Game je op de PC of Console of toch liever mobiel of in je browser? Kom je maar niet door een level heen, of is er juist een nieuwe game aangekondigd die je vet lijkt? Hier kun je het hebben over games in de breedste zin van het woord.
Call of Duty: Black Ops is het zevende deel in de bekende Call of Duty-franchise. Het spel verschijnt op 9 november 2010 in Europa voor de Xbox 360, Playstation 3 en de PC en is in opdracht van Activision ontwikkeld door Treyarch, dat eerder Call of Duty: World at War ontwikkelde. De game verschijnt later ook op de Nintendo Wii en de Nintendo DS. Dit deel speelt zich af tijdens de Koude Oorlog. Je bent lid van een elite eenheid, de Black Ops, en je voert in het diepste geheim missies voor het leger uit. Je reist de hele wereld over. Van de poolvlaktes tot Cuba en de jungle van Vietnam.
Ontwikkelaar: Treyarch Uitgever: Activision Platformen: PC, Xbox360, PS3, Wii en NDS Releasedatum: 9 november 2010 Genre: First Person Shooter (FPS) Officiële website:http://www.callofduty.com
Singleplayer Korte informatie over de hoofdpersonages en enkele locaties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Multiplayer Uiteraard bevat ook dit deel van de Call of Duty-serie een uitgebreide multiplayer. Hieronder vind je de belangrijkste informatie over deze modus.
Gamemodes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een van de nieuwe dingen in Black Ops multiplayer is het CoD points (CP) systeem. Naast het verdienen van Experience Points tijdens het spelen, krijg je nu ook zogenaamde CoD points. Dit kun je het beste vergelijken met geld. Met die CoD points kun je onder andere wapens en perks kopen. Die speel je overigens ook gewoon vrij tijdens het levelen, maar op deze manier hoef je niet te wachten tot dat level waarop je eindelijk je felbegeerde wapen kunt gebruiken.
Met de komst van de CP introduceert Treyarch ook een nieuwe online spelmodus genaamd Wager Match. Dit zijn Free For All potjes waar je je verdiende CoD points kunt vergokken. Om geld te winnen moet je zorgen dat je aan het eind van een potje op z'n minst derde bent geworden. Dan zit je dus 'in the money'. Wordt je vierde of lager ben je dus je geld kwijt!
De Wager Matches bestaan uit verschillende modi:
• One in the Chamber: Iedere speler begint met een pistool met slechts een kogel. Kill je iemand, krijg je een nieuwe kogel. Als je mist heb je enkel je mes nog om jezelf te redden! • Sticks and Stones: Iedereen speelt met een Tomahawk en een kruisboog. Kill je iemand met de Tomahawk, dan is het slachtoffer direct bankroet... • Gun Game: Je begint met het minste wapen en bij elke kill krijg je een beter wapen. Diegene die het eerst iemand killed met het laatste wapen wint. • Sharp Shooter: Iedereen begint met een willekeurig wapen en om de zoveel tijd wordt dit wapen vervanger voor een ander.
HK21, M60 RPK-74, Deathmachine, mini-gun from care-package
L96AW, Dragunov WA2000, PSG1
HS-10, Ithaca KS-23, Olympia Spas
China Lake, M202 M72, RPG Strela
ASP, CZ75 M1911, Makarov Python
Crossbow, Ballistic Knife
Frag grenade, Semtex C4, Claymore Tomahawk
Camo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Willy Pete, Nova Gas Flashbang, Concussion Decoy, Camera Spike Tactical Insertion, Jammer Motion Sensor
Ligthweight Faster movement PRO: No falling damage Scavenger Pick up ammo from dead bodies PRO: Extra starting magazines Ghost Undetectable by Spy Planes and Blackbirds PRO: Avoid targeting from aircraft, IR scopes, and Sentry Guns. No red name or crosshair when targeted Flak Jacket Reduce explosive damage PRO: Deflect fire damage and safely toss back Frag Grenades Hardline One less kill for killstreaks PRO: One chance to try for a different reward from Care Package
Hardened Increased bullet penetration PRO: Bullets do extra damage to aircrafts and turrets. Reduced flinch when you are shot Scout Hold breath longer PRO: Faster weapon switching Steady Aim Increased hip fire accuracy PRO: Quicker aiming after sprinting and quicker recovery after knife lunge Slight of Hand Faster reload time PRO: Aim down sights faster (does not apply to sniper rifles) Warlord Two attachments on primary weapon PRO: Start with 1 extra lethal and tactical grenade (except smoke)
Marathon Increased sprint duration PRO: Unlimited sprint Ninja Silent movement PRO: Louder enemies. Completely silent Second Chance Use a pistol while bleeding out or until revived PRO: Survive longer and every teammate can revive you Hacker Detect enemy equipment PRO: Booby trap enemy Care Packages and turn enemy killstreaks and equipment friendly Tactical Mask Protect yourself against Nova Gas PRO: Reduce effects of Flash and Concussion Grenades, and reveal the position of a flashed or stunned enemy
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Launch, Summit Radiation, Cracked
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Servers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de topicstarter De openingspost is hier te vinden.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps! Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e Ik luister NL-Talig
Er moet ook echt iets verzonnen worden om onderscheid te maken tussen HC TDM en normale TDM. Helft van de servers die ik join zijn HC, en daar heb ik echt een hekel aan.
Op zondag 14 november 2010 15:18 schreef Blik het volgende: Er moet ook echt iets verzonnen worden om onderscheid te maken tussen HC TDM en normale TDM. Helft van de servers die ik join zijn HC, en daar heb ik echt een hekel aan.
als je je filter alleen naar non-hc servers laat zoeken zie je ze niet meer en join je ze dus ook niet.
Net mijn E6750 CPU overgeklokt naar 3.2 GHz. Nu was de MP op bootvluchteling zijn server in ieder geval goed speelbaar. Nog niet helemaal lagvrij, maar ik ga i.i.g. niet meer door lag dood.
Er moet ook echt iets verzonnen worden om onderscheid te maken tussen HC TDM en normale TDM. Helft van de servers die ik join zijn HC, en daar heb ik echt een hekel aan.
Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil dan?
En klopt het dat je via de optie Ranked Match in willekeurig welk speltype gegooid wordt?(dus óf in FFA, óf in TDM, óf in S&D?
Enneh, zijn er al servers zonder respawn-vertraging bekend? Da's míjn grootste bezwaar nl.
[ Bericht 4% gewijzigd door Biskwietje op 14-11-2010 17:21:09 ]
Man man man, hoe hebben die teringtyfusschijtspel ooit kunnen uitbrengen? Wat een drama van de eerste klasse zeg .
Ik hoop dat Activision en Treyarch snel failliet gaan wat een stelletje geldklopperij bij die bedrijven zeg. Pure minachting voor de gamer om zo'n butt-spel uit te brengen .
Op zondag 14 november 2010 17:39 schreef pberends het volgende: Man man man, hoe hebben die teringtyfusschijtspel ooit kunnen uitbrengen? Wat een drama van de eerste klasse zeg .
Ik hoop dat Activision en Treyarch snel failliet gaan wat een stelletje geldklopperij bij die bedrijven zeg. Pure minachting voor de gamer om zo'n butt-spel uit te brengen .
Ik snap niet waarover jij loop te zeiken, totaal geen problemen hier en er zijn genoeg mensen die ook geen problemen hebben.
Ik heb nergens last meer van.. Iemand deze error ook of weet een fix? Ligt iig niet aan z'n firewall staat allemaal uit, ports heeft ie geforwarded zoals gayarch als oplossing gaf ..
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey meest baas van FoK 2010 _O_
Ik zit nu ook in de Steam group onder de naam FannyBatter.
In the olden days I always got the impression that TVR built a car, put it on sale, and then found out how it handled. Usually when one of their customers wrote to the factory complaining about how dead he was.
Mensen die hun bak niet eens goed kunnen afstellen en vervolgens gaan zeiken = total idiots.
Hij draait hier als een zonnetje. Your problem dus. Move along, nothing to see here!
In the olden days I always got the impression that TVR built a car, put it on sale, and then found out how it handled. Usually when one of their customers wrote to the factory complaining about how dead he was.
Op zondag 14 november 2010 20:01 schreef krisjanovich het volgende: ben er over na aan het denken dit spel te kopen... moeite waard of niet?
ik zeg ja, maar ik schijn een van de weinige mensen te zijn die practisch lagloos (muv gisteravond) speelt, op 3 verschillende pc's op 2 verschillende internetverbindingen....
ik zeg ja, maar ik schijn een van de weinige mensen te zijn die practisch lagloos (muv gisteravond) speelt, op 3 verschillende pc's op 2 verschillende internetverbindingen....
Kan sinds vandaag eindelijk het spel draaien op 60 fps steady Kende de maps nog nieteens, had alleen telkens even geprobeerd of het werkte.. wat nu dus zo was =)
Dat slaat natuurlijk nergens op. Als je een spel fatsoenlijk wilt spelen, moet je er ook tijd voor over hebben om zelf een en ander af te stellen.
vroegah, toen alle beter was. installeerde je een game en alles werkte. Blijkbaar kan zelfs 'the game of the year' dat tegenwoordig niet meer. Het heeft ook niks met je pc te maken maar met de beta versie van deze game die je hebt gekocht.
Welke malloot heeft de openingspost op de Wiki aangepast? Ik had speciaal een mooie openingspost gemaakt voor het X360/PS3-topic en nu is 'ie helemaal veranderd. Aan namen op Steam en servers hebben wij toch helemaal niks?
De helft van de posts die ik tot nu toe in de PC-reeks voorbij heb zien komen, is gegaan over problemen met de hardware en de multiplayer, dus ik ben blij dat ik hier een console heb staan en deze game wel zonder gezeik kan spelen.
Hoe kun je dan verklaren dat sommigen (zoals ik) niet of nauwelijks problemen ondervinden?
Ik heb ook geen problemen meer, ik bedoelde meer dat het niet te maken heeft met de prestaties van je pc, bij sommigen laggt ie op hun core i7's en bij amd athlons niet.
De helft van de posts die ik tot nu toe in de PC-reeks voorbij heb zien komen, is gegaan over problemen met de hardware en de multiplayer, dus ik ben blij dat ik hier een console heb staan en deze game wel zonder gezeik kan spelen.
Die mensen zitten op het forum te schreeuwen, de mensen bij wie hij wel lekker loopt zitten in-game.
Gast er zijn hier ook mensen met een leven die gewoon een leuk spelletje willen spelen en niet een leven hebben dat om pc's draait, total idiot
Ik heb 2 kids, een vriendin en een baan. Get yourself a life, knowitall.
Op zondag 14 november 2010 22:17 schreef v1tje het volgende: Maaaaaar waarom kregen we bij modern warfare 2 kregen we toch 2 dvd's en nu maar een. Mw2 was 12 gb en deze maar 8 of 9?
Ik vroeg me eigenlijk af wat er 'zwaarder' is voor een computer, singleplayer of multiplayer ?
Ik heb namelijk een PC die niet voldoet aan de min. specs voor Black Ops, maar ben er (op iets minder legale wijze) achtergekomen dat hij de SP toch redelijk soepel draait (alleen op de echt drukke gedeeltes een klein beetje hapering).
Ik overweeg dus om BO toch te kopen, maar zou het zonde vinden als hij straks de MP toch niet aan blijkt te kunnen.
Op zondag 14 november 2010 22:17 schreef v1tje het volgende: Maaaaaar waarom kregen we bij modern warfare 2 kregen we toch 2 dvd's en nu maar een. Mw2 was 12 gb en deze maar 8 of 9?
nee daar ligt het niet aan. MW2 doet hier 80 fps stabiel maxed. Hoere treyarch heeft het gewoon verneukt. Zelfd als ik boven 60 fps uitkomt stottert ie, terwijl er geen framerate drops zijn.
nee daar ligt het niet aan. MW2 doet hier 80 fps stabiel maxed. Hoere treyarch heeft het gewoon verneukt. Zelfd als ik boven 60 fps uitkomt stottert ie, terwijl er geen framerate drops zijn.
Bagger code
Niet alle lag komt van fps
Verder top game net gekocht en nu al verslaafd en ook verder nog geen problemen mee gehad na de install
Ik heb ook geen problemen meer, ik bedoelde meer dat het niet te maken heeft met de prestaties van je pc, bij sommigen laggt ie op hun core i7's en bij amd athlons niet.
Singleplayer gisteren maar uitgespeeld. Op wat irritante bugs en stukken na moet ik zeggen dat het wel een intense ervaring is. Komt ook vooral door de amv stukken en hoe het is opgebouwd.
gisteren in nuketown had ik een persoonlijk record van 19-1 in Demo binnen 2 minuten
neerknallen tot mortar en die doen de rest
Nuketown is een tenenkrommend slechte map. Vijanden spawnen 9 van de 10x achter je als je zelf net spawned....
Op maandag 15 november 2010 09:46 schreef FUFR het volgende: ja dat snap ik ook niet, doe dan de tegenstanders aan 1 kant van de map en ons aan de andere ofzo.
Het idee achter Nuketown ( lekker simpele straat, niet te veel gekut) vind ik ik erg leuk. jammer genoeg is de map zo klein dat je alleen 3vs3 oid kan doen.
Op maandag 15 november 2010 11:00 schreef schijffie het volgende: Het idee achter Nuketown ( lekker simpele straat, niet te veel gekut) vind ik ik erg leuk. jammer genoeg is de map zo klein dat je alleen 3vs3 oid kan doen.
3 v 3 is erg overdreven. 9 v 9 gaat ook wel prima, alleen moeten ze de spawns fixen. Al heb ik er niet al teveel problemen mee.
Nou, gisteravond eerst nog een potje BO gedaan maar kon niet in mijn element komen. zowel met de fal, als de Scorpion als de Famas als de AK47-u niet. toen maar weer MW2 gedaan
hopen dat het vanavond weer beter gaat, mis het voor cheater uitgescholden worden
Op zondag 14 november 2010 21:50 schreef Tauchmeister het volgende: Welke malloot heeft de openingspost op de Wiki aangepast? Ik had speciaal een mooie openingspost gemaakt voor het X360/PS3-topic en nu is 'ie helemaal veranderd. Aan namen op Steam en servers hebben wij toch helemaal niks?
Deze malloot.. Maak je eigen OP maar.. Of maak een nieuwe pagina aan op de Wiki. Wij hebben toch een mooiere
Q:@pcdev Awesome, will the next patch be in the next couple days you think? A: @theCenty We have some nice optimizations for better FPS going into QA tomorrow. A2:@y0haN trying to release patch before the weekend. will go into QA tomorrow.
Op maandag 15 november 2010 11:45 schreef Dibble het volgende: Q:@pcdev Awesome, will the next patch be in the next couple days you think? A: @theCenty We have some nice optimizations for better FPS going into QA tomorrow. A2:@y0haN trying to release patch before the weekend. will go into QA tomorrow.
Ja inderdaad singeplayer hebben ze wapens gewoon geporteerd hahaha
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende: Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
ik vind de submachine guns echt underpowered. vergeleken met ak en famas enz.
ik mis echt de stopping power
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende: Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
Op maandag 15 november 2010 11:54 schreef MrDrako het volgende: hardcore HQ is weer helemaal leuk wat was mw2 een goor tyfus kutspel zeg met z'n matchmaking. Dit voelt al weer een stuk meer als mw1.
Ik mis alleen nog custom maps en mods Freezetag ftw, maar ik speel iig al sinds de release lag vrij
Ik speel ook alleen maar HC HQ. Heerlijk om als een schaduw over de maps te hollen omdat niemand je hoort rennen. Heb al erg vaak achter iemand gestaan om op 1 meter afstand een ballistic knife in zn nek te schieten!