Nog even afgezien van het feit dat jij maar een zeer beperkte selectie te zien krijgt: ik zie in de zomer heel veel mensen met stalen velgen rijden, dus die 99% klopt ook niet en dus kun je kennelijk niet zo goed tellen.quote:Op maandag 22 november 2010 20:19 schreef mien-moeke het volgende:
Juist....
Ahum: veel ongevallen in het winterverkeer zijn doorglijders. Mensen die tegen een boom/paal/vangrail rijden en waarbij de prachtige stalen velgen prima te zien zijn. (en in 99% v/d gevallen met stalen velgen liggen daar winterbanden omheen)
Dat klopt dan weer niet.quote:Op maandag 22 november 2010 23:04 schreef garnage-patrick het volgende:
en daarnaast, je zomerbanden schijnen harder te slijten in de winter omdat dat rubber dan harder is (heb ik ergens gehoord of gelezen)
In Deutschland sind die Autofahrer verpflichtet, laut Straßenverkehrsordnung (StVO) die Ausrüstung ihres Autos an die Wetterverhältnisse anzupassen, daher spricht man von der "Situativen Winterreifenpflicht". Autofahrer, die gegen diese Vorgaben verstoßen, müssen mit Bußgeld rechnen, zusätzlich drohen Punkte in der Flensburger "Verkehrssünderkartei". Das Gesetz wird voraussichtlich noch in diesem Winter ergänzt werden und die Witterungsverhältnisse sowie die Reifenqualitäten detaillierter beschreiben. Auch die Bußgelder sollen erhöht werden.quote:Op zondag 21 november 2010 16:43 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Bron?
Vorige winter ook veel door DE gereden. Iedere dag 300+km op normale banden. Geen slip of wat dan ook.
okay, naja ik had het ergens gehoord, dus wist het fijne er ook niet van!quote:Op maandag 22 november 2010 23:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat klopt dan weer niet.
Juist winterbanden zijn relatief iets duurder, want moeten al bij 4mm de deur uit (maar zomerbanden het best bij 3mm al... doorrijden tot 1,6 is prima als het nooit regent, maar we leven in NL).
Gewoon even bij de dealer vragen. Je moet de steek weten (aantal gaten en afstand, bij porsche b.v. 5X130) en de ET waarde (hoe hoger hoe verder de velgen naar binnen komen, enkele mm. afwijking kan doorgaans wel).quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:53 schreef yvette1982 het volgende:
Hoe weet je zeker welke maat band en velg je nodig hebt?
Soms lijk ik op verschillende sites verschillende maten banden en velgen aangeboden te krijgen na het invullen. Ik heb nu 185/65 86H
Ik heb een Ford Focus 1.4 van nov 2002. 11-LD-KV
Dit is hetzelfde als beweren als dat zijwieltjes een luxe zijn voor degenen die het kunnen betalen.quote:Op maandag 29 november 2010 19:23 schreef Beempie het volgende:
Naar mijn mening zijn winterbanden een luxe, zij die het niet kunnen betalen zullen ze afstempellen als overbodig, zij die ze wel kunnen permiteren zullen er erg blij met de voordelen zijn
vandaag levering door dpd volgens track en tracequote:Op maandag 22 november 2010 22:12 schreef densmee het volgende:
http://www2.yokohama-onli(...)view.php?tyreID=1105
nieuwe bandjes besteld bij autobandenmarkt
[ afbeelding ]
Een paar dealers hebben wellicht wat nog winterbanden.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:04 schreef KingOfMars het volgende:
Zijn de winterbanden uberhaupt nog een beetje te leveren op het moment?
de mijne gaan er zaterdag onderquote:Op dinsdag 30 november 2010 15:49 schreef densmee het volgende:
net de banden binnen gehad en er direct om mijn velgen laten draaien
Maar het blijft wel redelijk koud, dus hebben winterbanden nog steeds nut.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dan is de sneeuw net weer weg![]()
De wang? Maar goed. Zou zo'n 185/65 R15 bijvoorbeeld ook onder mijn auto passen dan. Zonder iets aan te hoeven passen. Omdat ik nu 195/60 R15 heb.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:11 schreef Jimmie het volgende:
Je band is 195 mm breed en 60% daarvan hoog (de wang).
Makkelijkste is om het in een calculator in te vullen zoals: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
1,1% meer omtrek komt het op neer wat dus prima kan.
De rolomtrek. Ja, het is dezelde inchmaat, één maatje smaller moet wel kunnen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:37 schreef Albert86 het volgende:
[..]
De wang? Maar goed. Zou zo'n 185/65 R15 bijvoorbeeld ook onder mijn auto passen dan. Zonder iets aan te hoeven passen. Omdat ik nu 195/60 R15 heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |