abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 november 2010 @ 16:50:14 #101
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_88979249
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:04 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik heb ze bij m'n garage gehaald. Vredestein Snowtrac (uit m'n hoofd) dit is het 2e jaar dat ik er mee/op rij en ze bevallen uitstekend!
die heb ik ook, van de euromaster :)

Het euhm, 5de en 7de jaar dat ik erop rijdt :)
  zondag 21 november 2010 @ 16:59:54 #102
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_88979625
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:19 schreef DS4 het volgende:

[..]
Ik heb een racelicentie... jij... niet, want anders had je het belang van goede banden geweten.
Tuurlijk heb je meer grip met winterbanden, maar dat maakt het rijden nog niet leuker. En het hebben van een racelicentie zegt natuurlijk helemaal niets over je rijvaardigheid (iedere malloot kan zo'n ding aanvragen). Als jij je onveilig voelt in de sneeuw zonder winterbanden heb je misschien wat aan de tips in dit filmpje .
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 17:15:35 #103
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88980099
Mijn garage had een aanbieding voor mij:
4 winterbandjes, op velg gezet, opslag oude zomerbanden, 290euro.

Primaa
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_88980376
Het beste om te doen in de winter is gewoon de 4 wiel aandrijving aanzetten. Dan heb je echt geen winterbanden nodig.
pi_88981352
Doet me denken aan dit filmpje :P
There are only 151 Pokémon.
  zondag 21 november 2010 @ 18:21:26 #106
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_88981995
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:58 schreef Eenskijken het volgende:
Doet me denken aan dit filmpje :P
Tuurlijk. Met winterbanden had je meteen stilgestaan als je maar naar het pempedaal keek. |:(

Winterbanden zijn GEEN wondermiddel tegen ijzel.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_88982211
Met ijzel ben je aan de goden overgeleverd.
pi_88982727
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:29 schreef fioooon het volgende:
Er zit aanzienlijk verschil tussen winterbanden onderling en de prestaties op ijs. Over het algemeen kun je prima remmen op ijs, met winterbanden. Het is in ieder geval niet zo dat je wegglijdt.

^O^
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 18:49:27 #109
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88982810
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:29 schreef fioooon het volgende:
Moge zij goed gestemd zijn :'(

Waarom ik sinds dit jaar winterbanden neem? Enkeltje naar mijn werk is 40 km over een heel lang stuk 2 baansweg -O-
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_88983697
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:32 schreef mien-moeke het volgende:

larie.
Rij al jaren op 'zomer'banden en altijd, ook afgelopen winter, zonder ook maar 1x een probleem. Gewoon een kwestie van je snelheid, maar vooral rijgedrag aanpassen.
Dat moet bij winterbanden net zo. Dat kleine beetje extra grip dat je hebt met winterbanden weegt niet op tegen de hoeveelheid dagen dat je in NL, 's winters temperaturen boven de 7 graden hebt met een nat wegdek. Dan heb je met winterbanden dus minder grip dan met zomerbanden in t grootste gedeelte van de winter. Ik heb geen ¤500-600 over voor een (te vaak) minder veilige rit.

Veel plezier met je winterbandjes... Ik drink nog een extra tiental kratjes bier voor dat geld.
Wat erg als je bierconsumptie af hangt van welke banden je koopt...

Maarre: in de sneeuw is het verschil tussen zomer en winterbanden enorm. Remweg van 3-5x langer.

Bij 10 gr is het verschil tussen de zomer en winterband vele malen minder groot. Eerder in de cat. 10%.

Kortom: jouw verhaal is larie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88983737
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:37 schreef mien-moeke het volgende:

ook met jouw winterbandjes moet je rustiger rijden. Je hebt maar een beetje(!!!) meer grip.
Het verschil is echt heel groot. Ga eens met winterbanden rijden, dan merk je het wel.
pi_88983855
Het hangt ook erg af van hoe dik je banden zijn. Als je hele brede sloffen hebt dan heb je veel meer aan winterbanden dan als je hele dunne bandjes hebt.
pi_88983886
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 16:59 schreef Microtubuli het volgende:

Tuurlijk heb je meer grip met winterbanden, maar dat maakt het rijden nog niet leuker.
Leuk rijden doe ik gewoon op het circuit. Op de openbare weg staat veiligheid op 1.

quote:
En het hebben van een racelicentie zegt natuurlijk helemaal niets over je rijvaardigheid (iedere malloot kan zo'n ding aanvragen).
Hoe kom je bij die onzin? Je moet echt met goed gevolg een cursus afgerond hebben... _O-

quote:
Als jij je onveilig voelt in de sneeuw zonder winterbanden heb je misschien wat aan de tips in dit filmpje .
Ik heb meer dan genoeg ervaring in de sneeuw. Ik voel mij ook niet onveilig, ik weet echter dat ik met een 3-5 keer langere remweg aan de goden overgeleverd ben. Daarom is het idioot om met sneeuw op zomerbanden te gaan rijden.

Niet voor niets is het in steeds meer landen verplicht om winterbanden te hebben als de omstandigheden er om vragen.
pi_88983960
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:21 schreef fioooon het volgende:
Het hangt ook erg af van hoe dik je banden zijn. Als je hele brede sloffen hebt dan heb je veel meer aan winterbanden dan als je hele dunne bandjes hebt.
Dunne banden hebben een voordeel in de winter, maar brede winterbanden zijn nog steeds beter dan smalle zomerbanden.

Het is gewoon een uitgave van niets. Onbegrijpelijk dat er nog zoveel mensen zijn die hun verantwoordelijkheid niet willen nemen om een paar tientjes uit te sparen.
pi_88984019
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:38 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

-opletten
-uitkijken
-vooruit denken en kijken
-voorzichtig rijden
-opgelost
Heb je net je rijbewijs gehaald. Even louter hypothetisch en ik weet dat dat soort dingen uiteraard nooit en te nimmer zullen en of kunnen gebeuren, maar stel : iemand rijdt in de winter op zijn zomerbandjes net zoals jij. Die geeft een klein beetje gas met z'n stoere bmw 3-serie, achterkant breekt uit, maar jij bent de tegenligger. Je zit echter nog maar 10 - 30 meter van hem af.. Daar ga je dan met je stoere :
-opletten
-uitkijken
-voorzichtig rijden
-opgelost opgebotst

:W

Jij bent uiteraard de beste bestuurder van NL, maar je vergeet alleen even dat er nog andere deelnemers zijn. Ook vind ik het een award waard dat jij al rijdend het wegdek kan inschatten op hoe je banden er precies op gaan reageren. Ik zou graag willen dat ik zo goed was.. Daarom koop ik gewoon voor een astronomisch bedrag winterbanden voor mijn auto. Veiligheid voor mijn gezin en de mensen om mij heen gaat voor mijn ego
pi_88984280
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dunne banden hebben een voordeel in de winter, maar brede winterbanden zijn nog steeds beter dan smalle zomerbanden.

Het is gewoon een uitgave van niets. Onbegrijpelijk dat er nog zoveel mensen zijn die hun verantwoordelijkheid niet willen nemen om een paar tientjes uit te sparen.
De meningen over winterbanden wel of niet zijn zo verschikkelijk verdeeld. Ik ben zelf van mening dat je meer bereikt met je snelheid aanpassen en goed te anticiperen.
En ik denk ook dat mensen die op winterbanden rijden meer risico's nemen zodat het voordelen van een winterband teniet worden gedaan.
  zondag 21 november 2010 @ 19:39:48 #117
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_88984479
je kan zeggen wat je wil, winterbanden wel of niet, maar wie zegt dat winterbanden nutteloos & onzin zijn, die liegt.

OF het voor iedereen zin heeft, das een andere vraag. Als je weinig km's rijd, en dat zeg maar in "een rondje om de kerk" ok, dan heb je inderdaad niet echt winterbanden nodig, dan doe je war rustiger aan.

Maar zit je veel op de weg, vele kilometers door winterse omstandigheden, op de autobaan etc, en ga je ook nogeens met je auto op wintersport (waarbij je door DLD heen moet waar ze verplicht zijn in de winterse omstandigheden) dan is het zeker aan te raden :)

Ik rij weleens zonder winterbanden in de winter door de sneeuw, met hetzelfde type auto als waar ik in rijd, en het verschil is echt merkbaar. met winterbanden meer grip.

Ik zou niet meer zonder willen (al is zonder ook wel leuk op afgelegen straatjes :D )
  zondag 21 november 2010 @ 19:41:06 #118
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_88984522
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:33 schreef fioooon het volgende:

[..]

De meningen over winterbanden wel of niet zijn zo verschikkelijk verdeeld. Ik ben zelf van mening dat je meer bereikt met je snelheid aanpassen en goed te anticiperen.
En ik denk ook dat mensen die op winterbanden rijden meer risico's nemen zodat het voordelen van een winterband teniet worden gedaan.
ja, als je met winterbanden rijd en denkt mij overkomt niks want ik heb winterbanden dus ik kan wel 120 rijden in de sneeuw, dan ben je ook niet lekker bezig natuurlijk

Winterbanden zijn niet zaligmakend, je moet natuurlijk ook met je gezonde verstand de weg op gaan
pi_88984701
Op de auto die in voor mijn werk rijd zitten ook geen winterbanden, kom er toch goed de winter mee door, op mijn eigen auto komen wel winterbanden, die gooi ik er van de week effe onder... komende winter toch naar Oostenrijk, dan heb je ze toch nodig, huren is ook 100 euro voor een week, heb een set gekocht voor 200 euro... Velgen met banden... niet te duur vind ik zelf...

En omdat ik ze toch heb komen ze er ook gewoon onder... of het nou nut heeft hier in Nederland of niet, ik merkte het verschil hier in de straat wel, hier wordt nooit gestrooid in de straat....
  zondag 21 november 2010 @ 19:48:41 #120
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_88984779
Ik rij gewoon op all-round banden :'). Die 20km heen en terug per dag vind ik het ook niet waard.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_88986642
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:33 schreef fioooon het volgende:

De meningen over winterbanden wel of niet zijn zo verschikkelijk verdeeld.
Niet echt. De verschillen zijn gewoon meetbaar.

quote:
Ik ben zelf van mening dat je meer bereikt met je snelheid aanpassen en goed te anticiperen.
Ik ben zelf van mening dat het een het ander niet uit sluit.

En je kan nog zo anticiperen, als de auto die voor jouw rijdt een 3-5x kortere remweg heeft, dan heb je weinig te willen. Natuurlijk kun je een enorm gat laten vallen, maar in NL duikt daar altijd weer iemand in...

Om maar te zwijgen over kinderen die tussen auto's vandaan kunnen komen, iemand die uit een parkeerplaats weg rijdt, enz. enz.

Het verkeer is geen afgesloten circuit...

quote:
Het eerste klopt in de zin van "men gaat weer wat harder rijden". Maar dat doet de voordelen niet teniet, net zoals ESP zorgt dat mensen harder rijden, maar het wel veel ongevallen scheelt.
  zondag 21 november 2010 @ 21:51:29 #122
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_88992423
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:43 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Bron?
Vorige winter ook veel door DE gereden. Iedere dag 300+km op normale banden. Geen slip of wat dan ook.
http://www.bild.de/BILD/p(...)erreifen-muffel.html

Dus omdat jij het niet wist bestaat het niet? :')
  zondag 21 november 2010 @ 22:03:55 #123
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_88993337
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:25 schreef fioooon het volgende:
Het beste om te doen in de winter is gewoon de 4 wiel aandrijving aanzetten. Dan heb je echt geen winterbanden nodig.
Dit. Ik heb permanente AWD ;)

+ Normaal gedragen op de weg. Heb ik me vorige winter prima mee gered. Waar het wat drukker was zag ik alles en iedereen glibberen, dus ging in hun tempo rijden, zonder het glibbergedoe.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_88994895
quote:
Op zondag 21 november 2010 19:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het verschil is echt heel groot. Ga eens met winterbanden rijden, dan merk je het wel.
been there
done that
no big difference.
(beste winterbanden uit vele tests :') )
pi_88995337
quote:
Op zondag 21 november 2010 19:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

Heb je net je rijbewijs gehaald. Even louter hypothetisch en ik weet dat dat soort dingen uiteraard nooit en te nimmer zullen en of kunnen gebeuren, maar stel : iemand rijdt in de winter op zijn zomerbandjes net zoals jij. Die geeft een klein beetje gas met z'n stoere bmw 3-serie, achterkant breekt uit, maar jij bent de tegenligger. Je zit echter nog maar 10 - 30 meter van hem af.. Daar ga je dan met je stoere :
-opletten
-uitkijken
-voorzichtig rijden
-opgelost opgebotst

ook met winterbanden begin je dan niks. dus?
:W
quote:
Jij bent uiteraard de beste bestuurder van NL, maar je vergeet alleen even dat er nog andere deelnemers zijn. Ook vind ik het een award waard dat jij al rijdend het wegdek kan inschatten op hoe je banden er precies op gaan reageren. Ik zou graag willen dat ik zo goed was.. Daarom koop ik gewoon voor een astronomisch bedrag winterbanden voor mijn auto. Veiligheid voor mijn gezin en de mensen om mij heen gaat voor mijn ego
M'n ego heeft er niks mee te maken. Rij nu al zo'n 10jr compleet ongevalvrij en zonder ook maar 1 (ongecontroleerde, niet zelf opgewekte) slip. Ook heuveltje op/af met ijzel, sneeuw etc.
Gewoon door m'n rijstijl aan te passen.
En nee, dat betekend niet dat ik 30 rijd op de snelweg met 2 vlokjes sneeuw.

Ook frappant: de meeste(!!!!) auto's die van de weg glibberen hebben winterbanden.

Net als abs, airbags, gordels etc. geven winterbanden geen garanties op veilig kunnen rijden. Het is volledig afhankelijk van je rijstijl en snelheid.

Heb ook geen dikke, zware auto. Rij een mazda626 uit 2000 met normale sloffen.
Kwestie van controle over je auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')