abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89484517
Bij Auto Liekendiek kan je nooit fout zitten.
pi_89484530
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:18 schreef Oosy het volgende:
staan ze al, maar reacties valt een beetje tegen. (275 euro geboden voor 4 runflat 16" winterbanden is wel erg mager) dingen zijn 200 ps
Dan heb je er te veel voor betaald.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_89484629
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zijn ze nieuw ofzo? Want tweedehands banden zijn (terecht) geen reet waard.

(en 16" runflats voor 200 euro? welke maat dan?)
Als het jonge banden zijn, zijn ze natuurlijk wel wat waard. Dan slaat het nergens op wat je zegt, als er weinig profiel op zit, ja dan heb je een punt.
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:46:58 #254
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_89484681
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:42 schreef El_Bassie het volgende:
Bij Auto Liekendiek kan je nooit fout zitten.
Dat is toch dat bedrijf waar je 450 winterbanden heen moet sturen? Echt geweldig en zulks.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_89487061
banden hebben nog 5mm profiel. Zijn dus halverwege zeg maar, want winterbanden onder de 3mm heb je niets aan.
En inderdaad is de opmerking dat gebruikt geen reet waard is nogal onzinnig. Als je run-flats nieuw koopt kosten ze 200 euro per stuk, dus als ze halverwege zijn dan is 275 voor de volledige set nogal weinig.

Of ziet iemand een fout in bovenstaande redenatie?

Verder was het zo dat in DLD winterbanden alleen onder winterseomstandigheden verplicht waren. Vanaf morgen maken de winterse omstandigheden niet meer uit maar zijn ze gewoon verplicht. kijk maar op de site van de deutsche verkehrsamt
pi_89487212
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Snel op marktplaats flikkeren, levert snel en goed geld op.
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zijn ze nieuw ofzo? Want tweedehands banden zijn (terecht) geen reet waard.

(en 16" runflats voor 200 euro? welke maat dan?)
welke is het nu, snel en goed geld of geen reet waard
pi_89488995
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:45 schreef Mercer het volgende:
Als het jonge banden zijn, zijn ze natuurlijk wel wat waard. Dan slaat het nergens op wat je zegt, als er weinig profiel op zit, ja dan heb je een punt.
Jij mag van mij veel geld aftikken voor tweedehands banden, maar de marktwaarde van die krengen is doorgaans erg laag.

Nu valt dat voor winterbanden tijdelijk erg mee... maar in zijn algemeenheid is het nu eenmaal zo.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89489171
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:54 schreef Oosy het volgende:
banden hebben nog 5mm profiel. Zijn dus halverwege zeg maar, want winterbanden onder de 3mm heb je niets aan.
5mm is zo goed als versleten, onder de 4mm is het geen winterband meer. Kortom: voor 275 meteen weg doen. Je hebt nog iets van 20% over en kan er 35% van de nieuwprijs voor krijgen!!!!

quote:
En inderdaad is de opmerking dat gebruikt geen reet waard is nogal onzinnig. Als je run-flats nieuw koopt kosten ze 200 euro per stuk, dus als ze halverwege zijn dan is 275 voor de volledige set nogal weinig.

Of ziet iemand een fout in bovenstaande redenatie?
B.v. dat afschrijving niet lineair is. Dat ze tot 4 mm waarde hebben. Dat een tweedehands band altijd minder waarde heeft omdat de vorige eigenaar er vol mee over een stoep kan zijn gereden en daardoor de band er goed uit kan zien, maar het karkas aan gort kan zijn (en let wel: er zijn nogal wat tweedehands banden die van een auto komen die total loss is...).

Ik noem maar wat.

quote:
Verder was het zo dat in DLD winterbanden alleen onder winterseomstandigheden verplicht waren. Vanaf morgen maken de winterse omstandigheden niet meer uit maar zijn ze gewoon verplicht. kijk maar op de site van de deutsche verkehrsamt
En ook dat klopt niet.
pi_89489198
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:58 schreef Oosy het volgende:

welke is het nu, snel en goed geld of geen reet waard
Ze zijn geen reet waard, maar door de schaarste kun je er nu heel tijdelijk goed geld voor krijgen.
  zaterdag 4 december 2010 @ 15:20:22 #261
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_89518260
quote:
Duidelijk meer grip, maar als het zó glad is op Nederlandse wegen rijdt je toch in files met max 20 km/u, als je dan genoeg afstand houdt kan er ook weinig misgaan met normale banden.
  zaterdag 4 december 2010 @ 18:02:59 #262
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_89524262
Alleen is afstand houden nog steeds taboe :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_89525711
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:02 schreef daNpy het volgende:
Alleen is afstand houden nog steeds taboe :')
En normale voorzichtigheid toepassen ook. Guess what? Ik heb vandaag drie auto's uit de sloot helpen trekken. Alledrie hadden ze winterbanden...
  zaterdag 4 december 2010 @ 19:39:50 #264
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_89527377
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:52 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

En normale voorzichtigheid toepassen ook. Guess what? Ik heb vandaag drie auto's uit de sloot helpen trekken. Alledrie hadden ze winterbanden...
3 stuks nog wel, werk je bij de brandweer?
pi_89527821
Nee, gewoon als particulier. Ze stonden wat in de weg.
  zaterdag 4 december 2010 @ 19:53:54 #266
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_89527916
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 19:51 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nee, gewoon als particulier. Ze stonden wat in de weg.
Ze lagen in de sloot maar stonden wel in de weg, was je aan het schaatsen? En dat 3x achter elkaar, klinkt niet echt geloofwaardig :')
pi_89529747
Een weg met een sloot ernaast. De eerste lag op de heenweg met z'n snuit in de sloot, de tweede had zich op de plek waar ik moest zijn een beetje misrekend met parkeren en de derde lag op mijn terugweg met z'n kont in de sloot...
pi_89536183
quote:

Het klinkt buitengewoon geloofwaardig natuurlijk.

Ik heb overigens ook iemand in de sloot zien staan (gewoon 1...) en die had zomerbanden.

Overigens was er best veel grip vandaag met winterbanden, dus je zou wel echt drie enorme randdebielen gezien moeten hebben met winterbanden.

Zoveel toeval... :X
  zaterdag 4 december 2010 @ 23:42:03 #269
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_89536317
Net in de stap ook wat helden op zomersloffen gezien. Glad straatje met een bocht, stapvoets rijden en de banden glijden nog weg. Goed bezig :')
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_89543632
quote:
[..]
Zoveelste bewijs dat de meeste automobilisten echt geen idee hebben hoe ze moeten rijden. Met winterbanden heb je iets meer grip, maar ik kon 'm gisteren toch nog steeds heel makkelijk rondzetten met een tikje tegen het gaspedaal. Alleen had ik wel zoveel grip dat 'ie ook weer stilstond als ik dat wilde, en niet pas als er iets in de weg stond.
pi_89543725
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 10:31 schreef JF_ het volgende:

Zoveelste bewijs
Dit noem jij bewijs?
  zondag 5 december 2010 @ 12:32:35 #272
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_89546198
Ja, alles wat iemand op internet post, is de waarheid. Wist je dat niet?
pi_89546313
Nee, sorry. :@
pi_89557345
Ik zal het even omdraaien. Ik vind winterbanden voor mietjes. Het is ook de grootste onzin en alleen maar geldklopperij. Het heeft wel zin als je heel hard rijdt zoals in de Formule 1 maar niet met een slakke gangetje wat wij automobilisten rijden. En een winterband glijdt net zo hard als een zomerband. Voorheen had ik alleen winterbanden op mijn voorwielen. Nu rij ik harder op mijn normale banden en haal al die angsthazen op hun winterbanden in.... vroem vroem.
pi_89557667
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:15 schreef fioooon het volgende:
Ik zal het even omdraaien. Ik vind winterbanden voor mietjes. Het is ook de grootste onzin en alleen maar geldklopperij. Het heeft wel zin als je heel hard rijdt zoals in de Formule 1 maar niet met een slakke gangetje wat wij automobilisten rijden.
Jij weet niet zoveel van F1 denk ik, want het is een vrij domme vergelijking.

quote:
En een winterband glijdt net zo hard als een zomerband.
Nee. Dat is uitvoerig getest.

quote:
Voorheen had ik alleen winterbanden op mijn voorwielen.
Dat is nog dommer dan met zomerwielen rijden...

quote:
Nu rij ik harder op mijn normale banden en haal al die angsthazen op hun winterbanden in.... vroem vroem.
Mijn vrouw haalde gisteren iedereen in op haar winterbanden. Al die internethelden op zomerbanden die iedereen voorbij vliegen hadden het kennelijk te druk met vertellen hoe goed ze wel niet kunnen rijden. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')