SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de aankomende meet, ergens in februari waarschijnlijk
Deelnemers (nog onder voorbehoud):
House: Raalte (Overijssel)
Piles: Schouwen-Duiveland (Zeeland)
Cherrylips: Ede (Gelderland)
Goddelijker: Utrecht
L0we: Bennekom (Gelderland)
Sjoegerd: Putten (Gelderland)
Monsterd: Zutphen (Gelderland)
Purdey: Rotterdam (Z-H)
FalleNk810i: Rotterdam (Z-H)
Marco001: Delfszijl (Groningen)
Bartholomeus: Lichtenvoorde (Gelderland)
Wil je ook mee? Geef het even door aan Monsterd. of Purdey dan kom je ook op de lijst
[ Bericht 3% gewijzigd door CherryLips op 17-11-2010 14:42:01 ]Tap tap tap
Prima idee!quote:
A is onzin! Laat je niet gek makenquote:Op woensdag 17 november 2010 14:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb echt zin om a) opnieuw rijlessen te nemenof b) m'n rijbewijs doormidden te knippen, zo over de zeik ben ik.
Ja, echt?! Ik heb ook in jou stip het meeste werk gestokenquote:Op woensdag 17 november 2010 14:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Kan Cherry op de fiets komen
En Purdey, je hebt mijn stip verbazend goed geplaatst
Doe dit lijstje maar....quote:Op woensdag 17 november 2010 14:40 schreef monsterd. het volgende:
Cherry kun je dit lijstje nog in de OP zetten?
House: Raalte (Overijssel)
Piles: Schouwen-Duiveland (Zeeland)
Cherrylips: Ede (Gelderland)
Goddelijker: Utrecht
L0we: Bennekom (Gelderland)
Sjoegerd: Putten (Gelderland)
Monsterd: Zutphen (Gelderland)
Purdey: Rotterdam (Z-H)
FalleNk810i: Rotterdam (Z-H)
Marco001: Delfszijl (Groningen)
Bartholomeus: Lichtenvoorde (Gelderland)
Deze is beter idd..quote:
Vooral inparkeren, tijdig reageren en rijden + de weg zoeken gaat dan mis. Op de terugweg ging het ook stukken beter, de auto schokte niet bij het opschakelen, ik zag alles tijdig aankomen, ik was alleen de weg even kwijt (omdat je ergens gelijk de rechterrijbaan moet nemen als je linksaf wilt slaan, geen wonder dat ik dat niet snapte).quote:Op woensdag 17 november 2010 14:36 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja, echt?! Ik heb ook in jou stip het meeste werk gestokenEcht bepalen waar het was, in een rechte lijn boven Goes, alleen dan in dat 'andere losse stukje land'
@Cherrylips: Ik heb kei en keihard mee zitten lachen om je postMaar ik herken wel veel in je verhaal. Mijn vader is precies zo. De enige tip: Koop een eigen auto, en ga er zoveel mogelijk zelf in rijden. En als je dat niet durft, neem iemand mee die niet hysterisch gaat zitten doen. Ik merk aan mezelf dat als ik alleen rijdt, of met m'n moeder, dat het prima gaat. Vorige week moest ik bloedprikken, en toen ging ie mee. Meestal word ik namelijk niet lekker, en dan had m'n vader terug moeten rijden. Met rijden gaat dan alles fout. De motor sloeg af, de auto ging bokken, ik gaf veel te veel gas. En dat doe ik normaal zelden meer. Hij zegt/schreeuwt ook niet meer, maar ik hoor hem gewoon denken 'Wat doet ze nu weer? Wat zit je nu te kloten joh.' Terug parkeerde ik mijn auto tegen de auto van de buurvrouw, en toen was het verhaal weer compleet. In zijn ogen kan ik nog steeds niet rijden. Dat heb ik maar weer eens bewezen, terwijl het normaal prima gaat. Het komt echt goed, je kunt echt wel rijden. Maar als je zo faal-angtstig blijft, dan is het misschien een idee om je instructeur nog eens te bellen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een aantal weken geleden nog heb getwijfeld of ik niet nog bij een andere rijschool een soort after-les blok moest plannen. Om gewoon de parkeerdingen nog eens door te nemen, of het invoegen op de snelweg.
Wat dat betreft zit ede ook af en toe zo lekker logisch in mekaar he?quote:Op woensdag 17 november 2010 14:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vooral inparkeren, tijdig reageren en rijden + de weg zoeken gaat dan mis. Op de terugweg ging het ook stukken beter, de auto schokte niet bij het opschakelen, ik zag alles tijdig aankomen, ik was alleen de weg even kwijt (omdat je ergens gelijk de rechterrijbaan moet nemen als je linksaf wilt slaan, geen wonder dat ik dat niet snapte).
Ik reed ook vaak in de auto van m'n ouders.quote:
Ik woon ook in LR!quote:Op woensdag 17 november 2010 14:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ga regelmatig een paar weekjes catsitten in Leidsche Rijn, maar die bus doet er voor mijn gevoel wel langer over dan een kwartier. Fietsen is sneller.
Zit je vader echt heel opgewonden tegen je commentaar te leveren, of zegt ie gewoon rustig iets?quote:Op woensdag 17 november 2010 14:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vooral inparkeren, tijdig reageren en rijden + de weg zoeken gaat dan mis. Op de terugweg ging het ook stukken beter, de auto schokte niet bij het opschakelen, ik zag alles tijdig aankomen, ik was alleen de weg even kwijt (omdat je ergens gelijk de rechterrijbaan moet nemen als je linksaf wilt slaan, geen wonder dat ik dat niet snapte).
Pas maar op, voor Purdey je voor haar micra zet, en je eens laat voelen hoe echt haar auto isquote:Op woensdag 17 november 2010 15:43 schreef FalleNk810i het volgende:
@ von_Preussen: Kom jij niet naar de meet trouwens? dan hebben we een echte auto in ons midden
quote:Op woensdag 17 november 2010 15:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Pas maar op, voor Purdey je voor haar micra zet, en je eens laat voelen hoe echt haar auto is
Het zit in mijn achterhoofd en ik zal het zeker overwegen, maar ik heb nog totaal geen idee hoe mijn Februari eruit gaat zien. En ik doe niet graag toezeggingen die ik niet kan waarmaken, vandaar dat ik me wat dat aangaat nog even op de vlakte heb gehouden.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:43 schreef FalleNk810i het volgende:
@ von_Preussen: Kom jij niet naar de meet trouwens? dan hebben we een echte auto in ons midden
Hoeveel kilometers zijn dat dan?quote:Op woensdag 17 november 2010 16:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het zit in mijn achterhoofd en ik zal het zeker overwegen, maar ik heb nog totaal geen idee hoe mijn Februari eruit gaat zien. En ik doe niet graag toezeggingen die ik niet kan waarmaken, vandaar dat ik me wat dat aangaat nog even op de vlakte heb gehouden.
En of ik mijn X5 mee kan nemen is ook onzeker, want hij zit nu al bijna aan zijn kilometers, terwijl hij nog krap anderhalf jaar mee moet (en dan kan ik meteen thuisblijven zeker?). Maar goed, even zien hoe ik dat oplos, als het niet de X5 is dan zal er ongetwijfeld wat anders leuks ("echt") van de leasemij meekomen.
Ah, dan kan iedereen je voor gek verslijten dat je veel te veel betaalt voor onderhoud bedoel je?quote:Op woensdag 17 november 2010 17:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Afspraak voor de grote beurt eindelijk eens gemaakt. Wordt een heftige rekening, maar kan ik nu eens zeggen dat die dealeronderhouden is. Kom maar op met al die nieuwe filtertjes
Preciesquote:Op woensdag 17 november 2010 17:35 schreef L0we het volgende:
Ah, dan kan iedereen je voor gek verslijten dat je veel te veel betaalt voor onderhoud bedoel je?
Hm, misschien een idee om dat in de OP te zetten onder een spoiler. Ik rij een Lancer uit 96.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:48 schreef Grielen het volgende:
Wat voor auto's hebben jullie eigenlijk allemaal?
Evo 4?quote:Op woensdag 17 november 2010 17:49 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Hm, misschien een idee om dat in de OP te zetten onder een spoiler. Ik rij een Lancer uit 96.
Dat zou niet verstandig zijnquote:
Een Peugeot 206 1.4quote:Op woensdag 17 november 2010 17:48 schreef Grielen het volgende:
Wat voor auto's hebben jullie eigenlijk allemaal?
Citroën AX 1.1iquote:Op woensdag 17 november 2010 17:48 schreef Grielen het volgende:
Wat voor auto's hebben jullie eigenlijk allemaal?
hmm, als ie nog standaard was, had ik met mijn 100 pk'tjes wel eens willen kijken, welke nou sneller zou zijn.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:16 schreef Bartholomeus het volgende:
Golfje 4, 2002, 1.9TDI 100pk die is gechipt naar 130pk, comfortline dinges geloof ik
[ afbeelding ]
mwah, vergis je niet; mijn ibiza weegt ook leeg 1078 kg, en er zit zowel een benzine als gastank in... (wat dus aardig wat extra weegt.. )quote:Op woensdag 17 november 2010 18:22 schreef Bartholomeus het volgende:
Dan was jij sneller geweest, een Ibiza is een stuk lichter. Sterker nog, ik denk dat je nog steeds wel prima meekomen kunt
Evengoed is mijn auto ook nog altijd geen racemonster hoor, 't klinkt wel stoer natuurlijk 'gechipt', maar 't blijft een diesel. Bij 200 is de koek gewoon op.
Als je dat gewicht van je kentekenbewijs afgelezen hebt, zit daar de gastank bij in. Evengoed, een golfje leeg doet al 1205 kilo geloof ik, dus dat is evengoed nog wel wat meerquote:Op woensdag 17 november 2010 18:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, vergis je niet; mijn ibiza weegt ook leeg 1078 kg, en er zit zowel een benzine als gastank in... (wat dus aardig wat extra weegt.. )
Oorspronkelijk heb ik de wagen voor 3 jaar geleased, met 15.000km per jaar. Nu wist ik wel dat ik ongeveer 16.000 kilometer per jaar zou rijden, echter kan je alleen kiezen tussen 15k of 20k per jaar (en steeds verder in stapjes van 5k). Nagerekend blijkt het echter goedkoper te zijn om aan het einde van het leasecontract die paar kilometers extra te betalen, i.p.v. elk jaar 5k extra te betalen omdat je het contract op 20k per jaar zet.quote:
Een patserbak is voor mij een auto die er, door optische versieringen en aanpassingen aan de akkoestiek, erop gericht is om de aandacht van de mensen te trekken. Dat kan een gepimpte, oude Golf zijn, maar ook bijv. een nieuwe Ferrari.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:34 schreef Piles het volgende:
Een enorme patserbak, maar daardoor/ondanks dat toch wel een gaaf ding hoor
Er is een verschil tussen eigendom en iets in het bezit hebben, de wagen is eigendom van de leasetoko, maar wel mijn bezit. Door het overmaken van het leasebedrag elke maand ben ik immers in het "bezit" van de juridische titel.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:34 schreef Bartholomeus het volgende:
Pruuuus: die bak is dus niet van jezelf he, die is van de leasetokoDat telt niet
Ik zie er nooit 1 neequote:Op woensdag 17 november 2010 18:48 schreef Purdey het volgende:
Ik ben echt zoo verliefd op jou blauwe olifant Piles![]()
Heb er zelfs nog een tijdje naar zitten kijken, maar er is niet echt loop in helaas![]()
Neus tegen de voorruit?quote:Op woensdag 17 november 2010 19:04 schreef Sjoegerd het volgende:
Moest vandaag een Picanto automaat buiten zetten.. Uit automatisme wilde ik de koppeling intrappen maar daar zat dus een rempedaal
Ahhh, wat lief!quote:Op woensdag 17 november 2010 19:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zie er nooit 1 neeDeze was ook puur toeval om te vinden
Maar je mag er wel een keer een rondje in rijden hoor
Ja zo ongeveerquote:Op woensdag 17 november 2010 19:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zie er nooit 1 neeDeze was ook puur toeval om te vinden
Maar je mag er wel een keer een rondje in rijden hoor
[..]
Neus tegen de voorruit?
Tnxquote:Op woensdag 17 november 2010 19:13 schreef Purdey het volgende:
Die traanplaat op de bodem is mooi gedaan![]()
Relaxte schakelpook ook. Heb zo'n hekel aan zo'n hele hoes eromheen, dan krijg ik hem nooit in de juiste versnelling
Die heb je toch net nieuw 2dehands gekocht?quote:Op woensdag 17 november 2010 19:24 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Auto's aan het posten haha?
Volvo S40 2000, 2.0 benzine
[ afbeelding ]
Het ziet er uit als nieuwquote:Op woensdag 17 november 2010 19:34 schreef FalleNk810i het volgende:
een mooi grijs interieur is niet lelijk
Uhu, ziet er netjes uit!quote:Op woensdag 17 november 2010 19:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Het ziet er uit als nieuwAlles, van dashboard, bekleding tot achterbak. Dus ik klaag niet
Wat heb je voor functie als ik zo vrij mag zijn ?quote:Op woensdag 17 november 2010 18:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een patserbak is voor mij een auto die er, door optische versieringen en aanpassingen aan de akkoestiek, erop gericht is om de aandacht van de mensen te trekken. Dat kan een gepimpte, oude Golf zijn, maar ook bijv. een nieuwe Ferrari.
Mijn sufje is wat dat aan gaat echter heel braaf en netjes, hij is wel groot, maar er niet op gericht om de aandacht te trekken.![]()
[..]
Er is een verschil tussen eigendom en iets in het bezit hebben, de wagen is eigendom van de leasetoko, maar wel mijn bezit. Door het overmaken van het leasebedrag elke maand ben ik immers in het "bezit" van de juridische titel.![]()
Maar goed, no offence taken.
Kost dat?quote:Op woensdag 17 november 2010 19:39 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Uhu, ziet er netjes uit!
Was bij mij wel anders... het enige originele van het interieur wat er nog inzit is het hemeltje, vloerbedeking en het dashboard![]()
deurpanelen, voorstoelen en achterbank heb ik allemaal vervangen
Ja kloptquote:Op woensdag 17 november 2010 19:31 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Die heb je toch net nieuw 2dehands gekocht?
volgens mij had ik hier op het forum iets erover gelezen...
Eh geen idee, was in combinatie met spullen van mn broer en spullen die ik geruild heb van mijn oude interieurquote:
Nette auto hoorquote:Op woensdag 17 november 2010 20:01 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Ja klopt! Heb um morgen 2 weken
Ik ben degene met een AXquote:Op woensdag 17 november 2010 20:03 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Eh geen idee, was in combinatie met spullen van mn broer en spullen die ik geruild heb van mijn oude interieur
veel op marktplaats kijken en wellicht is er een forum voor je Skoda?
Ik heb heeeel erg veel aan het polo86c forum zegmaar
850quote:Op woensdag 17 november 2010 20:05 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nette auto hoor
Vind m alleen niet mooi maar dat ligt niet aan jouw auto want ik vind geen 1 volvo mooibehalve de C30 en de Amazon
Lol, okequote:Op woensdag 17 november 2010 20:05 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nette auto hoor
Vind m alleen niet mooi maar dat ligt niet aan jouw auto want ik vind geen 1 volvo mooibehalve de C30 en de Amazon
zo smogguhsquote:Op woensdag 17 november 2010 20:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ben degene met een AX.. AX-club forum
. Enige is dat de GTi interieuren zeldzamer worden en voor 3-deurs zijn
. Passen wel in een 5-deurs maarja dat staat toch wat minder.
Kan gebeuren.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:28 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
zo smogguhs
was over het Skoda interieur begonnen dacht ik.. dus gewoon zonder te kijken quote geklikt
Die zijn nice en snelquote:Op woensdag 17 november 2010 20:37 schreef WalkingDisaster het volgende:
Mits in de buurt kom ik ook wel even kijken
Ik kom uit een dorpje naast Ede
Ik neem dan ook mijn spaanse schatje mee
[ afbeelding ]
Seat Leon 1.8 20VT
nice, Heb ik ook nog bij gekeken, imho mooiste in geel, rood of gunmetal grijsachtig...quote:Op woensdag 17 november 2010 20:37 schreef WalkingDisaster het volgende:
Mits in de buurt kom ik ook wel even kijken
Ik kom uit een dorpje naast Ede
Ik neem dan ook mijn spaanse schatje mee
[ afbeelding ]
Seat Leon 1.8 20VT
"Schaduwgrijs" is inderdaad een erg mooie kleur, geel moet je niet willen, Leon's en Ibiza's van deze jaren (2000+) hadden lakproblemen waardoor geel verkleurd en afbladerdquote:Op woensdag 17 november 2010 20:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nice, Heb ik ook nog bij gekeken, imho mooiste in geel, rood of gunmetal grijsachtig...
Helaas iets boven mijn budget/te veel km's, dus maar een full-option Ibiza gekocht.
En verlaging zie ikquote:Op woensdag 17 november 2010 20:49 schreef WalkingDisaster het volgende:
[..]
"Schaduwgrijs" is inderdaad een erg mooie kleur, maar kwam deze toevallig tegen voor een mooi prijsjes met 69.000 op de teller
Als sport gekocht (dus met andere bumpers), nu een jaartje in bezit
69000 is wel erg weinig voor zo'n seat..quote:Op woensdag 17 november 2010 20:49 schreef WalkingDisaster het volgende:
[..]
"Schaduwgrijs" is inderdaad een erg mooie kleur, maar kwam deze toevallig tegen voor een mooi prijsjes met 69.000 op de teller
Als sport gekocht (dus met andere bumpers), nu een jaartje in bezit
tja, ik woon dicht bij de zee.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:01 schreef FalleNk810i het volgende:
Haha Seat's en foto's bij de zee![]()
Daar heb je vooral optisch behoorlijk wat aan gedaan!
Nog plannen met de motor?
mjah, dat ding van jou heeft toch turbo?quote:Op woensdag 17 november 2010 21:09 schreef WalkingDisaster het volgende:
Front mount intercooler (in de neus)
3inch downpipe zonder cat
2.5 milltek uitlaat
4 bar brandstofdruk regelaar
nog wat silicone slangen, extra benzinepomp en dan op de rollerbank bij JD
Dus uh jaPlannen genoeg
Dat moet je niet zeggen!!quote:Op woensdag 17 november 2010 21:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mjah, dat ding van jou heeft toch turbo?
Ik ben turboloos, dus weinig te tunen motorisch
chippen kost iets van 500 euro, en levert me maar 8 pk meer op..quote:Op woensdag 17 november 2010 21:11 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Dat moet je niet zeggen!!
Zat aan te doen hoor, chip is zowieso een optie
Goed bezig alquote:Op woensdag 17 november 2010 21:29 schreef Purdey het volgende:
Ah, daar hangt de veiligheidshamer dus Piles
Goeie plek wel. Zou er vandaag naar kijken, maar heb geen tijd gehad. Deels wat dingetjes van de meet geregeld.
Die is ook leukquote:Op woensdag 17 november 2010 19:32 schreef Zetslet het volgende:
Ik lees al een jaartje mee, in februari m'n rijbewijs gehaald en rij nu in een Peugeot 107 uit 2008 sinds juni
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker kilometers maken waar (on)nodig
O, doet me denken aan nog een andere actie vanmiddagquote:Op woensdag 17 november 2010 19:13 schreef Purdey het volgende:
Die traanplaat op de bodem is mooi gedaan![]()
Relaxte schakelpook ook. Heb zo'n hekel aan zo'n hele hoes eromheen, dan krijg ik hem nooit in de juiste versnelling
Oeh, dat wil je niet proberenquote:Op woensdag 17 november 2010 21:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O, doet me denken aan nog een andere actie vanmiddagAls je de Kia in z'n achteruit wilt zetten, moet je een knop op de schakelpook indrukken en hem dan links van de 1 zetten. Maar steeds als ik terugschakel heb ik de neiging om die knop in te drukken
.
Bij een automaat haalt het niks uit dacht ik.. weet niet of er bij handmatige bakken een beveiliging op zitquote:Op woensdag 17 november 2010 21:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Oeh, dat wil je niet proberenTenminste, niet als je je auto heel wil houden
Ik zou het nog wel eens met een sloopauto willen proberen, met een gangetje van 50 in 1 keer in z'n achteruit
Nee, maar die knop zit zo op de pook dat je er bij het schakelen altijd je vingers op hebt zitten. Als je zo'n enthousiaste schakelaar bent zoals ik, druk je hem weleens inquote:Op woensdag 17 november 2010 21:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Oeh, dat wil je niet proberenTenminste, niet als je je auto heel wil houden
Ik zou het nog wel eens met een sloopauto willen proberen, met een gangetje van 50 in 1 keer in z'n achteruit
Op m'n lesauto nietquote:Op woensdag 17 november 2010 21:47 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Bij een automaat haalt het niks uit dacht ik.. weet niet of er bij handmatige bakken een beveiliging op zit
haha, heb je dat een keer gedaan dan? al vooruit rijdend in zn achteruit gezet?quote:
Hij rolde nog een beetje uitquote:Op woensdag 17 november 2010 21:48 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
haha, heb je dat een keer gedaan dan? al vooruit rijdend in zn achteruit gezet?
Ik heb eens terwijl ik zat te bellen en mijn concentratie naar het zoeken van iemand was overgegaan terwijl ik nog reed (5 - 7km/h) een Audi Q7 in z'n "P" gegooid. Dat haalde wél iets uit, want met een stevige ruk stond ik meteen stil (alsof je het rempedaal opeens helemaal doortrapt). Weliswaar was er niks te horen en merkte ik aan de bak niets, maar leuk zal ie het niet hebben gevonden.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:47 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Bij een automaat haalt het niks uit dacht ik.. weet niet of er bij handmatige bakken een beveiliging op zit
Ohhh, als je dan kalm met je koppeling gebeurt er niks. Ik doe het dagelijks als ik de garage uitrijquote:Op woensdag 17 november 2010 21:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij rolde nog een beetje uit.
haha, ik doet het wel vaak andersom, als tie nog achteruit rijd m in zn 1 zetten en wegrijden.. alleen je koppeling/gas even onder controle houden(soort helling idee krijg je)quote:Op woensdag 17 november 2010 21:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij rolde nog een beetje uit.
Whehequote:Op woensdag 17 november 2010 22:00 schreef CherryLips het volgende:
Hij stond wel in één keer stil ja en de auto protesteerde ookMaar zo ben ik het wel afgeleerd.
Sorry meneer de rij-instructeur.
ineens van D naar R is wel schadelijk voior de automaat, als je nog een beetje rijd...quote:Op woensdag 17 november 2010 21:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb eens terwijl ik zat te bellen en mijn concentratie naar het zoeken van iemand was overgegaan terwijl ik nog reed (5 - 7km/h) een Audi Q7 in z'n "P" gegooid. Dat haalde wél iets uit, want met een stevige ruk stond ik meteen stil (alsof je het rempedaal opeens helemaal doortrapt). Weliswaar was er niks te horen en merkte ik aan de bak niets, maar leuk zal ie het niet hebben gevonden.
2x mooiquote:Op woensdag 17 november 2010 22:13 schreef junkiexp het volgende:
Bij mijn automaat is dan direct alles stuk.
Er gaan welgeteld 4 draadjes mijn bak in.
In mijn 166 wel een stuk of 50 geloof ik.
Ex 166:
[ afbeelding ]
Ben echt jaloers op de auto's die jij mag rijdenquote:Op woensdag 17 november 2010 23:05 schreef von_Preussen het volgende:
Foto's van die plek heb ik ook (alleen dan wel de andere kant op).![]()
[ afbeelding ]
Geen idee, een nieuwe leasebak (als vervanger voor de X5) komt pas 2012, dus dat duurt nog even.quote:Op woensdag 17 november 2010 23:25 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ben echt jaloers op de auto's die jij mag rijden![]()
Weet je al wat eventueel je volgende wordt?
Prutserquote:Op woensdag 17 november 2010 23:41 schreef Sjoegerd het volgende:
Het is ook raar om in een nieuwe auto te rijden die nog perfect remt.. Zat met de Sportage telkens teveel op de rem
idd, dat heb ik ook wel eens gehad in de volvo v70 van mn vader toen ik hem iets te vroeg in de P zettequote:Op woensdag 17 november 2010 21:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb eens terwijl ik zat te bellen en mijn concentratie naar het zoeken van iemand was overgegaan terwijl ik nog reed (5 - 7km/h) een Audi Q7 in z'n "P" gegooid. Dat haalde wél iets uit, want met een stevige ruk stond ik meteen stil (alsof je het rempedaal opeens helemaal doortrapt). Weliswaar was er niks te horen en merkte ik aan de bak niets, maar leuk zal ie het niet hebben gevonden.
Als je een AX gewend bent die matig remtquote:Op woensdag 17 november 2010 23:55 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Prutser![]()
Ik heb vandaag eens bij m'n winterbandjes staan kijken, en ik vond dat die eigenlijk best wel aan vervanging toe zijn, na de winter zeker. Nou wil ik nog 2 jaar met die auto rijden, dus ik doe er het handigst aan om ze gewoon nu te vervangen, dan kan ik er ook deze winter al van profiteren. Iemand een idee wat op het moment een goeie band is? Maatje 195/65/15 graagEn ik moet geen goeiekope zooi
Plons is water, krak is ijs, tok is een kip en takken is boomquote:Op woensdag 17 november 2010 23:59 schreef von_Preussen het volgende:
Ik zeg maar altijd: "Boem is ho!"
Voor. Even indexeren voor in de OP, want de vraag gaat anders nog vaak terugkeren. En wie wil zijn bolide nu niet vereeuwigd hebben op het FoK! Autorijtopicquote:Op woensdag 17 november 2010 17:49 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Hm, misschien een idee om dat in de OP te zetten onder een spoiler. Ik rij een Lancer uit 96.
Ik heb ze er al een paar dagen onder liggen.quote:Op donderdag 18 november 2010 02:41 schreef Grielen het volgende:
* Grielen komt met een andere vraag:
Wie gaat er winterbanden aanschaffen?
Ik persoonlijk niet, heb All-wheel drive en met de ervaring van vorig jaar (lekke winterbanden en zomerbanden die meer profiel en waterafgeleiding hadden) denk ik dat ik het bij m'n Hi-Track'jes hou.
Ik in middels een week of 2.quote:Op donderdag 18 november 2010 02:41 schreef Grielen het volgende:
* Grielen komt met een andere vraag:
Wie gaat er winterbanden aanschaffen?
Ik persoonlijk niet, heb All-wheel drive en met de ervaring van vorig jaar (lekke winterbanden en zomerbanden die meer profiel en waterafgeleiding hadden) denk ik dat ik het bij m'n Hi-Track'jes hou.
Dat je AWD hebt wil niet zeggen dat winterbanden dan ineens nutteloos zijn. Sterker nog, je haalt er alleen maar meer voordeel uit doordat je van alle banden grip én tractie hebt. Koop je een set winterbanden, en goeie. De goedkope zooi kun je inderdaad beter laten staan, maar dat geldt ook voor zomerbanden. Overigens is het vrij logisch dat er in de winter meer lekgereden wordt, er ligt nou eenmaal meer rotzooi op de wegquote:Op donderdag 18 november 2010 02:41 schreef Grielen het volgende:
* Grielen komt met een andere vraag:
Wie gaat er winterbanden aanschaffen?
Ik persoonlijk niet, heb All-wheel drive en met de ervaring van vorig jaar (lekke winterbanden en zomerbanden die meer profiel en waterafgeleiding hadden) denk ik dat ik het bij m'n Hi-Track'jes hou.
Ah, op die manier, nu snap ik hemquote:Op woensdag 17 november 2010 18:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Oorspronkelijk heb ik de wagen voor 3 jaar geleased, met 15.000km per jaar. Nu wist ik wel dat ik ongeveer 16.000 kilometer per jaar zou rijden, echter kan je alleen kiezen tussen 15k of 20k per jaar (en steeds verder in stapjes van 5k). Nagerekend blijkt het echter goedkoper te zijn om aan het einde van het leasecontract die paar kilometers extra te betalen, i.p.v. elk jaar 5k extra te betalen omdat je het contract op 20k per jaar zet.
Qua "normaal" gebruik zat ik perfect met mijn schatting, echter zijn er dit jaar een reeks zakelijke afspraken & evenementen geweest, waar zowel mijn vennoot als ik met die auto naar toe zijn geweest (is immers een auto van de zaak). Die waren echter in geheel Duitsland en zelf in Italië, gevolg, er zijn een sloot aan kilometers extra bijgekomen die mijn hele planning overhoop gooiden.
Normaalgesproken had ik nu pas (na 20 maanden) aan de 25.000 kilometer moeten zitten, echter staat de teller nu op 43.000. Als je weet dat ik in totaal 45.000 kilometer mag rijden (2000 / 3000 meer is geen probleem), maar daarvoor nog 16 maanden heb staan, dan voel je op je klompen al wel aan dat dit nooit genoeg gaat zijn.
Per kilometer die ik boven de 45.000 (+ coulance) uitkomt, betaal ik 0,10 cent extra. Als ik ervan uitga dat het seizoen over is, en ik niet meer gek verre afstanden ga rijden, dan zou ik aan het einde van de leaseperiode nog eens ¤2500 extra moeten aftikken. Op zich geen probleem, maar als het kan wil ik dat graag vermijden.
Dus zit ik erover te denken om de wagen aan mijn vennoot te geven (die rijdt meestal toch alleen in de stad), en zelf dan eventueel iets op shortlease (elke maand contract verlengen, max. 6 maanden) te regelen. Maar daar ben ik verder nog niet helemaal over uit.
Hoe staat het daar mee? Is het al gelukt met de wiellagers ed?quote:Op woensdag 17 november 2010 19:10 schreef FalleNk810i het volgende:
zie mn sig voor mn auto
Maar goed ben de moeilijkste niet![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik gooi ze volgende week achterin de auto. Kan ik ze vast wel op stage in een verloren uurtje er onder zetten.quote:Op donderdag 18 november 2010 08:02 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb ze er al een paar dagen onder liggen.
Is dat niet lastig met wegrijden? Dat ze er onder liggen enzo?quote:Op donderdag 18 november 2010 08:02 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb ze er al een paar dagen onder liggen.
quote:Op donderdag 18 november 2010 10:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ben gister trouwens ook technisch bezig geweest. Het lampje boven je hoofd was sinds aanschaf aan vervanging toe dus maar eens een vervangend lampje gekocht, nja het kwam met een set van twee gelukkig. In mijn poging om het lampje erin te drukken heb ik hem per ongeluk ergens tussen m'n dak en de bekleding van het dak gelanceerd
Kon hem niet meer eruit graaien maar gelukkig was het dus een set van 2
![]()
Nu maar hopen dat ie niet irritant gaat rollen maar ooit in het lampenkapje valt.
Veel meer dan ik verwacht had iigquote:Op donderdag 18 november 2010 10:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Hoop dat hij ergens vast blijft zitten inderdaad. Zit er zoveel ruimte tussen dan?.
Yes, is al weer een tijdje geledenquote:[..]
Hoe staat het daar mee? Is het al gelukt met de wiellagers ed?
quote:Op donderdag 18 november 2010 10:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ben gister trouwens ook technisch bezig geweest. Het lampje boven je hoofd was sinds aanschaf aan vervanging toe dus maar eens een vervangend lampje gekocht, nja het kwam met een set van twee gelukkig. In mijn poging om het lampje erin te drukken heb ik hem per ongeluk ergens tussen m'n dak en de bekleding van het dak gelanceerd
Kon hem niet meer eruit graaien maar gelukkig was het dus een set van 2
![]()
Nu maar hopen dat ie niet irritant gaat rollen maar ooit in het lampenkapje valt.
Ooh handig, nouja je hebt iig nu weer een werkend lampjequote:Op donderdag 18 november 2010 10:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ben gister trouwens ook technisch bezig geweest. Het lampje boven je hoofd was sinds aanschaf aan vervanging toe dus maar eens een vervangend lampje gekocht, nja het kwam met een set van twee gelukkig. In mijn poging om het lampje erin te drukken heb ik hem per ongeluk ergens tussen m'n dak en de bekleding van het dak gelanceerd
Kon hem niet meer eruit graaien maar gelukkig was het dus een set van 2
![]()
Nu maar hopen dat ie niet irritant gaat rollen maar ooit in het lampenkapje valt.
Klopt ja, dat is je stadslichtquote:Op donderdag 18 november 2010 10:46 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ooh handig, nouja je hebt iig nu weer een werkend lampje![]()
Ik moet ook nog een klein lampje vervangen, ik geloof dat het mijn stadlicht is? iig een heel klein lampje naast de koplamp
Ik zal binnenkort dan even zo'n lampje halen. Vergeet het nu iedere keerquote:
Dat heb ik ook bij een van de lampjes van mn kentekenverlichting... Gister zelfs bij de automaterialenzaak geweest, remblokken gehaald, maar nog steeds geen lampjequote:Op donderdag 18 november 2010 10:57 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik zal binnenkort dan even zo'n lampje halen. Vergeet het nu iedere keer
bij de Action: setje met allerlei lampen voor 1,60quote:Op donderdag 18 november 2010 10:57 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik zal binnenkort dan even zo'n lampje halen. Vergeet het nu iedere keer
Dat setje heb ik volgens mij ook, maar daar zit niet het geschikte lampje in. Ik ben aankomend weekend in Nederland dus ikzal nog even kijken, want anders moet ik even een lampje in Polen kopen of het lampje pas in januari vervangen in Nederlandquote:Op donderdag 18 november 2010 11:03 schreef Marco001 het volgende:
[..]
bij de Action: setje met allerlei lampen voor 1,60
mijn stadslichtje is ook stuk, en ik moet nog een koplamp vervangen, die is minder fel als mijn nieuwe
Join the clubquote:Op donderdag 18 november 2010 11:06 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Action is echt een fijne zaak voor budgetdingen idd!![]()
Vervelend momentje van niets doen op het werk. Ik wil m'n auto poetsen van binnen! Zit zo alleen maar (oke, wel betaald) tijd te verdoen.
een lampje is in ogen een lampje, zeker als het gewoon een standaardlampje betreft. Wat banden enzo heb je wel gelijk, dat moet gewoon goed in orde zijn. Uiteindelijk heb je daar wel veel baat bijquote:Op donderdag 18 november 2010 11:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Wat betreft lampen en banden is het heel simpel. Ik wil gewoon het beste van het beste, zolang tegen een redelijke prijs. Dat betekent dus geen goeiekope lampjes want die springen om de haverklap kapot, en ik wil niet met een kapotte lamp rondrijden. Wat betreft banden betekent dat het beste wat er uit de ADAC tests komt. Nu heb ik mij wat betreft winterbanden eens ingelezen, en het blijkt dat op dit moment de keuze eigenlijk Dunlop of Continental is. Nu heb ik Conti zomerbanden en die bevallen heel goed, maar de Dunlop winterbanden komen minstens net zo goed uit de test en kosten ongeveer 40 euries minder. Dus er komen Dunlops
Om het Renault-gehalte nog wat verder op te hogen: een Clio III diesel uit 2006.quote:Op donderdag 18 november 2010 08:53 schreef L0we het volgende:
Ik in middels een week of 2.
En ik rij trouwens het volgende:
Renault Express diesel uit '86
[ afbeelding ]
Renault 5 TR uit '88
[ afbeelding ]
en af en toe verplaats ik me ook nog in een
Renault 6 uit '70
[ afbeelding ]
Mwah, daarom heb ik die el cheapo lampjes juist gekocht: om eens te kijken of dat werkt..quote:Op donderdag 18 november 2010 11:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Wat betreft lampen en banden is het heel simpel. Ik wil gewoon het beste van het beste, zolang tegen een redelijke prijs. Dat betekent dus geen goeiekope lampjes want die springen om de haverklap kapot, en ik wil niet met een kapotte lamp rondrijden. Wat betreft banden betekent dat het beste wat er uit de ADAC tests komt. Nu heb ik mij wat betreft winterbanden eens ingelezen, en het blijkt dat op dit moment de keuze eigenlijk Dunlop of Continental is. Nu heb ik Conti zomerbanden en die bevallen heel goed, maar de Dunlop winterbanden komen minstens net zo goed uit de test en kosten ongeveer 40 euries minder. Dus er komen Dunlops
Ik kan zo gauw geen poolse variant op vinden helaasquote:Op donderdag 18 november 2010 11:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Je zwaait met het verkeerde vlaggetje
merk maakt opzich weinig uit. Wij hebben ook hele dure lampjes gehad, waqren binnen een half jaar stuk..quote:Op donderdag 18 november 2010 11:31 schreef Bartholomeus het volgende:
Dat dacht mijn pa ook. Die staat ieder half jaar ofzo z'n lampen te verwisselen. Ik heb van die Philips High Power (ofzoiets) dingen, kosten ook zowat het dubbele, maar die gaan al zeker 2,5 jaar mee. Uiteindelijk zijn die dus gewoon een stuk goeiekoper.
Mijn punt is vooral dat ik minder vaak een kapotte lamp wil, omdat ik zo min mogelijk met een kapotte lamp wil hoeven rijden. En zo vaak als je ze aan zet kunnen ze springen
Ik duim voor je, succes!quote:Op donderdag 18 november 2010 15:18 schreef Marco001 het volgende:
zometeen naar de garage waa rik mijn auto gekocht heb, Seat Testrappor tmee, en kijken wat zij ervan vinden..
Ik hoop dat ze alles kosteloos repareren(Airco stelkleppen, multiriem, dynamo is iets mee, en nog een paar dingetjes).
Datgene wat ze niet kostenloos(of voor alleen onderdelenprijs) willen repareren, laat ik gewoon bij de beun doen..
Heb alleen 3 maanden garantie motorisch gedeelte, dus we zullen zien..
Good luck!quote:Op donderdag 18 november 2010 15:18 schreef Marco001 het volgende:
zometeen naar de garage waa rik mijn auto gekocht heb, Seat Testrappor tmee, en kijken wat zij ervan vinden..
Ik hoop dat ze alles kosteloos repareren(Airco stelkleppen, multiriem, dynamo is iets mee, en nog een paar dingetjes).
Datgene wat ze niet kostenloos(of voor alleen onderdelenprijs) willen repareren, laat ik gewoon bij de beun doen..
Heb alleen 3 maanden garantie motorisch gedeelte, dus we zullen zien..
Park heeft toch een mechanische blokkering van de transmissie? Daar valt wel wat aan te slopen ja, als je die al rijdend activeert. Volgens mij is het zelfs zo dat parkeren op een helling met alleen Park al schadelijk is voor die blokkering, op de lange termijn dan.quote:Op woensdag 17 november 2010 23:56 schreef Palomar het volgende:
[..]
idd, dat heb ik ook wel eens gehad in de volvo v70 van mn vader toen ik hem iets te vroeg in de P zetteMet een dikke kraak stond ie in 1 keer stil. Gelukkig niks kapot, maar volgens mij kun je best wel iets slopen op die manier. Al zal er bij hogere snelheden ws. wel een beveiliging op zitten.
Doet me wel afvragen waarom er eigenlijk een parkeerstand op een automaat zit. Een handbak heeft dat toch ook niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |