abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88542645
Vorige topic; [SC] WO Rechten #49 - Waar je niet je vragen moet stellen

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
Sovereign
_-rally-_
Leonoor
Thisbe
Pool
Smash-it
flubub
Argento

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries
StarGazer
Maharbal
aaipod
Cortax
Dionysius85
Eilis

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks
Originele_Naam
Cinnamongirl
ChRoNiC
-Trinity-
RobertoCarlos
Florian_
Microtechs
Fip
Kimochi
ArcticBlizzard
Orbis
xxiessiexx (deserteur :*)

Universiteit van Tilburg
Mr.G
Sessy
1-1-1-1-1
Morrigun99
CaptainRedbeard
bladibladibla
hmmmz
aardappel
EasySilence
Dr_Strangelove

Universiteit Utrecht
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
dr.dunno
Diederik_Duck (?)
Memento-Mori
GDPP
ScottTracy
Rainb0ws
Eva4Evah
evelien89

Radboud Universiteit
DonStefano
Desideriusa
Sandersson
Kopstoot
Yashaaaaa
Retroseksueel
Morendo
fulco-
tostitomaatkaas

Universiteit van Amsterdam
Andoire
VeX-
Smash-it (tweede master)
TiMPiN
Dreamzk
hemelsblauw
Ruud_Kawasaki
Skage101

Universiteit Maastricht
Law.
Bartaz
RockGod---

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr
Cleese
Nautilus
DahaKa
Flashwin
Phaelanx_NL
Mandal
IkeDubaku99

Vrije Universiteit Amsterdam
Jorwol
Ricard0j

Open Universiteit
DanielSmith

Freie Universität Berlin
Cortax

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

Laatste post:

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 01:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Dit klopt inderdaad wat jij zegt, want in de casus staat dat hij zijn bedrijfspand laat schilderen. Het zou een andere zaak zijn als hij zijn eigen huis liet schilderen, waar toevallig bijvoorbeeld een kantoor aan huis zou staan. In mijn ogen is dus de reflexwerking dus niet van toepassing. Dus moet Fabers inderdaad een beroep doen op Art 6:248 BW omdat het exoneratiebeding onredelijk bezwarend is. Mocht Fabers inderdaad als consument handelen, dan zou je waarschijnlijk de reflexwerking wel kunnen toepassen, maar als ik mij niet vergis is art 6:237 sub f de Grijze lijst en dan wordt dan iets op de Grijze Lijst vermoed onredelijk bezwarend te zijn.

De rest van de vragen kijk ik morgenmiddag wel naar.
Vergeef me, als ik fouten maak. Ik ben niet de meest ervaren opener van topics. Hierbij open ik het nieuwe deel. Qua topictitel kon ik niet veel verzinnen, dus ik maak er dit van.

[ Bericht 0% gewijzigd door IkeDubaku99 op 10-11-2010 18:37:14 ]
pi_88543444
Tvp dan maar weer :P
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_88544453
Welke tentamens ;)
pi_88545610
quote:
12s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:50 schreef Maharbal het volgende:
Welke tentamens ;)
Vrijdag rechtssociologie ;(
pi_88546648
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 01:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Dit klopt inderdaad wat jij zegt, want in de casus staat dat hij zijn bedrijfspand laat schilderen. Het zou een andere zaak zijn als hij zijn eigen huis liet schilderen, waar toevallig bijvoorbeeld een kantoor aan huis zou staan. In mijn ogen is dus de reflexwerking dus niet van toepassing. Dus moet Fabers inderdaad een beroep doen op Art 6:248 BW omdat het exoneratiebeding onredelijk bezwarend is. Mocht Fabers inderdaad als consument handelen, dan zou je waarschijnlijk de reflexwerking wel kunnen toepassen, maar als ik mij niet vergis is art 6:237 sub f de Grijze lijst en dan wordt dan iets op de Grijze Lijst vermoed onredelijk bezwarend te zijn.

De rest van de vragen kijk ik morgenmiddag wel naar.
Ja, maar wij hadden in de werkgroep zo'n casus waarbij een handelaar (werkgever met 5 werknemers( in fruit (o.i.d.) wel beroep kon doen op de grijze lijst. In dat geval had de verkoper van het bestrijdingsmiddel volledige schuld uitgesloten. Mij lijkt het een vergelijkbaar geval of niet? Want die bestrijdingsmiddelen gebruikte hij voor zijn bedrijf.

Dus: A (5 werknemers( koopt een verdelingsapparaat bij B. B beperkt aansprakelijkheid. A ondervindt schade. A kan beroep doen op de grijze lijst via reflexwerking.
Maar, bij 50 werknemers niet. Dan moet er gekeken worden naar 6:248-2.

[ Bericht 7% gewijzigd door Warren op 10-11-2010 10:36:53 ]
pi_88546721
Bwuh, inderdaad tentamens ;(.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_88547449
Volgende keer maar weer een leuk arrest in de topictitel: een hangmat ofzo.
pi_88548573
quote:
12s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:50 schreef Maharbal het volgende:
Welke tentamens ;)
Ik heb morgen het eindtentamen verbintenissenrecht voor mijn kiezen. Ik ga nog even kijken naar de vragen die in de nacht zijn gepost in het vorige topic. Daarnaast kijk ik nog even naar de reactie op de post van mij.
pi_88556753
quote:
Leuk :)

Draagt er wel aan bij dat mijn interesse in de strafrechtadvocatuur nog meer wegzakt. Nuttig om gezien te hebben dus.
pi_88557645
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:57 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Leuk :)

Draagt er wel aan bij dat mijn interesse in de strafrechtadvocatuur nog meer wegzakt. Nuttig om gezien te hebben dus.
Ik ben het nu aan het kijken, maar waarom dan? (dat je minder interesse hebt.)
pi_88558574
Het lijkt me niet iets voor mij, om het uitschot van de samenleving te gaan verdedigen en daar veel mee in contact te komen.

Natuurlijk zal je niet alleen criminelen hoeven te verdedigen, maar ik heb sterk het idee dat dat wel het gros van je taakstelling is.

En dat terwijl ik misschien juist strafrecht wil gaan studeren. Dilemma. :o
pi_88558681
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:42 schreef Complexiteit het volgende:
Het lijkt me niet iets voor mij, om het uitschot van de samenleving te gaan verdedigen en daar veel mee in contact te komen.

Natuurlijk zal je niet alleen criminelen hoeven te verdedigen, maar ik heb sterk het idee dat dat wel het gros van je taakstelling is.

En dat terwijl ik misschien juist strafrecht wil gaan studeren. Dilemma. :o
Ach je hoeft toch geen strafrechtadvocaat te worden als je strafrecht studeert... gewoon doen
als je dat leuk lijkt hoor.

Ik vind het juist interessant om deze mensen te verdedigen omdat je er altijd rekening mee
moet houden dat ze onschuldig kunnen zijn, en al zijn ze dat niet, hebben ze nog steeds recht
op goede rechtshulp :)
pi_88560094
Je moet natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat je als verdachte of als advocaat alleen meewerkt aan zo'n documentaire als je niks op je kerfstok hebt, althans niks schokkends. Er zijn natuurlijk ook hele andere aspecten van de strafrechtadvocatuur, die hier niet getoond worden, zoals het geval dat de raadsman weet dat de verdachte een ernstig strafbaar feit heeft begaan (omdat hij ten overstaan van diegene bekend heeft) maar toch probeert die vrij te pleiten, het is allemaal erg logisch, maar toch wel een beetje wrang. Echter staat overeind dat elke persoon, hoe zwaar het misdrijf mag zijn, recht heeft op fatsoenlijke bijstand van een raadsman.
pi_88560508
15 november het tweede deel van NCRV Dokument: Anker & Anker (Ned 2 23:00)
quote:
Deel twee begint op wekelijkse vrijdagochtend vergadering waarin de zaak wordt besproken van een jonge studente die tot twee keer toe haar babys direct na de bevalling om het leven heeft gebracht. De babylijkjes zijn net ontdekt en de pers zit er bovenop.

Theo H., is bekend als de langstzittende tbs-er in Nederland. Deze vergeten gevangene zit al 48 jaar in tbs. Wim Anker probeert al jaren om via de rechtbank een andere plek voor hem te vinden, zodat hij zijn laatste jaren kan slijten in een kliniek die minder gesloten en iets humaner is. Nederland is het enige land in Europa waar levenslang echt levenslang is, tot de dood erop volgt. Anker heeft gezworen dat hij Theos 50-jarig jubileum in de tbs niet gaat meemaken. Maar het ministerie van justitie is een taaie tegenstander.
Deze documentaire is trouwens onderdeel van de themaweek over advocaten en rechters.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
pi_88561848
Ik heb antwoorden onder voorbehoud uit het boekje van de JoHo:

Fabers vraag 3
Op grond van welk(e) artikel(en) kan Fabers zich verweren tegen het beroep op de
exoneratieratie-clausule en hoe beoordeelt u dit verweer van Fabers?

Ik zou zeggen dat via de reflexwerking hij beroep kan doen op 6:233a jo 6:237f en dat dus het exoneratieclausule geen werking heeft. Ze doen wel regelmatig zaken, heeft dat nog enige invloed? In het antwoordmodel worden hiernaast nog Matatag/De Schelde en Saladin/HBU aangehaald, over de regelmatige samenwerking staat niets gegeven. Volgens mij is dat ook alleen van belang voor het bekend zijn met de algemene voorwaarden van een bedrijf.

Vraag 4
Kan Fabers de overeenkomst met Zeegers op 15 september 2008 ontbinden?

Er is sprake van tijdelijke onmogelijkheid dus er is geen verzuim vereist, dus hij kan ontbinden via 6:265 (toch?). Klopt, hier geldt art. 6:80 lid 1 sub b BW ("Zeegers deelt mede...") Fabers kan op 15 september meteen ontbinden,

Vraag 5
Kan Fabers met succes op 15 september¤ 1.000 schadevergoeding vorderen van Zeegers?

Ja via 6: 74. Volgens mij komt hier geen overmacht om de hoek kijken, want dit is wel redelijk op te lossen door meer mensen aan te nemen? Klopt ook. Krachtens de verkeersopvattingen geldt personeelstekort niet als overmacht.

Gelders vraag 5
Gelders wil zijn schade vergoed zien. Wie kan hij daartoe met succes aanspreken? U kunt
volstaan met het noemen van de aansprakelijke persoon of personen en de relevante
buitencontractuele rechtsgrond (en).

Ik denk Deecoo ogv 6:170 en Boris ogv 6:162. Arends is toch niet aansprakelijk??? Het schijngedrukte klopt. Volgens het model kan Arends op grond van art. 6:172 BW als vertegenwoordigde aansprakelijk worden gesteld. Deecoo (vertegenwoordiger) handelt in opdracht van Arends (vertegenwoordigde). Deecoo is zelf aansprakelijk op grond van art. 6:170 BW (er is dus sprake van schade en een fout). Deze fout werd begaan ter uitoefening van de vertegenwoordigingsbevoegdheid (het schilderen en behangen van de kamer). Ik weet niet zeker of dit klopt.
pi_88564012
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:03 schreef Kimochi het volgende:
Ik heb antwoorden onder voorbehoud uit het boekje van de JoHo:

[/i]
Bedankt! Dan moet ik eens bij Joho langsgaan, want ik heb de het oude oefenpakket verbintenissenrecht (van vorig jaar) en daar staan heel veel antwoorden niet tussen.
pi_88564561
Mijn eerste tentamen is pas weer over twee weken, Europees recht (niet zo relaxed als het klinkt, het is gelijk de week na het laatste college. Ik ben er in ieder geval geen liefhebber van).
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  woensdag 10 november 2010 @ 19:26:34 #18
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_88566950
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:31 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Haha, goed zo!! Heb je al je meerkeuze vragen nagekeken?
Jaa, ik had er 7 van de 10 goed! Ben ik zeer tevreden mee *O* En eentje waar ik heel erg zat te twijfelen tussen b en d, heb ik goedgegokt. YEAH!
pi_88591814
Gisteravond propedeuse uitreiking gehad. Pfff wat was er veel gratis bier. Tevens een tvp :)
  donderdag 11 november 2010 @ 17:48:52 #20
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_88601952
Ik heb mijn tentamen verbintenissenrecht achter de rug. Op zich ging deze wel aardig naar mijn gevoel, maar doordat ik ruim een half uur deed over de eerste vraag moest ik op het eind twee stellingen afraffelen die totaal 20 punten waard waren. Ik had twee uur de tijd voor het tentamen. Hierdoor lijkt de kans mij klein dat ik daadwerkelijk 49 punten heb gehaald en doordat ik het deeltentamen had verprutst kan ik mij hoogstwaarschijnlijk opmaken voor een herkansing.

Op hbo had ik de eerste twee jaar veel openboektentamens, maar deze gingen qua invulling van de tijd wel goed. Op de universiteit merk ik dat het tempo hoger ligt en dat er qua beantwoording meer wordt geëist. Waar ik het deeltentamen had verprutst door slecht te lezen, is mijn valkuil voor dit tentamen dat ik te goed ging lezen en dat ik juist ruim de tijd nam voor de beantwoording van de vragen. Hierdoor kwam ik in tijdnood waardoor ik in de laatste 15 minuten drie vragen moest afmaken. Voor dit tentamen had ik mij voorbereid door alle voorgeschreven stof door te nemen en alle colleges en werkgroep door te nemen.

Mijn vraag is hoe jullie zo'n openboektentamen van twee uur lang zouden aanpakken als jullie deze zouden moeten maken.
pi_88603120
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:03 schreef Kudtstudent het volgende:
Gisteravond propedeuse uitreiking gehad. Pfff wat was er veel gratis bier. Tevens een tvp :)
Waar studeer je? In Leiden hadden we alleen maar wijn (twee jaar terug, dan). Prima wijn, overigens. Maar af te raden op een lege maag als je net terugkomt van een vakantie waarin je nauwelijks geslapen hebt...
pi_88603183
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:48 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Mijn vraag is hoe jullie zo'n openboektentamen van twee uur lang zouden aanpakken als jullie deze zouden moeten maken.
Ik heb nooit een openboektentamen (of je moet de wetbundel als een boek zien) gehad en ik kan me er ook geen voorstelling van maken.
  donderdag 11 november 2010 @ 18:52:49 #23
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_88604370
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:22 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Ik heb nooit een openboektentamen (of je moet de wetbundel als een boek zien) gehad en ik kan me er ook geen voorstelling van maken.
Nee, ik zie de wetbundel niet als boek in dit geval. Bij een openboektentamen mag je arrestenbundels, studieboeken, aantekeningen en andere spullen(behalve mobieltjes en laptops) gebruiken voor het openboektentamen. Dit in tegenstelling tot een regulier tentamen waar je alleen een wettenbundel zou mogen gebruiken.
  donderdag 11 november 2010 @ 18:55:33 #24
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_88604501
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:48 schreef IkeDubaku99 het volgende:
En toch lijkt zo'n tentamen op een tentamen met wetboek qua voorbereiding imvho. Bij een tentamen met wetboek zorg ik er voor ik precies weet hoe de relevante wetten in elkaar zitten en welk onderwerp waar precies staat. En dan zou ik er wel voor zorgen dat ik het ook snel kan vinden, anders schiet een tentamen nog niet op. Die snelheid van opzoeken zou ik testen aan de hand van tentamenopgaven. Bij wijze van spreken zou ik de inhoudsopgave uit mijn hoofd leren. Ik zou een OB-tentamen op zo'n zelfde manier voorbereiden.

Dus op de uni heb je nog steeds OB-tentamens?? Welke is dat ook alweer?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 11 november 2010 @ 19:05:17 #25
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_88604934
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:55 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dus op de uni heb je nog steeds OB-tentamens?? Welke is dat ook alweer?
Deze was voor het vak verbintenissenrecht op Erasmus. Ik heb echter geen idee of er meer vakken zijn met een OB-tentamen op Erasmus.
pi_88605134
Oké, bij zo'n tentamen zou ik nooit al mijn boeken gebruiken. Met de wettenbundel en de arresten (dat zou wel zeer handig zijn) zou je denk ik toch al heel ver moeten komen als je de stof en de wetsartikelen begrijpt. Datgene wat je echt niet weet kan je dan altijd nog opzoeken in de "echte" studieboeken. Als je na het maken van de opgaven nog tijd over hebt zou je met behulp van die boeken ook je antwoorden checken.
  donderdag 11 november 2010 @ 19:12:42 #27
124676 RobertoCarlos
pi_88605315
Ik vermoed edoch dat de vragen van een OB-tentamen anders (bijv. gedetailleerder) zijn dan bij een gewoon tentamen. Per saldo is zo'n tentamen dan misschien net zo moeilijk of soms wel wat moeilijker..
pi_88605740
Dat mag je dan hopen voor de mensen die het altijd zonder boeken moeten stellen. ;)
Ik vraag me alleen af waarom ze besluiten om een openboektentamen te geven in plaats van een "gewoon" tentamen, juist omdat er dan specifiekere dingen gevraagd kunnen worden?
pi_88605868
Opzich is het idee nog niet zo gek. Later in de praktijk kan je ook alles opzoeken, maar toch moet je er kennis van hebben. Wat dat betreft vind ik het nog niet eens zo gek, hoewel ik er over het algemeen geen voorstander van ben. Ik heb ook nooit echt het nut gezien van namen van arresten uit je hoofd leren.
pi_88605902
Ik doe met openboektentamens eigenlijk niets anders dan bij normale tentamens qua voorbereiding. Als je op het tentamen zelf alles nog moet gaan nalezen red je het toch niet, ik zoek alleen even snel wat op of controleer kleine dingen.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_88606953
Hebben jullie naast OB-tentamens ook Gesloten Boek Tentamens?
pi_88607841
Ieder ander tentamen, toch? Blijven ze fijn dicht in je tas ;) .

Ik heb binnenkort voor Strafrecht ook een OB-tentamen, maar ik ben niet van plan de boeken nodig te hebben, eerlijk gezegd. Nu moet ik zeggen dat ik bij normale tentamens de wet ook meer gebruik als controle-mechanisme. Ik ga het antwoord er niet in opzoeken, ik kijk alleen wat de artikelnummers zijn bij de dingen die ik opgeschreven heb.
pi_88608451
Zit nu bijna op de helft van m'n eerste scriptie. Het werkt een stuk beter nu ik mezelf weer een doel heb gesteld.....ik besteed er 3 avonden per week aan, en op die avonden wil ik minimaal 1.000 woorden per avond typen.

Als het zo doorgaat ben ik met 2 weken klaar, kunnen we mooi de eerste meestertitel in ontvangst nemen. M'n uitstelgedrag heeft nu wel lang genoeg geduurd :D
pi_88637306
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 19:26 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Jaa, ik had er 7 van de 10 goed! Ben ik zeer tevreden mee *O* En eentje waar ik heel erg zat te twijfelen tussen b en d, heb ik goedgegokt. YEAH!
Haha, ja ik had dat ook bij een vraag, goed gegokt!! :P
pi_88708305
Veel (ex)-rechten studenten hier op fok! :o
pi_88744443
En weer was ik het topic kwijt :s)

Ik zit weer eens in een "heb ik wel de juiste vakken gekozen" crisis.. Iemand ervaring of je mastervakken die keuzevakken zijn mag laten voor wat het is als het toch niet blijkt te zijn wat je wilt? (en er natuurlijk wel vakken voor terugkiezen zodat je wel op het juiste aantal EC komt)
  maandag 15 november 2010 @ 22:03:18 #37
57434 Marloes
Digital Love
pi_88758617
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:24 schreef Yashaaaaa het volgende:

Ik zit weer eens in een "heb ik wel de juiste vakken gekozen" crisis.. Iemand ervaring of je mastervakken die keuzevakken zijn mag laten voor wat het is als het toch niet blijkt te zijn wat je wilt? (en er natuurlijk wel vakken voor terugkiezen zodat je wel op het juiste aantal EC komt)
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, je wil nu nog wisselen terwilj je het vak al volgt, of nu stoppen met het vak en er later een ander keuzevak voor in de plaats stellen?

Ik ben bezig met het bedenken van een onderwerp voor m'n bachelorscriptie.. Wil het graag in de richting van het Personen- en familierecht doen. Heb al een paar onderwerpen die me wel interessant lijken, bijv. lesbisch ouderschap, vormgeving daarvan en wat er gaat veranderen met 't nieuwe wetsvoorstel, wijziging van de alimentatie (welke gronden) of iets m.b.t. curatele/mentorschap/bewind. Maarja, dan vraag ik mij af of dat niet te makkelijk is, of te beschrijvend i.p.v. dat je een probleemstelling hebt :')
Iemand nog tips/ideeën?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_88759901
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:24 schreef Yashaaaaa het volgende:

Mijn gevoel zegt van wel. Alleen worden dat dan vakken uit het tweede semester. Om welke vakken gaat het eigenlijk?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  maandag 15 november 2010 @ 22:33:14 #39
57434 Marloes
Digital Love
pi_88760440
Ik heb nu ook een keuzevak wat ik niks aan vind, sta er wel voor ingeschreven maar ben nog nooit ergens naartoe geweest :')
Bij mij komt er dan gewoon een NVD op m'n lijst :)
The more that I appear.
pi_88769377
quote:
Beste Yashii,

Voor de afstudeerrichting Burgerlijk recht klopt het pakket wat je nu samengesteld hebt. Je moet naast de 14 EC verplichte vakken 14 EC aan gebonden keuzevakken doen, arbeidsrecht is 14 EC dus voldoende.

Heel veel succes met het volgen van de vakken.

Groeten van *naam studie adviseur
Woei *O*
pi_88769396
quote:
11s.gif Op maandag 15 november 2010 22:24 schreef Fascination het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt van wel. Alleen worden dat dan vakken uit het tweede semester. Om welke vakken gaat het eigenlijk?
Ik volgde nu ondernemingsrecht verdiept, maar wil in het tweede semester onderneming en arbeid gaan volgen, ik wil me gaan focussen op arbeidsrecht O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Yashaaaaa op 16-11-2010 09:43:30 ]
pi_88809137
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:37 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Woei *O*
Mozes, 14EC voor een gewoon vak?
pi_88821169
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:37 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ik volgde nu ondernemingsrecht verdiept, maar wil in het tweede semester onderneming en arbeid gaan volgen, ik wil me gaan focussen op arbeidsrecht O+
Ahh, dat is wel verstandig. :P Ik ga me ook focussen op het arbeidsrecht, maar ga in het tweede semester sociaal zekerheidsrecht volgen.
  woensdag 17 november 2010 @ 18:01:48 #44
124676 RobertoCarlos
pi_88828285
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:03 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mozes, 14EC voor een gewoon vak?
Kriebel, daar kan ik bijna mijn scriptie van doen... :P
Omdat ik het niet kon geloven, heb ik het maar even opgezocht. En er schijnen nog meer vakken van 14 ects te zijn, zowaar. Ik ben benieuwd wat je daarvoor moet doen... :P
http://www.studiegids.sci(...)contents/info/22051/
pi_88830676
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:01 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Kriebel, daar kan ik bijna mijn scriptie van doen... :P
Omdat ik het niet kon geloven, heb ik het maar even opgezocht. En er schijnen nog meer vakken van 14 ects te zijn, zowaar. Ik ben benieuwd wat je daarvoor moet doen... :P
http://www.studiegids.sci(...)contents/info/22051/
Damn :o

Mijn masterscriptie is 18 haha
pi_88852793
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:08 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ahh, dat is wel verstandig. :P Ik ga me ook focussen op het arbeidsrecht, maar ga in het tweede semester sociaal zekerheidsrecht volgen.
Ah ik ook! En zie nu ineens die announcement op blackboard :P Mooi dat ik het twee dagen van te voren al zelf uitgevogeld had :P
pi_88852830
Er zijn nog maar 3 vakken van 14 EC in de master, Arbeidsrecht, strafrecht verdiept ofzo en nog één :P

Tsjah ik vind niet dat ik er echt veel meer voor moet doen dan voor andere vakken, er zijn gewoon een hoop colleges.. En we moesten er een cao-onderzoek voor maken, maar dat stelde niet zo heel veel voor :s)

quote:
Studielast verdeling
Colleges en werkgroepen: 30 uur
Voorbereiding colleges en werkgroepen: 200 uur
Voorbereiding casusbehandeling en schrijven paper (CAO-onderzoek): 70 uur
Voorbereiding examen: 100 uur
Totaal (14 EC): 400 uur
pi_88866348
wtf gewoon een 8 voor goederenrecht :o
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_88869520
quote:
Op donderdag 18 november 2010 16:16 schreef Teteteterek het volgende:
wtf gewoon een 8 voor goederenrecht :o
Goed, zeg. De eerste keer dat je het tentamen hebt gemaakt?
pi_88869924
quote:
11s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:33 schreef Fascination het volgende:

[..]

Goed, zeg. De eerste keer dat je het tentamen hebt gemaakt?
Ja, en mede gezien het zeer geringe aantal uren dat ik eraan besteed heb, ben ik nogal verbaasd :P
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_88888756
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:43 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Ja, en mede gezien het zeer geringe aantal uren dat ik eraan besteed heb, ben ik nogal verbaasd :P
Natuurtalentje
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_88906476
quote:
Ben je je tweede opleiding gestart nadat je je eerste opleiding hebt afgerond?
Als je in 2010-2011 bent gestart met je tweede opleiding nadat je je eerste opleiding hebt afgerond, geldt een overgangsregeling. Dit houdt in dat je, zolang je ononderbroken ingeschreven blijft staan, voor de nominale opleidingsduur plus 1 jaar, een tarief betaalt dat gelijk is aan het wettelijke tarief.
UU O+.
pi_89004526
Awkward... ik wil net kijken waar het tentamen Europees recht morgen gehouden wordt, zie ik dat ik me er niet voor heb ingeschreven. Tamelijk stom. Maar aan de andere kant, week vrij *O* .
  dinsdag 23 november 2010 @ 00:51:11 #54
57434 Marloes
Digital Love
pi_89039732
Laatste vak voor mn bachelor gehaald! (Personen- en familierecht met een 8.5 O+)
Nu nog scriptie :P
The more that I appear.
pi_89055436
Ik vroeg mij net opeeens af: waarom was de producent in het arrest Oerlemans/Driessen niet aansprakelijk o.g.v. de kanalisering van de aansprakelijkheid? Oerlemans is toch slechts verkoper..? En je kunt met dit soort schade naar de producent, dus zou je de producent moeten aanspreken?
pi_89056919
In Oerlemans/Driessen wordt de weg van art. 7:24 BW (non-conformiteit bij een consumentenkoop) gevolgd. Lid 1 bepaalt dat de koper jegens de verkoper recht op schadevergoeding heeft overeenkomstig de afdelingen 9 en 10 (afdeling 9: art. 6:74 BW - wanprestatie). Lid 2 stelt dat de verkoper niet aansprakelijk is als het product gebrekkig is in de zin van art. 6:186 BW (dan geldt de producentenaansprakelijkheid). Schijnbaar is dit in Oerlemans niet het geval, waarschijnlijk omdat het gebrek in het product niet valt onder een gebrek in de veiligheid.
pi_89087630
Ok bedankt. Ik zie nu overigens waarom 6:185 n.v.t. is op bedrijven, namelijk o.g.v. sub c.
pi_89088624
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 16:15 schreef GDPP het volgende:

[..]

UU O+.
quote:
Vanaf het moment dat je de eerste bachelor- of masteropleiding afrond, moet je voor de tweede opleiding in principe het instellingscollegegeld II betalen. Behalve als je voor de eerste opleiding ook ingeschreven stond aan de Rijksuniversiteit Groningen. Je mag dan de tweede bachelor- of masteropleiding vervolgen tegen het instellingscollegegeld I (= gelijk aan het wettelijk collegegeld). Je moet dan voor de tweede opleiding wel ononderbroken ingeschreven blijven staan vanaf het moment dat je je (eerste) graad hebt behaald.
*O*, oftewel, komende tijd íetsje rustiger :)
pi_89089620
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:58 schreef Cortax het volgende:

[..]

[..]

*O*, oftewel, komende tijd íetsje rustiger :)
Heeft alleen de RU zo'n regeling?
pi_89095048
Kan iemand mij nog ff met deze casus helpen:

Het antwoord zegt dat hij kan opschorten o.g.v. 6:262, maar dit moet toch 6:52 (het zijn toch geen wederkerige ovk, want het gaat om twee openstaande rekeningen die niet betaald zijn vs. het niet afgeven van een goed??)
pi_89095401
Sorry voor de overvloed aan vragen, maar ik heb morgen een tentamen.. dus nog 1 vraagje:

Het antwoord zegt:

Het standpunt van Philips is onjuist. Er is geen volmacht op grond van 3:60. Het standpunt van Dudok is juist o.g.v. 3:61 lid 2. Zie Dias Salters.

Weliswaar moeten we dat arrest niet kennen (is dit relevant), snap ik dit antwoord niet. Er is toch geen toedoen van Hermans, dus waarom komt 3:61-2 in het spel? Ik vind het wel logisch dat Philips gehouden is om te betalen....
pi_89096544
Ten aanzien van de eerste vraag, 6:52 is een algemenere bevoegdheid. Het artikel verwijst zelfs (althans in de Kluwer) naar art. 6:262, die als lex specialis fungeert. En ik moet zeggen dat het vak een beetje is weggezakt, maar volgens mij is deze koopovk zo gelijkend op de eerdere ovk's, dat het als één gezien kan worden. Ofzoiets. Volgens mij staat het in het boek wel uitgelegd.

En de tweede vraag: Philips heeft uit hoofde van een volmacht gehandeld die er überhaupt nooit was, maar omdat hij zich daar wel op beroept (hij koopt in naam van Hermans) komt 3:61 toch op tafel. En via lid 2 moet Philips dus gewoon de handel van Dudok overnemen. Hij mocht namelijk aannemen dat er wel een volmacht was en heeft daarom een geldige koopovereenkomst gesloten, zij het niet met Hermans maar met Philips.

Volgens mij zitten beide vragen zo, maar pin me er alsjeblieft niet op vast :P .
pi_89096622
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:42 schreef Warren het volgende:
Kan iemand mij nog ff met deze casus helpen:
[ afbeelding ]
Het antwoord zegt dat hij kan opschorten o.g.v. 6:262, maar dit moet toch 6:52 (het zijn toch geen wederkerige ovk, want het gaat om twee openstaande rekeningen die niet betaald zijn vs. het niet afgeven van een goed??)
Er is wel sprake van een wederkerige ovk, omdat Dudok aan Lemaire iconen levert en Lemaire in ruil daarvoor geld betaalt aan Dudok. Dus artikel 6:262 BW kan wel worden toegepast.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:52 schreef Warren het volgende:
Sorry voor de overvloed aan vragen, maar ik heb morgen een tentamen.. dus nog 1 vraagje:

[ afbeelding ]

Het antwoord zegt:

Het standpunt van Philips is onjuist. Er is geen volmacht op grond van 3:60. Het standpunt van Dudok is juist o.g.v. 3:61 lid 2. Zie Dias Salters.

Weliswaar moeten we dat arrest niet kennen (is dit relevant), snap ik dit antwoord niet. Er is toch geen toedoen van Hermans, dus waarom komt 3:61-2 in het spel? Ik vind het wel logisch dat Philips gehouden is om te betalen....
Dat snap ik ook niet helemaal, ik zie ook geen toedoen van Hermans.
pi_89097273
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:24 schreef Orbis het volgende:

En de tweede vraag: Philips heeft uit hoofde van een volmacht gehandeld die er überhaupt nooit was, maar omdat hij zich daar wel op beroept (hij koopt in naam van Hermans) komt 3:61 toch op tafel. En via lid 2 moet Philips dus gewoon de handel van Dudok overnemen. Hij mocht namelijk aannemen dat er wel een volmacht was en heeft daarom een geldige koopovereenkomst gesloten, zij het niet met Hermans maar met Philips.

Volgens mij zitten beide vragen zo, maar pin me er alsjeblieft niet op vast :P .
Op grond van lid 2 van artikel 3:61 BW kan tegen de wederpartij (Dudok) geen beroep op de onbevoegde volmacht worden gedaan indien hij gerechtvaardigd heeft vertrouwd op het bestaan van die volmacht. En dat vertrouwen moet zijn opgewekt door gedragingen/verklaringen van Hermans. Maar in de casus staat niet dat Hermans iets heeft verklaard of zich op een wijze heeft gedragen, waaruit Dudok kan afleiden dat hij een volmacht aan Philips heeft gegeven.

Er staat me trouwens ook iets bij over het instaan voor een volmacht, maar ik weet niet meer precies of dat op een dergelijk geval kan worden toegepast. Het is iig niet op grond van artikel 3:61 lid 2 BW.
pi_89131897
Ok bedankt iedereen ^O^

Ik heb net tentamen Verbintenissenrecht gehad... het was helemaal niet moeilijk (die onderwerpen waar ik het over had kwamen er gelukkig niet in voor).

Ik ben iig blij dat ik die rode boeken + OD niet helemaal heb gelezen (want het niet nodig om het tentamen te maken).
pi_89132298
Haha, dat OD-boek heb ik inderdaad vorig jaar ook ongeopend weer teruggebracht naar de winkel. Het voelde haast als een vriendendienst van de sectie naar professor Nieuwenhuis om het boek voor te schrijven :P .

Het Compendium is echt het ultieme boek voor zowel verbintenissen- als goederenrecht.
pi_89136660
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:59 schreef Cortax het volgende:
Hebben we het over dit boek?

http://www.managementboek(...)evergoeding_j._spier
Dit boek onder andere. Maar er zijn er nog 2...

Ik heb wel een paar pagina's uit die boeken gelezen als ik wat niet begreep.. maar ik lees nooit meer die boeken van a tot z. Dat deed ik wel aan het begin :{ maar later begreep ik dat het toch geen meerwaarde heeft.
pi_89141856
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:48 schreef Warren het volgende:
Ik heb net tentamen Verbintenissenrecht gehad... het was helemaal niet moeilijk (die onderwerpen waar ik het over had kwamen er gelukkig niet in voor).
Het leek wel Inleiding burgerlijk recht. :N

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:01 schreef Orbis het volgende:
Het Compendium is echt het ultieme boek voor zowel verbintenissen- als goederenrecht.
Mijn bijbel. :D
pi_89143355
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:07 schreef Warren het volgende:

[..]

Ik heb wel een paar pagina's uit die boeken gelezen als ik wat niet begreep.. maar ik lees nooit meer die boeken van a tot z. Dat deed ik wel aan het begin :{ maar later begreep ik dat het toch geen meerwaarde heeft.
Natuurlijk heeft het wel een meerwaarde.

Dat het niet nodig is voor het tentamen doet daar in zijn geheel niets aan af.
pi_89146640
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:05 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Het leek wel Inleiding burgerlijk recht. :N

[..]

Echt he.. en die Vlaamse dude die tentamentraining gaf zei zo:

"Ik kan jullie verzekeren dat er wel verdieping zal zijn en dat je de rode boekenreeks moet lezen. Enkel met Boom Basics kan je het niet halen." _O-

quote:
10s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:43 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft het wel een meerwaarde.

Dat het niet nodig is voor het tentamen doet daar in zijn geheel niets aan af.
Nouja, wat ik doe is vooral oefenen met oude tentamens en als ik dan iets niet weet.. dan zoek ik t op. Ik ga niet eerst alles van a tot z lezen, want dan onthoud ik er weinig van.
pi_89146693
edit: er ging iets fout.
pi_89146711
edit: er ging iets fout.
pi_89147420
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:07 schreef Warren het volgende:

[..]

Heb hier nu in Groningen dit boek als enige literatuur voor OD-recht, vandaar dat ik hem maar wel lees :)
pi_89165000
Kent iemand voor mij ergens een voorbeeld van een dagvaarding (strafrecht)? Kan nergens een goede vinden :{
pi_89165319
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 01:45 schreef julian6 het volgende:
Kent iemand voor mij ergens een voorbeeld van een dagvaarding (strafrecht)? Kan nergens een goede vinden :{
Als je geen voorbeeld van een dagvaardiging kunt vinden op het internet, kun je net zogoed stoppen met je academische opleiding en bij de platsoendienst gaan werken. O nee, zelfs die kunnen dat nog vinden...
pi_89175941
Inderdaad. Als je gewoon op 'dagvaarding voorbeeld' googlet krijg je genoeg hits.

Vanmiddag mijn propedeuse-uitreiking.
pi_89178015
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 november 2010 02:29 schreef aardappel het volgende:

[..]

Als je geen voorbeeld van een dagvaardiging kunt vinden op het internet
De kansen op het vinden van een "dagvaardiging" is sowieso heel klein, aardappel. :')

@ Julian: http://www.xs4all.nl/nieu(...)28%20juni%202010.pdf

[ Bericht 0% gewijzigd door Kimochi op 28-11-2010 11:39:23 ]
pi_89179658
Hé, ik las net in het boek over BPR van Snijders dat deurwaarders vaak stempels gebruiken om hun personalia op een dagvaarding te zetten. Leuk om dat nu ook echt te zien.
pi_89184907
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:03 schreef Kimochi het volgende:

[..]

De kansen op het vinden van een "dagvaardiging" is sowieso heel klein, aardappel. :')

@ Julia: http://www.xs4all.nl/nieu(...)28%20juni%202010.pdf
oeps, excusez-moi, het was al laat
pi_89187960
jeej, een 8 voor europees recht!!!
pi_89197615
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:11 schreef Smart_ass het volgende:
Inderdaad. Als je gewoon op 'dagvaarding voorbeeld' googlet krijg je genoeg hits.

Vertel even hoe het was.
  zaterdag 27 november 2010 @ 08:34:22 #83
124676 RobertoCarlos
pi_89216417
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:27 schreef aardappel het volgende:

[..]

oeps, excusez-moi, het was al laat
pannekoek! :+

[ Bericht 4% gewijzigd door RobertoCarlos op 27-11-2010 08:41:04 ]
pi_89232207
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:50 schreef Fascination het volgende:

[..]

Vertel even hoe het was.
Oh best saai. Eerst moesten alle gasten naar binnen, toen kwamen wij onder geforceerd geklap binnen. En toen heel even een toespraakje en kreeg iedereen z'n P. En daarna gratis een drankje doen. Dat was eigenlijk het leukst. :')
pi_89237858
Zitten hier nog wat mensen die niets liever doen dan publiek internationaal recht casu oplossen? Ik ben namelijk met een essay bezig met verschillende crimes of war tijdens een non-international armed conflict en als laatste defence wordt er dit gezegd:

quote:
All the defendants doubted wether all the crimes listed in article 8(e) in the Statute of the ICC actually had become customary law, and thus applicable in civil wars. If not, they could not be held responsible according to the Statute
Maar de staat heeft het Rome statuut van de ICC getekend, dus waarom zou het customary law moeten zijn voordat het toepasbaar is? :/ ik vat het niet...
pi_89237933
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:11 schreef Smart_ass het volgende:

Allemaal civiel, kanton etc. wijsneus. Ik heb echt wel een beetje gegoogled voordat ik het hier vraag, ik weet hoe de universiteit-gangers op fok zijn :')
pi_89259818
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:44 schreef aardappel het volgende:
Zitten hier nog wat mensen die niets liever doen dan publiek internationaal recht casu oplossen? Ik ben namelijk met een essay bezig met verschillende crimes of war tijdens een non-international armed conflict en als laatste defence wordt er dit gezegd:

[..]

Maar de staat heeft het Rome statuut van de ICC getekend, dus waarom zou het customary law moeten zijn voordat het toepasbaar is? :/ ik vat het niet...
Zonder het statuut te hebben gelezen maar aan de hand van die tekst is het eerste dat bij mij opkomt dat het statuut misschien slechts toepasbaar is in puur internationale gevallen, en dat in een civil war (intern dus) iets eerst gewoonterecht zal moeten zijn om toepasbaar te zijn?
pi_89259942
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:28 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zonder het statuut te hebben gelezen maar aan de hand van die tekst is het eerste dat bij mij opkomt dat het statuut misschien slechts toepasbaar is in puur internationale gevallen, en dat in een civil war (intern dus) iets eerst gewoonterecht zal moeten zijn om toepasbaar te zijn?
Dat is helaas incorrect, ik heb volgens mij de goede richting gevonden, het gaat om de interpretatie van "within the established framework of international law" :) *gaat weer verder*
pi_89260076
quote:
99s.gif Op zondag 28 november 2010 16:32 schreef aardappel het volgende:

[..]

Dat is helaas incorrect, ik heb volgens mij de goede richting gevonden, het gaat om de interpretatie van "within the established framework of international law" :) *gaat weer verder*
Verkeerd gegokt :+
  zondag 28 november 2010 @ 20:56:36 #90
124676 RobertoCarlos
pi_89271487
quote:
99s.gif Op zondag 28 november 2010 16:32 schreef aardappel het volgende:

[..]

Je moet hier ook geen vragen stellen ;)
pi_89303026
Weet iemand toevallig in hoeverre "Hoofdzaken intellectuele eigendom" 6e druk anders is dan de 5e?
pi_89305118
Zitten hier ook goederenrechtgenialisten, die ik via PB even een vraag mag voorleggen?
pi_89333543
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:25 schreef Cortax het volgende:
Zitten hier ook goederenrechtgenialisten, die ik via PB even een vraag mag voorleggen?
Stel 'm gewoon hier! :) Gewoon even de casus aanpassen: "Een vriend van me heeft een meisje vermoord en in zijn achtertuin begraven. Het betreft erfpacht. Is hij nu eigenaar van het lijk, de nabestaanden, of de gemeente Amsterdam?"
pi_89341603
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Stel 'm gewoon hier! :) Gewoon even de casus aanpassen: "Een vriend van me heeft een meisje vermoord en in zijn achtertuin begraven. Het betreft erfpacht. Is hij nu eigenaar van het lijk, de nabestaanden, of de gemeente Amsterdam?"
_O-

Stel 'm inderdaad even hier.
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:09:25 #95
124676 RobertoCarlos
pi_89353501
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik vind hem eigenlijk wel interessant O-) Is een lichaam eigenlijk een zaak (ik denk het niet) maar als iemand doodgaat, wordt ie dan wel een zaak en kun je dan een lichaam erven? En waarom niet?

(ik kan het natuurlijk wel opzoeken, maar daar heb ik ff geen zin in :s) :N )
pi_89354034
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik vind hem eigenlijk wel interessant O-) Is een lichaam eigenlijk een zaak (ik denk het niet) maar als iemand doodgaat, wordt ie dan wel een zaak en kun je dan een lichaam erven? En waarom niet?

(ik kan het natuurlijk wel opzoeken, maar daar heb ik ff geen zin in :s) :N )
Ik gok dat dit strijdig is met openbare orde/goede zeden? Ik denk overigens toch wel dat een lijk een zaak is? Althans, instinctief, ik heb ook geen enkele bron om het te bevestigen.
pi_89354472
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:23 schreef Orbis het volgende:

[..]

Ik gok dat dit strijdig is met openbare orde/goede zeden? Ik denk overigens toch wel dat een lijk een zaak is? Althans, instinctief, ik heb ook geen enkele bron om het te bevestigen.
Ja volgens mij is een een lijk wel een zaak. Vertelde een docent eens tijdens een hoorcollege.
pi_89364323
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 16:15 schreef GDPP het volgende:

[..]

UU O+.
Betalen voor inzage schijnt op de UU ook voor te komen.

UU. :')
pi_89364743
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:31 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja volgens mij is een een lijk wel een zaak. Vertelde een docent eens tijdens een hoorcollege.
In het Duitse recht is het geen zaak, maar daar zijn dieren ook geen zaak :)
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:42:54 #100
57434 Marloes
Digital Love
pi_89364829
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:35 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Betalen voor inzage schijnt op de UU ook voor te komen.

UU. :')
Heb ik nog nooit voor betaald, wel voor een kopie van een tentamen.
The more that I appear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')