Dan houdt ik me er aanquote:Op zondag 21 november 2010 10:50 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wacht maar tot 't binnen elke jaren ook verplicht wordt.
Ik zou het geen gek idee vinden dat wanneer je een ongeluk krijgt als het vriest of wanneer er sneeuw ligt dat je dan een aanzienlijk hoger eigen risico zou moeten betalen voor je verzekering. Je moet de kans op een ongeluk gewoon zien te beperken. Grootheid waanzin hebben we niks aanquote:Op zondag 21 november 2010 10:49 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen keus cq. motivering om winterbanden aan te schaffen óf niet.
Je bedoelt die tijd dat er met ruim de helft minder auto's per jaar 3500 verkeersdoden vielen?quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
Knul, hoe oud/jong ben jij eigenlijk?
Ik kan me nog goed herinneren dat ik met een autootje van nog geen 800 kilo en achterwielaandrijving gewoon over de snelwegen reed.
Zonder winterbanden, want die bestonden toen nog niet in Nederland. En zonder ABS en andere zooi. Gewoon rijden.
Yup, winterbanden met "nog wel" 4mm profiel!quote:Op zondag 21 november 2010 11:11 schreef Mercer het volgende:
En die zooi is zomers oh zo goedkoop te vinden op marktplaats.
Zo'n remweg die 3x langer is merk je niet, joh...quote:Op zondag 21 november 2010 08:20 schreef FireFox1 het volgende:
Ik heb de gehele winterperiode 300+ kilometer per dag gereden op zomerbanden. Niet 1x ben ik een slip geraakt. Met een beetje rijvaardigheid en common sense, heb je geen winterbanden nodig.
Totdat je een ander dood rijdt. Laat ik het zo zeggen: als iemand in mijn omgeving dood wordt gereden door een malloot die in de sneeuw met zomerbanden rijdt en uit onderzoek blijkt dat e.e.a. voorkomen had kunnen worden met winterbanden, dan zorg ik er hoogstpersoonlijk voor dat die figuur vervolgd wordt wegens doodslag.quote:
Hij heeft natuurlijk wel gelijk over die "common sense".quote:Op zondag 21 november 2010 11:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo'n remweg die 3x langer is merk je niet, joh...
Ik ken ook mensen die jarenlang ieder weekend met een stuk in hun kraag rond hebben gereden zonder enig probleem. Ja, totdat ze tegen iemand opreden en toen was de ellende daar...
99% van de Nederlanders denkt dat hij veel beter rijdt dan gemiddeld.quote:Op zondag 21 november 2010 08:58 schreef FireFox1 het volgende:
Ik heb genoeg vertrouwen in mijn eigen rijvaardigheid.
Dus als je een boete kan krijgen van 40 euro doe je het wel, maar het risico dat je jezelf of een ander van het leven berooft... ach...quote:
Nee, want common sense veronderstelt dat je op sneeuw niet gaat rijden als je geen zomerbanden hebt.quote:Op zondag 21 november 2010 11:49 schreef MaGNeT het volgende:
Hij heeft natuurlijk wel gelijk over die "common sense".
Dat laatste geeft ook een veel hardere klap.quote:Op zondag 21 november 2010 12:00 schreef daNpy het volgende:
30km/h is een snelheid waar iedereen om lacht, maar als ik vraag of ze met 10km/u tegen een muur aan willen lopen doet niemand het.
Ik heb een racelicentie... jij... niet, want anders had je het belang van goede banden geweten.quote:Op zondag 21 november 2010 16:03 schreef Microtubuli het volgende:
In Nederland zijn winterbanden helemaal niet nodig, degenen die dat wel vinden hebben meer aan een rijvaardigheidstraining.
Behalve dan b.v. eerder dit jaar....quote:Als je dagelijks over ongestrooide sneeuwwegen moet rijden is het ander verhaal maar dat komt niet voor in Nederland.
larie.quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:35 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je geweest bent afgelopen winter, maar hier in NL kon je bijna niet zonder winterbanden. Ook al zijn het drie weken, waarbij het spekglad is. Dan nog heb je ze nodig. En afgelopen winter waren het eerder drie maanden, dan drie weken. Wat denk je dat een aanrijding je kost? Vele malen meer dan dat setje winterbanden waar je drie/ vier jaar mee kan doen.
ook met jouw winterbandjes moet je rustiger rijden. Je hebt maar een beetje(!!!) meer grip. Maar ach, vast tegen dovemans oren gezegd. Rij jij maar lekker stevig door...een vangrailquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ja he?
[ afbeelding ]
Probeer daar maar eens te rijden met je zomerbandjes. En dan bedoel ik niet met 30km/h
Die stakkers die vrolijk rond blijven rijden met zomerbandjes in de winter moeten ze per direct van de weg afhalen. Mag ik even normaal doorrijden, in plaats van overal 30km/h te gaan rijden?
-oplettenquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:33 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Totdat je een onverwachte stuurbeweging moeten maken of een ietsje te enthousiast van baan wisselt. Dan ben je weg.
Bron?quote:Op zondag 21 november 2010 08:32 schreef JJH het volgende:
[..]
En nogmaals, in Duitsland is het verplicht. ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |