ik gelukkig ookquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:13 schreef Cee het volgende:
Ik heb te weinig verstand van paarden om dit te snappen.
Mnr Visser is rijp voor de slacht!quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:13 schreef Karina het volgende:
Mr Visser heeft dezelfde pijntjes als het paard.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:14 schreef Ricard0j het volgende:
[..]
Mnr Visser is rijp voor de slacht!
Grappig, bijna precies 2 jaar geleden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:15 schreef Piles het volgende:
[..]
18 november 2008
Een zaak bij de Rijdende Rechter
College van mnr visserquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:17 schreef Karina het volgende:
Wat een vreemd zaaltje, lijkt me niet lekker zitten daar.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:15 schreef snellejelle het volgende:
[..]
het was een kopie van de vorige, maar nu aangepast
Ceequote:Op dinsdag 16 november 2010 22:17 schreef Cee het volgende:
[..]
![]()
Deze zaak gaat gepaard met veel emoties. Die vrouw heeft de teugels vast in deze discussie maar de man is de schoft. Ze kennen dit soort mensen van haver tot gort! Hopelijk vergaloppeert dhr. Visser zich niet bij de uitspraak en geeft hij een hengst op het tafeltje met z'n hamer en zal hij de boel niet te veel hoeven sussen! Wat een nachtmerrie!
sorry
quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:17 schreef Cee het volgende:
![]()
Deze zaak gaat gepaard met veel emoties. Die vrouw heeft de teugels vast in deze discussie maar de man is de schoft. Ze kennen dit soort mensen van haver tot gort! Hopelijk vergaloppeert dhr. Visser zich niet bij de uitspraak en geeft hij een hengst op het tafeltje met z'n hamer en zal hij de boel niet te veel hoeven sussen! Wat een nachtmerrie!
sorry
Jaja...quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:13 schreef Cee het volgende:
Ik heb te weinig verstand van paarden om dit te snappen.
Ceequote:Op dinsdag 16 november 2010 22:17 schreef Cee het volgende:
[..]
![]()
sorry
Dan moet ze dat wel zeggen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:20 schreef trovey het volgende:
Omdat het paard dan naar de slacht gaat Meneer Visser, daarom wil ze dat paard niet teruggeven.
Ach nee joh, iedere gek kan wedstrijden rijden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:19 schreef Karina het volgende:
Een paard dat wedstrijden moet doen, kost toch veel meer dan 3000 euro (denk ik).
@Cee: je moet bij die redactie gaan werken!
Oh, weet ik veelquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:21 schreef alors het volgende:
[..]
Ach nee joh, iedere gek kan wedstrijden rijden.
Totilasjes en Salinero's ja die kosten tonnen/miljoenen.
Volgend seizoen komt ie te paard naar de mensen toe.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:26 schreef Cassius het volgende:
Wtf, het Rijdende Rechter Ranch Resort?
Whehe, gmtaquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:27 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Volgend seizoen komt ie te paard naar de mensen toe.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:27 schreef Piles het volgende:
Volgende week met cowboyhoed en paard op locatie-bezoek
Joris' Showroom #1quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:28 schreef jeroen25 het volgende:
Straks joris met de oudste padvinder van nederland.
Te duur joh, paard moet je wel wat mee kunnen doen anders hoppa naar de slacht....Ik ga mijn katten ook maar eens duidelijk maken dat het tijd is om muizen te vangen want andersquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:27 schreef Karina het volgende:
Ze wil gewoon van dat beest af, als ze dat paard echt zo "lief" vindt, dat houd ze hem gewoon zelf./
Ik vond hem zelf best goed eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Dat paard wordt nu gewoon cadeau gegeven aan die opvang? Hoe wordt het gebit van dat paard dan gecontroleerd?
Begin een zaak tegn hem..quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:48 schreef Adelante het volgende:
Een rechter moet zich afzijdig houden van het welzijn van het paard, maar puur en alleen beslissen over de juridische gang van zaken. Meester Visser ging zijn boekje te buiten in deze.
dat is de C in NCRVquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:48 schreef Adelante het volgende:
Een rechter moet zich afzijdig houden van het welzijn van het paard, maar puur en alleen beslissen over de juridische gang van zaken. Meester Visser ging zijn boekje te buiten in deze.
Was een voorstel, ze mogen het paard alsnog naar de slager brengen hoor.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:48 schreef Adelante het volgende:
quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:48 schreef Adelante het volgende:
quote:In deze uitzending een terugblik op de meest spraakmakende zaken van dit seizoen. Jetske van den Elsen bezoekt de familie À Campo en hun teruggekregen kamelen. In IJmuiden gaat ze kijken of buurman De Lange daadwerkelijk zijn bouwwerk heeft afgebroken.
De lichamelijk gehandicapte Ernst streed bij De Rijdende Rechter voor een mooie aangepaste keuken. Inmiddels heeft het verdrietige nieuws het programma bereikt dat Ernst overleden is. Jetske gaat als hommage aan Ernst langs in zijn oude woning en praat met zijn nabestaanden en de nieuwe directeur van de wooninstelling.
sja.quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:05 schreef TheAgent het volgende:
Oef, Ernst is overleden.![]()
Ook al was het geen fijn mannetje, toch is het triest.
[ afbeelding ]
Opmerkelijk idd...quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:05 schreef TheAgent het volgende:
Oef, Ernst is overleden.![]()
Ook al was het geen fijn mannetje, toch is het triest.
[ afbeelding ]
quote:Panelleden gezocht!
Voor een proefuitzending van de Rijdende Rechter zijn wij op zoek naar mensen met een uitgesproken mening. We willen een panel gaan maken van 12 mensen die discussiëren over de zaak die Meester Visser behandelt. In eerste instantie gaat het om een proefuitzending, maar de bedoeling is dat het een vast onderdeel gaat worden in het programma. Dus bent u: ouder dan 18 jaar, niet verlegen en heeft u overal een mening over, mail naar: derijdenderechter@idtv.nl. Graag met uw naam, telefoonnummer, korte omschrijving van uzelf en een foto.
quote:Vijftien jaar burenruzies
Deze maand bestaat De rijdende rechter vijftien jaar. Partijen met een conflict kunnen sinds 1996 bij mr. Frank Visser terecht voor een bindende juridische uitspraak. De afgelopen jaren heeft hij zich over uiteenlopende zaken gebogen. Daar zaten nogal wat exotische zaken tussen. Hij kreeg onder meer zaken over wildpoepende reigers, een ongelukkig geplaatste lantaarnpaal en slecht behandelde kamelen op zijn bordje.
Kostbare tijd
De rijdende rechter staat echter vooral bekend om de burenruzies. Vooral overhangende bomen, rumoerige huisdieren en plotseling geplaatste erfafscheidingen blijken regelmatig voor enorme conflicten te zorgen. Mr. Visser vertelde eerder dat ook het kleine leed hem nog steeds weet te boeien. “Ik kreeg na een uitzending reacties van mensen die het zielig voor mij vonden dat ik mijn kostbare tijd moest verdoen met een zaak waarin het financiële belang zo’n beetje gelijk was aan nul. Maar ik vond het juist een interessante zaak, omdat bepaalde basisbegrippen uit het recht er heel mooi op van toepassing waren. Je zou hem zo voor kunnen leggen aan eerstejaars rechtenstudenten.”
Stokpaardjes
Rode draad door vijftien jaar De rijdende rechter is de reden voor de conflicten. Een van mr. Vissers stokpaardjes is namelijk dat het maar zelden écht gaat om de boom, de schutting of de teckel. Meestal vinden de mensen elkaar gewoon niet aardig, of hebben ze ruzie gehad over heel iets anders en gebruiken ze de zaak ook om elkaar dwars te zitten. Om die reden geeft Visser de strijdende partijen ook vaak het advies om samen langs te gaan bij een buurtbemiddelaar. In zijn boek Onze buren (2008) besteedt hij ook nadrukkelijk aandacht aan buurtbemiddeling, die volgens hem veel problemen kan oplossen.
Royaal geasfalteerd
De eerste aflevering van het vijftiende seizoen De rijdende rechter gaat over een conflict tussen mevrouw Fehling en de gemeente Frankeradeel. De gemeente heeft de weg voor haar huis te royaal geasfalteerd. Hierdoor is Fehling een stuk van haar grond kwijt. Ook kan ze haar heg niet meer snoeien zonder het risico te lopen aangereden te worden. De gemeente ontkent de weg überhaupt geasfalteerd te hebben. Wie staat er in zijn recht? Een pittige zaak voor mr. Visser.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:33 schreef Cee het volgende:
Als ik niet op de bank zat, stond ik nu te springen.
Ja.. daarom vraag ik het ook... zij beweert dat hij dat heeft gedaan. Maar dat lijkt me toch raar.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:38 schreef alors het volgende:
[..]
Kunnen ook gewoon jagers zijn toch?
Tuurlijk, maar dan moet ze naar de grote stad en dat is engquote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:38 schreef Me_Wesley het volgende:
Kan je daar niet gewoon aangifte van doen dan?
De rijdende rechter mag straks een strafrechter erbij roepenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:40 schreef golfer het volgende:
Schieten op huisdieren is natuurlijk not done.
Ja .. dat lijkt er wel op. Het heel dorp spant tegen haar samen.....quote:
Dat is inderdaad idioot, maar... klopt het wat ze denkt?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:40 schreef golfer het volgende:
Schieten op huisdieren is natuurlijk not done.
9cm asfalt, dus oudje had gelijk denk ik: dat was de eerste laag.quote:
¤120 voor een vierkante meter in de toendraquote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:46 schreef TheAgent het volgende:
¤120 * 100m²... Ai, daar gaat je overwaarde.
voor zijn trekkerquote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:49 schreef Me_Wesley het volgende:
Waarom wil die buurman die heg nou weer naar achter
Buurvrouwtje pestenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:49 schreef Me_Wesley het volgende:
Waarom wil die buurman die heg nou weer naar achter
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:51 schreef Cee het volgende:
Wie? Wie? Kom op, kom maar wie wie wie? Kom maar! Wie? Wie?![]()
Ik ben nu iig voor de buurvrouwquote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:52 schreef Injetta het volgende:
Het is wel een rare buurman inderdaad.... Misschien heeft ze toch wel gelijk..
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Alles wat fout gaat... dat ben jij...
duidelijk jaquote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:54 schreef Me_Wesley het volgende:
Wie is dit nou weerEen vogelspotter ofzo?
Geen Friezen bashen aubquote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waarom wordt die man niet ondertiteld?
Ja, echt masterlijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:54 schreef Me_Wesley het volgende:
Dit programma heeft wel een geniale casting-afdeling zeg
Vooral als je net ruzie hebt met je vriendje/vriendinnetje, en dat hij dan probeert tot een compromis te komenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:55 schreef Cee het volgende:
Stel je voor dat mr. Visser je oom of opa is, dan ga je toch met plezier naar familie-verjaardagen.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Vooral als je net ruzie hebt met je vriendje/vriendinnetje, en dat hij dan probeert tot een compromis te komen
Pakt ie een ladder erbij om hem een trap te verkopen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Vooral als je net ruzie hebt met je vriendje/vriendinnetje, en dat hij dan probeert tot een compromis te komen
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:57 schreef Cee het volgende:
[..]
Pakt ie een ladder erbij om hem een trap te verkopen.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:55 schreef Cee het volgende:
Stel je voor dat mr. Visser je oom of opa is, dan ga je toch met plezier naar familie-verjaardagen.
quote:Hier is je verjaardagscadeau en daar zul je het mee moeten doen.
Vergeet de deskundige niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Oquote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:55 schreef Cee het volgende:
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:58 schreef Bladergroen het volgende:
[..]
"Dit is mijn cadeau en hier zul je het mee moeten doen"
Dat is helaas echt zoquote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:04 schreef Ragboer het volgende:
Mensen die van de randstad naar "de provincie" gaan wonen denken vaak dat er totale rust is. Maar in het platteland wordt ook gewoond, geleefd, en gefeest. Tja, en dan gaan ze zeiken.
Precies. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij haar het leven zuur maakt. Echt een vervelend mannetje...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:06 schreef Arcee het volgende:
Wat een eikel die buurman Herrema.
Sneu voor die kat.
Ja inderdaad ouwe kuthoer, alle ruimte om je heen en dan nog zeiken. Terwijl ze notabene een stuk grond gejat had van de gemeentequote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:04 schreef Ragboer het volgende:
Mensen die van de randstad naar "de provincie" gaan wonen denken vaak dat er totale rust is. Maar in het platteland wordt ook gewoond, geleefd, en gefeest. Tja, en dan gaan ze zeiken. Oud vrouwtje gelooft daarnaast ook nog in complottherorieën en is heel erg halsstarrig. Tja, dan krijg je dit. Ze woont al in the middle of nowhere en dan gaat ze nog zeiken om overlast van tractoren. Vrouwtje moet gewoon zelfmoord plegen om uit haar lijden verlost te worden.
Ik zou alleen maar durven dromen van zoveel ruimte: http://maps.google.nl/map(...)897,0.02105&t=h&z=16quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:17 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ja inderdaad ouwe kuthoer, alle ruimte om je heen en dan nog zeiken. Terwijl ze notabene een stuk grond gejat had van de gemeente
Volgens mij heeft ze niet echt meer veel klanten, behalve dan die Ko de Boswachter. Dus om haar nu meteen uit te maken voor kuthoer vind ik wat overdreven.quote:
Jammer alleen dat er in je omgeving 50 mensen zitten die echt alles van je (willen) weten en je doen en laten met alles volgen. Amsterdam is mij te druk maar een gehucht met 50 mensen is voor mij ook HELP!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:22 schreef Ragboer het volgende:
[..]
Ik zou alleen maar durven dromen van zoveel ruimte: http://maps.google.nl/map(...)897,0.02105&t=h&z=16
Dat kan wel zo zijn, maar rechtvaardigt het dat die boer haar berm kapot rijdt en haar omheining? Okee, die berm bleek achteraf niet van haar te zijn, maar zowel zij als de buurman wisten daar op dat moment niets van. En hoewel er geloof ik geen getuigen waren geloof ik het zonder meer. Die boer ging al zowat schuimbekken toen het ging over stenen op de weg en dat hij zich niet liet opsluiten. Dus het is best aannemelijk dat hij als hij niet helemaal door de bocht komt met z'n trekker dat hij gewoon doorramt. Ik geef toe dat dat vrouwtje ook wel een beetje paranoide was met haar "alles wat misgaat is jouw schuld", maar die boer kwam ook wel over als een kwal van een vent.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is helaas echt zoBoeren rijden mest, oogsten 's nachts, zorgen voor modder op de weg, en er komen in Zeeland heul veul toeristen 's zomers. Ja, dan is het opeens niet meer rustig
En voor een prikkie! Hier in de randstad koop je hooguit een 3-kamerflatje voor dat bedrag, en dan nog niet eens in een goede buurt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 06:50 schreef Snoopyfrl het volgende:
Oh wat een heks.. inderdaad zoals gezegd, iemand die continu loopt te mekkeren dat boeren zo vroeg met een trekker er langs rijden, HAAR rust verstoren, HAAR berm vernielen, ze kan HAAR haag niet meer knippen zo (hoezo niet trouwens). Meerdere van dit soort 'gevallen' meegemaakt, een ramp voor de boeren. Hier in de buurt (ook Friesland) eentje die 's nachts het bieten rooien stil ging leggen omdat ze wilde slapen, maak je vrienden mee als de bieten er nodig uit moeten en je al weken wacht voordat je kunt rooien!
Overigens keek die boer ook wel treiterig uit zijn ogen..![]()
Maar.. ze heeft woord gehouden:
http://www.funda.nl/koop/(...)dweg-7/fotos/#foto-1
[ afbeelding ]
Het huis staat te koop..
Idem.quote:Op woensdag 9 februari 2011 08:45 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Mr. Visser weer begonnen? Dat ik dat heb gemist! Snel vandaag terugkijken
Oei, dat interieur moet wel veel aan gebeuren, wat een ouwe teringzooiquote:Op woensdag 9 februari 2011 06:50 schreef Snoopyfrl het volgende:
Oh wat een heks.. inderdaad zoals gezegd, iemand die continu loopt te mekkeren dat boeren zo vroeg met een trekker er langs rijden, HAAR rust verstoren, HAAR berm vernielen, ze kan HAAR haag niet meer knippen zo (hoezo niet trouwens). Meerdere van dit soort 'gevallen' meegemaakt, een ramp voor de boeren. Hier in de buurt (ook Friesland) eentje die 's nachts het bieten rooien stil ging leggen omdat ze wilde slapen, maak je vrienden mee als de bieten er nodig uit moeten en je al weken wacht voordat je kunt rooien!
Overigens keek die boer ook wel treiterig uit zijn ogen..![]()
Maar.. ze heeft woord gehouden:
http://www.funda.nl/koop/(...)dweg-7/fotos/#foto-1
[ afbeelding ]
Het huis staat te koop..
Ook helemaal vergeten, vanavond even kijken.quote:Op woensdag 9 februari 2011 08:45 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Mr. Visser weer begonnen? Dat ik dat heb gemist! Snel vandaag terugkijken
Ach, haal de meubels er es uit en schilder wat. Dat scheelt al enormquote:Op woensdag 9 februari 2011 12:49 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Oei, dat interieur moet wel veel aan gebeuren, wat een ouwe teringzooi
quote:Na 42 jaar besluiten Alfred en Antonia Verstraten te vertrekken uit het Zeelandse Waarde. Ze hebben alleen hun huis nog niet verkocht. Ze denken dat dat komt door de vochtplekken in de muur, volgens hun veroorzaakt door een verbouwing van de badkamer bij de nieuwe buren.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:21 schreef Piles het volgende:
Tering hé, wat voor stagiair zit daar nou weer op de redactie
Die jonkies wel, maar die ouwe praat Hagenees.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:39 schreef Piles het volgende:
Echte Zuid-Bevelanders hoor, wat een kutaccent
Geen idee of dat Hagenees is, maar Zeeuws is het nietquote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Die jonkies wel, maar die ouwe praat Hagenees.
En z'n vrouw met Parkinson blijft nee schudden.
Feitelijk snap ik er nog geen ruk vanquote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:40 schreef Toad het volgende:
Hoe denken jullie hier feitelijk over? Feitelijk dan he.
Jaa, daar doet hij mij aan denkenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:41 schreef matthijst het volgende:
Kerel lijkt Kees van Kooten wel, in een slechte sketch
Feitelijk wel, ja.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:41 schreef matthijst het volgende:
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:41 schreef matthijst het volgende:
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Die vrouw naast die oude kerel, net een bobblehead
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |