abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 november 2010 @ 17:59:07 #1
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_88910559
Ik denk erover mijn winterbanden te bestellen op winterbanden.nl
Iemand ervaringen met dat bedrijf? Of hebben jullie een beter adresje?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_88910698
-opzouten-

[ Bericht 94% gewijzigd door Sounddragon op 19-11-2010 19:20:23 ]
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_88911696
Duitsland.
pi_88911739
Autobandenmarkt.nl is beter denk ik. En marktplaats kan ook natuurlijk.
pi_88911775
Overigens. Dunlop. ^O^
pi_88911814
Net even gekeken, ziet er goed uit! Incl. verzendkosten?
pi_88912221
autobandenmarkt.nl heb ik ze gehaald. Echter als je ze met stalen velg erbij besteld, krijg je geen bouten :(
pi_88912284
Ik haal ze gewoon bij de Profile Tyrecenter.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_88912669
Ik heb ze bij m'n garage gehaald. Vredestein Snowtrac (uit m'n hoofd) dit is het 2e jaar dat ik er mee/op rij en ze bevallen uitstekend!
pi_88917535
winterbanden in nederland :') tenzij je elke dag op en neer naar de alpen rijdt is het imo overbodig hoor, voor die ene keer dat je ze nodig hebt kan je ze ook huren ergens.
There are only 151 Pokémon.
pi_88919049
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:48 schreef Eenskijken het volgende:
winterbanden in nederland :') tenzij je elke dag op en neer naar de alpen rijdt is het imo overbodig hoor, voor die ene keer dat je ze nodig hebt kan je ze ook huren ergens.
Verschil is zeer groot. Wat jij zegt slaat dus nergens op. Onder de 7 graden is de grip van een winterband al groter dan van een zomerband, daar hoef je dus niet voor naar de Alpen slimmerik. Om over neerslag nog maar te zwijgen. :*
pi_88919079
quote:
:')
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:16:18 #13
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_88919109
quote:
en met die vele sneeuw bende afgelopen winter dan?> zeker wel lekker hoor iets meer grip.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_88919594
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:15 schreef Mercer het volgende:

Verschil is zeer groot. Wat jij zegt slaat dus nergens op. Onder de 7 graden is de grip van een winterband al groter dan van een zomerband, daar hoef je dus niet voor naar de Alpen slimmerik. Om over neerslag nog maar te zwijgen. :*
Nou ja, winterbanden hebben een langere remweg bij nat en wat warmer weer en als ik de laatste week zo eens naar buiten kijk dan is het nat en warmer dan 7 graden.
Dan kun je je afvragen of die paar dagen met sneeuw opwegen tegen die dagen dat het nat en warmer dan 7 graden is.
pi_88919610
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:16 schreef MissHobje het volgende:

[..]

en met die vele sneeuw bende afgelopen winter dan?> zeker wel lekker hoor iets meer grip.
Veel sneeuw? Het is maar wat je (niet meer) gewend bent...

pi_88919814
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:25 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Nou ja, winterbanden hebben een langere remweg bij nat en wat warmer weer en als ik de laatste week zo eens naar buiten kijk dan is het nat en warmer dan 7 graden.
Dan kun je je afvragen of die paar dagen met sneeuw opwegen tegen die dagen dat het nat en warmer dan 7 graden is.
Dan woon jij kennelijk in het warme deel van 0031. :P Het gaat niet om die paar dagen met sneeuw, het gaat om de lange periode met temperaturen onder de 7 graden. En ik weet niet of het gezellig was onder die steen van jullie het afgelopen jaar? :D Maar hier was het een behoorlijk strenge winter!
pi_88919901
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:29 schreef Mercer het volgende:

Dan woon jij kennelijk in het warme deel van 0031. :P Het gaat niet om die paar dagen met sneeuw, het gaat om de lange periode met temperaturen onder de 7 graden. En ik weet niet of het gezellig was onder die steen van jullie het afgelopen jaar? :D Maar hier was het een behoorlijk strenge winter!
Ach gut de steen praat weer.
Koop dan maar lekker van die banden zou ik zeggen, veel plezier.
pi_88919974
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:30 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ach gut de steen praat weer.
Koop dan maar lekker van die banden zou ik zeggen, veel plezier.
En jij succes op je zomerbanden. :)
pi_88920116
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:25 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Kijk eens wat beter naar buiten dan :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_88920570
TVP _ bij de dealer moet ik alleen voor banden op mijn huidige velgen euro 1200 zonder de btw aftikken... Dat is een beetje veel naar mijn idee

Nu even het topic lezen

Hmm topic gelezen, weinig advies. Wat zou het in DE schelen? 10% of aanzienlijk meer
pi_88921007
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:42 schreef draaijer het volgende:
TVP _ bij de dealer moet ik alleen voor banden op mijn huidige velgen euro 1200 zonder de btw aftikken... Dat is een beetje veel naar mijn idee

Nu even het topic lezen

Hmm topic gelezen, weinig advies. Wat zou het in DE schelen? 10% of aanzienlijk meer
Je kan toch gewoon op één van die sites hier genoemd het verschil bekijken met jouw dealer? Dus wat voor meer advies wil je nog hebben? Ik weet niet of je een tractor voor de deur hebt staan, maar anders ben je via internet wel een stuk goedkoper uit lijkt me zo. Dus je hebt hier drie mogelijkheden voorgeschoteld gekregen, en dan zeg je weinig advies? :')
pi_88921235
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:50 schreef Mercer het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon op één van die sites hier genoemd het verschil bekijken met jouw dealer? Dus wat voor meer advies wil je nog hebben? Ik weet niet of je een tractor voor de deur hebt staan, maar anders ben je via internet wel een stuk goedkoper uit lijkt me zo. Dus je hebt hier drie mogelijkheden voorgeschoteld gekregen, en dan zeg je weinig advies? :')
Ik heb op die websites gekeken en dan kost het met Euro 170,- minder. Dus ik ben erg nieuwsgierig hoe goedkoop het in DE zou kunnen zijn
pi_88921571
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:53 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb op die websites gekeken en dan kost het met Euro 170,- minder. Dus ik ben erg nieuwsgierig hoe goedkoop het in DE zou kunnen zijn
Hmm, dan heb je wel dure banden. Ja, op zo'n bedrag is dat niet echt veel. Dit is de duitse autobandenmarkt, verder weet ik het niet. :)
http://www.reifendirekt.de/
Hier nog een paar:
http://www.reifenversand.com/
http://www.winterreifen.de/
http://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/7734.html
  vrijdag 19 november 2010 @ 22:00:13 #25
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88921681
Ik heb ze vorig jaar bij KwikFit gehaald. Ben blij met mijn banden want ik had ze hard nodig hier in het Oosten en met de steile helling tussen de weg en onze carport.
De afhandeling bij KF was puur slecht. Eerste bestelling niet geleverd, toen uitverkocht, toen door hun geadviseerde alternatief ook al niet leverbaar. Kortom heeft weken geduurd.

Nog een laatste tip. Wacht vooral met het bestellen van je wb totdat de eerste sneeuw gevallen is dan ben je nl. als eerste aan de beurt :P
pi_88921783
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:58 schreef Mercer het volgende:

[..]

Hmm, dan heb je wel dure banden. Ja, op zo'n bedrag is dat niet echt veel. Dit is de duitse autobandenmarkt, verder weet ik het niet. :)
Hier nog een paar:
lol
Sie haben eine gültige Reifendimension ausgewählt, für die wir Ihnen online leider keinen Preis nennen können. Haben Sie sich verschrieben, so können Sie hier korrigieren

Ik heb een Land Rover Discovery 3 Moeten veel kunnen dragen alsmede wat snelheid maken. Dat is denk ik het financiele probleem
pi_88921790
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:00 schreef caroline88 het volgende:
Nog een laatste tip. Wacht vooral met het bestellen van je wb totdat de eerste sneeuw gevallen is dan ben je nl. als eerste aan de beurt :P
Dat is cynisch? :D
pi_88930845
Leen Post in Sliedrecht is bijzonder scherp in de prijsstelling, maar geen idee of het bij je in de buurt is. Maar overal heb je wel een bandenhandel die goedkoop is. Meestal de grotere... die kan meer korting bedingen.

LP is goedkoper dan b.v. autobandenmarkt.nl en levert geen oude voorraad...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 20 november 2010 @ 01:24:02 #29
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_88931002
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:58 schreef Mercer het volgende:

[..]

Hier nog een paar:
http://www.reifen-vor-ort.de/
  zaterdag 20 november 2010 @ 03:25:33 #30
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88932848
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:01 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dat is cynisch? :D
Je hebt me door :@
pi_88941482
winterband in Nl is niet echt nodig gezien het weer de afgelopen jaren. :Y ( 2 a 3 weken ergens in januari dat het echt flink sneeuwt) :{
Onze wegen en infrastructuur is zodanig dat er bijna altijd overal zout wordt gestrooid en winterbanden dus overbodig zijn tenzij je ergens afgelegen woont in het hoge noorden. :Y :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88942314
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:10 schreef rubje het volgende:
winterband in Nl is niet echt nodig gezien het weer de afgelopen jaren. :Y ( 2 a 3 weken ergens in januari dat het echt flink sneeuwt) :{
Onze wegen en infrastructuur is zodanig dat er bijna altijd overal zout wordt gestrooid en winterbanden dus overbodig zijn tenzij je ergens afgelegen woont in het hoge noorden. :Y :s)
Ik weet niet waar je geweest bent afgelopen winter, maar hier in NL kon je bijna niet zonder winterbanden. Ook al zijn het drie weken, waarbij het spekglad is. Dan nog heb je ze nodig. En afgelopen winter waren het eerder drie maanden, dan drie weken. Wat denk je dat een aanrijding je kost? Vele malen meer dan dat setje winterbanden waar je drie/ vier jaar mee kan doen.
pi_88942716
quote:
Overal strooien? Huh?

In de wijde omgeving van waar ik woon (en ik woon niet afgelegen... wel in het buitengebied) is alleen op de hoofdroutes gestrooid en dat is ook wat in de rest van NL gebeurt. En het was afgelopen winter een fikse winter. Juist in landen waar dit weer normaal is zijn er minder uren dat de wegen echt slecht zijn (ga maar eens op wintersport, de wegen worden altijd weer snel zuiver gemaakt).

Maar je hebt dus die banden nodig voor het geval dat. Je rijdt ook zelden door staand water, maar toch wil je veel profiel op je banden...

Winterbanden zijn geen onzin en de meerkosten te verwaarlozen.
  zaterdag 20 november 2010 @ 14:49:01 #34
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88942788
Ik hoorde dat winterbanden al snel aan het opraken zijn. :{
pi_88947411
quote:
Ja he?

Probeer daar maar eens te rijden met je zomerbandjes. En dan bedoel ik niet met 30km/h :')

Die stakkers die vrolijk rond blijven rijden met zomerbandjes in de winter moeten ze per direct van de weg afhalen. Mag ik even normaal doorrijden, in plaats van overal 30km/h te gaan rijden?

[ Bericht 2% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 20-11-2010 17:27:27 ]
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:26:45 #36
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_88947770
Ik heb ze net uit de schuur gehaald en gemonteerd. *)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_88947797
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ja he?

[ afbeelding ]

Probeer daar maar eens te rijden met je zomerbandjes. En dan bedoel ik niet met 30km/h :')

Die stakkers die vrolijk rond blijven rijden met zomerbandjes in de winter moeten ze per direct van we weg afhalen. Mag ik even normaal doorrijden, in plaats van over 30km/h te gaan rijden?
Op de rechterbaan is er geen enkel probleem om gewoon door te rijden; de sneeuw is al weg. Alleen die slakken die voor je zitten rijden in de weg.

En op de linkerbaan ligt ook al bijna niets meer, dus daar durf ik prima overheen te rijden.
pi_88948003
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:27 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Op de rechterbaan is er geen enkel probleem om gewoon door te rijden; de sneeuw is al weg. Alleen die slakken die voor je zitten rijden in de weg.

En op de linkerbaan ligt ook al bijna niets meer, dus daar durf ik prima overheen te rijden.
Totdat je een onverwachte stuurbeweging moeten maken of een ietsje te enthousiast van baan wisselt. Dan ben je weg.
pi_88949739
Met sneeuw moet je sowieso niet de maximum snelheid gaan rijden, zelfs met winterbanden kan dat niet. Iedereen moet gewoon snelheid aanpassen en op gewone zomerbanden kan je je prima redden voor een weekje of wat als dat nodig is. Weet je hoe duur winterbanden zijn : /
pi_88949812
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:33 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Totdat je een onverwachte stuurbeweging moeten maken of een ietsje te enthousiast van baan wisselt. Dan ben je weg.
Ik hoef geen overwachte stuurbewegingen te maken; ik zorg wel voor voldoende afstand met mijn voorliggers.

En enthousiast van baan wisselen? Neu, gewoon rustig aan. Ook met winterbanden moet je niet bruusk gaan baanwisselen. Zelfs niet met spikes of kettingen.
pi_88950733
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:28 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik hoef geen overwachte stuurbewegingen te maken; ik zorg wel voor voldoende afstand met mijn voorliggers.

En enthousiast van baan wisselen? Neu, gewoon rustig aan. Ook met winterbanden moet je niet bruusk gaan baanwisselen. Zelfs niet met spikes of kettingen.
Ook lekker voor de doorstroming. Dat iedereen 2x zoveel afstand moeten houden omdat we allemaal op zomerbanden rijden. :')

Waarom blijven er mensen beweren dat het verschil tussen zomer- en winterbanden verwaarloosbaar is, vooral in een land als Nederland. Als er een laagje sneeuw/ijs ligt, heb je je auto simpelweg totaal niet onder controle, zelfs op zeer lage snelheden.
pi_88950945
Knul, hoe oud/jong ben jij eigenlijk?

Ik kan me nog goed herinneren dat ik met een autootje van nog geen 800 kilo en achterwielaandrijving gewoon over de snelwegen reed.

Zonder winterbanden, want die bestonden toen nog niet in Nederland. En zonder ABS en andere zooi. Gewoon rijden.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:02:44 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_88951004
Dat het 40 jaar geleden minder druk op de weg was weten we ondertussen wel :')

Maar in deze tijd staat er zo'n beetje overal een enorme file zodra er een drupje regen is gevallen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_88951154
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:54 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ook lekker voor de doorstroming. Dat iedereen 2x zoveel afstand moeten houden omdat we allemaal op zomerbanden rijden. :')
Ik zie het probleem niet hoor?
80 rijden met normale afstand is nog steeds even snel als 80 rijden met 2x zoveel afstand...
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:15:39 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_88951456
Alleen kunnen er dan dus veel minder mensen op dezelfde weg rijden he.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_88951669
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:07 schreef RiKe het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet hoor?
80 rijden met normale afstand is nog steeds even snel als 80 rijden met 2x zoveel afstand...
Jezus, ben je echt zo dom? :')
pi_88952063
Alsof er normaal al geen file is in nederland. Met slecht weer kan je er donder op zeggen dat er file is, dat heeft niets met winter of zombanden te maken.
pi_88952430
Vorig jaar op marktplaats een set stalen velgen incl vredestein snowtrac, 2 banden waren een klein beetje versleten, 2 waren nieuw.

dit alles voor 200 euro...

moest het wel in friesland op gaan halen maar dat was dan ook wel de moeite...
pi_88953555
Hahah nou ik ben toch erg blij met mijn winterbanden, woon in een grensgebied in de achterhoek en ik kan je vertellen 3/4 van de wegen hier word niet gestrooid. En als je dan op klinker weggetjes rijd die een beetje omhoog lopen dan kan ik je vertellen dat je daar niet komt met je zomerbandjes als het heeft gesneeuwd. Dus wat mij betreft lang leven de winterbanden. Ik snap ook wel dat het in de grote steden allemaal beter gestrooid word en vast minder nodig is. Ma op het moment dat het halve dorp niet meer bereikbaar is en de buitenwegen niet gestrooid worden heeft het toch wel zijn voordelen.
pi_88953921
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:25 schreef Eenskijken het volgende:
Met sneeuw moet je sowieso niet de maximum snelheid gaan rijden, zelfs met winterbanden kan dat niet. Iedereen moet gewoon snelheid aanpassen en op gewone zomerbanden kan je je prima redden voor een weekje of wat als dat nodig is. Weet je hoe duur winterbanden zijn : /
Winterbanden zijn net zo duur als zomerbanden, ze slijten alleen wat harder.

En van mij hoef jij geen winterbanden te monteren, maar dan ga je maar lekker met het OV als het sneeuwt.
pi_88954199
Vorig jaar met 30~40kmh uit de bocht gevlogen... zomerbanden.... auto ging vol rechtdoor in die klotesneeuw! en remmen had helemaal geen zin! Auto totall....

Nu natuurlijk winterbanden eronder en al heel wat mensen ervan overtuigd!
Oja, ook gelijk goede gekocht: Conti TS830:)

Heb ze besteld (tijd geleden al) bij autobandenmarkt.nl
toch?
pi_88957675
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:01 schreef Daffodil31LE het volgende:

Ik kan me nog goed herinneren dat ik met een autootje van nog geen 800 kilo en achterwielaandrijving gewoon over de snelwegen reed.

Zonder winterbanden, want die bestonden toen nog niet in Nederland. En zonder ABS en andere zooi. Gewoon rijden.
Waarom probeer je geen paard en wagen? :D
pi_88957915
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:08 schreef Mercer het volgende:

[..]

Waarom probeer je geen paard en wagen? :D
Ik ben allergisch voor paarden...

Lees nu eens even goed; ik sprak over een donker verleden. Nu heb ik een wagen van bijna 1500 kilo met (helaas) voorwielaandrijving en een hele hoop elektronische zooi.
pi_88958303
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik ben allergisch voor paarden...

Lees nu eens even goed; ik sprak over een donker verleden. Nu heb ik een wagen van bijna 1500 kilo met (helaas) voorwielaandrijving en een hele hoop elektronische zooi.
Ja, en die 1500 kilo ga je echt niet recht houden op een gladde weg met zomerbanden. Ik heb dat toch ook vaak genoeg gedaan, niet met 1500 kg, maar wel met verschillende auto's en het is altijd zwaar kut geweest. Eén keer 360 graden gedraaid in een slip op de snelweg, en ik deed helemaal niets, zomaar ineens uit het niets begint die auto te schuiven.
Met winterbanden moet je nog steeds opletten, maar heb je wel een grip die acceptabel is.
pi_88958934
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:25 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja, en die 1500 kilo ga je echt niet recht houden op een gladde weg met zomerbanden. Ik heb dat toch ook vaak genoeg gedaan, niet met 1500 kg, maar wel met verschillende auto's en het is altijd zwaar kut geweest. Eén keer 360 graden gedraaid in een slip op de snelweg, en ik deed helemaal niets, zomaar ineens uit het niets begint die auto te schuiven.
Met winterbanden moet je nog steeds opletten, maar heb je wel een grip die acceptabel is.
En nu zeg je iets heel belangrijks.

Winterbanden zijn geen wondermiddel.

En daarom vind ik (let wel: ik) het overkill om voor dat beetje sneeuw wat er valt een extra set banden - die nog sneller slijten dan "zomerbanden" met dezelfde maat - onder m'n auto te gooien.

De reden ook waarom ik schreef dat ik in dat verre verleden met dat lichte achterwielaangedreven gebakje (DAF 6622) is dat ik daarmee steeds overal ben gekomen waar ik wilde, hoe hard het ook sneeuwde. Pech kun je altijd hebben.
pi_88959073
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En nu zeg je iets heel belangrijks.

Winterbanden zijn geen wondermiddel.

En daarom vind ik (let wel: ik) het overkill om voor dat beetje sneeuw wat er valt een extra set banden - die nog sneller slijten dan "zomerbanden" met dezelfde maat - onder m'n auto te gooien.

De reden ook waarom ik schreef dat ik in dat verre verleden met dat lichte achterwielaangedreven gebakje (DAF 6622) is dat ik daarmee steeds overal ben gekomen waar ik wilde, hoe hard het ook sneeuwde. Pech kun je altijd hebben.
Ja klopt, maar met overkill ben ik het niet eens. ;)
pi_88959835
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:40 schreef Daffodil31LE het volgende:

Prima, maar als het toch maar een paar dagen is, laat dan je auto staan als het sneeuwt.

Als je dat niet kan opbrengen, zijn die paar dagen kennelijk relevant genoeg en dan mag je die winterbanden erop gaan leggen.
pi_88960203
Hebben tweewielers eigenlijk ook winterbanden? Zal vast wel denk ik, maar vroeger reed ik in de winter nog weleens met mijn brommer op spekgladde wegen, helemaal ijs, op normale (zomer)bandjes. Levensgevaarlijk, maar het kan wel. Liever ga ik ook niet de weg op dan, maar dat was toen wel lachen :P
pi_88960793
Winterbanden voor fietsen, gat in de markt! ^O^
pi_88966577
Niet. Red het al 10 jaar met zomerbanden onder mijn auto in de winter :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 21 november 2010 @ 08:09:02 #62
202014 JJH
Knetter. O+
pi_88966614
Lol @ welles nietes discussie. :D

Auto's van de zaak liggen ze wel onder. Simpelweg omdat het in Duitsland verplicht is.

Maar ook in Nederland heb je er wat aan, en afgelopen winter hebben we gewoon bijna 5 maanden sneeuw gehad.
Ik ben blij dat ik ze er onder heb! ^O^
pi_88966657
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:09 schreef JJH het volgende:
Lol @ welles nietes discussie. :D

Auto's van de zaak liggen ze wel onder. Simpelweg omdat het in Duitsland verplicht is.

Maar ook in Nederland heb je er wat aan, en afgelopen winter hebben we gewoon bijna 5 maanden sneeuw gehad.
Ik ben blij dat ik ze er onder heb! ^O^
Ik heb de gehele winterperiode 300+ kilometer per dag gereden op zomerbanden. Niet 1x ben ik een slip geraakt. Met een beetje rijvaardigheid en common sense, heb je geen winterbanden nodig.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 21 november 2010 @ 08:32:31 #64
202014 JJH
Knetter. O+
pi_88966697
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:20 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik heb de gehele winterperiode 300+ kilometer per dag gereden op zomerbanden. Niet 1x ben ik een slip geraakt. Met een beetje rijvaardigheid en common sense, heb je geen winterbanden nodig.
Totdat je een keer een fout van een ander moet oplossen. En nogmaals, in Duitsland is het verplicht. Ik ben blij dat ik ze heb. ^O^
pi_88966758
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:32 schreef JJH het volgende:

[..]

Totdat je een keer een fout van een ander moet oplossen. En nogmaals, in Duitsland is het verplicht. Ik ben blij dat ik ze heb. ^O^
Lease, all risk, don't care
  zondag 21 november 2010 @ 08:48:06 #66
202014 JJH
Knetter. O+
pi_88966761
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:47 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

:D ^O^

Prive heb ik WA, en hoe m'n baas de boel verzekerd heb weet ik niet. :D
pi_88966817
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:48 schreef JJH het volgende:

[..]

:D ^O^

Prive heb ik WA, en hoe m'n baas de boel verzekerd heb weet ik niet. :D
Privé heb ik ook WA, en ook daar zet ik deze winter geen winterbanden onder. Ik heb genoeg vertrouwen in mijn eigen rijvaardigheid :) En als iemand tegen mijn auto aanrijdt, mag ik hopen dat hij en vooral zij ook een WA verzekering heeft.
  zondag 21 november 2010 @ 09:55:47 #68
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_88967127
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:58 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Privé heb ik ook WA, en ook daar zet ik deze winter geen winterbanden onder. Ik heb genoeg vertrouwen in mijn eigen rijvaardigheid :) En als iemand tegen mijn auto aanrijdt, mag ik hopen dat hij en vooral zij ook een WA verzekering heeft.
Ik zou jou en je geweldigheid wel eens bezig willen zien als je plotseling moet stoppen op sneeuw of ijs :')
pi_88967142
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:55 schreef osmo het volgende:

[..]

Ik zou jou en je geweldigheid wel eens bezig willen zien als je plotseling moet stoppen op sneeuw of ijs :')
Daarom pas ik ook mijn snelheid aan de omstandigheden aan :)

Is het zo moeilijk te begrijpen? :')
  zondag 21 november 2010 @ 10:35:46 #70
314372 Goddelijker
pi_88967592
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:57 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Daarom pas ik ook mijn snelheid aan de omstandigheden aan :)

Is het zo moeilijk te begrijpen? :')
Altijd fijn dat mensen 30 rijden op de snelweg.
pi_88967636
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:35 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Altijd fijn dat mensen 30 rijden op de snelweg.
Ook voor jou zijn er enkele dingen moeilijk te begrijpen :')
  zondag 21 november 2010 @ 10:43:22 #72
314372 Goddelijker
pi_88967711
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:39 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ook voor jou zijn er enkele dingen moeilijk te begrijpen :')
Maar jij probeert te zeggen dat jij even 'goed' en 'veilig' rijdt als dat je op winterbanden zou rijden? En als jij langzamer gaat rijden maakt dat er ook niet altijd veiliger op.
pi_88967764
Grappig dat mensen ze denken niet nodig te hebben omdat ze O zo goed kunnen rijden.. Luister mensen. Als jij invloed had op het rijgedrag van anderen, dan zou je mogelijk een punt kunnen hebben. Maar iets onverwacht gebeurt en je kan niet remmen. Glijden is wat je kan. Je kan nog beter zelf remmen dan je ABS het werk laten doen.

Ik ga gewoon winterbanden kopen. Waarom niet de veiligheid vergroten voor mijn gezin, mezelf en de mensen om me heen. Tevens slijten in die periode de zomerbanden niet. Dus ik vind het alles behalve een des-investering. Ik heb een 4x4 van 2600 kilo en als dat ding gaat glijden, dan is er geen houden meer aan.
pi_88967842
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:46 schreef draaijer het volgende:
Grappig dat mensen ze denken niet nodig te hebben omdat ze O zo goed kunnen rijden.. Luister mensen. Als jij invloed had op het rijgedrag van anderen, dan zou je mogelijk een punt kunnen hebben. Maar iets onverwacht gebeurt en je kan niet remmen. Glijden is wat je kan. Je kan nog beter zelf remmen dan je ABS het werk laten doen.

Ik ga gewoon winterbanden kopen. Waarom niet de veiligheid vergroten voor mijn gezin, mezelf en de mensen om me heen. Tevens slijten in die periode de zomerbanden niet. Dus ik vind het alles behalve een des-investering. Ik heb een 4x4 van 2600 kilo en als dat ding gaat glijden, dan is er geen houden meer aan.
Ieder zijn eigen keus cq. motivering om winterbanden aan te schaffen óf niet. :)
  zondag 21 november 2010 @ 10:50:37 #75
314372 Goddelijker
pi_88967860
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:49 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ieder zijn eigen keus cq. motivering om winterbanden aan te schaffen óf niet. :)
Wacht maar tot 't binnen elke jaren ook verplicht wordt.
pi_88967888
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:50 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Wacht maar tot 't binnen elke jaren ook verplicht wordt.
Dan houdt ik me er aan :)
pi_88967914
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:49 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik zou het geen gek idee vinden dat wanneer je een ongeluk krijgt als het vriest of wanneer er sneeuw ligt dat je dan een aanzienlijk hoger eigen risico zou moeten betalen voor je verzekering. Je moet de kans op een ongeluk gewoon zien te beperken. Grootheid waanzin hebben we niks aan
pi_88968040
Ben ik het geheel mee eens ja!
toch?
pi_88968118
Statistisch gezien gebeuren in de wintermaanden minder dodelijke ongelukken. Mocht ik ooit een aanrijding krijgen, dan is de kans op enkel blikschade groot.

Beetje stomme vergelijking, maar je hoeft je niet overal tot de tand toe beschermen.
pi_88968210
Ik blijf het een rare discussie vinden. In de winter loop je toch ook niet in t-shirt en korte broek? Jammer dat het gebruik van winterbanden nog niet volledig is ingeburgerd hier...
pi_88968355
En die zooi is zomers oh zo goedkoop te vinden op marktplaats.
pi_88968496
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:01 schreef Daffodil31LE het volgende:

Je bedoelt die tijd dat er met ruim de helft minder auto's per jaar 3500 verkeersdoden vielen?
pi_88968627
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:11 schreef Mercer het volgende:
En die zooi is zomers oh zo goedkoop te vinden op marktplaats.
Yup, winterbanden met "nog wel" 4mm profiel!
Alleen jammer dat het beste er dan bij een winterband wel af is...
pi_88969091
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:20 schreef FireFox1 het volgende:

Zo'n remweg die 3x langer is merk je niet, joh...

Ik ken ook mensen die jarenlang ieder weekend met een stuk in hun kraag rond hebben gereden zonder enig probleem. Ja, totdat ze tegen iemand opreden en toen was de ellende daar...
pi_88969190
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:47 schreef FireFox1 het volgende:

Totdat je een ander dood rijdt. Laat ik het zo zeggen: als iemand in mijn omgeving dood wordt gereden door een malloot die in de sneeuw met zomerbanden rijdt en uit onderzoek blijkt dat e.e.a. voorkomen had kunnen worden met winterbanden, dan zorg ik er hoogstpersoonlijk voor dat die figuur vervolgd wordt wegens doodslag.

En ik durf er geld op te zetten dat dat gaat lukken. Dan heeft die figuur gewoon 6 jaar om eens na te denken over de vraag of in het verkeer het wel redelijk is om de weg op te gaan met een auto die niet is uitgerust voor de omstandigheden.

En het is pauperiaans natuurlijk! Ik heb nog meer respect voor een prius rijder met winterbanden, dan voor iemand in een fatsoenlijke auto met zomerbanden als het sneeuwt.
pi_88969202
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo'n remweg die 3x langer is merk je niet, joh...

Ik ken ook mensen die jarenlang ieder weekend met een stuk in hun kraag rond hebben gereden zonder enig probleem. Ja, totdat ze tegen iemand opreden en toen was de ellende daar...
Hij heeft natuurlijk wel gelijk over die "common sense".
Maar die common sense in combinatie met winterbanden werkt nóg beter dan op zomerbanden.
pi_88969260
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:58 schreef FireFox1 het volgende:

Ik heb genoeg vertrouwen in mijn eigen rijvaardigheid :) .
99% van de Nederlanders denkt dat hij veel beter rijdt dan gemiddeld.

Ik heb niet genoeg vertrouwen in mijn eigen rijvaardigheid om in de sneeuw op zomerbanden te rijden. En dat terwijl ik aan autosport doe. Eigenlijk: juist omdat ik aan autosport doe. Want dan leer je wel het belang van goede banden.
pi_88969313
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:51 schreef FireFox1 het volgende:

Dan houdt ik me er aan :)
Dus als je een boete kan krijgen van 40 euro doe je het wel, maar het risico dat je jezelf of een ander van het leven berooft... ach...

Sommige mensen hebben gewoon niet genoeg verstand om een rijbewijs te mogen hebben. :N
pi_88969399
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:49 schreef MaGNeT het volgende:

Hij heeft natuurlijk wel gelijk over die "common sense".
Nee, want common sense veronderstelt dat je op sneeuw niet gaat rijden als je geen zomerbanden hebt.

Dat men dat 20 jaar terug allemaal deed is een feit. Maar als iedereen zomerbanden heeft is het probleem al kleiner (want dan heeft iedereen die enorme remweg).

Maar daar komt bij dat zomerbanden vroeger veel meer allseason waren dan nu. De zomerbanden van vandaag zijn in de zomer een stuk beter. Ten koste van de grip in de winter. Maar dat geeft niet, je hebt nu winterbanden...
  zondag 21 november 2010 @ 12:00:11 #90
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_88969472
DS4 het heeft geen zin om sommige mensen te overtuigen van het nut van banden onder een auto.
Heb het vorig jaar ook geprobeerd en de enige conclusie is dat sommige mensen het pas leren als ze keihard tegen een boom aan kletteren met hun rijvaardigheid.

30km/h is een snelheid waar iedereen om lacht, maar als ik vraag of ze met 10km/u tegen een muur aan willen lopen doet niemand het.

En die vergelijking met vroeger :') Toen er op straat nog 5 auto's per dag reden is natuurlijk geen vergelijking met nu.
pi_88970017
Ik denk niet dat ze hun ongelijk hier zullen toegeven, maar er zijn best mensen die toch eens gaan heroverwegen.

Hoop ik.
pi_88971930
Ik heb al 'winterbanden'

Althans, het zijn all-season-banden. Met M+S. Maargoed, het zijn dan ook 265/70 R17.

Maar wel een goede reminder om altijd even te checken welk setje tegenpartij eronder heeft staan als ik aangereden word...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 21 november 2010 @ 16:03:41 #93
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_88977575
In Nederland zijn winterbanden helemaal niet nodig, degenen die dat wel vinden hebben meer aan een rijvaardigheidstraining. Als je dagelijks over ongestrooide sneeuwwegen moet rijden is het ander verhaal maar dat komt niet voor in Nederland.
  zondag 21 november 2010 @ 16:07:06 #94
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_88977700
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:00 schreef daNpy het volgende:
30km/h is een snelheid waar iedereen om lacht, maar als ik vraag of ze met 10km/u tegen een muur aan willen lopen doet niemand het.
Dat laatste geeft ook een veel hardere klap.
pi_88978131
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:03 schreef Microtubuli het volgende:
In Nederland zijn winterbanden helemaal niet nodig, degenen die dat wel vinden hebben meer aan een rijvaardigheidstraining.
Ik heb een racelicentie... jij... niet, want anders had je het belang van goede banden geweten.

quote:
Als je dagelijks over ongestrooide sneeuwwegen moet rijden is het ander verhaal maar dat komt niet voor in Nederland.
Behalve dan b.v. eerder dit jaar....
pi_88978619
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 14:35 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je geweest bent afgelopen winter, maar hier in NL kon je bijna niet zonder winterbanden. Ook al zijn het drie weken, waarbij het spekglad is. Dan nog heb je ze nodig. En afgelopen winter waren het eerder drie maanden, dan drie weken. Wat denk je dat een aanrijding je kost? Vele malen meer dan dat setje winterbanden waar je drie/ vier jaar mee kan doen.
larie.
Rij al jaren op 'zomer'banden en altijd, ook afgelopen winter, zonder ook maar 1x een probleem. Gewoon een kwestie van je snelheid, maar vooral rijgedrag aanpassen.
Dat moet bij winterbanden net zo. Dat kleine beetje extra grip dat je hebt met winterbanden weegt niet op tegen de hoeveelheid dagen dat je in NL, 's winters temperaturen boven de 7 graden hebt met een nat wegdek. Dan heb je met winterbanden dus minder grip dan met zomerbanden in t grootste gedeelte van de winter. Ik heb geen ¤500-600 over voor een (te vaak) minder veilige rit.

Veel plezier met je winterbandjes... Ik drink nog een extra tiental kratjes bier voor dat geld.
pi_88978781
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 17:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ja he?

[ afbeelding ]

Die stakkers die vrolijk rond blijven rijden met zomerbandjes in de winter moeten ze per direct van de weg afhalen. Mag ik even normaal doorrijden, in plaats van overal 30km/h te gaan rijden?
ook met jouw winterbandjes moet je rustiger rijden. Je hebt maar een beetje(!!!) meer grip. Maar ach, vast tegen dovemans oren gezegd. Rij jij maar lekker stevig door...een vangrail
pi_88978829
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 17:33 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

-opletten
-uitkijken
-vooruit denken en kijken
-voorzichtig rijden
-opgelost
pi_88978956
Haha vorig jaar ook een keer een woonwijk in gemoeten, boeken terugbrengen voor een ander naar de bieb.

Hopeloos vastgezeten daar! was volop sneeuw op de weg. Moesten 3 mensen helpen duwen, wat een ellende! dat nooit weer! en weet niet waar je winterbanden haalt voor 500-600 euro? maar ik heb een relatief gangbare maat: 195/65/15 (conti ts830's) voor net over de 200 euro.
toch?
pi_88979021
quote:
Op zondag 21 november 2010 08:32 schreef JJH het volgende:

[..]

En nogmaals, in Duitsland is het verplicht. ...
Bron?
Vorige winter ook veel door DE gereden. Iedere dag 300+km op normale banden. Geen slip of wat dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')