Als je alle cellen selecteert kun je de functie Tekst naar kolommen toepassen. Hierbij kun je kiezen of je een vaste breedte aanhoudt, of een scheidingsteken (bv. een spatie).quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:44 schreef Cue_ het volgende:
Hoe scheid ik ze dan? Want de lengtes van de verschillende velden is ook niet gelijk (2-5-2010 of 12-12-2010.. zelfde met de tijd)
Of moet ik dat dan ook eerst gelijktrekken?
(ben niet heel erg thuis in de functies hiervoor
Zet er even bij hoe Dan kan iemand anders het ookquote:Op vrijdag 12 november 2010 10:24 schreef Cue_ het volgende:
@ deetch.. is aangevraagd in FB topic.
Ik heb zelf nog een vraagje met betrekking tot VBA.
Ik gebruik nu die functie van Texttocolumns (zie eerdere posts) om mijn datum-tijd veld te splitsen.
Nu wil ik dus ergens in de vba aangeven dat ik alleen die eerste kolom (datum) wil plakken in het oorspronkelijke veld, maar dat hij de tijd (2e kolom die hij dan maakt) moet weggooien.
Als ik de functie gewoon in excel gebruik kan ik dat aangeven en dan gaat het goed, maar hij neemt dat niet mee in de vba van de macro (als ik hem opneem).
Weet iemand hier de syntax hiervoor?
edit: Met wat proberen is het gelukt
Het staat erbij.. alleen heb ik nu weer problemen met dezelfde functie, maar dan met een ander veld. Die doet ie dan weer niet zoals ik wil Stom gedoe!quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:29 schreef sanger het volgende:
Zet er even bij hoe Dan kan iemand anders het ook
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 | Sub invullen() Sheets("lijst").Select Dim cf As Range, s1 As Worksheet, s2 As Worksheet, p As Long Dim firstfound As String Set s1 = Worksheets("lijst") Set s2 = Worksheets("Master") Application.ScreenUpdating = False p = 2 q = 1 Do While Not IsEmpty(s2.Cells(p, 2)) Set cf = s1.Columns.Find(s2.Cells(p, 2), SearchOrder:=xlByRows) If Not cf Is Nothing Then firstfound = cf.Address Do cf.Offset(0, 1) = s2.Cells(p, 3) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(2, 1) = s2.Cells(p, 4) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(3, 1) = s2.Cells(p, 5) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(4, 1) = s2.Cells(p, 6) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(5, 1) = s2.Cells(p, 7) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(6, 1) = s2.Cells(p, 8) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(7, 1) = s2.Cells(p, 9) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(8, 1) = s2.Cells(p, 10) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(9, 1) = s2.Cells(p, 11) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(10, 1) = s2.Cells(p, 12) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(11, 1) = s2.Cells(p, 13) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(12, 1) = s2.Cells(p, 14) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(13, 1) = s2.Cells(p, 15) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(14, 1) = s2.Cells(p, 16) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(15, 1) = s2.Cells(p, 17) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(2, 8) = s2.Cells(p, 18) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(4, 8) = s2.Cells(p, 19) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(6, 8) = s2.Cells(p, 20) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(8, 8) = s2.Cells(p, 21) Loop While Not cf Is Nothing And cf.Address <> firstfound End If p = p + 1 Loop Application.ScreenUpdating = True End Sub |
Niemand??quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:36 schreef Hare het volgende:
Ik loop tegen het volgende probleem aan in excel (2007, nl versie).
Als ik een formule doortrek wil ik dat excel hierbij elke keer 2 kolommen overslaat.
Als je bijvoorbeeld de hele simpele formule:
'=A1' doortrekt, dan moet in de volgende cel '=D1' en de cel daarnaast '=G1' komen.
Excel trekt echter standaard gewoon de letters volgens het alfabet door.
Is hier een oplossing voor?
cf.Offset(0, 1) = s2.Cells(p, 3).Valuequote:Op zaterdag 13 november 2010 22:20 schreef Bill_E het volgende:
hallo excel vrienden..
Ik heb een VBA script wat ik al een tijd succesvol gebruikt, heb het eens gevonden en aangepast. Het verplaatst data van een snel in te vullen "master blad" naar een mooie overzichtelijke lijst.
In de master lijst staat een reverentie naam, laten we deze even "naam1" noemen
In de overzichtelijke lijst staat diezelfde naam geschreven, zodat de data juist gekopieerd wordt.
De zelfde naam was tot nu to gewoon een ingetypte naam. Script werkt prima..
Nu wil ik graag geen ingevulde referentie naam.. Maar een verwijzing.. In de cel staat dan dus niet meer "naam1" maar "=A1" .
Het scriptje werkt niet meer.. Ik snap ook wel dat hij de data vergelijkt, dus hij ziet niet de verwijzing staan maar gewoon "=A1" . Dit komt niet overeen dus de gegevens worden niet overgenomen...
Iemand een idee hoe kan ik dit oplossen?
Zie iets simpels zal het wel zijn ja straks even proberen... Je wil niet weten hoe lang ik erop gegoogeld heb al..quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:43 schreef DaFan het volgende:
[..]
cf.Offset(0, 1) = s2.Cells(p, 3).Value
?
Zal ik het nog maar een keer zeggen:quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:52 schreef qu63 het volgende:
Hmz, ik wil het gemiddelde van de laatste 12 en de laatste 24 regels weten..
Met "=CEL("adres";VERSCHUIVING(B54;-12;0))" kan het eerste deel van =gemiddelde() wel vullen, maar aangezien B54 handmatig is ingevoerd werkt dat maar 1x.. Hoe kan ik dit nu automagisch laten doen
ALS((B18-($B$10-$B$11)*$B$7)>0;"";(B18-($B$10-$B$11)*$B$7))quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:46 schreef Mekkalomp het volgende:
fokkers,
ik probeer als-functie te gebruiken, maar het luk niet echt.
Kan iemand aangeven wat er fout aan is?
ALS(0>B18-($B$10-$B$11)*$B$7;0)
Als het getal hoger is dan 0 dan moet het 0 of niks weergeven.
Heeft ff wat geklooi gekost, maar zo werkt ie nu:quote:Op woensdag 17 november 2010 11:11 schreef DaFan het volgende:
[..]
Zal ik het nog maar een keer zeggen:
Dynamic named ranges
Tabblad ontwikkelaars / invoegen en daar staat ie..quote:Op woensdag 17 november 2010 17:07 schreef sanger het volgende:
Even een simpele vraag Excel 2007, NL.
Ik wil checkboxes maken inclusief het vinkje. Iemand een idee?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Personeelsnummer .... Soort gesprek Datum gesprek 12345 .... Ontwikkelgesprek 1-5-2010 12345 .... Voortgangsgesprek 1-7-2010 12345 .... Functioneringsgesprek 12-11-2010 23456 .... Functioneringsgesprek 2-3-2010 23456 .... Ontwikkelgesprek 13-6-2010 23456 .... Voortgangsgesprek 30-9-2010 34567 .... Voortgangsgesprek 17-1-2010 34567 .... Functioneringsgesprek 18-6-2010 |
Ik was al bang dat het echt aan mij lag. Bedankt, ik ga het morgen proberen. Ik laat nog weten of het is gelukt!quote:Op woensdag 17 november 2010 21:09 schreef DaFan het volgende:
Meh was lastige
=MIN(IF(($A$2:$A$9=$F2)*(($B$2:$B$9=$J$2)+($B$2:$B$9=$J$3));$C$2:$C$9))
Bevestigen met Ctrl-Shift-Enter.
Even in het Engels...
Bij mij staat in A het pers.nummer, in B het type gesprek, in C de data, en in F2:F4 staan de personeelsnummers en in J2 en J3 staat Functioneringsgesprek en Voortgangsgesprek.
Ik krijg het niet voor elkaar om de namen van de gesprekken zelf in de formule tekloppen, beetje vreemd maarja.
quote:Op woensdag 17 november 2010 18:23 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Tabblad ontwikkelaars / invoegen en daar staat ie..
Moet je dat tabblad misschien nog wel even aanzetten..
quote:Op donderdag 18 november 2010 10:05 schreef sanger het volgende:
Kun je in de macro niet opnemen dat je naar de namenlijst gaat, end+pijl naar beneden + nog een pijl naar beneden en dan pas plakken?
Als de datum in A1 staat:quote:Op donderdag 18 november 2010 10:12 schreef Bryan181 het volgende:
Ik denk dat mijn vraag niet zo lastig is voor jullie.
Ik wil medische keuringen berekenen.
22-04-2010 Dan wil ik dat hier een formule komt die automatisch 5 jaar later berekent
01-12-2010
Thanks!
En als ik zelf de functieargumenten in moet vullen?:p wat vul ik nou bij jaar, maand, dag in? hij werkt dan niet namelijkquote:Op donderdag 18 november 2010 10:21 schreef roberthoman het volgende:
[..]
Als de datum in A1 staat:
=DATUM(JAAR(A1)+5;MAAND(A1);DAG(A1))
Edit: Verrek, dat werkt niet :-( Momentje...
Puntkomma's in plaats van komma's, dus...
Je moet wel als uitgangspunt een datumveld hebben. In veld A1 staat dan bijvoorbeeld vandaag: 18-11-2010quote:Op donderdag 18 november 2010 10:40 schreef Bryan181 het volgende:
[..]
En als ik zelf de functieargumenten in moet vullen?:p wat vul ik nou bij jaar, maand, dag in? hij werkt dan niet namelijk
Ja k snap wat je bedoelt, ik had de funcite gewoon gekopieerd. Maar ik wil hem graag zelf invullen bij functie datum en dan lukt t niet echtquote:Op donderdag 18 november 2010 10:53 schreef roberthoman het volgende:
[..]
Je moet wel als uitgangspunt een datumveld hebben. In veld A1 staat dan bijvoorbeeld vandaag: 18-11-2010
Als je vervolgens die formule loslaat op veld A1 dan is het resultaat keurig 18-11-2015
Dat zou op deze manier moeten lukken:quote:Op donderdag 18 november 2010 10:58 schreef Bryan181 het volgende:
[..]
Ja k snap wat je bedoelt, ik had de funcite gewoon gekopieerd. Maar ik wil hem graag zelf invullen bij functie datum en dan lukt t niet echt
Top thanksquote:Op donderdag 18 november 2010 11:57 schreef roberthoman het volgende:
[..]
Dat zou op deze manier moeten lukken:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 november 2010 14:22 schreef sjak het volgende:
Enige tijd geleden hebben jullie mij geholpen om items vanuit een excelbestand in outlook te zetten. Dat werkt geweldig. Nu wil ik het nog iets leuker maken, ik wil de toegevoegde items categoriseren zodat ze een kleur krijgen. Ik ben een tijdje aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden. Daarnaast zou het me ook erg helpen als ik een melding kan krijgen dat een afspraak er al in staat, ik weet alleen niet of dat mogelijk is.
Kunnen jullie me misschien helpen? In de code de macro zoals ik 'm nu gebruik.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 | Option Explicit Sub SetAppt() Dim Dtedatum As String Dim DteStartTijd As Date Dim DteEindTijd As Date Dim StrLocatie As String Dim StrDescription As String Dim olApp As Outlook.Application Dim olApt As AppointmentItem Dim i As Long i = 2 'startij Set olApp = New Outlook.Application Do While ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 1) <> "" 'Date = Format(itm.Start, "mm.dd.yyyy") 'Time = Format(itm.Start, "hh.nn.ss") Dtedatum = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 2)) DteStartTijd = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 3)) DteEindTijd = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 5)) StrLocatie = CStr(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 7)) StrDescription = CStr(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 8)) Set olApt = olApp.CreateItem(olAppointmentItem) With olApt .Start = Dtedatum & " " & DteStartTijd .End = Dtedatum & " " & DteEindTijd .Subject = StrDescription .Location = StrLocatie .Body = "" .BusyStatus = olBusy .ReminderMinutesBeforeStart = 120 'minuten voordat reminder .ReminderSet = True 'reminder ja/nee .Save End With Set olApt = Nothing i = i + 1 Loop Set olApp = Nothing End Sub Private Sub CommandButton1_Click() If MsgBox("STAAT OUTLOOK OPEN?", vbYesNo, "ATTENTIE") = vbYes Then If MsgBox("DOORGAAN?", vbYesNo, "ATTENTIE") = vbYes Then Call SetAppt End If End Sub |
En hoe komt die regel er ongeveer uit te zien?quote:Op donderdag 18 november 2010 22:34 schreef sjak het volgende:
Je moet voor elkaar zien te krijgen dat in A3 2,75 komt te staan. Daar kun je wel een regel voor aanmaken denk ik...
http://excel.tips.net/Pag(...)ecimal_Notation.htmlquote:Op donderdag 18 november 2010 22:38 schreef KeFFuR1208 het volgende:
[..]
En hoe komt die regel er ongeveer uit te zien?
je moet dit toevoegen :quote:Op donderdag 18 november 2010 22:34 schreef sjak het volgende:
Je moet voor elkaar zien te krijgen dat in A3 2,75 komt te staan. Daar kun je wel een regel voor aanmaken denk ik...
Ik heb nog steeds een vraagje uit het vorige topic open staan:
[..]
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 | Private Sub CommandButton1_Click() If MsgBox("STAAT OUTLOOK OPEN?", vbYesNo, "ATTENTIE") = vbYes Then If MsgBox("DOORGAAN?", vbYesNo, "ATTENTIE") = vbYes Then Call SetAppt End If End Sub |
Dankje, werkt perfect!quote:Op donderdag 18 november 2010 22:40 schreef sjak het volgende:
[..]
http://excel.tips.net/Pag(...)ecimal_Notation.html
In jouw voorbeeld wordt de formule in A4 de volgende:
=(A3*24,1)*20 de cel stel je in op financieel zonder decimalen.
Het is gelukt! DaFan, bedankt!quote:Op woensdag 17 november 2010 21:54 schreef AirwiN het volgende:
Ik was al bang dat het echt aan mij lag. Bedankt, ik ga het morgen proberen. Ik laat nog weten of het is gelukt!
mss niet de meest propere oplossing, maar werkt wel:quote:Op maandag 22 november 2010 10:11 schreef Basp1 het volgende:
Hallo, ik heb een vraag.
Ik heb een grote lijst in excel. In 1 kolom staan gegevens, soms wel goed soms niet goed.
De goede gegevens hebben de opmaak 1234/5678. Waarbij de cijfers altijd cijfers zouden moeten zijn en het 5e karakter de / moet zijn. Maar in de rij zitten ook wat anders opgemaakt cellen. Hoe kan ik de niet kloppende cellen makkelijk eruit halen. Met sorteren lukt het me niet want er zit bijvoorbeeld ook 1234-5678 tussen. Waardoor deze opeens midden in de lijst ergens opduikt, aangezien de lijst begint met 0001/0001 en oploopt tot 4050/0032 waarbij er in de totale sheer totaal meer dan 8000 rijen zitten.
Dat werkt! Het liefst zou ik kleuren willen laten kiezen maar ik hoor wel als iemand dat voor me weet... Tot zover bedankt!quote:Op donderdag 18 november 2010 23:18 schreef Bill_E het volgende:
[..]
je moet dit toevoegen :
.Categories = "Werk"
Bij mij bestaat de categorie werk en die heeft een bepaalde kleur. Outlook herkent die categorie.. Mocht hij niet bestaan krijg je een default kleur.
Om te controleren of hij al bezet is ben ik ook al mee bezig geweest.. Maar da staat even op een zijspoor.. Het kan, ik had het redelijk in orde, maar ben de code kwijt.. Als ik dat weer oppak laat ik het weten.
Edit:
dit stukje is toch niet nodig ?
[ code verwijderd ]
Als outlook niet openstaat doet hij dat toch openen?
Dank je dit is een voor mij werkende oplossing.quote:Op maandag 22 november 2010 13:47 schreef Beregd het volgende:
[..]
mss niet de meest propere oplossing, maar werkt wel:
neem
=AND(LEN(A1)=9;NOT(ISERROR(LEFT(A1;4)+RIGHT(A1;4)+0));MID(A1;5;1)="/")
en trek dit door, overal waar false staat is de schrijfwijze slecht.
En je gaat ook na of de lengte exact 9 is in het eerste stuk.quote:Op maandag 22 november 2010 14:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dank je dit is een voor mij werkende oplossing.
Even voor mijn eigen begripsvorming, je haalt de eerste en laatste 4 karakters op en telt deze op waarmee je meteen nagaat dat het cijfers zijn, en kijkt dan vervolgens nog naar de / die in het midden staat.
De lengte had ik zelf al eerder 9 gemaakt, dus daar hoefde ik niet op te controleren. Wat er nog wel doorheen glipte op deze manier was bijvoorbeeld 9/05/2009. In ieder geval als ik in excel (ik heb de nederlandse versie hier) (links A1,4+rechts A1,4) doe. maar ik heb nu eerst een check gedaan op de positie van de / die moet perse op 5 zitten met de functie VIND.SPEC("/",B2), en zoals ik dit nu typ dan zou het nog mis kunnen gaan met 2009/3/54.quote:Op maandag 22 november 2010 15:13 schreef Beregd het volgende:
[..]
En je gaat ook na of de lengte exact 9 is in het eerste stuk.
anders zou 0001/10000000001 ook door de controle glippen bvb.
Wat is de foutmelding precies? Ik geloof namelijk niet dat ik je probleem begrijp.. Het lijkt me dat je een cel maar op 1 manier op kan maken (algemeen, financieel, tijd, aangepast, etc) en dat dat met iedere cel moet kunnen..quote:Op maandag 22 november 2010 16:49 schreef Jojogirl het volgende:
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik het aantal verschillende cell formats in Excel kan tellen? Ik loop namelijk met een bestand tegen de limiet aan, maar kan niet vinden hoe je dit opzoekt. Als ik Google kom ik wel te weten dat dat niet 1 2 3 in Excel te vinden is, maar dat er wel VB scriptjes oid bestaan om het te tellen. Alleen kan ik die niet vinden en als ik dat wel zou kunnen vinden dan kan ik er als VB-onwetende nog niets mee.
Wie helpt me uit de brand?
ik had vanmiddag ook ff gekeken. Je kan beter SUBSTITUEREN gebruiken om de eerste streep te vervangen door een spatie en dan testen of de lengte 8 is. Of kijken of er geen streep meer in staat natuurlijk.quote:Op maandag 22 november 2010 16:21 schreef Beregd het volgende:
hmm, je hebt gelijk, vervelend dat die er niet worden uitgehaald
Jouw probleem kan je oplossen met
en(Vindspec("/",B2)=5;isfout(Vindspec("/",B2,5)))
dus de eerste / moet op de 5de plaats zijn, en vanaf plaats 6 is er gene meer.
Welke versie?!quote:Op maandag 22 november 2010 16:49 schreef Jojogirl het volgende:
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik het aantal verschillende cell formats in Excel kan tellen? Ik loop namelijk met een bestand tegen de limiet aan, maar kan niet vinden hoe je dit opzoekt. Als ik Google kom ik wel te weten dat dat niet 1 2 3 in Excel te vinden is, maar dat er wel VB scriptjes oid bestaan om het te tellen. Alleen kan ik die niet vinden en als ik dat wel zou kunnen vinden dan kan ik er als VB-onwetende nog niets mee.
Wie helpt me uit de brand?
Elke combinatie van opmaakdingen die je op een cel kan toepassen (lettertypes, lijnen, kleuren, uitlijning, verborgen, gelocked, etc.) noemt Excel een cell format. Een cel met lettertype Arial 12 pts en een stippellijntje aan de linkerkant heeft dus een ander cell format dan een cel met datzelfde lettertype en een stippellijntje aan de onderkant. Excel kan in totaal maar 4096 verschillende cell formats aan en tegen die limiet loop ik dus aan met een bestand. Nu kan je echter nergens in Excel zien hoeveel van die formats je gebruikt en dus ook niet of dingen opnieuw opmaken het aantal gebruikte formats heeft verminderd. Hier zoek ik dus een oplossing voor.quote:Op maandag 22 november 2010 17:15 schreef qu63 het volgende:
[..]
Wat is de foutmelding precies? Ik geloof namelijk niet dat ik je probleem begrijp.. Het lijkt me dat je een cel maar op 1 manier op kan maken (algemeen, financieel, tijd, aangepast, etc) en dat dat met iedere cel moet kunnen..
Ah, duidelijke uitleg!quote:Op maandag 22 november 2010 20:31 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Elke combinatie van opmaakdingen die je op een cel kan toepassen (lettertypes, lijnen, kleuren, uitlijning, verborgen, gelocked, etc.) noemt Excel een cell format. Een cel met lettertype Arial 12 pts en een stippellijntje aan de linkerkant heeft dus een ander cell format dan een cel met datzelfde lettertype en een stippellijntje aan de onderkant. Excel kan in totaal maar 4096 verschillende cell formats aan en tegen die limiet loop ik dus aan met een bestand. Nu kan je echter nergens in Excel zien hoeveel van die formats je gebruikt en dus ook niet of dingen opnieuw opmaken het aantal gebruikte formats heeft verminderd. Hier zoek ik dus een oplossing voor.
En de gebruikte Excelversie is 2003. Exacter dan dat kan ik het nu even niet zien.
ja, maar het werkt niet, dus....quote:Op maandag 22 november 2010 19:38 schreef DaFan het volgende:
Ik vind je isgetal icm links/rechts erg fraai trouwens!
Je hebt best wat checks dus word je formule ook lastig:quote:
Samenvoegen is kutwerk via een macro of VBA dan is handmatiger sneller dan code maken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:36 schreef kamustra het volgende:
Ik zit ook met een probleem...
Ik heb een aantal losse excelbestanden met meetresultaten.
Ze hebben allemaal dezelfde structuur, alleen de resultaten verschillen.
Nu moet ik op al deze bestanden dezelfde bewerkingen uitvoeren:
• Extra kolommen waarbij ik per rij wat bewerkingen doe (bv =A*B)
• Een grafiek maken
• De rico van deze grafiek bepalen
• En hier ook weer wat bewerkingen mee doen.
Al deze stapjes zijn het probleem niet, die kan ik efficiënt oplossen. Alleen, hoe kan ik dit doen voor alle bestanden tegelijk? Want de bewerkingen zijn voor elk bestand hetzelfde, alleen de uitkomsten niet? En kan ik ook alle bestanden samenvoegen tot een bestand waarbij elk vroeger bestand op een apart werkblad staat?
ik bedoelde mijn methode om "isgetal" te berekenen. "isgetal" zelf kende ik niet.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:01 schreef DaFan het volgende:
[..]
Je hebt best wat checks dus word je formule ook lastig:
=(ISGETAL(LINKS(A1;4)+RECHTS(A1;4)))*(VIND.SPEC("/";A1)=5)*(ISFOUT(VIND.SPEC("/";SUBSTITUEREN(A1;"/";"";1))=5))
Een 1 is goed. Een 0 is fout.
Deze wordt goedgerekend: 1234/5678
Deze worden foutgerekend: 12/34/567 & 1234/56/7
Achso.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:26 schreef Beregd het volgende:
[..]
ik bedoelde mijn methode om "isgetal" te berekenen. "isgetal" zelf kende ik niet.
Bedankt, ik heb het intussen zo gedaan.quote:Samenvoegen is kutwerk via een macro of VBA dan is handmatiger sneller dan code maken.
Als je dan op 1 werkblad al je werk doet kan je de rest gewoon kopieren/plakken. Al weet ik niet wat er met je grafieken gebeurd...
Nadat ik de vorige keer deze uitstekende uitleg heb gekregen. Waarvoor nogmaals hulde! Probeer ik hem nog iets specifieker maker, maar krijg het zelf met geen mogelijkheid voor elkaar.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:37 schreef DaFan het volgende:
Ok let op.
[ afbeelding ]
D1 =
=ALS(RIJEN($D$1:D1)>AANTAL.ALS($A$1:$A$3;$C$1);"";INDEX($B$1:$B$3;KLEINSTE(ALS($A$1:$A$3=$C$1;RIJ($B$1:$B$3)-RIJ($B$1)+1);RIJEN($D$1:D1))))
Deze kan je naar beneden slepen.
D7 =
=ALS(KOLOMMEN($D$7:D7)>AANTAL.ALS($A$1:$A$3;$C$7);"";INDEX($B$1:$B$3;KLEINSTE(ALS($A$1:$A$3=$C$7;RIJ($B$1:$B$3)-RIJ($B$1)+1);KOLOMMEN($D$7:D7))))
Deze kan je naar rechts slepen.
Beide formules bevestigen met CTRL-SHIFT-ENTER!
1 2 3 4 5 6 7 | Naam: Tijd in: Tijd uit: Datum: Piet 11:00 12:00 01-01-2010 Sjaak 09:00 12:00 02-01-2010 Piet 12:00 15:00 01-01-2010 Piet 09:00 12:00 02-01-2010 Henk 09:00 12:00 01-01-2010 Piet 15:00 22:00 01-01-2010 |
1 2 3 4 | Piet 11:00 12:00 01-01-2010 Piet 12:00 15:00 01-01-2010 Piet 09:00 12:00 02-01-2010 Piet 15:00 22:00 01-01-2010 |
1 2 | Piet 11:00 22:00 01-01-2010 Piet 09:00 12:00 02-01-2010 |
Ik had je verkeerd begrepen.quote:Op maandag 22 november 2010 14:06 schreef sjak het volgende:
[..]
Dat werkt! Het liefst zou ik kleuren willen laten kiezen maar ik hoor wel als iemand dat voor me weet... Tot zover bedankt!
Ik denk dat dit script je wel in de juiste richting kan helpen: [Excel] Het grote Excel vragen topic #24quote:Op woensdag 24 november 2010 14:00 schreef Darkzell het volgende:
Ik heb een excel file met daarin wedstrijd datums, tijden, en de teams die tegen elkaar moeten. Hoe zet ik dit over naar mijn Outlook agenda zonder al die dingen afzonderlijk over te typen.
Bij voorbaat dank.
Misschien wel maar wil je het echt elke keer handmatig importeren (en eerst je oude dingen weggooien?).quote:Op woensdag 24 november 2010 14:20 schreef Darkzell het volgende:
Mijn excel kennis gaat niet verder als het simpele formule's opstellen enzo.
Is het niet gewoon mogelijk om het excel bestand (evt opgeslagen als bepaalde filetype) te importeren in outlook en dan gewoon aan te wijzen welke kolommen welke informatie bevat. Of is dit weer iets te makkelijk gedacht?
Tja kijk als ze elke dag werken is dat wel een idee natuurlijkquote:Op woensdag 24 november 2010 14:35 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik heb het voor elkaar gekregen. Ik heb op de pagina waar ik de gegevens wil hebben de dagen van de maand genoteerd (en verborgen) bijv: 01-04-2010 t/m 31-04-2010
Het enige wat nu nog mooi zou zijn is dat als hij geen gegevens kan vinden ipv 0:00 " " weergeeft. Kortom een leeg veld.
Thanks nog voor de formule.
1 | Selection.AutoFilter Field:=6, Criteria1:="26-11-2010" |
je bedoeld naam van de worksheet waar de foto's in staan? of naam van de sheet waar ik weer naar terug moet? want dat is lastig, want moet ook werken als er nieuwe producten (en dus nieuwe sheets) bijkomen...quote:Op donderdag 25 november 2010 11:56 schreef DaFan het volgende:
Kan je niet in een hulpcel de naam van de worksheet zetten, deze ophalen in de macro en als referentie gebruiken?
Dan hoef je alleen de cel aan te passen en de macro te runnen.
Heb het denk ik al, hij kijkt naar de computerdatum en laat die zien + alle data die ervoor liggen. Exact wat ik denk nodig te hebbenquote:Op vrijdag 26 november 2010 09:56 schreef dabadbass het volgende:
Heb een simpele vraag:
Ik heb een kolom met verschillende data, vanaf vandaag tot ergens in 2018, op deze kolom staat een autofilter.
Ik wil middels een macro filteren op de datum van vandaag. Met de Macro editor doet ie dit:
(gedeelte code)
[ code verwijderd ]
Maar ik wil morgen filteren op datum 27-11-2010
Is er iets van een show now of show today?
1 2 3 4 | Sub data() ' Filters by Due Date (displays any entry that matches current date or any date prior to current date) Selection.AutoFilter Field:=6, Criteria1:="<=" & CLng(Date), Operator:=xlAnd End Sub |
Dan pas je dan toch de cel aan waar je naar moet referren?quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:01 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
je bedoeld naam van de worksheet waar de foto's in staan? of naam van de sheet waar ik weer naar terug moet? want dat is lastig, want moet ook werken als er nieuwe producten (en dus nieuwe sheets) bijkomen...
Het idee is goed maar helaas werkt het in de praktijk niet omdat je iedere afspraak apart een nieuwe kleur moet geven. Ik zou 1 keer willen kiezen voor de hele lijst, is dat mogelijk?quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:17 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ik had je verkeerd begrepen.
Dat is ook geen probleem.
Dan moet je :
.ShowCategoriesDialog
toevoegen.
Ja dat is zeker mogelijk. Moet je een keuze popup menulijst maken. Ik zal een opzetje schrijven van de week.quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:45 schreef sjak het volgende:
[..]
Het idee is goed maar helaas werkt het in de praktijk niet omdat je iedere afspraak apart een nieuwe kleur moet geven. Ik zou 1 keer willen kiezen voor de hele lijst, is dat mogelijk?
Check belastingdienst.nl, maar ik geloof dat je pas aan het einde je BTW berekend.quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:00 schreef deuberbaron het volgende:
Hallo allemaal!
Met enige regelmaat moet wat factuurtjes maken dus ik ben bezig om hiervan een excel sjabloon te creëren. Ik heb eigenlijk twee vragen:
1) Wordt de BTW per item berekend en dan afgerond, of wordt de BTW berekend over het subtotaal (ex btw)? Ik verkoop namelijk o.a. een boek voor ¤20 incl.
Excl komt dat uit op (+/-) 18,87. Als ik dan drie boeken verkoop is de subtotaalprijs (excl) 56,61. 56,61*1,06 = ¤60,01 (en dat is geen veelvoud van ¤20 incl...)
Het lijkt me dus beter om de btw over elk verkocht bek apart te berekenen. Dan krijg je dus 18,87+1,13 btw = 20, en dat keer 3 = 60
Mijn vraag is eigenlijk hoe het formeel moet, per item, of per totaalbedrag?
=afronden()quote:2) Het gaat iets te ver om helemaal uit te leggen waarom, maar is het mogelijk om een bedrag af te ronden op twee decimalen? Hij moet er niet alleen twee laten zien, hij moet de rest ook echt 'vergeten'.
AFRONDEN() bestaat wel deglijk hoor!quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:28 schreef DaFan het volgende:
Je berekent BTW over het totaal dat je aan een klant berekend (of koopt natuurlijk).
Let wel op je tarief, boeken zijn 6%
AFRONDEN() is niet laatste 2 decimalen 'vergeten' ! Daarnaast bestaat AFRONDEN op zich niet eens
Het is AFRONDING (die rond af zoals je geleerd hebt op school).
Je hebt ook AFRONDEN.NAAR.BENEDEN, die maakt bv van 1,1896 -> 1,18.
En bij deze is dus weer bewezen dat het vermelden van taal + editie van wezenlijk belang kan zijn voor het doen slagen van een oplossing!quote:
=ALS(EN(cel1>=0;cel2>=0);cel1-cel2;"")quote:Op zondag 28 november 2010 01:39 schreef nickybolletje het volgende:
Ik wil twee cellen van elkaar aftrekken, maar ik wil alleen dat dit gebeurt als beide cellen een waarde (positief) hebben. Als een van de twee cellen geen positive waarde heeft, wil ik dat de bewerking niet wordt uitgevoerd, en dat de cel leegblijft. Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?
even uitproberen hoor!quote:Op maandag 29 november 2010 11:25 schreef DaFan het volgende:
Het kan niet met VLOOKUP maar dit lukt wel:
http://www.glowfoto.com/s(...)1/2010/img4/glowfoto
Waarbij H1 =
=SUMPRODUCT(($A$1:$A$3=F1)*($B$1:$B$3=G1)*($C$1:$C$3))
=en(en(en(en()))) bedoel je?quote:
Wat je ook kan doen is de kleur van je cel aanpassen, windows kiest namelijk een tegeonvergestelde kleur voor de selectie..quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:48 schreef DaFan het volgende:
Kan je eens kijken onder Configuratiescherm - Personeelijkse instellingen - Vensterkleur - Item - geselecteerde items?
(Windows 7)
Het is een Windows instelling, en past het dus óveral aan (dus ook voor je bureaublad items enzo )
Succes.
"Ik heb een probleem met Windows" - 'Koop een Apple!!'quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
Wat je ook kan doen is de kleur van je cel aanpassen, windows kiest namelijk een tegeonvergestelde kleur voor de selectie..
Nah, ik heb nu een prachtige paars kleurenschemaatje ingesteld (paars ) maar de cellen blijven lichtblauwquote:Op dinsdag 30 november 2010 15:48 schreef DaFan het volgende:
Kan je eens kijken onder Configuratiescherm - Personeelijkse instellingen - Vensterkleur - Item - geselecteerde items?
(Windows 7)
Het is een Windows instelling, en past het dus óveral aan (dus ook voor je bureaublad items enzo )
Succes.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Naam1 naam2 Specificatie1 specificatie2 Naam1 naam2 specificatie1 specificatie2 etc. etc. |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | PC13 01:03:04:05:06:08 Pentium 4 3.0 512MB PC24.administratie ab:e3:a8:b6:b3:e3 Core2Duo 2.3GHz 1024MB etc. etc. |
1 2 3 | Cel 1 cel2 cel3 cel4 Rij1 | Naam 1 | naam2 | specifiactie1 | specificatie2 Rij2 | Naam 1 | naam2 | specifiactie1 | specificatie2 |
Probeer je contrast van je monitor eens beter af te stellen, als die te hoog staat zie je dat idd niet...quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:38 schreef Puckzzz het volgende:
Hi!
Ik heb me suf gezocht maar kan het niet vinden.
Versie Excel 2007. Is het mogelijk de selectiekleur van de cellen aan te passen? Die is zo ongelooflijk lichtblauw dat ik het bijna niet zie. Of ik ben zo ongelooflijk kippig, dat kan natuurlijk ook
quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:35 schreef Terloops het volgende:
Ik heb een grote lijst met informatie:
[ code verwijderd ]
voorbeeld2:
[ code verwijderd ]
En wil deze lijst (automatisch) inporteren in excel als zijnde de volgende tabel:
[ code verwijderd ]
kan iemand hier mij een makkelijke functie voor geven?
Alvast bedankt!
1 2 3 | Cel 1 cel2 cel3 cel4 Rij1 | =A1 | =A2 | =A3 | =A4 Rij2 | =A5 | =A6 | =A7 | =A8 |
werkt niet meer doorkopieren.quote:
Tja dat kan dan weer wel. Ik heb nog een macrootje geschreven om zelf ff weer te oefenen met arrays enzo.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 | Sub lijstje_uitsorteren() 'zorg dat ruwe gegevens in kolom A staan imn volgorde naam, naam, spec, spec 'selecteer vervolgens alle gegevens en strart de macro Dim rRange As Range Dim myArray() As Variant Dim i, j As Integer Dim boundary, laatst As Integer Set rRange = Selection boundary = rRange.Cells.Count laatst = Round(boundary / 4, 0) ReDim myArray(1 To boundary) i = 0 'fill array For Each c In rRange.Cells i = i + 1 myArray(i) = c Next c Range("C1").Select i = 1 For j = 1 To laatst ActiveCell.Offset(j, 0).Value = myArray(i) ActiveCell.Offset(j, 1).Value = myArray(i + 1) ActiveCell.Offset(j, 2).Value = myArray(i + 2) ActiveCell.Offset(j, 3).Value = myArray(i + 3) i = i + 4 Next j End Sub |
klopt maar dan moet je gewoon meerdere producten in dat zelfde bestandje zetten dit zie ik niet als ''probleem''quote:Op donderdag 9 december 2010 21:15 schreef Basp1 het volgende:
metal b en als persoon A nu vaker bij dezelfde leverancier iets besteld dan wordt het bestand overschreven?
Maar je wil dat het document opgeslagen wordt als LeverancierA.xls, toch?quote:Op donderdag 9 december 2010 23:00 schreef metal-b het volgende:
[..]
klopt maar dan moet je gewoon meerdere producten in dat zelfde bestandje zetten dit zie ik niet als ''probleem''
@DaFan ik heb het nu voor elkaar om met zown knopje op te slaan maar dan komt alles onder de zelfde naam
gr metal-b
Je moet nog een variabele maken die de leveranciernaam ophaalt (sheetnaam of uit een cel oid?)quote:Op donderdag 9 december 2010 23:00 schreef metal-b het volgende:
[..]
klopt maar dan moet je gewoon meerdere producten in dat zelfde bestandje zetten dit zie ik niet als ''probleem''
@DaFan ik heb het nu voor elkaar om met zown knopje op te slaan maar dan komt alles onder de zelfde naam
gr metal-b
Ik zie dat wel als een probleem omdat je dan niet meer weet wat bij welke bestelling heeft gehoord en je nooit meer een makkelijke ingangscontrole gaan uitvoeren op je inkopen.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:00 schreef metal-b het volgende:
klopt maar dan moet je gewoon meerdere producten in dat zelfde bestandje zetten dit zie ik niet als ''probleem''
Veel bedrijven denken toch echt dat ze een heel speciaal proces hebben en dat het niet bestaat.quote:Op vrijdag 10 december 2010 08:51 schreef Deetch het volgende:
Soms is het beter om dingen niet zelf te willen maken.
Maar wilt de baas niet weten hoeveel hij op den duur op voorraad heeft liggen en wie het meeste besteld of er door inkopen te bundelen geen hogere kortingen mogelijk zijn, enz..quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:40 schreef metal-b het volgende:
@ Basp1 ik werk in een onderdelen winkel die onderdelen verkoopt voor o.a. drogers koelkasten stofzuigers enz. het komt bij ons bijna niet voor dat er mensen voor de 2de keer iets bestellen voordat hun vorige bestelling binnen is.
de levertijd van onze leveranciers in ongeveer 1a2 dagen.
nu schrijven we alles op papier (soms onmogelijk om te lezen) en we raken ze kwijt.
ook hebben wij een label writer waar met een klik op de knop een stikker uitkomt met de naam en telefoon nummer.
en als dat toch iemand voor de 2de keer besteld dan zet je toch een 1 achter zijn naam.
het is geen grote winkel waar 100 orders per week binnen komen.
Dus jij kunt bij wijze van spreken 200 schoefjes bestellen, maar als er dan maar 5 geleverd worden, en de leverancier stuurt vervolgens een factuur van 200 schroefjes dan worden er toch 200 schroefjes betaald.quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:09 schreef metal-b het volgende:
een macro maken om te printen lukt mij wel.
alleen het opslaan wil me niet lukken.
en tot nu toe word het ook niet bijgehouden wat er allemaal word besteld en er word ook alleen maar een bonnetje gemaakt van dingen die worden besteld door de klanten het is niet zo dat alles wat in de winkel ligt een bonnetje van word gemaakt.
Die schroefjes waren maar een voorbeeld. Je moet bij kantoorautomatisering ook meteen rekening houden met het gehele proces. Anders ben je wat eilandjes aan het automatiseren en schiet je je doel geheel voorbij.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:02 schreef metal-b het volgende:
het gaat tog niet over schroefjes ik wil alleen weten hoe i dat op deze manier moet opslaan
om alles zo makkelijk en snel mogelijk te laten gaan.
Maar of daar dan ook inkoop orders onder vallen is maar de vraag. Je verkochte orders kan ik me wel voorstellen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:09 schreef qu63 het volgende:
@metal-b Iets anders wat me te binnen schoot.. Heb je niet de wettelijke plicht om je orders 5 jaar te bewaren ivm de belastingdienst? Als je bestanden gaat overschrijven krijg je ze natuurlijk nooit meer terug..
Voor sommige documenten zijn andere termijnen vastgesteld, maar t is altijd minimaal 5, vandaar dat ik me daar aan hieldquote:
Nouja, je betaald daar belasting, dus als je geld terug wil gaan vragen moet je dat sowieso kunnen verklaren lijkt me..quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar of daar dan ook inkoop orders onder vallen is maar de vraag. Je verkochte orders kan ik me wel voorstellen.
Het was gewoon iets wat ik me afvroeg, hoe jullie het geregeld hebben zal mij een worst zijn!quote:Op zaterdag 11 december 2010 00:44 schreef metal-b het volgende:
even voor alle duidelijkheid als de klant zijn product heeft opgehaald word het bestandje verwijdert
het heeft niks met aantallen te maken ofzo of belasting alles wat we bestellen is gewoon voor particulieren die bijvoorbeeld de v-snaar van zijn droger kapot heeft en een nieuwe moet hebben.
gr danny
Beide met gegevensvalidatiequote:Op zaterdag 11 december 2010 00:07 schreef elkravo het volgende:
OK... heel simpel voor de expert denk ik:
Cel A1: in deze cel moet een code ingevuld worden
Deze code mag alleen 8 of 11 tekens lang zijn (combi van letters en cijfers).
=> hoe stel ik in dat ik een (fout)melding krijg als ik anders dan 8 of 11 tekens invoer?
=> hoe stel ik in dat er alleen maar letters en cijfers (dus geen andere tekens) ingevoerd worden (alleen als zonder macro's kan)?
Is dat van belang of is het alleen de opmaak zodat het er leuk uitziet?quote:=> hoe stel ik in dat bij invoer van kleine letters, Excel er automatisch hoofdletters van maakt (alleen als het zonder macro's kan)?
quote:Vervolgens
Cel B2: als in cel A1 een geldige code staat, dient Excel van deze 8/11 tekens lange code het 5e en 6e teken te lezen.
1 | =ALS(LENGTE(A1)=11;LINKS(RECHTS(A1;7);1)&LINKS(RECHTS(A1;6);1);ALS(LENGTE(A1)=8;LINKS(RECHTS(A1;4);1)&LINKS(RECHTS(A1;3);1);"Fout!")) |
=VERT.ZOEKEN(B1;Blad2!A1:B12;2;ONWAAR)quote:Dit is altijd een land code (zoals NL is Nederland, BE is België etc.)... van die codes heb ik een lijst op 2e tabblad.
=> voor bepaalde landcodes in deze lijst dient in deze cel B1 (dus boven cel B2) weer te geven "[berichtcode]". Wanneer cell B2 is ingevuld dient deze melding weer te verdwijnen.
[berichtcode] kan worden gehaald uit dezelfde lijst op 2e tabblad met landcodes, en is per landcode verschillend (dus tabel met landcodes, en daarachter eventueel een berichtcode).
=> echter sommige landcodes hebben geen bericht, en dan dient er geen melding in cel B1 te verschijnen.
Zonder macro'squote:Ik hoop dat ik het duidelijk beschreven heb... ... liever geen macro's.
Alvast bedankt!
quote:Op zaterdag 11 december 2010 00:07 schreef elkravo het volgende:
OK... heel simpel voor de expert denk ik:
Cel A1: in deze cel moet een code ingevuld worden
Deze code mag alleen 8 of 11 tekens lang zijn (combi van letters en cijfers).
=> hoe stel ik in dat ik een (fout)melding krijg als ik anders dan 8 of 11 tekens invoer?
Hier kom ik niet uit... met Data-Validatie kan ik maar 1 getal valideren (8 of 11) ... ik kan niet instellen dat de code alleen goed is als deze 8 of 11 tekens is (dus niet kleiner dan 8, niet 9, niet 10, en niet groter als 11).quote:Beide met gegevensvalidatie
Vul dit in bij de formule bij Data-Validatie =ALS(OF(LENGTE(A1)=8;LENGTE(A1)=11);WAAR;ONWAAR)quote:Op zaterdag 11 december 2010 02:22 schreef elkravo het volgende:
Bedankt q63... één ding kom ik nog niet uit...
[..]
[..]
Hier kom ik niet uit... met Data-Validatie kan ik maar 1 getal valideren (8 of 11) ... ik kan niet instellen dat de code alleen goed is als deze 8 of 11 tekens is (dus niet kleiner dan 8, niet 9, niet 10, en niet groter als 11).
...of mis ik iets?
D'oh!quote:Op zaterdag 11 december 2010 08:50 schreef DaFan het volgende:
Qu kan je niet beter MID gebruiken voor 5e en 6e getal ik weet alleen ff niet de NL variant, DEEL oid
Dus gewoon DEEL(A1;5;2)
Om het er mooier in te krijgen kun je code tags gebruiken dus [ code] en [ /code] (alleen dan zonder de extra spatie.quote:Op zondag 12 december 2010 21:21 schreef pipper het volgende:
Dag,
Ik ben bezig om een rooster te maken, maar nu heb ik de input in een andere vorm staan dan wat ik zou willen.
dit heb ik;
naam vak 1 vak 2 vak 3 vak 4 vak 5 vak 6
jan economie aardrijkskunde wiskunde geschiedenis duits m&o
piet Wiskunde Kunst M&O Duits Economie Geschiedenis
klaas biologie scheikunde natuurkunde Geschiedenis Wiskunde aardrijksk. wim Scheikunde Natuurkunde Biologie Wiskunde Duits Frans
dit zou ik willen:
naam wiskunde economie aardrijkskunde biologie duits frans
jan 1 1 1 1
piet 1 1 1
klaas 1 1 1
wim 1 1 1 1
Sorry voor de layout, maar daar gaat het nu even niet om. (Hoe kan ik een stukje excel wat mooier overzetten naar deze vraag???) Ik hoop dat het idee duidelijk is. Ik ben al bezig geweest met een draaitabel, maar dat lukt ook niet, met vak 1 gaat het goed, maar als ik de andere vakken toe wil voegen gaat het mis. Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik wil en me kan helpen.
countif gebruiken? (aantal.als)quote:Op zondag 12 december 2010 21:21 schreef pipper het volgende:
Dag,
Ik ben bezig om een rooster te maken, maar nu heb ik de input in een andere vorm staan dan wat ik zou willen.
dit heb ik;
naam vak 1 vak 2 vak 3 vak 4 vak 5 vak 6
jan economie aardrijkskunde wiskunde geschiedenis duits m&o
piet Wiskunde Kunst M&O Duits Economie Geschiedenis
klaas biologie scheikunde natuurkunde Geschiedenis Wiskunde aardrijksk. wim Scheikunde Natuurkunde Biologie Wiskunde Duits Frans
dit zou ik willen:
naam wiskunde economie aardrijkskunde biologie duits frans
jan 1 1 1 1
piet 1 1 1
klaas 1 1 1
wim 1 1 1 1
Sorry voor de layout, maar daar gaat het nu even niet om. (Hoe kan ik een stukje excel wat mooier overzetten naar deze vraag???) Ik hoop dat het idee duidelijk is. Ik ben al bezig geweest met een draaitabel, maar dat lukt ook niet, met vak 1 gaat het goed, maar als ik de andere vakken toe wil voegen gaat het mis. Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik wil en me kan helpen.
tja, als ze op papier staan, kun je toch niets anders doen? tenzij je met tekstherkenningstools werkt, maar heeft weinig mete excel te maken.quote:Op maandag 13 december 2010 16:30 schreef Spektor het volgende:
Ik heb in Excel een adressenbestand welke bestaat uit ongeveer 1500 adressen. Nu heb ik op papier een lijst met 250 adressen die ook in het excel-bestand staan. Nu wil ik deze er snel uit filteren zonder ze 1 voor 1 op te hoeven zoeken met ctrl f. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?
1 2 3 4 5 | De koe stond in de koeienstal Maar de kat kon het niet aan Minister koenders vond dat gek De haan vond het niet. De hond vond van wel |
1 2 | iet aan |
1 2 3 4 5 | De koe stond in de koeienstal 0 Maar de kat kon het niet aan 1 Minister koenders vond dat gek 0 De haan vond het niet. 1 De hond vond van wel 0 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | For J = 2 To Blad4.UsedRange.Rows.Count FindString = Blad4.Cells(J, 15).Value2 With Blad1.Range("T:T") Set Rng = .Find(What:=FindString, _ After:=.Cells(.Cells.Count), _ LookIn:=xlValues, _ LookAt:=xlWhole, _ SearchOrder:=xlByRows, _ SearchDirection:=xlNext, _ MatchCase:=False) If Not Rng Is Nothing Then nummer = Rng.Row Blad1.Cells(nummer, 16).Value2 = Blad4.Cells(J, 6).Value2 'Stadium Blad1.Cells(nummer, 8).Value2 = Blad4.Cells(J, 9).Value2 'Opdrnr Rng.Activate Else Blad4.Cells(J, 9).Interior.ColorIndex = 3 End If End With Next J |
Je timestamp is het aantal seconden na 1-1-1970 (uit mn hoofd). Je kan dus =DATUM(JAAR(timestamp);MAAND(timestamp);DAG(timestamp)) doenquote:Op vrijdag 17 december 2010 16:58 schreef teamlead het volgende:
ik loop even vast..
Ik heb in kolom A iets meer dan 37.000 records staan met een timestamp. Die timestamp heeft als format dd-mm-yyyy HH:MM
Nu wil ik deze gesplitst hebben in 2 kolommen: 1 met de datum en 1 met de tijd.
Als ik copy/paste en de celeigenschappen aanpas, wordt alleen de weergave gewijzigd. En dat is net niet genoeg, omdat ik vervolgens op datum moet kunnen sorteren.
Met =(rechts A2;5) krijg ik ook geen tijd in kolom B, maar een reeks cijfers waar ik geen chocola van kan maken
iemand een idee anders dan handmatig overtikken?
(Excel 2007 NL overigens)
Goede vraag waar ik het antwoordt ook wel op wil wetenquote:Op maandag 20 december 2010 11:49 schreef actuarisje het volgende:
Eigenlijk een vraag mbt Word, maar het heeft ook zijdelings met Excel te maken en misschien dat jullie het antwoord weten.
Het gaat om afdruk samenvoegen. Ik heb een Word-template gekoppeld aan een Excel-file en krijg daaruit dus een brief-merge. Als ik in Word het samenvoegen voltooi, dan krijg ik één bestand met daarin alle (in dit geval 59) brieven.
Maar wat ik wil is 59 aparte bestanden met daarin één brief (ik wil dus alle brieven apart opslaan). Nu kan ik vanuit de merge wel één voor één elk record op gaan slaan, maar dat moet vast sneller en makkelijker kunnen.
ik gebruik Word 2007. Iemand een idee?
met een copy paste actie.quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:58 schreef teamlead het volgende:
ik loop even vast..
Ik heb in kolom A iets meer dan 37.000 records staan met een timestamp. Die timestamp heeft als format dd-mm-yyyy HH:MM
Nu wil ik deze gesplitst hebben in 2 kolommen: 1 met de datum en 1 met de tijd.
Als ik copy/paste en de celeigenschappen aanpas, wordt alleen de weergave gewijzigd. En dat is net niet genoeg, omdat ik vervolgens op datum moet kunnen sorteren.
Met =(rechts A2;5) krijg ik ook geen tijd in kolom B, maar een reeks cijfers waar ik geen chocola van kan maken
iemand een idee anders dan handmatig overtikken?
(Excel 2007 NL overigens)
Die bovenste truuk werkt helaas alleen maar voor 1 cel, maar de 2e truuk werkt wel voor hele kolomen. Nederlandse excel is dan gegevens, tekst naar kolomen, waarbij je een spatie als separator moet invullen.quote:http://www.excelforum.com(...)e-and-time-cell.html
Ctrl + semicolon will insert the date into a cell
Crtl + Shift + colon will insert the time into a cell
To split an existing cell between date and time use....
Data > TextToColumns > Fixed > and insert a column break between the two...
Of een vaste breedte aanhouden en zelf het lijntje plaatsen (fixed namelijk).quote:Op maandag 20 december 2010 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
met een copy paste actie.
[..]
Die bovenste truuk werkt helaas alleen maar voor 1 cel, maar de 2e truuk werkt wel voor hele kolomen. Nederlandse excel is dan gegevens, tekst naar kolomen, waarbij je een spatie als separator moet invullen.
Datums hebben geen voorlopende 0, dus niet altijd dezelfde breedte, maar wanneer je je lijntje juist plaatst komt het wel nog goed uit.quote:Op maandag 20 december 2010 12:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Of een vaste breedte aanhouden en zelf het lijntje plaatsen (fixed namelijk).
Probeer het eens metquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:24 schreef buishuis het volgende:
Ik heb een lijst met afmetingen met afmetingen zoals M-8X1, MF-6X30, G-6, ML-5X80 en gewoon enkele cijfers. Ik moet een lijst hebben met enkel de letters en dan zonder getallen dus enkel M-, MF- en G-. Iemand een formule hiervoor?
Als je een kolom verbergt wordt ie standaard niet geprint volgens mij.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:44 schreef gekkewiebel het volgende:
Ok andere vraag dan
Kan ik een kolom cellen maken die ik gebruik voor de input van gegevens, maar die standaard niet wordt afgedrukt? Als ik ze 'verberg' blijven ze zichtbaar, dat is goed, maar ze worden ook nog steeds afgedrukt...
Bedankt, is allemaal gelukt nu!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:18 schreef hendrik2009 het volgende:
@Rejected:
"Kan je in een macro instellen dat je bijvoorbeeld 5 naar links gaat, data knipt en dan 5 naar beneden en daar de data plakt? "
Ja:
Sub test()
ActiveCell.Offset(0, -5).Cut
ActiveCell.Offset(5, -5).Select
ActiveSheet.Paste
End Sub
Het lijkt me niet want als de rij langer wordt gebeurd er niets meer met je berekening.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:05 schreef gekkewiebel het volgende:
=SOM(A1:D1)/4
waarbij a1 je eerste cel is en d1 de laatste
Of niet?
Dit werkt bij mij:quote:Op maandag 17 januari 2011 10:45 schreef teamlead het volgende:
Ik ben een formulier aan het maken in excel waarbij ik wil dat gebruikers een aantal verplichte gegevens invullen.
Eén van die gegevens is het mailadres.
Kan ik met gegevensvalidatie vastleggen dat er op zijn minst een "@" in het mailadres moet voorkomen? (ik ken de gebruikers hier een beetje )
Als ik gewoon bij gegevensvalidatie kijk, staat die optie er niet tussen, dus zou het via een formule moeten onder de optie "aangepast", maar ik kom er niet uit
anyone?>
In een ander vel de product codes met tekst maken, en dan met verticaal zoeken is dat zo te doen.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:44 schreef CRAPjoris het volgende:
Hey allemaal!
Ik heb een vraagje (Jaja, pas nieuw. Maargoed..)
Mensen kunnen bij mij telefonisch iets bestellen, nu wil ik graag in excel een bestandje maken waarbij ik alleen productcodes hoef in te voeren (bijv. '1001 1002 1003) en dat excel dan automatisch die productcodes herkent en deze omzet naar tekst (bijv. 'PRODUCT1')
Eerst begreep ik er niets van,quote:Op maandag 17 januari 2011 17:07 schreef Basp1 het volgende:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-VB6Q7NO3D8PE.xlsx
Hier een voorbeeld waarin vert.zoeken verwerkt is.
Let op alleen dat de volgorde in dit geval bij het debiteurentabblad wel oplopend moet zijn anders kan het nog mis gaan.
Ik had een paar weken geleden ongeveer dezelfde vraag, het antwoord staat er onder ergens.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:19 schreef Holy_Goat het volgende:
ello, is er een (snelle) manier om voor 50.000 cellen (in 1 kolom)
(zonder macro liefst) het volgende te splitsen?
"###@@@" naar ### @@@
waar # staat voor een getal, eventueel incluis komma, en @@@ staat voor willekeurige text, incluis spatie.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | <?php Function splitstring1(cell As Range) As Variant Dim tmpstring As String Dim i As Long tmpstring = cell.Value tmpstring = Replace(tmpstring, " ", "") For i = 1 To Len(tmpstring) If Not (IsNumeric(Mid(tmpstring, i, 1))) And Mid(tmpstring, i, 1) <> "," And Mid(tmpstring, i, 1) <> "." Then Exit For End If Next i splitstring1 = Left(tmpstring, i - 1) End Function ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | <?php Function splitstring2(cell As Range) As Variant Dim tmpstring As String Dim i As Long tmpstring = cell.Value tmpstring = Replace(tmpstring, " ", "") For i = 1 To Len(tmpstring) If Not (IsNumeric(Mid(tmpstring, i, 1))) And Mid(tmpstring, i, 1) <> "," And Mid(tmpstring, i, 1) <> "." Then Exit For End If Next i splitstring2 = Right(tmpstring, Len(tmpstring) - i + 1) End Function ?> |
replace all werkt niet omdat hij naar een bepaalde cel in het vorige blad verwijst. Dan moet ik ze nog handmatig aanpassen allemaal.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:46 schreef Beregd het volgende:
Je kan ook met replace all werken natuurlijk, lijkt me het eenvoudigste,
Of als je formules wil gebruiken moet je met indirect werken, maar lijkt me nogal omslachtig.
Dit werkt ook:quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:14 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
replace all werkt niet omdat hij naar een bepaalde cel in het vorige blad verwijst. Dan moet ik ze nog handmatig aanpassen allemaal.
Maar een collega van me heeft het volgende geknutseld (met indirect inderdaad)
=INDIRECT("'Week "&
RECHTS($A$1;LENGTE($A$1)-5)-1
&"'!B"&
RIJ(A4)
)+7
Ik heb hiervoor wel in de cel A1 dezelfde naam als de tab gezet: Week 7 bijvoorbeeld
Ik zou hierzelf nooit uitgekomen zijn
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | <?php Function PrevSheetName(Optional ByVal WS As Worksheet = Nothing) As String Application.Volatile True Dim S As String Dim Q As String If IsObject(Application.Caller) = True Then Set WS = Application.Caller.Worksheet If WS.Index = 1 Then With Application.Caller.Worksheet.Parent.Worksheets Set WS = .Item(.Count) End With Else Set WS = WS.Previous End If If InStr(1, WS.Name, " ", vbBinaryCompare) > 0 Then Q = "'" Else Q = vbNullString End If Else If WS Is Nothing Then Set WS = ActiveSheet End If If WS.Index = 1 Then With WS.Parent.Worksheets Set WS = .Item(.Count) End With Else Set WS = WS.Previous End If Q = vbNullString End If PrevSheetName = Q & WS.Name & Q End Function ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | <?php Function NextSheetName(Optional WS As Worksheet = Nothing) As String Application.Volatile True Dim S As String Dim Q As String If IsObject(Application.Caller) = True Then Set WS = Application.Caller.Worksheet If WS.Index = WS.Parent.Sheets.Count Then With Application.Caller.Worksheet.Parent.Worksheets Set WS = .Item(1) End With Else Set WS = WS.Next End If If InStr(1, WS.Name, " ", vbBinaryCompare) > 0 Then Q = "'" Else Q = vbNullString End If Else If WS Is Nothing Then Set WS = ActiveSheet End If If WS.Index = WS.Parent.Worksheets.Count Then With WS.Parent.Worksheets Set WS = .Item(1) End With Else Set WS = WS.Next End If Q = vbNullString End If NextSheetName = Q & WS.Name & Q End Function ?> |
Ik snap niet eens wat mijn collega geknutseld heeft, hier wordt ik meteen al duizelig vanquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:34 schreef znarch het volgende:
[..]
Dit werkt ook:
Vorige tab:
=(INDIRECT(PrevSheetName() & "!B65")
Met de functie:
[ code verwijderd ]
Volgende tab:
=INDIRECT(NextSheetName() & "!B65")
[ code verwijderd ]
Ik ben hier echt niet goed in.quote:Op donderdag 20 januari 2011 08:34 schreef Basp1 het volgende:
Kijk eens bij vert zoeken als je de formule maakt kun je ook de kolom aangeven welke als antwoord moet komen te staan, deze formule moet je dan ook in S5 en R5 zetten.
Kan je een snel voorbeeldje geven hoe die macro er dan uit zal gaan zien? Want die loop until ken ik nietquote:Op maandag 24 januari 2011 22:44 schreef Rejected het volgende:
Iets met loop until of een andere if-achtige functie waarbij 1<>2,2<>3, 1<>3, etc?
Dankje voor de tips!quote:Op maandag 24 januari 2011 23:09 schreef Rejected het volgende:
Ik ben niet zo heel bekend met macro's maar moest vorige week iets doen om een hele hoop data te verwerken, toen kwam ik die loop until ook voor het eerst tegen.
http://www.exceltip.com/s(...)osoft_Excel/628.html
Hier staat het wat duidelijker uitgelegd, voorbeeld 1 had ik zelf gebruikt.
beetje lui hoor:quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:43 schreef oinkoink12 het volgende:
Beste mensen,
Ben sinds een dag of 2/3 begonnen met excel na wat hulp van een collega.
Ik ben bezig met prestatiebonussen weergeven adv omzet.
Bijvoorbeeld:
=G103*ALS(G103>=15000;ALS(G103>=25000;ALS(G103>=35000;ALS(G103>=50000; 0,02; 0,015);0,01);0,005);0)
Dit is met percentages.
Nu is er 1 specifieke leverancier die het ipv met percentages, met bedragen heeft afgesproken.
Dus
15000 = 75 euro
25000 = 250 euro
35000 = 525 euro
50000 = 1000 euro
Iemand een oplossing hoe dit aan te passen is?
Er is een functie in excel in het menu dat goalseek of doelzoeken heet.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:15 schreef Flaccid het volgende:
Ik heb een probleempje, ben benieuwd of het simpel is. Het gaat om optimaliseren. We hebben een begroting die gebaseerd is op hoeveel mensen er komen. Er zijn vaste en variabele kosten. Nu wil ik een cel hebben waarin staat wat het minimaal aantal mensen is waarin we quite spelen, ons break even point. Dus het resultaat optimalizeren naar 0 aan de hand van het aantal mensen dat komt. Is dat erg lastig?
Thanks, met behulp van deze pagina http://www.addictivetips.(...)-seek-in-excel-2010/ weet ik nu precies wat ik zocht! Hulde!quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:10 schreef Deetch het volgende:
[..]
Er is een functie in excel in het menu dat goalseek of doelzoeken heet.
Hierbij specificeer je een cel die aan een bepaalde waarde moet voldoen en vervolgens geef je aan welke cel hij moet veranderen.
De cel die veranderd moet natuurlijk wel invloed hebben op het getal dat aan een bepaalde waarde moet voldoen. Maw aan het getal dat 0 moet worden hangt een serie formules waarin het aantal bezoekers ook zit.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 | Sub SetAppt() Dim Dtedatum As String Dim DteStartTijd As Date Dim DteEindTijd As Date Dim StrLocatie As String Dim StrDescription As String Dim olApp As Outlook.Application Dim olApt As AppointmentItem Dim i As Long i = 2 'startij Set olApp = New Outlook.Application Do While ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 1) <> "" 'Date = Format(itm.Start, "mm.dd.yyyy") 'Time = Format(itm.Start, "hh.nn.ss") Dtedatum = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 2)) DteStartTijd = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 3)) DteEindTijd = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 5)) StrLocatie = CStr(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 7)) StrDescription = CStr(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 8)) Set olApt = olApp.CreateItem(olAppointmentItem) With olApt .Start = Dtedatum & " " & DteStartTijd .End = Dtedatum & " " & DteEindTijd .Subject = StrDescription .Location = StrLocatie .ShowCategoriesDialog .Body = "" .BusyStatus = olBusy .ReminderMinutesBeforeStart = 120 'minuten voordat reminder .ReminderSet = False 'reminder ja/nee .Save End With Set olApt = Nothing i = i + 1 Loop Set olApp = Nothing c0 = "[Start] = '" & Format(.Start, "ddddd h:mm") & "' AND [Subject]='" & .Subject & "' And [End] = '" & Format(.End, "ddddd h:mm") & "'" With .Application.GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(9).Items If Not .Find(c0) Is Nothing Then .Find(c0).Delete End With .Save End With End Sub Private Sub CommandButton1_Click() If MsgBox("STAAT OUTLOOK OPEN?", vbYesNo, "ATTENTIE") = vbYes Then If MsgBox("DOORGAAN?", vbYesNo, "ATTENTIE") = vbYes Then Call SetAppt End If End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | i = 0 bez1 = Range("C3").Value Range("C3").Value = 0 Do While i < 1000 If Range("F5") < 0 Then Range("C3").Value = Range("C3").Value + 1 End If i = i + 1 Loop Range("J3").Value = Range("C3").Value Range("J4").Value = Range("F5").Value Range("C3").Value = bez1 |
Lekker smerig zoveel IF, beter gebruik je VLOOKUP! Kan je ook meer dan 7 verschillende percentages of bedragen handhaven.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:43 schreef oinkoink12 het volgende:
Beste mensen,
Ben sinds een dag of 2/3 begonnen met excel na wat hulp van een collega.
Ik ben bezig met prestatiebonussen weergeven adv omzet.
Bijvoorbeeld:
=G103*ALS(G103>=15000;ALS(G103>=25000;ALS(G103>=35000;ALS(G103>=50000; 0,02; 0,015);0,01);0,005);0)
Dit is met percentages.
Nu is er 1 specifieke leverancier die het ipv met percentages, met bedragen heeft afgesproken.
Dus
15000 = 75 euro
25000 = 250 euro
35000 = 525 euro
50000 = 1000 euro
Iemand een oplossing hoe dit aan te passen is?
Misschien beetje laat maar goed hij stond nog openquote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:23 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik zit nu al een tijdje met een excel-gerelateerd probleem waar ik met mijn infantiel hoofdje niet zelf uitkom. En waar anders dan FOK! ga je heen met je problemen. Bij deze dus
Ik heb een sheet met deze (versimpelde) opstelling (niet de sheet zelf, staat vertrouwelijke informatie in :p)
[ afbeelding ]
Nou wil ik hier een aantal dingen in verwerken. Zoals duidelijk in deze opstelling wil ik het gemiddelde van alle lonen met personen met pakweg status C hebben. Ik heb het gevoel dat dit door een combinatie van de functies DAVERAGE en IF moet gebeuren, maar ik krijg het dus niet uitgewerkt. Mocht mijn vermoeden kloppen, zou iemand hier een voorbeeldformule voor kunnen neerkalken?
Mocht het niet kloppen, alternatieven zijn dan uiteraard gewenst
Nou wil ik ook nog 2 andere dingen doen: Zoals jullie zien is 'aantal keer c' hoger dan 'maximum c'. Dan wil ik 'aantal keer c' rood maken.
Nu kan ik via celopmaak uiteraard makkelijk zeggen dat als aantal keer c hoger dan 2 ligt, de cel rood moet worden. Maar ik wil het maximum ten aller tijden kunnen veranderen (omhoog/omlaag) zonder de celopmaak te hoeven aanpassen. Is dit mogelijk? En zo ja: hoe?
Ten derde: Er moet nog een kolom bij 'maximum loon a/b/c', en dan de werknemer die in a valt, maar boven maximum loon a, ook rood wordt.
Iemand die me toevallig kan helpen?
Zeer fraaiquote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:35 schreef McGilles het volgende:
Waarbij Cell (1,3) aangeeft of de modus van de 8 getallen niet bestaat, m.a.w. ze allemaal verschillend zijn.
Opgelost dus!
Dank je ik was er inderdaad nog niet uitgekomenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:46 schreef DaFan het volgende:
[..]
Misschien beetje laat maar goed hij stond nog open
1. Niet DAVERAGE -> AVERAGEIF!
=AVERAGEIF($F$4:$F$10;A4;$E$4:$E$10)
2. Bij voorwaardelijke opmaak hoef je toch niet per se een harde waarde te gebruiken? Je kan ook gewoon een cel ingeven, dan gebruikt hij die waarde .Dan kan je dus altijd de celwaarde aanpassen en klaar ben je.
3. Met een dubbele voorwaarde (AND) in voorwaardelijke opmaak
=AND(F4="a";E4>B4)
Succes!
Dit is wat ik zoek, geweldig... snap niks van de code maar kan ik wel even beetje mee kutten en uitproberenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:37 schreef DaFan het volgende:
wc-eend, zoiets?
[ afbeelding ]
F5 is
=SUMPRODUCT(SUMIF($A$1:$A$3;A5:D5;$B$1:$B$3))
En dan doortrekken naar beneden.
=SUM(SUMIF($A$1:$A$3;A5:D5;$B$1:$B$3))
werkt ook maar dan moet je bevestigen met Ctrl-Shift-Enter
Verschil is dat SUMPRODUCT wel met arrays kan omgaan, SUM niet dus moet je er een array formule van maken.
1 2 3 4 | SPELER POSITIE PUNTEN Piet 3 57 John 1 109 Klaas 2 83 |
Met verticaal zoeken? Of horizontaal afhankelijk waar je de punten hebt staan. (Als ik je verhaal goed begrijp.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 19:59 schreef flipsen het volgende:
Sorry voor deze echt te simpele vraag, maar ik zit kennelijk even met een geestelijke blokkade en kom er niet uit
Ik heb een kolom spelersnamen, een kolom met de positie waar ze eindigen en vervolgens een kolom met het aantal punten, afhankelijk van de positie en het aantal spelers.
Ik heb al een lijstje met de punten die bij de bijbehorende positie horen, bijv: pos1=109, pos2=83, pos3=57. Nou snap ik toch opeens niet meer hoe ik automatisch naast de speler en zijn positie het aantal punten te zien krijg? Lijkt me niet dat je bij 40 spelers 40 ALS formules gaat gebruiken Iemand snel de oplossing? Hieronder nog even schematisch:
[ code verwijderd ]
Geen probleemquote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:38 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Dit is wat ik zoek, geweldig... snap niks van de code maar kan ik wel even beetje mee kutten en uitproberen
Kan je ook die 140 | 8, 142 | 7, en 144 | 6,5 ook bijvoorbeeld op een tweede blad neerzetten zodat dat niet op het eerste blad, het werkblad zichtbaar is?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Function FileThere(FileName As String) As Boolean FileThere = (Dir(FileName) > "") End Function Sub opslaan_als() If FileThere("E:\exceltest\" & CStr(Range("N1").Value)) Then MsgBox "Calculatienummer bestaat al, haal een nieuw nummer op!", vbOKOnly Else ActiveWorkbook.SaveAs FileName:="E:\exceltest\" & CStr(Range("N1").Value) Bestandsnaam = CStr(Range("N1").Value) MsgBox "De calculatie is opgeslagen onder nummer " & Bestandsnaam & "!", vbOKOnly End If End Sub |
Dankje!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:48 schreef DaFan het volgende:
[..]
Zeer fraai
Gebruik ik ook wel eens (niet in Excel, SQL) maar dan kijk ik ook altijd nog eens of hij niet in de tot dusver gemaakte tabel voorkomt. Dit is waarschijnlijk minder belastend.
Uit mijn eerste onderzoek is gebleken dat er geen gebruik word gemaakt van SQL en macro's. Het is een redelijk klein bedrijf met ongeveer 1000 gebruikers waar voornamelijk gebruik word gemaakt van Word dmv documentatie en communicatie. (niet zoals mijn vorige werklocatie waar er 40.000 gebruikers waren en er inderdaad Essbase, Oracle koppelingen en macro's werden gebruikt) Meer dan een brief typen gebeurt er naar mijn idee niet, maar over 2 weken ga ik nog een onderzoek uitvoeren bij een andere vestiging wat het gebruik daar is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:53 schreef Deetch het volgende:
Mijn ervaring is dat een aantal macro's en SQL achtige dingen die tot en met 2003 goed gingen in 2007 problemen gaven. Ik weet niet of dat voor migratie van 2003 --> 2010 ook geldt.
Bij mij op het werk zijn veel excel tools voor gebruikers omgeprogrammeerd. Ik neem aan dat jullie alle applictaies die wijdverbreid zijn in de organisatie al gebeta-test hebben op een 2010 machine?
Belangrijkste is dat mensen leren waar alle functies en knoppen te vinden zijn op de nieuwe layout.
Dit moet B5 zijn neem ik aan?quote:Op zondag 6 februari 2011 02:45 schreef flipsen het volgende:
Nog maar een keer mijn vraag, eens kijken of ik het iets duidelijker kan omschrijven. Het antwoord van znarch was niet wat ik zocht.
[ afbeelding ]
Kolom B wordt met een simpele formule berekend aan de hand van het aantal spelers. Kolom D wordt ingevuld door de gebruiker, waarna kolom E berekend moet worden. Ofwel, speler Piet is 4e geeindigd, waardoor er voor het juiste aantal punten in cel E2 naar cel B6 verwezen moet worden. Voor cel E3 moet naar B8 verwezen worden (7e plek behaald), E4 naar B3 etcetera...
Hoe doe ik dat nou? Ik ben echt even het spoor bijster, terwijl ik zeker weet dat er een hele simpele formule voor moet zijn...
Aangepastquote:
Ik snap dat het zaterdagnacht is maar goed....quote:Op zondag 6 februari 2011 02:45 schreef flipsen het volgende:
Nog maar een keer mijn vraag, eens kijken of ik het iets duidelijker kan omschrijven. Het antwoord van znarch was niet wat ik zocht.
[ afbeelding ]
Kolom B wordt met een simpele formule berekend aan de hand van het aantal spelers. Kolom D wordt ingevuld door de gebruiker, waarna kolom E berekend moet worden. Ofwel, speler Piet is 4e geeindigd, waardoor er voor het juiste aantal punten in cel E2 naar cel B5 verwezen moet worden. Voor cel E3 moet naar B8 verwezen worden (7e plek behaald), E4 naar B3 etcetera...
Hoe doe ik dat nou? Ik ben echt even het spoor bijster, terwijl ik zeker weet dat er een hele simpele formule voor moet zijn...
D:\Fotografie\Wedstrijden\101001-Limburg foto\Buiten roken.jpgquote:
nope.. geen effect...quote:Op zondag 6 februari 2011 19:10 schreef Bill_E het volgende:
Het zou mis kunnen gaan door de spatie in je foto naam. Maar dat weer ik niet zeker.
Vervang deze eens door een underscore in de filenaam en link
Niemand een idee dus?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand die misschien weet of ik ergens een voorbeeld excel sheet kan vinden voor het volgende
Ik wil mijn rooster invoeren in excel. Daarbij rekening houden dat ik dagelijks andere begin en eindtijden heb. Ook de pauze verschillen van dag tot dag. Wel zijn het vaste diensten dus denk aan 301a, 301b, 301c, 302a etc etc. Iedere dienst heeft een eigen waarde van begin en eindtijd en duur van pauze.
Graag zou ik een staafdiagram per dienst per dag willen zien van de begintijd tot eindtijd en pauzes in andere kleur. Ook dat ie gewerkte tijden en pauzes per dag bijhoudt.
Misschien leg ik het onduidelijk uit maar misschien dat iemand mij op weg kan helpen
Ik denk dat het eerder pc gebonden is dan excel, misschien een foute koppeling in de bestands verwerking van jpg?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |