Dat kan jij wel vinden maar dat neemt niet weg dat het wel zo is. Dat is namelijk uitvoerig getest.quote:Op zondag 5 december 2010 18:25 schreef DS4 het volgende:
Jij weet niet zoveel van F1 denk ik, want het is een vrij domme vergelijking.
Inderdaad, en daar kwam uit dat een winterband net zo hard glijdt als een zomerband.quote:Nee. Dat is uitvoerig getest.
Ja, het slimste is gewoon thuis blijven en op fok posten.quote:Dat is nog dommer dan met zomerwielen rijden...
Dat heeft niks met goed rijden te maken maar je wagen gaat trager als je winterbanden onder hebt. En bovendien, die 3 dagen sneeuw in NL. Als je dan zo bang ingesteld bent dan neem je toch even een paar dagen sneeuw vrij van je werk met als reden dat je niet durft te rijden op zomerbanden !!quote:Mijn vrouw haalde gisteren iedereen in op haar winterbanden. Al die internethelden op zomerbanden die iedereen voorbij vliegen hadden het kennelijk te druk met vertellen hoe goed ze wel niet kunnen rijden.
quote:Op zondag 5 december 2010 18:37 schreef fioooon het volgende:
[..]
Dat kan jij wel vinden maar dat neemt niet weg dat het wel zo is. Dat is namelijk uitvoerig getest.
[..]
Inderdaad, en daar kwam uit dat een winterband net zo hard glijdt als een zomerband.
[..]
Ja, het slimste is gewoon thuis blijven en op fok posten.
[..]
Dat heeft niks met goed rijden te maken maar je wagen gaat trager als je winterbanden onder hebt. En bovendien, die 3 dagen sneeuw in NL. Als je dan zo bang ingesteld bent dan neem je toch even een paar dagen sneeuw vrij van je werk met als reden dat je niet durft te rijden op zomerbanden !!
die 3 dagen sneeuw hebben we nu gehad, dus volgens jouw valt er dit jaar geen sneeuw meer?quote:Op zondag 5 december 2010 18:37 schreef fioooon het volgende:
[..]
Dat kan jij wel vinden maar dat neemt niet weg dat het wel zo is. Dat is namelijk uitvoerig getest.
[..]
Inderdaad, en daar kwam uit dat een winterband net zo hard glijdt als een zomerband.
[..]
Ja, het slimste is gewoon thuis blijven en op fok posten.
[..]
Dat heeft niks met goed rijden te maken maar je wagen gaat trager als je winterbanden onder hebt. En bovendien, die 3 dagen sneeuw in NL. Als je dan zo bang ingesteld bent dan neem je toch even een paar dagen sneeuw vrij van je werk met als reden dat je niet durft te rijden op zomerbanden !!
Klopt. 10%. Van die 10% rijdt 90% waarschijnlijk >10k km/jaar. Gewoon verplicht stellen die dingen. Niet moeilijk doen.quote:Op zondag 5 december 2010 18:40 schreef Sjeen het volgende:
Wel grappig, 10% van nederland rijdt met winterbanden en net die 10% zit blijkbaar hier...
Je kunt ook overdrijven met regelgeving...quote:Op zondag 5 december 2010 18:45 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Klopt. 10%. Van die 10% rijdt 90% waarschijnlijk >10k km/jaar. Gewoon verplicht stellen die dingen. Niet moeilijk doen.
Wat is volgens jou dan precies getest? Want ik ken die winterbanden voor de F1 niet, nog afgezien van het feit dat een F1 auto helemaal niet te vergelijken is met een gewone auto.quote:Op zondag 5 december 2010 18:37 schreef fioooon het volgende:
Nee. Remweg van zomerband bij winterse omstandigheden is 3 tot 5 keer zo lang. Dat is best een verschil.quote:Inderdaad, en daar kwam uit dat een winterband net zo hard glijdt als een zomerband.
Voor jou zal dat zeker zo zijn.quote:Ja, het slimste is gewoon thuis blijven en op fok posten.
Jij blijft het stug volhouden, is het niet? De ene na de andere onzinnige opmerking komt er bij jou uit...quote:Dat heeft niks met goed rijden te maken maar je wagen gaat trager als je winterbanden onder hebt.
Ik weet zeker dat meer dan 3 dagen zijn geweest in 2010.quote:En bovendien, die 3 dagen sneeuw in NL.
Met verkeerde banden rijden heeft niets met moed te maken, maar met overmoed. Ik ben bepaald niet bang in een auto, wat niet zo gek is aangezien ik veel op circuits rond rij, maar ik gebruik mijn hersenen wel in het verkeer.quote:Als je dan zo bang ingesteld bent dan neem je toch even een paar dagen sneeuw vrij van je werk met als reden dat je niet durft te rijden op zomerbanden !!
Over een heel jaar gezien hebben we zo weinig sneeuw en het extra werk dat je hebt om ze erop en eraf te halen.... Is het nou zo moeilijk om gewoon je snelheid aan te passen als het weer het niet toe laat? Dat is namelijk veel effectiever dan winterbanden er onder zetten. En die 65+ers die winterbanden onder hun auto leggen die zijn in de zomer ook een gevaar op de weg.quote:Op zondag 5 december 2010 18:44 schreef gateway het volgende:
[..]
die 3 dagen sneeuw hebben we nu gehad, dus volgens jouw valt er dit jaar geen sneeuw meer?
Verder: de discussie wel geen winerbanden zal altijd wel blijven....
Ik zou niet meer zonder willen, zeker niet omdat ik veel in Duitsland kom.
Is echt nog 90% van Nederland aan het pauperen?quote:Op zondag 5 december 2010 18:40 schreef Sjeen het volgende:
Wel grappig, 10% van nederland rijdt met winterbanden en net die 10% zit blijkbaar hier...
De vorige winter (dus ook 2009) hadden we 41 sneeuwdagen in ons land.quote:Op zondag 5 december 2010 18:49 schreef DS4 het volgende:
Ik weet zeker dat meer dan 3 dagen zijn geweest in 2010.
In de F1 heten ze regenbanden. Met zulke hoge snelheden dan merk je het pas goed.quote:Op zondag 5 december 2010 18:49 schreef DS4 het volgende:
Wat is volgens jou dan precies getest? Want ik ken die winterbanden voor de F1 niet, nog afgezien van het feit dat een F1 auto helemaal niet te vergelijken is met een gewone auto.
Als deze getallen waar zouden zijn dan had de winterband hier in NL verplicht geweest. Dit zijn cijfers die in het uitleg boekje staan van de winterbanden zelf. In de praktijk is het verschil veel kleiner. Je zou in de winter eerder moeten kiezen om auto's zonder ABS te verbieden te rijden met sneeuw. Met of zonder ABS maakt pas verschil bij gladheid.quote:Nee. Remweg van zomerband bij winterse omstandigheden is 3 tot 5 keer zo lang. Dat is best een verschil.
Feiten... alleen maar feiten.quote:Jij blijft het stug volhouden, is het niet? De ene na de andere onzinnige opmerking komt er bij jou uit...
Laten het 3 weken zijn....quote:Ik weet zeker dat meer dan 3 dagen zijn geweest in 2010.
Ah, jij rijdt zeker in een auto met achterwiel aandrijving? Ja, die hebben het heel lastig met sneeuw. Altijd erg vermakelijk om te zien hoe die BMW rijders met rood aangelopen hoofden zich geen raad weten hoe ze weg kunnen komen van hun plekquote:Met verkeerde banden rijden heeft niets met moed te maken, maar met overmoed. Ik ben bepaald niet bang in een auto, wat niet zo gek is aangezien ik veel op circuits rond rij, maar ik gebruik mijn hersenen wel in het verkeer.
90% van Nederland is dus geen mietje. Dat zijn mooie cijfers!!quote:Op zondag 5 december 2010 18:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is echt nog 90% van Nederland aan het pauperen?
Regenbanden en winterbanden hebben weinig met elkaar gemeen anders dan dat ze beiden profiel hebben en zoals je hoop ik weet zijn slicks verboden op de openbare weg.quote:Op zondag 5 december 2010 19:04 schreef fioooon het volgende:
In de F1 heten ze regenbanden. Met zulke hoge snelheden dan merk je het pas goed.
Kennelijk niet. Want die getallen komen gewoon uit de diverse tests, uitgevoerd door de diverse autobladen (w.o. Sport Auto, Autovisie, AMS, AutoBild, enz. enz.).quote:Als deze getallen waar zouden zijn dan had de winterband hier in NL verplicht geweest.
En ook consumentenbond, ANWB/ADAC komen op die cijfers.quote:Dit zijn cijfers die in het uitleg boekje staan van de winterbanden zelf. In de praktijk is het verschil veel kleiner.
Nee. Sterker nog: zonder ABS sta je sneller stil in diepe sneeuw (en modder ook).quote:Je zou in de winter eerder moeten kiezen om auto's zonder ABS te verbieden te rijden met sneeuw. Met of zonder ABS maakt pas verschil bij gladheid.
Nee, onzin van een onnozele harry die denkt dat hij iets weet terwijl hij feitelijk waarschijnlijk nog niet weet waar hij zijn ruitenwisservloeistof in moet mikken bij zijn eigen auto, want zo stuitend weinig weet je van auto's.quote:Feiten... alleen maar feiten.
3 dagen is een feit en bij weerwoord is het factor 7 meer? Slapjanus!quote:Laten het 3 weken zijn....
Mijn vrouw rijdt BMW (maar ik weet bijna zeker dat ze jou eruit rijdt in de sneeuw...) en ik rij met een 4-wiel aangedreven 911.quote:Ah, jij rijdt zeker in een auto met achterwiel aandrijving? Ja, die hebben het heel lastig met sneeuw. Altijd erg vermakelijk om te zien hoe die BMW rijders met rood aangelopen hoofden zich geen raad weten hoe ze weg kunnen komen van hun plek
Te pauper zijn om een paar tientjes uit te geven om veel meer grip te hebben in de winter is pas echt mietjesgedrag.quote:Op zondag 5 december 2010 19:06 schreef fioooon het volgende:
90% van Nederland is dus geen mietje. Dat zijn mooie cijfers!!
Niet dat ik fok als maatstaf wens te nemen, maar als al die internethelden met zomerwielen menen dat ze stoer moeten laten zien dat ze auto's met winterbanden in kunnen halen, dan is regelgeving hoognodig!quote:Op zondag 5 december 2010 18:47 schreef Sjeen het volgende:
Je kunt ook overdrijven met regelgeving...
Op fok zitten nu eenmaal ook veelal de mietjes van de maatschappij.quote:Op zondag 5 december 2010 18:40 schreef Sjeen het volgende:
Wat zijn die banden goedkoop van jouw Porsche 911 !! Volgens mij rij jij gewoon een 1 wiel aangedreven fiets met 3 versnellingen. Dan heb je inderdaad voor een paar tientjes een paar mooie banden!quote:Op zondag 5 december 2010 19:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Te pauper zijn om een paar tientjes uit te geven om veel meer grip te hebben in de winter is pas echt mietjesgedrag.
Het heeft er ook weinig mee van doen daarom heeft het ook weinig nut om winterbanden onder je wagen te gooien. Dat is juist het punt.quote:Op zondag 5 december 2010 19:30 schreef DS4 het volgende:
Regenbanden en winterbanden hebben weinig met elkaar gemeen anders dan dat ze beiden profiel hebben en zoals je hoop ik weet zijn slicks verboden op de openbare weg.
Maar dan nog: waarom denk jij dat de F1 ook maar iets zegt over personenauto's?
Eerst zien en dan geloven.quote:Kennelijk niet. Want die getallen komen gewoon uit de diverse tests, uitgevoerd door de diverse autobladen (w.o. Sport Auto, Autovisie, AMS, AutoBild, enz. enz.).
En ook consumentenbond, ANWB/ADAC komen op die cijfers.
Diepe sneeuw... juist... dat komt zelfs niet eens voor in Alaska op de weg en al helemaal niet in Nederland. Of rij jij met je Porsche 911 in de berm i.p.v. op de weg?quote:Nee. Sterker nog: zonder ABS sta je sneller stil in diepe sneeuw (en modder ook).
Jij weet gewoon niet waar je het over hebt.
Inderdaad, en jij koopt voor een paar tientjes 4 nieuwe winterbanden voor onder je Porsche 911quote:Nee, onzin van een onnozele harry die denkt dat hij iets weet terwijl hij feitelijk waarschijnlijk nog niet weet waar hij zijn ruitenwisservloeistof in moet mikken bij zijn eigen auto, want zo stuitend weinig weet je van auto's.
Vrouwen en rijden.. ik rij jouw vrouw met mijn Suzuki Alto uit 1984 er nog uit!quote:3 dagen is een feit en bij weerwoord is het factor 7 meer? Slapjanus!
Mijn vrouw rijdt BMW (maar ik weet bijna zeker dat ze jou eruit rijdt in de sneeuw...) en ik rij met een 4-wiel aangedreven 911.
Zelfs al zou jij spijkerbanden onder je Porsche 911 zetten dan nog slipt je wagentje weg. Jij komt in de sneeuw echt helemaal niet van je plek en je vrouw met haar BMW zit in het zelfde schuitje. Voor jullie rest niks anders dan met het openbaar vervoer te reizen.quote:Op zondag 5 december 2010 19:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet dat ik fok als maatstaf wens te nemen, maar als al die internethelden met zomerwielen menen dat ze stoer moeten laten zien dat ze auto's met winterbanden in kunnen halen, dan is regelgeving hoognodig!
Ah, nu wordt de discussie op hoog niveau gevoerd.quote:Op zondag 5 december 2010 19:53 schreef fioooon het volgende:
[..]
Zelfs al zou jij spijkerbanden onder je Porsche 911 zetten dan nog slipt je wagentje weg. Jij komt in de sneeuw echt helemaal niet van je plek en je vrouw met haar BMW zit in het zelfde schuitje. Voor jullie rest niks anders dan met het openbaar vervoer te reizen.
Heej, daar hebben nog iemand die in de 10% categorie zit. Jij hebt zeker ook winterbanden voor op je fiets?quote:Op zondag 5 december 2010 19:49 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
DS4, ga de discussie maar niet aan. Beetje jammer dat fioooon al het moois wat landen als Oostenrijk, Zweden, Noorwegen e.d. te hebben hebben moet missen.
Maarja, ik geloof fioooon op z'n woord. Die gasten uit die landen hebben geen idee wat winter inhoudt. Vandaar dat die mietjes daar ook massaal op winterbanden rijden. De prutsers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |