abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 november 2010 @ 17:59:07 #1
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_88910559
Ik denk erover mijn winterbanden te bestellen op winterbanden.nl
Iemand ervaringen met dat bedrijf? Of hebben jullie een beter adresje?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_88910698
-opzouten-

[ Bericht 94% gewijzigd door Sounddragon op 19-11-2010 19:20:23 ]
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_88911696
Duitsland.
pi_88911739
Autobandenmarkt.nl is beter denk ik. En marktplaats kan ook natuurlijk.
pi_88911775
Overigens. Dunlop. ^O^
pi_88911814
Net even gekeken, ziet er goed uit! Incl. verzendkosten?
pi_88912221
autobandenmarkt.nl heb ik ze gehaald. Echter als je ze met stalen velg erbij besteld, krijg je geen bouten :(
pi_88912284
Ik haal ze gewoon bij de Profile Tyrecenter.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_88912669
Ik heb ze bij m'n garage gehaald. Vredestein Snowtrac (uit m'n hoofd) dit is het 2e jaar dat ik er mee/op rij en ze bevallen uitstekend!
pi_88917535
winterbanden in nederland :') tenzij je elke dag op en neer naar de alpen rijdt is het imo overbodig hoor, voor die ene keer dat je ze nodig hebt kan je ze ook huren ergens.
There are only 151 Pokémon.
pi_88919049
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:48 schreef Eenskijken het volgende:
winterbanden in nederland :') tenzij je elke dag op en neer naar de alpen rijdt is het imo overbodig hoor, voor die ene keer dat je ze nodig hebt kan je ze ook huren ergens.
Verschil is zeer groot. Wat jij zegt slaat dus nergens op. Onder de 7 graden is de grip van een winterband al groter dan van een zomerband, daar hoef je dus niet voor naar de Alpen slimmerik. Om over neerslag nog maar te zwijgen. :*
pi_88919079
quote:
:')
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:16:18 #13
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_88919109
quote:
en met die vele sneeuw bende afgelopen winter dan?> zeker wel lekker hoor iets meer grip.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_88919594
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:15 schreef Mercer het volgende:

Verschil is zeer groot. Wat jij zegt slaat dus nergens op. Onder de 7 graden is de grip van een winterband al groter dan van een zomerband, daar hoef je dus niet voor naar de Alpen slimmerik. Om over neerslag nog maar te zwijgen. :*
Nou ja, winterbanden hebben een langere remweg bij nat en wat warmer weer en als ik de laatste week zo eens naar buiten kijk dan is het nat en warmer dan 7 graden.
Dan kun je je afvragen of die paar dagen met sneeuw opwegen tegen die dagen dat het nat en warmer dan 7 graden is.
pi_88919610
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:16 schreef MissHobje het volgende:

[..]

en met die vele sneeuw bende afgelopen winter dan?> zeker wel lekker hoor iets meer grip.
Veel sneeuw? Het is maar wat je (niet meer) gewend bent...

pi_88919814
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:25 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Nou ja, winterbanden hebben een langere remweg bij nat en wat warmer weer en als ik de laatste week zo eens naar buiten kijk dan is het nat en warmer dan 7 graden.
Dan kun je je afvragen of die paar dagen met sneeuw opwegen tegen die dagen dat het nat en warmer dan 7 graden is.
Dan woon jij kennelijk in het warme deel van 0031. :P Het gaat niet om die paar dagen met sneeuw, het gaat om de lange periode met temperaturen onder de 7 graden. En ik weet niet of het gezellig was onder die steen van jullie het afgelopen jaar? :D Maar hier was het een behoorlijk strenge winter!
pi_88919901
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:29 schreef Mercer het volgende:

Dan woon jij kennelijk in het warme deel van 0031. :P Het gaat niet om die paar dagen met sneeuw, het gaat om de lange periode met temperaturen onder de 7 graden. En ik weet niet of het gezellig was onder die steen van jullie het afgelopen jaar? :D Maar hier was het een behoorlijk strenge winter!
Ach gut de steen praat weer.
Koop dan maar lekker van die banden zou ik zeggen, veel plezier.
pi_88919974
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:30 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ach gut de steen praat weer.
Koop dan maar lekker van die banden zou ik zeggen, veel plezier.
En jij succes op je zomerbanden. :)
pi_88920116
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:25 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Kijk eens wat beter naar buiten dan :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_88920570
TVP _ bij de dealer moet ik alleen voor banden op mijn huidige velgen euro 1200 zonder de btw aftikken... Dat is een beetje veel naar mijn idee

Nu even het topic lezen

Hmm topic gelezen, weinig advies. Wat zou het in DE schelen? 10% of aanzienlijk meer
pi_88921007
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:42 schreef draaijer het volgende:
TVP _ bij de dealer moet ik alleen voor banden op mijn huidige velgen euro 1200 zonder de btw aftikken... Dat is een beetje veel naar mijn idee

Nu even het topic lezen

Hmm topic gelezen, weinig advies. Wat zou het in DE schelen? 10% of aanzienlijk meer
Je kan toch gewoon op één van die sites hier genoemd het verschil bekijken met jouw dealer? Dus wat voor meer advies wil je nog hebben? Ik weet niet of je een tractor voor de deur hebt staan, maar anders ben je via internet wel een stuk goedkoper uit lijkt me zo. Dus je hebt hier drie mogelijkheden voorgeschoteld gekregen, en dan zeg je weinig advies? :')
pi_88921235
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:50 schreef Mercer het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon op één van die sites hier genoemd het verschil bekijken met jouw dealer? Dus wat voor meer advies wil je nog hebben? Ik weet niet of je een tractor voor de deur hebt staan, maar anders ben je via internet wel een stuk goedkoper uit lijkt me zo. Dus je hebt hier drie mogelijkheden voorgeschoteld gekregen, en dan zeg je weinig advies? :')
Ik heb op die websites gekeken en dan kost het met Euro 170,- minder. Dus ik ben erg nieuwsgierig hoe goedkoop het in DE zou kunnen zijn
pi_88921571
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:53 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb op die websites gekeken en dan kost het met Euro 170,- minder. Dus ik ben erg nieuwsgierig hoe goedkoop het in DE zou kunnen zijn
Hmm, dan heb je wel dure banden. Ja, op zo'n bedrag is dat niet echt veel. Dit is de duitse autobandenmarkt, verder weet ik het niet. :)
http://www.reifendirekt.de/
Hier nog een paar:
http://www.reifenversand.com/
http://www.winterreifen.de/
http://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/7734.html
  vrijdag 19 november 2010 @ 22:00:13 #25
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88921681
Ik heb ze vorig jaar bij KwikFit gehaald. Ben blij met mijn banden want ik had ze hard nodig hier in het Oosten en met de steile helling tussen de weg en onze carport.
De afhandeling bij KF was puur slecht. Eerste bestelling niet geleverd, toen uitverkocht, toen door hun geadviseerde alternatief ook al niet leverbaar. Kortom heeft weken geduurd.

Nog een laatste tip. Wacht vooral met het bestellen van je wb totdat de eerste sneeuw gevallen is dan ben je nl. als eerste aan de beurt :P
pi_88921783
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:58 schreef Mercer het volgende:

[..]

Hmm, dan heb je wel dure banden. Ja, op zo'n bedrag is dat niet echt veel. Dit is de duitse autobandenmarkt, verder weet ik het niet. :)
Hier nog een paar:
lol
Sie haben eine gültige Reifendimension ausgewählt, für die wir Ihnen online leider keinen Preis nennen können. Haben Sie sich verschrieben, so können Sie hier korrigieren

Ik heb een Land Rover Discovery 3 Moeten veel kunnen dragen alsmede wat snelheid maken. Dat is denk ik het financiele probleem
pi_88921790
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:00 schreef caroline88 het volgende:
Nog een laatste tip. Wacht vooral met het bestellen van je wb totdat de eerste sneeuw gevallen is dan ben je nl. als eerste aan de beurt :P
Dat is cynisch? :D
pi_88930845
Leen Post in Sliedrecht is bijzonder scherp in de prijsstelling, maar geen idee of het bij je in de buurt is. Maar overal heb je wel een bandenhandel die goedkoop is. Meestal de grotere... die kan meer korting bedingen.

LP is goedkoper dan b.v. autobandenmarkt.nl en levert geen oude voorraad...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 20 november 2010 @ 01:24:02 #29
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_88931002
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:58 schreef Mercer het volgende:

[..]

Hier nog een paar:
http://www.reifen-vor-ort.de/
  zaterdag 20 november 2010 @ 03:25:33 #30
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88932848
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:01 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dat is cynisch? :D
Je hebt me door :@
pi_88941482
winterband in Nl is niet echt nodig gezien het weer de afgelopen jaren. :Y ( 2 a 3 weken ergens in januari dat het echt flink sneeuwt) :{
Onze wegen en infrastructuur is zodanig dat er bijna altijd overal zout wordt gestrooid en winterbanden dus overbodig zijn tenzij je ergens afgelegen woont in het hoge noorden. :Y :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88942314
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:10 schreef rubje het volgende:
winterband in Nl is niet echt nodig gezien het weer de afgelopen jaren. :Y ( 2 a 3 weken ergens in januari dat het echt flink sneeuwt) :{
Onze wegen en infrastructuur is zodanig dat er bijna altijd overal zout wordt gestrooid en winterbanden dus overbodig zijn tenzij je ergens afgelegen woont in het hoge noorden. :Y :s)
Ik weet niet waar je geweest bent afgelopen winter, maar hier in NL kon je bijna niet zonder winterbanden. Ook al zijn het drie weken, waarbij het spekglad is. Dan nog heb je ze nodig. En afgelopen winter waren het eerder drie maanden, dan drie weken. Wat denk je dat een aanrijding je kost? Vele malen meer dan dat setje winterbanden waar je drie/ vier jaar mee kan doen.
pi_88942716
quote:
Overal strooien? Huh?

In de wijde omgeving van waar ik woon (en ik woon niet afgelegen... wel in het buitengebied) is alleen op de hoofdroutes gestrooid en dat is ook wat in de rest van NL gebeurt. En het was afgelopen winter een fikse winter. Juist in landen waar dit weer normaal is zijn er minder uren dat de wegen echt slecht zijn (ga maar eens op wintersport, de wegen worden altijd weer snel zuiver gemaakt).

Maar je hebt dus die banden nodig voor het geval dat. Je rijdt ook zelden door staand water, maar toch wil je veel profiel op je banden...

Winterbanden zijn geen onzin en de meerkosten te verwaarlozen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 20 november 2010 @ 14:49:01 #34
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88942788
Ik hoorde dat winterbanden al snel aan het opraken zijn. :{
pi_88947411
quote:
Ja he?

Probeer daar maar eens te rijden met je zomerbandjes. En dan bedoel ik niet met 30km/h :')

Die stakkers die vrolijk rond blijven rijden met zomerbandjes in de winter moeten ze per direct van de weg afhalen. Mag ik even normaal doorrijden, in plaats van overal 30km/h te gaan rijden?

[ Bericht 2% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 20-11-2010 17:27:27 ]
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:26:45 #36
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_88947770
Ik heb ze net uit de schuur gehaald en gemonteerd. *)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_88947797
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ja he?

[ afbeelding ]

Probeer daar maar eens te rijden met je zomerbandjes. En dan bedoel ik niet met 30km/h :')

Die stakkers die vrolijk rond blijven rijden met zomerbandjes in de winter moeten ze per direct van we weg afhalen. Mag ik even normaal doorrijden, in plaats van over 30km/h te gaan rijden?
Op de rechterbaan is er geen enkel probleem om gewoon door te rijden; de sneeuw is al weg. Alleen die slakken die voor je zitten rijden in de weg.

En op de linkerbaan ligt ook al bijna niets meer, dus daar durf ik prima overheen te rijden.
pi_88948003
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:27 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Op de rechterbaan is er geen enkel probleem om gewoon door te rijden; de sneeuw is al weg. Alleen die slakken die voor je zitten rijden in de weg.

En op de linkerbaan ligt ook al bijna niets meer, dus daar durf ik prima overheen te rijden.
Totdat je een onverwachte stuurbeweging moeten maken of een ietsje te enthousiast van baan wisselt. Dan ben je weg.
pi_88949739
Met sneeuw moet je sowieso niet de maximum snelheid gaan rijden, zelfs met winterbanden kan dat niet. Iedereen moet gewoon snelheid aanpassen en op gewone zomerbanden kan je je prima redden voor een weekje of wat als dat nodig is. Weet je hoe duur winterbanden zijn : /
pi_88949812
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:33 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Totdat je een onverwachte stuurbeweging moeten maken of een ietsje te enthousiast van baan wisselt. Dan ben je weg.
Ik hoef geen overwachte stuurbewegingen te maken; ik zorg wel voor voldoende afstand met mijn voorliggers.

En enthousiast van baan wisselen? Neu, gewoon rustig aan. Ook met winterbanden moet je niet bruusk gaan baanwisselen. Zelfs niet met spikes of kettingen.
pi_88950733
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:28 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik hoef geen overwachte stuurbewegingen te maken; ik zorg wel voor voldoende afstand met mijn voorliggers.

En enthousiast van baan wisselen? Neu, gewoon rustig aan. Ook met winterbanden moet je niet bruusk gaan baanwisselen. Zelfs niet met spikes of kettingen.
Ook lekker voor de doorstroming. Dat iedereen 2x zoveel afstand moeten houden omdat we allemaal op zomerbanden rijden. :')

Waarom blijven er mensen beweren dat het verschil tussen zomer- en winterbanden verwaarloosbaar is, vooral in een land als Nederland. Als er een laagje sneeuw/ijs ligt, heb je je auto simpelweg totaal niet onder controle, zelfs op zeer lage snelheden.
pi_88950945
Knul, hoe oud/jong ben jij eigenlijk?

Ik kan me nog goed herinneren dat ik met een autootje van nog geen 800 kilo en achterwielaandrijving gewoon over de snelwegen reed.

Zonder winterbanden, want die bestonden toen nog niet in Nederland. En zonder ABS en andere zooi. Gewoon rijden.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:02:44 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_88951004
Dat het 40 jaar geleden minder druk op de weg was weten we ondertussen wel :')

Maar in deze tijd staat er zo'n beetje overal een enorme file zodra er een drupje regen is gevallen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_88951154
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:54 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ook lekker voor de doorstroming. Dat iedereen 2x zoveel afstand moeten houden omdat we allemaal op zomerbanden rijden. :')
Ik zie het probleem niet hoor?
80 rijden met normale afstand is nog steeds even snel als 80 rijden met 2x zoveel afstand...
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:15:39 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_88951456
Alleen kunnen er dan dus veel minder mensen op dezelfde weg rijden he.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_88951669
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:07 schreef RiKe het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet hoor?
80 rijden met normale afstand is nog steeds even snel als 80 rijden met 2x zoveel afstand...
Jezus, ben je echt zo dom? :')
pi_88952063
Alsof er normaal al geen file is in nederland. Met slecht weer kan je er donder op zeggen dat er file is, dat heeft niets met winter of zombanden te maken.
pi_88952430
Vorig jaar op marktplaats een set stalen velgen incl vredestein snowtrac, 2 banden waren een klein beetje versleten, 2 waren nieuw.

dit alles voor 200 euro...

moest het wel in friesland op gaan halen maar dat was dan ook wel de moeite...
pi_88953555
Hahah nou ik ben toch erg blij met mijn winterbanden, woon in een grensgebied in de achterhoek en ik kan je vertellen 3/4 van de wegen hier word niet gestrooid. En als je dan op klinker weggetjes rijd die een beetje omhoog lopen dan kan ik je vertellen dat je daar niet komt met je zomerbandjes als het heeft gesneeuwd. Dus wat mij betreft lang leven de winterbanden. Ik snap ook wel dat het in de grote steden allemaal beter gestrooid word en vast minder nodig is. Ma op het moment dat het halve dorp niet meer bereikbaar is en de buitenwegen niet gestrooid worden heeft het toch wel zijn voordelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')