Dan heb je er te veel voor betaald.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:18 schreef Oosy het volgende:
staan ze al, maar reacties valt een beetje tegen. (275 euro geboden voor 4 runflat 16" winterbanden is wel erg mager) dingen zijn 200 ps
Als het jonge banden zijn, zijn ze natuurlijk wel wat waard. Dan slaat het nergens op wat je zegt, als er weinig profiel op zit, ja dan heb je een punt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zijn ze nieuw ofzo? Want tweedehands banden zijn (terecht) geen reet waard.
(en 16" runflats voor 200 euro? welke maat dan?)
Dat is toch dat bedrijf waar je 450 winterbanden heen moet sturen? Echt geweldig en zulks.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:42 schreef El_Bassie het volgende:
Bij Auto Liekendiek kan je nooit fout zitten.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Snel op marktplaats flikkeren, levert snel en goed geld op.
welke is het nu, snel en goed geld of geen reet waardquote:Op vrijdag 3 december 2010 17:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zijn ze nieuw ofzo? Want tweedehands banden zijn (terecht) geen reet waard.
(en 16" runflats voor 200 euro? welke maat dan?)
Jij mag van mij veel geld aftikken voor tweedehands banden, maar de marktwaarde van die krengen is doorgaans erg laag.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:45 schreef Mercer het volgende:
Als het jonge banden zijn, zijn ze natuurlijk wel wat waard. Dan slaat het nergens op wat je zegt, als er weinig profiel op zit, ja dan heb je een punt.
5mm is zo goed als versleten, onder de 4mm is het geen winterband meer. Kortom: voor 275 meteen weg doen. Je hebt nog iets van 20% over en kan er 35% van de nieuwprijs voor krijgen!!!!quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:54 schreef Oosy het volgende:
banden hebben nog 5mm profiel. Zijn dus halverwege zeg maar, want winterbanden onder de 3mm heb je niets aan.
B.v. dat afschrijving niet lineair is. Dat ze tot 4 mm waarde hebben. Dat een tweedehands band altijd minder waarde heeft omdat de vorige eigenaar er vol mee over een stoep kan zijn gereden en daardoor de band er goed uit kan zien, maar het karkas aan gort kan zijn (en let wel: er zijn nogal wat tweedehands banden die van een auto komen die total loss is...).quote:En inderdaad is de opmerking dat gebruikt geen reet waard is nogal onzinnig. Als je run-flats nieuw koopt kosten ze 200 euro per stuk, dus als ze halverwege zijn dan is 275 voor de volledige set nogal weinig.
Of ziet iemand een fout in bovenstaande redenatie?
En ook dat klopt niet.quote:Verder was het zo dat in DLD winterbanden alleen onder winterseomstandigheden verplicht waren. Vanaf morgen maken de winterse omstandigheden niet meer uit maar zijn ze gewoon verplicht. kijk maar op de site van de deutsche verkehrsamt
Ze zijn geen reet waard, maar door de schaarste kun je er nu heel tijdelijk goed geld voor krijgen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:58 schreef Oosy het volgende:
welke is het nu, snel en goed geld of geen reet waard
Duidelijk meer grip, maar als het zó glad is op Nederlandse wegen rijdt je toch in files met max 20 km/u, als je dan genoeg afstand houdt kan er ook weinig misgaan met normale banden.quote:
En normale voorzichtigheid toepassen ook. Guess what? Ik heb vandaag drie auto's uit de sloot helpen trekken. Alledrie hadden ze winterbanden...quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:02 schreef daNpy het volgende:
Alleen is afstand houden nog steeds taboe
3 stuks nog wel, werk je bij de brandweer?quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En normale voorzichtigheid toepassen ook. Guess what? Ik heb vandaag drie auto's uit de sloot helpen trekken. Alledrie hadden ze winterbanden...
Ze lagen in de sloot maar stonden wel in de weg, was je aan het schaatsen? En dat 3x achter elkaar, klinkt niet echt geloofwaardigquote:Op zaterdag 4 december 2010 19:51 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nee, gewoon als particulier. Ze stonden wat in de weg.
Het klinkt buitengewoon geloofwaardig natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
En normale voorzichtigheid toepassen ook. Guess what? Ik heb vandaag drie auto's uit de sloot helpen trekken. Alledrie hadden ze winterbanden...
Zoveelste bewijs dat de meeste automobilisten echt geen idee hebben hoe ze moeten rijden. Met winterbanden heb je iets meer grip, maar ik kon 'm gisteren toch nog steeds heel makkelijk rondzetten met een tikje tegen het gaspedaal. Alleen had ik wel zoveel grip dat 'ie ook weer stilstond als ik dat wilde, en niet pas als er iets in de weg stond.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dit noem jij bewijs?quote:
Jij weet niet zoveel van F1 denk ik, want het is een vrij domme vergelijking.quote:Op zondag 5 december 2010 18:15 schreef fioooon het volgende:
Ik zal het even omdraaien. Ik vind winterbanden voor mietjes. Het is ook de grootste onzin en alleen maar geldklopperij. Het heeft wel zin als je heel hard rijdt zoals in de Formule 1 maar niet met een slakke gangetje wat wij automobilisten rijden.
Nee. Dat is uitvoerig getest.quote:En een winterband glijdt net zo hard als een zomerband.
Dat is nog dommer dan met zomerwielen rijden...quote:Voorheen had ik alleen winterbanden op mijn voorwielen.
Mijn vrouw haalde gisteren iedereen in op haar winterbanden. Al die internethelden op zomerbanden die iedereen voorbij vliegen hadden het kennelijk te druk met vertellen hoe goed ze wel niet kunnen rijden.quote:Nu rij ik harder op mijn normale banden en haal al die angsthazen op hun winterbanden in.... vroem vroem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |