abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88601303
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen wordt welkom geheten.
  donderdag 11 november 2010 @ 17:26:26 #2
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88601333
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, zo'n iemand is wel makkelijk te verslaan :')
En hij is ook nog lid van het CDA. Ach tis een goeie gozer.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 11 november 2010 @ 17:26:44 #3
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88601337
Ik krijg het gewoon warm van deze TT :D
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88601350
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:26 schreef phpmystyle het volgende:
Ik krijg het gewoon warm van deze TT :D
Pas nu wel op dat je niet overhit raakt o|O
  donderdag 11 november 2010 @ 17:29:59 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88601419
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Pas nu wel op dat je niet overhit raakt o|O
Ik zal het proberen :P
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 11 november 2010 @ 17:32:31 #6
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88601497
Zakkenvullers!
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  donderdag 11 november 2010 @ 17:33:53 #7
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88601535
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:32 schreef TomLievense het volgende:
Zakkenvullers!
Dat zeg je niet over de VVD :(!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 11 november 2010 @ 17:36:39 #8
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88601620
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat zeg je niet over de VVD :(!
Allemaal, ook de VVD.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_88601627
PVV make my day *O*

Een mooie rijm om alvast een beetje in de Sinterklaas-temming te komen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_88601697
VVD vind ik een vreselijke partij.
pi_88601722
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En hij is ook nog lid van het CDA. Ach tis een goeie gozer.
Dus wel politiek betrokken. Maar had je wel goed verstaan wat hij zei? Sloeg het echt op de PVV?
pi_88602138
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Zo ken ik je weer :P

Hoi iedereen trouwens :Y)
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_88602251
Hoi :W
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_88602308
Hoi allemaal :W
  donderdag 11 november 2010 @ 18:01:05 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88602392
quote:
Waarom?
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dus wel politiek betrokken. Maar had je wel goed verstaan wat hij zei? Sloeg het echt op de PVV?
Ja en hij is op zich best slim maar hier slaat ie de plank finaal mis. Anyway, wij gaan nog naar het provinciehuis met de klas en dan zei hij dat we nog gaan debatteren. Ik zag al dat een paar klasgenoten in het maatschappijleer boek hadden ingevuld dat VVD en PVV kut partijen waren :( Dus dat kan nog lachen worden, aangezien ik verbaal gezien in het echt toch wel wat sterker uit de hoek kom dan dat ik hier laat zien.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88602534
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom?
[..]

Omdat de partij bijkans slechts vanuit het eigen ik, het "indivudu" benadert. Vanuit sociologische hoek is dat imo "fout". Mensen zijn sociale wezens, je kan niet buiten het geheel om. De VVD heeft geen/ onvoldoende oog voor de zwakken. Solidariteit is voor VVD zo ongeveer een vloek. Vanuit die invalshoek kan je imo geen goed beleid maken .
quote:
Ja en hij is op zich best slim maar hier slaat ie de plank finaal mis. Anyway, wij gaan nog naar het provinciehuis met de klas en dan zei hij dat we nog gaan debatteren. Ik zag al dat een paar klasgenoten in het maatschappijleer boek hadden ingevuld dat VVD en PVV kut partijen waren :( Dus dat kan nog lachen worden, aangezien ik verbaal gezien in het echt toch wel wat sterker uit de hoek kom dan dat ik hier laat zien.
Jammer voor jou dat Het Lagerhuis op de TV niet meer loopt. ;)
pi_88602535
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dus dat kan nog lachen worden, aangezien ik verbaal gezien in het echt toch wel wat sterker uit de hoek kom dan dat ik hier laat zien.
Dan vallen de kromme zinnen minder op :P?
  donderdag 11 november 2010 @ 18:05:35 #18
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88602555
quote:
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_88602643
quote:
6s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je hoeft met spelling dan weer geen rekening te houden.

Het lijkt mij best lastig hoor om face tot face je punt te maken. :P

Ben jij irl een schreeuwerd, die bijvoorbeeld in het Lagerhuis kan scoren? :)
  donderdag 11 november 2010 @ 18:08:11 #20
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88602663
quote:
6s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kweet't, als ik een normale formele brief moet opstellen dan gebeurd mij dat niet. Wel als ik uit hobbyisme op FOK! aan het posten ben.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88602726
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je hoeft met spelling dan weer geen rekening te houden.

Het lijkt mij best lastig hoor om face tot face je punt te maken. :P

Ben jij irl een schreeuwerd, die bijvoorbeeld in het Lagerhuis kan scoren? :)
Dat lagerhuisgedoe erger ik me over het algemeen voornamelijk aan :P. irl heb ik eeen vrij grote dossierkennis en dat werkt vaak wel heel aardig.
pi_88602763
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat lagerhuisgedoe erger ik me over het algemeen voornamelijk aan :P. irl heb ik eeen vrij grote dossierkennis en dat werkt vaak wel heel aardig.
Dat geloof ik direct.

Maar ben jij een irl een vlammert als Wilders of bedeesje als een Donnertje? :P
pi_88602780
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat geloof ik direct.

Maar ben jij een irl een vlammert als Wilders of bedeesje als een Donnertje? :P
Liever Donner-achtig dan :P. Met op z'n tijd een fijne droge opmerking.
  donderdag 11 november 2010 @ 18:11:25 #24
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88602781
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar je dossier over goud en geld ben je kwijt. :)
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  donderdag 11 november 2010 @ 18:12:00 #25
294269 mlg
pi_88602805
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zo'n type ben ik ook meer. Altijd chill, pownen waar nodig.
pi_88602814
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ook. Maar af en toe lekker vlammen kan ik ook. Net zoals Wilders. :)
pi_88602898
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:11 schreef mlg het volgende:

[..]

Maar je dossier over goud en geld ben je kwijt. :)
quote:
dinsdag 9 november 2010 door NRC Handelsblad
Goud in het internationale monetaire systeem? Maarten Schinkel
Terwijl de goudprijs de 1.400 dollar passeert komt de rol van het edelmetaal als fundament voor een multilateraal valutasysteem weer ter sprake.

73 jaar oud is ze alweer, maar in mei van dit jaar stond ze nog in Carnegie Hall. Shirley Bassey brak in 1964 door met Goldfinger, de introductiesong van de gelijknamige James-Bondfilm. Het thema van de film is veelzeggend voor het tijdperk waarin hij werd gemaakt. De schurk Goldfinger pot zelf goud op, en plant een aanslag op Fort Knox waarbij de gehele goudvoorraad van de Amerikaanse regering radioactief wordt gemaakt. Het onbeschadigde goud van de schurk wordt daardoor schaars, en dus duur. Bond verijdelt uiteraard het complot.

Nu was in 1964 de gemiddelde goudprijs 35,10 dollar per troy ounce (31,1 gram). Vanmorgen bereikte de prijs van goud een record van 1.407 dollar. Als Goldfinger geduld had gehad, in plaats van zich te vergrijpen aan een nodeloos ingewikkeld plot, dan zou zijn wens vanzelf zijn uitgekomen: hij zou tussen toen en nu een gemiddeld rendement hebben gemaakt van 8,4 procent per jaar. Niet spectaculair, maar zeker ook niet slecht. Zelfs ná de tussentijdse inflatie, zou er nog een reëel rendement van 3,8 procent voor hem zijn overgebleven.

Geloofwaardige autoriteit

Maar waarom ging goud gisteren door het dak? Dat heeft te maken met de president van de Wereldbank Robert Zoellick, die gisteren in de Financial Times opriep tot een coöperatief monetair systeem voor de wereld, waarbij een rol voor goud moet worden overwogen als referentie voor de marktverwachtingen over de waarde van valutas.
Hoe omzichtig Zoellick het ook formuleerde, het was voor het eerst in zeer lange tijd dat een geloofwaardige autoriteit refereerde aan een mogelijke rol voor goud als maatstaf voor een internationaal valutasysteem.

Maar heeft het zin? In de jaren dertig, toen de meeste munten nog waren gekoppeld aan goud, bezweek deze Gouden Standaard onder de golf van devaluaties die optrad toen de economische crisis en protectionisme om zich heen grepen. Na de oorlog werd die Gouden Standaard in een andere vorm voortgezet. Onder afspraken die in 1944 in het Amerikaanse Bretton Woods werden gemaakt, hadden munten voortaan een vaste waarde tegenover de Amerikaanse dollar, en waren dollars op hun beurt gedekt door goud: de beroemde Amerikaanse goudvoorraad in Fort Knox die Goldfinger trachtte te saboteren.
Ook dat systeem ging ten onder, aan wantrouwen in het Amerikaanse monetaire beleid. Steeds meer versgemaakte dollars, met name door de kosten van Vietnam, stonden tegenover de goudreserves.
Begin jaren zeventig liet Amerika de koppeling van de dollar aan goud los, en begon een lang tijdperk van zwevende wisselkoersen. Afgezien van een korte theoretische goudvrijage van de Amerikaanse minister van Financiën James Baker in de jaren tachtig, is het voor het eerst dat een hoge functionaris het idee opwerpt.

Nieuw monetair systeem

Dat er een zoektocht is naar een nieuw soort van monetair systeem is begrijpelijk. De wereld verschuift snel van een unipolair systeem waarin de munt van de supermacht de toon aangaf naar een multipolair systeem met meer gelijkwaardige, rivaliserende machten en dus ook wedijverende valutas.

De tijd komt dichterbij dat de dollar niet meer de enige reservemunt is. De discussie bij de twintig belangrijkste industrielanden (G20) die donderdag bijeenkomen in Zuid-Korea gaat daar formeel niet over, maar raakt er wel degelijk aan.

Op het spel staat daar hoe de belangrijke landen tot een overeenkomst kunnen komen waarbij de waarde van hun valutas, en hun onderlinge handels- en betalingsstromen, meer met elkaar in balans raken. Dat is uitermate lastige materie, en het is begrijpelijk dat er een zoektocht is naar een mate van objectiviteit.

Goudprotagonisten

Maar kan goud die bieden? Zoellicks voorzichtige suggestie werd gisteren al snel neergesabeld. Geen staat, en geen autoriteit, die zijn vingers wil branden aan dit onderwerp.

Maar toch: op de financiële markten zelf is goud al tijdenlang het onderwerp van een debat. En hoe hoger de goudprijs stijgt, hoe meer verhit de discussie wordt. Het ultrasoepele Amerikaanse monetaire beleid, met zijn nulrente, werd al door de goudprotagonisten gezien als een aanwijzing voor hun eigen gelijk. De dollar is voor hen een verdachte munt, die door het beleid zelf wordt uitgehold. De beslissing van de Amerikaanse centrale bank van vorige week om 600 miljard euro aan Amerikaanse obligaties op te kopen met nieuwe dollars, heeft de goudprijs niet verrassend naar een nieuw record geduwd.

Complexiteit als probleem

De goudmannen zijn niet van mening dat de top al is bereikt. Nominaal staat de goudprijs hoger dan ooit. Maar gecorrigeerd voor inflatie zou de prijs van goud moeten stijgen tot meer dan 2.000 dollar om het vorige record van 1980 te doorbreken. Het wantrouwen in de waarde van valutas, en dan met name de dollar, is voor hen een legitieme reden zijn om goud te kopen. Maar het idee dat goud een come back maakt als spil in een internationaal monetair systeem getuigt vooral van een hunkering naar overzichtelijker tijden.

Het monetaire wereldsysteem is veel te complex geworden om een simpele basis als goud te kunnen rusten. Al kan er ook iets gezegd worden voor het argument dat juist de complexiteit van het systeem zelf het probleem is geworden. Maar voorlopig lijkt roeren, niet schudden, de beste manier om de oplossing te vinden.
  donderdag 11 november 2010 @ 18:15:58 #28
294269 mlg
pi_88602954
Dat ga ik later lezen, eerst eten!
  donderdag 11 november 2010 @ 18:16:11 #29
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88602963
Ik ben in het echt behoorlijk gepassioneerd en op het momenten wil ik nog wel eens de kwinkslag maken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 11 november 2010 @ 18:20:29 #30
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88603113
http://www.elsevier.nl/we(...)kers-naar-Belgie.htm

Zelfs in Cohens stoutste dromen zou dit te ver gaan. 500 eurie perdag, dat is een fucking top inkomen.

Oh, en wmb verhogen ze dit bedrag naar 5000 euro :P
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88603411
'navond.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 11 november 2010 @ 18:31:03 #32
294269 mlg
pi_88603484
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

[..]

Ah, deze ontwikkeling was me al bekend en zat er natuurlijk ook aan te komen. Ik heb ook het idee dat China het een en ander met goud wil, ze hadden het tenminste of een hervorming van het monetair beleid. Ik vraag me alleen af of overheden, en met name Amerika nog wel zoveel goud heeft.. ze doen er in ieder geval wel heel geheimzinnig over. Er is al een hele lange tijd geen foto van de 'goudvoorraad' verschenen.
pi_88603893
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:20 schreef phpmystyle het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)kers-naar-Belgie.htm

Zelfs in Cohens stoutste dromen zou dit te ver gaan. 500 eurie perdag, dat is een fucking top inkomen.

Oh, en wmb verhogen ze dit bedrag naar 5000 euro :P
Trias politica. De overheid die zich probeert te kwijten van haar taak wordt door het gerecht op de vingers getikt ^O^. En van dit soort kosten leren ze het snel genoeg.

p.s. je weet voor welke wetgeving Cohen verantwoordelijk was en waar dat ons asielbeleid in Europees verband bracht?
pi_88604062
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Trias politica. De overheid die zich probeert te kwijten van haar taak wordt door het gerecht op de vingers getikt ^O^. En van dit soort kosten leren ze het snel genoeg.

p.s. je weet voor welke wetgeving Cohen verantwoordelijk was en waar dat ons asielbeleid in Europees verband bracht?
Ja, van PvdA'ers moeten de asielzoekers het niet hebben. De "sober doch humaan"-versobering van Kosto was de grootste beleidswijzing daarvoor meen ik.

Bom d'r onder! Dat kon toen nog. Toen terroristen nog gewoon van vreemde smetten vrij waren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 11 november 2010 @ 18:49:12 #35
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88604235
quote:

[..]

Ja dat weet ik, en weet jij dat Cohen dat in eerste instantie niet wilde uitvoeren, tot Bolkeistein hem het vuur aan de schenen legde?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 11 november 2010 @ 18:50:12 #36
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88604275
Ik begin nu al de pijn te voelen van Rutte 1. 2 accijnze verhoging op de tabak. Weer zo'n rotstreek van de Christelijke politiek :r
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  † In Memoriam † donderdag 11 november 2010 @ 18:50:31 #37
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_88604286
quote:

[..]

Trias politica.
Grapjas. De politiek die de rest financierd funciioneerd prima.
Carpe Libertatem
pi_88604468
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja dat weet ik,
Vanwaar dan je opmerking?
quote:
en weet jij dat Cohen dat in eerste instantie niet wilde uitvoeren, tot Bolkeistein hem het vuur aan de schenen legde?
Bolkenstein ging er ongeveer vandoor naar Europa toen Cohen daarover staatssecretaris werd dus dat lijkt me vreemd.
pi_88604491
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, van PvdA'ers moeten de asielzoekers het niet hebben. De "sober doch humaan"-versobering van Kosto was de grootste beleidswijzing daarvoor meen ik.
Klopt hoor.
quote:
Bom d'r onder! Dat kon toen nog. Toen terroristen nog gewoon van vreemde smetten vrij waren.
:P.
  donderdag 11 november 2010 @ 18:58:44 #40
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88604625
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vanwaar dan je opmerking?

[..]

Bolkenstein ging er ongeveer vandoor naar Europa toen Cohen daarover staatssecretaris werd dus dat lijkt me vreemd.
En die wet van Cohen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88604719
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En die wet van Cohen?
Was toen nog niet klaar dus kon nog niet uitgevoerd worden of aangemoedigd door Bolkje.
  donderdag 11 november 2010 @ 19:11:09 #42
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88605233
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Was toen nog niet klaar dus kon nog niet uitgevoerd worden of aangemoedigd door Bolkje.
Maar aanvankelijk weigerde hij hem wel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88605275
Je bent wel heel vaag PHP :P
pi_88605812
Titel is wel heel lief!! :Y

Probeer nu wat dichter bij jezelf te blijven en niet zo heftig te reageren PHP!! Dan komt het helemaal goed!! ^O^
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_88605853
Regen, regen, alle snoepjes zijn voor Picchia.
  donderdag 11 november 2010 @ 19:22:14 #46
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88605861
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:12 schreef du_ke het volgende:
Je bent wel heel vaag PHP :P
Het was diep graven, maar hier.

http://www.nrc.nl/DenHaag/Actueel/2000/51/001218-4.html
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 11 november 2010 @ 19:24:20 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88605983
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:22 schreef Picchia het volgende:
Regen, regen, alle snoepjes zijn voor Picchia.
O+

quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:21 schreef xandra47 het volgende:
Titel is wel heel lief!! :Y

Probeer nu wat dichter bij jezelf te blijven en niet zo heftig te reageren PHP!! Dan komt het helemaal goed!! ^O^
^O^
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88606093
Hallo.
  donderdag 11 november 2010 @ 19:28:09 #49
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88606191
Zo en nu ga ik met veel passie en liefde alle sovjets vermoorden met red alert 1 :(!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88606550
quote:
Nederland koploper in opvragen bel- en mailgegevens
Eigenlijk zouden ze ook moeten aangeven in hoeverre het opvragen van deze gegevens ook tot de beoogde resultaten heeft geleid. Dan wordt het interessant.

[ Bericht 3% gewijzigd door Picchia op 11-11-2010 19:40:42 ]
pi_88607321
quote:
Op donderdag 11 november 2010 19:26 schreef Monidique het volgende:
Hallo.

pi_88608285
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het was diep graven, maar hier.

http://www.nrc.nl/DenHaag/Actueel/2000/51/001218-4.html
Dit gaat in dat stukje over de vreemdelingenwet

quote:
Hij is een rasbestuurder die boven alles graag resultaat boekt en hoogst verbaasd is als de wijze waarop dat wordt bereikt op kritiek stuit. De belangrijkste opdracht die hij in zijn hoofdpijnportefeuille aantrof was de totstandkoming van een nieuwe Vreemdelingenwet. Cohen bewandelde daarbij een onorthodoxe weg, door een duur organisatiebureau in te schakelen, dat discussiebijeenkomsten belegde voor ambtenaren, advocaten, rechterlijke macht en verenigingen voor vluchtelingen.

Er werd een soort consensus bereikt, die tot een wetsontwerp leidde. Vervolgens verdween het ontwerp in een reeks 'achterkamertjes' aan het Binnenhof, waar de coalitiefracties zich geconcentreerd over elke punt en komma bogen. Bedoeling van die langdurige onderonsjes was om met name woordvoerder Kamp (VVD), die geen gelegenheid voorbij laat gaan om er op te wijzen dat Nederland veel te populair is voor 'asiel- en gelukszoekers', voor de wet te winnen. Mogelijk strookte Cohens aanpak niet met de regels van de dualistische parlementaire democratie, effectief was zij wel, want de wet passeerde zowel Tweede als Eerste Kamer zonder noemenswaardig lawaai.
Volgens mij heeft hij het onorthodox maar wel heel effectief aangepakt. Aanvankelijk weigeren vind ik nergens terug...
  donderdag 11 november 2010 @ 20:12:26 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88608404
Nu blijkt Lucassen (tot aan hoger beroep toe) ook veroordeeld te zijn veroordeeld te zijn voor ontucht..

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/11_november/11/binnenland/lucassen-ontucht-militair.xml
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 11 november 2010 @ 20:21:14 #54
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88608864
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nu blijkt Lucassen (tot aan hoger beroep toe) ook veroordeeld te zijn veroordeeld te zijn voor ontucht..

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/11_november/11/binnenland/lucassen-ontucht-militair.xml
Zijn positie is nu wel onhoudbaar geworden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 11 november 2010 @ 20:22:50 #55
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88608948
Ik denk dat er bij de VVD nu wel inmiddels de champagne fles ontkurkt wordt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88608996
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

Dat hoorde ik net ook op het NOS journaal!!!
Hij moet nu volgens mij toch echt weg.
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_88609030
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zijn positie is nu wel onhoudbaar geworden.
Nu pas?
  donderdag 11 november 2010 @ 20:27:25 #58
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88609190
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nu pas?
Die eerste paar verhaaltjes zouden nog wel te weerleggen zijn. Maar ontucht? :r
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88609233
PHPmystyle, PVV verdediger tot in den dood.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 11 november 2010 @ 20:30:33 #60
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88609362
quote:
6s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:28 schreef Mutant01 het volgende:
PHPmystyle, PVV verdediger tot in den dood.
Nee hoor, al mijn voorspellingen komen zowat uit hoor. Ook klinkt wat arrogant, maar hij zou er niet uit gegooid worden om wat vage buurttokkies verhalen. Maar dit is niet meer recht te lullen. Sowieso ontucht.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88609765
quote:
Op donderdag 11 november 2010 20:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die eerste paar verhaaltjes zouden nog wel te weerleggen zijn. Maar ontucht? :r
Hij is wrs niet meer te handhaven. Als hij uit de partij wordt gezet en hij neemt zijn zetel mee, dan heeft het land een probleem :)
pi_88609821
Inmiddels is Lucassen nr. 8.
  donderdag 11 november 2010 @ 20:42:52 #63
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88609982
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hij is wrs niet meer te handhaven. Als hij uit de partij wordt gezet en hij neemt zijn zetel mee, dan heeft het land een probleem :)
Gebeurt niet, dan zet hij zichzelf helemaal ter schande. Hij wordt gewoon opgebeld door Geert, en die legt hem wel even uit hoe de vork in de steel zit.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88610063
quote:
Op donderdag 11 november 2010 20:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Gebeurt niet, dan zet hij zichzelf helemaal ter schande. Hij wordt gewoon opgebeld door Geert, en die legt hem wel even uit hoe de vork in de steel zit.
Denk je dat Lucassen nog te handhaven is?
  donderdag 11 november 2010 @ 20:45:39 #65
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88610132
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Denk je dat Lucassen nog te handhaven is?
Nee natuurlijk niet, maar ik ging in op jouw suggestie dat ie z'n zetel mee zou nemen. Doet ie heus niet, dat maakt Geert'm wel duidelijk.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 11 november 2010 @ 21:13:02 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88611512
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Inmiddels is Lucassen nr. 8.
9. Als je Wilders ook meetelt (rechtszaak)
pi_88611607
Lucassen gaat zijn zetel niet opgeven hoor. Dat kost hem een ton per jaar. Ik vermoed dat hij zich gaan ingraven in de kamer als rasechte militair
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  donderdag 11 november 2010 @ 21:19:28 #68
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88611821
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:15 schreef Zolcon het volgende:
Lucassen gaat zijn zetel niet opgeven hoor. Dat kost hem een ton per jaar. Ik vermoed dat hij zich gaan ingraven in de kamer als rasechte militair
Wat lul jij nou dom. Verdiep je eerst eens in die materie. Elk stoppend kamerlid heeft RECHT op wachtgeld.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88612022
GAW, :'). Die PVV....
pi_88612198
Hoi
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_88612241
Hoi.
  donderdag 11 november 2010 @ 21:29:07 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88612318
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:15 schreef Zolcon het volgende:
Dat zou wel een "leuk"vervolg geven aan de soapserie ;)

Maar ik verwacht het niet eigenlijk...
  donderdag 11 november 2010 @ 21:48:14 #73
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88613376
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat zou wel een "leuk"vervolg geven aan de soapserie ;)

Maar ik verwacht het niet eigenlijk...
Ach Balkenende Bos was toch mooier.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88613455
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat lul jij nou dom. Verdiep je eerst eens in die materie. Elk stoppend kamerlid heeft RECHT op wachtgeld.
Het was ook niet echt heel serieus bedoelt eigenlijk.
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  donderdag 11 november 2010 @ 21:52:13 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88613593
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:49 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Ga jij eens lekker op die bank hangen... o|O
Het is al bijna weer tijd om terug te komen.. ;)
  donderdag 11 november 2010 @ 21:55:28 #76
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88613753
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:49 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Je poneerde het iig wel serieus.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88613869
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Je poneerde het iig wel serieus.
Mijn excuses daarvoor :)
  donderdag 11 november 2010 @ 22:41:04 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88615846
Mario Vargas Llosa zegt wel wat verstandige dingen in Nieuwsuur... :Y
  donderdag 11 november 2010 @ 22:47:22 #79
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_88616098
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Altijd weer die buitenlanders.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 11 november 2010 @ 22:51:25 #80
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88616270
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Alleen jammer dat die feitelijk onjuist waren. Een aantal dingen die hij zei kloppen (aantoonbaar) niet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_88616385
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Alleen jammer dat die feitelijk onjuist waren. Een aantal dingen die hij zei kloppen (aantoonbaar) niet.
Dat kan best. Overigens doet dat niet af aan zijn hele verhaal. Dat was een verstandig verhaal waar ik me volledig bij aansluit.
  donderdag 11 november 2010 @ 23:23:44 #82
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88617483
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:54 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Dat kan best. Overigens doet dat niet af aan zijn hele verhaal. Dat was een verstandig verhaal waar ik me volledig bij aansluit.
Mensen uitmaken voor fascist zonder dat dat gefundeerd is vind ik alles behalve verstandig.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 11 november 2010 @ 23:33:47 #83
104871 remlof
Europees federalist
pi_88617805
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mensen uitmaken voor fascist zonder dat dat gefundeerd is vind ik alles behalve verstandig.
Dat zei hei niet, alleen dat de PVV fascistische trekjes heeft. Dat is ook zo, en dan drukte hij zich nog behoedzaam uit.
pi_88618131
Avond :W
  donderdag 11 november 2010 @ 23:47:49 #85
104871 remlof
Europees federalist
pi_88618282
Avond, kameraad Koos :W
pi_88618347
Kameraad. Dat klinkt als muziek in de oren O+

Wat is trouwens rustig in POL. Had wel wat meer spektakel verwacht na de nieuwe ontwikkelingen rond Lucassen-gate.
pi_88618474
PVV-taferelen wekken geen verbazing en verontwaardiging meer.
pi_88618548
Zou het? Ach, laten we ons met meer zinniger zaken gaan bezighouden. Zoals de intocht van Sinterklaas, komende zaterdag.
  donderdag 11 november 2010 @ 23:55:47 #89
104871 remlof
Europees federalist
pi_88618569
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:49 schreef KoosVogels het volgende:
Kameraad. Dat klinkt als muziek in de oren O+

Wat is trouwens rustig in POL. Had wel wat meer spektakel verwacht na de nieuwe ontwikkelingen rond Lucassen-gate.
Ow ja, verrek: 'PVV'er Lucassen veroordeeld wegens ontucht' _O-

Ok, die is dus definitely exit :')
  donderdag 11 november 2010 @ 23:56:12 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88618583
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:55 schreef KoosVogels het volgende:
Zou het? Ach, laten we ons met meer zinniger zaken gaan bezighouden. Zoals de intocht van Sinterklaas, komende zaterdag.
In jouw woonplaats ;)
  donderdag 11 november 2010 @ 23:56:59 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88618608
quote:
11s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Zou moeten ja... Eerst zien..
pi_88618644
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

In jouw woonplaats ;)
Jaja O+ Moet er ook verslag van doen. Dus ben aanwezig bij de persconferentie van de Sint 8-)
pi_88618654
quote:

[..]

Denk het eerlijk gezegd niet.
pi_88618717
quote:

[..]

Neuj, hij zit niet op een plek waar hij naar huis gestuurd kan worden, het is niet recentelijk en de prijs om hem uit de partij te schoppen is te hoog. Dit gaat gewoon de doofpot in.
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:01:11 #95
104871 remlof
Europees federalist
pi_88618761
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk het eerlijk gezegd niet.
Ik hoop het niet, want dan toont de PVV haar werkelijke aard. Bij elke andere partij had zo'n fractielid al lang zijn biezen kunnen pakken.
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:02:21 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88618805
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:00 schreef Picchia het volgende:

[..]

Neuj, hij zit niet op een plek waar hij naar huis gestuurd kan worden, het is niet recentelijk en de prijs om hem uit de partij te schoppen is te hoog. Dit gaat gewoon de doofpot in.
Ontucht & verooordeeld?? Kweet niet..
Misschien iets minder makkelijk in de doofpot dan "complotten van linkse buren"...
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:02:59 #97
104871 remlof
Europees federalist
pi_88618826
Maar goed, met laptop in hotel via een mobiele verbinding is ook niet alles, ik ga nog effe lezen en dan slapen :W
pi_88618880
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik hoop het niet, want dan toont de PVV haar werkelijke aard. Bij elke andere partij had zo'n fractielid al lang zijn biezen kunnen pakken.
Maar of dat gevolgen heeft voor de PVV, durf ik te betwijfelen. Maar het aantal incidenten stapelt zich wel op. Wilders versus Leers is bijvoorbeeld ook zo'n tikkende tijdbom.
pi_88618927
Remlof :W

Ik ga trouwens ook richting bed met een boekje. Morgen weer vroeg dag (en dat terwijl ik net een half uurtje thuis ben van werken ;( )
pi_88618939
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:04 schreef KoosVogels het volgende:
Remlof :W

Ik ga trouwens ook richting bed met een boekje. Morgen weer vroeg dag (en dat terwijl ik net een half uurtje thuis ben van werken ;( )
Financiële raad :P?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')