als ik, zowel met zomer- als met winterbanden, over een zwaar besneeuwd weggetje rijd en geen verschil voel in grip en handling, en met beide banden niet slip etc, kan ik niet rijden?quote:Op zondag 21 november 2010 22:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij het verschil niet merkt kun je echt niet rijden.
Eigen observatie, vriend.quote:Op zondag 21 november 2010 22:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is onzin, maar vooruit dan... Toon aan.
Dan had je toevallig hele goede zomerbanden of slechte winterbanden. Normaal voel je echt het verschil wel (ik in ieder geval wel).quote:Op maandag 22 november 2010 05:25 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
als ik, zowel met zomer- als met winterbanden, over een zwaar besneeuwd weggetje rijd en geen verschil voel in grip en handling, en met beide banden niet slip etc, kan ik niet rijden?
(zelfde auto, zelfde snelheidbij benadering, natuurlijk. Blijf menselijk, zelfde weg, zelfde route)
Klopt.quote:Op maandag 22 november 2010 05:25 schreef mien-moeke het volgende:
als ik, zowel met zomer- als met winterbanden, over een zwaar besneeuwd weggetje rijd en geen verschil voel in grip en handling, en met beide banden niet slip etc, kan ik niet rijden?
Ik moet nu geloven dat jij alle ongevallen af bent gegaan om de banden op de auto's te controleren?quote:
O, het is een complot!!!quote:Je denkt toch niet dat er, in een land dat wintĪrbandĪn wil gaan vĪrplichtĪn, de waarheid over dat soort dingen in t nieuws komt?
Dat is goed, ik zal naar je zwaaien als ik voorbij kom.quote:Houd de bermen maar goed in de gaten de komende 'extreme wintertijd'.
530 pk.quote:Op maandag 22 november 2010 00:04 schreef FireFox1 het volgende:
150 tegen 350+ pk... hmmm
Zelfs mijn semi-prof kart ervaring gaat me hier niet bij helpen
Ik heb rijervaring én een set winterbanden. En nu?quote:Op zondag 21 november 2010 16:03 schreef Microtubuli het volgende:
In Nederland zijn winterbanden helemaal niet nodig, degenen die dat wel vinden hebben meer aan een rijvaardigheidstraining. Als je dagelijks over ongestrooide sneeuwwegen moet rijden is het ander verhaal maar dat komt niet voor in Nederland.
Gast je bent echt niet goed bij je hoofd. je had na je vmbo misschien toch beter verder kunnen gaan. Ik zou willen dat ik slechts half zo goed zou zijn als dat jij bent. Wow, wat kan jij mensen op de weg goed beinvloeden. NL(h)P op de weg zegmaar... Minder doden misschien, maar opeens wel meer schade meldingen. Door jongetjes zoals jij, betalen we allemaal teveel verzekeringspremie. Gewoon omdat ze denken dat ze het besturen van de auto hebben uitgevonden. Ze zijn 1 met hun afgeschreven wagentje. Grow up en denk eens na over verantwoordelijkheden.quote:Op zondag 21 november 2010 23:04 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wie heeft het over doden prutser?
In de wintermaanden vallen er sowieso minder doden in het verkeer
Dat filmpje laat alleen maar DS4 z'n gelijk zienquote:Op zondag 21 november 2010 16:59 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Tuurlijk heb je meer grip met winterbanden, maar dat maakt het rijden nog niet leuker. En het hebben van een racelicentie zegt natuurlijk helemaal niets over je rijvaardigheid (iedere malloot kan zo'n ding aanvragen). Als jij je onveilig voelt in de sneeuw zonder winterbanden heb je misschien wat aan de tips in dit filmpje .
Gozer, je weet echt niet waar je over praat. In 10 jaar tijd heb ik NUL aanrijdingen veroorzaakt. Zelfs nog nooit één deukje in mijn auto of van die van ander gereden. Ik pas mijn snelheid aan waar nodig is. Is dat zo ongelooflijk moeilijk te begrijpen?quote:Op maandag 22 november 2010 13:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gast je bent echt niet goed bij je hoofd. je had na je vmbo misschien toch beter verder kunnen gaan. Ik zou willen dat ik slechts half zo goed zou zijn als dat jij bent. Wow, wat kan jij mensen op de weg goed beinvloeden. NL(h)P op de weg zegmaar... Minder doden misschien, maar opeens wel meer schade meldingen. Door jongetjes zoals jij, betalen we allemaal teveel verzekeringspremie. Gewoon omdat ze denken dat ze het besturen van de auto hebben uitgevonden. Ze zijn 1 met hun afgeschreven wagentje. Grow up en denk eens na over verantwoordelijkheden.![]()
Oh, nee hoor. Wil best een rondje ring tegen je racenquote:Op maandag 22 november 2010 10:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
530 pk.
Maar begrijp ik nu dat je je terug trekt?
Mijn Michelin Energy Saver 185/65 R15H hielden zich primaquote:Op maandag 22 november 2010 18:54 schreef Mark_Rutte het volgende:
Mijn winterbandjes gaan er komend weekend onder.
Overigens, zeker met zo'n schip als dat van draaijer merk je het.
Vorig jaar in een ML met all-season banden kwam ik amper de parkeerplaats af.
Ik begrijp dat begrijpend lezen nogal een uitdaging voor je is.. Gelukkig kan je terug scrollen en het nog een aantal keer lezen..quote:Op maandag 22 november 2010 17:27 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Gozer, je weet echt niet waar je over praat. In 10 jaar tijd heb ik NUL aanrijdingen veroorzaakt. Zelfs nog nooit één deukje in mijn auto of van die van ander gereden. Ik pas mijn snelheid aan waar nodig is. Is dat zo ongelooflijk moeilijk te begrijpen?
Ga nou niet de toffe jongen hier uithangen die mij wel even op mijn nummer zet, want je praat al vanaf het begin poep. Veiligheid dit, veiligheid dat... gewoon je gezonde verstand gebruiken. Daar kan geen winterband tegen op.
KNUL
Mark, je hebt een Saabjequote:Op maandag 22 november 2010 18:54 schreef Mark_Rutte het volgende:
Mijn winterbandjes gaan er komend weekend onder.
Overigens, zeker met zo'n schip als dat van draaijer merk je het.
Vorig jaar in een ML met all-season banden kwam ik amper de parkeerplaats af.
Tuurlijk Moraalriddertjequote:Op maandag 22 november 2010 19:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik begrijp dat begrijpend lezen nogal een uitdaging voor je is.. Gelukkig kan je terug scrollen en het nog een aantal keer lezen..
Samenvatting:
Je bent niet het enige ventje op de weg. Naast jou zijn er nog andere weggebruikers.. Zo, nou heb ik je weer geholpen.. Dit is dus blijkbaar poep![]()
Moet ik je aan de hand meenemen door dit verhaal en nog meer uitleg geven?quote:
Juist....quote:Op maandag 22 november 2010 09:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik moet nu geloven dat jij alle ongevallen af bent gegaan om de banden op de auto's te controleren?
Dit is het Gebr. Grimm forum niet...
Nee hoor. Alleen een beetje toevalligquote:[..]
O, het is een complot!!!![]()
[..]
Het zou natuurlijk ook kunnen dat die prachtige wieldoppen van alle lease renaultjes, peugeotjes, ... eraf vliegen door de slag ...quote:Op maandag 22 november 2010 20:19 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Juist....
Ahum: veel ongevallen in het winterverkeer zijn doorglijders. Mensen die tegen een boom/paal/vangrail rijden en waarbij de prachtige stalen velgen prima te zien zijn. (en in 99% v/d gevallen met stalen velgen liggen daar winterbanden omheen)
[..]
Nee hoor. Alleen een beetje toevallig
Complot is echt een te groot woord.
Tuurlijk.quote:Op maandag 22 november 2010 21:28 schreef osmo het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook kunnen dat die prachtige wieldoppen van alle lease renaultjes, peugeotjes, ... eraf vliegen door de slag ...
Afgelopen jaar toch vooral schades in de sneeuw gezien met gewone zomerbanden:quote:Op maandag 22 november 2010 20:19 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Juist....
Ahum: veel ongevallen in het winterverkeer zijn doorglijders. Mensen die tegen een boom/paal/vangrail rijden en waarbij de prachtige stalen velgen prima te zien zijn. (en in 99% v/d gevallen met stalen velgen liggen daar winterbanden omheen)
[..]
Nog even afgezien van het feit dat jij maar een zeer beperkte selectie te zien krijgt: ik zie in de zomer heel veel mensen met stalen velgen rijden, dus die 99% klopt ook niet en dus kun je kennelijk niet zo goed tellen.quote:Op maandag 22 november 2010 20:19 schreef mien-moeke het volgende:
Juist....
Dat klopt dan weer niet.quote:Op maandag 22 november 2010 23:04 schreef garnage-patrick het volgende:
en daarnaast, je zomerbanden schijnen harder te slijten in de winter omdat dat rubber dan harder is (heb ik ergens gehoord of gelezen)
In Deutschland sind die Autofahrer verpflichtet, laut Straßenverkehrsordnung (StVO) die Ausrüstung ihres Autos an die Wetterverhältnisse anzupassen, daher spricht man von der "Situativen Winterreifenpflicht". Autofahrer, die gegen diese Vorgaben verstoßen, müssen mit Bußgeld rechnen, zusätzlich drohen Punkte in der Flensburger "Verkehrssünderkartei". Das Gesetz wird voraussichtlich noch in diesem Winter ergänzt werden und die Witterungsverhältnisse sowie die Reifenqualitäten detaillierter beschreiben. Auch die Bußgelder sollen erhöht werden.quote:Op zondag 21 november 2010 16:43 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Bron?
Vorige winter ook veel door DE gereden. Iedere dag 300+km op normale banden. Geen slip of wat dan ook.
okay, naja ik had het ergens gehoord, dus wist het fijne er ook niet van!quote:Op maandag 22 november 2010 23:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat klopt dan weer niet.
Juist winterbanden zijn relatief iets duurder, want moeten al bij 4mm de deur uit (maar zomerbanden het best bij 3mm al... doorrijden tot 1,6 is prima als het nooit regent, maar we leven in NL).
Gewoon even bij de dealer vragen. Je moet de steek weten (aantal gaten en afstand, bij porsche b.v. 5X130) en de ET waarde (hoe hoger hoe verder de velgen naar binnen komen, enkele mm. afwijking kan doorgaans wel).quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:53 schreef yvette1982 het volgende:
Hoe weet je zeker welke maat band en velg je nodig hebt?
Soms lijk ik op verschillende sites verschillende maten banden en velgen aangeboden te krijgen na het invullen. Ik heb nu 185/65 86H
Ik heb een Ford Focus 1.4 van nov 2002. 11-LD-KV
Dit is hetzelfde als beweren als dat zijwieltjes een luxe zijn voor degenen die het kunnen betalen.quote:Op maandag 29 november 2010 19:23 schreef Beempie het volgende:
Naar mijn mening zijn winterbanden een luxe, zij die het niet kunnen betalen zullen ze afstempellen als overbodig, zij die ze wel kunnen permiteren zullen er erg blij met de voordelen zijn
vandaag levering door dpd volgens track en tracequote:Op maandag 22 november 2010 22:12 schreef densmee het volgende:
http://www2.yokohama-onli(...)view.php?tyreID=1105
nieuwe bandjes besteld bij autobandenmarkt
[ afbeelding ]
Een paar dealers hebben wellicht wat nog winterbanden.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:04 schreef KingOfMars het volgende:
Zijn de winterbanden uberhaupt nog een beetje te leveren op het moment?
de mijne gaan er zaterdag onderquote:Op dinsdag 30 november 2010 15:49 schreef densmee het volgende:
net de banden binnen gehad en er direct om mijn velgen laten draaien
Maar het blijft wel redelijk koud, dus hebben winterbanden nog steeds nut.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dan is de sneeuw net weer weg![]()
De wang? Maar goed. Zou zo'n 185/65 R15 bijvoorbeeld ook onder mijn auto passen dan. Zonder iets aan te hoeven passen. Omdat ik nu 195/60 R15 heb.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:11 schreef Jimmie het volgende:
Je band is 195 mm breed en 60% daarvan hoog (de wang).
Makkelijkste is om het in een calculator in te vullen zoals: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
1,1% meer omtrek komt het op neer wat dus prima kan.
De rolomtrek. Ja, het is dezelde inchmaat, één maatje smaller moet wel kunnen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:37 schreef Albert86 het volgende:
[..]
De wang? Maar goed. Zou zo'n 185/65 R15 bijvoorbeeld ook onder mijn auto passen dan. Zonder iets aan te hoeven passen. Omdat ik nu 195/60 R15 heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |