Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij. Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou zulke mensen werken ook op dezelfde tijden ..dus tja..
Noem me paranoïde, maar ik geef mijn sleutel niet aan derden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Deviant1nl het volgende:
Geef je de sleutel aan je buren en geef je dat toch telefonisch door?
je moet het zo zien, het is preventief onderhoud. Als ze dat niet doen en er gaat iets kapot door achterstallig onderhoud ben je helemaal zuur.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Gulo het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij. Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.
Hoe onfatsoenlijk zou dat zijn. Dat ze dat werk maar door iemand buiten kantooruren laten doen.
Het zal wel weer verplicht zijn. Echt, ik heb zo'n schurfhekel aan dit soort instanties. Wel een hoop betalen, maar service verlen ho maar.
Zij willen zorgen dat je kachel goed werkt voor de komende winter, zodat jij niet in de kou komt te zitten.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Gulo het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij.
Doe jij iets verkeerd, niet zijquote:Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.
Ik vind het prima dat ze dat onderhoud verrichten. Ik wil die monteur best binnenlaten en een bakje koffie voor hem zetten, dat is het probleem niet. Ik heb echter nog maar 2 resterende vakantiedagen waar ik al een bestemming voor heb. Dan is het dus erg kut als ik nóg een vrije dag zou moeten plannen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:28 schreef Charmian het volgende:
[..]
je moet het zo zien, het is preventief onderhoud. Als ze dat niet doen en er gaat iets kapot door achterstallig onderhoud ben je helemaal zuur.
Tip voor volgend jaar; hou wat dagen over voor calamiteitenquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat ze dat onderhoud verrichten. Ik wil die monteur best binnenlaten en een bakje koffie voor hem zetten, dat is het probleem niet. Ik heb echter nog maar 2 resterende vakantiedagen waar ik al een bestemming voor heb. Dan is het dus erg kut als ik nóg een vrije dag zou moeten plannen.
Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag. Af en toe heb ik echt het idee dat deze maatschappij ingericht is op uitkeringstrekkers.
Servicemonteurs werken niet?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag.
Dit zijn toch geen calamiteiten man.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Tip voor volgend jaar; hou wat dagen over voor calamiteiten
Calamiteiten is een groot woord maar je weet wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:37 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dit zijn toch geen calamiteiten man.
Sowieso vind ik het nogal onbehoorlijk dat ze zoiets 2 1/2 week van te voren aankondigen en dat je afspraak alleen binnen een marge van 4 dagen kan verzetten.
Ik bedoel, wat als je net in die periode vakantie gepland had. Die moet je dan annuleren ofzo
Ik werk zo vaak 's avonds over. Je kan dat soort servicemonteurs toch gewoon standaard 's avonds inplannen. Dat kost wat meer waarschijnlijk, maar er worden genoeg servicekosten gerekend om daar in te voorzien.quote:
Jep onderhouds monteurs hebben geen levenquote:Doe dat onderhoud lekker 's avonds. Het gros van de mensen werkt toch gewoon overdag.
Omdat jij dat doet hoeft een ander het nog niet te doen. Die mensen hebben ook gewoon een gezin. Als je geen 'last' van dit soort mensen wilt hebben moet je maar een woning kopen. Dan kun je zelf beslissen wanneer je iemand laat komen, desnoods pak je ze op een zaterdagquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:38 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik werk zo vaak 's avonds over. Je kan dat soort servicemonteurs toch gewoon standaard 's avonds inplannen. Dat kost wat meer waarschijnlijk, maar er worden genoeg servicekosten gerekend om daar in te voorzien.
Ja, blijkbaar.quote:
Dat wordt heel lief naar je moeder kijken en de komende maand afwassenquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:46 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar.
Ik dacht dat iedereen het wel met me eens zou zijn. Dat is duidelijk niet zo, dus het zal wel aan mee liggen.
Ik vind het in ieder geval van de pot gepleurd.
Daarnaast heb ik ook een "probleem" want die vrije dag heb ik gewoonweg niet meer...
Projecten voor eindejaarssluiting moeten afgerond worden. Het is echt megadruk nu. Ik wil mijn manager morgen wel eens zien als ik zeg in deze periode een vrije dag wil nemen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:46 schreef rekenwonder het volgende:
TS werkt 45 uur per week, maar heeft niet de vrijheid om een dag thuis te blijven/werken.
Mijn ouders werken allebei fulltime. Als het nu op een vrijdag was, was het nog een mogelijkheid. Maar het kan alleen op ma, di, wo of do.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat wordt heel lief naar je moeder kijken en de komende maand afwassen
Een beetjequote:
Wie zegt dat het zich beperkt tot eens per jaar? Voor hetzelfde geld komen ze 5 keer per jaar. Kan je 5 keer een vrije dag nemen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een beetje
Dus kijk... jij wilt wonen en nog enig gwoongenot genieten. Dus dat wil jij van de verhuurder. Hoe moeilijk is het? Een halve dag in het jaar. Of vind je ook dat de bakker en de tandarts maar 's avonds moeten gaan werken
Gekkerd
quote:Omdat monteurs geen onderhoud hebben gepleegd is de boel nu kapot en moet ik de hele dag thuisblijven om een monteur te ontvangen.
Alsof ik niets beters heb te doen.
Schilderwerk buiten? Daar hoef je toch niet voor thuis te zijn?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Gulo het volgende:
[..]
Wie zegt dat het zich beperkt tot eens per jaar? Voor hetzelfde geld komen ze 5 keer per jaar. Kan je 5 keer een vrije dag nemen.
Dit is overigens een extern bedrijf. Wel via de woningcorporatie, maar niet in dienst van de corporatie. Dit is enkel om het schilderwerk te checken. Wie weet krijg ik straks ook nog iemand voor de CV-ketel, het hang en sluitwerk etc.
Nogmaals, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind deze maatschappij teveel ingericht op uitkeringstrekkers/ parttimers / mensen die onregelmatig werken.
dat was mijn idee ook!quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Piles het volgende:
Schilderwerk is toch buiten? Waarom moet je daar uberhaupt voor thuis zijn
Meid, koop een huis. Dan kan je het altijd helemaal zelf bepalenquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Gulo het volgende:
Nogmaals, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind deze maatschappij teveel ingericht op uitkeringstrekkers/ parttimers / mensen die onregelmatig werken.
Je neemt teveel vrije dagen op en houdt geen rekening met dit soort situaties.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Gulo het volgende:
[..]
Wie zegt dat het zich beperkt tot eens per jaar? Voor hetzelfde geld komen ze 5 keer per jaar. Kan je 5 keer een vrije dag nemen.
Dit is overigens een extern bedrijf. Wel via de woningcorporatie, maar niet in dienst van de corporatie. Dit is enkel om het schilderwerk te checken. Wie weet krijg ik straks ook nog iemand voor de CV-ketel, het hang en sluitwerk etc.
Nogmaals, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind deze maatschappij teveel ingericht op uitkeringstrekkers/ parttimers / mensen die onregelmatig werken.
Als ze echt gaan schilderen wel, ivm opendraaiende delen (ramen/deuren)quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Schilderwerk buiten? Daar hoef je toch niet voor thuis te zijn?
Schilderwerk binnen is sowieso al voor jezelf.
Geen idee. Het is buiten/balkon. Er zit een schuifdeur/kozijn. Daar gaat het ook om (preventief onderhout aan kozijnen)quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Piles het volgende:
Schilderwerk is toch buiten? Waarom moet je daar uberhaupt voor thuis zijn
Oh, onderhoud, das dus niet alleen schilderwerkquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef Gulo het volgende:
[..]
Geen idee. Het is buiten/balkon. Er zit een schuifdeur/kozijn. Daar gaat het ook om (preventief onderhout aan kozijnen)
Wanneer heb je wel tijd om thuis te blijven?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef Gulo het volgende:
[..]
Geen idee. Het is buiten/balkon. Er zit een schuifdeur/kozijn. Daar gaat het ook om (preventief onderhout aan kozijnen)
quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:57 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Meid, koop een huis neem een uitkering. Dan kan je het altijd helemaal zelf bepalen heb je alle tijd.
3 avonden in de week en in het weekend. Dan hoef ik niet te werken. Overdag door de week en 2 avonden wel. Ik wil er best voor thuis blijven, maar vrij nemen vind ik niet zo'n goed plan (en mijn werkgever in deze periode ook nietquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wanneer heb je wel tijd om thuis te blijven?
Maar dan word je waarschijnlijk weer sjaggo omdat iedereen overdag komt als jij wilt uitslapen en rondlummelenquote:
Niets. Letterlijk. Geen inspectie, geen onderhoud.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:06 schreef Gulo het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je 'vergeet' vrij te nemen, en ze staan voor een gesloten deur?
quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:06 schreef Gulo het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je 'vergeet' vrij te nemen, en ze staan voor een gesloten deur?
Dan heb jij de slag gewonnen, maar ben je waarschijnlijk een probleem rijkerquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:06 schreef Gulo het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je 'vergeet' vrij te nemen, en ze staan voor een gesloten deur?
Het in rekening brengen lijkt me niet mogelijk. Hier heb ik immers niets voor getekend.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:08 schreef trovey het volgende:
Krijg je geen onderhoud of ze gaan het in rekening brengen, ligt er aan of het personeel is van de woningbouwvereniging zelf is of een extern bedrijf. Hoe dan ook je schiet er niets mee op.![]()
[..]
Lijkt me ook sterk eerlijk gezegd. Hangt er ook vanaf wat er in de huurvoorwaarden staat natuurlijk. Misschien staat daar wel een boetebedrag in als je geen toegang verschaft voor onderhoud.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het in rekening brengen lijkt me niet mogelijk. Hier heb ik immers niets voor getekend.
Ik ben ook niet van plan om het zo ver op de spits te drijven hoor. Stuur zowel wat sms-jes of iemand die ochtend misschien iets te doen heeft.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dan heb jij de slag gewonnen, maar ben je waarschijnlijk een probleem rijker
Alle kleine lettertjes van je huurcontract wel goed doorgelezen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het in rekening brengen lijkt me niet mogelijk. Hier heb ik immers niets voor getekend.
En waarom zou jij je werk niet buiten kantooruren kunnen doen zodat je thuis kunt zijn op een tijdstip dat de monteur langskomt? Want die monteur heeft precies hetzelfde argument als jij.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Gulo het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar zij willen iets van mij. Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig, zou ik dat echt de wereld op zijn kop vinden.
Hoe onfatsoenlijk zou dat zijn. Dat ze dat werk maar door iemand buiten kantooruren laten doen.
Het zal wel weer verplicht zijn. Echt, ik heb zo'n schurfhekel aan dit soort instanties. Wel een hoop betalen, maar service verlen ho maar.
Tja, ik zal hier wel anders in staan. Ik zie mij als huurder toch als een soort van klant, die fors moet betalen. Dan vind ik enige service wel op zijn plaats.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En waarom zou jij je werk niet buiten kantooruren kunnen doen zodat je thuis kunt zijn op een tijdstip dat de monteur langskomt? Want die monteur heeft precies hetzelfde argument als jij.
En toch kan het gebeuren...of ze het werkelijk doen weet ik niet (ik ben in tegenstelling tot TS niet zo moeilijk) maar ik heb wel eens aankondigingskaartjes voor onderhoud van externe bedrijven gehad waarop stond dat als men niemand thuis trof op de afgesproken tijd men het bezoek in rekening zou gaan brengen bij de huurder.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Lijkt me ook sterk eerlijk gezegd. Hangt er ook vanaf wat er in de huurvoorwaarden staat natuurlijk. Misschien staat daar wel een boetebedrag in als je geen toegang verschaft voor onderhoud.
Van het externe bedrijf kun je geen rekening krijgen (direct), die heb je immers geen opdracht geven.
Ze kunnen er zo veel opzettenquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:19 schreef trovey het volgende:
[..]
En toch kan het gebeuren...of ze het werkelijk doen weet ik niet (ik ben in tegenstelling tot TS niet zo moeilijk) maar ik heb wel eens aankondigingskaartjes voor onderhoud van externe bedrijven gehad waarop stond dat als men niemand thuis trof op de afgesproken tijd men het bezoek in rekening zou gaan brengen bij de huurder.
Ga eens particulier huren dan betaal je echt fors en kunje heel misschien die service wel verwachten.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:15 schreef Gulo het volgende:
[..]
Tja, ik zal hier wel anders in staan. Ik zie mij als huurder toch als een soort van klant, die fors moet betalen. Dan vind ik enige service wel op zijn plaats.
Als wij beroepsmatig iets met klanten willen afspreken passen wij ons ook aan hen aan, ook al komt dat niet altijd even gelegen.
Hoeveel uur werk jij in de week, hoeveel vrij dagen heb je, en hoeveel daarvan zijn er collectief? (verplicht op te nemen, opgelegd door de werkgever)quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:19 schreef trovey het volgende:
ik ben in tegenstelling tot TS niet zo moeilijk
Als je niet eens een uur of 2 gemist kan worden op je werk klopt er toch iets niet hoor...quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:21 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hoeveel uur werk jij in de week, hoeveel vrij dagen heb je, en hoeveel daarvan zijn er collectief (verplicht op te nemen, opgelegd door de werkgever)
Klopt ook niet. Er is gewoon erg veel werk nu, slecht gepland. Ik mag volgende week naast 2 extra avonden ook de zaterdag op kantoor doorbrengen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je niet eens een uur of 2 gemist kan worden op je werk klopt er toch iets niet hoor...
Dan laat je toch geen onderhoud plegen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:25 schreef Gulo het volgende:
[..]
Klopt ook niet. Er is gewoon erg veel werk nu, slecht gepland. Ik mag volgende week naast 2 extra avonden ook de zaterdag op kantoor doorbrengen.
Maar goed, dat is verder niet relevantie mbt dit topic.
Als ik gewoon mijn 42 uur volgens contract zou werken, zou deze kwestie net zo goed aan de orde zijn.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:25 schreef Gulo het volgende:
En ja, mijn werkgever is vrij moeilijk in dit opzicht. Omdat de monteur ergens tussen 07.30 en 13.00 zou komen is er ook geen sprake van 2 uurtjes natuurlijk.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:21 schreef Basp1 het volgende:
Maar even ontopic mijn ervaring leert me dat je bij wbv's en de subcontractors vaak best nog wel een afspraak kan maken dat ze als eerst naar jou toe komen in dat tijdsbestek en je dus om 8.00 de monteur op de stoep hebt staan en 8.10 deze weer weg is en je met een kleine vertraging naar je werk kunt.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:02 schreef Piles het volgende:
Leg het voor aan de wbv of ze direct om 7.30 kunnen komen, kun je daarna naar je werk, hoef je maar een paar uur vrij te nemen.
Maar het is natuurlijk makkelijker om hier al te gaan klagen voordat je ook maar enige actie zelf hebt ondernomen. Ow het is niet eens KLB.quote:
Ramen openzetten. Bij m'n ma duurde het 4 dagen en moest ze alle 4 de dagen dus thuis blijven. Ridiculous.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:56 schreef MaGNeT het volgende:
Schilderwerk buiten? Daar hoef je toch niet voor thuis te zijn?
Schilderwerk binnen is sowieso al voor jezelf.
Is dat zo'n gek idee dan? Ze hebben een huismeester of een buurtmeester, waarom kan je hem niet een geschreven toestemming + sleutels overhandigen? Zij zijn tenslotte de eigenaren en ZIJ hebben de plicht woongenot te verschaffen in een gerepareerde woning. Huurder moet alleen niet voor overlast zorgen en dokken elke maand, that's it.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:28 schreef trovey het volgende:
Dan laat je toch geen onderhoud plegen?. Je wilt/kunt geen vrij nemen, je buren vertrouw je niet en blijkbaar is er in de vrienden/familiekring ook niemand te vinden. Geef dat door aan de woningbouwvereniging en je merkt vanzelf wel wat hun reactie is.
Je krijgt sowieso nog iemand voor de CV-ketelquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:55 schreef Gulo het volgende:
[..]
Wie zegt dat het zich beperkt tot eens per jaar? Voor hetzelfde geld komen ze 5 keer per jaar. Kan je 5 keer een vrije dag nemen.
Dit is overigens een extern bedrijf. Wel via de woningcorporatie, maar niet in dienst van de corporatie. Dit is enkel om het schilderwerk te checken. Wie weet krijg ik straks ook nog iemand voor de CV-ketel, het hang en sluitwerk etc.
Nogmaals, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind deze maatschappij teveel ingericht op uitkeringstrekkers/ parttimers / mensen die onregelmatig werken.
Natuurlijk wel! Iedereen moet zich aanpassen aan TS maar TS wil zich nergens aan aanpassen.quote:Op woensdag 10 november 2010 08:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je krijgt sowieso nog iemand voor de CV-ketel.
Maargoed, jij vindt het dus ook geen probleem als jouw klanten liever een afspraak 'snachts maken bij je bedrijf?
Aan de andere kant is het geen onderhoud maar een controle, daarvoor zou ik ook niet thuisblijvenquote:Op woensdag 10 november 2010 08:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Iedereen moet zich aanpassen aan TS maar TS wil zich nergens aan aanpassen.
Dus als jullie klanten straks allemaal liever 's avonds en/of in het weekend geholpenquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:15 schreef Gulo het volgende:
[..]
Als wij beroepsmatig iets met klanten willen afspreken passen wij ons ook aan hen aan, ook al komt dat niet altijd even gelegen.
Je hebt net zoveel vrijdagen als een anderquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef Gulo het volgende:
Als ik hier verplicht weer een vrijdag voor moet nemen, ik heb er al vrij weinig,
Dan moet TS ook niet zeuren als hij zometeen dood gaat aan CO-vergiftiging omdat zn ketel niet gecontroleerd is.quote:Op woensdag 10 november 2010 08:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het geen onderhoud maar een controle, daarvoor zou ik ook niet thuisblijven. Maar een monteur moet je gewoon binnen laten.
jouw klanten kunnen jou ook thuis bellen, bij wijze van service?quote:Op woensdag 10 november 2010 08:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je hebt net zoveel vrijdagen als een ander![]()
Verder eens met TS.
Service in Nederland is een vies woord.
Nee hoor, in overleg is een andere dag en exacte tijd mogelijk.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:42 schreef karr-1 het volgende:
Gelukkig heb ik een partner die onregelmatige tijden werkt en dus vaak thuis is, maar eerlijk gezegd geef ik TS wel gelijk.
Je krijgt een brief in de bus met een mededeling dat je dan en dan maar thuis moet zijn omdat er iemand langs komt. Ze zouden je bv ook kunnen vragen om te bellen zodat je in overleg een handige tijd of oplossing kunt verzinnen, maar nee je word van tevoren gewoon al ingepland en daar heb je je dan maar aan te houden.
Maar vaak doen ze dan gelijk de hele straat, dus daarom een tijd van x tot y. Als TS gewoon ff belt met het bedrijf dat die controle doet dan kan ie een exacte tijd afspreken. Maar hij zeikt er liever over op FOK! dan dat ie naar een oplossing zoektquote:En ik irriteer me al jaren aan die " ergens tussen x en y" afspraken. Je zit verplicht urenlang thuis voor een klusje dat 5 minuten duurt, je durft geen moment de deur uit te lopen want dan mis je ze dus net en je zult altijd zien dat ze in de laatste 5 minuten komen. Kunnen die lui niet gewoon wat beter leren plannen? Ik snap dat je niet tot op de minuut nauwkeurig kunt zeggen wanneer je er bent, maar iets nauwkeuriger moet kunnen.
Mocht dat nodig zijn dan zou ik dat als service (bah weer dat vieze woord) aanbieden ja. Maar daar gaan ze ook voor betalen natuurlijk. Het is gewoon een verkeerde instelling in dit land dat alles perse tussen 9 en 5 van ma t/m vrij moet gebeuren. Als de klant erom vraagt waarom dan weigeren?quote:Op woensdag 10 november 2010 09:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jouw klanten kunnen jou ook thuis bellen, bij wijze van service?
Heel herkenbaar, ik denk dat meer vrijgezellen in een huurwoning hier 'last' van hebben. Het mooie is...volgend jaar is het weer zo dus hou alvast wat dagen overquote:Op dinsdag 9 november 2010 23:21 schreef RPG het volgende:
Eigenlijk ben ik het wel met de TS eens.
In mijn oude huis was het nog erger zelfs. Dan kreeg ik een brief over schilderwerk controle verplicht 1 dag vrij zijn over 2 weken, Paar weken later van de stroom leverancier dat ze er bij moesten voor controles. Weer fijn een dag vrij nemen binnen 2 weken. En in zelfde jaar moest ik ook vrij nemen voor water bedrijf. Dat kost me dus 3 vrije dagen voor dingen waar ik niet om gevraagd heb en die ook nog eens op kort termijn geregeld moeten worden.
Als ik bij hun een melding doe moet ik ook al rekening houden met hun planning en wanneer zij langs willen komen. Als zij dus zelf langs willen komen passen zij zich maar lekker aan.
Reken voor de grap eens uit wat een vrije dag opnemen kost terwijl je hier niet op zit te wachten. (222 delen door je bruto jaarsalaris)quote:Op woensdag 10 november 2010 09:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, ik denk dat meer vrijgezellen in een huurwoning hier 'last' van hebben. Het mooie is...volgend jaar is het weer zo dus hou alvast wat dagen over.
Moeilijk doen om het moeilijk doen hoor.
Noem mij 1 bedrijf dat tussen 9 en 5 van ma t/m vrij deze zaken doet.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Mocht dat nodig zijn dan zou ik dat als service (bah weer dat vieze woord) aanbieden ja. Maar daar gaan ze ook voor betalen natuurlijk. Het is gewoon een verkeerde instelling in dit land dat alles perse tussen 9 en 5 van ma t/m vrij gebeuren. Als de klant erom vraagt waarom dan weigeren?
Ja jammer. Ik vind het ook niet leuk maar het is niet anders. Zoals vaker aangegeven, als je zelf alle touwtjes in handen wilt moet je maar een huis kopen. Daar ik dat niet doe en huur heb ik mij maar te schikken aan de woningbouwvereniging en haar regels. Voorts moet mijn auto ook gekeurd worden en dat kost mij ook een dag. Ja niet eerlijk maar je moet wat.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Reken voor de grap eens uit wat een vrije dag opnemen kost terwijl je hier niet op zit te wachten. (222 delen door je bruto jaarsalaris)
Er is altijd wel een andere afspraak te maken in overlegquote:Op woensdag 10 november 2010 10:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja jammer. Ik vind het ook niet leuk maar het is niet anders. Zoals vaker aangegeven, als je zelf alle touwtjes in handen wilt moet je maar een huis kopen. Daar ik dat niet doe en huur heb ik mij maar te schikken aan de woningbouwvereniging en haar regels. Voorts moet mijn auto ook gekeurd worden en dat kost mij ook een dag. Ja niet eerlijk maar je moet wat.
Oplossingen zijn er wel te vinden, familie, vrienden of een andere afspraak maken. Want die andere afspraak maken kan echt wel. Tenminste... bij ons wel als je echt niet anders kan.
Van 7 tot 4 danquote:Op woensdag 10 november 2010 10:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Noem mij 1 bedrijf dat tussen 9 en 5 van ma t/m vrij deze zaken doet.
Deze bedrijven komen om 7 uur 'sochtends bij je aanbellen als je dat wilt hoor.
Het zal vast practische redenen hebben dat dit zo gebeurt. Bijvoorbeeld geluidsoverlast.
Vanochtend om 10 voor 7 werd ik wakker gemaakt door een boormachine, omdat de benedenburen een nieuwe keuken krijgen.
Dat is dus de instelling waar ik het over heb.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ja jammer. Ik vind het ook niet leuk maar het is niet anders. Zoals vaker aangegeven, als je zelf alle touwtjes in handen wilt moet je maar een huis kopen. Daar ik dat niet doe en huur heb ik mij maar te schikken aan de woningbouwvereniging en haar regels. Voorts moet mijn auto ook gekeurd worden en dat kost mij ook een dag. Ja niet eerlijk maar je moet wat.
Oplossingen zijn er wel te vinden, familie, vrienden of een andere afspraak maken. Want die andere afspraak maken kan echt wel. Tenminste... bij ons wel als je echt niet anders kan.
Da's wel een groot verschil want eerste werk kun je combineren met je baan. Dan kom je een half uurtje later. Want je hebt toch flexibele werktijden wegens service aan je klanten, toch?quote:
En ook daar heb je het niet altijd in de hand als ze bijvoorbeeld in de hele wijk andere electriciteits meters gaan plaatsen moet je daarvoor ook een keer thuisblijven.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:
. Zoals vaker aangegeven, als je zelf alle touwtjes in handen wilt moet je maar een huis kopen.
Nee, want monteursbedrijven moeten ook gewoon de arbeidstijdenwet aanhouden. En als ze dan om 7:00 werk hebben en om 21:00 omdat jou dat goed uitkomt dan overtreden ze die wetquote:Op woensdag 10 november 2010 10:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is dus de instelling waar ik het over heb.
Het kan wel anders het is een kwestie van willen/service
Probeer die eerste zin nog eens te typen maar dan zo dat er wel een touw aan vast te knopen valt.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's wel een groot verschil want eerste werk kun je combineren met je baan. Dan kom je een half uurtje later. Want je hebt toch flexibele werktijden wegens service aan je klanten, toch?
quote:Op woensdag 10 november 2010 10:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, want monteursbedrijven moeten ook gewoon de arbeidstijdenwet aanhouden. En als ze dan om 7:00 werk hebben en om 21:00 omdat jou dat goed uitkomt dan overtreden ze die wet.
Eerste werk = 7 uur bij jou op de stoep.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Probeer die eerste zin nog eens te typen maar dan zo dat er wel een touw aan vast te knopen valt.
Das waar ook, nou ja dan heeft TS echt een supergroot probleem wat onoplosbaar isquote:Op woensdag 10 november 2010 10:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En ook daar heb je het niet altijd in de hand als ze bijvoorbeeld in de hele wijk andere electriciteits meters gaan plaatsen moet je daarvoor ook een keer thuisblijven.
Niet in die branche. Het grootste deel van de tijd werken ze namelijk gewoon in de bouw. Controles/service aan huis is echt maar een klein deel van hun werkquote:Op woensdag 10 november 2010 10:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
![]()
Nooit gehoord van in ploegen werken?
Het is een kwestie van geld, zo simpel is het. Woningcorporaties besteden dat soort servicecontracten uit aan lokale installateurs, en doen dat het liefst zo goedkoop mogelijk. Als zij niet een contract uitonderhandelen (en betalen) waarin het mogelijk is voor hun huurders om 's avonds na het eten onderhoud te laten plegen heb je je als huurder daar maar in te schikken. Lusten en lasten zegmaar. Als je een eigen huis hebt kan je een installateur zoeken die flexibeler is, maar dat zal ook meer kosten.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is dus de instelling waar ik het over heb.
Het kan wel anders het is een kwestie van willen/service
Mwoa, mijn zwager heeft toch een 10-20 monteurs in dienst die niks anders doen dan preventief onderhoud en storingen oplossen hoor. En die staan grotendeels los van de monteurs die voor de utilities-poot werken in de nieuwbouw projecten.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Niet in die branche. Het grootste deel van de tijd werken ze namelijk gewoon in de bouw. Controles/service aan huis is echt maar een klein deel van hun werk.
Dan nog zal er geen schilder zijn die om 21:00 je kozijnen komt schilderen, geen timmerman die om 23:00 je dakkapel komt zetten, geen keukenmonteur die om 04:00 je keukenblok komt plaatsen.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:22 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het is een kwestie van geld, zo simpel is het. Woningcorporaties besteden dat soort servicecontracten uit aan lokale installateurs, en doen dat het liefst zo goedkoop mogelijk. Als zij niet een contract uitonderhandelen (en betalen) waarin het mogelijk is voor hun huurders om 's avonds na het eten onderhoud te laten plegen heb je je als huurder daar maar in te schikken. Lusten en lasten zegmaar. Als je een eigen huis hebt kan je een installateur zoeken die flexibeler is, maar dat zal ook meer kosten.
Helemaal mee eens! Mijn vriend werkt in het onderwijs en is dus (vaak) op tijd thuis, waardoor we aan het eind van de middag meestal wel wat ruimte hebben om inspecties van de woningbouw enzo te laten uitvoeren, maar als ik alleen zou zijn zou ik ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen hoor. Als je voor elk klusje een vrije dag moet gaan opnemen hou je er inderdaad niet veel over...quote:Op woensdag 10 november 2010 09:42 schreef karr-1 het volgende:
Gelukkig heb ik een partner die onregelmatige tijden werkt en dus vaak thuis is, maar eerlijk gezegd geef ik TS wel gelijk.
Je krijgt een brief in de bus met een mededeling dat je dan en dan maar thuis moet zijn omdat er iemand langs komt. Ze zouden je bv ook kunnen vragen om te bellen zodat je in overleg een handige tijd of oplossing kunt verzinnen, maar nee je word van tevoren gewoon al ingepland en daar heb je je dan maar aan te houden.
En ik irriteer me al jaren aan die " ergens tussen x en y" afspraken. Je zit verplicht urenlang thuis voor een klusje dat 5 minuten duurt, je durft geen moment de deur uit te lopen want dan mis je ze dus net en je zult altijd zien dat ze in de laatste 5 minuten komen. Kunnen die lui niet gewoon wat beter leren plannen? Ik snap dat je niet tot op de minuut nauwkeurig kunt zeggen wanneer je er bent, maar iets nauwkeuriger moet kunnen.
Ik heb het niet specifiek over woningcorporaties maar gewoon in het algemeen.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:22 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het is een kwestie van geld, zo simpel is het. Woningcorporaties besteden dat soort servicecontracten uit aan lokale installateurs, en doen dat het liefst zo goedkoop mogelijk. Als zij niet een contract uitonderhandelen (en betalen) waarin het mogelijk is voor hun huurders om 's avonds na het eten onderhoud te laten plegen heb je je als huurder daar maar in te schikken. Lusten en lasten zegmaar. Als je een eigen huis hebt kan je een installateur zoeken die flexibeler is, maar dat zal ook meer kosten.
quote:Op woensdag 10 november 2010 10:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan nog zal er geen schilder zijn die om 21:00 je kozijnen komt schilderen, geen timmerman die om 23:00 je dakkapel komt zetten, geen keukenmonteur die om 04:00 je keukenblok komt plaatsen.
Wel als je het zwart laat doen in de avonduurtjes.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan nog zal er geen schilder zijn die om 21:00 je kozijnen komt schilderen, geen timmerman die om 23:00 je dakkapel komt zetten, geen keukenmonteur die om 04:00 je keukenblok komt plaatsen.
Maar het bedrijf waarvoor jij werkt is ook niet zo flexibel dat je om 11:00 kunt beginnen, of wel? Want dan kan je alles perfect oplossenquote:Op woensdag 10 november 2010 10:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek over woningcorporaties maar gewoon in het algemeen.
En als het dan extra geld kost om iemand pas na 17:00 over de vloer te krijgen dan vind ik dat prima. Service mag wat mij betreft best wat kosten. Maar 9 van de 10 bedrijven beginnen daar gewoon weg niet aan omdat ze nou eenmaal van 9 tot 5 werken.Gezien de huidige maatschappij waarin we leven een gemiste kans.
Mijn zwager kan zulke contracten gewoon niet verkopen aan zijn klanten, zijn monteurs willen dat best wel (voor een vergoeding uiteraard), maar die klanten willen er niet voor betalen. En dus moet TS even een ochtend vrij nemen.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek over woningcorporaties maar gewoon in het algemeen.
En als het dan extra geld kost om iemand pas na 17:00 over de vloer te krijgen dan vind ik dat prima. Service mag wat mij betreft best wat kosten. Maar 9 van de 10 bedrijven beginnen daar gewoon weg niet aan omdat ze nou eenmaal van 9 tot 5 werken.Gezien de huidige maatschappij waarin we leven een gemiste kans.
Dat zijn ze wel.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar het bedrijf waarvoor jij werkt is ook niet zo flexibel dat je om 11:00 kunt beginnen, of wel? Want dan kan je alles perfect oplossen.
jij had het over in ploegen werken.. noem mij 1 schilder die als de zon onder is nog kan schilderen. noem mij 1 keukenmonteur die buiten de reguliere tijden geluidsoverlast mag veroorzaken. noem mij 1 timmerman die als het donker is het dak nog op gaat.quote:
Dan is het toch geen probleem? Dan vraag je gewoon eerste werk bij je huis aan, en in de zomer kan dat bijv. om 6 uur 'sochtends. Later dan 17:00 wordt altijd moeilijk.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat zijn ze wel.![]()
Alleen je mist mijn punt.
In de bouw 's winters wachten ze eerst totdat de zon op is om te gaan timmeren?quote:Op woensdag 10 november 2010 10:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jij had het over in ploegen werken.. noem mij 1 schilder die als de zon onder is nog kan schilderen. noem mij 1 keukenmonteur die buiten de reguliere tijden geluidsoverlast mag veroorzaken. noem mij 1 timmerman die als het donker is het dak nog op gaat.
Ze beginnen om 7:00 net als iedereen op de bouw.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
In de bouw 's winters wachten ze eerst totdat de zon op is om te gaan timmeren?
Dat is 4 uurtjes. En dan moet ie de volgende dag weer om 18:00 terugkomen om het af te maken.. Wie betaalt die andere uren dat ie niets kan doen omdat de opdrachtgever niet thuis is en niet wil dat de keukenmonteur tot 02:00 'snachts doorgaat?quote:Een keukenmonteur kan prima om 18:00 een keuken monteren en werken tot 22:00.
Omdat hij dan niet zoveel ziet en jij gaat janken dat het niet goed is en dat de schilder dan de volgende avond weer in het donker zijn werk moet gaan doen?quote:Op woensdag 10 november 2010 10:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom zou een schilder niet kunnen schilderen als de zon onder is?
Dan zie je toch niet wat je doet!!quote:Op woensdag 10 november 2010 10:39 schreef Maanvis het volgende:
Ze beginnen om 7:00 net als iedereen op de bouw.
Waarom zou een schilder niet kunnen schilderen als de zon onder is?
Een beetje keukenmonteur, zeker als het meer dan 1 persoon is, heeft een beetje keuken er in 4 uur wel inzitten hoor.quote:Dat is 4 uurtjes. En dan moet ie de volgende dag weer om 18:00 terugkomen om het af te maken.. Wie betaalt die andere uren dat ie niets kan doen omdat de opdrachtgever niet thuis is en niet wil dat de keukenmonteur tot 02:00 'snachts doorgaat?
Waarom is eerder dan wel mogelijk en later niet?quote:Op woensdag 10 november 2010 10:41 schreef Maanvis het volgende:
Nogmaals, eerder werk is altidj wel mogelijk in overleg. Dát is hoe ze flexibel zijn, die servicemonteurs. Maar TS is te lam om om 05:00 op te staan denk ik.
quote:Op woensdag 10 november 2010 10:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan zie je toch niet wat je doet!!
[..]
quote:Op woensdag 10 november 2010 10:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan zie je toch niet wat je doet!!
[..]
Je vergeet dat de oude keuken ook gedemonteerd moet wordenquote:Een beetje keukenmonteur, zeker als het meer dan 1 persoon is, heeft een beetje keuken er in 4 uur wel inzitten hoor.
Ja hoi, we leven in 2010. De gloeilamp is al in 1854 uitgevonden.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Omdat hij dan niet zoveel ziet en jij gaat janken dat het niet goed is en dat de schilder dan de volgende avond weer in het donker zijn werk moet gaan doen?
quote:Op woensdag 10 november 2010 10:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
![]()
Nooit van kunstlicht gehoord?
[..]
quote:Zie je...je kan wel oplossingsgericht denken... maak er dan ook wat vaker gebruik van
* Hoi we leven in 2010,.... een vrije dag is zo genomenquote:Op woensdag 10 november 2010 10:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja hoi, we leven in 2010. De gloeilamp is al in 1854 uitgevonden.
Dat doen ze, zie de post van fruityloop, de klanten willen er alleen niet voor betalen. Jij wel, maar jij bent maar 2 uurtjes in een jaar voor dat bedrijfquote:Op woensdag 10 november 2010 10:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
[..]
![]()
Leerde het merendeel van de dienstverlenende bedrijven maar eens service gericht denken.
Welke 4 uurtjes dat hij niet kan werken omdat ik dat niet wil (?) heb je het over?quote:Op woensdag 10 november 2010 10:43 schreef Maanvis het volgende:
[quote]Je vergeet dat de oude keuken ook gedemonteerd moet worden. Feit blijft dat die 4 uurtjes dat ie niet kan werken omdat jij dat niet wil, ook betaald moeten worden.
De 4 uurtjes die hij wil werken als jij naar bed wiltquote:Op woensdag 10 november 2010 10:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Welke 4 uurtjes dat hij niet kan werken omdat ik dat niet wil (?) heb je het over?
Als het bedrijf van 9 tot 9 zou werken ipv 9 tot 5 zijn dat 30 uur meer per week.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat doen ze, zie de post van fruityloop, de klanten willen er alleen niet voor betalen. Jij wel, maar jij bent maar 2 uurtjes in een jaar voor dat bedrijf.
Dat kan daar zullen de buren na een uur of 20.00 uur ook blij mee zijn met al het geboor en gehamer omdat TS te lam is om overdag vrij te nemen.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Een keukenmonteur kan prima om 18:00 een keuken monteren en werken tot 22:00.
Zoals fruityloop al zei willen de bedrijven dat wel, maar hun klanten willen de kosten daarvoor niet betalen. Dus het probleem ligt hem niet bij deze bedrijven, maar bij de klanten.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als het bedrijf van 9 tot 9 zou werken ipv 9 tot 5 zijn dat 30 uur meer per week.
Aan het bedrijf de taak die 30 uur te vullen met, hopeloze gevallen zoals mij(En ik ben echt niet de enige)
Klant blij (hoeft geen vrij te nemen wat hem ook geld kost). Werknemers blij (want flexibeler met uren om kunnen gaan) Werkgever blij (want meer winst)
Mits jij niet elke dag tot 22:00 loopt te boren moeten je buren niet zo lopen zeuren.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat kan daar zullen de buren na een uur of 20.00 uur ook blij mee zijn met al het geboor en gehamer omdat TS te lam is om overdag vrij te nemen.
Maar stel, de renovatie van je huis duurt 6 maanden van 19:00 tot 23:00, omdat je zelf pas om 18:00 klaar bent met werken en het bouwbedrijf, lekker flexibel, 'savonds begint met de renovatie. Wat dan?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Mits jij niet elke dag tot 22:00 loopt te boren moeten je buren niet zo lopen zeuren.
Die klanten zijn er heus wel te vinden, al dan niet afhankelijk van de branch waarin je zitquote:Op woensdag 10 november 2010 11:05 schreef Maanvis het volgende:
[quote]
Zoals fruityloop al zei willen de bedrijven dat wel, maar hun klanten willen de kosten daarvoor niet betalen. Dus het probleem ligt hem niet bij deze bedrijven, maar bij de klanten.
Is ook een keuze, maar laat die keuze aan de klant en laat het 2 kanten op werken. Dus uurtje vroeger prima, uurtje later dan 17:00 (of insert willekeurig tijdstip) ook prima.quote:De flexibiliteit die wel betaalbaar is ligt hem in het 'sochtends vroeger beginnen dan dat de klant naar zijn werk hoeft. Dus om 6 of om 7 uur bij de klant voor de deur staan. Dan hoeft de klant maar een uurtje vrij te nemen. Geen probleem toch?
De klant hoeft niet perse flexibel te zijn. De klant is koning.quote:Sowieso, de klant mag zelf ook wel wat flexibeler zijn. Hoezo vrij nemen? Het bedrijf waarvoor de klant werkt is toch zeker wel zo flexibel om ook een werkdag van 12 tot 9 mogelijk te maken?
Hoezo niet? Misschien werkt hij wel de hele dag heel hard en wil hij s'avonds rust... zo egoistisch om niet aan anderen te denkenquote:Op woensdag 10 november 2010 11:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Mits jij niet elke dag tot 22:00 loopt te boren moeten je buren niet zo lopen zeuren.
Een beetje keuken verbouwing is alleen niet in 4 uur gedaan. Laten we er van uit gaan dat ze er in totaal 40 uur mee bezig zijn. In jou voorstel van 4 uur per dag hebben de buren dan 10 dagen last.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mits jij niet elke dag tot 22:00 loopt te boren moeten je buren niet zo lopen zeuren.
Je kunt steeds met allerlei voorbeelden blijven komen hoor, die je ook nog eens compleet uit hun verband rukt. Maar je hebt duidelijk de essentie van waarmee ik begon in dit topic niet begrepen.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar stel, de renovatie van je huis duurt 6 maanden van 19:00 tot 23:00, omdat je zelf pas om 18:00 klaar bent met werken en het bouwbedrijf, lekker flexibel, 'savonds begint met de renovatie. Wat dan?
Dat jij om de een of andere reden bij bouwbedrijven blijft hangen snap ik niet.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mocht dat nodig zijn dan zou ik dat als service (bah weer dat vieze woord) aanbieden ja. Maar daar gaan ze ook voor betalen natuurlijk. Het is gewoon een verkeerde instelling in dit land dat alles perse tussen 9 en 5 van ma t/m vrij moet gebeuren. Als de klant erom vraagt waarom dan weigeren?
Zo egoïstisch om niet even je buurman een schilderijtje te laten ophangen om 20:00 's avonds wat 1 keer in de 5 jaar voorkomt.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:11 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Hoezo niet? Misschien werkt hij wel de hele dag heel hard en wil hij s'avonds rust... zo egoistisch om niet aan anderen te denken
Dus fruityloop lult uit zijn nek?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Die klanten zijn er heus wel te vinden, al dan niet afhankelijk van de branch waarin je zit
[..]
Dat wordt lastig ivm de arbeidstijdenwet.quote:Is ook een keuze, maar laat die keuze aan de klant en laat het 2 kanten op werken. Dus uurtje vroeger prima, uurtje later dan 17:00 (of insert willekeurig tijdstip) ook prima.
[..]
Klopt, maar de klant wil niet betalen voor de flexibiliteit van het bedrijf dat het onderhoud doet.quote:De klant hoeft niet perse flexibel te zijn. De klant is koning.
Ik geef alleen weer wat de gevolgen kunnen zijn als je zelf flexibiliteit eist van de bedrijven die bij jou onderhoud aan de woning plegenquote:Op woensdag 10 november 2010 11:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je kunt steeds met allerlei voorbeelden blijven komen hoor, die je ook nog eens compleet uit hun verband rukt. Maar je hebt duidelijk de essentie van waarmee ik begon in dit topic niet begrepen.
Ik zeg niet dat fruityloop uit zijn nek lult.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef Maanvis het volgende:
[quote][..]
Dus fruityloop lult uit zijn nek?
[..]
Probeer eens in oplossingen te denken.quote:Dat wordt lastig ivm de arbeidstijdenwet.
[..]
De klant wil wel betalen dat zijn wasmachine tussen 18:00 en 20:00 wordt bezorgt ipv tussen 09:00 en 12:00. Je punt is?quote:Klopt, maar de klant wil niet betalen voor de flexibiliteit van het bedrijf dat het onderhoud doet.
Dan zou ik dienstverleners in de arm nemen die zich wat meer willen aanpassen aan de klant. Essent kan ik bijvoorbeeld bellen om ~18.00 de meter op te komen nemen, en onze locale installateur belt als hij er aan komt, en geeft op voorhand aan of hij vroeg/laat op de ochtend/middag komt, en dat is voor dat type werkzaamheden ook wel de max. Op het kwartier nauwkeurig laten dat soort werkzaamheden zich nou eenmaal niet plannen.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef Karina het volgende:
In tegenstelling tot de rest hier, ben ik het WEL eens met TS, ik heb dat ook zo vaak, komt er een of andere monteur langs, tussen 9 en 3 (of iets dergelijks)! Kun je de hele dag thuis blijven zitten wachten tot hij op komt dagen.
En als het nou 1x per jaar is, neen, het is wel vaker, ik heb ook geen zin om mijn snipperdagen op te maken aan monteurs. Plus dat je niet wegkunt, je zit maar te wachten.
Ik ga ook mijn sleutel niet aan een ander geven plus dat ik er wel bij wil zijn als ze komen, misschien heb ik nog vragen. Een half uur van te voren bellen dat ze eraan komen doen ze ook al niet. Dat heb ik maar 1x meegemaakt en dat is dan WEL weer handig, kun je eerst naar je werk en als er gebeld wordt hoef je pas naar huis.
Tja dan gelden de gegeven antwoorden ook voor jouquote:Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef Karina het volgende:
In tegenstelling tot de rest hier, ben ik het WEL eens met TS, ik heb dat ook zo vaak, komt er een of andere monteur langs, tussen 9 en 3 (of iets dergelijks)! Kun je de hele dag thuis blijven zitten wachten tot hij op komt dagen.
En als het nou 1x per jaar is, neen, het is wel vaker, ik heb ook geen zin om mijn snipperdagen op te maken aan monteurs. Plus dat je niet wegkunt, je zit maar te wachten.
Ik ga ook mijn sleutel niet aan een ander geven plus dat ik er wel bij wil zijn als ze komen, misschien heb ik nog vragen. Een half uur van te voren bellen dat ze eraan komen doen ze ook al niet. Dat heb ik maar 1x meegemaakt en dat is dan WEL weer handig, kun je eerst naar je werk en als er gebeld wordt hoef je pas naar huis.
Ja prima, en ik trek het veel breder dan onderhoud aan woning plegende bedrijven.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik geef alleen weer wat de gevolgen kunnen zijn als je zelf flexibiliteit eist van de bedrijven die bij jou onderhoud aan de woning plegen.
Je moet in dat soort gevallen de eerste afspraak afbellen en dan een nieuwe afspraak maken. Dan kunnen ze wel een exacte tijd geven, omdat ze dan niet meer de hele wijk doen maar alleen jou.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef Karina het volgende:
In tegenstelling tot de rest hier, ben ik het WEL eens met TS, ik heb dat ook zo vaak, komt er een of andere monteur langs, tussen 9 en 3 (of iets dergelijks)! Kun je de hele dag thuis blijven zitten wachten tot hij op komt dagen.
En als het nou 1x per jaar is, neen, het is wel vaker, ik heb ook geen zin om mijn snipperdagen op te maken aan monteurs. Plus dat je niet wegkunt, je zit maar te wachten.
Ik ga ook mijn sleutel niet aan een ander geven plus dat ik er wel bij wil zijn als ze komen, misschien heb ik nog vragen. Een half uur van te voren bellen dat ze eraan komen doen ze ook al niet. Dat heb ik maar 1x meegemaakt en dat is dan WEL weer handig, kun je eerst naar je werk en als er gebeld wordt hoef je pas naar huis.
Nou die bedrijven, bijv. installatiemonteurs van internetproviders, of financieel adviseurs aan huis, zijn juist wel flexibelquote:Op woensdag 10 november 2010 11:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja prima, en ik trek het veel breder dan onderhoud aan woning plegende bedrijven.
Dan trekken we het zo breed dat we het altijd naar het werk wat jezelf doet kan verwijzen dat je werk doet wat niet felxibel genoeg is om even je werktijd te verzetten.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ja prima, en ik trek het veel breder dan onderhoud aan woning plegende bedrijven.
Dat zeg ik toch verdomme? Dat het te duur is en de klant het niet wil betalen?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat fruityloop uit zijn nek lult.
Misschien is hun extra service wel te duur en weegt het niet op tegen de voordelen voor de klant.
[..]
Okay, noem eens een oplossing dan? Oproepkrachten? Parttimers?quote:Probeer eens in oplossingen te denken.![]()
[..]
Ook als dat betekent dat het dubbel zo duur wordt?quote:De klant wil wel betalen dat zijn wasmachine tussen 18:00 en 20:00 wordt bezorgt ipv tussen 09:00 en 12:00. Je punt is?
Installatiemonteurs van internetproviders zijn flexibel?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nou die bedrijven, bijv. installatiemonteurs van internetproviders, of financieel adviseurs aan huis, zijn juist wel flexibel. Omdat je daar niet met geluidsoverlast en daglichteis zit.
Geen UPC nemen danquote:Op woensdag 10 november 2010 11:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Installatiemonteurs van internetproviders zijn flexibel?![]()
UPC in elk geval niet.
Het is gewoon een simpel rekensommetje. Wanneer een hele/halve dag vrij nemen meer kost dan wat de extra service kost ben je een dief van je eigen portemonneequote:Op woensdag 10 november 2010 11:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
[quote]
Dat zeg ik toch verdomme? Dat het te duur is en de klant het niet wil betalen?
[..]
Collega Y begint om 07:00 collega Z om 08:00quote:Okay, noem eens een oplossing dan? Oproepkrachten? Parttimers?
Dat is de keuze van de klant.quote:Ook als dat betekent dat het dubbel zo duur wordt?
Maar aangezien het grootste deel van de bevolking gewoon snipperdagen te over heeft, of flexibele werktijden heeft, of een familielid thuis heeft zitten, en het ze dus feitelijk geen geld kost, krijgt het servicebedrijf geen sluitende planning na 18:00. Uren die niet ingeplanned zijn kunnen ook niet gefactureerd worden.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is gewoon een simpel rekensommetje. Wanneer een hele/halve dag vrij nemen meer kost dan wat de extra service kost ben je een dief van je eigen portemonnee
[..]
[/quote]quote:Collega Y begint om 07:00 collega Z om 08:00
[..]
En de keuze van het servicebedrijf. Want als de klanten niet massaal die keuze maken is het voor het servicebedrijf niet rendabel die keuze te maken.quote:Dat is de keuze van de klant.
Vaak heeft de klant geen keuze daarin. Daar zit misschien nog wel een organistatorische oneffenheid, maar ik verwacht eigenlijk niet dat wanneer de klant belt om buiten kantooruren of in een klein tijdsframe geholpen te worden deze voor die service een euro of 100 wilt gaan betalen.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dat is de keuze van de klant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |