag 1 december 2010 22:29 schreef Microtubuli het volgende:
Haha, vanmiddag waren de snelwegen weer verlost van de gladheid en reed ik met m'n standaard banden alle winterbanders voorbij @ 170km/u. Dus dat winterbanden sneller zouden zijn is bullshit.
Waarom? Stalen velgen aanschaffen, zijn nog beter bestand tegen dit weer ook.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:23 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Jammer. Moet je ook nog op je velg laten zetten. En dan na de winter wéér over laten zetten. Dan maar ff op zoek naar de goeie en goedkope waar ik mét velg kan kopen.
en dan met 170km/u van de weg glijden en vol tegen een boomquote:Op woensdag 1 december 2010 22:29 schreef Microtubuli het volgende:
Dat ze niet sneller zijn klopt helemaal.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:29 schreef Microtubuli het volgende:
Op basis van WAT denk jij dat jij een gevorderde rijder bent..?quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:32 schreef Microtubuli het volgende:
Vandaar ook dat winterbanden voor mietjes zijn, gevorderden rijders hebben ze niet nodig.
Hij heeft hooguit 4 jaar z'n rijbewijsquote:Op donderdag 2 december 2010 14:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op basis van WAT denk jij dat jij een gevorderde rijder bent..?
...samen met de rest van Nederland.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:58 schreef automatic_ het volgende:
Ik moet ook eens gaan kijken voor winterbanden
Ja... Hahaquote:Op donderdag 2 december 2010 17:01 schreef j0rrit het volgende:
[..]
...samen met de rest van Nederland.
Ja, succes met dat, nu.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:58 schreef automatic_ het volgende:
Ik moet ook eens gaan kijken voor winterbanden
dan ben je mij nog niet tegengekomen dan... normale banden en auto van de zaak...quote:Op donderdag 2 december 2010 15:41 schreef Mercer het volgende:
Normaal gesproken rijden al die leaserijdertjes me voorbij in mijn 106.![]()
Maar nu ben ík de koning! Met mijn Goodyear Ultragrips liet ik ze overal ver, maar dan ook écht ver achter me!![]()
Dat is ook goed te merken. Had nog een set tweedehands winterbanden liggen. Ik dacht gelet op de schaarste vraag ik er gewoon de hoofdprijs voor op marktplaats, werd er gewoon binnen een paar uur ver over de vraagprijs geboden...quote:
Ik vraag mij toch af... met al die rallykampioenen in spé op fok... waarom rijdt er geen Nederlander vooraan bij de WRC?quote:Op donderdag 2 december 2010 17:49 schreef TheOneAndOnly het volgende:
dan ben je mij nog niet tegengekomen dan... normale banden en auto van de zaak...
Grappig - 't wegrijden boeit me nou eigenlijk totaal niet. Kunnen stoppen vind ik veel prettiger :-) Wegrijden is me altijd wel gelukt (quatro, tc, asr, en een hele voorzichte rechtervoet) maar stoppen met gladdigheid is maar van 1 ding afhankelijk - banden, banden en nog eens banden.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:27 schreef huhggh het volgende:
Vandaag mijn Continental-banden vervangen door Goodyear-winterbanden.
Het verschil was weer eens duidelijk op de weg en vooral bij het wegrijden te merken dat winterbanden echt een groot voordeel bieden qua grip.
Op basis van alle medailles die ik in GT5 behaald heb.quote:Op donderdag 2 december 2010 14:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op basis van WAT denk jij dat jij een gevorderde rijder bent..?
Waar rij jij op de limiet dan?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:19 schreef Microtubuli het volgende:
Maar even serieus, wie vaak op de limiet rijdt is handiger in het beheersen van een auto op hoge snelheid en bochten dan brave burgers die meer op de snelheidsmeter letten dan op de weg.
Op de openbare weg moet je dat niet opzoeken.quote:Wat niet wegneemt dat het risico op ongelukken groter blijft maar dat is juist de kick he!
Op rustige landelijke wegen, en in doordraaiers naar de snelweg toe (hoewel ik ooit tegen de vangrails ben geschaard, dat was er dus over toen)quote:
Daar rij jij op de limiet? Dan heb je m.i. niet heel veel verstand. Je rijdt dan langs wegen waar nooit wat uit komt, behalve natuurlijk die ene keer vlak voordat je komt te overlijden aan de gevolgen van de aanrijding...quote:Op donderdag 2 december 2010 19:24 schreef Microtubuli het volgende:
Op rustige landelijke wegen, en in doordraaiers naar de snelweg toe (hoewel ik ooit tegen de vangrails ben geschaard, dat was er dus over toen)
Niet altijd maar soms moet de frustratie er even uit door gewoon lekker hard te planken, vaak als ik net daarvoor ben opgehouden door een slome medeweggebruiker. Gemiddeld ligt mijn snelheid dan dus niet eens veel hoger over de totale rit bekeken.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar rij jij op de limiet? Dan heb je m.i. niet heel veel verstand. Je rijdt dan langs wegen waar nooit wat uit komt, behalve natuurlijk die ene keer vlak voordat je komt te overlijden aan de gevolgen van de aanrijding...
Een deel van een seconde kan voldoende zijn.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:33 schreef Microtubuli het volgende:
Niet altijd maar soms moet de frustratie er even uit door gewoon lekker hard te planken, vaak als ik net daarvoor ben opgehouden door een slome medeweggebruiker. Gemiddeld ligt mijn snelheid dan dus niet eens veel hoger over de totale rit bekeken.
En terecht, moeten ze hier ook maar instellen. Alleen moeten de verzekeringsmaatschappijen het eerst financieël stimuleren, anders komen veel krenterige Nederlanders niet in beweging.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:37 schreef Oosy het volgende:
Om even wat duidelijkheid te verschaffen in deze donkere dagen. Vanaf 4 december zijn de winterbanden verplicht in duitsland.
Snel op marktplaats flikkeren, levert snel en goed geld op.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:37 schreef Oosy het volgende:
Overigens heb ik nog een tweedehands setje liggen voor wie wil
Zijn ze nieuw ofzo? Want tweedehands banden zijn (terecht) geen reet waard.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:18 schreef Oosy het volgende:
staan ze al, maar reacties valt een beetje tegen. (275 euro geboden voor 4 runflat 16" winterbanden is wel erg mager) dingen zijn 200 ps
Enkel in winterse omstandigheden. En dan nog heeft de Duitse politie echt geen zin om elke auto tegen te houden om te zien of er niet toevallig gewone radiaalbanden opliggen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:37 schreef Oosy het volgende:
Om even wat duidelijkheid te verschaffen in deze donkere dagen. Vanaf 4 december zijn de winterbanden verplicht in duitsland.
Dan heb je er te veel voor betaald.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:18 schreef Oosy het volgende:
staan ze al, maar reacties valt een beetje tegen. (275 euro geboden voor 4 runflat 16" winterbanden is wel erg mager) dingen zijn 200 ps
Als het jonge banden zijn, zijn ze natuurlijk wel wat waard. Dan slaat het nergens op wat je zegt, als er weinig profiel op zit, ja dan heb je een punt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zijn ze nieuw ofzo? Want tweedehands banden zijn (terecht) geen reet waard.
(en 16" runflats voor 200 euro? welke maat dan?)
Dat is toch dat bedrijf waar je 450 winterbanden heen moet sturen? Echt geweldig en zulks.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:42 schreef El_Bassie het volgende:
Bij Auto Liekendiek kan je nooit fout zitten.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Snel op marktplaats flikkeren, levert snel en goed geld op.
welke is het nu, snel en goed geld of geen reet waardquote:Op vrijdag 3 december 2010 17:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zijn ze nieuw ofzo? Want tweedehands banden zijn (terecht) geen reet waard.
(en 16" runflats voor 200 euro? welke maat dan?)
Jij mag van mij veel geld aftikken voor tweedehands banden, maar de marktwaarde van die krengen is doorgaans erg laag.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:45 schreef Mercer het volgende:
Als het jonge banden zijn, zijn ze natuurlijk wel wat waard. Dan slaat het nergens op wat je zegt, als er weinig profiel op zit, ja dan heb je een punt.
5mm is zo goed als versleten, onder de 4mm is het geen winterband meer. Kortom: voor 275 meteen weg doen. Je hebt nog iets van 20% over en kan er 35% van de nieuwprijs voor krijgen!!!!quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:54 schreef Oosy het volgende:
banden hebben nog 5mm profiel. Zijn dus halverwege zeg maar, want winterbanden onder de 3mm heb je niets aan.
B.v. dat afschrijving niet lineair is. Dat ze tot 4 mm waarde hebben. Dat een tweedehands band altijd minder waarde heeft omdat de vorige eigenaar er vol mee over een stoep kan zijn gereden en daardoor de band er goed uit kan zien, maar het karkas aan gort kan zijn (en let wel: er zijn nogal wat tweedehands banden die van een auto komen die total loss is...).quote:En inderdaad is de opmerking dat gebruikt geen reet waard is nogal onzinnig. Als je run-flats nieuw koopt kosten ze 200 euro per stuk, dus als ze halverwege zijn dan is 275 voor de volledige set nogal weinig.
Of ziet iemand een fout in bovenstaande redenatie?
En ook dat klopt niet.quote:Verder was het zo dat in DLD winterbanden alleen onder winterseomstandigheden verplicht waren. Vanaf morgen maken de winterse omstandigheden niet meer uit maar zijn ze gewoon verplicht. kijk maar op de site van de deutsche verkehrsamt
Ze zijn geen reet waard, maar door de schaarste kun je er nu heel tijdelijk goed geld voor krijgen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:58 schreef Oosy het volgende:
welke is het nu, snel en goed geld of geen reet waard
Duidelijk meer grip, maar als het zó glad is op Nederlandse wegen rijdt je toch in files met max 20 km/u, als je dan genoeg afstand houdt kan er ook weinig misgaan met normale banden.quote:
En normale voorzichtigheid toepassen ook. Guess what? Ik heb vandaag drie auto's uit de sloot helpen trekken. Alledrie hadden ze winterbanden...quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:02 schreef daNpy het volgende:
Alleen is afstand houden nog steeds taboe
3 stuks nog wel, werk je bij de brandweer?quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En normale voorzichtigheid toepassen ook. Guess what? Ik heb vandaag drie auto's uit de sloot helpen trekken. Alledrie hadden ze winterbanden...
Ze lagen in de sloot maar stonden wel in de weg, was je aan het schaatsen? En dat 3x achter elkaar, klinkt niet echt geloofwaardigquote:Op zaterdag 4 december 2010 19:51 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nee, gewoon als particulier. Ze stonden wat in de weg.
Het klinkt buitengewoon geloofwaardig natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
En normale voorzichtigheid toepassen ook. Guess what? Ik heb vandaag drie auto's uit de sloot helpen trekken. Alledrie hadden ze winterbanden...
Zoveelste bewijs dat de meeste automobilisten echt geen idee hebben hoe ze moeten rijden. Met winterbanden heb je iets meer grip, maar ik kon 'm gisteren toch nog steeds heel makkelijk rondzetten met een tikje tegen het gaspedaal. Alleen had ik wel zoveel grip dat 'ie ook weer stilstond als ik dat wilde, en niet pas als er iets in de weg stond.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dit noem jij bewijs?quote:
Jij weet niet zoveel van F1 denk ik, want het is een vrij domme vergelijking.quote:Op zondag 5 december 2010 18:15 schreef fioooon het volgende:
Ik zal het even omdraaien. Ik vind winterbanden voor mietjes. Het is ook de grootste onzin en alleen maar geldklopperij. Het heeft wel zin als je heel hard rijdt zoals in de Formule 1 maar niet met een slakke gangetje wat wij automobilisten rijden.
Nee. Dat is uitvoerig getest.quote:En een winterband glijdt net zo hard als een zomerband.
Dat is nog dommer dan met zomerwielen rijden...quote:Voorheen had ik alleen winterbanden op mijn voorwielen.
Mijn vrouw haalde gisteren iedereen in op haar winterbanden. Al die internethelden op zomerbanden die iedereen voorbij vliegen hadden het kennelijk te druk met vertellen hoe goed ze wel niet kunnen rijden.quote:Nu rij ik harder op mijn normale banden en haal al die angsthazen op hun winterbanden in.... vroem vroem.
Dat kan jij wel vinden maar dat neemt niet weg dat het wel zo is. Dat is namelijk uitvoerig getest.quote:Op zondag 5 december 2010 18:25 schreef DS4 het volgende:
Jij weet niet zoveel van F1 denk ik, want het is een vrij domme vergelijking.
Inderdaad, en daar kwam uit dat een winterband net zo hard glijdt als een zomerband.quote:Nee. Dat is uitvoerig getest.
Ja, het slimste is gewoon thuis blijven en op fok posten.quote:Dat is nog dommer dan met zomerwielen rijden...
Dat heeft niks met goed rijden te maken maar je wagen gaat trager als je winterbanden onder hebt. En bovendien, die 3 dagen sneeuw in NL. Als je dan zo bang ingesteld bent dan neem je toch even een paar dagen sneeuw vrij van je werk met als reden dat je niet durft te rijden op zomerbanden !!quote:Mijn vrouw haalde gisteren iedereen in op haar winterbanden. Al die internethelden op zomerbanden die iedereen voorbij vliegen hadden het kennelijk te druk met vertellen hoe goed ze wel niet kunnen rijden.
quote:Op zondag 5 december 2010 18:37 schreef fioooon het volgende:
[..]
Dat kan jij wel vinden maar dat neemt niet weg dat het wel zo is. Dat is namelijk uitvoerig getest.
[..]
Inderdaad, en daar kwam uit dat een winterband net zo hard glijdt als een zomerband.
[..]
Ja, het slimste is gewoon thuis blijven en op fok posten.
[..]
Dat heeft niks met goed rijden te maken maar je wagen gaat trager als je winterbanden onder hebt. En bovendien, die 3 dagen sneeuw in NL. Als je dan zo bang ingesteld bent dan neem je toch even een paar dagen sneeuw vrij van je werk met als reden dat je niet durft te rijden op zomerbanden !!
die 3 dagen sneeuw hebben we nu gehad, dus volgens jouw valt er dit jaar geen sneeuw meer?quote:Op zondag 5 december 2010 18:37 schreef fioooon het volgende:
[..]
Dat kan jij wel vinden maar dat neemt niet weg dat het wel zo is. Dat is namelijk uitvoerig getest.
[..]
Inderdaad, en daar kwam uit dat een winterband net zo hard glijdt als een zomerband.
[..]
Ja, het slimste is gewoon thuis blijven en op fok posten.
[..]
Dat heeft niks met goed rijden te maken maar je wagen gaat trager als je winterbanden onder hebt. En bovendien, die 3 dagen sneeuw in NL. Als je dan zo bang ingesteld bent dan neem je toch even een paar dagen sneeuw vrij van je werk met als reden dat je niet durft te rijden op zomerbanden !!
Klopt. 10%. Van die 10% rijdt 90% waarschijnlijk >10k km/jaar. Gewoon verplicht stellen die dingen. Niet moeilijk doen.quote:Op zondag 5 december 2010 18:40 schreef Sjeen het volgende:
Wel grappig, 10% van nederland rijdt met winterbanden en net die 10% zit blijkbaar hier...
Je kunt ook overdrijven met regelgeving...quote:Op zondag 5 december 2010 18:45 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Klopt. 10%. Van die 10% rijdt 90% waarschijnlijk >10k km/jaar. Gewoon verplicht stellen die dingen. Niet moeilijk doen.
Wat is volgens jou dan precies getest? Want ik ken die winterbanden voor de F1 niet, nog afgezien van het feit dat een F1 auto helemaal niet te vergelijken is met een gewone auto.quote:Op zondag 5 december 2010 18:37 schreef fioooon het volgende:
Nee. Remweg van zomerband bij winterse omstandigheden is 3 tot 5 keer zo lang. Dat is best een verschil.quote:Inderdaad, en daar kwam uit dat een winterband net zo hard glijdt als een zomerband.
Voor jou zal dat zeker zo zijn.quote:Ja, het slimste is gewoon thuis blijven en op fok posten.
Jij blijft het stug volhouden, is het niet? De ene na de andere onzinnige opmerking komt er bij jou uit...quote:Dat heeft niks met goed rijden te maken maar je wagen gaat trager als je winterbanden onder hebt.
Ik weet zeker dat meer dan 3 dagen zijn geweest in 2010.quote:En bovendien, die 3 dagen sneeuw in NL.
Met verkeerde banden rijden heeft niets met moed te maken, maar met overmoed. Ik ben bepaald niet bang in een auto, wat niet zo gek is aangezien ik veel op circuits rond rij, maar ik gebruik mijn hersenen wel in het verkeer.quote:Als je dan zo bang ingesteld bent dan neem je toch even een paar dagen sneeuw vrij van je werk met als reden dat je niet durft te rijden op zomerbanden !!
Over een heel jaar gezien hebben we zo weinig sneeuw en het extra werk dat je hebt om ze erop en eraf te halen.... Is het nou zo moeilijk om gewoon je snelheid aan te passen als het weer het niet toe laat? Dat is namelijk veel effectiever dan winterbanden er onder zetten. En die 65+ers die winterbanden onder hun auto leggen die zijn in de zomer ook een gevaar op de weg.quote:Op zondag 5 december 2010 18:44 schreef gateway het volgende:
[..]
die 3 dagen sneeuw hebben we nu gehad, dus volgens jouw valt er dit jaar geen sneeuw meer?
Verder: de discussie wel geen winerbanden zal altijd wel blijven....
Ik zou niet meer zonder willen, zeker niet omdat ik veel in Duitsland kom.
Is echt nog 90% van Nederland aan het pauperen?quote:Op zondag 5 december 2010 18:40 schreef Sjeen het volgende:
Wel grappig, 10% van nederland rijdt met winterbanden en net die 10% zit blijkbaar hier...
De vorige winter (dus ook 2009) hadden we 41 sneeuwdagen in ons land.quote:Op zondag 5 december 2010 18:49 schreef DS4 het volgende:
Ik weet zeker dat meer dan 3 dagen zijn geweest in 2010.
In de F1 heten ze regenbanden. Met zulke hoge snelheden dan merk je het pas goed.quote:Op zondag 5 december 2010 18:49 schreef DS4 het volgende:
Wat is volgens jou dan precies getest? Want ik ken die winterbanden voor de F1 niet, nog afgezien van het feit dat een F1 auto helemaal niet te vergelijken is met een gewone auto.
Als deze getallen waar zouden zijn dan had de winterband hier in NL verplicht geweest. Dit zijn cijfers die in het uitleg boekje staan van de winterbanden zelf. In de praktijk is het verschil veel kleiner. Je zou in de winter eerder moeten kiezen om auto's zonder ABS te verbieden te rijden met sneeuw. Met of zonder ABS maakt pas verschil bij gladheid.quote:Nee. Remweg van zomerband bij winterse omstandigheden is 3 tot 5 keer zo lang. Dat is best een verschil.
Feiten... alleen maar feiten.quote:Jij blijft het stug volhouden, is het niet? De ene na de andere onzinnige opmerking komt er bij jou uit...
Laten het 3 weken zijn....quote:Ik weet zeker dat meer dan 3 dagen zijn geweest in 2010.
Ah, jij rijdt zeker in een auto met achterwiel aandrijving? Ja, die hebben het heel lastig met sneeuw. Altijd erg vermakelijk om te zien hoe die BMW rijders met rood aangelopen hoofden zich geen raad weten hoe ze weg kunnen komen van hun plekquote:Met verkeerde banden rijden heeft niets met moed te maken, maar met overmoed. Ik ben bepaald niet bang in een auto, wat niet zo gek is aangezien ik veel op circuits rond rij, maar ik gebruik mijn hersenen wel in het verkeer.
90% van Nederland is dus geen mietje. Dat zijn mooie cijfers!!quote:Op zondag 5 december 2010 18:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is echt nog 90% van Nederland aan het pauperen?
Regenbanden en winterbanden hebben weinig met elkaar gemeen anders dan dat ze beiden profiel hebben en zoals je hoop ik weet zijn slicks verboden op de openbare weg.quote:Op zondag 5 december 2010 19:04 schreef fioooon het volgende:
In de F1 heten ze regenbanden. Met zulke hoge snelheden dan merk je het pas goed.
Kennelijk niet. Want die getallen komen gewoon uit de diverse tests, uitgevoerd door de diverse autobladen (w.o. Sport Auto, Autovisie, AMS, AutoBild, enz. enz.).quote:Als deze getallen waar zouden zijn dan had de winterband hier in NL verplicht geweest.
En ook consumentenbond, ANWB/ADAC komen op die cijfers.quote:Dit zijn cijfers die in het uitleg boekje staan van de winterbanden zelf. In de praktijk is het verschil veel kleiner.
Nee. Sterker nog: zonder ABS sta je sneller stil in diepe sneeuw (en modder ook).quote:Je zou in de winter eerder moeten kiezen om auto's zonder ABS te verbieden te rijden met sneeuw. Met of zonder ABS maakt pas verschil bij gladheid.
Nee, onzin van een onnozele harry die denkt dat hij iets weet terwijl hij feitelijk waarschijnlijk nog niet weet waar hij zijn ruitenwisservloeistof in moet mikken bij zijn eigen auto, want zo stuitend weinig weet je van auto's.quote:Feiten... alleen maar feiten.
3 dagen is een feit en bij weerwoord is het factor 7 meer? Slapjanus!quote:Laten het 3 weken zijn....
Mijn vrouw rijdt BMW (maar ik weet bijna zeker dat ze jou eruit rijdt in de sneeuw...) en ik rij met een 4-wiel aangedreven 911.quote:Ah, jij rijdt zeker in een auto met achterwiel aandrijving? Ja, die hebben het heel lastig met sneeuw. Altijd erg vermakelijk om te zien hoe die BMW rijders met rood aangelopen hoofden zich geen raad weten hoe ze weg kunnen komen van hun plek
Te pauper zijn om een paar tientjes uit te geven om veel meer grip te hebben in de winter is pas echt mietjesgedrag.quote:Op zondag 5 december 2010 19:06 schreef fioooon het volgende:
90% van Nederland is dus geen mietje. Dat zijn mooie cijfers!!
Niet dat ik fok als maatstaf wens te nemen, maar als al die internethelden met zomerwielen menen dat ze stoer moeten laten zien dat ze auto's met winterbanden in kunnen halen, dan is regelgeving hoognodig!quote:Op zondag 5 december 2010 18:47 schreef Sjeen het volgende:
Je kunt ook overdrijven met regelgeving...
Op fok zitten nu eenmaal ook veelal de mietjes van de maatschappij.quote:Op zondag 5 december 2010 18:40 schreef Sjeen het volgende:
Wat zijn die banden goedkoop van jouw Porsche 911 !! Volgens mij rij jij gewoon een 1 wiel aangedreven fiets met 3 versnellingen. Dan heb je inderdaad voor een paar tientjes een paar mooie banden!quote:Op zondag 5 december 2010 19:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Te pauper zijn om een paar tientjes uit te geven om veel meer grip te hebben in de winter is pas echt mietjesgedrag.
Het heeft er ook weinig mee van doen daarom heeft het ook weinig nut om winterbanden onder je wagen te gooien. Dat is juist het punt.quote:Op zondag 5 december 2010 19:30 schreef DS4 het volgende:
Regenbanden en winterbanden hebben weinig met elkaar gemeen anders dan dat ze beiden profiel hebben en zoals je hoop ik weet zijn slicks verboden op de openbare weg.
Maar dan nog: waarom denk jij dat de F1 ook maar iets zegt over personenauto's?
Eerst zien en dan geloven.quote:Kennelijk niet. Want die getallen komen gewoon uit de diverse tests, uitgevoerd door de diverse autobladen (w.o. Sport Auto, Autovisie, AMS, AutoBild, enz. enz.).
En ook consumentenbond, ANWB/ADAC komen op die cijfers.
Diepe sneeuw... juist... dat komt zelfs niet eens voor in Alaska op de weg en al helemaal niet in Nederland. Of rij jij met je Porsche 911 in de berm i.p.v. op de weg?quote:Nee. Sterker nog: zonder ABS sta je sneller stil in diepe sneeuw (en modder ook).
Jij weet gewoon niet waar je het over hebt.
Inderdaad, en jij koopt voor een paar tientjes 4 nieuwe winterbanden voor onder je Porsche 911quote:Nee, onzin van een onnozele harry die denkt dat hij iets weet terwijl hij feitelijk waarschijnlijk nog niet weet waar hij zijn ruitenwisservloeistof in moet mikken bij zijn eigen auto, want zo stuitend weinig weet je van auto's.
Vrouwen en rijden.. ik rij jouw vrouw met mijn Suzuki Alto uit 1984 er nog uit!quote:3 dagen is een feit en bij weerwoord is het factor 7 meer? Slapjanus!
Mijn vrouw rijdt BMW (maar ik weet bijna zeker dat ze jou eruit rijdt in de sneeuw...) en ik rij met een 4-wiel aangedreven 911.
Zelfs al zou jij spijkerbanden onder je Porsche 911 zetten dan nog slipt je wagentje weg. Jij komt in de sneeuw echt helemaal niet van je plek en je vrouw met haar BMW zit in het zelfde schuitje. Voor jullie rest niks anders dan met het openbaar vervoer te reizen.quote:Op zondag 5 december 2010 19:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet dat ik fok als maatstaf wens te nemen, maar als al die internethelden met zomerwielen menen dat ze stoer moeten laten zien dat ze auto's met winterbanden in kunnen halen, dan is regelgeving hoognodig!
Ah, nu wordt de discussie op hoog niveau gevoerd.quote:Op zondag 5 december 2010 19:53 schreef fioooon het volgende:
[..]
Zelfs al zou jij spijkerbanden onder je Porsche 911 zetten dan nog slipt je wagentje weg. Jij komt in de sneeuw echt helemaal niet van je plek en je vrouw met haar BMW zit in het zelfde schuitje. Voor jullie rest niks anders dan met het openbaar vervoer te reizen.
Heej, daar hebben nog iemand die in de 10% categorie zit. Jij hebt zeker ook winterbanden voor op je fiets?quote:Op zondag 5 december 2010 19:49 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
DS4, ga de discussie maar niet aan. Beetje jammer dat fioooon al het moois wat landen als Oostenrijk, Zweden, Noorwegen e.d. te hebben hebben moet missen.
Maarja, ik geloof fioooon op z'n woord. Die gasten uit die landen hebben geen idee wat winter inhoudt. Vandaar dat die mietjes daar ook massaal op winterbanden rijden. De prutsers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |