abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88526647
Ik huur een woning bij een woningcorporatie.

Nu krijg ik een brief dat er een servicemonteur langskomt op een bepaalde datum tussen 07.30 uur en 13 uur om preventief onderhoud uit te voeren.

Als ik op dat moment niet kan moet ik een nieuwe afspraak maken, maar wel per se in die week. En dat kan alleen tijdens kantooruren.

Wat is dit voor fucking bullshit?

Ik werk 45 uur in de week, en sowieso altijd tijdens kantooruren. Ik ga toch zeker geen vrije dag nemen voor zoiets? Dat ze maar een keer in het weekend komen.

In hoeverre ben ik verplicht hier aan mee te werken?

In mijn huurcontract staat wel dat ik monteurs e.d. na aankondiging binnen moet laten, maar het lijkt me dat dit dan wel gebeurt op een tijdstip dat met goed uitkomt...
pi_88526942
Nou zulke mensen werken ook op dezelfde tijden ..dus tja..
pi_88527146
Ik neem ook altijd vrij,... moet wel vaker vrij nemen als er dingen moeten gebeuren want ik ben ook alleen thuis. Als de auto gekeurd moet worden moet ik ook vrij nemen... Het is niet het probleem van je baas en/of van de onderneming die bij je langs wilt komen. Accepteer het en zorg dat de rest van je dag goed besteed wordt.
pi_88527189
Geef je de sleutel aan je buren en geef je dat toch telefonisch door?

Zelf neem ik gewoon vrij, lekker dagje vrij ^O^
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
pi_88527209
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou zulke mensen werken ook op dezelfde tijden ..dus tja..
Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij. Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.

Hoe onfatsoenlijk zou dat zijn. Dat ze dat werk maar door iemand buiten kantooruren laten doen.

Het zal wel weer verplicht zijn. Echt, ik heb zo'n schurfhekel aan dit soort instanties. Wel een hoop betalen, maar service verlen ho maar. :r
pi_88527239
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Deviant1nl het volgende:
Geef je de sleutel aan je buren en geef je dat toch telefonisch door?
Noem me paranoïde, maar ik geef mijn sleutel niet aan derden.
pi_88527285
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Gulo het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij. Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.

Hoe onfatsoenlijk zou dat zijn. Dat ze dat werk maar door iemand buiten kantooruren laten doen.

Het zal wel weer verplicht zijn. Echt, ik heb zo'n schurfhekel aan dit soort instanties. Wel een hoop betalen, maar service verlen ho maar. :r
je moet het zo zien, het is preventief onderhoud. Als ze dat niet doen en er gaat iets kapot door achterstallig onderhoud ben je helemaal zuur.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_88527291
quote:
Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij.
Zij willen zorgen dat je kachel goed werkt voor de komende winter, zodat jij niet in de kou komt te zitten.
Koop een huis, dan mag jij kiezen.
quote:
Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.
Doe jij iets verkeerd, niet zij :')
pi_88527508
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:28 schreef Charmian het volgende:

[..]

je moet het zo zien, het is preventief onderhoud. Als ze dat niet doen en er gaat iets kapot door achterstallig onderhoud ben je helemaal zuur.
Ik vind het prima dat ze dat onderhoud verrichten. Ik wil die monteur best binnenlaten en een bakje koffie voor hem zetten, dat is het probleem niet. Ik heb echter nog maar 2 resterende vakantiedagen waar ik al een bestemming voor heb. Dan is het dus erg kut als ik nóg een vrije dag zou moeten plannen.

Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag. Af en toe heb ik echt het idee dat deze maatschappij ingericht is op uitkeringstrekkers. :X
pi_88527583
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:32 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat ze dat onderhoud verrichten. Ik wil die monteur best binnenlaten en een bakje koffie voor hem zetten, dat is het probleem niet. Ik heb echter nog maar 2 resterende vakantiedagen waar ik al een bestemming voor heb. Dan is het dus erg kut als ik nóg een vrije dag zou moeten plannen.

Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag. Af en toe heb ik echt het idee dat deze maatschappij ingericht is op uitkeringstrekkers. :X
Tip voor volgend jaar; hou wat dagen over voor calamiteiten ;)
pi_88527683
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:32 schreef Gulo het volgende:

[..]

Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag.
Servicemonteurs werken niet? :P
pi_88527750
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Tip voor volgend jaar; hou wat dagen over voor calamiteiten ;)
Dit zijn toch geen calamiteiten man.

Sowieso vind ik het nogal onbehoorlijk dat ze zoiets 2 1/2 week van te voren aankondigen en dat je afspraak alleen binnen een marge van 4 dagen kan verzetten.

Ik bedoel, wat als je net in die periode vakantie gepland had. Die moet je dan annuleren ofzo :')
pi_88527812
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:37 schreef Gulo het volgende:

[..]

Dit zijn toch geen calamiteiten man.

Sowieso vind ik het nogal onbehoorlijk dat ze zoiets 2 1/2 week van te voren aankondigen en dat je afspraak alleen binnen een marge van 4 dagen kan verzetten.

Ik bedoel, wat als je net in die periode vakantie gepland had. Die moet je dan annuleren ofzo :')
Calamiteiten is een groot woord maar je weet wat ik bedoel.
pi_88527825
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:35 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Servicemonteurs werken niet? :P
Ik werk zo vaak 's avonds over. Je kan dat soort servicemonteurs toch gewoon standaard 's avonds inplannen. Dat kost wat meer waarschijnlijk, maar er worden genoeg servicekosten gerekend om daar in te voorzien.
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:39:18 #15
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_88527875
Je doet wel een beetje moeilijk TS :{
My mama didn't raise no fool
pi_88528010
quote:
Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag.
Jep onderhouds monteurs hebben geen leven :? Ze staan in het leven om u te dienen op ieder moment dat het u uit komt.
pi_88528102
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:38 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ik werk zo vaak 's avonds over. Je kan dat soort servicemonteurs toch gewoon standaard 's avonds inplannen. Dat kost wat meer waarschijnlijk, maar er worden genoeg servicekosten gerekend om daar in te voorzien.
Omdat jij dat doet hoeft een ander het nog niet te doen. Die mensen hebben ook gewoon een gezin. Als je geen 'last' van dit soort mensen wilt hebben moet je maar een woning kopen. Dan kun je zelf beslissen wanneer je iemand laat komen, desnoods pak je ze op een zaterdag ;)
pi_88528266
TS werkt 45 uur per week, maar heeft niet de vrijheid om een dag thuis te blijven/werken :?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_88528275
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:39 schreef La_Vita het volgende:
Ja, blijkbaar.

Ik dacht dat iedereen het wel met me eens zou zijn. Dat is duidelijk niet zo, dus het zal wel aan mee liggen.

Ik vind het in ieder geval van de pot gepleurd.

Daarnaast heb ik ook een "probleem" want die vrije dag heb ik gewoonweg niet meer...
pi_88528314
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:46 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar.

Ik dacht dat iedereen het wel met me eens zou zijn. Dat is duidelijk niet zo, dus het zal wel aan mee liggen.

Ik vind het in ieder geval van de pot gepleurd.

Daarnaast heb ik ook een "probleem" want die vrije dag heb ik gewoonweg niet meer...
Dat wordt heel lief naar je moeder kijken en de komende maand afwassen ;)
pi_88528365
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:46 schreef rekenwonder het volgende:
TS werkt 45 uur per week, maar heeft niet de vrijheid om een dag thuis te blijven/werken.
Projecten voor eindejaarssluiting moeten afgerond worden. Het is echt megadruk nu. Ik wil mijn manager morgen wel eens zien als ik zeg in deze periode een vrije dag wil nemen. :D

Thuis werken is geen mogelijkheid overigens.
pi_88528414
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat wordt heel lief naar je moeder kijken en de komende maand afwassen ;)
Mijn ouders werken allebei fulltime. Als het nu op een vrijdag was, was het nog een mogelijkheid. Maar het kan alleen op ma, di, wo of do.

Ze zijn dus allesbehalve flexibel.
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:51:31 #23
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88528547
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:39 schreef La_Vita het volgende:
Een beetje :o

Dus kijk... jij wilt wonen en nog enig gwoongenot genieten. Dus dat wil jij van de verhuurder. Hoe moeilijk is het? Een halve dag in het jaar. Of vind je ook dat de bakker en de tandarts maar 's avonds moeten gaan werken _O-

Gekkerd O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_88528611
Ts heeft gewoon gelijk, om ze nu 's avonds te laten komen is misschien ook weer een beetje overdreven maar een andere afspraak kan alleen dezelfde week. Dat slaat toch nergens op?

De maatschapij lijkt inderdaad wel eens ingericht te zijn voor onrendabelen.
pi_88528719
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:51 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Een beetje :o

Dus kijk... jij wilt wonen en nog enig gwoongenot genieten. Dus dat wil jij van de verhuurder. Hoe moeilijk is het? Een halve dag in het jaar. Of vind je ook dat de bakker en de tandarts maar 's avonds moeten gaan werken _O-

Gekkerd O+
Wie zegt dat het zich beperkt tot eens per jaar? Voor hetzelfde geld komen ze 5 keer per jaar. Kan je 5 keer een vrije dag nemen.

Dit is overigens een extern bedrijf. Wel via de woningcorporatie, maar niet in dienst van de corporatie. Dit is enkel om het schilderwerk te checken. Wie weet krijg ik straks ook nog iemand voor de CV-ketel, het hang en sluitwerk etc.

Nogmaals, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind deze maatschappij teveel ingericht op uitkeringstrekkers/ parttimers / mensen die onregelmatig werken.
pi_88528737
Binnenkort in WGR (of KLB):

quote:
Omdat monteurs geen onderhoud hebben gepleegd is de boel nu kapot en moet ik de hele dag thuisblijven om een monteur te ontvangen.
Alsof ik niets beters heb te doen.
pi_88528747
Schilderwerk is toch buiten? Waarom moet je daar uberhaupt voor thuis zijn :?
pi_88528784
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Gulo het volgende:

[..]

Wie zegt dat het zich beperkt tot eens per jaar? Voor hetzelfde geld komen ze 5 keer per jaar. Kan je 5 keer een vrije dag nemen.

Dit is overigens een extern bedrijf. Wel via de woningcorporatie, maar niet in dienst van de corporatie. Dit is enkel om het schilderwerk te checken. Wie weet krijg ik straks ook nog iemand voor de CV-ketel, het hang en sluitwerk etc.

Nogmaals, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind deze maatschappij teveel ingericht op uitkeringstrekkers/ parttimers / mensen die onregelmatig werken.
Schilderwerk buiten? Daar hoef je toch niet voor thuis te zijn?
Schilderwerk binnen is sowieso al voor jezelf.
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:56:44 #29
111260 Charmian
a little joy
pi_88528792
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Piles het volgende:
dat was mijn idee ook!
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:57:27 #30
33954 ElisaB
pi_88528829
quote:
Meid, koop een huis. Dan kan je het altijd helemaal zelf bepalen O+
pi_88528834
quote:

[..]

Je neemt teveel vrije dagen op en houdt geen rekening met dit soort situaties.
Dit geef je vervolgens af op de mensen die hun best doen om je huis te onderhouden.
pi_88528857
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als ze echt gaan schilderen wel, ivm opendraaiende delen (ramen/deuren) ;)
pi_88528880
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Piles het volgende:
Geen idee. Het is buiten/balkon. Er zit een schuifdeur/kozijn. Daar gaat het ook om (preventief onderhout aan kozijnen)
pi_88528903
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef Gulo het volgende:

[..]

Geen idee. Het is buiten/balkon. Er zit een schuifdeur/kozijn. Daar gaat het ook om (preventief onderhout aan kozijnen)
Oh, onderhoud, das dus niet alleen schilderwerk :)
pi_88528909
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef Gulo het volgende:

[..]

Wanneer heb je wel tijd om thuis te blijven?
pi_88528960
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:57 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Meid, koop een huis neem een uitkering. Dan kan je het altijd helemaal zelf bepalen heb je alle tijd. O+
pi_88529032
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wanneer heb je wel tijd om thuis te blijven?
3 avonden in de week en in het weekend. Dan hoef ik niet te werken. Overdag door de week en 2 avonden wel. Ik wil er best voor thuis blijven, maar vrij nemen vind ik niet zo'n goed plan (en mijn werkgever in deze periode ook niet :') )
pi_88529078
Egoïstisch gedoe altijd: men moet altijd maar voor het individu klaar staan, tot het een keer andersom is...

Geven en nemen, en niet te moeilijk doen.

Leg het voor aan de wbv of ze direct om 7.30 kunnen komen, kun je daarna naar je werk, hoef je maar een paar uur vrij te nemen.
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:03:00 #39
33954 ElisaB
pi_88529105
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:59 schreef Gulo het volgende:

[..]

Maar dan word je waarschijnlijk weer sjaggo omdat iedereen overdag komt als jij wilt uitslapen en rondlummelen _O-

Weet je; het is niet leuk. Maar het hoort er gewoon bij als je een huis huurt. Dat je sóms een beetje moet inschikken omdat het huis (op normale tijden) onderhouden moet worden.

Onderhoud 's avonds kan ook best, maar dan nemen de kosten van dat onderhoud minimaal met de helft toe, plus dat het dubbel zo lang gaat duren (de avond is maar een dagdeel).

Dus trek je moppermuts van je hoofd en ga van je avond genieten ^O^
pi_88529241
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je 'vergeet' vrij te nemen, en ze staan voor een gesloten deur?
pi_88529283
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:06 schreef Gulo het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je 'vergeet' vrij te nemen, en ze staan voor een gesloten deur?
Niets. Letterlijk. Geen inspectie, geen onderhoud.
pi_88529316
Krijg je geen onderhoud of ze gaan het in rekening brengen, ligt er aan of het personeel is van de woningbouwvereniging zelf is of een extern bedrijf. Hoe dan ook je schiet er niets mee op. ;)
quote:
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:11:04 #43
33954 ElisaB
pi_88529397
quote:
Dan heb jij de slag gewonnen, maar ben je waarschijnlijk een probleem rijker O+
pi_88529410
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:08 schreef trovey het volgende:
Krijg je geen onderhoud of ze gaan het in rekening brengen, ligt er aan of het personeel is van de woningbouwvereniging zelf is of een extern bedrijf. Hoe dan ook je schiet er niets mee op. ;)
[..]

Het in rekening brengen lijkt me niet mogelijk. Hier heb ik immers niets voor getekend.
pi_88529444
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef Gulo het volgende:

[..]

Het in rekening brengen lijkt me niet mogelijk. Hier heb ik immers niets voor getekend.
Lijkt me ook sterk eerlijk gezegd. Hangt er ook vanaf wat er in de huurvoorwaarden staat natuurlijk. Misschien staat daar wel een boetebedrag in als je geen toegang verschaft voor onderhoud.
Van het externe bedrijf kun je geen rekening krijgen (direct), die heb je immers geen opdracht geven.
pi_88529455
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dan heb jij de slag gewonnen, maar ben je waarschijnlijk een probleem rijker O+
Ik ben ook niet van plan om het zo ver op de spits te drijven hoor. Stuur zowel wat sms-jes of iemand die ochtend misschien iets te doen heeft.
pi_88529469
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef Gulo het volgende:

[..]

Alle kleine lettertjes van je huurcontract wel goed doorgelezen. ;)
pi_88529487
quote:

[..]

En waarom zou jij je werk niet buiten kantooruren kunnen doen zodat je thuis kunt zijn op een tijdstip dat de monteur langskomt? Want die monteur heeft precies hetzelfde argument als jij.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_88529572
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:13 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En waarom zou jij je werk niet buiten kantooruren kunnen doen zodat je thuis kunt zijn op een tijdstip dat de monteur langskomt? Want die monteur heeft precies hetzelfde argument als jij.
Tja, ik zal hier wel anders in staan. Ik zie mij als huurder toch als een soort van klant, die fors moet betalen. Dan vind ik enige service wel op zijn plaats.

Als wij beroepsmatig iets met klanten willen afspreken passen wij ons ook aan hen aan, ook al komt dat niet altijd even gelegen.
pi_88529766
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:12 schreef Piles het volgende:

[..]

Lijkt me ook sterk eerlijk gezegd. Hangt er ook vanaf wat er in de huurvoorwaarden staat natuurlijk. Misschien staat daar wel een boetebedrag in als je geen toegang verschaft voor onderhoud.
Van het externe bedrijf kun je geen rekening krijgen (direct), die heb je immers geen opdracht geven.
En toch kan het gebeuren...of ze het werkelijk doen weet ik niet (ik ben in tegenstelling tot TS niet zo moeilijk) maar ik heb wel eens aankondigingskaartjes voor onderhoud van externe bedrijven gehad waarop stond dat als men niemand thuis trof op de afgesproken tijd men het bezoek in rekening zou gaan brengen bij de huurder. ;)
Optimist tot in de kist
pi_88529853
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:19 schreef trovey het volgende:

[..]

En toch kan het gebeuren...of ze het werkelijk doen weet ik niet (ik ben in tegenstelling tot TS niet zo moeilijk) maar ik heb wel eens aankondigingskaartjes voor onderhoud van externe bedrijven gehad waarop stond dat als men niemand thuis trof op de afgesproken tijd men het bezoek in rekening zou gaan brengen bij de huurder. ;)
Ze kunnen er zo veel opzetten :D
pi_88529889
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:15 schreef Gulo het volgende:

[..]

Tja, ik zal hier wel anders in staan. Ik zie mij als huurder toch als een soort van klant, die fors moet betalen. Dan vind ik enige service wel op zijn plaats.

Als wij beroepsmatig iets met klanten willen afspreken passen wij ons ook aan hen aan, ook al komt dat niet altijd even gelegen.
Ga eens particulier huren dan betaal je echt fors en kunje heel misschien die service wel verwachten. 8-)

Maar even ontopic mijn ervaring leert me dat je bij wbv's en de subcontractors vaak best nog wel een afspraak kan maken dat ze als eerst naar jou toe komen in dat tijdsbestek en je dus om 8.00 de monteur op de stoep hebt staan en 8.10 deze weer weg is en je met een kleine vertraging naar je werk kunt.
pi_88529899
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:19 schreef trovey het volgende:
ik ben in tegenstelling tot TS niet zo moeilijk
Hoeveel uur werk jij in de week, hoeveel vrij dagen heb je, en hoeveel daarvan zijn er collectief? (verplicht op te nemen, opgelegd door de werkgever)
pi_88529935
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:21 schreef Gulo het volgende:

[..]

Hoeveel uur werk jij in de week, hoeveel vrij dagen heb je, en hoeveel daarvan zijn er collectief (verplicht op te nemen, opgelegd door de werkgever)
Als je niet eens een uur of 2 gemist kan worden op je werk klopt er toch iets niet hoor...
pi_88530040
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:22 schreef Piles het volgende:

[..]

Als je niet eens een uur of 2 gemist kan worden op je werk klopt er toch iets niet hoor...
Klopt ook niet. Er is gewoon erg veel werk nu, slecht gepland. Ik mag volgende week naast 2 extra avonden ook de zaterdag op kantoor doorbrengen.

Maar goed, dat is verder niet relevantie mbt dit topic.

Als ik gewoon mijn 42 uur volgens contract zou werken, zou deze kwestie net zo goed aan de orde zijn.

En ja, mijn werkgever is vrij moeilijk in dit opzicht. Omdat de monteur ergens tussen 07.30 en 13.00 zou komen is er ook geen sprake van 2 uurtjes natuurlijk.
pi_88530176
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:25 schreef Gulo het volgende:

[..]

Klopt ook niet. Er is gewoon erg veel werk nu, slecht gepland. Ik mag volgende week naast 2 extra avonden ook de zaterdag op kantoor doorbrengen.

Maar goed, dat is verder niet relevantie mbt dit topic.

Als ik gewoon mijn 42 uur volgens contract zou werken, zou deze kwestie net zo goed aan de orde zijn.
Dan laat je toch geen onderhoud plegen? :') . Je wilt/kunt geen vrij nemen, je buren vertrouw je niet en blijkbaar is er in de vrienden/familiekring ook niemand te vinden. Geef dat door aan de woningbouwvereniging en je merkt vanzelf wel wat hun reactie is.
Optimist tot in de kist
pi_88530202
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:25 schreef Gulo het volgende:
En ja, mijn werkgever is vrij moeilijk in dit opzicht. Omdat de monteur ergens tussen 07.30 en 13.00 zou komen is er ook geen sprake van 2 uurtjes natuurlijk.
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:21 schreef Basp1 het volgende:
Maar even ontopic mijn ervaring leert me dat je bij wbv's en de subcontractors vaak best nog wel een afspraak kan maken dat ze als eerst naar jou toe komen in dat tijdsbestek en je dus om 8.00 de monteur op de stoep hebt staan en 8.10 deze weer weg is en je met een kleine vertraging naar je werk kunt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:02 schreef Piles het volgende:
Leg het voor aan de wbv of ze direct om 7.30 kunnen komen, kun je daarna naar je werk, hoef je maar een paar uur vrij te nemen.
pi_88530270
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:29 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ja, dat probeer ik ook nog wel.
pi_88530523
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:30 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ja, dat probeer ik ook nog wel.
Maar het is natuurlijk makkelijker om hier al te gaan klagen voordat je ook maar enige actie zelf hebt ondernomen. Ow het is niet eens KLB. :7
pi_88530525
Ik vind helemaal niet dat ie moeilijk doet. Ik kreeg vorige week ook zo'n brief in de bus, dat er op die en die dag van 7:30 tot 16:00 iemand thuis moest zijn omdat ze dubbel glas zouden gaan aanbrengen, en dat van het schema niet kon worden afgeweken.

Met andere woorden: regel het maar. Maar ik HEB niet eens vrije dagen om op te nemen (onderwijs). En om nou vrienden, die zelf ook werken, 'n dag vrij te laten nemen om de hele dag in mijn huis te gaan zitten gaat ook wat ver.

Uiteindelijk heb ik met die lui (ze lopen hier al maanden rond de flat allerlei onderhoud uit te voeren) afgesproken dat ik ze om 7:30 de sleutel geef en dat ze die in m'n brievenbus stoppen als ze klaar zijn. Omdat mijn deur niet aan de straat is, maar achter 'n centrale voordeur waar alleen flatbewoners in kunnen, durf ik dat wel aan. Dat is het voordeel van nauwelijks waardevolle spullen in je woning hebben :).
pi_88530761
Dit komt mij wel erg bekend voor! Morgen moet ik ook thuis zijn omdat een monteur mijn Nieuwe(!) koelvriescombinatie komt repareren. Afspraak van 8 uur tot en met 12 uur!
Hopelijk komt hij om 8 uur en is hij ook weer snel weg, aangezien ik ook verplicht vrij moet nemen omdat niemand, de monteur kon opvangen.:-(
Waar ik al helemaal van baal is dat:
1. Het eerst een week moest duren voordat er uberhaupt een monteur kwam, want ze hadden het serienummer nodig en Bosch had mij daarom maar een brief gestuurd met deze vraag -> verdorie, ze hadden ook mijn telnr,..dus ze hadden mij ook kunnen bellen!
2. Een halve dag vrij kunnen opnemen omdat de monteur eindelijk kwam!
3. Bleek hij het onderdeel niet bij zich te hebben.-> Waarom moest ik dan dat serienummer doorgeven? Dan kunnen ze toch ook vast de te verwachte onderdelen toch meenemen?
4. Nieuwe afspraak gemaakt -> werd gecanceld. Monteur was ziek! (Hadden ze er dan maar eentje in dienst??? |:( )
5. Nu dus weer een ochtend wachten totdat de monteur weer langskomt. Hopelijk maakt hij het niet te laat. }:|
Zeg nooit: "Dat doe ik FF!"
pi_88538617
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:56 schreef MaGNeT het volgende:
Ramen openzetten. Bij m'n ma duurde het 4 dagen en moest ze alle 4 de dagen dus thuis blijven. Ridiculous.
pi_88538728
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:28 schreef trovey het volgende:

Dan laat je toch geen onderhoud plegen? :') . Je wilt/kunt geen vrij nemen, je buren vertrouw je niet en blijkbaar is er in de vrienden/familiekring ook niemand te vinden. Geef dat door aan de woningbouwvereniging en je merkt vanzelf wel wat hun reactie is.
Is dat zo'n gek idee dan? Ze hebben een huismeester of een buurtmeester, waarom kan je hem niet een geschreven toestemming + sleutels overhandigen? Zij zijn tenslotte de eigenaren en ZIJ hebben de plicht woongenot te verschaffen in een gerepareerde woning. Huurder moet alleen niet voor overlast zorgen en dokken elke maand, that's it.
pi_88539164
Eigenlijk ben ik het wel met de TS eens.

In mijn oude huis was het nog erger zelfs. Dan kreeg ik een brief over schilderwerk controle verplicht 1 dag vrij zijn over 2 weken, Paar weken later van de stroom leverancier dat ze er bij moesten voor controles. Weer fijn een dag vrij nemen binnen 2 weken. En in zelfde jaar moest ik ook vrij nemen voor water bedrijf. Dat kost me dus 3 vrije dagen voor dingen waar ik niet om gevraagd heb en die ook nog eens op kort termijn geregeld moeten worden.

Als ik bij hun een melding doe moet ik ook al rekening houden met hun planning en wanneer zij langs willen komen. Als zij dus zelf langs willen komen passen zij zich maar lekker aan.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:24:29 #65
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_88539312
Niet zo zeiken, bij mij hebben ze het halve huis moeten renoveren.
Weet je wel hoe vaak je dan thuis moet zijn.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_88542950
Heb je de wbv al gebeld en de situatie voorgelegd? Je zult niet de eerste zijn in het lange bestaan van de woningbouw die met deze situatie zit :) Je eigen voorbeeld van mensen die op vakantie zijn (die zien de brief überhaupt te laat) is daar natuurlijk een prima voorbeeld van.

Het is mijn ervaring met mijn eigen woningbouwvereniging dat ze de afspraak met het onderhoudsbedrijf ook kunnen verplaatsen als je daar een goede reden voor hebt. Gewoon even bellen :)

Willen ze nou echt niet meewerken dan kan je altijd nog een vriend of de buren vragen even op te passen. Maar laten we hopen dat het niet nodig is :) .
pi_88543693
Het is gewoon absurd dat je hier vrij voor moet nemen, dat zou ik ook niet doen.
Klein verschilletje is natuurlijk wel dat ik het zelf kan uitvoeren.
Ik moet zeggen dat ik dat soort klanten in het verleden op een voetstuk plaatste, de mensen waar ik niet terecht kon werden dan ook goed genoteerd zodat bij een storing aan de ketel keurig vermeld kon worden dat ze de melding tijdens kantooruren moesten doorgeven zodat het ingepland kon worden.
S'avonds of in het weekend vraagt u meneer?, nee dat gebeurt alleen bij onderhoudsklanten en daar heeft u het afgelopen jaar geen gebruik van gemaakt.
Als u warm water wilt kunt u dat verwarmen via het fornuis of de magnetron en als u nu warmte wilt kunt u als u snel ben een elektrisch kacheltje kopen bij de bouwmarkt.
Prettige avond verder.
  woensdag 10 november 2010 @ 07:50:24 #68
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_88543777
Ik vind je wel een beetje een dramalama TS. Wat nou als je ziek wordt? Ga je dan toch gezellig je kantoor onderkotsen? Niemand is onmisbaar en al helemaal niet voor een dagje. Dit hoort bij het werkend leven, dat je af en toe eens verlof moet opnemen voor reparaties/onderhoud/afleveringen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 10 november 2010 @ 08:15:39 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88544005
quote:

[..]

Je krijgt sowieso nog iemand voor de CV-ketel :).
Maargoed, jij vindt het dus ook geen probleem als jouw klanten liever een afspraak 'snachts maken bij je bedrijf?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_88544015
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je krijgt sowieso nog iemand voor de CV-ketel :).
Maargoed, jij vindt het dus ook geen probleem als jouw klanten liever een afspraak 'snachts maken bij je bedrijf?
Natuurlijk wel! Iedereen moet zich aanpassen aan TS maar TS wil zich nergens aan aanpassen.
For great justice!
  woensdag 10 november 2010 @ 08:18:49 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88544031
quote:
6s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:16 schreef Q. het volgende:

[..]

Natuurlijk wel! Iedereen moet zich aanpassen aan TS maar TS wil zich nergens aan aanpassen.
Aan de andere kant is het geen onderhoud maar een controle, daarvoor zou ik ook niet thuisblijven ;). Maar een monteur moet je gewoon binnen laten.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_88544068
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:15 schreef Gulo het volgende:

[..]

Dus als jullie klanten straks allemaal liever 's avonds en/of in het weekend geholpen
willen worden, omdat ze dat beter uitkomt, dan gaan jullie dat ook doen?

Tof ! ^O^
## I seek not to know the answers, but to understand the questions.##
Grasshopper Dialog
pi_88544071
quote:

Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig,
Je hebt net zoveel vrijdagen als een ander :7

Verder eens met TS.
Service in Nederland is een vies woord. :{
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_88544272
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het geen onderhoud maar een controle, daarvoor zou ik ook niet thuisblijven ;). Maar een monteur moet je gewoon binnen laten.
Dan moet TS ook niet zeuren als hij zometeen dood gaat aan CO-vergiftiging omdat zn ketel niet gecontroleerd is.
For great justice!
  woensdag 10 november 2010 @ 09:09:00 #75
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88544750
quote:
12s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je hebt net zoveel vrijdagen als een ander :7

Verder eens met TS.
Service in Nederland is een vies woord. :{
jouw klanten kunnen jou ook thuis bellen, bij wijze van service?
Een gedicht over Maanvis
pi_88544840
Ik mag dan de eerste zijn, maar ik geef TS groot gelijk. Dan plannen ze die afspraak maar op een andere dag waarop je wel iemand kan regelen om op je huis te passen.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:42:38 #77
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_88545522
Gelukkig heb ik een partner die onregelmatige tijden werkt en dus vaak thuis is, maar eerlijk gezegd geef ik TS wel gelijk.

Je krijgt een brief in de bus met een mededeling dat je dan en dan maar thuis moet zijn omdat er iemand langs komt. Ze zouden je bv ook kunnen vragen om te bellen zodat je in overleg een handige tijd of oplossing kunt verzinnen, maar nee je word van tevoren gewoon al ingepland en daar heb je je dan maar aan te houden.

En ik irriteer me al jaren aan die " ergens tussen x en y" afspraken. Je zit verplicht urenlang thuis voor een klusje dat 5 minuten duurt, je durft geen moment de deur uit te lopen want dan mis je ze dus net en je zult altijd zien dat ze in de laatste 5 minuten komen. Kunnen die lui niet gewoon wat beter leren plannen? Ik snap dat je niet tot op de minuut nauwkeurig kunt zeggen wanneer je er bent, maar iets nauwkeuriger moet kunnen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 10 november 2010 @ 09:53:49 #78
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88545843
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:42 schreef karr-1 het volgende:
Gelukkig heb ik een partner die onregelmatige tijden werkt en dus vaak thuis is, maar eerlijk gezegd geef ik TS wel gelijk.

Je krijgt een brief in de bus met een mededeling dat je dan en dan maar thuis moet zijn omdat er iemand langs komt. Ze zouden je bv ook kunnen vragen om te bellen zodat je in overleg een handige tijd of oplossing kunt verzinnen, maar nee je word van tevoren gewoon al ingepland en daar heb je je dan maar aan te houden.
Nee hoor, in overleg is een andere dag en exacte tijd mogelijk.
quote:
En ik irriteer me al jaren aan die " ergens tussen x en y" afspraken. Je zit verplicht urenlang thuis voor een klusje dat 5 minuten duurt, je durft geen moment de deur uit te lopen want dan mis je ze dus net en je zult altijd zien dat ze in de laatste 5 minuten komen. Kunnen die lui niet gewoon wat beter leren plannen? Ik snap dat je niet tot op de minuut nauwkeurig kunt zeggen wanneer je er bent, maar iets nauwkeuriger moet kunnen.
Maar vaak doen ze dan gelijk de hele straat, dus daarom een tijd van x tot y. Als TS gewoon ff belt met het bedrijf dat die controle doet dan kan ie een exacte tijd afspreken. Maar hij zeikt er liever over op FOK! dan dat ie naar een oplossing zoekt ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_88545990
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

jouw klanten kunnen jou ook thuis bellen, bij wijze van service?
Mocht dat nodig zijn dan zou ik dat als service (bah weer dat vieze woord) aanbieden ja. Maar daar gaan ze ook voor betalen natuurlijk. Het is gewoon een verkeerde instelling in dit land dat alles perse tussen 9 en 5 van ma t/m vrij moet gebeuren. Als de klant erom vraagt waarom dan weigeren?
pi_88545995
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:21 schreef RPG het volgende:
Eigenlijk ben ik het wel met de TS eens.

In mijn oude huis was het nog erger zelfs. Dan kreeg ik een brief over schilderwerk controle verplicht 1 dag vrij zijn over 2 weken, Paar weken later van de stroom leverancier dat ze er bij moesten voor controles. Weer fijn een dag vrij nemen binnen 2 weken. En in zelfde jaar moest ik ook vrij nemen voor water bedrijf. Dat kost me dus 3 vrije dagen voor dingen waar ik niet om gevraagd heb en die ook nog eens op kort termijn geregeld moeten worden.

Als ik bij hun een melding doe moet ik ook al rekening houden met hun planning en wanneer zij langs willen komen. Als zij dus zelf langs willen komen passen zij zich maar lekker aan.
Heel herkenbaar, ik denk dat meer vrijgezellen in een huurwoning hier 'last' van hebben. Het mooie is...volgend jaar is het weer zo dus hou alvast wat dagen over ;).
Moeilijk doen om het moeilijk doen hoor.
pi_88546058
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Heel herkenbaar, ik denk dat meer vrijgezellen in een huurwoning hier 'last' van hebben. Het mooie is...volgend jaar is het weer zo dus hou alvast wat dagen over ;).
Moeilijk doen om het moeilijk doen hoor.
Reken voor de grap eens uit wat een vrije dag opnemen kost terwijl je hier niet op zit te wachten. (222 delen door je bruto jaarsalaris)
  woensdag 10 november 2010 @ 10:05:38 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88546169
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Mocht dat nodig zijn dan zou ik dat als service (bah weer dat vieze woord) aanbieden ja. Maar daar gaan ze ook voor betalen natuurlijk. Het is gewoon een verkeerde instelling in dit land dat alles perse tussen 9 en 5 van ma t/m vrij gebeuren. Als de klant erom vraagt waarom dan weigeren?
Noem mij 1 bedrijf dat tussen 9 en 5 van ma t/m vrij deze zaken doet.
Deze bedrijven komen om 7 uur 'sochtends bij je aanbellen als je dat wilt hoor :).

Het zal vast practische redenen hebben dat dit zo gebeurt. Bijvoorbeeld geluidsoverlast.
Vanochtend om 10 voor 7 werd ik wakker gemaakt door een boormachine, omdat de benedenburen een nieuwe keuken krijgen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_88546195
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Reken voor de grap eens uit wat een vrije dag opnemen kost terwijl je hier niet op zit te wachten. (222 delen door je bruto jaarsalaris)
Ja jammer. Ik vind het ook niet leuk maar het is niet anders. Zoals vaker aangegeven, als je zelf alle touwtjes in handen wilt moet je maar een huis kopen. Daar ik dat niet doe en huur heb ik mij maar te schikken aan de woningbouwvereniging en haar regels. Voorts moet mijn auto ook gekeurd worden en dat kost mij ook een dag. Ja niet eerlijk maar je moet wat.

Oplossingen zijn er wel te vinden, familie, vrienden of een andere afspraak maken. Want die andere afspraak maken kan echt wel. Tenminste... bij ons wel als je echt niet anders kan.
  woensdag 10 november 2010 @ 10:08:46 #84
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88546280
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja jammer. Ik vind het ook niet leuk maar het is niet anders. Zoals vaker aangegeven, als je zelf alle touwtjes in handen wilt moet je maar een huis kopen. Daar ik dat niet doe en huur heb ik mij maar te schikken aan de woningbouwvereniging en haar regels. Voorts moet mijn auto ook gekeurd worden en dat kost mij ook een dag. Ja niet eerlijk maar je moet wat.

Oplossingen zijn er wel te vinden, familie, vrienden of een andere afspraak maken. Want die andere afspraak maken kan echt wel. Tenminste... bij ons wel als je echt niet anders kan.
Er is altijd wel een andere afspraak te maken in overleg ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_88546399
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Noem mij 1 bedrijf dat tussen 9 en 5 van ma t/m vrij deze zaken doet.
Deze bedrijven komen om 7 uur 'sochtends bij je aanbellen als je dat wilt hoor :).

Het zal vast practische redenen hebben dat dit zo gebeurt. Bijvoorbeeld geluidsoverlast.
Vanochtend om 10 voor 7 werd ik wakker gemaakt door een boormachine, omdat de benedenburen een nieuwe keuken krijgen :).
Van 7 tot 4 dan :O
pi_88546428
quote:

Dat is dus de instelling waar ik het over heb.
Het kan wel anders het is een kwestie van willen/service
  woensdag 10 november 2010 @ 10:16:22 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88546494
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Van 7 tot 4 dan :O
Da's wel een groot verschil want eerste werk kun je combineren met je baan. Dan kom je een half uurtje later. Want je hebt toch flexibele werktijden wegens service aan je klanten, toch? :D
Een gedicht over Maanvis
pi_88546518
quote:
. Zoals vaker aangegeven, als je zelf alle touwtjes in handen wilt moet je maar een huis kopen.
En ook daar heb je het niet altijd in de hand als ze bijvoorbeeld in de hele wijk andere electriciteits meters gaan plaatsen moet je daarvoor ook een keer thuisblijven.
  woensdag 10 november 2010 @ 10:18:00 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88546551
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee, want monteursbedrijven moeten ook gewoon de arbeidstijdenwet aanhouden. En als ze dan om 7:00 werk hebben en om 21:00 omdat jou dat goed uitkomt dan overtreden ze die wet :D.
Een gedicht over Maanvis
pi_88546568
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Da's wel een groot verschil want eerste werk kun je combineren met je baan. Dan kom je een half uurtje later. Want je hebt toch flexibele werktijden wegens service aan je klanten, toch? :D
Probeer die eerste zin nog eens te typen maar dan zo dat er wel een touw aan vast te knopen valt.
pi_88546589
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nee, want monteursbedrijven moeten ook gewoon de arbeidstijdenwet aanhouden. En als ze dan om 7:00 werk hebben en om 21:00 omdat jou dat goed uitkomt dan overtreden ze die wet :D.
:|W
Nooit gehoord van in ploegen werken?
  woensdag 10 november 2010 @ 10:19:14 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88546597
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Probeer die eerste zin nog eens te typen maar dan zo dat er wel een touw aan vast te knopen valt.
Eerste werk = 7 uur bij jou op de stoep.
Een gedicht over Maanvis
pi_88546639
TS is wel een beetje een zeurkous. Als zijn verwarming stuk gaat in de winter belt hij toch ook zijn werkgever om te zeggen dat hij een ochtendje thuis blijft omdat de monteur langskomt?

Dan werk je dus een ochtendje thuis of compenseer je die uren door een beetje langer te blijven. Kan je dat niet en heb je geen vrienden die je vertrouwt dan is het dikke pech.
pi_88546652
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En ook daar heb je het niet altijd in de hand als ze bijvoorbeeld in de hele wijk andere electriciteits meters gaan plaatsen moet je daarvoor ook een keer thuisblijven.
Das waar ook, nou ja dan heeft TS echt een supergroot probleem wat onoplosbaar is :)
  woensdag 10 november 2010 @ 10:21:40 #95
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88546687
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

:|W
Nooit gehoord van in ploegen werken?
Niet in die branche. Het grootste deel van de tijd werken ze namelijk gewoon in de bouw. Controles/service aan huis is echt maar een klein deel van hun werk ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_88546706
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Het is een kwestie van geld, zo simpel is het. Woningcorporaties besteden dat soort servicecontracten uit aan lokale installateurs, en doen dat het liefst zo goedkoop mogelijk. Als zij niet een contract uitonderhandelen (en betalen) waarin het mogelijk is voor hun huurders om 's avonds na het eten onderhoud te laten plegen heb je je als huurder daar maar in te schikken. Lusten en lasten zegmaar. Als je een eigen huis hebt kan je een installateur zoeken die flexibeler is, maar dat zal ook meer kosten.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88546752
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Niet in die branche. Het grootste deel van de tijd werken ze namelijk gewoon in de bouw. Controles/service aan huis is echt maar een klein deel van hun werk ;).
Mwoa, mijn zwager heeft toch een 10-20 monteurs in dienst die niks anders doen dan preventief onderhoud en storingen oplossen hoor. En die staan grotendeels los van de monteurs die voor de utilities-poot werken in de nieuwbouw projecten.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 10 november 2010 @ 10:25:11 #98
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88546792
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:22 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het is een kwestie van geld, zo simpel is het. Woningcorporaties besteden dat soort servicecontracten uit aan lokale installateurs, en doen dat het liefst zo goedkoop mogelijk. Als zij niet een contract uitonderhandelen (en betalen) waarin het mogelijk is voor hun huurders om 's avonds na het eten onderhoud te laten plegen heb je je als huurder daar maar in te schikken. Lusten en lasten zegmaar. Als je een eigen huis hebt kan je een installateur zoeken die flexibeler is, maar dat zal ook meer kosten.
Dan nog zal er geen schilder zijn die om 21:00 je kozijnen komt schilderen, geen timmerman die om 23:00 je dakkapel komt zetten, geen keukenmonteur die om 04:00 je keukenblok komt plaatsen.
Een gedicht over Maanvis
pi_88546842
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:42 schreef karr-1 het volgende:

Helemaal mee eens! Mijn vriend werkt in het onderwijs en is dus (vaak) op tijd thuis, waardoor we aan het eind van de middag meestal wel wat ruimte hebben om inspecties van de woningbouw enzo te laten uitvoeren, maar als ik alleen zou zijn zou ik ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen hoor. Als je voor elk klusje een vrije dag moet gaan opnemen hou je er inderdaad niet veel over...
pi_88546867
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:22 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik heb het niet specifiek over woningcorporaties maar gewoon in het algemeen.
En als het dan extra geld kost om iemand pas na 17:00 over de vloer te krijgen dan vind ik dat prima. Service mag wat mij betreft best wat kosten. Maar 9 van de 10 bedrijven beginnen daar gewoon weg niet aan omdat ze nou eenmaal van 9 tot 5 werken. :') Gezien de huidige maatschappij waarin we leven een gemiste kans.
  woensdag 10 november 2010 @ 10:27:42 #101
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88546872
@TS: Dit is een probleem dat je zelf creert. Het is doodnormaal dat er af en toe iemand langs moet komen om iets te repareren of te controleren. Ik heb een eigen huis, maar dat is wel een appartement en als ik niet meewerk aan onderhoudt en er knapt een leiding, dan zitten m'n onderburen met de gebakken peren.

Jij zit dus met 'issues' kwa werk: je kunt niet later komen, je kunt niet even weg, je kunt niet je tijd op een ander moment inhalen, en daarbij vertrouw je je buren kennelijk helemaal niet en kun je daar geen sleutel afgeven. Nou sorry hoor, mogelijkheden genoeg, je vertikt het alleen om er gebruik van de maken en die monteur die waarschijnlijk ook gewoon graag met z'n kinderen samen eet moet dan maar voor jou 's avonds gaan werken?

Je, je bent niet verplicht vrij te nemen want er zijn genoeg andere mogelijkheden. :W
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_88546912
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan nog zal er geen schilder zijn die om 21:00 je kozijnen komt schilderen, geen timmerman die om 23:00 je dakkapel komt zetten, geen keukenmonteur die om 04:00 je keukenblok komt plaatsen.
:')
pi_88546923
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wel als je het zwart laat doen in de avonduurtjes.
  woensdag 10 november 2010 @ 10:30:08 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88546961
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En als het dan extra geld kost om iemand pas na 17:00 over de vloer te krijgen dan vind ik dat prima. Service mag wat mij betreft best wat kosten. Maar 9 van de 10 bedrijven beginnen daar gewoon weg niet aan omdat ze nou eenmaal van 9 tot 5 werken. :') Gezien de huidige maatschappij waarin we leven een gemiste kans.
Maar het bedrijf waarvoor jij werkt is ook niet zo flexibel dat je om 11:00 kunt beginnen, of wel? Want dan kan je alles perfect oplossen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_88546967
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Mijn zwager kan zulke contracten gewoon niet verkopen aan zijn klanten, zijn monteurs willen dat best wel (voor een vergoeding uiteraard), maar die klanten willen er niet voor betalen. En dus moet TS even een ochtend vrij nemen.
pi_88547009
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar het bedrijf waarvoor jij werkt is ook niet zo flexibel dat je om 11:00 kunt beginnen, of wel? Want dan kan je alles perfect oplossen :).
Dat zijn ze wel. :')
Alleen je mist mijn punt.
  woensdag 10 november 2010 @ 10:31:49 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88547010
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

jij had het over in ploegen werken.. noem mij 1 schilder die als de zon onder is nog kan schilderen. noem mij 1 keukenmonteur die buiten de reguliere tijden geluidsoverlast mag veroorzaken. noem mij 1 timmerman die als het donker is het dak nog op gaat.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 10 november 2010 @ 10:33:41 #108
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88547056
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat zijn ze wel. :')
Alleen je mist mijn punt.
Dan is het toch geen probleem? Dan vraag je gewoon eerste werk bij je huis aan, en in de zomer kan dat bijv. om 6 uur 'sochtends. Later dan 17:00 wordt altijd moeilijk. :) Maar jij was in de veronderstelling dat monteurs pas om 9 uur beginnen, ja dan snap ik wel dat je het problematisch vindt ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_88547070
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

jij had het over in ploegen werken.. noem mij 1 schilder die als de zon onder is nog kan schilderen. noem mij 1 keukenmonteur die buiten de reguliere tijden geluidsoverlast mag veroorzaken. noem mij 1 timmerman die als het donker is het dak nog op gaat.
In de bouw 's winters wachten ze eerst totdat de zon op is om te gaan timmeren?
Waarom zou een schilder niet kunnen schilderen als de zon onder is?
Een keukenmonteur kan prima om 18:00 een keuken monteren en werken tot 22:00.
  woensdag 10 november 2010 @ 10:34:36 #110
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88547077
Nou in m'n vorige huis hadden we wel in de avond en in 't weekend stukadoors aan 't werk, maar dat was redelijk 'grijs', die kerel was aan 't sparen voor z'n eigen bedrijf. Als er zoveel vraag naar zou zijn zouden er echt wel servicebureaus zijn die het aan zouden bieden, maar een woningcorporatie gaat daar logischerwijs niet extra voor betalen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 10 november 2010 @ 10:39:06 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88547179
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

In de bouw 's winters wachten ze eerst totdat de zon op is om te gaan timmeren?
Ze beginnen om 7:00 net als iedereen op de bouw.

Waarom zou een schilder niet kunnen schilderen als de zon onder is?[/quote]

Dan zie je toch niet wat je doet!!

quote:
Dat is 4 uurtjes. En dan moet ie de volgende dag weer om 18:00 terugkomen om het af te maken.. Wie betaalt die andere uren dat ie niets kan doen omdat de opdrachtgever niet thuis is en niet wil dat de keukenmonteur tot 02:00 'snachts doorgaat?
Een gedicht over Maanvis
pi_88547198
quote:

[..]

Omdat hij dan niet zoveel ziet en jij gaat janken dat het niet goed is en dat de schilder dan de volgende avond weer in het donker zijn werk moet gaan doen?
pi_88547253
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:39 schreef Maanvis het volgende:

Ze beginnen om 7:00 net als iedereen op de bouw.

[..][/quote]

Nooit van kunstlicht gehoord?
quote:
Dat is 4 uurtjes. En dan moet ie de volgende dag weer om 18:00 terugkomen om het af te maken.. Wie betaalt die andere uren dat ie niets kan doen omdat de opdrachtgever niet thuis is en niet wil dat de keukenmonteur tot 02:00 'snachts doorgaat?
Een beetje keukenmonteur, zeker als het meer dan 1 persoon is, heeft een beetje keuken er in 4 uur wel inzitten hoor.
  woensdag 10 november 2010 @ 10:41:27 #114
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88547264
Nogmaals, eerder werk is altidj wel mogelijk in overleg. Dát is hoe ze flexibel zijn, die servicemonteurs. Maar TS is te lam om om 05:00 op te staan denk ik :).
Een gedicht over Maanvis
pi_88547284
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:41 schreef Maanvis het volgende:
Nogmaals, eerder werk is altidj wel mogelijk in overleg. Dát is hoe ze flexibel zijn, die servicemonteurs. Maar TS is te lam om om 05:00 op te staan denk ik :).
Waarom is eerder dan wel mogelijk en later niet? :')
pi_88547305
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

[..]
[..]

[/quote]

Zie je...je kan wel oplossingsgericht denken... maak er dan ook wat vaker gebruik van _O-
  woensdag 10 november 2010 @ 10:43:15 #117
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88547323
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

[..]
Nooit van kunstlicht gehoord? [/quote]

Probeer jij maar eens hout te schilderen met kunstlicht dan :).

[..]
quote:
Een beetje keukenmonteur, zeker als het meer dan 1 persoon is, heeft een beetje keuken er in 4 uur wel inzitten hoor.
Je vergeet dat de oude keuken ook gedemonteerd moet worden ;). Feit blijft dat die 4 uurtjes dat ie niet kan werken omdat jij dat niet wil, ook betaald moeten worden.
Een gedicht over Maanvis
pi_88547328
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Omdat hij dan niet zoveel ziet en jij gaat janken dat het niet goed is en dat de schilder dan de volgende avond weer in het donker zijn werk moet gaan doen?
Ja hoi, we leven in 2010. De gloeilamp is al in 1854 uitgevonden.
pi_88547377
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

[..]

quote:
Zie je...je kan wel oplossingsgericht denken... maak er dan ook wat vaker gebruik van _O-
Leerde het merendeel van de dienstverlenende bedrijven maar eens service gericht denken.
pi_88547400
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ja hoi, we leven in 2010. De gloeilamp is al in 1854 uitgevonden.
* Hoi we leven in 2010,.... een vrije dag is zo genomen
* Hoi we leven in 2010, ... iemand op je huis laten passen is zo gedaan
* Hoi we leven in 2010,.... doe niet zo moeilijk man!
  woensdag 10 november 2010 @ 10:48:10 #121
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88547474
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

[..]

Leerde het merendeel van de dienstverlenende bedrijven maar eens service gericht denken.
Dat doen ze, zie de post van fruityloop, de klanten willen er alleen niet voor betalen. Jij wel, maar jij bent maar 2 uurtjes in een jaar voor dat bedrijf :D.
Een gedicht over Maanvis
pi_88547524
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:43 schreef Maanvis het volgende:

[quote]Je vergeet dat de oude keuken ook gedemonteerd moet worden ;). Feit blijft dat die 4 uurtjes dat ie niet kan werken omdat jij dat niet wil, ook betaald moeten worden.
Welke 4 uurtjes dat hij niet kan werken omdat ik dat niet wil (?) heb je het over?
  woensdag 10 november 2010 @ 10:52:30 #123
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88547597
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Welke 4 uurtjes dat hij niet kan werken omdat ik dat niet wil (?) heb je het over?
De 4 uurtjes die hij wil werken als jij naar bed wilt :).
Een gedicht over Maanvis
pi_88547820
Met kunstlicht schilderen :')
pi_88547821
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat doen ze, zie de post van fruityloop, de klanten willen er alleen niet voor betalen. Jij wel, maar jij bent maar 2 uurtjes in een jaar voor dat bedrijf :D.
Als het bedrijf van 9 tot 9 zou werken ipv 9 tot 5 zijn dat 30 uur meer per week.
Aan het bedrijf de taak die 30 uur te vullen met, hopeloze gevallen zoals mij :') (En ik ben echt niet de enige)

Klant blij (hoeft geen vrij te nemen wat hem ook geld kost). Werknemers blij (want flexibeler met uren om kunnen gaan) Werkgever blij (want meer winst)
pi_88547942
quote:

Dat kan daar zullen de buren na een uur of 20.00 uur ook blij mee zijn met al het geboor en gehamer omdat TS te lam is om overdag vrij te nemen.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:05:22 #127
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88547961
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Als het bedrijf van 9 tot 9 zou werken ipv 9 tot 5 zijn dat 30 uur meer per week.
Aan het bedrijf de taak die 30 uur te vullen met, hopeloze gevallen zoals mij :') (En ik ben echt niet de enige)

Klant blij (hoeft geen vrij te nemen wat hem ook geld kost). Werknemers blij (want flexibeler met uren om kunnen gaan) Werkgever blij (want meer winst)
Zoals fruityloop al zei willen de bedrijven dat wel, maar hun klanten willen de kosten daarvoor niet betalen. Dus het probleem ligt hem niet bij deze bedrijven, maar bij de klanten.
De flexibiliteit die wel betaalbaar is ligt hem in het 'sochtends vroeger beginnen dan dat de klant naar zijn werk hoeft. Dus om 6 of om 7 uur bij de klant voor de deur staan. Dan hoeft de klant maar een uurtje vrij te nemen. Geen probleem toch?

Sowieso, de klant mag zelf ook wel wat flexibeler zijn. Hoezo vrij nemen? Het bedrijf waarvoor de klant werkt is toch zeker wel zo flexibel om ook een werkdag van 12 tot 9 mogelijk te maken?
Een gedicht over Maanvis
pi_88547984
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat kan daar zullen de buren na een uur of 20.00 uur ook blij mee zijn met al het geboor en gehamer omdat TS te lam is om overdag vrij te nemen.
Mits jij niet elke dag tot 22:00 loopt te boren moeten je buren niet zo lopen zeuren.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:08:58 #129
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88548073
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Mits jij niet elke dag tot 22:00 loopt te boren moeten je buren niet zo lopen zeuren.
Maar stel, de renovatie van je huis duurt 6 maanden van 19:00 tot 23:00, omdat je zelf pas om 18:00 klaar bent met werken en het bouwbedrijf, lekker flexibel, 'savonds begint met de renovatie. Wat dan?
Een gedicht over Maanvis
pi_88548093
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:05 schreef Maanvis het volgende:
[quote]
Zoals fruityloop al zei willen de bedrijven dat wel, maar hun klanten willen de kosten daarvoor niet betalen. Dus het probleem ligt hem niet bij deze bedrijven, maar bij de klanten.
Die klanten zijn er heus wel te vinden, al dan niet afhankelijk van de branch waarin je zit

quote:
De flexibiliteit die wel betaalbaar is ligt hem in het 'sochtends vroeger beginnen dan dat de klant naar zijn werk hoeft. Dus om 6 of om 7 uur bij de klant voor de deur staan. Dan hoeft de klant maar een uurtje vrij te nemen. Geen probleem toch?
Is ook een keuze, maar laat die keuze aan de klant en laat het 2 kanten op werken. Dus uurtje vroeger prima, uurtje later dan 17:00 (of insert willekeurig tijdstip) ook prima.

quote:
Sowieso, de klant mag zelf ook wel wat flexibeler zijn. Hoezo vrij nemen? Het bedrijf waarvoor de klant werkt is toch zeker wel zo flexibel om ook een werkdag van 12 tot 9 mogelijk te maken?
De klant hoeft niet perse flexibel te zijn. De klant is koning.
pi_88548157
quote:

[..]

Hoezo niet? Misschien werkt hij wel de hele dag heel hard en wil hij s'avonds rust... zo egoistisch om niet aan anderen te denken ;)
pi_88548164
quote:

Een beetje keuken verbouwing is alleen niet in 4 uur gedaan. Laten we er van uit gaan dat ze er in totaal 40 uur mee bezig zijn. In jou voorstel van 4 uur per dag hebben de buren dan 10 dagen last.

Maar de buren moeten niet zo lopen te zeuren. Het is van de pot gerukt dat tegenwoordig iedereen zich maar moet aanpassen aan de associalen die graag alles voor niets willen hebben, en totaal geen rekeing willen houden met de rest van de maatschappij.
pi_88548208
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar stel, de renovatie van je huis duurt 6 maanden van 19:00 tot 23:00, omdat je zelf pas om 18:00 klaar bent met werken en het bouwbedrijf, lekker flexibel, 'savonds begint met de renovatie. Wat dan?
Je kunt steeds met allerlei voorbeelden blijven komen hoor, die je ook nog eens compleet uit hun verband rukt. Maar je hebt duidelijk de essentie van waarmee ik begon in dit topic niet begrepen.

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

Mocht dat nodig zijn dan zou ik dat als service (bah weer dat vieze woord) aanbieden ja. Maar daar gaan ze ook voor betalen natuurlijk. Het is gewoon een verkeerde instelling in dit land dat alles perse tussen 9 en 5 van ma t/m vrij moet gebeuren. Als de klant erom vraagt waarom dan weigeren?
Dat jij om de een of andere reden bij bouwbedrijven blijft hangen snap ik niet.
Denk eens breder.
pi_88548241
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:11 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Hoezo niet? Misschien werkt hij wel de hele dag heel hard en wil hij s'avonds rust... zo egoistisch om niet aan anderen te denken ;)
Zo egoïstisch om niet even je buurman een schilderijtje te laten ophangen om 20:00 's avonds wat 1 keer in de 5 jaar voorkomt.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:14:51 #135
297168 Kikopuz
I like goats
pi_88548261
Eens met TS, altijd zo'n tijdsverspilling die dingen.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:15:08 #136
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88548270
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Die klanten zijn er heus wel te vinden, al dan niet afhankelijk van de branch waarin je zit
[..]
Dus fruityloop lult uit zijn nek?

quote:
Is ook een keuze, maar laat die keuze aan de klant en laat het 2 kanten op werken. Dus uurtje vroeger prima, uurtje later dan 17:00 (of insert willekeurig tijdstip) ook prima.
[..]
Dat wordt lastig ivm de arbeidstijdenwet.

quote:
De klant hoeft niet perse flexibel te zijn. De klant is koning.
Klopt, maar de klant wil niet betalen voor de flexibiliteit van het bedrijf dat het onderhoud doet.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator woensdag 10 november 2010 @ 11:15:16 #137
9859 crew  Karina
Woman
pi_88548276
In tegenstelling tot de rest hier, ben ik het WEL eens met TS, ik heb dat ook zo vaak, komt er een of andere monteur langs, tussen 9 en 3 (of iets dergelijks)! Kun je de hele dag thuis blijven zitten wachten tot hij op komt dagen.

En als het nou 1x per jaar is, neen, het is wel vaker, ik heb ook geen zin om mijn snipperdagen op te maken aan monteurs. Plus dat je niet wegkunt, je zit maar te wachten.

Ik ga ook mijn sleutel niet aan een ander geven plus dat ik er wel bij wil zijn als ze komen, misschien heb ik nog vragen. Een half uur van te voren bellen dat ze eraan komen doen ze ook al niet. Dat heb ik maar 1x meegemaakt en dat is dan WEL weer handig, kun je eerst naar je werk en als er gebeld wordt hoef je pas naar huis.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 10 november 2010 @ 11:17:15 #138
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88548348
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je kunt steeds met allerlei voorbeelden blijven komen hoor, die je ook nog eens compleet uit hun verband rukt. Maar je hebt duidelijk de essentie van waarmee ik begon in dit topic niet begrepen.
Ik geef alleen weer wat de gevolgen kunnen zijn als je zelf flexibiliteit eist van de bedrijven die bij jou onderhoud aan de woning plegen ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_88548368
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef Maanvis het volgende:

[quote][..]

Dus fruityloop lult uit zijn nek?
[..]
Ik zeg niet dat fruityloop uit zijn nek lult.
Misschien is hun extra service wel te duur en weegt het niet op tegen de voordelen voor de klant.

quote:
Dat wordt lastig ivm de arbeidstijdenwet.
[..]
Probeer eens in oplossingen te denken. :O

quote:
Klopt, maar de klant wil niet betalen voor de flexibiliteit van het bedrijf dat het onderhoud doet.
De klant wil wel betalen dat zijn wasmachine tussen 18:00 en 20:00 wordt bezorgt ipv tussen 09:00 en 12:00. Je punt is?
pi_88548374
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef Karina het volgende:
In tegenstelling tot de rest hier, ben ik het WEL eens met TS, ik heb dat ook zo vaak, komt er een of andere monteur langs, tussen 9 en 3 (of iets dergelijks)! Kun je de hele dag thuis blijven zitten wachten tot hij op komt dagen.

En als het nou 1x per jaar is, neen, het is wel vaker, ik heb ook geen zin om mijn snipperdagen op te maken aan monteurs. Plus dat je niet wegkunt, je zit maar te wachten.

Ik ga ook mijn sleutel niet aan een ander geven plus dat ik er wel bij wil zijn als ze komen, misschien heb ik nog vragen. Een half uur van te voren bellen dat ze eraan komen doen ze ook al niet. Dat heb ik maar 1x meegemaakt en dat is dan WEL weer handig, kun je eerst naar je werk en als er gebeld wordt hoef je pas naar huis.
Dan zou ik dienstverleners in de arm nemen die zich wat meer willen aanpassen aan de klant. Essent kan ik bijvoorbeeld bellen om ~18.00 de meter op te komen nemen, en onze locale installateur belt als hij er aan komt, en geeft op voorhand aan of hij vroeg/laat op de ochtend/middag komt, en dat is voor dat type werkzaamheden ook wel de max. Op het kwartier nauwkeurig laten dat soort werkzaamheden zich nou eenmaal niet plannen.
pi_88548379
quote:

Tja dan gelden de gegeven antwoorden ook voor jou ;).
In de praktijk is het ook allemaal niet zo erg als dat TS het doet voorstellen hoor. Een collega van mij neemt nooit vrij voor dit soort dingen en gaat altijd even een uurtje naar huis. Als hij het kan (met verschillende organisaties) dan zal het wel loslopen met de starheid.
pi_88548388
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik geef alleen weer wat de gevolgen kunnen zijn als je zelf flexibiliteit eist van de bedrijven die bij jou onderhoud aan de woning plegen ;).
Ja prima, en ik trek het veel breder dan onderhoud aan woning plegende bedrijven.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:18:40 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88548396
quote:

Je moet in dat soort gevallen de eerste afspraak afbellen en dan een nieuwe afspraak maken. Dan kunnen ze wel een exacte tijd geven, omdat ze dan niet meer de hele wijk doen maar alleen jou.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 10 november 2010 @ 11:20:05 #144
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88548447
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ja prima, en ik trek het veel breder dan onderhoud aan woning plegende bedrijven.
Nou die bedrijven, bijv. installatiemonteurs van internetproviders, of financieel adviseurs aan huis, zijn juist wel flexibel ;). Omdat je daar niet met geluidsoverlast en daglichteis zit.
Een gedicht over Maanvis
pi_88548536
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

Dan trekken we het zo breed dat we het altijd naar het werk wat jezelf doet kan verwijzen dat je werk doet wat niet felxibel genoeg is om even je werktijd te verzetten. :P
  woensdag 10 november 2010 @ 11:24:46 #146
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88548623
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat fruityloop uit zijn nek lult.
Misschien is hun extra service wel te duur en weegt het niet op tegen de voordelen voor de klant.
[..]
Dat zeg ik toch verdomme? Dat het te duur is en de klant het niet wil betalen? :D
quote:
Probeer eens in oplossingen te denken. :O
[..]
Okay, noem eens een oplossing dan? Oproepkrachten? Parttimers?

quote:
De klant wil wel betalen dat zijn wasmachine tussen 18:00 en 20:00 wordt bezorgt ipv tussen 09:00 en 12:00. Je punt is?
Ook als dat betekent dat het dubbel zo duur wordt?
Een gedicht over Maanvis
pi_88548655
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nou die bedrijven, bijv. installatiemonteurs van internetproviders, of financieel adviseurs aan huis, zijn juist wel flexibel ;). Omdat je daar niet met geluidsoverlast en daglichteis zit.
Installatiemonteurs van internetproviders zijn flexibel? _O-
UPC in elk geval niet.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:27:49 #148
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88548747
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Installatiemonteurs van internetproviders zijn flexibel? _O-
UPC in elk geval niet.
Geen UPC nemen dan ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_88548778
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]
[quote]
Dat zeg ik toch verdomme? Dat het te duur is en de klant het niet wil betalen? :D
[..]
Het is gewoon een simpel rekensommetje. Wanneer een hele/halve dag vrij nemen meer kost dan wat de extra service kost ben je een dief van je eigen portemonnee

quote:
Okay, noem eens een oplossing dan? Oproepkrachten? Parttimers?
Collega Y begint om 07:00 collega Z om 08:00

quote:
Ook als dat betekent dat het dubbel zo duur wordt?
Dat is de keuze van de klant.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:37:10 #150
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88549083
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Het is gewoon een simpel rekensommetje. Wanneer een hele/halve dag vrij nemen meer kost dan wat de extra service kost ben je een dief van je eigen portemonnee
[..]
Maar aangezien het grootste deel van de bevolking gewoon snipperdagen te over heeft, of flexibele werktijden heeft, of een familielid thuis heeft zitten, en het ze dus feitelijk geen geld kost, krijgt het servicebedrijf geen sluitende planning na 18:00. Uren die niet ingeplanned zijn kunnen ook niet gefactureerd worden.

quote:
Collega Y begint om 07:00 collega Z om 08:00
[..]
[/quote]

Collega Y begint al om 06:00, en collega Z is al klaar met werken als jij nog op je werk zit. Dus dit is geen oplossing.

quote:
En de keuze van het servicebedrijf. Want als de klanten niet massaal die keuze maken is het voor het servicebedrijf niet rendabel die keuze te maken.
Een gedicht over Maanvis
pi_88549104
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Vaak heeft de klant geen keuze daarin. Daar zit misschien nog wel een organistatorische oneffenheid, maar ik verwacht eigenlijk niet dat wanneer de klant belt om buiten kantooruren of in een klein tijdsframe geholpen te worden deze voor die service een euro of 100 wilt gaan betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')