Ik heb eens terwijl ik zat te bellen en mijn concentratie naar het zoeken van iemand was overgegaan terwijl ik nog reed (5 - 7km/h) een Audi Q7 in z'n "P" gegooid. Dat haalde wél iets uit, want met een stevige ruk stond ik meteen stil (alsof je het rempedaal opeens helemaal doortrapt). Weliswaar was er niks te horen en merkte ik aan de bak niets, maar leuk zal ie het niet hebben gevonden.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:47 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Bij een automaat haalt het niks uit dacht ik.. weet niet of er bij handmatige bakken een beveiliging op zit
Ohhh, als je dan kalm met je koppeling gebeurt er niks. Ik doe het dagelijks als ik de garage uitrijquote:Op woensdag 17 november 2010 21:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij rolde nog een beetje uit.
haha, ik doet het wel vaak andersom, als tie nog achteruit rijd m in zn 1 zetten en wegrijden.. alleen je koppeling/gas even onder controle houden(soort helling idee krijg je)quote:Op woensdag 17 november 2010 21:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij rolde nog een beetje uit.
Whehequote:Op woensdag 17 november 2010 22:00 schreef CherryLips het volgende:
Hij stond wel in één keer stil ja en de auto protesteerde ookMaar zo ben ik het wel afgeleerd.
Sorry meneer de rij-instructeur.
ineens van D naar R is wel schadelijk voior de automaat, als je nog een beetje rijd...quote:Op woensdag 17 november 2010 21:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb eens terwijl ik zat te bellen en mijn concentratie naar het zoeken van iemand was overgegaan terwijl ik nog reed (5 - 7km/h) een Audi Q7 in z'n "P" gegooid. Dat haalde wél iets uit, want met een stevige ruk stond ik meteen stil (alsof je het rempedaal opeens helemaal doortrapt). Weliswaar was er niks te horen en merkte ik aan de bak niets, maar leuk zal ie het niet hebben gevonden.
2x mooiquote:Op woensdag 17 november 2010 22:13 schreef junkiexp het volgende:
Bij mijn automaat is dan direct alles stuk.
Er gaan welgeteld 4 draadjes mijn bak in.
In mijn 166 wel een stuk of 50 geloof ik.
Ex 166:
[ afbeelding ]
Ben echt jaloers op de auto's die jij mag rijdenquote:Op woensdag 17 november 2010 23:05 schreef von_Preussen het volgende:
Foto's van die plek heb ik ook (alleen dan wel de andere kant op).![]()
[ afbeelding ]
Geen idee, een nieuwe leasebak (als vervanger voor de X5) komt pas 2012, dus dat duurt nog even.quote:Op woensdag 17 november 2010 23:25 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ben echt jaloers op de auto's die jij mag rijden![]()
Weet je al wat eventueel je volgende wordt?
Prutserquote:Op woensdag 17 november 2010 23:41 schreef Sjoegerd het volgende:
Het is ook raar om in een nieuwe auto te rijden die nog perfect remt.. Zat met de Sportage telkens teveel op de rem
idd, dat heb ik ook wel eens gehad in de volvo v70 van mn vader toen ik hem iets te vroeg in de P zettequote:Op woensdag 17 november 2010 21:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb eens terwijl ik zat te bellen en mijn concentratie naar het zoeken van iemand was overgegaan terwijl ik nog reed (5 - 7km/h) een Audi Q7 in z'n "P" gegooid. Dat haalde wél iets uit, want met een stevige ruk stond ik meteen stil (alsof je het rempedaal opeens helemaal doortrapt). Weliswaar was er niks te horen en merkte ik aan de bak niets, maar leuk zal ie het niet hebben gevonden.
Als je een AX gewend bent die matig remtquote:Op woensdag 17 november 2010 23:55 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Prutser![]()
Ik heb vandaag eens bij m'n winterbandjes staan kijken, en ik vond dat die eigenlijk best wel aan vervanging toe zijn, na de winter zeker. Nou wil ik nog 2 jaar met die auto rijden, dus ik doe er het handigst aan om ze gewoon nu te vervangen, dan kan ik er ook deze winter al van profiteren. Iemand een idee wat op het moment een goeie band is? Maatje 195/65/15 graagEn ik moet geen goeiekope zooi
Plons is water, krak is ijs, tok is een kip en takken is boomquote:Op woensdag 17 november 2010 23:59 schreef von_Preussen het volgende:
Ik zeg maar altijd: "Boem is ho!"
Voor. Even indexeren voor in de OP, want de vraag gaat anders nog vaak terugkeren. En wie wil zijn bolide nu niet vereeuwigd hebben op het FoK! Autorijtopicquote:Op woensdag 17 november 2010 17:49 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Hm, misschien een idee om dat in de OP te zetten onder een spoiler. Ik rij een Lancer uit 96.
Ik heb ze er al een paar dagen onder liggen.quote:Op donderdag 18 november 2010 02:41 schreef Grielen het volgende:
* Grielen komt met een andere vraag:
Wie gaat er winterbanden aanschaffen?
Ik persoonlijk niet, heb All-wheel drive en met de ervaring van vorig jaar (lekke winterbanden en zomerbanden die meer profiel en waterafgeleiding hadden) denk ik dat ik het bij m'n Hi-Track'jes hou.
Ik in middels een week of 2.quote:Op donderdag 18 november 2010 02:41 schreef Grielen het volgende:
* Grielen komt met een andere vraag:
Wie gaat er winterbanden aanschaffen?
Ik persoonlijk niet, heb All-wheel drive en met de ervaring van vorig jaar (lekke winterbanden en zomerbanden die meer profiel en waterafgeleiding hadden) denk ik dat ik het bij m'n Hi-Track'jes hou.
Dat je AWD hebt wil niet zeggen dat winterbanden dan ineens nutteloos zijn. Sterker nog, je haalt er alleen maar meer voordeel uit doordat je van alle banden grip én tractie hebt. Koop je een set winterbanden, en goeie. De goedkope zooi kun je inderdaad beter laten staan, maar dat geldt ook voor zomerbanden. Overigens is het vrij logisch dat er in de winter meer lekgereden wordt, er ligt nou eenmaal meer rotzooi op de wegquote:Op donderdag 18 november 2010 02:41 schreef Grielen het volgende:
* Grielen komt met een andere vraag:
Wie gaat er winterbanden aanschaffen?
Ik persoonlijk niet, heb All-wheel drive en met de ervaring van vorig jaar (lekke winterbanden en zomerbanden die meer profiel en waterafgeleiding hadden) denk ik dat ik het bij m'n Hi-Track'jes hou.
Ah, op die manier, nu snap ik hemquote:Op woensdag 17 november 2010 18:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Oorspronkelijk heb ik de wagen voor 3 jaar geleased, met 15.000km per jaar. Nu wist ik wel dat ik ongeveer 16.000 kilometer per jaar zou rijden, echter kan je alleen kiezen tussen 15k of 20k per jaar (en steeds verder in stapjes van 5k). Nagerekend blijkt het echter goedkoper te zijn om aan het einde van het leasecontract die paar kilometers extra te betalen, i.p.v. elk jaar 5k extra te betalen omdat je het contract op 20k per jaar zet.
Qua "normaal" gebruik zat ik perfect met mijn schatting, echter zijn er dit jaar een reeks zakelijke afspraken & evenementen geweest, waar zowel mijn vennoot als ik met die auto naar toe zijn geweest (is immers een auto van de zaak). Die waren echter in geheel Duitsland en zelf in Italië, gevolg, er zijn een sloot aan kilometers extra bijgekomen die mijn hele planning overhoop gooiden.
Normaalgesproken had ik nu pas (na 20 maanden) aan de 25.000 kilometer moeten zitten, echter staat de teller nu op 43.000. Als je weet dat ik in totaal 45.000 kilometer mag rijden (2000 / 3000 meer is geen probleem), maar daarvoor nog 16 maanden heb staan, dan voel je op je klompen al wel aan dat dit nooit genoeg gaat zijn.
Per kilometer die ik boven de 45.000 (+ coulance) uitkomt, betaal ik 0,10 cent extra. Als ik ervan uitga dat het seizoen over is, en ik niet meer gek verre afstanden ga rijden, dan zou ik aan het einde van de leaseperiode nog eens ¤2500 extra moeten aftikken. Op zich geen probleem, maar als het kan wil ik dat graag vermijden.
Dus zit ik erover te denken om de wagen aan mijn vennoot te geven (die rijdt meestal toch alleen in de stad), en zelf dan eventueel iets op shortlease (elke maand contract verlengen, max. 6 maanden) te regelen. Maar daar ben ik verder nog niet helemaal over uit.
Hoe staat het daar mee? Is het al gelukt met de wiellagers ed?quote:Op woensdag 17 november 2010 19:10 schreef FalleNk810i het volgende:
zie mn sig voor mn auto
Maar goed ben de moeilijkste niet![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik gooi ze volgende week achterin de auto. Kan ik ze vast wel op stage in een verloren uurtje er onder zetten.quote:Op donderdag 18 november 2010 08:02 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb ze er al een paar dagen onder liggen.
Is dat niet lastig met wegrijden? Dat ze er onder liggen enzo?quote:Op donderdag 18 november 2010 08:02 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb ze er al een paar dagen onder liggen.
quote:Op donderdag 18 november 2010 10:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ben gister trouwens ook technisch bezig geweest. Het lampje boven je hoofd was sinds aanschaf aan vervanging toe dus maar eens een vervangend lampje gekocht, nja het kwam met een set van twee gelukkig. In mijn poging om het lampje erin te drukken heb ik hem per ongeluk ergens tussen m'n dak en de bekleding van het dak gelanceerd
Kon hem niet meer eruit graaien maar gelukkig was het dus een set van 2
![]()
Nu maar hopen dat ie niet irritant gaat rollen maar ooit in het lampenkapje valt.
Veel meer dan ik verwacht had iigquote:Op donderdag 18 november 2010 10:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Hoop dat hij ergens vast blijft zitten inderdaad. Zit er zoveel ruimte tussen dan?.
Yes, is al weer een tijdje geledenquote:[..]
Hoe staat het daar mee? Is het al gelukt met de wiellagers ed?
quote:Op donderdag 18 november 2010 10:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ben gister trouwens ook technisch bezig geweest. Het lampje boven je hoofd was sinds aanschaf aan vervanging toe dus maar eens een vervangend lampje gekocht, nja het kwam met een set van twee gelukkig. In mijn poging om het lampje erin te drukken heb ik hem per ongeluk ergens tussen m'n dak en de bekleding van het dak gelanceerd
Kon hem niet meer eruit graaien maar gelukkig was het dus een set van 2
![]()
Nu maar hopen dat ie niet irritant gaat rollen maar ooit in het lampenkapje valt.
Ooh handig, nouja je hebt iig nu weer een werkend lampjequote:Op donderdag 18 november 2010 10:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ben gister trouwens ook technisch bezig geweest. Het lampje boven je hoofd was sinds aanschaf aan vervanging toe dus maar eens een vervangend lampje gekocht, nja het kwam met een set van twee gelukkig. In mijn poging om het lampje erin te drukken heb ik hem per ongeluk ergens tussen m'n dak en de bekleding van het dak gelanceerd
Kon hem niet meer eruit graaien maar gelukkig was het dus een set van 2
![]()
Nu maar hopen dat ie niet irritant gaat rollen maar ooit in het lampenkapje valt.
Klopt ja, dat is je stadslichtquote:Op donderdag 18 november 2010 10:46 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ooh handig, nouja je hebt iig nu weer een werkend lampje![]()
Ik moet ook nog een klein lampje vervangen, ik geloof dat het mijn stadlicht is? iig een heel klein lampje naast de koplamp
Ik zal binnenkort dan even zo'n lampje halen. Vergeet het nu iedere keerquote:
Dat heb ik ook bij een van de lampjes van mn kentekenverlichting... Gister zelfs bij de automaterialenzaak geweest, remblokken gehaald, maar nog steeds geen lampjequote:Op donderdag 18 november 2010 10:57 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik zal binnenkort dan even zo'n lampje halen. Vergeet het nu iedere keer
bij de Action: setje met allerlei lampen voor 1,60quote:Op donderdag 18 november 2010 10:57 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik zal binnenkort dan even zo'n lampje halen. Vergeet het nu iedere keer
Dat setje heb ik volgens mij ook, maar daar zit niet het geschikte lampje in. Ik ben aankomend weekend in Nederland dus ikzal nog even kijken, want anders moet ik even een lampje in Polen kopen of het lampje pas in januari vervangen in Nederlandquote:Op donderdag 18 november 2010 11:03 schreef Marco001 het volgende:
[..]
bij de Action: setje met allerlei lampen voor 1,60
mijn stadslichtje is ook stuk, en ik moet nog een koplamp vervangen, die is minder fel als mijn nieuwe
Join the clubquote:Op donderdag 18 november 2010 11:06 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Action is echt een fijne zaak voor budgetdingen idd!![]()
Vervelend momentje van niets doen op het werk. Ik wil m'n auto poetsen van binnen! Zit zo alleen maar (oke, wel betaald) tijd te verdoen.
een lampje is in ogen een lampje, zeker als het gewoon een standaardlampje betreft. Wat banden enzo heb je wel gelijk, dat moet gewoon goed in orde zijn. Uiteindelijk heb je daar wel veel baat bijquote:Op donderdag 18 november 2010 11:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Wat betreft lampen en banden is het heel simpel. Ik wil gewoon het beste van het beste, zolang tegen een redelijke prijs. Dat betekent dus geen goeiekope lampjes want die springen om de haverklap kapot, en ik wil niet met een kapotte lamp rondrijden. Wat betreft banden betekent dat het beste wat er uit de ADAC tests komt. Nu heb ik mij wat betreft winterbanden eens ingelezen, en het blijkt dat op dit moment de keuze eigenlijk Dunlop of Continental is. Nu heb ik Conti zomerbanden en die bevallen heel goed, maar de Dunlop winterbanden komen minstens net zo goed uit de test en kosten ongeveer 40 euries minder. Dus er komen Dunlops
Om het Renault-gehalte nog wat verder op te hogen: een Clio III diesel uit 2006.quote:Op donderdag 18 november 2010 08:53 schreef L0we het volgende:
Ik in middels een week of 2.
En ik rij trouwens het volgende:
Renault Express diesel uit '86
[ afbeelding ]
Renault 5 TR uit '88
[ afbeelding ]
en af en toe verplaats ik me ook nog in een
Renault 6 uit '70
[ afbeelding ]
Mwah, daarom heb ik die el cheapo lampjes juist gekocht: om eens te kijken of dat werkt..quote:Op donderdag 18 november 2010 11:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Wat betreft lampen en banden is het heel simpel. Ik wil gewoon het beste van het beste, zolang tegen een redelijke prijs. Dat betekent dus geen goeiekope lampjes want die springen om de haverklap kapot, en ik wil niet met een kapotte lamp rondrijden. Wat betreft banden betekent dat het beste wat er uit de ADAC tests komt. Nu heb ik mij wat betreft winterbanden eens ingelezen, en het blijkt dat op dit moment de keuze eigenlijk Dunlop of Continental is. Nu heb ik Conti zomerbanden en die bevallen heel goed, maar de Dunlop winterbanden komen minstens net zo goed uit de test en kosten ongeveer 40 euries minder. Dus er komen Dunlops
Ik kan zo gauw geen poolse variant op vinden helaasquote:Op donderdag 18 november 2010 11:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Je zwaait met het verkeerde vlaggetje
merk maakt opzich weinig uit. Wij hebben ook hele dure lampjes gehad, waqren binnen een half jaar stuk..quote:Op donderdag 18 november 2010 11:31 schreef Bartholomeus het volgende:
Dat dacht mijn pa ook. Die staat ieder half jaar ofzo z'n lampen te verwisselen. Ik heb van die Philips High Power (ofzoiets) dingen, kosten ook zowat het dubbele, maar die gaan al zeker 2,5 jaar mee. Uiteindelijk zijn die dus gewoon een stuk goeiekoper.
Mijn punt is vooral dat ik minder vaak een kapotte lamp wil, omdat ik zo min mogelijk met een kapotte lamp wil hoeven rijden. En zo vaak als je ze aan zet kunnen ze springen
Ik duim voor je, succes!quote:Op donderdag 18 november 2010 15:18 schreef Marco001 het volgende:
zometeen naar de garage waa rik mijn auto gekocht heb, Seat Testrappor tmee, en kijken wat zij ervan vinden..
Ik hoop dat ze alles kosteloos repareren(Airco stelkleppen, multiriem, dynamo is iets mee, en nog een paar dingetjes).
Datgene wat ze niet kostenloos(of voor alleen onderdelenprijs) willen repareren, laat ik gewoon bij de beun doen..
Heb alleen 3 maanden garantie motorisch gedeelte, dus we zullen zien..
Good luck!quote:Op donderdag 18 november 2010 15:18 schreef Marco001 het volgende:
zometeen naar de garage waa rik mijn auto gekocht heb, Seat Testrappor tmee, en kijken wat zij ervan vinden..
Ik hoop dat ze alles kosteloos repareren(Airco stelkleppen, multiriem, dynamo is iets mee, en nog een paar dingetjes).
Datgene wat ze niet kostenloos(of voor alleen onderdelenprijs) willen repareren, laat ik gewoon bij de beun doen..
Heb alleen 3 maanden garantie motorisch gedeelte, dus we zullen zien..
Park heeft toch een mechanische blokkering van de transmissie? Daar valt wel wat aan te slopen ja, als je die al rijdend activeert. Volgens mij is het zelfs zo dat parkeren op een helling met alleen Park al schadelijk is voor die blokkering, op de lange termijn dan.quote:Op woensdag 17 november 2010 23:56 schreef Palomar het volgende:
[..]
idd, dat heb ik ook wel eens gehad in de volvo v70 van mn vader toen ik hem iets te vroeg in de P zetteMet een dikke kraak stond ie in 1 keer stil. Gelukkig niks kapot, maar volgens mij kun je best wel iets slopen op die manier. Al zal er bij hogere snelheden ws. wel een beveiliging op zitten.
Doet me wel afvragen waarom er eigenlijk een parkeerstand op een automaat zit. Een handbak heeft dat toch ook niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |