Ik heb eens terwijl ik zat te bellen en mijn concentratie naar het zoeken van iemand was overgegaan terwijl ik nog reed (5 - 7km/h) een Audi Q7 in z'n "P" gegooid. Dat haalde wél iets uit, want met een stevige ruk stond ik meteen stil (alsof je het rempedaal opeens helemaal doortrapt). Weliswaar was er niks te horen en merkte ik aan de bak niets, maar leuk zal ie het niet hebben gevonden.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:47 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Bij een automaat haalt het niks uit dacht ik.. weet niet of er bij handmatige bakken een beveiliging op zit
Ohhh, als je dan kalm met je koppeling gebeurt er niks. Ik doe het dagelijks als ik de garage uitrijquote:Op woensdag 17 november 2010 21:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij rolde nog een beetje uit.
haha, ik doet het wel vaak andersom, als tie nog achteruit rijd m in zn 1 zetten en wegrijden.. alleen je koppeling/gas even onder controle houden(soort helling idee krijg je)quote:Op woensdag 17 november 2010 21:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij rolde nog een beetje uit.
Whehequote:Op woensdag 17 november 2010 22:00 schreef CherryLips het volgende:
Hij stond wel in één keer stil ja en de auto protesteerde ookMaar zo ben ik het wel afgeleerd.
Sorry meneer de rij-instructeur.
ineens van D naar R is wel schadelijk voior de automaat, als je nog een beetje rijd...quote:Op woensdag 17 november 2010 21:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb eens terwijl ik zat te bellen en mijn concentratie naar het zoeken van iemand was overgegaan terwijl ik nog reed (5 - 7km/h) een Audi Q7 in z'n "P" gegooid. Dat haalde wél iets uit, want met een stevige ruk stond ik meteen stil (alsof je het rempedaal opeens helemaal doortrapt). Weliswaar was er niks te horen en merkte ik aan de bak niets, maar leuk zal ie het niet hebben gevonden.
2x mooiquote:Op woensdag 17 november 2010 22:13 schreef junkiexp het volgende:
Bij mijn automaat is dan direct alles stuk.
Er gaan welgeteld 4 draadjes mijn bak in.
In mijn 166 wel een stuk of 50 geloof ik.
Ex 166:
[ afbeelding ]
Ben echt jaloers op de auto's die jij mag rijdenquote:Op woensdag 17 november 2010 23:05 schreef von_Preussen het volgende:
Foto's van die plek heb ik ook (alleen dan wel de andere kant op).![]()
[ afbeelding ]
Geen idee, een nieuwe leasebak (als vervanger voor de X5) komt pas 2012, dus dat duurt nog even.quote:Op woensdag 17 november 2010 23:25 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ben echt jaloers op de auto's die jij mag rijden![]()
Weet je al wat eventueel je volgende wordt?
Prutserquote:Op woensdag 17 november 2010 23:41 schreef Sjoegerd het volgende:
Het is ook raar om in een nieuwe auto te rijden die nog perfect remt.. Zat met de Sportage telkens teveel op de rem
idd, dat heb ik ook wel eens gehad in de volvo v70 van mn vader toen ik hem iets te vroeg in de P zettequote:Op woensdag 17 november 2010 21:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb eens terwijl ik zat te bellen en mijn concentratie naar het zoeken van iemand was overgegaan terwijl ik nog reed (5 - 7km/h) een Audi Q7 in z'n "P" gegooid. Dat haalde wél iets uit, want met een stevige ruk stond ik meteen stil (alsof je het rempedaal opeens helemaal doortrapt). Weliswaar was er niks te horen en merkte ik aan de bak niets, maar leuk zal ie het niet hebben gevonden.
Als je een AX gewend bent die matig remtquote:Op woensdag 17 november 2010 23:55 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Prutser![]()
Ik heb vandaag eens bij m'n winterbandjes staan kijken, en ik vond dat die eigenlijk best wel aan vervanging toe zijn, na de winter zeker. Nou wil ik nog 2 jaar met die auto rijden, dus ik doe er het handigst aan om ze gewoon nu te vervangen, dan kan ik er ook deze winter al van profiteren. Iemand een idee wat op het moment een goeie band is? Maatje 195/65/15 graagEn ik moet geen goeiekope zooi
Plons is water, krak is ijs, tok is een kip en takken is boomquote:Op woensdag 17 november 2010 23:59 schreef von_Preussen het volgende:
Ik zeg maar altijd: "Boem is ho!"
Voor. Even indexeren voor in de OP, want de vraag gaat anders nog vaak terugkeren. En wie wil zijn bolide nu niet vereeuwigd hebben op het FoK! Autorijtopicquote:Op woensdag 17 november 2010 17:49 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Hm, misschien een idee om dat in de OP te zetten onder een spoiler. Ik rij een Lancer uit 96.
Ik heb ze er al een paar dagen onder liggen.quote:Op donderdag 18 november 2010 02:41 schreef Grielen het volgende:
* Grielen komt met een andere vraag:
Wie gaat er winterbanden aanschaffen?
Ik persoonlijk niet, heb All-wheel drive en met de ervaring van vorig jaar (lekke winterbanden en zomerbanden die meer profiel en waterafgeleiding hadden) denk ik dat ik het bij m'n Hi-Track'jes hou.
Ik in middels een week of 2.quote:Op donderdag 18 november 2010 02:41 schreef Grielen het volgende:
* Grielen komt met een andere vraag:
Wie gaat er winterbanden aanschaffen?
Ik persoonlijk niet, heb All-wheel drive en met de ervaring van vorig jaar (lekke winterbanden en zomerbanden die meer profiel en waterafgeleiding hadden) denk ik dat ik het bij m'n Hi-Track'jes hou.
Dat je AWD hebt wil niet zeggen dat winterbanden dan ineens nutteloos zijn. Sterker nog, je haalt er alleen maar meer voordeel uit doordat je van alle banden grip én tractie hebt. Koop je een set winterbanden, en goeie. De goedkope zooi kun je inderdaad beter laten staan, maar dat geldt ook voor zomerbanden. Overigens is het vrij logisch dat er in de winter meer lekgereden wordt, er ligt nou eenmaal meer rotzooi op de wegquote:Op donderdag 18 november 2010 02:41 schreef Grielen het volgende:
* Grielen komt met een andere vraag:
Wie gaat er winterbanden aanschaffen?
Ik persoonlijk niet, heb All-wheel drive en met de ervaring van vorig jaar (lekke winterbanden en zomerbanden die meer profiel en waterafgeleiding hadden) denk ik dat ik het bij m'n Hi-Track'jes hou.
Ah, op die manier, nu snap ik hemquote:Op woensdag 17 november 2010 18:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Oorspronkelijk heb ik de wagen voor 3 jaar geleased, met 15.000km per jaar. Nu wist ik wel dat ik ongeveer 16.000 kilometer per jaar zou rijden, echter kan je alleen kiezen tussen 15k of 20k per jaar (en steeds verder in stapjes van 5k). Nagerekend blijkt het echter goedkoper te zijn om aan het einde van het leasecontract die paar kilometers extra te betalen, i.p.v. elk jaar 5k extra te betalen omdat je het contract op 20k per jaar zet.
Qua "normaal" gebruik zat ik perfect met mijn schatting, echter zijn er dit jaar een reeks zakelijke afspraken & evenementen geweest, waar zowel mijn vennoot als ik met die auto naar toe zijn geweest (is immers een auto van de zaak). Die waren echter in geheel Duitsland en zelf in Italië, gevolg, er zijn een sloot aan kilometers extra bijgekomen die mijn hele planning overhoop gooiden.
Normaalgesproken had ik nu pas (na 20 maanden) aan de 25.000 kilometer moeten zitten, echter staat de teller nu op 43.000. Als je weet dat ik in totaal 45.000 kilometer mag rijden (2000 / 3000 meer is geen probleem), maar daarvoor nog 16 maanden heb staan, dan voel je op je klompen al wel aan dat dit nooit genoeg gaat zijn.
Per kilometer die ik boven de 45.000 (+ coulance) uitkomt, betaal ik 0,10 cent extra. Als ik ervan uitga dat het seizoen over is, en ik niet meer gek verre afstanden ga rijden, dan zou ik aan het einde van de leaseperiode nog eens ¤2500 extra moeten aftikken. Op zich geen probleem, maar als het kan wil ik dat graag vermijden.
Dus zit ik erover te denken om de wagen aan mijn vennoot te geven (die rijdt meestal toch alleen in de stad), en zelf dan eventueel iets op shortlease (elke maand contract verlengen, max. 6 maanden) te regelen. Maar daar ben ik verder nog niet helemaal over uit.
Hoe staat het daar mee? Is het al gelukt met de wiellagers ed?quote:Op woensdag 17 november 2010 19:10 schreef FalleNk810i het volgende:
zie mn sig voor mn auto
Maar goed ben de moeilijkste niet![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik gooi ze volgende week achterin de auto. Kan ik ze vast wel op stage in een verloren uurtje er onder zetten.quote:Op donderdag 18 november 2010 08:02 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb ze er al een paar dagen onder liggen.
Is dat niet lastig met wegrijden? Dat ze er onder liggen enzo?quote:Op donderdag 18 november 2010 08:02 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb ze er al een paar dagen onder liggen.
quote:Op donderdag 18 november 2010 10:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ben gister trouwens ook technisch bezig geweest. Het lampje boven je hoofd was sinds aanschaf aan vervanging toe dus maar eens een vervangend lampje gekocht, nja het kwam met een set van twee gelukkig. In mijn poging om het lampje erin te drukken heb ik hem per ongeluk ergens tussen m'n dak en de bekleding van het dak gelanceerd
Kon hem niet meer eruit graaien maar gelukkig was het dus een set van 2
![]()
Nu maar hopen dat ie niet irritant gaat rollen maar ooit in het lampenkapje valt.
Veel meer dan ik verwacht had iigquote:Op donderdag 18 november 2010 10:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Hoop dat hij ergens vast blijft zitten inderdaad. Zit er zoveel ruimte tussen dan?.
Yes, is al weer een tijdje geledenquote:[..]
Hoe staat het daar mee? Is het al gelukt met de wiellagers ed?
quote:Op donderdag 18 november 2010 10:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ben gister trouwens ook technisch bezig geweest. Het lampje boven je hoofd was sinds aanschaf aan vervanging toe dus maar eens een vervangend lampje gekocht, nja het kwam met een set van twee gelukkig. In mijn poging om het lampje erin te drukken heb ik hem per ongeluk ergens tussen m'n dak en de bekleding van het dak gelanceerd
Kon hem niet meer eruit graaien maar gelukkig was het dus een set van 2
![]()
Nu maar hopen dat ie niet irritant gaat rollen maar ooit in het lampenkapje valt.
Ooh handig, nouja je hebt iig nu weer een werkend lampjequote:Op donderdag 18 november 2010 10:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ben gister trouwens ook technisch bezig geweest. Het lampje boven je hoofd was sinds aanschaf aan vervanging toe dus maar eens een vervangend lampje gekocht, nja het kwam met een set van twee gelukkig. In mijn poging om het lampje erin te drukken heb ik hem per ongeluk ergens tussen m'n dak en de bekleding van het dak gelanceerd
Kon hem niet meer eruit graaien maar gelukkig was het dus een set van 2
![]()
Nu maar hopen dat ie niet irritant gaat rollen maar ooit in het lampenkapje valt.
Klopt ja, dat is je stadslichtquote:Op donderdag 18 november 2010 10:46 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ooh handig, nouja je hebt iig nu weer een werkend lampje![]()
Ik moet ook nog een klein lampje vervangen, ik geloof dat het mijn stadlicht is? iig een heel klein lampje naast de koplamp
Ik zal binnenkort dan even zo'n lampje halen. Vergeet het nu iedere keerquote:
Dat heb ik ook bij een van de lampjes van mn kentekenverlichting... Gister zelfs bij de automaterialenzaak geweest, remblokken gehaald, maar nog steeds geen lampjequote:Op donderdag 18 november 2010 10:57 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik zal binnenkort dan even zo'n lampje halen. Vergeet het nu iedere keer
bij de Action: setje met allerlei lampen voor 1,60quote:Op donderdag 18 november 2010 10:57 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik zal binnenkort dan even zo'n lampje halen. Vergeet het nu iedere keer
Dat setje heb ik volgens mij ook, maar daar zit niet het geschikte lampje in. Ik ben aankomend weekend in Nederland dus ikzal nog even kijken, want anders moet ik even een lampje in Polen kopen of het lampje pas in januari vervangen in Nederlandquote:Op donderdag 18 november 2010 11:03 schreef Marco001 het volgende:
[..]
bij de Action: setje met allerlei lampen voor 1,60
mijn stadslichtje is ook stuk, en ik moet nog een koplamp vervangen, die is minder fel als mijn nieuwe
Join the clubquote:Op donderdag 18 november 2010 11:06 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Action is echt een fijne zaak voor budgetdingen idd!![]()
Vervelend momentje van niets doen op het werk. Ik wil m'n auto poetsen van binnen! Zit zo alleen maar (oke, wel betaald) tijd te verdoen.
een lampje is in ogen een lampje, zeker als het gewoon een standaardlampje betreft. Wat banden enzo heb je wel gelijk, dat moet gewoon goed in orde zijn. Uiteindelijk heb je daar wel veel baat bijquote:Op donderdag 18 november 2010 11:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Wat betreft lampen en banden is het heel simpel. Ik wil gewoon het beste van het beste, zolang tegen een redelijke prijs. Dat betekent dus geen goeiekope lampjes want die springen om de haverklap kapot, en ik wil niet met een kapotte lamp rondrijden. Wat betreft banden betekent dat het beste wat er uit de ADAC tests komt. Nu heb ik mij wat betreft winterbanden eens ingelezen, en het blijkt dat op dit moment de keuze eigenlijk Dunlop of Continental is. Nu heb ik Conti zomerbanden en die bevallen heel goed, maar de Dunlop winterbanden komen minstens net zo goed uit de test en kosten ongeveer 40 euries minder. Dus er komen Dunlops
Om het Renault-gehalte nog wat verder op te hogen: een Clio III diesel uit 2006.quote:Op donderdag 18 november 2010 08:53 schreef L0we het volgende:
Ik in middels een week of 2.
En ik rij trouwens het volgende:
Renault Express diesel uit '86
[ afbeelding ]
Renault 5 TR uit '88
[ afbeelding ]
en af en toe verplaats ik me ook nog in een
Renault 6 uit '70
[ afbeelding ]
Mwah, daarom heb ik die el cheapo lampjes juist gekocht: om eens te kijken of dat werkt..quote:Op donderdag 18 november 2010 11:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Wat betreft lampen en banden is het heel simpel. Ik wil gewoon het beste van het beste, zolang tegen een redelijke prijs. Dat betekent dus geen goeiekope lampjes want die springen om de haverklap kapot, en ik wil niet met een kapotte lamp rondrijden. Wat betreft banden betekent dat het beste wat er uit de ADAC tests komt. Nu heb ik mij wat betreft winterbanden eens ingelezen, en het blijkt dat op dit moment de keuze eigenlijk Dunlop of Continental is. Nu heb ik Conti zomerbanden en die bevallen heel goed, maar de Dunlop winterbanden komen minstens net zo goed uit de test en kosten ongeveer 40 euries minder. Dus er komen Dunlops
Ik kan zo gauw geen poolse variant op vinden helaasquote:Op donderdag 18 november 2010 11:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Je zwaait met het verkeerde vlaggetje
merk maakt opzich weinig uit. Wij hebben ook hele dure lampjes gehad, waqren binnen een half jaar stuk..quote:Op donderdag 18 november 2010 11:31 schreef Bartholomeus het volgende:
Dat dacht mijn pa ook. Die staat ieder half jaar ofzo z'n lampen te verwisselen. Ik heb van die Philips High Power (ofzoiets) dingen, kosten ook zowat het dubbele, maar die gaan al zeker 2,5 jaar mee. Uiteindelijk zijn die dus gewoon een stuk goeiekoper.
Mijn punt is vooral dat ik minder vaak een kapotte lamp wil, omdat ik zo min mogelijk met een kapotte lamp wil hoeven rijden. En zo vaak als je ze aan zet kunnen ze springen
Ik duim voor je, succes!quote:Op donderdag 18 november 2010 15:18 schreef Marco001 het volgende:
zometeen naar de garage waa rik mijn auto gekocht heb, Seat Testrappor tmee, en kijken wat zij ervan vinden..
Ik hoop dat ze alles kosteloos repareren(Airco stelkleppen, multiriem, dynamo is iets mee, en nog een paar dingetjes).
Datgene wat ze niet kostenloos(of voor alleen onderdelenprijs) willen repareren, laat ik gewoon bij de beun doen..
Heb alleen 3 maanden garantie motorisch gedeelte, dus we zullen zien..
Good luck!quote:Op donderdag 18 november 2010 15:18 schreef Marco001 het volgende:
zometeen naar de garage waa rik mijn auto gekocht heb, Seat Testrappor tmee, en kijken wat zij ervan vinden..
Ik hoop dat ze alles kosteloos repareren(Airco stelkleppen, multiriem, dynamo is iets mee, en nog een paar dingetjes).
Datgene wat ze niet kostenloos(of voor alleen onderdelenprijs) willen repareren, laat ik gewoon bij de beun doen..
Heb alleen 3 maanden garantie motorisch gedeelte, dus we zullen zien..
Park heeft toch een mechanische blokkering van de transmissie? Daar valt wel wat aan te slopen ja, als je die al rijdend activeert. Volgens mij is het zelfs zo dat parkeren op een helling met alleen Park al schadelijk is voor die blokkering, op de lange termijn dan.quote:Op woensdag 17 november 2010 23:56 schreef Palomar het volgende:
[..]
idd, dat heb ik ook wel eens gehad in de volvo v70 van mn vader toen ik hem iets te vroeg in de P zetteMet een dikke kraak stond ie in 1 keer stil. Gelukkig niks kapot, maar volgens mij kun je best wel iets slopen op die manier. Al zal er bij hogere snelheden ws. wel een beveiliging op zitten.
Doet me wel afvragen waarom er eigenlijk een parkeerstand op een automaat zit. Een handbak heeft dat toch ook niet?
Hehe, zoiets had de vorige eigenaar van mijn auto volgens mij ook bij een achterlampquote:Op donderdag 18 november 2010 10:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ben gister trouwens ook technisch bezig geweest. Het lampje boven je hoofd was sinds aanschaf aan vervanging toe dus maar eens een vervangend lampje gekocht, nja het kwam met een set van twee gelukkig. In mijn poging om het lampje erin te drukken heb ik hem per ongeluk ergens tussen m'n dak en de bekleding van het dak gelanceerd
Kon hem niet meer eruit graaien maar gelukkig was het dus een set van 2
![]()
Nu maar hopen dat ie niet irritant gaat rollen maar ooit in het lampenkapje valt.
Foei, foei! Hoeveel is de schade?quote:Op donderdag 18 november 2010 18:30 schreef Piles het volgende:
Roze envelop74 waar ik 70 mocht
Was hier. Zat zo'n kut-autootje voor me, dus ik trapte 'm nog ff naar links om groen licht mee te pakken, flits
De boko had geen tijd meer voor mij. Solidair als ik ben, voorgesteld morgen de auto te laten checken. Moet dan toch in de buurt zijn....quote:
Bij mij liggen er 2 dode muggen in een van de koplampquote:Op donderdag 18 november 2010 18:46 schreef Palomar het volgende:
[..]
Hehe, zoiets had de vorige eigenaar van mijn auto volgens mij ook bij een achterlampIk reed een keer in een andere auto achter iemand die in mijn auto reed en het viel me op dat er een zwart puntje in de achterlamp zat. Dat stoorde mij, dus ik dat eens inspecteren, bleken er 2(!!) gloeilampjes op de bodem van de achterlichtunit te liggen
![]()
23 euro, zijn de meeste bij mijquote:Op donderdag 18 november 2010 19:00 schreef Purdey het volgende:
[..]
Foei, foei! Hoeveel is de schade?
Wel een zielig geval zeg, 70&74
Ik kreeg een paar weken terug nog een boete omdat ik in April op een "parkeerplaats voor vergunninghouders" had gestaan. Had ik totaal niet door, omdat ik gewoon op het parkeerterrein van een supermarkt was gaan staan (in het centrum van Nijmegen). Het frappante was dat je om de auto te zien echt de parkeerplaats op moest rijden, aangezien ik achter een muurtje stond.quote:Op donderdag 18 november 2010 18:30 schreef Piles het volgende:
Roze envelop74 waar ik 70 mocht
Was hier. Zat zo'n kut-autootje voor me, dus ik trapte 'm nog ff naar links om groen licht mee te pakken, flits
quote:Op donderdag 18 november 2010 10:22 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Yes, is al weer een tijdje geledenstaat in mn project topic als t goed is
![]()
Voorkant is nu gefixt, ga van het weekend met de achterkant beginnen![]()
[..]
lekker bezig haha.
@ JunkieXp, ik heb je auto weer gespot haha
Kijk, dat wist ik niet, ik kom er regelmatig dus daar kan ik wat mee, dank voor de info!quote:Op donderdag 18 november 2010 20:12 schreef JDude het volgende:
Ook dat kan dus, al schrok ik ook wel even toen ik daar bij een dicht hek terugkwam.
Na 1 jaar vervalt hij...quote:Op donderdag 18 november 2010 20:51 schreef Empathologica het volgende:
Over boetes gesproken, begin september boete gekregen voor parkeren in plantsoen (mwhehe) en op de achterkant stond dat ik binnen 6 weken een acceptgiro zou krijgen. Als ik na 8 weken niet betaald heb kr
Zelfs eens boete gehad. Omdat het parkeerkaartje 2 minuten was verlopen, ik was 1 minuut later bij de auto.
Direct volgende dag bezwaaijg ik een boete er boven op ofzo.
Heb dus -tadapampam- nog steeds geen acceptgiro. Niet dat ik hem zo graag wil betalen maar niet dat ik straks het dubbele moet betalen omdat ik te laat ben omdat ie niet aan komt.
Of vervalt zo'n ding na x aantal dagen?
Ik had 'm vorige week ook bijna. Ik zet hem wel vaker in het stukje gras neer, toevallig die ene keer dat ik hem wat verder weg parkeerde en daar dus níet stond.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:51 schreef Empathologica het volgende:
Over boetes gesproken, begin september boete gekregen voor parkeren in plantsoen (mwhehe) en op de achterkant stond dat ik binnen 6 weken een acceptgiro zou krijgen. Als ik na 8 weken niet betaald heb krijg ik een boete er boven op ofzo.
Heb dus -tadapampam- nog steeds geen acceptgiro. Niet dat ik hem zo graag wil betalen maar niet dat ik straks het dubbele moet betalen omdat ik te laat ben omdat ie niet aan komt.
Of vervalt zo'n ding na x aantal dagen?
Ja.quote:Op donderdag 18 november 2010 21:17 schreef Marco001 het volgende:
Geld met 2 banden op het grasveld ook als parkeren in plantsoen?
Hier ook, maar ze zijn er de laatste week weer volop mee bezig.quote:Op donderdag 18 november 2010 21:29 schreef Marco001 het volgende:
Dan kunnen ze bij ons vaak bekeuringen uitschrijven......
Hier ookquote:Op donderdag 18 november 2010 21:39 schreef Marco001 het volgende:
Hier rijd max 1 keer per jaar een politieauto door de straat
Hier komt gewoon van die parkeerwouten langs.quote:Op donderdag 18 november 2010 21:39 schreef Marco001 het volgende:
Hier rijd max 1 keer per jaar een politieauto door de straat
Nee, precies andere kant: Groningse kustquote:Op donderdag 18 november 2010 21:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier ook
Woonde jij nou ook aan de kust? Ook Zeeland dan zeker?
Volgens mij hebben wij één politieauto voor 2 dorpen die samen 1,5 keer de oppervlakte van de stad Utrecht hebbenquote:Op donderdag 18 november 2010 22:19 schreef Bartholomeus het volgende:
Wij hebben 2 politiewagens op een stuk of 8 dorpen in de regio. Waddenkjuhzelluf
quote:Op donderdag 18 november 2010 23:28 schreef Bartholomeus het volgende:
Trouwens!
Ik had de antennekabel van m'n radio gesloopt. Het pinnetje hoort aan de kabel, hij zat in de radio
Dus! Ik een reparatiestekker gekocht, de schroefvariant. Lekker makkelijk, want je hoeft alleen maar een schroefje aan te draaien. Kleuter kan de was doen, dus ik kan die stekker fixen. Dacht ikWat blijkt nou? Als je het schroefje aandraait om het draadje mee vast te klemmen, draai je doordat het schroefje dus draait het draadje kapot en heb je nog geen contact. Dus...
![]()
Van puur gif die schroefstekker het raam uit geknikkerd en eentje gehaald die je moet solderen. Nou ben ik niet bang voor een soldeerbout en een beetje tin, dus hoppa! Kabeltje strippen, prima prima prima. Manteltje terugvouwen prima prima prima. Kerndraad in het pinnetje friemelen, prima prima prima. Manteltje in het lipje frunniken, prima prima prima. Lipjes buigen om kabel vast te klemmen prima prima prima. Boutje opstoken, tin d'r bij, kerndraad vastsolderen in pinnetje, prima prima primaDus vol goeie moed liet ik dat pinnetje voorzichtig vol hete tin lopen, zodat de kerndraad netjes contact zou maken met het pinnetje, zodat het signaal goed doorgegeven zou worden. MAAR. Dat $%^%^(&^&$%^@$%^@#% kutdraadje dat de kern van die kabel vormt was WEER afgebroken
![]()
![]()
Nja, een tweede kans zat er niet in omdat ik wel heel goed m'n best had gedaan met die soldeertin
Goed, van pure frustratie ook die stekker het raam weer uit geknikkerd. Maarja, hoe moet dat dan, zo zonder stekker aan de antennedraad
![]()
![]()
Nou, ik kwam op het lumineuze idee om eens wat aan die draad te trekken, en die bleek langer dan gedacht. Wahahahant, er zit een antenneversterker aan de echte antennedraad, en het was dus de stekker die vanaf die versterker kwam die gemold wasWat heet, tot 5 keer toe
En die antenneversterker kan er natuurlijk ook in z'n geheel tussenuit
Dus, ik een nieuwe antenneversterker gekocht, die er tussen gezet, en klaar
![]()
10 minuten werk als ik dat meteen had gedaan, een hele middag als je een stugge eigenwijze achterhoeker prutser bent
Mwuah, er ging waarschijnlijk 3 km/u correctie af, dus grote kans dat hij 77 reed. Bovendien staat de km-teller vaak ruim afgesteld en zat hij dik over de 80 op de teller in zijn auto. Blijft kut, daar niet van, maar toch echt eigen schuld.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:00 schreef Purdey het volgende:
[..]
Foei, foei! Hoeveel is de schade?
Wel een zielig geval zeg, 70&74
Eigenlijk vind ik het wel prima hoe het zo werkt. Als je een klein beetje te hard rijdt betaal je niet zoveel, als je harder te hard rijdt betaal je meer.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:35 schreef twiFight het volgende:
[..]
Mwuah, er ging waarschijnlijk 3 km/u correctie af, dus grote kans dat hij 77 reed. Bovendien staat de km-teller vaak ruim afgesteld en zat hij dik over de 80 op de teller in zijn auto. Blijft kut, daar niet van, maar toch echt eigen schuld.
Overigens vind ik niet dat ze boetes voor een beetje te hard af moeten schaffen. Je moet ergens de grens trekken. Als 50% van de mensen 5 km/u boven het maximum rijden en je zou mensen die 5 km/u te snel gaan geen boete geven, dan gaan al die mensen gewoon 10 km/u boven het maximum rijden. Ik ben wel voor een aangepast systeem, waarbij je of 1) de eerste twee kleine overtredingen bij een waarschuwing laat, maar bij de derde ook gelijk een groot bedrag moet betalen, of 2) bij kleine overtredingen een heel klein bedrag (¤15 of zo) dat bij hogere overtredingen héél snel oploopt.
Spreek voor jezelf, ik heb al de nodige kabeltjes van stekkertjes voorzien. Computernetwerken, radio's inbouwen in voertuigen waar geen iso-stekkers in zitten, zulke kunsten. En normaal gaat dat allemaal prima, maar normaal zijn dat ook wat stuggere kabels. De kern van dit kabeltje is echt maar 6 draadjes dik, dat trek je met je nagels nog doorquote:Op donderdag 18 november 2010 23:31 schreef L0we het volgende:
[..]
Zit soms gemeen in mekaar he?! Zijn vervelende dingen, die kabels
Mwah. Ik vind 55 in de bebouwde kom iets anders als 125 op de snelweg. Wat mij betreft mag de eerste 5% gratis zijn. Dus dat is 2,5km/h in de bebouwde kom, 6km/h op de snelweg. Verder mag het systeem wel blijven zoals het isquote:Op donderdag 18 november 2010 23:35 schreef twiFight het volgende:
[..]
Mwuah, er ging waarschijnlijk 3 km/u correctie af, dus grote kans dat hij 77 reed. Bovendien staat de km-teller vaak ruim afgesteld en zat hij dik over de 80 op de teller in zijn auto. Blijft kut, daar niet van, maar toch echt eigen schuld.
Overigens vind ik niet dat ze boetes voor een beetje te hard af moeten schaffen. Je moet ergens de grens trekken. Als 50% van de mensen 5 km/u boven het maximum rijden en je zou mensen die 5 km/u te snel gaan geen boete geven, dan gaan al die mensen gewoon 10 km/u boven het maximum rijden. Ik ben wel voor een aangepast systeem, waarbij je of 1) de eerste twee kleine overtredingen bij een waarschuwing laat, maar bij de derde ook gelijk een groot bedrag moet betalen, of 2) bij kleine overtredingen een heel klein bedrag (¤15 of zo) dat bij hogere overtredingen héél snel oploopt.
Dat bedoel ik, het zijn vervelende dingen, die antennekabels...quote:Op donderdag 18 november 2010 23:44 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, ik heb al de nodige kabeltjes van stekkertjes voorzien. Computernetwerken, radio's inbouwen in voertuigen waar geen iso-stekkers in zitten, zulke kunsten. En normaal gaat dat allemaal prima, maar normaal zijn dat ook wat stuggere kabels. De kern van dit kabeltje is echt maar 6 draadjes dik, dat trek je met je nagels nog door
Goed bezig!quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:00 schreef CherryLips het volgende:
Vandaag ging het rijden eigenlijk wel foutloos. Inparkeren ging goed (er stonden verder geen auto's, maar toch), uitparkeren ging goed en hij staat nu ook retestrak voor het huis. Geen commentaar gehad van bijrijder.
Juist vanwege de boete's moeten km-tellers juist iets voorlopen (is wettelijk verplicht), zodat men zich bij een verkeersovertreding nooit kan beroepen op een foutieve km-teller.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:35 schreef twiFight het volgende:
[..]
Mwuah, er ging waarschijnlijk 3 km/u correctie af, dus grote kans dat hij 77 reed. Bovendien staat de km-teller vaak ruim afgesteld en zat hij dik over de 80 op de teller in zijn auto. Blijft kut, daar niet van, maar toch echt eigen schuld.
quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:00 schreef CherryLips het volgende:
Vandaag ging het rijden eigenlijk wel foutloos. Inparkeren ging goed (er stonden verder geen auto's, maar toch), uitparkeren ging goed en hij staat nu ook retestrak voor het huis. Geen commentaar gehad van bijrijder.
quote:MIDDELBURG - Een 19-jarige inwoner van Kapelle is donderdag in Middelburg veroordeeld voor een verkeersongeluk met dodelijke afloop. De man wordt roekeloos rijgedrag verweten.
De man is veroordeeld tot een gevangenisstraf van een half jaar waarvan twee maanden voorwaardelijk, een taakstraf van 240 uur en een rijontzegging van drie jaar. Er was naast de opgelegde rijontzegging een celstaf van acht maanden tegen hem geëist. De taakstraf zal de jongeman in een revalidatiecentrum voor verkeersslachtoffers moeten vervullen.
Op 24 mei reed de beginnend bestuurder met een snelheid van rond de honderd kilometer per uur over de Langeweg in Wilhelminadorp en ging driftend een rechter bocht in. De maximum snelheid is daar 60 kilometer per uur.
In de bocht brak de wagen uit, de Kapellenaar verloor de macht over het stuur en de auto kwam op de linker weghelft terecht. Een hem tegemoetkomende motorrijdster uit Nieuwerkerk (22) kon de auto niet meer ontwijken en een botsing met fatale afloop was het gevolg.
De rechtbank nam het de scholier met name kwalijk dat hij dergelijk rijgedrag 'voor de kick' deed. Binnenkort moet de Kapellenaar deelnemen aan een speciale rijtest van het CBR om te kijken of hij nog wel geschikt is om een voertuig te besturen.
Die 4 maanden klinkt inderdaad vrij mild. Maar wat wel zo is dat hij nu een strafblad heeft, dus dat hij elke baan in de vervoerswereld waarschijnlijk wel kan vergeten.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:15 schreef JDude het volgende:
Meer dan verdiend. Vier maanden in de bak vind ik nog mild.
Tja, noem nog eens wat opties om dit soort figuren (preventief!) op andere gedachten te brengen, naast het afdwingen van de maximumsnelheid.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:25 schreef von_Preussen het volgende:
Wat doet de politie om dit soort figuren tegen te houden? Niets!
Maar wel lekker boete's uitschrijven, want das veel makkelijker.
Die kerel reed 40 km/h te hard, kijk eens naar wegmisbruikers / blik op de weg, daar zie je ook vaak genoeg dat zulk soort figuren van de weg worden gehaald. Ik denk dat de politie er hard genoeg mee bezig is hoorquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:25 schreef von_Preussen het volgende:
Wat doet de politie om dit soort figuren tegen te houden? Niets!
Maar wel lekker boete's uitschrijven, want das veel makkelijker.
Die zijn er ook, hoorde pas van een tiplijn voor asorijders, die werden dan vaker in de gaten gehouden door de politie. Vind ik een prima idee!quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:28 schreef JDude het volgende:
[..]
Tja, noem nog eens wat opties om dit soort figuren (preventief!) op andere gedachten te brengen, naast het afdwingen van de maximumsnelheid.
Hoe moet je dat dan doen? Alsof er een GPS tracker in de auto zit? Of via kenteken het woonadres opzoeken en dan volgen?quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:29 schreef L0we het volgende:
[..]
Die zijn er ook, hoorde pas van een tiplijn voor asorijders, die werden dan vaker in de gaten gehouden door de politie. Vind ik een prima idee!
Kenteken noteren, als ze hem tegenkomen even achter hem aan rijden volgens mijquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:48 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Hoe moet je dat dan doen? Alsof er een GPS tracker in de auto zit? Of via kenteken het woonadres opzoeken en dan volgen?
Wat is dat nou weer voor Telegraaf-borrelpraatquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:25 schreef von_Preussen het volgende:
Wat doet de politie om dit soort figuren tegen te houden? Niets!
Maar wel lekker boete's uitschrijven, want das veel makkelijker.
Ik geef toe, het is zeer kort door de bocht, maar ik erger me gewoon aan die agenten die zo lopen te miepen als je met een lekker vaartje over de snelweg rijdt, en vervolgens je moreel gezien het predikaat van wegpiraat krijgt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor Telegraaf-borrelpraat
Ben ik helemaal met je eensquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik geef toe, het is zeer kort door de bocht, maar ik erger me gewoon aan die agenten die zo lopen te miepen als je met een lekker vaartje over de snelweg rijdt, en vervolgens je moreel gezien het predikaat van wegpiraat krijgt.
Voor mij zijn wegpiraten mensen die dingen met hun auto doen, waar ze hem niet meer onder controle hebben, zoals de jongen uit het nieuwsbericht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |