die heb ik ook, van de euromasterquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:04 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik heb ze bij m'n garage gehaald. Vredestein Snowtrac (uit m'n hoofd) dit is het 2e jaar dat ik er mee/op rij en ze bevallen uitstekend!
Tuurlijk heb je meer grip met winterbanden, maar dat maakt het rijden nog niet leuker. En het hebben van een racelicentie zegt natuurlijk helemaal niets over je rijvaardigheid (iedere malloot kan zo'n ding aanvragen). Als jij je onveilig voelt in de sneeuw zonder winterbanden heb je misschien wat aan de tips in dit filmpje .quote:Op zondag 21 november 2010 16:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb een racelicentie... jij... niet, want anders had je het belang van goede banden geweten.
Tuurlijk. Met winterbanden had je meteen stilgestaan als je maar naar het pempedaal keek.quote:
Er zit aanzienlijk verschil tussen winterbanden onderling en de prestaties op ijs. Over het algemeen kun je prima remmen op ijs, met winterbanden. Het is in ieder geval niet zo dat je wegglijdt.quote:Op zondag 21 november 2010 18:29 schreef fioooon het volgende:
Met ijzel ben je aan de goden overgeleverd.
Moge zij goed gestemd zijnquote:Op zondag 21 november 2010 18:29 schreef fioooon het volgende:
Met ijzel ben je aan de goden overgeleverd.
Wat erg als je bierconsumptie af hangt van welke banden je koopt...quote:Op zondag 21 november 2010 16:32 schreef mien-moeke het volgende:
larie.
Rij al jaren op 'zomer'banden en altijd, ook afgelopen winter, zonder ook maar 1x een probleem. Gewoon een kwestie van je snelheid, maar vooral rijgedrag aanpassen.
Dat moet bij winterbanden net zo. Dat kleine beetje extra grip dat je hebt met winterbanden weegt niet op tegen de hoeveelheid dagen dat je in NL, 's winters temperaturen boven de 7 graden hebt met een nat wegdek. Dan heb je met winterbanden dus minder grip dan met zomerbanden in t grootste gedeelte van de winter. Ik heb geen ¤500-600 over voor een (te vaak) minder veilige rit.
Veel plezier met je winterbandjes... Ik drink nog een extra tiental kratjes bier voor dat geld.
Het verschil is echt heel groot. Ga eens met winterbanden rijden, dan merk je het wel.quote:Op zondag 21 november 2010 16:37 schreef mien-moeke het volgende:
ook met jouw winterbandjes moet je rustiger rijden. Je hebt maar een beetje(!!!) meer grip.
Leuk rijden doe ik gewoon op het circuit. Op de openbare weg staat veiligheid op 1.quote:Op zondag 21 november 2010 16:59 schreef Microtubuli het volgende:
Tuurlijk heb je meer grip met winterbanden, maar dat maakt het rijden nog niet leuker.
Hoe kom je bij die onzin? Je moet echt met goed gevolg een cursus afgerond hebben...quote:En het hebben van een racelicentie zegt natuurlijk helemaal niets over je rijvaardigheid (iedere malloot kan zo'n ding aanvragen).
Ik heb meer dan genoeg ervaring in de sneeuw. Ik voel mij ook niet onveilig, ik weet echter dat ik met een 3-5 keer langere remweg aan de goden overgeleverd ben. Daarom is het idioot om met sneeuw op zomerbanden te gaan rijden.quote:Als jij je onveilig voelt in de sneeuw zonder winterbanden heb je misschien wat aan de tips in dit filmpje .
Dunne banden hebben een voordeel in de winter, maar brede winterbanden zijn nog steeds beter dan smalle zomerbanden.quote:Op zondag 21 november 2010 19:21 schreef fioooon het volgende:
Het hangt ook erg af van hoe dik je banden zijn. Als je hele brede sloffen hebt dan heb je veel meer aan winterbanden dan als je hele dunne bandjes hebt.
Heb je net je rijbewijs gehaald. Even louter hypothetisch en ik weet dat dat soort dingen uiteraard nooit en te nimmer zullen en of kunnen gebeuren, maar stel : iemand rijdt in de winter op zijn zomerbandjes net zoals jij. Die geeft een klein beetje gas met z'n stoere bmw 3-serie, achterkant breekt uit, maar jij bent de tegenligger. Je zit echter nog maar 10 - 30 meter van hem af.. Daar ga je dan met je stoere :quote:Op zondag 21 november 2010 16:38 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
-opletten
-uitkijken
-vooruit denken en kijken
-voorzichtig rijden
-opgelost
De meningen over winterbanden wel of niet zijn zo verschikkelijk verdeeld. Ik ben zelf van mening dat je meer bereikt met je snelheid aanpassen en goed te anticiperen.quote:Op zondag 21 november 2010 19:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dunne banden hebben een voordeel in de winter, maar brede winterbanden zijn nog steeds beter dan smalle zomerbanden.
Het is gewoon een uitgave van niets. Onbegrijpelijk dat er nog zoveel mensen zijn die hun verantwoordelijkheid niet willen nemen om een paar tientjes uit te sparen.
ja, als je met winterbanden rijd en denkt mij overkomt niks want ik heb winterbanden dus ik kan wel 120 rijden in de sneeuw, dan ben je ook niet lekker bezig natuurlijkquote:Op zondag 21 november 2010 19:33 schreef fioooon het volgende:
[..]
De meningen over winterbanden wel of niet zijn zo verschikkelijk verdeeld. Ik ben zelf van mening dat je meer bereikt met je snelheid aanpassen en goed te anticiperen.
En ik denk ook dat mensen die op winterbanden rijden meer risico's nemen zodat het voordelen van een winterband teniet worden gedaan.
Niet echt. De verschillen zijn gewoon meetbaar.quote:Op zondag 21 november 2010 19:33 schreef fioooon het volgende:
De meningen over winterbanden wel of niet zijn zo verschikkelijk verdeeld.
Ik ben zelf van mening dat het een het ander niet uit sluit.quote:Ik ben zelf van mening dat je meer bereikt met je snelheid aanpassen en goed te anticiperen.
Het eerste klopt in de zin van "men gaat weer wat harder rijden". Maar dat doet de voordelen niet teniet, net zoals ESP zorgt dat mensen harder rijden, maar het wel veel ongevallen scheelt.quote:En ik denk ook dat mensen die op winterbanden rijden meer risico's nemen zodat het voordelen van een winterband teniet worden gedaan.
http://www.bild.de/BILD/p(...)erreifen-muffel.htmlquote:Op zondag 21 november 2010 16:43 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Bron?
Vorige winter ook veel door DE gereden. Iedere dag 300+km op normale banden. Geen slip of wat dan ook.
Dit. Ik heb permanente AWDquote:Op zondag 21 november 2010 17:25 schreef fioooon het volgende:
Het beste om te doen in de winter is gewoon de 4 wiel aandrijving aanzetten. Dan heb je echt geen winterbanden nodig.
been therequote:Op zondag 21 november 2010 19:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het verschil is echt heel groot. Ga eens met winterbanden rijden, dan merk je het wel.
ook met winterbanden begin je dan niks. dus?quote:Op zondag 21 november 2010 19:25 schreef draaijer het volgende:
[..]
Heb je net je rijbewijs gehaald. Even louter hypothetisch en ik weet dat dat soort dingen uiteraard nooit en te nimmer zullen en of kunnen gebeuren, maar stel : iemand rijdt in de winter op zijn zomerbandjes net zoals jij. Die geeft een klein beetje gas met z'n stoere bmw 3-serie, achterkant breekt uit, maar jij bent de tegenligger. Je zit echter nog maar 10 - 30 meter van hem af.. Daar ga je dan met je stoere :
-opletten
-uitkijken
-vooruit denken en kijken
-voorzichtig rijden
-opgelost opgebotst
M'n ego heeft er niks mee te maken. Rij nu al zo'n 10jr compleet ongevalvrij en zonder ook maar 1 (ongecontroleerde, niet zelf opgewekte) slip. Ook heuveltje op/af met ijzel, sneeuw etc.quote:Jij bent uiteraard de beste bestuurder van NL, maar je vergeet alleen even dat er nog andere deelnemers zijn. Ook vind ik het een award waard dat jij al rijdend het wegdek kan inschatten op hoe je banden er precies op gaan reageren. Ik zou graag willen dat ik zo goed was.. Daarom koop ik gewoon voor een astronomisch bedrag winterbanden voor mijn auto. Veiligheid voor mijn gezin en de mensen om mij heen gaat voor mijn ego
Och guttekes toch... 40 euro boete als men je tegenhoudt en je banden onderzoekt in plaats van 20 euro. Nou nou, poeh poeh... En dan geldt dat enkel nog bij sneeuw en ijs, dus naar de kerstmarkt in Aachen (of waar dan ook met dezelfde weersomstandigheden als in Nederland) is wederom geen probleem.quote:Op zondag 21 november 2010 21:51 schreef osmo het volgende:
[..]
http://www.bild.de/BILD/p(...)erreifen-muffel.html
Dus omdat jij het niet wist bestaat het niet?
Als jij het verschil niet merkt kun je echt niet rijden.quote:Op zondag 21 november 2010 22:26 schreef mien-moeke het volgende:
been there
done that
no big difference.
(beste winterbanden uit vele tests)
Exactquote:Op zondag 21 november 2010 22:33 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
ook met winterbanden begin je dan niks. dus?
[..]
M'n ego heeft er niks mee te maken. Rij nu al zo'n 10jr compleet ongevalvrij en zonder ook maar 1 (ongecontroleerde, niet zelf opgewekte) slip. Ook heuveltje op/af met ijzel, sneeuw etc.
Gewoon door m'n rijstijl aan te passen.
En nee, dat betekend niet dat ik 30 rijd op de snelweg met 2 vlokjes sneeuw.
Ook frappant: de meeste(!!!!) auto's die van de weg glibberen hebben winterbanden.
Net als abs, airbags, gordels etc. geven winterbanden geen garanties op veilig kunnen rijden. Het is volledig afhankelijk van je rijstijl en snelheid.
Heb ook geen dikke, zware auto. Rij een mazda626 uit 2000 met normale sloffen.
Kwestie van controle over je auto.
Het is onzin, maar vooruit dan... Toon aan.quote:Op zondag 21 november 2010 22:33 schreef mien-moeke het volgende:
Ook frappant: de meeste(!!!!) auto's die van de weg glibberen hebben winterbanden.
Zit enig logica in. Met de achterliggende gedachte dat je toch winterbanden heb, neem je meer risico'squote:Op zondag 21 november 2010 22:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is onzin, maar vooruit dan... Toon aan.
4wd helpt niet bij remmen en is sowieso geen wondermiddel. Het is beter, maar met voorwielaandrijving + winterbanden zul je sneller zijn dan met 4wd (zeker als de focus op achter ligt en de motor voorin) + zomerbanden.quote:Op zondag 21 november 2010 17:25 schreef fioooon het volgende:
Het beste om te doen in de winter is gewoon de 4 wiel aandrijving aanzetten. Dan heb je echt geen winterbanden nodig.
Dat is leuk blaten. Ik vraag om de feiten.quote:Op zondag 21 november 2010 22:49 schreef FireFox1 het volgende:
Zit enig logica in. Met de achterliggende gedachte dat je toch winterbanden heb, neem je meer risico's
Logica gebiedt dat het klopt.quote:Op zondag 21 november 2010 22:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is onzin, maar vooruit dan... Toon aan.
Wie heeft het over doden prutser?quote:Op zondag 21 november 2010 22:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is leuk blaten. Ik vraag om de feiten.
Het is natuurlijk onzin dat iedereen met winterbanden meer risico gaat nemen en electronische hulpmiddelen zorgen ook voor meer risico nemen... en voor 30% minder doden in het verkeer.
Er werd gesteld dat de meesten winterbanden hebben, niet dat er meer zijn, want dat laatste is inderdaad logisch, o waarde ex-ttc-er.quote:Op zondag 21 november 2010 22:54 schreef Daffodil31LE het volgende:
Logica gebiedt dat het klopt.
Steeds meer mensen nemen winterbanden, dus zijn er steeds meer auto's met winterbanden die van de weg glibberen.
Ben je te dom om te begrijpen waar ik op doel?quote:
En nu?quote:In de wintermaanden vallen er sowieso minder doden in het verkeer
Deal. In mijn Ford Fiesta ST versla ik je nog op de ringquote:Op zondag 21 november 2010 23:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ben je te dom om te begrijpen waar ik op doel?
Je mag best een toontje lager zingen met die geweldige rijkwaliteiten van je... want dat stoere geblaat op internet zegt verdomd weinig. Je mag het wel eens bewijzen dat je veel beter kan rijden dan ik. Betaal ik een huur 997 GT3RS voor je en mag je tegen mij rijden op de Ring. Moet je die huur GT3RS wel zelf betalen als je verliest.
Dan krijg je dus een snellere auto mee als waar ik mee rijdt, voor de goede orde.
Eens kijken wie de prutser is...
En nu?
Ok, die staat.quote:Op zondag 21 november 2010 23:37 schreef FireFox1 het volgende:
Deal. In mijn Ford Fiesta ST versla ik je nog op de ring
Ik plan niet zo ver van te voren, dus heel april volstaat.quote:Op zondag 21 november 2010 23:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ok, die staat.
Het schijnt komende week te sneeuwen, dus het kan helaas niet meteen (de Ring zal dicht zijn), maar geef maar eens door welke data in april jou uitkomen.
Hierin:quote:Op zondag 21 november 2010 23:51 schreef FireFox1 het volgende:
Niet onbelangrijk; Waar rij jij dan in?
150 tegen 350+ pk... hmmmquote:
quote:Op maandag 22 november 2010 00:07 schreef rycemasta het volgende:
Kun je makkelijk hebben joh. DS4 heeft zich laten zien als een incapabele snotjong die winterbanden nodig heeft.![]()
Ik heb het afgelopen winter toch meermaals meegemaakt hoor.quote:Op zondag 21 november 2010 16:03 schreef Microtubuli het volgende:
In Nederland zijn winterbanden helemaal niet nodig, degenen die dat wel vinden hebben meer aan een rijvaardigheidstraining. Als je dagelijks over ongestrooide sneeuwwegen moet rijden is het ander verhaal maar dat komt niet voor in Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |