abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89436749
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:58 schreef automatic_ het volgende:
Ik moet ook eens gaan kijken voor winterbanden :Y
...samen met de rest van Nederland. ;)
  donderdag 2 december 2010 @ 17:02:05 #227
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_89436784
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:01 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Ja... Haha :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_89438375
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:58 schreef automatic_ het volgende:
Ik moet ook eens gaan kijken voor winterbanden :Y
Ja, succes met dat, nu. :').
pi_89438739
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:41 schreef Mercer het volgende:
Normaal gesproken rijden al die leaserijdertjes me voorbij in mijn 106. :O
Maar nu ben ík de koning! Met mijn Goodyear Ultragrips liet ik ze overal ver, maar dan ook écht ver achter me! *) :W
dan ben je mij nog niet tegengekomen dan... normale banden en auto van de zaak... :D

en zo lang ze stil staan liggen ze wel ver achter ja... :')
pi_89439371
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:01 schreef j0rrit het volgende:

Dat is ook goed te merken. Had nog een set tweedehands winterbanden liggen. Ik dacht gelet op de schaarste vraag ik er gewoon de hoofdprijs voor op marktplaats, werd er gewoon binnen een paar uur ver over de vraagprijs geboden...

Ja, het komt ieder jaar als verrassing, die winter. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89439461
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:49 schreef TheOneAndOnly het volgende:

dan ben je mij nog niet tegengekomen dan... normale banden en auto van de zaak... :D
Ik vraag mij toch af... met al die rallykampioenen in spé op fok... waarom rijdt er geen Nederlander vooraan bij de WRC?
pi_89440107
Vandaag mijn Continental-banden vervangen door Goodyear-winterbanden.
Het verschil was weer eens duidelijk op de weg en vooral bij het wegrijden te merken dat winterbanden echt een groot voordeel bieden qua grip.

En erg triest dat er nog steeds mensen zijn die nog steeds denken dat winterbanden in deze omstandigheden geen voordeel bieden boven zomer/all-seasonbanden en maar het af doen als doorzichtige marketing van de bandenindustrie.
Of mensen die er lachend hun schouders over ophalen om eigenlijk hun eigen krenterigheid te verbergen.
Als je financieel niks te makken hebt of in een goedkope afgeragde bak rijdt kan ik me er wel wat bij voorstellen.
Maar ik kan me nog heel goed januari en februari van dit jaar herinneren, en dat ging behoorlijk fout voor veel auto's met zomerbanden.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_89440940
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:27 schreef huhggh het volgende:
Vandaag mijn Continental-banden vervangen door Goodyear-winterbanden.
Het verschil was weer eens duidelijk op de weg en vooral bij het wegrijden te merken dat winterbanden echt een groot voordeel bieden qua grip.
Grappig - 't wegrijden boeit me nou eigenlijk totaal niet. Kunnen stoppen vind ik veel prettiger :-) Wegrijden is me altijd wel gelukt (quatro, tc, asr, en een hele voorzichte rechtervoet) maar stoppen met gladdigheid is maar van 1 ding afhankelijk - banden, banden en nog eens banden.
pi_89441361
Als je voorganger met zomerbanden rijdt is het wel knap vervelend als maar moeizaam bij een groen licht weg kan rijden en de rest uiteindelijk zo treuzelend (links en rechts ipv alleen rechts) door het verkeer rijdt.
Bij het weg rijden op winterbanden in de huidige situatie merk je namelijk al direct het verschil met het rijden op zomerbanden.
Remweg moet je inderdaad zeker ook niet uitvegen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_89441939
Vanmorgen tijdens de sneeuwbui vertrokken naar 't werk, even op de provinciale weg wat slome vrachtwagens ingehaald, dan nog een stukje bosweg-met-kinderkopjes en uiteindelijk het industrieterrein. Gewoon op m'n radiaalbanden, geen centje pijn. In plaats van de gebruikelijke 30 minuten heeft het me 35 minuten gekost. Geen enkele moeite en geen enkele slip.

De terugweg was wat minder prettig: Allerlei faalhazen met boodschappenwagentjes die niet wilden doorrijden. Dat duurde 50 minuten :(
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  donderdag 2 december 2010 @ 19:19:27 #237
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_89442327
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op basis van WAT denk jij dat jij een gevorderde rijder bent..?
Op basis van alle medailles die ik in GT5 behaald heb.
Maar even serieus, wie vaak op de limiet rijdt is handiger in het beheersen van een auto op hoge snelheid en bochten dan brave burgers die meer op de snelheidsmeter letten dan op de weg. Wat niet wegneemt dat het risico op ongelukken groter blijft maar dat is geeft juist de kick he!
pi_89442393
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:19 schreef Microtubuli het volgende:

Maar even serieus, wie vaak op de limiet rijdt is handiger in het beheersen van een auto op hoge snelheid en bochten dan brave burgers die meer op de snelheidsmeter letten dan op de weg.
Waar rij jij op de limiet dan?

quote:
Wat niet wegneemt dat het risico op ongelukken groter blijft maar dat is juist de kick he!
Op de openbare weg moet je dat niet opzoeken.
  donderdag 2 december 2010 @ 19:24:18 #239
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_89442555
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar rij jij op de limiet dan?
Op rustige landelijke wegen, en in doordraaiers naar de snelweg toe (hoewel ik ooit tegen de vangrails ben geschaard, dat was er dus over toen)
  † In Memoriam † donderdag 2 december 2010 @ 19:50:32 #240
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89443940
www.autobandenmarkt.nl of de Kwikfit.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_89448936
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:24 schreef Microtubuli het volgende:

Op rustige landelijke wegen, en in doordraaiers naar de snelweg toe (hoewel ik ooit tegen de vangrails ben geschaard, dat was er dus over toen)
Daar rij jij op de limiet? Dan heb je m.i. niet heel veel verstand. Je rijdt dan langs wegen waar nooit wat uit komt, behalve natuurlijk die ene keer vlak voordat je komt te overlijden aan de gevolgen van de aanrijding...
  donderdag 2 december 2010 @ 21:33:48 #242
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_89450030
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar rij jij op de limiet? Dan heb je m.i. niet heel veel verstand. Je rijdt dan langs wegen waar nooit wat uit komt, behalve natuurlijk die ene keer vlak voordat je komt te overlijden aan de gevolgen van de aanrijding...
Niet altijd maar soms moet de frustratie er even uit door gewoon lekker hard te planken, vaak als ik net daarvoor ben opgehouden door een slome medeweggebruiker. Gemiddeld ligt mijn snelheid dan dus niet eens veel hoger over de totale rit bekeken.
pi_89451256
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:33 schreef Microtubuli het volgende:

Niet altijd maar soms moet de frustratie er even uit door gewoon lekker hard te planken, vaak als ik net daarvoor ben opgehouden door een slome medeweggebruiker. Gemiddeld ligt mijn snelheid dan dus niet eens veel hoger over de totale rit bekeken.
Een deel van een seconde kan voldoende zijn.

Overigens denk ik dat het heel goed voor je zou zijn om eens langs te komen op de Nordschleife en eens een rondje te doen. Dan kom je er (zoals velen voor je) achter dat dat gevorderde niveau in de praktijk helemaal niets waard is.
pi_89470755
Ik heb ze twee maanden geleden besteld bij een lokaal bandenboertje, vredestein snowtrac 3 tegen een vriendenprijsje. Die dingen zijn momenteel moeilijk verkrijgbaar. Winterbanden moet je voor de winter bestellen en laten monteren. Overigens is het niet zo dat je met winterbanden kan doorrijden in Nederland, dat komt omdat die mensen met zomerbanden je gewoon ophouden :|W
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_89481701
Om even wat duidelijkheid te verschaffen in deze donkere dagen. Vanaf 4 december zijn de winterbanden verplicht in duitsland.

Overigens heb ik nog een tweedehands setje liggen voor wie wil
pi_89483074
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:37 schreef Oosy het volgende:
Om even wat duidelijkheid te verschaffen in deze donkere dagen. Vanaf 4 december zijn de winterbanden verplicht in duitsland.
En terecht, moeten ze hier ook maar instellen. Alleen moeten de verzekeringsmaatschappijen het eerst financieël stimuleren, anders komen veel krenterige Nederlanders niet in beweging.
pi_89483445
quote:
Overigens heb ik nog een tweedehands setje liggen voor wie wil
Snel op marktplaats flikkeren, levert snel en goed geld op.
pi_89483549
staan ze al, maar reacties valt een beetje tegen. (275 euro geboden voor 4 runflat 16" winterbanden is wel erg mager) dingen zijn 200 ps
pi_89484396
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:18 schreef Oosy het volgende:
staan ze al, maar reacties valt een beetje tegen. (275 euro geboden voor 4 runflat 16" winterbanden is wel erg mager) dingen zijn 200 ps
Zijn ze nieuw ofzo? Want tweedehands banden zijn (terecht) geen reet waard.

(en 16" runflats voor 200 euro? welke maat dan?)
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:41:07 #250
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_89484454
quote:
Enkel in winterse omstandigheden. En dan nog heeft de Duitse politie echt geen zin om elke auto tegen te houden om te zien of er niet toevallig gewone radiaalbanden opliggen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')